Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Wailing_Banshee

You're Next

Satangel schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:30:
[...]

Verder een fantastisch spel, al vind ik het levellen wel heel erg rap gaan. Nu 38 uur gespeeld en ben level 38, wat is het max level? Heb al gelezen dat het 50 is terwijl ik niet het gevoel heb dat ik in 50 uur al klaar ben met dit spel.
99 en daarna was ik nog lang niet klaar met het spel.... Maar dat maakt niet zoveel uit, alles schaalt wel mee.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:53

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Satangel schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:30:
Verder een fantastisch spel, al vind ik het levellen wel heel erg rap gaan. Nu 38 uur gespeeld en ben level 38, wat is het max level? Heb al gelezen dat het 50 is terwijl ik niet het gevoel heb dat ik in 50 uur al klaar ben met dit spel.
Level 99 is max, en het levelen gaat ook steeds langzamer.
Alsook het hele loot systeem vind ik vreemd, ik vraag me altijd af welke items nu de moeite zijn om te upgraden/engraven en welke niet. Is het de moeite om blauwe of paarse items te upgraden gewoon omdat ze er mooi uit zien? Of is dat verloren geld en ben je beter af met enkel gold items te houden?
Sowieso zou ik nooit items upgraden omdat ze er mooi uitzien. Je kunt elk item namelijk het uiterlijk geven van elk ander item dat je ooit gevonden hebt. Zelf heb ik een paar legendary sets die ik upgrade zodra ik er weer geld voor heb. Dat zijn sets met setbonussen die ik fijn vind. Blauwe en paarse items zou ik zelf nooit upgraden. Maar als jij een item hebt met goede eigenschappen, waarom niet?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
Bart ® schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:25:
[...]
[...]

Sowieso zou ik nooit items upgraden omdat ze er mooi uitzien. Je kunt elk item namelijk het uiterlijk geven van elk ander item dat je ooit gevonden hebt. Zelf heb ik een paar legendary sets die ik upgrade zodra ik er weer geld voor heb. Dat zijn sets met setbonussen die ik fijn vind. Blauwe en paarse items zou ik zelf nooit upgraden. Maar als jij een item hebt met goede eigenschappen, waarom niet?
Ok thanks! Goed om te horen dat het lvl 99 is en wat trager gaat gaan. Ik heb zelf al wat sets samengesteld voor hunter/assassin/warrior builds, heb al een paar legendary items alleszins maar nog geen volledige sets. Goed om te zien dat je die legendary items niet per ongeluk kan verkopen.

Dat item uiterlijk veranderen wist ik niets van, is misschien meer iets dat je vrijspeelt na verloop van tijd? Ik zit nu in de helft van de main story, wel een goeie feature als dat zo is (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Bart ® schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:25:
[...]
[...]
Je kunt elk item namelijk het uiterlijk geven van elk ander item dat je ooit gevonden hebt.
Dit is trouwens echt een geweldige toevoeging, moeten meer RPGs doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Satangel schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:02:
[...]

Ok thanks! Goed om te horen dat het lvl 99 is en wat trager gaat gaan. Ik heb zelf al wat sets samengesteld voor hunter/assassin/warrior builds, heb al een paar legendary items alleszins maar nog geen volledige sets. Goed om te zien dat je die legendary items niet per ongeluk kan verkopen.

Dat item uiterlijk veranderen wist ik niets van, is misschien meer iets dat je vrijspeelt na verloop van tijd? Ik zit nu in de helft van de main story, wel een goeie feature als dat zo is (y)
Kan volgens mij vanaf het begin al hoor.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Nee is met een patch gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
SemperFidelis schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:12:
[...]

Dit is trouwens echt een geweldige toevoeging, moeten meer RPGs doen.
Dit valt mij inderdaad ook echt op, Odyssey heeft echt HEEL veel geleerd van Witcher 3 etc en het ook beter gemaakt qua GUI/gameplay ervaring

Dingen zoals
  • in de buurt van een quest, druk lang op TAB om die quest active te maken
  • in wereldmap zie je alle targets van je openstaande quests, heel handig
  • in settings kan je instellen hoe goed je loot moet zijn, hoe moeilijk het spel moet zijn, ten allen tijde kan dit veranderd worden
  • GUI meldingen (XP bar, health bar, screenshot of the day, ....) kan je allemaal uitschakelen
  • makkelijk verschillende item sets maken, je kan zelf het icoontje aanpassen!
  • tijdens het varen kan je het zee liedje aanpassen
  • ....
Dat vind ik echt impressionant :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ja en dan is AC nog wel een light RPG!

Ben benieuwd welke kant ze opgaan met het volgende deel. Zou me niks verbazen dat ze nog iets meer RPG er in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Dat bedoel ik niet ;). Hij vraagt of je dat na verloop van tijd vrijspeelt. Je kunt vanaf level 1 al items een ander uiterlijk geven.

[ Voor 10% gewijzigd door Bart ® op 21-04-2020 22:17 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
SemperFidelis schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:13:
Ja en dan is AC nog wel een light RPG!

Ben benieuwd welke kant ze opgaan met het volgende deel. Zou me niks verbazen dat ze nog iets meer RPG er in stoppen.
Ik zou zoals zovelen wat meer nadruk op stealth willen hebben. Maar vrees ervoor als ze echt naar Vikingtijd gaan....
In vroegere AC games kreeg je bvb meer XP of een bonus als je zonder gezien te worden een locatie helemaal kon clearen, zo'n simpele mechanic zou ik al heel leuk vinden. Of moest je vaak mensen schaduwen/luistervinken in menigtes , ook tof.

Of bvb een 10 tal locaties in de game steken die specifiek gemaakt zijn met het oog zeer zeer moeilijk zonder betrapt te worden kunnen gecleard worden. Waar de patrouilles en alertheid van guards een stuk moeilijker is , lijkt me de max.

Voor het overige heb ik er wel vertrouwen in, hopelijk dit jaar nog een nieuwe game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvisser123
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 25-09-2023
Ok Vraagje, ik heb oddessy geleend van een maat van mij, en ik heb de season pass gekocht om toch de game en alle extras uit te spelen. Maar nu zit ik er aan te denken om de game zelf de kopen voor Nog een play trough aangezien ik toch thuis zit. Moet ik de season pass weer kopen of zit die gelinked aan mijn ps account?

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Als je de game op disc heb geleend kun je gewoon weer op eigen disc verder.
Of dat ook met aankoop via de store gaat durf ik niet te zeggen, maar dan heb je sowieso de season pass voor een nieuwe playthrough!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Ben net lvl 50 en heb echt het gevoel dat ik unstoppable ben eigenlijk. Als ik mijn warrior loadout gebruik (greek war heroes set heb ik compleet) win ik elke battle vrij makkelijk.

Ook op zee heb ik alles tot aan de voorlaatste upgrade gedaan (de laatste upgrade is direct 250000 drachmae en nog superveel resources, ik ga nooit mijn schip zoveel kunnen upgraden vrees ik) Ik kan makkelijk 3 schepen tegelijk verslaan, hoop dat er sterkere vijanden komen.

Ontzettend tof spel wel, heb er nu 57 uur inzitten, ga zeker verder doen. In het verhaal zit ik net in Sparta.

Vraag mij af of er na tier 1 vd mercenaries nog iets van voordeel te halen is daaruit?
Wat ben ik nu met ancient tablets aangezien mijn schip upgrades dat niet meer nodig heeft? Kan ik die verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
Satangel schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:36:
Ben net lvl 50 en heb echt het gevoel dat ik unstoppable ben eigenlijk. Als ik mijn warrior loadout gebruik (greek war heroes set heb ik compleet) win ik elke battle vrij makkelijk.

Ook op zee heb ik alles tot aan de voorlaatste upgrade gedaan (de laatste upgrade is direct 250000 drachmae en nog superveel resources, ik ga nooit mijn schip zoveel kunnen upgraden vrees ik) Ik kan makkelijk 3 schepen tegelijk verslaan, hoop dat er sterkere vijanden komen.

Ontzettend tof spel wel, heb er nu 57 uur inzitten, ga zeker verder doen. In het verhaal zit ik net in Sparta.

Vraag mij af of er na tier 1 vd mercenaries nog iets van voordeel te halen is daaruit?
Wat ben ik nu met ancient tablets aangezien mijn schip upgrades dat niet meer nodig heeft? Kan ik die verkopen?
Om het kort samen te vatten: Volgens mij heb je gewoon heel effectief gespeeld. Als je als level 57 al je hele schip Legendarisch hebt, is dat relatief snel. Daarnaast heb je de tijd genomen, want ik was rond level 50 klaar met het verhaal.

Er komen in de rest van het verhaal en in de DLC’s nog genoeg spannende schepen langs. Het wordt vooral wat uitdagender als je meerdere schepen tegelijk moet verslaan. Toevallig vaarde ik gister eens wat rond, kwam ik opeens een legendarisch schip tegen met een prachtig uiterlijk. Bleek ‘De Zeezwaluw’ te zijn. Heb mijn schip na de battle te hebben gewonnen meteen dit uiterlijk gegeven.

Nadat je tophuurling bent geworden, komen er nog wel huurlingen langs, maar ik geloof niet meer met legendarische gear. De tablets heb je (volgens mij) alleen wat aan als je je schip wilt upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:01
Spel na een hele tijd weer eens opgepakt. Wil eigenlijk de season pass wel aanschaffen maar vind hem nog behoorlijk aan de prijs (Xbox) ten opzichte van het spel zelf.
Spel kost nog maar €25 euro maar voor het season pass betaal je makkelijk €40.

Iemand nog een idee waar je hem goedkoper kan scoren?

Xbox: Virgo Mossel | Twitch: Virgomossel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

VirgoMossel schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:58:
Spel na een hele tijd weer eens opgepakt. Wil eigenlijk de season pass wel aanschaffen maar vind hem nog behoorlijk aan de prijs (Xbox) ten opzichte van het spel zelf.
Spel kost nog maar €25 euro maar voor het season pass betaal je makkelijk €40.

Iemand nog een idee waar je hem goedkoper kan scoren?
Geen idee hoe betrouwbaar deze website is maar ze hebben de Gold versie inclusief Season Pass voor €27,30.

De reviews zijn wisselend.

Op instant-gaming.com is de Season Pass alleen €24,99. Met deze website heb ik ook geen ervaring.

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 28-04-2020 11:28 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Kort vraagje, op Origin is de season pass nu 13,19.. Is er een mogelijkheid om deze te redeemen in uplay?

Ik lees dat je wel Uplay kan koppelen aan Origin namelijk..

[ Voor 23% gewijzigd door Jackson6 op 29-04-2020 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
Straks een Twitter livestream bij Ubi.

Gaan ze de nieuwe AC met setting aankondigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

SemperFidelis schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:43:
Straks een Twitter livestream bij Ubi.

Gaan ze de nieuwe AC met setting aankondigen?
Is al bezig vanaf 2 uur op youtube en twitch
Ik hoop zo dat het een grote single player (minimaal 130 uur) word zoals bij Odyssey zonder multiplayer!!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Jackson6 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:37:
Kort vraagje, op Origin is de season pass nu 13,19.. Is er een mogelijkheid om deze te redeemen in uplay?

Ik lees dat je wel Uplay kan koppelen aan Origin namelijk..
Volgens mij kan dat niet. Denk dat je beter kunt wachten tot de season pass op Uplay in de bonus is.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
G_Dragon schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:52:
[...]

Is al bezig vanaf 2 uur op youtube en twitch
Ik hoop zo dat het een grote single player (minimaal 130 uur) word zoals bij Odyssey zonder multiplayer!!
Hoor dat er TLoU spoilers worden gedropt in de comments dus zet die effe uit.
Verder niet heel duidelijk. Dacht het Viking tijdperk (900 n C) maar gezien het kasteel wordt het toch later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

SemperFidelis schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:46:
[...]

Hoor dat er TLoU spoilers worden gedropt in de comments dus zet die effe uit.
Verder niet heel duidelijk. Dacht het Viking tijdperk (900 n C) maar gezien het kasteel wordt het toch later?
Want er waren geen kastelen in de tijd van de vikingen? Hint: ja die waren er wel :+ Wellicht leuk om de serie 'Vikings' te kijken; die laat het eea goed zien :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Notna schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:47:
[...]

Want er waren geen kastelen in de tijd van de vikingen? Hint: ja die waren er wel :+ Wellicht leuk om de serie 'Vikings' te kijken; die laat het eea goed zien :Y
Niet zoals in deze livestream te zien is :)

Vikings gezien ja, net als the Last Kingdom. Dat was tijdens de Anglo-Saxon tijd en daar waren de kastelen (forten vooral), voornamelijk van hout. Dit is meer Norman tijdperk en dat is eigenlijk vlak na de Viking Age.Dit kasteel doet beetje denken aan de stijl uit bv 1300: Wikipedia: Bodiam Castle

Had gedacht dat dit eind 800 zou afspelen ten tijde van Ragnar Lodbrok etc, King Alfred gezien die periode rete populair is.

Edit: daar zijn wel de Viking schepen. Misschien is dat kasteel dan een beetje artistieke vrijheid :+

[ Voor 16% gewijzigd door SemperFidelis op 29-04-2020 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ik heb in de sale de season pass meegepikt. Met de uitgestelde games is er nu een gaatje en de Atlantis DLC lijkt me nog wel leuk om te spelen.

Kan ik gewoon eerst alleen de Atlantis DLC installeren en die spelen en pas als die af is en ik nog zin heb de Blades DLC. Wil ze niet tegelijkertijd / door elkaar doen ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Wat doen ze er ontzettend lang over.... Zijn al vanaf 2 uur bezig

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:00
-SaveMe- schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:54:
Ik heb in de sale de season pass meegepikt. Met de uitgestelde games is er nu een gaatje en de Atlantis DLC lijkt me nog wel leuk om te spelen.

Kan ik gewoon eerst alleen de Atlantis DLC installeren en die spelen en pas als die af is en ik nog zin heb de Blades DLC. Wil ze niet tegelijkertijd / door elkaar doen ...
zijn aparte missies inderdaad

als je het chronologisch wilt doen, doe je eerst blades, en dan Atlantis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@AntiChrist7 Ok, dan ga ik eerst Atlantis doen en dan kijken of ik nog zin heb in meer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:49
de nieuwe Assassins Creed onthulling begint zo?

[Video: https://www.twitch.tv/assassinscreed]

[ Voor 13% gewijzigd door Kol Nedra op 29-04-2020 18:43 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Kol Nedra schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:42:
de nieuwe Assassins Creed onthulling begint zo?

[Twitch]
Euh.. Kijk eens een pagina terug.. Ze zijn al sinds 14u bezig. ;)
Mocht je geen Twitch hebben dan kun je het ook via https://www.pscp.tv/w/1BdxYQQjXjoxX bekijken (link van het Twitter-account van Ubisoft).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59
Kunnen we niet gewoon een nieuw topic openen alvast? Dan kan de TS daar altijd nog wel worden aangepast, lijkt me. Wel weer een vage manier van bekend maken. Typisch Frans ook wel. Maar goed, het is niet alsof men meer te doen heeft en ergens is het wel origineel. Wie weet starten ze een nieuw Twitch genre.

offtopic:
Al zal zoiets er ook wel zijn, maar misschien gaat de massa nu ook over

[ Voor 55% gewijzigd door Martinspire op 29-04-2020 19:17 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Vond 't wel grappig.
Alleen is er nog geen titel bekend toch?

Edit; Valhalla it is. Morgen de trailer!
Zin in! Wie maakt er een topic? :p

[ Voor 40% gewijzigd door SemperFidelis op 29-04-2020 22:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik ben zo vrij geweest hier een topic voor te maken:
[Multi] Assassin's Creed: Valhalla

De topicstart zal ik later verder bijwerken, we kunnen daar in ieder geval verder discussiëren over de nieuwe AC.

Er was blijkbaar al een topic, zie hier: [Multi] Assassins Creed: Valhalla

[ Voor 19% gewijzigd door YdieresiS op 30-04-2020 08:42 ]

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Pffffftttt, gisteren Odyssey weer ff opgestart... Wat een chaos, wat een hoop mechanics en dingen waarvan ik allemaal niet meer snap hoe het werkt. Vanavond maar eens rustig en uitgebreid op cursus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

-SaveMe- schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:34:
Pffffftttt, gisteren Odyssey weer ff opgestart... Wat een chaos, wat een hoop mechanics en dingen waarvan ik allemaal niet meer snap hoe het werkt. Vanavond maar eens rustig en uitgebreid op cursus :9
Ik heb hem juist vandaag gekocht op Steam omdat hij daar in de aanbieding is. Net door de intro heen, maar het is inderdaad flink wennen aan de grote hoeveelheid knoppen die ingedrukt moeten/kunnen worden. Ik gebruik een 8Bitdo SN30 Pro+ controller, dus die heeft een Nintendo layout. Bij alle knoppen die op het scherm genoemd worden moet ik dus steeds omdenken B <-> A, X <-> Y, L = LR etc. Gaat vast goed komen als ik zo vanuit de intro rustig bij het begin begin :).
De sfeer bevalt me in ieder geval al een stuk meer dan AC3, die ik al heel lang heb (en sinds kort ook op de Switch), maar waar ik niet echt doorheen kom vanwege de setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:22

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Aangezien het nu toch rustig is met de Corona, wilde ik me op een nieuwe game trakteren.

Ik heb nog nooit een Assasins Creed gespeeld, maar hou zeker van open wereld games zoals Horizon Zero Dawn (echt heel veel plezier van gehad). En nu net God of War 4 uitgespeeld, dus ik dacht laat ik eens Odyssey bestellen.

Ik was eerst nog aan het twijfelen tussen Origins en Odyssey, maar toch maar voor deze laatste gegaan. (Ik had wat gelezen op internet en de verschillen van beide)

Ik ben benieuwd, als het meezit krijg ik hem snel via de post :P. Zoals ik al lees in dit topic ben ik er wel enkele uren mee zoet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Damn, Odyssey ziet er wel echt vet uit hoor op een 4K Oled met HDR. Dat gaat nextgen helemaal smullen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:12
-SaveMe- schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:34:
Ik wil ook weer beginnen, maar dit houdt mij wel een beetje tegen. Ook geen zin om helemaal opnieuw te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH-FR
Zo, Odyssey is de eerste game waarop ik Platinum heb gehaald, 160 uur speeltijd inclusief de DLC’s. Geweldige tijd gehad. De landschappen zijn fantastisch, ondanks de grote wereld nauwelijks het ‘herhaling’ effect gevoeld. Elke regio was enigszins uniek met leuke zijmissies. Het ontdekken van de Griekse geschiedenis en mythologie was een erg leuke ervaring. Atlantis side-quest ook een interessante en uitdagende toevoeging. Ik werd elke keer opgezogen tijdens het spelen en vermaakte me er uren mee. Enige negatieve kanttekening voor mij: Het verhaal liet soms wat te wensen over, hoewel er zeker ook sterke momenten in zaten.

Dit was overigens mijn eerste AC game, Origins staat binnenkort op de planning. Misschien is dat maar goed ook, zo kan ik de game individueel beoordelen. Ik vind het een absolute aanrader en kijk al uit naar eind dit jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Nol_NL schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:18:
[...]

Ik wil ook weer beginnen, maar dit houdt mij wel een beetje tegen. Ook geen zin om helemaal opnieuw te starten.
Begin gewoon en je komt er vanzelf achter, zo uitgebreid is het achteraf allemaal niet.

Zojuist de game op 100% voltooid, 101 uur.

Ben er nu wel helemaal klaar mee... DLC sla ik denk ik toch maar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Nol_NL schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:18:
[...]

je komt er wel weer in. ik vind stealth het leukst om te doen en daar zit ik wel weer in. pas als ik in open combat terecht kom loop ik te klunsen en gaat het nog niet helemaal lekker.

Overigens ik speel dus nu Fate of Atlantis en heb daar mijn eerste insight (of zoiets) gepakt/gevonden. Dan veranderd er wat aan je abilities waar je drie punten al in hebt gestopt? Maar ik zie niks veranderen, nergens waar ik iets kan toewijzen of klikken, iemand die weet wat ik moet doen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH-FR
-SaveMe- schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:13:
[...]

je komt er wel weer in. ik vind stealth het leukst om te doen en daar zit ik wel weer in. pas als ik in open combat terecht kom loop ik te klunsen en gaat het nog niet helemaal lekker.

Overigens ik speel dus nu Fate of Atlantis en heb daar mijn eerste insight (of zoiets) gepakt/gevonden. Dan veranderd er wat aan je abilities waar je drie punten al in hebt gestopt? Maar ik zie niks veranderen, nergens waar ik iets kan toewijzen of klikken, iemand die weet wat ik moet doen ?
Kijk naar al je vaardigheden. De vaardigheid waarbij rechtsboven een driehoekje staat, kan je nu verbeteren. Dit doe je door op de bewuste vaardigheid te gaan staan, en ‘verbeteren’ komt in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

SH-FR schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:19:
[...]

Kijk naar al je vaardigheden. De vaardigheid waarbij rechtsboven een driehoekje staat, kan je nu verbeteren. Dit doe je door op de bewuste vaardigheid te gaan staan, en ‘verbeteren’ komt in beeld.
Hmmmm, dit zag ik nergens staan, zal vanavond nog eens kijken. Is er ergens een overzicht welke vaardigheden hiervoor in aanmerking komen (ik heb ze nl lang niet allemaal, gekozen op basis van mijn playstyle)

en met driehoekje kan ik vaardigheden aan knoppen toewijzen, dat is iets anders toch ?

@SH-FR Ah, ik zie het nu. Is alleen nog maar bij de Bull Rush ability en daar heb ik nul punten in, die gebruik ik nooit ...

[ Voor 9% gewijzigd door -SaveMe- op 04-05-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Met veel plezier weer begonnen; status:

Level 22:

Cult spoilers:

spoiler:
Eyes of the cosmos allemaal dood
Eronder 4 dood
Daaronder 1 dood
Middenonder 1 dood
Rechtsboven 1 dood
Rechtsmidden 3 dood
Rechtsonder 1 dood

Story spoilers

spoiler:
Heb net het Hippokrates + Monger stuk afgemaakt, moet nu naar het laatste van de 3 om de geruchten van de moeder te vinden.

Alleen 3 vragen;

1.) Heeft Origins ook een soort van Cultist systeem? Want dat houdt me eigenlijk aan het spelen, elke keer die cultists afmaken.
2.) Waarom is de Kick zo gigantisch overpowered.. lok mercenary naar dak, trap 2x van dak, loot -> volgende
3.) Ik hou constant een notification van een Quest. Als ik deze dan volg wordt er een browser scherm geopend (op de Xbox One) met "kijk je kan custom missies maken!" maar de notif gaat niet weg. Iemand een oplossing?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb deze game ook maar weer eens uit mijn backlog gereanimeerd. Vorige keer kwam ik met moeite in de game maar nu kan ik eindelijk zeggen dat ik van het eerste eiland af ben :+ Sinds een week speel ik op een nieuwe OLED tv en de game is daardoor een stuk beter te pruimen door de HDR. Wellicht scheelt dat ook weer.

Wel probeer ik alleen de hoofdquest te volgen, al die andere kleinere quests laat ik maar even voor wat het is tenzij ik echt dingen gaat missen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik heb de afgelopen week eindelijk eens de DLC uitgespeeld. Tenminste, tot die laatste boss. Die krijg ik met geen mogelijkheid dood. Ik denk dat dit de eerste AC gaat worden die ik niet uit krijg. Ik ben vreselijk slecht in melee en helemaal als ik dan niet alleen op het ding moet focussen wat ik uiteindelijk dood wil krijgen, maar dan ook nog op minions en dan ook nog een area of effect drain (poison). Zelfs met op easy zetten kreeg ik hem maar tot ongeveer 60% voordat ik doodging.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
corset schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:01:

Alleen 3 vragen;

1.) Heeft Origins ook een soort van Cultist systeem? Want dat houdt me eigenlijk aan het spelen, elke keer die cultists afmaken.
2.) Waarom is de Kick zo gigantisch overpowered.. lok mercenary naar dak, trap 2x van dak, loot -> volgende
1.) In Origins heb je heb je geen Cultist systeem, maar je moet wel een hele lading mensen afmaken. Ook heb je een soort mercenaries die achter je aan zitten.

2.) Ik ben nu level 24 en kan niet iedere mercenary van een dak af trappen meer lijkt het. Ze blijven gewoon staan :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@vhal Ik heb hem pas een paar dagen, maar ben juist ook veel/alle side quests aan het doen om een beetje slagkracht te krijgen. Bij het eerste stuk op het vasteland wordt level 8 à 9 aangeraden (volgens mij slaan die getallen op de overzichtskaart daarop?). Ik ben nu level 11, en heb voor het eerst geprobeerd om een veroveringsgevecht te doen. Daar kom ik niet heel ver mee, dus volgens mij is het best nuttig om wat sterker te worden.

Daarmee heb ik gelijk een minpuntje te pakken van Odyssey. Ik heb zoveel mogelijk ingezet op stealth/range, en probeer de meeste opdrachten uit te voeren door mannetjes te besluipen en zo langzamerhand een locatie over te nemen. Daar heb je dus in een massaal slagveld geen barst aan. Ik sta nu met veel te weinig aanval en verdediging van alle kanten aangevallen te worden. Heeft iemand een goede tactiek om die slagvelden te overleven en winnen? Ik heb mijn laatste vaardigheidspunten al wat meer gespreid zodat "Krijger" ook wat sterker wordt, maar het liefst hou ik toch de nadruk op "Assassin".

@Jackson6 ik heb door mijn manier van spelen al 12 uur achter de kiezen met alleen het eerste stuk vasteland.... ik vermoed dat ik over de 500 uur nodig ga hebben voor de volledige storyline + DLC's...... ben jij min of meer speedrunnend de main quest door gegaan of heb je ook wel tijd genomen om rond te kijken of wat side quests te doen? Voor mij is de lol van het spel juist om ongeveer de hele kaart rond te lopen/rijden. Ik heb bijvoorbeeld bij Elder Scrolls Oblivion al ruim 300 uur rondgedoold, en ben daar volgens mij nog niet halverwege de main quest (en heb nog ruim 30 side-quests open staan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:17:
@vhal Ik heb hem pas een paar dagen, maar ben juist ook veel/alle side quests aan het doen om een beetje slagkracht te krijgen. Bij het eerste stuk op het vasteland wordt level 8 à 9 aangeraden (volgens mij slaan die getallen op de overzichtskaart daarop?). Ik ben nu level 11, en heb voor het eerst geprobeerd om een veroveringsgevecht te doen. Daar kom ik niet heel ver mee, dus volgens mij is het best nuttig om wat sterker te worden.

Daarmee heb ik gelijk een minpuntje te pakken van Odyssey. Ik heb zoveel mogelijk ingezet op stealth/range, en probeer de meeste opdrachten uit te voeren door mannetjes te besluipen en zo langzamerhand een locatie over te nemen. Daar heb je dus in een massaal slagveld geen barst aan. Ik sta nu met veel te weinig aanval en verdediging van alle kanten aangevallen te worden. Heeft iemand een goede tactiek om die slagvelden te overleven en winnen? Ik heb mijn laatste vaardigheidspunten al wat meer gespreid zodat "Krijger" ook wat sterker wordt, maar het liefst hou ik toch de nadruk op "Assassin".

@Jackson6 ik heb door mijn manier van spelen al 12 uur achter de kiezen met alleen het eerste stuk vasteland.... ik vermoed dat ik over de 500 uur nodig ga hebben voor de volledige storyline + DLC's...... ben jij min of meer speedrunnend de main quest door gegaan of heb je ook wel tijd genomen om rond te kijken of wat side quests te doen? Voor mij is de lol van het spel juist om ongeveer de hele kaart rond te lopen/rijden. Ik heb bijvoorbeeld bij Elder Scrolls Oblivion al ruim 300 uur rondgedoold, en ben daar volgens mij nog niet halverwege de main quest (en heb nog ruim 30 side-quests open staan).
Ik heb tot ongeveer 75% van de storyline alles tranquillo gedaan, daarna was ik het een beetje beu, maar wilde wel 100% halen, heb daarna de main quests even gelaten voor wat het was, alle queastion marks en sidequests gedaan en daarna de main quests afgemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Vanwege de trailer van de nieuwe AC heb ik Origins maar weer eens opgepakt. Die heb ik destijds weggelegd (ben rond de level 19 gekomen). Met name door het vechten, dat is een stuk pittiger dan vroeger. Vroeger vocht je meestal met één poppetje en stond de rest er omheen te wachten (wat ook dom eruit ziet en ze de nodige kritiek op hebben gehad natuurlijk). Het oude vechtsysteem was eenvoudiger, maar maakte het spel wel leuker, zeker voor de stealth/assassins spelers.
Als ik nu een paar keer dood ben gegaan door pittige gevechten (terwijl m'n skill tree op dat vlak op orde is) dan leg ik het spel weer weg, terwijl ik voor het verhaal en de rest van de gameplay graag verder zou spelen. Odyssey heb ik niet, is nu redelijk goedkoop te krijgen maar denk dat ik tegen hetzelfde probleem aan loop. Hoop echt dat Valhalla anders is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:32
@vhal
...
...
Focus je bij de conquest alleen op de captains (of hoe ze ook heten), met die "kroontjes" op hun level tag. De rest moet je gewoon negeren. Door te focussen op de captains gaat hun power veel sneller omlaag en win je makkelijk. Gewoon blijven rondrennen tot je een captain in het vizier krijgt, die killen, rinse -repeat.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Tom schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:44:
[...]

Vanwege de trailer van de nieuwe AC heb ik Origins maar weer eens opgepakt. Die heb ik destijds weggelegd (ben rond de level 19 gekomen). Met name door het vechten, dat is een stuk pittiger dan vroeger. Vroeger vocht je meestal met één poppetje en stond de rest er omheen te wachten (wat ook dom eruit ziet en ze de nodige kritiek op hebben gehad natuurlijk). Het oude vechtsysteem was eenvoudiger, maar maakte het spel wel leuker, zeker voor de stealth/assassins spelers.
Als ik nu een paar keer dood ben gegaan door pittige gevechten (terwijl m'n skill tree op dat vlak op orde is) dan leg ik het spel weer weg, terwijl ik voor het verhaal en de rest van de gameplay graag verder zou spelen. Odyssey heb ik niet, is nu redelijk goedkoop te krijgen maar denk dat ik tegen hetzelfde probleem aan loop. Hoop echt dat Valhalla anders is.
Ik heb Odyssey ook eindelijk weer eens opgepakt, sinds januari. Ik was level 13, ben na een paar speelsessies nu level 19 - dus op het grote geheel nog nergens, ook niet in het verhaal.

Ik speel zelf ook het liefst zoveel mogelijk stealthy. Uiteindelijk heb ik de moeilijkheidsgraad van normal naar easy gezet (ik speel voor het verhaal en voor mijn plezier). Daarnaast alleen maar gear gepakt met +Assassin damage, waardoor met een critical assassination alleen de Polemarchs en Mercenaries nog blijven staan.
Voor Conquest battles en andere situaties waar ik open conflict niet kan vermijden, wil ik nog wel switchen naar een +Warrior damage uitrusting.

Het combat systeem is inderdaad even wennen, maar intussen parry en dodge ik een lekker end weg. Zeker niet foutloos, maar véél beter dan in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

DingK schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:35:
[...]

Uiteindelijk heb ik de moeilijkheidsgraad van normal naar easy gezet (ik speel voor het verhaal en voor mijn plezier).
Ik speel nog op normal, doe ik eigenlijk altijd. Misschien toch maar eens lager zetten. Ik heb echter alle AC's op normal gespeeld, voelt wat suf om nu op easy te moeten spelen. Maar inderdaad, als het spelplezier toeneemt misschien maar doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@DingK heb je twee uitrustingsets gemaakt die je makkelijk kan wisselen of verander je alles handmatig als je in een veldslag terecht komt?

Ik ben nu trouwens begonnen met het upgraden van mijn bestaande uitrusting. Volgens mij is dat veel goedkoper dan het kopen van nieuwe items op je huidige level en levert het dezelfde schade op, maar heb je bijvoorbeeld voordeel van inscripties. Klopt die aanname of is het in bepaalde gevallen wel handig om nieuwe items te kopen als je ze niet al geloot hebt ergens?

[ Voor 56% gewijzigd door gwystyl op 06-05-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
gwystyl schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:02:
@DingK heb je twee uitrustingsets gemaakt die je makkelijk kan wisselen of verander je alles handmatig als je in een veldslag terecht komt?
Ik verander vooralsnog alles handmatig, maar als ik wat ruimer in de drachmen zit ga ik een tweede set vrijkopen om idd sneller te kunnen schakelen.
Ik ben nu trouwens begonnen met het upgraden van mijn bestaande uitrusting. Volgens mij is dat veel goedkoper dan het kopen van nieuwe items op je huidige level en levert het dezelfde schade op, maar heb je bijvoorbeeld voordeel van inscripties. Klopt die aanname of is het in bepaalde gevallen wel handig om nieuwe items te kopen als je ze niet al geloot hebt ergens?
Ik kijk af toe of er toevallig een epic te koop is voor een slot waar ik nog met rare rondloop.
Upgraden naar levels schijnt (ik moet het nog testen) voor armor per 10 levels pas uit te maken voor je inscripties; dit geeft je een betere boost dan die paar puntjes armor er elk level bij kopen. Op de lange baan spaar je zo een hoop knaken uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DingK
Tom schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:02:
[...]

Ik speel nog op normal, doe ik eigenlijk altijd. Misschien toch maar eens lager zetten. Ik heb echter alle AC's op normal gespeeld, voelt wat suf om nu op easy te moeten spelen. Maar inderdaad, als het spelplezier toeneemt misschien maar doen.
Ik begin elke game op normal, maar als ik niet verder kom en dit kan aan de moeilijkheidsgraad liggen, dan stel ik die gerust bij naar beneden.
Een gespeelde game op makkelijk levert immers meer op dan een ongespeelde game op normal/hard/whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
Blijkt toch wel dat veel mensen " klaar " waren met de game rondom level 15. Zelf ben ik ook gestopt met de game op level 13, maar nu ook weer op opgepakt door de nieuwe trailer. Eens kijken hoe lang ik het nu weet vol te houden, maar op een of andere manier wordt het toch vaak teveel van hetzelfde en verliest het helaas de aandacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel

Ik heb 3 uitrustingsets, meer moet dat echt niet zijn. 1 van warrior, 1 van assassins en 1 van hunter.
Tot aan lvl 55 was het een bont allegaartje van equipment, gewoon wat ik vond gebruikte ik. Vanaf dan begon ik zoveel gold equipment te hebben (denk dat dat epic noemt) dat alles wat ik vond eigenlijk de moeite niet meer was. Nu upgrade ik elke 5 levels mijn items (tenminste van assassin en warrior set, hunter heb ik niet zoveel meer nodig) Inscripties upgrade ik niet zo vaak, maar zou ik beter doen idd.
Items kopen bij de smid heb ik nooit (NOOIT) gedaan eigenlijk. Enkel van die ancient tablets om mijn schip up te graden maar dat was in retrospect ook niet echt nodig. Nooit equipment.

Voor de mensen een idee te geven over hoeveel content er in deze game zit;

Ik zit nu aan lvl 65 en heb er 85 uur inzitten. Nog 1 quest en de main story line is done. Ik heb zowat alle eilanden bezocht, lang niet alle quests of vraagtekens gedaan. Ben het nu wel beu aan het worden, wat ik ook gedacht had. Een beetje gespeeld met de DLC maar die houd ik voor later.

Een grote tip die ik je kan geven is alle quests aanvaarden wanneer je zo'n standbeeld tegenkomt waar de mensen hun bounties op plaatsen. Aanvaard die gewoon allemaal (er is toch geen enkele repercussie als je een quest niet doet) en begin dan het eiland te exploreren. Gegarandeerd ga je door locaties te clearen zowel een locatie als een quest klaar hebben.
Ook heb ik al vaak gehad dat je bvb 5 spartan schepen en 5 spartan triremes moet mollen. Komt er dus op neer dat je voor 5 schepen te mollen 3 keer beloond wordt !!! (loot van schip zelf, bounty 1 en bounty 2)
Zo ga je veel efficiënter om met je tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Heb het spel sinds gisteren, maar wat speelt dat leuk zeg! Ben net voorbij het eerste eiland :)

Combat is nog even wennen, probeer zoveel mogelijk stealth te doen. Alleen als ik eenmaal gezien ben, dan ga ik maar gewoon de warrior kant op :p. Of kan je ook gemakkelijk weer verstoppen?

Er is veel te doen haha dus ben er nog wel even zoet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:28
Aight! schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:29:
* Knip *
Alleen als ik eenmaal gezien ben, dan ga ik maar gewoon de warrior kant op :p. Of kan je ook gemakkelijk weer verstoppen?
Je kunt je vrij gemakkelijk verstoppen. Als je snel een eindje wegrent en dan cirkelt richting je bestemming, dan kun je vervolgens afwachten in een bosje of op een andere verdieping o.i.d. Het voordeel is dat de enemies achter je aan komen, dus bijvoorbeeld het fort half leeg naar je op zoek bent, dus dan kun je terug het fort in sneaken om weer verder te gaan. Zodra de vraagtekens boven de enemies weg zijn ben je weer "veilig".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ben ik de enige die zijn bedenkingen heeft van de AI? Zo heb je een kampje/gebouw/whatever die je uit moet moorden, je verstopt je in een bosje en je fluit een beetje om de aandacht te trekken. Eén voor één komen de NPC's naar je toe, je drukt op het driehoekje, rinse & repeat en je bent weer klaar. 8)7

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:00
vhal schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:17:
Ben ik de enige die zijn bedenkingen heeft van de AI? Zo heb je een kampje/gebouw/whatever die je uit moet moorden, je verstopt je in een bosje en je fluit een beetje om de aandacht te trekken. Eén voor één komen de NPC's naar je toe, je drukt op het driehoekje, rinse & repeat en je bent weer klaar. 8)7
Wees blij dat de AI tenminste consistent is. in Unity was dat een complete ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59
Mja niet elke basis is ook goed uitgedacht. Je hebt AI die grote rondes maken en vrolijk overal heen stappen. Ze zijn te makkelijk om de tuin te leiden. Ook als je al tig man vermoord hebt en lijken liggen overal, dan doen ze nog alsof er niks aan de hand kan zijn.

AI mag wel beter idd, maar ik vind het op zich nog wel meevallen. Het is ook nog wel een puzzel om uit te zoeken welke struik goed werkt :P

En met meer abilities kun je ook meer experimenteren. Sure, je kunt 30 minuten in een struikje gaan zitten om iedereen uit te schakelen. Of je gaat het anders proberen. Het feit dat je die mogelijkheid krijgt, vind ik wel prima.

Valhalla komt ook nog naar de huidige consoles volgens mij, dus ik verwacht bij de volgende game eigenlijk weinig verbetering. Tenminste, ik denk niet dat ze voor de nieuwe consoles een nieuwe AI toevoegen die meer kan.

Odyssey is een grote sandbox. Je kunt het jezelf zo moeilijk of makkelijk maken als je wilt en je kunt de game zo interessant houden als je wilt. Als je weinig afwisselt van activiteiten en ook je manier van aanvallen hetzelfde houdt, dan gaat de game snel vervelen. Maar als je nog eens wat doorwisselt, dan is de game ook een stuk leuker.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat duurt mij vaak te lang. Ik ga er meestal vol in. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:17
@vhal

Ik herken dat helemaal niet. Ik heb quasi alles ingezet op assasin. Ik heb daar op één na alle abilities van. Ik heb 2-3 abilities van warrior en 2 van hunter.
Ik win de conquest batlles gemakkelijk. Ik kies steeds de moeilijkste van de 2 keuzes.
Ik speel op normale moeilijkheidsgraad.
Ik gebruik de hero strike veel. Die is enorm sterk.

Van zodra ik de Pelgrim kit compleet had, was het spel zoveel gemakkelijker. Ik sluip overal ongezien binnen en clear elk fort zonder problemen.

Ik heb mijn build aanvankelijk hierop gebaseerd: https://kotaku.com/how-to...-an-actual-ass-1829606538

Ik heb het verhaal gisteren uitgespeeld na een dikke 80u speeltijd. Ik ben level 53 denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

HappyPinguin schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 18:37:
[...]

Je kunt je vrij gemakkelijk verstoppen. Als je snel een eindje wegrent en dan cirkelt richting je bestemming, dan kun je vervolgens afwachten in een bosje of op een andere verdieping o.i.d. Het voordeel is dat de enemies achter je aan komen, dus bijvoorbeeld het fort half leeg naar je op zoek bent, dus dan kun je terug het fort in sneaken om weer verder te gaan. Zodra de vraagtekens boven de enemies weg zijn ben je weer "veilig".
Ben ik de enige die die dingen boven de kopjes van de NPC's altijd gelijk uit zet?

Ik probeer altijd eerst een fort compleet ongezien uit te moorden. Soms maak ik een domme fout en dan wil dat niet. Dan hangt het ervan af hoe ik dan verder ga. Als ik al bijna klaar ben, ga ik melee anders begin ik gewoon weer overnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:28
Wailing_Banshee schreef op maandag 11 mei 2020 @ 07:44:
[...]
Ben ik de enige die die dingen boven de kopjes van de NPC's altijd gelijk uit zet?
Ik wist niet dat ze uit konden? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

HappyPinguin schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:40:
[...]

Ik wist niet dat ze uit konden? :o
Ik zat afgelopen weekend een paar AC filmpjes te bekijken (naar aanleiding van de introductie van de nieuwste kwamen er een paar samenvatting filmpjes voorbij). Het viel me op dat dat overal aan stond... Ik zet meestal alleen het absoluut hoogst noodzakelijke aan in de HUD (en vaak is dat dus helemaal niets :p)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DingK
Martinspire schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:02:
[...]

Mja niet elke basis is ook goed uitgedacht. Je hebt AI die grote rondes maken en vrolijk overal heen stappen. Ze zijn te makkelijk om de tuin te leiden. Ook als je al tig man vermoord hebt en lijken liggen overal, dan doen ze nog alsof er niks aan de hand kan zijn.
Doen alsof er niks aan de hand is?
Nee hoor, terwijl ik nog op rooftocht ben, gaan ze doodleuk alvast lijken afvoeren. Uiteraard zou je ze dan van achter kunnen besluipen, maar dat zou gemeen zijn... >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Ik ren er altijd naar toe en druk dan op driehoekje, of van boven af. Eerst alle archers pakken en daarna iedereen een voor een proberen dood te maken. Al wordt ik dan meestal gezien en dan is het gewoon vechten :P.

Had laatst wel dat ze het alarm ging branden, kwamen er op paarden nog een paar bij die ik moest dood maken. :P. Volgende keer als eerste dat alarm maar onschadelijk maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Aight! schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:17:
[...]

Ik ren er altijd naar toe en druk dan op driehoekje, of van boven af. Eerst alle archers pakken en daarna iedereen een voor een proberen dood te maken. Al wordt ik dan meestal gezien en dan is het gewoon vechten :P.

Had laatst wel dat ze het alarm ging branden, kwamen er op paarden nog een paar bij die ik moest dood maken. :P. Volgende keer als eerste dat alarm maar onschadelijk maken.
Ach, ik heb dat vuur ook zelf wel een paar keer aangestoken. Als ik wat meer spanning wil, even m'n bounty weer omhoog gooien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Nou, mijn eerste "romance" heb ik weer gezien met Alexandra, geen idee dat dit überhaupt kon in deze game. Ok, het is niet qua level als in DA:Inquisition maar ach, het is wel weer grappig om te zien dat de keuzes in de game wel degelijk nut hebben :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
Het is een manier, maar in deze game bepaal je veelal de aanpak zelf. Als jij dit een prettige manier van gamen vindt, dan moet je het vooral blijven doen. Zelf ga ik voor iets meer uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Er is echt bizar veel te doen haha.

Ik ben net pas voorbij eiland 3 en nu weer op zee (rechter gedeelte van de kaart). Maar er zijn zoveel eilanden die ik nog moet checken :P.

Eerst maar even het verhaal volgen denk ik en af en toe cultist afmaken want die geven mij goede gear :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Nol_NL schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:16:
[...]

Het is een manier, maar in deze game bepaal je veelal de aanpak zelf. Als jij dit een prettige manier van gamen vindt, dan moet je het vooral blijven doen. Zelf ga ik voor iets meer uitdaging.
Ook op die manier kun je een uitdaging generen. Proberen een fort te nemen zonder ook maar 1 verdenking te generen (dus ook geen lichamen achterlaten!) Maar het mooie is inderdaad dat je heel veel zelf kunt beslissen hoe je het doet. Ga je er vol in? Of wil je eerst de spoeling wat dunner maken? Of wil je helemaal niet gezien worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Aight! schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:08:
Er is echt bizar veel te doen haha.

Ik ben net pas voorbij eiland 3 en nu weer op zee (rechter gedeelte van de kaart). Maar er zijn zoveel eilanden die ik nog moet checken :P.

Eerst maar even het verhaal volgen denk ik en af en toe cultist afmaken want die geven mij goede gear :D
Probeer alles maar eens 100% te halen :9
Koste me 170 uur _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:41
Hier kun je zien hoe lang men er ongeveer over doet om Odyssey te spelen:

https://howlongtobeat.com/game.php?id=57503

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:41
Ik probeer Ceberos, die vuurspuwende driekoppige hond van de Atlantis uitbreiding, te verslaan. Dat is echt onmogelijk🤷‍♂️ Difficulty staat al op easy en leveling op light, maar nóg steeds krijg ik het niet voor elkaar. Iemand nog tips?

Edit:
Gelukt😅

[ Voor 4% gewijzigd door Who Am I? op 17-05-2020 20:23 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

G_Dragon schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:43:
[...]

Probeer alles maar eens 100% te halen :9
Koste me 170 uur _/-\o_
Ik heb na ruim 6 maanden OD weer eens opgepakt; map wel 100% open, maar verhaal nog lang niet af (of de DLC for that matter). Zit nu op lvl 64, met 110 uur op de teller :X

Geen idee waar ik ben met het verhaal (procentueel gezien) en dan moet ik nog de Lost Tales of Greece, Prince of Persia, Atlantis etc ook nog doen :') (dus eigenlijk alle DLC)

Maar ik heb er wel weer lol in. Was het spel 6 maanden geleden beu. Kwam meer door hoe ik toen zelf was dan het spel; simpelweg geen geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Ik heb nu die Hammer of Jason, wat een leuk apparaat :P voor als ik zwaar bepantserde vijanden tegen kom.

Meestal is het gewoon iedereen proberen stealth af te maken, dat vindt ik toch het leukste. Vooral de forten :D of die leaders.

Heb nu een tak van de cultist dood, moet zeggen dat ik dat toch wel het leukste vindt om te doen. Ben in ieder geval gestopt om elke vraagteken, side missie te doen want ik kwam niet verder in het verhaal :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Iets wat ik wel leuk vind om te doen, ook als je niet zo handig bent om schepen uit te schakelen. Is vanaf de Adrestia zwemmen naar de tegenstanders en die eerst allemaal uitschakelen. Daarna kun je eenvoudig de boten een voor een tot zinken brengen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

sjaool schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:04:
Iets wat ik wel leuk vind om te doen, ook als je niet zo handig bent om schepen uit te schakelen. Is vanaf de Adrestia zwemmen naar de tegenstanders en die eerst allemaal uitschakelen. Daarna kun je eenvoudig de boten een voor een tot zinken brengen. :P
Het eerste wat ik elke keer geupgrade heb was m'n ram. Ik heb de meeste schepen gewoon doorklieft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Notna schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:13:
[...]

Ik heb na ruim 6 maanden OD weer eens opgepakt; map wel 100% open, maar verhaal nog lang niet af (of de DLC for that matter). Zit nu op lvl 64, met 110 uur op de teller :X

Geen idee waar ik ben met het verhaal (procentueel gezien) en dan moet ik nog de Lost Tales of Greece, Prince of Persia, Atlantis etc ook nog doen :') (dus eigenlijk alle DLC)

Maar ik heb er wel weer lol in. Was het spel 6 maanden geleden beu. Kwam meer door hoe ik toen zelf was dan het spel; simpelweg geen geduld.
Je bent al flink op weg zo te lezen, ga je ook alle main / side quests doen?
Alleen nog maar 64 uur in 110 uur? Toen was ik al rond de Mastery Level 450 ofz, geen idee waarin onze speelstijlen verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 10:32

n2theb

Tweakers Abonnee

Wailing_Banshee schreef op maandag 18 mei 2020 @ 07:24:
[...]

Het eerste wat ik elke keer geupgrade heb was m'n ram. Ik heb de meeste schepen gewoon doorklieft :p
Ik merkte dat ik vaak gewoon bezig was met veel op afstand te schieten en dan dekking te zoeken. Wat voor mij werkte was de bogen + vuurschalen + ram + pantser hoog brengen. De rest pas op een later moment. Aangezien je boot toch niet zomaar kapot gaat als jij meer schade brengt. Elke boot die jij neerhaalt krijg je toch weer een volle HP voor je boot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

G_Dragon schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:14:
[...]

Je bent al flink op weg zo te lezen, ga je ook alle main / side quests doen?
Alleen nog maar 64 uur in 110 uur? Toen was ik al rond de Mastery Level 450 ofz, geen idee waarin onze speelstijlen verschillen.
Dat is wel de bedoeling; ik ben alle uitroeptekens aan het afwerken én dan de mainquest/Cultists. Ik doe alleen niet die message board dingen.

Ik denk dat ik teveel tijd gespendeerd heb aan het gewoon rondklooien in de map :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Notna schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:18:
[...]

Dat is wel de bedoeling; ik ben alle uitroeptekens aan het afwerken én dan de mainquest/Cultists. Ik doe alleen niet die message board dingen.

Ik denk dat ik teveel tijd gespendeerd heb aan het gewoon rondklooien in de map :+
Dat heb ik ook gedaan en maar ondertussen wel veel quests.
succes met die vraag/uitroeptekens :), het is een hele klus maar wel ontzettend mooi om te doen.
Hoop dat die nieuwe Assassins Creed nog meer content en map grote bied _/-\o_ :D :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

G_Dragon schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:19:
[...]

Dat heb ik ook gedaan en maar ondertussen wel veel quests.
succes met die vraag/uitroeptekens :), het is een hele klus maar wel ontzettend mooi om te doen.
Hoop dat die nieuwe Assassins Creed nog meer content en map grote bied _/-\o_ :D :9~
Ik hoop dat laatste vooral niet :X Ben sinds AC I hooked aan de serie, maar OR/OD is mij toch wel een tikkie te groot. Gelukkig zit de vaart er tenminste wel in; bij RDR 2 is het helemaal rampzalig en dan ook nog eens op een stuk lager tempo :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wailing_Banshee schreef op maandag 18 mei 2020 @ 07:24:
[...]

Dat doe ik ook wel hoor. Maar ik vond dit wel een grappige mogelijkheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 10:32

n2theb

Tweakers Abonnee

Notna schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:18:
[...]

Wel een goede tip! Accepteer alle quests op die message board. Merendeel is toch iets doen met een boot of een missie waar je dan toevallig toch langs komt als je onderweg bent.

Accepteren kost niks en kan weleens toevallig onverwachte missies onderweg zijn waar je gewoon even simpel weer wat extra geld en xp krijgt ;-)

Ik heb zelf wel vaak dat ik dan in gevecht raak met wat boten en dan plots weer wat missies voltooid heb hehe.

[ Voor 7% gewijzigd door n2theb op 18-05-2020 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Notna schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:24:
[...]

Ik hoop dat laatste vooral niet :X Ben sinds AC I hooked aan de serie, maar OR/OD is mij toch wel een tikkie te groot. Gelukkig zit de vaart er tenminste wel in; bij RDR 2 is het helemaal rampzalig en dan ook nog eens op een stuk lager tempo :')
Ik mis die grote en kwaliteit van Story juist in Single Player games, Rdr2 en Odyssey zijn beide een geweldige ervaring en zie graag meer van zulke games. Snap wel als je dit niet ligt , dat je liever wat kleiner ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

ik heb Fate of Atlantis uitgespeeld, vond ik toch weer erg leuk. Mooie omgevingen, leuke nieuwe gebieden en net wat andere game elementen. Ben level 86 nu.

Nu begonnen met de eerste DLC Legacy of the first blade. Die vind ik wat minder, voornamelijk omdat het in de bestaande gebieden afspeelt. Maar wat dan wel weer leuk is, is om dat te doen met de abilities en enhancements van de Atlantis DLC.

Ik heb echt af en toe een big grin on my face als ik op gruwelijke wijze een of meerdere puppets omleg. Heb een assassin build en ook mijn combat options zijn daarop gebaseerd en ik doe echt insane veel damage.
Voor de lol loopt er ook nog eenlevel 85 Elite lion mee :9

Blijft toch heerlijk weg spelen .... _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Zo de Minotaur is dood (zowel de echte als de neppe), leuk bedacht dat wel :D.

Wat ik ook wel tof vindt is dat als je je abilities upgrade dat dan ook de animatie verandert. En nog iets leuks gevonden als je een boot aanvalt en board, daarna die skill gebruiken dat iedereen gestuned wordt. De helft vliegt gelijk van boord.

Moet nog 4 takken van de cultist en dan ga ik eerst Barbados helpen. En daarna maar weer eens verder met het verhaal :p

Ben level 40 en ongeveer 45 uur gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
Echte en neppe ? Is dat geen dikke spoiler dan :/

[ Voor 4% gewijzigd door Nol_NL op 21-05-2020 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Nol_NL schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:49:
Echte en neppe ? Is dat geen dikke spoiler dan :/
Nou niet echt, want die zie van ver aankomen als je de gesprekken volgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
Oh, oké... Moet dat gesprek nog in, maar dan ben ik in ieder geval al op de hoogte. Bijna level 14 nu :)

[ Voor 11% gewijzigd door Nol_NL op 21-05-2020 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Heb laatst toch nog even een beetje moeite gedaan om de platinum te halen, zat er niet ver vandaan, moest eigenlijk alleen nog die onderwater locaties en alle subregios, ik weet niet waarom maar ik dacht voorheen dat alle locaties voltooien ook vereist was voor de platinum, maar gelukkig was dat niet zo anders had het nog wel even geduurd.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Kalder schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:56:
Heb laatst toch nog even een beetje moeite gedaan om de platinum te halen, zat er niet ver vandaan, moest eigenlijk alleen nog die onderwater locaties en alle subregios, ik weet niet waarom maar ik dacht voorheen dat alle locaties voltooien ook vereist was voor de platinum, maar gelukkig was dat niet zo anders had het nog wel even geduurd.
De platinum? Is dat iets van achievements ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Wailing_Banshee schreef op maandag 25 mei 2020 @ 07:25:
[...]

Ja, de platinum trophy is bij Playstation de trophy voor het krijgen van alle trophies / achievements, was even vergeten dat dit een multiplatform spel was, ik speel alleen maar op PS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Wailing_Banshee schreef op maandag 25 mei 2020 @ 07:25:
[...]

Edit: Delete me. (dubbelklik werd dubbelpost)

[ Voor 33% gewijzigd door Kalder op 25-05-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
Eindelijk alles gedaan in Phokis. Volgens mij was dat het 3e eiland waar ik terecht ben gekomen, maar in het ontdekken is aardig wat tijd gaan zitten. Nu door naar het volgende gebied in de mainstory. Er zitten trouwens wel mooie momenten tussen hoor, toffe game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren had ik een side-quest - Family Values in Lokris - die ik wel de moeite waard vond qua humor. Eerlijk gezegd had ik die plot-twist ook niet verwacht _O- Hopelijk komen er nog wel meer van zulke quests...

Daarnaast...

spoiler:
Op een gegeven moment kan je je speer upgraden naar lv2 (op Andros in zo'n tomb) maar eerlijk gezegd snap ik geen reet van die terugkeer naar de 'normale tijd' en waarom men gekozen heeft voor zo'n pauzemoment. Je kan dan een beetje door je kamer heen wandelen, e-mail lezen maar het nut ontgaat mij geheel. Het zal wel zo'n AC dingetje zijn maar ik heb nul ervaring met de vorige games...

Strava

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste