[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 211 Laatste
Acties:
  • 318.387 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
Han schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:52:
[...]

Ga je serieus beweren dat Keizer een goede tactische trainer is? Waar baseer je dat op? Vond je Ajax tactisch goed spelen onder Keizer? Wanneer had Keizer tactische goede ingrepen waardoor een wedstrijd werd omgedraaid in de goede richting? Het grootste manco van Keizer was juist het tactische vlak, het gebrek aan ervaring etc.

Het grootste probleem is juist charisma, invloed, uitstraling. Zowel Blind, Keizer, Ten Hag als Gio zijn stuk voor stuk aardige mensen (lijkt mij), maar geen leiders. Geen trainers waarvoor je door het vuur wilt gaan. En je CV als oud-voetballer kan daar prima bij helpen, dat spelers tegen je op kijken, maar je persoonlijkheid is daarbij zeer bepalend. Als je naar interviews kijkt van Ten Hag, Keizer of een Gio, dan zie je geen charismatische leider. Sterker nog, vaak krijg je het gevoel dat ze het zelf ook niet meer weten.
Ik vind ten Hag niet in dat rijtje thuis horen, hij heeft wel bepaalde ideeën over voetbal (vroeg druk zetten) en laat zijn teams veel meer trainen dan de gemiddelde Nederlandse trainer.

Of het bij Ajax gaat werken moeten we afwachten, maar ik heb wel vertrouwen in zijn kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
[...]
Het grootste probleem is juist charisma, invloed, uitstraling. Zowel Blind, Keizer, Ten Hag als Gio zijn stuk voor stuk aardige mensen (lijkt mij), maar geen leiders. Geen trainers waarvoor je door het vuur wilt gaan. En je CV als oud-voetballer kan daar prima bij helpen, dat spelers tegen je op kijken, maar je persoonlijkheid is daarbij zeer bepalend. Als je naar interviews kijkt van Ten Hag, Keizer of een Gio, dan zie je geen charismatische leider. Sterker nog, vaak krijg je het gevoel dat ze het zelf ook niet meer weten.
Ik vind dat er toch een wereld van verschil tussen bijvoorbeeld Gio en Ten Hag zit. Uit Gio zijn mond komen alleen maar standaard verhalen, Ten Hag hoor ik regelmatig over druk zetten, positiespel etc. Ten Hag mag timide zijn maar het is wel degelijk een coach met een visie, met een idee, een tactisch plan.
gaizka schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:52:
[...]
Ik hoorde trouwens Moniz (trainer Trencin) over zijn aanpak vertellen voor en na de wedstrijd, maar daar zou ik als supporter of speler een stuk meer vertrouwen in hebben dan in de aanpak van Gio.
Dat was een verademing vergeleken met Gio. Hij kon ook precies vertellen hoe Feyenoord zijn ploeg wél pijn kon doen. Het was bijna een gratis advies, tegen dovemansoren gericht natuurlijk.

Overigens hoorde ik ook nog een sneer. De manier waarop hij wees op de diepgang van Boetius was wel opvallend.

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 10-08-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Napo schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:49:
Tsja, klaarblijkelijk is de club uit Slowakije gewoon beter, maar goed. je reageert zoals verwacht enkel op basis van de "naam van de club" en op basis van die gegevens moet je winnen of kan je verliezen. Zo werkt voetbal gelukkig niet en in deze wedstrijd heeft simpelweg de club met het beste veldspel gewonnen.
En toch zou ik mijzelf als trainer van Feyenoord hardop afvragen hoe het in godsnaam mogelijk is zo’n club, met zeer beperkte middelen op zowel financieel als sportief vlak, het betere van het spel had. Feyenoord verloor niet met 1 of 2-0, iets wat kan gebeuren, maar gewoon met 4-0. En dat zonder zelf een handvol echte kansen te creëeren, aanknopingspunten te hebben voor de rerurn of wat dan ook. Al staat het tactisch slecht, al heb je enkele basisspelers geblesseerd, 4-0 er af gaan tegen een dergelijke club op deze manier is gewoon dramatisch slecht. Dat Gio geen tactisch wonder is weet iedereen nu wel, maar blijkbaar hebben ze ook geen spelers die op het veld de boel kan aanwakkeren. En dat is best zorgelijk.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Typhone schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:54:
[...]

Ik heb gisteren alle samenvattingen nog zitten kijken. Daarbij zag ik een uiterst geconcentreerd Feyenoord verdedigen alsof hun leven er vanaf hing [/sarcasm]. Ik zou me eerder zorgen maken wat er gebeurt als topclubs zoals NAC Breda, FC Emmen en Excelsior op bezoek komen. Dan hebben we het over de absolute top nog niet eens gehad. :>

4-0 is gewoon ongelofelijk slecht tegen AS Trencin. Punt. Feyenoord zat toch ook te dubben met dat nieuwe stadion als ik me niet vergis? Is toch de bedoeling dat er ooit wel Europees voetbal gespeeld wordt?

Harde realiteit hier
Feyenoord was heer en meester gisteren. Tenminste, de eerste 2 minuten. Vanaf de derde minuut had de tegenstander door dat er met Van Beek en Nieuwkoop een uiterst zwakke defensie opgesteld stond en had de rest van Feyenoord er ook niet echt zin meer in. Alleen Larsson bleef nog wat proberen maar die werd dan ook als eerste gewisseld.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ga je serieus beweren dat Keizer een goede tactische trainer is? Waar baseer je dat op? Vond je Ajax tactisch goed spelen onder Keizer? Wanneer had Keizer tactische goede ingrepen waardoor een wedstrijd werd omgedraaid in de goede richting? Het grootste manco van Keizer was juist het tactische vlak, het gebrek aan ervaring etc.

Met Keizer speelde ze in de competitie misschien wel beter dan Bosz.
Dat hij niet door de voorrondes kwam in Europa was ongelukkig en er speelde de kwestie Nouri.

Hij was in ieder geval in een betere trainer dan Frank de Boer, van Bronckhorst en Danny Blind.

Tuurlijk wil je een trainer die juiste uitstraling heeft. Echter prefereer ik nog altijd kundigheid en iemand die goed is in peoplemanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10 14:45
Napo schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

Tsja, klaarblijkelijk is de club uit Slowakije gewoon beter, maar goed. je reageert zoals verwacht enkel op basis van de "naam van de club" en op basis van die gegevens moet je winnen of kan je verliezen. Zo werkt voetbal gelukkig niet en in deze wedstrijd heeft simpelweg de club met het beste veldspel gewonnen.

Je voegt werkelijk waar niets toe door enkel op basis van gevoel en verwachting te reageren op de uitslag van de wedstrijd. In de voorbeschouwing is dat misschien nog prima maar om dan maar op dezelfde manier door te gaan na de wedstrijd? nee dat lijkt mij niet logisch
De club uit Slowakije is helemaal niet beter. Wat daar rondloopt is erste divisie materiaal. In de eredivisie zouden ze met dat team met moeite net niet degraderen misschien. het is de nummer 5(!) uit Slowakije. Als dit een voorbode is voor Feyenoord voor het komende seizoen zou ik mij heel ernstig zorgen gaan maken. De Graafschap is namelijk niet veel slechter dan een Trencin.

Waar ik me dan ook zorgen om zou maken is de breedte van dit elftal. De transferperiode is nog niet voorbij, maar als er iemand uit de basis elf geblesseerd raakt dan heb je gelijk een C keuze staan ipv een B keuze. Ik snap niet dat je het als club zo ver laat komen dat je nu alleen maar echte basisspelers hebt en daarna gewoon C keuzes. Ze moeten daarvoor ook nog had aan de bak. Tevens lijkt elke 'dure' aankoop van vorig seizoen ook uit te draaien op een flop + andere spelers die het nog niet waar maken. Amrabat die er niks van kan, Larsson geen schim van zn Heerenveen periode, Clasie toch matig en lang niet zo goed als die was, v Persie meer geblesseerd dan fit, Haps goede speler maar meer geblesseerd dan fit. Jorgensen enorme dip, mag je in je handen knijpen als je daar nu nog 10/15 mil voor krijgt. Het ziet er allemaal niet best uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:30
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:06:
[...]

Met Keizer speelde ze in de competitie misschien wel beter dan Bosz.
Dat hij niet door de voorrondes kwam in Europa was ongelukkig en er speelde de kwestie Nouri.

Hij was in ieder geval in een betere trainer dan Frank de Boer, van Bronckhorst en Danny Blind.

Tuurlijk wil je een trainer die juiste uitstraling heeft. Echter prefereer ik nog altijd kundigheid en iemand die goed is in peoplemanagement.
Mwah, je moet Keizer ook niet teveel credits geven.
Het was vooral wisselvallig, en dat kostte hem uiteindelijk ook de kop.
Soms goed, soms slecht, met nogal wisselende resultaten.
Er zat niet echt een lijn in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:09:
[...]

Mwah, je moet Keizer ook niet teveel credits geven.
Het was vooral wisselvallig, en dat kostte hem uiteindelijk ook de kop.
Soms goed, soms slecht, met nogal wisselende resultaten.
Er zat niet echt een lijn in.
feit is dat hij met een ander voetbal verleden nooit was ontslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
De vlag ging uit toen Keizer eruit getrapt werd. Nu krijgt hij ineens alle lof....

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Arwintju schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:08:
De club uit Slowakije is helemaal niet beter.
Nja, ik ga er mee ophouden. "die club uit Slowakije" was gisteren op alle vlakken beter dan Feyenoord. Zoals hier te veel gefocust wordt op de naam van de club in plaats van wat er op het veld getoond wordt kan je net zo goed inderdaad enkel naar teletekst kijken :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 19:30
Ankona schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:13:
De vlag ging uit toen Keizer eruit getrapt werd. Nu krijgt hij ineens alle lof....
Van 1 iemand, komop zeg :?

Straks 2 clubs in de EL Ajax en PSV, nou dat wordt weer zakken op de ranglijst (en dan niet door deze 2 clubs)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:31

Typhone

Who Dares Wins

Ja dat is altijd makkelijk achteraf omdat ze toen opeens 3-4 wedstrijden wonnen. Keizer had nooit trainer bij Ajax moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:11:
feit is dat hij met een ander voetbal verleden nooit was ontslagen.
Onzin... gewoon pure onzin. Er zat geen verbetering in, geen stijgende lijn en het bleef matig tot slecht. Blader anders eens terug in oudere topics om je geheugen op te frissen want ik heb het gevoel dat je bent vergeten hoe slecht het was. De punten die werden behaald zouden wellicht het een en ander verbloemen, maar de manier hoe deze werden behaald waren geen lichtpunten ten opzichte van de verloren wedstrijden. Onder Bosz werd er in het begin ook verloren maar daar zag je wel een elftal wat groeide, waar verbetering in zat.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mensen die blij zijn kunnen toch nog altijd dezelfde mening hebben?

Ten Hag heeft nu al laten zien dat hij tactisch dramatisch is.
Hij heeft vast wel visie en vanuit papier zal hij vast veel begrijpen van tactiek. Echter gaat het erom dat je tijdens een wedstrijd kunt analyseren en reageren.
Zijn reactie na de wedtrijd over niet balvast zijn sloeg bijvoorbeeld nergens op. Zeker als je dan je 2 beste spelers die een bal vast kunnen houden (de Jong en Ziyech) eruit gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:17:
[...]

Onzin... gewoon pure onzin. Er zat geen verbetering in, geen stijgende lijn en het bleef matig tot slecht. Blader anders eens terug in oudere topics om je geheugen op te frissen want ik heb het gevoel dat je bent vergeten hoe slecht het was. De punten die werden behaald zouden wellicht het een en ander verbloemen, maar de manier hoe deze werden behaald waren geen lichtpunten ten opzichte van de verloren wedstrijden. Onder Bosz werd er in het begin ook verloren maar daar zag je wel een elftal wat groeide, waar verbetering in zat.
Er zat juist wel een stijgende lijn in. Dat is gewoon een leugen en ik denk dat je de wedstrijd tegen PSV nog maar eens integraal moet bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Martinusz schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:16:
Straks 2 clubs in de EL Ajax en PSV, nou dat wordt weer zakken op de ranglijst (en dan niet door deze 2 clubs)
We zijn al weer een plekje gezakt, Denemarken is ons voorbij gegaan las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
Napo schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:14:
[...]

Nja, ik ga er mee ophouden. "die club uit Slowakije" was gisteren op alle vlakken beter dan Feyenoord. Zoals hier te veel gefocust wordt op de naam van de club in plaats van wat er op het veld getoond wordt kan je net zo goed inderdaad enkel naar teletekst kijken :|
Ja maar was die club echt beter of was Feyenoord gewoon beneden alle peil? Jij doet nu net of ze verloren hebben van een Barcelona die er lustig op los combineerde en de ene schitterende aanval na de andere op de mat legde. Elke goal die gisteren valt is gewoon te wijten aan het ontzettende slechte spel van Feyenoord. Daarbij creëren ze zelf helemaal niks tot in de laatste 10 minuten en dan verprutsen ze nog elke goeie kans. De enige die daar nog wat van probeerde te maken is uitgerekend Boetius.

Als je met 4-0 verliest van zo'n club uit de subtop van Slowakije dan doe je het gewoon heel slecht en dat heeft niks te maken met of die club gisteren beter was, als Feyenoord zijnde ben je dan gewoon te slecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:20:
Er zat juist wel een stijgende lijn in. Dat is gewoon een leugen en ik denk dat je de wedstrijd tegen PSV nog maar eens integraal moet bekijken.
Een topper waarbij je de spelers niet hoeft te motiveren is geen maatstaf. Noem eens een andere wedstrijd waarbij Ajax een vergelijkbare pot op de mat legde. In december was Ajax zowel in Europa als in de beker als uitgeschakeld en stond ondanks de winst op PSV al vijf punten achter. Buiten die ene wedstrijd tegen PSV was het spel niet om aan te gluren. Keizer had nooit hoofdtrainer mogen worden (dat is een heel ander verhaal) en is niet van het niveau wat Ajax als trainer moet willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Het grote probleem met de Nederlandse "top"clubs is dat ze een eigen herkenbaar spel willen spelen. Ajax voorop. Aanpassen aan de tegenstander/situatie is een taboe.

Cocu heeft PSV hier volwassener in gemaakt, die gooide ook gewoon de deur op slot als het eigen spel niet tot een doorbraak kon leiden.

Ajax en Feyenoord zijn beiden niet in staat over te schakelen op een andere dynamiek en beiden kwetsbaar tegen clubs die de bus parkeren. Bij Feyenoord komt daarbij dat de selectie erg smal is. Spelers die juist in een ander systeem zouden kunnen spelen (Kramer, Basacikoglu) zijn vertrokken waardoor alleen trage technische combinerende aanvallers overblijven.

Teams moeten meer om kunnen schakelen naar 5-3-2 met snelle counter spitsen en opkomende backs. Dat is het moderne voetbal maar in Nederland vrij onbekend.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Han schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:22:
We zijn al weer een plekje gezakt, Denemarken is ons voorbij gegaan las ik.
Dit.

Ik lees allemaal geneuzel dat Feyenoord zich zorgen moet maken maar iedereen moet zich zorgen maken, om het Nederlands voetbal!
AZ kinderlijk uitgeschakeld, Vitesse hard onderweg, Feyenoord is genoeg over gezegd. Nu hopen dat Ajax thuis z'n plicht doet maar dat is ook alles behalve gegarandeerd. Dan is het nog aan PSV om punten te sprokkelen.

De Denen zijn ons voorbij, maar wij kijken alleen omhoog, naar fucking Oostenrijk en Griekenland komt er ook aan. Allemaal landen waar we met de arrogante Nederlandse voetbalblik op neer kijken, maar die ons wel gewoon ingehaald hebben.

Sommigen in het topic roepen het al vaker, er moet echt iets gebeuren in het Nederlands voetbal of zelfs meedoen met de EL wordt een uitdaging. -O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
Gonadan schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:29:
[...]

Dit.

Ik lees allemaal geneuzel dat Feyenoord zich zorgen moet maken maar iedereen moet zich zorgen maken, om het Nederlands voetbal!
AZ kinderlijk uitgeschakeld, Vitesse hard onderweg, Feyenoord is genoeg over gezegd. Nu hopen dat Ajax thuis z'n plicht doet maar dat is ook alles behalve gegarandeerd. Dan is het nog aan PSV om punten te sprokkelen.

De Denen zijn ons voorbij, maar wij kijken alleen omhoog, naar fucking Oostenrijk en Griekenland komt er ook aan. Allemaal landen waar we met de arrogante Nederlandse voetbalblik op neer kijken, maar die ons wel gewoon ingehaald hebben.

Sommigen in het topic roepen het al vaker, er moet echt iets gebeuren in het Nederlands voetbal of zelfs meedoen met de EL wordt een uitdaging. -O-
Ajax speelt ook gewoon sowieso Europees dit seizoen hoor. Daar doet het resultaat dinsdag niks aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:58:
[...]

Ik vind dat er toch een wereld van verschil tussen bijvoorbeeld Gio en Ten Hag zit. Uit Gio zijn mond komen alleen maar standaard verhalen, Ten Hag hoor ik regelmatig over druk zetten, positiespel etc. Ten Hag mag timide zijn maar het is wel degelijk een coach met een visie, met een idee, een tactisch plan.

[...]

Dat was een verademing vergeleken met Gio. Hij kon ook precies vertellen hoe Feyenoord zijn ploeg wél pijn kon doen. Het was bijna een gratis advies, tegen dovemansoren gericht natuurlijk.

Overigens hoorde ik ook nog een sneer. De manier waarop hij wees op de diepgang van Boetius was wel opvallend.
Ach nu heeft Moniz een keer recht van spreken, bij z'n vorige 26 clubs heeft ie keihard gefaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:59
toolkist schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:19:
[...]

Ik denk niet dat dat uitdoelpunt ook maar enig verschil zou maken in de return. Waarom zou Feyenoord thuis ineens wel een bak kansen kunnen creeeren (laat staan 3x scoren), terwijl zowel tegen PSV als nu tegen Trencin bleek dat er echt 0 creativiteit in de ploeg zit. Werd voor mij nog het meest duidelijk bij die ene keer dat Larsson over links doorkwam, ipv te kijken waar Vente stond (helemaal fout, ok) geeft ie een balletje recht naar de verdedigers toe zo van "ik heb mn werk gedaan niet mijn schuld dat daar geen spits staat".
Zonder excuses te willen maken, Feyenoord kan volgende week natuurlijk over 4-5 basisspelers beschikken die nu ontbraken en speelt dan op gras, in normale temperatuur en in een volle Kuip, dat scheelt natuurlijk wel. Trencin zal niet zomaar weer boven zichzelf uitstijgen en Feyenoord zal hopelijk niet weer onder de ondergrens zakken. Daarom had ik ze een 3-1 stand nog wel zien ombuigen, maar deze stand natuurlijk niet. Probleem is dat je daar dan wel voor moet gaan.

Doet me denken aan Advocaat die tegen Bulgarije niet door had hoe belangrijk doelpunten waren en blij was met een overwinning die over de streep werd getrokken, terwijl 1 of 2 extra doelpunten het verschil hadden gemaakt tussen kansloos of niet.
D-e-n schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:58:

Het klopte inderdaad tactisch niet. Moniz legde inderdaad pijnlijk de vinger op de zere plek. En nogmaals, als het tactisch niet klopt dan kan dat, maar zet dan wat om! Probeer wat. Toornstra naar de zijkant en Larsson op het middenveld zorgt bijv. al voor een heel andere veldinvulling en daar hoef je niet eens voor te wisselen. Ik zeg niet dat dat de oplossing was geweest, maar het was in ieder geval iets. Je miste achterin snelheid en Verdonk speelde slecht, dat zei ik ook al na een half uur. Overigens is Verdonk eigenlijk centrale verdediger en had je ook een van die 2 kunnen wisselen voor een back. Nieuwkoop bakte er ook niks van, hem ruilen met Amrabat had ook een optie geweest. Hoe dan ook, doe verdomme wat als het zo slecht loopt.

Ik heb ook niet de indruk dat inzet het probleem was. Ik zag het zweet van de hoofden gutsen. Maar als het tactisch niet klopt dan loop je voor niets.

[ Voor 32% gewijzigd door ph4ge op 10-08-2018 09:43 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:08
Als seizoen 16/17 weg valt hebben we echt een probleem. Kan zomaar zijn dat we dan richting plaats 20 kelderen.

Overigens komt de VI lijst niet echt overeen met de lijst op Wikipedia.
Wikipedia: UEFA coefficient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:36:
[...]

Zonder excuses te willen maken, Feyenoord kan volgende week natuurlijk over 4-5 basisspelers beschikken die nu ontbraken en speelt dan op gras, in normale temperatuur en in een volle Kuip, dat scheelt natuurlijk wel. Trencin zal niet zomaar weer boven zichzelf uitstijgen en Feyenoord zal hopelijk niet weer onder de ondergrens zakken. Daarom had ik ze een 3-1 stand nog wel zien ombuigen, maar deze stand natuurlijk niet. Probleem is dat je daar dan wel voor moet gaan.

Doet me denken aan Advocaat die tegen Bulgarije niet door had hoe belangrijk doelpunten waren en blij was met een overwinning die over de streep werd getrokken, terwijl 1 of 2 extra doelpunten het verschil hadden gemaakt tussen kansloos of niet.
3-1? 4-1 bedoel je. Of was 1 van de tegengoals spontaan niet meer gebeurd als je was gaan proberen om zelf te scoren. Met deze verdediging was de kans op 5-0 zelfs groter dan een goal van Feyenoord.
Verder hadden de spelers van Trencin evenveel last van de warmte en het veld, dus dat mag nooit als excuus gelden. Sterker nog, Trencin speelde verzorger spel dan Feyenoord dus heeft wellicht zelfs meer last gehad van het veld. Het is tenslotte ook niet hun eigen stadion waar ze elke week spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:02
Wat een vreselijk slecht, futloos en ongeïnspireerd Feyenoord gisteren zeg. Afgetroefd op alle vlakken door een , laten we wel wezen, matige tegenstander. Ik baal er van, vindt het altijd leuk de Europa cup avondjes :|

Heeft De Graafschap ook kunstgras liggen? Zo ja, zal het ook wel een lastig verhaal worden daar...

Fijn begin zo! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
toolkist schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:31:
[...]

Ach nu heeft Moniz een keer recht van spreken, bij z'n vorige 26 clubs heeft ie keihard gefaald.
Het gaat er om dat hij in elk geval een verhaal heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:42:
3-1? 4-1 bedoel je. Of was 1 van de tegengoals spontaan niet meer gebeurd als je was gaan proberen om zelf te scoren. Met deze verdediging was de kans op 5-0 zelfs groter dan een goal van Feyenoord.
Verder hadden de spelers van Trencin evenveel last van de warmte en het veld, dus dat mag nooit als excuus gelden. Sterker nog, Trencin speelde verzorger spel dan Feyenoord dus heeft wellicht zelfs meer last gehad van het veld. Het is tenslotte ook niet hun eigen stadion waar ze elke week spelen.
Het stond 3-0 bij rust, op dat moment had ingegrepen moeten worden. Ja, als je met een slecht lopend team niets doet loopt de score alleen maar verder op.

En nogmaals, ik geef geen excuses, beetje flauw dat je daar over begint. Ik geef alleen aan dat een 3-1 niet kansloos was geweest en dat Gio geen moment geprobeerd heeft om in ieder geval zo'n score te realiseren en alleen maar zat te wachten totdat het nog erger werd.

Met zo'n financieel en kwaliteitsverschil moet je als coach in staat zijn om omzettingen te doen om op zn minst het spelbeeld te beinvloeden. Ik zeg niet dat ik het antwoord heb en als hij naar mij zou luisteren dat het na rust nog 3-4 was geworden, maar mijn probleem is dat hij uberhaupt niets probeerde. Hij liet ze gewoon aanmodderen en dat mag je alleen Gio kwalijk nemen.

Als Gio had ingegrepen in een poging dat belangrijke uit doelpunt te maken maar helaas bleef dat zonder succes dan had ik daar begrip voor gehad. Je team zo laten aanmodderen is echter een doodzonde en nergens voor nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door ph4ge op 10-08-2018 09:49 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
TheBrut3 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:42:
[...]

Als seizoen 16/17 weg valt hebben we echt een probleem. Kan zomaar zijn dat we dan richting plaats 20 kelderen.

Overigens komt de VI lijst niet echt overeen met de lijst op Wikipedia.
Wikipedia: UEFA coefficient
Ik vind dit altijd een beetje overdreven. Alsof landen als Turkije, Oostenrijk, Denemarken, Griekenland en Kroatië niet gaan kelderen als ze de komende jaren ineens 5 ploegen moeten afvaardigen. Die landen gaan dan gemiddeld per deelnemer ook weer minder punten halen terwijl wij met bijvoorbeeld alleen PSV en Ajax in de EL gemiddeld veel punten gaan halen per deelnemer. Deze ranglijst zal dus altijd onderhevig zijn aan een enorme golfbeweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-10 13:57

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Heeft Bijlow gisteren voor de camera nog wat collega's belachelijk gemaakt eigenlijk? #dtv

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-10 22:27

snmght

imho dan he

Ankona schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:29:
Het grote probleem met de Nederlandse "top"clubs is dat ze een eigen herkenbaar spel willen spelen. Ajax voorop. Aanpassen aan de tegenstander/situatie is een taboe.

Cocu heeft PSV hier volwassener in gemaakt, die gooide ook gewoon de deur op slot als het eigen spel niet tot een doorbraak kon leiden.

Ajax en Feyenoord zijn beiden niet in staat over te schakelen op een andere dynamiek en beiden kwetsbaar tegen clubs die de bus parkeren. Bij Feyenoord komt daarbij dat de selectie erg smal is. Spelers die juist in een ander systeem zouden kunnen spelen (Kramer, Basacikoglu) zijn vertrokken waardoor alleen trage technische combinerende aanvallers overblijven.

Teams moeten meer om kunnen schakelen naar 5-3-2 met snelle counter spitsen en opkomende backs. Dat is het moderne voetbal maar in Nederland vrij onbekend.
Quoted for truth. Ik benijd PSV in dat opzicht, zij hebben het vermogen en de wil om zich aan de tegenstander aan te passen. Ik hoop dat Van Bommel die lijn doortrekt en dat andere clubs, ook Ajax, daar lering uit trekken. De prestatie van Feyenoord gisteren was ondermaats maar die van Ajax in zekere zin net zo goed afgelopen dinsdag. Als je 0-2 voor staat moet je de wedstrijd killen. Als je 2-0 achter staat ook, maar dan gooi je de boel compleet op slot en houd je de schade beperkt zodat het nog enigzins realistisch is dat je het thuis goed maakt.

Maar nee, we blijven lekker voetballen en ons eigen spel spelen. Ik vind het verschrikkelijk naief. Van puur resultaatvoetbal ben ik ook zeker geen fan, ik zie het liefst een soort mix waarbij je wel een eigen stijl hebt en die probeert te spelen maar dus op dat soort momenten (Europees 2 doelpunten voor of achter) bereid bent om die te laten varen.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Family Guy schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:56:
Heeft Bijlow gisteren voor de camera nog wat collega's belachelijk gemaakt eigenlijk? #dtv
Ik snap hem niet.
toolkist schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:42:
[...]
Sterker nog, Trencin speelde verzorger spel dan Feyenoord dus heeft wellicht zelfs meer last gehad van het veld. Het is tenslotte ook niet hun eigen stadion waar ze elke week spelen.
Trencin traint en speelt normaliter gewoon op kunstgras. Om dan te stellen dat ze meer last hebben van het veld hebben dan Feyenoord kan ik niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
die afgang gisteren heeft niets met kunstgras te maken. Met slechts een verdediger die op ED niveau mee kan komen (Scharie) en een team dat structureel niet wil lopen maakt het niet uit of dat op beton, zand, gras of plastic is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 18:56
Plus Feyenoord moest t met 5 basisspelers minder doen op cruciale plekken. Ik snap best dat ze het moeilijk hadden, en als je dan een coach hebt die niet ingrijpt, zelfs in de rust niet, dan ga je af ja. Schande voor het NL voetbal en schande voor Feyenoord die man. Ik neem het v Geel kwalijk dat er voor de basis dus compleet geen back-up is.

Het is bijna jammer dat ie die prijzen heeft gewonnen, dan waren we al van m af geweest. Hoop alleen niet dat ze dan met Kuyt aankomen, weer een ex topspeler die lekker op zijn bek kan gaan. Oprotten met die lui, Feyenoord wil weer aansluiting met Ajax en PSV, dan moet het eens klaar zijn met de middelmaat op alle vlakken in de organistatie.

Natuurlijk moeten Ajax en PSV het ook nog maar even doen, maar na gisteren schat ik die kansen een stuk hoger in dan van mijn eigen club.

Feyenoord fan ben je niet voor de lol :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:19:
Plus Feyenoord moest t met 5 basisspelers minder doen op cruciale plekken. Ik snap best dat ze het moeilijk hadden, en als je dan een coach hebt die niet ingrijpt, zelfs in de rust niet, dan ga je af ja. Schande voor het NL voetbal en schande voor Feyenoord die man. Ik neem het v Geel kwalijk dat er voor de basis dus compleet geen back-up is.

Het is bijna jammer dat ie die prijzen heeft gewonnen, dan waren we al van m af geweest. Hoop alleen niet dat ze dan met Kuyt aankomen, weer een ex topspeler die lekker op zijn bek kan gaan. Oprotten met die lui, Feyenoord wil weer aansluiting met Ajax en PSV, dan moet het eens klaar zijn met de middelmaat op alle vlakken in de organistatie.

Natuurlijk moeten Ajax en PSV het ook nog maar even doen, maar na gisteren schat ik die kansen een stuk hoger in dan van mijn eigen club.

Feyenoord fan ben je niet voor de lol :(
Nog erger, voor de rechtsback positie is er naast de Back-up helemaal geen basis..... (links buiten eigenlijk ook niet)
Wel 4 of 5 spelers die goed op de 10 kunnen spelen maar daar nooit spelen.....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
@Ankona
Er ontbreekt absoluut een rechtsback maar een jaar terug was iedereen zo positief over Nieuwkoop. Dus dat is ook een beetje achteraf lullen. Maar in het kader van spelen met wat je hebt"Amrabat heeft het toch aardig gedaan als back? En nu niet zeggen dat hij niet wil.

Ik blijf er overigens bij dat de verdediging niet hét probleem is. Dat is het middenveld. En zelfs betere verdedigers dan die van ons gaan schutteren met zo'n onbalans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Dan nog snap ik hem niet. De enige die zich hier belachelijk maakt is Luuk de Jong zelf (Wat ook niet de eerste keer is overigens *mompelt iets over doellijntechnologie* )
Leon Zwiers schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:19:
Ik vind het argument dat Feyenoord het zonder 5 basisspelers moet stellen geen goed argument. Ook met de vervangers had je van Trencin moeten winnen. Het is dan ook totaal onacceptabel dat er op deze wijze verloren is. Alles waar je voor gevoetbald hebt afgelopen seizoen gooi je in 90 minuten, nee in 45 minuten, compleet weg.

Ik neem het van Geel ontzettend kwalijk dat er amper aankopen zijn die slagen in Feyenoord 1. De meeste blijken tot nu toe weinig toegevoegde waarde te hebben. Zijn saldo op aankopen is niet voor niets een verlies van 30 miljoen.
D-e-n schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:25:
@Ankona
Er ontbreekt absoluut een rechtsback maar een jaar terug was iedereen zo positief over Nieuwkoop. Dus dat is ook een beetje achteraf lullen. Maar in het kader van spelen met wat je hebt"Amrabat heeft het toch aardig gedaan als back? En nu niet zeggen dat hij niet wil.

Ik blijf er overigens bij dat de verdediging niet hét probleem is. Dat is het middenveld. En zelfs betere verdedigers dan die van ons gaan schutteren met zo'n onbalans.
In het jaar dat Nieuwkoop de backup van Karsdorp was viel Nieuwkoop regelmatig erg goed in. Echter heeft Nieuwkoop sinds zijn blessure echt ontzettend weinig meer gepresteerd. Ik ben het er wel mee eens dat Feyenoord een rechtsback mist. Nieuwkoop presteert niet en is van origine middenvelder, zelfde geldt voor Amrabat en St Juste is eigenlijk een CV.

Dat het middenveld in de soep liep was te verwachten. De enige die een beetje kan ballen is Clasie. Maar je moet een Amrabat of Toornstra echt niet onder druk laten uitvoetballen. Zo werd je daar dus ook compleet overlopen.

[ Voor 87% gewijzigd door JST94 op 10-08-2018 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Maar goed, het verval van het NL voetbal is zowat compleet. En de clubs veranderen er helemaal niets aan.... Wat kan werken? Kleinere ED, kunstgras verbannen, meer tegenstand en dat soort zaken maar de clubs blijven vooral vasthouden aan een ED met 18 clubs en kunstrgras toelaten. Want van spelen tegen Excelsior, Emmen of Roda word je echt een vent. Verdeel de goede spelers over minder clubs en het niveau neemt al toe.
@Ankona
Nouja, ze hebben gisteren al meer tegengoals geslikt dan dat er vorig jaar in een paar weken tegen zijn gevallen. EN 3 daarvan lagen toch echt weer aan individuele fouten van v Beek en Nieuwkoop (Vooral vBeek). v Beek vertraagt het spel ook enorm, consant tikkie terug of tikkie breed, daar had ie vorig jaar ook al last van. En het jaar voor zijn voetblessure (fun fact, toen ie er een jaar uitlag werden we meteen kampioen) was het ook elke week een flater van jewelste.

[ Voor 48% gewijzigd door LZ86 op 10-08-2018 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-10 18:03
Gisteren maar snel vergeten! Doodziek van eigenlijk.

Eredivisie start vandaag dan eindelijk!

PEC Zwolle - sc Heerenveen

Willem II - VVV-Venlo
Ajax - Heracles Almelo
PSV- FC Utrecht
Excelsior - Fortuna Sittard

ADO Den Haag - FC Emmen
De Graafschap - Feyenoord
Vitesse - FC Groningen
AZ - NAC Breda

Tweakers F.C. Eredivisie voetbalpoule 2018/2019
Aanmelden kan vandaag nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:26:
Maar goed, het verval van het NL is zowat compleet. En de clubs veranderen er helemaal niets aan.... Wat kan werken? Kleinere ED, kunstgras verbannen, meer tegenstand en dat soort zaken maar de clubs blijven vooral vasthouden aan een ED met 18 clubs en kunstrgras toelaten. Want van spelen tegen Excelsior, Emmen of Roda word je echt een vent. Verdeel de goede spelers over minder clubs en het niveau neemt al toe.
Die Schotse League met tien clubs werd altijd belachelijk gemaakt maar ik vond het wel nuttig. De Schotten deden het toen ook een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
@Ankona

St Juste deed het er goed, Ambrabat en Nieuwkoop hebben het er in het verleden ook goed gedaan, Geertruida kan er ook. Natuurlijk was het gisteren rampzalig maar mijn conclusie zou niet zijn dat dat komt omdat er geen rechtsbacks zijn.

Het probleem is dat het team tactisch compleet is afgetroefd, niet dat de spelers te individueel te weinig kwaliteit hebben (misschien wel om kampioen te worden, maar niet om van Trencin te winnen). Trencin is gewoon een goed ingespeeld team met een duidelijk plan, in tegenstelling tot Feyenoord. De coach van Trencin had de zwakke plekken van Feyenoord door en zag tot zijn verbazing dat Feyenoord niks deed om zijn plan te verstoren en de zwakke plekken bij de tegenstander pijn te doen. Een beetje coach ziet dat na uiterlijk 1 helft en grijpt dan in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Leon Zwiers schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:26:
Maar goed, het verval van het NL is zowat compleet. En de clubs veranderen er helemaal niets aan.... Wat kan werken? Kleinere ED, kunstgras verbannen, meer tegenstand en dat soort zaken maar de clubs blijven vooral vasthouden aan een ED met 18 clubs en kunstrgras toelaten. Want van spelen tegen Excelsior, Emmen of Roda word je echt een vent. Verdeel de goede spelers over minder clubs en het niveau neemt al toe.
Misschien moet men eens op resultaat gaan spelen in plaats van attractief en aanvallend '4-3-3'. Pas je gewoon aan op de tegenstander. Boeiend dat het er lelijk uit kan zien, je moet resultaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
@Ankona

Op het middenveld ga je Karim missen. Maar vorig jaar stond er hetzelfde middenveld als dat het jaar ervoor juist het tempo hoog en het veld groot wist te maken. Echter, toen Karsdorp en Kongolo verkocht waren en de CV's geblesseerd raakten was de basis weg van waaruit de middenvelders konden voetballen.

En wat betreft Nieuwkoop, daar had iedereen vorig jaar idd hoge verwachtingen van. Geen idee waarop die gebaseerd zijn. Diks was ondermaats maar in alle opzichten vergelijkbaar en net wat beter. (ook goede aanvallende impulsen maar te zwak in de opbouw en te onbetrouwbaar in het uitschakelen van een tegenstander - precies zoals Nieuwkoop). Helemaal erg is het met Van Beek. Dat zou de beste CV van de ED zijn. Traag, lui en onbetrouwbaar. In het jaar dat hij geblesseerd was werden we kampioen...

Amrabat op rb is voor nu het beste (of Geertruida? Daar zien we veel te weinig van, vindt Gio hem niet lief ofzo?) Maar er moet iemand bij voor de basis, niet voor de bank.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
De NL pers gaat ook steeds meer over de NL naïeve ziekte spreken. Dat je als VItesse m in minuut 94 nog tegen krijgt mag natuurlijk nooit gebeuren. Pleur die pot dicht en trek m over de streep ( en eigenlijk het terugkomen van Standard tegen AJax idem). De afgang van Feyenoord is een schande, mede veroorzaakt door middelmaat inkopen en een G-elftal coach aan het roer want "we moeten de ervaring van topvoetballers niet verloren laten gaan voor NL, boehoe sniksnik" Nou zie wat er van komt......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:50

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nederlandse teams spelen over het algemeen tactisch vrij naïef. Onze trainers en tv analisten zijn heel, heel conservatief. Als dat niet verandert, zullen Nederlandse ploegen altijd van buitenlandse ploegen verliezen, zelfs als die maar de helft van het budget hebben. Buitenlandse trainers kunnen helpen, maar het duurt echt lang om bepaalde dingen uit ploegen te krijgen en zolang de van de Vaarts een podium krijgen als tv analist, is het de vraag of ze daar wel genoeg krediet voor krijgen.

Je ziet het gewoon in de basis al fout gaan. Op zich hebben we helemaal geen slechte verdedigers (sterker nog, ik denk dat onze verdedigers over het algemeen beter zijn dan de middenvelders en aanvallers), maar de meeste teams spelen ouderwets. Backs die balbezit op eigen helft hebben bij de opbouw, voorzetten vanaf de zijkant, allemaal dingen die helemaal niet logisch (meer) zijn. Te vaak zie je een spits alleen jagen, of druk zetten terwijl de verdediging niet goed staat. De vraag is in mijn ogen ook echt of het veld groot maken bij balbezit en klein bij balverlies nog van deze tijd is (Barcelona maakt het veld bij balbezit vaak juist klein).

Er is echt iets veel groters nodig. De media moet anders kijken, voetbalverleden moet minder zwaar tellen in de technische staf en het helpt om eens te kijken naar balbezit etcetera. Ajax tegen Standard was een vrij terechte uitslag, maar we doen in de media alsof we het weggegeven hebben (terwijl we boven verwachting veel kansen hebben verzilverd en daardoor 2-0 voorkwamen). Als we dat soort dingen echt als pech en concentratie verlies blijven beschouwen, worden we nooit echt beter omdat we dan teveel blijven geloven dat we de goede dingen doen én we altijd wel aanwijzingen vinden dat dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:31:
Gisteren maar snel vergeten! Doodziek van eigenlijk.

Eredivisie start vandaag dan eindelijk!

PEC Zwolle - sc Heerenveen

Willem II - VVV-Venlo
Ajax - Heracles Almelo
PSV- FC Utrecht
Excelsior - Fortuna Sittard

ADO Den Haag - FC Emmen
De Graafschap - Feyenoord
Vitesse - FC Groningen
AZ - NAC Breda

Tweakers F.C. Eredivisie voetbalpoule 2018/2019
Aanmelden kan vandaag nog
Het is lekker druk in de poule zeg! Damn!
Ben benieuwd! :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
BRB even mijn Feyenoord uitslag aanpassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Typhone schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:29:
[...]

Het is lekker druk in de poule zeg! Damn!
Ben benieuwd! :D
Ja echt super tof! Nu 48 deelnemers, dus die 50 gaan we waarschijnlijk wel halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Leon Zwiers schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:37:
Feyenoord is altijd verrassend, dus ik neem aan dat je nu voor een klinkende overwinning gaat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ik had 0-3, dat heb ik toch maar even naar 1-2 veranderd. Ik weet namelijk niet of de 6 missende alweer aanwezig zijn. Zoniet dan wint de Graafschap gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 19:30
Idd even omgeruild met Emmen in de ranglijst :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-10 13:57

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Ryan Thomas naar PSV.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-10 20:28

Vos

AFCA

Martinusz schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:55:
[...]

Idd even omgeruild met Emmen in de ranglijst :+
Emmen dus op p6? Teken ik voor :+

Seizoenskaart nog niet binnen... Duurt wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 21:49
Dit is nou jammer, ik had Feyenoord al op verlies staan :P Nu gaat iedereen er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
PSV doet een Feyenoordje, halen alleen maar middelmaat. Nu weer die Thomas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Van Geel nu in dubbelfunctie ook werkzaam bij PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
dutchgio schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:06:
Van Geel nu in dubbelfunctie ook werkzaam bij PSV.
Ja die dure scoutingafdeling kunnen ze bij PSV eveneens wel opdoeken, man man man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Als vervanger gehaald van v Ginkel ook echt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Merk je toch wel direct dat Brands weg is. Ik zou bij Brands nog verwacht hebben dat PSV een Sainsbury en een Thomas zou aantrekken. Grote invloed vanuit van Marwijk en van Bommel denk ik maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Heeft weinig met Brands te maken denk ik, meer met geld. De dragende spelers van de afgelopen seizoenen waren of gehuurd (en nu lang uit de roulatie, dus weinig kans op overname) of mochten vanwege een clausule voor een laag bedrag weg. Dus heb je weinig transferinkomsten en dus minder ruimte voor dure aankopen. Het sigment waar PSV op dit moment zich op richt zijn geen toppers, niet duur en enkel breedte aankopen. Zij gaan van Ginkel en Arias echt missen dit seizoen, de ‘aanwinsten’ gaan het verschil niet maken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 11:39
[...]
Geen probleem mee overigens, merendeel van die wedstrijden zijn sowieso niet om aan te gluren.

Sportief gezien is dat nu eenmaal hoe het is, van een opleidings-competitie moet je niet veel meer dan dit verwachten.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
JST94 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:35:
Merk je toch wel direct dat Brands weg is. Ik zou bij Brands nog verwacht hebben dat PSV een Sainsbury en een Thomas zou aantrekken. Grote invloed vanuit van Marwijk en van Bommel denk ik maar zo.
Je krijgt inderdaad het idee dat het met Brands wel was gelukt om Guttierez binnen te halen. Dat zou tactisch ook een sterkere aankoop zijn, die heeft een goede band met Lozano.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Bohhhh die interviews van Gio....

Gio's tactiek: "Kom op jongens nu wel winnen" that's it....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Leon Zwiers schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:37:
De NL pers gaat ook steeds meer over de NL naïeve ziekte spreken. Dat je als VItesse m in minuut 94 nog tegen krijgt mag natuurlijk nooit gebeuren. Pleur die pot dicht en trek m over de streep ( en eigenlijk het terugkomen van Standard tegen AJax idem). De afgang van Feyenoord is een schande, mede veroorzaakt door middelmaat inkopen en een G-elftal coach aan het roer want "we moeten de ervaring van topvoetballers niet verloren laten gaan voor NL, boehoe sniksnik" Nou zie wat er van komt......
NL pers is mede debet aan het verval. Elke speler die twee keer een bal overspelen kan en op doel schiet (tussen de palen) is de volgende Messi. Dat gaat zo een heel jaar door tot die speler aan het einde van het jaar voor grof geld verkast en bankzitter wordt in het buitenland. En daarna niet meer terugkomt tot ze 29 zijn en hun carrière een 'impuls' willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:46:
[...]
En nogmaals, ik geef geen excuses, beetje flauw dat je daar over begint. Ik geef alleen aan dat een 3-1 niet kansloos was geweest en dat Gio geen moment geprobeerd heeft om in ieder geval zo'n score te realiseren en alleen maar zat te wachten totdat het nog erger werd.
Ok dan begreep ik dat verkeerd doordat er zaken bijgehaald werden zoals warmte, veld, etc.
snmght schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:03:
Quoted for truth. Ik benijd PSV in dat opzicht, zij hebben het vermogen en de wil om zich aan de tegenstander aan te passen.
En wat heeft PSV daar Europees mee bereikt? Ook helemaal niks.
D-e-n schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:31:
[...]

Die Schotse League met tien clubs werd altijd belachelijk gemaakt maar ik vond het wel nuttig. De Schotten deden het toen ook een stuk beter.
Dat kampioenschap waar Celtic ongeslagen met 86 punten voorsprong kampioen wordt? Of, toen Rangers nog niet failliet was, ze met z'n 2-en 86 punten voorsprong hadden op de rest? 10 ploegen is voor een volledige competitie veel te weinig en is geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
toolkist schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:09:
[...]
Dat kampioenschap waar Celtic ongeslagen met 86 punten voorsprong kampioen wordt? Of, toen Rangers nog niet failliet was, ze met z'n 2-en 86 punten voorsprong hadden op de rest? 10 ploegen is voor een volledige competitie veel te weinig en is geen oplossing.
In de jaren 70 en 80 was het niveau van het Schotse voetbal veel hoger. Geen idee of het met die tien clubs te maken had maar het is in elk geval geen beletsel.

Ik bekijk het gewoon mathematisch: wil je je goede spelers over 18 of over 10 ploegen verdelen? Hetzelfde met het TV-geld. We zijn een klein land. Dan is een kleinere schaal helemaal niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Arwintju schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:31:
Ajax speelt ook gewoon sowieso Europees dit seizoen hoor. Daar doet het resultaat dinsdag niks aan af.
Klopt, maar het maakt voor de punten wel degelijk uit wat ze dinsdag en eventueel de ronde erna doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:07:
[...]

NL pers is mede debet aan het verval. Elke speler die twee keer een bal overspelen kan en op doel schiet (tussen de palen) is de volgende Messi. Dat gaat zo een heel jaar door tot die speler aan het einde van het jaar voor grof geld verkast en bankzitter wordt in het buitenland.
Denk je nou echt dat de berichtgeving in de Nederlandse pers er toe leidt dat een pakweg Justin Kluivert wordt gekocht door AS roma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PolarBear schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:23:
[...]

Denk je nou echt dat de berichtgeving in de Nederlandse pers er toe leidt dat een pakweg Justin Kluivert wordt gekocht door AS roma?
Nope. Ik denk echter wel dat spelers een vals beeld van zichzelf krijgen en zaakwaarnemers daar wel raad mee weten. Getuige de staat van het NL-elftal waarbij amper Nederlanders meer actief zijn op enig niveau in het buitenland denk ik dat die hypothese wel eens zou kunnen kloppen.

Hier even het NL-elftal in 2000:

Patrick Kluivert: FC Barcelona
Edwin vd Sar: Juventus
Frank de Boer: FC Barcelona
Philip Cocu: FC Barcelona
Clarence Seedorf: Real Madrid
Edgar Davids: Juventus
Jaap Stam: Manchester United
Boudewijn Zenden: FC Barcelona
Ronald de Boer: FC Barcelona
Michael Reiziger: FC Barcelona
Dennis Bergkamp: Arsenal
Ruud van Nistelrooy: PSV >:)
Giovanni v Bronckhorst: Glasgow Rangers
Marc Overmars: Arsenal
Roy Makaay: Deportivo La Coruna
Winston Bogarde; FC Barcelona

Dat zegt wel iets toch?

Huidig:

Cillessen: Barcelona
Zoet: PSV
Padt: FC Groningen

Blind: AFC Ajax
De Vrij: Internazionale
Janmaat: Watford
v Dijk: Liverpool
v Aanholt: Crystal Palace
Aké: Bournemouth
De Ligt: Ajax
Kongolo: Huddersfield Town
Hateboer: Atalanta Bergamo

Wijnaldum: Liverpool
Strootman: AS Roma
Pröpper: B&H Albion
Vilhena: Feyenoord
de Roon: Atalanta Bergamo
vd Beek: Ajax
Vormer: Club Brugge

[ Voor 48% gewijzigd door Typhone op 10-08-2018 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit.

Feyenoord en AZ worden ook nog eens uitgeschakeld door clubs met een veel lagere begroting. FC Basel is al jaren de kampioen van Zwitserland met een begroting die 2x zoveel is als die van Vitesse. We wisten dat het lastig ging worden voor Vitesse, maar denk dat Vitesse hierin niet veel verweten kan worden. Tevens is het zeker nog niet gespeeld. Vitesse heeft ook geleerd van deze wedstrijd en zullen voor de winst gaan. 1-0 is al genoeg voor verlenging, dus er is zeker nog niks gespeeld. Als ze net zo spelen als de eerste helft geef ik ze een goede kans!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:39:
[...]

Feyenoord en AZ worden ook nog eens uitgeschakeld door clubs met een veel lagere begroting. FC Basel is al jaren de kampioen van Zwitserland met een begroting die 2x zoveel is als die van Vitesse. We wisten dat het lastig ging worden voor Vitesse, maar denk dat Vitesse hierin niet veel verweten kan worden. Tevens is het zeker nog niet gespeeld. Vitesse heeft ook geleerd van deze wedstrijd en zullen voor de winst gaan. 1-0 is al genoeg voor verlenging, dus er is zeker nog niks gespeeld. Als ze net zo spelen als de eerste helft geef ik ze een goede kans!
Het blijft ontzettend naief om in de laatste paar minuten nog lekker op de aanval te gaan terwijl je m gewoon 0-0 over de streep moet trekken. Basel kreeg zo veel ruimte en de ene na de andere kans. DIe 0-1 zat er aan te komen en daar had Vitesse zelf een groot aandeel in. Dat naieve moet er maar een keer uit bij NL ploegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:41:
[...]

Het blijft ontzettend naief om in de laatste paar minuten nog lekker op de aanval te gaan terwijl je m gewoon 0-0 over de streep moet trekken. Basel kreeg zo veel ruimte en de ene na de andere kans. DIe 0-1 zat er aan te komen en daar had Vitesse zelf een groot aandeel in. Dat naieve moet er maar een keer uit bij NL ploegen.
Deels eens, maar kwam ook door de wissel van Buttner. Die moest geblesseerd het veld verlaten en daarvoor in de plaats komt Clark er in die nog geen enkele minuut voor Vitesse heeft gespeeld. Clark maakt dan ook gelijk de fout.... Als buttner er nog in had gestaan was dit niet gebeurd, dus eigenlijk gewoon een fout van de trainer. Zet er dan iemand in met iets meer ervaring....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:44:
[...]

Deels eens, maar kwam ook door de wissel van Buttner. Die moest geblesseerd het veld verlaten en daarvoor in de plaats komt Clark er in die nog geen enkele minuut voor Vitesse heeft gespeeld. Clark maakt dan ook gelijk de fout.... Als buttner er nog in had gestaan was dit niet gebeurd, dus eigenlijk gewoon een fout van de trainer. Zet er dan iemand in met iets meer ervaring....
Waren het toch de Russen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 11-10 09:15
Ankona schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:33:
Gio was in het begin al niet indrukwekkend maar heeft er de afgelopen jaren niets bij geleerd. In zijn eerste jaar is hij door Advocaat gered, in zijn tweede jaar door schaduw coach Kuyt. Afgelopen jaar moest hij het alleen doen en leek hij er in de zomer eervol uitgetrapt te worden.

Zal een toffe peer zijn, maar laat hem in het vervolg lekker in de kleedkamer. Zet iemand op de bank die het spelletje wel snapt en durft in te grijpen.
Dit is geen probleem van de slechte coach.

Alle goede spelers zitten bij een groot team op de bank. Al heb je nu 250 miljoen te besteden, als Nederlandse club, dan komt er niemand, want wie wil hier spelen. Eigen kweek wordt voor veel poen weggekocht.

Dan houdt het op. Feyenoord is eigenlijk het grootste slachtoffer van het moderne voetbal. Er is zo geen bal meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Typhone schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:27:
[...]
Cillessen: Barcelona
Zoet: PSV
Padt: FC Groningen

Blind: AFC Ajax
De Vrij: Internazionale
Janmaat: Watford
v Dijk: Liverpool
v Aanholt: Crystal Palace
Aké: Bournemouth
De Ligt: Ajax
Kongolo: Huddersfield Town
Hateboer: Atalanta Bergamo

Wijnaldum: Liverpool
Strootman: AS Roma
Pröpper: B&H Albion
Vilhena: Feyenoord
de Roon: Atalanta Bergamo
vd Beek: Ajax
Vormer: Club Brugge
Noem je de aanvallers nu bewust niet? Het belangrijkste probleem van het huidige Oranje is dat onze centrumverdedigers de (aankomende) sterren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren door familiebezoek niet kunnen zien van Feyenoord. Gezien de berichten van 4-0 verlies niet echt veel gemist lijkt het. Was het echt zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

D-e-n schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:11:
[...]

Noem je de aanvallers nu bewust niet? Het belangrijkste probleem van het huidige Oranje is dat onze centrumverdedigers de (aankomende) sterren zijn.
Nee ik had geen zin meer door te typen hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:12:
Gisteren door familiebezoek niet kunnen zien van Feyenoord. Gezien de berichten van 4-0 verlies niet echt veel gemist lijkt het. Was het echt zo slecht?
Lees de laatste paar pagina's hier even, dan krijg je een goede indruk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:16:
[...]

Lees de laatste paar pagina's hier even, dan krijg je een goede indruk 8)
zojuist de doelpunten op YouTube bekeken.

Eerste doelpunt kon Clasie zijn man niet bij benen. Wat een bekende tekortkoming van hem is. Resterende doelpunten waren grote verdedigingsfouten, al zag ik ook maar weinig verdedigende middenvelders mee verdedigen daar bij.

Feyenoord lijkt Trenchin niet weinig onderschat te hebben. En konden dat in het koppie niet meer omzetten. Is vaker voor gekomen, ook bij andere clubs en landen. Harde leerschool.

Of het nog ongedaan kan worden gemaakt in de Kuip? Mwah, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Maar dan moet Feyenoord echt wel uit een heel ander vaatje tappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:12:
Eerste twee minuten waren best goed, laatste minuut na de wissel van Nieuwkoop kon er ook mee door. De rest is genoeg over gezegd.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
@Han
Daarom vond ik het huren van v Ginkel altijd zo een slecht idee.

Ja hij had een zeer grote rol in de titels dus hem huren was aan de ene kant top.

Maar je belangrijkste speler is niet van jouw.
Dus wanneer hij weg is houd je er geen geld aan over om een vervanger te halen.
En je had al geen geld om een speler van zin niveau te kopen. Dus wanneer hij weg is heb je dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Met huren van zo’n speler is weinig mis wanneer je tegelijkertijd een jeugdspeler hebt (of koopt) die leert van zo’n speler en klaar wanneer de gehuurde speler vertrekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Han schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:10:
Met huren van zo’n speler is weinig mis wanneer je tegelijkertijd een jeugdspeler hebt (of koopt) die leert van zo’n speler en klaar wanneer de gehuurde speler vertrekt ;)
Klopt maar die hebben ze niet. Elk jaar weer was v Ginkel een korte termijn oplossing.
En ze gebruikten deze korte termijn oplossing zo vaak dat ze op de lange termijn zichzelf in de voet schieten.

Maja al was dat jonge talent er dan was het nog maar de vraag of Cocu hem minuten zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Deadsy schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:13:
Klopt maar die hebben ze niet. Elk jaar weer was v Ginkel een korte termijn oplossing.
En ze gebruikten deze korte termijn oplossing zo vaak dat ze op de lange termijn zichzelf in de voet schieten.

Maja al was dat jonge talent er dan was het nog maar de vraag of Cocu hem minuten zou geven.
Dat is dan ook het enige manco van PSV. Daar waar Ajax in doorsloeg schoot PSV te kort. In de schaduw van de ervaren spelers die zijn haalden, gehuurd of met een gelimiteerde afkoopsom, waren er geen talenten uit eigen jeugd die met regelmaat mochten spelen. En daar was weldegelijk ruimte voor, genoeg wedstrijden waarin dergelijke talenten speelminuten hadden kunnen maken. Nu laten de vertrokken ervaren krachten een leegte achter, ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Die Thomas van PEC schat ik als minder in dan Ramselaar destijds van Utrecht. Ik snap werkelijk niet wat zij in hem zien. Net als de nieuwe aanwinsten Angeliño, Dumfries, en Sainsbury, allemaal spelers uit de middenmoot. Als ze al gaan groeien als speler kost je dat sowieso een seizoen, de stap naar PSV is best groot vanuit een NAC, Heerenveen, PEC of Jiangsu Suning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Han schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:54:
[...]

Dat is dan ook het enige manco van PSV. Daar waar Ajax in doorsloeg schoot PSV te kort. In de schaduw van de ervaren spelers die zijn haalden, gehuurd of met een gelimiteerde afkoopsom, waren er geen talenten uit eigen jeugd die met regelmaat mochten spelen. En daar was weldegelijk ruimte voor, genoeg wedstrijden waarin dergelijke talenten speelminuten hadden kunnen maken. Nu laten de vertrokken ervaren krachten een leegte achter, ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Die Thomas van PEC schat ik als minder in dan Ramselaar destijds van Utrecht. Ik snap werkelijk niet wat zij in hem zien. Net als de nieuwe aanwinsten Angeliño, Dumfries, en Sainsbury, allemaal spelers uit de middenmoot. Als ze al gaan groeien als speler kost je dat sowieso een seizoen, de stap naar PSV is best groot vanuit een NAC, Heerenveen, PEC of Jiangsu Suning.
En dan vertrekt ook nog je beste man. Brands.
Maar zoals Cocu al zei, het is geen speeltuin.

Ik reken het deels Brands aan dat er geen talenten gehaald zijn (geen idee of ze in de jeugd rondlopen van PSV. Maar je kunt het vooral Cocu aanrekenen.

Ik neem aan dat aan het begin geen afspraken met hem gemaakt zijn over de doorstroom van jeugd, en dat vind ik raar.
Maar misschien zijn er oorspronkelijk wel afspraken gemaakt maar Cocu is de naam en hij haalt de titels binnen etc.
Clubs zoals Ajax, PSV en Feyenoord moeten bezig zijn met de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ph4ge schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:36:
Trencin zal niet zomaar weer boven zichzelf uitstijgen
Was dat ook echt zo? Was Feyenoord niet gewoon zo onthutsend slecht en speelde Trencin niet 'gewoon' goed?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:22:
[...]

Was dat ook echt zo? Was Feyenoord niet gewoon zo onthutsend slecht en speelde Trencin niet 'gewoon' goed?
Trencin is een erg jonge ploeg, dus ook met de nadelen daarvan (hoge pieken, diepe dalen). Daarbij een Feyenoord dat 6 basisspelers mistte en een collectieve schandalige offday heeft.

Het is niet onmogelijk. Maar gezien de verhoudingen op dit moment wel hoogst onwaarschijnlijk dat t nog goed komt. Plus dan moeten de missende spelers wel meedoen, anders ben je bij voorbaat kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:40
Gonadan schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:22:
[...]

Ja dat vrees ik ook

Ryan Thomas van pec bij psv... Tjonge dat moet je als psv toch niet willen?
Goed in de kleedkamer zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Leon Zwiers schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:25:
Trencin is een erg jonge ploeg, dus ook met de nadelen daarvan (hoge pieken, diepe dalen).
Is de wens hier niet de vader van de gedachte?
Daarbij een Feyenoord dat 6 basisspelers mistte
Geen enkel probleem, werd vooraf al gesteld. Je moet het zonder heb ook gewoon redden.
en een collectieve schandalige offday heeft.
Of een grandioze zelfoverschatting na het 'winnen' van de Supercup.
Het is niet onmogelijk. Maar gezien de verhoudingen op dit moment wel hoogst onwaarschijnlijk dat t nog goed komt. Plus dan moeten de missende spelers wel meedoen, anders ben je bij voorbaat kansloos.
Niet onmogelijk, maar Feyenoord zal wel heel ver boven zichzelf moeten uitstijgen. Plus liefst onderschatting van Trencin.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:34:
[...]

Is de wens hier niet de vader van de gedachte?

[...]

Geen enkel probleem, werd vooraf al gesteld. Je moet het zonder heb ook gewoon redden.

[...]

Of een grandioze zelfoverschatting na het 'winnen' van de Supercup.

[...]

Niet onmogelijk, maar Feyenoord zal wel heel ver boven zichzelf moeten uitstijgen. Plus liefst onderschatting van Trencin.
Je hebt gelijk hoor, hopen op de grilligheid van de jonge Trencinploeg en dat ze t gevoel hebben dat ze er al zijn. Dan kan het nog, maar ik heb me er eigenlijk al bij neergelegd dat t voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:25:
[...]

Trencin is een erg jonge ploeg, dus ook met de nadelen daarvan (hoge pieken, diepe dalen). Daarbij een Feyenoord dat 6 basisspelers mistte en een collectieve schandalige offday heeft.

Dubbel gevoel. Het is niet onmogelijk om met 6 of 7 -0 van een dergelijke ploeg te winnen. Maar, ik vrees dat ze slim genoeg zijn om niet als een NL ploeg met de kop in het zand te blijven voetballen. Ze zullen de boel dicht gooien en genoegen nemen met een verlies van 2-0. Dat wordt heel lastig doordrukken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:27:
[...]
Eerste doelpunt kon Clasie zijn man niet bij benen. Wat een bekende tekortkoming van hem is. Resterende doelpunten waren grote verdedigingsfouten, al zag ik ook maar weinig verdedigende middenvelders mee verdedigen daar bij.
Vind je dat het probleem ja? Berghuis geeft de foute pass. Van Beek doet eigenlijk niks waardoor hij van der Heijden in een 1 versus 2 situatie brengt.

Tweede doelpunt: Van Beek die weer niks doet. Schermt de bal niet goed af voor Bijlow en werkt hem vervolgens half weg.

Derde doelpunt. Nieuwkoop kopt onder de bal door. Zijn directe tegenstander vangt de bal wel op en kan makkelijk afmaken.

Vierde doelpunt. Van Beek doet wéér niets en laat de bal makkelijk voorkomen. Van der Heijden laat hem vervolgens lopen waar er een man in zijn rug zit.

Zijn gewoon 4 doelpunten die makkelijk hadden kunnen worden voorkomen als er normaal verdedigd werd. Van Beek negatief betrokken bij 3 van de 4 goals. Hoop dat hij de rest van het seizoen geen minuut meer maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JST94 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:03:
[...]

Vind je dat het probleem ja? Berghuis geeft de foute pass. Van Beek doet eigenlijk niks waardoor hij van der Heijden in een 1 versus 2 situatie brengt.

Tweede doelpunt: Van Beek die weer niks doet. Schermt de bal niet goed af voor Bijlow en werkt hem vervolgens half weg.

Derde doelpunt. Nieuwkoop kopt onder de bal door. Zijn directe tegenstander vangt de bal wel op en kan makkelijk afmaken.

Vierde doelpunt. Van Beek doet wéér niets en laat de bal makkelijk voorkomen. Van der Heijden laat hem vervolgens lopen waar er een man in zijn rug zit.

Zijn gewoon 4 doelpunten die makkelijk hadden kunnen worden voorkomen als er normaal verdedigd werd. Van Beek negatief betrokken bij 3 van de 4 goals. Hoop dat hij de rest van het seizoen geen minuut meer maakt.
Kon Clasie zijn man dan soms wel bijhouden dan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 21:49
Het schijnt dat ze de grasmat in de Kuip nu aan het vervangen zijn door papier. Op papier is Feyenoord natuurlijk veel beter.

Sorry ik kwam em tegen en kon het niet laten om hem hier te posten :+

[ Voor 25% gewijzigd door Terranova op 10-08-2018 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Terranova schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:19:
Het schijnt dat ze de grasmat in de Kuip nu aan het vervangen zijn door papier. Op papier is Feyenoord natuurlijk veel beter.

Sorry ik kwam em tegen en kon het niet laten om hem hier te posten :+
_O- _/-\o_

Edit: Kijk die schandalige mat weer bij dat Zwolle...... Doe er eens iets aan KNVB!

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 10-08-2018 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:32:
[...]

_O- _/-\o_

Edit: Kijk die schandalige mat weer bij dat Zwolle...... Doe er eens iets aan KNVB!
PEC had zelf toch al besloten er wat aan te doen?
https://www.vi.nl/nieuws/...kunstgras-een-handreiking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Nou de eredivisie is los hoor! 1-1 in Zwolle. Best vermakelijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Deadsy schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:08:
[...]

En dan vertrekt ook nog je beste man. Brands.
Maar zoals Cocu al zei, het is geen speeltuin.

Ik reken het deels Brands aan dat er geen talenten gehaald zijn (geen idee of ze in de jeugd rondlopen van PSV. Maar je kunt het vooral Cocu aanrekenen.

Ik neem aan dat aan het begin geen afspraken met hem gemaakt zijn over de doorstroom van jeugd, en dat vind ik raar.
Maar misschien zijn er oorspronkelijk wel afspraken gemaakt maar Cocu is de naam en hij haalt de titels binnen etc.
Clubs zoals Ajax, PSV en Feyenoord moeten bezig zijn met de lange termijn.
Wat ook mee zal spelen is dat jongens als Rigo, Obispo, Rosario, Gudmundsson, Laursen en dergelijke gewoon niet in de snelheid zijn door ontwikkelt als dat PSV verwacht had. Met name Rigo en Obispo hadden nu eigenlijk gewoon een basisplek afgedwongen moeten hebben als "exceptionele talenten". Maar die lijken echt compleet stil te staan in hun ontwikkeling en overtuigen allerminst.
Pagina: 1 ... 27 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.