"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Hij was nogal retorisch. Waarom doe je zo zuur?ST10©DE schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:07:
Een vraag is in mijn ogen geen stelling.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waarom doe ik zuur? Ik reageer op een reactie over het verschil tussen een topkeeper en een keeper van PSV. Geef daarbij nog complimenten aan Ajax en Feyenoord.Gonadan schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:10:
[...]
Hij was nogal retorisch. Waarom doe je zo zuur?
Me dunkt dat je reactie de aandacht van discussie probeert af te leiden?
Omdat ik in feite weer complimenten aan Zoet geef en jij komt weer met kansloze insinuaties zoals hieronder.ST10©DE schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:15:
Waarom doe ik zuur? Ik reageer op een reactie over het verschil tussen een topkeeper en een keeper van PSV. Geef daarbij nog complimenten aan Ajax en Feyenoord.
Geen idee wat je wilt bereiken maar als jij graag alles negatief wilt uitleggen moet je dat vooral doen. Ik ga er niet aan mee werken.Me dunkt dat je reactie de aandacht van discussie probeert af te leiden?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik leg niks negatief uit. Zoals gezegd reageer ik op een reactie tussen Zoet en een topkeeper. Jouw reactie daarop zou ik los moeten zien van de post waarop ik reageer? Dan gaat er iets mis met de context om maar even iets aan te halen van eerder op de avond.Gonadan schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:19:
[...]
Omdat ik in feite weer complimenten aan Zoet geef en jij komt weer met kansloze insinuaties zoals hieronder.
[...]
Geen idee wat je wilt bereiken maar als jij graag alles negatief wilt uitleggen moet je dat vooral doen. Ik ga er niet aan mee werken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat was ook pas nadat hij een tijdje bij jong zat. Die heeft daar wel lopen stuntelen hoor...ST10©DE schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:00:
[...]
Ajax heeft een goede zet gedaan met Onana, die zich ook nog eens prima ontwikkeld! Toppers zijn echter niet haalbaar voor Nederlandse clubs. En op Bijlow na, is er volgens mij weinig keeperstalent in Nederland . Beter dan Zoet is denk ik niet haalbaar voor PSV onder dezelfde voorwaarden.
Die keeper van FC Emmen doet het mijn inziens naar behoren, die jongen is pas 18. Bij Feyenoord onder 19 heb je nog Joey Koorevaar en bij Feyenoord onder 17 Tein Troost. Schijnen ook beide over een flinke dosis talent te beschikken.ST10©DE schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:00:
[...]
Ajax heeft een goede zet gedaan met Onana, die zich ook nog eens prima ontwikkeld! Toppers zijn echter niet haalbaar voor Nederlandse clubs. En op Bijlow na, is er volgens mij weinig keeperstalent in Nederland . Beter dan Zoet is denk ik niet haalbaar voor PSV onder dezelfde voorwaarden.
De huidige lichting NL keepers is vrij matig en dat terwijl wij in NL altijd goede keepers hadden. Maar er lijkt wel weer jong talent op de deur te kloppen. Bijlow moet ik nog zien. Die is goed, maar of hij het talent is dat een echte topper gaat worden moet ik nog zien. In eigen huis lijkt er ook nog meer talent te zitten.ST10©DE schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:00:
[...]
En PSV, die heeft zich vorig jaar al verzekerd van een prima opvolger voor Zoet. Alleen is dat geen Nederlander en komt hij ook niet uit de eigen opleiding.
Ajax zit wat krapper. (voor zover ik dat dan zie, ben geen Toekomst watcher) Onana vind ik zwaar overgewaardeerd maar kan in de ED aardig meekomen. Wat erachter zit is echt minder. (Of in elk geval te klein)
alles kan off-topic
Mij ook wel, vond Inter echt verschrikkelijk deze campagne. Ze hebben gezwijnd in Eindhoven en gingen gisteren na de 1-1 als een stel laffe herders de 1-1 verdedigen. Mooi dat ze de deksel op hun neus kregenGonadan schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:55:
Wel lekker dat PSV zo helpt Inter eruit te wippen, doet me goed.
Goede keepers? Van der Sar en in mindere mate Stekelenburg waren uitzonderingen op verder hele matige keepers.Tja, er was ooit een ene Jan van Beveren, maar Cruyff mocht hem niet en Jongbloed kon er geen bal van.Ankona schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:51:
[...]
De huidige lichting NL keepers is vrij matig en dat terwijl wij in NL altijd goede keepers hadden. Maar er lijkt wel weer jong talent op de deur te kloppen. Bijlow moet ik nog zien. Die is goed, maar of hij het talent is dat een echte topper gaat worden moet ik nog zien. In eigen huis lijkt er ook nog meer talent te zitten.
En PSV, die heeft zich vorig jaar al verzekerd van een prima opvolger voor Zoet. Alleen is dat geen Nederlander en komt hij ook niet uit de eigen opleiding.
Ajax zit wat krapper. (voor zover ik dat dan zie, ben geen Toekomst watcher) Onana vind ik zwaar overgewaardeerd maar kan in de ED aardig meekomen. Wat erachter zit is echt minder. (Of in elk geval te klein)
Houdoe
Het enige wat de keeper van FC Emmen (Scherpen) eigenlijk mee lijkt te hebben is zijn lengte en zijn leeftijd. Buiten dat heb ik geen bijzonder sterke lijn in zijn optredens gezien. De enige uitzondering zijn daarbij de eerste twee wedstrijden in de eredivisie maar daarna zjin de fouten meer en meer naar voren gekomen.JST94 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:10:
[...]
Die keeper van FC Emmen doet het mijn inziens naar behoren, die jongen is pas 18. Bij Feyenoord onder 19 heb je nog Joey Koorevaar en bij Feyenoord onder 17 Tein Troost. Schijnen ook beide over een flinke dosis talent te beschikken.
Het belangrijkste voor een keeper is dat ze speeltijd krijgen. Een speler kan nog wel eens er in gebracht worden in de 70ste minuut. Dat zie je bij een keeper niet en derhalve zit hij wel goed bij FC Emmen. Minuten maken en zichzelf zo hopelijk op een positieve manier ontwikkelen.
Lengte is niet zaligmakend zeker niet als je met die lengte alsnog bijzonder zwak bent op de hogere ballen en het uitkomen.
De grootste uitdaging voor een jonge keeper is speelminuten maken. Een Jong elftal bji PSV, Ajax, Feyenoord, etc is leuk maar het is niet hetzelfde als spelen in de eredivsie of zelfs maar de eerste divisie. Het pad dat Zoet en Cillessen hebben bewandeld is eigenlijk het beste voor hun ontwikkeling. Zichzelf in de eredivisie bewijzen bij een kleinere club (RKC Waalwijk en NEC) om vervolgens de plek te pakken bij een topclub in Nederland. Waarbij Cillessen dan twee jaar alsnog weinig tot niet heeft gespeeld.
Helaas bestaat het "rustig" brengen van een keeper niet echt.
alles kan off-topic
Dan doe je van Breukelen, Hiele en, in mindere mate, Menzo toch wel tekort.Witte schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:00:
[...]
Goede keepers? Van der Sar en in mindere mate Stekelenburg waren uitzonderingen op verder hele matige keepers.Tja, er was ooit een ene Jan van Beveren, maar Cruyff mocht hem niet en Jongbloed kon er geen bal van.
Edit: Waar ik Hiele zei bedoelde ik eigenlijk de Goeij......
[ Voor 7% gewijzigd door ST10©DE op 12-12-2018 10:01 ]
En eerder waren er achter van Beveren toch ook nog types als Treijtel en Doesburg. Zo'n Doesburg had nu gewoon een basisplek in Oranje gehad.ST10©DE schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:57:
[...]
Dan doe je van Breukelen, Hiele en, in mindere mate, Menzo toch wel tekort.
Bijlow houdt zich tot nu toe prima staande. Tuurlijk , hier en daar een foutje. Maar ach, die heb ik Brad Jones en Kenneth Vermeer ook zien maken. Blij dat Gio voor Bijlow kies.t
Welke keeper is wel foutloos? Bijlow zn fout tegen Ajax blijft natuurlijk de mensen bij die niet elke wedstrijd van Feyenoord zien, maar als dat gewoon was afgefloten was die ook al vergeten. Bijlow doet het gewoon naar behoren en heeft duidelijk potentie.JST94 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:59:
Scherpen stond anders uitstekend te keepen tegen Feyenoord, verder, hij is pas 18, dus je kan niet verwachten dat hij alle ballen er uit houdt. Voor FC Emmen een prima keeper en voor hem is het het beste als hij de komende jaren daar onder de lat blijft staan.
Bijlow houdt zich tot nu toe prima staande. Tuurlijk , hier en daar een foutje. Maar ach, die heb ik Brad Jones en Kenneth Vermeer ook zien maken. Blij dat Gio voor Bijlow kies.t
Ajax eist uitkaarten voor Klassieker in de Kuip op
Beetje rare houding nadat er ook geen uit-fans in de Arena waren. Prima om te streven naar een situatie waar dat wel kan, maar besluit dat per seizoen en probeer geen voordeeltje te behalen nadat je zelf al thuis hebt gespeeld.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Kotarski is wel aardig en el Maach ook (mag ook voor nederland spelen).Ankona schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:51:
[...]
De huidige lichting NL keepers is vrij matig en dat terwijl wij in NL altijd goede keepers hadden. Maar er lijkt wel weer jong talent op de deur te kloppen. Bijlow moet ik nog zien. Die is goed, maar of hij het talent is dat een echte topper gaat worden moet ik nog zien. In eigen huis lijkt er ook nog meer talent te zitten.
Verwijderd
Klopt. Bijlow en Scherpen zijn best ok. Ze hebben echter niet het stoicijnse zoals een Onana of Cillessen.ph4ge schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:49:
[...]
Welke keeper is wel foutloos? Bijlow zn fout tegen Ajax blijft natuurlijk de mensen bij die niet elke wedstrijd van Feyenoord zien, maar als dat gewoon was afgelopen was die ook al vergeten. Bijlow doet het gewoon naar behoren en heeft duidelijk potentie.
Ajax eist uitkaarten voor Klassieker in de Kuip op
Beetje rare houding nadat er ook geen uit-fans in de Arena waren. Prima om te streven naar een situatie waar dat wel kan, maar besluit dat per seizoen en probeer geen voordeeltje te behalen nadat je zelf al thuis hebt gespeeld.
Dan zeg je het nog vriendelijk. Ik vind het buitengewoon oncollegiaal om het overleg dat daar steeds tussen clubs en burgemeesters te passeren.ph4ge schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:49:
[...]
Ik zie Onana niet zo vaak, maar stoïcijns zou ook geen omschrijving zijn die ik voor hem zou gebruiken. En Cillessen heeft van zichzelf een onzekere blik in de ogen. Onana en Bijlow zijn ook nog erg jong voor keepers, dan heb je van nature nog niet de ideale uitstraling voor een keeper. Bijlow heeft zich heel knap herpakt na de storm van kritiek die hij (in mijn ogen grotendeels onterecht) over zich heen kreeg na de Klassieker.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:51:
Klopt. Bijlow en Scherpen zijn best ok. Ze hebben echter niet het stoicijnse zoals een Onana of Cillessen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik kan daarnaast ook genoeg goede reddingen herinneren van Bijlow in wedstrijden die hij gekeeped heeft. M.i. totaal onnodig om een Bijlow af te branden (zoals Derksen doet) omdat hij eens een foutje maakt.ph4ge schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:49:
[...]
Welke keeper is wel foutloos? Bijlow zn fout tegen Ajax blijft natuurlijk de mensen bij die niet elke wedstrijd van Feyenoord zien, maar als dat gewoon was afgelopen was die ook al vergeten. Bijlow doet het gewoon naar behoren en heeft duidelijk potentie.
Bijlow kan nog genoeg leren, maar laat zien zelfverzekerd in de goal te staan en laat zich niet van de wijs brengen. Benieuwd waar hij over een paar jaar staat.
Als Ajax een reden wilt waarom ze niet welkom zijn dan maken ze het Feyenoord wel wat makkelijk, de ongeregeldheden bij de uitwedstrijden in de CL of het gooien van vuurwerk in de thuisvakken van PSV zijn voldoende om dat tuig buiten de deur te houden.ph4ge schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:49:
[...]Ajax eist uitkaarten voor Klassieker in de Kuip op
Dat is wel krom, daarmee insinueer je dat PSV zonder eigen publiek moet spelen na de zwarte rookpotten. En afgelopen weekend heb ik ziekelijk veel fakkels gezien in Rotterdam. En in bus 4 een kapotte voorruit zag ik in de groepsapp bij PSV maar die heeft de media uiteraard niet gehaaldJST94 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:54:
[...]
Als Ajax een reden wilt waarom ze niet welkom zijn dan maken ze het Feyenoord wel wat makkelijk, de ongeregeldheden bij de uitwedstrijden in de CL of het gooien van vuurwerk in de thuisvakken van PSV zijn voldoende om dat tuig buiten de deur te houden.
Daarbij herinner ik me nog iets in Nancy en Rome allemaal nog niet zo lang geleden. En natuurlijk niet te vergeten de trouble van 2 seizoenen terug in Tilburg.
Dat uitsupportersverhaal is maar een farce, die komen nooit meer. Geen enkele politicus gaat daar zijn vingers aan branden en dit verhaal komt altijd maar omhoog om het 'volk' rustig te houden - om de rest van het jaar er niks meer over te horen. Ik schreef het hier al eerder. Paar weken van tevoren komt die discussie weer wordt er gekeken en vliegt het daarna weer de doofpot in. En die cycle herhaalt zich al jaren.
[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 12-12-2018 11:03 ]
Misschien moeten ze zich eens afvragen waarom ze her en der niet welkom zijn in plaats van de schuld bij (in dit geval) Feyenoord en ADO te leggen. Krijg eens grip op je eigen supporters.
Wat mij betreft is het prima als Ajax niet meer in de Kuip komt. Scheelt een hoop gedoe rondom wedstrijden en er zijn weinig mensen in de Kuip die zitten te wachten op bezoek van hun.
[ Voor 14% gewijzigd door JST94 op 12-12-2018 11:09 ]
Hé Ajax,

Lijkt me allemaal toch niet zo moeilijk. Ja, het is jammer, maar de klassiekers zijn tegenwoordig een oase van rust en de sfeer in de Kuip is er niks minder om.Doei
Ik ben er nou nog steeds niet achter of het nu echt de directie van Ajax is of de Supporters vereniging. Ik kan me niet voorstellen dat de directie van Ajax NV zo'n rare actie zou doen nadat de thuis wedstrijd al gespeeld is.
[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 12-12-2018 11:18 ]
Dat geldt voor alle grote clubs. Bij ADO speelt de geschiedenis met het afbranden van het clubhuis mee en die aanvallen die over en weer zijn geweest.
De reden dat Ajax supporters niet welkom zijn in Rotterdam hoeft niet geheel bij Ajax gezocht te worden helaas. Hamas hamas joden aan het gas vanaf station Bijlmer Arena richting de sluis ergens in 2008 hebben de klassieker de das om gedaan. Aangezien er toen een cameraploeg van de NOS bij was. Niet dat ik daarmee de schuld bij Feyenoord wil leggen aangezien dat niet zo is.
Ik maak me er niet eens meer druk om, Ajax mag nog naar PSV, die kijken al sinds jaar en dag tegen zowel Feyenoord als Ajax op (waarom weet ik niet) en Feyenoord is jammer maar de resultaten zijn er niet slechter om geworden in het geval van Ajax. Al ben ik benieuwd of het nog steeds zo uit de klauwen loopt als vroeger. Nadeel is dat om die vraag te beantwoorden je bepaalde stappen moet zetten en als die stappen verkeerd uitpakken dan gaan er koppen rollen (in de politiek). ADO is een sfeerloze bende met dito stadion en FC Utrecht die kennen maar 1 woord en dat is Ajax thuis.
@PWM
Dat zal die gladjoekel zijn van de Ajax supporters vereniging. Alhoewel, volgens mij is die kale gast geen voorzitter meer maar correct me if wrong. Ik kan me amper voorstellen dat het de Ajax NV is die dat besluit neemt maar wellicht is het gewoon even aftasten.
[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 12-12-2018 11:32 ]
Waarom dat eisen richting de andere club? De lokale autoriteiten en de KNVB hebben hier toch ook een zegje in? En waarom proberen een voordeeltje te scoren door het te eisen nadat je eigen thuiswedstrijd zonder uit publiek er al op zit? Doe dat dan lekker na het seizoen.JST94 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:38:
Natuurlijk, het moet van beide kanten komen. Maar zolang beide supportersgroepen zich niet weten te gedragen, waarom zou je dan uberhaupt denken aan het toelaten van uitsupporters bij de Klassieker? Normalisering begint bij jezelf; Zorg dat de club en de lokale driehoek geen stok hebben om te slaan.
Schijnbaar heeft de supportersvereniging van Ajax het aangekaart bij het bestuur en heeft het bestuur aangegeven dat ze al stappen hebben ondernomen.
Bijzonder vreemde actie moet ik zeggen.
Deze afsluiting klinkt heel lief, maar als je ziet hoeveel politie en beveiliging er op de been moet komen om het van beide kanten in goede banen te leiden. Nee, dan laat maar. Ik had liever gezien dat Ajax gewoon de hand in eigen boezem stak. Recente incidenten bieden natuurlijk ook geen stevige basis voor zo'n actieGezamenlijk met alle partijen willen wij dan ook een sportief feest voor iedereen realiseren.
[ Voor 41% gewijzigd door JanW op 12-12-2018 11:59 ]
Hoe dan ook, beide supportersgroepen laten zich niet altijd van hun beste kant zien, dus ik begrijp het wel. Tegelijkertijd wordt Ajax bij twee uitwedstrijden de support van de fans ontnomen. In de Kuip hebben ze die eigenlijk niet echt nodig, maar in Den Haag soms wel.
Ooit komt die stap, ook voor keepers (v.b. Cillessen en Zoet) die een wat geleidelijker pad hebben gehad. Het risico is wel dat je met een aantal fouten in het begin snel op een zijspoor kan komen en derhalve je carrière een grote deuk op kan lopen. Een keeper blijft altijd een groet impact hebben op een wedstrijd met dat dus als gevolg. Zolang je een trainer hebt die niet na een fout je er uit haalt moet dat ook wel prima zijnAnkona schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:51:
Sommige keepers worden gewoon voor de leeuwen gegooid zoals Onana en Bijlow. Als ze overeind blijven is het prima voor ze. Zijn wel meer keepers uit het verleden die op die manier aardig terecht gekomen zijn, neem bijvoorbeeld een Dudek of Gomes. Geen gerijpte keepers die gewoon hun kans kregen bij Feyenoord en psv en zich niet onverdienstelijk ontwikkelden.
De club Feyenoord, Ado, Ajax of welke club dan ook kan prima aangeven dat de uitsupporters welkom zijn en dat ze er een geweldig vak voor hebben gerealiseerd. Het feit dat de lokale driehoek met de burgemeester en de politie er alsnog een stok voor kan steken zorgt er alsnog voor dat ze aan hun plicht hebben voldaan en dat het buiten hun invloedssfeer ligt.ilhanko schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:39:
Daarbij lees ik hier en daar dat je als club verplicht bent om supporters van de bezoekers toe te staan.
Zolang de excessen niet aangepakt worden conform bijvoorbeeld de bestaande voetbalwet dan wel strafrecht. De club niet in staat is om hun eigen supporters te beïnvloeden en er nog steeds tuig als "supporter" rondloopt gaat dit een gebed zonder einde zijn. Excessieve politie-inzet waar de burgemeester niet blij van wordt en het dan maar verbiedt. Dat zie je al met buscombi's naar clubs waar nog nooit iets is voorgevallen, er is een grote angst dat het mis gaat en dat is spijtig genoeg ook prima te begrijpen.
De "supporters" die dit hebben veroorzaakt en verongelijkt zijn waarom ze niet naar de uitwedstrijd mogen zouden eens goed in de spiegel moeten kijken. De schade die ze "hun" club aandoen terwijl ze volledig achter de club zeggen te staan is onwenselijk.
Wut?Typhone schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:31:
Ik maak me er niet eens meer druk om, Ajax mag nog naar PSV, die kijken al sinds jaar en dag tegen zowel Feyenoord als Ajax op (waarom weet ik niet)
[ Voor 52% gewijzigd door Napo op 12-12-2018 12:56 ]
Ja, snap ik, en terecht! Maar in het geval van Feyenoord gaat dat niet op:Napo schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:49:
[...]
De club Feyenoord, Ado, Ajax of welke club dan ook kan prima aangeven dat de uitsupporters welkom zijn en dat ze er een geweldig vak voor hebben gerealiseerd. Het feit dat de lokale driehoek met de burgemeester en de politie er alsnog een stok voor kan steken zorgt er alsnog voor dat ze aan hun plicht hebben voldaan en dat het buiten hun invloedssfeer ligt.
Zolang de excessen niet aangepakt worden conform bijvoorbeeld de bestaande voetbalwet dan wel strafrecht. De club niet in staat is om hun eigen supporters te beïnvloeden en er nog steeds tuig als "supporter" rondloopt gaat dit een gebed zonder einde zijn. Excessieve politie-inzet waar de burgemeester niet blij van wordt en het dan maar verbiedt. Dat zie je al met buscombi's naar clubs waar nog nooit iets is voorgevallen, er is een grote angst dat het mis gaat en dat is spijtig genoeg ook prima te begrijpen.
De "supporters" die dit hebben veroorzaakt en verongelijkt zijn waarom ze niet naar de uitwedstrijd mogen zouden eens goed in de spiegel moeten kijken. De schade die ze "hun" club aandoen terwijl ze volledig achter de club zeggen te staan is onwenselijk.
Uitfans leveren onvoldoende op, dus blijf maar weg..?'Maar volgens de kosten-batenanalyse van Feyenoord, en dan in het bijzonder directeur Jan de Jonge en zijn marketingdirecteur, leveren uitfans onvoldoende op', schrijft het medium. Als gevolg hiervan heeft de KNVB alweer besloten geen reden te zien om nog verder te bemiddelen tussen beide clubs.
Verder ben ik het natuurlijk volledig met je eens wat betreft de 'supporters' die dit zelf veroorzaakt hebben.
De timing zou ik ook erg bijzonder vinden. Eerder dit seizoen is uitgesproken dat ze in Amsterdam nog even geen uitsupporters doen maar dat ze begin 2019 om tafel gaan om te kijken of het wel kan.PWM schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:10:
Ik kan me niet voorstellen dat de directie van Ajax NV zo'n rare actie zou doen nadat de thuis wedstrijd al gespeeld is.
Nu iets gaan eisen lijkt mij vooruit lopen op het gesprek dat nog moet komen, of zou het gesprek afgehouden worden?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Natuurlijk levert een uitfan minder op. Zeker bij Feyenoord heb je de nodige buffervakken aangezien er niet een hoek/stuk op een acceptabele wijze is gescheiden. Het feit dat een Ajax-supporter zeker geen merchandise zal kopen, waarschijnlijk minder consumeert - zowel voor, tijdens als na de wedstrijd - maakt de omzet per stoel voor een thuissupporter al vrij snel hoger dan een uitsupporter.ilhanko schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:56:
[...]
Ja, snap ik, en terecht! Maar in het geval van Feyenoord gaat dat niet op:
[...]
Uitfans leveren onvoldoende op, dus blijf maar weg..?
Dat het kostenplaatje meegenomen wordt is wel kwalijk te noemen en volgens die redenatie zouden de overige clubs hetzelfde kunnen doen inzake uitsupperters (en eerlijk gezegd zou dat richting Feyenoord, met zo'n statement niet geheel onbegrijpbaar zijn)
Ook maatschappelijk zijn er kosten voor een uitsupporter aanwezig. Financieel gezien zijn er meer dan afdoende redenen om het niet meer toe te staan. Kijkende naar het hier en nu zou dat niet onlogisch zijn (politie-inzet een andere focus) maar niet wenselijk voor de sport. Het is mijn inziens ook niet een clubprobleem - iedere club heeft spijtig genoeg tuig tussen hun supporters zitten - maar een maatschappelijk probleem en daar is zelfs met de voetbalwet nog steeds geen praktisch oplossing voor.
Dat is natuurlijk niet helemaal zo. Zat uitsupporters van 'nu' die nooit een wedstrijd in de Kuip hebben meegemaakt. Dat is min of meer mijn generatie geweest (je suis 33).ilhanko schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:56:
[...]
Verder ben ik het natuurlijk volledig met je eens wat betreft de 'supporters' die dit zelf veroorzaakt hebben.
@Napo Uitsupporters leveren per definitie helemaal niks op:
Waarom zou een uitsupporter - in Nederland - een sjaal willen kopen van de bezochte club? Waar zou die uitsupporter die sjaal kunnen kopen? Hoe zou die uitsupporter die sjaal willen kopen?
Dat het een maatschappelijk probleem is ben ik het ernstig mee eens. Lees gewoon eens alle reacties van mensen op sociale media of in andere aspecten. Überhaupt de Nederlandse spelling gebruiken (dat betekend / dat betekent) is voor de gemiddelde persoon al te moeilijk. Statements van harde kernen die vol spelfouten staan zeggen al genoeg. En ja er zijn sommige mensen die dyslexie hebben maar dat staat volledig los van de spellingsregels.
[ Voor 46% gewijzigd door Typhone op 12-12-2018 13:19 ]
Het lijkt mij dat ze het hier hebben over alle extra kosten die erbij komen kijken. De giga politieinzet, extra beveiliging in het stadion, schade (elke keer tienduizenden euro's), etc etc.ilhanko schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:56:
[...]
Ja, snap ik, en terecht! Maar in het geval van Feyenoord gaat dat niet op:
[...]
Uitfans leveren onvoldoende op, dus blijf maar weg..?
Verder kan Feyenoord duizenden kaartjes minder verkopen, doordat er vakken naast de Ajax supporters leeg moeten zijn.
Eens, misschien heeft de huidige harde kern de issues met Feyenoord/Den Haag niet veroorzaakt, maar tegenwoordig zijn er nog genoeg mafklappers die met honkbalknuppels door Athene lopen...Typhone schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:14:
[...]
Dat is natuurlijk niet helemaal zo. Zat uitsupporters van 'nu' die nooit een wedstrijd in de Kuip hebben meegemaakt. Dat is min of meer mijn generatie geweest (je suis 33).
Nogmaals, ik vind het zonde dat het niet meer kan, vond het vroeger heerlijk om de Feyenoord-fans (van afstand) op te wachten bij de Arena als ze met de trein aan kwamen en door 'de tunnel' naar het stadion liepen, maar snap tegelijkertijd wel dat het een groot risico met zich meebrengt.
Merchandise inderdaad niet wel enig inkomen vanuit consumptie en het verkoop van de plaats. Prijzen zijn echter niet bijzonder in relatie tot overige plaatsen zeker. Met €15,- per plaats zijn het één van de goedkopere. Daar komen dan nog wel wat kosten bij waardoor de totaalprijs hoger wordt.Typhone schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:14:
[...]
Dat is natuurlijk niet helemaal zo. Zat uitsupporters van 'nu' die nooit een wedstrijd in de Kuip hebben meegemaakt. Dat is min of meer mijn generatie geweest (je suis 33).
@Napo Uitsupporters leveren per definitie helemaal niks op:
Waarom zou een uitsupporter - in Nederland - een sjaal willen kopen van de bezochte club? Waar zou die uitsupporter die sjaal kunnen kopen? Hoe zou die uitsupporter die sjaal willen kopen?
Mensen die niet goed zijn in spelling zijn niet direct de probleemgevallen binnen de supportersgroepen. Dat er een bepaalde correlatie tussen zit wil ik best geloven maar het is geen hard feit. Helaas zijn er ook prima opgeleide mensen in de groep "tuig" die gedurende de week hun managementfunctie uitvoeren en dan in het weekend "lekker los gaan".Dat het een maatschappelijk probleem is ben ik het ernstig mee eens. Lees gewoon eens alle reacties van mensen op sociale media of in andere aspecten. Überhaupt de Nederlandse spelling gebruiken (dat betekend / dat betekent) is voor de gemiddelde persoon al te moeilijk. Statements van harde kernen die vol spelfouten staan zeggen al genoeg. En ja er zijn sommige mensen die dyslexie hebben maar dat staat volledig los van de spellingsregels.
Ja, de timing vanuit Ajax/SVA vind ik ook niet heel handig gekozen. Had dan ballen getoond en had bijvoorbeeld 500 kaarten overhandigt aan Feyenoord vooraf Ajax - Feyenoord. Dan had je echt aangetoond het te willen en had je de bal bij Feyenoord/Gemeente Rotterdam gelegd.ph4ge schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:50:
[...]
Waarom dat eisen richting de andere club? De lokale autoriteiten en de KNVB hebben hier toch ook een zegje in? En waarom proberen een voordeeltje te scoren door het te eisen nadat je eigen thuiswedstrijd zonder uit publiek er al op zit? Doe dat dan lekker na het seizoen.
Laten we inderdaad alleen maar naar Ajax wijzen als reden dat er geen uitsupporters welkom zijnPWM schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:10:
De brief van de Feyenoord directie is ook uitgelekt:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Lijkt me allemaal toch niet zo moeilijk. Ja, het is jammer, maar de klassiekers zijn tegenwoordig een oase van rust en de sfeer in de Kuip is er niks minder om.
Ik ben er nou nog steeds niet achter of het nu echt de directie van Ajax is of de Supporters vereniging. Ik kan me niet voorstellen dat de directie van Ajax NV zo'n rare actie zou doen nadat de thuis wedstrijd al gespeeld is.
Wat mij betreft zijn er overigens bij geen enkele wedstrijd uitsupporters aanwezig. Scheelt zo enorm veel gezeik en geld.
Dat "voordeeltje" is anders al jaren niet nodig hoor gezien de resultatenph4ge schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:50:
[...]
En waarom proberen een voordeeltje te scoren door het te eisen nadat je eigen thuiswedstrijd zonder uit publiek er al op zit?
Gewoon lekker zonder uit-supporters laten, maak je er in de thuiswedstrijd een feestje van en bij de uit-wedstrijd maak je er thuis of in het cafe maar een feestje van.
Goed wat verwachten we vanavond, eerlijk gezegd denk ik dat Ajax er keihard afgaat
[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 12-12-2018 14:37 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Neehoor, dat doet volgens mij niemandtoolkist schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:26:
[...]
Laten we inderdaad alleen maar naar Ajax wijzen als reden dat er geen uitsupporters welkom zijn
Nou, daarom dus.Leg ons uit waarom er geen Ajax supporters welkom zijn in de Kuip
Als Feyenoord een brief naar Ajax had gestuurd, met de vraag: "Leg ons uit waarom er geen Feyenoord supporters welkom zijn in de Arena", dan waren het inderdaad andere voorbeelden geweest.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
1x per jaar een goede sfeer proeven.Gonadan schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:44:
Ik vraag mij af waarom je als Ajax-supporter überhaupt in de kuip wilt zitten.
En je schijnt aan onze kroketten je mond niet te branden.
I beg to differ...PWM schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:49:
[...]
1x per jaar een goede sfeer proeven.
En je schijnt aan onze kroketten je mond niet te branden.
#michielkramerbranddezijnbek
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Een diplomatiek antwoord in plaats van de Rotterdamse taal die je inmiddels op sociale media leest. Snap echt niet waarom ze bij Ajax weer zo het fikkie aan het opstoken zijn, dat werkt alleen maar averechts.
De Boer zit het wel zitten :Martinusz schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:35:
[...]
Goed wat verwachten we vanavond, eerlijk gezegd denk ik dat Ajax er keihard afgaat
Dat Ajax de Champions League zeer waarschijnlijk wint, is volgens De Boer niet erg.
Bron: https://www.fcupdate.nl/v...terk-als-elftal-van-1995/

Ja natuurlijk begrijp ik ook wel dat de Boer dit niet denkt
[ Voor 15% gewijzigd door ST10©DE op 12-12-2018 16:00 ]
Idd ik lees er ook echt uit dat Ajax slachtoffer is ipv mede de oorzaak. Dus logische en terechte reactie vanuit het Feyenoord kamp. Trouwens als ik hier in het Haagse iedereen hoor, hebben er maar heel weinig trek in supporters uit A'dam weer in het stadion toe te laten. ja enkele gekken van de harde kern willen het graag (1x raden waarom, juist om te rellen). Alle ellende rondom het stadion is gewoon teveel om met plezier te gaan dan.ph4ge schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:16:
Feyenoord: Brief Ajax lijkt vooral om eigen achterban tevreden te stellen
Een diplomatiek antwoord in plaats van de Rotterdamse taal die je inmiddels op sociale media leest. Snap echt niet waarom ze bij Ajax weer zo het fikkie aan het opstoken zijn, dat werkt alleen maar averechts.
Normaal vind ik het ook echt altijd leuker met supporters van de tegenpartij erbij echter de laatste paar keer dat ik in de kuip was met supporters van Ajax erbij was het verre van leuk. Continue ellende en regelmatig ME optredens binnen en buiten de kuip. Zelfs als Feyenoord tegen ADO of FC utrecht speelt wat ook geen lieverdjes zijn, zijn er nooit zulke extremen waar te nemen, sterker nog tegenwoordig is ADO & Utrecht in de kuip vaak gezellig en op een leuke manier los gaan tegen elkaar ipv bommen en andere gestoorde zaken.
Het antwoord had dus ook kunnen bevatten "omdat onze eigen supporters de boel dan kort en klein slaan"PWM schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:42:
[...]
Neehoor, dat doet volgens mij niemandDe vraag in deze is:
[...]
Nou, daarom dus.
Als Feyenoord een brief naar Ajax had gestuurd, met de vraag: "Leg ons uit waarom er geen Feyenoord supporters welkom zijn in de Arena", dan waren het inderdaad andere voorbeelden geweest.
Overigens valt het mij vies tegen als Ajax zich echt zo heeft laten beinvloeden door de sv, dat ze dit soort onzinbrieven gaan sturen.
Iets in mij hoopt dat de handtekening(en) vervalst zijn en de brief dus helemaal niet bij Ajax vandaan komt, maar dat zal ongetwijfeld niet het geval zijn
Wat denken we trouwens van de wedstrijd vanavond? Bij de poll op vi.nl denkt 50% (ruim 3000 stemmen) dat Ajax gaat winnen en 27% dat het gelijk wordt. Ben ik dan zo negatief ingesteld aangezien ik een kansloze 3-0 nederlaag verwacht?
[ Voor 34% gewijzigd door toolkist op 12-12-2018 18:45 ]
Ze willen helemaal niet dat er nog supporters mee gaan, daar kan namelijk alleen maar ellende van komen.ph4ge schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:16:
Feyenoord: Brief Ajax lijkt vooral om eigen achterban tevreden te stellen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kan me voorstellen dat Bayern wraak wil nemen. Want ze zijn door de media afgemaakt na het gelijkspel in MunchenPWM schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:02:
Tuurlijk wint Ajax gewoon vanavond. Thuis en onderweg in a life time.Voor Bayern geldt dat minder. En ze spelen gewoon best goed.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
PWM schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:42:
https://www.studio040.nl/...iers/content/item?1094088

https://sportnieuws.nl/vo...han-cruijff-schaal-video/
Waarom zijn Feyenoord supporters WEL welkom bij Ajax?
Ik ben blij dat hier niet door iedereen achteraan gehobbeld wordt. Plaats 2 foto's om aan te geven dat ze niet mogen komen.... 2 foto's waarbij vuurwerk wordt afgestoken en wordt gegooid. Niet goed in geen enkele vorm maar totaal zinloos in deze discussie. Gelukkig is de politie inzet laatste jaren alleen maar gedaald en politie inzet veel gerichter geworden. Daders komen minder snel weg met hun daden en de groep draait er niet altijd meer voor op. Op de manier hoe jij nu deze discussie "voert" kunnen we voortaan Psv supporters ook kunnen verbieden in elk stadion, Twente ook maar die hebben zelf al gekozen voor een alternatief. (Neem ter goede getrouw aan dat iedereen de zwarte rook in de 2 stadions nog wel kan herinneren.)
Waarom zijn er rond voetbalwedstrijden amper nog grote rellen?
https://www.nu.nl/weekend...per-nog-grote-rellen.html
De top vijf van wedstrijden waarin de meeste politie-uren zaten, waren allemaal Europese duels. Vitesse-Zulte Waregem stond met 4.776 uur vijfde op die lijst, terwijl PSV-Ajax met 2.104 uur bovenaan de lijst van Eredivisie-duels met de meeste politie-inzet staat. Kanttekening bij die cijfers is wel dat er geen uitsupporters mogen zijn bij de Klassiekers tussen Ajax en Feyenoord. Als dat wel het geval was, zou dat zeer waarschijnlijk voor een hogere politie-inzet zorgen.
[ Voor 4% gewijzigd door DoeEensGek op 12-12-2018 19:24 ]
3-1, no sweat.Gonadan schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:15:
Ik blijf bij m'n voorspelling, Bayern zet Ajax gewoon weer even terug op aarde.
Ik ga inzetten
UEFA 'shockeert' met Champions League 2.0: de gevolgen voor Ajax, PSV en Europa
Uit gelekte plannen van de UEFA blijkt dat de Europese voetbalbond achter de schermen bezig is met een totale renovatie van de Champions League. De volledig nieuwe opzet van het miljardenbal heeft grote gevolgen voor spelers, clubs en alle grote competities van Europa. VoetbalPrimeur duikt in de materie.
Het goed ingevoerde BILD pakte woensdag groot uit met het nieuwe project van de UEFA. 'Dit gaat heel Europa shockeren: Champions League in het weekend!', kopte de grootste boulevardkrant van Duitsland. Wat blijkt: er liggen plannen om de affiches die nu op dinsdag- en woensdagavond worden afgewerkt, te verplaatsen naar zaterdag en zondag. Minstens zo belangrijk: de nationale competities van de grootste voetballanden moeten inkrimpen om dit ambitieuze voornemen mogelijk te maken.
Op de burelen van de UEFA voert poen al jarenlang de boventoon. Ook het nieuwe plan voor een 'Champions League 2.0' heeft commerciële motieven, weet BILD. De grote clubs uit Engeland, Duitsland, Italië en Spanje komen nu doordeweeks tussen 19.00 uur en 23.00 uur in actie - geen handige tijden voor de honderden miljoenen fans uit Azië, die dan in bed horen te liggen en de volgende ochtend op hun werk worden verwacht. De UEFA wil meer profiteren van de immense populariteit van de Champions League in met name China en denkt dat te kunnen doen door wedstrijden in het miljardenbal te verplaatsen naar het weekend.
UEFA-president Aleksander Ceferin en Andrea Agnelli, baas van de ECA, de organisatie die de grootste clubs van Europa vertegenwoordigt, hebben een revolutie voor ogen. Onder meer de Premier League, de Serie A en de Bundesliga zullen moeten inkrimpen om Champions League-speelrondes in het weekend te faciliteren. Er moet op de voetbalkalender veel meer ruimte komen voor internationale affiches. Daarnaast willen de UEFA en de ECA méér speelrondes op doordeweekse dagen zien.
Veertien groepsduels
De opzet van de Champions League moet ook op de schop. Al jarenlang bestaat de groepsfase van het toernooi uit acht groepen met vier ploegen. Ceferin en Agnelli hebben volgens BILD een plan met vier groepen van acht teams in gedachten. In de praktijk betekent dit dat er veertien in plaats van zes groepsduels worden gespeeld. Lees: meer kijkers, meer premies, meer recettes, hogere inkomsten. De nummers één tot en met vier plaatsen zich voor de achtste finales.
In deze opzet lijkt het voor clubs uit kleinere voetballanden een mission impossible om door te stoten in het toernooi. Hoe meer groepsduels, hoe waarschijnlijker de kans dat grote clubs met brede selecties als winnaar uit de strijd komen. Precies wat de UEFA voor ogen heeft, natuurlijk.
Football Leaks kwam een maand geleden naar buiten met de plannen voor een zogenaamde Super League. Om hun populariteit verder uit te buiten en meer inkomsten te generen, zouden de grootste ploegen van Europa - inclusief Ajax - achter de schermen overwegen om een nieuwe supercompetitie op te starten. De opzet voor een Champions League 2.0 lijkt een tegemoetkoming: de UEFA ziet een afscheiding van de grote namen vanzelfsprekend als een grote bedreiging. Dit plan moet ook tientallen miljoenen extra's opleveren per club.
Al met al lijkt het een kwestie van tijd voordat het voetballandschap zoals we dat nu kennen, volledig op de schop gaat. Het geld regeert en de UEFA wil ver gaan om de machtige eliteploegen te pleasen. BILD informeerde bij de Duitse voetbalbond alvast naar een reactie op de mogelijke Champions League-metamorfose. De DFL ziet het 'absoluut niet zitten' om de Bundesliga in te krimpen naar veertien of zelfs twaalf clubs en zo de weg te plaveien voor de plannen van Ceferin en Agnelli, liet het weten. Eerder al reageerde ook de Spaans voetbalbond gepikeerd. Wordt vervolgd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb je ook ingezet op verlies van Real? 0-2 bij rust
Perfect zo'n kansloos plan. De Premier League gaat never nooit verkleinen voor zoiets.Gonadan schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:46:
Het is maar een gerucht maar ergens vrees ik meer waarheid dan we leuk gaan vinden.
[...]
[ Voor 41% gewijzigd door toolkist op 12-12-2018 19:48 ]
Ja jij bent voor Feyenoord, ik voor Ajax. Ik heb 1-3. Of het is goed voor m'n pool, of ik ben écht blij.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vrees er ook wel een beetje voor. Al heeft ten Hag wel keuzes gemaakt die mij bevallen. Schöne op de bank, Wöber achterin en Blind op het middenveld.Gonadan schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:15:
Ik blijf bij m'n voorspelling, Bayern zet Ajax gewoon weer even terug op aarde.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Wat is er in godsnaam aan de hand in de voetbalwereld? De VAR, NL, extra EL en nu dit? Serieus voor het geld? En waarom zoveel veranderingen achter elkaar, behalve geld moet hier meer achter zitten.Gonadan schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:46:
Het is maar een gerucht maar ergens vrees ik meer waarheid dan we leuk gaan vinden.
[...]
Uiteraard had het AD weer een andere opstelling verwacht, hebben die het ooit wel eens goed?Mugwump schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:01:
[...]
Ik vrees er ook wel een beetje voor. Al heeft ten Hag wel keuzes gemaakt die mij bevallen. Schöne op de bank, Wöber achterin en Blind op het middenveld.
Komt dat niet door de rechten? Ze mogen ook niet na beschouwen als er een volgende wedstrijd begint (18;00-21:00). Misschien ook niet voor beschouwen als er nog een wedstrijd bezig is?dutchgio schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:03:
Bij Veronica kun je weer voorbeschouwen met een aflevering van The Big Bang Theory.
Opstelling Ajax:
Onana; Mazraoui, De Ligt, Wöber, Tagliafico; De Jong, Blind; Ziyech, Van de Beek, Neres; Tadic.
Wissels Ajax:
Lamprou, Kristensen, Schöne, Labyad, De Wit, Huntelaar, Dolberg.
Opstelling Bayern München:
Neuer; Rafinha, Süle, Boateng, Alaba; Kimmich, Goretzka; Gnabry, Müller, Ribéry; Lewandowski.
Wissels Bayern München:
Ulreich, Hummels, Wagner, Thiago, Coman, Sanches, Martinez.
[ Voor 35% gewijzigd door DoeEensGek op 12-12-2018 20:21 ]
Misschien, maar de andere wedstrijd wordt niet uitgezonden op het open net.DoeEensGek schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:20:
[...]
Komt dat niet door de rechten? Ze mogen ook niet na beschouwen als er een volgende wedstrijd begint (18;00-21:00). Misschien ook niet voor beschouwen als er nog een wedstrijd bezig is?
Dus het kost je in principe geen kijkers. Iemand die voor Ziggo Sport betaald zal ook eerder daar gaan kijken lijkt me.
Hopelijk hebben we tijdens de wedstrijd meer te lachendutchgio schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:03:
Bij Veronica kun je weer voorbeschouwen met een aflevering van The Big Bang Theory.
Klopt, alleen Nederlandse club is verplicht.dutchgio schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:22:
Misschien, maar de andere wedstrijd wordt niet uitgezonden op het open net.
Bij Ziggo is CL gratis.Iemand die voor Ziggo Sport betaald zal ook eerder daar gaan kijken lijkt me.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ziggo heeft een ander pakket dit jaar als ik het goed begreep. Zij zenden nu wedstrijden op hun 'open' kanaal uit. Weet de regels niet allemaal uit me hoofd. Maar viel me op dat dit jaar anders gaat.dutchgio schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:22:
[...]
Misschien, maar de andere wedstrijd wordt niet uitgezonden op het open net.
Dus het kost je in principe geen kijkers. Iemand die voor Ziggo Sport betaald zal ook eerder daar gaan kijken lijkt me.
Alleen kan je daar ook niet alles zien als je niet het extra pakket ook afneemt.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:39
Lachband onder een voetbalwedstrijdDeadsy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:25:
[...]
Hopelijk hebben we tijdens de wedstrijd meer te lachen
Gelukkig gaan ze nu wel vporbeschouwen, de gids klopt wel vaker niet bij Veronica.
Ajax maakt wel kans vanavond. Ik hoop dat de Ligt ook scherp blijft en niet te lomp wordt en rood krijgt. Hij zoekt wel steeds meer het randje op.
Wie staan er vandaag eigenlijk op scherp qua aantal gele kaarten?tweakduke schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:33:
[...]
Lachband onder een voetbalwedstrijd![]()
Gelukkig gaan ze nu wel vporbeschouwen, de gids klopt wel vaker niet bij Veronica.
Ajax maakt wel kans vanavond. Ik hoop dat de Ligt ook scherp blijft en niet te lomp wordt en rood krijgt. Hij zoekt wel steeds meer het randje op.
- tweakduke
Mazraoui ook.tweakduke schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:42:
Alleen van de Beek staat op scherp volgens mij
Real speelde thuis zelfsDeadsy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:49:
Nja. Moskou thuis en Pilzen uit, altijd moeilijk.
Float like a butterfly, sting like a bee.
2.7m winstpremieDeadsy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:57:
Wat is het verschil in prijsgeld tussen 1e of 2e worden in de groep?
ach back to good old trustworthy streams dus >.>
ga lekker kijken met een flesje HJ erbij (8,99 kratje
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Flickr PSN ID= cheironnl
Chromecast erin duwen en dan met ziggo go kijkenHanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:01:
koop ik een nieuwe coax kabel is de oude kapot en heb ik nu geen tijd om m eruit te peuteren >_<
ach back to good old trustworthy streams dus >.>
ga lekker kijken met een flesje HJ erbij (8,99 kratje)
1e worden is ook niet alles, kun je nog altijd Liverpool loten. Word je ook niet blij van
Verwijderd
Moet je wel ziggo hebben de belgen hebben Ajax Bayern op hun vrije kanaal momenteelDeadsy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:03:
[...]
Chromecast erin duwen en dan met ziggo go kijken
1e worden is ook niet alles, kun je nog altijd Liverpool loten. Word je ook niet blij van
[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 12-12-2018 21:08 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
- tweakduke
Ja dat is het enigste probleem met deze opstelling Tadic is geen killer spits. Maar ja Dolberg moet je ook niet willen. The Hunter kan altijd nog invallen.toolkist schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:08:
Krijg nu toch al sterk het idee dat we een echte spits voorin missen.
Dus gewoon beginnen met Klaastweakduke schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:11:
[...]
Ja dat is het enigste probleem met deze opstelling Tadic is geen killer spits. Maar ja Dolberg moet he ook niet willen. The Hunter kan altijd nog invallen.
"Als er 1 volk is dat de Duitsers niet moet helpen dan zijn wij het wel" aldus El Sierd
[ Voor 13% gewijzigd door toolkist op 12-12-2018 21:12 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat heeft onze coach toch wel uitgelegd voor de wedstrijd. Niet dat ik er ook maar iets van zie maar toch.Hackus schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:16:
Ik zie niet echt een systeem bij Ajax
Hopelijk herpakken ze zich snel.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Dit topic is gesloten.
![]()