Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 209 210 211 Laatste
Acties:
  • 288.620 views

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:40
Godverdomme zeg. Hoe kan het? Middenveld stond niet, keeper en linksback helemaal niets. Hoe haal je het in je hoofd die Dolberg en Sinkgraven op te stellen? Hopelijk koopt Overmars nog even snel een extra keeper.

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23:49

dvdkiwi

Hoi doei

Dammit.
Deze kans hadden we moeten pakken. Waar zijn Nico en Onana als je ze nodig hebt?

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Ten Hag kan zich vergelijking met Ajax uit 1995 voorstellen las ik vanmorgen ... hoe dan?

Al mot ik krupe, op blote voeten goan ... Ik wil nog één keer Sint Steven heuren sloan.

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08:09
Sinkgraven een zak hooi, Lamprou een zak hooi, Dolberg een zak hooi. Hup Overmars je weet wat je te doen staat.

• Faddermakker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:20
dvdkiwi schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:43:
Dammit.
Deze kans hadden we moeten pakken. Waar zijn Nico en Onana Wober en van Leer als je ze nodig hebt?
FTFY :+

You don’t want it bad, You just kinda want it. You don’t want it badder than you wanna party. You don’t want it as much as you want to be cool. Most of you don’t want success, As much as you want to sleep!

• Hengbers_92
  • Registratie: mei 2017
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:44:
Ten Hag kan zich vergelijking met Ajax uit 1995 voorstellen las ik vanmorgen ... hoe dan?
Denk iets teveel in de coffeeshop geweest. O-)

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:59
Hoe kan je je fucking team nou met zo'n instelling naar buiten sturen en sowieso met Sinkgraven ipv Blind op de linksback.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:35
Ach alles winnen vanaf nu... :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:43

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Op fox sports vinden ze het een 100% pingel, met de imo juiste uitleg dat het 'als het in heerenveen gebeurde het een pingel zou zijn geweest'

Not sure if echt voordeel voor topclubs of een keuze van de scheidsrechter

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Nu online
dvdkiwi schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:43:
Dammit.
Deze kans hadden we moeten pakken. Waar zijn Nico en Onana als je ze nodig hebt?
Ziek en geblesseerd. Ik heb de laatste 20 minuten gezien. Maar wat een kansen die er dan ook niet ingaan zeg. Heerenveen heeft ook wel beetje geluk, maar dit is op basis van maar 20 minuutjes.

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Zingo schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:34:
Wat een aanfluiting, stop dan gewoon met die VAR....
De var zat goed, zoals wel vaker dit weekend. Alleen had je nu die rare snuiterd met fluit die weer eens in zijn eigen wereldje leefde en een reden zocht om vooral geen pingel te hoeven geven.

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:48

Vos

AFCA

Ja niks anders dan vanochtend ;)

• jaapstobbe
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 07:13
Donderdag revanche! Ben benieuwd naar de opstelling dan.

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:39
Vincent Dave schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:26:
[...]

Zulke opmerkingen bevestigen voor mij dat Feyenoord al een tijdje topclub af is en enkel die status van topclub kan vasthouden vanwege de supporters. PSV heeft het altijd moeilijk in de Kuip dat staat los van de selectie, dat heeft mede te maken met de speelwijzen van beide teams. Feyenoord gaat niet met 10 man achterin tegen Ajax spelen, dat zullen de supporters niet accepteren wat zal resulteren in flinke gaten achterin.

Ajax en PSV supporters hoor ik NIMMER dwepen over een goede helft. Een topclub heeft dat niet nodig omdat er meerdere goede wedstrijden gespeeld worden. Zien jullie niet dat je je zelf flink voor schut zet?
Je doet blijkbaar mee aan de eerste prijs voor Lariekoek verkondigen?

• Hupske
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

Voor transferdeadline komt er nog wel een nieuwe keeper toch? Moet niet hebben dat dit tegen Real op goal staat.

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:14

Misschien iets voor Lamprou.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 08:00
Volgende week stunten in de Kuip! 3-0 en Gio tekent voor 3 jaar bij :)

PSN: lekkerboeie86

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:55

OMX2000

By any means necessary...

HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:46:
Op fox sports vinden ze het een 100% pingel, met de imo juiste uitleg dat het 'als het in heerenveen gebeurde het een pingel zou zijn geweest'

Not sure if echt voordeel voor topclubs of een keuze van de scheidsrechter
Scheids zal nooit toegeven dat hij in voordeel topclub fluit. Maar ik denk dat, misschien onbewust, het toch echt zo is.

Dit was gewoon een penalty. Kun je discussieren over of hij nog een kans to scoren had. Maar da’s gewoon niet relevant.

Voor de wedstrijd is deze uitslag bevredigend. Misschien had Heerenveen iets meer recht op winst. Maar qua competitie was het leuker geweest als Ajax gewonnen had.

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

OMX2000 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:51:
[...]
Maar qua competitie was het leuker geweest als Ajax gewonnen had.
Qua competitie is het nog steeds prima, zeker met de wedstrijd Ajax - PSV die nog op het programma staat. Was dit na die wedstrijd geweest dan zeer zeker mee eens. Nu - met een gat van 2 punten - hebben beide clubs het gewoon in eigen hand.

Met een licht voordeel voor Ajax aangezien nog thuis moeten spelen.

• toolkist
  • Laatst online: 07:20
OMX2000 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:51:
Voor de wedstrijd is deze uitslag bevredigend. Misschien had Heerenveen iets meer recht op winst. Maar qua competitie was het leuker geweest als Ajax gewonnen had.
Ajax had met name heel veel recht op het verliezen van deze wedstrijd. Heerenveen speelde echt niet briljant.

• OPSLAGHOND
  • Niet online

Al mot ik krupe, op blote voeten goan ... Ik wil nog één keer Sint Steven heuren sloan.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Recht op winst, laat me niet lachen.

Dit is één van de weinige dingen waar ik als supporter echt kwaad van kan worden. Zo'n kans zo weggooien.
Alsof die tuinlaaf en dat jochie van Heerenveen samen volledig verantwoordelijk zijn voor die vier tegendoelpunten. Ik constateer gewoon weer eens een ernstige vorm van slappekutteritis. Was een lekkere vakantie in de winterstop zeker?

Volgende week gewoon weer iedereen vol gas en wel even een keeper kopen, want dit blijft gewoon lachwekkend. :(

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• repeP
Hupske schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:49:
Voor transferdeadline komt er nog wel een nieuwe keeper toch? Moet niet hebben dat dit tegen Real op goal staat.
Speelde Lamprou niet ook de wedstrijden voor de beker?

• Vos

Vos

AFCA

Haha die analyse van de Heerenveen goals. Och och wat kinderachtig verdedigd!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Napo schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:53:
Met een licht voordeel voor Ajax aangezien nog thuis moeten spelen.
Aan een gelijkspel genoeg hebben lijkt mij toch nog meer voordeel dan thuis spelen toch? :?

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• ph4ge
  • Laatst online: 08:15
Moet je na gaan als Feyenoord gisteren niet zo door het ijs was gezakt. Dan was er ineens weer een piepklein kansje op plek 2. :'(

SW-0040-8191-9064

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:58:
Moet je na gaan als Feyenoord gisteren niet zo door het ijs was gezakt. Dan was er ineens weer een piepklein kansje op plek 2. :'(
Als Feyenoord Messi en Ronaldo had!

• Napo
  • Nu online

Napo

Gonadan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:58:
[...]

Aan een gelijkspel genoeg hebben lijkt mij toch nog meer voordeel dan thuis spelen toch? :?
Daarom een licht voordeel maar. De thuisploeg die gelijk kan spelen maakt de wedstrijd/competitie - en zeker als het zo dicht bij elkaar zit - niet leuker.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Als we nu de begroting van clubs delen tegen dat van de tegenstander en als bonusfactor het eigen vermogen erbij optellen, kunnen we wel stellen dat Feyenoord dit weekend als enige van de traditionele top-3 zijn niveau heeft gehaald :+

• Exocet
  • Niet online
Na vandaag kun je toch niet voorstellen dat Ajax PSV nog achterhaald. Maar ja, wellicht was het een incident...

• repeP
ph4ge schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:58:
Volgende week kan Feyenoord zo maar 3 punten in lopen op Ajax. Moet Groningen PSV pijn doen thuis om dat echt leuk te laten worden natuurlijk.

• Vos

Vos

AFCA

Exocet schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:00:
Na vandaag kun je toch niet voorstellen dat Ajax PSV nog achterhaald. Maar ja, wellicht was het een incident...
Je weet de uitslag van PSV :?

• Hupske
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

repeP schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:56:
[...]

Speelde Lamprou niet ook de wedstrijden voor de beker?
Geloof t wel. Maar beker is leuk, geen vereiste.

• Afvalzak
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 24-04 21:48

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Nee hoor, Lamprou keept de wedstrijd van zijn leven volgende week zoals alle ex Feyenoord spelers. :p

Last.fm | Code Talks

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:06
Wel een meesterzet van Van Geel om Lamprou te laten gaan zodat ie bij Ajax kon gaan spelen.

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:44:
In 94/95 werd het 3-3 :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Exocet schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:00:
Beiden hebben vandaag bewezen uit het niets een zekerheid te kunnen weggeven. Daardoor kunnen alle opportunistische teksten dat beiden de rest winnen gemakkelijk de prullenbak in. Tot er een kampioen is kan gewoon nog van alles gebeuren.

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Nu online
repeP schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:00:
[...]

Volgende week kan Feyenoord zo maar 3 punten in lopen op Ajax. Moet Groningen PSV pijn doen thuis om dat echt leuk te laten worden natuurlijk.
Ik denk dat Onana dan wel weer beter is hoor.

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Qu3st schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:06:
[...]

Ik denk dat Onana dan wel weer beter is hoor.
Al is ie ziek ... gewoon opstellen! Zet maar een Dixie naast het veld!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:03:
Wel een meesterzet van Van Geel om Lamprou te laten gaan zodat ie bij Ajax kon gaan spelen.
Volgende week staat Vermeer op doel bij jullie ;)

• Leon Zwiers
Martinusz schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:22:
[...]

Volgende week staat Vermeer op doel bij jullie ;)
Daar gaan we alleen maar op vooruit vergeleken met wat er normaal op doel staat :P

• Martinusz
Wauw die 3-2, Lamprou komt gewoon een halve meter bereik tekort :X

• Exocet
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:26:
Wauw die 3-2, Lamprou komt gewoon een halve meter bereik tekort :X
Klein en geen sprongkracht, succesformule voor een keeper

• Martinusz
Pizza Verhoeven was nog beter :p

• hgkertjed
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 07:44
repeP schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:00:
[...]

Winst in Eindhoven zou sowieso weer eens een keer leuk zijn. 2014 is de enige keer dat Groningen wist te winnen van PSV in Eindhoven.

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:22
Zou bijna zeggen gooi of onze AD er maar in of die 18 jarige keeper, slechter wordt het nooit

Maar die redding op de doorgebroken Heereveen speler was best ok, maar tja als je geen lengte hebt. Schoenen met plateauzolen misschien ? Honkbal keepers handschoenen ?

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• OPSLAGHOND
  • Niet online
loekf2 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:39:
[...]
Zou bijna zeggen gooi of onze AD er maar in of die 18 jarige keeper, slechter wordt het nooit

Maar die redding op de doorgebroken Heerenveen speler was best ok, maar tja als je geen lengte hebt. Schoenen met plateauzolen misschien ? Honkbal keepers handschoenen ?
Of gewoon je excuses aanbieden en je plek voor de beker afstaan aan een ander.

• Napo
  • Nu online

Napo

OPSLAGHOND schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:45:
[...]

Of gewoon je excuses aanbieden en je plek voor de beker afstaan aan een ander.
Uhu, een speler die zichzelf op de bank plaatst. Elke speler wil zo veel mogelijk spelen. Een speler door een prestatie als deze op de bank plaatsen is de keuze van een trainer en niet de speler.

Onkunde kan je een speler ook niet aanrekenen, gebrek aan inzet wel. Dat Lamprou niet goed genoeg is voor Ajax was al bekend, het is de trainer die hem opstelt of het technisch hart die geen alternatief weet te bieden.

Napo wijzigde deze reactie 20-01-2019 20:00 (4%)

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:52
Verhoeven word vanwege zijn uiterlijk zwaar onderschat. Was gewoon een zeer degelijke 2e doelman.

• T-MOB
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 25-04 20:05

T-MOB

Echte chocomel eerst!

Toch vraag je je bij dat soort gasten altijd af wat er mogelijk was als ze anders met hun lichaam zouden zijn omgegaan. Theo Janssen heb ik dat bijvoorbeeld ook bij.

T-MOB wijzigde deze reactie 20-01-2019 20:13 (6%)

The current moment has been described as “post-truth,” which is a misnomer. The problem is that everyone has their truth and nobody admits doubt.

• Napo
  • Nu online

Napo

Gözübüyük:
Ik vond het te licht om hier een strafschop voor te geven
Van Egmond
Dit was een strafschop. Het was een terechte ingreep van de VAR. Die laat het over aan de scheidsrechter en kennelijk vond die het niet voldoende voor een strafschop, maar daar ben ik het niet mee eens.
Ben benieuwd of het VAR-geluid wordt opengesteld. Ben best wel benieuwd wat daar is gezegd

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:52
Zit op RTL7 VTBL te kijken (slechte naam).
Het lijkt echt zo bizar veel op Rondo en dat er dan soms geforceerde pogingen zijn om wat weg te hebben van VI.

Tan is te druk aanwezig, iets wat niet goed werkt wanneer er 5 mensen aan een tafel zitten.
Tan zit het gesprek te nadrukkelijk te leiden.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Napo schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:27:
Gözübüyük:

[...]

Van Egmond

[...]

Ben benieuwd of het VAR-geluid wordt opengesteld. Ben best wel benieuwd wat daar is gezegd
Echt onbestaanbaar dat het geen penalty was. Een VAR heeft geen enkele zin als dit soort leidsmannen inspraak hebben.

Bij de VAR zitten 3 man. Die moeten gewoon de keuze maken. Dan ligt ie ook op de stip. Nu kom je de ego en eer van Gözübüyük tegen en gebeurt het niet.

• Ankona
  • Nu online
Napo schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:27:
Gözübüyük:

[...]

Van Egmond

[...]

Denk dat iedereen het wel met Van Egmond eens is.

Maar laten we wel eerlijk zijn. Meneertje respect draait al heel wat jaartjes mee, heeft nog nooit goed gefloten en is vaak onderwerp van discussie. Van Egmond is verantwoordelijk voor de scheidsrechters en dus ook voor het feit dat deze prutser nog altijd op divisie niveau actief is. Dan moet je nu niet de grote meneer uit gaan hangen door hem publiekelijk af te vallen. Hij is de enige in Nederland die dat niet kan maken.

• Leon Zwiers
Gozubuyuk is een schande voor het NL scheidsrechters korps

• Ankona
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:16:
Gozubuyuk is een schande voor het NL scheidsrechters korps
Al jaren, al lijkt meneer Lindhout aardig de concurrentie met hem aan te willen gaan en doet Blommetje ook nog wel eens rare dingen.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Zijn er überhaupt wel goede scheidsrechters in Nederland?
Volgens mij hebben we er maar eentje die vrijwel wekelijks een voldoende scoort.

• Vincent Dave
  • Registratie: november 2014
repeP schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:47:
[...]

Je doet blijkbaar mee aan de eerste prijs voor Lariekoek verkondigen?
Kom eerst maar met argumenten. Wat is lariekoek?

PS. Dit is een discussieforum, gewoon volwassen reageren ipv flink te gaan lopen doen.

Vincent Dave wijzigde deze reactie 20-01-2019 21:24 (15%)

• Ankona
  • Nu online
OPSLAGHOND schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:22:
Zijn er überhaupt wel goede scheidsrechters in Nederland?
Volgens mij hebben we er maar eentje die vrijwel wekelijks een voldoende scoort.
Nijhuis, Van Boekel.
Makkelie vaak ook al zit die er ook wel eens goed naast.
Kooij lijkt het ook in zich te hebben een groede te worden maar die komt nog maar net kijken.

• Napo
  • Nu online

Napo

Nijhuis is dan nog wel discutabel, die lijkt een andere fluitstijl te hanteren dan vrijwel alle andere spelers. Hij laat zo veel meer ruimte voor duels en spijtig genoeg ziet hij daardoor ook vaak overtredingen over het hoofd (of vindt het geen overtreding terwijl het er wel één is)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ankona schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:25:
[...]

Nijhuis, Van Boekel.
Kooij lijkt het ook in zich te hebben een groede te worden maar die komt nog maar net kijken.
Dus 2 tot 3 van de 19 scheidsrechters ... best slecht.

• Martinusz
Ankona schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:25:
[...]

Nijhuis, Van Boekel.
Nijhuis goed??
(Als Ajax supporter moet ik nee zeggen O-) )

Kuipers >:)

Iemand VTBL gekeken?

Martinusz wijzigde deze reactie 20-01-2019 21:34 (3%)

• Ankona
  • Nu online
Kuipers alleen als hij buiten Nederland fluit. In de ED is hij meestal vrij zwak. Nijhuis laat idd wat meer toe dan de norm bij de rest. Maar dat is bekend en hij heeft wel een duidelijke lijn. Bij de spelers is hij ook geliefd.

• DeKever
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 01:06
PWM schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:50:
[...]

Echt onbestaanbaar dat het geen penalty was. Een VAR heeft geen enkele zin als dit soort leidsmannen inspraak hebben.

Bij de VAR zitten 3 man. Die moeten gewoon de keuze maken. Dan ligt ie ook op de stip. Nu kom je de ego en eer van Gözübüyük tegen en gebeurt het niet.
Oneens. De scheids is de baas. Klaar. Anders wordt ie loopjongen.

Overigens was het wel een strafschop.

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 07:50

tweakduke

Duke rules the world...

Rondo, VTBL, studio voetbal en Veronica inside.

Serieus Rondo is hopeloos, studio voetbal gaat af en toe.
Veronica inside is meestal wel leuk om naar te kijken, zolang de heren niet teveel over andere onderwerpen gaan praten. Hou het bij het voetbal.

Maar serieus om dan nog een voetbal talkshow te gaan maken. Werkelijk bedenk eens iets nieuws. 8)7
Heb het nog niet bekeken, onhandig tijdstip.

Ik moet zeggen dat de Graafschap goed uit de winterstop is gekomen. Hopelijk kunnen ze weer iets klimmen op de ranglijst. Wel grappig dat de 3 topclubs slecht starten. Misschien iets teveel met de zaakwaarnemers en volgend seizoen bezig geweest?

• repeP
Vincent Dave schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:23:
[...]

Kom eerst maar met argumenten. Wat is lariekoek?

PS. Dit is een discussieforum, gewoon volwassen reageren ipv flink te gaan lopen doen.
Lees je eigen stukje nog eens terug zou ik voor willen stellen. Zelden zulke onzin gelezen. Dat P.S. gedoe van je zegt meer over jou dan over mijn reactie.

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 08:27
DeKever schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:43:
[...]

Oneens. De scheids is de baas. Klaar. Anders wordt ie loopjongen.
wat is daar zo erg aan? het draait om die 22 andere mensen op het veld die iets met de bal doen... die ene vent die jij loopjongen noemt is ondergeschikt...

• mcgloud
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19-04 20:47
Oh oh oh wat heeft Ajax het toch laten liggen vandaag.

<knip>

Doe effe normaal?

Ramzzz wijzigde deze reactie 20-01-2019 22:43 (52%)

iMac Pro 2017 Hackintosh - MacBook Pro 2017 - iPhone 7 - iPad 5 - Xbox One X (gt: RooieReetAap)

• mcgloud
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19-04 20:47
<knip>

Ik was juist best trots om die jongen te zien scoren. Ik weet dat ie er heel hard voor heeft moeten werken sinds hij enkele jaren bij de academie van Willem II begon.

Vitesse gaat er nog spijt van krijgen dat ze 'm zo van de hand hebben gedaan. Gewoon een goede voetballer en goede professional voor een jongen van die leeftijd.

Ramzzz wijzigde deze reactie 20-01-2019 22:54 (40%)

iMac Pro 2017 Hackintosh - MacBook Pro 2017 - iPhone 7 - iPad 5 - Xbox One X (gt: RooieReetAap)

• DeKever
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 01:06
P.O. Box schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:38:
[...]

wat is daar zo erg aan? het draait om die 22 andere mensen op het veld die iets met de bal doen... die ene vent die jij loopjongen noemt is ondergeschikt...
Sorry jongens, ze vonden het geen strafschop.

Als scheidsrechter wil je dat niet moeten zeggen, maar dat vind jij minder belangrijk. Ander argument, het gezag van de scheids wordt ondermijnd. Spelers zullen minder geneigd zijn naar hem te luisteren.

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 08:27
DeKever schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:00:
[...]

Sorry jongens, ze vonden het geen strafschop.

Als scheidsrechter wil je dat niet moeten zeggen, maar dat vind jij minder belangrijk. Ander argument, het gezag van de scheids wordt ondermijnd. Spelers zullen minder geneigd zijn naar hem te luisteren.
Juist wel, want hij is slechts de loopjongen, dus protesteren heeft geen nut. Lijkt me dus een ideale situatie.

• Typhone
PWM schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:50:
[...]

Haha eens. Serdar is een gevaarlijk mannetje met fluiten.

Heerlijk trouwens hoe die Lamprou keihard aangepakt wordt in de Telegraaf. Niet persoonlijk en vals maar wel met feiten. Twee rollers een doelpunt, bal recht op hem af een doelpunt. Kun je onmogelijk mee winnen.

Haal Cillessen!

• aicaramba
  • Nu online
Ik vond die niet gegeven penalty voor Groningen eigenlijk niet zo heel gek.. Hij ging overduidelijk voor de bal en viel daarna onbewust op een niet gevaarlijke manier tegen de tegenstander, die de bal al nooit meer kon hebben. Daarbij viel de groningen spelers nogal makkelijk en overdreven. Ik snap wel dat daar geen penalty voor werd gegeven. IN duels wordt er zovaak na een duel tegen elkaar aangelopen, waardoor een van de spelers wat uit balans raakt, maar er ook geen vrije trap wordt gegeven.

Overigens vond ik de 2e afgekeurde goal van PSV wél twijfelachtig. Ja, Guti raakt de bal met de hand, maar de bal veranderde niet van richting en verliest alleen snelheid. Hij doet z'n best om de bal niet te raken, maar terwijl dat niet lukt geeft hij de keeper méér tijd om de bal te stoppen. Ik vind niet dat hij de bal raakte, waardoor de bal in de goal ging, meer dat de bal in de goal ging ondanks hij werd aangeraakt. Ik snap op zich wel dat hij is afgekeurd, maar ik vind het ook geen uitgemaakte zaak ofzo.

aicaramba wijzigde deze reactie 21-01-2019 07:55 (20%)

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08:37

St@m

@ Your Service

aicaramba schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:53:
Ik vond die niet gegeven penalty voor Groningen eigenlijk niet zo heel gek.. Hij ging overduidelijk voor de bal en viel daarna onbewust op een niet gevaarlijke manier tegen de tegenstander, die de bal al nooit meer kon hebben. Daarbij viel de groningen spelers nogal makkelijk en overdreven. Ik snap wel dat daar geen penalty voor werd gegeven. IN duels wordt er zovaak na een duel tegen elkaar aangelopen, waardoor een van de spelers wat uit balans raakt, maar er ook geen vrije trap wordt gegeven.
Heerenveen denk ik toch?
Dat Lammers niet meer bij de bal kon is totaal irrelevant. Lamprou beukt hem gewoon onderuit, knullig, niet bedoelt wellicht maar gewoon een overtreding. Dus een penalty.
Overigens vond ik de 2e afgekeurde goal van PSV wél twijfelachtig. Ja, Guti raakt de bal met de hand, maar de bal veranderde niet van richting en verliest alleen snelheid. Hij doet z'n best om de bal niet te raken, maar terwijl dat niet lukt geeft hij de keeper méér tijd om de bal te stoppen. Ik vind niet dat hij de bal raakte, waardoor de bal in de goal ging, meer dat de bal in de goal ging ondanks hij werd aangeraakt. Ik snap op zich wel dat hij is afgekeurd, maar ik vind het ook geen uitgemaakte zaak ofzo.
Tja, een bal gaat richting doel en wordt met de hand aangeraakt. Lijkt mij gewoon hands.

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 01:16
De enige twijfel ontstaat denk ik bij mensen omdat Lamprou eerst dat schot niet onder controle krijgt. Als dat onderuit beuken van Lammers gebeurd was zonder dat hij het eerste schot laat glippen, dus Lammers gewoon iets eerder bij de bal geweest was, was dit 1000000% een penalty. Altijd.

Vond het wel mooi hoe zelfs De Boer (meestal niet zo uitgesproken) dit gewoon durft te benoemen als klassejustitie.

• ph4ge
  • Laatst online: 08:15
Typhone schreef op maandag 21 januari 2019 @ 06:36:
[...]

Haha eens. Serdar is een gevaarlijk mannetje met fluiten.

Heerlijk trouwens hoe die Lamprou keihard aangepakt wordt in de Telegraaf. Niet persoonlijk en vals maar wel met feiten. Twee rollers een doelpunt, bal recht op hem af een doelpunt. Kun je onmogelijk mee winnen.

Haal Cillessen!
De Telegraaf moet ook wel. Elke speler die voor Lamprou staat is door de Telegraaf de hemel in geprezen en dus is het ongeloofwaardig als ze ineens kritisch op die spelers worden.

Ik vind het persoonlijk veel te makkelijk om 1 wisselspeler de schuld te geven. Ajax zou zo'n brede selectie hebben, nu ontbreekt er 1 keer 1 speler en gaat het mis en is het allemaal zijn schuld. Als je 3-1 voor staat en een penalty krijgt mag je zelfs zonder keeper het gewoon niet meer weggeven. Als Tadic die bal gewoon maakt wordt het 7-1.

Volgens mij spelen Lamprou zijn achtergrond en zn lengte daar ook een rol bij, Lamprou staat bij voorbaat 2-0 achter bij de fans. Ajax gaf gewoon heel veel kansen weg, Onana zou er ook 2-3 hebben tegen gekregen. Het is ook dankzij Lamprou dat het geen 4-5 werd en de scheidsrechter hielp ook een handje. Alle 4 de goals waren slecht verdedigd en er waren nog wel meer kansen waar slecht verdedigd werd, waaronder de kans helemaal op het einde die Lamprou knap redden. Het was gewoon een terecht puntverlies, Heerenveen verdiende minimaal een punt.

ph4ge wijzigde deze reactie 21-01-2019 08:45 (14%)

SW-0040-8191-9064

• Ankona
  • Nu online
Niet meer bij de bal kunnen is helemaal geen issue. Of is die pingel die VVV tegen ADO kreeg dan ook onterecht? De keeper had de bal in zijn handen en de aanvaller die op de grond lag kon met geen mogelijkheid nog bij die bal.

• Martinusz
Natuurlijk was het een penalty, als het andersom was geweest hadden we ook moord en brand geschreeuwd.
Nou zetten we deze op de lijst van lucky momentje voor Ajax dit seizoen ;) aan de andere kant weet je ook helemaal niet wat voor effect het verder op de wedstrijd zou hebben gehad. Het is niet automatisch zo dat als die pingel gegeven wordt Ajax verloren zou hebben. (edit: of dat ze hem er uberhaupt inschoppen, maar met die kabouter kleine man (@Ramzzz ;) ) op doel zal dat niet heel lastig zijn :X )

Nadeel hiervan is natuurlijk wel dat meneer de scheids in de eerste de beste volgende wedstrijd die hij fluit met Ajax natuurlijk een goedmaak penalty gaat geven aan de tegenstander -O-

Martinusz wijzigde deze reactie 21-01-2019 10:52 (11%)

• Napo
  • Nu online

Napo

aicaramba schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:53:
Ik vond die niet gegeven penalty voor Groningen eigenlijk niet zo heel gek.. Hij ging overduidelijk voor de bal en viel daarna onbewust op een niet gevaarlijke manier tegen de tegenstander, die de bal al nooit meer kon hebben.
Het nooit meer kunnen halen zet ik - na het kijken van de samenvatting - toch nog wat vraagtekens bij. Er zit weinig snelheid in de bal, heeft veel hoogte en als je Ziyech de bal ziet behandelen gaat hij enkel rustig naar de achterlijn. Niet een bal die je met zekerheid binnenhoudt maar ook niet een bal die per definitie uit zal gaan
Daarbij viel de groningen Heerenveen spelers nogal makkelijk en overdreven. Ik snap wel dat daar geen penalty voor werd gegeven.
Deze probeer ik te begrijpen maar het lukt me gewoon niet. Je staat als speler en er komt een andere speler op je inspringen en maakt contact boven je heup, wanneer val je dan niet gemakkelijk en niet overdreven?

De enige reden die ik zie om geen strafschop te geven zou wellicht zijn dat Lammers toch wel hoog komt met zijn been en het derhalve gevaarlijk spel is maar zelfs zover zou ik geeneens durven gaan.
IN duels wordt er zovaak na een duel tegen elkaar aangelopen, waardoor een van de spelers wat uit balans raakt, maar er ook geen vrije trap wordt gegeven.
Tegen elkaar aanlopen - zoals de welbekende schouderduw - is toch wel wat anders dan een keeper die er zo invliegt en de bal compleet mist. Waar een tackle fout is als je te laat bent is zo uitkomen ook fout, juist omdat je te laat bent en de bal compleet mist. Je neemt als speler met zulke acties - zowel spelers als keepers - een risico bij het ingrijpen, het te laat komen is onderdeel van het spel en als je te laat bent maak je vaak een overtreding.

Waarom zou je in het geval van een net iets te late sliding waar de speler wel voor de bal gaat maar deze mist en de tegenstander wel raakt nog voor een overtreding fluiten?

• Ankona
  • Nu online
Meneertje respect? Die leeft in zijn eigen wereld. Die voelt zich echt niet geroepen zich te moeten compenseren.
Tenzij hij zich natuurlijk onzeker voelt. Zoals hij voor zijn eigen ego het leuk vond om te bewijzen dat hij Van Persie rood durft te geven in een volle kuip, zo kan het best zijn dat hij denkt zich te moeten bewijzen omdat hij gisteren overduidelijk niet de ballen had om in de Arena de bal op de stip te leggen. Tja, eigenlijk weet je bij hem nooit hoe hij de boel gaat verkloten.

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:22
donleone83 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:24:
De enige twijfel ontstaat denk ik bij mensen omdat Lamprou eerst dat schot niet onder controle krijgt. Als dat onderuit beuken van Lammers gebeurd was zonder dat hij het eerste schot laat glippen, dus Lammers gewoon iets eerder bij de bal geweest was, was dit 1000000% een penalty. Altijd.

Vond het wel mooi hoe zelfs De Boer (meestal niet zo uitgesproken) dit gewoon durft te benoemen als klassejustitie.
Blijft jammer dat van Leer perse weg wilde, sla ik toch iets hoger aan dat Lamprou wat gewoon een ordinaire grabbelaar is. Bizar dat Ajax geen fatsoenlijke 2e keeper heeft, zou eigenlijk een goeie "kroonprins" moeten zijn, want Onona blijft ook niet langer dan nog max. 1 seizoen. Of is die keeper van 18 jaar echt zo goed ? Er loopt ook nog een jonge Sloveen of Servier rond volgens mij (in Jong Ajax ?).

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 00:05
(jarig!)
Je bedoeld kotarski en el maach.

Kotarski mag van mij betreft wel tweede keeper worden. Is nu helaas gebleseerd.

El maach speelt eigenlijk nog bij o19 maar is doorgeschoven vanwege de blessure van kotarski. Maar hij doet het ook heel goed! Mag van mij vast naar jong ajax.

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Lamprou heeft zijn lengte niet mee, maar ordinaire grabbelaar is ook weer overdreven. Laten we niet vergeten dat Ajax hem gehaald heeft. Dus alle kritiek op hem hoort gewoon thuis bij Ajax. Het is inderdaad bizar dat we geen fatsoenlijke 2e en 3e keeper hebben. Ajax heeft inderdaad Kotarski gehaald, die zit ook regelmatig bij de selectie voor het eerste maar heeft volgens mij nog geen wedstrijd in het eerste gespeeld. Uiteindelijk verwacht ik eigenlijk niet dat er een andere keeper wordt gehaald deze transferperiode.

Overigens typisch dat veel van de eerste keepers van Ajax bij hun volgende club op de bank belanden (Cilissen, Stekelnburg, Vermeer).

Goed over de keerper situatie is genoeg gezegd. Dan de verdediging, traditoneel zou ik haast zeggen is linksback een zwakke positie voor Ajax. Nico valt weg, Wober is er niet meer en Ten Hag kiest dan voor Sinkgraven. Die heeft heel duidelijk laten zien tegen Heerenveen dat hij (nog) niet klaar is voor die positie op dit niveau.

Ik heb de Ligt verschillende keren over rest-verdediging gehoord, nou daar mankeerde het wel aan in de afgelopen wedstrijd. Een van de zaken waar Magallan aan zou moeten werken is dat hij achter in blijft hangen. Wat ik dan niet snap is dat Ten Hag Kristianssen wisselt voor Sinkgraven en Massroui linksback laat spelen. Had Magallan er in gebracht en Blind linksback laten spelen. Deze wedstrijd had een slot op deur nodig. (Hij was overigens aan het warmlopen).

Daarnaast, als je Dolberg opstelt zorg dan ook dat hij iets van aanvoer krijgt. Ik snap alle kritiek op hem maar het wordt hem ook niet makkelijk gemaakt. Zelfde voor Huntelaar, hij maakt een echt Huntelaar doelpunt maar voor de rest heeft hij amper een bal gehad.

• Leon Zwiers
PolarBear schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:06:
Daarnaast, als je Dolberg opstelt zorg dan ook dat hij iets van aanvoer krijgt. Ik snap alle kritiek op hem maar het wordt hem ook niet makkelijk gemaakt. Zelfde voor Huntelaar, hij maakt een echt Huntelaar doelpunt maar voor de rest heeft hij amper een bal gehad.
Maar Huntelaar maakt m wel. Kan je van Dolberg niet zeggen. Die knul lijkt me klaar bij Ajax. Genoeg kansen gehad. Hij maakt het al 2 jaar niet waar nu.
PolarBear schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:06:
Ik heb de Ligt verschillende keren over rest-verdediging gehoord, nou daar mankeerde het wel aan in de afgelopen wedstrijd. Een van de zaken waar Magallan aan zou moeten werken is dat hij achter in blijft hangen. Wat ik dan niet snap is dat Ten Hag Kristianssen wisselt voor Sinkgraven en Massroui linksback laat spelen. Had Magallan er in gebracht en Blind linksback laten spelen. Deze wedstrijd had een slot op deur nodig. (Hij was overigens aan het warmlopen).
De keuze voor Sinkgraven was een rare ja, die moet je komende zomer lekker laten gaan. Eigenlijk hadden ze dus 2 man op t veld die er voor spek en bonen in stonden en misten ze de vaste keeper. En direct donderd het als een kaartenhuis in elkaar. Vandaar dat ik enige tijd geleden zei dat het bij Ajax komende tijd best wel eens mis kan gaan als ze daadwerkelijk de verwachtte spelers van de hand gaan doen. :P :P

• toolkist
ph4ge schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:27:
Volgens mij spelen Lamprou zijn achtergrond en zn lengte daar ook een rol bij, Lamprou staat bij voorbaat 2-0 achter bij de fans. Ajax gaf gewoon heel veel kansen weg, Onana zou er ook 2-3 hebben tegen gekregen. Het is ook dankzij Lamprou dat het geen 4-5 werd en de scheidsrechter hielp ook een handje.
Zijn achtergrond (jeugd Feyenoord) kan me echt niks boeien. Voordat ie naar Feyenoord ging zat ie bij Ajax (en daar moest ie toen volgens mij weg wegens z'n gebrek aan lengte).
Zijn lengte zorgt er inderdaad wel voor dat ie 1-0 achter staat, en gisteren heeft ook uitgebreid bewezen waarom. Als je gestrekt gaat en dan nog ruim een hand tekort komt om de hoek af te dekken (bij de 1-1), terwijl je positionering goed was, tja.
Dat ie de 4-4 niet heeft ok, dat kan gebeuren als je besluit om die bal niet aan te vallen maar op de lijn te blijven staan. Maar bij geen van de andere 3 doelpunten heb ik het idee dat Onana ze niet gehouden zou hebben.
En natuurlijk is het niet alleen de schuld van Lamprou. Het hele team dacht er te makkelijk over, inclusief Ten Hag. Ziyech had bijvoorbeeld al bij de rust gewisseld moeten worden, die liep alleen maar gefrustreerd over het veld zn eigen acties te lang door te voeren. En wie bedenkt het om 8 aanvallend ingestelde spelers op te stellen en maar 1 a 2 die in beginsel verdedigend denken (keeper niet meegerekend)?? 7(8)7
En dan vooral ook nog tot de 70e minuut durven wachten met ingrijpen.

• PolarBear
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:23:
[...]

Maar Huntelaar maakt m wel. Kan je van Dolberg niet zeggen. Die knul lijkt me klaar bij Ajax. Genoeg kansen gehad. Hij maakt het al 2 jaar niet waar nu.
Dolberg maakte een prima kopbal die net zo lastig was als de kans van Huntelaar.
De keuze voor Sinkgraven was een rare ja, die moet je komende zomer lekker laten gaan. Eigenlijk hadden ze dus 2 man op t veld die er voor spek en bonen in stonden en misten ze de vaste keeper. En direct donderd het als een kaartenhuis in elkaar. Vandaar dat ik enige tijd geleden zei dat het bij Ajax komende tijd best wel eens mis kan gaan als ze daadwerkelijk de verwachtte spelers van de hand gaan doen. :P :P
Nou ja het kaartenhuis donderd in elkaar is wel wat overdreven. Net als PSV uit maakt Ten Hag bepaalde keuzes die (vanaf de tribune) niet de beste lijken. Beide keren in de verdediging ook nog. Ik denk dat met de huidige selectie er een betere, andere keuze had kunnen worden gemaakt, zeker qua wissels.

Sinkgraven en zeker Lamrpou missen ritme en wedstrijden. Een keeper die niet op enige regelmaat echte wedstrijden keept zal het altijd lastig hebben. En nu dit seizoen Lamprou niet in het 2e mag keepen maakt het lastiger. Dat in combinatie met niet het volle vertrouwen hebben en niet de ideale lichaamsbouw hebben maakt het voor Lamprou wel heel lastig. Uiteindelijk had Ajax hem nooit moeten halen als keeper (dat kan je Lamprou toch amper verwijten).

• Leon Zwiers
PolarBear schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:34:
[...]

Dolberg maakte een prima kopbal die net zo lastig was als de kans van Huntelaar.
Maar geen goal he. Een spits die geen goals maakt, vaak op verkeerde plekken staat. En een beetje ongeinteresseerd over t veld sjokt.... Ik zou m laten banken. Hoeveel krediet die gast heeft gekregen na een half goed seizoen is bizar.

Men blijft die gast maar verdedigen..."maar hij leidt verdedigers af!" Ja, dat doet een verdediger die vooraan staat ook. de Ligt in de 16 is gevaarlijker dan Dollie. :P

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:38:
[...]

Maar geen goal he. Een spits die geen goals maakt, vaak op verkeerde plekken staat. En een beetje ongeinteresseerd over t veld sjokt.... Ik zou m laten banken. Hoeveel krediet die gast heeft gekregen na een half goed seizoen is bizar.

Men blijft die gast maar verdedigen..."maar hij leidt verdedigers af!" Ja, dat doet een verdediger die vooraan staat ook. de Ligt in de 16 is gevaarlijker dan Dollie. :P
Wees gerust, tegen Feyenoord scoort ie weer :)

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Martinusz schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:04:
Natuurlijk was het een penalty, als het andersom was geweest hadden we ook moord en brand geschreeuwd.
Nou zetten we deze op de lijst van lucky momentje voor Ajax dit seizoen ;) aan de andere kant weet je ook helemaal niet wat voor effect het verder op de wedstrijd zou hebben gehad. Het is niet automatisch zo dat als die pingel gegeven wordt Ajax verloren zou hebben. (edit: of dat ze hem er uberhaupt inschoppen, maar met die kabouter op doel zal dat niet heel lastig zijn :X )

Nadeel hiervan is natuurlijk wel dat meneer de scheids in de eerste de beste volgende wedstrijd die hij fluit met Ajax natuurlijk een goedmaak penalty gaat geven aan de tegenstander -O-
Nu is het wel klaar met die denigrerende benamingen.

offtopic:
Het insider-geintje heeft op een gegeven moment wel een erg lange baard.

Hoe lang ben je zelf?

Natuurlijk is lengte een gegeven in elke sport, maar Lamprou wordt afgemaakt op precies datgene waar hij niets aan kan doen, terwijl die zo geprezen defensie van Ajax er stevig voor schut stond, Blind en De Ligt voorop.

De keeper is alleen zo erg nodig als je erg slecht verdedigt.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Leon Zwiers
Martinusz schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:46:
[...]

Wees gerust, tegen Feyenoord scoort ie weer :)
Dat is geen bewijs. Dat lukt inmiddels zelfs PEC drie keer. :+

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 25-04 13:36

Baseman77

We move

Martinusz schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:04:
Nadeel hiervan is natuurlijk wel dat meneer de scheids in de eerste de beste volgende wedstrijd die hij fluit met Ajax natuurlijk een goedmaak penalty gaat geven aan de tegenstander
Dat zou dan de eerste (!) keer zijn dat Gözübüyük een penalty geeft tegen Ajax:
Via Twitter:
Bart Frouws @bartf
Ajax heeft in 24 competitiewedstrijden onder leiding van Serdar Gözübüyük nog nooit een strafschop tegen gekregen (thuis & uit).
De 19 andere clubs die meer dan zes Eredivisieduels hebben gespeeld met Gözübüyük als scheids kregen minimaal één penalty tegen.
Dat die gast überhaupt nog mag fluiten...omhoog gepraat door de KNVB omdat ze een scheidsrechter van allochtone afkomst nodig hadden, maar hij bewijst jaarlijks waardeloos te zijn. Beschamend.

Los hiervan:
Lammers _/-\o_
PSV |:(
Wat een weekend zeg!

Baseman77 wijzigde deze reactie 21-01-2019 11:15 (3%)

• Martinusz
Baseman77 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:13:
[...]

Via Twitter:
RESPECT! :+

• PolarBear
  • Niet online
Ik snap kritiek op de scheidsrechters maar wie wil er nog in hemelsnaam nog scheids worden? Je zal eerst vlieguren moeten maken op amateurniveau en 3e/2e/Keukenkampioen divisie. Met andere woorden kost heel veel tijd, weinig waardering (ook in geld) en altijd bakken met kritiek. En op amateurvelden kan je ook nog eens fysiek belaagd worden (dat is in ieder geval het beeld). Dat terwijl een goede scheids wel nodig is voor een goede pot voetbal.

Gevolg is een hele smalle basis van goede scheidsrechters waardoor Gözübüyük en andere die eigenlijk niet geschikt zijn toch elke week fluiten.

• JST94
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-04 09:56
Leon Zwiers schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:38:
[...]

Zo slecht doet Dolberg het toch niet? Dolberg is in 12 Eredivisieduels betrokken bij 10 doelpunten (7 goals, 3 assists). Alleen tegen PSV, Feyenoord, NAC en Heerenveen wist hij geen doelpunt en/of assist te maken.

Zou Dolberg best bij Feyenoord wilen zien, de Deen die nu bij ons voorin loopt is tot nu toe een one season wonder. Hadden we hem maar verkocht voor 20 miljoen een jaar terug. :z

@_JST94 | Feyenoord Rotterdam

• Typhone
@Ramzzz
Natuurlijk is lengte een gegeven in elke sport, maar Lamprou wordt afgemaakt op precies datgene waar hij niets aan kan doen, terwijl die zo geprezen defensie van Ajax er stevig voor schut stond, Blind en De Ligt voorop.
Goal 3 en goal 4 van Heerenveen staan wel even mooi op zijn conto. Bij de 4e is hij bezig met de eigen verdedigers en goal 3 wordt nog net niet tegen hem aangeschoten. Maakt niet zoveel uit hoe goed of slecht een verdediging is maar dat soort ballen pakte Hahn aan de andere kant wel en die kreeg er ook een paar hard op zich afgeschoten van dichtbij. Achteraf is die gemiste penalty wel erg duur geweest.

Wat betreft de scheidsrechter... niet zo lopen te klagen over een penalty terwijl een 100% vasthouden moment begin tweede helft bij een counter van Ajax geen geel opleverde. Ik kan me geen wedstrijd herinneren waarin dat geen gele kaart was behalve bij hem. Als een scheids zo over het veld loopt dan is het maar de vraag of je op die manier een terechte strafschop gaat zien ja/nee en valt een Serdar dus onder het fenomeen: marchanderen. Want het was natuurlijk een penalty.

Nog een laatste noot die voor de niet Ajax volgers wellicht over het hoofd is gezien. Lamprou stond ook te keeper in Orlando. Dat ging ook akelig fout om dezelfde redenen als gisteren. Het mooie is dat een lange keeper ook geen garantie voor succes is natuurlijk (die uit Emmen) maar meer reach heeft een lange keeper sowieso.

Hoofdschuldige hier is natuurlijk Erik ten Hag:

Wie begint er nu in godsnaam met Sinkgraven op links, zet later Mazraoui op links (???) terwijl dit volkomen logisch zou zijn geweest: Mazraoui, De Ligt, Magallan, Blind.
We krijgen f*cking 4 goals om de oren terwijl we er voor de winterstop in totaal 8 tegen hebben gehad. Als je dan net van een trainingskamp afkomt dan weet je genoeg toch?

Typhone wijzigde deze reactie 21-01-2019 11:40 (18%)

• PolarBear
  • Niet online
@Typhone Je hebt helemaal gelijk dat Lamprou gewoon niet de ideale 2e keeper is. Neemt niet weg dat als Onana op doel had gestaan hij wel een aantal hele goede reddingen had moeten maken. En Sinkgraven was gewoon niet goed genoeg verdedigend, Blind leed een keer (volgens mij 2e of 3e doelpunt) balverlies bij de middenlijn en keek vooral verongelijkt om hem heen en liet zijn man gaan. De doelpunten van Ajax waren ook niet allemaal onhoudbaar trouwens.

Lang verhaal kort, ik zou niet weten wie bij Ajax voldoende scoorde afgelopen zondag. Met z'n alle door het ijs gezakt.

• Typhone
PolarBear schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:44:
@Typhone Je hebt helemaal gelijk dat Lamprou gewoon niet de ideale 2e keeper is. Neemt niet weg dat als Onana op doel had gestaan hij wel een aantal hele goede reddingen had moeten maken. En Sinkgraven was gewoon niet goed genoeg verdedigend, Blind leed een keer (volgens mij 2e of 3e doelpunt) balverlies bij de middenlijn en keek vooral verongelijkt om hem heen en liet zijn man gaan. De doelpunten van Ajax waren ook niet allemaal onhoudbaar trouwens.

Lang verhaal kort, ik zou niet weten wie bij Ajax voldoende scoorde afgelopen zondag. Met z'n alle door het ijs gezakt.
True, wel weer het mentale aspect bij Ajax waarop ze door de mand vallen. Dat is zorgelijk want dat leek voor de winterstop helemaal geen probleem te zijn. Sinkgraven heb ik - bij Ajax - nog nooit goed gevonden. Beetje een Sulejmani verhaal maar dan andersom.

• PolarBear
  • Niet online
Ajax moet stoppen met middenvelders/aanvallers als backs om te scholen. Als volgens jaar de Ligt wegvalt gaat ook veel meer opvallen dat Massroui verdediged niet zijn mannetje staat.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
Nou hebben jullie het graag over Sinkgraven en Lamprou, maar grootverdiener Blind kwam ook niet al te best uit de verf gisteren. Niet voor het eerst trouwens.

Dolberg gaat gewoon scoren komende zondag, en Schone jaagt hem wederom in de kruising van 30 meter. Vaste prik enzo.

PSN: lekkerboeie86

• toolkist
Baseman77 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:13:
[...]

Via Twitter:

[...]

Dat die gast überhaupt nog mag fluiten...omhoog gepraat door de KNVB omdat ze een scheidsrechter van allochtone afkomst nodig hadden, maar hij bewijst jaarlijks waardeloos te zijn. Beschamend.

Los hiervan:
Lammers _/-\o_
PSV |:(
Wat een weekend zeg!
Die twitterstatistiek zegt zo natuurlijk helemaal niks, het gaat erom hoe vaak ie em niet gegeven heeft terwijl dat wel had gemoeten.
Pagina: 1 ... 209 210 211 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True