Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-05 15:57
De motion heeft ook een update gekregen.

Ik ben er wel achter als er update"s zijn van google voor oa malware die bepaalde systeemrechten kunnen beinvloeden BlackBerry daarvoor geen update doet en dat is alleen omdat de hardware beveiligd is en mijn advies is zoiezo als je toestel opstart je een hardware code hebt ingesteld. Zo zijn er wel meer items waarom BlackBerry niet elke update meer uitbrengt , maar ze pas later uit rolt als het iets wat een BlackBerry toestel zou kunnen beinvloeden. Dit is meteen de reden dat er niet elke maand een update uitkomt en dat is goedkoper voor BlackBerry alsmede.

Een App die ook voor extra veiligheid kan zorgen is locker. Je apps opgesloten in een kluis en je kan daar apps zoals je bank, creditcard etc. in stoppen en natuurlijk je rive foto's ,documenten :)

Als je al een bankapp onder je key hebt moet je wel 2x inloggen en draadloos betalen is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 18:30
Ik lees dus net dat Samsung haar S9, S10, en enkele midrange toestellen naar Android 10 gaat updaten maar ondertussen blijft onze Key 2 op Android 8 (OS uit 2017...) draaien, en is er vanuit BlackBerry geen enkel signaal dat de upgrade naar 9 überhaupt nog ooit komt. Ik begin erg twijfelachtig te worden over de toekomst van het bedrijf...

[ Voor 6% gewijzigd door Jeffrey88 op 14-10-2019 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-04 06:53
Jeffrey88 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:11:
Ik lees dus net dat Samsung haar S9, S10, en enkele midrange toestellen naar Android 10 gaat updaten maar ondertussen blijft onze Key 2 op Android 8 (OS uit 2017...) draaien, en is er vanuit BlackBerry geen enkel signaal dat de upgrade naar 9 überhaupt nog ooit komt. Ik begin erg twijfelachtig te worden over de toekomst van het bedrijf...
Die geruchten gaan ook al rond op CrackBerry, neem bijvoorbeeld dit topic:
https://forums.crackberry...-comments-rumors-1177487/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-05 21:42
Even een leuk positief dingetje.
Als je komende week naar de bios gaat, spot de KEYone die in de film "Gemini Man" wordt gebruikt!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-05 10:52
Ik ben nu ook lid van de club. Leuk toestel, wel een paar opmerkingen:

- Typen moet ik nog erg aan wennen. Heb eerder een QWERTY fysiek toetsenbord toestel gehad maar dat is al ruim 7 jaar geleden. Ben benieuwd hoe snel ik er aan wen.

- Ik baal er van dat ie niet op Android 9 draait en dat dat ook niet meer komt. Android 8 is toch wel oude meuk. Ik vind die menu knop maar niks. Omhoog swipen vanaf het homescherm werkt vele malen fijner.

- Als ik langzaam door het scherm scroll met de touchscreen hapert het een beetje. Als ik snel scroll, gaat het soepel.

- Kan de trilfunctie van de menu knoppen op het scherm uitgezet worden? Ik hoef die tril feedback niet. Dat is wel weg als ik batterij besparing aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Die trilfunctie moet uit kunnen, maar ik weet even niet hoe '-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Jeffrey88 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:19:
Die trilfunctie moet uit kunnen, maar ik weet even niet hoe '-)
Via Instellingen>Geluid?

• ronaldinho
Nieuwe systeem update: ACE748

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leiden071
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb de Blackberry Key2 besteld voor €450. Ik vind hem nu wel zijn geld waard.. Ik ga het gewoon weer proberen. Ik heb gisteren mijn Samsung Note 9 verkocht voor 400 euro. Was een geweldig toestel maar ben echt op zoek naar veel minder afleiding door een telefoon. Wil een telefoon voornamelijk gebruiken waar het 'vroega' voor bedoeld was. Dus teksten bellen mailen (doe ik veel voor mijn werk) browsen en af en toe YouTube.

Ik had nog vier maanden te gaan met mijn abbo van de Note 9. Als het toch niet bevalt ga ik voor de kleine Samsung Galaxy S11 bij de verlenging.

Ben echt benieuwd hoe het weer zal zijn met een BlackBerry. Heb heel veel reviews gezien en weinig zijn er positief over. Over de zaken waar zij over negatief zijn, dat zijn toevallig de zaken die ik niet meer belangrijk vindt.

Ps de BlackBerry Key2 NIEUW is het best geprijsd bij NowThatsIt. Ze vroegen er 488 voor maar gingen akkoord met mijn bod van 450 euro. Top! Ze hebben er nog 1 op voorraad. Bij de mediamarkt is die nog steeds boven de 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leiden071
pineapple23 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:46:
Het toestel zit in ieder geval wel goed in elkaar.
[YouTube]
SUPER VIDEO. Wat een sterk toestel zeg. Dit wint BlackBerry van elk commercieel toestel volgens mij.

edit: toestel is binnen! Als de kleine in bed is lekker rustig uitpakken... :9~ :9~

https://photos.app.goo.gl/T2NyC7YR3uCRBxj6A

[ Voor 36% gewijzigd door Leiden071 op 11-12-2019 19:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldinho
Nieuwe systeemupdate: ACF885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Even een heads up voor iedereen met dit toestel: grote kans dat TCL je heeft genaaid. Als je bij je apps kijkt zie je dat er een nieuwe app bij is gekomen met de naam "APPS", een andere eigenschap is een vreemde russische en/of Chinese beschrijving en een winkeltasje als logo. DTEK geeft bij mij aan dat deze zelf mag opstarten, en inmiddels ook veel shit heeft uitgelezen. Ben ik erg blij mee dus.

Je kan de app verwijderen, maar de bron is dan nog steeds aanwezig. Het lijkt er namelijk op dat 'Preview' deze recent heeft geïnstalleerd. Deze app kan niet weg, dus het enige wat je kan doen is de rechten ontnemen.

Dit vindt ik dermate ernstig dat ik iedere week maar ga controleren of er nog verassingen op de loer liggen, en kijken naar een alternatief. Zonder Google als het kan, mét mogelijkheid tot Rabobank app.

* nst6ldr gaat nu Sailfish thread eens lezen

Edit: screenshot van het crackberry forum:

Afbeeldingslocatie: https://forums.crackberry.com/attachments/blackberry-key2-f472/447128d1577382960t-app-called-apps-supposedly-installed-updates-screenshot_20191226-185518.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door nst6ldr op 29-12-2019 22:58 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Wordt de software ook door TCL ontwikkeld dan? Ik dacht dat BlackBerry dat zelf deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Stefan22 schreef op maandag 30 december 2019 @ 00:31:
Wordt de software ook door TCL ontwikkeld dan? Ik dacht dat BlackBerry dat zelf deed.
TCL is eigenaar van o.a. de drivers en die 'Preview' app die nu als backdoor wordt gebruikt. Ik heb daar op goed vertrouwen eigenlijk ook nooit op gecontroleerd, nu wel spijt van natuurlijk.

Edit: hier staat wat meer informatie. Ik ben er laat bij, het leeft al wat langer (sinds laatste update).

[ Voor 20% gewijzigd door nst6ldr op 31-12-2019 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
nst6ldr schreef op maandag 30 december 2019 @ 00:51:
[...]

TCL is eigenaar van o.a. de drivers en die 'Preview' app die nu als backdoor wordt gebruikt. Ik heb daar op goed vertrouwen eigenlijk ook nooit op gecontroleerd, nu wel spijt van natuurlijk.

Edit: hier staat wat meer informatie. Ik ben er laat bij, het leeft al wat langer (sinds laatste update).
Ah duidelijk. Staat nu ook op de frontpage: nieuws: Dubieuze app van TCL verschijnt ook in Nederland in software BlackBerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 101x
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10-2024
Hallo,

Op welke versie zitten degene met een Keys2? Ik zit nog op ABN088 en Android security Patch level 1 december 2018. Gekocht in begin 2019via KPN maar nooit een update ontvangen. Ook niet als ik het handmatig probeer via "check for updates now". Klopt dit of is er iets met mijn keys2 aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
101x schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:40:
Hallo,

Op welke versie zitten degene met een Keys2? Ik zit nog op ABN088 en Android security Patch level 1 december 2018. Gekocht in begin 2019via KPN maar nooit een update ontvangen. Ook niet als ik het handmatig probeer via "check for updates now". Klopt dit of is er iets met mijn keys2 aan de hand?
Heb een key2 le en zit op beveiligingsdatum van 5 november 2019, versie: acf885.
Met een autoloader updaten, b.v. deze: https://forums.crackberry...loader-nov-patch-1179374/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
nieuws: TCL stopt vanaf september met verkoop van BlackBerry-smartphones

TCL heeft ons goed in het ootje genomen, de Key 2 krijgt nog 2 jaar ondersteuning maar in welke vorm dat blijft erg vaag. Android 9 zullen we in ieder geval nooit meer mogen aanschouwen op het mooie toestel 😟

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Jeffrey88 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:08:
nieuws: TCL stopt vanaf september met verkoop van BlackBerry-smartphones

TCL heeft ons goed in het ootje genomen, de Key 2 krijgt nog 2 jaar ondersteuning maar in welke vorm dat blijft erg vaag. Android 9 zullen we in ieder geval nooit meer mogen aanschouwen op het mooie toestel 😟
Was uiteraard te verwachten, BlackBerry en TCL kunnen elkaar niet meer uitstaan.

Als je nu een telefoon wilt met hardware tobo, dan heb je drie keuzes, alledrie zijn ze niet erg goed gedocumenteerd. Wat ik zover kan achterhalen zijn:

F(x) Tech Pro 1
Voor: slider phone dus komt met 'volledig' scherm en tobo kan opgeborgen worden wanneer niet nodig, bouwkundig vrij stevig, omdat er een snapdragon in zit kan de community hier nog dingen voor maken.
Tegen: toetsenbord is niet al te best in beide layout en toetsaanslag, schuifmechanisme gaat dermate stroef dat je mogelijk je toestel laat vallen, vrij oude snapdragon processor, vingerafdruk scanner zit op een plek die echt onbegrijpelijk en uiterst hinderlijk is.

Planet Computers Communicator
Voor: komt met 'preview' scherm waardoor het toestel niet steeds open hoeft, twee USB-C poorten, kan als laptop neergezet worden, heeft laptop toetsen en daardoor toch wel de betere tobo van de drie, vrij pittige accu.
Tegen: software is echt brak dus de accu is ondanks het volume nog steeds snel leeg, vrij groot en zwaar, slechte software zorgt tevens voor problemen op het preview schermpje, grote scherm is alleen te gebruiken als het toestel opengeklapt wordt, draait een MediaTek dus alle software support zal van de fabrikant zelf moeten komen, slechte vingerafdruk scanner.

Unihertz Titan
Voor: benaderd het BlackBerry Passport/Key[1,2] toetsenbord het meest (inclusief aanraakgevoelige toetsen), heeft de passport dimensies, is bijzonder stevig gebouwd, heeft verreweg de grootste accu van de drie, bijzonder goedkoop ten opzichte van de bovenstaande opties, vierkant scherm voor productieve dingen.
Tegen: misschien iets té groot (persoonlijk), in ieder geval oerlelijk, ook hier zit MediaTek onder de motorkap, speakers schijnen tegen te vallen, vierkant scherm voor media consumptie.

Zelf neig ik het meest naar de Unihertz omdat de F(x) Tech gewoon nog teveel lijkt op een telefoon voor mensen die graag verteld worden wat ze nodig denken te hebben (kwetsbaar loei scherm om Netflix te kijken in bed). De Communicator leek me ook wel wat, maar de als de software echt zo slecht is als ik teruglees in de reviews dan ben ik bang dat ik me daar teveel aan ga ergeren.

Van beide vind ik het ruk dat er geen community support zal zijn, en ik hoop toch echt dat ik op gegeven moment iets in de richting van Sailfish of Copperhead kan gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
nst6ldr schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:16:
[...]

Als je nu een telefoon wilt met hardware tobo, dan heb je drie keuzes, alledrie zijn ze niet erg goed gedocumenteerd. Wat ik zover kan achterhalen zijn:

F(x) Tech Pro 1

Planet Computers Communicator

Unihertz Titan.
De eerste 2 vallen dus sowieso af, over de Unihertz twijfel ik. Ik wacht wel even of er een 2e model komt, mijn Key 2 kan nog een tijd mee, als ik er 2022 of later mee haal dan vind ik dat ook goed 😉

De Passport is alleen de deur uitgegaan omdat het simkaartslot er mee ophield, en ook de rest begon te kwakkelen maar niet omdat het een naar/slecht toestel was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LanciaThema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12-2023
Sinds 2008 BB gebruiker (9900, Z10, Z30, Passport, Priv, KeyOne, Key2), maar eind begint nu wel te komen. Zit al een tijdje naar de Titan te kijken en via FB ook lid van Unihertz Titan Group. Maar zoals bij alle kick starters zaken/quirks die wat finetuning behoeven. Hopelijk kan dit een daily driver worden voor mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb me laten verleiden tot de aankoop van een Key2. Nadat mijn Priv kapoetski was gegaan (scherm aan gruzelementen) was ik op een Sony Z5 compact, maar keyboard werd wel gemist. Gaan het proberen met de Key2 :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
gambieter schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 23:41:
Ik heb me laten verleiden tot de aankoop van een Key2. Nadat mijn Priv kapoetski was gegaan (scherm aan gruzelementen) was ik op een Sony Z5 compact, maar keyboard werd wel gemist. Gaan het proberen met de Key2 :)
Dappere keuze na het nieuwsbericht van vorige week. Was ie toevallig in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Ik denk dat ik ook over ga op een KEY2 omdat de KEY1 het einde nadert. Het enige wat me wel zorgen baart is dat het lijkt alsof het ook over is met de pseudo-maandelijkse security updates. Dat vind ik op een gegeven moment wel erg jammer.

Het alternatief is dan misschien toch de Cosmo Communicator die zo te zien nog te verkrijgen is via indiegogo, maar dan neem je wel echt een risico met een product dat nog niet helemaal af is. Aan de andere kant, als ze nu niet gesupport worden komen ze nooit verder.. Lastig lastig.

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-04 06:53
itsyaboy schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:05:
Ik denk dat ik ook over ga op een KEY2 omdat de KEY1 het einde nadert. Het enige wat me wel zorgen baart is dat het lijkt alsof het ook over is met de pseudo-maandelijkse security updates. Dat vind ik op een gegeven moment wel erg jammer.

Het alternatief is dan misschien toch de Cosmo Communicator die zo te zien nog te verkrijgen is via indiegogo, maar dan neem je wel echt een risico met een product dat nog niet helemaal af is. Aan de andere kant, als ze nu niet gesupport worden komen ze nooit verder.. Lastig lastig.
De devices die men als alternatief zien is de Unihertz Titan of F(x)tec Pro1. Hopelijk vind BlackBerry gewoon weer een partij die de gok wil nemen en wellicht kunnen ze met BlackBerry een betere deal sluiten dan TCL heeft gedaan.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jeffrey88 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:00:
Dappere keuze na het nieuwsbericht van vorige week. Was ie toevallig in de aanbieding?
Ik had een nieuw speeltje nodig, miste het toetsenbord heel erg en laten we eerlijk wezen, mijn andere foons zitten allemaal op Android7 or 6. Zo erg is dat nu ook weer niet :)

De Key2 is een beetje groter dan ik had verwacht, en mijn god, wat is die Google Assistent opdringerig. Ik dacht dat ik hem overal had uitgezet, doe Bluetooth pairing van mijn headphones en weer komt dat kreng zich opdringen...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• itsyaboy
pineapple23 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:22:
[...]

De devices die men als alternatief zien is de Unihertz Titan of F(x)tec Pro1. Hopelijk vind BlackBerry gewoon weer een partij die de gok wil nemen en wellicht kunnen ze met BlackBerry een betere deal sluiten dan TCL heeft gedaan.
De weinige dingen die ik online lees schetsen geen gunstig beeld van de F(x)tec Pro1, met name betreffende het toetsenbord en de bouwkwaliteit. Die Uniherzt is misschien nog een optie inderdaad. Van de Cosmo Communicator is ook nog weinig bekend, maar de zeldzame dingen online lijken positief over het toetsenbord. Alleen ik denk dat je dan volledig opgeeft dat je met je duimen kan typen, daar lijkt het toetsenbord me te groot voor.

Eigenlijk is het beste scenario als Samsung een deal sluit met BlackBerry om het BlackBerry-toetsenbord naar een Samsung Galaxy (Note) te brengen. Dat is nog eens een combinatie waarvan ik wel benieuwd ben of die dan wel aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
itsyaboy schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:34:
[...]

Eigenlijk is het beste scenario als Samsung een deal sluit met BlackBerry om het BlackBerry-toetsenbord naar een Samsung Galaxy (Note) te brengen. Dat is nog eens een combinatie waarvan ik wel benieuwd ben of die dan wel aanslaat.
Dat zie ik niet gebeuren zolang BlackBerry een zelfstandig bedrijf blijft, of ze moeten Samsung de licentie uitlenen voor een periode van X jaar.

Ik hoop natuurlijk wel op een mooie betrouwbare opvolger van wie dan ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Jeffrey88 op 21-02-2020 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsyaboy
Jeffrey88 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:19:
[...]

Dat zie ik niet gebeuren zolang BlackBerry een zelfstandig bedrijf blijft, of ze moeten Samsung de licentie uitlenen voor een periode van X jaar.

Ik hoop natuurlijk wel op een mooie betrouwbare opvolger van wie dan ook.
BlackBerry maakt geen BlackBerry-toestellen. Waarom op een patent zitten die je niet gebruikt? De licentie met BlackBerry Mobile verloopt binnenkort, daarna is er dus, op India en Indonesië na, geen licentiehouder meer. Bij gebrek aan een geïnteresseerde derde partij die BlackBerry-telefoons wil maken is er denk ik op een gegeven moment echt wel ruimte om alleen het toetsenbord te licenseren aan bijv. Samsung of een andere derde partij. Dat is denk ik het beste scenario. Samsung heeft het geld, de goede naam en huge ass verkoopcijfers. Een kleinere derde partij zie ik het niet zomaar klaar spelen om met het BlackBerry-merk successvol te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Zucht, de Unihertz Titan gebruikt letterlijk spyware voor OTA. Google naar 'adups' voor een tipje van de sluier over al deze ellende.

Waar moet ik toch heen voor m'n volgende toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leiden071
knip, dat doen we hier niet...

[ Voor 90% gewijzigd door The Wizard op 26-02-2020 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsyaboy
nst6ldr schreef op zondag 23 februari 2020 @ 00:03:
Waar moet ik toch heen voor m'n volgende toestel?
Die vraag houdt mij ook wakker... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:27
itsyaboy schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:43:
[...]

BlackBerry maakt geen BlackBerry-toestellen. Waarom op een patent zitten die je niet gebruikt? De licentie met BlackBerry Mobile verloopt binnenkort, daarna is er dus, op India en Indonesië na, geen licentiehouder meer. Bij gebrek aan een geïnteresseerde derde partij die BlackBerry-telefoons wil maken is er denk ik op een gegeven moment echt wel ruimte om alleen het toetsenbord te licenseren aan bijv. Samsung of een andere derde partij. Dat is denk ik het beste scenario. Samsung heeft het geld, de goede naam en huge ass verkoopcijfers. Een kleinere derde partij zie ik het niet zomaar klaar spelen om met het BlackBerry-merk successvol te zijn.
Samsung zie ik echt nooit gebeuren. Die blijven in dat Apple achtige 'premium' gebied zitten met vooral veel scherm.

Wat mij een goede partner lijkt is Lenovo. Die doen het al jaren lang goed op de zakelijke markt met de Thinkpads, Blackberry zou daar goed bijpassen. Met Motorola doen ze het ook niet verkeerd. Blackberry gaat nooit een groot aandeel meer krijgen met die keyboards. Maar ik zou best een premium bedrag overhebben voor Key2-achtig toestel met flagship specs.

Een andere fantasy-samenwerking zou HTC zijn, aangezien dat vroeger ook de partij was met veel qwerty keyboards op de smartphones (en zelfs voordat ze smartphone genoemd werden met die Windows Mobile toestellen). Gaat nooit gebeuren, maar ach :P

Blijven wel onzekere tijden, zie er hard tegenop om de Key2 functionaliteit te moeten missen in de toekomst. Die sliders enz lijken me allemaal lang niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik vind de Key2 uiteindelijk toch te groot om als primaire telefoon te gebruiken. Leuk voor thuis op de bank, maar niet om in een broekzak te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsyaboy
BarôZZa schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:08:
[...]

Samsung zie ik echt nooit gebeuren. Die blijven in dat Apple achtige 'premium' gebied zitten met vooral veel scherm.

Wat mij een goede partner lijkt is Lenovo. Die doen het al jaren lang goed op de zakelijke markt met de Thinkpads, Blackberry zou daar goed bijpassen. Met Motorola doen ze het ook niet verkeerd. Blackberry gaat nooit een groot aandeel meer krijgen met die keyboards. Maar ik zou best een premium bedrag overhebben voor Key2-achtig toestel met flagship specs.

Een andere fantasy-samenwerking zou HTC zijn, aangezien dat vroeger ook de partij was met veel qwerty keyboards op de smartphones (en zelfs voordat ze smartphone genoemd werden met die Windows Mobile toestellen). Gaat nooit gebeuren, maar ach :P

Blijven wel onzekere tijden, zie er hard tegenop om de Key2 functionaliteit te moeten missen in de toekomst. Die sliders enz lijken me allemaal lang niet zo handig.
Ik denk dat de kans ook vrij klein is, maar als ik ze zo bezig zie met de Fold dan ben ik gewoon jaloers dat ze al die R&D in dat onzinnige concept stoppen... :p uiteraard vinden tegenwoordig een heleboel mensen een fysiek toetsenbord onzinnig dus tja...

Het is gewoon pijnlijk om te moeten erkennen dat dit toch echt het einde is. Ik zit nog met een KEY1, dus zit stiekem te hopen op een fire sale voor de KEY2 in de zomer zodat ik nog even (onveilig) door kan... maar daarna is het toch echt over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

gambieter schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:46:
Ik vind de Key uiteindelijk toch te groot om als primaire telefoon te gebruiken. Leuk voor thuis op de bank, maar niet om in een broekzak te hebben.
Welke van de twee? Key of Key² zijn volgens mij beide niet persé groter dan een hedendaagse gemiddelde smartphone?
itsyaboy schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:42:
[...]

Het is gewoon pijnlijk om te moeten erkennen dat dit toch echt het einde is. Ik zit nog met een KEY1, dus zit stiekem te hopen op een fire sale voor de KEY2 in de zomer zodat ik nog even (onveilig) door kan... maar daarna is het toch echt over...
Ik denk dat je in de zomer al te laat bent, nu verdwijnen ze al uit verschillende winkels. Ergens in de zomer ga je ze alleen op ebay terugzien voor verzamelaars tegen verzamelprijzen.

[ Voor 42% gewijzigd door nst6ldr op 22-03-2020 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
nst6ldr schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:24:
Ik denk dat je in de zomer al te laat bent, nu verdwijnen ze al uit verschillende winkels. Ergens in de zomer ga je ze alleen op ebay terugzien voor verzamelaars tegen verzamelprijzen.
Dat is zeker het risico, alleen heb ik het er niet (meer) voor over om het volledige bedrag te betalen.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nst6ldr schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:24:
Welke van de twee? Key of Key² zijn volgens mij beide niet persé groter dan een hedendaagse gemiddelde smartphone?
Key2, sorry. Ik vind de meeste smartphones dan ook te groot! Ik gebruik zelf een Sony Z5 Compact, en ben aan het kijken naar een XZ2 Compact als upgrade voor een wat modernere versie; de form factor van de Sony's is erg goed (Scherm max 5").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

gambieter schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:33:
[...]

Key2, sorry. Ik vind de meeste smartphones dan ook te groot! Ik gebruik zelf een Sony Z5 Compact, en ben aan het kijken naar een XZ2 Compact als upgrade voor een wat modernere versie; de form factor van de Sony's is erg goed (Scherm max 5").
...niet dat deze vraag nog wat uitmaakt (want BlackBerry telefoons zijn doodvermoord :'( ), maar wat had je van een Passport gevonden bijvoorbeeld? Ben ik erg nieuwsgierig naar.

Afbeeldingslocatie: https://www.techadvisor.co.uk/cmsdata/reviews/3679581/blackberry_key2_review_7.jpg

De reden voor m'n nieuwsgierigheid is of je dan op een kleiner toestel wel een PKB zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nst6ldr schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:40:
...niet dat deze vraag nog wat uitmaakt (want BlackBerry telefoons zijn doodvermoord :'( ), maar wat had je van een Passport gevonden bijvoorbeeld? Ben ik erg nieuwsgierig naar.

[Afbeelding]

De reden voor m'n nieuwsgierigheid is of je dan op een kleiner toestel wel een PKB zou willen.
Passport was te breed. Ik heb de Q10 een flinke tijd gebruikt, en was daar erg tevreden over. Ik heb ook de Priv gehad, groot maar daar kon je het KB nog uitschuiven, alleen is daar het scherm van kapot na een val op een harde vloer :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldinho
Vanmiddag, na maanden 'wachten', weer een nieuwe beveiligingspatch ontvangen. Build-nummer: ACM410.
Datum: 5 maart 2020. Heb een BBkey2 LE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
ronaldinho schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:50:
Vanmiddag, na maanden 'wachten', weer een nieuwe beveiligingspatch ontvangen. Build-nummer: ACM410.
Datum: 5 maart 2020. Heb een BBkey2 LE.
Nice :D

Op youtube vond ik dit:

Mijn volgende telefoon blijft denk ik van een fruitmerk. Android gebakjes (zeker die uit China) gaan toch anders om met mijn gegevens als dat ik zou willen.

Maar "strelen over glas" om te typen, ik heb het een paar keer eerder geprobeerd, ik ga er denk ik moeilijk aan wennen. :)

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldinho
Ondanks dat mijn bb key2le goed bevalt, heb ik een aantal weken geleden een unihertz titan gekocht. Ga deze laatste toch weer verkopen. Heb daar wel over getwijfeld. Bij twijfel is het beter om hem te verkopen. Komt door het gewicht en moet meer moeite doen om toetsen in te drukken dan bij mijn bb. Verder ben ik er achter gekomen dat ik de positie van de 'shift' en 'alt'-toets niet logisch vond zitten.

Mobieltjes met toetsenbord blijf ik in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airavab
  • Laatst online: 12-05 20:36
Ai ai ai na bijna 20 maanden begeeft uiteindelijk mijn spatie balk het :( Hij registreerd ongeveer de helft van de aanslagen niet meer wat voor mij het toestel onbruikbaar maakt. De unieke feel van het blind typen op het iconische toetsenbord is helemaal weg hierdoor. Jammer genoeg zijn ze ook niet meer te krijgen voor een schappelijke prijs dus ik vrees dat dit dan toch echt mijn allerlaatste Blackberry is :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
@Airavab gecondoleerd. It's the end of an era.

offtopic:
dit bericht is getypt op het toetsenbord van een KeyOne

[ Voor 45% gewijzigd door 3x3 op 12-05-2020 22:56 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik zou €600,- overhebben voor een nieuwe Passport, en €700,- als deze geen Google Android draait. Man wat baal ik van de huidige smartphonemarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Systeemupdate: ACQ160 (1 mei 2020).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Mijn usb C poort is opeens kapot, gelukkig nog binnen de garantie periode, maar de vooruitzichten voor het toestel zijn somber 🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Beveiligingsupdate met de datum van 5 juli 2020: ACQ890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Jeffrey88 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:43:
Mijn usb C poort is opeens kapot, gelukkig nog binnen de garantie periode, maar de vooruitzichten voor het toestel zijn somber 🤐
Ik kom er net achter dat het glas op m'n camera is gebarsten. |:(

Stiekem zit ik te overwegen om de early bird van de PC Astroslide te kopen. Ik weet dat ik dan pas volgend jaar aan de beurt ben, en misschien gaat de software tegenvallen (dat hoor ik van de Gemini en Cosmo Communicator), maar echt veel keuze is er verder niet ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey88
Mijn BlackBerry is helemaal kapot, de USB C poort was niet meer door de verkoper te maken, kreeg de telefoon ongerepareerd weer thuis van Amazon, heb mijn beklag gedaan en krijg mijn aankoopbedrag van het toestel terug omdat ze het niet kunnen maken en ik een ruime maand zonder toestel zat.

Bij gebrek aan een opvolger zeg ik BlackBerry voorlopig gedag. Spijtig dat ze hun merk in licentie hebben gegeven aan een fabrikant die er een puinhoop van heeft gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airavab
  • Laatst online: 12-05 20:36
Kijk dat is nog eens leuk nieuws. Aldus de site van onward mobility zelf zou het device "early 2021" moeten komen. Maar naast wat buzz woorden als secure, productivity en affordable is er niet heel veel meer over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Ik zou wel een voorkeur voor Android 10 hebben en een prijs tot maximaal €500,- Ik snap ook dat voorkeuren voor ieder persoon verschillend kan zijn.

Off-topic:
Ik heb sinds kort een OnePlus Nord.
Hier heb ik na wat zoekwerk de BlackBerry toetsenbord apk op geïnstalleerd. Oude tijden herleven toen ik nog een BlackBerry Z10 en daarna de Z30 had met betrekking tot het niet hebben van een vast toetsenbord, maar wel woord suggesties boven de letter(s). Omhoog vegen van de letter om een woord te 'typen'. Blijkbaar zit er wel verschil in op welke website je in een zoekveld iets wilt typen. Bij bv. Google.nl krijg je geen woord voorspellingen, maar hier op Tweakers en Hardwareinfo wel :?

[ Voor 15% gewijzigd door ronaldinho op 19-08-2020 19:47 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-05 15:57
Ik heb de Huawei P30 pro en ook blackberry keyboard, launcher en HUB en alles werkt perfect. Toestel loopt via een beveiligd netwerk met encryption en gebruik alleen mobiel netwerk. Super toestel.

De nieuwe BlackBerry zal waarschijnlijk 699 gaan kosten is mijn verwachting. De CEO wil een healthy midrange device leveren met een top notch camera en batterij . Met 5G/Wifi 6 kunnen we ook qua processor een Quallcomm verwachten en wellicht 690 of de 768 .

De technische staf komt voornamelijk vanuit Sonimtech (waterdicht, stootvast en goede batterijen) en BlackBerry zal samen met FHI de toestellen maken zoals ze gemaakt moeten worden dus dat komt wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Noresponse op 19-08-2020 23:39 ]

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Mijn hoop is een passport opvolger, maar dat zal er niet in zitten. Ondanks dat zal ik een van de eerste zijn om 'm te kopen, de accu van mijn Key2 is inmiddels aardig brak en het is me ook al gelukt om het glas van m'n camera te barsten.

• itsyaboy
nst6ldr schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:40:
Mijn hoop is een passport opvolger, maar dat zal er niet in zitten. Ondanks dat zal ik een van de eerste zijn om 'm te kopen, de accu van mijn Key2 is inmiddels aardig brak en het is me ook al gelukt om het glas van m'n camera te barsten.
Bedankt voor de hoop. Wat een nieuws! Ik zit nog op een KEY1 en zit/zat op een Pixel 4a te wachten..... maar dit nieuws maakt wel wat los hoor.

Vraag me af wat ze gaan doen met het toetsenbord en hoe ze hun strategie gaan inzetten.

Hoopgevend in het verhaal is dat een dochter van Foxconn betrokken is!
OnwardMobility will conduct product planning and market development for BlackBerry smartphones in North America and FIH Mobile will design and manufacture the BlackBerry devices under strict guidelines to ensure component, device and supply chain integrity.
Vraag me af of BlackBerry zich daar nog mee gaat bemoeien of dat het een heel eigen dingetje gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik merk de laatste tijd dat mijn Key2 moeite heeft om de dag door te komen. Batterij begint rond 18.00 al naar bijna leeg te neigen? Toestel is van maart dit jaar, zo snel kan de kwaliteit van de batterij toch niet achteruit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

hoefniks schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:54:
Ik merk de laatste tijd dat mijn Key2 moeite heeft om de dag door te komen. Batterij begint rond 18.00 al naar bijna leeg te neigen? Toestel is van maart dit jaar, zo snel kan de kwaliteit van de batterij toch niet achteruit gaan?
Huh. Ik dacht dat het bij mij door slijtage kwam, maar dan zal het toch in de software zitten. Jammergenoeg is die ook definitief momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Update heb ik ook al maanden niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:58
In oktober is er nog eentje geweest blijkbaar.
https://crackberry.com/bl...r-android-security-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Dan heb ik bij Vodafone blijkbaar nog wat tegoed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

De personen die zich vorig jaar als "BlackBerry Community Owner" hadden geregistreerd krijgen schijnbaar te horen dat OnwardMobility inmiddels klaar is en er nu wordt gewerkt aan de lancering van het nieuwe toestel.

[ Voor 5% gewijzigd door nst6ldr op 30-03-2021 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 19:08
Ik ben benieuwd maar bereid me mentaal vast voor op een kleine teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:03
Mijn Key2 Red laadt niet meer op.. De stekker van de USB kabel lijtk er wel ver genoeg in te gaan maar wiebelt wel een klein beetje.. Iemand een idee wat te doen? Volgens mij kan de BB Key2 niet zomaar uit elkaar en wil ik dat ook helemaal niet.. En ik ben nog niet klaar voor een ander toestel.. Dus ben ik een beetje verdrietig op dit moment :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
rscheper schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:54:
Mijn Key2 Red laadt niet meer op.. De stekker van de USB kabel lijtk er wel ver genoeg in te gaan maar wiebelt wel een klein beetje.. Iemand een idee wat te doen? Volgens mij kan de BB Key2 niet zomaar uit elkaar en wil ik dat ook helemaal niet.. En ik ben nog niet klaar voor een ander toestel.. Dus ben ik een beetje verdrietig op dit moment :-(
Dit is helaas een voor mij bekend zwak punt van BB's, achtereenvolgens mijn Q10, Classic en KeyOne zijn alle drie op dat punt gesneuveld. Mijn Q10 heb ik eens laten repareren bij GSMdokter oid, zij hebben wel de connector vervangen maar daarna constateerden ze storingen op het moederbord, dus is de reparatie weer teruggedraaid zodat ik iig mijn data er nog af kon halen voor de batterij leeg was.
Dus ofwel dit is een bekend zwak punt, ofwel ik ben veel te hardhandig :)

Je zou een reparatie kunnen overwegen, dat is de enige oplossing, of een nieuwe kopen als je die nog kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:40
rscheper schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:54:
Andere kabel gebruiken? Ik had vrij snel na de aankoop van m'n Key2 bij de IKEA een USB oplaadkabel gehaald en die in de stekker gedaan. Ik vond de originele kabel nogal fragiel en deze van de IKEA werkt goed (denk nu bijna zo'n 2 jaar). De kabel wiebelt niet als ik 'm in de telefoon steek. En krijg de pop-up te zien of ik gewoon wil opladen of boost mode.

Edit: Misschien ff onderkant gaatje daar ff schoon blazen. Of er geen vuiligheid in zit?

[ Voor 5% gewijzigd door Niann-Tsyr op 14-05-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Niann-Tsyr schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:30:
[...]

Edit: Misschien ff onderkant gaatje daar ff schoon blazen. Of er geen vuiligheid in zit?
Waarschijnlijk is dit niet eens voldoende, ik heb met een tandenstoker (plastic) en een lampje eens goed huisgehouden in de USB-C poort van m'n Key2. Daar kwam toch een paar dikke balen stof uit, dat was over de jaren helemaal compact aangestampt door m'n laadkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Laag calorie bump: https://crackberry.com/yo...blackberry-5g-information

Een nieuw toestel zal nog wel op z'n minst een paar maanden op zich laten wachten, maar dan heb je (hopelijk) ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Ah, er zit dan toch nog leven in, ik dacht dat het hele idee inmiddels wel ter ziele zou zijn. Als ik het zo lees (input geven over features etc) dan gaat dit een zaak van de lange adem worden. Dit zie ik niet maanden duren, eerder nog kwartalen of langer.

Helaas is mijn Key2 LE inmiddels ongeveer mid-life en ze zijn nergens meer te koop, ik ben bang dat ie de launch van de nieuwe BlackBerry niet gaat halen. Ik zal dus op zoek moeten naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

koksie schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:11:
Ah, er zit dan toch nog leven in, ik dacht dat het hele idee inmiddels wel ter ziele zou zijn. Als ik het zo lees (input geven over features etc) dan gaat dit een zaak van de lange adem worden. Dit zie ik niet maanden duren, eerder nog kwartalen of langer.
Wat ik tot zover uit onofficiële maar betrouwbare bronnen heb vernomen is dat OnwardMobility te vroeg of teveel heeft aangekondigd en de klant (het toestel wordt in opdracht gemaakt) liever nog even alles geheim wilde houden, en dat het ontwerp waar we feedback op mogen geven poging #2 is. Het eerste ontwerp was niet goed ontvangen door beide klant en focus groep. Dus dat ze aangeven openbaar te gaan is positief, dan zijn ze al wat stappen verder lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door nst6ldr op 24-07-2021 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
nst6ldr schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:52:
Laag calorie bump: https://crackberry.com/yo...blackberry-5g-information

Een nieuw toestel zal nog wel op z'n minst een paar maanden op zich laten wachten, maar dan heb je (hopelijk) ook wat :)
Ik ben er erg sceptisch over🙄 Het is bijna augustus en meer dan een nieuwe belofte van het nog onbekende toestel hebben we niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffrey88 op 24-07-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:03
Ik had een probleem met het opladen van mijn BB Key2, dat is opgelost.. Maar.. hij zit nu in een reboot loop.. Continue een herstart en dan met het BlackBerry logo en 'Powered by Android'. Heb net de autoloader van de ACQ160 gedownload en via een wipe dit geinstalleerd, maar hij blijft rebooten.. Iemand nog een idee?

Het zou er op kunnen duiden dat er een probleem is met de power knop lees ik op verscheidene plekken..

[ Voor 14% gewijzigd door rscheper op 02-08-2021 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
rscheper schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:35:
Ik had een probleem met het opladen van mijn BB Key2, dat is opgelost.. Maar.. hij zit nu in een reboot loop.. Continue een herstart en dan met het BlackBerry logo en 'Powered by Android'. Heb net de autoloader van de ACQ160 gedownload en via een wipe dit geinstalleerd, maar hij blijft rebooten.. Iemand nog een idee?

Het zou er op kunnen duiden dat er een probleem is met de power knop lees ik op verscheidene plekken..
Helaas, een oplossing heb ik niet voor je. Mijn power button deed het niet meer na een valpartij, ook erg lastig. Ik was als de dood dat m'n accu leeg zou raken, want zonder power knop krijg ik 'm niet meer aan. Gelukkig blijkt de achterkant nu iets te wijken (klemmetje afgebroken) en als ik de achterkant iets aanduw, doet de powerbutton het weer.

Wellicht is dat bij jou ook iets, de achterkant los wippen en kijken of die de powerbutton klemde oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Op een android-maillijst voor blinden in Nederland werd door merdere mensen deze Backberry key2 gebruikt. Nu blijkt echter bij 2 gebruikers dat het ongeveer over en uit lijkt. apps sluien vanzelf af(waaronder talkback de screenreader) of starten helemala niet p. Ik krijg 1 van die toestellen nu tegen verzendkosten maar de ex-gebruiker zegt dat het touchscreen slecht werkt, dat zelfs met een stylus anraken nauwelijks functioneert. Kent iemand dit probleem van een zeer moeizaam werkend touchscreen bij dit model, en is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Ik herken dit alleen op mijn Key2 LE (4GB) als er een aantal processor/ RAM verslindende apps tegelijk openstaan, bijv Whatsapp, Googlemaps tijdens het navigeren en een music player. Dan reageert het scherm uiterst traag en is het soms een minuut of langer frozen. Zelfs de lijst openstaande apps oproepen en 'Clear all' klikken werkt dan nauwelijks. Soms duurt het meerdere minuten voor ik daar uitkom. Zodra alle aps gesloten zijn, werkt ie weer even responsive als daarvoor. Het lijkt erop dat het memory / CPU load management niet helemaal lekker werkt waardoor de boel vastloopt.

Mijn oplossing: minder apps tegelijk openlaten. Vooral Whatsapp en Googlemaps zijn tricky als ze tegelijk openstaan, een derde app erbij zoals een music player, Buienradar of een andere app kan de boel dan over het randje helpen. Dus sluit ik bijv. Whatsapp eerst af voor ik een volgende app open.
Anders dan dit ervaar ik (nog) geen problemen met het scherm.

• dicksterk
Ik heb de blackberry key2 binnen. Lijkt niets mee aan de hand, factory reset ing soepel. Maar... dan komt het. Ik wil de jieshuo screenreader installeren omdat ik die fijner vindt dan talkback. daarvoor heb ik een .apk bestand gedownload want die screenreader staat niet in google play. Maar de blackberry weigert dit bestand te openen chrome geeft enkel aan: kan bestand niet openen. in downloads of bestandsbeheer wordt aangegeen dat er geen app is om dit bestand mee te openen. Ik snap dit niet: de telefoon zou toch gewoon een app-installer moeten hebben? Wel is het zo dat ik nog geen google account heb aangemeld, maar na de factory reset werden een aantal apps al automatiscch geupdate dus het lijkt me dat er weldegelijk een app-installer is. google helpt me nierin ook niet verder. heeft de key2 een bepaalde beveiliging dat je eniet gewoon naar de app-installer gaat als je een apk aanklikt?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dicksterk schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:35:
Ik heb de blackberry key2 binnen. Lijkt niets mee aan de hand, factory reset ing soepel. Maar... dan komt het. Ik wil de jieshuo screenreader installeren omdat ik die fijner vindt dan talkback. daarvoor heb ik een .apk bestand gedownload want die screenreader staat niet in google play. Maar de blackberry weigert dit bestand te openen chrome geeft enkel aan: kan bestand niet openen. in downloads of bestandsbeheer wordt aangegeen dat er geen app is om dit bestand mee te openen. Ik snap dit niet: de telefoon zou toch gewoon een app-installer moeten hebben? Wel is het zo dat ik nog geen google account heb aangemeld, maar na de factory reset werden een aantal apps al automatiscch geupdate dus het lijkt me dat er weldegelijk een app-installer is. google helpt me nierin ook niet verder. heeft de key2 een bepaalde beveiliging dat je eniet gewoon naar de app-installer gaat als je een apk aanklikt?
Afhankelijk van de browser en taal, Voor Engels: Settings -> Apps & notifications -> Chrome (of andere browser) -> Scroll down to "install unknown apps" and enable "Allow from this source"

• dicksterk
werkt niet. chrome blijft daarna aangeven dat het bestand niet geopend kan worden. hij doet net alsof er helemala geen app-installer is. maar installeren vanuit google play gaat wel. als dit niet kan ga ik niet blij worden van dit toestel, ik wil wel gewoon apks kunnen installeren.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik heb hier zelf geen last van, heb meerdere apps buiten de store om geinstalleerd. Zelf gebruik ik Kiwi browser.

• dicksterk
kan iemand het eens proberen op een key2? dan weet ik waar het aan ligt(aan de apk in combinatie met het toestel of aan mijn toestel) je hoeft uiteraard niet op installeren te klikken maar enkel te kijke of de apk het doet.
link: https://ciata.org.br/down...nternational-20210901.apk
het rare is daat ik bijvoorbeeld als ik hem in google drive opsla te zien krijg: niet-ondestend bestandstype maar hij wordt wel als archief bestempeld. het lijkt dus alsof mijn blackberry het geen apk bestand vindt, of geen app-installer heeft. wat ik wel zie is dat heel weinnig van de voor-geinstalleerde apps geupdate worden. goolge drive en google chrome heb ik handmatig geupdate in de playstore maar als ik klik op controleren op updates kreeg ik deze niet als updates te zien. hoe krijg ik alle voorgeinstalleerde apss up-to-date/ mogelijk is de pakket-installer niet up-tod-date? ik kom hier in elk eval niet verder mee heb dit nooit gehad met een ander toestel.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij mij lukt het gewoon, downloaden in Opera, en daarna in Downloads kijken en installeren.

Log gewoon eens in met een Google account en probeer het nog een keer.

• dicksterk
Ik had al een account ingevoerd, alle apps inclusief de playstore geupdate maar werkte nogsteeds niet met chrome. wel met opera blijkt nu! beankt. vreemd dat chrome die download blijkbaar sloopt, opera download het bestand wel volledig.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mooi dat het opgelost is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Jeffrey88 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:25:
[...]

Ik ben er erg sceptisch over🙄 Het is bijna augustus en meer dan een nieuwe belofte van het nog onbekende toestel hebben we niet.
Het is dan ook érg lang stil gebleven, maar ziedaar: https://www.onwardmobilit...ntrary-to-popular-belief/

...niet dat er veel meer bekend wordt, maar schijnbaar ligt er toch echt een toestel te wachten om aan de man gebracht te worden. Ik vermoed dat ze een deal met telco's wereldwijd rond willen hebben eerst? Dat is wel hoe Apple de eerst iphone aan de man bracht natuurlijk, als je dan een goed toestel hebt kan je zo nog een redelijke marktaandeel veroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Ik ben sceptisch maar als het ze lukt zou dat heel mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Het zegt mij weinig, we zijn op weg naar februari 2022 en meer dan een tekstje met een vage belofte is er nog niet.

De aankondiging komt ook echt heel slecht, precies nu alle BB10 toestellen op zwart gaan en de CES is net voorbij, dit hadden ze net voor de CES moeten aankondigen met een mooie trailer om alle media op hun te hebben, met dit zeggen ze eigenlijk dat ze nog niks hebben behalve een idee.

[ Voor 28% gewijzigd door Jeffrey88 op 08-01-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ik weet niet of er nog meer mensen zijn die nog op de Key2 zitten, maar Unihertz lijkt met een spirituele opvolger te komen;
https://www.phonearena.co...hone-possibly-5g_id139525

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XuoA8DpesUZACK6bIqHYbwGhcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNEzJtUmq3VAUOs4Tle7IUF6.jpg?f=fotoalbum_large

In tegenstelling tot OnwardMobility hebben zij wel meerdere telefoons uitgebracht (oa de Titan en Titan Pocket met toetsenbordjes). Vaak voor een prima prijs op Kickstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

BarôZZa schreef op maandag 11 april 2022 @ 07:41:
Ik weet niet of er nog meer mensen zijn die nog op de Key2 zitten, maar Unihertz lijkt met een spirituele opvolger te komen;
https://www.phonearena.co...hone-possibly-5g_id139525

[Afbeelding]

In tegenstelling tot OnwardMobility hebben zij wel meerdere telefoons uitgebracht (oa de Titan en Titan Pocket met toetsenbordjes). Vaak voor een prima prijs op Kickstarter
Op zich heeft OnwardMobility onbewust een aantal dingen veel beter gedaan dan Unihertz: geen spyware geleverd en daarover gelogen, geen toestel geleverd met valse marketing over specificaties, en geen IMEI nummers gerecycled waardoor consumenten o.a. in de VS tijdelijk geblacklist werden door hun provider :)

Een PKB is voor mij belangrijk, maar niet zo belangrijk dat ik ooit een Unihertz zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
nst6ldr schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:24:
[...]

Op zich heeft OnwardMobility onbewust een aantal dingen veel beter gedaan dan Unihertz: geen spyware geleverd en daarover gelogen, geen toestel geleverd met valse marketing over specificaties, en geen IMEI nummers gerecycled waardoor consumenten o.a. in de VS tijdelijk geblacklist werden door hun provider :)

Een PKB is voor mij belangrijk, maar niet zo belangrijk dat ik ooit een Unihertz zou kopen.
Nee, die logen anderhalf jaar lang over dat er een telefoon aan zat te komen ;) .

Maar voor mij is PKB het belangrijkst. Adups voor updates is troep, maar ik vind nergens dat het in de praktijk misbruikt is. M'n Key2 met Android 8.1 is ook niet echt waterdicht meer. En met een beetje geluk kan je er custom roms op knallen.

Over de specs en IMEI's heb ik niks gehoord, maar klinkt niet enorm schokkend.

Voor mij zal het een instabuy zijn, want de Key2 is op sterven na de dood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

BarôZZa schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:47:
[...]

Nee, die logen anderhalf jaar lang over dat er een telefoon aan zat te komen ;) .

Maar voor mij is PKB het belangrijkst. Adups voor updates is troep, maar ik vind nergens dat het in de praktijk misbruikt is. M'n Key2 met Android 8.1 is ook niet echt waterdicht meer. En met een beetje geluk kan je er custom roms op knallen.

Over de specs en IMEI's heb ik niks gehoord, maar klinkt niet enorm schokkend.

Voor mij zal het een instabuy zijn, want de Key2 is op sterven na de dood.
Het gaat er niet om dat er geen voorbeelden zijn van misbruik, het gaat er om dat de binaries van adups functies bevatten om dingen terug te sturen die niet nodig zijn voor het gebruik, zoals foto's en audio streams.

Wat dat een dubbele rode vlag is, is dat ze hierover liegen en zelfs nep bewijs produceren:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CihfUSo.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FVVCLDj.png

Terwijl een simpele controle op de site van Google aantoont dat heel Unihertz uberhaubt niet op de lijst van gecontroleerde fabrikanten staat: https://www.android.com/certified/partners/

Het gaat mij er ook niet om dat het toestel niet waterdicht is, maar dat ze dit pretenderen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XuUsWPI.png

En pas als mensen een beroep op garantie willen doen omdat het niet doet wat ze er van verwachten (op basis van de marketing), dan trekken ze die keutel ineens weer in:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Dg7brQo.png

Ik zou geen vertrouwen plaatsen in een fabrikant die zo weinig op heeft met de consument, met name de manier waarop ze adups proberen recht te breien is wel zó verdacht.

Voor wat betreft custom roms kan ik ook heel kort zijn: alles van Unihertz is mediatek (dat zijn afnemers van adups dus inkoppertje), en voor die hardware is extreem zelden een custom rom te krijgen omdat ze geen sources of documentatie vrijgeven. Oftewel: voor een custom rom zal je eerst moeten reverse engineeren welke instructies de chip pakt. Dat is geen makkelijke opgave, daarom zijn er weinig mensen in geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
@nst6ldr Ik dacht wel wat custom dingen voor de Titan voorbij te hebben zien komen, maar kan ernaast zitten.

Dat eerste gaat over iets anders dan de link die jij geeft naar certified partners. Dat gaat over dit:

- ADUPS has recently released a patched version for com.adups.fota (version 5.22), that must be used for all new builds submitted to Google

- Google will continue rejecting and blocking any new build(s) submitted with com.adups.fota version 5.16 or older

- If you are using ADUPS as your FOTA provider, updates will be pushed to devices already active in the ecosystem automatically and no further action is required for those devices

- All new builds submitted to Google from hereon need to use ADUPS com.adups.fota version 5.22 or newer, or need to use an alternative FOTA solution

Voor de rest staat er toch IP67? Of is het probleem dat ze een plaatje hebben waarin het in een plas water ligt?
Ik zou geen vertrouwen plaatsen in een fabrikant die zo weinig op heeft met de consument
Welkom in het leven van een Blackberry bezitter.

Maar ik heb nog steeds liever dat de Chinezen meekijken dan dat ik op glas moet typen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

BarôZZa schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:03:
@nst6ldr Ik dacht wel wat custom dingen voor de Titan voorbij te hebben zien komen, maar kan ernaast zitten.
Nope. Je kan rooten, maar daar blijft het bij. Je hebt op z'n minst documentatie (en het liefst de sources) nodig om een nieuwe image te bouwen. Zolang niemand dat zelf gaat samenstellen, kan een aparte ROM niet gebeuren tenzij je genoegen neemt met een telefoon zonder modem en andere sensoren (in weze heb je dan een dure organizer).
Dat eerste gaat over iets anders dan de link die jij geeft naar certified partners. Dat gaat over dit:

- ADUPS has recently released a patched version for com.adups.fota (version 5.22), that must be used for all new builds submitted to Google

- Google will continue rejecting and blocking any new build(s) submitted with com.adups.fota version 5.16 or older

- If you are using ADUPS as your FOTA provider, updates will be pushed to devices already active in the ecosystem automatically and no further action is required for those devices

- All new builds submitted to Google from hereon need to use ADUPS com.adups.fota version 5.22 or newer, or need to use an alternative FOTA solution
...dus het moment dat je je telefoon aanzet, doet adups even een update. Niet zo handig. Het punt is het sentiment wat Unihertz probeert te vormen, ze stellen gecertificeerd te zijn door Google, en dat is nergens terug te vinden.
Voor de rest staat er toch IP67? Of is het probleem dat ze een plaatje hebben waarin het in een plas water ligt?
Joh.
Welkom in het leven van een Blackberry bezitter.

Maar ik heb nog steeds liever dat de Chinezen meekijken dan dat ik op glas moet typen.
Ik had BlackBerry mede omdat ze privacy en security technisch redelijk goed waren, de Key² was behoorlijk vervelend voor me in de zin dat ze Google integratie hadden. Om daar Chinese integratie aan toe te voegen gaat mij te ver. Dan maar een Pixel 6 met GrapheneOS. Haast onbruikbaar, maar ik ben in ieder geval zeker van m'n zaak.

De spyware gaat me overigens niet alleen om Chinese ogen, maar ook het feit dat het slechte kwaliteit spyware is. Andere aanvallers hebben dan toegang tot je toestel op een zilveren schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Formfactor ziet er goed uit, mijn Key2 LE begint op z'n laatste benen te lopen, dus als deze Unihertz het goed doet in de reviews en redelijk geprijsd is, dan ga ik 'm proberen. Maar eerst de reviews maar eens afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Inmiddels een jaar verder en mijn Key2 LE begint zo langzamerhand haar pensionering te naderen. Sinds twee weken doet de vingerafdruk sensor het niet meer en de batterij begint kuren te vertonen. Nu dus tijd voor een opvolger maar... die is er niet. Ik heb overwogen weer een Key2 te kopen maar a. ze zijn prijzig en alleen via Alie etc te koop en b. het is een telefoon uit 2018 met bijbehorende specs en end of life qua updates.

Dus op zoek naar een andere Android qwerty kwam ik eigenlijk alleen de Unihertz Titan Slim tegen, met niet al te beste reviews. Heeft iemand hier een beter alternatief of ervaringen met de Titan slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

koksie schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:22:
Inmiddels een jaar verder en mijn Key2 LE begint zo langzamerhand haar pensionering te naderen. Sinds twee weken doet de vingerafdruk sensor het niet meer en de batterij begint kuren te vertonen. Nu dus tijd voor een opvolger maar... die is er niet. Ik heb overwogen weer een Key2 te kopen maar a. ze zijn prijzig en alleen via Alie etc te koop en b. het is een telefoon uit 2018 met bijbehorende specs en end of life qua updates.

Dus op zoek naar een andere Android qwerty kwam ik eigenlijk alleen de Unihertz Titan Slim tegen, met niet al te beste reviews. Heeft iemand hier een beter alternatief of ervaringen met de Titan slim?
Ik ben ook al tijden op zoek, maar echte alternatieven lijken er gewoon niet te zijn.
Unihertz is van wat ik heb gevonden als bedrijf absoluut niet te vertrouwen, en de specs van de Titan zijn erg ver onder wat je zou moeten kunnen verwachten voor de prijs. Is dus niet echt een upgrade voor een Key2.

Het enige andere alternatief dat er nog enigszins redelijk uitziet is de Astro Slide, maar dat is toch weer een heel ander apparaat.

Wordt tijd dat er een fabrikant gewoon een mooie BB-achtig toestel maakt met fatsoenlijke specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
koksie schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:22:

Hier hetzelfde met een Key2 die op sterven na de dood is (touchscreen reageert soms 10s niet, menu knoppen al tijden uitgeschakeld omdat de telefoon ging trippen, camera kaduuk, scherm en batterij al een keer vervangen).

Ik heb erover getwijfeld, maar het voelt eigenlijk op alle fronten als achteruitgang tov de Key2, op de Androidversie na. De telefoon is veel dikker, qua prestaties niet beter en vooral het 720p scherm lijkt me behelpen. Daarnaast lees ik over brakke wifi en dergelijke. Ik browse veel en kijk Youtube op m'n telefoon. Op het toetsenbord na vermoed ik dat het vooral frustraties zullen zijn.

Denk dat ik nu voor de Asus Zenfone 9 ga, een mooi compact Android toestel dat later deze maand uitkomt. En hopen dat over 1 of 2 jaar Unihertz misschien een beter alternatief heeft.

Wat ik me alleen afvraag is dit: is er een alternatief voor de quick launch button op de Key2? Een softwarematige knop rechtsonderin beeld en dat je dan een virtueel toetsenbord krijgt waarmee je apps kan launchen.

Dat is namelijk wat ik het meest zal missen (en dat ik autocorrect heb uitgeschakeld).

[ Voor 9% gewijzigd door BarôZZa op 05-08-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Tja, de reviews over de Titan Slim liegen er niet om, eigenlijk is het gewoon een bagger toestel dat zonder de qwerty niet eens zou bestaan en het keyboard is ook nog zeer matig, als ik de reviews mag geloven.

De Astro Slide vind ik veel te duur voor wat ik ermee wil en komt ook niet heel best uit de reviews. Althans, voor dagelijks gebruik als smartphone dan.

Het lijkt erop dat ik na al die jaren toch zal moeten leren typen op een stuk glas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-05 21:42
Voor iedereen die toevallig een iPhone 14/15 of 16 heeft gekocht, is een Clicks keyboard misschien een aanrader. Oa ontwikkeld door designers van de BlackBerry Bold en de beheerder van het Crackberry forum.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, aanbiedingen en prijzen: [BlackBerry KEY2] Levertijden en Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors e.d.: [BlackBerry KEY2] Accessoires