Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Tip lees dit even Wikipedia: UEFA Nations LeagueFiber schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:38:
Best leuk die Nations League. Geen idee waar het om gaat, maar de wedstrijden zijn leuker dan kwalificaties tegen Wit Rusland of zo...
Ik heb maar vijf minuten gezien, maar wat was Duitsland slecht.danslo schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:40:
Niet dat we geweldig speelden hoor, maar wel typisch nederlands om naar het slechte Duitsland te wijzen ipv blij te zijn met het resultaat
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Geen zin in...Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:41:
[...]
Tip lees dit even Wikipedia: UEFA Nations League
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Tijd voor een biertje!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Smiling as the shit comes down...
Ik heb er ook nergens om gevraagd...
Terwijl ze toch wel aardig wat kwaliteit op de bank hebben.
vrij weinig vind ik. Vooral bij Stuttgart had hij de beste aanval van de Bundesliga (Bobic, Elber en Balakov) had hij gewoon een prijs moeten pakken.Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:39:
[...]
Dat idee krijg ik onderhand ook wel. Wat heeft hij gepresteerd als clubtrainer?
Dat hij bondscoach werd was gewoon omdat hij assistent was en niemand wilde de baan.
Dat mogen ze toch iets leuker doen
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Oliver Kahn op de ZDF is er ook klaar mee.
Arme Duitsers moeten dinsdag al weer tegen Frankrijk.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Die zie ik ze wel verliezen. Denk dat ze thuis wel gaan winnen van Nederland.loekf2 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:51:
[...]
Maar nu ik er over denk...is wesley sneijder ook 'bondsridder'? Kan me niet herinneren dat hij die titel kreeg...
Verwijderd
Dan heb je het Kahn ook horen zeggen. De discussie over Löw zal weer in volle hevigheid gaan los barsten is zijn verwachting.loekf2 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:51:
[...]
Als het niet zo was dan zal Sneijder denk ik nu via de media communiceren dat hij het ook wil.Tweaking Art schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:52:
Beetje overdreven...
Maar nu ik er over denk...is wesley sneijder ook 'bondsridder'? Kan me niet herinneren dat hij die titel kreeg...
Ja die is ook bondsridder, daarom konden deze 2 niet uitblijven heb ik het idee. Voor mij had het niet gehoevenTweaking Art schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:52:
Beetje overdreven...
Yup: Sneijder, W. (6 september 2018)Tweaking Art schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:52:
Beetje overdreven...
Waarom staat m'n tv eigenlijk nog aan?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Beter vòòr de wedstrijd, als je het over die huldiging hebt. Na de wedstrijd wil iedereen naar huis of naar de kroeg of opruimen of zo.Deadsy schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:56:
Blijf erbij dat dit mooier had gekund. Bulk van de selectie kijkt rond alsof ze hier echt geen zin in hebben
[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 13-10-2018 23:14 ]
Daar waar ie centraal speelt en niet linksbackgambieter schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:56:
Nathan Ake meerdere keren MotM bij Bournemouth, maar nee hoor, Blind weer.
Dinsdag België-Nederland. Voor 't eerst sinds ik voetbal volg (+- 1986) is België favoriet en niet Nederland. Ik hoop dat dat geen faalangst te weeg brengt aan Belgische zijde tegen een extra gemotiveerd Nederland. Al is België op papier de betere ploeg: helemaal gerust ben ik er niet in als ik zie hoe goed Oranje op dreef is (al was het resultaat geen weerspiegeling van de realiteit).
[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 14-10-2018 00:00 ]
Dacht het niet. Als je Duitsland met 3-0 inmaakt dan moet België een eitje zijn...YellowOnline schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 23:56:
Zo, ik ben wat laat maar als Belg in Duitsland had ik het te druk met leedvermaak - of, toepasselijker, Schadenfreude - tot dusverProficiat Nederland - goed gedaan!
Dinsdag België-Nederland. Voor 't eerst sinds ik voetbal volg (+- 1986) is België favoriet en niet Nederland. Ik hoop dat dat geen faalangst te weeg brengt aan Belgische zijde tegen een extra gemotiveerd Nederland. Al is België op papier de betere ploeg: helemaal gerust ben ik er niet in als ik zie hoe goed Oranje op dreef is (al was het resultaat geen weerspiegeling van de realiteit).
Van dijk - de ligt zie ik wel zitten voor de komende jaren al vind ik nog steeds dat van dijk bij tijden nonchalant en ongeconcentreerd oogt.
De ligt was vandaag niet goed maar hij krijgt een kans om zich te revancheren, lukaku lijkt me een heerlijke tegenstander voor ons centrale duo.
Ik zou niet zeggen voor het eerst. In de laatste vriendschappelijke pot waren ze dat ook wel.YellowOnline schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 23:56:
Zo, ik ben wat laat maar als Belg in Duitsland had ik het te druk met leedvermaak - of, toepasselijker, Schadenfreude - tot dusverProficiat Nederland - goed gedaan!
Nederland heeft heel lang geteerd op de generatie Robben en dankzij van Gaal nog een wat vertekend en, maar mooie prestatie in 2014, maar feitelijk is de selectie al jaren vrij pover.
Nu lijken er weer wat talenten aan te komen die weliswaar nog in de Nederlandse competitie spelen, maar waarvoor al wel veel interesse te van de internationale top. Het is te hopen voor Nederland dat deze jongens het daadwerkelijk gaan redden zodat het Nederlands elftal ook weer wat meer een rol van betekenis gaat spelen.
België heeft nog steeds de sterkste selectie die ze in decennia hebben gehad in mijn ogen.
Dit blijft voor mij overigens nog wel de meest memorabele Nederland - België:
YouTube: Nederland-België 5-5
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
https://www.vi.nl/nieuws/...-had-heel-nederland-nodig
Want verdomd as het niet waar is, hij heeft hem weer te pakken hoor.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dankje, ik wou het al niet eens meer gaan zeggen. Het lijkt alsof we nog 500 jaar lang elke wedstrijd gaan zeggen dat we ''geluk hebben'' of ''de tegenstander haalt zijn niveau niet''Exocet schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 11:39:
Eerder lol hoe sommigen een mooie (gelukkige) zege op Duitsland compleet afzwakken. Eindelijk een keer winnen dat gaat het om, niet of het spel sprankelend was. Tijd om die mentaliteit eens om te draaien
Maar ach, gelukkig hebben ze gisteren een hoop kritiek gevers de kop gesnoerd. Hopen dat ze deze lijn doortrekken en dat voornamelijk op een toernooi kunnen doen. Word weer eens tijd zeg.
[ Voor 15% gewijzigd door Mosin op 14-10-2018 12:51 ]
Het is 1 zwaluw na 4 jaar kommer en kwel, waar inderdaad ook nog wel wat op af te dingen is. Laten we vooral niet gemakzuchtig denken dat weer bij de wereld subtop horen. Het EK is voorlopig nog ver weg.Mosin schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 12:50:
[...]
Dankje, ik wou het al niet eens meer gaan zeggen. Het lijkt alsof we nog 500 jaar lang elke wedstrijd gaan zeggen dat we ''geluk hebben'' of ''de tegenstander haalt zijn niveau niet''
Maar ach, gelukkig hebben ze gisteren een hoop kritiek gevers de kop gesnoerd. Hopen dat ze deze lijn doortrekken en dat voornamelijk op een toernooi kunnen doen. Word weer eens tijd zeg.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het laat zien dat er stappen vooruit gemaakt worden en dat we niet het enige land met problemen zijn.\\
Is misschien een domme vraag hoor. Het beste antwoord dat ik kan verzinnen, is omdat beide spitsen voor de laatste linie stonden op het moment van pasen. Is dat iets nieuws of zo, of laat mijn geheugen mij in de steek?
Eat the bugs, live in a pod
Depay bleef achter de bal op het moment van de pass, dan is het geen buitenspel (beetje zoals bij rugby)..HMC schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:58:
Heb net de samenvatting van NL-DL gekeken. Kan iemand mij uitleggen waarom de 2-0 (door Depay) geen buitenspel was?
Is misschien een domme vraag hoor. Het beste antwoord dat ik kan verzinnen, is omdat beide spitsen voor de laatste linie stonden op het moment van pasen. Is dat iets nieuws of zo, of laat mijn geheugen mij in de steek?
[ Voor 4% gewijzigd door m0nk op 14-10-2018 18:02 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Memphis stond gewoon achter de bal, da's al een regel zo oud als buitenspel zelfHMC schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:58:
Heb net de samenvatting van NL-DL gekeken. Kan iemand mij uitleggen waarom de 2-0 (door Depay) geen buitenspel was?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Eat the bugs, live in a pod
Mooi, hoop dat ze er nog veel meer verliezenVerwijderd schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:54:
Twente dus verloren van MVV thuis. Oei oei oei.
ik vind NL wel een leuke ploeg, en gun ze ook wel succes.
Momenteel is het echter allemaal nog redelijk pril en onwennig. Ik zie ze wel progressie maken en goed scoren over 2 en vooral 4 jaar.
Op papier is België natuurlijk zwaar favoriet. BE is een geoliede machine met topspelers op alle posities. Toch denk ik dat het een spannende match gaat worden. NL begint geloof te krijgen in hun ploeg, die gaan echt willen strijden voor de overwinning. Voor BE daarentegen is dit echt een oefenmatch, die spelers zitten nu al opnieuw met de clubcompetitie in hun hoofd.
De trainer van België had ook al aangeven dat er redelijk wat nieuwe spelers een kans gaan krijgen. Ik ben benieuwd of dat ook echt zo gaat zijn. NL heeft vast en zeker een indruk gemaakt bij België. Wie weet heeft Martinez daar respect voor, en gaat hij toch eerder met een A-ploeg spelen. (Al spelen De Bruyne en Vertonghen sowieso niet)
Hopelijk wordt het een mooie open match, met 2 attractieve ploegen
Dat het zo een schande is om tegen Nederland te verliezen etc.
Dat Duitsland niet in vorm is was op het WK toch al te zien.
Verwijderd
Voor het WK was Duitsland ook al drama en toen werd het nog als incident gezien.
Verwijderd
Bovendien zijn de concurrenten/opvolgers voor de Ligt (Schuurs) en de Jong (Eiting) ook gewoon potentieel materiaal voor oranje. Voor het Nederlands elftal zou de stap dus alleen maar mooi zijn.
Zelfde probleem heeft PSV denk ik (misschien zelfs met meer spelers dan Ajax). Jongste ploeg nu in de CL en dan al op dit nivo. Dit is een probleem wat elke NL ploeg altijd zal blijven houden. op het moment dat ze Europese of wereld top gaan worden zijn ze weg uit NL. Als geen fan van beide ploegen ben ik al bang dat deze 2 de NL competitie gaan beheersen en op deze manier (dus talenten weg) is het voor andere NL clubs nog leuk ;-)Typhone schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:52:
Ik ben benieuwd wat er in de zomer gaat gebeuren met De Ligt en De Jong. Ik vermoed dat de kassa serieus gaat rinkelen. Zelfs in de kleinere Duitse kranten hier wordt er inmiddels gesproken over concrete belangstelling uit meerdere hoeken/landen. Jammer dat we volgend jaar niet écht kunnen gaan oogsten
Depay heeft de kans wel gehad hoor, maar die heeft het helaas gewoon niet laten zien. Denk dat het in die periode ook niet helemaal meezat en dat hij als spits gewoon beter is dan als buitenspeler. Een vergelijking met Kluivert lijkt me niet op zijn plaats.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:46:
Het mooie is dat er bij dergelijke bedragen een grote kans is dat ze als basisspeler worden gekocht. Dan moeten ze het wel laten zien, maar je krijgt geen Depay/Kluivert verhaal bij een topclub.
Bovendien zijn de concurrenten/opvolgers voor de Ligt (Schuurs) en de Jong (Eiting) ook gewoon potentieel materiaal voor oranje. Voor het Nederlands elftal zou de stap dus alleen maar mooi zijn.
alles kan off-topic
Depay had met name de pech om in een ploeg terecht te komen die sowieso totaal niet liep en niet regelmatig aan spelen toe kwam. Daarbij kreeg hij van zijn coach veel te veel verdedigende taken mee, iets wat een speler als Depay niet kan gebruiken, wil hij kunnen laten zien wat hij waard is. Overigens is dat wel echt iets in Nederland, dat we die situatie beoordelen als dat ie op zijn nummer is gezet/als wereldster door het leven ging. Op United fora zal je weinig slechts over hem lezen (omdat ie wel altijd hard/serieus heeft getraind/gewerkt).Ankona schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:38:
Ik denk dat Depay het gewoon even nodig had om op zijn nummer gezet te worden. Die jongen was nog jong en wist zijn plek niet meer. Juist door bij de absolute top nat te gaan kan hij zich nu weer bewijzen als voetballer ipv als wereldster door het leven te gaan.
Verwijderd
Depay werd wel echt als talent gekocht net als Kluivert. Als goedkoop 'gokje'.Snowdog schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:29:
[...]
Depay heeft de kans wel gehad hoor, maar die heeft het helaas gewoon niet laten zien. Denk dat het in die periode ook niet helemaal meezat en dat hij als spits gewoon beter is dan als buitenspeler. Een vergelijking met Kluivert lijkt me niet op zijn plaats.
De jong en de Ligt worden gekocht als directe versterking.
Wanneer de ligt en de jong onbekend zijn bij de journalisten etc dan zijn ze niet echt goed bezig.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:41:
Denk meer omdat we de laatste 2 toernooien misten en onze goede nieuwe spelers allemaal vrij onbekend voor ze zijn(de Ligt, de Jong, Bergwijn, Dumfries)
Voor het WK was Duitsland ook al drama en toen werd het nog als incident gezien.
Duitsers draaien al lang slecht. Daar moet een giga bezem doorheen en low is niet degene die dat kan.
Depay heeft heel wat wedstrijden in de basis gestart en heeft daarna ook nog aardig wat invalbeurten gekregen. Dat ligt bij Kluivert toch wel net wat anders imo. Daarnaast Depay in die tijd niet eens zo goedkoop, want dat was eigenlijk nog wat voor echte transfergekte als ik het me goed herinnerVerwijderd schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:43:
[...]
Depay werd wel echt als talent gekocht net als Kluivert. Als goedkoop 'gokje'.
En juist door de de verwchtingen uit het verleden valt het resultaat nu tegen. Voor Oranje geldt nu het omgekeerde. Daarom zijn wij blij ondanks dat Duitsland zaterdag duidelijk de betere ploeg was. (een gelukkig doelpunt en verder de boel tegen weten te houden. Dat er in de tweede helft counter kansen kwamen komt puur doordat D meer en meer risico moest nemen)
alles kan off-topic
Verwijderd
Van Gaal gaf aan dat hij hem eigenlijk pas een jaar later wilde kopen, omdat hij er nog niet klaar voor was.Snowdog schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:03:
[...]
Depay heeft heel wat wedstrijden in de basis gestart en heeft daarna ook nog aardig wat invalbeurten gekregen. Dat ligt bij Kluivert toch wel net wat anders imo. Daarnaast Depay in die tijd niet eens zo goedkoop, want dat was eigenlijk nog wat voor echte transfergekte als ik het me goed herinner
Uiteindelijk werd ook Martial gekocht voor zijn positie voor meer dan het dubbele.
Met kluivert bevestig je toch mijn punt: ze zijn gekocht als talent om na 1 a 2 jaar mogelijk basisspeler zijn.
Bij Kluivert heb je idd gelijk, dat moge duidelijk zijn. Bij Depay twijfel ik daaraan, die zou eigenlijk ook al een jaar eerder wegkunnen bij PSV, maar is gebleven om het kampioenschap nog binnen te halen. Wanneer v Gaal dat precies heeft gezegd is mij niet duidelijk, maar als dat was nadat Depay was 'mislukt', dan hecht ik daar weinig waarde aan. Verder is het niet zo alsof alleen Depay (en talenten) zijn mislukt in die tijd bij Man Utd, dat ging allemaal wel wat verder (denk ook aan een di Maria bv). En talenten als Fosuh-Mensah en Rashford kregen gewoon speeltijd speeltijd onder v Gaal. Vooral die laatste deed het in die tijd alleen wat beter.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:13:
[...]
Van Gaal gaf aan dat hij hem eigenlijk pas een jaar later wilde kopen, omdat hij er nog niet klaar voor was.
Uiteindelijk werd ook Martial gekocht voor zijn positie voor meer dan het dubbele.
Met kluivert bevestig je toch mijn punt: ze zijn gekocht als talent om na 1 a 2 jaar mogelijk basisspeler zijn.
Verwijderd
Dat heeft van Gaal gezegd toen PSG zich ermee wilde bemoeien.Snowdog schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:16:
[...]
Bij Kluivert heb je idd gelijk, dat moge duidelijk zijn. Bij Depay twijfel ik daaraan, die zou eigenlijk ook al een jaar eerder wegkunnen bij PSV, maar is gebleven om het kampioenschap nog binnen te halen. Wanneer v Gaal dat precies heeft gezegd is mij niet duidelijk, maar als dat was nadat Depay was 'mislukt', dan hecht ik daar weinig waarde aan. Verder is het niet zo alsof alleen Depay (en talenten) zijn mislukt in die tijd bij Man Utd, dat ging allemaal wel wat verder (denk ook aan een di Maria bv). En talenten als Fosuh-Mensah en Rashford kregen gewoon speeltijd speeltijd onder v Gaal. Vooral die laatste deed het in die tijd alleen wat beter.
vervang als je wilt Depay met Afellay of Kishna. Dat zijn misschien nog betere voorbeelden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2018 14:27 ]
Je bedoeld de Ligt die de op 1 na slechtste rating en de Jong die de op 2 na slechte rating heeft gekregen in de wedstrijd tegen Duitsland?Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:43:
[...]
Depay werd wel echt als talent gekocht net als Kluivert. Als goedkoop 'gokje'.
Elke speler die jonger dan 23 zijn wordt gekocht als talent en het zou ideaal zijn als ze er direct staan, zo niet dan kan je ze prima laten rijpen. Een club in de top van Europa heeft 1. de middelen om dit soort gokjes te nemen en 2. juist met dat geld gaan ze het niet zonder een fall-back optie doen.
de Ligt en de Jong zijn zeker goede spelers maar of ze de stap kunnen maken naar de top (Ajax is zeker niet de top, van Nederland wel maar van Europa natuurlijk niet) en daar zijn geen zekerheden in of je het haalt of niet. Of de Ligt en de Jong zich met groot gemak kunnen aanpassen is zeker te hopen maar niet iets waar ik 100% zeker van ben.
al met al gaat 1 ding daar zekerheid in geven en dat is welke club hem aankoopt, wie er momenteel staat en wat er uiteindelijk voor prijs uit komt. Nu is het enkel koffiedik kijken.
Affelay is natuurlijk niet het beste voorbeeld. Affelay was de speler die nog een contract had voor een half seizoen en werd derhalve goedkoop in de markt gezet. Dat zou ik eerder zien als een goedkoop gokje dan een Depay naar Man. United.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:18:
[...]
vervang als je wilt Depay met Afellay of Kishna. Dat zijn misschien nog betere voorbeelden.
[ Voor 15% gewijzigd door Napo op 15-10-2018 14:30 ]
Maar die Duitsers kregen mij toch wel een paar grote dotten van kansen. Dat baart nog steeds zorgen. Normaal prikt een tegenstander daar 1 of 2 in.
Van de andere kant.. De verdediging van de Duitsers is een stuk minder dan de onze, vandaar het verlies.
We zijn in elk geval uit het diepste dal maar Europese top zijn we ( nog) niet. België en Frankrijk zijn toch echt beter. Maar wie weet
Bij Nederland hebben we echt het uiterste gehaald uit de generatie Robben / v. Persie / Sneijder / vd Vaart. Het probleem is eerder dat er na die generatie een behoorlijk gat zat. Nu staan langzaamaan een aantal spelers als v. Dijk, Wijnaldum en Depay op uit die generatie. Dan heb je nog de generatie daarna waarin een aantal talenten zitten die het wel eens ver kunnen gaan schoppen. De Ligt en de Jong staan al volop in de belangstelling van de grote clubs en Bergwijn heeft ook wel wat in zijn mars. Dumfries heeft me ook positief verrast zaterdag. Er zitten nog wel wat gaten in de selectie, maar na een paar jaar pure middelmaat zie je zo langzamerhand weer wat kwaliteit in de selectie. Nederland had niet het probleem dat ze allemaal toppers hadden die over hun houdbaarheidsdatum heen waren, Nederland had juist het probleem dat die toppers gestopt waren en enkel middelmaat overbleef. De Duitsers hebben daarentegen nog steeds volop spelers uit de generatie die het WK won. Het probleem is dat die aardig over hun top heen zijn. Ze hebben wel weer de nodige nieuwe aanwas, maar de bondcoach is nog niet heel rigoreus aan het doorselecteren.Ankona schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:06:
Die Duitsers zitten nu in de fase die wij hopelijk nu achter ons gaan laten. Te afhankelijk van de grote namen die in het verleden voor succes zorgden maar die niet op tijd plaats gemaakt hebben voor de nieuwe generatie.
En juist door de de verwchtingen uit het verleden valt het resultaat nu tegen. Voor Oranje geldt nu het omgekeerde. Daarom zijn wij blij ondanks dat Duitsland zaterdag duidelijk de betere ploeg was. (een gelukkig doelpunt en verder de boel tegen weten te houden. Dat er in de tweede helft counter kansen kwamen komt puur doordat D meer en meer risico moest nemen)
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Verwijderd
De Ligt speelde een mindere wedstrijd inderdaad, maar heeft meermaals gewoon overtuigd. De Jong was net als tegen frankrijk en Peru weer een van de besten aan Nederlandse zijde.
Hij is de enige op het veld die echt kan creeren en niet hoeft te reageren zoals een Wijnaldum
Verwijderd
Heeft ook met kwaliteit te maken. De Duitse aanvallers scoren niet (meer) wekelijks. Terwijl zelfs een Babel, Bergwijn en Promes bijna wekelijks wel een beslissende actie hebben.Harribo schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:32:
Mooi dat we van Duitsland hebben gewonnen.
Maar die Duitsers kregen mij toch wel een paar grote dotten van kansen. Dat baart nog steeds zorgen. Normaal prikt een tegenstander daar 1 of 2 in.
Van de andere kant.. De verdediging van de Duitsers is een stuk minder dan de onze, vandaar het verlies.
We zijn in elk geval uit het diepste dal maar Europese top zijn we ( nog) niet. België en Frankrijk zijn toch echt beter. Maar wie weet
Wellicht op een wat lager niveau, maar ze hebben ook mindere medespelers.
Verwijderd
Daar zullen Twente supporters anders over denken.erik91 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:21:
[...]
Mooi, hoop dat ze er nog veel meer verliezen
Bepaalde spelers bij de Duitsers zijn denk ik de laatste jaren dusdanig opgehemeld dat ze teveel in zichzelf zijn gaan geloven en nu dingen doen die ze niet horen te doen of gewoon minder moeite doen.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:04:
[...]
Heeft ook met kwaliteit te maken. De Duitse aanvallers scoren niet (meer) wekelijks. Terwijl zelfs een Babel, Bergwijn en Promes bijna wekelijks wel een beslissende actie hebben.
Wellicht op een wat lager niveau, maar ze hebben ook mindere medespelers.
Hij bedoelT inderdaad De Ligt en De Jong waarvoor in de geruchtenstromen bizar hoge prijzen rondgaan. Als die ook daadwerkelijk geboden worden gaan die echt wel basisspeler zijn inclusief bijbehorende verwachting op basis van die transfersom.Napo schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:28:
[...]
Je bedoeld de Ligt die de op 1 na slechtste rating en de Jong die de op 2 na slechte rating heeft gekregen in de wedstrijd tegen Duitsland?
Elke speler die jonger dan 23 zijn wordt gekocht als talent en het zou ideaal zijn als ze er direct staan, zo niet dan kan je ze prima laten rijpen.
Mbappe, Lemar, Keita, Richarlison, allemaal talenten die rustig mogen rijpen? Nog niet misschien
Ga er vanuit dat het tegen de Belgen anders zal gaan en dat is goed ook.chim0 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:48:
Dit is een momentopname net als die 5 - 1 tegen Spanje toen, dus ik zou hier niet teveel waarde aan hechten. Natuurlijk is het knap en leuk dat je met 3 - 0 wint van Duitsland en we moeten ook positief zijn, maar wel realistisch blijven. We hebben nog een lange weg te gaan, maar wellicht is dit het begin. Dus niet te vroeg juichen want je weet hoe wij Nederlanders zijn: 1 keer een scheet laten en het moet gelijk naar Real Madrid of Barcelona en dat is met dit ook. Het lek is wat mij betreft nog lang niet boven bij Oranje. We moeten niet vergeten dat we ons niet hebben weten te plaatsen voor de laatste twee grote eindtoernooien.
De score was geflatteerd maar we werden niet weg gespeeld door de Duitsers.
Duitsers wisten veel druk te zetten etc maar ik vond dat er weinig uitgespeelde kansen waren.
Zijn er nog lang niet, genieten van deze meevaller en hopen dat het voor de rest allemaal net goed valt en je niet degradeert. Laatste pot is Duitsland - Nederland en die zou wel eens om degradatie kunnen gaan.
Verwijderd
We hebben wel gewoon altijd tot de beste 16 landen gehoord van de wereld (qua selectie). We krabbelen nu echter weer op naar de top 10.
Verwijderd
Oranje moet nog uit tegen Duitsland en thuis tegen Frankrijk. Wil Oranje niet degraderen mag het niet verliezen.chim0 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:48:
Dit is een momentopname net als die 5 - 1 tegen Spanje toen, dus ik zou hier niet teveel waarde aan hechten. Natuurlijk is het knap en leuk dat je met 3 - 0 wint van Duitsland en we moeten ook positief zijn, maar wel realistisch blijven. We hebben nog een lange weg te gaan, maar wellicht is dit het begin. Dus niet te vroeg juichen want je weet hoe wij Nederlanders zijn: 1 keer een scheet laten en het moet gelijk naar Real Madrid of Barcelona en dat is met dit ook. Het lek is wat mij betreft nog lang niet boven bij Oranje. We moeten niet vergeten dat we ons niet hebben weten te plaatsen voor de laatste twee grote eindtoernooien.
Als je 1x wint pak je denk ik de 2e plaats.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:55:
[...]
Oranje moet nog uit tegen Duitsland en thuis tegen Frankrijk. Wil Oranje niet degraderen mag het niet verliezen.
Je hebt dus 1 op 3 kans op te degraderen, dat is toch redelijk hoog?
In een poule met Duitsland en Frankrijk is het al heel moeilijk om je plaats te behouden.
(Al speelt Duitsland momenteel heel zwak, veel zwakker dan bv Zwitserland in de poule van Belgie)
Dan zie ik misschien liever wat grotere poules van 5-6 landen. Dan kan je natuurlijk wel maar 1 heen- of terugmatch hebben...
Momenteel moet je ook maar tegen 4 landen spelen om de Nations League te winnen. (2x groepsfase, halve finale en finale)
Verwijderd
Zie jij dat gebeuren tegen een getergd Duitsland uit? Dan zou dat tegen Frankrijk moeten gebeuren. Hopen dus dat Frankrijk morgen van Duitsland wint. Dan zijn die al zeker.Deadsy schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:02:
[...]
Als je 1x wint pak je denk ik de 2e plaats.
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:52:
We hebben wel gewoon altijd tot de beste 16 landen gehoord van de wereld (qua selectie). We krabbelen nu echter weer op naar de top 10.
Oranje ging niet eens naar het EK met de meeste deelnemers ooit, maar hoort wel bij de beste 16 landen? Droom verder.
Nederigheid en realisme staan bij jou niet hoog op de agenda.
Neem een voorbeeld aan je held F. de Jong, die kan dat wel.
[ Voor 16% gewijzigd door Baseman77 op 15-10-2018 16:18 ]
Verwijderd
Dus jij wilt beweren dat Turkije, IJsland en Tsjechië destijds een betere selectie hadden?Baseman77 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:17:
[...]
![]()
Oranje ging niet eens naar het EK met de meeste deelnemers ooit, maar hoort wel bij de beste 16 landen? Droom verder.
Robben, Sneijder en van persie zijn alleen al beter dan al hun spelers bij elkaar. Hoe we toen hebben gepresteerd is bizar. We waren vlak ervoor nog 3de van de wereld, remember?
Jouw reactie geeft overigens wel je niveau aan i.pv. gewoon inhoudelijk te reageren
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2018 16:25 ]
Je kunt wel alle poppetjes los bekijken en denken dat je beter bent dan andere landen (daarbij waren Sneijder en Van Persie al lang niet meer van internationaal niveau), maar als je je niet eens weet te kwalificeren dan moet je je mond houden, keihard werken en zorgen dat je niveau omhoog gaat. Wat Oranje prima heeft gedaan eigenlijk.
Dat jij ze desondanks bij de beste 16 landen van de wereld (dus niet eens van Eruopa) vindt horen is echt bizar.
Ik wist dat Duitsland zwak was maar toch zag ik die zege ook niet aankomen.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:10:
[...]
Zie jij dat gebeuren tegen een getergd Duitsland uit? Dan zou dat tegen Frankrijk moeten gebeuren. Hopen dus dat Frankrijk morgen van Duitsland wint. Dan zijn die al zeker.
En dat ze getergd zullen zijn maakt hij dit Duitsland denk ik niet zo veel uit.
Weinig spirit
Landen als Frankrijk, Duitsland en Spanje zijn consistenter omdat ze uit een grote poel kunnen vissen
Verwijderd
Ik heb het duidelijk over het niveau van de selectie.Baseman77 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:30:
Voetbal is een teamsport.
Je kunt wel alle poppetjes los bekijken en denken dat je beter bent dan andere landen (daarbij waren Sneijder en Van Persie al lang niet meer van internationaal niveau), maar als je je niet eens weet te kwalificeren dan moet je je mond houden, keihard werken en zorgen dat je niveau omhoog gaat. Wat Oranje prima heeft gedaan eigenlijk.
Dat jij ze desondanks bij de beste 16 landen van de wereld (dus niet eens van Eruopa) vindt horen is echt bizar.
Wat er voor andere factoren zijn (trainer, blessures, tactiek, vorm) heb ik het niet over.
Als je een maand eerder 3de van de wereld bent en misschien wel in de finale moest staan (ondanks dat onze selectie dat niveau misschien niet had) ben je niet opeens slecht genoeg om niet bij de beste 24 landen van Europa te horen. Sowieso is er buiten Europa niet veel niveau. Ik neem daar maar 3 a 4 ploegen serieus en dan vooral Zuid Amerikaanse ploegen en soms Mexico.
Zoals gezegd: we waren toen beter qua materiaal dan resultaten doen vermoeden. Nu zijn we minder dan onze resultaten doen vermoeden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2018 16:43 ]
Verwijderd
Zo'n kleine poule hebben wij niet. Heb eens gelezen dat wij bijna evenveel aanwas hebben dan een land als Spanje (helaas geen bron). Met goed beleid moeten wij gewoon in de top van Europa zitten.Anton.net schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:34:
Probleem met een land als NL of BE is dat ze klein zijn. Dan is het moeilijk om altijd consistent te zijn en in de top 16 te blijven. Ook al heb je heel goede infrastructuur en een visie, uiteindelijk ben je toch afhankelijk van je spelers. Een klein land moet die spelers uit een kleine poel halen. Als er dan eens minder talent of kwaliteit in de selectie zit, val je al heel snel uit die top16.
Landen als Frankrijk, Duitsland en Spanje zijn consistenter omdat ze uit een grote poel kunnen vissen
Je zegt het inderdaad goed, als. Uiteindelijk zijn geruchten leuk maar je koopt er niets voor. Heden ten dage zijn er ontzettend veel geruchten waarvoor het merendeel weinig tot niets betekenen. Als er inderdaad 60 miljoen betaald wordt is het geen aankoop voor de breedte al blijft dat maar een gerucht.toolkist schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:49:
[...]
Hij bedoelt inderdaad De Ligt en De Jong waarvoor in de geruchtenstromen bizar hoge prijzen rondgaan. Als die ook daadwerkelijk geboden worden gaan die echt wel basisspeler zijn inclusief bijbehorende verwachting op basis van die transfersom.
Ik denk dat het wel mee valt. Met een goede visie en infrastructuur zou je toch je jeugd goed moeten kunnen opleiden? Dat gebeurt deels ook wel.Anton.net schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:34:
Probleem met een land als NL of BE is dat ze klein zijn. Dan is het moeilijk om altijd consistent te zijn en in de top 16 te blijven. Ook al heb je heel goede infrastructuur en een visie, uiteindelijk ben je toch afhankelijk van je spelers. Een klein land moet die spelers uit een kleine poel halen. Als er dan eens minder talent of kwaliteit in de selectie zit, val je al heel snel uit die top16.
De matige resultaten liggen volgens mij ook veel aan de mentaliteit. Natuurlijk is er een kwaliteitsverschil met bijvoorbeeld 5/6 jaar geleden. Maar met de selecties had gewoon van Bulgarije, IJsland of Tsjechië gewonnen moeten worden. Je ziet het in clubverband ook; vorig jaar won Ajax niet eens van Rosenborg, Feyenoord verslikt zich al jaren tegen matige clubs en AZ ook..
PSN: Curvaa_
Je weet dat dit WK inmiddels alweer 4 jaar geleden is?Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:41:
Als je een maand eerder 3de van de wereld bent en misschien wel in de finale moest staan
En dat Oranje tussendoor zowel een EK als een WK heeft gemist?
Dan is het onzin om te stellen dat Oranje al die tijd tot de top 16 landen behoorde.
Al is jouw gedachtewijze wel gedeeltelijk een oorzaak voor die terugval, ook bij de KNVB is realisme soms ver te zoeken. Nu is eindelijk een fatsoenlijke bondscoach aangesteld en helpt het natuurlijk ook dat (eindelijk) afscheid is genomen van de oude garde en dat er een aardige mix is van ervaring en jeugd met voldoende kwaliteiten. Hierdoor kan Oranje weer wat aansluiting vinden met de subtop, nu is het zorg om dit door te trekken zodat de subtop het minimale niveau is.
[ Voor 8% gewijzigd door Baseman77 op 16-10-2018 09:21 ]
Verwijderd
3de worden op het WK (winnen van onder meer Spanje en Brazilië). Beste verdediger van WK en 2de grootste talent (Depay) en dan nog Robben.
2 maanden later verliezen we van Tsjechië en Ijsland. De selectie van die landen is veel minder dan die van Nederland. Daar verliezen we echter van.
Het Duitsland van nu is ook niet opeens minder dan Zweden, Mexico en Zuid-Korea omdat ze op het WK laatste in de poule eindigden
Het klopt dat Koeman het nu slimmer aanpakt door niet van balbezit uit te gaan. Hadden we dat destijds gedaan waren we wellicht ook verder gekomen.
Qua selectie zijn er sowieso tijdens deze periode ook alleen de toplanden die duidelijk betere teams hadden.
Tsja, daar ben ik het dus niet mee eens.Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:40:
De selectie van die landen is veel minder dan die van Nederland.
In ieder geval niet op dat moment.
Je kunt mij wel van pessimisme betichten, maar in dit geval acht ik de kans toch veel groter dat jij (veel) te optimistisch bent over die periode.
Inderdaad, Koeman maakt een enorm verschil, al is het nog wel erg vroeg na 1 semi-vriendschappelijke wedstrijd gewonnen te hebben om nu al conclusies te trekken.Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:40:
Het klopt dat Koeman het nu slimmer aanpakt door niet van balbezit uit te gaan. Hadden we dat destijds gedaan waren we wellicht ook verder gekomen.
Qua selectie zijn er sowieso tijdens deze periode ook alleen de toplanden die duidelijk betere teams hadden.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Spanje heeft voor het eerst sinds 2003 een competitieve thuisinterland verloren. Ze waren 38 wedstrijden ongeslagen.
Of gaat dit topic alleen over Nederlands voetbal?
Nee, inderlandvoetbal mag hier ook besproken worden.SpeedQber schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:45:
https://www.nu.nl/voetbal...e-nederlaag-engeland.html
Spanje heeft voor het eerst sinds 2003 een competitieve thuisinterland verloren. Ze waren 38 wedstrijden ongeslagen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Wel goed nieuws de uitslagen van gisteren voor Nederland. Als we niet met grote cijfers nog 2x verliezen zijn we voor de EK kwalificatie normaal gesproken groepshoofd.
Hopelijk loten we dan niet alsnog een topland die degradeert:p.
Nog veel leuker dan het verlies, die enorme tackel van Dier op Ramos. Zuiver op de bal maar puur als doel om Ramos flink hard te raken wat ook lukte, heerlijk.SpeedQber schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:45:
https://www.nu.nl/voetbal...e-nederlaag-engeland.html
Prima dat je een hekel hebt aan Ramos, maar om zulke acties te verheerlijken (niet om de tackle maar vanwege de intentie(!)) is bespottelijk en ook nog eens hypocriet. Je bent moreel geen haar beter dan een Ramos.toolkist schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:16:
[...]
Nog veel leuker dan het verlies, die enorme tackel van Dier op Ramos. Zuiver op de bal maar puur als doel om Ramos flink hard te raken wat ook lukte, heerlijk.
Dat mag jij vinden, prima. Ik ben alleen geen halfzachte die het zielig vindt als degene die zelf altijd uitdeelt zelf een keer hard teruggepakt wordt.Vincent Dave schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:20:
[...]
Prima dat je een hekel hebt aan Ramos, maar om zulke acties te verheerlijken (niet om de tackle maar vanwege de intentie(!)) is bespottelijk en ook nog eens hypocriet. Je bent moreel geen haar beter dan een Ramos.
Verwijderd
ajax.netwerk.to
psv.netwerk.to
feyenoord.netwerk.to
ajax.supporters.nl
psv.supporters.nl
feyenoord.supporters.nl
[ Voor 46% gewijzigd door Typhone op 16-10-2018 16:45 ]
Wanneer je er objectief naar kijkt heeft het een weinig met het andere te maken.Baseman77 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:17:
[...]
![]()
Je kunt nr16 van de wereld zijn en toch niet naar een EK/wk gaan.
Nederland heeft te lang aangekloot qua tactiek, selectie en bondscoach waardoor we toernooien zijn misgelopen.
De Duitsers zitten nu ook in die fase, te lang niet doorgeselecteerd, een matige bondscoach die lang heeft mogen zitten dankzij sterke selecties.
De fout die Low nu maakt hebben de Nederlandse bondscoaches ook te lang gemaakt. Selecteren gebaseerd op prestaties van een ver verleden en niet op recente vorm.
bv een Sneijder die continu geselecteerd werd terwijl hij weinig tot niets meer toevoegde.
Zo selecteren de Duitsers een Muller en Boateng die gewoon niets in de basis te zoeken hebben.
Oh das mooi, ik miste toch wel een oldskool Ajax forum. Op al die nieuwssites en bijv hier gaat het meestal alleen in een algemeen topic en mis je veel als je toevallig 1 dag niet kan kijkenTyphone schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:45:
Hey de .netwerksites zijn weer terug online met andere layout (modern!).
ajax.netwerk.to
psv.netwerk.to
feyenoord.netwerk.to
ajax.supporters.nl
psv.supporters.nl
feyenoord.supporters.nl
Edit: 't forum is helaas nog niet terug
[ Voor 4% gewijzigd door Terranova op 16-10-2018 19:57 ]
Dit topic is gesloten.
![]()