Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Noresponse
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 30-03 22:28
De motion heeft ook een update gekregen.

Ik ben er wel achter als er update"s zijn van google voor oa malware die bepaalde systeemrechten kunnen beinvloeden BlackBerry daarvoor geen update doet en dat is alleen omdat de hardware beveiligd is en mijn advies is zoiezo als je toestel opstart je een hardware code hebt ingesteld. Zo zijn er wel meer items waarom BlackBerry niet elke update meer uitbrengt , maar ze pas later uit rolt als het iets wat een BlackBerry toestel zou kunnen beinvloeden. Dit is meteen de reden dat er niet elke maand een update uitkomt en dat is goedkoper voor BlackBerry alsmede.

Een App die ook voor extra veiligheid kan zorgen is locker. Je apps opgesloten in een kluis en je kan daar apps zoals je bank, creditcard etc. in stoppen en natuurlijk je rive foto's ,documenten :)

Als je al een bankapp onder je key hebt moet je wel 2x inloggen en draadloos betalen is geen probleem.

• Jeffrey88
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 25-03 21:06
Ik lees dus net dat Samsung haar S9, S10, en enkele midrange toestellen naar Android 10 gaat updaten maar ondertussen blijft onze Key 2 op Android 8 (OS uit 2017...) draaien, en is er vanuit BlackBerry geen enkel signaal dat de upgrade naar 9 überhaupt nog ooit komt. Ik begin erg twijfelachtig te worden over de toekomst van het bedrijf...

[Voor 6% gewijzigd door Jeffrey88 op 14-10-2019 22:33]

• pineapple23
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 12:03
Jeffrey88 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:11:
Ik lees dus net dat Samsung haar S9, S10, en enkele midrange toestellen naar Android 10 gaat updaten maar ondertussen blijft onze Key 2 op Android 8 (OS uit 2017...) draaien, en is er vanuit BlackBerry geen enkel signaal dat de upgrade naar 9 überhaupt nog ooit komt. Ik begin erg twijfelachtig te worden over de toekomst van het bedrijf...
Die geruchten gaan ook al rond op CrackBerry, neem bijvoorbeeld dit topic:
https://forums.crackberry...-comments-rumors-1177487/

• William_H
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13:13
Even een leuk positief dingetje.
Als je komende week naar de bios gaat, spot de KEYone die in de film "Gemini Man" wordt gebruikt!!

• KOOIN
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 30-03 21:13
Ik ben nu ook lid van de club. Leuk toestel, wel een paar opmerkingen:

- Typen moet ik nog erg aan wennen. Heb eerder een QWERTY fysiek toetsenbord toestel gehad maar dat is al ruim 7 jaar geleden. Ben benieuwd hoe snel ik er aan wen.

- Ik baal er van dat ie niet op Android 9 draait en dat dat ook niet meer komt. Android 8 is toch wel oude meuk. Ik vind die menu knop maar niks. Omhoog swipen vanaf het homescherm werkt vele malen fijner.

- Als ik langzaam door het scherm scroll met de touchscreen hapert het een beetje. Als ik snel scroll, gaat het soepel.

- Kan de trilfunctie van de menu knoppen op het scherm uitgezet worden? Ik hoef die tril feedback niet. Dat is wel weg als ik batterij besparing aanzet.

• Jeffrey88
Die trilfunctie moet uit kunnen, maar ik weet even niet hoe '-)

• ronaldinho
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:50
Jeffrey88 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:19:
Die trilfunctie moet uit kunnen, maar ik weet even niet hoe '-)
Via Instellingen>Geluid?

• ronaldinho
Nieuwe systeem update: ACE748

• Leiden071
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 26-02 19:06
Ik heb de Blackberry Key2 besteld voor €450. Ik vind hem nu wel zijn geld waard.. Ik ga het gewoon weer proberen. Ik heb gisteren mijn Samsung Note 9 verkocht voor 400 euro. Was een geweldig toestel maar ben echt op zoek naar veel minder afleiding door een telefoon. Wil een telefoon voornamelijk gebruiken waar het 'vroega' voor bedoeld was. Dus teksten bellen mailen (doe ik veel voor mijn werk) browsen en af en toe YouTube.

Ik had nog vier maanden te gaan met mijn abbo van de Note 9. Als het toch niet bevalt ga ik voor de kleine Samsung Galaxy S11 bij de verlenging.

Ben echt benieuwd hoe het weer zal zijn met een BlackBerry. Heb heel veel reviews gezien en weinig zijn er positief over. Over de zaken waar zij over negatief zijn, dat zijn toevallig de zaken die ik niet meer belangrijk vindt.

Ps de BlackBerry Key2 NIEUW is het best geprijsd bij NowThatsIt. Ze vroegen er 488 voor maar gingen akkoord met mijn bod van 450 euro. Top! Ze hebben er nog 1 op voorraad. Bij de mediamarkt is die nog steeds boven de 600 euro.

• Leiden071
pineapple23 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:46:
Het toestel zit in ieder geval wel goed in elkaar.
[YouTube]
SUPER VIDEO. Wat een sterk toestel zeg. Dit wint BlackBerry van elk commercieel toestel volgens mij.

edit: toestel is binnen! Als de kleine in bed is lekker rustig uitpakken... :9~ :9~

https://photos.app.goo.gl/T2NyC7YR3uCRBxj6A

[Voor 36% gewijzigd door Leiden071 op 11-12-2019 19:04]

• ronaldinho
Nieuwe systeemupdate: ACF885

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:22

nst6ldr

gold noob report

Even een heads up voor iedereen met dit toestel: grote kans dat TCL je heeft genaaid. Als je bij je apps kijkt zie je dat er een nieuwe app bij is gekomen met de naam "APPS", een andere eigenschap is een vreemde russische en/of Chinese beschrijving en een winkeltasje als logo. DTEK geeft bij mij aan dat deze zelf mag opstarten, en inmiddels ook veel shit heeft uitgelezen. Ben ik erg blij mee dus.

Je kan de app verwijderen, maar de bron is dan nog steeds aanwezig. Het lijkt er namelijk op dat 'Preview' deze recent heeft geïnstalleerd. Deze app kan niet weg, dus het enige wat je kan doen is de rechten ontnemen.

Dit vindt ik dermate ernstig dat ik iedere week maar ga controleren of er nog verassingen op de loer liggen, en kijken naar een alternatief. Zonder Google als het kan, mét mogelijkheid tot Rabobank app.

* nst6ldr gaat nu Sailfish thread eens lezen

Edit: screenshot van het crackberry forum:

https://forums.crackberry.com/attachments/blackberry-key2-f472/447128d1577382960t-app-called-apps-supposedly-installed-updates-screenshot_20191226-185518.jpg

[Voor 11% gewijzigd door nst6ldr op 29-12-2019 22:58]

Rheinmetall Borsig <3

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Wordt de software ook door TCL ontwikkeld dan? Ik dacht dat BlackBerry dat zelf deed.

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Stefan22 schreef op maandag 30 december 2019 @ 00:31:
Wordt de software ook door TCL ontwikkeld dan? Ik dacht dat BlackBerry dat zelf deed.
TCL is eigenaar van o.a. de drivers en die 'Preview' app die nu als backdoor wordt gebruikt. Ik heb daar op goed vertrouwen eigenlijk ook nooit op gecontroleerd, nu wel spijt van natuurlijk.

Edit: hier staat wat meer informatie. Ik ben er laat bij, het leeft al wat langer (sinds laatste update).

[Voor 20% gewijzigd door nst6ldr op 31-12-2019 14:21]

Rheinmetall Borsig <3

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
nst6ldr schreef op maandag 30 december 2019 @ 00:51:
[...]

TCL is eigenaar van o.a. de drivers en die 'Preview' app die nu als backdoor wordt gebruikt. Ik heb daar op goed vertrouwen eigenlijk ook nooit op gecontroleerd, nu wel spijt van natuurlijk.

Edit: hier staat wat meer informatie. Ik ben er laat bij, het leeft al wat langer (sinds laatste update).
Ah duidelijk. Staat nu ook op de frontpage: nieuws: Dubieuze app van TCL verschijnt ook in Nederland in software BlackBerry

• 101x
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 27-02 15:00
Hallo,

Op welke versie zitten degene met een Keys2? Ik zit nog op ABN088 en Android security Patch level 1 december 2018. Gekocht in begin 2019via KPN maar nooit een update ontvangen. Ook niet als ik het handmatig probeer via "check for updates now". Klopt dit of is er iets met mijn keys2 aan de hand?

• ronaldinho
101x schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:40:
Hallo,

Op welke versie zitten degene met een Keys2? Ik zit nog op ABN088 en Android security Patch level 1 december 2018. Gekocht in begin 2019via KPN maar nooit een update ontvangen. Ook niet als ik het handmatig probeer via "check for updates now". Klopt dit of is er iets met mijn keys2 aan de hand?
Heb een key2 le en zit op beveiligingsdatum van 5 november 2019, versie: acf885.
Met een autoloader updaten, b.v. deze: https://forums.crackberry...loader-nov-patch-1179374/

• Jeffrey88
nieuws: TCL stopt vanaf september met verkoop van BlackBerry-smartphones

TCL heeft ons goed in het ootje genomen, de Key 2 krijgt nog 2 jaar ondersteuning maar in welke vorm dat blijft erg vaag. Android 9 zullen we in ieder geval nooit meer mogen aanschouwen op het mooie toestel 😟

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Jeffrey88 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:08:
nieuws: TCL stopt vanaf september met verkoop van BlackBerry-smartphones

TCL heeft ons goed in het ootje genomen, de Key 2 krijgt nog 2 jaar ondersteuning maar in welke vorm dat blijft erg vaag. Android 9 zullen we in ieder geval nooit meer mogen aanschouwen op het mooie toestel 😟
Was uiteraard te verwachten, BlackBerry en TCL kunnen elkaar niet meer uitstaan.

Als je nu een telefoon wilt met hardware tobo, dan heb je drie keuzes, alledrie zijn ze niet erg goed gedocumenteerd. Wat ik zover kan achterhalen zijn:

F(x) Tech Pro 1
Voor: slider phone dus komt met 'volledig' scherm en tobo kan opgeborgen worden wanneer niet nodig, bouwkundig vrij stevig, omdat er een snapdragon in zit kan de community hier nog dingen voor maken.
Tegen: toetsenbord is niet al te best in beide layout en toetsaanslag, schuifmechanisme gaat dermate stroef dat je mogelijk je toestel laat vallen, vrij oude snapdragon processor, vingerafdruk scanner zit op een plek die echt onbegrijpelijk en uiterst hinderlijk is.

Planet Computers Communicator
Voor: komt met 'preview' scherm waardoor het toestel niet steeds open hoeft, twee USB-C poorten, kan als laptop neergezet worden, heeft laptop toetsen en daardoor toch wel de betere tobo van de drie, vrij pittige accu.
Tegen: software is echt brak dus de accu is ondanks het volume nog steeds snel leeg, vrij groot en zwaar, slechte software zorgt tevens voor problemen op het preview schermpje, grote scherm is alleen te gebruiken als het toestel opengeklapt wordt, draait een MediaTek dus alle software support zal van de fabrikant zelf moeten komen, slechte vingerafdruk scanner.

Unihertz Titan
Voor: benaderd het BlackBerry Passport/Key[1,2] toetsenbord het meest (inclusief aanraakgevoelige toetsen), heeft de passport dimensies, is bijzonder stevig gebouwd, heeft verreweg de grootste accu van de drie, bijzonder goedkoop ten opzichte van de bovenstaande opties, vierkant scherm voor productieve dingen.
Tegen: misschien iets té groot (persoonlijk), in ieder geval oerlelijk, ook hier zit MediaTek onder de motorkap, speakers schijnen tegen te vallen, vierkant scherm voor media consumptie.

Zelf neig ik het meest naar de Unihertz omdat de F(x) Tech gewoon nog teveel lijkt op een telefoon voor mensen die graag verteld worden wat ze nodig denken te hebben (kwetsbaar loei scherm om Netflix te kijken in bed). De Communicator leek me ook wel wat, maar de als de software echt zo slecht is als ik teruglees in de reviews dan ben ik bang dat ik me daar teveel aan ga ergeren.

Van beide vind ik het ruk dat er geen community support zal zijn, en ik hoop toch echt dat ik op gegeven moment iets in de richting van Sailfish of Copperhead kan gaan draaien.

Rheinmetall Borsig <3

• Jeffrey88
nst6ldr schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:16:
[...]

Als je nu een telefoon wilt met hardware tobo, dan heb je drie keuzes, alledrie zijn ze niet erg goed gedocumenteerd. Wat ik zover kan achterhalen zijn:

F(x) Tech Pro 1

Planet Computers Communicator

Unihertz Titan.
De eerste 2 vallen dus sowieso af, over de Unihertz twijfel ik. Ik wacht wel even of er een 2e model komt, mijn Key 2 kan nog een tijd mee, als ik er 2022 of later mee haal dan vind ik dat ook goed 😉

De Passport is alleen de deur uitgegaan omdat het simkaartslot er mee ophield, en ook de rest begon te kwakkelen maar niet omdat het een naar/slecht toestel was.

• LanciaThema
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-03 09:24
Sinds 2008 BB gebruiker (9900, Z10, Z30, Passport, Priv, KeyOne, Key2), maar eind begint nu wel te komen. Zit al een tijdje naar de Titan te kijken en via FB ook lid van Unihertz Titan Group. Maar zoals bij alle kick starters zaken/quirks die wat finetuning behoeven. Hopelijk kan dit een daily driver worden voor mij.....

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ik heb me laten verleiden tot de aankoop van een Key2. Nadat mijn Priv kapoetski was gegaan (scherm aan gruzelementen) was ik op een Sony Z5 compact, maar keyboard werd wel gemist. Gaan het proberen met de Key2 :)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Jeffrey88
gambieter schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 23:41:
Ik heb me laten verleiden tot de aankoop van een Key2. Nadat mijn Priv kapoetski was gegaan (scherm aan gruzelementen) was ik op een Sony Z5 compact, maar keyboard werd wel gemist. Gaan het proberen met de Key2 :)
Dappere keuze na het nieuwsbericht van vorige week. Was ie toevallig in de aanbieding?

• itsyaboy
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15:11
Ik denk dat ik ook over ga op een KEY2 omdat de KEY1 het einde nadert. Het enige wat me wel zorgen baart is dat het lijkt alsof het ook over is met de pseudo-maandelijkse security updates. Dat vind ik op een gegeven moment wel erg jammer.

Het alternatief is dan misschien toch de Cosmo Communicator die zo te zien nog te verkrijgen is via indiegogo, maar dan neem je wel echt een risico met een product dat nog niet helemaal af is. Aan de andere kant, als ze nu niet gesupport worden komen ze nooit verder.. Lastig lastig.

• pineapple23
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 12:03
itsyaboy schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:05:
Ik denk dat ik ook over ga op een KEY2 omdat de KEY1 het einde nadert. Het enige wat me wel zorgen baart is dat het lijkt alsof het ook over is met de pseudo-maandelijkse security updates. Dat vind ik op een gegeven moment wel erg jammer.

Het alternatief is dan misschien toch de Cosmo Communicator die zo te zien nog te verkrijgen is via indiegogo, maar dan neem je wel echt een risico met een product dat nog niet helemaal af is. Aan de andere kant, als ze nu niet gesupport worden komen ze nooit verder.. Lastig lastig.
De devices die men als alternatief zien is de Unihertz Titan of F(x)tec Pro1. Hopelijk vind BlackBerry gewoon weer een partij die de gok wil nemen en wellicht kunnen ze met BlackBerry een betere deal sluiten dan TCL heeft gedaan.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Jeffrey88 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:00:
Dappere keuze na het nieuwsbericht van vorige week. Was ie toevallig in de aanbieding?
Ik had een nieuw speeltje nodig, miste het toetsenbord heel erg en laten we eerlijk wezen, mijn andere foons zitten allemaal op Android7 or 6. Zo erg is dat nu ook weer niet :)

De Key2 is een beetje groter dan ik had verwacht, en mijn god, wat is die Google Assistent opdringerig. Ik dacht dat ik hem overal had uitgezet, doe Bluetooth pairing van mijn headphones en weer komt dat kreng zich opdringen...

• itsyaboy
pineapple23 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:22:
[...]

De devices die men als alternatief zien is de Unihertz Titan of F(x)tec Pro1. Hopelijk vind BlackBerry gewoon weer een partij die de gok wil nemen en wellicht kunnen ze met BlackBerry een betere deal sluiten dan TCL heeft gedaan.
De weinige dingen die ik online lees schetsen geen gunstig beeld van de F(x)tec Pro1, met name betreffende het toetsenbord en de bouwkwaliteit. Die Uniherzt is misschien nog een optie inderdaad. Van de Cosmo Communicator is ook nog weinig bekend, maar de zeldzame dingen online lijken positief over het toetsenbord. Alleen ik denk dat je dan volledig opgeeft dat je met je duimen kan typen, daar lijkt het toetsenbord me te groot voor.

Eigenlijk is het beste scenario als Samsung een deal sluit met BlackBerry om het BlackBerry-toetsenbord naar een Samsung Galaxy (Note) te brengen. Dat is nog eens een combinatie waarvan ik wel benieuwd ben of die dan wel aanslaat.

• Jeffrey88
itsyaboy schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:34:
[...]

Eigenlijk is het beste scenario als Samsung een deal sluit met BlackBerry om het BlackBerry-toetsenbord naar een Samsung Galaxy (Note) te brengen. Dat is nog eens een combinatie waarvan ik wel benieuwd ben of die dan wel aanslaat.
Dat zie ik niet gebeuren zolang BlackBerry een zelfstandig bedrijf blijft, of ze moeten Samsung de licentie uitlenen voor een periode van X jaar.

Ik hoop natuurlijk wel op een mooie betrouwbare opvolger van wie dan ook.

[Voor 7% gewijzigd door Jeffrey88 op 21-02-2020 14:21]

• itsyaboy
Jeffrey88 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:19:
[...]

Dat zie ik niet gebeuren zolang BlackBerry een zelfstandig bedrijf blijft, of ze moeten Samsung de licentie uitlenen voor een periode van X jaar.

Ik hoop natuurlijk wel op een mooie betrouwbare opvolger van wie dan ook.
BlackBerry maakt geen BlackBerry-toestellen. Waarom op een patent zitten die je niet gebruikt? De licentie met BlackBerry Mobile verloopt binnenkort, daarna is er dus, op India en Indonesië na, geen licentiehouder meer. Bij gebrek aan een geïnteresseerde derde partij die BlackBerry-telefoons wil maken is er denk ik op een gegeven moment echt wel ruimte om alleen het toetsenbord te licenseren aan bijv. Samsung of een andere derde partij. Dat is denk ik het beste scenario. Samsung heeft het geld, de goede naam en huge ass verkoopcijfers. Een kleinere derde partij zie ik het niet zomaar klaar spelen om met het BlackBerry-merk successvol te zijn.

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Zucht, de Unihertz Titan gebruikt letterlijk spyware voor OTA. Google naar 'adups' voor een tipje van de sluier over al deze ellende.

Waar moet ik toch heen voor m'n volgende toestel?

Rheinmetall Borsig <3

• Leiden071
knip, dat doen we hier niet...

[Voor 90% gewijzigd door The Wizard op 26-02-2020 10:23]

• itsyaboy
nst6ldr schreef op zondag 23 februari 2020 @ 00:03:
Waar moet ik toch heen voor m'n volgende toestel?
Die vraag houdt mij ook wakker... :(

• BarôZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
itsyaboy schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:43:
[...]

BlackBerry maakt geen BlackBerry-toestellen. Waarom op een patent zitten die je niet gebruikt? De licentie met BlackBerry Mobile verloopt binnenkort, daarna is er dus, op India en Indonesië na, geen licentiehouder meer. Bij gebrek aan een geïnteresseerde derde partij die BlackBerry-telefoons wil maken is er denk ik op een gegeven moment echt wel ruimte om alleen het toetsenbord te licenseren aan bijv. Samsung of een andere derde partij. Dat is denk ik het beste scenario. Samsung heeft het geld, de goede naam en huge ass verkoopcijfers. Een kleinere derde partij zie ik het niet zomaar klaar spelen om met het BlackBerry-merk successvol te zijn.
Samsung zie ik echt nooit gebeuren. Die blijven in dat Apple achtige 'premium' gebied zitten met vooral veel scherm.

Wat mij een goede partner lijkt is Lenovo. Die doen het al jaren lang goed op de zakelijke markt met de Thinkpads, Blackberry zou daar goed bijpassen. Met Motorola doen ze het ook niet verkeerd. Blackberry gaat nooit een groot aandeel meer krijgen met die keyboards. Maar ik zou best een premium bedrag overhebben voor Key2-achtig toestel met flagship specs.

Een andere fantasy-samenwerking zou HTC zijn, aangezien dat vroeger ook de partij was met veel qwerty keyboards op de smartphones (en zelfs voordat ze smartphone genoemd werden met die Windows Mobile toestellen). Gaat nooit gebeuren, maar ach :P

Blijven wel onzekere tijden, zie er hard tegenop om de Key2 functionaliteit te moeten missen in de toekomst. Die sliders enz lijken me allemaal lang niet zo handig.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ik vind de Key2 uiteindelijk toch te groot om als primaire telefoon te gebruiken. Leuk voor thuis op de bank, maar niet om in een broekzak te hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• itsyaboy
BarôZZa schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:08:
[...]

Samsung zie ik echt nooit gebeuren. Die blijven in dat Apple achtige 'premium' gebied zitten met vooral veel scherm.

Wat mij een goede partner lijkt is Lenovo. Die doen het al jaren lang goed op de zakelijke markt met de Thinkpads, Blackberry zou daar goed bijpassen. Met Motorola doen ze het ook niet verkeerd. Blackberry gaat nooit een groot aandeel meer krijgen met die keyboards. Maar ik zou best een premium bedrag overhebben voor Key2-achtig toestel met flagship specs.

Een andere fantasy-samenwerking zou HTC zijn, aangezien dat vroeger ook de partij was met veel qwerty keyboards op de smartphones (en zelfs voordat ze smartphone genoemd werden met die Windows Mobile toestellen). Gaat nooit gebeuren, maar ach :P

Blijven wel onzekere tijden, zie er hard tegenop om de Key2 functionaliteit te moeten missen in de toekomst. Die sliders enz lijken me allemaal lang niet zo handig.
Ik denk dat de kans ook vrij klein is, maar als ik ze zo bezig zie met de Fold dan ben ik gewoon jaloers dat ze al die R&D in dat onzinnige concept stoppen... :p uiteraard vinden tegenwoordig een heleboel mensen een fysiek toetsenbord onzinnig dus tja...

Het is gewoon pijnlijk om te moeten erkennen dat dit toch echt het einde is. Ik zit nog met een KEY1, dus zit stiekem te hopen op een fire sale voor de KEY2 in de zomer zodat ik nog even (onveilig) door kan... maar daarna is het toch echt over...

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

gambieter schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:46:
Ik vind de Key uiteindelijk toch te groot om als primaire telefoon te gebruiken. Leuk voor thuis op de bank, maar niet om in een broekzak te hebben.
Welke van de twee? Key of Key² zijn volgens mij beide niet persé groter dan een hedendaagse gemiddelde smartphone?
itsyaboy schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:42:
[...]

Het is gewoon pijnlijk om te moeten erkennen dat dit toch echt het einde is. Ik zit nog met een KEY1, dus zit stiekem te hopen op een fire sale voor de KEY2 in de zomer zodat ik nog even (onveilig) door kan... maar daarna is het toch echt over...
Ik denk dat je in de zomer al te laat bent, nu verdwijnen ze al uit verschillende winkels. Ergens in de zomer ga je ze alleen op ebay terugzien voor verzamelaars tegen verzamelprijzen.

[Voor 42% gewijzigd door nst6ldr op 22-03-2020 14:25]

Rheinmetall Borsig <3

• itsyaboy
nst6ldr schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:24:
Ik denk dat je in de zomer al te laat bent, nu verdwijnen ze al uit verschillende winkels. Ergens in de zomer ga je ze alleen op ebay terugzien voor verzamelaars tegen verzamelprijzen.
Dat is zeker het risico, alleen heb ik het er niet (meer) voor over om het volledige bedrag te betalen.. :p

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

nst6ldr schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:24:
Welke van de twee? Key of Key² zijn volgens mij beide niet persé groter dan een hedendaagse gemiddelde smartphone?
Key2, sorry. Ik vind de meeste smartphones dan ook te groot! Ik gebruik zelf een Sony Z5 Compact, en ben aan het kijken naar een XZ2 Compact als upgrade voor een wat modernere versie; de form factor van de Sony's is erg goed (Scherm max 5").

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

gambieter schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:33:
[...]

Key2, sorry. Ik vind de meeste smartphones dan ook te groot! Ik gebruik zelf een Sony Z5 Compact, en ben aan het kijken naar een XZ2 Compact als upgrade voor een wat modernere versie; de form factor van de Sony's is erg goed (Scherm max 5").
...niet dat deze vraag nog wat uitmaakt (want BlackBerry telefoons zijn doodvermoord :'( ), maar wat had je van een Passport gevonden bijvoorbeeld? Ben ik erg nieuwsgierig naar.

https://www.techadvisor.co.uk/cmsdata/reviews/3679581/blackberry_key2_review_7.jpg

De reden voor m'n nieuwsgierigheid is of je dan op een kleiner toestel wel een PKB zou willen.

Rheinmetall Borsig <3

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

nst6ldr schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:40:
...niet dat deze vraag nog wat uitmaakt (want BlackBerry telefoons zijn doodvermoord :'( ), maar wat had je van een Passport gevonden bijvoorbeeld? Ben ik erg nieuwsgierig naar.

[Afbeelding]

De reden voor m'n nieuwsgierigheid is of je dan op een kleiner toestel wel een PKB zou willen.
Passport was te breed. Ik heb de Q10 een flinke tijd gebruikt, en was daar erg tevreden over. Ik heb ook de Priv gehad, groot maar daar kon je het KB nog uitschuiven, alleen is daar het scherm van kapot na een val op een harde vloer :(

Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True