Wober. En als je per se een rechtspoot wil Schuurs.Snowdog schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:04:
[...]
Ja dat was meer een toevalsmomentje uit een corner though? Zou dat zelf niet direct tot echte kansen rekenen. Verder zou ik zeggen dat de Jong in het centrum nooit een goed ding is, maar weet eigenlijk ook niet echt wie je er anders neer zou zetten. Blind zou het wel moeten kunnen, heeft 'ie bij Manchester ook genoeg gedaan?
RJBanthum schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:56:
[...]
[...]
Nou vooruit, maar ik heb ook niet de eeuwige wijsheid.
Ik vond alleen echt niet dat Ajax slechter speelde dan in andere wedstrijden. Het was precies als tegen AEK, precies als tegen Heracles, precies als tegen Emmen.
Het verschil zit hem in dat het resultaat slechter was, omdat dezelfde fouten in al die 4 wedstrijden, slechts door 1 club goed en effectief zijn afgestraft: PSV. De andere clubs lieten dat na (Heracles 1x, met een wat gelukkig schot). Daarnaast heeft Ajax in al die wedstrijden slechts alleen tegen Emmen laten zien dat het kansen kan creeren. In de overige wedstrijden is het gemiddelde aantal schoten op doel gewoon te laag. Dat is het al jaren. Het aantal schoten op doel t.o.v. het balbezit is gewoon steevast te laag. Daarmee kán je gewoon niet elke wedstrijd winnen, zeker tegen toppers verlies je het gewoon op effectiviteit.
Ajax wilde vandaag duidelijk zelf de bal hebben, gezien de opstelling. Dan weet je dat het een geval wordt van hoeveel kansen weten wij te verzilveren versus hoeveel succesvolle counters geven we weg. Als je dat als maatstaf aanhoudt, was het inderdaad slecht, slechter dan slecht. Maar wat betreft veldspel vond ik Ajax verreweg beter. Het rendement, daar zat het verschil.
Goed voorbeeld: Wedstrijden in de CL tegen Madrid en Barcelona. Die clubs creëren kansen met hun balbezit, zij het op verschillende manieren: Real Madrid is vliegensvlug in de counter met accurate passes en super doelgericht. Barcelona houdt de bal vast, zelfs als alle tegenstanders alweer achter de bal staan en beschikt dan over tempoversnellingen en diepgang, met accurate passes in de kleine ruimtes om doelkansen te creëren. Ajax probeert het met veldspel van Barcelona, maar mist de accuraatheid in de kleine ruimtes, en de diepgang om doelpogingen te creeren.
Dat vind ik.
| S SNO SOD D |
| 1 PSV 88 36 52 24 |
| 2 Ajax 84 40 44 14 |
| 3 AZ 80 35 45 15 |
| 4 Feyenoord 77 40 37 14 |
| 5 Vitesse 72 40 32 9 |
S= Aantal schoten
SNO= Schoten naast/over
SOD= Schoten op doel
D = Doelpunten
Dus zoveel minder kansen worden er niet gecreeerd dit seizoen, en er worden te weinig van deze kansen benut. Je hebt alleen teveel kansen nodig voor 1 doelpuntje. Dus qua rendement heb je gelijk.
Alleen deze wedstrijd wordt je echt puur op inzet afgetroefd. En ook qua tactiek heb je ook gelijk, maar PSV speelt daar echt goed op in.
Hoe kan je dan ook de 2e helft zo in gaan? We spelen met 0% commitment. Strijd is er niet geleverd in deze wedstrijd door Ajax.
En dan speel je ook maar met 1 echte verdediger, is gewoon erg dom van TH!
[ Voor 3% gewijzigd door Qu3st op 23-09-2018 19:07 ]
Verwijderd
Ten Hag heeft het onderschat, dat denk ik ook. Tegen de snelheid van PSV lukt het zo niet. Tegen de andere clubs in de eredivisie wel waarschijnlijk, maar PSV is gewoon erg effectief gebleken.
Je hebt Wöber op de bank. Zet die erin en schuif Frenkie door. Heb je ook nog iets van lengte om wat aan de lange ballen te kunnen doen.Snowdog schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:04:
[...]
Ja dat was meer een toevalsmomentje uit een corner though? Zou dat zelf niet direct tot echte kansen rekenen. Verder zou ik zeggen dat de Jong in het centrum nooit een goed ding is, maar weet eigenlijk ook niet echt wie je er anders neer zou zetten. Blind zou het wel moeten kunnen, heeft 'ie bij Manchester ook genoeg gedaan?
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Mja, dat is altijd zo met dit soort potjes. Daar kan je niets aan afmeten.Qu3st schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:36:
Kijk eens hoe je nog in de 92e minuut bijna op 4-0 wordt gezet. 100000% meer inzet dan Ajax.
Ken Schuurs niet zo goed, maar wellicht idd een goed alternatief als je daarmee de jong wat naar voren kan schuiven. Maar achteraf is het wel makkelijk praten natuurlijk.toolkist schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:05:
[...]
Wober. En als je per se een rechtspoot wil Schuurs.
Ik kan je zeggen dat Perretje echt ook een beest kan gaan worden. Hij was niet voor niets aanvoerder bij Fortuna. Ik vond hem echt goed bij Fortuna, heb Jong Ajax nog niet veel gezien, dus kan daarover nog niets zeggen. Is puur op basis van vorig seizoen.Snowdog schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:10:
[...]
Ken Schuurs niet zo goed, maar wellicht idd een goed alternatief als je daarmee de jong wat naar voren kan schuiven. Maar achteraf is het wel makkelijk praten natuurlijk.
Nou was PSV wel gelukkig in de afronding wellicht, maar ze creëerden wel ook de situaties waarin dat soort dingen kunnen gebeuren. Ajax ging voornamelijk over de flanken hetzelfde riedeltje af.
PSV terecht gewonnen, hoewel de 1ste helft wel wat geflatteerd was. Vooraf had ik Ajax als kampioen staan, deze pot had ik 3-0 als eindstand in de toto, ik leer dus wel
PSV terecht gewonnen, hoewel de 1ste helft wel wat geflatteerd was. Vooraf had ik Ajax als kampioen staan, deze pot had ik 3-0 als eindstand in de toto, ik leer dus wel
Ik had vooraf ook wel het idee dat Ajax dit jaar makkelijk kampioen ging worden, maar nu weet ik het nog niet zo zeker. Zie dit PSV niet zoveel punten gaan verspelen, dan wordt het toch nog lastig voor Ajax. Zeker als ze in de onderlinge confrontatie ook nog verliezen.
Maja, t jaar is nog lang. Op dit moment zou mijn geld echter op PSV zetten (waarschijnlijk ook niet zo'n moeilijke keuze)
Maja, t jaar is nog lang. Op dit moment zou mijn geld echter op PSV zetten (waarschijnlijk ook niet zo'n moeilijke keuze)
Dat is denk ik wel een goede observatie. Dit jaar is het aantal kansen wel iets toegenomen, maar het rendement blijft uit. Tegen PSV was van dat eerste overigens niets te merken.Qu3st schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:06:
[...]
S SNO SOD D~ 1 PSV 88 36 52 24~ 2 Ajax 84 40 44 14~ 3 AZ 80 35 45 15~ 4 Feyenoord 77 40 37 14~ 5 Vitesse 72 40 32 9~
S= Aantal schoten
SNO= Schoten naast/over
SOD= Schoten op doel
D = Doelpunten
Dus zoveel minder kansen worden er niet gecreeerd dit seizoen, en er worden te weinig van deze kansen benut. Je hebt alleen teveel kansen nodig voor 1 doelpuntje. Dus qua rendement heb je gelijk.
Alleen deze wedstrijd wordt je echt puur op inzet afgetroefd. En ook qua tactiek heb je ook gelijk, maar PSV speelt daar echt goed op in.
Hoe kan je dan ook de 2e helft zo in gaan? We spelen met 0% commitment. Strijd is er niet geleverd in deze wedstrijd door Ajax.
En dan speel je ook maar met 1 echte verdediger, is gewoon erg dom van TH!
Wat betreft inzet en commitment, ik denk dat dat moeilijk te beseffen is voor de spelers wanneer ze 66% van de wedstrijd zelf de bal hebben. Dan hoef je er niet voor te vechten. Zelfs al krijg je de waarschuwing mee dat de overige 34% vanuit counters levensgevaarlijk is, het is dan best lastig om 'strijd te tonen'. Ik vind dat altijd meer van toepassing wanneer twee ploegen in evenwicht zijn wat balbezit / veldspel betreft. Dat vond ik vandaag niet het geval.
Als je aanvallende strijd bedoelt, daar kan ik me wel in vinden. Dat gaat samen met het feit dat er geen kansen gecreeerd werden. Als je het niet af en toe opportunistisch probeert wanneer het even niet lukt, oogt het al snel gelaten en neerleggend bij de teloorgang.
Ah, er is een nieuwe regel: je mag een elleboog geven, maar op het moment dat die te hard is dan mag het niet meer.
Mijn buurman gaat de beelden morgen bekijken. Heb hem al even ingeseint.
Mijn buurman gaat de beelden morgen bekijken. Heb hem al even ingeseint.
[ Voor 24% gewijzigd door St@m op 23-09-2018 19:16 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Je vriendje Chuckie heeft dat ook gelijk maar uitgevoerdSt@m schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:16:
Ah, er is een nieuwe regel: je mag een elleboog geven, maar op het moment dat die te hard is dan mag het niet meer.
?St@m schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:16:
Zei Makkelie dat zelf of ?
Ik heb de wedstrijd via de radio gevolgd en nu zie de samenvatting; gelukkig is de verslaggeving niet erg pro-ajaxSt@m schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:16:
Uiteraard donkerrood Onana.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Nou het is niet alleen aanvallend, verdedigend heb ik ook die strijd niet echt gezien. Als je kijkt hoe PSV zich overal voorgooit dat is mooi om te zien. Ajax heeft dat totaal niet gedaan, iedereen staat bij die 1-0 naar de bal te staren hoe die erin rolt. Bij de 2-0 ga je beetje dom lopen voetballen, in plaats van weg rammen die bal. En bij de 3-0 laat je Lozano een metertje los en gooi je je niet echt voor die bal.RJBanthum schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:14:
[...]
Dat is denk ik wel een goede observatie. Dit jaar is het aantal kansen wel iets toegenomen, maar het rendement blijft uit. Tegen PSV was van dat eerste overigens niets te merken.
Wat betreft inzet en commitment, ik denk dat dat moeilijk te beseffen is voor de spelers wanneer ze 66% van de wedstrijd zelf de bal hebben. Dan hoef je er niet voor te vechten. Zelfs al krijg je de waarschuwing mee dat de overige 34% vanuit counters levensgevaarlijk is, het is dan best lastig om 'strijd te tonen'. Ik vind dat altijd meer van toepassing wanneer twee ploegen in evenwicht zijn wat balbezit / veldspel betreft. Dat vond ik vandaag niet het geval.
Als je aanvallende strijd bedoelt, daar kan ik me wel in vinden. Dat gaat samen met het feit dat er geen kansen gecreeerd werden. Als je het niet af en toe opportunistisch probeert wanneer het even niet lukt, oogt het al snel gelaten en neerleggend bij de teloorgang.
De commentator, van de samenvatting.
Ah, nu ook de interviewer die vindt dat een elleboogje moet kunnen.
[ Voor 20% gewijzigd door St@m op 23-09-2018 19:20 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Onana heeft geluk dat het Luuk de Jong betreft, die roept het over zichzelf af dat hij in dit soort gevallen bestraft wordt i.p.v. beloond.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Mijn vriendjeQu3st schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:16:
[...]
Je vriendje Chuckie heeft dat ook gelijk maar uitgevoerd
Nah, daarvoor hebben we VAROPSLAGHOND schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:18:
Onana heeft geluk dat het Luuk de Jong betreft, die roept het over zichzelf af dat hij in dit soort gevallen bestraft wordt i.p.v. beloond.
Geen idee, als dat zo is dan is dat ook gewoon rood. De overtreding van je boy heb ik in ieder geval gezien.Qu3st schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:19:
[...]
Ja, Chuckie heeft ook maar een 'half elleboogje' uitgedeeld!
Je kan ook geel geven aan De Jong voor overdrijven (wat gebeurt is, maar niet voor die reden. Makkelie leek het niet te zien). En Onana rood voor de elleboog.
Ik snap niet dat de VAR niks deed.
Ik snap niet dat de VAR niks deed.
De VAR is een scheidsrechter die naar een scherm kijkt, dat het Nijhuis is en ook hij bekend is met Luuk's gedrag is niet in Luuk's voordeel.
Ja hij sloeg bij Frenkie zijn tanden door de lippen. Dan valt die 'elleboog' van mijn boy echt wel mee.St@m schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:20:
[...]
Geen idee, als dat zo is dan is dat ook gewoon rood. De overtreding van je boy heb ik in ieder geval gezien.
Tsjah, hier had hij wat objectiever mogen zijn (naar mijn mening), maja, da's dan ook de reden dat VAR niet alle problemen gaat oplossen.OPSLAGHOND schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:22:
[...]
De VAR is een scheidsrechter die naar een scherm kijkt, dat het Nijhuis is en ook hij bekend is met Luuk's gedrag is niet in Luuk's voordeel.
Vind overigens sowieso dat PSV wat makkelijker gele kaarten kreeg dan Ajax. Daarentegen werd Perreiro wel gespaard toen hij die bal bij de vrije trap wegtrapte. Was dus vast niet bewust en eigenlijk nergens over te klagen, maar PSV kreeg toen in kort tijdsbestek wel paar gele kaarten die erg makkelijk werden gegeven (ook Lozano).
Natuurlijk moet de VAR objectief zijn, maar ... Bas Nijhuis ...
Wel apart dat het over een 'elleboog' en VAR gaat terwijl PSV met Ajax heeft gespeeld. Wat een controverse om niks zeg.
Daar is het antwoordOPSLAGHOND schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:25:
Bas Nijhuis ...
Waarom zet je elleboog tussen aanhalingstekens? Was het geen elleboogQu3st schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:22:
[...]
Ja hij sloeg bij Frenkie zijn tanden door de lippen. Dan valt die 'elleboog' van mijn boy echt wel mee.
Verbazingwekkend hoe je dit gedrag probeert goed te praten.. ja maar hij, je vriendje dit..
Onana deelt een elleboog uit, punt. Ongeacht waar en hoe hard hij iemand raakt is dat gewoon een rode kaart. Walgelijk gedrag. Het zou de club sieren als ze hem zelf schorsen.
Maar blijkbaar geldt dat niet als het een Ajacied betreft ofzo.
Lekker voorbeeld voor de jeugd ook weer.
[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 23-09-2018 19:29 ]
Jawel, het was rood, maar ... Luuk de Jong + Bas Nijhuis ...St@m schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:27:
[...]Onana deelt een elleboog uit, punt. Ongeacht waar en hoe hard hij iemand raakt is dat gewoon een rode kaart.
Inderdaad. Een hele domme actie van Onana. Keepte sowieso een hele zwakke partij.St@m schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:27:
[...]
Waarom zet je elleboog tussen aanhalingstekens? Was het geen elleboog
Verbazingwekkend hoe je dit gedrag probeert goed te praten.. ja maar hij, je vriendje dit..
Onana deelt een elleboog uit, punt. Ongeacht waar en hoe hard hij iemand raakt is dat gewoon een rode kaart. Walgelijk gedrag. Het zou de club sieren als ze hem zelf schorsen.
Net als dat Lozano geel hadden moeten hebben voor die schwalbe, dat was ook een rode kaart geweest want de gele kaart daarna was ook meer dan terecht.
XXXVI
Tsjah, verschillende spelers van Ajax die ook soortgelijke overtredingen maken (in 2e helft) maar niks krijgen. Consistentie was er gewoon niet te bekennen.ephymerous schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:32:
[...]
Inderdaad. Een hele domme actie van Onana. Keepte sowieso een hele zwakke partij.
Net als dat Lozano geel hadden moeten hebben voor die schwalbe, dat was ook een rode kaart geweest want de gele kaart daarna was ook meer dan terecht.
Ten Hag kent geen spijt. "voortekenen waren er niet'. Idioot.
What else is new? Niveau arbitrage is structureel lager dat het niveau van Ajax vandaag.Snowdog schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:33:
[...]
Tsjah, verschillende spelers van Ajax die ook soortgelijke overtredingen maken (in 2e helft) maar niks krijgen. Consistentie was er gewoon niet te bekennen.
[ Voor 8% gewijzigd door ephymerous op 23-09-2018 19:35 ]
XXXVI
Als die schwalbe een gele kaart was, dan was die andere actie zeer waarschijnlijk niet langsgekomen.ephymerous schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:32:
[...]Inderdaad. Een hele domme actie van Onana. Keepte sowieso een hele zwakke partij.
Nou ik VIND!/VOND het niet een overtreding, velen hadden het gelijk over rood, erg overtrokken reactie. Samen met de reactie van Luuk. Niks te maken dat het een Ajacied betreftSt@m schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:27:
[...]
Tel gewoon je zegeningen man, en ga je er niet te druk over maken.
Die overtrokken reactie is gewoon voetbal vandaag de dag. Er is geen speler die dat niet doet en ik vind dat st@m gewoon gelijk heeft. Zo'n actie hoor je niet te maken, dan kan je dat niet afdoen met geen overtreding ongeacht of het hard was of niet.Qu3st schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:35:
[...]
Nou ik VIND!/VOND het niet een overtreding, velen hadden het gelijk over rood, erg overtrokken reactie. Samen met de reactie van Luuk. Niks te maken dat het een Ajacied betreft
Tel gewoon je zegeningen man, en ga je er niet te druk over maken.
edit: wil daarmee overigens niet zeggen dat ik het direct rood vond, maar een penalty was het wel imo.
edit2: bedoel kijk naar Tagliafico na wat een elleboog zou moeten zijn van Dumfries. Ik weet dat op dit forum een enorme haat heerst richting de Jong, maar het is niet alsof andere spelers dat niet zouden doen.
[ Voor 19% gewijzigd door Snowdog op 23-09-2018 19:44 ]
Als het alleen achteraf genoemd zou worden wel ja. Maar zo'n beetje iedereen hier riep vantevoren al dat het geen goed idee was om met Frenkie en Blind tegen Luuk de Jong te gaan spelen.Snowdog schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:10:
[...]
Ken Schuurs niet zo goed, maar wellicht idd een goed alternatief als je daarmee de jong wat naar voren kan schuiven. Maar achteraf is het wel makkelijk praten natuurlijk.
Nouja, bij Berghuis was het ook wel een beetje dat zijn brein zo traag werkte dat hij pas 10 seconden later naar de grond ging. Dat helpt natuurlijk niet meeDoeEensGek schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:50:
Overtrokken reactie, riep iemand Berghuis.?
Ok, heb het topic niet zo op de voet gevolgd. Zou wel enigszins een misser zijn idd. Maar hij zal er vast een (enigszins) goede reden voor kunnen geven (die uiteraard achteraf makkelijk onderuit te halen is)toolkist schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:51:
[...]
Als het alleen achteraf genoemd zou worden wel ja. Maar zo'n beetje iedereen hier riep vantevoren al dat het geen goed idee was om met Frenkie en Blind tegen Luuk de Jong te gaan spelen.
Loop niet zo te janken man. Datzelfde voorbeeld voor de jeugd lag even daarvoor te faken dat ie geraakt was in de 16. Even wegstrepen tegen elkaar?St@m schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:27:
[...]
Gelukkig ben je ook zo geirriteerd over de schwalbe van Lozano...St@m schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:27:
[...]
Grappig... Ik vind juist dat die overtrokken reacties niet nodig zouden moeten zijn, als de scheidsrechter/VAR gewoon zijn werk doet. Feit is, dat de trend in scheidsrechters tegenwoordig is dat er pas actie overwogen wordt als er een speler appelleert. Ik vind dat een zorgelijke ontwikkeling die situaties als die van vandaag in de hand werken.Snowdog schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:37:
[...]
Die overtrokken reactie is gewoon voetbal vandaag de dag. Er is geen speler die dat niet doet en ik vind dat st@m gewoon gelijk heeft. Zo'n actie hoor je niet te maken, dan kan je dat niet afdoen met geen overtreding ongeacht of het hard was of niet.
edit: wil daarmee overigens niet zeggen dat ik het direct rood vond, maar een penalty was het wel imo.
edit2: bedoel kijk naar Tagliafico na wat een elleboog zou moeten zijn van Dumfries. Ik weet dat op dit forum een enorme haat heerst richting de Jong, maar het is niet alsof andere spelers dat niet zouden doen.
Overigens vond ik het ook direct rood voor Onana, en zat Ten Hag mis bij Pereiro, want die vrije trap was volgens mij op vrijwillige basis snel genomen (d.w.z. er was niet speciaal om afstand tussen bal en tegenstander gevraagd, noch had de scheidsrechter hiertoe besloten) en dan is zo'n onderschepping toegestaan.
Dat zou ik heel graag onderbouwd zien met de spelregels, want dat is voor mij totaal nieuw.RJBanthum schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:54:
en dan is zo'n onderschepping toegestaan.
Dat was heel heel lelijk. Maar die gaf in ieder geval na de wedstrijd aan dat het dom was en hij enorm voor lul stond. Een spiegel is altijd wel fijn.DoeEensGek schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:50:
Overtrokken reactie, riep iemand Berghuis.?
toolkist schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:53:
[...]
Gelukkig ben je ook zo geirriteerd over de schwalbe van Lozano...
Ben waarschijnlijk de enige hier, maar in de herhaling was duidelijk te zien dat de Jong weldegelijk een duw gaf aan Lozano. Uiteraard te licht voor een penalty, maar als een speler dan valt, vind ik niet dat je dat direct een schwalbe mag noemen. Ze sprinten daar op volle snelheid dan kan een klein duwtje al genoeg zijn om te vallen of iig uit balans te raken, vind het wat overdreven om daar meteen geel voor te trekken. Puur volgens de regels is wat de Jong daar doet niet toegestaan, dus lijkt me ook niet fair om geel te geven aan een Lozano in dit geval.Typhone schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:53:
[...]
Loop niet zo te janken man. Datzelfde voorbeeld voor de jeugd lag even daarvoor te faken dat ie geraakt was in de 16. Even wegstrepen tegen elkaar?
Als er iets is meldt de aanklager zich vanzelf wel toch?
En de zwiepende arm van Dumfries in de 1 helft, ook vergeten @St@m ?toolkist schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:53:
[...]
Gelukkig ben je ook zo geirriteerd over de schwalbe van Lozano...
Ik zag het echt niet dus zo duidelijk was het blijkbaar toch niet.Snowdog schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:57:
Ben waarschijnlijk de enige hier, maar in de herhaling was duidelijk te zien dat de Jong weldegelijk een duw gaf aan Lozano.
[ Voor 37% gewijzigd door toolkist op 23-09-2018 20:00 ]
Hoe zit dat nu, nu de var het ook kan zien. Kan er achteraf nog actie ondernomen worden?Typhone schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:58:
Als er iets is meldt de aanklager zich vanzelf wel toch?
Ja hoor, mijn buurman heeft dienst dit weekend (aanklager).DoeEensGek schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:00:
[...]
Hoe zit dat nu, nu de var het ook kan zien. Kan er achteraf nog actie ondernomen worden?
Even de samenvatting kijken dan zou ik zeggentoolkist schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:59:
[...]
Ik zag het echt niet dus zo duidelijk was het blijkbaar toch niet.
Ik heb de herhaling al meerdere keren gezienSnowdog schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:02:
[...]
Even de samenvatting kijken dan zou ik zeggen
Ik onderbouw het graag! Zie hier het officiele spelregel document:toolkist schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:55:
[...]
Dat zou ik heel graag onderbouwd zien met de spelregels, want dat is voor mij totaal nieuw.
http://www.thefa.com/-/me...-of-the-game-2018-19.ashx
Hoofdstuk 13 (pagina 58/115 van de pdf) sectie 3:
"Offences and sanctions
If, when a free kick is taken, an opponent is closer to the ball than the required
distance, the kick is retaken unless the advantage can be applied; but if a player
takes a free kick quickly and an opponent who is less than 9.15 m (10 yds) from
the ball intercepts it, the referee allows play to continue. However, an opponent
who deliberately prevents a free kick being taken quickly must be cautioned
for delaying the restart of play."
Let er op dat wat Pereiro deed een 'interception' was, en niet 'deliberately prevents a free kick' (dat doelt specifiek op het wegtrappen van de bal/hinderen van de speler die de bal wil nemen vóórdat de trap genomen wordt).
Dan moet je een armbeweging hebben gezien zou ik zeggen. Dit is echt gewoon voetbal vandaag de dag, voel dat iemand je (licht) duwt en je gaat liggen. Slechte ontwikkeling die de VAR misschien zou kunnen keren, maar zo werkt het wel gewoon. Lijkt me echter niet terecht om daar geel voor te geven.toolkist schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:03:
[...]
Ik heb de herhaling al meerdere keren gezien
Thanks, toch weer iets geleerd vandaag.RJBanthum schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:04:
[...]
Ik onderbouw het graag! Zie hier het officiele spelregel document:
http://www.thefa.com/-/me...-of-the-game-2018-19.ashx
Hoofdstuk 13 (pagina 58/115 van de pdf) sectie 3:
"Offences and sanctions
If, when a free kick is taken, an opponent is closer to the ball than the required
distance, the kick is retaken unless the advantage can be applied; but if a player
takes a free kick quickly and an opponent who is less than 9.15 m (10 yds) from
the ball intercepts it, the referee allows play to continue. However, an opponent
who deliberately prevents a free kick being taken quickly must be cautioned
for delaying the restart of play."
Let er op dat wat Pereiro deed een 'interception' was, en niet 'deliberately prevents a free kick' (dat doelt specifiek op het wegtrappen van de bal/hinderen van de speler die de bal wil nemen vóórdat de trap genomen wordt).
Een duw geef je niet met je elleboog. Dit is gewoon onsportief gedrag, een elleboog, en rood. Hoe hard hij m dan ook raakt.Snowdog schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:05:
[...]
Dan moet je een armbeweging hebben gezien zou ik zeggen. Dit is echt gewoon voetbal vandaag de dag, voel dat iemand je (licht) duwt en je gaat liggen. Slechte ontwikkeling die de VAR misschien zou kunnen keren, maar zo werkt het wel gewoon. Lijkt me echter niet terecht om daar geel voor te geven.
Maar was een lekker potje verder
Ging over de duw van de Jong op Lozano, niet over Onana en z'n rare actieMontaner schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:09:
[...]
Een duw geef je niet met je elleboog. Dit is gewoon onsportief gedrag, een elleboog, en rood. Hoe hard hij m dan ook raakt.
Dit gaat over een vermeende schwalbe van Lozano die alleen de Ajacieden hebben gezien. Hij werd in de rug geduwd, wellicht wat licht voor een penalty, maar zeker geen schwalbe.Montaner schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:09:
[...]
Een duw geef je niet met je elleboog. Dit is gewoon onsportief gedrag, een elleboog, en rood. Hoe hard hij m dan ook raakt.
Ach.. ze liepen lekker frusti rond, bij het Bayern van Nederland
Zit nog even de ratings op vi.nl te bekijken. Viergever een 6.5, ik vind dat wel wat laag. Vind hem tot dusverre wel echt een nuttige speler voor PSV. Denk dat Ajax hem niet zal missen, maar voor PSV kan het toch een vrij aardige schakel in de defensie worden (speelt tot dusverre gewoon goed) en hij is nog vrij aardig bij corners ook. Transfervrij toch wel een welkome aanwinst.
Maar houdt dat in dat als de scheids en grens het niet gezien hebben, de aanklager wat kan doen?St@m schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:02:
[...]
Ja hoor, mijn buurman heeft dienst dit weekend (aanklager).
Ja, gewoon net zo als eerdere jarenDoeEensGek schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:18:
[...]
Maar houdt dat in dat als de scheids en grens het niet gezien hebben, de aanklager wat kan doen?
Verwijderd
Helaas uitgekomen wat ik al had gedacht.
Van Bommel was als speler reeds een gifkikker die slecht tegen zijn verlies kon. Als trainer weet hij dat over te brengen naar zijn spelers.
Kijk naar van Bronckhorst, als speler een gentleman, als trainer idem. Of naar Frank de Boer, idem als speler een gentleman en tevens als trainer.
Troost voor Ajax is dat PSV nog deze seizoenshelft naar de Kuip moet.
Van Bommel was als speler reeds een gifkikker die slecht tegen zijn verlies kon. Als trainer weet hij dat over te brengen naar zijn spelers.
Kijk naar van Bronckhorst, als speler een gentleman, als trainer idem. Of naar Frank de Boer, idem als speler een gentleman en tevens als trainer.
Hmm, heb niet het idee dat de Boer zo'n gentleman was eigenlijk. Zou hem ook wel een gifkikker noemen denk ik (iig echte winnaarsmentaliteit). Uiteraard niet zo gemeen als v Bommel, maar wel een echte winner die niet happy was bij een verlies.Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:21:
Helaas uitgekomen wat ik al had gedacht.
Onana gaf gewoon een elleboog en de VAR deed niks. Echt slecht. Vlak daarna ook nog een smerige overtreding van Ajax(weet niet meer wie maar was aan de kant van het strafschopgebied van PSV.
Lozano werd geduwd en kreeg geen penalty. Was ook wel een zacht duwtje maar dat is genoeg als je op snelheid bent.
Makkelie had gewoon zijn Ajax onderbroek weer aan. Maar zelfs dan is PSV beter.
Lozano werd geduwd en kreeg geen penalty. Was ook wel een zacht duwtje maar dat is genoeg als je op snelheid bent.
Zo is het alweer veilig hier
niks gezien vandaag, tussendoor heel ff via twitter wat kunnen volgen, maar dat waren nog de “goeie” minuten, eerste 15
Had zelf gedacht een 1-1, maar zo te lezen was het weer kansloos met de staart tussen de benen terug naar Amsterdam.
Gefeliciteerd PSV’ers, gelukkig was deze wedstrijd in het begin, dan vergeten we hem over een tijdje weer
Had zelf gedacht een 1-1, maar zo te lezen was het weer kansloos met de staart tussen de benen terug naar Amsterdam.
Gefeliciteerd PSV’ers, gelukkig was deze wedstrijd in het begin, dan vergeten we hem over een tijdje weer
Float like a butterfly, sting like a bee.
Gewonnen en nog zo gefrustreerd. Ook lekker selectief.sNielz123 schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:24:
Onana gaf gewoon een elleboog en de VAR deed niks. Echt slecht. Vlak daarna ook nog een smerige overtreding van Ajax(weet niet meer wie maar was aan de kant van het strafschopgebied van PSV.
Ja geinig he. Dat ondanks dat PSV tactisch Ajax overklaste en helemaal wegspeelde in 2e helft ze og steeds controverse zoeken.Exocet schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:27:
[...]
Gewonnen en nog zo gefrustreerd. Ook lekker selectief.
Nogmaals PSV tel uw zegeningen. Jullie waren beter, ga lekker feest vieren.
Gaat niet over winst of verlies. Gaat over oneerlijkheid. Zelfs met een VAR gebeurt dit nog. Is gewoon triest.
Heb ook wel een hekel aan dat theatraal geval hoor. Ook als iemand bv een tackel ontwijkt en niet valt hoort dat een vrije trap te zijn. Maar zoals de Jong zegt moet je blijkbaar vallen voordat je een vrije trap krijgt.
Heb ook wel een hekel aan dat theatraal geval hoor. Ook als iemand bv een tackel ontwijkt en niet valt hoort dat een vrije trap te zijn. Maar zoals de Jong zegt moet je blijkbaar vallen voordat je een vrije trap krijgt.
Dus als je wint moet je de arbitrale blunders maar over het hoofd zien? Ik heb persoonlijk ook wel het idee dat de scheids meer in het voordeel van Ajax floot dan tegen Ajax, maar dat heb je altijd als aanhanger van een bepaalde club I guess. Maar goed, ik denk niet dat het zoveel invloed zou hebben gehad behalve misschien een gele kaart of twee meer voor Ajax en een penalty tegen.Exocet schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:27:
[...]
Gewonnen en nog zo gefrustreerd. Ook lekker selectief.
Is gewoon jammer dat zelfs VAR daar geen verandering in kan brengen. Want je weet nu al zeker dat als zo'n overtreding in een andere wedstrijd wordt gemaakt dat de bal dan wel op de stip gaat met een eventuele rode kaart erbij.
En Dumfries zwiept met z'n arm en kreeg ook niks.sNielz123 schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:24:
Wie is jullie en ze? Wat mij betreft discuseren wij hier over voetbal. Tenzij jij bij Ajax in de selectie zit en ik bij PSV. Maar dat laatste is echt niet het geval.Qu3st schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:29:
[...]
Ja geinig he. Dat ondanks dat PSV tactisch Ajax overklaste en helemaal wegspeelde in 2e helft ze og steeds controverse zoeken.
Nogmaals PSV tel uw zegeningen. Jullie waren beter, ga lekker feest vieren.
Was ook zeker geel. Maar voor geel doet de VAR niet mee.toolkist schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:35:
[...]
En Dumfries zwiept met z'n arm en kreeg ook niks.
Was dan ook weinig aan de hand en was een mooi stukje theater van Tagliafico. Maar goed al zou je daar geel voor geven, zou het nog wel enigszins kunnen indenken. Het verschil met de actie van Onana was echter dat Dumfries het in een duel deed en het (waarschijnlijk) niet zijn bedoeling was het gezicht van Tagliafico te raken, waar het doel van Onana absoluut was om de Jong te raken en duidelijk met zijn elleboog (aangezien er 0,0 reden was om dat anders te doen). Dat maakt mijns inziens nogal een verschil.toolkist schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:35:
[...]
En Dumfries zwiept met z'n arm en kreeg ook niks.
Ajacied Lasse Schöne was er voor aanvang van PSV-Ajax van overtuigd dat Ajax de koppositie in de eredivisie zou pakken, voor het eerst in ruim twee jaar. Denzel Dumfries gaf na afloop van de 3-0 zege aan dat die uitspraak in de kleedkamer bij PSV hing.
Geen idee eigenlijk. Wij zagen het dus Zeist zag het ook en die bepalen tijdens de wedstrijd. Zijn er überhaupt al aanklager zaken geweest dit jaar?DoeEensGek schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:00:
[...]
Hoe zit dat nu, nu de var het ook kan zien. Kan er achteraf nog actie ondernomen worden?
Je hebt het interview ook gezien? Hoe het gezegd werd? Uiteindelijk moet de media wat te schrijven hebben. Dat verkoopt.RobbertC schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:47:
[...]
Altijd slim dat soort arrogante uitspraken van te voren, je weet gewoon dat de tegenstander dat ook leest.
Spuit 11, is hier al uitvoerig besproken.RobbertC schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:47:
[...]
Altijd slim dat soort arrogante uitspraken van te voren, je weet gewoon dat de tegenstander dat ook leest.
Iets beter lezen. PSV leest hier niet mee
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 23-09-2018 20:54 ]
Sowieso, alsof die uitspraken ook maar enig gevolg hebben. Geloof daar persoonlijk niet in. Als Schone vorige week had gezegd dat Ajax met 3-0 had verloren van PSV dan was het resultaat hetzelfde geweest alleen Schone was (eenmalig) een iets betere voorspeller van de toekomst geweest.Typhone schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:51:
[...]
Je hebt het interview ook gezien? Hoe het gezegd werd? Uiteindelijk moet de media wat te schrijven hebben. Dat verkoopt.
Leuk dat je nou weer in gaat op Onana rood of niet, maar daar ging het mij helemaal niet om. Er werd geclaimd dat Makkelie alleen maar pro Ajax floot...Snowdog schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:37:
[...]
Was dan ook weinig aan de hand en was een mooi stukje theater van Tagliafico. Maar goed al zou je daar geel voor geven, zou het nog wel enigszins kunnen indenken. Het verschil met de actie van Onana was echter dat Dumfries het in een duel deed en het (waarschijnlijk) niet zijn bedoeling was het gezicht van Tagliafico te raken, waar het doel van Onana absoluut was om de Jong te raken en duidelijk met zijn elleboog (aangezien er 0,0 reden was om dat anders te doen). Dat maakt mijns inziens nogal een verschil.
Het ging dus ook niet om de VAR maar om jouw claim omtrent Makkelie.sNielz123 schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:36:
[...]
Was ook zeker geel. Maar voor geel doet de VAR niet mee.
Ik denk dat niemand heeft beweerd dat hij alleen pro ajax floot, maar bv. Lozano kreeg wel erg gemakkelijk een gele kaart voor een zeer lichte overtreding die alleen gerechtvaardigd kon worden door te zeggen dat hij een veelbelovende aanval onderbrak.toolkist schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:56:
[...]
Leuk dat je nou weer in gaat op Onana rood of niet, maar daar ging het mij helemaal niet om. Er werd geclaimd dat Makkelie alleen maar pro Ajax floot...
Daarna doen een paar Ajaxcieden hetzelfde en zij krijgen geen kaart. Tsjah, dat is gewoon enigszins frustrerend. Daar hoef je dit soort "freak incidents" niet eens bij te betrekken denk ik.
Er zijn 5 aanklagers. De aanklager van dienst krijgt op maandag een overzicht van alle overtredingen die niet zijn waargenomen/ bestraft. Die bekijkt de aanklager (persoonlijk) en vervolgens.. nou dat riedeltje kennen we wel.Typhone schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:50:
[...]
Geen idee eigenlijk. Wij zagen het dus Zeist zag het ook en die bepalen tijdens de wedstrijd. Zijn er überhaupt al aanklager zaken geweest dit jaar?
Typhone schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:51:
Je hebt het interview ook gezien? Hoe het gezegd werd? Uiteindelijk moet de media wat te schrijven hebben. Dat verkoopt.
Nee, ik heb niet het hele interview gezien maar wel over de uitspraak gelezen (ook hierVos schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:53:
Spuit 11, is hier al uitvoerig besproken.
Iets beter lezen. PSV leest hier niet mee
Letterlijk uit het topic hier: "Makkelie had gewoon zijn Ajax onderbroek weer aan. Maar zelfs dan is PSV beter."Snowdog schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:59:
[...]
Ik denk dat niemand heeft beweerd dat hij alleen pro ajax floot, maar bv. Lozano kreeg wel erg gemakkelijk een gele kaart voor een zeer lichte overtreding die alleen gerechtvaardigd kon worden door te zeggen dat hij een veelbelovende aanval onderbrak.
Daarna doen een paar Ajaxcieden hetzelfde en zij krijgen geen kaart. Tsjah, dat is gewoon enigszins frustrerend. Daar hoef je dit soort "freak incidents" niet eens bij te betrekken denk ik.
Toch eens beter lezen ;-)
Vlak voordat Lozano geel kreeg krijgt Tadic geel omdat Lozano zogenaamd in z'n edele delen geraakt werd. 3 seconden na de kaart staat ie op en is er niks aan de hand. De scheids reageerde daar puur op het rollebollen, ja het was een overtreding maar geel was zwaar overdreven. En dan krijg je daarna inderdaad de compensatie gele kaart.
Al dat Ajax Psv geweld verbloemt weer mooi dat onze Gio Feyenoord een goede pot vond spelen. En weer geen Ayoub inbracht.........
Stelletje wijven zijn het gewoonSt@m schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:11:
[...]
Dit gaat over een vermeende schwalbe van Lozano die alleen de Ajacieden hebben gezien. Hij werd in de rug geduwd, wellicht wat licht voor een penalty, maar zeker geen schwalbe.
Ach.. ze liepen lekker frusti rond, bij het Bayern van Nederland
Wil je Bayern trouwens niet vergelijken met een Nederlandse club, dank u
Makkelie heeft al een bepaalde reputatie als het om wedstrijden van Ajax gaat, vandaag deed hij niet bepaald zijn best die weg te nemen. Die rode kaart voor Onana was werkelijk bovenmenselijk opzichtig. Kan me niet anders voorstellen dan dat Nijhuis zich schor schreeuwde door dat oortje, maar Makkelie weigerde de juiste maatregelen te treffen.Snowdog schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:31:
[...]
Dus als je wint moet je de arbitrale blunders maar over het hoofd zien? Ik heb persoonlijk ook wel het idee dat de scheids meer in het voordeel van Ajax floot dan tegen Ajax, maar dat heb je altijd als aanhanger van een bepaalde club I guess. Maar goed, ik denk niet dat het zoveel invloed zou hebben gehad behalve misschien een gele kaart of twee meer voor Ajax en een penalty tegen.
Is gewoon jammer dat zelfs VAR daar geen verandering in kan brengen. Want je weet nu al zeker dat als zo'n overtreding in een andere wedstrijd wordt gemaakt dat de bal dan wel op de stip gaat met een eventuele rode kaart erbij.
alles kan off-topic
Ankona schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:06:
[...]
Makkelie heeft al een bepaalde reputatie als het om wedstrijden van Ajax gaat, vandaag deed hij niet bepaald zijn best die weg te nemen. Die rode kaart voor Onana was werkelijk bovenmenselijk opzichtig. Kan me niet anders voorstellen dan dat Nijhuis zich schor schreeuwde door dat oortje, maar Makkelie weigerde de juiste maatregelen te treffen.
Volgende keer in de kleedkamer bij PSV "Schone roept voor de wedstrijd al dat Ajax gaat verliezen"...RobbertC schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:03:
[...]
[...]
Nee, ik heb niet het hele interview gezien maar wel over de uitspraak gelezen (ook hier), maar vind het vooral grappig om te lezen dat het dan in de kleedkamer wordt opgehangen. Dat is uiteraard al vaker gebeurt met dit soort uitspraken, dus je zou denken dat men dan wel iets voorzichtiger wordt
Als je je al zorgen moet maken over uit verband getrokken opmerkingen die misschien een tegenstander motiveren
Hoewel hij duidelijk niet in zn edele delen werd geraakt, was die gele kaart (imo) meer terecht dan de kaart andersom. Maar goed, daar worden we het misschien niet over eens. Verder had ik die andere opmerking niet gezien, maar zelf ben ik niet zo van oordeel dat Makkelie duidelijk in het voordeel van Ajax floot (dacht zelf ook dat Perreiro rood had moeten hebben, ondanks dat dat blijkbaar niet zo is), maar op bepaalde zaken liet hij het wel enigszins afweten. En die inconsequentie is wel enigszins frustrerend en ik had zelf iig het idee dat hij bij Ajax wat meer dingen door de vingers zag dan bij PSV. Maar goed, NL voetbal en scheidsrechters, het zal altijd een ongelukkige combo blijven (nouja waarschijnlijk voetbal en scheidsrechters in het algemeen).toolkist schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:04:
[...]
Letterlijk uit het topic hier: "Makkelie had gewoon zijn Ajax onderbroek weer aan. Maar zelfs dan is PSV beter."
Toch eens beter lezen ;-)
Vlak voordat Lozano geel kreeg krijgt Tadic geel omdat Lozano zogenaamd in z'n edele delen geraakt werd. 3 seconden na de kaart staat ie op en is er niks aan de hand. De scheids reageerde daar puur op het rollebollen, ja het was een overtreding maar geel was zwaar overdreven. En dan krijg je daarna inderdaad de compensatie gele kaart.
Ik denk dat het zeker wel voor net een beetje extra motivatie kan zorgen. Maar goed, de volgende keer dus geen uitspraken meer van Ajacieden van te voren en we gaan het meemaken of het effect heefttoolkist schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:07:
[...]
Volgende keer in de kleedkamer bij PSV "Schone roept voor de wedstrijd al dat Ajax gaat verliezen"...
Als je je al zorgen moet maken over uit verband getrokken opmerkingen die misschien een tegenstander motiveren
Als we binnen de 3 punten staan voor Ajax-PSV, dan komt de media echt wel weer aanzetten hoor maak je geen zorgen. Wat je ook antwoord op zo'n vraag, het is nooit goed. Zelfs niet als je weigert te antwoorden.RobbertC schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:10:
[...]
Ik denk dat het zeker wel voor net een beetje extra motivatie kan zorgen. Maar goed, de volgende keer dus geen uitspraken meer van Ajacieden van te voren en we gaan het meemaken of het effect heeft
Samenvatting gezien van psv ajax.
Psv duidelijk de betere.
Over lozano actie ja was heel duidelijk een duw te zien. Maar snap dat dit als te licht gezien kan worden. Al zou ik wel penalty geven. Want is gewoon uit balans halen zonder intensie bal te spelen.
De onana actie was echt duidelijk rood. Heb me echt verbaast dat dit icm var niet bestraft werd.( En nog meer verbaast over geel de jong serieus wtf..) En of de jong nou makkelijk valt of niet elleboog is rood einde.
Heb niets gezien van eventuele elleboog van dumfries( kan gemist hebben in samenvatting).
Dus zo heb ik het gezien als voetbal liefhebber zonder club voorkeur in eredivisie.
En zelfs uit samenvatting was op te merken geen goede pot was van Feyenoord....
Psv duidelijk de betere.
Over lozano actie ja was heel duidelijk een duw te zien. Maar snap dat dit als te licht gezien kan worden. Al zou ik wel penalty geven. Want is gewoon uit balans halen zonder intensie bal te spelen.
De onana actie was echt duidelijk rood. Heb me echt verbaast dat dit icm var niet bestraft werd.( En nog meer verbaast over geel de jong serieus wtf..) En of de jong nou makkelijk valt of niet elleboog is rood einde.
Heb niets gezien van eventuele elleboog van dumfries( kan gemist hebben in samenvatting).
Dus zo heb ik het gezien als voetbal liefhebber zonder club voorkeur in eredivisie.
Kijk alleen samenvattingen want hele wedstrijd trek ik echt niet meer in de eredivisie. Maar heb wel vaak idee dat ayoub echt wat brengt als hij invalt. En verbaaste me ook zeer dat ie maar op de bank moet blijven...Leon Zwiers schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:05:
Al dat Ajax Psv geweld verbloemt weer mooi dat onze Gio Feyenoord een goede pot vond spelen. En weer geen Ayoub inbracht.........
En zelfs uit samenvatting was op te merken geen goede pot was van Feyenoord....
[ Voor 33% gewijzigd door v8power67 op 23-09-2018 22:06 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik vraag me ook af of Onana nog vervolgd wordt. Leek mij een duidelijke elleboogstoot die als hij gezien was rood is.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Als dat gebeurt dan heeft Ajax wel een probleem. In de mate dat de ligt gemist wordt tegen PSV denk ik dat het missen van Onana met de vervanger zijnde lamprou je wel een paar stappen achteruit gaat. Een de ligt kan je prima opvangen tegen meer defensieve teams waar je in de eredivisie vaak tegen speelt. Een Lamprou is een stuk minder dan Onaneph4ge schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:31:
Ik vraag me ook af of Onana nog vervolgd wordt. Leek mij een duidelijke elleboogstoot die als hij gezien was rood is.
Ik wil Lamprou wel eens in actie zien ... kan misschien geen kwaad om Onana eens op de bank te laten zitten. Misschien in een mindere wedstrijd ... wanneer moet Ajax tegen AZ?
Niet een paar stappen, wel een paar koppenNapo schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:43:
[...]
Als dat gebeurt dan heeft Ajax wel een probleem. In de mate dat de ligt gemist wordt tegen PSV denk ik dat het missen van Onana met de vervanger zijnde lamprou je wel een paar stappen achteruit gaat. Een de ligt kan je prima opvangen tegen meer defensieve teams waar je in de eredivisie vaak tegen speelt. Een Lamprou is een stuk minder dan Onane
Wel duidelijk dat de selectie niet zo breed is als men deed voorkomen, 16 basisspelers....jazeker, waarvan er maar 11 een goede basis kunnen vormen, daarachter wordt het toch echt wel minder. En die basis 11 gaan niet alle wedstrijden spelen, dat weet je op voorhand al.
Hopelijk pakken ze het weer op, anders wordt het toch weer een lang seizoen zo
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
PSV wint van Ajax terwijl Feyenoord van PSV wint. Dus wie is de beste? Feyenoord natuurlijk!Leon Zwiers schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:05:
Mbt Onana, als ie rood krijgt mag ie zeker niet klagen maar om dit nou een elleboogstoot te noemen?
En de Jong dan nog zo lang vol blijven houden dat het echt wel pijn deed
En de Jong dan nog zo lang vol blijven houden dat het echt wel pijn deed
Helaas voor jullie wordt Ajax-Feyenoord en andersom ook gewoon gespeeldVerwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 23:14:
[...]
PSV wint van Ajax terwijl Feyenoord van PSV wint. Dus wie is de beste? Feyenoord natuurlijk!![]()
[ Voor 44% gewijzigd door toolkist op 23-09-2018 23:17 ]
Dit topic is gesloten.
![]()