Acties:
  • +3 Henk 'm!
Darksiders 3 staat ook op mijn lijstje, maar is nog even niet aan de beurt :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
-SaveMe- schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:24:
Ik kijk daar stiekem heel erg naar uit. Vorige delen vond ik echt super toffe games. Zeker op de hoogste moeilijkheidsgraad ook lekker uitdagend!

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

rajackar

Blood Minister

Wel opvallend dat de user score een stuk lager is.
Geen idee waar dat precies vandaan komt.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-10 11:46

Odieus

Onuitstaanbaar

rajackar schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:30:
[...]

Lees die user reviews eens voor de gein... 8)7 Internet at It's best.

PSN: LinQ-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 20:43
rajackar schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:30:
Omdat het gros van de user voters (lees: borderliners) alleen z'n onderbuik laat spreken. Iets is óf subliem óf compleet ruk.

[ Voor 3% gewijzigd door Beun de Haas BV op 26-10-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Nu online

rajackar

Blood Minister

Haha! Silly me :(
Ik dacht weer even dat er misschien wel serieuze reacties zouden staan.
maar inderdaad alleen een paar PC klagers etc.
Dat zal uiteindelijk wel goed komen als meer mensen een serieuze post doen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beun de Haas BV schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:49:
[...]

Omdat het gros van de user voters (lees: borderliners) alleen z'n onderbuik laat spreken. Iets is óf subliem óf compleet ruk.
Zelfs dat niet... Als je kijkt ga je zien dat de helft van de reviews van mensen is die het game zelfs nog niet eens gezien hebben.
0/10: I want it on PC !
0/10: I hate cowboys !
10/10: All reviews love it, I will buy it !
0/10: I ordered the game and postman has not delivered it !
10/10: This is just to compensate for the 0s !
...

;)

Eigenlijk zouden ze ook een thumbs up/down moeten hebben om de reviews zelf te reviewen, en op basis daarvan een weighted average te berekenen. Dat zal dan evenzeer manipuleerbaar zijn, maar de invloed van fake reviews zal kleiner worden imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 17:33

Acid_Burn

uhuh

Odieus schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:46:
[...]

Haha inderdaad:
0/10 Too expensive, too much disk space. PS4 required. There is no gays, black men or feministic women! Worst game ever

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:01
Heeft iemand de RDR/Ps4 Pro bundel al?
Heeft die nieuwe Pro echt een kleinere voeding?
Nog uiterlijke verschillen te zien?

Edit: de nieuwe Pro heeft idd dezelfde voedingskabel als de slim
Hier kan je het zien

[ Voor 35% gewijzigd door Anton.net op 26-10-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Odieus schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:46:
[...]

Haha altijd leuk op MC. 95% van mensen die de game nog niet gespeeld hebben. Korrel zout en zo.

Dit weekend maar eens kijken of RDR2 mij langer kan boeien dan deel 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie geïnteresseerd is:
Zag via Pepper dat bij Action een oplaadstation te koop is voor 2,99.
Afbeeldingslocatie: https://static.pepper.com/live_nl/comments/content/bvVwS/439490.jpg

Ik heb de officiële al overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt een gratis dynamisch thema downloaden in de Playstation Store!

Preview:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
-SaveMe- schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:17:
Je kunt een gratis dynamisch thema downloaden in de Playstation Store!

Preview:
[YouTube: Red Dead Redemption 2 Theme PS4]
en hier de link:

https://store.playstation...08519_00-ETH0000000002472

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Nu online

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:34:
Voor wie geïnteresseerd is:
Zag via Pepper dat bij Action een oplaadstation te koop is voor 2,99.
[Afbeelding]

Ik heb de officiële al overigens.
Dat is wel handig, heb je een linkje? Ik kan het zo niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:24:
Daar was ik op zich wel benieuwd naar, maar de gameplay beelden stellen me toch ietwat teleur... de game en gameplay zien er in mijn ogen wat "verouderd" uit, maar waarschijnlijk ben ik gewoon teveel verwend door de grotere games (Horizon, God of War etc) van de laatste tijd ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 26-10-2018 16:01 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rajackar schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:30:
[...]
+1, koop er 2, en dan nog dit : https://www.action.com/nl-be/search/?q=lab31%20duo-usb-lader , en ik kan voor nog geen 10 euro mijn 3 controllers opladen.
Enkel benieuwd hoe gemakkelijk de controllers te plaatsen zijn. Heb nu deze: https://www.dreamland.be/...CqNAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds (wel veel minder betaald) en die wil ik eigenlijk vervangen omdat de controllers zo lastig in de houder te plaatsen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:30:
[...]

Op Pepper niet of bij Action niet ;-)?
https://nl.pepper.com/aan...-voor-eur299-action-79598

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:44
Twixie schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:49:
[...]

+1, koop er 2, en dan nog dit : https://www.action.com/nl-be/search/?q=lab31%20duo-usb-lader , en ik kan voor nog geen 10 euro mijn 3 controllers opladen.
Enkel benieuwd hoe gemakkelijk de controllers te plaatsen zijn. Heb nu deze: https://www.dreamland.be/...CqNAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds (wel veel minder betaald) en die wil ik eigenlijk vervangen omdat de controllers zo lastig in de houder te plaatsen zijn.
Uit de topcomment bij Pepper blijkt al dat het om net zo'n systeem gaat, de controllers laden anders op dan de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:51:
[...]
Uit de topcomment bij Pepper blijkt al dat het om net zo'n systeem gaat, de controllers laden anders op dan de originele.
Ja, maar vertikaal naar beneden plaatsen lijkt me wel wat gemakkelijker dan horizontaal (waarbij je ook echt het laadstation moet gaan tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:27
Anton.net schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:52:
Heeft iemand de RDR/Ps4 Pro bundel al?
Heeft die nieuwe Pro echt een kleinere voeding?
Nog uiterlijke verschillen te zien?

Edit: de nieuwe Pro heeft idd dezelfde voedingskabel als de slim
Hier kan je het zien
Ja, ik heb tot vanmorgen de PS4 Pro van de Spider-Man bundel gebruikt, sinds vanmiddag bezig met de (nieuwe) RDR2 bundel Pro. Heb een paar games vergeleken en hij is echt een stuk stiller. Het is inderdaad nu dezelfde powerkabel als de Slim, een C7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 20:39
vraag mij af wanneer de slim weer eens in de aanbieding is,

de concurrent heeft nu al 2 keer in korte tijd een flinke aanbieding gehad met hun console :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
joey82 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:26:
vraag mij af wanneer de slim weer eens in de aanbieding is,

de concurrent heeft nu al 2 keer in korte tijd een flinke aanbieding gehad met hun console :)
Welke aanbiedingen doel je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Cardwizard schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:46:
[...]

Welke aanbiedingen doel je op?
One X voor 440 euro incl forza horizon 4 , forza 7 en RDR2, in feite dus 3 games gratis aangezien de X zo al 444 was, op One S aanbiedingen heb ik niet gelet.

Nuja als er een Slim aanbieding gaat komen zal het wel Black Friday of Kerst zijn, misschien nog eens een 500gb slim voor 199, maar heb het idee dat Sony zelf stilaan de Slim aan het vergeten is, in hun laatste paar reclame trailers op TV zag je ook alleen maar een Pro op het einde waar ze zeggen '' For the players '' vroeger zag je een slim en een Pro op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Alexknl schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:41:
[...]

Ja, ik heb tot vanmorgen de PS4 Pro van de Spider-Man bundel gebruikt, sinds vanmiddag bezig met de (nieuwe) RDR2 bundel Pro. Heb een paar games vergeleken en hij is echt een stuk stiller. Het is inderdaad nu dezelfde powerkabel als de Slim, een C7.
Waar staat je pro? In een kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
joey82 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:38:
[...]

Waar staat je pro? In een kast?
Nee, naast me op het bureau, 1 meter afstand max.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 10:19
Ik heb vanavond voor de eerste keer Spiderman gestart en gespeeld. Eerste indruk: ziet er erg leuk uit, controls zijn erg wennen want het voelt nu nog erg als button-smashen aan. Dus hier moet ik gewoon even op oefenen. M'n PSPro maakt ook een behoorlijk geluid. Begint aardig op m'n oude PS4 te lijken qua föhn geluid. Ach, ik heb er verder niet zoveel last van.

Nadat ik 't spel afsloot, keek ik even bij de huidige activiteiten waar iedereen zoal mee bezig is. Nou, Red Dead Redemption 2 komt wel heul erg vaak voorbij zeg :D Ruim de helft van de mensen die online waren van m'n vriendenlijstje waren er wel mee bezig. Grappig om te zien. (Hetzelfde was volgens mij ook bij de launch van Horizon Zero Dawn, God of War en Spiderman, alleen nu is het nog iets extremer.)

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Laatst online: 29-09 20:28
MisterMichel schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:16:
Ik heb vanavond voor de eerste keer Spiderman gestart en gespeeld. Eerste indruk: ziet er erg leuk uit, controls zijn erg wennen want het voelt nu nog erg als button-smashen aan. Dus hier moet ik gewoon even op oefenen. M'n PSPro maakt ook een behoorlijk geluid. Begint aardig op m'n oude PS4 te lijken qua föhn geluid. Ach, ik heb er verder niet zoveel last van.

Nadat ik 't spel afsloot, keek ik even bij de huidige activiteiten waar iedereen zoal mee bezig is. Nou, Red Dead Redemption 2 komt wel heul erg vaak voorbij zeg :D Ruim de helft van de mensen die online waren van m'n vriendenlijstje waren er wel mee bezig. Grappig om te zien. (Hetzelfde was volgens mij ook bij de launch van Horizon Zero Dawn, God of War en Spiderman, alleen nu is het nog iets extremer.)
Bij mij waren er van de 39 die online waren, er 36 Red Dead aan het spelen :+ laatste keer dat ik dat meemaakte was bij GTA V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:01
Haha, ja idd iedereen op vriendenlijst speelt RDR2.
Moet zeggen dat de graphics het beste opvallen in FIrst person mode, vind ik de game er veel mooier en vallen details stuk meer op.

Maar moet wel toegeven dat eerste 2 uur ik er niet echt in zat, had bij GoW en HZD veel meer dat ik er meteen werd in getrokken en aantal keer meer had dat ik gewoon even bleef staan om te genieten.

Eenmaal van de berg af werd rdr meteen een stuk beter naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Bij de Duitse Saturn een PS4 Pro inc RDR2 voor 389 euro

Zou dit nieuwere model wat stiller zijn? Ik hoop het zo

[ Voor 75% gewijzigd door Cardwizard op 27-10-2018 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnie1
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:37
Cardwizard schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:22:
Bij de Duitse Saturn een PS4 Pro inc RDR2 voor 389 euro

Zou dit nieuwere model wat stiller zijn? Ik hoop het zo
Hier ben ik ook benieuwd naar. Wie heeft de CUH-7216B al getest qua geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:10
Over geluid gesproken. Wat zijn de ervaringen met RDR2 en de PS4pro?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexknl
Arnie1 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:20:
[...]

Ik heb hem vergeleken met de Pro in de Spider-Man bundel, de CUH71xxx, en deze 72xx is echt een stuk stiller. Hierbij heb ik dus dezelfde games getest op beide consoles. Ook 'idle' is hij stiller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jasphur schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:25:
Over geluid gesproken. Wat zijn de ervaringen met RDR2 en de PS4pro?
Mijn Pro doet licht blazen met Red Dead Redemption II.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Arnie1 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:20:
[...]

Alles geïnstalleerd en RDR 2 aan het spelen, tot nu toe een stuk stiller dan mijn vorige Pro, hopelijk blijft het zoals nu :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
dvdkiwi schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:45:
[...]

Daar was ik op zich wel benieuwd naar, maar de gameplay beelden stellen me toch ietwat teleur... de game en gameplay zien er in mijn ogen wat "verouderd" uit, maar waarschijnlijk ben ik gewoon teveel verwend door de grotere games (Horizon, God of War etc) van de laatste tijd ;)
Wat ik er van heb gezien vond ik er prima uit zien eigenlijk. Precies in de Darksiders sfeer. Deel 1 en 2 waren ook geen grafische pareltjes. Maar gewoon wel goed en fun gameplay :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar heb je helemaal gelijk in, ik had alleen verwacht/gedacht dat deel 3 een iets grotere sprong gemaakt zou hebben ;)
Wellicht na release eens wat streams bekijken om een goed beeld te kunnen vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:06
Cardwizard schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:00:
[...]

Alles geïnstalleerd en RDR 2 aan het spelen, tot nu toe een stuk stiller dan mijn vorige Pro, hopelijk blijft het zoals nu :*)
Mijn pro uit de spiderman bundel blaast bij Spiderman als een malle maar bij rdr2 is de Pro juist ook heel stil.

Dus dat de nieuwe pro bij rdr2 stil is wil nog niet alles zeggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 21:21
Nou dat was Horizon Zero Dawn voor de 2e keer weer. Alles wederom gedaan (behalve de hunting grounds), maar het blijft gewoon een tof spel man _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Frozen Wilds dlc is helemaal top qua sfeer. Maar nou is het wel genoeg hoor en ga ik aan andere games beginnen :+ Zijn nog zat PS4 exclusives die ik wil spelen.

Denk dat de volgende Uncharted 4 gaat zijn. Deel 1 t/m 3 een half jaar geleden voor het laatst uitgespeeld, maar ga ze niet weer opnieuw spelen om in het verhaal te komen. Weet toch nog een beetje het verhaal en de characters. Maar hopelijk maakt Guerilla Games echt ooit nog eens een 2e deel van Horizon Zero Dawn. Echt wat een game. Enorm van genoten. Zijn maar weinig games die ik 2 keer helemaal door speel _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:17
Manmanman er zijn zo ontzettend veel goede games uitgekomen de laatste tijd dat ik echt veels te weinig tijd heb, ben nu met RDR2 bezig maar heb spiderman pas op de helft.. Ben met FIFA ook heerlijk bezig maar moet nu ook op lager pitje. Wou eigenlijk ook nog assasins creed oddesey en black ops 4 halen, maarja daar heb ik gewoon helemaal geen tijd voor... Nu hoor ik ook weer dat de nieuwe soul calibur weer echt ouderwets goed is en daar heb ik vroeger ook echt maandenlang vrienden mee in elkaar lopen hakken.

Was ik nog maar jong geweest dat ik wat meer tijd had om te gamen:)

Hadden ze deze games niet iets beter over het jaar kunnen verspreiden, zuuccht :+

Dan komen trouwens battlefield V en pokemon lets evee en supersmash brothers ook alweer bijna eraan lol.
Ik houdt misschien ook gewoon van teveel genres. Moet echt oppassen dat ik niet al die games gewoon in huis haal en er een paar stof liggen te happen maar ik wil ze allemaal hebben!

[ Voor 17% gewijzigd door Stylze op 28-10-2018 09:51 ]

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:15
Stylze schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:48:
Hadden ze deze games niet iets beter over het jaar kunnen verspreiden, zuuccht :+
Dan maak je toch gewoon een notitie van welke games je nog wil spelen maar nu geen tijd voor hebt? Scheelt nog geld ook als je ze later in een sale meepikt.
Tenzij je later ook geen tijd hebt omdat er dan ook weer andere games uitkomen, maar dan had het dus weer niks uitgemaakt als ze ze beter verspreid hadden.

Zelf wacht ik gewoon wat langer... goedkopere games met minder bugs en vaak alle DLC al er bij, heerlijk. :) Alleen multiplayer games zie ik echt een reden om niet mee te wachten omdat je afhankelijk bent van de online community, maar verder zijn er maar weinig games die ik echt direct bij launch wil hebben...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Darksiders is gewoon mooi door de Art Style. Die vind ik echt geweldig. En de gameplay was echt tof. Ben erg benieuwd hoe het derde deel is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:34
Vandaag eindelijk Spider-Man uitgespeeld en toen had ik ineens geen zin om een van de spellen te spelen uit m'n backlog. Toch maar Red Dead Redemption 2 gekocht... Hopelijk ga ik het leuk vinden, dit type spel vind ik eigenlijk niets. Zo heb ik GTA4 na een uurtje maar weer verwijderd. Aardig wat gameplay bekeken online en het ziet er toch wel leuk uit. Even afwachten of dat niet toevallig interessante stukjes waren, het spel is nu aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:03
Yukidaruma schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 23:02:
Vandaag eindelijk Spider-Man uitgespeeld en toen had ik ineens geen zin om een van de spellen te spelen uit m'n backlog. Toch maar Red Dead Redemption 2 gekocht... Hopelijk ga ik het leuk vinden, dit type spel vind ik eigenlijk niets. Zo heb ik GTA4 na een uurtje maar weer verwijderd. Aardig wat gameplay bekeken online en het ziet er toch wel leuk uit. Even afwachten of dat niet toevallig interessante stukjes waren, het spel is nu aan het downloaden.
Het is een geweldige game, maar je moet er wel van houden. Het is geen ratsklats patsboem actie als Spiderman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
418O2 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 23:31:
[...]

Het is een geweldige game, maar je moet er wel van houden. Het is geen ratsklats patsboem actie als Spiderman
Dat zal het probleem niet zijn voor mij. Ik ben meer bang dat er gewoonweg te veel te doen is, waardoor ik het overzicht verlies, me ga frustreren en dan het spel maar weer links laat liggen. Dat is altijd mijn probleem met de GTA, Fallout en Elder Scrolls spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Yukidaruma schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 23:36:
[...]

Dat zal het probleem niet zijn voor mij. Ik ben meer bang dat er gewoonweg te veel te doen is, waardoor ik het overzicht verlies, me ga frustreren en dan het spel maar weer links laat liggen. Dat is altijd mijn probleem met de GTA, Fallout en Elder Scrolls spellen.
M.a.w. je houdt (veel) meer van lineaire games i.p.v. open world/eigen keuzes. Geen ramp, maar dat maken dat soort spellen minder jouw ding dan spellen die je min of meer aan de hand houden met waar je heen moet, wat je moet doen etc. Sommigen zijn te overrompeld bij de hoeveelheid aan keuzes en haken (mede) daardoor af. Dat maakt die spellen niet minder, hooguit minder geschikt voor de desbetreffende personen :)

Ik hou zelf een stuk minder van spellen die me aan de hand nemen, ik ervaar liever op eigen tempo wat ik doe, wanneer en hoe. Dat begon al vroeg met point and click adventures en later uitgebreid met open world games als GTA of RDR.

Merk wel dat ik dientengevolge geen platformers meer speel. Alleen 2D Mario's kunnen me nog interesseren maar dan houdt het een flink eind op.

/In ieder geval de PS4 collectie weer uitgebreid dit weekend en over de 200 (fysieke) PS4 titels bereikt. Met RDR2, Battlefield 1, Track Lab, Arizona Sunshine en Project Highrise is het weer ruimte maken in de kast. Twijfel nog wel over wat andere VR titels die de moeite waard zijn los van de games die ik al heb maar dat bekijk ik later nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Heb wel met veel plezier Dark Souls, Bloodborne en Monster Hunter World gespeeld. Allemaal spellen waar je niet direct verteld wordt hoe en wat, maar waar er wel een beperkt aantal opties is op elk moment.
Maar ik ga het zo vanzelf merken. Hopelijk kan ik mezelf een beetje beheersen, zodat ik niet ineens aan de andere kant van de kaart sta zonder dat ik ook maar iets heb afgemaakt, want "oh, shiny" en dan voordat ik bij dat ben alweer een nieuwe "oh, shiny". :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Gisteravond eindelijk alle klusjes voor de vrouw gedaan en het gezin in bed gekregen!
Tijd voor weer een sessie RDR2!!!

Druk op de PS button.. PS4 gaat aan, start gewoon op.. echter controller is weer uit..
Reboot.. zelfde..
USB kabeltje eraan.. zelfde..
DS4 reset.. zelfde..
Reboot in safemode.. DS4 werkt!
Reboot normaal.. weer zelfde..
Rebuild database.. zelfde..

Na een dik uur kloten maar totaal chagrijnig naar bed gegaan..

Iemand een idee wat ik nog kan doen? Mijn vermoeden is dat het in de (bluetooth/wireless)chipset drivers (mogelijk update?) zit.. aangezien het in safemode wel allemaal werkt.

Heb het overigens met beide DS4, Moves, Aim en verschillende (ook de originele) usbkabels geprobeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 13:33
Sommige spellen kunnen je genre niet zijn. Zo zag ik dit weekend fall out 4 liggen waarbij je ook deel 3 kado kreeg. Voor 18 euro...tsja dan kan je kiezen ik neem de gok of je eerlijk afvragen, heb ik niets anders te spelen? Ik heb besloten deze games lekker te laten liggen.
Jij hebt jezelf ook deze vraag gesteld en gezien jij vind dat er niets is waar je nu zin in hebt, dan ben je imho niet slim bezig als je dan ‘tegen je zin in’ iets moet doen.
Voordeel met discs is dat je het altijd weer op v&a of mp kan zetten als het toch niet je ding is.

Hoop dat het je gaat bevallen!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juhrat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05-2024
[...]

Dit kan ik me inderdaad voorstellen, er is ook wel echt belachelijk veel te doen hoor. Puur om die reden focus ik me op dit punt ook echt puur op de Missions (+ Gold Medal Replays) en zie ik daarna wel in welke volgorde ik de Challenges / Treasure hunts e.d. ga doen. Dat het gehele online-gebeuren er nog niet is vind ik dan ook totaal geen straf, dat komt ergens daarna nog wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 15:09
[...]

Dit is wel herkenbaar. Had dat met de laatste Batman ook. Nu net klaar met God of War (eerste die ik speel) en ook daar schrok ik wel een beetje van. Al dat upgraden continue, al die verschillende 'werelden'. Daarom ook eerst wat 'things I wish I knew before playing...' gelezen en ik moet zeggen dat dat me vaak wel helpt bij dit soort spellen. Die geven wat richting en focus. Doe niet teveel dit, begin met dat... Uiteindelijk echt ontzettend genoten van God of War :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:27
Predje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:55:
Gisteravond eindelijk alle klusjes voor de vrouw gedaan en het gezin in bed gekregen!

Druk op de PS button.. PS4 gaat aan, start gewoon op.. echter controller is weer uit..
Reboot.. zelfde..
DS4 reset.. zelfde..

Iemand een idee wat ik nog kan doen? Mijn vermoeden is dat het in de (bluetooth/wireless)chipset drivers (mogelijk update?) zit.. aangezien het in safemode wel allemaal werkt.

Heb het overigens met beide DS4, Moves, Aim en verschillende (ook de originele) usbkabels geprobeerd.
Als je de DS4 aandoet brand dan de LED in de kleur rood of knipperend rood?

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GTA en R* titels zijn over het algemeen ook niet mijn ding, maar tot nu toe is RDR2 een goede game. De graphics en het krankzinnige oog voor detail maken heel veel goed. De game voelt verder heel "volwassen" aan.

Ik ben nog niet heel ver, dus wellicht kan mijn mening uiteraard nog veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Lasmibalsingh schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:42:
[...]

Als je de DS4 aandoet brand dan de LED in de kleur rood of knipperend rood?
Nee hij knippert wit en na 30 seconden ofzo gaat hij weer uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

bram1984 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:50:
[...]

Ik ben nog niet heel ver, dus wellicht kan mijn mening uiteraard nog veranderen.
Nah, zal wel niet. We zien jou straks niet eens meer op Tweakers omdat je al je tijd kwijt bent aan RDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juhrat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05-2024
Predje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:55:

Reboot.. zelfde..
DS4 reset.. zelfde..

Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad met een 2e hands PS4, hierbij zaten 2 DS4's die beide niet werkten. Mijn eigen DS4 van mij eigen PS4 werkte wél, kijk dus even of je van een vriend o.i.d. een controller kunt lenen, wellicht dat die wél werkt. Vervolgens:

1) Zet je PlayStation 4 systeem aan
2) Ga via je PS4 Dashboard naar Instellingen > Apparaten > Bluetooth Apparaten
3) Houd op je niet-werkende PS4 controller de PS knop (midden) en Share knop (linksboven) tegelijkertijd ingedrukt voor 5 seconden (terwijl deze controller via USB is verbonden met je PS4)
4) Je controller zou nu weergegeven moeten zijn in Bluetooth Apparaten
5) Selecteer deze en je controller zou gesynchroniseerd moeten zijn met je systeem

Vraag me niet waarom maar bij mij werkten vervolgens beide controllers weer, verder ook géén problemen meer gehad. Good Luck!
Predje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:04:
[...]

Nee hij knippert wit en na 30 seconden ofzo gaat hij weer uit.
Ik ben er vrijwel zeker van dat bovenstaande oplossing moet werken, dit probleem had ik namelijk ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Juhrat op 29-10-2018 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Thx! Zal het straks wel eens proberen. Het is min of meer wel wat ik ongeveer al geprobeerd heb.
Gekke is dat ik de PS4 gewoon aan kan zetten met de controller en dat deze ook verbonden is.
Echter gaat hij bij de sign-in direct uit.

Ik had ook een melding "too many usb devices".. deze melding is wel weg na een rebuilt database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 13:32
NukaWorldNL schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 01:30:
Nou dat was Horizon Zero Dawn voor de 2e keer weer. Alles wederom gedaan (behalve de hunting grounds), maar het blijft gewoon een tof spel man _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Frozen Wilds dlc is helemaal top qua sfeer. Maar nou is het wel genoeg hoor en ga ik aan andere games beginnen :+
..
Maar hopelijk maakt Guerilla Games echt ooit nog eens een 2e deel van Horizon Zero Dawn. Echt wat een game. Enorm van genoten. Zijn maar weinig games die ik 2 keer helemaal door speel _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik ben begonnen aan de DLC de Frozen Wilds toen ik HZD uitgespeeld had.
Als je HZD uitspeelt wordt de wereld gereset tot het moment voor dat je "end game" gaat spelen.
Nu net begonnen aan de Frozen Wilds en dat voelt toch vreemd wat betreft de tijdlijn.

Mee eens dat HZD geweldig speelt en een geweldige ervaring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik ben begonnen aan HZD maar kan er nog niet helemaal 'in komen' op de een of andere manier. Ik had het eigenlijk leuker gevonden als het dieren waren ipv mechanische robots (en ja, ik wist vooraf dat het over robots ging). Maar misschien verandert dat nog wanneer ik meer van het verhaal meekrijg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Laatst online: 10:39

JoeZuCK

_Fonz > all.

Cardwizard schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:00:
[...]

Ik vraag me echt af in hoeverre hier sprake is van een placebo effect of omdat dat ding iets nieuwer is en nog vrij van stof is om die reden stiller is.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

InF.Inc schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:39:
[...]

Ik vraag me echt af in hoeverre hier sprake is van een placebo effect of omdat dat ding iets nieuwer is en nog vrij van stof is om die reden stiller is.
En het verschilt sowieso al per spel... Ik denk niet dat hij RDR eerst op zijn oude console heeft geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Predje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:17:
Thx! Zal het straks wel eens proberen. Het is min of meer wel wat ik ongeveer al geprobeerd heb.
Gekke is dat ik de PS4 gewoon aan kan zetten met de controller en dat deze ook verbonden is.
Echter gaat hij bij de sign-in direct uit.

Ik had ook een melding "too many usb devices".. deze melding is wel weg na een rebuilt database.
Zodra er (terecht of niet) te veel apparaten gekoppeld zijn heb je exact wat jij omschrijft. Tijd terug ook gehad, wilde een vijfde controller (had ik toen nog niet door) koppelen met een PS4 maar deze ging direct weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
[...]

ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Mijn day one Pro is met RDR2 ook stiller dan met bijvoorbeeld God of War en HZD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-10 11:46

Odieus

Onuitstaanbaar

[...]

bram1984 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:38:
[...]

Mijn day one Pro is met RDR2 ook stiller dan met bijvoorbeeld God of War en HZD.
Hier hetzelfde met day one pro. Bij God of War gaat hij bij mij al als een straaljager tekeer in het hoofdmenu (ook direct bij het aanzetten).

[ Voor 28% gewijzigd door Odieus op 29-10-2018 12:52 ]

PSN: LinQ-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Exorcist schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:15:
[...]

Zodra er (terecht of niet) te veel apparaten gekoppeld zijn heb je exact wat jij omschrijft. Tijd terug ook gehad, wilde een vijfde controller (had ik toen nog niet door) koppelen met een PS4 maar deze ging direct weer uit.
Maar na de rebuilt database is die melding verdwenen..

Ik heb echter wel lange tijd 2 DS4, 2 moves, aim en PSVR aangesloten gehad. Maar dat moet toch kunnen?
En een USB stick.

Heb ook alles ontkoppeld, maar toch wil dan zelfs alleen een controller via USB kabel niet werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 11:31
Predje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:54:
[...]

Maar na de rebuilt database is die melding verdwenen..

Ik heb echter wel lange tijd 2 DS4, 2 moves, aim en PSVR aangesloten gehad. Maar dat moet toch kunnen?
En een USB stick.

Heb ook alles ontkoppeld, maar toch wil dan zelfs alleen een controller via USB kabel niet werken..
Je gaf aan dat je de DS4 gereset had. Wellicht dat de ps4 denkt dat je een nieuwe DS4 wil koppelen en de oude (niet geressette versie) van de DS4 nog in de database staat/stond?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Melantrix schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:03:
[...]
Wellicht dat de ps4 denkt dat je een nieuwe DS4 wil koppelen en de oude (niet geressette versie) van de DS4 nog in de database staat/stond?
Maar als hij er draadloos zijn PS4 mee kan opstarten, moet het toch echt wel zijn dat beide al gepaird zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Announcing PlayStation Classic’s full line-up of 20 games

Battle Arena Toshinden
Cool Boarders 2
Destruction Derby
Final Fantasy VII
Grand Theft Auto
Intelligent Qube
Jumping Flash!
Metal Gear Solid
Mr. Driller
Oddworld: Abe’s Oddysee
Rayman
Resident Evil Director’s Cut
Revelations: Persona
Ridge Racer Type 4
Super Puzzle Fighter II Turbo
Syphon Filter
Tekken 3
Tom Clancy’s Rainbow Six
Twisted Metal
Wild Arms

https://blog.eu.playstati...-of-20-games/#sf201031775

Is het voor mij niet echt waard om hier €100 voor te betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Raem op 29-10-2018 13:20 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope. Gemiste kans :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Raem

Ik zit meer te wachten op de Nintendo 64 Mini.

PS 1 en 2 heb ik niet veel mee, ik zat toen meer op de PC te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Raem schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:17:
Los van het gegeven dat ik vrijwel alle spellen al heb, voor mij wel. Maar had het ding sowieso al besteld, leuk om neer te zetten.

Maar ik ben wel tevreden met de lijst. Resident Evil, FFVII, MGS, GTA, Twisted Metal, Destruction Derby..toch titels waarop ik had gehoopt. Ik "mis" dan wel een Gran Turismo, Crash Bandicoot en bijv. Tomb Raider maar je zult ergens in en voor moeten kiezen.

Ben alleen bang dat dit ding niet voorzien kan worden van extra games, gok dat de opslagruimte precies genoeg is of in ieder geval niet afdoende om nog wat spellen te huizen van 200~700MB. FFVII is natuurlijk al een aardige aanslag op de hoeveelheid beschikbare opslag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vraag me sowieso af of daar echt een grote markt voor is. Ik vind een NES toch nog altijd meer historisch dan een PSX. En er was gewoon een grote hype destijds plus een zeer beperkte oplage waardoor het sowieso leek alsof iedereen die mini NES wou.
Er zijn overigens toch verschillende classics die hier ontbreken: WipEout, Silent Hill, Crash Bandicoot, Spyro, ... toch allemaal titels die de naam PlayStation op de kaart gezet hebben. EDIT: en inderdaad, hoe kon ik Gran Turismo en Tomb Raider vergeten :). Trouwens, de meeste van die titels staan hier boven nog altijd in de kast. Misschien eens tijd om mijn PSone na een decennium terug uit de kast te halen.

[ Voor 20% gewijzigd door Twixie op 29-10-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:15
The Inquisitor schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:38:
Ik ben begonnen aan HZD maar kan er nog niet helemaal 'in komen' op de een of andere manier. Ik had het eigenlijk leuker gevonden als het dieren waren ipv mechanische robots (en ja, ik wist vooraf dat het over robots ging). Maar misschien verandert dat nog wanneer ik meer van het verhaal meekrijg :)
Dat wordt in ieder geval uitstekend uitgelegd uiteindelijk, het is niet alleen maar "dino robots!!!1!one" maar zit heel goed in het verhaal verweven vond ik zelf :)
Wel duurt het behoorlijk lang voor je die reden vindt en je moet er wel de logs die je her en der kunt vinden voor beluisteren/lezen (al is het ook niet echt verstopt, volg de main storyline en let daar een beetje op en je vindt het wel).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 13:47

s0kkie

Cowabunga

Syphon Filter en MGS _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:17:
Waar zijn klassiekers als Crash Bandicoot, GT3 A-Spec, Wipeout, Ridge Racer, of zijn het enkel games van officiële Sony studio's die op de mini staan?

*ik weet niet of de titels die ik opnoem van niet-Sony studio's komen...

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 29-10-2018 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
dvdkiwi schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:37:
[...]

Waar zijn klassiekers als Crash Bandicoot, GT3 A-Spec, Wipeout, Ridge Racer, of zijn het enkel games van officiële Sony studio's die op de mini staan?

*ik weet niet of de titels die ik opnoem van niet-Sony studio's komen...
GT3 is een PS2 titel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, dan heb ik deel 2 nog op de 1 gespeeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Finraziel schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:36:
[...]

Dat wordt in ieder geval uitstekend uitgelegd uiteindelijk, het is niet alleen maar "dino robots!!!1!one" maar zit heel goed in het verhaal verweven vond ik zelf :)
Wel duurt het behoorlijk lang voor je die reden vindt en je moet er wel de logs die je her en der kunt vinden voor beluisteren/lezen (al is het ook niet echt verstopt, volg de main storyline en let daar een beetje op en je vindt het wel).
Top :) Ik ga ook sowieso nog even door. Vanavond heb ik tijd dus ga ik er weer even wat uurtjes in steken. Er is natuurlijk ook een reden waarom jullie het allemaal zo geweldig vinden, ik moet het alleen zelf even vinden. Tot nu toe vind ik het vaker interessanter om mensen/bandit camps tegen te komen dan robot dino's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ik heb een launch model PS4 pro en die maakt zoveel lawaai dat ik mijn gamesessies eerder stop. Volgens google zijn de huidige bundles nog steeds een loterij, maar ik denk dat ik de gok toch maar ga nemen.
En als ik de recente berichten hier lees is er ook geen garantie dat de CUH-7216B stiller is dan de CUH-7116B variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:56
dvdkiwi schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:45:
[...]

Ah, dan heb ik deel 2 nog op de 1 gespeeld :D
Ik zou dan ook eerder zeggen dat GT1 erop zou moeten. Toch wel een game die vanwege zijn nachtrace veel mensen destijds heeft overgehaald vanwege de "grafische pracht" :P

Maar komen die remakes/rereleases straks niet ook gewoon op PSN dan? Weinig zin om een extra console te gaan kopen voor dit, maar voor een paar tientjes wil ik ze best op de PS4 spelen. Nu ziet het eruit alsof je beter voor 5 euro een PS1 op marktplaats kunt halen

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 29-10-2018 15:28 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 21:22
shoombak schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:16:
ik heb een launch model PS4 pro en die maakt zoveel lawaai dat ik mijn gamesessies eerder stop. Volgens google zijn de huidige bundles nog steeds een loterij, maar ik denk dat ik de gok toch maar ga nemen.
En als ik de recente berichten hier lees is er ook geen garantie dat de CUH-7216B stiller is dan de CUH-7116B variant.
Weet niet of dit een optie is.

Maar als je geen 4K TV hebt zou ik gewoon een Slim halen. Heb nu tijdelijk even een PS4 Slim, en wat is dat ding muisstil vergelijken met een Pro. En games als RDR2 en Spider-Man zien er nog steeds prachtig uit op een normale PS4.

Op een 1080p TV is het verschil echt miniem; wellicht een iets betere framerate/resolutie op de Pro, maar dat is nauwelijks zichtbaar als je geen goede 4K TV hebt.

Enige minpunt van een Slim is dat hij geen optical port heeft. Voor de rest een top ding!

[ Voor 5% gewijzigd door Sefaex op 29-10-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Sefaex schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:38:
[...]
Op een 1080p TV is het verschil echt miniem; wellicht een iets betere framerate/resolutie op de Pro, maar dat is nauwelijks zichtbaar als je geen goede 4K TV hebt.

Enige minpunt van een Slim is dat hij geen optical port heeft.
Ben ik het persoonlijk niet mee helemaal mee eens. Verschil tussen 30 en 60 is zeker wel te merken maar dipjes merk je nog het meest. En dat is allebei waarschijnlijk beter op de pro.

En voor mij persoonlijk heb ik wel een optische poort nodig, omdat ik mijn playstation op een monitor aansluit zonder speakers. Ik heb een losse audio poort nodig.

Ik ben overigens zelf 2e hands en launch model ps4 overgenomen van een vriend. Het is een beetje een stofzuiger, maar echt niet genoeg om met het spelen te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Juhrat schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:07:
[...]

Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad met een 2e hands PS4, hierbij zaten 2 DS4's die beide niet werkten. Mijn eigen DS4 van mij eigen PS4 werkte wél, kijk dus even of je van een vriend o.i.d. een controller kunt lenen, wellicht dat die wél werkt. Vervolgens:

1) Zet je PlayStation 4 systeem aan
2) Ga via je PS4 Dashboard naar Instellingen > Apparaten > Bluetooth Apparaten
3) Houd op je niet-werkende PS4 controller de PS knop (midden) en Share knop (linksboven) tegelijkertijd ingedrukt voor 5 seconden (terwijl deze controller via USB is verbonden met je PS4)
4) Je controller zou nu weergegeven moeten zijn in Bluetooth Apparaten
5) Selecteer deze en je controller zou gesynchroniseerd moeten zijn met je systeem

Vraag me niet waarom maar bij mij werkten vervolgens beide controllers weer, verder ook géén problemen meer gehad. Good Luck!

[...]

Ik ben er vrijwel zeker van dat bovenstaande oplossing moet werken, dit probleem had ik namelijk ook.
Het probleem is dat ik dus het dashboard niet kan besturen omdat geen 1 apparaat wil connecten.
Heb nu een reset gedaan, maar dat werkt ook niet.

De DS4's laden wel op (orange langzaam aan/uit) en ze worden in safemode.
En ik kan de PS4 ermee aan zetten.

Maar na het PS logo gaat de DS4 weer uit en opladen indien gekoppeld aan USB kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:50
Gropah schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:05:
[...]

Ben ik het persoonlijk niet mee helemaal mee eens. Verschil tussen 30 en 60 is zeker wel te merken maar dipjes merk je nog het meest. En dat is allebei waarschijnlijk beter op de pro.

En voor mij persoonlijk heb ik wel een optische poort nodig, omdat ik mijn playstation op een monitor aansluit zonder speakers. Ik heb een losse audio poort nodig.

Ik ben overigens zelf 2e hands en launch model ps4 overgenomen van een vriend. Het is een beetje een stofzuiger, maar echt niet genoeg om met het spelen te stoppen.
Het is maar net wat je wil.
Ik heb de pro omdat ik zoveel mogelijk wil gamen op 60fps die ook stabieler is.

Daarnaast vind ik ook de kwaliteit van textures goed te zien, zelfs op mijn 1080p scherm. Maatje heeft dezelfde tv en een base PS4 en het verschil is echt wel aanwezig.
Nadeel is dat ik dit soort details heel goed zie en maatje van mij al een stuk minder.

Het verschilt dus ook per persoon.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:37:
[...]

Het probleem is dat ik dus het dashboard niet kan besturen omdat geen 1 apparaat wil connecten.
Heb nu een reset gedaan, maar dat werkt ook niet.

De DS4's laden wel op (orange langzaam aan/uit) en ze worden in safemode.
En ik kan de PS4 ermee aan zetten.

Maar na het PS logo gaat de DS4 weer uit en opladen indien gekoppeld aan USB kabel.
In het Device/controller menu zit een optie of je wil dat de controller via Bluetooth of via USB wil 'communiceren' als ie aan een kabel hangt.. misschien is dat iets? Als je er kunt komen natuurlijk :/

PS misschien in safemode booten? (Kan dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 09-10 19:32
Even een korte vraag...

Ik heb m'n ps4 in DMZ gezet. Moet ik Upnp dan uitzetten, aan laten of maakt 't geen reet uit?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Monda schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 23:35:
Ik heb m'n ps4 in DMZ gezet. Moet ik Upnp dan uitzetten, aan laten of maakt 't geen reet uit?
Uit. UPnP zorgt dat een router automatisch de juiste poorten forwardt naar het device. Wanneer je een device in de DMZ zet, zet je het device echter open op het internet en hit alle inkomende trafiek het device, of maw er moet niets geforward worden.
Vanuit security standpunt zou ik wel niets in de DMZ zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 21:21
Vanavond begonnen aan Detroit Become Human. Man het is zeker een vet spel hoor en wow die muziek _/-\o_ Maar ik blijf dit soort games toch wel lastig vinden als ik heel eerlijk moet zijn. Niet qua moeilijkheidsgraad, maar puur dat snelle reageren. Ik hou juist van een goed verhaal en keuzes maken in een verhaal. Het verhaal is zeker al tof, maar dat snelle reageren maakt het toch net minder leuk. Ik snap dat het bij dit soort games hoort, maar ik wil juist rustig de tijd nemen om een keuze te maken en door dat snel te moeten reageren ben ik bijvoorbeeld snel een onderzoek scene vergeten en maak ik dus de verkeerde keuze. Heb dat nou al te vaak gedaan en dat is zo jammer :'( Ben volgens mij pas 1/3 van het spel en heb nu al het gevoel dat het verhaal wat ik wil maken al helemaal verkeerd gaat. Daarom heb ik Heavy Rain en Beyond Two Souls ook nooit echt gespeeld, terwijl het echt zonde is omdat het echt goede verhalende games zijn.

Het komt bij mij ook omdat ik time trial dingen echt haat in games. Daarom deed ik bijvoorbeeld in Horizon Zero Dawn die Hunting Grounds niet. Waarom maken ze niet een difficulty dat je puur de story kan doorlopen zonder die gehaaste timed keuzes. Maar nogmaals het is zeker wel een toffe game :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Sagat schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:34:
[...]

Sommige spellen kunnen je genre niet zijn. Zo zag ik dit weekend fall out 4 liggen waarbij je ook deel 3 kado kreeg. Voor 18 euro...tsja dan kan je kiezen ik neem de gok of je eerlijk afvragen, heb ik niets anders te spelen? Ik heb besloten deze games lekker te laten liggen.
Jij hebt jezelf ook deze vraag gesteld en gezien jij vind dat er niets is waar je nu zin in hebt, dan ben je imho niet slim bezig als je dan ‘tegen je zin in’ iets moet doen.
Voordeel met discs is dat je het altijd weer op v&a of mp kan zetten als het toch niet je ding is.

Hoop dat het je gaat bevallen!
Tot nu toe gaat het wel goed. Ben iets te veel afgeleid, maar nog niet tot vervelens toe. Enige ding is dat ik geen idee heb wat ik nou precies doe. 4 huiden, een dier achterop en een konijn aan het zadel, geen idee waar het nuttig voor is. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Twixie schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 23:51:
[...]

Uit. UPnP zorgt dat een router automatisch de juiste poorten forwardt naar het device. Wanneer je een device in de DMZ zet, zet je het device echter open op het internet en hit alle inkomende trafiek het device, of maw er moet niets geforward worden.
Vanuit security standpunt zou ik wel niets in de DMZ zetten.
Oké thnx. Maar ik kom toch veel dmz tegen mbt de ps4.
Is er een wezenlijk risico als je de ps4 in DMZ zet? Bij een pc lijkt me dit risico bijv veel groter of is er eigenlijk geen verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Monda schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:12:
[...]
Is er een wezenlijk risico als je de ps4 in DMZ zet? Bij een pc lijkt me dit risico bijv veel groter of is er eigenlijk geen verschil?
Klopt, bij een PS4 is dat risico wel veel kleiner omdat je veel minder controle hebt op wat je kan installeren. Ook het OS zelf is veel meer dichtgetimmerd dan een PC OS. Al bij al zal met een PS4 het risico wel enorm laag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Twixie schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:40:
[...]

Klopt, bij een PS4 is dat risico wel veel kleiner omdat je veel minder controle hebt op wat je kan installeren. Ook het OS zelf is veel meer dichtgetimmerd dan een PC OS. Al bij al zal met een PS4 het risico wel enorm laag zijn.
Helder, dankjewel. Ik denk dat ik dmz zo laat staan. Echter, moet ik Upnp dan uitschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Monda

Ik heb mijn PS4 Pro in DMZ staan met uPNP aan.
Ik download met 400mb/s en mijn NAT is altijd open.

Ik heb hiermee nog geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:05:
@Monda

Ik heb mijn PS4 Pro in DMZ staan met uPNP aan.
Ik download met 400mb/s en mijn NAT is altijd open.

Ik heb hiermee nog geen problemen ondervonden.
Netjes! Ik dacht dat ze misschien in conflict konden komen met elkaar, omdat er ergens een vergelijkbare functie is.
Maar dan laat ik het lekker zo staan. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
poor Leno schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:06:
[...]

In het Device/controller menu zit een optie of je wil dat de controller via Bluetooth of via USB wil 'communiceren' als ie aan een kabel hangt.. misschien is dat iets? Als je er kunt komen natuurlijk :/

PS misschien in safemode booten? (Kan dat?)
Ik kan de PS4 in Safe Mode starten. Dan werkt de controller ook!
Daarnaast kan ik de PS4 ook wireless aanzetten met de controller, dus er is wel degelijk een verbinding.
De controller blijft dan ook aan totdat ik ingelogd ben, daarna gaat hij uit.

Ik kan dus niets met settings op het dashboard zelf.

Inmiddels de frustratie ten top en heb al meermaals een factory reset gedaan en de PS4 door de kamer gesmeten. Echt ver gaan we niet meer komen aangezien ik alle games weer opnieuw kan beginnen.

Heb 1000 keer reset gedaan (PS4 en DS4) alle USB-poorten, verschillende USB-kabels, verschillende controllers. Stroom eraf, database rebuild, system rebuild, update opnieuw installeren.

0.0 verandering. Alles werkt tot ik in het dashboard zit.

Met bepaalde kabels krijg ik ook nog de melding too many usb devices, met andere kabels weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Monda schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:00:
[...]
Helder, dankjewel. Ik denk dat ik dmz zo laat staan. Echter, moet ik Upnp dan uitschakelen?
Ik denk niet dat je het moet uitschakelen. Het zal enkel nooit gebruikt worden.
UPnP zorgt ervoor dat de PS4 aan je router kan doorgeven welke poorten er moeten geforward worden naar de PS4. Als je PS4 al in de DMZ staat (wat de PS4 zelf niet kan zien/weten) dan gaat de router gewoon niets met die informatie doen want de router gaat gewoon al alle inkomende connecties forwarden naar de PS4 (dat is namelijk wat DMZ doet).
Dat is overigens wat ik gisteren al schreef :).

PS: bemerk dus ook dat er qua snelheid totaal geen verschil is tussen DMZ of UPnP. In beide gevallen passeert de traffiek uiteraard nog altijd via je router, en moet je router nog altijd connecties forwarden naar je PS4. Het verschil is: bij DMZ doet hij dat met elke connectie, bij UPnP enkel met connecties op poorten die moeten geforward worden zoals de PS4 aangaf aan de router via UPnP.
Het verschil zit dus eigenlijk puur in wat er gebeurt met onbekende inkomende connecties. Bij DMZ gaan die ook geforward worden en je PS4 hitten (die ze dan zal refusen). Bij UPnP zal de router zelf al merken dat die connectie ongewenst is, omdat er geen port forward rules voor zijn, en dus zelf de connectie refusen. Dit is een andere reden waarom ik nog altijd UPnP prefereer.

[ Voor 49% gewijzigd door Twixie op 30-10-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Predje

Garantie:

https://www.playstation.com/nl-nl/get-help/#!/

Je kunt ermee chatten, Email en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Heb het ding al een paar jaar, zit geen garantie meer op..

Toch via de site het e.e.a. ingevuld en de suggesties had ik allemaal al geprobeerd.

Nu €150 betaald en de PS4 staat klaar om straks op de post te gaan.

Enorm balen.. lig ik er 2 weken uit terwijl ik midden in RDR2 zit... (waar ik ook weer opnieuw mee kan beginnen!)..

Hoe kan zoiets te kapot gaan zonder aan te raken!

[ Voor 36% gewijzigd door Predje op 30-10-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
shoombak schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:16:
Ik heb mijn vorige Pro ook verkocht om die reden, ik vond een spel spelen gewoon niet meer leuk met zoveel herrie, de nieuwe revisie is (in ieder geval tot nu) een heel stuk stiller

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sony heeft 86.1 miljoen ps4's verscheept sinds 30 september, Sony verwacht nu 97,5 miljoen ps4's te hebben verscheept op 30 maart 2019 ( dit was vorig kwartaal nog een verwachte 97 miljoen stuks).
Pagina: 1 ... 45 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.