[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 211 Laatste
Acties:
  • 318.396 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaapstobbe schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:31:
Ik ben er niet voor om continu trainers de laan uit te sturen. Geef die man toch een kans. Ajax draait net lekker.
Hij heeft nu denk ik wel genoeg tijd gehad om zijn stempel te drukken in positieve zin maar helaas wil hem dat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kunnen die schijtjournalisten het anders gewoon even over de wedstrijd en de CL kwalificatie hebben? :/

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
naitsoezn schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:20:
[...]

Is dat niet de club waar ze de laatste keer de play-offs CL tegen hebben overleefd? :P
Dat klopt idd en zou nu ook weer zo moeten zijn. Enige is wel dat Kiev in de afgelopen weken twee keer van Shakhtar heeft gewonnen (Supercup en competitie) dus misschien zijn ze (ook) wel in vorm ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 16:12
En toch vind ik dat er wel wat van Ten Hag te zien is, en dat zit voornamelijk in het veel sneller naar voren spelen en counteren. Dat is echt wel anders dan voorheen, waarbij er bij balverovering eerst achterin rondgespeeld werd. Tuurlijk Ten Hag doet nog steeds rare dingetjes, maar om nu te zeggen dat er helemaal niets te zien is vind ik ook niet terecht.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Martinusz schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:54:
En toch vind ik dat er wel wat van Ten Hag te zien is, en dat zit voornamelijk in het veel sneller naar voren spelen en counteren. Dat is echt wel anders dan voorheen, waarbij er bij balverovering eerst achterin rondgespeeld werd. Tuurlijk Ten Hag doet nog steeds rare dingetjes, maar om nu te zeggen dat er helemaal niets te zien is vind ik ook niet terecht.
Je zag bij de 3-0 heel duidelijk drie of vier man direct omschakelen op het moment dat de bal werd veroverd... en dan wordt de bal nog diep gespeeld ook :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
ephymerous schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:05:
[...]

Je zag bij de 3-0 heel duidelijk drie of vier man direct omschakelen op het moment dat de bal werd veroverd... en dan wordt de bal nog diep gespeeld ook :)
En dat is wel een groot verschil, vorig jaar bijvoorbeeld werd de bal onderschept en vervolgens naar de rechts/linksback gespeeld, terug naar de CV of naar de CVM en dan weer opbouwen. Of wanneer iemand wel omschakelde, was diegene alleen. Nu zie je dat iedereen oplet en bij onderschepping direct naar voren schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
Voorin is meer beweging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is alleen dat Ajax maar 1 goede spits heeft en dat is Huntelaar. Sierhuis komt gewoon nog te kort en Dolberg kun je met die blessures niet op bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Met de aanvallers die Ajax heeft zou je denk ik ook zonder spits kunnen spelen.
Er word zoveel bewogen en geschoven tijdens een wedstrijd dat Huntelaar regelmatig rond de 10 zat te lopen of op de flank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martinusz schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:54:
Eindelijk een medestander. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Gonadan schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:41:
[...]

Eindelijk een medestander. :P
Er zijn er wel meer hoor :) Ik ben niet zo van het afserveren.
Als ze spelen zoals vanavond, dan ben ik zeker voor Ten Hag behouden. Jammer genoeg lijkt het niet altijd te lukken, zie Heracles.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Outerspace schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:52:
[...]

Er zijn er wel meer hoor :) Ik ben niet zo van het afserveren.
Als ze spelen zoals vanavond, dan ben ik zeker voor Ten Hag behouden. Jammer genoeg lijkt het niet altijd te lukken, zie Heracles.
ja maar hoe saai zou de competitie dan wel niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik denk ook dat Ajax een flinke terugval zal hebben mocht Ziyech nog vertrekken, hij is vervloekt geweest, maar zoals hij zich nu laat zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 00:45

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Deadsy schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:53:
[...]

Ah, ik hoop dat er nu niks in de mond gelegd wordt :). Ik neem geen stellingen in over hoe geweldig Ajax wel niet is, ik blijf met beide benen wel op de grond (itt mijn familie) ;)

Ik vind het alleen jammer dat een trainer zo snel afgeserveerd kan worden op basis van iets meer dan een half seizoen. De beste man levert zijn werk af, hij krijgt hopelijk het elftal in balans (wat in de 2e seizoenshelft vorig jaar niet lukte) en ik hoop dat ie nog even kan blijven zitten. Raken we op grote achterstand met nr 1 of 2, dan kijk ik wel verder :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Denk dat dat reuze meevalt.
1 zwaluw maakt nog geen zomer, laat hem eerst maar eens 3 wedstrijden op rij een voldoende halen.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-10 14:02
Deadsy schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:53:
[...]

Heracles is gewoon heel goed. Zou zo in de top van de Belgische competitie kunnen meedraaien O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Martinusz schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 00:32:
Ik denk ook dat Ajax een flinke terugval zal hebben mocht Ziyech nog vertrekken, hij is vervloekt geweest, maar zoals hij zich nu laat zien...
Ziyech is idd ineens zeer zichtbaar en goed bezig. Zelf heb ik de indruk dat het feit dat het transfer window nog open is voor hem een grote motivator is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-10 23:36
Ankona schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 07:49:
[...]

Ziyech is idd ineens zeer zichtbaar en goed bezig. Zelf heb ik de indruk dat het feit dat het transfer window nog open is voor hem een grote motivator is.
Wat een onzin, mag hij een keer een goede pot spelen? Die window was afgelopen zaterdag ook open.... Die jongen vind het gewoon leuk om nu in een ploeg te spelen met nog een aantal straatvoetballers om zich heen. De wisselwerking met tadic is fantastisch om te zien.

Daarnaast speelde hij gister op een andere positie dan eerder dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Ik heb zelf de indruk dat Tadic een enabler is voor Ziyech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat denk ik eerder. Ziyech heeft nu ook gewoon betere spelers om zich heen en dat merk je duidelijk. Zo kan hij zich ook weer optrekken en ik zag gisteren duidelijk plezier van hem af stralen.
Hopelijk kwalificeren ze zich voor de CL en blijft Ziyech gewoon nog een jaartje, de ideale club is sowieso nog niet langs geweest en na komend weekend blijven er nog maar weinig competities over.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:12

Typhone

Who Dares Wins

jaapstobbe schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:31:
Ik ben er niet voor om continu trainers de laan uit te sturen. Geef die man toch een kans. Ajax draait net lekker.
En staat 2 punten achter op PSV na een thuiswedstrijd tegen Heracles...

@Martinusz Ik weet niet zeker of Ten Hag zo'n bepalende invloed heeft al. Vooralsnog vind ik dat wanneer niet loopt dat er nog nooit een echt plan B is geweest en we altijd vol op de snufferd zijn gegaan.

@dvdkiwi 3:1 is getekend Typhone... ik zat er akelig dichtbij nietwaar? :D

@OPSLAGHOND Inderdaad, laat eerst maar eens 3 van dit soort flitsende wedstrijden zien waaronder óók in de competitie tegen kleine broeders (uit en thuis). Aan het materiaal kan en mag het op dit moment niet liggen als is het eeuwig zonde dat Dolberg en Bandé in de lappenmand liggen. Dan had je écht een hele sterke bank.

In het algemeen gesproken denk ik dat bij velen het idee heerst dat ze kampioen willen worden dit jaar, dan in de zomer volgend jaar verkassen ( ;( ) en dat ze dit jaar blijven. Engelse competitie is transferdicht, Italië spoedig en dan blijft Spanje over samen met Duitsland.

[ Voor 66% gewijzigd door Typhone op 15-08-2018 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Gonadan Laten we eerst eens kijken hoe het de komende weken gaat. Ik weet wel dat er velen zijn (ook om mij heen) die ineens Ten Hag goed vinden, maar dit was 1 wedstrijd. Spelers van Ajax zijn goed genoeg om CL te halen en landskampioen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 12-10 09:37
Deadsy schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:39:
[...]

Zoals ik het gelezen heb word hij geen echte TD.
Maar zou de loopjongen worden tussen Mourinho en de echte TD.
Nee, loopjongen tussen Woodward (= "Sar" bij ManU) en "the chosen one".

Woodward is algemeen directeur volgens mij, directie voorzitter. Die doet ook de transfers daar, wat beetje schuurt.

Hadden ze beter bv. Brands kunnen halen, hoewel dat vloeken in de kerk is... als Everton er weer niets van bakt is zijn sprookje ook snel over.

[ Voor 4% gewijzigd door loekf2 op 15-08-2018 09:34 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kampioen PSV verloor vorig jaar hun verliespunten ook niet tegen de grootste clubs en dat waren er echt een stuk meer dan twee. Ik ben het helemaal eens dat als wedstrijd op zich je gewoon van Heracles had moeten winnen. Maar als één van de vierendertig wedstrijden van de competitie moeten we er ook weer niet te veel in blijven hangen.
Gedurende een seizoen lever je een hoop punten in, ook als kampioen. Of dat in de eerste wedstrijd gebeurt of later of tegen welke club precies maakt in feite weinig uit. Wedstrijden tegen een concurrent zijn daar een uitzondering op uiteraard.

Ten Hag heeft gewoon alles gezet op de wedstrijd tegen Luik. Hij wilde koste wat kost dat Huntelaar aanwezig was en dacht wel even ruim één derde van het team te kunnen wisselen. Dan moet ik eerlijk zeggen dat het mij ook wel verbaast dat het niet bleek te kunnen. Want ook de B-garnituur had gewoon van Heracles moeten winnen, dus aan die vier spelers wisselen kan het ook niet echt gelegen hebben.
Het feit dat het gas er pas écht op ging na de 0-1 was ook tekenend.
Hackus schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:30:
@Gonadan Laten we eerst eens kijken hoe het de komende weken gaat.
Tja wat wil je anders doen? Wij zitten gewoon langs de zijlijn.
Ik roep al een tijdje dat het te vroeg is om te oordelen en wacht sowieso het sluiten van de transferperiode af Dan zijn ook de voorrondes geweest en wat competitiewedstrijden, daarna kan je wel voorzichtig de eerste conclusies gaan trekken.
Ik weet wel dat er velen zijn (ook om mij heen) die ineens Ten Hag goed vinden, maar dit was 1 wedstrijd. Spelers van Ajax zijn goed genoeg om CL te halen en landskampioen
Ach ja dat is het opportunistische van het voetbal. Zo lees ik nu ineens dat Ajax nog een spits nodig heeft. Dat riep ik weken geleden al maar werd weggehoond want *insert opsomming*. Nu verliezen we punten tegen Heracles en laat Huntelaar zich toch wel zien, en ineens roept iedereen dat voor Huntelaar toch niet echt een goede vervanger is. :D

[ Voor 32% gewijzigd door Gonadan op 15-08-2018 09:41 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Gonadan Tja, en Tadic die ineens lekker meedoet ipv afgelopen weekend.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:55
Champions League Play-offs

Dinsdag 21 augustus
21:00 Bate Borisov - PSV

Woensdag 22 augustus
21:00 AFC Ajax - Dynamo Kiev

Dinsdag 28 augustus
21:00 Dinamo Kiev - AFC Ajax

Woensdag 29 augustus
21:00 PSV - Bate Borisov

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hackus schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:47:
@Gonadan Tja, en Tadic die ineens lekker meedoet ipv afgelopen weekend.
Ja die gaf dat zelf ook al aan, dat ze gewoon te slap waren en te lang op halve kracht hebben gespeeld. Hopelijk blijft dat niet bij woorden en gaat dat tegen VVV daadwerkelijk beter.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:29
Gonadan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:37:
Het feit dat het gas er pas écht op ging na de 0-1 was ook tekenend.
Dit is iets wat me vorig seizoen ook al opviel.
Als Ajax ergens in de tweede helft op achterstand kwam bleken we de laatste 10-15 minuten opeens wél te kunnen voetballen. Elke keer mezelf afvragend waarom we niet gewoon vanaf de start zo fel spelen.
Zeker als je ziet dat zo'n fase wel vaak de gelijkmaker op de winnende goal opleverde.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:37:
Dan moet ik eerlijk zeggen dat het mij ook wel verbaast dat het niet bleek te kunnen. Want ook de B-garnituur had gewoon van Heracles moeten winnen, dus aan die vier spelers wisselen kan het ook niet echt gelegen hebben.
Dat moet normaliter ook geen probleem zijn, maar dan wel wat verder in het seizoen. Wanneer er meer getraind is, de wisselspelers al her en der hebben gespeeld en dan is het nog afhankelijk welke posities je nieuw invuld. Dat hij Huntelaar spaarde was niet eens zo gek, je zag hoe belangrijk hij was gisteravond. Stel je eens voor dat Sierhuis daar gisteren had gestaan. Ik blijf het overigens nog steeds vreemd vinden dat Cassiera is verhuurd en niet Sierhuis.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dvdkiwi schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:00:
Dit is iets wat me vorigde afgelopen tig seizoenen ook al opviel.
Als Ajax ergens in de tweede helft op achterstand kwam bleken we de laatste 10-15 minuten opeens wél te kunnen voetballen. Elke keer mezelf afvragend waarom we niet gewoon vanaf de start zo fel spelen.
Zeker als je ziet dat zo'n fase wel vaak de gelijkmaker op de winnende goal opleverde.
ftfy

Het blijft een terugkerend fenomeen, gemakzucht en/of onderschatting tegen de kleinere tegenstanders. Ik begin onderhand te geloven dat het gewoon clubcultuur is. Als je steeds onzin als 'wij zijn de beste' market dan gaan spelers vast denken dat het vanzelf gaat.

@Han
Cassiéra kan beter definitief vertrekken. Als je zolang niet door breekt dan heb je óf de kwaliteit gewoon duidelijk niet, óf er is iets in je doen en laten waardoor je simpelweg niet geselecteerd wordt. Misschien is er een stukje mentaliteit wat mist, discipline, of misschien klikt het gewoon niet met de staf. Geen idee, maar die gaat zijn kans niet meer krijgen voorspel ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Han schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:01:
[...]

Dat moet normaliter ook geen probleem zijn, maar dan wel wat verder in het seizoen. Wanneer er meer getraind is, de wisselspelers al her en der hebben gespeeld en dan is het nog afhankelijk welke posities je nieuw invuld. Dat hij Huntelaar spaarde was niet eens zo gek, je zag hoe belangrijk hij was gisteravond. Stel je eens voor dat Sierhuis daar gisteren had gestaan. Ik blijf het overigens nog steeds vreemd vinden dat Cassiera is verhuurd en niet Sierhuis.
Cassierra? Brrrr. Die heeft werkelijk nog nooit iets laten zien in Ajax 1. Geen enkele kans gegrepen.
Dolberg daarentegen heeft ook al geruime tijd niks meer van zich laten horen. Sierhuis de kans geven. Maar daarvoor zullen ze toch wel wat kansen moeten gaan killen. Er is een tijd geweest onder Frank de Boer dat Ajax altijd zeer weinig kansen kreeg maar mega effectief was. Ik herinner me nog 99 schoten tegen, en 2 voor in de Kuip en 0-1 wegwandelen daaro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:14:
[...]

Cassierra? Brrrr. Die heeft werkelijk nog nooit iets laten zien in Ajax 1. Geen enkele kans gegrepen.
Dolberg daarentegen heeft ook al geruime tijd niks meer van zich laten horen. Sierhuis de kans geven. Maar daarvoor zullen ze toch wel wat kansen moeten gaan killen. Er is een tijd geweest onder Frank de Boer dat Ajax altijd zeer weinig kansen kreeg maar mega effectief was. Ik herinner me nog 99 schoten tegen, en 2 voor in de Kuip en 0-1 wegwandelen daaro.
Dat was Dolberg. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ja daarvoor hebben we nog zo'n wedstrijd gehad volgens mij. Met die vrije trap helemaal in het begin die erin vloog. Of was dat een thuiswedstrijd? Na 49 seconden was het 1-0. Maar we hebben er zovaak gewonnen dat ik de tel kwijt ben >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:17

St@m

@ Your Service

Typhone schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:34:
[...]

Ja daarvoor hebben we nog zo'n wedstrijd gehad volgens mij. Met die vrije trap helemaal in het begin die erin vloog. Of was dat een thuiswedstrijd? Na 49 seconden was het 1-0. Maar we hebben er zovaak gewonnen dat ik de tel kwijt ben >:)
http://voetbaltube.com/go...ax-0-1-doelpunt-van-rhijn

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Oh die ja, daarom heeft Vermeer nooit meer een basisplaats gekregen. Die vertrouwen ze niet meer. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me wel af waarom iedereen altijd naar leeftijd moet referen bij het beoordelen van talent. Ieder persoon heeft een andere ontwikkeling op fysiek en mentaal niveau.
Spelers die fysiek sterk zijn (Lukaku, de Ligt) komen vroeg bovendrijven. Bij fysiek minder sterke spelers zal het iets later zijn. 20/21 is nog een prima leeftijd om door te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10 19:03
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:18:
Vraag me wel af waarom iedereen altijd naar leeftijd moet referen bij het beoordelen van talent. Ieder persoon heeft een andere ontwikkeling op fysiek en mentaal niveau.
Spelers die fysiek sterk zijn (Lukaku, de Ligt) komen vroeg bovendrijven. Bij fysiek minder sterke spelers zal het iets later zijn. 20/21 is nog een prima leeftijd om door te breken.
Messi, Van der Vaart, Sneijder. Zomaar wat spelers die ook al vroeg doorbraken en niet vanwege hun postuur. Fysiek kan helpen, maar het gaat vooral om het totaal aan talent. En inderdaad, sommige spelers breken pas later door en bereiken niettemin nog de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 14:27
mefjoew schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:30:
Messi, Van der Vaart, Sneijder. Zomaar wat spelers die ook al vroeg doorbraken en niet vanwege hun postuur. Fysiek kan helpen, maar het gaat vooral om het totaal aan talent. En inderdaad, sommige spelers breken pas later door en bereiken niettemin nog de top.
Ik vraag me af of in het moderne voetbal dat soort spelers dezelfde kansen krijgen. Messi is in alles echt een grote uitzondering en ik zie in het internationale voetbal op dit moment geen toppers die fysiek en qua stijl te vergelijken zijn met Sneijder (Modric lijkt er het meeste op maar hij zit ook in de herfst van zn carrière). Aanvallende spelers zijn tegenwoordig ook fysiek sterk, op een enkele lichtvoetige buitenspeler met een individuele actie na. Niet alleen in Nederland lopen geen traditionele "10's" meer zoals Sneijder en Vd Vaart, maar nergens op de wereld nog (correct me if I'm wrong).

Ben het wel met je eens dat niet iedereen een vroegbloeier hoeft te zijn. Er zijn ook zat spelers die op hun 19e wereldtalent waren maar het nooit maakten, maar ook spelers die pas op latere leeftijd zich ontwikkelden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Talenten hebben niet meer de kans zich eerst een paar jaar in de schaduw te ontwikkelen. De scouts van de BVO's lopen al bij de grotere regio clubs de pupillen en jeugdspelers te observeren. Die regio clubs doen dat op hun beurt weer bij de dorpsclubjes.
En ja, de internationale groot geld clubs graaien de jeugd weer bij de bvo's weg.

Het gros valt kansloos af en zal niet hoger komen dan hoofdklasse. Maar door die sleepnetten zal er niet snel een laatbloeier meer opduiken, van een beetje talent zijn op 14 jarige leeftijd al diverse dossiers opgebouwd zonder dat hij dat zelf weet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:18:
20/21 is nog een prima leeftijd om door te breken.
Dan heb je toch al een achterstand opgelopen van heb ik jou daar. Als je vanuit een eerste divisieclub doorbreekt kan het wel eens langzamer gaan (ik denk van Nistelrooij) maar praktisch alle echt grote Nederlandse voetballers maakten toch voor hun twintigste veel minuten in de eredivisie.

Daarom is als tiener vertrekken naar Engeland ook zo funest voor je carrière. In plaats van dat je minuten maakt in de eredivisie speel je of in een Engels jeugdelftal of speel je telkens weer bij een andere verhuurclub. Ik denk aan bijvoorbeeld die vleugelspeler van Feyenoord die nu bij Man Utd zit. Die is achttien en moet nu minuten maken.

En dan gaan die jongens ook nog naar clubs waar je helemaal geen kans krijgt. Dan zijn ze puur handelswaar.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 15-08-2018 12:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Typhone schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:57:

@Martinusz Ik weet niet zeker of Ten Hag zo'n bepalende invloed heeft al. Vooralsnog vind ik dat wanneer niet loopt dat er nog nooit een echt plan B is geweest en we altijd vol op de snufferd zijn gegaan.
Ik zie het pas sinds enkele wedstrijden, dus dat lijkt er wel ingebracht door Ten Hag :)
Plan B is altijd al een probleem geweest bij Ajax, omdat er heilig vast wordt gehouden aan dat Ajax het spel oplegt aan de tegenstander, echter als de tegenstander gewoon een muur optrekt (wat heel veel doen), ga je het toch vrij lastig krijgen. Tegen Standard was natuurlijk top, kwam wel mede ook doordat die wilden voetballen en niet voor de goal gingen liggen.
Dusja ik maak mij ook nog steeds zorgen hoe de wedstrijd van gisteren vertaald kan worden naar de thuiswedstrijden in de competitie waar 9/10 tegenstanders zich gaan ingraven.
[...]

Dat speelt zeker ook wel mee denk ik :) maar ik verwacht ook dat alles gewoon wat beter op zijn plaatst valt nu. Vorig jaar was de druk op Ziyech enorm, alles hing van hem af, nu heb je nog een Tadic erbij lopen waar men veel van verwacht. De driehoek Tadic, Ziyech, Huntelaar is in ieder geval heerlijk om te zien :) Hoop nu dat hij blijft eerlijk gezegd :)

[ Voor 25% gewijzigd door Martinusz op 15-08-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:08:
[...]

Dan heb je toch al een achterstand opgelopen van heb ik jou daar. Als je vanuit een eerste divisieclub doorbreekt kan het wel eens langzamer gaan (ik denk van Nistelrooij) maar praktisch alle echt grote Nederlandse voetballers maakten toch voor hun twintigste veel minuten in de eredivisie.

Daarom is als tiener vertrekken naar Engeland ook zo funest voor je carrière. In plaats van dat je minuten maakt in de eredivisie speel je of in een Engels jeugdelftal of speel je telkens weer bij een andere verhuurclub. Ik denk aan bijvoorbeeld die vleugelspeler van Feyenoord die nu bij Man Utd zit. Die is achttien en moet nu minuten maken.

En dan gaan die jongens ook nog naar clubs waar je helemaal geen kans krijgt. Dan zijn ze puur handelswaar.
normaal gesproken was De Jong verhuurt aan een AZ of heerenveen 2 seizoenen lang. dan had hij al voldoende eredivisie ervaring. Doordat Ajax jong Ajax heeft was dat niet nodig omdat hij al met Jong kon spelen en kon trainen met de beste spelers van Nederland. er zijn genoeg spelers die te oud leken en toch doorbraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankona schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:00:
Talenten hebben niet meer de kans zich eerst een paar jaar in de schaduw te ontwikkelen. De scouts van de BVO's lopen al bij de grotere regio clubs de pupillen en jeugdspelers te observeren. Die regio clubs doen dat op hun beurt weer bij de dorpsclubjes.
En ja, de internationale groot geld clubs graaien de jeugd weer bij de bvo's weg.

Het gros valt kansloos af en zal niet hoger komen dan hoofdklasse. Maar door die sleepnetten zal er niet snel een laatbloeier meer opduiken, van een beetje talent zijn op 14 jarige leeftijd al diverse dossiers opgebouwd zonder dat hij dat zelf weet.
En toch zijn er ook jonge leeftijden veel foute inschattingen. Kijk naar Belgisch elftal: fellaini, Carrasco en zelfs een Mertens.
Dat zijn allemaal laatbloeiers die in hun jeugd al een keer zijn afgeschreven. In nederland hebben we Promes, Janssen en Elia die nu ook gewoon bij de beste spelers van Nederland horen.
Iemand afschrijven voor de wereldtop op een bepaalde leeftijd is belachelijk.

Nog een leuk lijstje van Fok (weet niet of dit mag):

http://forum.fok.nl/topic/1702834

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Verwijderd
Maar als we het even tot de Nederlandse voorbeelden beperken: dat zijn toch niet de namen die ons voetbal langdurig naar een hoger niveau tilden? Dat zijn niet de Sneijders, Overmarsen, Bergkampen enzovoort van deze wereld. Ook Felliani en Carrasco niet overigens.

En normaal gesproken was De Jong uitgeleend aan AZ ofzo. Maar dat is hij dus niet. Hij heeft wat rondgehangen in de eerste divisie. Dat remt gewoon je ontwikkeling. Hij is ook nog helemaal niet getest. Hij moet nog vlieguren maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Maar wie zegt dat er een correlatie is tussen leeftijd en wereldsterren?
Misschien hebben we wel gewoon even niet de Sneijders, Overmarsen, Bergkampen dat kan ook gewoon :) het is niet zo dat je gegarandeerd altijd minimaal 1 Sneijders, Overmarsen, Bergkampen hebt in Oranje :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

Deadsy schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:42:
De KNVB zou toch eens naar de trainers opleiding moeten kijken waarom deze trainers mislukken.
Cocu is nu al mislukt omdat hij nipt wordt uitgeschakeld voor de CL door een betere tegenstander?
Dat je enorm voorbarig bent is mager uitgedrukt in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
D-e-n schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:36:
@Verwijderd
En normaal gesproken was De Jong uitgeleend aan AZ ofzo. Maar dat is hij dus niet. Hij heeft wat rondgehangen in de eerste divisie. Dat remt gewoon je ontwikkeling. Hij is ook nog helemaal niet getest. Hij moet nog vlieguren maken.
Denk niet dat Frenkie aan AZ uitgeleend zou zijn. En ben met je oneens dat 'rondhangen in de eerste divisie' hem in zijn ontwikkeling heeft beperkt. Vind juist dat spelers zoals hij (en ook Eiting, Mazraoui) de stap gemakkelijker lijken te maken nu Jong Ajax op dat niveau speelt.
Martinusz schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:38:
Misschien hebben we wel gewoon even niet de Sneijders, Overmarsen, Bergkampen dat kan ook gewoon :) het is niet zo dat je gegarandeerd altijd minimaal 1 Sneijders, Overmarsen, Bergkampen hebt in Oranje :?
Eens. Probleem van het huidige Nederlandse voetbal is vooral dat we altijd blijven spelen alsof we zulke exponentiële talenten nog wel gewoon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Martinusz schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:38:
Het is een cliché maar wat goed is komt doorgaans snel. Ik zeg het al vaker: de vlieguren die je maakt tussen je 18e en 21e zijn van groot belang. Dat was voorheen ook de kracht van het Nederlandse voetbal. Waar jonge spelers als Gullit en van Basten minuten maakten in de eredivisie zat leeftijdgenoten in de betere competities vaak nog op de bank of in de jeugd. Dat is nu minder, eerder andersom. Je zag het verschil een aantal jaren terug ook bij een onder 19 interland tussen Nederland en Frankrijk/Duitsland. De Duitse en Franse spelers hadden al veel ervaring op het hoogste niveau, de Nederlandse niet. Of dat nu oorzaak is of gevolg: het was een feit.

En sinds de jaren 90 hebben we eigenlijk constant spelers van zulk hoog niveau gehad. Nu niet, vandaar ook de teloorgang. Maar als we dan spreken over "grootste talenten" leg ik de lat dus ook op dat niveau. En dat zie ik bij De Jong nog niet.
mefjoew schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:50:
[...]
Vind juist dat spelers zoals hij (en ook Eiting, Mazraoui) de stap gemakkelijker lijken te maken nu Jong Ajax op dat niveau speelt.
Welk niveau spelers heb je het dan over? Het is toch niet het niveau waar we in Nederland allemaal naar snakken? Echte toppers hebben die eerste divisie stap niet nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 15-08-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:53:
[...]

Het is een cliché maar wat goed is komt doorgaans snel. Ik zeg het al vaker: de vlieguren die je maakt tussen je 18e en 21e zijn van groot belang. Dat was voorheen ook de kracht van het Nederlandse voetbal. Waar jonge spelers als Gullit en van Basten minuten maakten in de eredivisie zat leeftijdgenoten in de betere competities vaak nog op de bank of in de jeugd. Dat is nu minder, eerder andersom. Je zag het verschil een aantal jaren terug ook bij een onder 19 interland tussen Nederland en Frankrijk/Duitsland. De Duitse en Franse spelers hadden al veel ervaring op het hoogste niveau, de Nederlandse niet. Of dat nu oorzaak is of gevolg: het was een feit.

En sinds de jaren 90 hebben we eigenlijk constant spelers van zulk hoog niveau gehad. Nu niet, vandaar ook de teloorgang. Maar als we dan spreken over "grootste talenten" leg ik de lat dus ook op dat niveau. En dat zie ik bij De Jong nog niet.
In het verleden waren elftallen ook veel meer in balans mbt leeftijdsopbouw. Toen was de gemiddelde leeftijd niet 21 maar lag die een paar stappen hoger. Het elftal had een paar ervaren spelers aangevuld met wat jonge talentvolle spelers. Nu is het meer en meer veel jonge wisselvallige talentvolle spelers waarbij het inbrengen van een nog jongere speler een groter risico is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:39
[b]Gonadan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:09

@Han
Cassiéra kan beter definitief vertrekken. Als je zolang niet door breekt dan heb je óf de kwaliteit gewoon duidelijk niet, óf er is iets in je doen en laten waardoor je simpelweg niet geselecteerd wordt. Misschien is er een stukje mentaliteit wat mist, discipline, of misschien klikt het gewoon niet met de staf. Geen idee, maar die gaat zijn kans niet meer krijgen voorspel ik.
Zie Cassiera nog wel sterk verbeteren, 21 en de afgelopen seizoenen in 46 wedstrijden 29 doelpunten en 12 assists. Ben benieuwd of hij bij Groningen kan doorbreken en de volgende stap kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
D-e-n schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:53:
Welk niveau spelers heb je het dan over? Het is toch niet het niveau waar we in Nederland allemaal naar snakken? Echte toppers hebben die eerste divisie stap niet nodig.
Maar die hebben volgens jou wel een verhuurperiode bij AZ nodig? En kijk eens naar een Gravenberch die als 16-jarige speler voor Jong Ajax aan de bak mag.

[ Voor 11% gewijzigd door mefjoew op 15-08-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
n0pe schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:00:
[...]

Zie Cassiera nog wel sterk verbeteren, 21 en de afgelopen seizoenen in 46 wedstrijden 29 doelpunten en 12 assists. Ben benieuwd of hij bij Groningen kan doorbreken en de volgende stap kan zetten.
Ik schrijf hem ook nog niet af, had wat mij betreft ook een kans mogen krijgen in de voorbereiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
mefjoew schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:16:
[...]

Maar die hebben volgens jou wel een verhuurperiode bij AZ nodig? En kijk eens naar een Gravenberch die als 16-jarige speler voor Jong Ajax aan de bak mag.
Echt grote talenten zouden die verhuurperiode niet nodig hebben. Zie bijvoorbeeld De Ligt maar ook Kluivert.

En prima als Gravenberch daar nu gaat spelen. Maar dat moet niet tot zijn 20e duren uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Baseman77 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:45:
[...]

Cocu is nu al mislukt omdat hij nipt wordt uitgeschakeld voor de CL door een betere tegenstander?
Dat je enorm voorbarig bent is mager uitgedrukt in dit geval.
Doel meer op zijn tijd bij PSV.

Betwijfel dat hij in Turkije opeens wel een goede trainer word.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:32:
[...]

Uhu, bij PSV heeft hij het ontzettend slecht gedaan.

3x kampioen geworden met selecties die vooraf als matig/onvoldoende voor het kampioenschap werden beschouwt. Eindelijk weer een keer overwinterd in de Champions league.

Al met al meer uit het elftal weten te halen dan vooraf te verwachten was. Tactisch met wijlen prima keuzes gemaakt, een coach die zich wel eens aanpast aan de tegenstander maar ook regelmatig bijzonder matige keuzes maakt (einde van de wedstrijd opeens onnodig een extra verdediger erin).

Is Cocu een toptrainer, nee dat zeker niet. Is het een trainer die spelers goed laat renderen, ja dat denk ik wel. Hij kon het team in meerdere systemen laten spelen, ging uit van vertrouwen en wist dat bij spelers er blijkbaar erin te krijgen (het doelpunt dat nog wel ging vallen, ook in de 90+3ste minuut).

het is niet mijn favoriete trainer, hij is te behouden en komt nogal vaak met dezelfde konijnen uit zijn hoge hoed maar één ding is er wel en dat is vertrouwen bij de ploeg en een consistente manier van spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:31:
[...]

Echt grote talenten zouden die verhuurperiode niet nodig hebben. Zie bijvoorbeeld De Ligt maar ook Kluivert.

En prima als Gravenberch daar nu gaat spelen. Maar dat moet niet tot zijn 20e duren uiteraard.
het is ook deels toeval hoe ze de ploeg in zijn gekomen. Er waren geblesseerden en zo kregen ze kansen.

De Jong had gewoon een van de Beek die ouder was en voor hem in de pikorde stond (en ook niet eens altijd speelde). Jong Ajax heeft inderdaad geen super tegenstand. echter een betere tegenStand als de vroegere reservecompetitie. Daarnaast leer je ook met druk om te gaan en in vijandige condities te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Feyenoorder Boëtius krijgt geldboete en ontbreekt in return tegen Trencín
Dus op die boete na wordt ie nog beloond ook :F |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 13-10 09:46
D-e-n schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:31:
[...]

Mwoah. Een Jan Vertoningen is er toch niet slechter van geworden. Of Daley Blind. Het ligt maar net aan de situatie en persoon.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
cheiron schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:12:
[...]

Mwoah. Een Jan Vertoningen is er toch niet slechter van geworden. Of Daley Blind. Het ligt maar net aan de situatie en persoon.
Of wat langer geleden Ronald de Boer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Mwoah. Een Jan Vertoningen is er toch niet slechter van geworden.
Ajax wel toen :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Van Bronckhorst ook niet. Maar ik doelde met echt grote talenten meer op spelers als Sneijder.
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:12:
[...]
Jong Ajax heeft inderdaad geen super tegenstand. echter een betere tegenStand als de vroegere reservecompetitie. Daarnaast leer je ook met druk om te gaan en in vijandige condities te spelen
Beter dan de reserve competitie ja. Maar daar moet je aankomende spelers al helemaal niet willen stallen. Daarom werden Blind en De Boer destijds ook verhuurd. Die zouden nu in de eerste divisie spelen en mijn punt is dus ook dat dat niet altijd een goed plan is.

Feyenoord moet wat dat betreft ook opschieten met spelers te verhuren. Burgers, Wehrman, Kocku, Schuurman, Toure: die moeten minuten maken. Of met regelmaat in Feyenoord 1, of elders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Poll: Gaat Feyenoord nog verder in Europa dit seizoen?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400842&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Gaat Ajax naar de Champion's League?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400843&layout=6&sort=prc
Poll: Gaat PSV naar de Champion's League?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400844&layout=6&sort=prc

3x op "Ja" gestemd: Hup Eredivisie! *O*

[ Voor 52% gewijzigd door OPSLAGHOND op 15-08-2018 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nee
Ja
Ja

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Doe dan ook een poll voor Vitesse.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:00:
Doe dan ook een poll voor Vitesse.
Voor de 3 man die gaan kijken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is qua voorspellen de enige interessante, bij de rest weet ik wel wat er uit de poll komt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:03:
Het is qua voorspellen de enige interessante, bij de rest weet ik wel wat er uit de poll komt. ;)
Poll: Gaat Vitesse door?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400846&layout=6&sort=prc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Als Feyenoord na 15min niet de eerste goal gemaakt heeft kun je het denk ik vergeten.
Mocht Trencin na 15min de eerste goal gemaakt hebben dan kun je het uitzetten en iets anders gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Deadsy schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:23:
Als Feyenoord na 15min niet de eerste goal gemaakt heeft kun je het denk ik vergeten.
Mocht Trencin na 15min de eerste goal gemaakt hebben dan kun je het uitzetten en iets anders gaan doen.
Of gewoon sowieso wat anders gaan doen ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-10 16:17

Wokschotel

Op 6 wielen

Een collega van me had 2 kaarten voor Feijenoord-Trencin in de auto liggen. Werd er gisteren ingebroken in z'n auto. Wat denk je dat er gebeurde? Juist, er lagen er daarna 6 kaarten :/

:')

Hij is leuker als je hem met uitgestreken smoel tegen een Feijenoord supporter vertelt merk ik.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Wat denk je hoe ze zich bij de zender voelen, waar ze betaald hebben om de wedstrijd uit te mogen zenden?

Ja lekker, we gaan de wedstrijd van Feyenoord doen, winnen toch wel.
Maar het is niet alsof de keuze beter was geweest wanneer ze voor Vitesse gekozen hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 23:18
Slasher schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:32:
[...]

Of gewoon sowieso wat anders gaan doen ;)
Als ik Feyenoord was, dan had ik me teruggetrokken en alle supporters die naar Verweggistan mee zijn gegaan, of in Rotterdam zouden kijken, hun geld teruggegeven. Verder nog een excuus aan heel Nederland, wegens de wanprestatie van een stel diva's.

Dit Feyenoord hoort niet in enig Europees toernooi thuis. Wat een aanfluiting was het vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Napo schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:55:
[...]

Uhu, bij PSV heeft hij het ontzettend slecht gedaan.

3x kampioen geworden met selecties die vooraf als matig/onvoldoende voor het kampioenschap werden beschouwt. Eindelijk weer een keer overwinterd in de Champions league.

Al met al meer uit het elftal weten te halen dan vooraf te verwachten was. Tactisch met wijlen prima keuzes gemaakt, een coach die zich wel eens aanpast aan de tegenstander maar ook regelmatig bijzonder matige keuzes maakt (einde van de wedstrijd opeens onnodig een extra verdediger erin).

Is Cocu een toptrainer, nee dat zeker niet. Is het een trainer die spelers goed laat renderen, ja dat denk ik wel. Hij kon het team in meerdere systemen laten spelen, ging uit van vertrouwen en wist dat bij spelers er blijkbaar erin te krijgen (het doelpunt dat nog wel ging vallen, ook in de 90+3ste minuut).

het is niet mijn favoriete trainer, hij is te behouden en komt nogal vaak met dezelfde konijnen uit zijn hoge hoed maar één ding is er wel en dat is vertrouwen bij de ploeg en een consistente manier van spelen.
Ben je nu sarcastisch? Of meen je het serieus.

Ik woon 200m van het stadion, en ik hang altijd uit het raam als de massa naar de wedstrijd gaat, en ook als ze weer terug sjokken.

Heen is altijd opgetogen. Terug was, sinds Cocu er zat een heel ander verhaal. De teneur was altijd; Huh, ze spelen saai en voorspelbaar. Cocu moet opzouten, en ergere termen. Wat een k**wedstrijd weer vandaag. Hoe moet het nu verder. Weg met Cocu. Ik ga niet meer. Volgende keer ga ik naar Ajax. (Ja, die laatste hoorde ik ook ergens een keer.)

Kommer en kwel. Jaar in, jaar uit.

Het positieve is wel, dat ze trouw blijven komen, en dat is bij Ajax een stuk minder. Daarnaast hebben ze een leuk klein stadionnetje, dat ook nog eens midden in een woonwijk ligt. Dat zie je niet veel meer tegenwoordig.

Is Cocu een toptrainer? Nee! Het was een goede voetballer, maar het is een zoutzak en een bang ingestelde trainer. Hij heeft helemaal geen plan B. Ooit zei hij: We gaan vanaf nu aanvallend spelen, met een echte nummer 10. Dat kan PSV helemaal niet. Vroeger niet, vandaag niet en morgen ook niet. Dat plan werkte dus ook niet.

Verder heeft PSV altijd een goed stel spelers in de gelederen. Alle kenners zijn het daarover eens. Elk nieuw seizoen weer. Je moet ze alleen wel kunnen boetseren naar hun kracht op het veld en persoonlijkheid. De totaalmens dus nemen, zoals een groot filosoof pas in Zomergasten nogmaals heeft uitgelegd.

Geef mij Van Bommel maar met schoonpa Van Marwijk.

[ Voor 0% gewijzigd door mavaros op 15-08-2018 22:32 . Reden: Was iets vergeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kijkt er niemand Uefa-Supercup ?
Mooie wedstrijd RMA v ATM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Hackus schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:44:
Kijkt er niemand Uefa-Supercup ?
Mooie wedstrijd RMA v ATM
Zeker weten, zeker nu atletico voor staat :D
4-2 lekker hoor!!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001

tweakduke

Atletico lijkt hem toch te pakken. Heel lang ging het gelijk op. Maar Real lijkt de batterij leeg te hebben en enorm veel ruimte achterin.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Real is eventjes gone zonder Ronaldo. Mark my words!

• D-e-n
mavaros schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:57:
[...]
Dit Feyenoord hoort niet in enig Europees toernooi thuis. Wat een aanfluiting was het vorige week.
Dat is altijd zo'n onzin. Als je je plaatst hoor je er thuis. Want blijkbaar ben je dan beter dan de andere ploeg die mee wilde doen. Er doen aan de EL ook genoeg ploegen mee die niet zo'n hoog niveau hebben. Hangt ook helemaal af van wie je loot in de voorronde.
mavaros schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:24:
[...]

We gaan vanaf nu aanvallend spelen, met een echte nummer 10. Dat kan PSV helemaal niet
Natuurlijk kan dat wel. Als je de juiste spelers voor dat systeem maar hebt. Kijk naar België: het verdedigende voetbal was ooit in de nationale cultuur geramd, de trainer die eens probeerde aanvallend te spelen (Meeuws) werd ondanks plaatsing voor het WK met pek en veren de laan uitgestuurd. Nu hebben ze één van de leukere teams met tig procent balbezit. En dan hebben we het over een landenteam waar je de juiste spelers niet kunt kopen.

Los daarvan staat wel of niet aanvallend spelen los van het systeem. PSV heeft in het verleden heel aanvallend gespeeld met 442, dikke voorsprong in de competitie en alleen maar grote uitslagen.

• Napo
  • Niet online
mavaros schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:24:
[...]

Ben je nu sarcastisch? Of meen je het serieus.

Ik woon 200m van het stadion, en ik hang altijd uit het raam als de massa naar de wedstrijd gaat, en ook als ze weer terug sjokken.

Heen is altijd opgetogen. Terug was, sinds Cocu er zat een heel ander verhaal. De teneur was altijd; Huh, ze spelen saai en voorspelbaar. Cocu moet opzouten, en ergere termen. Wat een k**wedstrijd weer vandaag. Hoe moet het nu verder. Weg met Cocu. Ik ga niet meer. Volgende keer ga ik naar Ajax. (Ja, die laatste hoorde ik ook ergens een keer.)

Kommer en kwel. Jaar in, jaar uit.
Ik ga al jaar en dag naar het stadion voor de wedstrijden en dat is inderdaad hetgeen watt je jaar in jaar uit hoort. Men geeft consequent aan dat het spelersmateriaal slechter en slechter wordt en dat de trainer er weinig van bakt.

Je hebt dan twee keuzes, blind het geluid van de menigte volgen en die mening overnemen of kijken wat Cocu heeft gepresteerd.
Is Cocu een toptrainer? Nee! Het was een goede voetballer, maar het is een zoutzak en een bang ingestelde trainer. Hij heeft helemaal geen plan B. Ooit zei hij: We gaan vanaf nu aanvallend spelen, met een echte nummer 10. Dat kan PSV helemaal niet. Vroeger niet, vandaag niet en morgen ook niet. Dat plan werkte dus ook niet.
Een toptrainer is het - zoals ik al aangaf - niet en dat zie ik hem niet worden. Het is zeer zeker een conservatieve speler die niet per definitie uit gaat van de eigen kracht maar zich wel aanpast aan de tegenstander en met de spelers die PSV had is eigenlijk de enige keuze die je kan maken om wat defensieve zekerheden (in hoeverre je daar van kan spreken met spelers als Brenet en Willems).

Dat hij heeft gezegt dat PSV met een nummer 10 gaat spelen kan ik mij geeneens herinneren en ik kan mij geen wedstrijd herinneren waarin dat tot uiting is gekomen dus daar kan ik niet over oordelen. Wel heeft hij te vaak de opstelling niet aangepast aan het materiaal, er zijn genoeg momenten dat de selectie zeker meer geschikt was voor 4-4-2 en niet voor 4-3-3 al moet ik wel zeggen dat hij daar zeker stappen in heeft gemaakt. Op papier iig niet 4-4-2 in de praktijk met ontzettend vrije links- en rechtsbuitens is dat wat minder hard in een bepaalde formatie.
Verder heeft PSV altijd een goed stel spelers in de gelederen. Alle kenners zijn het daarover eens. Elk nieuw seizoen weer. Je moet ze alleen wel kunnen boetseren naar hun kracht op het veld en persoonlijkheid. De totaalmens dus nemen, zoals een groot filosoof pas in Zomergasten nogmaals heeft uitgelegd.
Dat ze altijd meedoen zal ik zeker niet ontkennen maar hoe vaak (en zeker de laatste jaren met vertrekkende spelers waar niet direct een "topper" voor terugkomt) er voor het seizoen wel niet wordt geroepen dat de selectie niet goed genoeg is is haast een constante.
Geef mij Van Bommel maar met schoonpa Van Marwijk.
Ben je nu sarcastisch? Of meen je het serieus? Een trainer die nu net 2 wedstijden de leiding heeft gehad tegen een Feyenoord waarvan je verliest na strafschappen (hetzelfde feyenoord dat verliest van de Graafschap) en winnen van Utrecht wat de defacto normaal is...

• ph4ge
  • Laatst online: 13-10 14:27
Het is lekker onrustig bij Feyenoord, dat moet ook na zo'n reeks. Maar VI en Krabbedam zetten hun toch al discutabele reputatie nog even flink op het spel, gelukkig spreekt iemand van buiten de club dat tegen. Laat de media gewoon bij de feiten blijven in plaats van stemming schoppen, het is al onrustig genoeg.

Ondertussen mag Boetius vertrekken volgens de Telegraaf. Hij heeft zichzelf met de laatste 2 incidenten natuurlijk onmogelijk gemaakt. Wat een waste of talent die ondanks alles een nuttige speler voor Feyenoord had kunnen zijn. De vraag is even of de Telegraaf zelf conclusies trekt zoals VI of dat hier een kern van waarheid in zit, ik denk het laatste want de Telegraaf zit de laatste jaren wel vaker goed als het om Feyenoord transfers gaat. Gelukkig was Boetius niet duur.

Nu afwachten of Gio iets om gaat zetten om een wonder te bewerkstelligen... _O-

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Jij een PSV'er, ik had het kunnen weten :D

Die Boëtius is ook echt een kind van de richel eerste klas. Wat een domoor zichzelf zo onmogelijk maken. Zo oud is die nog niet toch? Wel typerend voor de meesten van zijn generatie trouwens. Er lopen echt heel veel ruggengraatloze spelers zonder eigen mening en enige vorm van algemene kennis rond die allemaal maar wat voetbalnomaden zijn bij nietszeggende clubs.

Maar tegelijk blijf ik zeggen: als ik op m'n 20e een McLaren 720S kon kopen (en 5 weken later weer...), alles wat vrouwelijk was te pas en te onpas kon ******, 2 uur per dag moest werken, 6 uur per dag vrij had en links en rechts wat feelgood moest dingen doen dan was ik uiteraard ook in no time fan van elke willekeurige club en bestond clubliefde niet. Want dat is inmiddels het verschil met heel wat jaren terug, toen verdienden ze ook veel maar niet zo exorbitant veel meer dan nu het geval is, helemaal niet wanneer je League 1, PL, LPF, Serie A, BL afzet tegen de Eredivisie.

[ Voor 76% gewijzigd door Typhone op 16-08-2018 08:55 ]

Verwijderd

Wel grappig hoe het is gelopen tussen Boetius en Depay. Boetius had wellicht wat meer aanleg dan Depay, maar door mentaliteit heeft Depay het verder geschopt.
Dit terwijl iedereen Depay verwijt dat hij niet met zijn vak bezig is. Denk dat 95% ook wel wist dat ze Boetius niet moesten halen. Was de laatste jaren al niks meer bij Feyenoord en is bij Basel en Genk ook gewoon mislukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:58

Qu3st

Boetius meer aanleg dan Depay? Nou daar ben ik echt niet mee eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

Deadsy schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:32:
Cocu is mislukt omdat hij in 5 jaar als coach van PSV maar 3 keer kampioen wordt, allerlei positieve clubrecords breekt (waaronder een recordaantal punten), in 2015/16 voor een van de mooiste kampioenschappen ooit zorgde, met een Nederlandse club voor het eerst in 10 jaar tijd de achtste finales van de CL haalt, als 3e PSV trainer ooit 3 keer kampioen wordt met PSV, als 4e coach ooit de Rinus Michels Award 2 keer wint en het vorig seizoen voor elkaar kreeg om met een gemankeerde selectie een fantastisch team wist te creëren om daarmee afgetekend kampioen te worden ondanks de tientallen miljoenen die de grote concurrent investeerde en die door iedereen ook als de grote favoriet werd gezien?

Dat je de ballen verstand hebt van trainers is mager uitgedrukt in dit geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:45:
[...]

Cocu is mislukt omdat hij in 5 jaar als coach van PSV maar 3 keer kampioen wordt, allerlei positieve clubrecords breekt (waaronder een recordaantal punten), in 2015/16 voor een van de mooiste kampioenschappen ooit zorgde, met een Nederlandse club voor het eerst in 10 jaar tijd de achtste finales van de CL haalt, als 3e PSV trainer ooit 3 keer kampioen wordt met PSV, als 4e coach ooit de Rinus Michels Award 2 keer wint en het vorig seizoen voor elkaar kreeg om met een gemankeerde selectie een fantastisch team wist te creëren om daarmee afgetekend kampioen te worden ondanks de tientallen miljoenen die de grote concurrent investeerde en die door iedereen ook als de grote favoriet werd gezien?

Aha de trainers van Bate borisov zijn dus ook allemaal top ;) die worden immers al 12 jaar achter elkaar kampioen :+

Vorig jaar heeft Cocu het gewoon heel goed gedaan, credits voor hem inderdaad, ik denk ook dat dat zijn sterkste seizoen was als trainer. Maar laten we wel wezen, prijzen pakken met PSV of Ajax als trainer is natuurlijk geen perfecte graadmeter of een trainer ook echt goed is.
Ben wel benieuwd hoe hij het gaat doen in het buitenland, dat hij nu uitgeschakeld is voor CL zegt niks, PSV en Ajax kunnen er ook nog uitvliegen en Fenerbahce is nu niet echt van grotere omvang ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Weddenschap 1 van de 19 verloren: Ajax staat het hele seizoen bovenaan.
Gedwongen mokken kopen in de fanstore van PSV op verzoek van de collega's die aangeven 'voetbalfan' te zijn maar PSV als club hebben gekozen :+ :

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/39193548_1859210420824734_3013278574460272640_o.jpg?_nc_cat=0&oh=000604f154da2b357270a7b9869fde6e&oe=5BC5AC60

Dat waren de lelijkste die ik kon vinden. En de goedkoopste :D

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 16-08-2018 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Martinusz schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:50:
[...]

Aha de trainers van Bate borisov zijn dus ook allemaal top ;) die worden immers al 12 jaar achter elkaar kampioen :+

Vorig jaar heeft Cocu het gewoon heel goed gedaan, credits voor hem inderdaad, ik denk ook dat dat zijn sterkste seizoen was als trainer. Maar laten we wel wezen, prijzen pakken met PSV of Ajax als trainer is natuurlijk geen perfecte graadmeter of een trainer ook echt goed is.
Ben wel benieuwd hoe hij het gaat doen in het buitenland, dat hij nu uitgeschakeld is voor CL zegt niks, PSV en Ajax kunnen er ook nog uitvliegen en Fenerbahce is nu niet echt van grotere omvang ofzo.
Idd, prijzen pakken zegt niet per definitie iets over de trainer. Een met verreweg de slechtste coach van de ED blijkt in staat te zijn om al 5 prijzen in 4 seizoenen binnen te harken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:50:
[...]

Prima vergelijking inderdaad, een club die al 6 jaar geen kampioen was geworden in een land als Nederland waarbij ook de financiele middelen beperkt waren (en dus ook het materiaal) maakt het eigenlijk alleen maar knapper.

Dat het in Nederland normaliter tussen twee clubs gaat met af en toe een andere club die incidenteel kampioen wordt is een feit. Dat maakt het des te lastiger als een directe concurent 4x kampioen wordt en jezelf nog 2 jaar extra geen kampion wordt het niet makkelijker wordt om het gat te dichten, financieel loop je gewoonweg achter op de club die het mbt inkomsten per definitie al beter deed/doet.

Om dan met de beperkte middelen toch een team zo te krijgen dat je kampioen wordt - met wat geluk dat Ajax het liet afweten - is al een prestatie.

En zoals je aangeeft is zijn laatste seizoen wellicht zijn sterkste al denk ik dat het seizoen dat ze de groepsfase overleefde nog iets sterker was (met een ook wat sterkere selectie)
Typhone schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:56:
op verzoek van de collega's die aangeven 'voetbalfan' te zijn maar PSV als club hebben gekozen :D:
:')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:45:
[...]

Als je dit gaat herschrijven staat er dit:

Cocu wordt 3x kampioen in een periode dat alles en iedereen het laat afweten. Zijn voorganger en generatiegenoot Frank de Boer lukte dat 4x in een periode waarin clubs beter materiaal hadden (PSV, Twente, Fey, AZ, Utrecht, Vitesse).
Recordaantal punten -> hangt samen met bovengenoemde.
Voor het eerst in 10 jaar tijd. Ajax haalde een Europese finale voor het eerst in 14 jaar. Feyenoord won hem nog 14 jaar ervoor. PSV's laatste -> 26 (!) jaar geleden.

Gemankeerde selectie? Wie zegt dat? Op basis waarvan?

De concurrent investeerde tientallen miljoenen?

Men pakt even het lijstje erbij:
Wöber: 7,5 miljoen
Kristensen: 5,5 miljoen
Tagliafico: 3,5 miljoen
Orejuela: 3,65 miljoen
Johnsen 2,40 miljoen
S de Jong: 2,30 miljoen

Totaal: 24,85 miljoen

Vertrokken:

D. Sanchez: 40 miljoen
D. Klaassen: 30 miljoen
Riedewald: 9 miljoen
Tete: 4 miljoen

Allemaal basisspelers. Waar is de gemankeerde selectie nu?

Maar wacht we zijn er nog niet! De aankopen van PSV in datzelfde seizoen:

Maximiliano Romero: 12 miljoen
Hirving Lozano: 8 miljoen
Derrick Luckassen: 5 miljoen
Eloy Room: 0,4 miljoen

Wat schetst mijn verbazing? Op hoeveel komt dat totaal nu uit?
Meer dan Ajax? WTF, jazekerrrrr: 25,4 miljoen.

Statistiek is a bitch isn't it? :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Napo schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:01:
[...]

Prima vergelijking inderdaad, een club die al 6 jaar geen kampioen was geworden in een land als Nederland waarbij ook de financiele middelen beperkt waren (en dus ook het materiaal) maakt het eigenlijk alleen maar knapper.
Je sarcasmedetector staat uit denk ik ;)
Dat het in Nederland normaliter tussen twee clubs gaat met af en toe een andere club die incidenteel kampioen wordt is een feit. Dat maakt het des te lastiger als een directe concurent 4x kampioen wordt en jezelf nog 2 jaar extra geen kampion wordt het niet makkelijker wordt om het gat te dichten, financieel loop je gewoonweg achter op de club die het mbt inkomsten per definitie al beter deed/doet.
Het gat met Ajax sportief was volgens mij niet zo groot in die 4 jaren, het waren nu niet echt overtuigende kampioenschappen (lees niet met overmacht kampioen).
Om dan met de beperkte middelen toch een team zo te krijgen dat je kampioen wordt - met wat geluk dat Ajax het liet afweten - is al een prestatie.

En zoals je aangeeft is zijn laatste seizoen wellicht zijn sterkste al denk ik dat het seizoen dat ze de groepsfase overleefde nog iets sterker was (met een ook wat sterkere selectie)
Financiële middelen wellicht beperkter , maar ik weet wel dat PSV 2 a 3 jaar de beste selectie heeft gehad met goede dubbele bezetting op alle posities. Daar heeft Brands goed werk geleverd en zo zie je maar dat ook dat belangrijk is. Sowieso een coach beoordelen is al lastig, want het hangt samen met de middelen/selectie (TD), met de selectie zelf (is het een team, gaan ze ervoor etc.) en dan ook met de kwaliteiten van de coach zelf (wissels, opstelling, motivatie, team maken etc.)

Daarom ook erg benieuwd hoe Cocu gaat presteren nu een aantal van die aspecten wat anders zijn dan bij PSV. Van de Boer hebben we gezien dat 4 titels halen niks zegt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:21
Yow, Boetius wordt geloosd!
Ze snappen het eindelijk

• Ankona
Leon Zwiers schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:55:
Ze snappen het eindelijk
Zonde. Geen wereldtopper maar voor het huidige Feyenoord een prima speler. (Die vaak door de heilige coach verkeerd gebruikt wordt en minder waardering krijgt dan hij verdient)

alles kan off-topic

• D-e-n
Typhone schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:25:
[...]
Zijn voorganger en generatiegenoot Frank de Boer lukte dat 4x in een periode waarin clubs beter materiaal hadden (PSV, Twente, Fey, AZ, Utrecht, Vitesse).
Recordaantal punten -> hangt samen met bovengenoemde.
Dat is natuurlijk kul. Het is echt niet zo dat de jaren waarin Frank de Boer kampioen werd jaren waren waarin de eredivisie plots sterker was. Het Ajax van Frank de Boer haalde 73, 76, 76 en 71 punten. AZ en Twente de jaren ervoor respectievelijk 80 en 86, alle titels erna werden er ook 80 punten of meer behaald.

En Feyenoord had in elk geval geen beter materiaal in die jaren.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:21
Ankona schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:59:
[...]

Zonde. Geen wereldtopper maar voor het huidige Feyenoord een prima speler. (Die vaak door de heilige coach verkeerd gebruikt wordt en minder waardering krijgt dan hij verdient)
Niks zonde, met dat gedrag van m maakt ie zich onmogelijk. Ook negatieve invloed op de jonkies zo. Die gast raakt ook al ruim een jaar geen bal meer goed. Pure middelmaat met negatieve houding --> liever kwijt dan rijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

D-e-n schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:01:
[...]

Dat is natuurlijk kul. Het is echt niet zo dat de jaren waarin Frank de Boer kampioen werd jaren waren waarin de eredivisie plots sterker was. Het Ajax van Frank de Boer haalde 73, 76, 76 en 71 punten. AZ en Twente de jaren ervoor respectievelijk 80 en 86, alle titels erna werden er ook 80 punten of meer behaald.

En Feyenoord had in elk geval geen beter materiaal in die jaren.
Die was niet 'plots' sterker. Die was in het algemeen nog sterker. Twente mocht nog heerlijk spelen met geld wat er niet was. Links en rechts liepen er ook nog heel wat sterke spelers rond.

Overigens Boëtius is nog niet écht weg toch? Ik vind nog niks.

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 16-08-2018 11:07 ]

• D-e-n
Leon Zwiers schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:55:
Ze snappen het eindelijk
Wat schieten we er mee op? Hij raakte vaak geen pepernoot maar hij had nog wat diepgang tenminste. Ze snappen ook helemaal niks, ook nu niet. Denk je nu werkelijk dat er ineens fantastische beslissingen gaan volgen? In plaats van Boetius gaat Larsson nu steeds ruilen met die Colombiaan. En heb je die "verrassende" vermoedelijke opstelling al gezien? Gio grijpt weer in......... not.

Edit:
Ik lees overigens nergens dat hij weg is.
Typhone schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:04:
[...]

Die was niet 'plots' sterker. Die was in het algemeen nog sterker. Twente mocht nog heerlijk spelen met geld wat er niet was. Links en rechts liepen er ook nog heel wat sterke spelers rond.
Je negeert het enige argument: de keiharde cijfers. Datzelfde Twente en AZ haalden de jaren ervoor meer punten dan het Ajax van de Boer. En ga eens terugrekenen naar de jaren 80 of 90: 80 punten of meer is geen spectaculair aantal.

Leuk dat Twente sterker was maar Feyenoord was dat bepaald niet. Het totaal aantal punten wordt ook niet alleen bepaald door de punten die je tegen Twente haalt maar ook door de punten tegen de kleintjes.

[ Voor 41% gewijzigd door D-e-n op 16-08-2018 11:13 ]

• Ankona
Leon Zwiers schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:01:
[...]

Niks zonde, met dat gedrag van m maakt ie zich onmogelijk. Ook negatieve invloed op de jonkies zo. Die gast raakt ook al ruim een jaar geen bal meer goed. Pure middelmaat met negatieve houding --> liever kwijt dan rijk.
Welk gedrag? Die tweede gele kaart was een beetje dom. Maar waarom zit Berhuis dan nog in de selectie? Die doet veel vaker domme dingen waarvoor hij geel kan krijgen (en soms ook krijgt, denk aan psv vorig jaar)

En wat er verder in de selectie rommelt... Elia was een veel lastigere rare kwast maar die mocht blijven. Kuyt moest weer wel weg. Malacia krijgt ineens geen kans meer. Het zijn gewoon de laatste stuiptrekkingen van Gio.

alles kan off-topic

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

D-e-n schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:06:
[...]

Wat schieten we er mee op? Hij raakte vaak geen pepernoot maar hij nog wat diepgang tenminste. Ze snappen ook helemaal niks, ook nu niet. Denk je nu werkelijk dat er ineens fantastische beslissingen gaan volgen? In plaats van Boetius gaat Larsson nu steeds ruilen met die Colombiaan. En heb je die "verrassende" vermoedelijke opstelling al gezien? Gio grijpt weer in......... not.

[...]

Je negeert het enige argument: de keiharde cijfers. Datzelfde Twente en AZ haalden de jaren ervoor meer punten dan het Ajax van de Boer. En ga eens terugrekenen naar de jaren 80 of 90: 80 punten of meer is geen spectaculair aantal.

Leuk dat Twente sterker was maar Feyenoord was dat bepaald niet. Het totaal aantal punten wordt ook niet alleen bepaald door de punten die je tegen Twente haalt maar ook door de punten tegen de kleintjes.
Die puntenaantallen zullen alleen nog maar in de hogere regionen blijven de komende jaren. Of zie jij clubs in Nederland behalve Ajax/PSV kampioen worden de komende jaren? Stel je voor dat beide dit jaar CL halen.

• D-e-n
Typhone schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:13:
[...]

Die puntenaantallen zullen alleen nog maar in de hogere regionen blijven de komende jaren. Of zie jij clubs in Nederland behalve Ajax/PSV kampioen worden de komende jaren? Stel je voor dat beide dit jaar CL halen.
Je reageert niet op wat ik zeg. Waarom negeer je het belangrijkste argument: de keiharde cijfers?
Pagina: 1 ... 37 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.