[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 211 Laatste
Acties:
  • 319.624 views

Onderwerpen

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:07

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:10:
[...]

Lekker achteraf lullen, dit wordt al weken geroepen, nu niet echt meer column waardig lijkt mij. Als hij dit nu al veel eerder had geschreven toen het nog wat "beter" ging, dan had het pas een goede column geweest.
Van Hanegem de eeuwige spreekbuis van Feyenoord met z'n open deuren en roze bril. Ik zou me als Feyenoord zijnde flink zorgen gaan maken (gun het ze niet) maar ik betwijfel of die dit jaar een top 3 rol gaan spelen.

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 07:08:
[...]

Ik ben ervan overtuigd dat een VAR een flinke verbering kan zijn. Maar dan echt extra ogen als assistent scheidsrechter. Niet het gedrocht wat het nu is met strakke regels en procedures.

En als je de afgelopen weken bekijkt (en ook de nacompetitie vorig seizoen) dan zie je dat de VAR soms terecht zaken corrigeert. Maar heel vaak ook juist onbegrijpelijk pietluttig ingrijpt of juist op willekeurige momenten blind lijkt te zijn.

Van mij mag die VAR dus per direct afgeschaft worden. Dan krijg je weer af en toe discussie over zaken die de scheidsrechter verkeerd gezien heeft. Maar nu heb je elke wedstrijd veel moeilijker te accepteren discussies over de willekeur van de VAR.
Ik begrijp dat jij dus liever 20 foute beslissingen hebt, dan dat er 18 goed gecorrigeerd worden en 2 fout waar je discussie over houdt?
Dit soort dingen grijpen dermate in op de oude vertrouwde werkwijze dat het niet vreemd is dat men er een tijdje aan moet wennen en er nog wat kinderziektes in zitten.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Typhone schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:12:
Van Hanegem de eeuwige spreekbuis van Feyenoord met z'n open deuren en roze bril. Ik zou me als Feyenoord zijnde flink zorgen gaan maken (gun het ze niet) maar ik betwijfel of die dit jaar een top 3 rol gaan spelen.
Een flinke crisis zal daar geen verandering in brengen. De traditionele sub-top laat gewoon weer zo'n vracht punten liggen dat Feyenoord gewoon weer derde of vierde wordt en Ajax en PSV gaan uitvechten wie er kampioen wordt. Wat dat betreft is de competitie zo voorspelbaar als de pest. Alle verrassingen van voor de winterstop vallen weer in hun oude doen en zakken gewoon weer terug rondom de plekken waar ze het seizoen er voor ook eindigden, met hier en daar een stuivertje wisselen tussen de nr's 5 t/m 7.

Dus de spanning is of Ajax of PSV kampioen wordt, of AZ of Feyenoord derde wordt en in welke volgorde Heerenveen, Vitesse en Utrecht eindigen.

/gecharcheerd

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
toolkist schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:00:
[...]

Ik begrijp dat jij dus liever 20 foute beslissingen hebt, dan dat er 18 goed gecorrigeerd worden en 2 fout waar je discussie over houdt?
Dit soort dingen grijpen dermate in op de oude vertrouwde werkwijze dat het niet vreemd is dat men er een tijdje aan moet wennen en er nog wat kinderziektes in zitten.
Nee, maar dat is de praktijk ook niet nu.

Kijk alleen naar de wedstrijd VVV-Ajax gisteren. Dat doelpunt van VVV had nooit afgekeurd moeten worden en in de slotfase had VVV een strafschop moeten krijgen terwijl ze de wedstrijd met 10 man uit hadden moeten spelen.

Enige juiste ingreep van de VAR was de strafschop voor Ajax. Maar dat had Blom ook gewoon moeten zien. Kan me ook niet indenken dat hij dat gemist heeft, enkel door de aanwezigheid van de VAR durfde hij niet te fluiten omdat die pingel toch wel zou komen.

Kijk naar de wedstrijd van Utrecht. Die rode kaart. Never nooit kan dat een rode kaart zijn! Die speler kwam ongelukkig uit maar van opzet of gemeenspel ofzo was niets zichtbaar. Geel voor gevaarlijk inkomen kan iedereen mee leven. Die VAR legt de focus heel technisch op een beeld waarop de ene voet op de andere komt en vergeet dat het een normaal duel is.

En om wat verder terug te gaan, kijk eens hoe Sparta tot twee keer toe onbegrijpelijk genaaid is met strafschoppen.

Kortom, die VAR zou de beoordeling technisch (bijna) perfekt moeten kunnen maken en heel veel toe kunnen voegen. Echter, zoals het nu geimplementeerd is werkt het niet. Ik ben zelfs van mening dat de arbitrage in zijn geheel er slechter door geworden is. En al zou het ongeveer van gelijk niveau zijn, van een situatie zonder VAR accepteer je makkelijk een fout dan met VAR.

alles kan off-topic

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Inhakend op de discussie over de VAR, ik heb geen beelden gezien maar hoorde gisteren wel een stukje van die coach van ADO. Blijkbaar was daar een overtreding die voor de VAR als strafschop werd beoordeeld. In de ogen van de coach was het wel terecht, maar ook een situatie die gewoon kan voor komen bij wat steviger spel. Hij maakte zich wat zorgen omdat ADO het nogal moet hebben van stevig spel en als de VAR daar bovenop gaat zitten dan hebben ze nog wel een uitdaging, dan moeten de verdedigers ineens gaan voetballen. :D

Zelf heb ik geen van de beelden gezien, maar jullie misschien wel. Waren het inderdaad discussie waardige overtredingen of waren het gewoon overduidelijke overtredingen (vorige week ook geloof ik?).
Hij droeg namelijk nog aan dat als iedereen op z'n tenen gaat lopen vanwege de VAR we misschien een andere koers varen dan in andere Europese landen. Daarom ben ik wel benieuwd naar de visies op de overtredingen.
Wij Nederlanders kunnen namelijk nogal autistisch doen over de regels, zo dus ook de VAR. Maar als ze dan in andere landen een stuk makkelijker zijn en iets minder rigide spelen dan kan dat wel een cultuurschok worden voor clubs die Europa in gaan. :P

offtopic:
Rants als: "Hij moet niet zo zeiken alleen maar omdat ze verloren hebben.", gaan natuurlijk niets toevoegen, dat kan ik zelf ook wel bedenken. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 20-08-2018 10:17 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
[...]

Komend weekend weten we al een hoop met Heerenveen uit. 2 weken later AZ uit en tussendoor NAC thuis. Als dat niet minstens 7 punten oplevert kan alles, minder dan dat zal het vechten worden voor plek 4/5 :)

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:15

Qu3st

Ankona schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:13:
[...]

Kijk naar de wedstrijd van Utrecht. Die rode kaart. Never nooit kan dat een rode kaart zijn! Die speler kwam ongelukkig uit maar van opzet of gemeenspel ofzo was niets zichtbaar. Geel voor gevaarlijk inkomen kan iedereen mee leven. Die VAR legt de focus heel technisch op een beeld waarop de ene voet op de andere komt en vergeet dat het een normaal duel is.
*PROEST!* WAT? 8)7 Dat was 100% een rode kaart!
En bedankt nu moet ik mijn bureau schoonmaken van de koffie die ik uit heb gespuugd.

[ Voor 8% gewijzigd door Qu3st op 20-08-2018 10:22 ]

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
naja de coach van Ado had vooral een punt over de buitenspel goal.. sorry als de VAR dit soort dingen niet kan constateren want "te weinig cameras" dan slaat het natuurlijk nergens op. Als er iets is waarover juist geen discussie zou moeten zijn met de VAR is het buitenspel goals.

bij overtredingen is er altijd nog interpretatie. bij buitenspel niet dat is gewoon wel of niet. En als iedereen op de TV beelden kan zien dat het buitenspel is dan moet de VAR dat ook kunnen.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-01 22:17
Uiteindelijk blijft het een sport waarbij de regels niet altijd zwart/wit zijn. De een interpreteerd een bepaalde tackle als hard maar fair spel, waar de ander daarvoor zal fluiten. Denk aan Engeland, waar harder gespeeld wordt, of Nijhuis.

Dat stuk interpretatie zal blijven, en alleen maar sterker worden, want de VAR kan alles terugkijken en uitvergroten, waar voorheen zoiets bleef hangen op "scheids heeft het slecht/niet gezien", "vanuit zijn positie zag hij het zo", etc.

Dat is nu weg, en daardoor zijn de verschillen in fluitstijlen (interpretatie) nog beter zichtbaar. Je gaat nog meer verschil zien tussen Nijhuis en Blom, om maar een voorbeeld te noemen. Op dat vlak zal de discussie dan alleen maar toenemen.

Dat is niet weg te nemen, immers is het niet een sport waarbij je zwart/wit regels kan instellen. Wel zou de KNVB denk ik kunnen verduidelijken waar precies de grens zit bij vasthouden, etc. Maar het zal altijd een stuk interpretatie blijven.

Ik vind de VAR, ondanks dat er wat aanscherping mogelijk is, een verademing. Nu nog zuivere speeltijd :)

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
[...]

Elke zondagavond komt de journalist een kopje koffie halen bij Willem die vervolgens zijn zegje doet, wat het AD van het gesprek daadwerkelijk op papier zet en wat erbij verzonnen wordt zullen we nooit weten.

• Ankona
Qu3st schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:20:
[...]

*PROEST!* WAT? 8)7 Dat was 100% een rode kaart!
En bedankt nu moet ik mijn bureau schoonmaken van de koffie die ik uit heb gespuugd.
Aan welke criteria voor een rode kaart is er dan voldaan?

alles kan off-topic

• Gonadan

Gonadan

tweakduke schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:54:
Die discussie over Feyenoord :F Ze zijn zonder die sjeik ook kampioen geworden, het lijkt me eerder een kwestie van beleid en keuzes dat ze dat niet meteen doortrekken. Ajax en PSV zijn ook niet automatisch al kampioen dit seizoen.
Dat was juist wel een terechte constatering, Feyenoord gaat op deze manier absoluut niet aansluiten. Die natte droomluchtspiegeling van het nieuwe stadion gaat ze ook niet redden. Daar gaan heel veel mensen rijk van worden, maar het gaat Feyenoord echt niet zomaar aan de top brengen.
Pierre is juist een van de weinige Feyenoorders die snapt dat het kampioenschap een piek was en niet de nieuwe norm. Wil je aansluiten dan zal dat niveau de nieuwe norm moeten worden en dat halen ze nu simpelweg op alle vlakke niet. Met zeer goed beleid op technisch en financieel vlak kan je wellicht op termijn aansluiten, maar dat is niet makkelijk en je zal op z'n minst wat mensen in de staf moeten vervangen.

De suggestie voor een Sjeik is wat dat betreft gewoon een shortcut. Makkelijk meer geld, dus mogelijk makkelijker aansluiting bij Ajax en PSV. Feit is dat je dan nog steeds een beter beleid nodig hebt, want geld is echt niet het enige probleem nu. In die zin was ik het wel met Vissers eens, Feyenoord is gezond dus je moet dat eigenlijk niet willen. Dan duurt het allemaal maar wat langer en is het wat moeilijker, je blijft wel lekker onafhankelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:10
Ankona schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:30:
[...]

Iemand zijn enkel haast breken zonder de bal te raken? :?
Strafcode 3: ernstig gemeen spel (tijdens een duel om de bal)
Bekijk ook even de voorbeelden in het filmpje ;)
derde voorbeeld...

https://www.knvb.nl/assis...atie/gele-en-rode-kaarten

[ Voor 35% gewijzigd door Martinusz op 20-08-2018 10:36 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:46
[...]

Wel of geen opzet is in ieder geval geen criteria. Als jij met je noppen vooruit in komt en die vol op de enkel van iemand plant, bewust of onbewust, dan maak je je schuldig aan een zware overtreding en daar staat maar één straf op.

Je zag dat het inderdaad niet bewust was, hij schrok er zelf ook van, trok heel snel z'n voet terug en bood zijn excuses direct aan. Maar dat doet niks af aan de overtreding zelf.

• Qu3st

Qu3st

[...]

Aan de volgende criteria, die je heel goed kunt vinden op de website van de KNVB:
Het gaat hier dan om strafcode 3.
En als je de beelden bent vergeten, hier de beelden:
[Video: https://www.foxsports.nl/video/2944748/van-overeem-krijgt-rood-raadplegen-var/]

[ Voor 15% gewijzigd door Qu3st op 20-08-2018 10:37 ]

• Ankona
JanW schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:34:
[...]

Wel of geen opzet is in ieder geval geen criteria. Als jij met je noppen vooruit in komt en die vol op de enkel van iemand plant, bewust of onbewust, dan maak je je schuldig aan een zware overtreding en daar staat maar één straf op.

Je zag dat het inderdaad niet bewust was, hij schrok er zelf ook van, trok heel snel z'n voet terug en bood zijn excuses direct aan. Maar dat doet niks af aan de overtreding zelf.
Dan is het gevaarlijkspel en daar staat geel voor.

alles kan off-topic

• Ankona
Qu3st schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:34:
[...]

Aan de volgende criteria, die je heel goed kunt vinden op de website van de KNVB:
Het gaat hier dan om strafcode 3.
Ernstig gemeen spel, zonder opzet? Nee, die regel gaat zeer zeker niet op.

alles kan off-topic

• Martinusz
Ankona schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:38:
[...]

Doe niet zo eigenwijs man 8)7

Wat ik mij overigens wel afvroeg, zonder VAR kon je de situatie krijgen dat achteraf iemand bestraft werd als de scheids het niet beoordeeld heeft. Is dit nu veranderd? In princiepe kan de VAR nu alles waarnemen natuurlijk :P

• Qu3st

Qu3st

Ankona schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:38:
[...]

Dit is gewoon een charge op de enkel van de PEC speler, die jongen had zijn enkel gewoon kunnen breken. Dit is niet gevaarlijk spel, dit is echt ernstig gemeen spel! En als dat niet volgens jou zou zijn, wat is het dan wel? Daadwerkelijk zijn enkel breken? Maanden uit de roulatie? Dat zonder opzet heeft er niks mee te maken.

Ik heb net de column van van Hanegem gelezen, man wat een waste of time. Maar de column van Hugo Borst is wel een verademing, al zal dat niet voor de anti VAR mensen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Qu3st op 20-08-2018 10:42 ]

• Gonadan

Gonadan

Crysania schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:23:
naja de coach van Ado had vooral een punt over de buitenspel goal.. sorry als de VAR dit soort dingen niet kan constateren want "te weinig cameras" dan slaat het natuurlijk nergens op. Als er iets is waarover juist geen discussie zou moeten zijn met de VAR is het buitenspel goals.

bij overtredingen is er altijd nog interpretatie. bij buitenspel niet dat is gewoon wel of niet. En als iedereen op de TV beelden kan zien dat het buitenspel is dan moet de VAR dat ook kunnen.
Buitenspel is net zo goed voor interpretatie vatbaar. Als iedereen stil staat, je een mooi raster hebt en de perfecte camerapositie dan kan je waarschijnlijk tot op de millimeter meten. In zo'n geval zal discussie waarschijnlijk niet optreden.

Moet je het echter doen met een beeldhoek die verre van op dezelfde lijn ligt en zit het dicht bij elkaar dan kan dat een lastig te beoordelen situatie zijn. Als je als VAR in wilt grijpen moet je wel overtuigd zijn dat het dan daadwerkelijk buitenspel was, je kan niet met een 'het lijkt er aardig op' aankomen. Ben je niet overtuigd omdat je het niet goed kunt zien dan zijn de regels daarin ook heel duidelijk: doorspelen.

De discussie komt meer van spelers, coaches en fans die gewoon liever een andere beslissing hadden gezien dan dat het daadwerkelijk aan de VAR of de regels ligt. Voetbal is nu eenmaal een sport waar het cultuur is om overal commentaar op te hebben en over te zeiken, bij voorkeur op de arbitrage, dus in die zin hoort het er gewoon bij. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:16:
Inhakend op de discussie over de VAR, ik heb geen beelden gezien maar hoorde gisteren wel een stukje van die coach van ADO. Blijkbaar was daar een overtreding die voor de VAR als strafschop werd beoordeeld. In de ogen van de coach was het wel terecht, maar ook een situatie die gewoon kan voor komen bij wat steviger spel. Hij maakte zich wat zorgen omdat ADO het nogal moet hebben van stevig spel en als de VAR daar bovenop gaat zitten dan hebben ze nog wel een uitdaging, dan moeten de verdedigers ineens gaan voetballen. :D

Zelf heb ik geen van de beelden gezien, maar jullie misschien wel. Waren het inderdaad discussie waardige overtredingen of waren het gewoon overduidelijke overtredingen (vorige week ook geloof ik?).
Hij droeg namelijk nog aan dat als iedereen op z'n tenen gaat lopen vanwege de VAR we misschien een andere koers varen dan in andere Europese landen. Daarom ben ik wel benieuwd naar de visies op de overtredingen.
Wij Nederlanders kunnen namelijk nogal autistisch doen over de regels, zo dus ook de VAR. Maar als ze dan in andere landen een stuk makkelijker zijn en iets minder rigide spelen dan kan dat wel een cultuurschok worden voor clubs die Europa in gaan. :P

offtopic:
Rants als: "Hij moet niet zo zeiken alleen maar omdat ze verloren hebben.", gaan natuurlijk niets toevoegen, dat kan ik zelf ook wel bedenken. ;)
En toch is het met name gezever omdat ze verloren hebben en omdat ie weet dat ie met Elleboogje Beugelsdijk nog wel een keer (of 2) rood gaat krijgen via de VAR.
"Ja dat doe je toch niet zo vroeg in de wedstrijd" was 1 van zn argumenten volgens mij _O-
Typisch een gevalletje "ik wil niet veranderen want dat vind ik eng".
In andere landen wordt de VAR ook gebruikt, dus de bangmakerij van een andere koers varen dan in Europa is ook rijkelijk overdreven. Sterker nog, gisteren bij Torino Roma bleek dat ze ook daar nog wel de nodige uitdagingen hebben qua VAR, daarin zijn we dus echt niet de enige.

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:03

Baseman77

We move

Zowel de beslissingen van de VAR als de regels rondom de VAR zorgen voor nogal wat discussie, maar ik zie dat als positief. De VAR kan natuurlijk niet 100% van alle fouten eruit halen en zal altijd wel iets kunnen missen, maar de meerwaarde is duidelijk.

Ajax profiteerde er deze keer (voornamelijk) van, waarbij ik beide ingrepen van de VAR terecht vond. Bij de 1e goal betrof het een lichte overtreding, maar het blijft een overtreding. Hoogstwaarschijnlijk een onnodige, wat het ook een domme overtreding maakt. De penalty was terecht, waarbij het wederom een (volkomen) onnodige en dus wederom domme overtreding maakt.
Waar je wel vraagtekens bij kunt plaatsen is het niet reageren van de VAR bij de duw van De Ligt in de extra tijd. Hij duwde met 2 handen een aanvaller van VVV weg, wat een penalty had kunnen opleveren. Het was in ieder geval de moeite waard om eens extra te bekijken door de scheids, vreemd dus.
Hierbij moet ik wel zeggen dat Ajax ook nadeel had van de VAR, aangezien de belachelijke overtreding op De Jong een rode kaart had moeten opleveren.

PSV had nadeel van de VAR, al heeft dit ook te maken met de regels. Bij de 1-1 wordt er ontstellend slecht verdedigd, maar wordt ervoor eerst een overtreding gemaakt op De Jong. Omdat PSV in de tussentijd echter de bal in bezit heeft gehad kan de VAR niet meer ingrijpen. Een terechte goal dus en 'gewoon' een fout van de scheids, al bleken enkele journalisten/analisten de regels nog niet helemaal te kennen. Bij de enorme kans die De Jong mist voor open goal wordt er vooraf echter een overtreding op hem gemaakt (vasthouden), wat de VAR had moeten constateren. Dit gebeurt helaas niet.

Wat nog vreemder is: Heracles scoort een goal na een buitenspelsituatie, waarbij het buitenspel niet duidelijk geconstateerd kon worden door de VAR wegens het ontbreken van extra camera's. Een slechte zaak dat de technologie nog niet in alle stadions volledig aanwezig is!

Maar goed, ondanks deze kinderziektes vind ik de VAR al een duidelijke toevoeging.
Hoe meer fouten van de scheidsrechters worden hersteld hoe beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Baseman77 op 20-08-2018 11:02 ]

• Bossie
  • Laatst online: 16:33
Gonadan schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:45:
[...]

Buitenspel is net zo goed voor interpretatie vatbaar. Als iedereen stil staat, je een mooi raster hebt en de perfecte camerapositie dan kan je waarschijnlijk tot op de millimeter meten. In zo'n geval zal discussie waarschijnlijk niet optreden.

Moet je het echter doen met een beeldhoek die verre van op dezelfde lijn ligt en zit het dicht bij elkaar dan kan dat een lastig te beoordelen situatie zijn. Als je als VAR in wilt grijpen moet je wel overtuigd zijn dat het dan daadwerkelijk buitenspel was, je kan niet met een 'het lijkt er aardig op' aankomen. Ben je niet overtuigd omdat je het niet goed kunt zien dan zijn de regels daarin ook heel duidelijk: doorspelen.

De discussie komt meer van spelers, coaches en fans die gewoon liever een andere beslissing hadden gezien dan dat het daadwerkelijk aan de VAR of de regels ligt. Voetbal is nu eenmaal een sport waar het cultuur is om overal commentaar op te hebben en over te zeiken, bij voorkeur op de arbitrage, dus in die zin hoort het er gewoon bij. ;)
De discussie komt voornamelijk omdat heel veel regels voor interpretatie vatbaar zijn, het moet gewoon allemaal zwart/wit zijn waarbij commentaar op de leiding meteen geel (muv aanvoerder).

De impact op het profvoetbal zal nog wel meevallen, maar simpele en duidelijke regelgeving en consequente uitvoer zou op amateurniveau nog veel meer impact hebben :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Gonadan

Gonadan

Baseman77 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:57:
Wat nog vreemder is: Heracles scoort een goal na een buitenspelsituatie, waarbij het buitenspel niet duidelijk geconstateerd kon worden door de VAR wegens het ontbreken van extra camera's. Een slechte zaak dat de technologie nog niet in alle stadions volledig aanwezig is!
Na het kunstgras een nieuwe methode om thuisvoordeel tegen sterkere clubs te hebben? Gewoon niet te veel camera's in je stadion plaatsen? :P
Bossie schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:05:
De discussie komt voornamelijk omdat heel veel regels voor interpretatie vatbaar zijn, het moet gewoon allemaal zwart/wit zijn waarbij commentaar op de leiding meteen geel (muv aanvoerder).

De impact op het profvoetbal zal nog wel meevallen, maar simpele en duidelijke regelgeving en consequente uitvoer zou op amateurniveau nog veel meer impact hebben :)
In geen enkele sport zijn de regels echt zwart/wit, dat is ook niet haalbaar. Het belangrijkste is consequent zijn, maar ook geen discussie toestaan.
De VAR zou kunnen helpen bij het consequent zijn, maar zolang de mensen in het hokje ook nog hun eigen interpretatie gaan toevoegen dan zijn we daar nog even van verwijderd ben ik bang. Zaak voor de KNVB om de juiste combinaties te maken. Heb je iemand op het veld die te veel toelaat dan een strengere VAR erbij bijvoorbeeld.

[ Voor 47% gewijzigd door Gonadan op 20-08-2018 11:25 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 08:48
Baseman77 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:57:
Ajax profiteerde er deze keer (voornamelijk) van, waarbij ik beide ingrepen van de VAR terecht vond. Bij de 1e goal betrof het een lichte overtreding, maar het blijft een overtreding. Hoogstwaarschijnlijk een onnodige, wat het ook een domme overtreding maakt. De penalty was terecht, waarbij het wederom een (volkomen) onnodige en dus wederom domme overtreding maakt.
Waar je wel vraagtekens bij kunt plaatsen is het niet reageren van de VAR bij de duw van De Ligt in de extra tijd. Hij duwde met 2 handen een aanvaller van VVV weg, wat een penalty had kunnen opleveren. Het was in ieder geval de moeite waard om eens extra te bekijken door de scheids, vreemd dus.
Hierbij moet ik wel zeggen dat Ajax ook nadeel had van de VAR, aangezien de belachelijke overtreding op De Jong een rode kaart had moeten opleveren.
Het probleem zit hem inderdaad in het consequent toepassen van de VAR. Dat zagen we op het WK ook, waar lang niet elk moment beoordeeld werd door de VAR en er verschil zat in interpretatie. Op zichzelf waren bijv. beide beslissingen bij Ajax terecht, maar het ware lichte overtredingen die verder nauwelijks invloed op de situatie hadden en waarvan je zou kunnen zeggen dat de speler van Ajax er zelf maar wat scherper in had moeten gaan. Dit soort lichte overtredingen gebeurt de hele wedstrijd door en dat wordt meestal genegeerd, zie inderdaad het moment van De Ligt.

Het idee is dat de VAR willekeur en interpretatie weg neemt maar voorlopig neemt het alleen maar toe. Bovendien is de vraag of we willen dat al dit soort lichte overtredingen zo zwaar bestraft worden en wat dat zou betekenen voor de positie van Nederland in het internationale voetbal.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Baseman77

Baseman77

We move

ph4ge schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:14:
Op zichzelf waren bijv. beide beslissingen bij Ajax terecht, maar het ware lichte overtredingen die verder nauwelijks invloed op de situatie hadden en waarvan je zou kunnen zeggen dat de speler van Ajax er zelf maar wat scherper in had moeten gaan.
Bij de overtreding op Tagliafico ben ik het met je eens, maar vasthouden (hoe licht dan ook) is nu eenmaal niet toegestaan. Dus daarom begrijp ik de beslissing van de VAR en de scheids.
Bij de overtreding op Huntelaar ben ik het niet met je eens, die krijgt gewoon een beuk in zijn rug. Daar kan hij zich niet tegen wapenen. Het was vooral een ontzettend domme overtreding, duidelijk zichtbaar (behalve dan voor Blom) en volkomen onnodig.
Bovendien is de vraag of we willen dat al dit soort lichte overtredingen zo zwaar bestraft worden en wat dat zou betekenen voor de positie van Nederland in het internationale voetbal.
Nou ja, als je door de VAR als team minder goed gaat voetballen dan kun je de oorzaak veel beter bij jezelf zoeken dan bij die VAR. Dan kom je blijkbaar voetballend tekort en los je dat tekort op met het maken van overtredingen, dat lijkt me niet echt wenselijk. Zoals Ado gezien de quote van Groenendijk onlangs: "We hebben een 'VAR-gevoelig' ploegje".

Dezelfde Groenendijk trouwens die nu enorm afgeeft op de VAR, waar hij vorig jaar nog riep dat de VAR hoognodig geïntroduceerd diende te worden :F

• Typhone
  • Laatst online: 14:07

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:14:
[...]

Op zichzelf waren bijv. beide beslissingen bij Ajax terecht, maar het ware lichte overtredingen die verder nauwelijks invloed op de situatie hadden en waarvan je zou kunnen zeggen dat de speler van Ajax er zelf maar wat scherper in had moeten gaan.
Het gaat dan ook niet om de invloed op 'de situatie' maar de invloed op de wedstrijd. Dat zijn dus een goal tegen en een penalty mee. Toch heel wat significanter.

Verwijderd

mwoah. Hopelijk verandert het gewoon de speelstijl van spelers. Minder shirtje trekken en stomme overtredingen. Wel moet er een 'challenge' mogelijkheid komen voor beide teams voor enkele situaties.
voetbal is namelijk een sport waar veel interpretatie mogelijk is.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 08:48
Baseman77 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:26:
Nou ja, als je door de VAR als team minder goed gaat voetballen dan kun je de oorzaak veel beter bij jezelf zoeken dan bij die VAR. Dan kom je blijkbaar voetballend tekort en los je dat tekort op met het maken van overtredingen, dat lijkt me niet echt wenselijk.
Wat ik bedoel is dat we worden weggevaagd door Zuid en Oost Europeanen die slimmer spelen en Engelsen die steviger spelen als wij in Nederland besluiten de VAR strikt toe te passen en om elk wissewasje een penalty te geven of een goal af te keuren. Je krijgt een ander soort spelletje als de beslissingen bij VV-Ajax consequent zouden worden doorgevoerd en bovendien lukte dat al 1 wedstrijd niet laat staan een heel seizoen lang.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:16
ph4ge schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:30:
[...]

Wat ik bedoel is dat we worden weggevaagd door Zuid en Oost Europeanen die slimmer spelen en Engelsen die steviger spelen als wij in Nederland besluiten de VAR strikt toe te passen en om elk wissewasje een penalty te geven of een goal af te keuren. Je krijgt een ander soort spelletje als de beslissingen bij VV-Ajax consequent zouden worden doorgevoerd en bovendien lukte dat al 1 wedstrijd niet laat staan een heel seizoen lang.
Helemaal eens hiermee. En wat daar ook bij komt kijken is wat de aanvoerder van VVV (Post ofzo) al een beetje door liet schemeren. Wanneer je 10x een herhaling bekijkt in slow-motion ziet eventjes vasthouden of een duwtje er direct X maal zo ernstig uit dan wanneer je het op normale snelheid bekijkt. Wanneer al dit soort vergrijpen continu onder een "slow-motion vergrootglas" liggen en bestraft worden (wat in theorie wellicht nog terecht zou zijn ook) dan weten we zeker dat we evolueren tot de meest watterige voetbal natie van de planeet :)

Dan zou ik liever hebben dat we op het gebied van discipline (zeiken tegen de scheids, schwalbe's, tijdrekken) het voortouw nemen om ons te onderscheiden van de rest.

• Baseman77

Baseman77

We move

En tijdens het afgelopen WK werd een recordaantal penalty's genoteerd, niet geheel toevallig het eerste WK met de VAR. Dus wat is het probleem als de spelers gewend raken aan de VAR en overtredingen achterwege gaan laten?

Alsof je verliest van een team doordat je minder overtredingen bent gaan maken dan 'normaal'.
Sowieso is het maken van een overtreding een noodoplossing, wat inhoudt dat je vooraf al iets fout hebt gedaan. Beter voorkomen dan genezen dus, i.p.v, de VAR te willen afschaffen.

PS: Het aanpakken van de discipline mag sowieso d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Baseman77 op 20-08-2018 12:23 ]

• Gonadan

Gonadan

@Baseman77 je mist het punt. Het gaat erom dat het consequent wordt toegepast, maar ook tussen de verschillende bonden. Als wij in Nederland de VAR gebruiken om heel rigide nul komma nul toe te staan, maar in andere landen wordt meer toegestaan dan loopt het alsnog scheef. De VAR an sich zegt niets over hoe strikt met de regels gaat toepassen.
Je ziet het al bij VVV - Ajax, wat is de norm? Laten doorspelen zoals bij De Ligt omdat het wel mee valt? Of nul marge zoals bij de momenten waar wel ingegrepen werd? De keuze daarin is nogal bepalend en zal overal het zelfde moeten zijn. Binnen Nederland maar ook daarbuiten, anders krijg je simpelweg problemen.

Afschaffen van de VAR staat hier toch volkomen los van? Mag je geen discussie hebben over de implementatie dan? :?
ph4ge schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:30:
Dit dus. Zijn ze in die landen net zo strikt als wij? Of mag daar toch wel ietsjes meer?

[ Voor 28% gewijzigd door Gonadan op 20-08-2018 12:31 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:29:
@Baseman77 je mist het punt. Het gaat erom dat het consequent wordt toegepast, maar ook tussen de verschillende bonden. Als wij in Nederland de VAR gebruiken om heel rigide nul komma nul toe te staan, maar in andere landen wordt meer toegestaan dan loopt het alsnog scheef. De VAR an sich zegt niets over hoe strikt met de regels gaat toepassen.
Je ziet het al bij VVV - Ajax, wat is de norm? Laten doorspelen zoals bij De Ligt omdat het wel mee valt? Of nul marge zoals bij de momenten waar wel ingegrepen werd? De keuze daarin is nogal bepalend en zal overal het zelfde moeten zijn. Binnen Nederland maar ook daarbuiten, anders krijg je simpelweg problemen.

Afschaffen van de VAR staat hier toch volkomen los van? Mag je geen discussie hebben over de implementatie dan? :?

[...]

Dit dus. Zijn ze in die landen net zo strikt als wij? Of mag daar toch wel ietsjes meer?
Dit probleem is volgens mij niet VAR specifiek. De discussie bestaat al jaren over de mate van gelijkheid bij het beoordelen van een zelfde situatie door arbiters van verschillende bonden. Zo zou er in Engeland bijvoorbeeld veel meer toegestaan worden dan door de arbiters dan op het Europese vasteland.

Dat betekent, stam + t .

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hupske schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:08:
Verdiende 2-0. Poeh Excelsior heeft er echt geen zin in de 2e helft.

Die El Hankouri gaat ook geen topper worden. Op dit leeftijd nog steeds met het hoofd naar beneden dribbelt.
Dat doet/deed Suarez ook, dat is ook een topper geworden ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Gonadan

Gonadan

Apache4u schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:46:
Dit probleem is volgens mij niet VAR specifiek. De discussie bestaat al jaren over de mate van gelijkheid bij het beoordelen van een zelfde situatie door arbiters van verschillende bonden. Zo zou er in Engeland bijvoorbeeld veel meer toegestaan worden dan door de arbiters dan op het Europese vasteland.
Dat is ook zeker niet VAR-specifiek, maar het komt nu wel meer tot uiting omdat de VAR meer aandacht op de details kan leggen. We hadden altijd al het voordeel dat een groot deel van het korps te blind is om overtredingen überhaupt te zien. Nu zit de VAR daar nog bij en die constateert meer en geeft de mogelijkheid om meer 'dood te fluiten'. Daarom is het zaak dat men zich nu bij de VAR bewust is dat de verschillen nog nadrukkelijker naar voren zullen komen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/vp/f7a7a5ca02c739d4df4477ca4ed991aa/5BF2F8A1/t51.2885-15/fr/e15/s1080x1080/38811235_1829082480505715_8099385701151277056_n.jpg

Kaartjes voor Kiev supporters in de Arena: €27,50. Duurste kaartje bij Kiev: €15,70

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 20-08-2018 14:16 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:34
Ik ben echt heel benieuwd naar deze confrontaties.
Aan de ene kant verwacht ik dat we hetzelfde spel op de mate leggen als tegen Standard (we weten dat ze het kunnen) maar aan de andere kant ben ik bang voor één van onze typische offdays.
Laten we hopen dat we deze playoffs doorkomen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 20-08-2018 14:21 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• apis29
  • Niet online
Denk dat die Financial Fair Play wel een handycap is voor de clubs daar, en de oorlog heeft ook niet meegeholpen (dat kapitaal is allang de grenzen overgesluisd/gevlucht). Shakhtar speelt ook nog eens al jaren niet meer in eigen stadion dus mist ook aardig wat inkomsten uit kaartverkoop. Selectie is vlgns mij al jaren grotendeels hetzelfde. Bij Kiev zijn de beste spelers ook allemaal al vertrokken in de laatste jaren (bij Shakhtar wel minder, alleen Fred is vlgns mij weg). Spelen ook al een jaar of twee met 'no to racism' op het shirt ipv shirtsponsor, oorspronkelijk natuurlijk een straf van de UEFA maar lijkt me niet dat die zo lang duurt :D

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:52
apis29 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:13:
[afbeelding]

Kaartjes voor Kiev supporters in de Arena: €27,50. Duurste kaartje bij Kiev: €15,70
Zo ik schrok van die tijden, maar het is een oekraïense poster, dus +1 qua tijd :+

• Bossie
dvdkiwi schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:21:
Ik ben echt heel benieuwd naar deze confrontaties.
Aan de ene kant verwacht ik dat we hetzelfde spel op de mate leggen als tegen Standard (we weten dat ze het kunnen) maar aan de andere kant ben ik bang voor één van onze typische offdays.
Laten we hopen dat we deze playoffs doorkomen :)
Ben vooral benieuwd of het ook een wedstrijd word, mijn verwachting is dat Ajax het verwachte aanvallende spel op tafel gaat leggen en vervolgens met 1-3 uiteindelijk eraf gaat.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-01 05:49
Kiev is erg sterk verwacht wel dat Ajax bovenliggende partij zal zijn.
Maar als ze niet ub de eerste helft op 1-0 komen kan het nog lastig gaan worden.
Kiev staat als een huis in de defensie en kom je niet zomaar even doorheen.

Hoop echt dat zowel Ajax als PSV doorgaan, maar denk dat Ajax het niet zal halen.

[ Voor 7% gewijzigd door fevo-1190 op 20-08-2018 16:41 ]

• Gonadan

Gonadan

Hebben jullie wedstrijden van Kiev gezien?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• fevo-1190
Stukken gezien niet hele wedstrijden.

• apis29
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:45:
Hebben jullie wedstrijden van Kiev gezien?
Als je je verveelt: YouTube: Каналы Фут&#10... [ff verder zoeken, in het verleden stonden er volledige wedstrijden op ... legaal, op bijv. het youtube kanaal van Shakhtar maar dit seizoen nog niet]

De paar flitsen die ik gezien heb zit het gevaar vooral in standaard situaties, veel scorend vermogen zit er verder niet meer. Staan nu ook bovenaan met 12 uit 4 en een doelsaldo van 4-0 :+

[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 20-08-2018 20:30 ]

• fevo-1190
Ze kunnen ook aardig combineren .. maar ze spelen vooral via de zijkant met voorzetten.
Kijk laatste wedstrijd combineren ze relatief makkelijk door het midden, maar dat kan ook door de tegenstander komen.
Word erg zwaar voor Ajax !
Baal wel dat ze eerst in A’dam gaan spelen.

Wat denken jullie morgen van PSV dan ? Iemand hun tegenstander al bekeken?

[ Voor 18% gewijzigd door fevo-1190 op 20-08-2018 20:36 ]

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-12-2025
apis29 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:13:
[afbeelding]

Wat wil je hiermee zeggen?

En 27,50 is zeker een nette prijs. Ik betaalde 24,75 EUR, maar kreeg 10% korting door mijn seizoenskaart.
Ik moet zeggen dat Ajax het de laatste jaren erg goed doet met de relatief lage verkoopprijs voor Europese wedstrijden. Toen Ajax nog geregeld CL voetbal speelde, werden de prijzen bizar hoog. Elk jaar ging de prijs weer omhoog. Na veel gedoe en nieuwe inzichten (?) houdt Ajax de prijzen zeer stabiel. Het is ook wel te zien aan de verkoop, want zo goed als elke Europese wedstrijd is uitverkocht, ook in de eerdere rondes. Dat was jaren geleden vaak niet het geval. Dan ging eerst alleen de 1e ring + 1 korte zijde 2e ring in de verkoop.

PSN: Curvaa_

• Gonadan

Gonadan

Dat weet ik nog wel ja, uiteindelijk dik €70 euro voor een plekje in de hoek. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:00
Gonadan schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:12:
Dat weet ik nog wel ja, uiteindelijk dik €70 euro voor een plekje in de hoek. 8)7
Voorronde of groepsfase?

• Gonadan

Gonadan

Groepsfase uiteraard. Die 'begon' op vier à vijf tientjes maar gierde in een paar jaar zo naar zeven tientjes.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Curva
Een blinde passe-partout was toen net zo duur (of duurder) dan een seizoenskaart.

Die tijd zijn we gelukkig voorbij. Ik hoop dat Ajax net zo voetbalt als tegen Standard, dan verwacht ik wel een winst. Het belangrijkste is om de 0 te houden.
Hopelijk doet PSV vanavond ook goede zaken zodat Nederland 2 clubs in de CL heeft. Maar die ploegen uit Oost-Europa blijven lastig....

• Martinusz
Het is voor Ajax nu wel 50/50 kans denk ik, tegen Standard was Ajax licht favoriet, maar nu denk ik dat het gelijke kansen zijn. Inderdaad jammer eerst thuis en daarna uit, maar goed dat hoort erbij. Hopen op een overwinning zonder tegendoelpunten en uit een doelpuntje maken.

• Han
  • Niet online

Han

Ik ga uit van een 2-0 of een 3-1 en verwacht geen problemen voor Ajax. Kiev is vergaande glorie, geen partij voor Ajax.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-01 22:17
Han schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:18:
Ik ga uit van een 2-0 of een 3-1 en verwacht geen problemen voor Ajax. Kiev is vergaande glorie, geen partij voor Ajax.
Ik hoop het, maar vanuit het perspectief van Kiev is Ajax vermoedelijk ook vergane glorie. Daarnaast heeft Ajax het altijd lastig tegen Oostblok ploegen.

Het zal met name gaan liggen aan welk Ajax we gaan zien. Dat van Standard thuis, of dat van Heracles.

Hopelijk morgen thuis idd al minimaal 2-0 dan scheelt dat uit een hoop voor het hart.

• Gonadan

Gonadan

@Han da's wel erg optimistisch. :D
Curva schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:03:
Een blinde passe-partout was toen net zo duur (of duurder) dan een seizoenskaart.

Die tijd zijn we gelukkig voorbij. Ik hoop dat Ajax net zo voetbalt als tegen Standard, dan verwacht ik wel een winst. Het belangrijkste is om de 0 te houden.
Hopelijk doet PSV vanavond ook goede zaken zodat Nederland 2 clubs in de CL heeft. Maar die ploegen uit Oost-Europa blijven lastig....
In m'n pooltje heb ik Kiev niet op de 0 durven zetten. Ik ben bang voor een 2-1 waardoor het in principe geen slechte uitslag is maar nog wel onmeunig billenknijpen volgende week.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Baseman77

Baseman77

We move

Ze hebben in de competitie alle 4 hun wedstrijden met 1-0 gewonnen, waaronder een wedstrijd tegen Shaktar,
En teams uit de Oostblok landen hebben (met name de laatste jaren) regelmatig aangetoond niet onderschat te moeten worden, ze gooien de boel dicht en gaan voor die ene goal. Altijd lastig om tegen te spelen.

• Martinusz
Baseman77 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:23:
[...]

Ze hebben in de competitie alle 4 hun wedstrijden met 1-0 gewonnen, waaronder een wedstrijd tegen Shaktar,
En teams uit de Oostblok landen hebben (met name de laatste jaren) regelmatig aangetoond niet onderschat te moeten worden, ze gooien de boel dicht en gaan voor die ene goal. Altijd lastig om tegen te spelen.
Inderdaad, zeker de uit wedstrijd verwacht ik niet als makkelijk potje.
Wat zijn de verwachtingen bij PSV? Mijn gevoel zegt dat veel mensen Bate wel onderschatten, maar van Bommel pareerde dat gelukkig al.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:34
Kiev is vergaande glorie, geen partij voor Ajax.
Onderschatting is onze grootste vijand ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Baseman77

Baseman77

We move

Martinusz schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:35:
Inderdaad, zeker de uit wedstrijd verwacht ik niet als makkelijk potje.
Wat zijn de verwachtingen bij PSV? Mijn gevoel zegt dat veel mensen Bate wel onderschatten, maar van Bommel pareerde dat gelukkig al.
Bate zegt veel mensen weinig, maar zoals Van Bommel al terecht aangaf hebben ze de afgelopen 10 jaar vaker CL gespeeld dan PSV. Al ligt hun glorietijd wel achter hun. Ze zijn fysiek sterk en gaan voor de counter en de dode spelmomenten.
Ik verwacht geen sprankelende wedstrijden, maar dit zou PSV moeten winnen. Zo niet, dan hebben ze ook niets in de CL te zoeken.

PS: De Europese ranglijst van clubs is altijd wel leuk, de huidige stand: Kiev staat op plek 25, Ajax op 39, PSV op 43 en Bate op 139.

• Martinusz
Baseman77 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:44:
[...]

Bate zegt veel mensen weinig, maar zoals Van Bommel al terecht aangaf hebben ze de afgelopen 10 jaar vaker CL gespeeld dan PSV. Al ligt hun glorietijd wel achter hun. Ze zijn fysiek sterk en gaan voor de counter en de dode spelmomenten.
Ik verwacht geen sprankelende wedstrijden, maar dit zou PSV moeten winnen. Zo niet, dan hebben ze ook niets in de CL te zoeken.

PS: De Europese ranglijst van clubs is altijd wel leuk, de huidige stand: Kiev staat op plek 25, Ajax op 39, PSV op 43 en Bate op 139.
Ben ff terug aan het zoeken naar Bate, vorig jaar:
6-0 eraf tegen Arsenal, maar wel thuis gewonnen van Koln, thuis met 4-2 eraf tegen Arsenal. Slavia praag 1 gewonnen, 1 verloren.

Op papier zal de uitwedstrijd dus lastiger zijn dan de thuiswedstrijd voor PSV.

• Curva
Ik vind het wel een voordeel dat PSV de 2e wedstrijd thuis speelt. Thuis iets herstellen is makkelijker dan uit. Maar ze moeten vandaag zorgen dat ze niet de teil in gaan. Een puntje mee naar huis nemen, zou een goede zaak zijn.

• Qu3st

Qu3st

Curva schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 07:46:
[...]

Wat wil je hiermee zeggen?

En 27,50 is zeker een nette prijs. Ik betaalde 24,75 EUR, maar kreeg 10% korting door mijn seizoenskaart.
Ik moet zeggen dat Ajax het de laatste jaren erg goed doet met de relatief lage verkoopprijs voor Europese wedstrijden. Toen Ajax nog geregeld CL voetbal speelde, werden de prijzen bizar hoog. Elk jaar ging de prijs weer omhoog. Na veel gedoe en nieuwe inzichten (?) houdt Ajax de prijzen zeer stabiel. Het is ook wel te zien aan de verkoop, want zo goed als elke Europese wedstrijd is uitverkocht, ook in de eerdere rondes. Dat was jaren geleden vaak niet het geval. Dan ging eerst alleen de 1e ring + 1 korte zijde 2e ring in de verkoop.
En is natuurlijk qua koopkracht ook niet te vergelijken he?! Maar hoorde vorige week, dat een kaartje bij Standard - Ajax 10 euro was ofzo.

Uit beginnen zie ik ook altijd wel als een 'voordeeltje', had het liefst ook gehad dat Ajax eerst naar Kiev mocht gaan. Maar helaas! Ik hoop echt dat zowel Ajax als PSV gewoon winnen en door kunnen stomen naar de groepsfase.
@OPSLAGHOND waar blijven de polls? :p

[ Voor 12% gewijzigd door Qu3st op 21-08-2018 11:04 ]

• Han
  • Niet online

Han

dvdkiwi schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:36:
Onderschatting is onze grootste vijand ;)
Te nederig zijn en te veel respect voor een ploeg hebben ook ;)

• Gonadan

Gonadan

Nederig blijven hoeft niet te betekenen dat je gelijk dermate veel ontzag hebt dat je niet gelooft in eigen kunnen. ;)
Baseman77 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:44:

Uit verwacht ik geen overwinning, eerder een moeizaam gelijkspel. Hopelijk maken ze dat dan thuis af want ik vind wel dat ze door moeten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Poll: Wint Ajax over 2 wedstrijden gezien?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400872&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Wint PSV over 2 wedstrijden gezien?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400873&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

2x Ja, ik denk 2 keer erg close!

[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 21-08-2018 14:24 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Martinusz
Ik heb een Nee bij Ajax :X en een ja bij PSV :o

• ilhanko
  • Niet online
Twee keer 'Ja', want Nederlands voetbal. :>

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:26:
Ik heb een Nee bij Ajax :X en een ja bij PSV :o
@Leon Zwiers-tactic? Doe dat dan ook bij PSV. ;)
Zie ze liever doorgaan.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ilhanko schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:47:
[...]

Twee keer 'Ja', want Nederlands voetbal. :>
Het is niet echt een referedum waarbij de uitslag bindend gaat zijn :|

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:32:
[...]
Het is niet echt een referedum waarbij de uitslag bindend gaat zijn :|
Oh ... in dat geval 2x Nee! :9

• Martinusz
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:10:
[...]

Zie ze liever doorgaan.
Nee ik ben er gewoon bang voor dat het mis gaat :o

Al vind ik doorgaan ook vrij somber, CL tegenstanders wordt ook vrij lastig allemaal. Maar goed we zien het wel!

• Bossie
Martinusz schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:41:
[...]

Nee ik ben er gewoon bang voor dat het mis gaat :o

Al vind ik doorgaan ook vrij somber, CL tegenstanders wordt ook vrij lastig allemaal. Maar goed we zien het wel!
Ben vooral bang dat beide wedstrijden erg weinig entertainment gaan bieden, verwacht helaas "park the bus" voetbal van de tegenstanders.

• Gonadan

Gonadan

Je kunt je zelfs afvragen of je het moet willen. Op zich natuurlijk wel tof dat je zes wedstrijden op je kloten mag krijgen voor veel geld, maar je moet nog wel derde worden om te overwinteren.
In de EL mag je toch aannemen dat je de groepsfase wel overleeft en daarna wellicht nog enkele ronden mee kunt afhankelijk van de loting en wat geluk. Ik vond de EL wedstrijden vaak leuker om te zien dan de CL.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:35

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Gonadan schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:51:
Je kunt je zelfs afvragen of je het moet willen. Op zich natuurlijk wel tof dat je zes wedstrijden op je kloten mag krijgen voor veel geld, maar je moet nog wel derde worden om te overwinteren.
In de EL mag je toch aannemen dat je de groepsfase wel overleeft en daarna wellicht nog enkele ronden mee kunt afhankelijk van de loting en wat geluk. Ik vond de EL wedstrijden vaak leuker om te zien dan de CL.
Zijn ze ook. Daar heb je nog iets te zeggen, kun je nog iets betekenen.

Steam ID = Ackerfiets

• Martinusz
Gonadan schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:51:
Heb het al eerder gezegd, voor NL is op dit moment CL en derde worden het beste (ja doorgaan nog beter, maar dat acht ik helemaal onhaalbaar), lekker doorstromen in de EL en daar nog verder zien te komen.
Of gewoon direct EL groepsfase en doorgaan.

We moeten niet de illusie hebben dat we veel in de CL te zoeken hebben op dit moment behalve startgeld ophalen en wedstrijdpremies.
En als we zo doorgaan Europees komen we vanzelf niet meer in aanmerking voor CL :P

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:18
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:10:
[...]

Zie ze liever doorgaan.
Allebei door hoop ik. 8)

Schijnt dat Vitesse Odegaard heeft ingelijfd. Ook weer wat te laat, maar die hebben straks toch een aardige ploeg

[ Voor 20% gewijzigd door LZ86 op 21-08-2018 16:27 ]

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09-2025
Leon Zwiers schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:16:
[...]

Allebei door hoop ik. 8)

Schijnt dat Vitesse Odegaard heeft ingelijfd. Ook weer wat te laat, maar die hebben straks toch een aardige ploeg
Odegaard inderdaad bevestigd:
https://www.vitesse.nl/nl...nieuwste-aanwinst-vitesse

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:09
Leon Zwiers schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:16:
[...]

Allebei door hoop ik. 8)

Hoop dat meer landen Engeland volgen en de transfermarkt eerder dicht gooien.
Dan moeten de clubs eindelijk eens hun teams op tijd op orde hebben.

• fevo-1190
Neres doet niet mee?
Wat vinden jullie de ideale vervanger?
Tadic links en donny op het middenveld ervoor?

• LZ86
Blessure aan de oogleden? (ok flauw)
Geen idee wat Ajax nog meer op links heeft, maar het is niet zo dat die Neres daar zo goed rendeerde toch?

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-01 12:21
Als het maar niet met Labyad opgelost wordt. Misschien voor het laatste kwartiertje, maar niet in de basis. Hij is er echt nog niet klaar voor.

Ik denk verschuiven van Tadic naar linksvoor en Ziyech wat dieper op rechts en Vd Beek meer middenveld op de positie van Ziyech.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:09
Leon Zwiers schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:59:
Geen idee wat Ajax nog meer op links heeft, maar het is niet zo dat die Neres daar zo goed rendeerde toch?
Hij is snel en houd zijn man bezig en je hebt altijd kans dat hij opeens een goal maakt.

Europees speelt Ajax met veel beweging, dus je hoeft hem niet te vervangen door een buitenspeler.

• Gonadan

Gonadan

Ten Hag was niet zo tevreden over Labyad, dus die zal het wel niet worden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:14:
Ten Hag was niet zo tevreden over Labyad, dus die zal het wel niet worden. :P
Ja maar Labyad is toch een soort van zijn protegé? Snap echt niet dat Ajax die gebrekkige speler heeft gehaald. Van v Geel had ik t wel verwacht. Maar niet van Ajax

[ Voor 19% gewijzigd door LZ86 op 21-08-2018 17:21 ]

• fevo-1190
Diepgang waardoor er ruimte komt.
Dan is op papier geen rendement , maar betekend heel veel voor Ajax.
Is echt een aderlating hoor !
Hij word erg ondergewaardeerd.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rafael van der Vaart moet ook bij Esbjerg fB genoegen nemen met een rol op het tweede plan. Een basisplaats is volgens trainer John Lammers sowieso voorlopig niet aan de orde.

De 35-jarige Van der Vaart vond na zijn vertrek bij FC Midtjylland onderdak bij Esbjerg fB. De verhuizing heeft de gewezen international nog geen rentree binnen de lijnen opgeleverd. Lammers ziet voorlopig ook slechts een rol als invaller voor zijn landgenoot weggelegd. 'Als we met 3-0 voor staan, kan hij worden ingebracht en het tempo uit de wedstrijd halen', :)

Dat is toch jammer man, daar ga je toch niet meer voor.

bron

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dolberg, Cherny, Bande, Neres zijn allemaal geblesseerd (4 van de 6 aanvallers zijn geblesseerd nu). Tadic, Labyad zijn opties, in Jong Ajax loopt Dennis Johnsen nog rond weet zo niet wat er nog meer links buiten speelt daar. Dus theoretisch echt heel veel keuze (bedenk mij net dat Sinkgraven het zelfs zou kunnen) maar de spoeling is nu wel dun.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
Eerst maar ff psv kijken...
Denk dat het niet makkelijk wordt

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Blijft jammer dat dit meestal niet kan;
[YouTube: https://youtu.be/xXwyVIyCg14]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:18:
Blijft jammer dat dit meestal niet kan;
[video]
Blijf het zo'n matige video vinden. Die vvver en die linker Ajacied zijn prima maar die middelste... Zuur gezicht als het tegenzit en dan opeens blij gaan doen...

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:24:
[...]
Blijf het zo'n matige video vinden. Die vvver en die linker Ajacied zijn prima maar die middelste... Zuur gezicht als het tegenzit en dan opeens blij gaan doen...
De rechter VVV-er is toch nagenoeg even zuur nadat de goal is afgekeurd als de rechter Ajacied daarvoor was?
Denk een vriendengroep, maar dan nog: Hij is niet blij, maar je ziet geen agressie buiten de man in het groen er net boven die zijn middelvinger lijkt op te steken tegen het einde van het filmpje. Maar dat lijkt meer gericht aan een "vriend/kennis" die hij via zijn telefoon aan het plagen is. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door OPSLAGHOND op 21-08-2018 19:28 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:55:
[...]

Dolberg, Cherny, Bande, Neres zijn allemaal geblesseerd (4 van de 6 aanvallers zijn geblesseerd nu). Tadic, Labyad zijn opties, in Jong Ajax loopt Dennis Johnsen nog rond weet zo niet wat er nog meer links buiten speelt daar. Dus theoretisch echt heel veel keuze (bedenk mij net dat Sinkgraven het zelfs zou kunnen) maar de spoeling is nu wel dun.
Sinkgraven speelt ook nog steeds niet.
Johnson valt tegen, zelfs bij Jong.

Ik zou gewoon voor Donny gaan en Ziyech op rechts/links wisselend met Tadic.

• Han
  • Niet online

Han

dutchgio schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:27:
Ik zou gewoon voor Donny gaan en Ziyech op rechts/links wisselend met Tadic.
Dat is de meest logisch en ook de beste keuze. Dus het zal wel Labyad worden op links.

• fevo-1190
@Han daar ben ik ook bang voor!
Lieveling van ten Hag.
En als die speel hoop ik ook een goede dag , want afstandschoten kan die wel.

• Gonadan

Gonadan

OPSLAGHOND schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:26:
De rechter VVV-er is toch nagenoeg even zuur nadat de goal is afgekeurd als de rechter Ajacied daarvoor was?
Denk een vriendengroep, maar dan nog: Hij is niet blij, maar je ziet geen agressie buiten de man in het groen er net boven die zijn middelvinger lijkt op te steken tegen het einde van het filmpje. Maar dat lijkt meer gericht aan een "vriend/kennis" die hij via zijn telefoon aan het plagen is. ;)
Ah je moet toch iets op Ajax te zeiken hebben? :P
De enige die continu lacht die is de linker. Die snapt tenminste dat het om plezier gaat. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

En, gelijkspel zo voor PSV ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:23
Ramselaar tribune, die is wel klaar bij PSV

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:07:
Ramselaar tribune, die is wel klaar bij PSV
Heeft nog lang geduurd. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

V Bommel praat verstandig, kan menig ander trainer wat van leren

• fevo-1190
35 uitsupporters maar mee?
Hoe dan?
Snap dat er vakantie is , maar voor zo’n belangrijke wedstrijd is dit toch wel magertjes.
Kom op PSV knallen vanavond!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:00
fevo-1190 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:41:
35 75 uitsupporters maar mee?
Hoe dan?
Snap dat er vakantie is , maar voor zo’n belangrijke wedstrijd is dit toch wel magertjes.
Kom op PSV knallen vanavond!
Dat heeft alles met de locatie te maken. Tegen elke ploeg uit in Engeland zou de tribune vol zitten. Daaraan zou je niet zien dat PSV wat minder supporters heeft dan een Ajax of Feyenoord, maar in Oost-Europa ligt het toeschouwer aantal meestal nog lager dan 75. Waar dat met Feyenoord bijvoorbeeld waarschijnlijk eerder 200 zou zijn denk ik.
Pagina: 1 ... 46 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.