Volgens mij moet ik blij zijn dat ik zelf moest voetballen. Hoe kan het nou verlenging zijn...
Kort samengevat; erbarmelijk slecht spel in een slakkentempo. Niet om aan te zien. Enige doelpunt uit een penalty, geen goede kansen gehad in de eerste 90 minuten..Terranova schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:46:
Volgens mij moet ik blij zijn dat ik zelf moest voetballen. Hoe kan het nou verlenging zijn...
Zoals het huidige beeld dus ongeveer.
[ Voor 5% gewijzigd door snmght op 19-12-2018 22:50 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Verwacht wel een schadevergoeding van Fox. Dit is schandalig dat het überhaupt wordt uitgezonden. Wat een droevig zooitje.
Is geen golden goal heVerwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:51:
PENALTY scheids. Zijn wij van deze wedstrijd af.
Kan Fox niet veel aan doen dat Ajax zo lamlendig slecht speelt. ..DoeEensGek schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:49:
Verwacht wel een schadevergoeding van Fox. Dit is schandalig dat het überhaupt wordt uitgezonden. Wat een droevig zooitje.
Lamprou met een goede redding
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Mogen ze sowieso wel gaan doen wmb.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:51:
[...]
Ik weet het maar dan kan Ajax alvast gaan douchen
Phoe... zo’n kans heeft Ajax nog niet gehad. Slecht ingeschoten van die spits van Roda.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
RKC?Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:53:
Lamprou wat doe je nu ga lekker douchen en dan heeft RKC een mooi lang ere rondje
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ben trouwens op zich wel benieuwd of Lamprou een penalty zou kunnen pakken.
Ik denk dat we dit gewoon snoeihard gaan verliezen

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
“wordt ik”?Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:55:
Oeps zo lamlendig wordt ik van deze wedstrijd
Verwijderd
Ga lekker ergens anders Taalnazi spelen

Enige wat je nu aan het doen bent is het melden van fouten van anderen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2018 22:58 ]
Alleen bij schoten door het midden maakt hij een kans, alles naar de hoeken is hij kansloos.snmght schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:55:
Alles boven de anderhalve meter is hij kansloos.Han schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:58:
[...]
Alleen bij schoten door het midden maakt hij een kans, alles naar de hoeken is hij kansloos.
Lange tenen?Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:57:
[...]
Aangezien Onana warmloopt....snmght schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:55:
Kusje er op?Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:57:
Onana er bij strafschoppen... tot zo ver het vertrouwen in Lamprou
Zal wel niet te veel vertrouwen in zijn van wel. Zolang ze niet te ver de hoek in schieten... :+:
Roda baalt, hadden met 15 man op Panenka's getraind.
[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 19-12-2018 23:03 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Mwah, Onana is gewoon een penaltykillerHan schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:02:
[...]
Kusje er op?
Onana er bij strafschoppen... tot zo ver het vertrouwen in Lamprou
Dolberg

Zonde. Dolberg kopte eerder ook al aardig richting keeper.
[ Voor 10% gewijzigd door snmght op 19-12-2018 23:06 ]
Ja die kan 't wel. En Lamprou heeft simpelweg zijn lengte niet echt mee. Kun je het als keeper prima mee doen maar een strafschoppenserie wordt dan toch wel lastig.Terranova schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:03:
[...]
Mwah, Onana is gewoon een penaltykiller
Overigens is de afgang wel compleet als Onana er in komt en we de strafschoppenserie alsnog verliezen.
[ Voor 13% gewijzigd door snmght op 19-12-2018 23:05 ]
Ten Hag wil gewoon een VanGaaltje afvinken.
Heeft Roda eigenlijk altijd zoveel ruimte over buiten de zijlijnen of hebben ze het veld zo klein mogelijk gemaakt?
Verwijderd
Vraag mij af of we dan ook een mooie karate kid actie zienOPSLAGHOND schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:06:
Ten Hag wil gewoon een VanGaaltje afvinken.
Geen idee... lijkt me niet dat je een kunstgrasveld eenvoudig kan aanpassen.toolkist schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:08:
Heeft Roda eigenlijk altijd zoveel ruimte over buiten de zijlijnen of hebben ze het veld zo klein mogelijk gemaakt?
De rode kaart actie van Muller op Nico was perfect ...Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:08:
[...]
Vraag mij af of we dan ook een mooie karate kid actie zien
Zou wat zijn als Onana een blunder maakt in de verlenging
Gewoon kalklijnen anders zetten?Han schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:09:
[...]
Geen idee... lijkt me niet dat je een kunstgrasveld eenvoudig kan aanpassen.
Die Eiting staat echt overal in de weg, die heeft echt niks te zoeken in Ajax 1.
[ Voor 15% gewijzigd door toolkist op 19-12-2018 23:13 ]
Verwijderd
Wat fluiten die Roda fans. Ze hadden gehoopt op de strafschoppen en nu gaat die droom ook wel over.
Heeft vermoedelijk ook met de huidskleur van Onana te maken. Groot deel van de aanhang van Roda leeft wat dat aangaat nog een paar eeuwen terug.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:12:
Wat fluiten die Roda fans. Ze hadden gehoopt op de strafschoppen en nu gaat die droom ook wel over.
* snmght heeft de eerste 25 jaar van zijn leven op een steenworp afstand van het Parkstad Limburg Stadion gewoond.
Wat een drama... qua overwicht verdient Ajax de overwinning maar vanwege het slechte spel verdienen ze de uitschakeling. Sowieso kuddo’s voor de inzet van Roda, ze bleven er gedisciplineerd en vol inzet spelen.
Penalty’s tegen Duitsers, wordt niks dus
Float like a butterfly, sting like a bee.
Eigenlijk gun je die supporters van Roda gewoon een feestje
Nah...Han schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:19:
Eigenlijk gun je die supporters van Roda gewoon een feestje
Die had Lamprou ook gehad!
Lol... Onana, held
De Ligt doet even mee in de malaise
Lol, die neemt nooit meer een penalty.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Jouw stream loopt een beetje achter volgens mij
ik zeg niks, maar ik heb het idee dat je gelijk hebtHan schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:24:
[...]
Jouw stream loopt een beetje achter volgens mij
Als iemand bij Ajax bedenkt om een panenka te doen-> verkopen
Nou dat was wel echt een einde in de geest van de wedstrijd.
Hoe durf je te juichen?
Nou dat was wel echt een einde in de geest van de wedstrijd.
Hoe durf je te juichen?
[ Voor 42% gewijzigd door toolkist op 19-12-2018 23:25 ]
Ajax zit al in de bus terugYemoke schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:25:
ik zeg niks, maar ik heb het idee dat je gelijk hebt
Godverdomme nog zon beker wedstrijd ook. Erge is dat dit me een uur slaap kost

XXXVI
Bij mij op tv wel
Man man man man man. Snel vergeten dit en hopelijk eenmalig.
Twee vingers in de neus...
Life is what happens while you're busy making other plans
prima toch zo, Ajax weer met beide benen op de grond, penalties geoefend en toch nog door in de beker.
Nou Wat een eind ook.... maar wel mooi door. Roda heeft op basis van het veld spel geen recht gehad op overwinning. Ajax was wel erg dramatisch maar ja weten we ook weer waarom Eiting niet in de basis hoort. Net als Labyad en Kristensen. Neres mag van mij ook gewoon weer plaats nemen naast hen. Man man man wat een ontzettende zaadpartij was dit....
En Onana is wel een penaltyheld!
En Onana is wel een penaltyheld!
Gewoon weer Feyenoord loten dan is motiveren in ieder geval geen probleem.ephymerous schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:26:
Joepie gewonnen!
Volgende ronde tegen Feyenoord graag, dan winnen we wél gewoon met het spel wat we vanavond hebben laten zien.

Volgende ronde tegen Feyenoord graag, dan winnen we wél gewoon met het spel wat we vanavond hebben laten zien.
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 19-12-2018 23:28 ]
Wat een prutswedstrijd van Ajax.... je zou bijna denken dat Ziyech niet mee deed
Blind koos in ieder geval Panenkiaal voor het midden dus die voldoet toch wel aan jouw stelling lijkt metoolkist schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:25:
Als iemand bij Ajax bedenkt om een panenka te doen-> verkopen
Zul je zien dat zij zich morgen verslikken in FCUdutchgio schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:28:
[...]
Gewoon weer Feyenoord loten dan is motiveren in ieder geval geen probleem.
XXXVI
Ik hoop sowieso dat dat voor Utrecht een slijtageslag gaat worden (met het oog op zondag)ephymerous schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:33:
[...]
Zul je zien dat zij zich morgen verslikken in FCU
Life is what happens while you're busy making other plans
Arme Lamprou, je breekt zo'n jongen nu helemaal met die wissel.
Dit was eerder een slecht uitgevoerde variant van Neeskens.P.O. Box schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:29:
[...]
Blind koos in ieder geval Panenkiaal voor het midden dus die voldoet toch wel aan jouw stelling lijkt me
Nou, Ajax gaat deze zomer natuurlijk de halve basiself kwijtraken. Nu blijkt wel dat degenen daarachter tekort komen. Wat een verschil tussen het team wat er normaal staat en dit team van vanavond zeg. Overmars mag wel flink de knip trekken.
ja klopt helemaal maar dan nog doe je met dat materiaal mee voor de titel in tegenstelling tot feyenoordLeon Zwiers schreef op donderdag 20 december 2018 @ 01:02:
Nou, Ajax gaat deze zomer natuurlijk de halve basiself kwijtraken. Nu blijkt wel dat degenen daarachter tekort komen. Wat een verschil tussen het team wat er normaal staat en dit team van vanavond zeg. Overmars mag wel flink de knip trekken.
Nou, als je het tegen Roda al moeilijk hebt doe je helemaal niet mee voor de titel met dat materiaal. En waarom je Feyenoord er nou weer bij haalt...........Erik82 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 01:07:
[...]
ja klopt helemaal maar dan nog doe je met dat materiaal mee voor de titel in tegenstelling tot feyenoord

Kom net thuis van allerlei activiteiten , wil jullie bedanken voor meer lees entertainment als de wedstrijd die ik half gezien had was 
Nu hopen op een gesloopt utrecht zondag
Nu hopen op een gesloopt utrecht zondag
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Kom op, je weet zelf ook best wel dat je nu appels met peren aan het vergelijken bent. Zoals je nu redeneert zou PSV in het zelfde schuitje zitten aangezien zij een ronde eerder al verloren van RKC, dat nota bene nog slechter is dan Roda JC. En toch staan PSV bovenaan aan de ranglijst.Leon Zwiers schreef op donderdag 20 december 2018 @ 01:20:
Nou, als je het tegen Roda al moeilijk hebt doe je helemaal niet mee voor de titel met dat materiaal.
Het feit is dat Ajax op 8 van de 11 posities veranderingen had doorgevoerd. Dus het zegt helemaal niks en redenering is gewoon zo scheef als wat.
Gisteravond werd gewoon maar weer eens duidelijk dat elf spelers op het veld geen elftal hoeft te zijn en dat je met verdedigen een heel eind kan komen.
Niet happen, gewoon onzinEn waarom je Feyenoord er nou weer bij haalt...........
Op basis van deze wedstrijd kan je die conclusie helemaal niet trekken. Als deze elf wekelijks op het veld zouden staan dan had je wellicht een punt, maar nu niet. Sowieso is een bekerwedstrijd totaal anders, maar een doordeweekse bekerwedstrijd (ook nog uit op plastic) is alles behalve een graadmeter.Leon Zwiers schreef op donderdag 20 december 2018 @ 01:02:
En ja, spelers als de Ligt, Ziyech en de Jong zullen wellicht vertrekken maar bij Ajax zijn ze zich daar al lang op aan het inspelen. Sterker nog, de eerste aanwinsten voor volgend seizoen komen over enkele weken al binnen. En de knip trekken is geen probleem aangezien de verrekkende spelers bij Ajax doorgaans het viervoudige opleveren dan dat de opvolgers kosten, dus dat zit wel snor. Laat dat maar aan Overmars over, die kan dat prima aan
[ Voor 37% gewijzigd door Han op 20-12-2018 05:33 ]
Ja, iets te snel gehapt op de trollHan schreef op donderdag 20 december 2018 @ 05:24:
[...]
Kom op, je weet zelf ook best wel dat je nu appels met peren aan het vergelijken bent.
Niet helemaal met je eens. Je ziet dat zonder bepaalde spelers (vooral Ziyech en de Jong) Ajax toch een heel stukkie minder is. Op plastic speelt Ajax normaliter toch meestal beter dan de andere linkerrijtje clubs.Han schreef op donderdag 20 december 2018 @ 05:24:
[...]
Op basis van deze wedstrijd kan je die conclusie helemaal niet trekken. Als deze elf wekelijks op het veld zouden staan dan had je wellicht een punt, maar nu niet. Sowieso is een bekerwedstrijd totaal anders, maar een doordeweekse bekerwedstrijd (ook nog uit op plastic) is alles behalve een graadmeter.
En ja, spelers als de Ligt, Ziyech en de Jong zullen wellicht vertrekken maar bij Ajax zijn ze zich daar al lang op aan het inspelen. Sterker nog, de eerste aanwinsten voor volgend seizoen komen over enkele weken al binnen. En de knip trekken is geen probleem aangezien de verrekkende spelers bij Ajax doorgaans het viervoudige opleveren dan dat de opvolgers kosten, dus dat zit wel snor. Laat dat maar aan Overmars over, die kan dat prima aan
Denk dat Ajax komende zomer Onana, de jong, de Ligt, Ziyech, Tagliafico en misschien Neres kwijtraakt. Lijkt me een te grote aderlating om met aankopen die nog moeten wennen aan het land en elkaar op te moeten vullen. Je moet ook maar de mazzel hebben dat de aangetrokken spelers het goed gaan doen, en dat is bij Ajax de laatste jaren niet altijd even goed gegaan.
Er zakten er gisteren iig een paar aardig door het ijs (Eiting, Labyad, Neres)
Ik lees nu het wedstrijdverslag live aan de hand van jullie reacties. En sliep dus ruim een uur eerder dan jullie 😎. En dat bleek een goeie move (achteraf).ephymerous schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:26:
@Leon Zwiers
De Jong speelde gewoon. En die speelde ernstig slecht.
[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 20-12-2018 06:35 ]
Oh johTyphone schreef op donderdag 20 december 2018 @ 06:34:
[...]
Ik lees nu het wedstrijdverslag live aan de hand van jullie reacties. En sliep dus ruim een uur eerder dan jullie 😎. En dat bleek een goeie move (achteraf).
@Leon Zwiers
De Jong speelde gewoon. En die speelde ernstig slecht.
Cillisen is er ook niet slechter van geworden.Vincent Dave schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:46:
Arme Lamprou, je breekt zo'n jongen nu helemaal met die wissel.
Onana staat bekend als penaltykiller, dan is zo'n wissel niet zp gek.
Ik denk dat Tagliafico, Neres en Onana 'pech' hebben.Leon Zwiers schreef op donderdag 20 december 2018 @ 05:47:
[...]
Ja, iets te snel gehapt op de troll
[...]
Niet helemaal met je eens. Je ziet dat zonder bepaalde spelers (vooral Ziyech en de Jong) Ajax toch een heel stukkie minder is. Op plastic speelt Ajax normaliter toch meestal beter dan de andere linkerrijtje clubs.
Denk dat Ajax komende zomer Onana, de jong, de Ligt, Ziyech, Tagliafico en misschien Neres kwijtraakt. Lijkt me een te grote aderlating om met aankopen die nog moeten wennen aan het land en elkaar op te moeten vullen. Je moet ook maar de mazzel hebben dat de aangetrokken spelers het goed gaan doen, en dat is bij Ajax de laatste jaren niet altijd even goed gegaan.![]()
Er zakten er gisteren iig een paar aardig door het ijs (Eiting, Labyad, Neres)
Overmars is ook niet gek natuurlijk. Veel geld komt er al wel binnen en nog meer is leuk, maar 6(!) Basisspelers weg doen kun je niet opvangen.
Ik mag hopen dat het blijft bij Ziyech, Frenkie en De Ligt. De kans dat je dat weet op te vangen is al vrij klein.
Onana wilde afgelopen jaar al weg, die kan je echt niet houden. Tagliafico kan je bij een goede aanbieding wellicht nog wel houden, maar de sterkhouders van dit Ajax zijn m.i onhoudbaar. (de Ligt, Onana, Ziyech)dutchgio schreef op donderdag 20 december 2018 @ 06:59:
[...]
Ik denk dat Tagliafico, Neres en Onana 'pech' hebben.
Overmars is ook niet gek natuurlijk. Veel geld komt er al wel binnen en nog meer is leuk, maar 6(!) Basisspelers weg doen kun je niet opvangen.
Ik mag hopen dat het blijft bij Ziyech, Frenkie en De Ligt. De kans dat je dat weet op te vangen is al vrij klein.
Grappig, als Feyenoord 6-7 basisspelers mist in een wedstrijd en slecht speelt cq punten verliest dan valt dit topic over elkaar heen om te roepen dat dat geen excuus is en ze maar zo'n brede selectie als Ajax en PSV hadden moeten hebben.Han schreef op donderdag 20 december 2018 @ 05:24:
[...]
Kom op, je weet zelf ook best wel dat je nu appels met peren aan het vergelijken bent. Zoals je nu redeneert zou PSV in het zelfde schuitje zitten aangezien zij een ronde eerder al verloren van RKC, dat nota bene nog slechter is dan Roda JC. En toch staan PSV bovenaan aan de ranglijst.
Het feit is dat Ajax op 8 van de 11 posities veranderingen had doorgevoerd. Dus het zegt helemaal niks en redenering is gewoon zo scheef als wat.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zit je nou te trollen? We hebben het over de wedstrijd van Ajax, totaal onnodig om Feyenoord hier bij te betrekkenph4ge schreef op donderdag 20 december 2018 @ 07:42:
Grappig, als Feyenoord 6-7 basisspelers mist in een wedstrijd en slecht speelt cq punten verliest dan valt dit topic over elkaar heen om te roepen dat dat geen excuus is en ze maar zo'n brede selectie als Ajax en PSV hadden moeten hebben.
Maar even serieus; er is niemand die het als excuus gebruikt, de wedstrijd van Ajax was ontzettend belabberd, zowel de vaste krachten als de reguliere bankzitters die speelden gisteren presteerden allemaal ondermaats.
Maar daar ging de discussie niet over, ik denk dat je iets te selecetief leest. Er werd gesteld dat de wedstrijd van gisteren de norm zou zijn wanneer bepaalde spelers zouden vertrekken aankomende zomer. En dat is natuurlijk gewoon flauwekul. Net als gaan roepen dat op basis van het vertoonde spel Ajax geen aanspraak zou maken op de titel. Dat zijn gewoon appels met peren, gisteren was geen competitie, geen CL of andere belangrijke wedstrijd. Een ploeg als Ajax speelt hoofdzakelijk voor twee competities; de eredivisie en de Europese competitie. De beker is echt bijzaak en je ziet gewoon overduidelijk dat er blijbaar moeilijk motivatie te vinden is om tot het gaatje te gaan en dat ze Roda onderschat hebben. Als je die twee zaken combineert met het feit dat er een ploeg stond die niet elke week in deze samenstelling speelt dan krijg je een wedstrijd zoals die van gisteravond.
Ik had er overigens geen traan om gelaten wanneer ze waren uitgeschakeld, helemaal omdat de directe concurrent van voor het kampioenschap nog maar op één front actief is en zich hier compleet op kan richten.
Maar mocht het enige troost voor een ieder zijn die Ajax geen warm hart toe draagt; zelfs in deze samenstelling had Ajax dit Roda met 0-3/0-4 moeten oprollen, er gelden geen excuses voor het slechte spel.
Selecetief? Really? Wat een slechte grammarnazi ben je!Han schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:27:
[...]
Zit je nou te trollen? We hebben het over de wedstrijd van Ajax, totaal onnodig om Feyenoord hier bij te betrekken
Maar even serieus; er is niemand die het als excuus gebruikt, de wedstrijd van Ajax was ontzettend belabberd, zowel de vaste krachten als de reguliere bankzitters die speelden gisteren presteerden allemaal ondermaats.
Maar daar ging de discussie niet over, ik denk dat je iets te selecetief leest. Er werd gesteld dat de wedstrijd van gisteren de norm zou zijn wanneer bepaalde spelers zouden vertrekken aankomende zomer. En dat is natuurlijk gewoon flauwekul. Net als gaan roepen dat op basis van het vertoonde spel Ajax geen aanspraak zou maken op de titel. Dat zijn gewoon appels met peren, gisteren was geen competitie, geen CL of andere belangrijke wedstrijd. Een ploeg als Ajax speelt hoofdzakelijk voor twee competities; de eredivisie en de Europese competitie. De beker is echt bijzaak en je ziet gewoon overduidelijk dat er blijbaar moeilijk motivatie te vinden is om tot het gaatje te gaan en dat ze Roda onderschat hebben. Als je die twee zaken combineert met het feit dat er een ploeg stond die niet elke week in deze samenstelling speelt dan krijg je een wedstrijd zoals die van gisteravond.
Ik had er overigens geen traan om gelaten wanneer ze waren uitgeschakeld, helemaal omdat de directe concurrent van voor het kampioenschap nog maar op één front actief is en zich hier compleet op kan richten.
Maar mocht het enige troost voor een ieder zijn die Ajax geen warm hart toe draagt; zelfs in deze samenstelling had Ajax dit Roda met 0-3/0-4 moeten oprollen, er gelden geen excuses voor het slechte spel.
Ik ben het deels met je eens, maar om de reden dat PSV er al uit ligt er ook maar uitgeknikkerd te worden? Nee ik zou het schandalig hebben gevonden als Ajax er nu uit zou liggen. Je ziet toch wel wat een goed ingespeeld team kan, hier was het niet een team maar 11 spelers die maar wat deden. Ik denk dat het zondag al weer helemaal anders is.
Het zou net zo schandalig zijn geweest als dat PSV door RKC er wordt uitgegooid, ook al speel je met het 2e elftal, je hoort van een RKC en/of Roda gewoon te winnen als PSV of Ajax zijnde.
Wat Roda heeft laten zien, was ook net zo slecht, Ajax had geen recht op de overwinning maar zij al helemaal niet. Maar ze hebben wel met hand en tand het doel verdedigd en daarvoor krijgen ze zeker credits van mij.
Al is het me toch wel duidelijk dat Van de Beek ook werd gemist, al scoort hij niet veel, ik vind hem toch een goede aanjager. Dat kun je van Eiting of Neres niet zeggen, helemaal een Eiting die hoort in zo'n wedstrijd alles te geven en dan laat hij zich zo zien....

[ Voor 8% gewijzigd door Qu3st op 20-12-2018 08:51 ]
Ik denk dat de breedte sterk genoeg is maar dat noch de beker noch Roda JC ook maar enigzins tot de verbeelding spreken. Dat mogen overigens genoeg spelers zich aantrekken die er gisteren totaal geen zin in hadden:Leon Zwiers schreef op donderdag 20 december 2018 @ 06:51:
[...]
Oh johNou, we houden het er maar op dat Ajax in de breedte dus lang niet zo sterk is. Voor ten Hag hopen dat zijn basiself fit blijft.
Labyad, Neres, Tadic, De Jong, Eiting (!) om maar eens wat te noemen.
@ph4ge Feyenoord heeft toch ook gewoon 21 spelers ingeschreven staan in de A-selectie? Alleen de basis is daar al fors minder dan bij Ajax en PSV. Alsof die spelers van PSV in de wedstrijd tegen RKC opeens slechter zouden zijn geweest. Dat is gewoon een mentaal dingetje.
@Qu3st Ik mag ernstig aannemen dat het zondag een factor 10 beter is. Utrecht is al een week lang gemobiliseerd want de wedstrijd van het jaar komt eraan. Ik maak me ernstig zorgen met de vorm van 'the Hunter' en onze elven-spits met z'n haarbandje die geen pepernoot raakt dit seizoen.
@Han
Stop jezelf te verdedigen. Als je gewoon even de reacties leest van tijdens de wedstrijd zoek op @Qu3st @snmght @OPSLAGHOND @dvdkiwi en mijzelf incluis en je ziet precies hoe de meesten over Ajax dachten
[ Voor 24% gewijzigd door Typhone op 20-12-2018 09:41 . Reden: taalcorrectie ;) ]
Die hoop heb ik ook! Helemaal omdat ik met allemaal Utrecht fans werk. Zij hebben het er al weken over. Het is ook erg zielig. Ze blijven erbij dat het eerste doelpunt van Blind op zondag een voorzet was. Ze kunnen niks positiefs zeggen over Ajax haha.Typhone schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:06:
[...]
Ik denk dat de breedte sterk genoeg is maar dat noch de beker noch Roda JC ook maar enigzins tot de verbeelding spreken. Dat mogen overigens genoeg spelers zich aantrekken die er gisteren totaal geen zin in hadden:
Labyad, Neres, Tadic, De Jong, Eiting (!) om maar eens wat te noemen.
@ph4ge Feyenoord heeft toch ook gewoon 21 spelers ingeschreven staan in de A-selectie? Alleen de basis is daar al fors minder dan bij Ajax en PSV. Alsof die spelers van PSV in de wedstrijd tegen RKC opeens slechter zouden zijn geweest. Dat is gewoon een mentaal dingetje.
@Qu3st Ik mag ernstig aannemen dat het zondag een factor 10 beter is. Utrecht is al een week lang gemobiliseerd want de wedstrijd van het jaar komt eraan. Ik maak me ernstig zorgen met de vorm van 'the Hunter' en onze elven-spits met z'n haarbandje die geen pepernoot raakt dit seizoen.
@Han
Stop jezelf te verdedigen. Als je gewoon even de reacties leest van tijdens de wedstrijd zoek op @Qu3st @snmght @OPSLAGHOND @dvdkiwi en mijzelf incluis en je ziet precies hoe de meesten over Ajax dachten. De rest wordt allemaal even nodeloos neergezet.
In het geval dat Utrecht wint hoor ik het pas volgend jaar, ik vlucht gewoon naar het buitenland op zaterdag
En met een Ziyech, Tagliafico en Van de Beek kan het alleen maar beter worden.
[ Voor 2% gewijzigd door Ramzzz op 20-12-2018 14:13 ]
Ik wil niet teveel conclusies trekken op basis van een wedstrijd maar het leek er wel op dat Ajax net zo goed een probleem heeft als er meerdere basisspelers ontbreken, zoals Feyenoord dat dit seizoen ook regelmatig had. Je mag menen dat de basis van Feyenoord al veel zwakker is (2x tegen PSV was dat niet te zien), maar dit seizoen hebben we de basis van Feyenoord uberhaupt nog geen een keer in actie kunnen zien.Typhone schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:06:
Toen de Ligt een wedstrijdje mistte was het ook gelijk een stuk minder bij Ajax en gisteren hebben we voor de tweede keer het idee gekregen dat Ajax misschien wel afhankelijk is van de basisspelers en het ook snel minder zou kunnen worden als er een keer een flinke schorsing of blessure komt.
[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 20-12-2018 10:50 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Elke club is afhankelijk van zijn basisspelersph4ge schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:47:
[...]
Ik wil niet teveel conclusies trekken op basis van een wedstrijd maar het leek er wel op dat Ajax net zo goed een probleem heeft als er meerdere basisspelers ontbreken, zoals Feyenoord dat dit seizoen ook regelmatig had. Je mag menen dat de basis van Feyenoord al veel zwakker is (2x tegen PSV was dat niet te zien), maar dit seizoen hebben we de basis van Feyenoord überhaupt nog geen een keer in actie kunnen zien.
De mentale impact die je krijgt door opeens een significant deel van de standaard basisspelers op de bank te zetten moet je ook meenemen. Als trainer geef je simpelweg aan dat het ook wel lukt met de mindere spelers (door ze een "kans" te gunnen). De vaste basisspelers zullen potentieel daardoor alsnog wat minder inzet hebben met als gevolg dat je juist daarop wordt afgetroefd.
Een blessure of schorsing heeft een andere impact, een speler wordt niet eruit gelaten vanwege een keuze van de trainer maar door noodzakelijkheid. Uiteindelijk is de basis de sterkst mogelijke beschikbare opstelling en daar heeft Ajax (begrijpelijk) geen gebruik van gemaakt, net zoals PSV dat destijds heeft gedaan.
Ook het 'complete' Ajax heeft wel eens een offday.
Het ontbreken van een 5(?)-tal basisspelers mag echt niet als excuus gebruikt worden voor het spel van gisteren. Er stond een elftal wat normaliter volgens mij 9 van de 10 keer van Roda zou winnen maar de mindset en inzet waren gewoon veel te slap.
Het ontbreken van een 5(?)-tal basisspelers mag echt niet als excuus gebruikt worden voor het spel van gisteren. Er stond een elftal wat normaliter volgens mij 9 van de 10 keer van Roda zou winnen maar de mindset en inzet waren gewoon veel te slap.
Het was ook wel een wedstrijd van goh die bal wilt er niet in, ik bedoel kijk naar de statistieken van Ajax:
Schoten 30
Schoten op doel 11
Balbezit 80%
Passes 970
Passnauwkeurigheid 86%
Overtredingen 10
Gele kaarten 0
Rode kaarten 0
Buitenspel 3
Hoekschoppen 22
Speel je de wedstrijd nog een keer met deze statistieken win je misschien wel met 0-5 als ballen er wel in vallen. Ik heb niets gezien overigens, dus geen idee of het slappe hap was of niet, maar de statistieken geven mij in ieder geval geen beeld van dat ze niet wilde winnen (30 schoten, 22 hoekschoppen, 80% balbezit).
Achja
van mij had Roda mogen winnen trouwens
Schoten 30
Schoten op doel 11
Balbezit 80%
Passes 970
Passnauwkeurigheid 86%
Overtredingen 10
Gele kaarten 0
Rode kaarten 0
Buitenspel 3
Hoekschoppen 22
Speel je de wedstrijd nog een keer met deze statistieken win je misschien wel met 0-5 als ballen er wel in vallen. Ik heb niets gezien overigens, dus geen idee of het slappe hap was of niet, maar de statistieken geven mij in ieder geval geen beeld van dat ze niet wilde winnen (30 schoten, 22 hoekschoppen, 80% balbezit).
Achja
De statistieken zijn wel heel misleidend. Schoten op doel hebben nauwelijks de 5 meterlijn bereikt. 22 hoekschoppen die ALLEMAAL (!) te hard waren. Ik heb in de hele wedstrijd misschien 2 kansen gezien die er wel in gemogen hadden. Balbezitpercentage was hoog, maar ondanks dat was er te weinig beweging en vooral in de laatste fase de passing te slordig om tot gevaar te komen. En die laatste fase werd al nauwelijk gehaald door maar heen en weer te schuiven over het veld in wandeltempo. Mijns inziens had je de wedstrijd, als je hem nog een keer speelt met dezelfde statistieken hooguit met 2-0 gewonnen, maar het gelijke spel van nu was net zo logischMartinusz schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:04:
Het was ook wel een wedstrijd van goh die bal wilt er niet in, ik bedoel kijk naar de statistieken van Ajax:
Schoten 30
Schoten op doel 11
Balbezit 80%
Passes 970
Passnauwkeurigheid 86%
Overtredingen 10
Gele kaarten 0
Rode kaarten 0
Buitenspel 3
Hoekschoppen 22
Aha oke, zoals ik zei geen live beelden gezien, wel beetje via social media proberen te volgen. Volgens mij toch wel wat kansen die erin hadden gemogen (Dolberg?) en wat pech met een goede keeper ook?P.O. Box schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:24:
[...]
De statistieken zijn wel heel misleidend. Schoten op doel hebben nauwelijks de 5 meterlijn bereikt. 22 hoekschoppen die ALLEMAAL (!) te hard waren. Ik heb in de hele wedstrijd misschien 2 kansen gezien die er wel in gemogen hadden. Balbezitpercentage was hoog, maar ondanks dat was er te weinig beweging en vooral in de laatste fase de passing te slordig om tot gevaar te komen. En die laatste fase werd al nauwelijk gehaald door maar heen en weer te schuiven over het veld in wandeltempo. Mijns inziens had je de wedstrijd, als je hem nog een keer speelt met dezelfde statistieken hooguit met 2-0 gewonnen, maar het gelijke spel van nu was net zo logisch
Wel las ik ook inderdaad dat het slordig was, veel voorzetten maar onbruikbare voorzetten, dat schiet niet op natuurlijk. Ach liever eens een kutwedstrijd zo in de beker dan in de competitie of CL
De kopbal van Dolberg was goed maar ook heel goed gekeept. Verder in het begin van de wedstrijd Tadic een kans die hij tegen de keeper aanschoot volgens mij... en dat was het wel.... keeper stond er als het moest, maar heeft het niet heel druk gehad. Het was druk genoeg voor zijn neus daarvoorMartinusz schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:36:
[...]
Aha oke, zoals ik zei geen live beelden gezien, wel beetje via social media proberen te volgen. Volgens mij toch wel wat kansen die erin hadden gemogen (Dolberg?) en wat pech met een goede keeper ook?
Wel las ik ook inderdaad dat het slordig was, veel voorzetten maar onbruikbare voorzetten, dat schiet niet op natuurlijk. Ach liever eens een kutwedstrijd zo in de beker dan in de competitie of CL
inderdaad, maar met bijvoorbeeld de creativiteit van Ziyech of de beweeglijkheid van VdBeek had je sowieso al veel meer kansen gecreëerd (en waarschijnlijk ook gescoord). Daarnaast, vanwege het feit dat Mazraoui meer brengt dan Rasmussen, Schöne meer brengt dan Eiting, en Tagliafico betere impulsen levert dan Wöber, verwacht ik (na het debacle tegen Heracles) in principe in de competitie niet zo'n kutwedstrijd meer dit seizoen.
Dit topic is gesloten.