Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:38
JBS schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:04:
Normaal staat mijn PS4 in de woonkamer (waar ik af en toe FIFA speel). Mijn PlaySeat staat echter op mijn werkkamer, waar ik de PS4 aansluit als ik ga racen. Nu vind ik het geluid tijdens het spelen van F1 van ondergeschikt belang, maar de S/PDIF uitgang op de PS4 beperkt me ook wat in het aansluiten van een setje speakertjes. Ja, het zou ook op de controller kunnen, maar dat vind ik wat onhandig.

Iemand hier in een vergelijkbare situatie? Hoe heb je een wat simpeler setje speakers op je PS4 aangesloten? Bijvoorbeeld via een S/PDIF naar RCA convertor https://nl.aliexpress.com/item/4000437560223.html? Of juist een simpel setje mét S/PDIF ingang?
Je kunt ook kijken naar het aftakken van HDMI-signaal. Want stel je haalt straks nog een keer een PS5, dan zul je wat anders moeten gebruiken, gezien die geen SPDIF heeft.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:51
Laatste dagen Last of Us 1 toch weer een kans gegeven na jaren geleden 2 uurtjes gespeeld te hebben en in paar dagen uitgespeeld. Toch best een capabele action adventure game.

Nu dat TLOU2 voor 30 E te krijgen is ook maar deeltje 2 besteld.
Alle spoilers al van gelezen maar de gameplay-loop van looten/sneaken/craften was wel ok genoeg om ook deel 2 voort te gaan zetten en op gegeven moment raak je gehecht aan de characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Steefmeister schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:48:
Iemand van jullie PS Remote Play werkend gekregen op windows? Op android en IOS werkt het zonder problemen.

Wanneer ik de PS Remote Play app start in windows wordt mij gevraagd in te loggen. Nadat ik mijn wachtwoord heb ingetoetst krijg ik telkens de melding 'Er kan geen verbinding met de server tot stand worden gebracht. (18. 14a9645f.1608558134.da556f1e).

Een herinstallatie van Remote Play helpt niet en inloggen op de website is geen enkel probleem. Ik heb het nog nooit eerder gebruikt op windows en heb het probleem sinds vrijdag.

De website linkt enkel naar problemen met inloggen omtrent wachtwoord, maar dat is uitgesloten. Iemand anders hetzelfde of vergelijkbaar probleem (gehad) ?
Jep, werkt prima op windows 10.
Ik heb het overigens alleen met m'n PS5 geprobeerd, maar dat zou geen verschil moeten maken.

Heb jij misschien iets in je netwerk draaien wat de verbinding blokkeert?

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-07 09:26
Bas170 schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:14:
[...]

Jep, werkt prima op windows 10.
Ik heb het overigens alleen met m'n PS5 geprobeerd, maar dat zou geen verschil moeten maken.

Heb jij misschien iets in je netwerk draaien wat de verbinding blokkeert?
Het lijkt me sterk. Wanneer ik verbind via mijn telefoon, zowel IOS als Android is er geen issue. Dit gaat om hetzelfde wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:39
Echt een enorme berg spellen in de januari sale 8)

https://www.budgetgaming....uitverkoop-van-start.html

Maar eens kijken naar Fallout 4, Bayonetta en Van Helsing. Oh en Full Throttle voor €5,99 :9

En de laatste Tomb Raider bundel voor 14,99 is ook niet echt heel slecht.

[ Voor 38% gewijzigd door Vrijdag op 28-12-2020 11:36 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:37
Jelloz schreef op zondag 27 december 2020 @ 21:59:
Laatste dagen Last of Us 1 toch weer een kans gegeven na jaren geleden 2 uurtjes gespeeld te hebben en in paar dagen uitgespeeld. Toch best een capabele action adventure game.

Nu dat TLOU2 voor 30 E te krijgen is ook maar deeltje 2 besteld.
Alle spoilers al van gelezen maar de gameplay-loop van looten/sneaken/craften was wel ok genoeg om ook deel 2 voort te gaan zetten en op gegeven moment raak je gehecht aan de characters.
Als jij The last of Us 'capabele action adventures' vindt dan vraag ik me af wat jij dan echt goede action adventures vindt :) :)

Persoonlijk vind ik TLOU (zeker de 1e) brijlant in elkaar zitten.....zo goed dat ik hem gewoon nog een keer gekocht heb (heb de ps3 versie ook)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:51
LaFleche schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:20:
[...]

Als jij The last of Us 'capabele action adventures' vindt dan vraag ik me af wat jij dan echt goede action adventures vindt :) :)

Persoonlijk vind ik TLOU (zeker de 1e) brijlant in elkaar zitten.....zo goed dat ik hem gewoon nog een keer gekocht heb (heb de ps3 versie ook)
Ik ben een oude zeikerd qua games (of heb vroeger teveel gegamed), TLOU's core gameplay is gewoon rondsluipen achter chest-high walls, vijanden uitschakelen met ofwel guns, neersteken met critical actie als je dichtbij genoeg komt of een valstrik maken verder glanzende voorwerpen uit verstopplekjes looten, de enemy-types etc zijn vrij basaal of je ze nou zombies of infected noemt.

Het meeslepende verhaal/setting is goed gedaan hoor.

Bloodborne heb ik erg hoog zitten. God of War PS4 vond ik erg vet, ondanks dat het ook wel wat formule-technisch is geworden deels. Zelda Breath of the Wild wellicht, al trok ik de durability van wapens/schilden niet om het te blijven spelen. Horizon Zero Dawn was op zich goed en capabel (ook al vond ik Aloy stront-irritant worden met haar quasi bijdehandte gemekker tijdens story-quests, baal beetje dat ze in 2 terugkomt, maar ja wie anders kan zich zo goed verstoppen in het chest-high rode gras :z ).

Mijn persoonlijke mening is dat de game-industrie een beetje stagneert qua gameplay en zich teveel focust op meer pixels kloppen om het shiny te maken in 4K. Pre-corona had ik eigenlijk ook een hele tijd niet gegamed (en ook al een klaag discussie in dit topic gehouden O+).

Zou cool zijn als ze met een doorbraak in enemy AI of dynamisch veranderende werelden op basis van je keuzes wat meer kunnen doen zoals het coole nemesis systeem in Middle-Earth Shadow of War. De computing power eens wat meer benutten ipv. meer polygonen kloppen in crunch-time.

Maar ja, je moet wat als je vriendin Frostpunk aan het diehard no-lifen is achter mijn pc, kan ik net zo goed de PS4 aanslingeren om hier te gaan lopen stoken achteraf :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-07 17:09
Vrijdag schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:25:
Echt een enorme berg spellen in de januari sale 8)

https://www.budgetgaming....uitverkoop-van-start.html

Maar eens kijken naar Fallout 4, Bayonetta en Van Helsing. Oh en Full Throttle voor €5,99 :9

En de laatste Tomb Raider bundel voor 14,99 is ook niet echt heel slecht.
En ik hoopte zo op minecraft ertussen. DVD zelf werkt niet meer hier :'(
Wel Full throttle aangeschaft. Kon het niet laten toen ik hem zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
Altijd leuk tijdens een lockdown en vakantie dat je ps4pro door een verplichte update vaarwel zegt. En net natuurlijk 2 dagen uit de garantie. Waarom eerst Sony zegt, je hebt maar 1 jaar. En de verkopende partij, je hebt twee jaar. Maar je moet kunnen aantonen dat jij het defect niet heb veroorzaakt.

Hoe ga ik die ps4 pro dan terug brengen. Nou niet dus. Alles is dicht, gelukkig wordt mijn garantie verlengd zolang de winkels dicht blijven. Tot die tijd een dode ps4 pro.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-07 16:41
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:40:
Altijd leuk tijdens een lockdown en vakantie dat je ps4pro door een verplichte update vaarwel zegt. En net natuurlijk 2 dagen uit de garantie. Waarom eerst Sony zegt, je hebt maar 1 jaar. En de verkopende partij, je hebt twee jaar. Maar je moet kunnen aantonen dat jij het defect niet heb veroorzaakt.

Hoe ga ik die ps4 pro dan terug brengen. Nou niet dus. Alles is dicht, gelukkig wordt mijn garantie verlengd zolang de winkels dicht blijven. Tot die tijd een dode ps4 pro.
1 geluk; in Nederland geldt dat je recht hebt op een "goed product". Dat betekend dat in jouw geval de "2 jaar garantie" niet persé het einde hoeft te zijn van de "wettelijk vastgelegde garantietermijn" van 2 jaar ;

"Veel consumenten denken dat zij volgens de wet standaard recht hebben op 2 jaar garantie. Dit komt uit Europese regels. Maar in Nederland hebben we geen wettelijke garantietermijn van 2 jaar. In plaats daarvan staat in de Nederlandse wet dat een product zo lang moet meegaan als u ervan mag verwachten. Van veel producten mag u verwachten dat ze langer meegaan dan 2 jaar. Daarom hebt u bij deze producten ook na 2 jaar nog wettelijke garantie."

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

interessant detail waar veel verkopers onderuit proberen te komen: "Let op: bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant."

Zo heb ik zelf ooit 50% van het aankoopbedrag teruggekregen nadat mijn TV er ineens mee stopte 2,5 jaar na aanschaf. Ik moest daarvoor wel de verkoper er even op wijzen dat ze na die 2 jaar nog niet onder de garantie termijn uit konden komen ;)

Succes in ieder geval! :)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:40:

https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten

Hier heb je misschien wat aan :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:39
Quote van @Kyhfin uit het PS5 topic en ook voor de PS4 spelers interessant:
PS plus games van Januari bekend.
  • Maneater PS5
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Greedfall
Wederom geen slechte games :)

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 31-12-2020 09:54 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Een tijdje geleden heb ik Trine 4 gekocht, en voordat ik die ging spelen wilde ik de voorgaande delen nog eens spelen. Trine 3 heb ik destijds na een paar levels opzij geschoven en ik sloot me aan bij de storm van kritiek op dat deel. Aangezien ik tegenwoordig 3D gaming op een projector setup met 120" scherm doe, wilde ik na de geweldige eerste 2 delen toch Trine 3 nog een kans geven. Ik moet zeggen dat ik m'n mening echt heb bijgesteld. De sfeer en gameplay zijn anders, maar de makers verdienden ook weer niet de tirades die er zijn geweest. Er zitten echt wel pareltjes van levels tussen en na een beetje gewenning is de bediening prima te doen. Het zal ook helpen dat 3D op een groot scherm de navigatie in de diepte een stuk makkelijker maakt. Uiteindelijk blij dat ik 'm heb uitgespeeld :) Trine 4 is nog even wennen. Het is grafisch mooi, maar ik vind de vijanden tot nu toe saai en cheap vormgegeven. Het is alsof je een retro game uit de jaren '80/'90 zit te spelen. Hopelijk verandert dat nog en wordt het meer zoals Trine 1/2/3 waar zeker in Trine 2 echt veel creativiteit met mooie graphics zat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 21:30
Is er iemand die via dat formulier van Sony restitutie heeft aangevraagd voor Cyberpunk? Zo ja, heb je ooit een bevestiging gehad? Ik wacht eigenlijk nog steeds op nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-07 15:25
dvdkiwi schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:54:
Quote van @Kyhfin uit het PS5 topic en ook voor de PS4 spelers interessant:

[...]

Wederom geen slechte games :)
Oooh Shadow of the Tomb Raider nice! En bij Stadia deze maand al F1 2020 gratis. Wordt een drukke maand in de weinige vrije uurtjes :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 15:38
Hoeveel spellen zitten er op PlayStation plus die je vrij kan spelen? Namens m’n zoontje is de vraag. Zelf speel ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
babbi schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:10:
Hoeveel spellen zitten er op PlayStation plus die je vrij kan spelen? Namens m’n zoontje is de vraag. Zelf speel ik niet.
Per maand variërend van de 2 tm 4 games die je gratis kan claimen en kan blijven spelen zolang je een PSplus abbo hebt.

Je kan alleen de games spelen die geclaimed hebt. Het is niet zo dat er een x aantal games beschikbaar zijn voor je zoon om zomaar te spelen. Daarvoor kun je beter overstappen naar PSnow waar je gratis games kan spelen zolang ze in het aanbod zitten. Vergelijk PSnow met Netflix/Videoland/Disney+ etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 617899

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 617899 op 08-05-2021 19:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
babbi schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:10:
Hier heb je een overzicht van wat er vroeger al langsgekomen is. In principe zijn dat dus ook wel titels die je niet meer zult krijgen : https://playstation.fando...n_Plus_games_(PAL_region) . Zoals hierboven aangehaald is het dus elke maand een ander aanbod, maar de vorige geclaimde games blijf je ook wel behouden en speelbaar zolang je maar een actief PS+ abonnement hebt.

Voordeel is dus dat je na verloop van tijd een hele hoop games begint te hebben. Nadeel is dan weer dat het hoe langer hoe lastiger wordt om niet meer te hernieuwen. Op dit moment heb ik bvb ongeveer 250 PS4 games via PS+ die ik dus ineens allemaal niet meer zou kunnen spelen als ik geen PS+ meer zou nemen.

Omgekeerd kan ik natuurlijk ook redeneren dat ik voor mijn €60 per jaar (in de praktijk minder als je op het juiste moment koopt) aan PS+ abonnement wel veel meer krijg dan iemand die nu pas met PS+ begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Exirion schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:36:
Een tijdje geleden heb ik Trine 4 gekocht, en voordat ik die ging spelen wilde ik de voorgaande delen nog eens spelen. Trine 3 heb ik destijds na een paar levels opzij geschoven en ik sloot me aan bij de storm van kritiek op dat deel. Aangezien ik tegenwoordig 3D gaming op een projector setup met 120" scherm doe, wilde ik na de geweldige eerste 2 delen toch Trine 3 nog een kans geven. Ik moet zeggen dat ik m'n mening echt heb bijgesteld. De sfeer en gameplay zijn anders, maar de makers verdienden ook weer niet de tirades die er zijn geweest. Er zitten echt wel pareltjes van levels tussen en na een beetje gewenning is de bediening prima te doen. Het zal ook helpen dat 3D op een groot scherm de navigatie in de diepte een stuk makkelijker maakt. Uiteindelijk blij dat ik 'm heb uitgespeeld :) Trine 4 is nog even wennen. Het is grafisch mooi, maar ik vind de vijanden tot nu toe saai en cheap vormgegeven. Het is alsof je een retro game uit de jaren '80/'90 zit te spelen. Hopelijk verandert dat nog en wordt het meer zoals Trine 1/2/3 waar zeker in Trine 2 echt veel creativiteit met mooie graphics zat.
Inmiddels Trine 4 uitgespeeld. Mixed feelings. Prachtige sfeer, muziek en graphics zoals we gewend zijn, maar gameplay kan me niet echt overtuigen. Het hele vijandenconcept met die dromen vind ik nog steeds tegenvallen. Doet enorm veel afbreuk aan de kwaliteit van de rest van de game. Het was de moeite waard, maar ik vond ‘zelfs’ Trine 3 uiteindelijk leuker om te spelen. Dat mensen dit de beste Trine van de serie noemen snap ik echt niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-07 13:30
Weet iemand nog ergens PS4 camera’s te koop? Vriend zoekt er een (niet voor psvr) en ik keek even maar overal uitverkocht lijkt het.

Ps5 en ps3 cameras werken niet. Nieuwe model kopen werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ouch die 2020 wrapup is wel confronterend... :+

Al klopt het niet helemaal.

Ik heb 407 uur Dayz gespeeld (ook de nummer 1 afgelopen jaar) en heb in totaal 343 uur online gespeeld... terwijl dayz alleen online kan, tevens mijn enige online game volgens mij. :)

En 1574 uur offline.... :X

En dat over 300 dagen. :P

Ik geef gewoon corona de schuld. En ik schijn 53 games gespeeld te hebben... lijkt me wat veel eigenlijk. En 7 psn+ games geclaimd waarom had ik ook alweer Plus? Ohja cloudsaves. :P

Fallout 4 en wastelands stonden respectievelijk op mijn 2de en 3de plek.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-07 12:01

Lapras

Ice beam

Ik ben nu halverwege FF 7 Remake. Kan iemand mij vertellen waarom dit zo'n geniaal spel was? Ik heb geen idee hoe de oorspronkelijke FF 7 was, maar het werd altijd in een adem genoemd met Ocarina of Time als een van de beste spellen ooit gemaakt. Ik had dus best wat verwacht van het spel.

De combat is vermakelijk, dat moet gezegd worden, en op sommige momenten zijn de graphics erg goed. Daar houdt het dan wel ook bij op. Wat een kinderachtig geneuzel is het verder. Ik durf het bijna niet meer te spelen als mijn vriendin meekijkt.

Wat een domme man-vrouw gesprekken, compleet oninteressante persoonlijkheden, ongeloofwaardige setting (een enorme gast met geweer aan zijn arm zit in de metro en wordt boos van mannen in pak), onnavolgbaar verhaal en om de drie zinnen moet Cloud herinnerd worden aan dat het feit hij een SOLDIER was.

Wellicht waren mijn verwachtingen te hoog, of was iedereen 13 toen hij het voor het eerst speelde, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit ook maar vergeleken kan worden met OoT.

Wat mis ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Lapras schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:57:
Ik ben nu halverwege FF 7 Remake. Kan iemand mij vertellen waarom dit zo'n geniaal spel was? Ik heb geen idee hoe de oorspronkelijke FF 7 was, maar het werd altijd in een adem genoemd met Ocarina of Time als een van de beste spellen ooit gemaakt. Ik had dus best wat verwacht van het spel.

De combat is vermakelijk, dat moet gezegd worden, en op sommige momenten zijn de graphics erg goed. Daar houdt het dan wel ook bij op. Wat een kinderachtig geneuzel is het verder. Ik durf het bijna niet meer te spelen als mijn vriendin meekijkt.

Wat een domme man-vrouw gesprekken, compleet oninteressante persoonlijkheden, ongeloofwaardige setting (een enorme gast met geweer aan zijn arm zit in de metro en wordt boos van mannen in pak), onnavolgbaar verhaal en om de drie zinnen moet Cloud herinnerd worden aan dat het feit hij een SOLDIER was.

Wellicht waren mijn verwachtingen te hoog, of was iedereen 13 toen hij het voor het eerst speelde, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit ook maar vergeleken kan worden met OoT.

Wat mis ik?
Tijdsgeest en nostalgie, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Final Fantasy trekt mij ook totaal niet. Wel eens wat van meegekeken maar ook die stijl is gewoon niet mijn ding. Dat hele Japanse emo-mooi boy-met-altijd-wapperend-haar staat me gewoon tegen.

De films vond ik wel vermakelijk, ondanks dat ik geen idee had waar ik nou naar aan het kijken was :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:39
Ik ben nu halverwege FF 7 Remake. Kan iemand mij vertellen waarom dit zo'n geniaal spel was?

(...)

Wat mis ik?
Je weet het mooi te verwoorden, kudos daarvoor d:)b
Je mist niks, dit is gewoon typisch Final Fantasy. Heb je hiervoor Final Fanatsy XV of XIII gespeeld?
Van hetzelfde laken een pak; je houdt ervan of totaal niet ;)
Mij liggen dit soort rpg's stukken beter dan de in mijn ogen 'saaie' westerse rpg's.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Dank voor de antwoorden. Dan ligt het dus niet geheel aan mij. Ik kan Yakuza met de rare Japanse humor dan weer wel waarderen, dus ik dacht dat ik ook wel klaar was voor FF. Helaas.

Ik speel hem wel verder, want de combat zit zoals gezegd prima in elkaar. Dan maar facepalmend door de cut scenes heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Lapras schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:38:
.Ik kan Yakuza met de rare Japanse humor dan weer wel waarderen
beetje apart dat je final fantasy anders ervaart dan. in yakuza heb je ook bizarre personages en verhalen. ik vind FF zelfs minder gek dan yakuza voor een japans spel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-06 20:55
Even een cross-post uit het Console Budget Gaming topic:

Tijdelijk gratis in de PlayStation Store:

The We Were Here trilogy of co-op puzzle adventures will release on PlayStation this February 23rd! You can claim the first game in the series - We Were Here - for free already, until February 22nd. Claim it now and keep it forever.
You and a friend find yourselves trapped and split up inside the sinister Castle Rock in deepest Antarctica. With only a pair of walkie-talkies, can you communicate and work together to escape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wat mis ik?
Als je het echt wil weten kan je gewoon de oude FF7 uit de store plukken voor 5 euro oid? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

YakuzA schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:09:
[...]

Als je het echt wil weten kan je gewoon de oude FF7 uit de store plukken voor 5 euro oid? :)
Yes, wellicht doe ik dat nog wel een keer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de tweede helft van de remake een stuk beter vind dan de eerste. De gameplay is prima en dat krijgt toch de overhand. Het verhaal is minder storend en Cloud gedraagt steeds minder als een aanstellerige tiener.

Voortschrijdend inzicht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 13:49
Ik wil op 2 ps4's (pro en normal) games spelen. Niet eens dezelde game tegelijkertijd.

Ik heb 2 ps4's. Ik gebruik mijn main account om in te loggen op de ps4pro. Als mijn dochters de ps4 aanzetten en dan inloggen met mijn account wordt mijn login op de pro gecanceled. Logisch.

De content die ik op de ps4 en de pro heb zijn gelink aan het main account. Nu kan ik wel een child account aanmaken aanmaken en de pro mijn primair device maken, maar dan nog wordt ik eruit gegooid.

Ik snap DRM, maar dit vind ik te ver gaan. Ik heb voor die games betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-07 23:10
MarcoM schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:52:
Ik wil op 2 ps4's (pro en normal) games spelen. Niet eens dezelde game tegelijkertijd.

Ik heb 2 ps4's. Ik gebruik mijn main account om in te loggen op de ps4pro. Als mijn dochters de ps4 aanzetten en dan inloggen met mijn account wordt mijn login op de pro gecanceled. Logisch.

De content die ik op de ps4 en de pro heb zijn gelink aan het main account. Nu kan ik wel een child account aanmaken aanmaken en de pro mijn primair device maken, maar dan nog wordt ik eruit gegooid.

Ik snap DRM, maar dit vind ik te ver gaan. Ik heb voor die games betaald.
Probeer eens de console van de kids als primair in te stellen. Dan kan je daar de games die via jouw account gekocht zijn spelen via andere accounts zonder dat je online hoeft te zijn.
De PS4 pro moet dan als secundaire console en hier heb je dan een internetverbinding om te kunnen gamen (zodat de licenties gecheckt kunnen worden).
Mocht het niet lukken hoor ik het graag. Succes! 😃

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zwartkijker schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:28:
Probeer eens de console van de kids als primair in te stellen. Dan kan je daar de games die via jouw account gekocht zijn spelen via andere accounts zonder dat je online hoeft te zijn.
De PS4 pro moet dan als secundaire console en hier heb je dan een internetverbinding om te kunnen gamen (zodat de licenties gecheckt kunnen worden).
Zo doen we het hier ook. M’n vriendin speelt op haar eigen account op een PS4 die als primary is ingesteld. Ik speel op een Pro die secundary is, maar alles werkt om dat ik eigenaar van de games ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
Zwartkijker schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:28:
[...]

Dank. Dat werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:02
Toychamp heeft de back button attachment weer voor 30 euro.
https://www.toychamp.nl/p...-4-back-button-attachment

[ Voor 56% gewijzigd door shadowkid053 op 17-02-2021 11:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 20:16

MeNTaL_TO

The future is not set

Raar dat dat precies andersom werkt dan eigenlijk logisch is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
MeNTaL_TO schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:55:
[...]

Raar dat dat precies andersom werkt dan eigenlijk logisch is.
Ja, had het eerst ook andersom. Tweakers to the resque!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:17
Zijn er hier meer die problemen hebben met de 8.03 firmware, sinds ik die eergisteren heb geinstaleerd heb ik problemen met mijn ps4 pro, crashes en de connectie tussen de controller en ps4 valt steeds weg en dan als ik hem in savemodes heb daarna start ie niet meer op, lees dat er op het web dat er een hoop mensen problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
De halve ochtend bezig geweest om mijn ps4pro te fixen, niks werkt, firmware een paar keer op nieuw geinstalleerd, controllers gereset als laats maar de hele harde schijf gewist en de software opnieuw geinstalleerd, niets werkt Sony bedankt voor deze geweldige update, de ps4 werkt elke na herinstaleren voor en minuut of 10 goed daarna is het weer feest.

het ergste vind ik dat de firmware al een aantal maanden uit is en sony nog geen fix heeft uitgebracht, ik ben niet de enigste met problemen het web staat er vol mee.

Als dit een strategie is om iedereen een ps5 te laten kopen, nou ik ga wel naar de concurent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ah. Dat klinky wel erg vervelend. Heb er hier op mn PS pro tweede generatie geen last van. Speel al een tijdje met 8.03.

Wat geven andere als oplossing met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
Jasphur schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:19:
Ah. Dat klinky wel erg vervelend. Heb er hier op mn PS pro tweede generatie geen last van. Speel al een tijdje met 8.03.

Wat geven andere als oplossing met hetzelfde probleem?
Helaas geen duidelijke oplossingen, veel mensen met de 8.03 hebben heel veel verschillende problemen van crashes tot niet willen opstarten problemen met wifi en bleutooth, en er is niet echt een duidelijke fix, ik heb alles al geprobeerd helaas zonder resultaat, het grootste probleem wat ik heb is dat de controllers steed de connectie verliezen, instaleer ik de software op nieuw dan start de ps4 op en werken de controllers om na een minuut of 10 tot 15 de connectie weer te verliezen en ik de boel handmatig uit moet zetten, vervolgens om de boel weer aan de gang te krijgen de ps4 in savemodes opstarten dan de controllers weer conectten en dan werkt het weer voor 10 minuten, voor de firmware upgrade had ik nergens last van, of toevallig moet nu de bleutooth wifi chip zijn overleden.

ik zag dat hier ook een paar mensen problemen hadden met deze firmware, wacht wel op een nieuwe firmware, werkt de ps4pro dan nog niet dan beland die in de prullenbak en koop ik een xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
gizmokat schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:57:
[...]

Helaas geen duidelijke oplossingen, veel mensen met de 8.03 hebben heel veel verschillende problemen van crashes tot niet willen opstarten problemen met wifi en bleutooth, en er is niet echt een duidelijke fix, ik heb alles al geprobeerd helaas zonder resultaat, het grootste probleem wat ik heb is dat de controllers steed de connectie verliezen, instaleer ik de software op nieuw dan start de ps4 op en werken de controllers om na een minuut of 10 tot 15 de connectie weer te verliezen en ik de boel handmatig uit moet zetten, vervolgens om de boel weer aan de gang te krijgen de ps4 in savemodes opstarten dan de controllers weer conectten en dan werkt het weer voor 10 minuten, voor de firmware upgrade had ik nergens last van, of toevallig moet nu de bleutooth wifi chip zijn overleden.

ik zag dat hier ook een paar mensen problemen hadden met deze firmware, wacht wel op een nieuwe firmware, werkt de ps4pro dan nog niet dan beland die in de prullenbak en koop ik een xbox
Misschien kan je een oudere firmware gebruiken en die daarmee initialiseren?
Mocht dit lukken heb je echter geen internet.

Enkele weken geleden heb ik mijn ps4 verkocht en voor de koper (collega) een SSD ingebouwd en geen problemen gehad, tot nu toe gelukkig niets gehoord. Blijkbaar dan geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
Zwartkijker schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:35:
[...]

Misschien kan je een oudere firmware gebruiken en die daarmee initialiseren?
Mocht dit lukken heb je echter geen internet.

Enkele weken geleden heb ik mijn ps4 verkocht en voor de koper (collega) een SSD ingebouwd en geen problemen gehad, tot nu toe gelukkig niets gehoord. Blijkbaar dan geluk gehad.
Helaas kan je geen oude firmware instaleren als je al de nieuwe er op hebt staan, ik heb net de ps4 weer aangezet en de controller connectie nu op usb gezet in plaats van bleutooth, nu even testen of met een kabel ik wel de ps4 kan gebruiken, misschien is de bleutooth chip wel kapot en is het niet de firmware update, ga het nu uitproberen, werkt ie wel met kabel dan speel ik voorlopig wel zo tot dat er een nieuwe firmware is en dan kijk ik wel of dat het probleem verhelpt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
gizmokat schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:43:
[...]

Helaas kan je geen oude firmware instaleren als je al de nieuwe er op hebt staan, ik heb net de ps4 weer aangezet en de controller connectie nu op usb gezet in plaats van bleutooth, nu even testen of met een kabel ik wel de ps4 kan gebruiken, misschien is de bleutooth chip wel kapot en is het niet de firmware update, ga het nu uitproberen, werkt ie wel met kabel dan speel ik voorlopig wel zo tot dat er een nieuwe firmware is en dan kijk ik wel of dat het probleem verhelpt of niet.
Ah OK. Dan ben ik benieuwd hoe je het kan oplossen.

Anders kan je eens proberen met een andere hdd, controller (of toetsenbord / afstandsbediening via HDMI CEC), kortom alles wat je kan variëren, kwestie dat je telkens kan uitsluiten waaraan het niet ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gizmokat schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:04:
Als dit een strategie is om iedereen een ps5 te laten kopen, nou ik ga wel naar de concurent.
Ik begrijp je frustratie, maar dit is een beetje een belachelijk statement. De PS5 is nog altijd niet snel genoeg aan te leveren, dus ze hebben echt geen extra impulsen nodig om mensen richting PS5 te duwen.

Zelf heb ik in elk geval geen issues met mijn PS4 Pro die ik dagelijks gebruik. Dus het zal in elk geval toch ergens een ongelukkige combinatie van factoren zijn die aan de oorzaak ligt. Heb je overigens Support al eens proberen contacteren ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
Zwartkijker schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:57:
[...]

Ah OK. Dan ben ik benieuwd hoe je het kan oplossen.

Anders kan je eens proberen met een andere hdd, controller (of toetsenbord / afstandsbediening via HDMI CEC), kortom alles wat je kan variëren, kwestie dat je telkens kan uitsluiten waaraan het niet ligt.
controllers zijn niet de oorzaak lijkt me sterk dat opeens 2 controllers te gelijk stuk zijn, gisteravond de hele avond kunnen spelen, zolang ik de controllers bedraad heb en de ps4 op usb heb staan werkt ie gewoon goed.

Het is alleen wel heel toevallig dat ik gelijk naar de firmware update mijn controllers niet meer draadloos werken, daarvoor heeft het meer dan 5 jaar probleemloos gewerkt, of het is de firmware of de bleutooth wifi chip is niet meer helemaal lekker.

voor nu gebruik ik hem wel met usb kabel, als er een nieuwe firmware uitkomt dan kijk ik wel of dat het probleem oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
Twixie schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:15:
[...]

Ik begrijp je frustratie, maar dit is een beetje een belachelijk statement. De PS5 is nog altijd niet snel genoeg aan te leveren, dus ze hebben echt geen extra impulsen nodig om mensen richting PS5 te duwen.

Zelf heb ik in elk geval geen issues met mijn PS4 Pro die ik dagelijks gebruik. Dus het zal in elk geval toch ergens een ongelukkige combinatie van factoren zijn die aan de oorzaak ligt. Heb je overigens Support al eens proberen contacteren ?
Het was een beetje in de heat of the moment opmerking, na de firmware update kreeg ik meteen dit probleem, ging kijken op het web en zag een heleboel mensen met problemen met de 8.03 firmware dus ik was een beetje aangebrand.
Ik weet ook wel dat de ps5 niet aan te slepen is en ook wel verkoopt, alleen ben ik op dit moment niet meer zo overtuigt van de kwalitiet van de ps5 en sony en dat zeg ik als playstation fan,ik heb alle playstations gehad, de ps5 heeft voor mij ook veel te veel quirks en ik ben serieus aan het overwegen om naar het andere kamp over te stappen.

Mijn ps4pro doet het wel weer nu, maar alleen als ik de controllers bedraad laat en op usb connectie laat staan,ik heb die problemen gekregen direct naar de firmware update 8.03, daarvoor heeft het meer dan 5 jaar goed gewerkt, of het is de firmware, of heel toevallig heeft op het zelfde moment de bluetooth wifi chip het begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:17

DropjesLover

Dit dus ->

Heel stomme vraag misschien voor hier, maar google en duckduckgo komen niet met het juiste antwoord naar boven...
Mijn schoonbroer zit in quarantaine ivm covid. Hij heeft een PS5 en PS+.Ik heb een PS4 en geen PS+.
Ik kan voor een maandje PS+ nemen, zodat hij mijn (enkel digitale?) spellen via zijn PS als primary kan spelen.
Of ik kan de disc-spellen opsturen via aangetekende post? Voor dat laatste, moet ik dan de spellen de-installeren op mijn PS4, of andere handelingen doen?
Google/duckduckgo komen met name op verkoop-sites voor hele PS4's (en ook spellen) uit zonder direct stappenplan :/

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +4 Henk 'm!
DropjesLover schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:30:
Mijn schoonbroer zit in quarantaine ivm covid. Hij heeft een PS5 en PS+.Ik heb een PS4 en geen PS+.
Ik kan voor een maandje PS+ nemen, zodat hij mijn (enkel digitale?) spellen via zijn PS als primary kan spelen.
Of ik kan de disc-spellen opsturen via aangetekende post? Voor dat laatste, moet ik dan de spellen de-installeren op mijn PS4, of andere handelingen doen?
Jij hoeft helemaal geen PS+ te nemen om hem toe te laten jouw digitale games te spelen. Hij moet voor jou een profiel aanmaken op zijn PS5 en dat profiel dan koppelen aan jouw PSN account (je zal dus je paswoord moeten doorgeven). Die PS5 wordt dan automatisch ook jouw primary PS5 aangezien je zelf nog geen PS5 hebt (neem ik aan). Je eigen PS4 blijft ook gewoon jouw primary PS4.

Omgekeerd, als hij geen PS4 heeft, kan hij je een gunst terug verlenen. Want jij kan ook op jouw PS4 een profiel aanmaken voor hem met zijn PSN account, en jouw PS4 wordt dan zijn primary PS4. Het gevolg is dat jij nu ook zijn voordelen van PS+ hebt (behalve cloud saves) : jij kan nu online gamen, en je kan ook de maandelijkse games spelen. Meer zelfs, je kan de volledige PS+ Collection downloaden en spelen !

Voor games op disk is het simpel: je moet de disk hebben om te kunnen spelen. Als jij jouw disks naar hem stuurt, kan hij ze spelen, maar jij niet meer. Je hoeft ze niet te uninstallen, maar het zal dode diskspace zijn, want je kan ze niet opstarten zonder disk.

EDIT: overzichtje:

PS5 van je schoonbroer:
* Profiel schoonbroer, ingelogd op PSN/PS+ account schoonbroer.
* Profiel DropjesLover, ingelogd op PSN account DropjesLover.
* PS5 is primary PS5 van schoonbroer.
* PS5 is primary PS5 van DropjesLover, en daardoor kan schoonbroer ook alle digitale games van DropjesLover spelen.

PS4 van DropjesLover:
* PS4 is primary PS4 van schoonbroer, en daardoor kan DropjesLover ook alle digitale games van schoonbroer spelen, dit is inclusief de PS+ games. Bovendien kan DropjesLover ook online spelen op deze PS4.
* PS4 is primary PS4 van DropjesLover.

[ Voor 22% gewijzigd door Twixie op 21-02-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Laatst online: 00:17

DropjesLover

Dit dus ->

Twixie schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:23:
[...]

Jij hoeft helemaal geen PS+ te nemen om hem toe te laten jouw digitale games te spelen. Hij moet voor jou een profiel aanmaken op zijn PS5 en dat profiel dan koppelen aan jouw PSN account (je zal dus je paswoord moeten doorgeven). Die PS5 wordt dan automatisch ook jouw primary PS5 aangezien je zelf nog geen PS5 hebt (neem ik aan). Je eigen PS4 blijft ook gewoon jouw primary PS4.

Omgekeerd, als hij geen PS4 heeft, kan hij je een gunst terug verlenen. Want jij kan ook op jouw PS4 een profiel aanmaken voor hem met zijn PSN account, en jouw PS4 wordt dan zijn primary PS4. Het gevolg is dat jij nu ook zijn voordelen van PS+ hebt (behalve cloud saves) : jij kan nu online gamen, en je kan ook de maandelijkse games spelen. Meer zelfs, je kan de volledige PS+ Collection downloaden en spelen !

Voor games op disk is het simpel: je moet de disk hebben om te kunnen spelen. Als jij jouw disks naar hem stuurt, kan hij ze spelen, maar jij niet meer. Je hoeft ze niet te uninstallen, maar het zal dode diskspace zijn, want je kan ze niet opstarten zonder disk.

EDIT: overzichtje:

PS5 van je schoonbroer:
* PS5 is primary PS5 van schoonbroer.
* PS5 is primary PS5 van DropjesLover, en daardoor kan schoonbroer ook alle digitale games van DropjesLover spelen.

PS4 van DropjesLover:
* PS4 is primary PS4 van schoonbroer, en daardoor kan DropjesLover ook alle digitale games van schoonbroer spelen, dit is inclusief de PS+ games. Bovendien kan DropjesLover ook online spelen op deze PS4.
* PS4 is primary PS4 van DropjesLover.
Wat een goed uitgebreide reactie!
Mijn dank is groot _/-\o_
We gaan het proberen.

Op schoonbroer z'n PS5 lijkt het te werken.
Mijn PS4 met zijn profiel/account kan ik echter niet als primary zetten, ik krijg foutcode NP-38551-2
Maar ach, ik speel al 5 maanden niet meer er op, lockdown met klein kind thuis en beiden fulltime werk :/

[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 21-02-2021 20:21 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er komt een nieuwe Play At Home actie : https://blog.playstation....ertainment-begin-march-1/ .

Vanaf volgende week is Ratchet & Clank voor iedereen gratis te claimen. Hopelijk volgt nog een titel die ik nog niet had :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Twixie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:54:
Er komt een nieuwe Play At Home actie : https://blog.playstation....ertainment-begin-march-1/ .

Vanaf volgende week is Ratchet & Clank voor iedereen gratis te claimen. Hopelijk volgt nog een titel die ik nog niet had :p.
Je hebt daarna nog 3 kansen. In april, mei en juni komen er ook nog gratis games bij. Vorig jaar had Sony een soortgelijke actie en kon je Uncharted Collection en Journey gratis claimen.

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 23-02-2021 17:20 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562971

Heeft er iemand voor mij een link met (uitgebreide) audio specificaties, zowel voor de Playstation 4 (Pro) én de Xbox One S/X en Series S/X?

Wat je ook zoekt, meestal gaat het over de video prestaties van beide systemen en dit terwijl goed geluid eigenlijk nét zo belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Ik twijfel een beetje om tijdelijk PSNow te nemen. Er staan namelijk wel een paar PS3 spellen op die ik nog wel wil spelen.

Wat zijn hier de ervaringen er mee? Ik ga niet streamen naar een pc ofzo, zal gewoon mijn PS3 en PS4 gebruiken. Natuurlijk als het even kan wel downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalim
  • Laatst online: 04-07 14:50
Vrijdag schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:31:
Ik twijfel een beetje om tijdelijk PSNow te nemen. Er staan namelijk wel een paar PS3 spellen op die ik nog wel wil spelen.

Wat zijn hier de ervaringen er mee? Ik ga niet streamen naar een pc ofzo, zal gewoon mijn PS3 en PS4 gebruiken. Natuurlijk als het even kan wel downloaden.
Mijn ervaring is dat de PS3 spellen prima te streamen zijn. Kleuren zien er beetje flets uit en er is merkbare latency, maar niet zo erg dat het af doet aan de ervaring. Ik heb geen CoD achtige games gestreamed en dat is waarschijnlijk ook niet aan te raden. Maar de rest is prima te spelen. En dat was trouwens op WiFi, bedraad zal het nog beter zijn.
PS4 spellen kan je gewoon downloaden en lokaal spelen. Zelfs online zonder PSPlus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
  • Laatst online: 04-07 14:50
Anoniem: 562971 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:49:
Heeft er iemand voor mij een link met (uitgebreide) audio specificaties, zowel voor de Playstation 4 (Pro) én de Xbox One S/X en Series S/X?

Wat je ook zoekt, meestal gaat het over de video prestaties van beide systemen en dit terwijl goed geluid eigenlijk nét zo belangrijk is.
Dan moet je toch naar de audio van specifieke games kijken. Want daar wordt het verschil gemaakt in de audio: de implementatie. Niet in de specs van de systemen. Alles valt of staat met de implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Dalim schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:07:
[...]

Mijn ervaring is dat de PS3 spellen prima te streamen zijn. Kleuren zien er beetje flets uit en er is merkbare latency, maar niet zo erg dat het af doet aan de ervaring. Ik heb geen CoD achtige games gestreamed en dat is waarschijnlijk ook niet aan te raden. Maar de rest is prima te spelen. En dat was trouwens op WiFi, bedraad zal het nog beter zijn.
PS4 spellen kan je gewoon downloaden en lokaal spelen. Zelfs online zonder PSPlus!
Ah mooi! Goed te weten dat de latency beperkt is. Het gaat mij ook om wat langzamere spellen, zoals adventures en rpg's. Die kan je wel spelen met een klein beetje vertraging. En mijn PS3 hangt inderdaad aan een kabeltje.

Zijn de spellen die er nu op staan ook nog lang beschikbaar? Of verdwijnen ze al snel? Ik ben niet echt een hele snelle gamer namelijk. Een spel in een week of wat uitspelen red ik vrijwel nooit, tenzij het een campaign van CoD ofzo is :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Concrete Genie is best wel tof trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562971

Dalim schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:09:
[...]

Dan moet je toch naar de audio van specifieke games kijken. Want daar wordt het verschil gemaakt in de audio: de implementatie. Niet in de specs van de systemen. Alles valt of staat met de implementatie.
Ik kan natuurlijk ook kijken welke audio formaten alle systemen ondersteunen, maar ik hoor altijd een groot verschil op 2 totaal verschillende systemen, en die draaien dan beide dezelfde game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jasphur schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:39:
Concrete Genie is best wel tof trouwens!
Zekers, heb hem juist uitgespeeld en vond het zeer sfeervol en verrassend leuk.... keer weer wat anders...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PushSquare is het met mij eens voor wat betreft de Outriders demo...
https://www.pushsquare.co...is_looter_shooters_launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 01:35:
PushSquare is het met mij eens voor wat betreft de Outriders demo...
https://www.pushsquare.co...is_looter_shooters_launch
Beetje verwarrend om dat ineens in een andere topic te zetten. Ik vond je mening helemaal niet terug, tot ik paar minuten later het PS5 topic las :p.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ratchet and Clank is vanaf nu te claimen op de Store. Is gratis voor iedereen als onderdeel van Play At Home.

Goed nieuws is ook dat je blijkbaar zelfs kan claimen als je al de PS+ versie hebt.
EDIT: confirmed working. Had een eind-datum staan op Ratchet & Clank. Na een 'Restore Licenses' bleek de eind-datum verdwenen.

[ Voor 24% gewijzigd door Twixie op 02-03-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 06:29:
[...]

Beetje verwarrend om dat ineens in een andere topic te zetten. Ik vond je mening helemaal niet terug, tot ik paar minuten later het PS5 topic las :p.
Oooops, foutje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Twixie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:27:
Ratchet and Clank is vanaf nu te claimen op de Store. Is gratis voor iedereen als onderdeel van Play At Home.

Goed nieuws is ook dat je blijkbaar zelfs kan claimen als je al de PS+ versie hebt.
EDIT: confirmed working. Had een eind-datum staan op Ratchet & Clank. Na een 'Restore Licenses' bleek de eind-datum verdwenen.
Al een miljoen keer gespeeld, maar vak it. Gewoon nog een keer. Heerlijke platformer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudicolo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:50
Voor de liefhebbers:
Welcome to the PlayStation®4 System Software 8.50 Public Beta
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Voor nog een liefhebber voor de beta 8.50

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:25
Hier ook: X2GE-XKNB-B22L

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
Heilige poep. FFVII remake gratis bij PS+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-02 02:21
Ik weet niet of het hier mag,
maar heeft iemand een aanrader voor een goeie game headset? Budget is geen probleem maar het moet geen achterlijk duur ding zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 23:03
heppe01 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:20:
Ik weet niet of het hier mag,
maar heeft iemand een aanrader voor een goeie game headset? Budget is geen probleem maar het moet geen achterlijk duur ding zijn..
Heel topic, speciaal voor jou ;)

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2024014

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:12

Aight!

'A toy robot...'

Jasphur schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:47:
Heilige poep. FFVII remake gratis bij PS+ !
Ja echt vet om te spelen! Ze hebben het best leuk voor elkaar! Lekker herinneringen ophalen van vroeger op de PS1!

Ben nu in chapter 10 :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaqmi8g5fF37Njoz35iM33Fp2uw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QLUnngsbkP9uiN1xOBezIqiH.png?f=fotoalbum_large

#PlayAtHome-update! PlayStation biedt je 10 gratis games aan deze lente, waaronder PS4 indie-pareltjes, PS VR-titels, en Horizon Zero Dawn.

Alle details: https://blog.playstation....-to-download-this-spring/

Bron: https://twitter.com/PlayStationNL/status/1372243204066709505

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Hi allen,

Even een treurig berichtje tussendoor. Alysa, de meeste kennen haar als @Aenea hier op Tweakers, was al geruime tijd ernstig ziek. Vandaag is het treurige bericht binnen gekomen dat ze na een lange strijd overleden is.

We hadden de afgelopen maanden met een selecte groep veel contact met haar op Telegram. Ze is kort geleden naar een hospice gegaan om daar haar laatste dagen door te brengen.

Bij deze ook even een bedankje naar @Recon24 die haar nog van een PS5 heeft kunnen voorzien. Ze was bang dat ze deze niet meer kon bemachtigen maar hij heeft haar hier nog mee kunnen helpen.

Haar laatste dagen waren comfortabel en gelukkig heeft ze nu geen pijn meer en haar rust gevonden.

Rust zacht lieve Aenea🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:07
Kenny_026 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:31:
Hi allen,

Rust zacht lieve Aenea🙏
Take care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
Kenny_026 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:31:
Hi allen,

Even een treurig berichtje tussendoor. Alysa, de meeste kennen haar als @Aenea hier op Tweakers, was al geruime tijd ernstig ziek. Vandaag is het treurige bericht binnen gekomen dat ze na een lange strijd overleden is.

We hadden de afgelopen maanden met een selecte groep veel contact met haar op Telegram. Ze is kort geleden naar een hospice gegaan om daar haar laatste dagen door te brengen.

Bij deze ook even een bedankje naar @Recon24 die haar nog van een PS5 heeft kunnen voorzien. Ze was bang dat ze deze niet meer kon bemachtigen maar hij heeft haar hier nog mee kunnen helpen.

Haar laatste dagen waren comfortabel en gelukkig heeft ze nu geen pijn meer en haar rust gevonden.

Rust zacht lieve Aenea🙏
Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 17:00
Yorinn schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:27:
[Afbeelding]

#PlayAtHome-update! PlayStation biedt je 10 gratis games aan deze lente, waaronder PS4 indie-pareltjes, PS VR-titels, en Horizon Zero Dawn.

Alle details: https://blog.playstation....-to-download-this-spring/

Bron: https://twitter.com/PlayStationNL/status/1372243204066709505
Zag deze ook voorbij komen, zit wel wat leuks tussen wat ik nog wel eens zou willen testen.

Kan je VR games ook claimen zonder dat je VR hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07 11:49

Canis Lupus

Vosbot

G.Scholtens schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:49:
[...]
Kan je VR games ook claimen zonder dat je VR hebt?
Lijkt me wel. Net als dat ik nu PS5 PS Plus games (via de webstore) kan claimen zonder dat ik al een PS5 heb. Alleen is dit nog makkelijker, want het zijn gewoon PS4 games :P

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
"Hee, een nieuwe sale in de store, wat leuk!" *O*

...oh, Dead by Daylight skins, TSW treintjes en visplekjes. Zoals in elke sale :F -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:55

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb sinds een paar weken een Thurstmaster eSWAP Pro controller, en sindsdien als ik wil typen in de store bijvoorbeeld, dan blijft het toestenbord op de letter G hangen. Echt enorm irritant, niet gehad met mijn standaard controller of de Razer Raiju die ik hiervoor had. Ik heb nu helaas geen andere controller om het te testen, meer mensen bekend mee?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:33
Sinds kort het volgende probleem: met mijn PS4 pro (launch versie)

Als ik een disk gebruik (maakt niet uit welke) dan lees hij deze niet meer af.
Alleen als ik mijn ps4 staand neerzet op de rechterkant, dan werkt hij.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik heb de verschillende online tips van database etc. al geprobeerd.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Klopt het dat ik nergens nog originele ps4 controllers kan vinden? Toegegeven, ik heb niet echt hard gezocht (mediamarkt, amazon). Mediamarkt niets, amazon enkel via vage resellers/geen prijs.

Enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:37

DarkSide

theres no place like ::1

Amos_x schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:19:
Klopt het dat ik nergens nog originele ps4 controllers kan vinden? Toegegeven, ik heb niet echt hard gezocht (mediamarkt, amazon). Mediamarkt niets, amazon enkel via vage resellers/geen prijs.

Enige tips?
ps4 controllers

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-07 15:22
Ik heb zojuist een Logitech mx master 3 muis aangeschaft voor mijn laptops, Macs en iPad. Voordat ik deze kocht heb ik gecontroleerd of je Bluetooth muizen kan aansluiten op de ps4 (ik game met toetsenbord en muis). Dit zou moeten werken als ik al m’n zoekresultaten en YouTube video’s mag geloven.

Je raadt het al: ik sluit hem en aan de ps4 meld: de ps4 biedt geen ondersteuning voor dit Bluetooth-apparaat.

Heeft iemand een tip hoe dit moet? Doe ik iets fout?

*edit als ik de dongel in de ps4 doe werkt hij in ieder geval!

[ Voor 6% gewijzigd door bakkie1985 op 23-03-2021 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

bakkie1985 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:21:
Ik heb zojuist een Logitech mx master 3 muis aangeschaft voor mijn laptops, Macs en iPad. Voordat ik deze kocht heb ik gecontroleerd of je Bluetooth muizen kan aansluiten op de ps4 (ik game met toetsenbord en muis). Dit zou moeten werken als ik al m’n zoekresultaten en YouTube video’s mag geloven.

Je raadt het al: ik sluit hem en aan de ps4 meld: de ps4 biedt geen ondersteuning voor dit Bluetooth-apparaat.

Heeft iemand een tip hoe dit moet? Doe ik iets fout?

*edit als ik de dongel in de ps4 doe werkt hij in ieder geval!
Je moet inderdaad gebruik maken van de dongle die bij je muis zit. Het OS heeft geen uitgebreide ondersteuning om dit via BT zonder dongle te kunnen doen. Ik heb een USB hub aan een verlengkabel zitten met een Trust bedraad toetsenbord en een Razer draadloze muis. Dit werkt prima. Enige nadeel is dat de muis en de Playstation Gold Headset elkaar niet mogen, waardoor ik de dongle voor de headset in de PS4 heb en de dongle voor de muis zo ver mogelijk hier vandaan moet houden. Anders valt de headset uit qua verbinding. Met de verlengkabel gaat dat wel goed. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
Afbeeldingslocatie: https://blog.playstation.com/tachyon/2021/03/16x9_ALL.jpg

https://store.playstation...c8-4c07-8d20-47e21293b6c6

Gratis spellen van Play @ Home 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Vrijdag op 26-03-2021 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-06 20:55
Afbeeldingslocatie: https://blog.playstation.com/tachyon/2021/03/GoT_KeyArt_1080.jpg

Er wordt gewerkt aan een film gebaseerd op de game Ghost of Tsushima.

De regie is in handen van Chad Stahelski, bekend van de John Wick-actiefilms.

[ Voor 20% gewijzigd door Tweakmans op 27-03-2021 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Tweakmans schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:06:
[Afbeelding]

Er wordt gewerkt aan een film gebaseerd op de game Ghost of Tsushima.

De regie is in handen van Chad Stahelski, bekend van de John Wick-actiefilms.
"Oh .."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:06
Allebei mijn ps4 controllers waren stuk. M’n characters in het spel bleven een kant op bewegen zonder dat ik de controller aanraakte. Ik heb ze beide open gemaakt en het mechanisme geprobeerd schoon te maken maar die hielp niet. Daarna maar de controllers terug gestuurd naar mediamarkt ter reparatie, maar ze konden niet gerepareerd worden. Dus ik heb netjes mijn geld terug gehad.

Mooi opgelost zou je zeggen... helaas heeft geen enkele winkel in Nederland en Amazon nieuwe V2 controllers op voorraad. Goed klote, want nu zit ik zonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Weet niet of deze al voorbij is gekomen (zag hem niet als ik zocht op batterij of cmos)
https://nl.hardware.info/...ar-jaar-onbruikbaar-maken

Maar mocht dit inderdaad een probleem worden, dan hoop ik dat Sony zeer snel met een software oplossing komt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

MeNTaL_TO schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:13:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen (zag hem niet als ik zocht op batterij of cmos)
https://nl.hardware.info/...ar-jaar-onbruikbaar-maken

Maar mocht dit inderdaad een probleem worden, dan hoop ik dat Sony zeer snel met een software oplossing komt.
Kun je die cmos batterij niet gewoon vervangen, mocht hij leeg zijn?

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:08
Kalder schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:15:
[...]

Jawel, en daarna syncen met PSN en je kunt weer door. Het wordt pas een probleem als PSN eruit ligt of in de toekomst helemaal niet meer beschikbaar is. Maar tegen die tijd (als dat al ooit zou gebeuren) zullen er wel andere oplossingen zijn.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
Ben nu trouwens Abzu aan het spelen. Wat een heerlijke zengame is dit zeg O+ Beetje ronddobberen en visjes aaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Kalder schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:15:
[...]

Ja, dat kan, maar zie waar die zit
https://www.ps4storage.com/clear-ps4-cmos/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3otivuc.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:54
Op het moederbord net zoals bij een PC? :+

Jokes aside, je zal de PS4 idd aardig open moeten schroeven. Voor ons ervaren tweakers geen probleem, maar niet voor de gemiddelde PS4 eigenaar vermoed ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Ik wil binnenkort toch de koelpasta eens vervangen en mijn OG PS4 helemaal uit elkaar halen. Dan kan ik denk ik net zo goed meteen dat batterijtje vervangen denk ik? Heb er nog nooit wat aan gedaan dus ben wel benieuwd wat voor zooi ik er binnenin aantref :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Laatst online: 11-07 15:25
Soulstorm is niet gratis via ps+ voor ps4 owners, sony wil je graag 'dwingen' over te gaan op een ps5. Beetje onzin dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 18:07
stijnislike schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:30:
Soulstorm is niet gratis via ps+ voor ps4 owners, sony wil je graag 'dwingen' over te gaan op een ps5. Beetje onzin dit.
Wel waar. Gewoon via de webbrowser, werkt al tijden zo voor de ps5 games als je geen ps5 hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Laatst online: 11-07 15:25
maartend schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:26:
[...]

Wel waar. Gewoon via de webbrowser, werkt al tijden zo voor de ps5 games als je geen ps5 hebt
Dan kan ik hem niet op een ps4 spelen? Spel komt vandaag uit voor ps4 en ps5, ps+ leden met een ps5 krijgen hem gratis, ps+leden met een ps4 moeten 50 euro betalen om het spel op je ps4 te kunnen spelen...
Pagina: 1 ... 175 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.