Eigen verbruik zelf opgewekte electra verhogen (autonomie?)

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ergens in de (vorige) wet stond dat de tellerstanden moeten werken op de manier van een Ferraris meter; gesommeerd over de fases.
Er waren ooit meters waarbij de afname en teruglever tellers tegelijk opliepen, dat was dus fout en is gecorrigeerd. Daar doelde ik in mijn vorige post op. Dat heb ik hier op tweakers gelezen.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:17
Dat wat je kunt uitlezen via de p1 poort hoeft niet te zijn wat er naar je netbeheerder wordt doorgeseind. Bottom line is kwh x tarief x teken (leveren of onttrekken), vandaar de 4 telwerken. Het data-efficientst is alleen die doorgeven, want die vermogens zijn niet wat je geld kost, dat is verbruik. En zoals gezegd, je kunt op verschillende manieren aggregeren, en ik zie nergens vastleggen (wet nog eens doorgeplozen) dat dit op een bepaalde manier afdwingt of impliceert.

Sterker nog, die 4 (of 2) telwerken zijn alleen gespecificeerd voor niet op afstand uit leesbare meters. De afstand uit leesbare meters hebben een verwijzing naar een stuk dat enkel over warmte lijkt te gaan.

Niet aan toe gekomen vanavond, maar ik ga m nameten. Ben erg benieuwd of ik daarmee de eerste zal zijn ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Lees dit eens: Slimme meter: tegelijk afname en teruglevering??

Bart ® in "Slimme meter: tegelijk afname en teruglevering??"

countr in "Ik kan mijn eigen opgewekte zonne-energie niet gebruiken."

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/odBD7wM.png
Links hoe het moet werken, rechts hoe het nu werkt bij TS.

Tekstueel hoe het moet werken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oRsYPKi.png

[ Voor 70% gewijzigd door onetime op 03-02-2026 00:02 ]

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:17
Kijk, ik kon niet de eerste zijn thanks @onetime ! Het lijkt dat de aggregatie methode vastligt niet in wet maar in DSMR specificaties countr in "Ik kan mijn eigen opgewekte zonne-energie niet gebruiken."

[Edit] mis je update net, maar we vinden hetzelfde :)

[ Voor 11% gewijzigd door Brent op 03-02-2026 00:08 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Het kader van dit topic is duidelijk aangeven in de TS. Ben je het niet eens met de insteek hoef je niet te reageren hier.