Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan best The last of us intern een geplande release date heeft voor 2019, maar dat er te veel factoren die voor uitstel kunnen zorgen en het als nog een 2020 game wordt, daarom dat Sony geen release date wil geven. Horizon: zero dawn en days gone zouden ook eerst in 2016 en 2018 moeten uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karpertjuh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 15:15
Welke PS4 pro bezitter kan antwoord geven op de volgende vraag:

Ik wil in mijn nieuwe woning een TV meubel laten maken van 40cm diep. Hier komt oa een PS4 pro in (moet ik nog aanschaffen). Op internet lees ik dat de Pro 32,7cm diep is. Ik kan me echter voorstellen dat je ook nog wat ruimte over moet hebben voor de kabels die eruit steken en luchtcirculatie.

Hoeveel ruimte (LxBxH) heeft een Pro mionimaal nodig in een TV meubel?

psn: Arco1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spinnenman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-01 16:31

spinnenman

Ik doe het morgen wel

Days gone wordt voor mij toch wel een van de hoogtepunten van dit jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door spinnenman op 04-01-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 13:51
Wat betreft games die kort voor de PS5 uitkomen en die eventueel naar dat platform getild kunnen worden... ik zou het een slimme zet vinden als ze het zo brengen dat je de game nu voor PS4 kunt kopen, maar dat je hem dan ook direct voor PS5 hebt. Even losstaand van waarschijnlijke backwards compatibility bedoel ik, dus ook gebruik makend van de power van de PS5.

Tuurlijk verliezen ze zo wat sales van mensen die de game wellicht twee keer zouden kopen als hij later remastered voor de PS4 uitkomt, maar het lijkt me wel een goede tactiek om je huidige PS4 base aan te sporen mee te komen naar de PS5. Gezien het geweld dat ik verwacht vanuit het overliggende kamp denk ik dat dat soort dingen niet overbodig gaan zijn.

Ideaal is als het eigenlijk gewoon allemaal dezelfde game is maar dat je straks een minimum PS niveau hebt wat de game vereist. Dus nieuwe games die de komende tijd uitkomen wel gelijk rekening laten houden met de extra power van de PS5 en als je overstapt gelijk dikkere en vloeiendere graphics in je bestaande collectie. Sony moet zorgen dat er zo min mogelijk reden gaat zijn voor hun klanten om van console kamp te switchen om hun huidige voorsprong zoveel mogelijk te converteren naar de nieuwe generatie.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Finraziel schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:56:
Ideaal is als het eigenlijk gewoon allemaal dezelfde game is maar dat je straks een minimum PS niveau hebt wat de game vereist. Dus nieuwe games die de komende tijd uitkomen wel gelijk rekening laten houden met de extra power van de PS5 en als je overstapt gelijk dikkere en vloeiendere graphics in je bestaande collectie. Sony moet zorgen dat er zo min mogelijk reden gaat zijn voor hun klanten om van console kamp te switchen om hun huidige voorsprong zoveel mogelijk te converteren naar de nieuwe generatie.
Dit gaat natuurlijk nooit gebeuren, gewoon ouderwets release vlak voor de release van de PS5. Paar maanden ongeveer en dan weer opnieuw de games releasen op de PS5. Ze zouden wel gek zijn om dit te veranderen, werkt immers prima en brengt een stuk meer geld in het laatje.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Geteisem schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:00:
[...]

Dit gaat natuurlijk nooit gebeuren, gewoon ouderwets release vlak voor de release van de PS5. Paar maanden ongeveer en dan weer opnieuw de games releasen op de PS5. Ze zouden wel gek zijn om dit te veranderen, werkt immers prima en brengt een stuk meer geld in het laatje.
Tja, en ik vermoed dat Microsoft hoopt dat Sony ook zo blijft denken... En dat Sony dat wellicht heel duur kan komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Finraziel schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:05:
[...]

Tja, en ik vermoed dat Microsoft hoopt dat Sony ook zo blijft denken... En dat Sony dat wellicht heel duur kan komen te staan.
Maar er is een markt voor Sony en voor Microsoft, het is toch niet zo dat Microsoft dit truukje ineens wel uithaalt? Dus zie het probleem ook niet zo, zeker niet voor Sony. PS4 is gewoon een goede console met veel meer exclusives dan de Xbox en ook genoeg aanhangers.

Daarbij heeft de PS4 ook veel beter verkocht dan de Xboxone, dus ik snap niet zo heel goed waar dit vermoeden vandaan komt.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
Ik wil er geen Sony vs Microsoft discussie van maken :)
Ik denk alleen dat Microsoft werkelijk alles uit de kast gaat trekken deze generatie switch om marktaandeel terug te pakken... En als ik Sony was dan zou ik ze niet onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:17
Geteisem schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:00:
[...]

Vanuit commercieel perspectief is dit een logische keuze, maar ben toch benieuwd hoe ze dat gaan regelen.
Bij de volgende generatie is er waarschijnlijk al backwards compatibility.
Als Sony een beetje vriendelijk is, krijgt de ps5 een soort boost mode, die ps4 games vanzelf verbetert. Zoals de ps4 pro doet
Waarom zou je dan nog bijbetalen voor een remaster?

Waarschijnlijk krijgen die remasters dan extra content en DLC. Dat zou wel een reden zijn om de games toch opnieuw te kopen op ps5. (Een soort complete edition zoals bij TLoU remastered, HZD CE of de next gen versie van GTA V)
Je kan de ps4 versie dus op ps5 spelen, maar de native ps5 versie biedt meer content. Ofzoiets..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:33
Deze gen viel Microsoft echt VIES tegen qua exclusives.
Sony strooide daarentegen met exclusives alsof het niets is.

Als MS een paar goede first party studios aan zich gaat binden. Denk ik dat de kans zeker aanwezig is dat ze keihard gaan terugkomen.
Nieuwe console, nieuwe games, nieuwe kansen.

Of het genoeg zal zijn om Sony van de troon af te stoten. We zullen zien!
Een console zegt weinig. Het draait om de games. En MS heeft gewoon te weinig noemenswaardige exclusives.

Maar goed, ik ben te oud voor die console war bullshit. Alleen maar vet als er straks 3 goede consoles zijn met allemaal vette exclusives.

Laat 2020 maar snel komen. Eerst even mijn backlog wegwerken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Finraziel schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:18:
Ik wil er geen Sony vs Microsoft discussie van maken :)
Ik denk alleen dat Microsoft werkelijk alles uit de kast gaat trekken deze generatie switch om marktaandeel terug te pakken... En als ik Sony was dan zou ik ze niet onderschatten.
Was ook niet mijn bedoeling, vond het een vreemde stelling alleen. Maar goed zou ook niet weten waarom Sony ze zou onderschatten, maar mijn inziens hebben zij weinig te vrezen van MS.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44
Ten opzichte van de vorige transitie zit je nu wel met 2 vergelijkbare architecturen, wat multiplatform wel makkelijker maakt. Neem aan dat Sony de kernel/os ook niet helemaal omgooit, waardoor een PS4 versie naast een versie voor de 5 wel te doen is zonder al te veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Karpertjuh schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:33:
Ik wil in mijn nieuwe woning een TV meubel laten maken van 40cm diep. Hier komt oa een PS4 pro in (moet ik nog aanschaffen). Op internet lees ik dat de Pro 32,7cm diep is. Ik kan me echter voorstellen dat je ook nog wat ruimte over moet hebben voor de kabels die eruit steken en luchtcirculatie.
Voor de afkoeling is het vooral belangrijk dat er toevoer is van koele lucht, en dat die warme lucht langs achteren ook ergens wegkan. Als dat kastje vanachter afgesloten is, dan mag je nog 20cm over hebben, na een poos begint hij dan gewoon die warme lucht rond te blazen.

Ik zou een Pro (of eender welke console) gewoon vrij proberen te installeren. Of hooguit in een kastje dat zowel vooraan als achteraan open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Sefaex schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:31:

Als MS een paar goede first party studios aan zich gaat binden.
Dat liedje horen we ook al jaren, dat ze het gedaan hebben of gaan doen. Toen de One X net aangekondigd was zouden er ook goede exclusives komen. Ik heb ze niet gezien of ze spreken mij niet aan :) Het begint een beetje een Windows Phone-verhaal te worden, prima hardware maar een gebrek aan apps. En veel fans die tot het laatste moment geloofden dat die zouden komen.

Bij mij is het zo goed als zeker dat ik bij de volgende generatie weer voor Sony ga. En dat is nog voor ik details weet, komt met name omdat ik er meer vertrouwen in heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Welke next gen console er beter gaat zijn hoef ik me niet zo druk over te maken. Waarschijnlijk staan ze er straks toch allebei net als nu.

Ik ken mezelf, hebbehebbehebbe! :+

[ Voor 4% gewijzigd door Blaat op 04-01-2019 15:56 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 09:08
Sefaex schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:31:
Sony strooide daarentegen met exclusives alsof het niets is.
Vind je? Achteraf gezien werd ook wel veel uitgesteld naar volgende jaren en uiteindelijk kwamen de meeste jaren 2 games uit die echt supergaaf waren en iets van 2 tot 4 die wel redelijk waren maar wat tegenvielen ten opzichte van de hype rond presentatie. Een aantal games hebben we 3x op de E3 gezien en dat vind ik persoonlijk teveel. Waarbij het ook nog wel eens voor komt dat een game elke volgende E3 toch wat minder indruk maakt (Days Gone bv).

Een paar studio's hadden elke keer wel een toffe game, maar bij sommigen was het vrij wisselvallig. Killzone leek bv een hele toffe launchgame maar was achteraf gezien geen super game. En zo nog wel een paar die toch nog wel wat tegenvielen (ondanks dat de game best prima is).

Ik vind vooral de 3rd party deze generatie een stuk volwassener geworden. Er zitten erg veel mooie titels tussen die door meer mensen gespeeld kunnen worden en voor mij persoonlijk heb ik bijna elk jaar een 3rd party titel verkozen als persoonlijke game van het jaar. Alleen Sunset Overdrive en Horizon Zero Dawn waren exclusief volgens mij. Afgelopen jaar was voor mij AC Odyssey de beste game bv.

Goed, het is wel voor iedereen persoonlijk, maar ik hoop in de toekomst vooral op wat meer variatie aan exclusives. En vooral ook weer eens een goede shooter mét multiplayer. Want dat is toch wel mijn favo genre. En nu Naughty Dog met Uncharted gaat stoppen, vraag ik me wel af of ze dat adventure-genre nog op gaan vullen met iets anders. En hoewel ik een mooie SP geen probleem vind, mis ik wel een multiplayer exclusive die me bezig houdt. Want SP games heb ik toch wel te snel klaar. Ik vind een 10tje per uur betalen geen probleem, maar mijn gametijd heeft ruimte voor meer en dat biedt Sony zelf eigenlijk niet meer.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 04-01-2019 16:01 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:11
Blaat schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:55:
Welke next gen console er beter gaat zijn hoef ik me niet zo druk over te maken. Waarschijnlijk staan ze er straks toch allebei net als nu.

Ik ken mezelf, hebbehebbehebbe! :+
One X vanwege de top hardware en de PS4 vanwege de top games ?

ik blijf erbij, combineer die 2 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Tom schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:50:
[...]
Dat liedje horen we ook al jaren, dat ze het gedaan hebben of gaan doen. Toen de One X net aangekondigd was zouden er ook goede exclusives komen.
Microsoft heeft in 2018 een aantal studio's gekocht. Ze zijn er nu wel echt werk van aan het maken. Die exclusives voor de volgende generatie komen er zeker. Probleem is dat die waarschijnlijk pas rond 2021 komen. De ontwikkeling van de meeste games is net gestart denk ik. Kijk maar naar Obisidian, die The Outer Worlds nog moet uitbrengen.
Sowieso gaat die eerste reeks games niet hetzelfde niveau halen als PS exclusives. Kwaliteit koop je niet enkel met geld, dat heeft ook tijd nodig.

Ik denk dat Sony de start van de volgende generatie redelijk makkelijk gaat winnen.
Maargoed, ik ben ook niet voor console wars. Liefst zou ik willen dat Xbox ook exclusives heeft als PS. Dan zou ik zeker een Xbox kopen en heb ik gewoon dubbel zoveel games om te spelen :)

@Martinspire Ik vind ook wel dat een goede first-party MP mist in de line-up van ps4 :-(

[ Voor 4% gewijzigd door Anton.net op 04-01-2019 16:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De exclusive games kwamen op het begin van de generatie allemaal traag op gang. Had nogal het gevoel dat er meer uit killzone shadow fall en infamous: second son te halen was, maar dat ze er niet de tijd voor kregen omdat het per se launch games moesten worden, vervolgens had driveclub een drama launch.

In 2015 hadden ze een klapper gemaakt door Bloodborne exclusief naar zich toe te trekken, ook al is die game niet voor iedereen even interessant. Daarna heeft Sony in 2016, 2017 en 2018 steeds een mooi aantal exclusives uitgebracht.

Mede oorzaak van de trage start was, dat Sony in 2013 GT6, TLOU, beyond two souls en god of war acsension voor de ps3 uitbracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Martinspire schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:57:
[...]

Vind je? Achteraf gezien werd ook wel veel uitgesteld naar volgende jaren en uiteindelijk kwamen de meeste jaren 2 games uit die echt supergaaf waren en iets van 2 tot 4 die wel redelijk waren maar wat tegenvielen ten opzichte van de hype rond presentatie.

Een paar studio's hadden elke keer wel een toffe game, maar bij sommigen was het vrij wisselvallig. Killzone leek bv een hele toffe launchgame maar was achteraf gezien geen super game. En zo nog wel een paar die toch nog wel wat tegenvielen (ondanks dat de game best prima is).

Ik vind vooral de 3rd party deze generatie een stuk volwassener geworden. Er zitten erg veel mooie titels tussen die door meer mensen gespeeld kunnen worden en voor mij persoonlijk heb ik bijna elk jaar een 3rd party titel verkozen als persoonlijke game van het jaar. Alleen Sunset Overdrive en Horizon Zero Dawn waren exclusief volgens mij. Afgelopen jaar was voor mij AC Odyssey de beste game bv.

Goed, het is wel voor iedereen persoonlijk, maar ik hoop in de toekomst vooral op wat meer variatie aan exclusives. En vooral ook weer eens een goede shooter mét multiplayer. Want dat is toch wel mijn favo genre. En nu Naughty Dog met Uncharted gaat stoppen, vraag ik me wel af of ze dat adventure-genre nog op gaan vullen met iets anders.
De launch games van Sony vielen wel tegen ja. Komt ook omdat de meeste games gerushed zijn. Had Guarilla meer tijd gehad. Dan was Shadow Fall zeker een betere game geweest. Ben ik van overtuigd.

Killzone 2 en Killzone 3 (in iets mindere mate) waren ook gewoon erg vette shooters.

Sony moest even op gang komen. Maar toen het eenmaal los ging waren ze niet meer te stoppen. MS was alleen maar bezig met een nieuwe console. Sony dacht aan de gamers.

Tuurlijk waren er ook een handvol exclusives die echt tegenvielen, denk hierbij aan The Order 1886, Driveclub, Infamous Second Son, Knack (al vond ik Knack 2, zonder grappen te maken een erg vette platformer).

Maar voor de rest waren het toch vrijwel allemaal topgames die werden uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:22
Sefaex schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:21:
[...]

..

Sony dacht aan de gamers.

...
Doet mij denken aan die gave reclame spots op tv voor de Playstation 2 :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Dream Beta Sign Up.

https://www.playstation.c...tors-beta-trial-sign-ups/

Hoop dat ik word uitgekozen. Kijk al een tijdje erg veel uit naar deze game. Laatste beelden zien er ook goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Anton.net schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:06:
[...]
Liefst zou ik willen dat Xbox ook exclusives heeft als PS. Dan zou ik zeker een Xbox kopen en heb ik gewoon dubbel zoveel games om te spelen :)
Mijn PS4 pro blijft mijn hoofdconsole. Maar ik heb er een xbox one x naast voor Forza Horizon 4 en mijn 360 titels. En recentelijk een Nintendo switch voor Zelda en Smash. Ach ja.. Games zat inmiddels. Maar waar koop ik extra tijd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:30
Joosie200 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:17:
[...]
Maar waar koop ik extra tijd? :P
Afbeeldingslocatie: https://www.enterprisetech.com/wp-content/uploads/2011/11/DMR_MomoCover.jpg

:P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Sefaex schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:05:
Dream Beta Sign Up.

https://www.playstation.c...tors-beta-trial-sign-ups/

Hoop dat ik word uitgekozen. Kijk al een tijdje erg veel uit naar deze game. Laatste beelden zien er ook goed uit.
Er staat US en Canada only? Heb m'n gegevens succesvol ingevuld, maar dat is mijn EU account..

Ben ook wel benieuwd, al is de marketing van die game wel een rommeltje zeg. Achter de schermen zal het ook niet vlekkeloos verlopen denk ik

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sefaex
Anton.net schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:34:
[...]

Er staat US en Canada only? Heb m'n gegevens succesvol ingevuld, maar dat is mijn EU account..

Ben ook wel benieuwd, al is de marketing van die game wel een rommeltje zeg. Achter de schermen zal het ook niet vlekkeloos verlopen denk ik
EU versie
https://beta.software.eu.playstation.com/en-gb/dreams

My bad!

Maar als je een Amerikaanse account hebt. Gewoon 2x invullen. Meer kans om uitgekozen te worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:57:
[...]

Vind je? Achteraf gezien werd ook wel veel uitgesteld naar volgende jaren en uiteindelijk kwamen de meeste jaren 2 games uit die echt supergaaf waren en iets van 2 tot 4 die wel redelijk waren maar wat tegenvielen ten opzichte van de hype rond presentatie. Een aantal games hebben we 3x op de E3 gezien en dat vind ik persoonlijk teveel. Waarbij het ook nog wel eens voor komt dat een game elke volgende E3 toch wat minder indruk maakt (Days Gone bv).

Goed, het is wel voor iedereen persoonlijk, maar ik hoop in de toekomst vooral op wat meer variatie aan exclusives. En vooral ook weer eens een goede shooter mét multiplayer. Want dat is toch wel mijn favo genre. En nu Naughty Dog met Uncharted gaat stoppen, vraag ik me wel af of ze dat adventure-genre nog op gaan vullen met iets anders. En hoewel ik een mooie SP geen probleem vind, mis ik wel een multiplayer exclusive die me bezig houdt. Want SP games heb ik toch wel te snel klaar. Ik vind een 10tje per uur betalen geen probleem, maar mijn gametijd heeft ruimte voor meer en dat biedt Sony zelf eigenlijk niet meer.
Haha third party is volwassener geworden (mee eens overigens, maar nog lang niet op het niveau van first party) en dan Odyssey noemen. Super vermakelijke game hoor (ben 'm momenteel helemaal kapot aan het spelen), maar als ik één third party game moet noemen die zichzelf totaal niet serieus kan nemen en bijna tegen het infantiele aan hangt, is het Odyssey wel. Helemaal tot de nok gevuld met lachwekkende en vooral stompzinnige voice acting (gezichtsanimaties niveautje HZD) en veel mechanics zijn gewoon hilarisch (een soldaat die je vraagt een boodschap te bezorgen bij zijn commandant omdat deze er al heel lang op wacht een vervolgens doet of die vent aan de andere kant van Griekenland zit. Ik sprint 15 seconden en hoppa, boodschap afgeleverd :+).

En ik weet niet hoe duur jouw games zijn of hoe jij speelt, maar ik haal toch wel flinke lengtes (100+ uur in sommige gevallen) met een aantal Sony exclusives. Mijn nummer 1 en 2 van meeste uren zijn zelfs PS exclusives. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
bram1984 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:13:
[...]

Haha third party is volwassener geworden (mee eens overigens, maar nog lang niet op het niveau van first party)
Ik bedoel ook ten opzichte van zichzelf en niet ten opzichte van Sony. Er waren tijden dat je 3rd party lekker kon gaan omdat er gewoon niks boeiends voor uit kwam of hetgeen er was liep bv op grafisch gebied ver achter. Ik heb nu momenteel geen game meer die ik echt lelijk kan noemen en dat is wel eens anders geweest. Qua bugs zijn er nog steeds devs die het niet voor elkaar krijgen, maar het is bij sommige publishers wel beter geworden.
en dan Odyssey noemen. Super vermakelijke game hoor (ben 'm momenteel helemaal kapot aan het spelen), maar als ik één third party game moet noemen die zichzelf totaal niet serieus kan nemen en bijna tegen het infantiele aan hangt, is het Odyssey wel. Helemaal tot de nok gevuld met lachwekkende en vooral stompzinnige voice acting (gezichtsanimaties niveautje HZD) en veel mechanics zijn gewoon hilarisch (een soldaat die je vraagt een boodschap te bezorgen bij zijn commandant omdat deze er al heel lang op wacht een vervolgens doet of die vent aan de andere kant van Griekenland zit. Ik sprint 15 seconden en hoppa, boodschap afgeleverd :+).
Ik vind het juist wel leuk dat het allemaal niet zo heel serieus gaat. En vooral de mechanics zo zijn ontworpen om jou als gamer echt alle mogelijkheden te geven er iets leuks van te maken. Ze houden je hand niet vast en er zijn maar weinig stukken die je echt geforceerd af moet spelen. Ik speelde deze toen Spiderman en Red Dead ook uitkwamen en merkte vooral hoeveel die games je aan het lijntje hielden en waar je op veel punten absoluut niet mocht afwijken van wat de ontwikkelaar had bedacht. Daar heb ik de afgelopen jaren echt een hekel voor ontwikkeld. Bovendien kon ik beter met Cassandra overweg qua controls en hoefde ik geen verplichte nummers af te werken voor ik bij een volgende missie of event aan kwam.

Ik vind Odyssey echt een goede game en heb het idee dat een aantal andere titels liever een interactieve film zijn en daar heb ik niet zo heel veel mee. Al was Detroit dit jaar een hele mooie titel waar ik misschien wel meer plezier mee had dan Spiderman. Overigens had ik zelf niet zoveel te klagen over de graphics of cutscenes, maar ik moet dan ook bekennen dat ik veel gesprekken wel wat gespoeld heb omdat het me niet altijd even veel interesseerde. Goed, zelfs Mass Effect Andromeda stond in 2017 in mijn top 5 dus ik denk dat dit ergens wel wat verklaard in onze verschillen waar we wel of geen waarde aan hechten. Ik vond het in ieder geval bij Odyssey destijds enorm fijn om zoveel vrijheid te krijgen en om in vloeiende beweging door de wereld te bewegen en te doen zonder me druk te maken of ik genoeg gegeten heb, of ik wel de goede wapens bij heb en of ik wel goed de "danspasjes" heb bestudeerd om die ene vijand te kunnen verslaan in die specifieke volgorde van moves. Als ik tijdens een gevecht pijlen wil schieten dan kan dat. Als ik tijdens een gevecht liever aanvallen blokkeer dan alleen dodge, dan kan dat. Als ik bepaalde delen van een skilltree upgrade en die speelstijl hanteer, dan kan dat. Als ik tijdens een gevecht liever een bepaald wapen gebruik alhoewel dat niet de sterkste is of een specifiek wapen, dan kan ik het gevecht alsnog winnen. Als ik liever eerst naar een eiland ga ipv de volgende missie, dan kan dat en sta ik niet out of bounds of whatever. Als ik mijn enemies verslagen heb, hoef ik ze niet individueel op te tillen maar kan ik gewoon overal overheen racen en alles looten (dat werd bij Red Dead echt heel snel saai). Als ik geen zin heb om mensen of de wereld te looten maar liever mijn wapens recycle om aan grondstoffen te komen, dan kan dat en er is ook geen unieke grondstof die je MOET hebben om vooruit te komen. Ook je inventory lijkt eindeloos gevuld te kunnen worden. Het paard heeft gewoon een goed werkende cruise control (die niet op elke hoek gestoord wordt) en er zit een fantastische fast travel in. Hoezo moet ik in een bepaalde andere game 10 minuten wachten tot mijn paard in een bepaald gebied is aangekomen en kan ik dan ook niet meer terug gaan? Nee, Odyssey heeft gewoon lekker fast travel en als je liever zelf rijdt is dat ook prima. En je hoeft niet random wat dingen tegen te komen, maar kunt gewoon prima naar de missies die je op je kaart kunt vinden. Ideaal.

Een game die je speelt voor je plezier en niet om frustraties te doorstaan. Heerlijk. Is het de mooiste game? Nee. Beste verhaal? Ook niet. Beste cutscenes? Zeker niet. Maar het is allemaal prima zat, maar de gameplay en de vrijheid maakt dit een goede titel.
En ik weet niet hoe duur jouw games zijn of hoe jij speelt, maar ik haal toch wel flinke lengtes (100+ uur in sommige gevallen) met een aantal Sony exclusives. Mijn nummer 1 en 2 van meeste uren zijn zelfs PS exclusives. :)
Mja ach, jij weet dat ik die Bloodborne e.d. niet zoveel aan vind, dus daar ga ik inderdaad niet aan komen en meeste games speel ik ook maar 1 keer uit. Zeker als het zo'n "aan het lijntje"-game is, dan gaat er veel magie verloren als je hem de tweede keer speelt. Collectibles interesseren me ook weinig en hoewel ik het vast aan kan, speel ik meestal op easy of normal. De langste zal nu waarschijnlijk Horizon Zero Dawn zijn want daar wilde ik echt meer weten van de spelwereld en heb ik na uitspelen nog vrij veel gedaan. De rest trok me na uitspelen gewoon niet genoeg.

Maar goed, laat me terug gaan naar mijn originele punt: vind jij dat er nu zoveel exclusives verschenen zijn door Sony zelf? Ik meen dat in de vorige generatie toch wat meer titels per jaar verschenen die ook van wat hoger niveau waren (gemiddeld gezien en dan kijk ik niet zozeer naar reviewcijfers want ook die markt is wat veranderd de afgelopen jaren met hogere cijfers geven voor clicks). Ook was het meer verspreid over meerdere genres. Met name de familie-vriendelijke games (waar bv LBP opereert) zijn in aantallen geslonken en daarnaast zie je ook minder bij een aantal genres zoals shooters of racegames. Ze grijpen nu ook wat te snel naar monsters en dat vind ik jammer.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 04-01-2019 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Games zijn in het algemeen nu ook een stuk langer dan vorige generatie, Uncharted 4 is bijna 2x zo lang als de eerste uncharted en god of war is wel 3 tot 4x zo lang als god of war 3.

Daarnaast laten westerse publishers als 2K, Warner bros, EA, Bethesda, Activision en Ubisoft het een beetje afweten als het om kwaliteit gaat. Vorig jaar hadden deze publishers nog games als Call of duty: modern warfare, batman arkham asylem/city, eerste Assasins creed trilogy, Bioshock en Battefield bad company serie om wat te noemen. Deze games werden hoger gewaardeerd dan wat zei nu uitbrengen.

Daar tegen over staat dat Japanse publishers echt helemaal terug gekomen zijn om de home console. Square enix, Capcom, Atlus en zelfs koei techmo hebben een paar hele dikke games uitgebracht of komen er nog aan. Waar ze vorige generatie alle moeite hadden met het ontwikkelen van HD games of series als monster hunter en dragon quest alleen op handhelds uitbrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Sefaex schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:21:
Tuurlijk waren er ook een handvol exclusives die echt tegenvielen, denk hierbij aan The Order 1886, Driveclub, Infamous Second Son, Knack (al vond ik Knack 2, zonder grappen te maken een erg vette platformer).
Infamous Second Son vond ik eigenlijk juist erg vermakelijk :P
Die heb ik ook direct nog een tweede keer gespeeld, maar dan 'evil'. Geen HZD niveau inderdaad, maar zeker een leuke game (en ik heb hem afgelopen zomer dus pas gespeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Nieuwevolger schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:26:
Games zijn in het algemeen nu ook een stuk langer dan vorige generatie, Uncharted 4 is bijna 2x zo lang als de eerste uncharted en god of war is wel 3 tot 4x zo lang als god of war 3.

Daarnaast laten westerse publishers als 2K, Warner bros, EA, Bethesda, Activision en Ubisoft het een beetje afweten als het om kwaliteit gaat. Vorig jaar hadden deze publishers nog games als Call of duty: modern warfare, batman arkham asylem/city, eerste Assasins creed trilogy, Bioshock en Battefield bad company serie om wat te noemen. Deze games werden hoger gewaardeerd dan wat zei nu uitbrengen.

Daar tegen over staat dat Japanse publishers echt helemaal terug gekomen zijn om de home console. Square enix, Capcom, Atlus en zelfs koei techmo hebben een paar hele dikke games uitgebracht of komen er nog aan. Waar ze vorige generatie alle moeite hadden met het ontwikkelen van HD games of series als monster hunter en dragon quest alleen op handhelds uitbrachten.
Mja volgens mij verschillen we hierin flink in mening want ik vind de Oosterse games echt weinig aan. Steeds maar weer meer fantasy en allerlei onmogelijke dingen, steeds vaker games met monsters en het liefst dat ze nog 30x evolueren in net iets anders en net iets sterkers. Daarnaast is wat mij betreft de laatste Batman (Arkham Knight), de laatste COD en de laatste Assassins Creed de beste uit de series (en qua reviews ook wel volgens mij).

Ik zou eerder stellen dat de 2 werelddelen verder uit elkaar aan het groeien zijn. En met name de Japanse games zijn veel meer iets geworden waar je echt van moet houden. Nintendo idem dito imo. Zeker voor ons Europeanen imo. En het is prima als je er van houdt, smaken verschillen tenslotte, maar ik zie weinig games die ik mijn vrienden kan aanraden. Ook omdat die games vaak een stuk lastiger zijn en mijn vrienden al moeite hebben met de knopjes van Fifa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:42:
[...]

Die heb ik ook direct nog een tweede keer gespeeld, maar dan 'evil'. Geen HZD niveau inderdaad, maar zeker een leuke game (en ik heb hem afgelopen zomer dus pas gespeeld).
Vond ik ook! Heb hem ook twee keer gespeeld. Mooie en lekker spelende game. Wel iets minder indrukwekkend dan deel 2 en 1, maar dat is denk ik moeilijk anders bij een derde deel ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Finraziel schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:42:
[...]

Gameplay van Infamous Second Son was ook erg vet. Maar de missies waren ERG repeptatief en saai. En het verhaal sloeg ook nergens op.

Graphics en gameplay waren top. Maar alleen daarmee red je het niet. Kijk naar The Order 1886.

Second Son was voor mij dan ook gewoon een typische 6/10 (hmmm misschien hooguit een 7/10) game. Niet slecht, maar zeker geen topgame.
Best jammer. Want als fan van de eerste 2 delen, had ik hoge verwachtingen van Second Son.

Hoop ooit nog dat er een deel 4 gaat komen.

Want ik zie wel potentie in de franchise.

[ Voor 26% gewijzigd door Sefaex op 05-01-2019 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Sefaex schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:10:
[...]

Gameplay van Infamous Second Son was ook erg vet. Maar de missies waren ERG repeptatief en saai. En het verhaal sloeg ook nergens op.

Graphics en gameplay waren top. Maar alleen daarmee red je het niet. Kijk naar The Order 1886.

Second Son was voor mij dan ook gewoon een typische 6/10 (hmmm misschien hooguit een 7/10) game. Niet slecht, maar zeker geen topgame.
Best jammer. Want als fan van de eerste 2 delen, had ik hoge verwachtingen van Second Son.

Het was mijn eerste infamous, dus ik ging er zonder verwachtingen in. Dat helpt dan wellicht ook. Repetitieve missies maken mij vaak niet zoveel uit als de gameplay leuk genoeg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:04
Martinspire schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:18:
[...]
En met name de Japanse games zijn veel meer iets geworden waar je echt van moet houden.
Ik vind het wat tekort om op deze manier Japanse games over één kam te scheren, want ook zij brengen games uit in verschillende genres. En kijken we naar genres, geldt jouw stelling dan eigenlijk niet gewoon voor alle games?
Voor actiegames als Spiderman en Arkham Knight kun je hetzelfde zeggen, net als voor racegames, platform games, actie-adventure games zoals Tomb Raider en Uncharted en westerse RPG's zoals bv Fallout en The Witcher.
Als je niet van een bepaald genre houdt ga je de meeste games in dat genre ook niet leuk vinden.
Heeft mijns inziens weinig te maken met waar de games gemaakt zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Laatst online: 31-10-2023
Sefaex schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:10:
[...]

Ik hoop ook nog steeds op een nieuwe Infamous. Eén van mijn favoriete series. Second son was zelfs mn eerst platinum :)

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik probeer mijn dualshock controller op te laden met een usb lader (ipad) maar ik heb het idee dat er niets gebeurt.
Ik gebruik het orginele snoertje maar de ledbar blijft uit.

Heeft Sony iets speciaals ingebouwd zodat het alleen via de ps kan?
Wel een beetje onhandig dan omdat de slim alleen aan de voorzijde aansluitingen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb mijn dualshocks al via allerhande methoden opgeladen en nooit problemen gehad. Ander kabeltje wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10
Ik kan hem gewoon opladen met een Samsung blokje en kabel, dus is zeker niet gekoppeld aan de ps4 zelf.
Misschien heeft hij moeite met het Apple blokje die de capaciteit kan regelen.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 17:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Crxtreem schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:07:
Ik probeer mijn dualshock controller op te laden met een usb lader (ipad) maar ik heb het idee dat er niets gebeurt.
Ik gebruik het orginele snoertje maar de ledbar blijft uit.

Heeft Sony iets speciaals ingebouwd zodat het alleen via de ps kan?
Wel een beetje onhandig dan omdat de slim alleen aan de voorzijde aansluitingen heeft.
Klopt, die van de iPad doet niets, die van de iPhone werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Vaag.

Met die van een Iphone doet hij het wel.
Balen.
Ik had een verdeelblokje van Ikea in een lade gemaakt zodat de controller daar kon laden en daarop doet hij het ook niet.

Wel een erg kieskeurig apparaat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Zal wel te maken hebben met het amperage wat die blokjes leveren. iPhone heeft volgens mij minder dan 2a, Samsung heeft meestal 2a of 2.5a.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Let wel op met de specificaties.
Dacht dat laders met meer dan 5V je controller kapot maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:37
Waarom kost een ps plus abonnement in de store tegenwoordig 70 euro terwijl je het overal voor 60 euro kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Blik1984 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:41:
Waarom kost een ps plus abonnement in de store tegenwoordig 70 euro terwijl je het overal voor 60 euro kan kopen?
Hier is het voor 60 euro

Die versie van 70 euro is incl PUBG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blik1984 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:41:
Gemak? Zelfde reden als dat games ook duurder zijn in de store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Anton.net schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:35:
Let wel op met de specificaties.
Dacht dat laders met meer dan 5V je controller kapot maken
Heb deze toegepast, https://m2.ikea.com/nl/nl...-met-klem-zwart-10381966/
Die is iig 5V. (Volgens mij is 5V standaard, maar zijn de stromen hoger.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Telefoon en tablet laders zijn altijd 5v, maar hebben een variabel amperage waardoor je dus ook uiteindelijk een ander wattage krijgt. Want W=VxA zoals de meesten hier denk ik wel weten.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:22
Hehe. Grappig: bij OnRush de BMG helemaal uit zetten en dan via Spotify klassieke muziek opzetten (in mijn geval: Olafur Arnalds met Island Songs). Geeft toch een heel andere dimensie dan de originele soundtrack. :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:22:
Telefoon en tablet laders zijn altijd 5v, maar hebben een variabel amperage waardoor je dus ook uiteindelijk een ander wattage krijgt. Want W=VxA zoals de meesten hier denk ik wel weten.
Klopt volgens mij niet helemaal... Sommige snelladers kunnen wel een hoger voltage leveren. Alleen doen ze dat pas na een handshake met het apparaat, ze gaan als het goed is niet gewoon maar 9 volt of zo over de kabel knallen. Dus in principe zou er geen gevaar voor je controller moeten zijn.

Maar ik doe geen garanties over hoe dat in de praktijk uitpakt :+

Mijn DS4s laden in ieder geval prima op met een Samsung lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

Wildfire

Joy to the world!

Sp33dFr34k schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:31:
Zal wel te maken hebben met het amperage wat die blokjes leveren. iPhone heeft volgens mij minder dan 2a, Samsung heeft meestal 2a of 2.5a.
Ik heb toevallig onlangs m'n PS4 controller opgeladen met een Anker USB-lader met een USB-analyzer er tussen. Tijdens het opladen blijft het onder de 2A dus daar zal het niet aan liggen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Finraziel schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:46:
[...]

Klopt volgens mij niet helemaal... Sommige snelladers kunnen wel een hoger voltage leveren. Alleen doen ze dat pas na een handshake met het apparaat, ze gaan als het goed is niet gewoon maar 9 volt of zo over de kabel knallen. Dus in principe zou er geen gevaar voor je controller moeten zijn.

Maar ik doe geen garanties over hoe dat in de praktijk uitpakt :+

Mijn DS4s laden in ieder geval prima op met een Samsung lader.
Nooit van gehoord of gezien, heb je een bron voor een snellader die meer dan 5v output?
Wildfire schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:51:
[...]

Ik heb toevallig onlangs m'n PS4 controller opgeladen met een Anker USB-lader met een USB-analyzer er tussen. Tijdens het opladen blijft het onder de 2A dus daar zal het niet aan liggen.
Dat is leuk, maar een iPhone lader is maar 1A, dat is nog een heel verschil met "onder de 2A".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
@Sp33dFr34k Qualcomm quickcharge doet max 20v, wel na communicatie met het vragende apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:58:
[...]

Nooit van gehoord of gezien, heb je een bron voor een snellader die meer dan 5v output?

[...]

Dat is leuk, maar een iPhone lader is maar 1A, dat is nog een heel verschil met "onder de 2A".
Wikipedia: Quick Charge
Wikipedia: USB (Physical)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Welke lader voor dualshock4 en move gebruiken jullie?

Ik had zelf o.a. deze gevonden:
https://www.bol.com/nl/p/...ion-ps4/9200000069928517/
en
https://www.amazon.de/dp/B01M9ILWT3/

[ Voor 60% gewijzigd door Jorgen op 05-01-2019 23:32 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Jorgen schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:29:
Welke lader voor dualshock4 en move gebruiken jullie?

Ik had zelf o.a. deze gevonden:
https://www.bol.com/nl/p/...ion-ps4/9200000069928517/
en
https://www.amazon.de/dp/B01M9ILWT3/
Oeh, die eerste is wel nice. Ga ik zeker aanschaffen als ik eindelijk move controllers kan vinden.

Vooralsnog hang ik ze aan een anker lader. Heb bij beide ps4's 2 controllers liggen. 1 in gebruik en 1 vol. Als 1 leeg is, gaat die aan de lader en pak ik de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 22:45

Wildfire

Joy to the world!

Sp33dFr34k schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:58:

[...]

Ik heb 'm toevallig gisteren opgeladen, hij is nu nog vol dus kan even niet controleren. Morgen ga ik wat gamen op de PS4, zal daarna -als ik het niet vergeet- de controller even aan de lader hangen om te zien met wat voor amperage er wordt geladen.

Meen me te herinneren dat er rond de 1.5-1.7A geladen werd, maar kan me vergissen.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 05-01-2019 23:45 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 10:19
Onlangs had ik Horizon Zero Dawn naar platinum gespeeld. Omdat ik 't zo'n prachtig spel vond (en nog steeds vind), heb ik meteen Frozen Wilds er achteraan op 100% gezet. Het kriebelt enorm om een NG+ te starten en die op de hoogste moeilijkheidsgraad te spelen.
Daarna begonnen aan Spiderman. Daar heb ik afgelopen vrijdag de platinum voor behaald. Ook een erg leuk spel, maar ik vond 'm toch stukken minder dan HZD. Zwieren door New York erg leuk, maar op de een of andere manier heb ik meer plezier gehad met HZD. De DLC voor Spiderman zijn nou niet zo bijzonder beoordeeld en hebben me ook niet over de streep getrokken die nog aan te schaffen.
(Trouwens was de platinum voor Spiderman ook m'n 2000e trofee) :D Weer een leuke mijlpaal.

Na 2 open wereld spellen dacht ik toe te zijn aan een ander soort spel. Nou, niet dus. Gisteren Assassin's Creed: Origins opgestart. Een uurtje of zo gespeeld en ik moet zeggen dat het er wel erg gaaf uit ziet. Eerste trofee is nog niet binnen, maar op naar de platinum :D

Ondertussen speel ik nu ook Railway Empire. Een welkome afwisseling van de open wereld spellen. Af en toe een campaign missie. Controls zijn wennen, maar dat valt een beetje te verwachten met een strategy game op een console.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • +6 Henk 'm!
MisterMichel schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:53:
Onlangs had ik Horizon Zero Dawn naar platinum gespeeld. Omdat ik 't zo'n prachtig spel vond (en nog steeds vind), heb ik meteen Frozen Wilds er achteraan op 100% gezet. Het kriebelt enorm om een NG+ te starten en die op de hoogste moeilijkheidsgraad te spelen.
Daarna begonnen aan Spiderman. Daar heb ik afgelopen vrijdag de platinum voor behaald. Ook een erg leuk spel, maar ik vond 'm toch stukken minder dan HZD. Zwieren door New York erg leuk, maar op de een of andere manier heb ik meer plezier gehad met HZD. De DLC voor Spiderman zijn nou niet zo bijzonder beoordeeld en hebben me ook niet over de streep getrokken die nog aan te schaffen.
(Trouwens was de platinum voor Spiderman ook m'n 2000e trofee) :D Weer een leuke mijlpaal.

Na 2 open wereld spellen dacht ik toe te zijn aan een ander soort spel. Nou, niet dus. Gisteren Assassin's Creed: Origins opgestart. Een uurtje of zo gespeeld en ik moet zeggen dat het er wel erg gaaf uit ziet. Eerste trofee is nog niet binnen, maar op naar de platinum :D

Ondertussen speel ik nu ook Railway Empire. Een welkome afwisseling van de open wereld spellen. Af en toe een campaign missie. Controls zijn wennen, maar dat valt een beetje te verwachten met een strategy game op een console.
Nou, in ieder geval maak je je niet druk om trophies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 10:19
bram1984 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:31:
[...]

Nou, in ieder geval maak je je niet druk om trophies.
:D

Trophies blijven voor mij toch altijd een leuk doel om die te behalen. Zeker als een platinum mogelijk is. Het is een optie waar ik, en nog vele anderen, gebruik van maken. Ik snap ook heel goed als je je juist niet interesseert voor die trophies.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • +1 Henk 'm!
It’s gonna be a good year...

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:26

Gregory76

Sony PlayStation freak

Ik ben zo slim geweest om een 10TB externe schijf te kopen (i.p.v. een 8TB, wat max. ondersteund wordt). Via iBood, dus ik heb hem nog niet (a.s. vrijdag denk ik).

Heeft er iemand ervaring met een 10TB externe schijf? Is het dan zo dat hij gewoon te gebruiken is maar er 'slechts' 8TB gebruikt kan worden?

Ik hoorde van iemand dat er een draadje op Reddit loopt waarin iemand dit uitlegt, maar heb dit tot op heden helaas nog niet kunnen vinden. Hier zou hij uitleggen dat je voor spellen etc. 8TB kunt gebruiken en die 2TB die dan gebruikt kan worden voor andere media, zoals screenshots etc. Ik snap alleen niet hoe dit dan in zijn werk zou gaan.

Als er iemand meer info of ervaring mee heeft: ik hoor het graag!

Nb.: reacties als "wat moet je in godsnaam met 10TB" mogen achterwege gelaten worden.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gregory76 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:52:
Ik ben zo slim geweest om een 10TB externe schijf te kopen (i.p.v. een 8TB, wat max. ondersteund wordt). Via iBood, dus ik heb hem nog niet (a.s. vrijdag denk ik).

Heeft er iemand ervaring met een 10TB externe schijf? Is het dan zo dat hij gewoon te gebruiken is maar er 'slechts' 8TB gebruikt kan worden?

Ik hoorde van iemand dat er een draadje op Reddit loopt waarin iemand dit uitlegt, maar heb dit tot op heden helaas nog niet kunnen vinden. Hier zou hij uitleggen dat je voor spellen etc. 8TB kunt gebruiken en die 2TB die dan gebruikt kan worden voor andere media, zoals screenshots etc. Ik snap alleen niet hoe dit dan in zijn werk zou gaan.

Nb.: reacties als "wat moet je in godsnaam met 10TB" mogen achterwege gelaten worden.
Normaal gesproken, en dan praat ik niet uit ervaring met de PS4, heeft het te maken met de maximale grootte die de partitie ondersteund. Op de PC heb je ook verschillende soorten, ieder met hun eigen maximum. Als het ook maar een beetje zoals dat systeem werkt (wat ik zou verwachten), dan denkt de PS4 straks dat je er een 8TB HDD aan hebt hangen. Die overige 2GB zal hij dan gewoon helemaal negeren.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Ik zie eigenlijk alleen maar ADHD/epilepsie opwekkende felle kleuren Japanse hack&slashspellen :{

In welk spel neem je echt een rol aan? Behalve dan dat je een poppetje kiest, gaat grinden voor X% statupgrade en beestjes gaat doodmaken?

Ik ben of te oud of dit soort spellen doen me gewoon niks, want als ik denk aan een rpg zie ik toch eerder spellen als The Witcher reeks, Planescape Torment, Vampire the Masquerade en Cyberpunk (hoewel daar nog niks over bekend is natuurlijk) voor me.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:44
Vrijdag schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:19:
[...]

Ik zie eigenlijk alleen maar ADHD/epilepsie opwekkende felle kleuren Japanse hack&slashspellen :{

In welk spel neem je echt een rol aan? Behalve dan dat je een poppetje kiest, gaat grinden voor X% statupgrade en beestjes gaat doodmaken?

Ik ben of te oud of dit soort spellen doen me gewoon niks, want als ik denk aan een rpg zie ik toch eerder spellen als The Witcher reeks, Planescape Torment, Vampire the Masquerade en Cyberpunk (hoewel daar nog niks over bekend is natuurlijk) voor me.
Oke. Dus toch. Zag dit filmpje weekje terug of zoiets en had na bekijken precies hetzelfde gevoeld. Hoopte op veel, kreeg niks. Ja, een shitzooi aan een soort van JRPG, maar ja, dat speel ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 07-01-2019 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Eigenlijk sinds het begin dat we de PS4 pro hebben gekocht, valt het beeld af en toe weg. Audio gaat wel gewoon door.
Nu ben ik er wel achter dat waarschijnlijk de kabel van de versterker naar de tv een standard kabel is en geen high speed. Denk dat ik die eens moet gaan vervangen. Heb namelijk de kleuren een stap omlaag gezet van RGB naar YUV oid en dat gaat wel zonder problemen goed.

Weet niet of ik nog kabels heb liggen, maar anders maar eens op zoek naar een goede kabel. Verwacht dat de kabel van de pro wel prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:40

g0tanks

Moderator CSA
maartend schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:21:
[...]

Oke. Dus toch. Zag dit filmpje weekje terug of zoiets en had na bekijken precies hetzelfde gevoeld. Hoopte op veel, kreeg niks. Ja, een shitzooi aan een soort van JRPG, maar ja, dat speel ik niet.
Het filmpje is goed gemaakt, maar ik vond de titels ook teleurstellend. Ik hoopte toch meer op The Witcher of Dragon Age-achtige RPGs.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* Zie topicwaarschuwing ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 07-01-2019 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:24:
Die Pro, is dat ding nog steeds totaal uitverkocht overal?

Ik las berichten vanaf mei 2018 dat er al schaarste heerst.

Toch ivm de aankondiging binnenkort van de PS5?
Er waren in december anders héél wat Pro's verkocht, vanaf mei lijkt mij dan ook niet helemaal te kloppen.

En er is nog geen aankondiging van de PS5. En als die er wel zou zijn, zou dat volgens mij juist het tegenovergestelde effect moeten hebben :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
maartend schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:21:
[...]

Ja, ik weet het ook niet. Ik zie in die titel "30 spellen!" maar volgens mij komen er maar tien(ofzo) JRPG's voorbij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

MisterMichel schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:28:
[...]

:D

Trophies blijven voor mij toch altijd een leuk doel om die te behalen. Zeker als een platinum mogelijk is. Het is een optie waar ik, en nog vele anderen, gebruik van maken. Ik snap ook heel goed als je je juist niet interesseert voor die trophies.
Origins gaat nog wel een dingetje worden voor platinum.... Alle trophies zijn opzich prima te halen (ik ben eigenlijk een best slechte gamer en heb ze bijna allemaal), behalve degene waarbij je ALLE locaties op de kaart moet hebben behaald. Dus de dingen die je in de locatie kunt doen, moet je voltooid hebben, het gaat niet alleen om ontdekken.

Dan zou mij dan weer heel wat uren kosten, en die besteedde ik liever aan een nieuwe game :p

Maar wel vet spel die Origins ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Seroczynski schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:01:
[...]

Normaal gesproken, en dan praat ik niet uit ervaring met de PS4, heeft het te maken met de maximale grootte die de partitie ondersteund. Op de PC heb je ook verschillende soorten, ieder met hun eigen maximum. Als het ook maar een beetje zoals dat systeem werkt (wat ik zou verwachten), dan denkt de PS4 straks dat je er een 8TB HDD aan hebt hangen. Die overige 2GB zal hij dan gewoon helemaal negeren.
Dat was inderdaad ook mijn eerste gok, echter schijnt er dus ergens op Reddit een draadje te lopen waar men het er over heeft dat die andere 2TB ook gebruikt kan worden, echter niet voor Games en Apps, maar voor media. Ik ben dan ook heel benieuwd of/hoe dat dan werkt. Ik kan dat draadje dus alleen niet vinden en had stille hoop dat er hier iemand ervaring mee heeft.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Seroczynski schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:01:
[...]

Als Sony slim is, dan maken ze een 8TB partitie aan en laten ze de mogelijkheid om er op je PC nog 2TB apart bij te maken. Denk alleen niet dat de PS4 daar veel aan gaat hebben, maar misschien kan je er films mee afspelen.

Ik heb het in dit topic nog niet voorbij zien komen, dus denk dat @Gregory76 de eerste is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik speel m'n spelletjes eigenlijk allemaal gewoon op makkelijk, zodat ik meer tijd heb voor het verhaal en minder frustratie. Trofeeën en schatten die ik onderweg tegenkom, neem ik mee, maar ik doe bijna nooit een tweede playthrough om extra dingen te behalen. Dat heb ik op de PS3 alleen bij Ratchet & Clank: a crack in time gedaan, maar die game was dan ook erg vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Jorgen schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:25:
Ik speel m'n spelletjes eigenlijk allemaal gewoon op makkelijk, zodat ik meer tijd heb voor het verhaal en minder frustratie. Trofeeën en schatten die ik onderweg tegenkom, neem ik mee, maar ik doe bijna nooit een tweede playthrough om extra dingen te behalen. Dat heb ik op de PS3 alleen bij Ratchet & Clank: a crack in time gedaan, maar die game was dan ook erg vermakelijk.
Ik speel over het algemeen op normal, tenzij ik te vaak dood ga :)

Trophies is heel erg afhankelijk van het spel, sommige games speel je uit en heb je 3 trophies van de 80 verdiend (vaak Sony titels eigenlijk....) en bij sommigen zit je op een mooie 60% ofzo. In het eerste geval heb ik er al geen zin meer in.

Als trophies ervoor zorgen dat je het maximale uit een game haalt, dan vind ik het leuk, zoals Far Cry 5 heeft met bepaalde geinige kills of HZD. Minder leuk zijn games waarbij je de trophies alleen haalt als je hardcore gamed, volgens mij zoals in WipeOut en ook TLoU (?). Vreselijke grind trophies vind ik sowieso al zonde van de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Gregory76 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:52:

Is die 8 TB werkelijk wat maximaal 'werkt'? Of wordt meer niet 'ondersteund', omdat Sony grotere hdd's niet heeft getest (of kunnen testen omdat die op moment van de firmware update nog niet beschikbaar waren)? Kan de PlayStation deze grote hdd's werkelijk niet detecteren/volledig formatteren? Wat als je een juist geformatteerde 10 TB externe hdd wordt aangesloten?

Hier 'bevestigt' iemand (1 bericht, geen gekozen user name) dat 10 en 12 TB's zowel intern als extern zouden werken:
https://gaming.stackexcha...support-a-10tb-hard-drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Die RPGs doen mij ook meer dan de japanse hoor. Maar meer RPGs en meer keus is altijd goed wat mij betreft. Er er komen komend jaar genoeg japanse en westerse RPGs uit. Maar je hebt gelijk, het filmpje laat teveel van alleen de japanse variant zien. In de aftiteling zie je de logos van vele ook westerse RPGs ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 11:30
[...]

tja red dead redemption 2 ?? das's een echte westerse rpg 8) (wat een verhaal btw :o ) dat spel zal je echt niet lastig vallen met xp en grinden ;) ik hoef zelf ook geen flashbacks meer naar mn oude World of warcraft tijden kwa grinds. maar ik begrijp je wel, zelf vind ik de Japanse cultuur heel interessant , maar de jrpg's en anime/manga niet echt ;), het is mijn smaak gewoon niet

[ Voor 14% gewijzigd door Metallize op 07-01-2019 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Inquisitor schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:49:
[...]

Origins gaat nog wel een dingetje worden voor platinum.... Alle trophies zijn opzich prima te halen (ik ben eigenlijk een best slechte gamer en heb ze bijna allemaal), behalve degene waarbij je ALLE locaties op de kaart moet hebben behaald. Dus de dingen die je in de locatie kunt doen, moet je voltooid hebben, het gaat niet alleen om ontdekken.

Dan zou mij dan weer heel wat uren kosten, en die besteedde ik liever aan een nieuwe game :p

Maar wel vet spel die Origins ;)
Ik ben normaal gesproken heel erg tegen guides en yt tutorials, gebruik voor mezelf dan he, maar voor dit soort trophies zou ik het absoluut snappen. (tenzij alles natuurlijk min of meer aangegeven staat :P dan heb ik niets gezegd, als het dan alleen tijd erin steken is.....ja dan moet je idd voor jezelf beslissen of je dat wel of niet de moeite waard vind, denk persoonlijk dat ik het wel zou doen als dat het enige was wat tussen mij en de plat stond, maar gezien mijn indrukwekkend aantal van 0 plats ben ik wellicht niet degene die daar iets over moet zeggen :P ).
Jorgen schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:25:
Dat is ook volgens mij de juiste insteek, als een game erg leuk is dan zou je hem normaliter uit willen spelen en dan ben je (wederom normaliter) ook al een behoorlijk stuk zijn met de trophies, dan kan je idd daarna kijken of het resterende ' werk' de moeite waard is.
Ik ben zelf nog steeds bezig met een pc game, staat op 98% complete qua trophies(of achievements in het geval van steam), maar hem over de streep trekken is nog best lastig. Ik heb nu (voor mijn xbox) gamepass aanstaan en ga dan liever daar lekker spellen testen dan verder grinden op mijn andere spel, maar uiteindelijk moet en zal ik dat halen, of toch maar niet natuurlijk. Ik ben gelukkig maar part time hunter (zie bovenstaande post :+ ) dus heb genoeg onafgemaakt spul op mijn permanent record, een game meer of minder kan er ook wel bij :P

[ Voor 35% gewijzigd door Sagat op 07-01-2019 12:44 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

MartijnS72 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:20:
[...]

Is die 8 TB werkelijk wat maximaal 'werkt'? Of wordt meer niet 'ondersteund', omdat Sony grotere hdd's niet heeft getest (of kunnen testen omdat die op moment van de firmware update nog niet beschikbaar waren)? Kan de PlayStation deze grote hdd's werkelijk niet detecteren/volledig formatteren? Wat als je een juist geformatteerde 10 TB externe hdd wordt aangesloten?

Hier 'bevestigt' iemand (1 bericht, geen gekozen user name) dat 10 en 12 TB's zowel intern als extern zouden werken:
https://gaming.stackexcha...support-a-10tb-hard-drive
Gaaf! Bedankt voor de link. Ik heb al behoorlijk wat gegoogled, maar was dit bericht nog niet tegengekomen. Dat laatste bericht daar klinkt veelbelovend :*)

Ik zal eind deze week (wanneer ik de schijf heb) in elk geval hier even laten weten wat het bij mij doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarvoor hebben jullie 10TB nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
-SaveMe- schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:23:
[...]

Die RPGs doen mij ook meer dan de japanse hoor. Maar meer RPGs en meer keus is altijd goed wat mij betreft. Er er komen komend jaar genoeg japanse en westerse RPGs uit. Maar je hebt gelijk, het filmpje laat teveel van alleen de japanse variant zien. In de aftiteling zie je de logos van vele ook westerse RPGs ...
Ja, ik had het idee dat ik naar een edited versie van het filmpje zat te kijken maar helaas, hij besteed bijna geen aandacht aan niet-jrpg's.
Metallize schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:32:
[...]

tja red dead redemption 2 ?? das's een echte westerse rpg 8) (wat een verhaal btw :o ) dat spel zal je echt niet lastig vallen met xp en grinden ;) ik hoef zelf ook geen flashbacks meer naar mn oude World of warcraft tijden kwa grinds. maar ik begrijp je wel, zelf vind ik de Japanse cultuur heel interessant , maar de jrpg's en anime/manga niet echt ;), het is mijn smaak gewoon niet
Hehe, nee spellen van Rockstar heb ik nooit echt interessant gevonden. De hele GTA reeks trekt me totaal niet, behalve dan de eerste twee top down maar dat is meer nostalgie.

Veel van die anime jrpg's vind ik veel te "flashy" en ik wordt erg vermoeid van al die flitsende dingen en getalletjes op het scherm. Een spel als Shadow of the Colossus, Journey of Rime vind ik daarentegen wel weer prachtig. Veel rustiger en meer de nadruk op sfeer.

Als er ooit een remake van Vampire the Masquerade Bloodlines op de Playstation uitkomt zou ik die echt meteen kopen. Een dergelijk spel vind ik (op de bugs na dan) een goed voorbeeld van een interessante RPG.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Anton.net schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:03:
Voor spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Damn, dat zijn 200+ spellen
Dedication :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:03:
Bij de PS4 is het wat overkill, maar ik denk de volgende generatie zeker geen overbodige luxe. Ik denk dat sommige games dan richting de 500GB gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Anton.net schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:15:
[...]

300+
PSN: psnprofiles.com/GregNL76

[ Voor 8% gewijzigd door Gregory76 op 07-01-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

[...]

Mwah gaat snel hoor. Ik heb 1.5TB extern en 1TB intern en beide zitten vol, terwijl ik nog meer games wil kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

Zomaar even uit nieuwsgierigheid op je profiel gekeken hoor, maar wat doet zo'n platinum trophy nou eigenlijk voor je? Want ik zie dat je een aantal enorme pulp games hebt gespeeld, waarschijnlijk puur voor de trophies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-10 15:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

[...]

Dat valt helaas echt heel vies tegen.. Ik zit iedere keer dat ik een nieuw spel wil installeren op mijn 1TB Pro met de melding dat er te weinig ruimte vrij is. Een game als RDR2 neemt ruim 100GB in, GT Sport iets van 88 GB, en doe zo nog 6 games en je PS4 zit 'vol'.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

SD5k schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:21:
[...]

Zomaar even uit nieuwsgierigheid op je profiel gekeken hoor, maar wat doet zo'n platinum trophy nou eigenlijk voor je? Want ik zie dat je een aantal enorme pulp games hebt gespeeld, waarschijnlijk puur voor de trophies.
Dat klopt inderdaad. Daar krijg ik een harde p!emel van. :*) Google maar eens op "PSN trophy hunters".
Of bekijk dit topic eens. Als je echt niet weet wat Trophies doen / waarom dit (voor sommigen) leuk is, vind je daar de info wel denk ik.

*dit heeft verder trouwens ook niet direct iets met mijn bovenstaande vraag over die schijf te maken.

[ Voor 32% gewijzigd door Gregory76 op 07-01-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SD5k schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:21:
[...]

Ik ken ook echt 95% van al die 100% games niet. Nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Wat een hoop spellen waarvan ik vermoed dat ze ooit nog wel in de PS+ komen :+

Maar serieus, van de meesten heb ik ook nog nooit gehoord. Haal je die uit verschillende stores? Verder is het natuurlijk helemaal persoonlijk of je wel of niet voor de trophies gaat. Als je er maar plezier in hebt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 07-01-2019 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Vrijdag schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:34:
[...]

Wat een hoop spellen waarvan ik vermoed dat ze ooit nog wel in de PS+ komen :+

Maar serieus, van de meesten heb ik ook nog nooit gehoord. Haal je die uit verschillende stores?
Klopt. Ik haal ze uit verschillende stores. Veel Trophies zijn daarnaast namelijk ook 'stackable', dwz dat je voor het NL (EU) spel op PS4, op Vita en bijv. de NA (USA) versie aparte Trophies krijgt. Dus ook meerdere platinums. :) Ik koop dan op NL en USA en speel alles op mijn NL account, die dan alle Trophies krijgt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Kuusj schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:23:
[...]
Dat valt helaas echt heel vies tegen.. Ik zit iedere keer dat ik een nieuw spel wil installeren op mijn 1TB Pro met de melding dat er te weinig ruimte vrij is. Een game als RDR2 neemt ruim 100GB in, GT Sport iets van 88 GB, en doe zo nog 6 games en je PS4 zit 'vol'.
Ja klopt, maar het is niet zo dat iedere game 100GB is. 50GB zal nog steeds een goed gemiddelde zijn. Al gaan we natuurlijk wel richting 200-500GB met de ps5, zoals @bram1984 zegt.
Ben wel benieuwd hoe ze dit gaan regelen met de ps5. SSD gaat een logische stap zijn, maar prijs speelt ook een rol.
The Inquisitor schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:16:
[...]
Mwah gaat snel hoor. Ik heb 1.5TB extern en 1TB intern en beide zitten vol, terwijl ik nog meer games wil kopen.
2-3TB zou wel handig zijn, maar 10TB zou mij momenteel nog niet lukken 8)7
Ik werk enkel met een ingebouwde 1TB SSHD. Daarop staan enkel wat klassiekers als TLoU of Uncharted, en een stuk of 6 games die relevant zijn voor mij.
Ik zou een grote HD kunnen kopen en die volproppen met alle zooi die ik ooit gespeeld heb, maar die oude games ga ik toch niet meer opstarten.
Zeg nou zelf, hoeveel van die 2,5TB heb je de voorbije 2 maanden nog aangeraakt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

V.w.b. SD-kaartjes is het zo dat de maximumgrootte alleen wordt bepaald door de standaard en niet door bijv. je telefoon of camera. Daar hoef je dus gewoon niet op de aangegeven grootte door de fabrikant van het apparaat te letten en werkt altijd ook gewoon de maximumgrootte van de standaard. Zou mooi zijn als het met HDD's gewoon hetzelfde werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Anton.net schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:43:

Zeg nou zelf, hoeveel van die 2,5TB heb je de voorbije 2 maanden nog aangeraakt? :P
Tsjah, praktisch geen. Maar wil ze ook niet opnieuw downloaden als ik ze WEL wil spelen. En multiplayer games (COD, BF) ga je ook niet even verwijderen omdat je ze nu zat bent, dus die tikken al aan. Dan je klassiekers nog, en dan heb ik ook nog al die PSVR games voor als ik zin heb in psvr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Over grote games gesproken: de announcement trailer en de *beep*-tweet van Cyberpunk kwamen beiden uit op 10 januari.
Geen idee of we ons over een paar dagen aan meer info mogen verwachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Anton.net schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:43:
[...]

Ja klopt, maar het is niet zo dat iedere game 100GB is. 50GB zal nog steeds een goed gemiddelde zijn. Al gaan we natuurlijk wel richting 200-500GB met de ps5, zoals @bram1984 zegt.
Ben wel benieuwd hoe ze dit gaan regelen met de ps5. SSD gaat een logische stap zijn, maar prijs speelt ook een rol.
[...]

2-3TB zou wel handig zijn, maar 10TB zou mij momenteel nog niet lukken 8)7
Ik werk enkel met een ingebouwde 1TB SSHD. Daarop staan enkel wat klassiekers als TLoU of Uncharted, en een stuk of 6 games die relevant zijn voor mij.
Ik zou een grote HD kunnen kopen en die volproppen met alle zooi die ik ooit gespeeld heb, maar die oude games ga ik toch niet meer opstarten.
Ik denk dat je deze discussie niet zo zeer moet bekijken vanuit PS4 standpunt, maar vanuit de PC. Hoewel de huidige generatie van consoles wel 4k support hebben, is dat vaak via upscaling van textures etc. Dat is opzich prima, maar native resolutie textures zijn een slag groter. Bij sommige games zijn die beschikbaar voor games en dan zit je zo op 60 GB extra, zoals je ook zag bij Fallout 4, waarbij er waarschijnlijk nog een deel hergebruikt is ook. Ik zou het dus echt niet raar vinden, aangenomen dat er native 4k resolutie textures in een game gaan zitten, een game richting de 200GB gaat (hoe absurd dat ook klinkt).

Sony zal waarschijnlijk wel genoeg ruimte willen aanbieden voor iedereen om een redelijk hoeveelheid games op zn console te hebben staan. Niet iedereen heeft immers de mogelijkheid/snelheid om een game/de updates er voor weer snel te downloaden en voor veel mensen is het mindere gedoe met consoles juist een reden om een console te nemen ipv een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat iemand hier de Anthem demo nog proberen? Misschien dat ik even een pre-order plaats bij Bol zodat ik die daarna weer kan annuleren (als dat weer werkt althans).
Pagina: 1 ... 71 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.