Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-06 17:52
De BlackBerry KEY2

De opvolger van de KEYone met de beste camera die we ooit hebben gezien op een BlackBerry. Met 20% grotere keyboard toetsen in matzwart en een nog zuinigere chipset om de hele dag met het scherm aan je toestel te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-A-EZb2FIQ64/WxmsajPmYDI/AAAAAAAACNE/RVQx6gHpfYUrO7SjTAq2uYmn9Ax-SLzdwCLcBGAs/s640/KEY2.jpg

Specificaties in een notendop:

Behuizing: Series 7 aluminum frame, Gorilla Glass 3 front, soft-touch texture on the back for added comfort and grip, Touch-enabled backlit full QWERTY keyboard. 151.4mm x 71,8 mm x 8.5mm

Scherm: 4.5-inch IPS LCD, 1620x1080px resolution, 3:2 verhouding, 434ppi

Camera: Dual: 12MP, f/1.8, dual PDAF, 1.28µm pixel size, 73.9-degree FoV, 12MP, f/2.6, PDAF, 1.0µm pixel size; dual-tone LED flash, 4K recording @ 30fps

Front camera: 8MP fixed-focus camera, selfie flash via LCD display, 1080p video @ 30 fps

OS/Software: Android 8.1 Oreo; BlackBerry Hub and various UI enhancement, BlackBerry's suite of apps

Chipsets: 14nm Qualcomm Snapdragon 660: Octa-core 2.2 GHz Kryo 260 + 1.84 GHz Kryo 260, Adreno 512 GPU

Geheugen: 6GB of RAM; 64GB/128GB in het toestel en uitbreidbaar met een micro sd.

Battery: 3,500mAh battery met Quick Charge 3.0 support

Connectivity: Single-SIM/Dual-Sim versions; USB-Type C (USB 3.0) with OTG and DisplayPort out; Dual-band Wi-Fi a/b/g/n/ac; GPS; NFC; FM Radio; Bluetooth 5.0

Verder: Fingerprint reader in de spacebar, speakers onder het toestel, 3.5mm audio jack; Speed Key voor snelkoppeling met apps.

The engineering team also made sure to squeeze the most out of the second snapper. Besides helping in low-light, it is also used for depth-sensing and a Portrait mode. Plus, through the magic of interpolation, the Key2 promises a "better-than-digital" zoom, in its "Optical Superzoom" mode. On an unrelated note, the BlackBerry camera also comes with Google Lens integration enabling quick visual searches.

Pre-order in half juni in VS, Canda, China, UK, Duitsland, Frankrijk en UAE en in Juli voor Nederland, Belgie

De prijs van het toestel is € 649,00

Afbeeldingslocatie: https://images.indianexpress.com/2018/06/blackberry-key2-main-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/large/public/article_images/2018/06/key-2china.jpg?itok=_H7R8pn1

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ Voor 128% gewijzigd door Noresponse op 04-07-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Noresponse mooi topic, zou je ook een Accessoires en Levertijden & Prijzen topic willen aanmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
Nou, ben blij dat ik over 6 weken kan verlengen. De priv gaat eruit en welcome key 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 06:51

GS88

π raat

Tha-Skunk schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:22:
Nou, ben blij dat ik over 6 weken kan verlengen. De priv gaat eruit en welcome key 2 :)
De Priv is ook (nog steeds) een mooi toestel :9
Deze Key2 mag er ook wel wezen!

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 11:44
Mijn KeyOne silver voldoet nog prima, geen issues nadat ik een vervangend exemplaar had gekregen vanwege los scherm. Hier en daar zie je mensen klagen over lag maar daar heb ik totaal geen last van. Ga daarom voorlopig nog niet upgraden maar sluit niet uit dat ik begin volgend jaar de overstap maak. Persoonlijk vind ik de Key2 qua looks iets minder geslaagd. Speed key, grotere toetsen en 6GB RAM lijken me welkome verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-06 19:27

CoeliJoeli

Gamer

Zeer geïnteresseerd in deze telefoon! Vooral de shortcuts klinken ideaal.
Op dit moment heb ik een Huawei P10 waar ik ook zeer tevreden mee ben. Toch vraag ik mij af of dit een geschikte upgrade zal zijn?

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
CoeliJoeli schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:26:
Zeer geïnteresseerd in deze telefoon! Vooral de shortcuts klinken ideaal.
Op dit moment heb ik een Huawei P10 waar ik ook zeer tevreden mee ben. Toch vraag ik mij af of dit een geschikte upgrade zal zijn?
Shortcuts zijn geweldig en zo heb ik de A voor mijn bankapp en de S voor Spotify en B voor BBM en K voor Keyboard Browser voor de BlackBerry. H voor Hub en met die speedkey kun je dus makkelijk switchen tussen BBM en je Browser of app.

Ik hoop dat men voor de KEYone de rechtershift knop toewijzen voor speed key en wellicht met de Oreo update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-06 19:27

CoeliJoeli

Gamer

Noresponse schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:15:
[...]

Shortcuts zijn geweldig en zo heb ik de A voor mijn bankapp en de S voor Spotify en B voor BBM en K voor Keyboard Browser voor de BlackBerry. H voor Hub en met die speedkey kun je dus makkelijk switchen tussen BBM en je Browser of app.

Ik hoop dat men voor de KEYone de rechtershift knop toewijzen voor speed key en wellicht met de Oreo update.
Ik neem aan dat je de screen wel eerst moet unlocken voordat de shortcuts gebruikt kunnen worden?

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Ik vind hem er zeer belovend uit zien! Qua prijs wel net iets te gortig maar goed. Ik heb nog een goed functionerende KEYone en die heb ik nog net geen jaar. Vind twee jaar per telefoon toch wel de minimale levensduur... dus ik kijk uit naar de KEY3! In de tussentijd erg benieuwd naar de ervaringen met o.a. de Speed Key en de dual lens camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:10
Ben benieuwd naar de reviews met name van de camera. Van een Z30 > Passport > Dtek60 gegaan. Maar vind/vond de Passport echt een supertoestel. Even een paar maanden wachten en dan maar eentje aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
Mijn priv is idd nog steeds een erg mooi toestel, hoewel ik wel begin te merken dat hij op sommige momenten traag begint te worden.
Plus het feit dat hij niet meer geupdate wordt met een nieuwe Android doet me eraan denken om hem te vervangen. En deze key2 lijkt mij een prima opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 18:30
Ik vraag mij af wat ze met die 6GB willen uithalen. is dat niet heel erg veel voor een telefoon of is Android zo onzuinig? Ipone 8 met 2gb en de 8+/ X met 3GB en ik heb nog nooit iemand gehoord die het had over een tekort aan geheugen

(Ik heb tot nu toe alleen maar Symbian en BB10 telefoonsgehad) en ben erg aan het twijfelen of ik mijn passport tot 2019 aan hou of toch voor een Key2 moet gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Jeffrey88 op 08-06-2018 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Is het trouwens al bekend welk toestel 649 euro mag kosten? Ik vermoed de 64 GB versie.. Iemand een enig idee van hoeveel die 128 GB versie gaat kosten? En is dat dan het enige verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
€649,00 is inderdaad de 64GB'er.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
Je kan een pre-order doen vai selfridges UK die leveren ook in Nederland. Reviews zijn goed en vooral de software en Keyboard zijn een upgrade.

Voor keyone users het lijkt dat oreo eind deze maand beschikbaar komt, maar er zijn ook geruchten die opduiken dat BlackBerry gaat wachten om een Android P uit te brengen voor alle toestellen in September ivm licentiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
Jeffrey88 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:41:
Ik vraag mij af wat ze met die 6GB willen uithalen. is dat niet heel erg veel voor een telefoon of is Android zo onzuinig? Ipone 8 met 2gb en de 8+/ X met 3GB en ik heb nog nooit iemand gehoord die het had over een tekort aan geheugen

(Ik heb tot nu toe alleen maar Symbian en BB10 telefoonsgehad) en ben erg aan het twijfelen of ik mijn passport tot 2019 aan hou of toch voor een Key2 moet gaan.
Werkt whatsapp nog op jouw BB Passport ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024
Fantasio7 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:43:
[...]

De Android versie draait hartstikke soepel op BlackBerry10os. Notificaties en het material design zijn wel wat minder

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Fantasio7 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:43:
[...]
Zeker weten, via de Android APK, alhoewel ik geen video’s kan versturen. (Dit kan weer wel via whatsapp web) Dus ik ben inmiddels wat gelimiteerd. Maar ook Whatsapp komt aan zijn einde, BB10 kan maar tot Android 4.3 APP’s draaien,(0.6% gebruikt deze versie nog) en het is wachten tot dat Whatsapp 4.4 als minimale eis gaat stellen. (Als ik me niet vergis in de data)

Ik zou ook niemand aanraden nu nog een BB10 toestellen aan te schaffen, maar eenmaal in bezit pas je je aan om het toetsenbord te behouden. O-)

Dus de vraag is niet OF ik een Key2 aanschaf maar wanneer ik dat doe.

[ Voor 24% gewijzigd door Jeffrey88 op 09-06-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 11:47

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Moet wel zeggen dat het me tegenvalt dat er geen draadloos laden ondersteund wordt. Juist omdat de oude BBOS toestellen (geleverd werden met) de cradle hadden. Vond ik toch altijd erg fijn, en dan nog het switchen van notificatie instellingen op basis van in / uit de case.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-05 21:16
Zeer interessant toestel maar is dit ook aan te raden als je alleen maar aan touchscreens gewend bent? Verder las ik op de BlackBerry subreddit best wel wat negatieve dingen over de Keyone, dus ben benieuwd naar de reviews en ervaring met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Noresponse schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:47:
Je kan een pre-order doen vai selfridges UK die leveren ook in Nederland. Reviews zijn goed en vooral de software en Keyboard zijn een upgrade.

Voor keyone users het lijkt dat oreo eind deze maand beschikbaar komt, maar er zijn ook geruchten die opduiken dat BlackBerry gaat wachten om een Android P uit te brengen voor alle toestellen in September ivm licentiekosten.
Interessante geruchten! Waar heb je die gezien? Kan ik dat spoor zelf ook verder in de gaten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Verona27 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:21:
Zeer interessant toestel maar is dit ook aan te raden als je alleen maar aan touchscreens gewend bent? Verder las ik op de BlackBerry subreddit best wel wat negatieve dingen over de Keyone, dus ben benieuwd naar de reviews en ervaring met dit toestel.
Wat voor negatieve punten heb je gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
itsyaboy schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:33:
[...]

Wat voor negatieve punten heb je gelezen?
Je leest natuurlijk voornamelijk negatieve ervaringen maar zaken als:
- slechte ontvangst
- het scherm dat loskwam
- traag worden
- slecht updatebeleid?

Maar goed, ik blijf het gewoon even volgen. Mijn contract loopt af in november, dus nog genoeg tijd om de kinderziekten eruit te vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Verona27 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:18:
[...]

Je leest natuurlijk voornamelijk negatieve ervaringen maar zaken als:
- slechte ontvangst
- het scherm dat loskwam
- traag worden
- slecht updatebeleid?

Maar goed, ik blijf het gewoon even volgen. Mijn contract loopt af in november, dus nog genoeg tijd om de kinderziekten eruit te vissen.
Ja ik was gewoon nieuwsgierig :)

Mocht je het interessant vinden:
  • Ik heb een Engelse KEYone. De maandelijkse security updates komen nogal traag. Wel binnen de deadline van 3 maanden van het Android Recommended Enterprise-programma. Nederlandse KEYones zijn volgens mij altijd wat sneller.
  • Slecht ontvangst heb ik niet echt gemerkt. Volume van het bellen zou wel wat harder mogen.
  • Mijn scherm zit er nog goed op. Maar na 11 maanden laat 1 toets half los.. Dat is flink balen natuurlijk.. Hopelijk is het volgende toetsenbord beter.
  • Vind zelf de KEYone wat traag als je 4 apps tegelijkertijd gebruikt. Hopelijk is dat geen issue meer met die 6 gb RAM! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
itsyaboy schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:28:
[...]

Ja ik was gewoon nieuwsgierig :)

Mocht je het interessant vinden:
  • Ik heb een Engelse KEYone. De maandelijkse security updates komen nogal traag. Wel binnen de deadline van 3 maanden van het Android Recommended Enterprise-programma. Nederlandse KEYones zijn volgens mij altijd wat sneller.
  • Slecht ontvangst heb ik niet echt gemerkt. Volume van het bellen zou wel wat harder mogen.
  • Mijn scherm zit er nog goed op. Maar na 11 maanden laat 1 toets half los.. Dat is flink balen natuurlijk.. Hopelijk is het volgende toetsenbord beter.
  • Vind zelf de KEYone wat traag als je 4 apps tegelijkertijd gebruikt. Hopelijk is dat geen issue meer met die 6 gb RAM! :o
Thanks! Las laatst in een topic op Reddit ook wel positieve verhalen, omdat je, zoals ik al zei natuurlijk vooral het negatieve leest. Immers: als iemand geen problemen heeft gaat men er niet snel over posten. Ik ben wel benieuwd naar de reviews in ieder geval van de KEY2. Hopelijk is ie inderdaad op verschillende punten beter dan de Key1. Hoelang heb jij je toestel nu al? Ik heb nu een Moto Z play en die zit op het update kanaal van de EU nog steeds op 7.1.1. met security van feb 2018. Ondanks dat andere kanalen al wel Oreo hebben.. Word je dus ook niet echt vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Verona27 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:01:
[...]

Thanks! Las laatst in een topic op Reddit ook wel positieve verhalen, omdat je, zoals ik al zei natuurlijk vooral het negatieve leest. Immers: als iemand geen problemen heeft gaat men er niet snel over posten. Ik ben wel benieuwd naar de reviews in ieder geval van de KEY2. Hopelijk is ie inderdaad op verschillende punten beter dan de Key1. Hoelang heb jij je toestel nu al? Ik heb nu een Moto Z play en die zit op het update kanaal van de EU nog steeds op 7.1.1. met security van feb 2018. Ondanks dat andere kanalen al wel Oreo hebben.. Word je dus ook niet echt vrolijk van.
Heb hem sinds augustus 2017. Best kort eigenlijk dus ben ook wel teleurgesteld in die loslatende toets. Dus ja ik hoop ook dat dit en de eerder genoemde punten verbeterd zijn. Ik ga ook de reviews in de gaten houden ;)

Qua software zit ik nu op 7.1.1 met de security van mei 2018. Ik ben ook benieuwd wanneer Oreo komt... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Er is nu een samenvatting van de Keynote van BlackBerry aangaande de aankondiging van de Key2, mocht je de full video te lang vinden.

Wat ik me inmiddels stiekem wel af ben gaan vragen, is het verschil tussen de KeyOne en Key2. Hoewel het natuurlijk het stoffige BlackBerry is en geen Apple die elke incrementele upgrade als een revolutie aan weet te kondigen heb ik in de hele Keynote geen "Wow" moment gehad (in vergelijking met de al bestaande KeyOne).

Ik vind de (verhouding tussen grijs en zwart bij de) KeyOne er een stuk beter uitzien. Als het echt alleen een zoom camera is die als USP dient (heb nu een P9 en BlackBerry kennende zullen ze die Camera sowieso niet outperformen) en verder incrementele updates aangaande geheugen en andere core elementen is het misschien bijna interessanter om toch een KeyOne voor een leuke prijs op de kop te tikken.

Wat zou voor jullie een reden zijn om voor de (inmiddels circa €200,- duurdere) KeyOne te kiezen i.p.v. de Key2, of zelfs up te graden vanaf de KeyOne naar Key2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsyaboy
JunkieXP schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:12:
Er is nu een samenvatting van de Keynote van BlackBerry aangaande de aankondiging van de Key2, mocht je de full video te lang vinden.

[video]

Wat ik me inmiddels stiekem wel af ben gaan vragen, is het verschil tussen de KeyOne en Key2. Hoewel het natuurlijk het stoffige BlackBerry is en geen Apple die elke incrementele upgrade als een revolutie aan weet te kondigen heb ik in de hele Keynote geen "Wow" moment gehad (in vergelijking met de al bestaande KeyOne).

Ik vind de (verhouding tussen grijs en zwart bij de) KeyOne er een stuk beter uitzien. Als het echt alleen een zoom camera is die als USP dient (heb nu een P9 en BlackBerry kennende zullen ze die Camera sowieso niet outperformen) en verder incrementele updates aangaande geheugen en andere core elementen is het misschien bijna interessanter om toch een KeyOne voor een leuke prijs op de kop te tikken.

Wat zou voor jullie een reden zijn om voor de (inmiddels circa €200,- duurdere) KeyOne te kiezen i.p.v. de Key2, of zelfs up te graden vanaf de KeyOne naar Key2.
Denk een terechte analyse. Als KEYone-gebruiker is mijn antwoord kort: ik heb geen enkele reden om naar de KEY2 te gaan ;)

Sorry dat is niet behulpzaam natuurlijk. Ben nieuwsgierig naar andermans ideeën daarover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 12:34
Ik zie mezelf ook niet op korte termijn upgraden naar een Key2. Wellicht een upgrade naar de Keyone black edition, die is nu soms in de aanbieding voor 350 euro bij amazon.de en voor 1GB meer RAM en 32 GB extra geheugen vind ik dat denk ik een interessantere upgrade dan naar de Key2 nu de introductie prijs nog hoog ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Nog een geïnteresseerde hier. Ik heb op de crackberry forums een topic gevonden van iemand die schijnbaar het toestel al heeft. Hij geeft aan dat het toetsenbord dat van de passport zeer dicht benaderd in tegenstelling tot de KeyOne. Ik wacht overige gebruikerservaringen af maar mocht dit daadwerkelijk het geval zijn dan zou een Key2 voor mij eerste keuze zijn.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fantasio7
Waarom kan ik nergens een camera tests vinden ?
Zoveel hands on videos op YouTube en geen 1 camera test.
Ik wil graag een foto zien die gemaakt is met de Key2 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Fantasio7 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:02:
BlackBerry kennende zou ik je verwachtingen matigen... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-04 06:53
Fantasio7 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:02:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lpILEnnUKKQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
Sorry... maar dat is een Kanaal die nooit de toestellen heeft, die gebruikt zomaar willekeurige videos met alleen de laatste toestellen die uit zijn gekomen (voor views)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-06 08:00

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

itsyaboy schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:41:
[...]

Denk een terechte analyse. Als KEYone-gebruiker is mijn antwoord kort: ik heb geen enkele reden om naar de KEY2 te gaan ;)

Sorry dat is niet behulpzaam natuurlijk. Ben nieuwsgierig naar andermans ideeën daarover..
Ik ga de upgrade wel doen, het toetsenbord lijkt me aanzienlijk verbeterd.....(heb de PP ook gehad) plus ik moet aan de dual-sim.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsyaboy
DaMightyWackO schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:21:
[...]

Ik ga de upgrade wel doen, het toetsenbord lijkt me aanzienlijk verbeterd.....(heb de PP ook gehad) plus ik moet aan de dual-sim.
Laat het dan vooral weten of het toetsenbord inderdaad echt anders is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik heb hier de daadwerkelijke foto's van de Key2 gemaakt door een Chinese reviewer (in China is het toestel inmiddels verkrijgbaar): http://m.cnmo.com/reviews/637904.html

Naar mijn idee mist er nog wat post processing.

[ Voor 13% gewijzigd door nst6ldr op 17-06-2018 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
koksie schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:11:
Ik zie mezelf ook niet op korte termijn upgraden naar een Key2. Wellicht een upgrade naar de Keyone black edition, die is nu soms in de aanbieding voor 350 euro bij amazon.de en voor 1GB meer RAM en 32 GB extra geheugen vind ik dat denk ik een interessantere upgrade dan naar de Key2 nu de introductie prijs nog hoog ligt.
Aanbiedingen op amazon zijn enkel voor Qwertz toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 12:34
3x3 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:03:
[...]

Aanbiedingen op amazon zijn enkel voor Qwertz toestellen.
Klopt, was ik vergeten te vermelden. Ik heb nu ook een Qwertz dus voor mij is het vanzelfsprekend, ik vergat even dat dat voor de meesten niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
nst6ldr schreef op zondag 17 juni 2018 @ 08:10:
Ik heb hier de daadwerkelijke foto's van de Key2 gemaakt door een Chinese reviewer (in China is het toestel inmiddels verkrijgbaar): http://m.cnmo.com/reviews/637904.html

Naar mijn idee mist er nog wat post processing.
Das Jammer Foto's zijn echt slecht..
Ik had beter verwacht van de key2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Fantasio7 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 23:33:
[...]

Das Jammer Foto's zijn echt slecht..
Ik had beter verwacht van de key2
Wederom, ik vermoed dat de camera app hiervoor verantwoordelijk is. Die gaat waarschijnlijk nog wel bijgewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-06 08:00

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik zie dat de OTTO de dual sim versie verkoopt, met een levertijd van ca 3 weken.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

DaMightyWackO schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:06:
Ik zie dat de OTTO de dual sim versie verkoopt, met een levertijd van ca 3 weken.
Voor het uit de hand gaat lopen en de inhoudelijke discussie wordt overgenomen door de beschikbaarheidsdiscussie. [BlackBerry KEY2] Levertijden en Prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
DaMightyWackO schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:06:
Is de Key2 DUO sim zonder SD Kaart lezer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 22:51
Ik heb (nog) geen ervaring met dual sim telefoons maar ben voornemens de Key2 dual sim aan te schaffen. Deze wil ik dan gebruiken voor prive en werk. Een aantal praktische vragen:

- kan ik 1 van de 2 nummers na (bijvoorbeeld) 17.00 uur uitschakelen?
- kan ik met beide nummers van Whatsapp gebruik maken?

Alvast bedankt voor jullie hulp hierbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

dedominee schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:51:
Ik heb (nog) geen ervaring met dual sim telefoons maar ben voornemens de Key2 dual sim aan te schaffen. Deze wil ik dan gebruiken voor prive en werk. Een aantal praktische vragen:

Geen idee, het toestel is nog niet uit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Dat begrijp ik, maar dit is geen Key2 specifieke vraag in die zin. Meer een dual-sim specifieke vraag. Wellicht dus dat anderen met een dualsim toestel hier al ervaring mee hebben...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

dedominee schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:20:
Dat begrijp ik, maar dit is geen Key2 specifieke vraag in die zin. Meer een dual-sim specifieke vraag. Wellicht dus dat anderen met een dualsim toestel hier al ervaring mee hebben...?
Hangt meer af van de software die er op draait. Ik weet dat MIUI een hoop van dit soort dingen standaard kon totdat Google dit afkneep ten gunste van z'n eigen gebrekkige implementatie. Laten we hopen dat BlackBerry wel dit soort zakelijke handigheidjes gaat meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious Inc.
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 13:56

Noxious Inc.

Ik doe iets met computers...

dedominee schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:51:

Op je eerste vraag durf ik geen antwoord te geven maar je schijnt WhatsApp en WhatsApp Business naast elkaar te kunnen gebruiken. Weet niet of je vraag daar enigszins mee is beantwoord...

iPhone 15 Pro | MacBook Pro 14" M3Pro | macOS | Linux (Ubuntu) | Windows (95, 98, 2000, XP, 7, 8.1, 10, 11) | Server (2012, 2016, 2019, 2022) | VMWare ESXi (6.x, 7.x) | Proxmox (8.x.x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Dat is een uitstekende suggestie! Probleem 1 getackeld. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Noxious Inc. schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:31:
[...]

Op je eerste vraag durf ik geen antwoord te geven maar je schijnt WhatsApp en WhatsApp Business naast elkaar te kunnen gebruiken. Weet niet of je vraag daar enigszins mee is beantwoord...
Ik zou me hier wel eerst verder in verdiepen. Naar mijn weten is WhatsApp Business bedoeld voor Corporate accounts om ala Webcare vragen te stellen en met een bedrijf in contact te komen, niet voor een Zakelijk Telefoonnummer van een van de werknemers van dit bedrijf. Dubbelcheck dit ff =).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxious Inc.

Noxious Inc.

Ik heb net mijn WhatsApp over gezet naar WhatsApp Business en mijn privé account op de 'normale' WhatsApp gezet. Vooralsnog krijg ik geen interne foutmeldingen. (getest op een Huawei P8 Lite)

iPhone 15 Pro | MacBook Pro 14" M3Pro | macOS | Linux (Ubuntu) | Windows (95, 98, 2000, XP, 7, 8.1, 10, 11) | Server (2012, 2016, 2019, 2022) | VMWare ESXi (6.x, 7.x) | Proxmox (8.x.x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik heb een KEYone en een vriend van mij ook vanaf dag één en nooit problemen gehad met los scherm fo enig ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qprod
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-10-2023
Noresponse schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:18:
Ik heb een KEYone en een vriend van mij ook vanaf dag één en nooit problemen gehad met los scherm fo enig ander probleem.
Bij welke zaak hebben jullie de KEYone gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik heb gemiddeld elke 5 weken een update gehad via KPN van BlackBerry de afgelopen jaar op een enkele maand ( DTEK50 wel). Ik dacht dat dit ergens in februari was, maar daarna kreeg ik ze gewoon weer.

De DTEK50 krijgt elke 4-5weken gewoon zijn maandelijkse update.

Ik heb de KEYone de tweede keer bij bol.com gekocht ivm >200 euro aan bol.com bonnen die ik had en had mijn eerste KEYone uit Engeland doorverkocht die zoiezo 30 euro goedkoper was dan in Nederland later en het toestel toendertijd verkocht voor 50 euro minder dan de toen geldende verkoopprijs. in Nederland. Dus uiteindelijk 20 euro op toegelegd. Verkocht aan mijn vriend :).

[ Voor 42% gewijzigd door Noresponse op 29-06-2018 00:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Wat snelle shots;
BlackBerry KEY2

BlackBerry KEY2

BlackBerry KEY2

BlackBerry KEY2

BlackBerry KEY2

BlackBerry KEY2

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Netjes, wat zijn je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
12

[ Voor 91% gewijzigd door Noresponse op 04-07-2018 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
Mooi toestel man!
Kan je misschien wat foto’s ermee maken en hier posten.
Ben nieuwsgierig hoe de camera is van de Key2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxious Inc.

Noxious Inc.

Nu 24 uur in bezit van de Key2! Ik moet zeggen dat ik weer even moet wennen aan het toetsenbord maar wat een fijn toestel om mee te werken!

Wat mij betreft mag deze in de afwerking en snelheid gewoon onder de high end toestellen geschaard worden.

Alles wat tot nu toe op het internet rond zweeft heb ik nog niet vernomen qua camera kwaliteit of 'los zittende' spatiebalken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:31

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb hem ook bestelt, wel in de UK want daar woon ik. Heb eveb een keyone gehad (black , 4gb) maar vond het uiteindelijk wat tegenvallen en vond de software updates matig (zit nog steeds op Android 7). Ik heb altijd Sony compact lines phones gehad, en de meer récente xz1c krijgt zijn security updates netjes elke maand stip op tijd. Blackberry is altijd wat laat. Toch vond ik dat de key2, welke nu op 8.1 draait een betere optie. Ik vind de keyboard. Met snelkoppelingen ideaal. En 8.1 met treble staat wellicht ook garant voor snellere updates. Ik maak me alleen nog wat zorgen over de duurzaamheid van het apparaat met name het gebrek aan een IP6/7x rating. Af en toe word een telefoon namelijk nat, regen enzo. Hopelijk komt hij next week binnen. Ben zelf een productivity person die spotify en twitter gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door MaDLiVe op 13-07-2018 14:17 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Heb hem vanmiddag gekregen, kom van de K1. Wat een heerlijk toestel. Hij ligt perfect in de hand en is een stuk lichter. Voor ingebruikname een "Panzerglas Schutzfolie" die ik via Amazon heb laten komen erop gedaan. Past heel mooi en de touch van de K2 doet het prima en dat in tegenstelling tot die van de K1 met een glass screenprotector. Deze verloor de helft van zijn werking. Toetsenbord is geweldig, toetsen zijn blindelings te vinden. Foto's, ach het is geen iPhone 8 maar de foto's zijn niet slecht en wie weet komt er een software update waardoor ze beter worden. Voor nu ben ik dik tevreden met mijn zilveren 64 Gb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-06 14:58
Kan iemand mij iets vertellen over de privacy op de K2? Android is van nature verzameldriftig als het gaat om informatie van de gebruiker. Geldt dat ook voor de K2? Ik las dat daar een aangepaste versie van Android op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
A4553 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:22:
Kan iemand mij iets vertellen over de privacy op de K2? Android is van nature verzameldriftig als het gaat om informatie van de gebruiker. Geldt dat ook voor de K2? Ik las dat daar een aangepaste versie van Android op draait.
DTEK maar de verzamelwoede inzichtelijk en controleerbaar.

Android blijft wel een ecosysteem dat ontwikkeld is door 's werelds grootste online adverteerder, er worden ontwikkelaars van apparatuur ook relatief weinig beperkingen opgelegd on ebruikersdata te verzamelen.

BlackBerries eigen apps vragen ook een aantal permissies maar BlackBerry legt duidelijk en eerlijk uit waarvoor die permissies nodig zijn, en is een bedrijf dat niet een verdienmodel heeft gebaseerd op het exploiteren van je gebruikersdata of laten zien van advertenties.

De aanpassingen die BlackBerry in de kernel van Android heeft gemaakt hebben vooral security voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
3x3 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:42:
[...]

DTEK maar de verzamelwoede inzichtelijk en controleerbaar.

Android blijft wel een ecosysteem dat ontwikkeld is door 's werelds grootste online adverteerder, er worden ontwikkelaars van apparatuur ook relatief weinig beperkingen opgelegd on ebruikersdata te verzamelen.

BlackBerries eigen apps vragen ook een aantal permissies maar BlackBerry legt duidelijk en eerlijk uit waarvoor die permissies nodig zijn, en is een bedrijf dat niet een verdienmodel heeft gebaseerd op het exploiteren van je gebruikersdata of laten zien van advertenties.

De aanpassingen die BlackBerry in de kernel van Android heeft gemaakt hebben vooral security voordelen.
Thanks voor je snelle en uitgebreide antwoord! Zolang ik de datastroom kan controleren vind ik het minder problematisch dan als ik het alleen blind kan afgeven. Momenteel gebruik ik een iPhone, ik ben alleen minder tevreden over de weg die Apple begint te varen. Wel heeft Apple privacy van gebruikers vrij goed onder controle.

Hiervoor lange tijd een Z10 gebruikt, beviel uitstekend alleen stoppen van ondersteuning voor het OS was jammer. K2 of Motion zou (op den duur) een mooie vervanger kunnen zijn voor de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Heb de key2 nu 2 dagen in bezig, heb hiervoor ook de keyone gehad, zoals ik al eerder zei is mijn meest recente telefoon een xz1 compact geweest. Korte impressie. Mooi toestel, weight balance ook echt een stuk beter dan de keyone. Ligt goed in de hand. Ik vind het scherm ivm een xz1 compact echt prima. Camera, niet echt geweldig, hopelijk doen ze daar qua software nog iets aan.

Verder nog wat zorgen puntjes, ik zit op de security update van May 1st, mijn XZ1 compact zit op July 1st en is er elke maand op tijd bij. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet heel veel vertrouwen heb in de bouwkwaliteit. De spatiebalk ligt idd wat losjes.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
MaDLiVe schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 01:17:
Heb de key2 nu 2 dagen in bezig, heb hiervoor ook de keyone gehad, zoals ik al eerder zei is mijn meest recente telefoon een xz1 compact geweest. Korte impressie. Mooi toestel, weight balance ook echt een stuk beter dan de keyone. Ligt goed in de hand. Ik vind het scherm ivm een xz1 compact echt prima. Camera, niet echt geweldig, hopelijk doen ze daar qua software nog iets aan.

Verder nog wat zorgen puntjes, ik zit op de security update van May 1st, mijn XZ1 compact zit op July 1st en is er elke maand op tijd bij. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet heel veel vertrouwen heb in de bouwkwaliteit. De spatiebalk ligt idd wat losjes.
Qua updates vind ik het erg jammer dat er maar 24 maanden support wordt gegeven. Telefoons gaan nu toch echt wel langer mee. Dat betekent natuurlijk niet dat het toestel na 24 maanden onbruikbaar is maar vergroot wel het veiligheidsrisico. Als het 36 maanden was geweest wad het al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

A4553 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:40:
[...]

Qua updates vind ik het erg jammer dat er maar 24 maanden support wordt gegeven. Telefoons gaan nu toch echt wel langer mee. Dat betekent natuurlijk niet dat het toestel na 24 maanden onbruikbaar is maar vergroot wel het veiligheidsrisico. Als het 36 maanden was geweest wad het al een stuk beter.
Is dat blackberry? Ik gok dat het vooral een extra risico is met blackberry omdat hun OS ook specifieke wijzigingen bevat tov meer stock android versies zoals bijvoorbeeld op de Sony XZ1 en meer nieuwere >8.0 devices. Je zal dan wellicht geen grote updates meer krijgen na 24/36 maanden maar nog wel security updates. Bij blackberry blijft dat afzien. Zo heeft de KeyOne bijvoorbeeld nog steeds geen 8.0/1. Zo stretch je die 24 maanden best lekker. Ik blijf het mooie toestellen vinden maar icm de prijs gok ik zelf dat het iets teveel van een risico is. Ga die van mij dus retour doen. (mits dat nog kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
MaDLiVe schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:55:
[...]

Is dat blackberry? Ik gok dat het vooral een extra risico is met blackberry omdat hun OS ook specifieke wijzigingen bevat tov meer stock android versies zoals bijvoorbeeld op de Sony XZ1 en meer nieuwere >8.0 devices. Je zal dan wellicht geen grote updates meer krijgen na 24/36 maanden maar nog wel security updates. Bij blackberry blijft dat afzien. Zo heeft de KeyOne bijvoorbeeld nog steeds geen 8.0/1. Zo stretch je die 24 maanden best lekker. Ik blijf het mooie toestellen vinden maar icm de prijs gok ik zelf dat het iets teveel van een risico is. Ga die van mij dus retour doen. (mits dat nog kan)
Jep, geldt overigens voor meer Android apparaten. In dit geval vallen de apparaten van BlackBerry (TCL) onder de Android Enterprise Recommended Program. “Android Enterprise Recommended helps ensure devices are up to date with regular security patches delivered within 90 days. Android Enterprise Recommended devices are also guaranteed to get at least one additional major OS update.”

Op de site van BlackBerry zelf zag ik in een whitepaper staan dat maximale support van hun Android apparaten 24 maanden is (ik probeer die whitepaper nu terug te vinden). An sich geen probleem als je een telefoon in 24 maanden versleten hebt. Wel een probleem als je, zoals ik, langer doet met een telefoon en wel graag up to date en veilig wil blijven.

Zie ook: CrackBerry forum met een discussie over de updates. En hier nog een.

Het lijkt erop dat TCL helaas niet zo goed is in het nakomen van alle beloften.

[ Voor 11% gewijzigd door A4553 op 17-07-2018 14:31 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Inmiddels heb ik 'm binnen, ik ben er erg van te spreken! Al moet ik zeggen dat ik een hoop Android features mis die MIUI wel had (ik kom van een Mi5 128GB Ceramic) en ben toch bang dat 64GB niet voldoende gaat zijn. Maar voor zover is het tobo een verademing ten opzichte van een virtuele variant, zijn de tobo gestures erg handig, en voelt het toestel degelijk aan.

Edit: update ABC432 is uit en schijnt de foto's te verbeteren, alleen word deze update bij mij nog niet aangeboden :( heeft iemand hier 'm al?

[ Voor 16% gewijzigd door nst6ldr op 20-07-2018 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

nst6ldr schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:36:
Inmiddels heb ik 'm binnen, ik ben er erg van te spreken! Al moet ik zeggen dat ik een hoop Android features mis die MIUI wel had (ik kom van een Mi5 128GB Ceramic) en ben toch bang dat 64GB niet voldoende gaat zijn. Maar voor zover is het tobo een verademing ten opzichte van een virtuele variant, zijn de tobo gestures erg handig, en voelt het toestel degelijk aan.

Edit: update ABC432 is uit en schijnt de foto's te verbeteren, alleen word deze update bij mij nog niet aangeboden :( heeft iemand hier 'm al?
Woon zelf in de uk, update ook nog niet binnen, voor mij is het grote punt de permissies voor de sd card. Kan helaas nog geen muziek op de sd zetten mijn bijv. Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

MaDLiVe schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 03:11:
[...]

Woon zelf in de uk, update ook nog niet binnen, voor mij is het grote punt de permissies voor de sd card. Kan helaas nog geen muziek op de sd zetten mijn bijv. Spotify.
Is dat niet altijd een heikel punt geweest met Android? Sowieso met het verplaatsen van gehele apps. Mijn wens is dat ze de camera app aanpakken. Beide camera's zijn naar mijn mening erg capabel, maar dan moet je wel manual schieten want scène detectie is echt slecht.

Canada heeft inmiddels een tweede update binnen trouwens, hier wederom nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

nst6ldr schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:07:
[...]

Is dat niet altijd een heikel punt geweest met Android? Sowieso met het verplaatsen van gehele apps. Mijn wens is dat ze de camera app aanpakken. Beide camera's zijn naar mijn mening erg capabel, maar dan moet je wel manual schieten want scène detectie is echt slecht.

Canada heeft inmiddels een tweede update binnen trouwens, hier wederom nog niks.
Het was idd lang een heikel punt maar geloof niet meer sinds Android 7 and up. Maar ik las dat sommige galaxy s9 gebruikers er ook last van hadden.

De camera, ik hoop echt dat het de software is maar twijfel erover. Welke camera sensor chips zitten erin? Zijn die een beetje ok? Camera is echt zwaar ondermaats. Ik geef het nog 14 dagen en anders gaat hij terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

MaDLiVe schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:06:
[...]

Het was idd lang een heikel punt maar geloof niet meer sinds Android 7 and up. Maar ik las dat sommige galaxy s9 gebruikers er ook last van hadden.

De camera, ik hoop echt dat het de software is maar twijfel erover. Welke camera sensor chips zitten erin? Zijn die een beetje ok? Camera is echt zwaar ondermaats. Ik geef het nog 14 dagen en anders gaat hij terug.
Welke sensor er in zit weet ik niet, maar het stomme is dat de camera's zelf echt wel mooie foto's kunnen maken (uiteraard geen P20 kwaliteit). Alleen de App is vreselijk ruk, die blijkt niet in staat om goede instellingen te kiezen. Probeer bijvoorbeeld maar eens de 2x zoom aan te klikken en daarna naar een lichtbron te wijzen, je ziet dat hij dan pas overschakelt naar de 2e camera.

Zelf blijf ik de telefoon houden, voor het eerst in lange tijd zijn spreadsheets onderweg voor mij weer werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

nst6ldr schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:49:
[...]

Welke sensor er in zit weet ik niet, maar het stomme is dat de camera's zelf echt wel mooie foto's kunnen maken (uiteraard geen P20 kwaliteit). Alleen de App is vreselijk ruk, die blijkt niet in staat om goede instellingen te kiezen. Probeer bijvoorbeeld maar eens de 2x zoom aan te klikken en daarna naar een lichtbron te wijzen, je ziet dat hij dan pas overschakelt naar de 2e camera.

Zelf blijf ik de telefoon houden, voor het eerst in lange tijd zijn spreadsheets onderweg voor mij weer werkbaar.
Goed punt, je hebt trouwens helemaal gelijk, soms schiet de camera echt prima plaatjes, maar het is vooral erg inconsistent. Op Crackberry (best een faboy site), vraagt men zich af of er uberhaupt updates voor de camera gaan komen. Hier wachten we nog maar eens op de eerste versie van de updates zodat ik mijn SD card normaal kan gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-04 06:53
Het toestel zit in ieder geval wel goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

pineapple23 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:46:
[video]
Inderdaad, Jerry maakt echt top videos. Ik wacht op de disassembly video, hopelijk snel, om te zien of hij toch een beetje waterproof is (geen zwembad, meer regen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

MaDLiVe schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:42:
[...]

Goed punt, je hebt trouwens helemaal gelijk, soms schiet de camera echt prima plaatjes, maar het is vooral erg inconsistent. Op Crackberry (best een faboy site), vraagt men zich af of er uberhaupt updates voor de camera gaan komen. Hier wachten we nog maar eens op de eerste versie van de updates zodat ik mijn SD card normaal kan gebruiken.
CrackBerry zou ik met een flinke scheut zout lezen hoor, als je al leest hoeveel mensen er bang zijn dat er geen Android upgrade aankomt omdat Android P als feature gestures heeft en het als fysiek onmogelijk word beschouwd dit te combineren met de navigatie toetsen. Laat staan het volk dat van mening is dat dit toestel met een dubbele Samsung camera én AMOLED paneel én draadloos laden én SD880 gemaakt kan worden voor €400,-...

...dat gezegd hebbende, eigenlijk weet niemand wat er gaat gebeuren natuurlijk. Vooralsnog ziet het er goed uit voor TCL, er komen updates uit (maar niet voor mij :( ) en het toestel krijgt gunstige reviews.
pineapple23 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:46:
[video]
Deze video waren de fans wel bang voor, goed om te zien dat hij goed uit de bus komt :)

[ Voor 6% gewijzigd door nst6ldr op 25-07-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:53
Net de zwarte Key2 gehaald. Verrassend genoeg lag hij in de winkel bij Belsimpel in Utrecht, dus kon hem even uitproberen. De KeyOne heb ik nooit in het wild gespot en mede daardoor ook niet gehaald.

Eerste indruk is erg goed. Toetsenbord werkt fijn en het is het ideale toestel voor powerusers die graag met toetsen en shortcuts werkt. Nooit eerder een Blackberry gehad (wel QWERTY sliders van HTC, Sony Ericsson en Motorola), maar werkt prima.

Schermgrootte is tot nu toe geen probleem. Kwam van een 5.5" telefoon en merkte dat ik bij het surfen eigenlijk standaard een derde van het scherm niet gebruikte. M'n duim zat op het onderste deel om te scrollen en ik scrollde al voordat ik met m'n ogen onderaan het scherm was. Ik las dus ongeveer hetzelfde deel als dat ik nu op de Key2 lees.

Video's op Youtube vallen me ook nog mee in landscape mode. Volgens mij houd je je telefoon gewoon dichterbij je gezicht als je een kleiner scherm hebt.

Toestel vind ik ook een stuk handzamer dan de OnePlus 6 en dergelijke die ze er hadden liggen. De rubberen achterkant met texture zorgt ook voor veel meer grip. M'n vorige toestel met glazen achterkant gleed wel eens vanuit m'n broekzak op de grond. De kleine bezel om het scherm zie ik ook alleen maar als iets positiefs, ziet er wat valbestendiger uit.

Al met al een lange tijd geleden dat ik een toestel heb kunnen vinden dat me zo aansprak als de Key2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb maar even manual geupgrade met de volgende tutorial:

Wel even je pin tijdelijk verwijderen, alle userdata staat er nog op, dus geen wipe nodig (wel even de juiste *.batch gebruiken), Kan nu probleemloos mijn SD card gebruiken voor storage van spotify materiaal en zit op de 1st of July security patch :)

Ga dit vaker doen, weinig zin om als laatste te eindigen met updates (ABC032)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsyaboy
MaDLiVe schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 19:28:
Ga dit vaker doen, weinig zin om als laatste te eindigen met updates (ABC032)
Ik hoop eigenlijk dat Google strenger gaat worden voor fabrikanten wiens toestellen onder het Android Enterprise Recommended-programma vallen. Volgens die regels hebben fabrikanten 90 dagen om een security update uit te brengen. Alleen m.i. zou een aanvullende regel moeten zijn dat dit niet vaker dan 2 keer achter elkaar mag gebeuren. Heb het gevoel dat BlackBerry/TCL dit namelijk handig vopr zichzelf inzet... Op basis van mijn ervaring met een Engelse KEYone...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:53
Voor de mensen die ook nog wat vermaak kunnen gebruiken: Drastic, een Nintendo DS emulator, werkt echt perfect op de Key2. De twee DS schermpjes passen precies op het 3:2 scherm van de Key2 en de fysieke toetsen zorgen ervoor dat de Key2 daardoor imo de beste game telefoon op de markt is(op wat gekke Chinese gaming handhelds na misschien), simpelweg omdat de DS titels beter zijn dan mobile games en toetsen beter dan touch. Je hebt ook geen lelijke toetsenoverlay natuurlijk.

Draait fullspeed met goed geluid en graphics zijn prima met High Resolution 3D rendering aan en eventueel wat filtering.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/dHk668/pokemonblack.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Inmiddels is ABD173 hier beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Waar is hier? En wat merk je aan verbeteringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Europa, mijn PRD zoek ik later vandaag op. In ieder geval de foto's bij slechte belichting zijn drastisch verbeterd. Jammergenoeg zit Google Lens nu ook met een knop geïntegreerd en die knop krijg ik niet weg :(

Edit: PRD is 63824-041

[ Voor 5% gewijzigd door nst6ldr op 06-08-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-05 16:08
nst6ldr schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:35:
Europa, mijn PRD zoek ik later vandaag op. In ieder geval de foto's bij slechte belichting zijn drastisch verbeterd. Jammergenoeg zit Google Lens nu ook met een knop geïntegreerd en die knop krijg ik niet weg :(

Edit: PRD is 63824-041
Zijn dat je eigen bevindingen wat betreft de verbetering van de camera of? Is de algehele kwaliteit verbetert? Cheerio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

g1de0n schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 01:59:
[...]

Zijn dat je eigen bevindingen wat betreft de verbetering van de camera of? Is de algehele kwaliteit verbetert? Cheerio :)
Alleen de kwaliteit bij slechte verlichting, dat was eerst echt onacceptabel (exorbitante ruis) maar nu vele malen beter. Bij goede verlichting is de camera nog steeds onder de maat naar mijn mening, maar op de forums word er veel feedback gegeven (al is het zoeken tussen alle trolls) en het lijkt dat er hier wat mee wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:41
Zit al een tijdje te kijken naar nieuwe Smarthphone.

Leuk een keyboard maar altijd ruzie gehad met Full Qwerty style phones.
Verbaasd me dat Blackberry nog niet een t9 variant uit brengt oid.
Minder knoppen maar dan wat groter zou fantasisch zijn. En teksten op touchscreens is ook een hel eerlijk gezegt.

Zijn er geen investeerders die zoiets kunnen pushen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Psyonara schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:46:

Minder knoppen maar dan wat groter zou fantasisch zijn.
🙄 Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken om je te verzekeren dat niemand dat gaat kopen! Ik ben een fan van een hardware keyboard, maar een T9 is zelfs aan de grootste Blackberry liefhebber anno 2018 niet te verkopen, zelfs niet op het pro Crackberry forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:41
Jeffrey88 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 01:00:
[...]

🙄 Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken om je te verzekeren dat niemand dat gaat kopen! Ik ben een fan van een hardware keyboard, maar een T9 is zelfs aan de grootste Blackberry liefhebber anno 2018 niet te verkopen, zelfs niet op het pro Crackberry forum
Is dat puur doelgroep, ben niet echt bekend met recente Blackberry gebruikers en die paar die ik wel kon waren allemaal meer social media mee aan de gang dan profesionele doel einden.

Anders zouden Nokia/Samsung/Sony het moeten doen Weet wel dat Sony er ooit een phones hebben gehad met Keyboards.
Kun je ook weer van die SMS wedstrijden doen kwa promotie ( Nostalie etc) Niet dat ik zelf ooit in de buurt kwam van dat speed tekst gedoe. Maar kan er altijd nog sneller mee uit te voeten dan Full on Qwerty en of Touchscreen op een Smarthphone.

En kom op zijn tijd nog wel mensen tegen die puur voor comminucatie daar nog steeds een voorkeur van hebben. Als het niet de Blackberry users zijn dan moet de doelgroep wel ergens anders te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Psyonara schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 02:04:
[...]

Kun je ook weer van die SMS wedstrijden doen kwa promotie ( Nostalie etc) Niet dat ik zelf ooit in de buurt kwam van dat speed tekst gedoe. Maar kan er altijd nog sneller mee uit te voeten dan Full on Qwerty en of Touchscreen op een Smarthphone.
De enige T9 van BlackBerry was voorzover ik weet de Pearl 3G en zeker geen verkoopsucces, andere pearl modellen hadden een QW-ER-TY toetsenbord maar ook dat is nooit helemaal doorgebroken, niks voor niks hebben ze het volledige QWERTY toetsenbord aangehouden.

Ik denk dat je een van de zeer weinige bent die nog serieus hoopt op een smartphone met hedendaagse technologie in een Nokia 3310 jasje.

https://www.gsmarena.com/...3g_9105-pictures-3287.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD_Allard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:05
Psyonara schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:46:
Zit al een tijdje te kijken naar nieuwe Smarthphone.

Leuk een keyboard maar altijd ruzie gehad met Full Qwerty style phones.
Minder knoppen maar dan wat groter zou fantasisch zijn. En teksten op touchscreens is ook een hel eerlijk gezegt.

Zijn er geen investeerders die zoiets kunnen pushen?
Jolla heeft bij de volgende versie van Sailfish OS (release ergens Q3 als het goed is) wel ondersteuning voor featurephones ingebouwd. Die hebben over het algemeen een nummeriek toetsenblok. Hiermee zullen zaken als Whatsapp wel gaan werken, maar echt een smartphone zal het er vast niet mee worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:45

3_s

Hmm, zou ik anders ook wel willen, een T9-toetsenbord :) .
Ik heb nu een S8, overweeg ook om over te stappen naar Key2.

• JunkieXP

JunkieXP

Nu al een LE editie, voor €399,- dat is €200,- minder. Uiterlijk grotendeels gelijk maar wat nieuwe kleurtjes.

Processor is een 636 ipv 660
RAM is 4GB ipv 6GB
Opslag is 32GB ipv 64GB (64GB LE is €449,-)
Accu is 3.000mah ipv 3.500mah
Camera is 13 + 5MP voor het bokeh effect ipv 2x 12MP achterop.

Ik denk dat ik denk dat ik blij ben dat ik heb gewacht.

[ Voor 8% gewijzigd door JunkieXP op 30-08-2018 20:31 ]

• CLB
  • Niet online
Toetsenbord en dergelijke is ook anders heh, bijvoorbeeld niet aanraakgevoelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

CLB schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:07:
Toetsenbord en dergelijke is ook anders heh, bijvoorbeeld niet aanraakgevoelig.
Aja dat had ik nog nergens terug gelezen maar komt in de Hands On video's wel terug inderdaad. Het swipen van mijn Passport zal ik denk ik wat minder missen. Enige wat ik me echt kan herinneren is het "deleten" van het laatste woord, dus denk dat ik het er wel op waag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ommadawn
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik sta nog in dubio.

Die KEY2 LE lijkt me qua prijs prestatie verhouding wat beter geprijsd dan de reguliere KEY2. Echter, die laatste kun je momenteel op gezette tijden al voor ca EUR 590,- bij Belsimpel of Mobiel.nl in de zilveren variant krijgen. Over een paar maandjes ben je denk ik voor 550,-- klaar. En dat is het moment dat ik weer mijn belastingvoordeel kan pakken met de BYOD-regeltjes bij mijn werkgever.

Paar zaken die voor mij echt belangrijk zijn:
Ik ben best wel actief met mobiele fotografie, waarbij ik het een uitdaging vind om dat zo goed mogelijk met mijn BlackBerries te doen. Dus camera en opslag zijn van behoorlijk belang voor me.
Veiligheid vind ik persoonlijk ook zwaarwegend.
Als laatste het PKB. Dat is voor mij juist de reden geweest om weer naar BB terug te keren met de Passport. Werkelijk een fantastische telefoon, mijn absolute favoriet, hoewel ik door omstandigheden nu op de DTEK60 zit. De Android runtime op BB10 was voor mijn werkgever niet meer acceptabel, en dus moest ik naar full Android of iOS over. Omdat de KEY2 toen nog niet op de markt was en de Priv in mijn beleving te gedateerd, ben ik toen naar de DTEK60 gegaan. Ervaring is ok, maar ik mis het PKB.

Als ik ga afwegen o.b.v. bovenstaande dan moet ik me afvragen of ik EUR 200 / EUR 250 meer wil betalen voor een (waarschijnlijk) iets betere camera, vergelijkbare veiligheid, en de swipe-mogelijkheid.

Ben wel benieuwd naar de meningen hier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ommadawn schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:08:
Ik sta nog in dubio.

Die KEY2 LE lijkt me qua prijs prestatie verhouding wat beter geprijsd dan de reguliere KEY2. Echter, die laatste kun je momenteel op gezette tijden al voor ca EUR 590,- bij Belsimpel of Mobiel.nl in de zilveren variant krijgen. Over een paar maandjes ben je denk ik voor 550,-- klaar. En dat is het moment dat ik weer mijn belastingvoordeel kan pakken met de BYOD-regeltjes bij mijn werkgever.

Ik ben best wel actief met mobiele fotografie, waarbij ik het een uitdaging vind om dat zo goed mogelijk met mijn BlackBerries te doen. Dus camera en opslag zijn van behoorlijk belang voor me.
Veiligheid vind ik persoonlijk ook zwaarwegend.
Als laatste het PKB. Dat is voor mij juist de reden geweest om weer naar BB terug te keren met de Passport. Werkelijk een fantastische telefoon, mijn absolute favoriet, hoewel ik door omstandigheden nu op de DTEK60 zit. De Android runtime op BB10 was voor mijn werkgever niet meer acceptabel, en dus moest ik naar full Android of iOS over. Omdat de KEY2 toen nog niet op de markt was en de Priv in mijn beleving te gedateerd, ben ik toen naar de DTEK60 gegaan. Ervaring is ok, maar ik mis het PKB.

Als ik ga afwegen o.b.v. bovenstaande dan moet ik me afvragen of ik EUR 200 / EUR 250 meer wil betalen voor een (waarschijnlijk) iets betere camera, vergelijkbare veiligheid, en de swipe-mogelijkheid.

Ben wel benieuwd naar de meningen hier...
Zijn er specifieke vragen die je over de streep zouden kunnen trekken? Ik heb beide een kantoorbaan en actieve baan met veel reizen, als je iets wilt weten over hoe de Key2 daar in past dan wil ik het best delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Ommadawn schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:08:
Ik sta nog in dubio.

Als laatste het PKB. Dat is voor mij juist de reden geweest om weer naar BB terug te keren met de Passport. Werkelijk een fantastische telefoon, mijn absolute favoriet,
Je geeft zelf al aan wat je zoekt en waar de LE dus op tekort komt, met een LE zul je zo als ik het lees vroeg of laat spijt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ommadawn
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-02-2023
nst6ldr schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:27:
[...]

Zijn er specifieke vragen die je over de streep zouden kunnen trekken? Ik heb beide een kantoorbaan en actieve baan met veel reizen, als je iets wilt weten over hoe de Key2 daar in past dan wil ik het best delen :)
Ik denk dat ik er persoonlijk wel uit ben dat ik het liefst de KEY2 zou nemen. Betekent dat ik andere leuke dingen die je kunt doen voor EUR 250 even uit moet stellen... Er is mogelijk 1 ding dat me kan overhalen om toch de LE te kiezen, en dat is dat de camera in de praktijk vrijwel gelijkwaardig is aan die van de reguliere KEY2.
Dus even afwachten van de serieuze reviews op dat vlak, dan kan ik dat meenemen in de overweging.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, aanbiedingen en prijzen: [BlackBerry KEY2] Levertijden en Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors e.d.: [BlackBerry KEY2] Accessoires