[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 211 Laatste
Acties:
  • 319.653 views

Onderwerpen

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:27
Mugwump schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:03:
[...]

Afgezien van de hetze in bepaalde media zie ik Ten Hag niet direct op de wipstoel zitten hoor.
Niet alleen de media, dit topic gaat dezelfde kant op, haast kinderlijke reacties hier over bijv. Ten Hag. Je verliest 1 potje van de afgelopen 14 wedstrijden, ondertussen CL gekwalificeerd en 1 wedstrijd gewonnen daarin en de kop moet er al weer af :?

Maar goed volgens mij is zeiken op alles hip geworden in NL.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Aan de resultaten ligt het inderdaad niet. Maar hij heeft zijn uitstraling gewoon tegen en is niet mediageniek. Tel daar de vreemde keuzen bij op en je hebt een dubbeltje op de kant. En dat dubbeltje blijft overeind wanneer de resultaten goed zijn maar verlies je dan valt deze direct om, er is weinig krediet. Dat laatste is hem echt zelf aan te rekenen vind ik. Te vaak vreemde keuzen of helemaal geen wanneer deze wel gewenst zijn.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:30

OMX2000

By any means necessary...

Ik vind ten Hag echt niet zo slecht bezig, nee. Maar tactisch is hij door een minder ervaren trainer afgetroefd. Hopelijk is dat een les voor ten Hag geweest, en wordt het thuis een knaller

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:37
Martinusz schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:58:
[...]

Maar goed volgens mij is zeiken op alles hip geworden in NL.
Daar zijn hele steden op gebouwd, op zeiken op alles. Eenigste verschil, vroeger kon je het nog aardig ontwijken. Dat is met de snelle media wat moeilijker geworden. Er zijn dagen dat je bepaalde site's topics media gewoon ontwijkt, tenminste ik wel om niet achter de heute aan te lopen. ;)

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Han schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:33:
Aan de resultaten ligt het inderdaad niet. Maar hij heeft zijn uitstraling gewoon tegen en is niet mediageniek. Tel daar de vreemde keuzen bij op en je hebt een dubbeltje op de kant. En dat dubbeltje blijft overeind wanneer de resultaten goed zijn maar verlies je dan valt deze direct om, er is weinig krediet. Dat laatste is hem echt zelf aan te rekenen vind ik. Te vaak vreemde keuzen of helemaal geen wanneer deze wel gewenst zijn.
Wees dan blij met die man en geef hem als supporter zijnde alle steun zodat hij niet bij de eerste de beste tegenslag in de problemen komt en door een mediagenieke clown wordt vervangen.

In Rotterdam zit een knuffelbeer die al jaren niets presteert maar wel als enige coach de zekerheid heeft dat hij er aan het einde van het seizoen nog zit.

alles kan off-topic

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
Ankona schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:47:
[...]

Wees dan blij met die man en geef hem als supporter zijnde alle steun zodat hij niet bij de eerste de beste tegenslag in de problemen komt en door een mediagenieke clown wordt vervangen.

In Rotterdam zit een knuffelbeer die al jaren niets presteert maar wel als enige coach de zekerheid heeft dat hij er aan het einde van het seizoen nog zit.
Nou, Titel, beker, Johan Cruijff Schaal.

Het spel lijkt nergens op, er is nul groei etc En ze helpen dit weekend mijn voetbal poule weer eens om zeep.
Maar dat maakt de mensen daar blijkbaar niets uit.

• Ankona
Met een selectie met talenten en oude garde die nog even wat moois wilde doen met Feyenoord. De coach heeft daar weinig aan bijgedragen. Enkel samen met Van Geel de selectie uit elkaar laten vallen en lukraak wat middenmoot aangekocht. Echt, ondanks die prijzen, nooit is er een hand van de coach gezien geweest.

De huidige basis is redelijk maar mist wat balans. De bank is zwak. Spelers die iets konden brengen zijn afgelopen zomer weggepest en verpatst. (Basacikoglu, Boetius, en eerder al Kramer) En wat hebben we terug? Een Sinisterra en El Hankouri, spelers die het niveau bij lange na niet hebben. Of het vaste aanvalsteam. Kan leuk combinerend draaien als Jorgensen meedoet, maar zonder hem is het voorspelbaar en traag (met hem alleen traag, een counter zit er nooit in behalve als Toornstra het op een lopen zet of een van de backs op komt. Maar dan is de defensie weer te zwak, Larsson geeft geen dekking en Boetius is weggepest. Daardoor rendeert Malacia minder dan met Boetius voor hem.)

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar ja, er zijn prijzen gehaald. Ondanks Gio. Des te knapper dus. Echter, de selectie is uitgeleefd. 3 jaar geen onderhoud/ontwikkeling betekent gewoon de komende jaren weer vanaf 0 opbouwen

[ Voor 5% gewijzigd door Ankona op 30-09-2018 21:28 ]

alles kan off-topic

• Deadsy
@Ankona
100% gelijk maar uiteindelijk staan die prijzen wel op het cv van Gio en is er geen echte onrust bij de achterban.
Alleen de mensen die wat dieper kijken vinden hem slecht maar wij zijn in de minderheid.

En een vertrek van Gio zou betekenen dat v Geel ook weg moet. Dus die houd hem wel de hand boven het hoofd.

• Ankona
v Geel wordt al jaren uitgekotst door de aanhang. Gio heeft lange tijd de gunfactor gehad maar daar is men inmiddels ook wel massaal klaar mee.

alles kan off-topic

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:13
Feyenoord is na het kampioenschap vergeten verder te bouwen en is blijven hangen. Daar mogen ze nu weer seizoenen voor boeten aangezien er weer vanaf 0 begonnen kan worden. Dat mag je (en dat doet de achterban ook) v Geel aanrekenen. Ze hadden afscheid moeten nemen van Gio en door moeten pakken.

In plaats daarvan koopt ie allemaal middelmaat en laat ie een tactisch onbenul voor die groep staan. Zo zet je jezelf keihard buitenspel. We stonden financiëel zowat gelijk met PSV. Zelfs een VI berichtte al "Feyenoord is PSV voorbij" 2 jaar later en het kaartenhuis is volledig ingestort.

PSV zal wel weer kampioen worden, met Ajax op gepaste afstand. Ver daarna zal een Feyenoord of AZ komen.

• DoeEensGek
  • Laatst online: 11:37
Die van geel kotsten ze bij elke club uit. ;).

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001

OMX2000

By any means necessary...

Leon Zwiers schreef op zondag 30 september 2018 @ 22:33:
Feyenoord is na het kampioenschap vergeten verder te bouwen en is blijven hangen. Daar mogen ze nu weer seizoenen voor boeten aangezien er weer vanaf 0 begonnen kan worden. Dat mag je (en dat doet de achterban ook) v Geel aanrekenen. Ze hadden afscheid moeten nemen van Gio en door moeten pakken.

In plaats daarvan koopt ie allemaal middelmaat en laat ie een tactisch onbenul voor die groep staan. Zo zet je jezelf keihard buitenspel. We stonden financiëel zowat gelijk met PSV. Zelfs een VI berichtte al "Feyenoord is PSV voorbij" 2 jaar later en het kaartenhuis is volledig ingestort.

PSV zal wel weer kampioen worden, met Ajax op gepaste afstand. Ver daarna zal een Feyenoord of AZ komen.
Yep goed samengevat. Zuur, maar waar. Dus weer terug bij af en hopelijk gaan we ergens geld vinden. Zo niet dan is het maximaal de 2e plek voorlopig, en 3 of 4 waarschijnlijk.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Deadsy
DoeEensGek schreef op zondag 30 september 2018 @ 22:50:
Die van geel kotsten ze bij elke club uit. ;).
Klopt, en waar dat soort mutsen eigenlijk elke keer een stap omlaag sukkelen faalt hij omhoog.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

@OMX2000
Ze hadden eigenlijk elke speler die nu bij de selectie zit bij een leuk bod moeten verkopen.
Bv Vilhena of toen dat leuke bod op Jorgenson er was.

Er is geen groei, ze worden niet beter, er zal nooit een club komen en er 40mln voor neer leggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 30-09-2018 23:34 ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:40

Typhone

Who Dares Wins

Ik kijk net ff samenvattingen, waarom kreeg NAC geen penalty na die 100% handsbal van Viergever? Week ervoor wordt ie nog op de stip gelegd voor een veel mindere actie. Vragen...vragen... de VAR kwam vol in beeld nota bene en Luuk de Jong kreeg geel. Onnavolgbaar...

[ Voor 17% gewijzigd door Typhone op 01-10-2018 08:31 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:36

St@m

@ Your Service

Typhone schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 07:13:
Ik kijk met ff samenvattingen, waarom kreeg NAC geen penalty na die 100% handsbal van Viergever? Week ervoor wordt ie nog op de stip gelegd voor een veel mindere actie. Vragen...vragen... de VAR kwam vol in beeld nota bene en Luuk de Jong kreeg geel. Onnavolgbaar...
Omdat hands blijkbaar nog steeds geen hands is als je er niets aan kunt doen. Als dat nou consequent gebeurde.. Maar het is weer pure willekeur.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Ankona
St@m schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 07:58:
[...]

Omdat hands blijkbaar nog steeds geen hands is als je er niets aan kunt doen. Als dat nou consequent gebeurde.. Maar het is weer pure willekeur.
De scheidsrechters beginnen een omgekeerde redenatie aan te hangen. In plaats van hands is altijd hands tenzij.... (niet opzettelijk, geen invloed op het spel) wordt het nu enkel nog hands als het opzettelijk is. Maar dan niet consequent.... (Opzettelijk hands is vrijtrap + geel, je komt in een situatie dat de scheids eigenlijk nooit meer kan fluiten zonder kaart te trekken terwijl kaarten juist een uitzonderlijk middel zouden moeten zijn om onsportief gedrag uit te bannen)

alles kan off-topic

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 21:03
St@m schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 07:58:
Bovendien kon hij er wel wat aan doen. Het was zijn eigen klunzigheid waardoor hij de bal tegen zn hand kreeg en de hand leek ook nog eens richting te bal te gaan en zn hand was niet strak/achter zn lichaam. Ik vond het ook een duidelijke handsbal, maar het kan zijn dan ik niet meer helemaal bij ben want de uitleg van deze regel lijkt ook steeds te veranderen.

Zo snapte ik ook niet waarom FC Utrecht een rode kaart kreeg en ze niet de moeite leken te nemen om het nog even te bekijken. Het is duidelijk dat de VAR nog niet naar behoren werkt en het gevoel van willekeur nog niet wegneemt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• St@m

St@m

@ Your Service

ph4ge schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 08:24:
[...]

Bovendien kon hij er wel wat aan doen. Het was zijn eigen klunzigheid waardoor hij de bal tegen zn hand kreeg en de hand leek ook nog eens richting te bal te gaan en zn hand was niet strak/achter zn lichaam. Ik vond het ook een duidelijke handsbal, maar het kan zijn dan ik niet meer helemaal bij ben want de uitleg van deze regel lijkt ook steeds te veranderen.
Perez verwoordde het imo wel goed. Hij neemt de bal (slecht) aan, en die stuitert vervolgens tegen je arm. In het moment van aannemen en het maken van hands is de hand op dezelfde plek.
Zelfde situatie met Pepe? op het WK, die de bal op zijn eigen arm kopt. Was ook geen penalty.

Ach, we zijn 7 speelrondes onderweg en de VAR heeft helemaal niets aan discussie weggenomen. Sterker nog, discussies zijn erger en overtredingen kunnen achteraf niet meer bestraft worden.

Leuk dat zo'n goal als die van Berghuis nu wordt afgekeurd omdat het buitenspel is, als je aan de andere kant geen rode kaart en penalty geeft (hypothetisch) heeft het allemaal nog weinig zin.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Martinusz
Mwa ik vond het ook geen pingel waardig moment, Ik denk dat je ook naar het gehele plaatje moet kijken. Hij steekt zijn arm niet bewust uit of iets dergelijks, de bal ging niet richting doel of een tegenstander als hij de bal niet met de arm had geraakt. Ik denk zelfs dat de aanvaller van NAC er 'voordeel' bij had, want die kwam nu wel in bal bezit. En strak langs het lichaam is ook weer definieerbaar, want je armen zitten nu eenmaal niet helemaal tegen je zij aangeplakt :)
St@m schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 08:33:
[...]

Ach, we zijn 7 speelrondes onderweg en de VAR heeft helemaal niets aan discussie weggenomen. Sterker nog, discussies zijn erger en overtredingen kunnen achteraf niet meer bestraft worden.
Ik zie anders nog steeds veel meer positieve correcties door de VAR dan gemiste correcties. En zonder VAR had je dus EN die gemiste correcties ook niet gehad EN ook niet de wel gecorrigeerde correcties nu door de VAR. Dus op voorhand al zeggen dat de VAR niet werkt is natuurlijk niet waar :)

Wel heb ik ook een issue met dat achteraf niet meer kunnen beoordelen, maar feitelijk was dat hiervoor ook al, als de grens zei ik heb het wel gezien, kon je ook niet meer achteraf aanpakken.

[ Voor 45% gewijzigd door Martinusz op 01-10-2018 08:39 ]

• ph4ge
Perez verwoordde het imo wel goed. Hij neemt de bal (slecht) aan, en die stuitert vervolgens tegen je arm. In het moment van aannemen en het maken van hands is de hand op dezelfde plek.
Zelfde situatie met Pepe? op het WK, die de bal op zijn eigen arm kopt. Was ook geen penalty.
Maar die slechte aanname is hij zelf verantwoordelijk voor. Je krijgt een rare regel als je bij een technische speler stelt dat het wel opzet is en bij een lompe speler niet. In feite doet hij het helemaal zelf. Ik kan me de situatie met Pepe niet voor de geest halen, maar ik heb in dit soort situaties ook wel gezien dat er wel penalties werden gegeven.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik denk dat je die discussies altijd blijft houden, omdat men nu maar continue om de VAR gaat roepen. Mijn inziens werkt de VAR redelijk tot goed. Niet vergeten dat dit ook nog gewoon vol op in ontwikkeling is en het ook de tijd nodig heeft tot iedereen er aan gewend is.

Wat ik om mij heen vrij vaak zie is dat er flink wordt geroeptoetert om de VAR bij letterlijk iedere overtreding die men niet aanstaat. Daarvoor is de VAR dus niet bedoeld.

Over die handsbal van Viergever: Voor mij duidelijk en naar mijn mening ook terecht dat ze hem niet op de stip leggen. Het probleem zit hem bij mij meer in de willekeur die er is. Bij een vergelijkbare situatie komende week kan de bal ineens wél op de stip worden gelegd.

Zie hiervoor ook de 2e gele kaart van Doekhi bij Feyenoord - Vitesse. Doekhi krijgt hem wel, Schöne krijgt hem niet. Het had uiteindelijk niet veel invloed op het wedstrijdverloop, maar het is gewoon krom dat vrijwel identieke overtredingen anders worden beoordeeld.

Rode kaart voor van Persie was ook begrijpelijk, alleen men moet nou ook weer niet overdrijven dat dit een zware tackle was. 1 wedstrijd schorsing + 1 voorwaardelijk is voor mij voldoende.

• Martinusz
Haha mooi verhaal dit, wil de eigenaar van de auto met volgende kenteken zijn auto verplaatsen?

https://www.telegraaf.nl/...rkeert-auto-voor-ajax-bus

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Overigens, iemand de schwalbe van Lozano gezien? Na de enorme Badr Hari mep van Onana vorige week en de moord en brand vanwege spelbederf had ik van de heren PSV'ers wel iets meer commotie verwacht.
Gelukkig hoef ik de bronnen nu niet ver weg te zoeken: Omroep Brabant helpt een handje.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:55:
Overigens, iemand de schwalbe van Lozano gezien? Na de enorme Badr Hari mep van Onana vorige week en de moord en brand vanwege spelbederf had ik van de heren PSV'ers wel iets meer commotie verwacht.
Ik mis oprecht je punt wat je wil maken met het benoemen van clubvoorkeur mbt onwenselijk gedrag van een speler? Wat probeer je te bereiken?

edit: je zorgt enkel voor een polarisatie en dat gaat de discussie niet helpen. Je hele vraag (waar je zelf geen duidelijk standpunt op inneemt) wordt niet beter met het benoemen van clubvoorkeuren, speler X van club Y doet actie Z. Dat actie Z wenselijk is of niet is onafhankelijk van de club waarvoor deze speler speelt. Zolang je dit niet los lijkt te kunnen zien blijft het een wij tegen zij. Lijkt me niet bevorderlijk voor dit topic.

[ Voor 33% gewijzigd door Napo op 01-10-2018 10:38 ]

• Ankona
[...]

DAt heeft minder met de VAR als middel te maken dan met de starre regels die ze zichzelf opleggen. Waarom zou een fout alleen gecorrigeerd mogen worden als die niet gezien is? Fout is fout en elke correctie is dan een verbetering. Boeit niet of dat komt door gebrekkige ogen of gebrekkige spelregelkennis van de scheidsrechters.

Wat ook jeukt is hoe snel er tegenwoordig met de rode kaarten gewapperd wordt. Een beetje ongelukkig uitkomen in een fair duel en hop, je mag onder de douche. Het lijkt wel een sport geworden te zijn om maar vooral strenger te worden. Rood moet echt voorbehouden zijn voor ernstig onsportief gedrag, dus ook met een verkeerde intentie.

alles kan off-topic

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-01 16:11

Baseman77

We move

Fleximex schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:32:
Ik vond het overigens wel een penalty ook al is het volgens de regels geen penalty. Je kan het onkunde noemen
Huh? Je bent het ten eerste dus oneens met de huidige regels en ten tweede heeft het ook met onkunde te maken?

Ik ging trouwens uit van een penalty bij de situatie van Viergever, maar de regels zijn duidelijk: De bal kwam via een ander lichaamsdeel op de arm en de arm bevond zich in een normale positie, het betrof derhalve geen voorwaardelijke opzet en dus geen penalty.
Al ben ik benieuwd of de VAR had ingegrepen als Higler wel meteen een penalty had gegeven.
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:29:
Oei bij Excelsior ... dat moet een half seizoen schorsing zijn voor Ali Messaoud.
En die durfde na het volkomen terecht krijgen van de rode kaart vol onbegrip te zijn, wat een mafkees ;w
Typhone schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:55:
Overigens, iemand de schwalbe van Lozano gezien?
Ja, samen met alle anderen die de wedstrijd keken lijkt me.
Al heb ik geen idee wat dit verder met Onana en "de heren PSV'ers" te maken heeft...

• Napo
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:54:
Wat ook jeukt is hoe snel er tegenwoordig met de rode kaarten gewapperd wordt. Een beetje ongelukkig uitkomen in een fair duel en hop, je mag onder de douche. Het lijkt wel een sport geworden te zijn om maar vooral strenger te worden. Rood moet echt voorbehouden zijn voor ernstig onsportief gedrag, dus ook met een verkeerde intentie.
Is intentie belangrijker dan de daadwerkelijke overtreding? Uiteindelijk is intentie altijd vrij arbitrair en je kan dat als scheidsrechter moeilijk vaststellen. Je gaat die rode kaart dus nog willekeuriger maken dan dat hij al is. Er zijn een aantal gedragingen die nu met rood worden bestraft (of zouden moeten) en dat zijn onder andere tackles met gestrekt been, tackles van achteren, tackles met noppen naar voren en ellebogen volgens de regels.

Je ziet nu al dat ellebogen soms wel en soms niet worden bestraft op basis van de hardheid en dus wellicht deels de intentie. Gevolg is dus dat je niet een heel duidelijk lijn hebt wanneer een overtreding en overtreding is en wanneer daar een gele of rode kaart tegenover staat.

als laatste voetnoot, je mist wellicht ook de buitensporige inzet, en dat zie je dus met onbeholpen tackles als die van Van Persie maar ook die speler van VVV Excelsior. Het is niet direct onsportief gedrag maar je neemt als speler wel een risico om de tegenstander te blesseren, de intentie is echter goed enkel de uitvoering is onwenselijk.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Net als Advocaat ben ik tegen de VAR, zo'n goal van Bergwijn (Sorry Berghuis, ik hou ermee op) is mijns inziens gewoon een doelpunt want waar kijken we voetbal uiteindelijk voor? O.a. voor mooie actie's, goals als deze. Hij stond niet meters buitenspel, bovendien ben ik voorstander van bij twijfel doorspelen. Dan heb ik het niet eens over die onderbrekingen, dat niet meer mensen daarover klagen. De VAR maakt het spel eerlijker? Zolang scheidsrechters nog het zeggen hebben zul je situaties als afgelopen weekend houden en voor elke ' eerlijke' VAR beslissing is ook weer een 'Berghuisje' verloren gegaan in de voetbalgeschiedenis.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:50

Koppensneller

winterrrrrr

Vincent Dave schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:07:
Net als Advocaat ben ik tegen de VAR, zo'n goal van Bergwijn (Sorry Berghuis, ik hou ermee op) is mijns inziens gewoon een doelpunt want waar kijken we voetbal uiteindelijk voor? O.a. voor mooie actie's, goals als deze. Hij stond niet meters buitenspel, bovendien ben ik voorstander van bij twijfel doorspelen. Dan heb ik het niet eens over die onderbrekingen, dat niet meer mensen daarover klagen. De VAR maakt het spel eerlijker? Zolang scheidsrechters nog het zeggen hebben zul je situaties als afgelopen weekend houden en voor elke ' eerlijke' VAR beslissing is ook weer een 'Berghuisje' verloren gegaan in de voetbalgeschiedenis.
Ach, als je van die twijfelsituaties wél gaat toestaan zal de discussie weer gaan over waar een twijfelsituatie ophoudt en 'echt' buitenspel begint. Je moet gewoon ergens een grens trekken, en m.i. is dat nu gedaan door de VAR gewoon op groteteenbuitenspel een doelpunt te laten afkeuren.

Bovendien werkt het natuurlijk de andere kant op: als het doelpunt was afgekeurd terwijl het géén buitenspel was, had de VAR die beslissing kunnen omdraaien. Dan is er een 'Berghuisje' bij in de voetbalgeschiedenis!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:59:

Ja, samen met alle anderen die de wedstrijd keken lijkt me.
Al heb ik geen idee wat dit verder met Onana en "de heren PSV'ers" te maken heeft...
Het niet leggen van verbanden kan de één beter dan de ander. Maar selectief verbanden vergeten is een andere tak van sport natuurlijk. Net zoals dat @Napo de discussie weer een andere kant op probeert te krijgen om zo niet weer tot vreemde uitspraken gedwongen te worden (na het financiële fiasco).

Ik zal even een beeld schetsen. André Onana duwt Luuk de Jong weg en werd door meerdere ernstig spelbederf verweten. Een week later staat de trots van Eindhoven weer te schutteren in Breda en mogen plots weer allemaal acties, waaronder niet de eerste schwalbe van Lozano, uit de hoge hoed getoverd worden. Termen als moraliteit, gedrag op het veld etc etc vallen niet, noch valt het woord gele kaart.

Dan stel je daar een kritische vraag over (dat gebeurt bij Feyenoord ook) en hoppa, iedereen weer tegen je in het harnas (zonder inhoudelijke reactie).

Een greep van de reacties eerder:
Onana heeft gewoon enorm geluk gehad, zal vast niet bestraft worden maar belachelijk is het wel.
maar vooral bij de elleboog stoot van Onana. Had natuurlijk direct rood moeten zijn, hopelijk is men in Zeist wakker en volgt er nog een schorsing, wat dit soort debiel gedrag hoort niet op het voetbal veld. (En ik neem aan dat Luuks kaart geseponeerd wordt)
Ik heb de situatie met Onana na het stadion nog eens teruggekeken, dat is natuurlijk gewoon een directe rode kaart. Ongelovelijk dat hierop niet is ingegrepen door de VAR, dit geeft dus aan dat een elleboog als deze gewoon mag in de wedstrijd. Daarbij een belachelijke gele kaart voor De Jong
Lozano bijvoorbeeld krijgt heel vaak kaarten voor 'verkeerde intentie' overtredingen die minder erg zijn dan dit.
De Jong geel voor respectloos gedrag (want het was wel een beetje te, of hij moet achteraf een kneuzing eraan over hebben gehouden) en een directe rode kaart voor Onana voor een gewelddadige handeling.
De Jong die vorige week aangaf; het maakt niet uit hoe hard een elleboog is. Lozano een week later die als een stervende zwaan neergaat zonder geraakt te zijn en nog geen kritische noot wordt geplaatst. Zo blijf je natuurlijk altijd het braafste jongetje van klas.

Zie de reacties op de rode kaart van Feyenoord gisteren, zie de reacties op de niet gegeven rode kaart aan Schöne eergisteren. Zie de oorverdovende stilte omtrent Lozano die voor de zoveelste keer neergaat en een kwetsuur claimt. En dan wordt dat meteen gebagatelliseerd weggezet. Hulde.

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:22:
[...]

Het niet leggen van verbanden kan de één beter dan de ander. Maar selectief verbanden vergeten is een andere tak van sport natuurlijk. Net zoals dat @Napo de discussie weer een andere kant op probeert te krijgen om zo niet weer tot vreemde uitspraken gedwongen te worden.
Er zijn zeker wel reacties geweest op het gedrag van Lozano, zo ook door mij. Je kan mijn standpunt hier lezen. Ik denk niet dat ik die hoef te herhalen omdat die redelijk duidelijk is

Als je selectief wil lezen dan mis je de verwachte reacties inderdaad. Wellicht andere niet betichten van selectief zijn indien je zelf juist selectief leest.

edit: Wat je echter lijkt te vergeten is de situatie in beide gevallen. Ik hoor niemand het gedrag van Lozano goedpraten, het hoort simpelweg (naar mijn mening) niet op het veld thuis en dus is er geen discussiewaarde. Dat is wel iets wat je zag met het gebruik van de elleboog van Onana, een deel vond het een overtreding en een deel niet. In die situaties krijg je een discussie en gaat het er inderdaad langer over, bij geen discussie kan je inderdaad aan veel mensen vragen om zich expliciet uit te spreken tegen het gedrag, iets wat weinig toegevoegde waarde heeft omdat het een herhaling van zetten is.

Dit zie je dus ook met het wel of niet zijn van een handsbal van Viergever en het wel of niet zijn van een rode kaart voor van Persie. Daar kan je over discussiëren waarom het wel of niet het geval is, geval Lozano? Nee, die is naar mijn mening vrij duidelijk. Ongewenst. Mocht iemand het daar niet mee eens zijn wil ik best een discussie aangaan waarom hij dat gedag niet moet vertonen.

Het niet leggen van verbanden kan de één beter dan de ander. Maar selectief verbanden vergeten is een andere tak van sport natuurlijk. Net zoals dat @Napo de discussie weer een andere kant op probeert te krijgen om zo niet weer tot vreemde uitspraken gedwongen te worden (na het financiële fiasco).

Ik zal even een beeld schetsen. André Onana duwt Luuk de Jong weg en werd door meerdere ernstig spelbederf verweten. Een week later staat de trots van Eindhoven weer te schutteren in Breda en mogen plots weer allemaal acties, waaronder niet de eerste schwalbe van Lozano, uit de hoge hoed getoverd worden. Termen als moraliteit, gedrag op het veld etc etc vallen niet, noch valt het woord gele kaart.

Dan stel je daar een kritische vraag over (dat gebeurt bij Feyenoord ook) en hoppa, iedereen weer tegen je in het harnas (zonder inhoudelijke reactie).
Potentieel op de man maar om context te geven: Wellicht goed om te begrijpen waarom ik vragen stel. Ik stel vragen omdat ik moeite heb met het interpreteren van je standpunt omtrent de vraag die je stelt. Je haalt namelijk losstaande feiten erbij om wellicht een reactie te ontlokken. Het combineren van gedragingen uit twee losse wedstrijden waarbij de gedragingen niet te vergelijken zijn buiten één punt en dat is dat ze onwenselijk zijn is een prestatie an sich. Daarnaast beticht je me van het bijsturen van een discussie zodat ik geen uitspraken hoef te doen, ik kan prima uitspraken doen maar bespreek liever geen onderwerpen waar mods al hebben aangegeven dat het onwenselijk is. Daarnaast had je een disclaimer gemist waarbij ik al aangaf dat ik beperkte informatie had over dat onderwerp. Alsnog wil ik best die discussie aan gaan maar niet in dit topic.

Ik zie trouwens niemand die in het harnas is gejaagd, ik zie dat er vragen worden gesteld en de verbanden die je maakt ter discussie worden gesteld. Uiteindelijk creeer je nu dus de situatie dat de volgens jou betichte "PSV'ers" beperkt mogen reageren en dat deze personen zich snel aangevallen voelen. Dat is niet mijn ervaring maar ik zou je graag verzoeken om daar mee op te houden. Je beticht personen van het hebben van lange tenen maar zodra er uitleg wordt gevraagd geef je niet thuis. Wellicht goed naar je eigen posts te kijken hoe inhoudelijk deze daadwerkelijk zijn

[ Voor 77% gewijzigd door Napo op 01-10-2018 11:43 ]

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-01 16:11

Baseman77

We move

Het niet leggen van verbanden kan de één beter dan de ander. Maar selectief verbanden vergeten is een andere tak van sport natuurlijk.
Je bedoelt dat je de hele tijd wijst naar anderen...wat mij door verschillende leden meteen wordt verweten als ik het ook een keer doe.

Een elleboogstoot heeft ook helemaal niets te maken met een schwalbe natuurlijk.
Maar laat dit je vooral niet tegenhouden hoor :O
(na het financiële fiasco).
Dat van Ajax bedoel je?

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:01
Baseman77 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:59:
[...]

Huh? Je bent het ten eerste dus oneens met de huidige regels
Ja. Dat klopt.

• Vincent Dave
Koppensneller schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:12:
[...]

Ach, als je van die twijfelsituaties wél gaat toestaan zal de discussie weer gaan over waar een twijfelsituatie ophoudt en 'echt' buitenspel begint. Je moet gewoon ergens een grens trekken, en m.i. is dat nu gedaan door de VAR gewoon op groteteenbuitenspel een doelpunt te laten afkeuren.

Bovendien werkt het natuurlijk de andere kant op: als het doelpunt was afgekeurd terwijl het géén buitenspel was, had de VAR die beslissing kunnen omdraaien. Dan is er een 'Berghuisje' bij in de voetbalgeschiedenis!
Discussies zul je altijd houden al is het alleen maar om praatprogramma's te vullen. Echter toen de VAR werd geintroduceerd leek het erop dat dergelijke discussie's tot een minimum beperkt zouden gaan worden, daar is niets van gebleken want er zijn zat discutabele momenten geweest. Tevens weten we niet in hoeverre de VAR de psyche van spelers en de scheidsrechter beinvloedt en zoals ik al opperde, die onderbrekingen zijn zeer hinderlijk. Dit gaat het voetbal op de lange termijn drastisch veranderen en ik twijfel of dat wel een goede ontwikkeling is.

• Martinusz
Vincent Dave schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:00:
[...]

Discussies zul je altijd houden al is het alleen maar om praatprogramma's te vullen. Echter toen de VAR werd geintroduceerd leek het erop dat dergelijke discussie's tot een minimum beperkt zouden gaan worden, daar is niets van gebleken want er zijn zat discutabele momenten geweest. Tevens weten we niet in hoeverre de VAR de psyche van spelers en de scheidsrechter beinvloedt en zoals ik al opperde, die onderbrekingen zijn zeer hinderlijk. Dit gaat het voetbal op de lange termijn drastisch veranderen en ik twijfel of dat wel een goede ontwikkeling is.
Die extra tijd die kost zal wel meevallen, als het al 5 minuten op een wedstrijd is is het veel.
Liever 5 minuten vertraging, dan bijvoorbeeld een kampioenschap mislopen omdat Nijhuis geen overduidelijke penalties (2x) geeft bijvoorbeeld. :/

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Champions League - Groepsfase

speelronde 2
02.10. 18:55 Hoffenheim v Manchester City
02.10. 18:55 Juventus v Young Boys
02.10. 21:00 AEK Athene v Benfica
02.10. 21:00 AS Roma v Plzen
02.10. 21:00 Bayern München v Ajax
02.10. 21:00 CSKA Moskou v Real Madrid
02.10. 21:00 Manchester United v Valencia
02.10. 21:00 Olympique Lyon v Shakhtar

Dinsdag
03.10. 18:55 Lok. Moskou v Schalke 04
03.10. 18:55 PSG v Rode Ster Belgrado
03.10. 21:00 Atlético Madrid v Club Brugge
03.10. 21:00 Dortmund v AS Monaco
03.10. 21:00 Napoli v Liverpool
03.10. 21:00 Porto v Galatasaray
03.10. 21:00 PSV v Inter
03.10. 21:00 Tottenham v Barcelona

[ Voor 2% gewijzigd door Hackus op 01-10-2018 14:21 . Reden: dikke tekst Ajax PSV ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Vincent Dave
Martinusz schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:08:
[...]

Die extra tijd die kost zal wel meevallen, als het al 5 minuten op een wedstrijd is is het veel.
Liever 5 minuten vertraging, dan bijvoorbeeld een kampioenschap mislopen omdat Nijhuis geen overduidelijke penalties (2x) geeft bijvoorbeeld. :/
5 minuten vertraging per VAR ingreep ja, bovendien zal geen enkel kampioenschap misgelopen worden door scheidsrechterlijke dwalingen, als je als team afhankelijk bent van twee penalty's. :+

Hopelijk ben je het echter met mij eens dat het de sport drastisch gaat veranderen. Of je er blij van wordt is natuurlijk afhankelijk per persoon.

• Martinusz
Vincent Dave schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:13:
[...]

5 minuten vertraging per VAR ingreep ja, bovendien zal geen enkel kampioenschap misgelopen worden door scheidsrechterlijke dwalingen, als je als team afhankelijk bent van twee penalty's. :+

Hopelijk ben je het echter met mij eens dat het de sport drastisch gaat veranderen. Of je er blij van wordt is natuurlijk afhankelijk per persoon.
Bij de samenvattingen duren de VAR's niet zo lang :+

• Deadsy
Was get altijd al zo gepland dat Bayern zijn competitie wedstrijd op de vrijdag zou spelen of is deze na de CL loting verzet?

• JST94
Is het niet raar dat van Persie en Messaoud dezelfde schorsing krijgen?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:33:
Was get altijd al zo gepland dat Bayern zijn competitie wedstrijd op de vrijdag zou spelen of is deze na de CL loting verzet?
Lijkt me wel, ik kon alleen vinden dat bij de aankondiging van de competitie opzet enkel het speelweekend bekend was, geen vaste datum.
Veel spelen ze niet op vrijdag, dus dat heeft ongetwijfeld invloed.

• Napo
  • Niet online
JST94 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:13:
Is het niet raar dat van Persie en Messaoud dezelfde schorsing krijgen?
Kan hem wel enigszins volgen. Van Persie maakt een sliding van (half?)achter (tegenstander kan hem niet/moeilijker zien aankomen en dus lastiger om er op te anticiperen) waarbij zijn noppen vol op de voet van de tegenstander komt terwijl Messaoud een tackle van de zijkant (tegenstander kan hem zien aankomen wat de kans verkleint dat je met je been vast staat) maakt maar met een veel hoger geheven been.

Al zou ik op basis van de overtredingen zeker kunnen leven met een hogere straf voor Messaoud dan voor Van Persie.

• Ankona
Nijhuis heeft wel een tik op de vingers gekregen maar de wedstrijd van Utrecht hoeft niet over....

(best gek eigenlijk dat een aanklager wel kan seponeren ondanks dat de scheidsrechter het beoordeeld heeft)

[ Voor 36% gewijzigd door Ankona op 01-10-2018 15:26 ]

alles kan off-topic

• Napo
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:26:
Nijhuis heeft wel een tik op de vingers gekregen maar de wedstrijd van Utrecht hoeft niet over....
Context?

• Ankona
Gustofson was niet stout:
De aanklager betaald voetbal van de KNVB was eveneens van mening dat er geen sprake was van ernstig gemeen spel en besloot daarom Gustafson niet te schorsen.

alles kan off-topic

• Napo
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:28:
[...]

Gustofson was niet stout:

[...]
Dan vraag ik me nog steeds af waarom de wedstrijd over zou moeten? Moet wel zeggen dat ernstig gemeen spel naar mijn mening ook overdreven lijkt, onhandig is het zeker van Gustafson om zo door te lopen op een speler waarbij de bal al weg is en kan derhalve de rode kaart wel begrijpen.

met enige aannames: Wellicht speelde het voor Nijhuis mee dat Gustafson aangaf dat het spel stilgelegd diende te worden door de aangeslagen speler van FC Utrecht? Nijhuis gaat daar niet in mee, Gustafson geeft bij een speler van FC Groningen verzoekt of hij de bal kan uitspelen en gaat vervolgens lomp bij een speler van FC Groningen erin.

• JST94
Napo schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:24:
[...]

Kan hem wel enigszins volgen. Van Persie maakt een sliding van (half?)achter (tegenstander kan hem niet/moeilijker zien aankomen en dus lastiger om er op te anticiperen) waarbij zijn noppen vol op de voet van de tegenstander komt terwijl Messaoud een tackle van de zijkant (tegenstander kan hem zien aankomen wat de kans verkleint dat je met je been vast staat) maakt maar met een veel hoger geheven been.

Al zou ik op basis van de overtredingen zeker kunnen leven met een hogere straf voor Messaoud dan voor Van Persie.
Ik kan het niet zozeer volgen. Ik kan een straf van 2 wedstrijden voor van Persie best begrijpen, maar ik vind het dan weer onbegrijpelijk dat Messaoud dezelfde straf krijgt. Die is in mijn ogen een stuk zwaarder.

Ik ben benieuwd of Feyenoord in beroep gaat. Je kan van Persie eigenlijk beter gebruiken tegen Willem 2 dan tegen Ajax, want met of zonder van Persie, de kans dat we pak op de broek krijgen in Amsterdam is gewoon erg groot.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-01 19:05
Van Persie (of Feyenoord) gaat in beroep:
https://www.ad.nl/nederla...rstel-aanklager~a992fc6a/

• Martinusz
Mooie quote ook:
,,Het was een tackle op de bal, maar ik was iets te laat''
_O-

• Napo
  • Niet online
JST94 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:09:
[...]

Ik kan het niet zozeer volgen. Ik kan een straf van 2 wedstrijden voor van Persie best begrijpen, maar ik vind het dan weer onbegrijpelijk dat Messaoud dezelfde straf krijgt. Die is in mijn ogen een stuk zwaarder.
Wat maakt voor jou de overtreding van Messaoud een stuk zwaarder dan die van Van Persie?

• Ankona
Verklaar je nader. (Of had je meer gezien in "Het was een aanslag op de benen maar ik raakte bijna per ongeluk de bal")

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:27:
[...]

Wat maakt voor jou de overtreding van Messaoud een stuk zwaarder dan die van Van Persie?
De voet omhoog op kniehoogte, had wat mij betreft wel 3+1 mogen zijn.
Vreemde beslissing wel van Feyenoord om in beroep te gaan. 1 wedstrijd krijgt ie sowieso en uit ervaringen uit het verleden zal de strafeis nu ook wel omhoog gaan naar 3 zonder voorwaardelijk. Dan doe je dus moeite om hem er thuis tegen PEC bij te hebben, maar loop je het risico dat ie tegen Ajax ook ontbreekt.
Ankona schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:33:
[...]

Verklaar je nader. (Of had je meer gezien in "Het was een aanslag op de benen maar ik raakte bijna per ongeluk de bal")
Of gewoon 'ik was te laat.'
Wel op de bal of niet boeit niet, 99% van de spelers die rood krijgen voor een tackel probeerde de bal te spelen. Soms staat er alleen zo'n vervelende tegenstander in de weg

[ Voor 27% gewijzigd door toolkist op 01-10-2018 17:54 ]

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-01 07:34
Ongelofelijk hoe Fox Sports probeert een tweede divisie derby spannend te maken met Ijsselmeervogels - Spakenburg :P

Wist trouwens niet dat ze samenvattingen hiervan uitzenden op FOX kanaal 11/14. :P

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Van Persie/Feyenoord gaat in beroep tegen de 2 wedstrijden schorsing.
Als het op 2 blijft staan na het beroep dan is hij ook tegen Ajax geschorst? Lijkt me niet heel slim.
Willem II uit en PEC thuis moet toch wel lukken zonder hem?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• LZ86
Ik snap ook niet echt waarom v Persie in beroep gaat. Tenzij het vrijspraak wordt, wat ik niet zie gebeuren, verneuk je zo je kansen op de klassieker.

Nu gaat Feyenoord die klassieker waarschijnlijk heel dik verliezen, dus in dat opzicht snap ik dat ie m wil missen, maar toch.

• Russel88
  • Laatst online: 18:09
OPSLAGHOND schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:24:
Willem II uit en PEC thuis moet toch wel lukken zonder hem?
Nope. Feyenoord heeft het tegen iedereen moeilijk. Alles is gebaseerd op toevalligheden. En toevallig is Van Persie de enige die presteert. Zonder hem bungelen we onderaan in de linkerrijtje.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Kom kom heren Feyenoorders. Wat zijn dat nu voor uitspraken? Wij hebben Erik, dus die kan zomaar voor een duveltje uit een doosje zorgen, het konijn uit de hoge hoed of deus ex machina. Voor je het weet staat Onana op 9 en Huntelaar op goal. Of wellicht een debutant maar dan zal Feyenoord eerst een aantal keren moeten scoren.

Bij voorbaat ben je niet kansloos. Er zijn genoeg seizoenen geweest waarin ik Feyenoord sterker vond in de Arena dan in de eigen Kuip.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:00
Ik denk ook dat je bij toppers in Nederland (wedstrijden tussen Ajax/Fey/PSV) zelden kansloos bent. Zijn toch altijd speciale wedstrijden waarbij de vorm van de dag de doorslag gaat geven. Geef Ajax uiteraard wel een grotere kans om te winnen, maar kansloos is Feyenoord zeker niet zou ik zeggen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Typhone schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:06:
Kom kom heren Feyenoorders. Wat zijn dat nu voor uitspraken?
Het befaamde indekken, kan het alleen nog maar meevallen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:23:
Het befaamde indekken, kan het alleen nog maar meevallen. :P
Yep... dat deden wij Ajacieden (achteraf geheel terecht) ook voorafgaande aan de wedstrijd tegen PSV :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Nou dat gevoel kreeg ik bij de meeste Ajacieden een stuk minder. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Nou, Feyenoord heeft evenveel goals gemaakt als Ajax. Maar wel 3 x zoveel tegen gekregen. Heb echt weinig hoop. Tactisch onbenul tegen ten Hag. Plus bij Ajax zijn er nog spelers in vorm, bij ons is alleen v Persie in vorm, en die gaat dus niet meedoen.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ach, als Feyenoord net zoveel mazzel heeft als PSV zit 3-0 er wel in. oOo

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:29:
Ach, als Feyenoord net zoveel mazzel heeft als PSV zit 3-0 er wel in. oOo
Nee nee, dan wordt het 0-1 in blessuretijd voor ons door Luuk Jorgensen :+

• Ankona
Typhone schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:06:
Voor je het weet staat Onana op 9 en Huntelaar op goal.
Huntelaar op goal zou helemaal niet gek zijn. Hij laat in de spits ook vaak genoeg zien dat hij de bal uit het net weet te houden.

alles kan off-topic

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Van Persie krijgt advies om te zwijgen: 'Begrepen dat ik het hier bij moet laten'
Bron: https://www.voetbalprimeu...hier-bij-moet-laten-.html

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Han schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:40:
[...]

Yep... dat deden wij Ajacieden (achteraf geheel terecht) ook voorafgaande aan de wedstrijd tegen PSV :P
Dat hoort nooit als Ajacied. Vastberaden, heldhaftig en barmhartig. Liever hard blaffen en keihard op je bek dan stil vooraf en achteraf met het vingertje naar jezelf gaan wijzen als het resultaat positief is. Daar komt de bluf en arrogantie vandaan.

Het jammere is juist dat de enige Ajacied waarbij dit nooit werkt (Lasse Schöne) altijd degene is die zich tot dergelijke uitspraken laat verleiden in de media hahaha.

Wat denken we van Bayern morgen? Ik hoop op een gelijkspel (winst geloof ik niet zo in) maar ik schat 2-0 ruststand en 3-0 eindstand.

De vraag is of Ten Hag de bus durft te parkeren. Als je gaat voetballen dan gaan we eraf. Mazraoui oogt niet zo stabiel dat ik die wel ff wil zien en de voorhoede van Bayern is een heel stuk rapper dan die van PSV (of Fortuna... want die kregen ook flink wat countermogelijkheden).

[ Voor 15% gewijzigd door Typhone op 01-10-2018 23:09 ]

• Martinusz
Ten Hag gaat niet de bus parkeren, dat heeft ie al gemeld ;)
Moeten ze ook absoluut niet doen, dat kunnen ze namelijk helemaal niet, dan ga je er sowieso met 3-0 af.
Bayern in competitie niet onaantastbaar dusver, maarja CL avondje maakt vast wel wat bij ze los.

Heb geen idee of er een kansje is,
maar normaal gesproken zou ik zeggen eenvoudige overwinning voor Bayern.

• toolkist
  • Niet online
Hopen dat Bayern het na 4-0 wel genoeg vindt.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 23:47:
Hopen dat Bayern het na 4-0 wel genoeg vindt.
Ik hoop dat na de 2 - 0 in de tweede helft Robben een kramp krijgt en Bayern met 10 man staat zodat Ajax de derde kan voorkomen tot de laatste minuut van de blessuretijd want dan scoort Luuk de Jong waarschijnlijk (mogelijk na een schwalbe). O-)

[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 02-10-2018 00:17 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

Typhone schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 23:07:
[...]

Dat hoort nooit als Ajacied. Vastberaden, heldhaftig en barmhartig. Liever hard blaffen en keihard op je bek dan stil vooraf en achteraf met het vingertje naar jezelf gaan wijzen als het resultaat positief is. Daar komt de bluf en arrogantie vandaan.
Eerst denk je dit.. :')
Dan lees je dit
Wat denken we van Bayern morgen? Ik hoop op een gelijkspel (winst geloof ik niet zo in) maar ik schat 2-0 ruststand en 3-0 eindstand.

De vraag is of Ten Hag de bus durft te parkeren. Als je gaat voetballen dan gaan we eraf. Mazraoui oogt niet zo stabiel dat ik die wel ff wil zien en de voorhoede van Bayern is een heel stuk rapper dan die van PSV (of Fortuna... want die kregen ook flink wat countermogelijkheden).
:D heldhaftig en vastberaden my ass. Als een bange poepert naar München. Of is dit hard blaffen :D

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Daar zit geen angst tussen maar realisme. Op basis van wat gaan wij Bayern vanavond wegtikken? Schöne heeft zich weer uitgelaten over vanavond dus de sterren hebben het lot reeds bepaald ;).

Erger nog is dat Robben nu over een mogelijke terugkeer praat (sluit niks uit). Ik gok dat dat niet naar Ajax gaat zijn ^^.

[ Voor 25% gewijzigd door Typhone op 02-10-2018 06:59 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:50
Wel grappig dat de Feyenoorders nu al bezig zijn met de klassieker, ik had niet eens door dat die al deze maand is.

Voor ons is het eerst Bayern, AZ, Heerenveen en Benfica (!) en daarna gaat het visie pas op Feyenoord.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-01 17:32

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Gynnad schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 07:10:
Wel grappig dat de Feyenoorders nu al bezig zijn met de klassieker, ik had niet eens door dat die al deze maand is.

Voor ons is het eerst Bayern, AZ, Heerenveen en Benfica (!) en daarna gaat het visie pas op Feyenoord.
Bezig is een groot woord hoor maar als een belangrijke speler geschorst wordt kijk je toch even of die de klassieker red... zeker als de rest van het team niet in vorm is.

Volgens mij kijk je nu zelf een stuk meer wedstrijden vooruit dan de gemiddelde Feyenoorder ;)

Last.fm | Code Talks

• JST94
Napo schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:27:
[...]

Hij komt mijn inziens harder in en met hoog geheven been, waar van Persie zich nog terug trekt. Ik vind een schorsing van van Persie voor 2 wedstrijden terecht, maar ik vind het dan weer raar dat Messaoud ook 2 wedstrijden moet brommen.

Verwijderd

Typhone schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 06:56:
Daar zit geen angst tussen maar realisme. Op basis van wat gaan wij Bayern vanavond wegtikken? Schöne heeft zich weer uitgelaten over vanavond dus de sterren hebben het lot reeds bepaald ;).

Erger nog is dat Robben nu over een mogelijke terugkeer praat (sluit niks uit). Ik gok dat dat niet naar Ajax gaat zijn ^^.
Robben lekker naar groningen. Zitten de tribunes ook weer vol :P .

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-09-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:21:
[...]

Dat zou ik echt mooi vinden, nog een jaartje op het oude nest.

Een verrijking van de Eredivisie!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:44
Denk dat Robben eerder naar psv gaat als hij terug wil keren. Maar hij zei ik sluit niets uit dus niks geen nieuws

Over Ajax.. Frenkie ook nog geblesseerd... En ze maken al geen kans daar in München
Wat vd gijp zei... Als ze maar een beetje mee kunnen voetballen in fases

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 02-10-2018 10:27 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:21:
[...]

Die zijn tegenwoordig inderdaad erg leeg, valt nu wel erg op maar vorig seizoen was het ook al niet best.
Toen Groningen net in de Euroborg ging spelen zat het nagenoeg vol.

Idem dito voor Heerenveen, dat gaat ook alleen maar achteruit. Begint net zo deprimerend te worden als de Gelredome....

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Robben praat niet over een terugkeer, Robben geeft antwoord op de zoveelste kansloze geijkte vraag.
Zijn letterlijke antwoord: 'Die vraag heb ik al heel vaak gehad. Als je dingen belooft moet je ze nakomen, dus dat doe ik ook zeker niet. Maar ik sluit ook nooit dingen uit.'
Daarnaast: 'Ik speel nog op het allerhoogste niveau in Europa en dat wil ik zo lang mogelijk blijven doen.'

Dus zullen we het gewoon weer over de realiteit hebben? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online

Nee hoor, de visie staat een heel seizoen lang op wanneer Ajax-Feyenoord en Feyenoord-Ajax zijn. En dat is echt niet alleen bij mij zo.

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:26
Vlassie1980 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:28:
[...]

Die zijn tegenwoordig inderdaad erg leeg, valt nu wel erg op maar vorig seizoen was het ook al niet best.
Toen Groningen net in de Euroborg ging spelen zat het nagenoeg vol.

Idem dito voor Heerenveen, dat gaat ook alleen maar achteruit. Begint net zo deprimerend te worden als de Gelredome....
Het is eigenlijk best vreemd dat de 4e club qua toeschouwers in de KK-Divisie speelt, en tot nu toe dit seizoen zelfs meer toeschouwers heeft dan vorig seizoen.
FC Twente had in 2017/2018 gemiddeld 25.059 toeschouwers, dit seizoen (nog maar 4 thuiswedstrijden gespeeld) hebben ze 26.150.

Bronnen:
https://www.voetbal.com/t...d-eredivisie-2017-2018/1/
en
https://www.fctwentestati...wedstrijden/bezoekers.php

PS
Ook goed om te zien dat het publiek in Breda ondanks de stand blijkbaar wel erg trouw is: gemiddeld 18.644 na 4 wedstrijden (incl. 1 wedstrijd tegen een topper).
Bron:
https://www.voetbal.com/t...d-eredivisie-2018-2019/1/

[ Voor 3% gewijzigd door nocalimero op 02-10-2018 12:32 ]

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• JST94

Gezien de reacties op de schorsing van van Persie zijn er toch een hoop die er niet zo over denken. ;)
Benieuwd hoe ze op die 45.000 van Feyenoord komen. Volgens mij is het dit seizoen nog geen enkele keer uitverkocht geweest en bleef er zelfs een compleet vak (Vak FF) dicht tegen Vitesse.

[ Voor 30% gewijzigd door JST94 op 02-10-2018 12:45 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:03
nocalimero schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:29:
[...]

Het is eigenlijk best vreemd dat de 4e club qua toeschouwers in de KK-Divisie speelt, en tot nu toe dit seizoen zelfs meer toeschouwers heeft dan vorig seizoen.
FC Twente had in 2017/2018 gemiddeld 25.059 toeschouwers, dit seizoen (nog maar 4 thuiswedstrijden gespeeld) hebben ze 26.150.

Bronnen:
en

PS
Ook goed om te zien dat het publiek in Breda ondanks de stand blijkbaar wel erg trouw is: gemiddeld 18.644 na 4 wedstrijden (incl. 1 wedstrijd tegen een topper).
Bron:
https://www.voetbal.com/t...d-eredivisie-2018-2019/1/
Voordeel van/voor Twente is dat er het afgelopen decennium nogal wat 'reuring' was. Speelden ze aan het begin van het vorige decennium nog duidelijk in de middenmoot, vanaf circa 2005 werd dat steeds beter, resulterend in het landskampioenschap. Mede door de in die tijd gerealiseerde uitbouw explodeerden de toeschouwersaantallen. Er viel genoeg te beleven.

Toen het vanaf 2014 wat minder ging kwamen er ook alras minder toeschouwers. De 29.500 uit de periode 2012-2014 werden er 25.000 in de laatste 3 jaar in de eredivisie. Nu ze een klasse lager spelen is er weer vuurwerk te verwachten en zijn er 1.500 toeschouwers bijgekomen. Maar ik ben bang dat als ze dit jaar niet weten te promoveren dit wel eens heel hard kan gaan dalen.

Groningen en Heerenveen spelen veelal al snel voor (oneerbiedig gezegd) de kat z'n viool. Het risico om te degraderen is al vrij vroeg in het seizoen afgewend, maar dat geldt ook voor de kans op Europees voetbal.

Mensen willen spektakel en spanning. En dat bieden deze clubs niet voldoende.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:26
alexbl69 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:48:
[...]
...
Groningen en Heerenveen spelen veelal al snel voor (oneerbiedig gezegd) de kat z'n viool. Het risico om te degraderen is al vrij vroeg in het seizoen afgewend, maar dat geldt ook voor de kans op Europees voetbal.

Mensen willen spektakel en spanning. En dat bieden deze clubs niet voldoende.
Dan zouden er nu bij Groningen toch best veel bezoekers moeten komen. Daar is nu behoorlijk wat reuring, en ze lijken dit jaar echt ergens om te spelen: lijfsbehoud in de Eredivisie.

Voor wat FC Twente betreft ben ik het wel met je eens. Als ze dit jaar niet promoveren gaat het hard achteruit met de bezoekers verwacht ik. Aan de andere kant, ruim 25.000 toeschouwers is ook wel erg veel voor in de KKD.

[ Voor 15% gewijzigd door nocalimero op 02-10-2018 13:09 ]

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Er mogen niet eens meer 45.000 toeschouwers in de Kuip toch?

• Extigo
  • Laatst online: 20:25
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:40:
Er mogen niet eens meer 45.000 toeschouwers in de Kuip toch?
Er zijn officeel ruim 51.000 plekken, maar er mogen maximaal 45.000 toeschouwers zijn tijdens wedstrijden. Waarom dit is, weet ik niet.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
demo31051987 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:45:
[...]
Er zijn officeel ruim 51.000 plekken, maar er mogen maximaal 45.000 toeschouwers zijn tijdens wedstrijden. Waarom dit is, weet ik niet.
Owja ... dat was het. Uit veiligheidsoverwegingen dacht ik.

• ph4ge
nocalimero schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:29:

Bronnen:
en
Het is natuurlijk wel even de vraag hoe het Twente publiek zal reageren om nog een jaar KK Divisie. Nu was het een hype, straks is de lol er vanaf.

• JST94
Lijkt mij niet dat het qua supporters dan ineens in elkaar stort. Zullen vast wel wat afhakers zijn, maar massaal afhaken? Zie ik niet gebeuren.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik zie dat wel gebeuren, zoals ph4ge al aangeeft is het nu nog leuk/stoer om voor Twente te zijn.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ph4ge schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:53:
[...]

Het is natuurlijk wel even de vraag hoe het Twente publiek zal reageren om nog een jaar KK Divisie. Nu was het een hype, straks is de lol er vanaf.
Lijkt mij niet veel uit te maken. (je clubje) speelt in beide gevallen thuis. Ja Ajax, Utrecht, AZ etc zul je niet zien spelen.behalve jong

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Napo
  • Niet online
Belangrijkste vraag is wat voor supporters naar de wedstrijden komen. Je ziet bij veel grotere clubs dat een deel van de seizoenskaarthouders enkel komt in goede tijden en je over blijft met een kleinere kern bij de mindere tijden. Dit valt voornamelijk op bij een aantal seizoenen geen kampioen bij een Ajax en PSV maar ook als je kijkt naar FC Groningen zoals het nu gaat.

Het is te hopen dat de bezoekersaantallen bij FC Twente zo blijven, ook als ze dit seizoen niet slagen om te promoveren. Mijn verwachting is echter wel dat het een significante klap gaat opleveren mochten ze niet promoveren. Het voetbal in de eerste divisie is gewoonweg van een ander niveau en constant hoge bezoekersaantallen hebben daar eigenlijk nooit plaatsgevonden. Overall gemiddeld 4.000 met uitzonderlijk een club die gemiddeld 10.000 bezoekers heeft (NAC daar iets boven met tussen de 13.000 en 14.000 bezoekers). Ik zou het een prestatie vinden als FC Twente daar - bij niet promoveren - volgend jaar 20.000+ gemiddeld naar het stadion weet te krijgen.

• Deadsy
Harribo schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:26:
Denk dat Robben eerder naar psv gaat als hij terug wil keren. Maar hij zei ik sluit niets uit dus niks geen nieuws

Over Ajax.. Frenkie ook nog geblesseerd... En ze maken al geen kans daar in München
Wat vd gijp zei... Als ze maar een beetje mee kunnen voetballen in fases
Als die 2 100x tegen elkaar spelen zal Bayern 90x winnen, 8x gelijk en 2x wint Ajax of iets in die richting.

Bayern is beter, maar dit is niet meer het oppermachtige Bayern van een paar jaar geleden.
Zegt denk ik al genoeg dat Ribery en Robben ondanks hun leeftijd nog steeds zo belangrijk zijn.

Bayern gaat dit winnen maar er is een kans dat Ajax niet afgemaakt word.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Napo schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:21:
Het is te hopen dat de bezoekersaantallen bij FC Twente zo blijven, ook als ze dit seizoen niet slagen om te promoveren. Mijn verwachting is echter wel dat het een significante klap gaat opleveren mochten ze niet promoveren. Het voetbal in de eerste divisie is gewoonweg van een ander niveau en constant hoge bezoekersaantallen hebben daar eigenlijk nooit plaatsgevonden.
Dat denk ik ook. Het is nu als supporter van Twente nog 'not done' om je seizoenskaart op te zeggen maar die drempel zal snel lager worden als ze langer in KKD blijven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:44
Las dat Blind en Schone 2 vd 3 middenvelders zullen zijn.
Daar komt Ajax dus flink snelheid tekort.
Blind zou niet eens bij mij in de basis staan, die vind ik gewoon slecht.

Vd beek er wel in. Huntelaar niet, ten Hag gaat wat proberen...

• Deadsy
Harribo schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:28:

Misschien zonder spits met veel beweging voorin en dan vd Beek dan soms moet opduiken.
Blind vlak voor de verdediging zou ik wel zien zitten.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Harribo schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:28:

Dat kan dan alleen maar een rant op Ten Hag opleveren, aangezien je dit natuurlijk evengoed nooit wint. :P

Liever Blind als controleur dan Eiting.

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 02-10-2018 19:31 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
gevoel alsof City dit niet echt serieus neemt

• Napo
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:31:
gevoel alsof City dit niet echt serieus neemt