[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 193 ... 211 Laatste
Acties:
  • 319.398 views

Onderwerpen

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HanG-BuiK-ZwijN schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:36:
[...]

Je hebt cijfers en statistiek :+ laatste zes wedstrijden tegen real was 6x verlies , doelsaldo 20-2 in real's voordeel :+
Dat was wel 4 (?) jaar geleden voor het laatst. Ajax is ander en Madrid is ander (geen Ronaldo meer voor het eerst). Dit soort voetbalstatistieken zeggen zo weinig.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:49

Typhone

Who Dares Wins

Thuis moet je gewoon winnen. Real is voor het eerst in jaren niet meer zo ultra dominant maar goed, we spreken nu over midden februari en begin maart. Dat is over bijna 3 maanden dus dan kan de wereld anders zijn. Ik geloof er in elk geval niks van dat we zo kansloos zijn als de afgelopen jaren het geval was.

Maar goed wie weet worden deze woorden door Real Madrid gelogenstraft.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:25
Heel mooi affiche, maar ik denk dat zelfs een Real uit vorm een klasse beter is dan dit Ajax in vorm. Het zou natuurlijk heel leuk zijn om een ronde verder te komen, zeker ten koste van Real, maar ik heb er een hard hoofd in.
Dus dan kan het alleen maar meevallen ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:33
Dat de VAR er nu is is inderdaad dik in het voordeel van Ajax. Als Real Ramos opstelt gaan die echt niet met 11 man op t veld blijven.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:10
Leon Zwiers schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:50:
Dat de VAR er nu is is inderdaad dik in het voordeel van Ajax. Als Real Ramos opstelt gaan die echt niet met 11 man op t veld blijven.
Jammer dat Pepe niet meer daar speelt:

Het zijn inderdaad allebei smeerlappen.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:11
Real kan natuurlijk inkopen gaan doen in de winter, maar dat kan Ajax óók.

Sowieso lijkt Magallán nu dan eindelijk te komen. Als je bij de verliezend finalist van de Copa Libertadores in de basis staat, dan ben je natuurlijk niet zomaar een koekenbakker, maar een serieuze basisplaatskandidaat bij Ajax. Zal wel gehaald worden om komende zomer de Ligt te gaan vervangen, maar tot die tijd kun je hem er in de breedte maar bij hebben, zou ik zeggen.

Verder hoop ik (enigszins tegen beter weten in), dat Ajax nog voor een nieuwe spits de markt op gaat komende winter. Ik heb steeds minder geloof in een terugkeer op zijn oude niveau van Dolberg, en bij KJH gaan de jaartjes toch echt wel tellen ook, aan zijn (gebrek aan) scherpte te zien. Je ziet nu toch dat er in de CL een aantal kansen gemist zijn die het, als je ze wél maakt, jezelf een stuk minder moeilijk maken. Ik gok echter dat men Dolberg nog niet af wil schrijven en anders zal Sierhuis nog wel eerst een kans krijgen. Op zich ben ik daar ook voorstander van, maar mocht je ergens een topper kunnen oppikken, zou ik als Overmars zijnde toch even gaan twijfelen...

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Leon Zwiers schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:50:
Met de wijze waarop de VAR nu ingezet wordt zou ik daar niet te hard op rekenen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
  • Laatst online: 22:33
@Jorizzz
Tegen Real zal er wel weer voor de Tadic variant gekozen worden gok ik.

Maar als Ajax in de moderne tijden van het grote geld ooit kans had op een stunt dan is het bij dit Real. Ze hebben natuurlijk geweldige spelers maar het rommelt. Maar ja, je weet niet of het in twee maanden ineens als een tierelier loopt.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:02
Ach laten we in ieder geval hopen op 2 leuke potten, zoals tegen Bayern :) Bayern heeft op papier ook op veel plekken betere spelers, maar hadden het toch maar knap lastig met Ajax. Hopelijk kun je de eerste wedstrijd thuis het een beetje spannend maken :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• D-e-n
  • Laatst online: 22:33
Eerst thuis is tegenwoordig geen nadeel meer.

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:51

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Is het nooit geweest.

Steam ID = Ackerfiets

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
Mogen spelers in de winterstop gekocht, entree maken in de vervolgrondes vd CL? Huh??

Winnaar Porto - Roma, is wel hapje voor de kwart...

[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 17-12-2018 16:38 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 16:22
Vlassie1980 schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:53:
[...]

Jammer dat Pepe niet meer daar speelt:
[YouTube: Pepe: The moment of psycho]

Het zijn inderdaad allebei smeerlappen.
Dat die smeerlap niet continu schorsingen kreeg op basis van tv beelden vind ik nog steeds bizar.

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:24:
Mogen spelers in de winterstop gekocht, entree maken in de vervolgrondes vd CL? Huh??

Kluivert in de kwartfinale tegen Ajax

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:16:
Ach laten we in ieder geval hopen op 2 leuke potten, zoals tegen Bayern :) Bayern heeft op papier ook op veel plekken betere spelers, maar hadden het toch maar knap lastig met Ajax. Hopelijk kun je de eerste wedstrijd thuis het een beetje spannend maken :)
daar hebben we zeker op... maar dan wel graag uit 3-3 en thuis 1-1, zodat we door zijn :)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat je reëel gezien thuis gelijk speelt (misschien net als Bayern een knotsgekke open wedstrijd met veel doelpunten) en dat je uit 'gewoon' met 2-1 verliest. En dan mag je als Ajax meer dan tevreden zijn.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Overigens wel weer des Ajax om een ploeg te loten die niet in vorm is, ze hebben ook altijd geluk daar in Amsterdam

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:35
dvdkiwi schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:18:
Heel mooi affiche, maar ik denk dat zelfs een Real uit vorm een klasse beter is dan dit Ajax in vorm. Het zou natuurlijk heel leuk zijn om een ronde verder te komen, zeker ten koste van Real, maar ik heb er een hard hoofd in.
Dus dan kan het alleen maar meevallen ;)
Natuurlijk wordt dat extreem lastig gezien de individuele kwaliteit van Real, maar het krachtsverschil tussen dit Ajax en dit Real is toch wel een stuk kleiner dan in de afgelopen CL-confrontaties. Stonden ook zeker niet bovenaan mijn lijstje qua zwaarste potentiële tegenstanders.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Leuke loting voor Ajax, je hebt niets te verliezen en normaliter gaat Real Madrid door en daar kijkt niemand van op. Daarentegen als Real te pakken is is het nu wel.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vincent Dave schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:09:
Leuke loting voor Ajax, je hebt niets te verliezen en normaliter gaat Real Madrid door en daar kijkt niemand van op. Daarentegen als Real te pakken is is het nu wel.
Het is te hopen, maar Ajax tegen een Real uit vorm zal denk ik vergelijkbaar zijn met PSV dat tegen een Barcelona uit vorm speelde.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:24:

Sinds dit seizoen mag dat ja, duur als je pech hebt gaan ze nog flink inkopen.

• Martinusz
dutchgio schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:14:
[...]

Sinds dit seizoen mag dat ja, duur als je pech hebt gaan ze nog flink inkopen.
Ook als die speler al CL wedstrijden heeft gespeeld?
OPSLAGHOND schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:14:
[...]

Het is te hopen, maar Ajax tegen een Real uit vorm zal denk ik vergelijkbaar zijn met PSV dat tegen een Barcelona uit vorm speelde.
Barca uit vorm :? :?

[ Voor 35% gewijzigd door Martinusz op 17-12-2018 19:52 ]

• Gonadan

Gonadan

Yup, hopeloos uit vorm zelfs. Messi daarentegen... :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Pepe's contract in Turkije is ontbonden, het zal toch niet ... -O-

[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 17-12-2018 23:56 ]

• Jorizzz
Martinusz schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:51:
[...]

Ook als die speler al CL wedstrijden heeft gespeeld?

[...]

Barca uit vorm :? :?
Zeker! Dit seizoen na 16 wedstrijden al 14 verliespunten, waar er vorig jaar na 38 wedstrijden 21 waren. Als ze in dit tempo doorgaan dan komen ze rond de 33 verliespunten uit di seizoen! Het 'hopeloos uit vorm zijnde' Real Madrid staat maar 5 punten achter momenteel. Dus ja, je kunt best zeggen dat Barça uit vorm is ja.
Veel PSV'ers wijzen er graag op dat Bayern in een mindere periode zit (en Ajax dus mazzel had), maar dit Barça draait ook absoluut nog niet op volle toeren! Voor hen uiteraard wel fijn dat er dan nog iemand als Messi rondloopt...

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-12 22:44
Jorizzz schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:27:
Zeker! Dit seizoen na 16 wedstrijden al 14 verliespunten, waar er vorig jaar na 38 wedstrijden 21 waren. Als ze in dit tempo doorgaan dan komen ze rond de 33 verliespunten uit di seizoen! Het 'hopeloos uit vorm zijnde' Real Madrid staat maar 5 punten achter momenteel. Dus ja, je kunt best zeggen dat Barça uit vorm is ja.
Veel PSV'ers wijzen er graag op dat Bayern in een mindere periode zit (en Ajax dus mazzel had), maar dit Barça draait ook absoluut nog niet op volle toeren! Voor hen uiteraard wel fijn dat er dan nog iemand als Messi rondloopt...
PSV gaf Barca dan ook heel erg goed partij, maarja Messi maakte het verschil. Ik denk dat met name Real nog wel wat gaat kopen maar het huidige elftal is niet onverslaanbaar.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Er is geld genoeg in Amsterdam toch? Ik hoor dat ene Paul Pogba op korte termijn beschikbaar komt. Niks mis mee om zich via Ajax weer in de kijker te spelen...toch? :D

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:42
Typhone schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:53:
Er is geld genoeg in Amsterdam toch? Ik hoor dat ene Paul Pogba op korte termijn beschikbaar komt. Niks mis mee om zich via Ajax weer in de kijker te spelen...toch? :D
Ze hadden Zlatan uit de MLS moeten halen. Die had met wat geld wel te porren geweest voor Ajax denk ik. Maar hij schijnt toch bijgetekend te hebben daar in de VS.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-12 14:57

Baseman77

We move

PolarBear schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:03:
Dat was wel 4 (?) jaar geleden voor het laatst. Ajax is ander en Madrid is ander (geen Ronaldo meer voor het eerst). Dit soort voetbalstatistieken zeggen zo weinig.
Klopt allemaal.
Zo kan ik ook zeggen dat Real de afgelopen 3 jaar de CL gewonnen heeft ;)
Jorizzz schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:27:
Mee eens, maar je laatste zin maakt inderdaad veel verschil.
Dat liet Messi ook wel even zien in beide wedstrijden tegen PSV :'(

• ph4ge
How The Champions League Draw Changed Each Club’s Odds Of Moving On

Ik ben zelf niet zo'n fan van een statistische benadering van voetbal, echter wel een fan van deze website om zijn politieke analyses. Blijkbaar is Ajax favoriet tegen RM volgens hun model, en heeft 7% kans op de eindoverwinning.

EDIT: Morinho is ontslagen, dat is ook nieuws.

[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 18-12-2018 10:52 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:06

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ph4ge schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:52:
[...]

PSV gaf Barca dan ook heel erg goed partij, maarja Messi maakte het verschil. Ik denk dat met name Real nog wel wat gaat kopen maar het huidige elftal is niet onverslaanbaar.
Oudste voetbalwet ter wereld , als je zelf njiet scoort doet de tegenstander dat wel ;) Als Ajax 100% van zijn kansen weet te benutten kunnen ze best winnen van Real , dat had PSV ook kunnen doen die wedstrijd als ze 100% kansenvweten te benutten :+

@mourinho ontslag , nu pas ? :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Maverick schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:00:
[...]

Ze hadden Zlatan uit de MLS moeten halen. Die had met wat geld wel te porren geweest voor Ajax denk ik. Maar hij schijnt toch bijgetekend te hebben daar in de VS.
Die kon naar Milan, maar blijft in de MLS. Die lijkt me dan ook niet haalbaar.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

En nu Mourinho weg is zal Pogba wel bij MU blijven, dus ook geen optie meer voor Ajax :'( 8)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Dit Barca uit vorm is nog altijd beter dan 75% van de overige clubs. In de competitie gaan/gingen ze regelmatig op hun bek, maar Europees was daar niet heel veel van te zien.

Ajax moet Pepe een half seizoen huren en op Ramos zetten, de wedstrijd in Madrid kunnen ze dan beide uitzitten. :9

[ Voor 15% gewijzigd door OPSLAGHOND op 18-12-2018 12:01 ]

Verwijderd

Allemaal leuk om dik betaalde spelers te halen nu Ajax aardig wat centen verdient in de CL. Bedenk wel er was eens een team die in 2010 kampioen werd en voor hun doen ook aardig wat centen had. Kijk eens waar die nu spelen in de KK Divisie.

Gewoon lekker normaal doen. Stel toch dat je een speler met een topsalaris binnen haalt dan is dat ook niet goed voor het team want dan krijg je scheve gezichten.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:18:
Allemaal leuk om dik betaalde spelers te halen nu Ajax aardig wat centen verdient in de CL. Bedenk wel er was eens een team die in 2010 kampioen werd en voor hun doen ook aardig wat centen had. Kijk eens waar die nu spelen in de KK Divisie.
Da's niet helemaal waar. Ajax heeft daadwerkelijk dat geld. Twente had dat geld helemaal niet, maar deed alsof.

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:20:
[...]

Da's niet helemaal waar. Ajax heeft daadwerkelijk dat geld. Twente had dat geld helemaal niet, maar deed alsof.
Klopt maar je moet ze het seizoen erop ook gewoon betalen en als dan de inkomsten heel erg tegenvallen ga je ook. Nee laat Ajax maar gewoon financieel heel gezond blijven.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:24:
[...]

Klopt maar je moet ze het seizoen erop ook gewoon betalen en als dan de inkomsten heel erg tegenvallen ga je ook. Nee laat Ajax maar gewoon financieel heel gezond blijven.
Ik hoor de kritieken op Tadic ook niet meer. In z’n eentje z’n aankoopbedrag terugverdiend inmiddels.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:02
[...]

Ajax heeft jaren lang lopen potten en deals maken etc. om structureel hogere salarissen te kunnen gaan betalen.

Dat is ook wel nodig natuurlijk. Maar jouw angst voor een Twente scenario slaat nergens op aangezien Ajax dat allang voorzien heeft en een buffer heeft opgebouwd.

• Martinusz
[...]

Die spelers genereren juist inkomsten, dankzij een Tadic en Blind kwalificeerde Ajax zich weer eens voor de CL, dat heeft inmiddels al 60 miljoen opgeleverd. Daar hebben ze naast de transfersommen ook de salarissen voor een jaar of 3 wel mee terug verdiend ;)

• PWM
  • Niet online

PWM

Ajax moet wel investeren als ze verder willen komen. Als je altijd bij elke investering bang bent voor de toekomst, kom je nergens.

Geld uitgeven is echt niet erg, als je het maar verstandig doet. Op deze manier blijft Ajax waar het is en dat schiet niet op natuurlijk, mondiaal gezien.

Ajax heeft een vermogen van bijna 180 miljoen. Het is natuurlijk een gotspe dat deze club geen prijs heeft gewonnen de laatste 5 jaar.

Van mij mogen ze blijven oppotten hoor ;) En de groepsfase doorkomen is waanzinnig knap. Maar uiteindelijk gaat dat op deze manier zorgen voor 210 miljoen op de bank en geen prijs.

EDIT:

Behalve natuurlijk als het echte plan is om Ajax van de beurs te halen.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 18-12-2018 12:37 ]

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:02
PWM schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:36:
Ajax moet wel investeren als ze verder willen komen. Als je altijd bij elke investering bang bent voor de toekomst, kom je nergens.

Geld uitgeven is echt niet erg, als je het maar verstandig doet. Op deze manier blijft Ajax waar het is en dat schiet niet op natuurlijk, mondiaal gezien.

Ajax heeft een vermogen van bijna 180 miljoen. Het is natuurlijk een gotspe dat deze club geen prijs heeft gewonnen de laatste 5 jaar.

Van mij mogen ze blijven oppotten hoor ;) En de groepsfase doorkomen is waanzinnig knap. Maar uiteindelijk gaat dat op deze manier zorgen voor 210 miljoen op de bank en geen prijs.

EDIT:

En nog een 150+ mil erbij als je de geruchten over de prijs van De Jong en De Ligt mag geloven :+

• toolkist
  • Niet online
En dan heb je zomaar genoeg om een groot deel van de nieuwe Kuip even af te tikken 8)7

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dat blijft wel een tricky uitspraak. Al zouden ze 900 miljoen vermogen hebben dan betekent dat nog niet dat dat vermogen op het veld staat of dat er dito spelers tegenover staan. Ik ben het overigens wel met je eens dat je nu moet doorpakken als Ajax zijnde. Dus geen half garnituur opkopen in de Eredivisie maar door blijven selecteren op Europees niveau. Op dit moment zeg ik keihard dat geen enkele Eredivisie speler bij een andere club dan PSV iets toevoegt aan Ajax. Dat is een angstaanjagende conclusie met het oog op de mindere tijden die wellicht nog komen gaan, nietwaar?

Zonder PSV negatief in de discussie te willen betrekken is daar het kampioenschap ook van levensbelang, maar dat is het al langer. De financiële armslag is daar een stuk minder groot dan bij Ajax wanneer er mindere tijden aankomen.

Verwijderd

Houd er wel rekening mee dat het eigen vermogen bij Ajax op dit moment maar 58 miljoen is plus de vlottende activa is 125 miljoen is. Dus niet rechtstreeks te investeren. Dus heb je een paar slechte jaren dan krijgt Ajax het heel moeilijk. Dat momenteel de dure transfers goed uitvallen is alleen maar mooi. Er waren ook andere tijden dat de dure transfers niet echt uit de verf kwamen.

• Gonadan

Gonadan

Aangenomen dat er geen andere grote plannen zijn lijkt het er niet op dat de oppotstrategie volgehouden blijft worden. Ze hebben juist laten zien te durven investeren en plukken daar nu ook vruchten van.
Doordat je die reserve hebt kan je blijven investeren, ook al valt het een keer tegen. Hopelijk sta je daardoor wat minder snel met je rug tegen de muur als de inkomsten een tijdje tegen vallen.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:58:
Houd er wel rekening mee dat het eigen vermogen bij Ajax op dit moment maar 58 miljoen is plus de vlottende activa is 125 miljoen is. Dus niet rechtstreeks te investeren. Dus heb je een paar slechte jaren dan krijgt Ajax het heel moeilijk. Dat momenteel de dure transfers goed uitvallen is alleen maar mooi. Er waren ook andere tijden dat de dure transfers niet echt uit de verf kwamen.
Waar haal je die informatie vandaan? Het eigen vermogen van Ajax is 175 miljoen. :?

[ Voor 30% gewijzigd door Gonadan op 18-12-2018 13:02 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:01:
[...]

Aangenomen dat er geen andere grote plannen zijn lijkt het er niet op dat de oppotstrategie volgehouden blijft worden. Ze hebben juist laten zien te durven investeren en plukken daar nu ook vruchten van.
Doordat je die reserve hebt kan je blijven investeren, ook al valt het een keer tegen. Hopelijk sta je daardoor wat minder snel met je rug tegen de muur als de inkomsten een tijdje tegen vallen.

[...]

Waar haal je die informatie vandaan? Het eigen vermogen van Ajax is 175 miljoen. :?
Gewoon uit de jaarverslagen. Die ze verplicht zijn te doen gezien ze beursgenoteerd zijn.

Het klopt dat je daar je vlottende activa bij mag optellen maar handig is anders.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2018 13:04 ]

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-12 18:18
Ben benieuwd naar het idee achter de Lainez, hij zal vast goed zijn maar betekend dit dat ze Balde die 8 miljoen heeft gekost en half jaar geblesseerd is geweest hebben afgeschreven of is dit een teken aan de wand voor Noa Lang en Cerny dat ze beter op zoek kunnen naar andere clubs?
Ik ben compleet voor investeren in de toekomst en zeker als het buiten categorie talenten zijn, maar je krijgt zo wel veel vleugelspelers zelfs als Ziyech gaat

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:04:
[...]

Gewoon uit de jaarverslagen. Die ze verplicht zijn te doen gezien ze beursgenoteerd zijn.
Wellicht je boekhoudkennis nog even oppoetsen dan, het eigen vermogen is gewoon 175 miljoen. Wellicht doel jij op geld wat letterlijk op de bank staat, maar dat zijn liquide middelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:05:
[...]

Wellicht je boekhoudkennis nog even oppoetsen dan, het eigen vermogen is gewoon 175 miljoen. Wellicht doel jij op geld wat letterlijk op de bank staat, maar dat zijn liquide middelen.
Had mijn reactie al aangepast en wat jij zegt klopt ook maar je kunt niet even voor 175 miljoen aan spelers kopen om het maar simpel te zeggen. Iedereen staart zich blind op dat getal en dat is wat ik wil aangeven.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:07:
Had mijn reactie al aangepast en wat jij zegt klopt ook maar je kunt niet even voor 175 miljoen aan spelers kopen om het maar simpel te zeggen. Iedereen staart zich blind op dat getal en dat is wat ik wil aangeven.
Nee dat klopt, je kunt niet zo even 150 miljoen uitgeven. Het is echter geen probleem om enkele tientallen miljoenen uit te geven voor spelers en salaris. Het salaris is dan de jaren erna ook niet direct een probleem want dan heb je tijd om geld vrij te maken mochten de inkomsten tegen vallen.
Uit de balans haal ik overigens een grote som aan debiteuren waarvan je dus wel kunt prognotiseren wanneer dat gaat vallen, behalve als het uit Italië moet komen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:10

EDIT:

Ajax blijft ook investeren, deze winter willen ze twee spelers halen om ze alvast te laten wennen voor volgend seizoen, maar ze zouden zomaar ook beide direct inzetbaar kunnen zijn:

Verdediger Magallan van Boca Juniors -> https://www.vi.nl/nieuws/...-nu-toch-echt-op-magallan
Buitenspeler Lainez -> https://www.vi.nl/nieuws/...olgende-winterversterking

Bij elkaar waarschijnlijk voor een slordige 20 miljoen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:07:
[...]

Maar vlottende activa is per definitie geld dat je binnen een jaar op je rekening heeft staan én heeft daarnaast geen koppeling met het eigen vermogen;

Eigen vermogen is heel simpel het verschil tussen hetgeen je bezit - wat tegen een realistische waarde gewaardeerd moet zijn met daar tegenover je schulden.

Mits je balans realistisch gewaardeerd is, zal het relatief simpel zijn om een groot deel van het eigen vermogen beschikbaar te krijgen om uit te kunnen geven.

• Gonadan

Gonadan

Wat men (@Verwijderd ) overigens ook niet moet vergeten is dat als je een speler koopt van 150 miljoen je over het algemeen geen 150 miljoen over maakt, maar bijvoorbeeld 30 per jaar over een periode van vijf jaar. Precies daarom heeft ook Ajax een grote som aan debiteuren staan en is in die zin meer mogelijk dan je nu volgens de balans zou kunnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:03

Qu3st

Gynnad schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:11:
[...]

Ajax blijft ook investeren, deze winter willen ze twee spelers halen om ze alvast te laten wennen voor volgend seizoen, maar ze zouden zomaar ook beide direct inzetbaar kunnen zijn:

Verdediger Magallan van Boca Juniors -> https://www.vi.nl/nieuws/...-nu-toch-echt-op-magallan
Buitenspeler Lainez -> https://www.vi.nl/nieuws/...olgende-winterversterking

Bij elkaar waarschijnlijk voor een slordige 20 miljoen.
Dat is toch fantastisch, ik word zo moe van de mensen die gelijk dramatisch doen over de leegloop die er aan zit te komen. Overmars is echt actief bezig met Ajax op niveau te houden.

• T-MOB
  • Laatst online: 20:18
[...]
In 2010 was dat geld er bij Twente zeker wel. Het ging pas 2 seizoenen later mis, toen er geen Champions League gehaald was maar er wel werd uitgegeven alsof die miljoenen binnen bleven vliegen. Daar is PSV ook al eens de mist mee ingegaan. Het verschil is vooral dat PSV dat toen tijdig en netjes heeft opgelost, terwijl Twente met list en bedrog het sprookje in stand probeerde te houden.

Ben het verder wel me je eens dat Ajax niet zo snel in de problemen gaat komen. Dat komt niet alleen doordat ze veel geld hebben. Maar vooral omdat ze een succesvol lopende opleiding en spelershandel hebbben. Talenten komen graag naar Ajax omdat ze zowel goed worden opgeleid alsook goede kansen hebben om op jonge leeftijd op hoog niveau mee te doen. Spelers van Ajax leveren veel op, vaak omdat ze goed zijn, maar ook omdat Ajax een naam heeft, en zo las ik laatst: omdat Ajax soepele betaaltermijnen hanteert bij verkoop.

Regeren is vooruitschuiven

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Qu3st schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:47:
[...]

Dat is toch fantastisch, ik word zo moe van de mensen die gelijk dramatisch doen over de leegloop die er aan zit te komen. Overmars is echt actief bezig met Ajax op niveau te houden.
Overmars is verdomd goed bezig. Jammer van Bandé want die zou ik graag in actie willen zien.
Een spits zou ook zeer welkom zijn.

• Qu3st

Qu3st

Typhone schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:53:
[...]

Overmars is verdomd goed bezig. Jammer van Bandé want die zou ik graag in actie willen zien.
Een spits zou ook zeer welkom zijn.
Een spits staat ook op mijn verlanglijstje.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wat een weelde en luxe trouwens. Er wordt proactief gehandeld en gekocht. Dat is gruwelijk lang geleden dat ik me dat kan herinneren. En de verkopen leveren ook nog eens geld op.

• Qu3st

Qu3st

Die ommezwaai was vorig seizoen al begonnen met de aankoop van Tagliafico vind ik.

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:17
Qu3st schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:54:
[...]

Een spits staat ook op mijn verlanglijstje.
Babel ? :D

• Qu3st

Qu3st

Als ie maar wel weer een normale haarkleur heeft dan :p

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:06
[...]

Klopt niet. Twente werd kampioen toen ze nog financieel gezond waren. Pas in de jaren er na (2011 - 2013) zijn er allerlei rare constructies bedacht met spelers en zo, omdat Munsterman graag elk jaar Champions League wilde spelen.

Dat lukt niet, en toen viel de piramide in elkaar ...

Maar in de jaren 2008 - 2010 was er gewoon financieel solide beleid. Met heel goede spelers en een goede trainer werd er in 2010 een verdiend kampioenschap behaald.
Ook in 2010-2011 was dat bijna nog gelukt ...

Daarna ging het snel bergafwaarts. Met een terechte degradatie als voorlopig dieptepunt.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik geloof er niks van dat er in 2008-2010 solide beleid was. Beleid is altijd iets van de lange termijn. Wellicht waren de jaren ervoor gezond en oké maar in die jaren is het verval al aanwezig geweest. Beleid veranderen is één ding maar de vruchten plukken, negatief of positief, heeft een aantal jaren nodig.

• T-MOB
  • Laatst online: 20:18
In de voetballerij is het wel lastig hoor. Het verschil tussen miljoenen winst of verlies kan in 1 wedstrijd zitten. En dat hoeft niet eens een wedstrijd te zijn waar je zelf deelneemt. Dat Ajax dit jaar door de CL-voorronde kwam, scheelde PSV miljoenen. Maar ook met spelers moet je geluk hebben qua vorm en blessures. En uiteindelijk is het ook gewoon sport waarin je kunt verliezen.

Neem een club als PEC Zwolle. Die hebben de afgelopen jaren toch best behoorlijk beleid gevoerd. Opgekrabbeld uit de 1e divisie, niets geks gedaan, en met solide beleid uitgegroeid tot vaste waarde in de eredividie. Nu zijn ze druk in de weer om te kijken of en hoe er uitgebreid kan worden. Er worden investeerders aangetrokken, de regios is gepolst voor sponsorpotentieel. Maar ze staan wel op 4 punten van de nummer laatst. Als ze degraderen gaat er 1 grote rode streep door alle toekomstplannen, zeg maar door al het langetermijnbeleid. Wat moet zo'n club nou? Investeren in de winter om sportief onheil af te wenden. Vertrouwen hebben dat het goed komt?

Regeren is vooruitschuiven

• toolkist
  • Niet online
T-MOB schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:29:
In de voetballerij is het wel lastig hoor. Het verschil tussen miljoenen winst of verlies kan in 1 wedstrijd zitten. En dat hoeft niet eens een wedstrijd te zijn waar je zelf deelneemt. Dat Ajax dit jaar door de CL-voorronde kwam, scheelde PSV miljoenen. Maar ook met spelers moet je geluk hebben qua vorm en blessures. En uiteindelijk is het ook gewoon sport waarin je kunt verliezen.

Neem een club als PEC Zwolle. Die hebben de afgelopen jaren toch best behoorlijk beleid gevoerd. Opgekrabbeld uit de 1e divisie, niets geks gedaan, en met solide beleid uitgegroeid tot vaste waarde in de eredividie. Nu zijn ze druk in de weer om te kijken of en hoe er uitgebreid kan worden. Er worden investeerders aangetrokken, de regios is gepolst voor sponsorpotentieel. Maar ze staan wel op 4 punten van de nummer laatst. Als ze degraderen gaat er 1 grote rode streep door alle toekomstplannen, zeg maar door al het langetermijnbeleid. Wat moet zo'n club nou? Investeren in de winter om sportief onheil af te wenden. Vertrouwen hebben dat het goed komt?
Hetzelfde doen als Heracles al jaren doet. Geen gekke dingen doen dus.

• Qu3st

Qu3st

Nieuwe regels WK voor clubs mogelijk in het voordeel van Ajax
Ajax heeft ook altijd geluk als Real een rode kaart gaat krijgen :+
Linkje

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:47:
[...]

Ajax heeft ook altijd geluk als hierdoor Real een rode kaart gaat krijgen :+
Linkje
Over het WK voor clubs gesproken, River-Al Ain is nu bezig op Canvas en inmiddels in verlenging. Gezien het gepruts zal het wel naar penalty's gaan over een minuut of 10.

Dus... Op Canvas moeten ze 2 minuten voor de penalty's stoppen... 8)7

En minuten later gaat het verder op ketnet. Beslissende doelpunt zou in de tussentijd maar gevallen zijn...

Al Ain door. En echt briljant... Hun keeper duikt volgens mij 4x naar dezelfde hoek dus denkt River speler nr 5 "laat ik de bal eens in diezelfde hoek schieten" 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door toolkist op 18-12-2018 20:16 ]

• LZ86
AZ tikt Zwolle even weg 3-0 binnen 25 minuten. Dat zwolle moet nog gaan oppassen in de ED straks dat ze niet degraderen. Die hebben dit jaar maar een matig team.

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 18-12-2018 21:12 ]

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12 18:56

snmght

imho dan he

Als Woodward nou eens flink de portemonnee trekt en Pochettino, Eriksen en Alderweireld in de winter haalt. Is een prima quick fix waarmee MU er weer tegenaan kan. Of die drie (tegelijkertijd) willen komen is dan weer twee..

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Gonadan

Gonadan

nocalimero schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:37:
Klopt niet. Twente werd kampioen toen ze nog financieel gezond waren. Pas in de jaren er na (2011 - 2013) zijn er allerlei rare constructies bedacht met spelers en zo, omdat Munsterman graag elk jaar Champions League wilde spelen.

Dat lukt niet, en toen viel de piramide in elkaar ...
Da's dus volgens mij precies wat @PWM bedoelt. Met goed beleid ging het goed, maar toen ze boven hun stand gingen leven liep het mis. Ajax heeft echter nog best wat ruimte voor groei voordat je het boven hun stand moet gaan noemen, dus die vergelijking met Twente is meer een fictieve.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
PEC ook nog met 10 man. Wat een lachertje.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
FC Lienden stopt met voetballen. Tenminste... ze trekken per direct hun eerste team terug uit de tweede divisie. Ben benieuwd wat daar allemaal speelt.

alles kan off-topic

• Gonadan

Gonadan

Ankona schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:06:
FC Lienden stopt met voetballen. Tenminste... ze trekken per direct hun eerste team terug uit de tweede divisie. Ben benieuwd wat daar allemaal speelt.
Financiële problemen en sponsoren die niet meer garant willen staan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:42
Van ‘t Schip weg... was ook te verwachten tijdens dit dramatische seizoen voor PEC.
Ben benieuwd wie zijn opvolger wordt.

Life is what happens while you're busy making other plans

• ph4ge
frumper schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:41:
Van ‘t Schip weg... was ook te verwachten tijdens dit dramatische seizoen voor PEC.
Van Bronckhorst?

• PWM
  • Niet online

PWM

Die komt na de billenkoek morgenavond wellicht vrij ja :p

• Ankona
PWM schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:17:
Die komt na de billenkoek morgenavond wellicht vrij ja :p
Nee hoor, dan moet Van Geel zelf ook vertrekken. Die gaan gewoon hun pensioen halen.

alles kan off-topic

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

offtopic:
Fox Sports-rant.

Abonnement gaat van €7,50 naar €9,99 per maand per 1 februari.

¿Que? Spontane prijsstijging van ruim 33%?

Wordt er überhaupt iets verbeterd, of is dit gewoon een handig moment, met de laatste paar speelronden voor de boeg en wellicht een spannende ontknoping?

Ja, ik weet dat het geen enorm bedrag is, oud-Hollands gezeik wellicht, maar zo’n percentage is niet echt normaal te noemen. :(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24

St@m

@ Your Service

frumper schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:41:
Jaap Stam

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

@Ramzzz

Deze mail 2 dagen geleden ook van KPN gehad. Gelukkig mag ik rond die tijd overstappen naar een andere provider dus dan maar even rond kijken hoe en wat. Enige wat ik op TV kijk is Voetbal en F1 dus even kijken wie rond die tijd het goedkoopst is.

• Gonadan

Gonadan

@Ramzzz die extra 33% vloeit toch gewoon direct naar de clubs om het niveau van het Nederlands voetbal te stimuleren? O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:12:
@Ramzzz die extra 33% vloeit toch gewoon direct naar de clubs om het niveau van het Nederlands voetbal te stimuleren? O-)
offtopic:
Ik geloof in trickle down football economics, de groten / rijken dragen ‘genoeg’ bij aan de kleintjes, zodat die betere transferbedragen ontvangen, etc.

Of ben ik dan naïef? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Martinusz
Jaap...ben jij het? :+
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:04:
@Ramzzz

Deze mail 2 dagen geleden ook van KPN gehad. Gelukkig mag ik rond die tijd overstappen naar een andere provider dus dan maar even rond kijken hoe en wat. Enige wat ik op TV kijk is Voetbal en F1 dus even kijken wie rond die tijd het goedkoopst is.
Bij Ziggo is het in ieder geval nog veel duurder ;)

• Ankona
Fox en kpn hadden ooit knallende ruzie. Op de een of andere manier is er toen een tarief uitgekomen dat sterk afwijkt van wat Fox normaal vraagt.

alles kan off-topic

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ankona schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:54:
Fox en kpn hadden ooit knallende ruzie. Op de een of andere manier is er toen een tarief uitgekomen dat sterk afwijkt van wat Fox normaal vraagt.
offtopic:
En zou Fox het risico willen lopen dat veel KPN-klanten (traditioneel trouwe klanten) massaal weglopen?

Ik kan gemakkelijk zonder Fox.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24

St@m

@ Your Service

Martinusz schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:50:
[...]

Jaap...ben jij het? :+

[...]

Bij Ziggo is het in ieder geval nog veel duurder ;)
Daar komt mijn nick wel vandaan ja, ik heb getwijfeld om een nickchange aan te vragen toen die bij Ajax ging voetballen. :p

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Jorizzz
Bij KPN heb ik Fox als 'gratis' keuzepakket i.v.m. KPN Compleet. Blijft dat wel?? Dan hoor je mij verder niet zeuren, namelijk >:)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Jorizzz schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:58:
Bij KPN heb ik Fox als 'gratis' keuzepakket i.v.m. KPN Compleet. Blijft dat wel?? Dan hoor je mij verder niet zeuren, namelijk >:)
offtopic:
Dat zal wel weer voor 'nieuwe' klanten zijn, of zo.

Ik heb ooit Spotify Premium gratis gekregen, dat is nog steeds zo.

Fox Sports is hoogstwaarschijnlijk alleen tijdelijk 'gratis'. Check de 'kleine lettertjes' eerst maar eens. ;)

• toolkist
  • Niet online
Er is toch gewoon een topic over Fox? ;)
Fox Sports in Nederland

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Mugwump
Tja, als je in de beker met een b-elftal speelt kun je er zo maar uitvliegen. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• 418O2
  • Nu online
Mugwump schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:39:
[...]

Tja, als je in de beker met een b-elftal speelt kun je er zo maar uitvliegen. :P
Zou dat wel het liefst zien. Die beker is een parel voor de zwijnen imo

• Gonadan

Gonadan

Makkelijk gezegd, ook veel reserves ze hij sterk noemen. Jong Ajax zal er niet staan, maar ook echt geen basiself vermoed ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mugwump
Gonadan schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:35:
Makkelijk gezegd, ook veel reserves ze hij sterk noemen. Jong Ajax zal er niet staan, maar ook echt geen basiself vermoed ik.
Huntelaar, Kristensen, Neres, Wöber, Eiting en meer van dat soort spelers moeten dat ook wel kunnen winnen ja.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 16:22
Mugwump schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:48:
[...]

Huntelaar, Kristensen, Neres, Wöber, Eiting en meer van dat soort spelers moeten dat ook wel kunnen winnen ja.
Hoop inderdaad dat deze mensen in de basis staan.
En dan nog een spits uit de jeugd op de bank

• mavaros
  • Laatst online: 20:16
Dat hele WK clubteams is een grote aanfluiting.

Zit je naar Real M. tegen een of andere Aziatisch team te kijken, puur om de zwakheden van ons eerstvolgende slachtoffer te doorgronden, krijg je zo'n zaadwedstrijd.

Dit is ordinair bejaardenvoetbal, zo sloom. Daarnaast is Bale ineens de man van de wedstrijd. Die schopt al jaren lang geen deuk in een pakje boter tegen een echt voetbalteam.

Dan dat 12e rangs team van Aziaten. Ze kunnen helemaal niet voetballen. Wij gaan de Belgen ook niet vragen of ze alstublieft een keer willen winnen van ons Nationale korfbalelftal.

Dat hele WK clubteams mogen ze wat mij betreft opheffen. Er zij maar twee continenten die kunnen voetballen. Zuid Amerika en Europa. Pluk daar wat mooie clubs uit om mij en anderen op een mooie voetbalwedstrijd te trakteren.

Het kan ook een sneaky tactiek van RM zijn, maar dat denk ik niet. Sinds Ronaldo verdwenen is, kunnen ze daar niet zo goed meer voetballen. Zelfs nu valt dat best wel heel erg op.

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
418O2 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:13:
[...]

Zou dat wel het liefst zien. Die beker is een parel voor de zwijnen imo
Nee joh, gewoon alles winnen zonder problemen (y)
Pakken wat je pakken kan, daar sta je toch voor op het veld (y)

Nou fortuna maakt de 1-0 tegen cambuur in de beker. 18e minuut, dus kan nog wel wat gebeuren misschien.

real madrid dik gewonnen in de tot nog toe voor mij onbekende world cup voor teams ofzo lol 8)7

[ Voor 107% gewijzigd door Yemoke op 19-12-2018 20:11 ]

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43

m0nk

16-09-2003 15.15

mavaros schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:59:
Daarnaast is Bale ineens de man van de wedstrijd. Die schopt al jaren lang geen deuk in een pakje boter tegen een echt voetbalteam.
Nee idd:

YouTube: Gareth Bale vs Liverpool - UCL Final - (26/05/2018) - English Commetary

Zat zeker te wachten tot ie zou komen? :+

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

mavaros schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:59:
Daarnaast is Bale ineens de man van de wedstrijd. Die schopt al jaren lang geen deuk in een pakje boter tegen een echt voetbalteam.
Spelers als Bale en Benzema rendeerden inderdaad slecht binnen Real ‘Ronaldo’ Madrid. Iedereen moest inleveren bij Ronaldo, als ze zelf al de bal kregen dan was het om zo snel mogelijk deze weer terug te geven. Ik vermoed dat deze spelers steeds meer hum oude vorm gaan terug krijgen nu Ronaldo vertrokken is. Lijkt mij stug dat dergelijke spelers het voetballen verleerd zijn.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1 ... 193 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.