Ik vind ten Hag niet in dat rijtje thuis horen, hij heeft wel bepaalde ideeën over voetbal (vroeg druk zetten) en laat zijn teams veel meer trainen dan de gemiddelde Nederlandse trainer.Han schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:52:
[...]
Ga je serieus beweren dat Keizer een goede tactische trainer is? Waar baseer je dat op? Vond je Ajax tactisch goed spelen onder Keizer? Wanneer had Keizer tactische goede ingrepen waardoor een wedstrijd werd omgedraaid in de goede richting? Het grootste manco van Keizer was juist het tactische vlak, het gebrek aan ervaring etc.
Het grootste probleem is juist charisma, invloed, uitstraling. Zowel Blind, Keizer, Ten Hag als Gio zijn stuk voor stuk aardige mensen (lijkt mij), maar geen leiders. Geen trainers waarvoor je door het vuur wilt gaan. En je CV als oud-voetballer kan daar prima bij helpen, dat spelers tegen je op kijken, maar je persoonlijkheid is daarbij zeer bepalend. Als je naar interviews kijkt van Ten Hag, Keizer of een Gio, dan zie je geen charismatische leider. Sterker nog, vaak krijg je het gevoel dat ze het zelf ook niet meer weten.
Of het bij Ajax gaat werken moeten we afwachten, maar ik heb wel vertrouwen in zijn kunnen.