Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Klopt helemaal. En vanwege al die uitstapjes level je makkelijk vooruit ten opzichte van de main story. Ik zit ong op 60% van de main story en 40% van de side missies. Maar vanwege al die controle points en andere open world activities zit ik al op level 27. Dus ik verwacht ruim voor het uitspelen van alle originele content op level 30 te zitten. En dan heb ik niet eens gerushed.Martinspire schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:52:
[...]
Wellicht heeft dat voor een trauma gezorgd
Misschien dat het op een OG PS4 erger is, maar op Xbox One X eigenlijk weinig last van. Zelf ook nog een SSD en het gaat heel erg vlot. Maar wat vrienden zonder X of zonder SSD hoor ik er ook niet over. Met de hoeveelheid detail in de game had ik meer verwacht, maar het loopt gewoon heel soepel. Ik verbaas me er elke keer weer over.
Herhaling puntje vind ik ook bullshit, dan zit je gewoon moeite te doen om de game zo snel mogelijk uit te spelen voor de review, anders kan ik niet begrijpen wat er zo herhalend aan is. Elk gevecht elke locatie presenteert weer andere manieren waarop de game je probeert uit te dagen. Telkens weer proberen ze je te flanken en zelfs op level 23 kom ik nog nieuwe enemies tegen (laatste een flametrooper, niet boss). Ik krijg bij deze game juist een sterker gevoel om dit keer wél de game nog een tijdje langer te doen en missies minimaal nog 1x uit te spelen (ben niet van het grinden) met 4 man coop en hogere moeilijkheidsgraad. De locaties nodigen je daar echt voor uit en lang niet alles wordt in story difficulty goed gebruikt. Het ziet er ook uit dat er meer is dan simpelweg een kleinere healthbar voor jou vs een grotere healthbar voor de tegenstanders. Ze proberen te flanken, trekken aandacht om je af te leiden en werken veel beter samen. De uitdaging is groter zonder dat je het idee hebt met een handicap te spelen. Solo is overigens een stuk pittiger voor de missies dan in coop. Ga nu al vaak genoeg dood (al helpt die revive ability wel enorm in solo)
DUGG
Heeft iemand al kunnen doorgronden hoe de reload speed berekend wordt?
Momenteel een spas12 op 4,9 sec (10% reload speed als talent 2de slot)
Gooi ik er een mag op met 30% reload speed increase en dan komt die uit op 3,8 sec
Terwijl een base spas12 met geen 10% speed op 5,4 sec zit.
Mod ik daarintegen een spas12 zonder talent met een 30% reload mod dan gaat die naar 4,1 sec. (5,4 x 0,7 = 3,78 = 3,8 sec zou je verwachten)
Die 10% van de het talent werkt dus wel maar de rest veel minder......
Is de berekening nog ergens anders van afhankelijk of kloppen de % reload speed increase gewoon niet vs wat ze horen te geven? (In het stat overzicht staan de % wel correct

Toevallig shotgun het voorbeeld maar op SMG en AR zag ik ook dat het niet klopt met wat je "verwacht" aan reductie vs wat je krijgt.
De talent is een flat die bij 100% ook echt nul is (time * (100% - bonus)), ergo bij 100% talent is reload 0.
De mods werken op een (time / (1 + bonus)), wat dus nooit 0 kan worden.
Even logisch op jouw eerste cijfers:
5.4 * (100% - 10%) = 4.86 ~ 4.9
5.4 / (100% + 30%) = 4.15 ~ 4.1
Dan met afronding per deel, die 2 op elkaar (vraag is welke op welke, maar bij 1 op 1 maakt dit in dit voorbeeld niet uit) kom ik op 3.76 ~ 3.8sec.
Best netjes als ze zo werken, vrij correcte manier om zulke te dingen te maken, dat ze alleen dat stacked in je overview staan, is dan weer niet zo netjes.
[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 21-03-2019 19:03 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zo had ik het nog niet bekeken.SinergyX schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:02:
Gok de verschillende manieren van berekenen, een talent is een flat bonus (ergo, 90% van default), maar zal die 30% op een andere formule berekend worden. Beetje het additive vs multiplicative principe wat veel games gebruiken.
De talent is een flat die bij 100% ook echt nul is (time * (100% - bonus)), ergo bij 100% talent is reload 0.
De mods werken op een (time / (1 + bonus)), wat dus nooit 0 kan worden.
Even logisch op jouw eerste cijfers:
5.4 * (100% - 10%) = 4.86 ~ 4.9
5.4 / (100% + 30%) = 4.15 ~ 4.1
Dan met afronding per deel, die 2 op elkaar (vraag is welke op welke, maar bij 1 op 1 maakt dit in dit voorbeeld niet uit) kom ik op 3.76 ~ 3.8sec.
Best netjes als ze zo werken, vrij correcte manier om zulke te dingen te maken, dat ze alleen dat stacked in je overview staan, is dan weer niet zo netjes.
Op die beredenering heeft weapon reload dus een diminishing returns wat nogal zonde is om zo snel al te bereiken.
Viel mij eerst al op met een SMG welke dus interessanter was met een snelle reload dan een klein beetje grotere clip, totdat je erachter komt dat die snelle reload maar een fractie is van het totaal ondanks een groot %.
Vermoedelijk werkt de reload talent uit de Sharpshooter tree dan ook met "(time / (1 + bonus)" wat nogal flink de waarde/nut ervan doet afnemen.
Had toen volgens mij sheet een 70% reload speed met mods maar effectief zat ik niet eens op 40% sneller reloaden toen

Ik zie wel dat je je Stach kan delen.
Zou je die ook kunnen vergroten met andere characters?
Xbox C#, .NET, Vissen
Stash is gedeeld, dus nee. Wat je met een 2e character kunt doen is bijv. een compleet andere build op zetten. Bijv. een sniper-build terwijl je normale een shotgun build is. Dat scheelt dan weer gear omgooien. Met loadouts kun je dit ook wel bereiken, maargoed.BlueFoxOne schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 07:03:
Weet iemand wat je met meerdere characters kan doen?
Ik zie wel dat je je Stach kan delen.
Zou je die ook kunnen vergroten met andere characters?
Daarnaast kun je met een 2e characters ook alle weekly/daily rewards enzo doen, dus dubbele rewards van die dingen.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik dacht te lezen dat in DV1 je de stash kon vergroten.Angeloonie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:29:
[...]
Stash is gedeeld, dus nee. Wat je met een 2e character kunt doen is bijv. een compleet andere build op zetten. Bijv. een sniper-build terwijl je normale een shotgun build is. Dat scheelt dan weer gear omgooien. Met loadouts kun je dit ook wel bereiken, maargoed.
Daarnaast kun je met een 2e characters ook alle weekly/daily rewards enzo doen, dus dubbele rewards van die dingen.
Dus dacht ik dat dit in DV2 ook kon in mijn Stash kunnenn nu 150 items dmv 1 karakter... lijkt me dat als ik met een ander karakter hier weer meer van kan maken.... afijn kwestie van uitproberen denk ik
Xbox C#, .NET, Vissen
Stash vergroten in deel 1 kan niet.BlueFoxOne schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:38:
[...]
Ik dacht te lezen dat in DV1 je de stash kon vergroten.
In mijn Stash kan nu 150 items dmv 1 karakter... lijkt me dat als ik met een ander karakter hier weer meer van kan maken.... afijn kwestie van uitproberen denk ik
Stash is gedeeld over al je chars.
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
Volgens mij kan je je stash vergroten met een perk (als die dingen zo heten).looyenss schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:40:
[...]
Stash vergroten in deel 1 kan niet.
Stash is gedeeld over al je chars.
Een andere vraag:
Ik kom sommige side missies echt niet of amper door. Zijn echt te moeilijk. Moet ik
1. beter worden
2. eerst meer levellen
3. side missies ook samen doen (en hoe werkt dat dan met matchmaking)
of
4. Anders.
?
Welke dan? Ik vind alles namelijk zo easy.Prullenbak84 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:44:
[...]
Volgens mij kan je je stash vergroten met een perk (als die dingen zo heten).
Een andere vraag:
Ik kom sommige side missies echt niet of amper door. Zijn echt te moeilijk. Moet ik
1. beter worden
2. eerst meer levellen
of
4. Anders.
?
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
We hadden het over deel 1, die heeft geen perks.Prullenbak84 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:44:
[...]
Volgens mij kan je je stash vergroten met een perk (als die dingen zo heten).
Een andere vraag:
1. beter worden
2. eerst meer levellen
of
4. Anders.
?
En welke side missie dan? De game is juist (zeker side mission wise) veel te makkelijk juist als je het mij vraagt
https://forums.ubi.com/sh...tch-Notes-March-22nd-2019
9.30 uur gaat alles eruit, ze gokken tot 12.30
Ik weet de naam niet uit mijn hoofd, maar bijvoorbeeld in het eerste gebied (east-nog-iets), en dan links bovenin.
Ik denk dat ik iets verkeerd doe...Heb deel 1 heel veel gespeeld, dus ik heb geen idee wat.
ah sorry (enneh...wel iets in die richting toch? Maar het heette toen misschien anders)looyenss schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:53:
[...]
We hadden het over deel 1, die heeft geen perks.
[ Voor 17% gewijzigd door Prullenbak84 op 22-03-2019 09:06 ]
Als je de missie selecteert op de map, zie je linksboven het aanbevolen level wat je daarvoor nodig hebt. Komt dit een beetje overeen?Prullenbak84 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:05:
[...]
Ik weet de naam niet uit mijn hoofd, maar bijvoorbeeld in het eerste gebied (east-nog-iets), en dan links bovenin.
Ik denk dat ik iets verkeerd doe...Heb deel 1 heel veel gespeeld, dus ik heb geen idee wat.
Ja.. max level, het levellen zelf is gewoon doodsaai en niet leuk. Het hele "lawl bullet sponges because fuck original content" is niet boeiend. Vooral de missie dat je op een dak dishes moet defenden was onzinnig bedacht.noway schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:27:
[...]
niet te doen? D1 was echt simpel ik schiet alles LEK en op tier 5
D1 is top en ik vind D2 meer uitbreiding van deel 1 dus niet echt D2 waardig
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Handig, kunnen we vanavond hopelijk zonder onderbreking spelen.DigitalError schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:59:
Patch notes voor zometeen:
[ Voor 57% gewijzigd door boe2 op 22-03-2019 09:19 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Jep. Volgens mij komt alles in het eerste gebied wel overeen met mijn level (ben nu level 6)Poulske schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:07:
[...]
Als je de missie selecteert op de map, zie je linksboven het aanbevolen level wat je daarvoor nodig hebt. Komt dit een beetje overeen?
Ja, ik had de tweede main mission in een groep gedaan en dat ging vrij makkelijk ja (ook niet altijd vlekkeloos trouwens).main missions solo kunnen pittig zijn ja, maar ik denk dat de meeste mensen dat niet doorhebben omdat ze dat gewoon in groep doen
Misschien dat ik gewoon weer even moet wennen omdat mijn gear in TD1 te goed was
Ik heb de laatste 3 strongholds (story) met random gasten gespeeld.boe2 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:18:
main missions solo kunnen pittig zijn ja, maar ik denk dat de meeste mensen dat niet doorhebben omdat ze dat gewoon in groep doen.
[...]
Handig, kunnen we vanavond hopelijk zonder onderbreking spelen.
De rest allemaal solo gedaan.
Moeilijkste missie was Roosveld island story mission als je het mij vraagt.
ben bijna 450 gear en nog zover bij mij bekend 5 side missies te gaan.
Daarna eens kijken om een keertje naar the dark zone te gaan.
Niet echt een fan van PVP, vooral omdat mensen eerst vriendelijk kunnen doen en met 1 druk op de knop je opeens af kunnen knallen. In Division 1 gehad dat je met een volle groep rond loopt en vervolgens gaan mensen je groep leaven en schieten ze elkaar neer.
Hopelijk is het nu zo, dat wanneer je een groep verlaat, dat je dan uit een sessie wordt gehaald (SQ verdwijnt)
Angelo NL / Global Cargo VTC
Toen ik de game zondag voor het eerst opstarten, kreeg ik direct de melding dat de servers down waren voor onderhoudt. nou prima.
Alleen heb ik momenteel nog steeds met iedere keer dat ik de game opstart de melding dat server shutdown imminent is.
Niet heel game breakend ofzo maar wel storend.
PSN: Flix20-NL
Er is nu ook onderhoud he..Flix20 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:30:
Volgens mij heb ik ook iets van een bug te pakken.
Toen ik de game zondag voor het eerst opstarten, kreeg ik direct de melding dat de servers down waren voor onderhoudt. nou prima.
Alleen heb ik momenteel nog steeds met iedere keer dat ik de game opstart de melding dat server shutdown imminent is.
Niet heel game brakend ofzo maar wel storend.
Je zegt zelf; Momenteel..
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Zag het net ingame, had deze ochtend vrij genomen van werk krijg je dit,DigitalError schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:59:
Er is geen fysieke kopie van Div 2 voor PC, tenzij één van de collector editions.. (was er ook niet echt gelukkig van, heb graag men kast lekker vol staan met doosjesmrmoustache schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:42:
Ik weet niet of dit het juiste forum is maar ik wil The Division 2 kopen voor PC. Helaas kan ik nergens een kopie vinden om te kopen? Ik heb het dan over een fysieke kopie.
Mediamarkt (45 euro): uitverkocht
GameMania (60 euro): uitverkocht
NedGame (55 euro excl verzendkosten): levertijd 2-5 dagen
Heeft iemand misschien een tip waar ik een fysieke kopie kan aanschaffen?
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
kul, ik heb gewoon een standaard fysieke div 2 copy thuis liggen.BlaSfem0n schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:14:
[...]
Er is geen fysieke kopie van Div 2 voor PC, tenzij één van de collector editions.. (was er ook niet echt gelukkig van, heb graag men kast lekker vol staan met doosjes)
29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Waar koop je die danxavento schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:15:
[...]
kul, ik heb gewoon een standaard fysieke div 2 copy thuis liggen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Horen al die schijfjes bij 1 dezelfde fysiek exemplaar?xavento schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:23:
[...]
Gewoon bij bol.com besteld:
[Afbeelding: div2 physical]
Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team
Blijf dat altijd raar vinden. Ik heb 55 euro betaald voor de DC edition en daarvoor ligt ie op de mat. Een download in de xbox store is aanzienlijk duurder, of in ieder geval minstens even duur.xavento schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:26:
Ik gebruik de dvd's verder ook niet, hij was 41 euro fysiek en dat was goedkoper/even duur als een shady key site. Dus dan liever gewoon via bol.com.

Yep, 6 dvd's. Net als World of Warcraft in 2005? Kwam iig op 6 cd's en duurde zo'n 5-8 uur om te installeren haha.Cinerama schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:28:
[...]
Horen al die schijfjes bij 1 dezelfde fysiek exemplaar?
Ja dat is ook onzin joh, ik weet waar het door komt, fysieke games zodat de retailers consoles verkopen en bla bla maar het voelt gewoon raar.Prullenbak84 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:29:
[...]
Blijf dat altijd raar vinden. Ik heb 55 euro betaald voor de DC edition en daarvoor ligt ie op de mat. Een download in de xbox store is aanzienlijk duurder, of in ieder geval minstens even duur.
Ik heb dit op de PS4 ook, dat schermpje voor dat je het karakter ziet laat het onderhoud van afgelopen (dinsdag?) keer zienFlix20 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:30:
Volgens mij heb ik ook iets van een bug te pakken.
Niet heel game breakend ofzo maar wel storend.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ergens vind ik het ook wel weer fijn dat je ze soms ook weer 2e hands kan (ver)kopen, dus het heeft ook weer z'n voordelen. Maar als downloads goedkoper zouden zijn dan de fysieke kopie, dan is de keuze logischer ofzo.looyenss schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:37:
Ik snap niet waarom er nog games fysiek worden verkocht, verkoop gewoon een mooi hoesje met een uplay key en laat de download de rest doen :-P er is toch bij elke nieuwe game een day1 patch dus downloaden moet je toch
Maar goed, we gaan heeel hard off topic hier
Thanks! ^^
O dat wist ik niet. Nu zit ik die points een beetje te besteden aan nutteloze skins enzolooyenss schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:41:
Ach, uplay store geeft je 20% korting (mits je points hebt) dus goedkoper fysiek betwijfel ik

Kan al weer online. Onderhoud is kennelijk al klaarDigitalError schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:59:
ik heb me prima vermaakt ...vond het een heerlijke shooter en gewelfige verhaal en omgeving.corset schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:07:
[...]
Ja.. max level, het levellen zelf is gewoon doodsaai en niet leuk. Het hele "lawl bullet sponges because fuck original content" is niet boeiend. Vooral de missie dat je op een dak dishes moet defenden was onzinnig bedacht.
en het hele bullet gebeuren tja...wat wil je 1x schieten en tis dood? geld ook voor jouw!
geloof me dan is het geen reet aan want dan is het te moeilijk 1x schieten en dood
Onder het motto 'kan je ze niet doorverkopen', zullen fysieke discs nog wel een tijdje blijven bestaanlooyenss schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:37:
Ik snap niet waarom er nog games fysiek worden verkocht, verkoop gewoon een mooi hoesje met een uplay key en laat de download de rest doen :-P er is toch bij elke nieuwe game een day1 patch dus downloaden moet je toch
draait op een interne schijf. Externe schijf ook geprobeerd, maakt geen verschil.SinergyX schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:14:
[...]
Holy kolere zeg, dat is echt extreem. Draait hij bij jou intern op of externe schijf? (kan toch ook bij PS4?).
Ik heb heel soms popin of wat 'naladen', maar valt me nergens op dat er ergens nog een texure op hogere kwaliteit moet worden ingeladen.
[...]
De graphics zelf vallen wel mee hoor
https://xboxclips.com/Sin...5d-4ff7-9ff0-706237542ef8
Dit is een random clip, maar soortgelijke speelde ik op PC en merkte niet bijzonder veel verschil, op een i7 en Vega56.
https://xboxclips.com/Sin...31-493c-8d56-8c03c1c1fdc8
Dit stuk op HDR vond ik persoonlijk zeer indrukwekkend, maar ook 0,0 popin/texture laden te ontdekken.
Die clips van de xbox zien er echt geweldig uit, daar komt een playstation in de verste verte niet bij in de buurt in the division 2.
Ik heb me er inmiddels eens in verdiept en het internet staat vol met klachten hierover, of je nou op de reddit forums kijkt of op bijvoorbeeld het ubisoft support forum, 10 tallen pagina;s met voorbeelden en klachten over de texture streaming, er staan echt hele erge voorbeelden tussen (ps2 onwaardig zelfs).
Er worden door ubisoft oplossingen aangedragen zoals, rebuild database in de ps4 safe mode, een betere / snellere internet verbinding, boost mode uit op de ps4 pro, etc. Ik heb al die oplossingen geprobeerd maar niets werkt.
Wat ik vermoed dat er gebeurd is dat ze 4K texture packs standaard laden op een ps4 pro. De installatie van the Division 2 is ook 98 gigabyte groot in tegenstelling tot de 48 gigabyte op andere platforms. Maar die 4K texture packs streamen in zo'n groot gebied daar is de ps4 pro helemaal niet snel genoeg voor, en aangezien die engine pas een texture pack in het geheugen laadt als je hem in beeld krijgt kun je wel nagaan dat dit niet zomaar opgelost is. Het maakt niet uit of je in 4K draait of 1080p op een ps4 pro, hij laadt dezelfde texture packs erover heen.
Ik vind het triest dat ze dit zo op de markt hebben gezet, ze moeten dit 100 procent zelf ook ervaren hebben maar het als acceptabel toch maar op de markt gezet hebben. Ik snap echt niet dat ze gewoon een stapje terug hebben gedaan en gewoon HD textures erop hadden gezet, dat was misschien net goed genoeg gegaan, maar gisteren ook, 48 seconden om een hek texture te laden, het is te belachelijk voor woorden.
Ik ga de game voorlopig maar even laten liggen, want inmiddels ga je er ook door de discussie natuurlijk enorm op letten.
Dus als je the division 2 wil gaan kopen op een ps4 pro, dan zou ik vooraf in ieder geval de vele voorbeelden op youtube even checken of dat voor jou acceptabel is.
Je kunt je het beste even op Discord melden hiervoor.Rambie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:22:
Ik ben uit de tweakers twee clan gegooidmag ik er weer in?
Rambie2008 is mijn ingame name..
Tja, ik kreeg em toch niet te pakken als pre-order, heb wel niet op bol.com gekeken maar enkel bij men "vaste dealer"xavento schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:15:
[...]
kul, ik heb gewoon een standaard fysieke div 2 copy thuis liggen.
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Kom via de link in de startpost terecht in kanaal PC gaming central
dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn. Zit overigens ook in algemene tweakers kanaal.
[ Voor 47% gewijzigd door Rambie op 22-03-2019 11:34 ]
Niet als de standard edition PC in de Ubisoft store voor 59,99 staat.looyenss schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:41:
Ach, uplay store geeft je 20% korting (mits je points hebt) dus goedkoper fysiek betwijfel ik
Dan is een bedrag onder de 45 euro op Bol (nu niet meer overigens) nog steeds goedkoper dan 48,- (ubistore met korting).
PCGC is waar de GOT 1/2/3 clans zitten. Je moet in Rollen even de juiste rol kiezen en dan zou je alle Division kanalen moeten kunnen zien. Zie ook het kanaal "readme"Rambie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:33:
Sorry maar ben nogal een noob wat discord aan gaat.. waar kan ik me melden in welk kanaal?
Kom via de link in de startpost terecht in kanaal PC gaming central
dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn. Zit overigens ook in algemene tweakers kanaal.
Is volgens mij al wel langskomen, maar ik voeg hem ook even toe aan de TSSmashCruiser schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:07:
Misschien is het al voorbij gekomen, maar hier is de volledige map incl. een hoop locaties voor materialen, collectibles etc. te vinden. https://division2map.com/
https://docs.google.com/s...iew?usp=sharing&sle=true#
Hier ook nog een plaatje, maar dan alleen met brand(set) bonussen

[ Voor 18% gewijzigd door TepelStreeltje op 22-03-2019 12:45 ]
Battle.net Spud#2543
Overigens was de hardcopy installatie wel bizar.. er staat maar 398.8MB op de DISC (!!), de rest wordt via netwerk geinstalleerd (42.32GB) .
deze is ook wel nice:TepelStreeltje schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:44:
heb em volgens mij nog niet langs zien komen, maar hier mooie sheet met alle specs van alle gear. set bonussen, mod slots, talents etc etc etc.
[Afbeelding]
https://thedivision.zone/brandset-builder/
PSN: SchieveZot
Ga die zo ook even in de TS zetten.TepelStreeltje schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:44:
heb em volgens mij nog niet langs zien komen, maar hier mooie sheet met alle specs van alle gear. set bonussen, mod slots, talents etc etc etc.
[Afbeelding]
Ga vanavond eens kutten met een AR gearset in elkaar zetten:
Douglas & Harding x3 (5% acc, 10% CHD, 7% chc):
Holster met Surgical
Kneepads
Mask met Dialed In
Badger Tuff (7% damage to elites, 15% armor on kill):
Backpack
Gloves
Fenris Group (10% AR dmg):
Vest met Beserk en Hard Hitting
En dan uiteraad het liefst met een AR met:
Near Sighted
Allegro/Extra
Wascally/Stop,Drop,Roll/Overlap
En dan moet ik uiteraard ook nog de 7.62 extended mag blueprint even gaan vinden

Overigens wel heel vaag dat die Yaahl set maar 1 slot kan droppen.. Want 10% weapon handling is ook wel heel erg lekker. Maarja, dat past nu niet goed.
[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 22-03-2019 13:55 ]
Nou ja en de prijs dus.looyenss schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:37:
dat is alleen een valide argument als het echt goedkoper is fysiek. en digitaal is er ook veel goedkoper aan te komen (o.a. de 20% korting van ubi zelf)
Daarmee dus een goed en valide argument op bijvoorbeeld de PlayStation. Om maar eens een klein platform te noemenlooyenss schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:56:
dat is alleen een valide argument als het echt goedkoper is fysiek. en digitaal is er ook veel goedkoper aan te komen (o.a. de 20% korting van ubi zelf)
Dit is eerder al een beetje ontkracht. De standaard editie op uplay is 60 euro, dus na de korting 48. Ik kocht zonder zoeken de DC editie fysiek voor 55. De standaard editie is op z'n goedkoopst nu 51. Dus ja, die uplay is dan na korting ietsjes goedkoper, maar dat is t toch gewoon niet waard?looyenss schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:56:
[...]
aanvulling: Microsoft vraag tegelijkertijd in de store gewoon 70 euro voor de standaard editie. Waarom zou je dat betalen?
[ Voor 9% gewijzigd door Prullenbak84 op 22-03-2019 15:31 ]
Volgens mij stond hij goedkoper op de xbox zelf, nu zie ik ultimate ook voor 119 staan, maar die heb ik toch echt voor 109 ipv 119. Maar zelfs dan nog, ik betaal zonder moeite 10tje extra om hem volledig digitaal te hebben, mijn eerste Xbox en mijn XBX hebben nog nooit een disc gezienPrullenbak84 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:28:
aanvulling: Microsoft vraag tegelijkertijd in de store gewoon 70 euro voor de standaard editie. Waarom zou je dat betalen?
En dat laatste snap ik dus niet helemaal. Als de kosten nagenoeg gelijk zijn, heb ik 'm liever echt. Dan kan ik m tenminste nog uitlenen/verkopen. Digitaal moet wel iets van 15 euro goedkoper zijn, voor ik daarvoor zou kiezen.SinergyX schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:41:
[...]
Volgens mij stond hij goedkoper op de xbox zelf, nu zie ik ultimate ook voor 119 staan, maar die heb ik toch echt voor 109 ipv 119. Maar zelfs dan nog, ik betaal zonder moeite 10tje extra om hem volledig digitaal te hebben, mijn eerste Xbox en mijn XBX hebben nog nooit een disc gezien
Waarom bestellen mensen een cola in een bar/restaurant voor 3,5 euro als je bij de Lidl er een 2 literfles voor kan kopen? De verschillen met digitaal zijn lang niet altijd zo groot, heb m'n 5% korting bij EA, ik koop nooit bij twijfelsites (digi-key sites), en dan vind ik dat tientje het zeker waard, zeker als ik nog wat 'gratis' kan inwisselen (ik heb nu voor 89 Ultimate ipv 89 Gold).Prullenbak84 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:53:
[...]
En dat laatste snap ik dus niet helemaal. Als de kosten nagenoeg gelijk zijn, heb ik 'm liever echt. Dan kan ik m tenminste nog uitlenen/verkopen. Digitaal moet wel iets van 15 euro goedkoper zijn, voor ik daarvoor zou kiezen.
En ze hebben ook gefixed dat je blueprints kan krijgen van control points op level 3.....Angeloonie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:16:
Ter info voor degenen die het nog niet wisten: de "truc" Om een lvl 3 control point makkelijk te maken (door een level 1 te clearen maar niet de capturen en dan de upgrade activities te doen) is gehotfixed en werkt niet meer.
Meerdere gedaan en niks gehad en vrij zeker dan nog niet alle blueprints heb

Verder zit er nu ook dikke delay in het verhogen van control point levels soms half uur later ineens dan een node lvl 3 is
Er zijn best veel klachten over framerate/freezes ed gemeld op diverse fora (ook bij Ubisoft). Ik heb er ook wel wat last van, maar mijn vrouw veel meer en het spel is voor haar op bepaalde momenten ook moeilijk tot niet speelbaar (beide PC, wel verschilende hardware, ik (boven de) recommended en zij minimum specs). Ik kan het echter niet pinnen op specifieke locaties, het gebeurt ook niet steeds op dezelfde plekken en daar waar het spel de ene keer freezed, loopt het de andere keer prima door.-MD- schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:28:
Zijn er meer mensen met spontane vastlopers op specifieke locaties? Mijn fps is zo rond de 60, gaat allemaal prima. Maar er zijn locaties waar ik elke halve minuut een totale vastloper heb van zo'n 2-5 seconden. Als ik dan dat specifieke gebied uit loop, nergens meer last van. Tot ik weer terug dat gebied in ga. Soms lok ik dan die mannetjes uit dat gebied, want ben er al iets te vaak door dood gegaan...
Het vreemde is ook dat we er bij de closed beta totaal geen last van hadden, maar het vanaf de open betas en de final dus niet meer goed loopt.
En ik heb nooit genoeg supplies om alle doelen te halen van een control point. Mis je dan heel erg veel? Ik las dat je items en blueprints kunt krijgen als je alle doelen haalt qua supplies. En voor sommige Projects moet je ook een x-aantal items doneren bij control points dus het is sowieso wel belangrijk. Maar ik ben niet actief op zoek naar die supplies verder.
Tesla M3LR '21
Ik doe de project tot nu toe vooral voor de extra xp. Ik hoef er zelden iets extras voor te doen. Tot nu toe is het allemaal mooi meegenomenLondon schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:28:
Ik snap nog niet zoveel van die control points. Klopt het dat je die soms ook weer kwijt kunt raken?
En ik heb nooit genoeg supplies om alle doelen te halen van een control point. Mis je dan heel erg veel? Ik las dat je items en blueprints kunt krijgen als je alle doelen haalt qua supplies. En voor sommige Projects moet je ook een x-aantal items doneren bij control points dus het is sowieso wel belangrijk. Maar ik ben niet actief op zoek naar die supplies verder.
Je kunt ook doneren daar om vervolgens alle loot in de omgeving 10 minuten lang te zien oplichten.London schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:28:
Ik snap nog niet zoveel van die control points. Klopt het dat je die soms ook weer kwijt kunt raken?
Veel meer dan dat en die ruimte met kistjes is het tot nu toe niet.
Ik ben nu level 19 dus nog niet heel ver maar zijn die projects niet sowieso voor XP dan? Want daar doe ik ze ook voor inderdaad.SmashCruiser schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:57:
[...]
Ik doe de project tot nu toe vooral voor de extra xp.
[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 22-03-2019 21:33 ]
Projects geven ook blueprints of unlocken bountiesDonstil schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:32:
[...]
Je kunt ook doneren daar om vervolgens alle loot in de omgeving 10 minuten lang te zien oplichten.
Veel meer dan dat en die ruimte met kistjes is het tot nu toe niet.
[...]
Ik ben nu level 19 dus nog niet heel ver maar zijn die projects niet sowieso voor XP dan? Want daar doe ik ze ook voor inderdaad.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Aah ja das waar. Tot nu toe craft ik niets dus niet aan gedacht.Pykow schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:44:
[...]
Projects geven ook blueprints of unlocken bounties
Die is nu dus aan het downloaden

Er zijn nogal wat verborgen dingen in The Division 2. Ik kwam vandaag een 'geheime' submissie tegen, kijken wat dat wordt. Leuk dit.
Zie onderstaand voorbeeld:

Betreft beide een "Rifle" (geen Assault Rifle). De rifle met score 224 zou damage-wise bijna 3x hoger zitten dan het item met score 298.
Heb ik gewoon pech met de DMG-roll of zie ik iets anders over het hoofd? Talents heb ik voor het gemak even buiten beschouwing gelaten.
[ Voor 9% gewijzigd door swipe op 23-03-2019 00:40 ]
Het is niet alleen mijn eerste PC shooter maar zelfs mijn eerste PC game wat ik gekocht hebYukidaruma schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:59:
Gisteren de Xbox One X binnen gekomen met Division 2Krijg ik het vandaag in m'n kop dat ik shooters niet op een console wil spelen, maar op de PC, lekker met muis en toetsenbord...
Die is nu dus aan het downloadenMaar eens zien of ik die Xbox key nog kan verkopen. Hopelijk is het spel echt zo leuk als alle gameplay filmpjes en reviews doen geloven.
ben ik ook vaak tegengekomen verschil zit erg scheef bij wapens. Vraag me af waarom.swipe schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 00:34:
Ik kom het al een paar keer tegen, maar vind de DMG stat verschillen tussen items met lage en hogere Score vreemd.
[Afbeelding]
Betreft beide een "Rifle" (geen Assault Rifle). De rifle met score 224 zou damage-wise bijna 3x hoger zitten dan het item met score 298.
Heb ik gewoon pech met de DMG-roll of zie ik iets anders over het hoofd? Talents heb ik voor het gemak even buiten beschouwing gelaten.
Ik denk dat je die juist wel mee zou moeten tellen in de score. Eigenlijk kijk ik tegenwoordig meer wat voor extra voordelen dat wapen/onderdeel heeft en of het de DMG upgrade waard is t.o. iets anders dat ik mogelijk ga missen en me bijvoorbeeld extra Critical Hit geeft.swipe schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 00:34:
Ik kom het al een paar keer tegen, maar vind de DMG stat verschillen tussen items met lage en hogere Score vreemd.
[Afbeelding]
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Zodra ik (en gisteren anderen met mij) uit de DZ ga blijven de stats van alle gear gelijk, dus ook de nieuwe die je vind. Enige waaraan je dus je loadout kunt aanpassen is als je gaat kijken naar de bonussen op de gear

Een restart van de game verhelpt dit euvel trouwens wel maar het is gewoon irritant.
Vijanden die je overrompelen als je teveel op een plek blijft, ze rennen op je af als je aan het reloaden bent, ze proberen je te omsingelen.
Ben pas level 3 maar misschien wel de beste 35 euro die ik gespendeerd heb aan een game.
Heb wel een beetje dat Far Cry gevoel, maar qua omgeving is DC véél leuker.
Speelt ook wel lekker op een RX580 icm een hele oude X5660 (S1366), geen irritante framedrops meegemaakt nog.
[ Voor 65% gewijzigd door m0nk op 23-03-2019 12:26 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
En je hebt in #namedrop gepost?m0nk schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:11:
Chill, kon 2 dagen niet veel spelen. Zit al tijdje in discord maar toch uit clan 1 gekicked.. Thanks! Erg vriendelijk!
Dit is mij dus niet duidelijk allemaal. Ik ben nu level 18 en heb al een tijdje als ik gear of weapons dismantle dat ik geen materialen krijg omdat mn materials vol zitten. Dus verkoop nu maar alles. Is dit juist of kan ik het beter anders doen??J Z V schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:57:
Vergeet niet dat je de werkbank in the white house kan upgraden van Blauw naar paars naar Geel. Dus zodra je aan alle eisen voldoet moet je deze upgraden en als je op hoogste level zit maak je alle wapen opzetstukken. nu moet je ze maar een keer maken en je kan ze op alle wapens hergebruiken. Maar let er wel op dat je ze maakt op het hoogste niveau.
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
Ehhh, nee..J Z V schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:57:
u moet je ze maar een keer maken en je kan ze op alle wapens hergebruiken. Maar let er wel op dat je ze maakt op het hoogste niveau.
Hoe hoger de werkbank, hoe duurder de craft (ja onlogisch..) Dus beste alle weapon mods op lage levels craften.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Heb al het een en ander gelezen over de game maar hoe repetitief is deze game? Kan ik het vergelijken met deel 1?
Stay hungry, stay foolish!
Ja. Het concept is niets anders, je zult veel content vaak spelen.RBN026 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:46:
Kan ik het vergelijken met deel 1?
Specialization mag van mij een disable-scope optie krijgen, eerste wat ik standaard van een sniper haal is de 12x scope, maar dat kan dus niet bij de 50cal sniper.
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
- PCGC Discord: https://discordapp.com/invite/hTeYRqQ (voornamelijk PC)