Ankona schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:54:
[...]
Maar is er op divisie niveau ook nog weerstand te vinden voor tweede teams? Dat is eigenlijk mijn punt. Je zien nu dat de jong teams die niet in de pyramide zitten niet aan hun ritme komen.
Ik denk het wel, ik denk dat elk 1ste en tweede elftal daar wel zit waar het niveau hoort. Als een 3de klasser 1ste elftal, zie je vaak dat het tweede elftal ook rond die klasse in de reserve competitie speelt. Bij een hoofdklasser zul je sneller zien dat het tweede elftal ook het hoogste speelt in de reserve klassen, en dat is ook al aardig landelijk hoor (ritjes van 100+ km meegemaakt). Meeste spelers uit een tweede elftal kunnen ook wel makkelijk mee in een eerste elftal, tenminste dat is mijn ervaring.
Ik denk dat je nu ziet met de Jong elftallen, dat ze inderdaad op het hoogste niveau meedoen wat mag (eredivisie mag nu eenmaal niet) en dat ze daarmee heel dicht bij eredivisie aan hikken. Daardoor wordt de stap makkelijker naar eredivisie. De jong elftallen die niet in de KK divisie meedoen, die lopen gewoon een niveau achter of misschien wel 2 niveaus.
Verder vind ik ook wel het nodige te zeggen voor deze opzet. Als het eerste speelt is dat altijd een evenement waar het dorp voor uitloopt. Juist door deze opzet.
Ik denk dat het iets natuurlijks is, je wilt in het beste elftal spelen (1ste elftal) en mensen willen graag het beste elftal zien spelen (het eerste elftal).
Float like a butterfly, sting like a bee.