[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 211 Laatste
Acties:
  • 319.613 views

Onderwerpen

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:59
Met een as bestaande uit Cillessen, de Ligt, van Dijk, F. de Jong, Pröpper en Memphis kunnen we wat mij betreft wel verder. Hopelijk haken de Vrij, Wijnaldum en Bergwijn snel aan en er staat best een goede kern :)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
OPSLAGHOND schreef op zondag 9 september 2018 @ 23:06:
Winnen is sowieso goed, maar als Nederland nu degradeert dan zijn ze toch niet al uitgeschakeld?
Dan krijgen ze toch nog een (paar) kans(en)? Dat was toch de bedoeling van de Nation League?
Het is sowieso een dubbele competitie. Dus we spelen uit en thuis, van degradatie is voorlopig nog geen sprake.

De Nations League staat inderdaad geheel los van de gewone kwalificatie, die spelen we alsnog. Het verschil is dat vier plekken die normaal in de kwalificatie verdeeld worden nu via de Nations League te behalen zijn.

Degraderen zou voor Nederland gunstig zijn want als ik de uitleg goed begrijp krijg je vanaf elk niveau een kans om mee te spelen in de playoffs om de laatste vier plaatsen. Voor elk niveau is namelijk één ticket beschikbaar. Daarvoor moet je echter wel binnen je niveau eerste of goed tweede worden, op niveau A gaat dat zo te zien lastig worden. Maar als je dan in een poule op niveau B zit dan zijn er misschien meer mogelijkheden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Joster
Gonadan schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:43:
[...]

Het is sowieso een dubbele competitie. Dus we spelen uit en thuis, van degradatie is voorlopig nog geen sprake.

De Nations League staat inderdaad geheel los van de gewone kwalificatie, die spelen we alsnog. Het verschil is dat vier plekken die normaal in de kwalificatie verdeeld worden nu via de Nations League te behalen zijn.

Degraderen zou voor Nederland gunstig zijn want als ik de uitleg goed begrijp krijg je vanaf elk niveau een kans om mee te spelen in de playoffs om de laatste vier plaatsen. Daarvoor moet je echter wel binnen je niveau eerste of goed tweede worden, op niveau A gaat dat zo te zien lastig worden. Maar als je dan in een poule op niveau B zit dan zijn er misschien meer mogelijkheden.
Wat ik nog raar vind is dat je als winnaar van de totale Nations League geen EK ticket kan winnen, maar via de playoffs van de divisie waar je in zit wel.

Verwijderd

Qu3st schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:40:
[...]

Degelijk. Eerste helft was ie gewoon beste van Oranje. Tweede helft is ie me niet echt opgevallen.
2de helft ook. Wat me opvalt is zijn duelkracht. Won regelmatig een duel tegen een Franse beer.
Helaas zitten de teamgenoten niet op zijn niveau Alleen Memphis begrijpt hem een beetje.

• Gonadan

Gonadan

Joster schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:46:
Wat ik nog raar vind is dat je als winnaar van de totale Nations League geen EK ticket kan winnen, maar via de playoffs van de divisie waar je in zit wel.
Dat is niet waar. De eindwinnaar is degene uit divisie A die de playoffs gewonnen heeft en bemachtigd dus daarmee ook één van de tickets.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Joster
Gonadan schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:47:
[...]

Dat is niet waar. De eindwinnaar is degene uit divisie A die de playoffs gewonnen heeft en bemachtigd dus daarmee ook één van de tickets.
Je hebt gelijk, ik dacht dat de winnaars van divisie A t/m D nog een keer tegen elkaar uitkwamen voor de totale winst van de Nations League, my bad.

Alleen als Frankrijk bijvoorbeeld eerste wordt in onze poule terwijl ze zich via de reguliere kwalificatie poule al hebben geplaatst, dan kunnen ze dus niet de Nations League winnen? :D

En wat nu als alle drie de landen van een bepaalde NL poule uit divisie A zich al hebben geplaatst? Dan gaat de nummer 1 door voor spek en bonen en mocht die dan de NL winnen dan schuift de ticket door naar de andere finalist?

[ Voor 34% gewijzigd door Joster op 10-09-2018 09:55 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dat laatste vraag ik me sinds de introductie eigenlijk ook al af: Er wordt telkens gesproken over play-offs en een winnaar die het EK-ticket krijgt, en dat zo'n ticket doorschuift naar het eerst-volgende land die geen EK-ticket heeft. Maar welke landen doen dan mee aan die play-offs? Lijkt me dat het winnen van de Nations League ook nog wel een prijs an sich is toch, maar je zou je als winnaar van je poule dan mogelijk dus niet mee mogen doen voor de eindoverwinning? Ofzo..?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Gonadan

Gonadan

Joster schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:51:
Je hebt gelijk, ik dacht dat de winnaars van divisie A t/m D nog een keer tegen elkaar uitkwamen voor de totale winst van de Nations League, my bad.
Nee je hebt gelijk, de play-offs voor winst zijn apart. Iemand die zich al geplaatst heeft kan dus juist wel de NL nog winnen.
Alleen als Frankrijk bijvoorbeeld eerste wordt in onze poule terwijl ze zich via de reguliere kwalificatie poule al hebben geplaatst, dan kunnen ze dus niet de Nations League winnen? :D
Kan dus wel, pas later in de zomer wordt gespeeld om die pot met geld. Waarbij je er waarschijnlijk wel vanuit mag gaan dat er alleen maar landen mee doen die zich toch al geplaatst hebben.
En wat nu als alle drie de landen van een bepaalde NL poule uit divisie A zich al hebben geplaatst? Dan gaat de nummer 1 door voor spek en bonen en mocht die dan de NL winnen dan schuift de ticket door naar de andere finalist?
Dan mogen ze allemaal niet mee doen en schuift het ticket door op basis van een rankingsysteem.

Op zich heeft deze poule nu een groot voordeel voor Nederland. Mochten Frankrijk en Duitsland zich plaatsen dan mag Nederland dus mee doen om een ticket. Moeten ze alleen wel even van minimaal twee andere A-teams winnen. :+
naitsoezn schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:00:
Dat laatste vraag ik me sinds de introductie eigenlijk ook al af: Er wordt telkens gesproken over play-offs en een winnaar die het EK-ticket krijgt, en dat zo'n ticket doorschuift naar het eerst-volgende land die geen EK-ticket heeft. Maar welke landen doen dan mee aan die play-offs? Lijkt me dat het winnen van de Nations League ook nog wel een prijs an sich is toch, maar je zou je als winnaar van je poule dan mogelijk dus niet mee mogen doen voor de eindoverwinning? Ofzo..?
Dat klopt, ik schreef het fout. De play-offs voor de tickets staan geheel los van de 'final four', welke de groepswinnaars zijn uit divisie A. Die spelen na al het kwalificatiegeneuzel nog even om een pot met geld.

[ Voor 22% gewijzigd door Gonadan op 10-09-2018 10:05 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Joster
Gonadan schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:04:
[...]

Nee je hebt gelijk, de play-offs voor winst zijn apart. Iemand die zich al geplaatst heeft kan dus juist wel de NL nog winnen.
Huh, nu snap ik er niets meer van :D
[...]

Kan dus wel, pas later in de zomer wordt gespeeld om die pot met geld. Waarbij je er waarschijnlijk wel vanuit mag gaan dat er alleen maar landen mee doen die zich toch al geplaatst hebben.
De playoffs voor tickets kan pas plaats vinden als al bekend is welke teams zich via de reguliere kwalificatie geplaatst hebben lijkt me. Want mocht de nr 1 van een NL poule zich al geplaatst hebben dan gaat de playoffs ticket naar de nr 2.

Dus dan zou er een aparte playoffs zijn voor de EK tickets én een aparte playoffs voor de winst van de Nations League met alle nummers 1 van de poules in divisie A?
[...]

Dan mogen ze allemaal niet mee doen en schuift het ticket door op basis van een rankingsysteem.

Op zich heeft deze poule nu een groot voordeel voor Nederland. Mochten Frankrijk en Duitsland zich plaatsen dan mag Nederland dus mee doen om een ticket. Moeten ze alleen wel even van minimaal twee andere A-teams winnen. :+
:9

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Gonadan schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:04:
Dat klopt, ik schreef het fout. De play-offs voor de tickets staan geheel los van de 'final four', welke de groepswinnaars zijn uit divisie A. Die spelen na al het kwalificatiegeneuzel nog even om een pot met geld.
Ah, ok, dat had ik nog niet zo meegekregen, dat de play-offs andere wedstrijden zijn die die 'final four'. Thnx.

Even een korte blik op de andere teams in de A-categorie lijken de meeste teams me wel vrij zeker van kwalificatie. Misschien IJsland niet, al weet ik niet in wat voor kwalificatie-poule zij zitten..

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Lang geleden dat ik Oranje op de manier zag spelen zoals gisteren. Dit bied echt goede hoop, was dan ook behoorlijk pissed bij de 2-1 want zó zonde.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-01 07:32

Qu3st

Losse verkoop start morgen voor de wedstrijden van Ajax in de CL

• Gonadan

Gonadan

Joster schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:07:
De playoffs voor tickets kan pas plaats vinden als al bekend is welke teams zich via de reguliere kwalificatie geplaatst hebben lijkt me. Want mocht de nr 1 van een NL poule zich al geplaatst hebben dan gaat de playoffs ticket naar de nr 2.

Dus dan zou er een aparte playoffs zijn voor de EK tickets én een aparte playoffs voor de winst van de Nations League met alle nummers 1 van de poules in divisie A?
Klopt. In maart zijn de play-offs per divisie voor de extra kwalificatieplaatsen, in juni is de play-off tussen de poulewinnaars van divisie A voor een pot met goud.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Joster
Gonadan schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:45:
[...]

Klopt. In maart zijn de play-offs per divisie voor de extra kwalificatieplaatsen, in juni is de play-off tussen de poulewinnaars van divisie A voor een pot met goud.
2020 dus?

• Gonadan

Gonadan

Jep, na de kwalificatie.

ninjaedit @Joster : de play-offs voor kwalificatie dan hè, de final four is 2019.

[ Voor 21% gewijzigd door Gonadan op 10-09-2018 10:52 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Qu3st schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:24:
Losse verkoop start morgen voor de wedstrijden van Ajax in de CL
Is er een bepaalde tijd dat het start?

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:31

Baseman77

We move

Vlassie1980 schreef op zondag 9 september 2018 @ 23:16:
Deze wedstrijd geeft me enigszins vertrouwen ondanks dat we in het begin wel wat overlopen werden. Vooral de tweede helft gaf best wel een goed gevoel. Echt zuur dat uitgerekend Giroud scoort die al tijden geen pepernoot meer had geraakt. En die Pavard had er met een carte rouge afgemogen, wat een malloot.
Mee eens!
De 1e helft moet niet te makkelijk vergeten worden, toen Oranje redelijk weggespeeld werd door Frankrijk maar de schade wel beperkt wist te houden.
Maar toen de Fransen in de 2e helft terugschakelden wist Oranje hier wel gebruik van te maken (waar Frankrijk op het WK hier vaak te makkelijk mee weg kwam), dat viel reuze mee. Helaas was het onvoldoende, helemaal toen de Fransen weer gas gaven. Maar met name de as van Oranje biedt perspectief.

En Pavard had er inderdaad afgemoeten, dat was dieprood en een schandelijke overtreding.
Joster schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:32:
Met een as bestaande uit Cillessen, de Ligt, van Dijk, F. de Jong, Pröpper en Memphis kunnen we wat mij betreft wel verder. Hopelijk haken de Vrij, Wijnaldum en Bergwijn snel aan en er staat best een goede kern :)
Ook mee eens d:)b
Al mag van mij De Vrij de voorkeur krijgen nog boven De Ligt (De ligt heeft meer potentie, maar ik vind op dit moment De Vrij verder).

Wijnaldum speelde ook vele malen beter nu hij eindelijk zijn loopvermogen kon aanspreken ipv de spelverdeler te moeten zijn, werd hoog tijd dat Koeman hem koppelde aan voetballende middenvelders.

Ik vraag me alleen wel af waarom Blind nog steeds een basisplaats heeft, hoe vaak mag die nog hopeloos falen? Als verdedigende middenvelder kan hij zeker nuttig zijn, als verdediger is hij echter lachwekkend slecht op dit niveau. En waarom krijgt Tete nog steeds een basisplaats? Ten eerste zit hij op de tribune (!) bij zijn club, ten tweede moet hij heel de rechterkant bestrijken terwijl zijn kracht juist het verdedigende aspect is; de reden dat hij bij Ajax uit beeld verdween is zijn gebrek aan voetballend vermogen en het mindere inzicht wanneer op te komen, precies dat moet hij nu juist in Oranje doen :F
En leuk dat Koeman erop gokt dat Promes vast nog ooit wel een keer hoogstwaarschijnlijk een goede wedstrijd speelt in Oranje, maar Bergwijn of Berghuis kan het nooit slechter doen. Babel is ook geen wonder, maar die is tenminste nog nuttig. Al vraag ik me wel af waarom die hoed van Memphis toentertijd voorpaginanieuws was, maar het verschrikkelijke Dennis Rodman kapsel van Babel niet.

Janmaat, Van Aanholt en Bergwijn en/of Berghuis erin en ik verwacht dat je dan een best prima elftal hebt,
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:47:
2de helft ook. Wat me opvalt is zijn duelkracht. Won regelmatig een duel tegen een Franse beer.
Helaas zitten de teamgenoten niet op zijn niveau Alleen Memphis begrijpt hem een beetje.
Echt?
Begrijp me niet verkeerd, F. de Jong was positief aanwezig in de 1e helft en onzichtbaar in de 2e. Wat prima is, tegen deze tegenstander en helemaal vergeleken met enkele veel meer ervaren medespelers. Maar fanboy reacties als de jouwe zorgen (in ieder geval bij mij) voor allergische reacties zodra 'Frenkie' ter sprake komt...ja hij is een groot talent, maar blijf aub wel realistisch. Zijn 1e basisplaats en hij is het niveau van Oranje al ontstegen volgens jou |:(

Hij heeft zelf overigens wel een knap zelfbeeld. Toen de commentator hem na afloop interviewde en veel te overdreven enthousiast aangaf dat hij net zo speelde als bij Ajax, gaf hij zelf enigszins verbaasd aan dat dat nu ook juist de bedoeling is. Doet'ie goed (y)

Verwijderd

Hij is het niveau ook ontstegen. Hij is nu al de beste speler van Oranje.

Waarom moet dat altijd op fanboy gespeeld worden? Ik ben net de penningmeester van
Willem 2.

• Gonadan

Gonadan

Da's niet waar. Ik heb hem toch zeker een keer Giroud het bos in zien sturen, en dat vind ik uitermate lollig om te zien. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-01 07:32

Qu3st

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:01:
[...]

Is er een bepaalde tijd dat het start?
Vanaf 10.00 uur

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-01 11:14
Donderdag pas voor clubkaart houders. Ben bang dat ze dan allemaal al op zijn :(

• Gonadan

Gonadan

Grm. Zelf mag ik woensdag, maar die zuinige maat van me mag pas donderdag. Geen schijn van kans dus, tenzij ik besluit om in m'n eentje heen te gaan. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 22:57
Ik snap al het optimisme niet. Het was gewoon een kansloze wedstrijd tegen een land wat op 70% speelde en gewoon niet meer wilde dan winnen met een minimale inspanning. En zelfs dan had je voor rust met 4-0 achter kunnen/moeten staan. Frankrijk vind het helemaal niet erg om bij fases Nederland aan de bal te laten waardoor het soms optisch wel leuk leek, maar dat is het. Ik snap het niet, het is gewoon een kansloos verlies. Individueel scoren een paar spelers een magere voldoende, maar al die superlatieven vind ik ook overdreven. Een kinderhand is snel gevuld zullen we maar denken.

Daarnaast valt Koeman me voorlopig ook erg tegen. Tegen Peru krijg je het moeilijk door de tactiek en er worden nog steeds wat keuzes gemaakt waar ik het helemaal niet mee eens bent (dat is hier al uitgebreid besproken). Je zag tegen Peru gelukkig wel dat je op individuele kwaliteit op dat niveau wel mee kan. Maar dat is nog ruim buiten de voetbal top 10 en ik zie ons op basis van deze wedstrijden echt niet de top 10 aanvallen. Plaatsing voor het EK moet echter wel gewoon lukken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

ph4ge schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:27:
Ik snap al het optimisme niet. Het was gewoon een kansloze wedstrijd tegen een land wat op 70% speelde en gewoon niet meer wilde dan winnen met een minimale inspanning. En zelfs dan had je voor rust met 4-0 achter kunnen/moeten staan. Frankrijk vind het helemaal niet erg om bij fases Nederland aan de bal te laten waardoor het soms optisch wel leuk leek, maar dat is het. Ik snap het niet, het is gewoon een kansloos verlies. Individueel scoren een paar spelers een magere voldoende, maar al die superlatieven vind ik ook overdreven. Een kinderhand is snel gevuld zullen we maar denken.

Daarnaast valt Koeman me voorlopig ook erg tegen. Tegen Peru krijg je het moeilijk door de tactiek en er worden nog steeds wat keuzes gemaakt waar ik het helemaal niet mee eens bent (dat is hier al uitgebreid besproken). Je zag tegen Peru gelukkig wel dat je op individuele kwaliteit op dat niveau wel mee kan. Maar dat is nog ruim buiten de voetbal top 10 en ik zie ons op basis van deze wedstrijden echt niet de top 10 aanvallen. Plaatsing voor het EK moet echter wel gewoon lukken.
Wat veracht je? Dat we Frankrijk wegtikken?
We stonden verdedigend gewoon goed, dus dat is gewoon prima. Hoeveel echte kansen hebben we weggegeven?

Het is alleen jammer dat we amper risico in ons spel leggen en alleen maar terugdraaien. Iedere countermogelijkheid helpen we zelf om zeep door op balbezit te spelen.Zelfs met messi Ronaldo en Lewandowski voorin gaan we zo niet veel kunnen doen tegen toplanden

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-01 23:26
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:59:
[...]

We stonden verdedigend gewoon goed, dus dat is gewoon prima. Hoeveel echte kansen hebben we weggegeven?

Het is alleen jammer dat we amper risico in ons spel leggen en alleen maar terugdraaien. Iedere countermogelijkheid helpen we zelf om zeep door op balbezit te spelen.Zelfs met messi Ronaldo en Lewandowski voorin gaan we zo niet veel kunnen doen tegen toplanden
Daarom schreef ph4ge ook dat de Fransen op misschien 70% speelde en dat verklaard ook waarom het leek dat het goed stond. Ik ben het ook met ph4ge eens dat Frankrijk echt matig speelde en dat dat niet door NL kwam maar puur omdat ze gewoon niet meer nodig hadden om te winnen.

Wat maakte Blind weer een paar heerlijke fouten zeg, vorige wedstrijd ook al (ook in de competitie trouwens) en ik was al nooit een fan van zijn spel maar het lijkt alsof hij steeds minder gaat spelen sinds hij bij Ajax terug is.....

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:18

ST10©DE

Dus.............

rikoos schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:15:
[...]

sinds hij bij Ajax terug is.....
Vanuit FC Groningen bedoel je dan neem ik aan? >:)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-01 12:13

Typhone

Who Dares Wins

Ik vond Promes grote fouten maken. Met name in de afronding.

Verwijderd

rikoos schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:15:
[...]

Daarom schreef ph4ge ook dat de Fransen op misschien 70% speelde en dat verklaard ook waarom het leek dat het goed stond. Ik ben het ook met ph4ge eens dat Frankrijk echt matig speelde en dat dat niet door NL kwam maar puur omdat ze gewoon niet meer nodig hadden om te winnen.

Wat maakte Blind weer een paar heerlijke fouten zeg, vorige wedstrijd ook al (ook in de competitie trouwens) en ik was al nooit een fan van zijn spel maar het lijkt alsof hij steeds minder gaat spelen sinds hij bij Ajax terug is.....
In de eerste helft ging Frankrijk er zeker wel voor hoor.

• ph4ge
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:59:
Ik verwacht een topsportklimaat en dat de lat omhoog gaat, niet dat we elkaar proberen te overtreffen met superlatieven over het geweldige spel nadat je gewoon weer volstrekt kansloos verloren hebt van een ploeg die vooral niet moe wilde worden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:33
Gonadan schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:26:
Grm. Zelf mag ik woensdag, maar die zuinige maat van me mag pas donderdag. Geen schijn van kans dus, tenzij ik besluit om in m'n eentje heen te gaan. :')
Tjonge jonge, je bent gek als je niet gaat haha. Zie je ook nog eens een mooie club spelen.. (Bayern he :+)
Jezus, zie net dat ik ook de sjaak ben. 1 Kaartje per club card :/

[ Voor 7% gewijzigd door Mosin op 10-09-2018 18:22 ]

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:53:
[...]

Ik verwacht een topsportklimaat en dat de lat omhoog gaat,
De media heeft geen baat bij een topsportklimaat, maar bij sensatie, hypes, problemen, superlatieven, etc... dus tel uit je winst :)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:20
ph4ge schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:53:
[...]

Ik verwacht een topsportklimaat en dat de lat omhoog gaat, niet dat we elkaar proberen te overtreffen met superlatieven over het geweldige spel nadat je gewoon weer volstrekt kansloos verloren hebt van een ploeg die vooral niet moe wilde worden.
Het is ook bullshit dat Frankrijk er niet voor zou gaan, heb je het WK gezien? Zo spelen ze al tijden, inzakken en eruit komen. Er volop opklappen doen ze nooit, maar blijkbaar wordt dat geassocieerd met er vol voor gaan of niet.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Gonadan

Gonadan

Mosin schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:20:
[...]

Tjonge jonge, je bent gek als je niet gaat haha. Zie je ook nog eens een mooie club spelen.. (Bayern he :+)
Jezus, zie net dat ik ook de sjaak ben. 1 Kaartje per club card :/
Het zou mij niets verbazen als het morgen al uitverkocht is, heb ik alsnog niets met m'n voorrang. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mosin
Gonadan schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:18:
[...]

Het zou mij niets verbazen als het morgen al uitverkocht is, heb ik alsnog niets met m'n voorrang. :+
Ja inderdaad haha O-) Durf wel bijna zeker te zeggen dat we niet meer aan de beurt komen. Erg jammer, maar ja..

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:18
Sinds wanneer valt natafelen te zijen op het openbare gedeelte van Fox?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Sinds dit seizoen, het schakelprogramma van de Keuken Kampioen Divisie is er ook te zien.

• D-e-n
  • Laatst online: 23:20
ph4ge schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:27:
Het was gewoon een kansloze wedstrijd tegen een land wat op 70% speelde en gewoon niet meer wilde dan winnen met een minimale inspanning.
Dan heb jij het hele WK gemist? Ze speelden in de eerste helft meer naar voren dan menig WK duel. Ze wilden deze wedstrijd ook graag winnen vanwege dat feest achteraf.
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:16:
Hij is het niveau ook ontstegen. Hij is nu al de beste speler van Oranje.
Met dit soort kwalificaties vraag je dus wel om die titel fanboy hoor. Hij heeft bepaalde technische kwaliteiten die afwijken van wat andere Nederlandse spelers hebben. En Nederland heeft dat nodig. Opstellen dus. Maar dat betekent niet dat hij na pas een half jaar basis in de eredivisie beter is dan iemand die al seizoenen in de PL speelt.

Nu lijkt De Jong nuchter genoeg maar weet wel dat spelers als Fischer, Bazoer, Riedewald en Kishna ook werden opgehemeld in hun eerste jaar. Met name een "fanboy" als Henk Spaan heeft daar een handje van. Wat is dat toch? Toen van Basten en Gullit doorbraken reageerden we echt niet zo overspannen. En die waren al veel verder op jonge leeftijd.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Als je maar vaak genoeg roept dat je een toptalent hebt zal je vast wel eens gelijk hebben denk ik zo. ;-)

Dat de Jong een erg goede speler is met heel veel potentie is duidelijk. Maar waarom direct al die verhalen over de stap naar Barcelona of hem de opvolger van Sneijder noemen? Waarom niet gewoon eerst ff kijken of die een seizoen lang kan presteren bij Ajax.

[ Voor 55% gewijzigd door JST94 op 11-09-2018 07:58 ]

• ph4ge
D-e-n schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:53:
Dan heb jij het hele WK gemist? Ze speelden in de eerste helft meer naar voren dan menig WK duel. Ze wilden deze wedstrijd ook graag winnen vanwege dat feest achteraf.
Ik heb helemaal niet het WK gemist. Daar was ook menig land van mening dat ze een kans hadden gehad omdat de Fransen bij fases lekker inzakten terwijl dat helemaal niet zo was. Op het moment dat de Fransen even gas gaven tegen Nederland kregen ze kans na kans, dan wist Oranje gelijk niet waar het moest kijken. Pas toen de arrogantie/onderschatting extreme vormen aan begon te nemen kreeg Nederland een kans die er ook gelijk in ging, maar dat duurde een paar minuten voordat het weer gecorrigeerd was. Het was echt kansloos, veel kanslozer dan de uitslag doet vermoeden. Oranje begint een beetje op Feyenoord te lijken, waar de coach ook telkens erg trots is zelfs als de prestaties slecht zijn.

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:06
Nuance is saai en levert geen reactie op. We reageren vooral op mensen die extreme meningen verkondigen. We kijken vooral naar tv-programma's die lekker controversiële uitspraken doen, we lezen vooral artikelen met sappige quotes als titel.

Niet raar dus dat er hier mensen hun mening lekker extreem neerzetten, dan krijg je tenminste discussie. Er is altijd wel iemand die hapt.

Frenkie is een kneus die nog niet weet hoe hij zijn veters moet strikken. Die speelt over 2 jaar hooguit bij de reserves van Veendam.

Oh ja, ik heb hem trouwens nog niet zien voetballen, maar ik wilde toch graag vast even mijn wijsheid met jullie delen.

• D-e-n
  • Laatst online: 23:20
ph4ge schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:24:
[...]
Oranje begint een beetje op Feyenoord te lijken, waar de coach ook telkens erg trots is zelfs als de prestaties slecht zijn.
Het is toch niet slecht om van Frankrijk te verliezen? Frankrijk was beter maar dat is logisch. Het is typisch Nederlands om gelijk maar weer te denken dat de tegenstander zich wel of niet extra inspande. Frankrijk was gewoon Frankrijk, een stuk beter dan wij maar dat was tegen pakweg Argentinië ook al zo.

Verwijderd

D-e-n schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:53:
[...]

[...]

Met dit soort kwalificaties vraag je dus wel om die titel fanboy hoor. Hij heeft bepaalde technische kwaliteiten die afwijken van wat andere Nederlandse spelers hebben. En Nederland heeft dat nodig. Opstellen dus. Maar dat betekent niet dat hij na pas een half jaar basis in de eredivisie beter is dan iemand die al seizoenen in de PL speelt.

Nu lijkt De Jong nuchter genoeg maar weet wel dat spelers als Fischer, Bazoer, Riedewald en Kishna ook werden opgehemeld in hun eerste jaar. Met name een "fanboy" als Henk Spaan heeft daar een handje van. Wat is dat toch? Toen van Basten en Gullit doorbraken reageerden we echt niet zo overspannen. En die waren al veel verder op jonge leeftijd.
Er zijn bepaalde media die iedereen hypen. Echter heb nooit andere spelers 'gehypet'. Waarom moet er altijd gegeneraliseerd worden? Niemand van de spelers die genoemd worden hebben het (of überhaupt iets) op Nederlands elftal niveau/ Europese wedstrijden laten zien.

Ben over meerdere spelers in Nederland wel enthousiast. Echter of ze de wereldtop halen heb ik nog erge twijfels over: Bergwijn, Kluivert, van de Beek etc.
Frenkie de Jong heb ik 0 twijfels over.

Verwijderd

[

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2018 08:50 ]

• toolkist
  • Niet online
JST94 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:56:
Maar waarom direct al die verhalen over de stap naar Barcelona
Omdat dat dus blijkbaar echt wel speelde...

• ph4ge
D-e-n schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:35:
Het is toch niet slecht om van Frankrijk te verliezen? Frankrijk was beter maar dat is logisch. Het is typisch Nederlands om gelijk maar weer te denken dat de tegenstander zich wel of niet extra inspande. Frankrijk was gewoon Frankrijk, een stuk beter dan wij maar dat was tegen pakweg Argentinië ook al zo.
Nee, het is typisch Nederland om na een kansloze nederlaag hosanna verhalen te schrijven over het vertoonde spel en de vermeende talenten van onze spelers. Juist ook omdat je ziet dat Frankrijk met een kleine overwinning genoegen nam en op de momenten dat ze moesten scoren je alle hoeken van het veld liet zien.

Het is scorebord journalistiek om te menen dat er een stijgende lijn in zit omdat het de vorige keer 4-0 werd, het verschil was niks kleiner alleen de instelling van de Fransen was anders.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 11-09-2018 09:05 ]

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Blijkbaar staat er een (nieuw) derde Europees clubtoernooi op de rol:
https://www.vi.nl/nieuws/...rde-europese-clubtoernooi

Weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten, maar gelet op het feit dat veel clubs / landen de huidige Europa League al niet zo interessant vinden heb ik een hard hoofd in de toegevoegde waarde van nog een toernooi daaronder.

• rikoos
toolkist schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:49:
[...]

Omdat dat dus blijkbaar echt wel speelde...
Samen met tientallen andere jonge jongens die ze opkopen. De megatalenten worden daarom ook al op hun 16de weg gekocht bij clubs. Tuurlijk heb je laat bloeiers en Frenkie is natuurlijk best een groot talent maar omdat Barca hem wilde zegt dat natuurlijk niet of hij ook dat mega talent is wat sommige hem toedichten.

Voor de duidelijkheid om aan te geven hoe "bijzonder" het is, voor dit seizoen heeft Barca ALLEEN voor het eerste team 14 (!!!!!!) nieuwe spelers gekocht. Ze kopen net als de andere grote clubs alles wat potentie heeft en MISSCHIEN een topper kan worden.

Nogmaals hij is een potentiele topper maar nog lang niet daar en Barca koopt deze jongens liever jong en goedkoop dan gevestigde spelers voor de hoofdprijs ;-)

• Martinusz
naitsoezn schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:03:

Weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten, maar gelet op het feit dat veel clubs / landen de huidige Europa League al niet zo interessant vinden heb ik een hard hoofd in de toegevoegde waarde van nog een toernooi daaronder.
Europa Cup II dus terug :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

En zo hebben we toch nog onze Europese Liga die de UEFA toch zo graag wilde?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik lees nergens dat het een toernooi voor bekerwinnaars is gaat zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 11-09-2018 12:47 ]

• T-MOB
  • Laatst online: 00:24

Als de hele opzet op de schop gaat kan het eventueel wel boeiend worden. Nu heb je wel 4 of 5 Champions League deelnemers uit de topcompetities. Als je dat aantal terugbrengt door er meer een echte (lands-)kampioenendivisie van te maken dan hou je topteams over voor in de lagere tournooien. Als het juist de andere kant op gaat met nog meer concentratie van telkens dezelfde groot-geld-clubs dan hoeft het voor mij niet.

Regeren is vooruitschuiven

• Baseman77

Baseman77

We move

T-MOB schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:48:
Als de hele opzet op de schop gaat kan het eventueel wel boeiend worden.
De opzet verandert maar licht en alleen voor de EL, die gaat van 48 clubs naar 32 clubs.
Dus in de CL verandert niets, de EL gaat van 48 clubs naar 32 en de nieuwe Europese Cup krijgt ook 32 deelnemers.

• Gonadan

Gonadan

T-MOB schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:48:
[...]

Als de hele opzet op de schop gaat kan het eventueel wel boeiend worden. Nu heb je wel 4 of 5 Champions League deelnemers uit de topcompetities. Als je dat aantal terugbrengt door er meer een echte (lands-)kampioenendivisie van te maken dan hou je topteams over voor in de lagere tournooien. Als het juist de andere kant op gaat met nog meer concentratie van telkens dezelfde groot-geld-clubs dan hoeft het voor mij niet.
Lijkt me ook prachtig mooi maar financieel gezien is er maar één logische keuze en dan kan ik wel aanvoelen waar het heen gaat. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
rikoos schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:18:
[...]

Samen met tientallen andere jonge jongens die ze opkopen. De megatalenten worden daarom ook al op hun 16de weg gekocht bij clubs. Tuurlijk heb je laat bloeiers en Frenkie is natuurlijk best een groot talent maar omdat Barca hem wilde zegt dat natuurlijk niet of hij ook dat mega talent is wat sommige hem toedichten.

Voor de duidelijkheid om aan te geven hoe "bijzonder" het is, voor dit seizoen heeft Barca ALLEEN voor het eerste team 14 (!!!!!!) nieuwe spelers gekocht. Ze kopen net als de andere grote clubs alles wat potentie heeft en MISSCHIEN een topper kan worden.

Nogmaals hij is een potentiele topper maar nog lang niet daar en Barca koopt deze jongens liever jong en goedkoop dan gevestigde spelers voor de hoofdprijs ;-)
Haalt Barcelona 14 spelers van, pak em beet, 30 miljoen? (Want dat is het het laagste bedrag wat rond zingt in de geruchtenstroom).
Wel grappig trouwens dat transfermarkt dan maar 10 spelers mist. Die noemen alleen Vidal, Malcom, Lenglet en Arthur dus ik ben benieuwd welke andere 10 transfers je nog meetelt.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik denk dat ze met de huidige CL-opzet al voorgesorteerd hebben qua deelnemers (met slechts 9 clubs uit de kleinere landen). De Europa League zal met 32 ipv 48 clubs gemiddeld een iets sterkere bezetting hebben, maar als je dan ziet dat clubs als Utrecht, Vitesse en AZ nu al weinig tot niets overhouden wanneer ze naar bv Wit-Rusland, Oekraïne of Kazachstan af moeten reizen dan vrees ik dat zo'n derde-rangs toernooi helemaal niet rendabel gaat kunnen zijn voor dergelijke clubs.

Enige manier hoe ze dit commercieel interessant zouden kunnen maken is als ze zo'n derde-laags-toernooi regionaal indelen. En dan pas vanaf de kwartfinales de verschillende regio's tegen elkaar. Utrecht / AZ / Vitesse tegen bv Genk / Frankfurt / Rangers zou nog wel leuk kunnen zijn, Utrecht / AZ / Vitesse tegen bv Krasnodar / Boresov / Qarabag een stuk minder.

• T-MOB
  • Laatst online: 00:24
Baseman77 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:59:
[...]
De opzet verandert maar licht en alleen voor de EL, die gaat van 48 clubs naar 32 clubs.
Dus in de CL verandert niets, de EL gaat van 48 clubs naar 32 en de nieuwe Europese Cup krijgt ook 32 deelnemers.
Op nu.nl las ik dat men ook over een hele nieuwe opzet nadacht: De UEFA is van mening dat de huidige voetbalkalender gemoderniseerd moet worden. De Europese voetbalbond is van plan om naast het toevoegen van een derde clubtoernooi in 2024 met een geheel nieuwe opzet te komen.

Maar ja, jullie zullen wel gelijk hebben dat het vooral om geld zal draaien.

Regeren is vooruitschuiven

• Martinusz
naitsoezn schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:38:
[...]

Ik lees nergens dat het een toernooi voor bekerwinnaars is gaat zijn?
Ik doelde meer op dat er weer 3 Europese cups zijn ;)

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:58

Geld geld geld
Blijkbaar kunnen ze hun gang gaan

Ik word er als consument een beetje wappie van al die toernooien.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 11-09-2018 13:38 ]

• Gonadan

Gonadan

Wat Frenkie betreft, blijkbaar heeft Tottenham nog steeds interesse.
https://www.fcupdate.nl/v...men-voor-frenkie-de-jong/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mosin
Harribo schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:37:
[...]

Geld geld geld
Blijkbaar kunnen ze hun gang gaan

Ik word er als consument een beetje wappie van al die toernooien.
Precies dat. Eigenlijk is de EL gewoon een leuk en mooi toernooi. Jammer dat het een beetje als het buitenbeetje gezien wordt. Een prijs is gewoon een prijs, klaar. Die mentaliteit gaat wel een beetje verloren krijg ik soms het gevoel.

Vind het voetbal ook steeds minder interessant en leuk om te zien.. ;(

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-09-2025
Mosin schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:57:
[...]

Precies dat. Eigenlijk is de EL gewoon een leuk en mooi toernooi. Jammer dat het een beetje als het buitenbeetje gezien wordt. Een prijs is gewoon een prijs, klaar. Die mentaliteit gaat wel een beetje verloren krijg ik soms het gevoel.

Vind het voetbal ook steeds minder interessant en leuk om te zien.. ;(
De EL is eigenlijk leuker dan de CL. Het is namelijk best onvoorspelbaar wie er nou wint uiteindelijk!

• Mosin
perryvdbosch schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:58:
[...]

De EL is eigenlijk leuker dan de CL. Het is namelijk best onvoorspelbaar wie er nou wint uiteindelijk!
Inderdaad, dat maakt het ook wel weer mooi ofja, juist heel mooi. We kunnen bij de CL namelijk al een mooi gokje wagen over wie er allemaal richting de eindstreep gaan en dat is best triest. Vooral als je je bedenkt dat 3/4 van het CL seizoen dus totaal niet interessant is..

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:43:
Wat Frenkie betreft, blijkbaar heeft Tottenham nog steeds interesse.
https://www.fcupdate.nl/v...men-voor-frenkie-de-jong/
Tuurlijk, die weten van zottigheid niet wat ze moeten met het geld. En bij Ajax zijn ze tot nog toe altijd wel geslaagd om een koopje te scoren.

Ik vind het altijd toch een beetje zonde als er veelbelovende speler naar de Spurs gaat. Of hij mislukt, of hij speelt de komende 5-6 jaar van z'n carrière voor spek en bonen mee in de EPL. Geen kans op prijzen, en verkopen doen ze alleen voor 3x de hoofdprijs.

Ben trouwens wel benieuwd wat de Brexit gaat betekenen voor de EPL. :P

• perryvdbosch
Gaius schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:01:
[...]

Volgens mij wouden ze daar een speciale regeling voor maken, gezien de financiele waarde van de PL

• Baseman77

Baseman77

We move

perryvdbosch schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:58:
In de EL is de kans op een verrassing wat groter, maar ook in de EL is redelijk voorspelbaar wie er ver gaat komen...daarbij was toevallig net de afgelopen CL geweldig om te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Baseman77 op 11-09-2018 14:13 ]

• perryvdbosch
Baseman77 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:12:
[...]

In de EL is de kans op een verrassing wat groter, maar ook in de EL is redelijk voorspelbaar wie er ver gaat komen...daarbij was toevallig net de afgelopen CL geweldig om te zien.
Enige nadeel van de CL van afgelopen jaar, was de winnaar ;( ;(

• toolkist
  • Niet online
perryvdbosch schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:03:
[...]

Volgens mij wouden ze daar een speciale regeling voor maken, gezien de financiele waarde van de PL
Dan moeten ze wel snel zijn. In Engeland wordt er nu al voorzichtig rekening gehouden met een knotsgekke winter transferperiode, dat zou nl wel eens de laatste met de huidige regelgeving (dus pre-Brexit) kunnen zijn.

• rikoos
toolkist schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:05:
[...]

Haalt Barcelona 14 spelers van, pak em beet, 30 miljoen? (Want dat is het het laagste bedrag wat rond zingt in de geruchtenstroom).
Wel grappig trouwens dat transfermarkt dan maar 10 spelers mist. Die noemen alleen Vidal, Malcom, Lenglet en Arthur dus ik ben benieuwd welke andere 10 transfers je nog meetelt.
https://www.transfermarkt.nl staan alle namen maar ik zie wel dat deze niet altijd helemaal bijgehouden wordt want nu staan er weer 2 minder dan vorige maand. Duurste is Malcolm van 41 miljoen komend van FC Girondins Bordeaux.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
DutchOwnage schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:09:
Lang geleden dat ik Oranje op de manier zag spelen zoals gisteren. Dit bied echt goede hoop, was dan ook behoorlijk pissed bij de 2-1 want zó zonde.
Leuk die valse hoop. Men trapt er wederom met open ogen in, enkel omdat Frankrijk op 30 procent speelde want die NL zijn doodgewoon veredelde oefenwedstrijden. Nee, zolang er geen structurele veranderingen plaatshebben is het hopeloos.

• ph4ge
Gaius schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:01:
Hooguit maakt het Pond nog een keer een duikeling en dalen wat buitenlandse inkomsten voor de PL, maar verder niets. Brexit biedt de UK de mogelijkheid om het aantal buitenlanders verder te beperken maar dat zie ik absoluut niet gebeuren, ik zie eerder het tegendeel gebeuren. De PL is een van de weinige exportproducten die weinig last zal hebben van de fiscale, fysieke en administratieve hindernissen die Brexit met zich meebrengt, noch de mogelijkheid heeft om het land te verlaten, en dus zal het des te meer gekoesterd worden.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 11-09-2018 15:23 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:40
Vincent Dave schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:09:
[...]

Leuk die valse hoop. Men trapt er wederom met open ogen in, enkel omdat Frankrijk op 30 procent speelde want die NL zijn doodgewoon veredelde oefenwedstrijden. Nee, zolang er geen structurele veranderingen plaatshebben is het hopeloos.
30 procent :D Ja, dat was 't ja. Ze probeerden zich er goedkoop van af te maken door niet volle bak te gaan. Maar na de 1-1 hadden ze 't wel gewoon even moeilijk hoor. En dat mag je toch wel op het conto van het Nederlands elftal schrijven. Frankrijk speelt al jaren zo onder Dechamps, Nederland heeft daar in de tweede helft gebruik van proberen te maken, wat bijna was gelukt. Met een beetje geluk schiet Wijnaldum die bal erin, krijgt Pavard rood en loop je als winnaars van het veld af. Dit grapje hoorde je ook toen Ajax van Barcelona won. Het was een B-team, ze speelden maar op 70%. Dat is gewoon flauwekul in mijn ogen, je dwingt zo'n momenten gewoon af als team. En je tegenstander speelt echt niet op 70% een bal over de zijlijn, die willen nog steeds gewoon voetballen.

[ Voor 6% gewijzigd door JanW op 11-09-2018 16:51 ]

• Martinusz
JanW schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:40:
[...]

30 procent :D Ja, dat was 't ja. Ze probeerden zich er goedkoop van af te maken door niet volle bak te gaan. Maar na de 1-1 hadden ze 't wel gewoon even moeilijk hoor. En dat mag je toch wel op het conto van het Nederlands elftal schrijven. Frankrijk speelt al jaren zo onder Dechamps, Nederland heeft daar in de tweede helft gebruik van proberen te maken, wat bijna was gelukt. Met een beetje geluk schiet Wijnaldum die bal erin, krijgt Pavard rood en loop je als winnaars van het veld af. Dit grapje hoorde je ook toen Ajax van Barcelona won. Het was een B-team, ze speelden maar op 70%. Dat is gewoon flauwekul in mijn ogen, want ook dat dwing je af als team.
Ohja dat had je ook nog ja, B-team Barcelona met typische B-team spelers vet gedrukt :P

FC Barcelona: Pinto; Puyol (68. Gabarron), Mascherano, Piqué, Montoya; Xavi (74. Sergi Roberto), Song, Iniesta; Pedro, Fàbregas (82. Traoré), Neymar.

• toolkist
  • Niet online
rikoos schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:08:
[...]

https://www.transfermarkt.nl staan alle namen maar ik zie wel dat deze niet altijd helemaal bijgehouden wordt want nu staan er weer 2 minder dan vorige maand. Duurste is Malcolm van 41 miljoen komend van FC Girondins Bordeaux.
Maar heb je uberhaupt wel gelezen wat daar staat? ;) Spelers die terugkomen van een verhuur periode of gepromoveerd worden vanaf Barca B staan ook in dat overzicht....

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-01 14:35
Martinusz schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:50:
[...]

Ohja dat had je ook nog ja, B-team Barcelona met typische B-team spelers vet gedrukt :P

FC Barcelona: Pinto; Puyol (68. Gabarron), Mascherano, Piqué, Montoya; Xavi (74. Sergi Roberto), Song, Iniesta; Pedro, Fàbregas (82. Traoré), Neymar.
Pinto speelde toen vanwege een blessure bij Valdes en god wat was die Pinto slecht voor een 2e doelman.
Er werd toen nog gegrapt dat de 2e doelman van Ajax beter was dan die van Barca.

edit:
Maar dat was toen inderdaad gewoon hun A team. Was Messi toen niet ook geblesseerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 11-09-2018 17:55 ]

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:54:
[...]
edit:
Maar dat was toen inderdaad gewoon hun A team. Was Messi toen niet ook geblesseerd?
Messi durfde niet!

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
JanW schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:40:
[...]

30 procent :D Ja, dat was 't ja. Ze probeerden zich er goedkoop van af te maken door niet volle bak te gaan. Maar na de 1-1 hadden ze 't wel gewoon even moeilijk hoor. En dat mag je toch wel op het conto van het Nederlands elftal schrijven. Frankrijk speelt al jaren zo onder Dechamps, Nederland heeft daar in de tweede helft gebruik van proberen te maken, wat bijna was gelukt. Met een beetje geluk schiet Wijnaldum die bal erin, krijgt Pavard rood en loop je als winnaars van het veld af. Dit grapje hoorde je ook toen Ajax van Barcelona won. Het was een B-team, ze speelden maar op 70%. Dat is gewoon flauwekul in mijn ogen, je dwingt zo'n momenten gewoon af als team. En je tegenstander speelt echt niet op 70% een bal over de zijlijn, die willen nog steeds gewoon voetballen.
Ten eerste kun je beide situaties niet met elkaar vergelijken, als club kun je wel eens uitschieters hebben (Ajax speelde nota bene met Hoesen. Danny FUCKING Hoesen!

Wellicht had Frankrijk niet verwacht dat Nederland zou scoren, inmiddels is bij hen ook wel duidelijk dat NL erg is afgegleden. Bovendien zit arrogantie in dat Franse bloed van ze. Het siert je dat je er zoveel hoop uit haalt, maar zolang ene Vormer (met alle respect verder) ingebracht wordt moet je je echt zorgen gaan maken. Nee, ik praat Van der Gijp niet na, hij heeft dat van mij. :+

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01 12:58
Iemand die gaat kijken naar Ijsland - Belgie?

Dat stadion is echt een grap

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-01 14:32
Er komt een nieuw stadion hoor in Ijsland. Maar idd, het huidige doet FC de kampioenen uit Roemenie nog geen eer aan.

Here's to you Nicola and Bart

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De volgende generatie doet het niet veel beter:
Jong Oranje verliest en heeft wonder nodig voor EK-deelname - http://nos.nl/l/2249978

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:58
Ik zit te kijken naar Spanje Kroatië.
Spanje speelt extreem goed zeg, ook al 3-0

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 15:06

Vos

AFCA

Exocet schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:20:
De volgende generatie doet het niet veel beter:
Jong Oranje verliest en heeft wonder nodig voor EK-deelname - http://nos.nl/l/2249978
12 punten uit 8 potjes, slecht hoor. Qua namen in de selectie word je er ook niet warm van.

Til had het over kleine fouten die ze de kop kosten. Die fout van Bijlow :X

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 11-09-2018 22:02 ]

Verwijderd

Bijlow heeft geen last van zenuwen maar lijkt af en toe echt wel een beetje te overmoedig te zijn. Niemand verbiedt het hem die bal de tribune in te jagen in plaats van hem geplaatst op een medespeler te passen.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:21
Harribo schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:24:
Ik zit te kijken naar Spanje Kroatië.
Spanje speelt extreem goed zeg, ook al 3-0
Na de eerste helft ben ik afgehaakt. Leek wel Real Madrid tegen Emmen. Had veel meer verwacht van Kroatië als WK finalist.

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 11-09-2018 22:37 ]

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:30
Belgie #1 op FIFA wereldranglijst nu...wat een vreemde tijden leven we toch in.

• Gonadan

Gonadan

Die ranglijst heb ik nooit serieus genomen dus nu ook niet. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:12:
Bijlow heeft geen last van zenuwen maar lijkt af en toe echt wel een beetje te overmoedig te zijn. Niemand verbiedt het hem die bal de tribune in te jagen in plaats van hem geplaatst op een medespeler te passen.
Dat is het voordeel van jong oranje. Daar mogen "onze" spelers dat soort fouten maken, zodat ze dat in de Kuip niet doen.

Verwijderd

Vos schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:26:
[...]

12 punten uit 8 potjes, slecht hoor. Qua namen in de selectie word je er ook niet warm van.

Til had het over kleine fouten die ze de kop kosten. Die fout van Bijlow :X
Jong oranje faalt. Wat er meespeelt is ook niet veel soeps buiten Eiting, Koopmeiners en Groeneveld.
Daarnaast spelen de grootste talenten al bij het echte oranje. Zo’n slechte lichting hebben we dus niet.

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:23:
Die ranglijst heb ik nooit serieus genomen dus nu ook niet. ;)
Achja, deze keer is het al realistischer dan de vorige keer. 3de op WK en bijna alle kwalificatie en oefenwedstrijden dik winnen. Wel vaak tegen mindere tegenstand, maar dat maakt niet uit.

Wij gaan ze straks afstoppen in de oefenwedstrijd :+

• Joster
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:31:
[...]

Jong oranje faalt. Wat er meespeelt is ook niet veel soeps buiten Eiting, Koopmeiners en Groeneveld.
Daarnaast spelen de grootste talenten al bij het echte oranje. Zo’n slechte lichting hebben we dus niet.
Mwah, de enige speler die speelgerechtigd is voor Jong Oranje die er structureel niet bij was is De Ligt.

Verwijderd

Joster schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:35:
[...]

Mwah, de enige speler die speelgerechtigd is voor Jong Oranje die er structureel niet bij was is De Ligt.
Ik kijk even niet naar het resultaat he (zoals we sowieso niet met jeugd moeten doen).
Ik kijk naar de talenten die doorkomen.

van de Beek, Bergwijn, Frenkie, Kluivert, de Ligt en de genoemde spelers (ik vergat Malen overigens nog).
dat is de beste generatie sinds Sneijder/Robben/van der Vaart. Het zegt ook niet zo veel, omdat het daarna ook wel slecht was,

• Joster
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:41:
[...]

Ik kijk even niet naar het resultaat he (zoals we sowieso niet met jeugd moeten doen).
Ik kijk naar de talenten die doorkomen.

van de Beek, Bergwijn, Frenkie, Kluivert, de Ligt en de genoemde spelers (ik vergat Malen overigens nog).
dat is de beste generatie sinds Sneijder/Robben/van der Vaart. Het zegt ook niet zo veel, omdat het daarna ook wel slecht was,
Is ook zo, die generatie heeft echt wel potentie. En resultaten van Jong Oranje zeggen nu eenmaal heel erg weinig over de toekomstmogelijkheden die zo'n generatie heeft. Volgens mij presteerde de lichting met Sneijder / Robben / Van der Vaart ook heel matig en werden we EK met namen als Waterman / Rigters / Donk / Kruiswijk / de Ridder.

• Martinusz
Joster schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:49:
[...]

Is ook zo, die generatie heeft echt wel potentie. En resultaten van Jong Oranje zeggen nu eenmaal heel erg weinig over de toekomstmogelijkheden die zo'n generatie heeft. Volgens mij presteerde de lichting met Sneijder / Robben / Van der Vaart ook heel matig en werden we EK met namen als Waterman / Rigters / Donk / Kruiswijk / de Ridder.
Klopt, was laatst een artikel over dat hele team dat het EK won, geloof dat meer dan de helft nou niet echt een glansrijke carriere maakte :o

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:53
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:31:
[...]

Eiting speelde niet eens 8)7 Goeie bondscoach zo :+

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09
chim0 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:18:
[...]

Na de eerste helft ben ik afgehaakt. Leek wel Real Madrid tegen Emmen. Had veel meer verwacht van Kroatië als WK finalist.
Uiteindelijk is het 6-0 geworden, ergens toch wel pijnlijk dat je als 2de van de wereld zo wordt afgedroogd.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Oh shit, Ajax-Groningen staat op de schopstoel. Heerlijk weer al die stakingen. En dat midweeks inhalen gaat nog leuk worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Typhone op 12-09-2018 10:48 ]

• Martinusz
Gewoon lekker voetballen zonder uit-supporters geen politie nodig :P

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik vrees dat die rauwe Groningers daar niet mee akkoord gaan. Nu komen ze plots met 3000 man natuurlijk...

[ Voor 26% gewijzigd door Typhone op 12-09-2018 11:10 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik vrees dat alleen PEC - Vitesse door kan gaan. Vitesse heeft toch nooit supporters mee.

alles kan off-topic

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:47:
Oh shit, Ajax-Groningen staat op de schopstoel. Heerlijk weer al die stakingen. En dat midweeks inhalen gaat nog leuk worden.
Gvd en ik ga zaterdag heen. :(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Het moment voor supporters om aan te tonen dat het zonder politie kan. Maar hey, de mafklappers zullen het weer verpesten.
Pagina: 1 ... 76 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.