Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
rens-br schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:55:
[...]

Ah op die manier. Kan mij de terugval inderdaad dan goed voorstellen. Ik vond het bij RDR2 soms een beetje overdreven. (Al was het een heftig moment toen mijn eerste paard overleed en niet meer terug kwan :()

[...]

Nja hij / ze gaat wel dood hoor. Maar komt gelukkig na een tijdje weer terug.
Ik ben in RDR2 1 keer een ravijn ingestort en tijdens de val al op stop gedrukt en een nieuwe save ingeladen, kon het niet aanzien, 😂 was erg begaand met mijn trouwe ros.

Wist trouwens niet dat phobos ook dood kon, toch maar iets voorzichtiger doen dan, komt dan iig weer terug dat scheelt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Sipio schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:06:
Wist trouwens niet dat phobos ook dood kon, toch maar iets voorzichtiger doen dan, komt dan iig weer terug dat scheelt :P
Kwestie van hard genoeg vallen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
rens-br schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:36:
[...]

Kwestie van hard genoeg vallen. :P
Haha goed om te weten, had al een aantal flinke jumps genomen met Phobos en tot zover ging het goed, zal het wel niet meer overdrijven dan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:12

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Paard met vleugels gaat niet dood.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik had vandaag pas voor het eerst dat mijn paard dood ging omdat ik van een huge cliff spring, achja /care. Het paardrijden is idd ruk vergeleken met RDR, dit beest beweegt zo houterig. Moet zeggen dat ik best veel lopend doe.

Be nu lvl30 en red mij prima in de meeste gevechten, gebruik een combi van assassin, warrior en hunter. Maar de veldslagen zijn wel erg lastig merk ik, heb de laatste 2-3 pogingen verloren. Het is niet dat ik zelf dood ga maar ik moet toch best lang op een vijand inhakken voordat hij dood is en dan gaat het niet snel genoeg. Laatst keer had ik 3 luitanants en 20 soldiers dood en alsnog de slag verloren. Hoe doen jullie dit?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:14

Wailing_Banshee

You're Next

Chaoss schreef op maandag 11 november 2019 @ 01:25:
Be nu lvl30 en red mij prima in de meeste gevechten, gebruik een combi van assassin, warrior en hunter. Maar de veldslagen zijn wel erg lastig merk ik, heb de laatste 2-3 pogingen verloren. Het is niet dat ik zelf dood ga maar ik moet toch best lang op een vijand inhakken voordat hij dood is en dan gaat het niet snel genoeg. Laatst keer had ik 3 luitanants en 20 soldiers dood en alsnog de slag verloren. Hoe doen jullie dit?
ik ren rond tot ik weer een hoger geplaatste tegenkome en sla hem dan tegen de vlakte met een skill. En dan zo nu en dan eens een gewone soldaat dood meppen om m'n adrenaline bar weer omhoog te krijgen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik had vandaag pas voor het eerst dat mijn paard dood ging omdat ik van een huge cliff spring, achja /care. Het paardrijden is idd ruk vergeleken met RDR, dit beest beweegt zo houterig. Moet zeggen dat ik best veel lopend doe.

Focussen op captains. Ik dood nagenoeg geen soldiers.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Laatst keer had ik 3 luitanants en 20 soldiers dood en alsnog de slag verloren. Hoe doen jullie dit?
Bart ® schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:49:
[...]

Focussen op captains. Ik dood nagenoeg geen soldiers.
Dat inderdaad. Bij het doden van Captains / Mercenary gaat de 'health van het gevecht' snel omlaag. Wanneer je dus een van die gedood hebt, moet je daarna zelf even opzoek naar de volgende Captain, in plaats van wachten dat in beeld komt te staan dat je die moet doden.

Ik ben nu ook level 30 en bij zulke gevechten dood ik er meestal zo'n 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoeKoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 08:44
Gister AC Odyssey toch maar even op de kop getikt. Ik was enorm fan van de eerste delen en kon mijn weg in eerste instantie niet echt vinden in AC Orgins. Ga er nu met een andere instelling in wetende dat het een open world RPG is geworden.

Iemand nog tips en tricks voor de beginner?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antonvdijk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:59
RoeKoe schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:09:
Gister AC Odyssey toch maar even op de kop getikt. Ik was enorm fan van de eerste delen en kon mijn weg in eerste instantie niet echt vinden in AC Orgins. Ga er nu met een andere instelling in wetende dat het een open world RPG is geworden.

1. De starterslocatie moet je even doorkomen
2. Alle begin is moeilijk/moeizaam, het wordt veel leuker naarmate je wat dingen geunlocked hebt
3. Doe wat je leuk vindt, er is zoveel te doen (je moet niet alles doen)
4. Focus je in eerste instantie op 1 talent tree
5. Er is een heal talent, neem deze altijd (in ieder geval niveau 1)

verder zal ik niets verklappen, gewoon lekker zelf ervaren :)
maar bovenstaande is hoe ik er tegenaan keek, heb het spel nu paar weken en de main storyline 1x rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:47
RoeKoe schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:09:

Ik kan mij herinneren dat het in het begin een beetje zoeken was en in het begin waren gevechten vrij moeilijk. Je moest de gevechten zoveel mogelijk 1-on-1 houden want vijand ging niet snel dood.
Zodra ik level 10 was, had ik een aantal skills, betere gear en ik kon vechten met groepjes vijanden. En vanaf dat punt vond ik het heel leuk om verder te spelen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 21:12
Broodro0ster schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:45:
[...]

Ik kan mij herinneren dat het in het begin een beetje zoeken was en in het begin waren gevechten vrij moeilijk. Je moest de gevechten zoveel mogelijk 1-on-1 houden want vijand ging niet snel dood.
Zodra ik level 10 was, had ik een aantal skills, betere gear en ik kon vechten met groepjes vijanden. En vanaf dat punt vond ik het heel leuk om verder te spelen.
Op het einde had ik zoveel "lifesteal" dat het meer hack'n'slash werd dan stealth, maar dat had wel z'n charmes. Het gevoel dat je ondertussen zo krachtig bent dat er weinig is dat je het moeilijk kan maken.

(mooi hoe ze in de Atlantis DLC alles terug vlak trekken door de vijanden nieuwe abilities te geven die het je terug beetje moeilijk maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 16:44
Had net een quest waar je wat "extra" loot kon krijgen, maar dan moest je wel heel veel pythons verslaan.... kortom om de meter saven (wat gelukkig kon) want wat ben ik vaak dood gegaan. Zelfs met vuur, ben ik zeker 15 keer dood gegaan.

Leuk ook dat sommige random quests een complete verhaallijn hebben, zit nu op +- 90 uur en heb echt het gevoel dat ik halverwege ben. En dan komen er nog 2 uitbreidingen, die ik tot nu toe vermeid. (quest kleur)

Beste game, qua euro's van de afgelopen tijd!

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Floks schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:43:
Had net een quest waar je wat "extra" loot kon krijgen, maar dan moest je wel heel veel pythons verslaan.... kortom om de meter saven (wat gelukkig kon) want wat ben ik vaak dood gegaan. Zelfs met vuur, ben ik zeker 15 keer dood gegaan.
Pijlen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Floks schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:43:

Leuk ook dat sommige random quests een complete verhaallijn hebben, zit nu op +- 90 uur en heb echt het gevoel dat ik halverwege ben. En dan komen er nog 2 uitbreidingen, die ik tot nu toe vermeid. (quest kleur)

Beste game, qua euro's van de afgelopen tijd!
Naam van die quest? Sla ik die ff over, die slangen in de tombs gaan nog net, gooit deze 'held' gewoon een torch in (van een afstandje) :+

[ Voor 6% gewijzigd door Sipio op 12-11-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Wat een game dit zeg, toch maar es gekocht voor pc nadat ik na origins er echt wel tijdje klaar mee was.

Dit verveelt veel minder snel en op hard blijft t net de goede uitdaging geven. Upgrades zijn ook echt welkom steeds.
Vooral de variatie (zeegevechten, veldslagen, verhaalmissies) klopt precies en doet zelfs de onzinnige bezorg contractmissies vergeten ;) (die wel heel simpel veel geld opleveren)

Nu wel even lastig bij een of andere hynde die ik moet verslaan in een zijmissie. Is wel erg sterk..

anathema

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:37

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

https://www.psx-sense.nl/...hijnt-voor-de-ps4-en-ps5/
Klink erg leuk als dit waarheid is :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
De naam ragnarok is al eens eerder naar buiten gekomen als nieuwe AC game. Is dus nog even afwachten of dit nu wel de volgende wordt of niet.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
Van mij mag het alleszins! Ik zie't helemaal zitten om met een Viking op pad te gaan :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:20

westergas

rikkie_pc

Zit nu op 110 uur ~97% en voor mij is de rek er wel uit. Er is ontzettend veel content maar er zit weinig diepgang in. Allemaal meer van het zelfde.
En jammer dat je eigenlijk vrijwel niets hebt aan je (dure!) boot, behalve af en toe naar een eilandje varen.

Zal mezelf pushen tot de 100% maar de DLC's ga ik niet spelen denk ik.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
westergas schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:45:
Zit nu op 110 uur ~97% en voor mij is de rek er wel uit. Er is ontzettend veel content maar er zit weinig diepgang in. Allemaal meer van het zelfde.
En jammer dat je eigenlijk vrijwel niets hebt aan je (dure!) boot, behalve af en toe naar een eilandje varen.

Ik ben zelf nu 60uur op weg, en nog lang niet klaar maar ik heb begrepen dat de Atlantis DLC zeker de moeite waard is om te spelen, de rest zijn inderdaad niet bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

westergas schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:45:

Ik heb begrepen dat DLC's zeker de moeite waard zijn. Atlantis was bijna net zo groot als de normale game heb ik begrepen.

Ik zit nu op 54% en iets meer dan 126 uur. Ja, ik hou er niet van om door een game te racen. Zonde van het geld en de game is gewoon prachtig om in rond te lopen. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Af en toe zitten er grapjes in. Bij de eerste missie van de Atlantis DLC bijvoorbeeld.

spoiler:
Tijdens zo een rete saaie (dat vind ik al sinds ac2) moderne wereld missie zegt de vrouw waarmee je speelt:"this is different to Egypt, little artistic details aren't the same." Fijne oneliner tegen de online kritiek dat het samey zou zijn met Origins.

Ik zit steeds te genieten van dit spel. Echt een prima vervolg van de serie. Origins vond ik een prima afslag, van de matige wending waar het op ging, nemen. Daar vond ik de wereld vooral interessant omdat het wat onbekender was. Nu heb je de bekende Griekse mythes plus nog veel betere gameplay.

Dat er te weinig variatie tussen gebieden is, merk ik nog niet. Het is wat subtieler dan alleen kleuren maar ik herken wel waar ik ben als ik aan een nieuwe sessie begin. De gebieden hebben best wel aardig een eigen sfeer.

De fetch quests ben ik wel over aan het slaan. Net als de cutscenes ervan (kun je die quests herkennen voordat je er aan begint?).

Enige andere irritatiepunt is dat ze nog steeds niet geregeld hebben dat je even hard loopt als degene die je volgt. Volg missies komen bijna niet meer voor (als je terugdenkt aan Revelations is dit echt een verademing) maar als ze er zijn ben je constant aan het wachten,hollen,wachten. Of druk bezig met je sticks terwijl degene die je volgt een idiote route aflegt. Als ze jou moeten volgen is het helemaal lachen. Had net een gozer bevrijd, wil hij niet mee. Reload save. Opgegeten door een leeuw. Zoek het dan maar uit met je broer/vriend/vader/wie het ook was. :)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2019 00:12 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Yes! Ik kan het eindelijk zeggen na 165 uur en 33 minuten, ik heb de game 100% gespeeld!
  • Alle quests & side quests gehaald
  • Alle locations voltooid
  • Alle dlcs uitgespeeld
  • Alle legendary weapons
  • Alle upgrades van het schip
  • Mastery Level 708

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ben gisteren maar eens een game+ spel begonnen. Was bezig met de Atlantis DLC, maar ik had geen idee meer wie wie was! Dus een game+, met focus op het verhaal om m'n herinneringen te verversen :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Hallo allen,

Ik heb een irritante bug ( pc versie ), waardoor ik niet verder geraak in het spel. Op een bepaald moment in een van de DLC's moet je een quest doen die uit 3 delen bestaat ( prodigal, safe passage en de laatste naam ontgaat me even).

De bedoeling hiervan is dus dat je Kleta veilig uit Achaia helpt ontsnappen. Prodigal gaat zonder problemen, maar safe passage loopt vast. Je moet hierbij met de hoofdopzichter van een scheepswerf praten, en die geeft je 2 keuzes. Ofwel betaal je hem onmiddellijk 50000 drachmen, of hij stuurt je op schattenjacht.

Probleem is echter dat zodra ik die NPC nader, de quest automatisch updated, zonder dat ik met die persoon heb kunnen spreken. Hierdoor kan ik dus het vervolg van de quest niet doen, waardoor dus het hele spel niet verder kan. Wat me wel opvalt is dat in dat gebied Ikaros ook niet kan helpen bij het vinden van schatkisten. Er zouden er 3 zijn, maar zijn "visie" vindt er maar 2?

Ik heb al oudere save-games geladen, van zone veranderd en teruggekomen ( is blijkbaar een oplossing geweest voor mensen die hetzelffde probleem hebben) . Maar niets helpt. Vanaf het moment dat ik de opzichter nader, verdwijnt het icoontje boven zijn hoofd. Ook een andere oplossing is opnieuw met Kleta te praten, maar die vind ik dus echt nergens meer. Want als ik de quest aanklik, heb ik niet meer de mogelijkheid om volgen / niet meer volgen te klikken?

Iemand dit probleem ook tegengekomen? En een oplossing weet? Ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Acemath op 19-12-2019 16:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

G_Dragon schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:21:
Yes! Ik kan het eindelijk zeggen na 165 uur en 33 minuten, ik heb de game 100% gespeeld!
  • Alle quests & side quests gehaald
  • Alle locations voltooid
  • Alle dlcs uitgespeeld
  • Alle legendary weapons
  • Alle upgrades van het schip
  • Mastery Level 708
Dat is echt bizar.
Ik zit op 132 uur (ik ben een langzame speler maar dan nog) en zit op 99% van het basis spel. Schip upgrades op het 1 na hoogste level. Max schip is echt extreem duur (en compleet nutteloos), hoe dat in 165 uur kan is me een raadsel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

westergas schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:47:
[...]

Dat is echt bizar.
Ik zit op 132 uur (ik ben een langzame speler maar dan nog) en zit op 99% van het basis spel. Schip upgrades op het 1 na hoogste level. Max schip is echt extreem duur (en compleet nutteloos), hoe dat in 165 uur kan is me een raadsel...
Dank u , ik zie uw reactie als een compliment :).
Ik doe niks anders dan u, gewoon de main story en daarna de side quests en exploren.

Hier een screenshot van mijn uplay, zoals u ziet zit ik inmiddels op 175 uur.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/sggwzq2/IMG-20191223-230916.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 23-12-2019 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
Beste mensen,
Gisteren dit spel aangeschaft en heb het al een paar uur kunnen spelen. Ik moet zeggen dat ik het een erg vermakelijk spel vind, veel te doen, mooie landschappen.

Echter is er even een punt van aandacht. Dit is mijn allereerste Assassins Creed game, dus aan alles moet ik nog wennen. Ik heb vooral moeite met gevechten. Is het echt de bedoeling dat je pas tegen mensen met bijvoorbeeld Level 5 vecht als je dat zelf ook bent? Daarnaast, hebben jullie nog handige tips mbt aanvallen? Blokken met R1 en L1 lukt me al aardig, maar het kan allemaal nog veel beter.

Daarnaast zijn andere handige tips ook welkom, want ben echt nog een groentje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Lekker dan, mijn game blijft hangen op "Zoeken naar extra content". Denk je even te kunnen spelen en dan krijg je dit. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Console al een hard reboot gegeven. Wat dingen gewist etc. Maar tot nu toe nog geen resultaat... :|
Het hele netwerk gereset en nu werkt het weer. Het was schijnbaar een gereserveerd ip-adres dat dwars lag...

[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 28-12-2019 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

@SH-FR niet lullig bedoelt maar er zijn meer dan genoeg (beginners) guides te vinden online. In het begin had ik ook moeite met het spel (op hard) maar na verloop van tijd word je zwaar OP en fiets je er doorheen. Ook zonder XP boost ;)

Gisteren 100% gehaald zonder DLC. Mooie reis, top spel! Wel grappig dat ik 100% heb en dat er nog wel questst open staan. Oh well....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
Nou, de Odyssey questline na een kleine 3 weken uitgespeeld, redelijk vlot ivm de vakantie. Ik heb me ontzettend goed ermee vermaakt. Missies waren vaak erg leuk, zolang je de quests en het hoofdverhaal blijft volgen. Vond het ook erg grappig om al die verschillende locaties te zien, vooral vermaakt op Kreta met Knossos enzovoort. De hele opbouw van de game lag me wel.

Het einde vond ik wel nogal abrupt en zelfs best pittig. Faalde de missie zelfs 2 keer, terwijl ik de rest van de missies er toch goed doorheen kwam. Dit vond ik wel een nadeel, omdat dit het einde van het verhaal wat minder spectaculair maakte. Dit had waarschijnlijk meer te maken met mijn falen, haha.

Kortom, zeer leuke game en kan me de komende tijd nog gaan vermaken met alle quests (die ik echt de moeite waard vind), de Atlantis DLC en de verloren verhalen van Griekenland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

SH-FR schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:33:
Nou, de Odyssey questline na een kleine 3 weken uitgespeeld, redelijk vlot ivm de vakantie.
Wauw, heeft mij ruim 7 maanden gekost 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
westergas schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:33:
[...]

Haha. Toegegeven, dit soort spellen houden mij op minder volle dagen zo uren achter mijn tv. Had ik ook met RDR2. De Odyssey heb ik dus uitgespeeld, maar vele side-quests en Atlantis missies moet ik nog spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Van de week ook maar eens begonnen, gelijk maar op nightmare, gaat me goed af.

Wat me wel opviel.. je kan dus niet meer instellen dat de levels per region zo blijven als vooraf ingesteld?

Ben nu level 16 en zie dat Kefalonia zich gewoon aanpast naar dat level, terwijl dat eerst 1-5 was. Het is niet meer mogelijk om het dynamische eraf te halen? (Kon in Origins nog wel)

Voor mij heeft het levelen dan niet zoveel zin als iedereen altijd zo goed als jouw level is. Op nightmare heb je af en toe de behoefte om wat gasten af te slachten die 10 levels lager zijn :X

[ Voor 11% gewijzigd door Jackson6 op 06-01-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Levelen heeft nog wel zin maar dan meer vanwege de abilities die je unlocked. Qua damage/Hp maakt het idd niet zo veel uit aangezien alles en iedereen een vette HP spons is (en met je mee levelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
westergas schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:38:
Levelen heeft nog wel zin maar dan meer vanwege de abilities die je unlocked. Qua damage/Hp maakt het idd niet zo veel uit aangezien alles en iedereen een vette HP spons is (en met je mee levelt)
Ik snap dat levelen wel zin heeft voor upgrades en dergelijke, maar vind het raar dat je later niet terug kan naar lager level gebieden om de boel daar even af te slachten (wat in Origins wel kon).

Heb nu na wat Googelen al ook gevonden dat het in Odyssey niet zo werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Jackson6 op 06-01-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
Je kunt wel in de gameplay settings de levelling aanpassen (onafhankelijk van je difficulty), daardoor kan het gaan gebeuren dat enemies tot 4 levels onder je gaan zitten. Wel eraan denken dat ook hun loot dan op dat level zit. Maar tot 10 levels omlaag (of zelfs nog verder las in World of Warcraft kan gebeuren) zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

westergas schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:33:
[...]

Ach, ik ben al sinds de release bezig en zit nog maar op 66% en heb 139u23m ingame doorgebracht. :P
Dit is voor een game waar ik heel veel plezier aan beleef en voor mij tot nu toe de meeste waar voor zijn geld heeft geboden. Nog meer zelfs dan van Red Dead Redemption 2. Bij die game was ik heel snel door de verhaallijn heen en daarna had ik zoiets van wat moet ik nu nog doen. Hetzelfde overkwam mij ook bij Red Dead Redemption.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 06-01-2020 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Jackson6 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:40:
[...]

Ik snap dat levelen wel zin heeft voor upgrades en dergelijke, maar vind het raar dat je later niet terug kan naar lager level gebieden om de boel daar even af te slachten (wat in Origins wel kon).

Heb nu na wat Googelen al ook gevonden dat het in Odyssey niet zo werkt.
Ben juist wel blij dat dat niet zo is. Het blijft nu tenminste leuk om naar die eerdere gebieden terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Heb sinds gisteren Odyssey ook in huis en vast een klein stukje gespeeld.
Ik moet wel een beetje wennen aan de main character en nog een beetje in het spel komen.

Heb het vorige deel Origins overigens ook helemaal gespeeld en die was mij toen prima bevallen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
Klein vraagje. Ik ben nu level 46 maar zie eigenlijk alleen nog maar quests van level 44 terwijl ik level 49 moet zijn om het laatste stukje verhaal af te maken.
Is dit gewoon een kwestie van grinden of mis ik een gebied voor level 46? Dacht zelf aan Lesbos maar daar zijn de quests ook level 48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

servival7 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:55:
Klein vraagje. Ik ben nu level 46 maar zie eigenlijk alleen nog maar quests van level 44 terwijl ik level 49 moet zijn om het laatste stukje verhaal af te maken.
Kwestie van grinden lijkt me. Als ik naar mij zelf kijk in het spel. Ik heb bijna level 60, dus inmiddels staan alle gebieden op 58.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 16:48
ReVision. schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:43:
Heb sinds gisteren Odyssey ook in huis en vast een klein stukje gespeeld.
Ik moet wel een beetje wennen aan de main character en nog een beetje in het spel komen.

Heb het vorige deel Origins overigens ook helemaal gespeeld en die was mij toen prima bevallen.
Had origins ook helemaal gespeeld en dan ga je heel veel lol aan Odyssey beleven. De omvang en wat allemaal mogelijk is in de game is wat overweldigend in het begin, maar Odyssey vond ik één van de leukste spellen die ik gespeeld heb. Vrij simpele gameplay, maar verslavend en leuk om te doen.

De atlantis DLC is ook leuk om te doen.

Ik vond AC nooit te pruimen, totdat ze met origins de open wereld tour opgegaan zijn. Ben wel benieuwd naar AC Ragnarok :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:43

Rick-Jan

always connected

Hulleman schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:25:
[...]

Had origins ook helemaal gespeeld en dan ga je heel veel lol aan Odyssey beleven. De omvang en wat allemaal mogelijk is in de game is wat overweldigend in het begin, maar Odyssey vond ik één van de leukste spellen die ik gespeeld heb. Vrij simpele gameplay, maar verslavend en leuk om te doen.

Ik vond AC nooit te pruimen, totdat ze met origins de open wereld tour opgegaan zijn. Ben wel benieuwd naar AC Ragnarok :)
Toch apart, ik heb Origins helemaal uitgespeeld ( en van genoten!), maar niet aan Odyssey kunnen wennen, Combat voelde niet fijn en het leek wel heel veel op origins allemaal.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:33
Hulleman schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:25:
[...]

Die Atlantis DLC heeft mij echt verbaasd. De eerste DLC (hidden blade, toch?) kon mij nauwelijks boeien, maar Atlantis leek wel een heel spel op zichzelf. Heel erg groot en erg mooie werelden.

Ook ik kijk uit naar Ragnarok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 18:47
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:32:
[...]Die Atlantis DLC heeft mij echt verbaasd. De eerste DLC (hidden blade, toch?) kon mij nauwelijks boeien, maar Atlantis leek wel een heel spel op zichzelf. Heel erg groot en erg mooie werelden.
Een beetje hetzelfde gevoel hier, met als aanvulling dat ik Atlantis DLC zelfs een beetje te veel van het goede vond. Wellicht ook de verkeerde game uitgekozen met het idee 'die ga ik eens even compleet uitspelen met 100% achievements'.

Ik kan me er op het moment ook niet echt toe zetten om achter de laatste achievements te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:56
EdwinB schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:32:
[...]

Een beetje hetzelfde gevoel hier, met als aanvulling dat ik Atlantis DLC zelfs een beetje te veel van het goede vond. Wellicht ook de verkeerde game uitgekozen met het idee 'die ga ik eens even compleet uitspelen met 100% achievements'.

Ik kan me er op het moment ook niet echt toe zetten om achter de laatste achievements te gaan...
Heb ik ook. Odyssey uitgespeeld (97% completion / 130 uur). Beide DLC's in bezit, maar kan me er (nog) niet toe zetten om ze te spelen. Het is ... veel. Toch heb ik me erg vermaakt met ACO en ga de volgende ook gewoon weer kopen.

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
Ik ben van plan AC Odyssey te kopen, heb alleen nooit een AC game gespeeld.. is dit een probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
DM89 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:08:
Ik ben van plan AC Odyssey te kopen, heb alleen nooit een AC game gespeeld.. is dit een probleem?
Het is gewoon een tof spel om te spelen en ik had er zelf weinig last van dat ik eerdere AC's niet/amper gespeeld heb.

Misschien zelfs een voordeel, want overal klagen mensen erover dat deze AC zo afwijkt, niet in lijn is met het verhaal, enz, en.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Nee hoor.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
EdwinB schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:11:
[...]

Het is gewoon een tof spel om te spelen en ik had er zelf weinig last van dat ik eerdere AC's niet/amper gespeeld heb.

Misschien zelfs een voordeel, want overal klagen mensen erover dat deze AC zo afwijkt, niet in lijn is met het verhaal, enz, en.
Duidelijk bedankt voor de reacties, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Nee hoor, het verhaal is prima te volgen zonder voorkennis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 16:48
Rick-Jan schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:26:
[...]

Toch apart, ik heb Origins helemaal uitgespeeld ( en van genoten!), maar niet aan Odyssey kunnen wennen, Combat voelde niet fijn en het leek wel heel veel op origins allemaal.
Dat kan natuurlijk. Het lijkt zeker op elkaar, maar odyssey gaat qua gameplay veel verder en er is meer te doen. Het spel boeit mij, maar ik snap je als je zegt dat je t al eerder gezien hebt. Ik hoop dat Ragnarok veel nieuwe dingen gaat brengen. Zal wel iets worden met de 9 realms uit de noorse mythologie.

@Piet_Piraat7, vond ik ook! Daar hebben ze echt aandacht aan besteed. Hidden blades vond ik wat cheap overkomen, speelde zich af op de map die je al eens had gespeeld en deed echt hetzelfde kunstje met the elders ipv the cult.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 18:54
Zo, helemaal uitgespeeld inclusief DLC. Ben er iets meer dan 130 uur mee zoet geweest en tot level 86 gekomen. Alle location objectives gedaan, vrijwel alle quests gedaan. Een aantal quests niet kunnen afronden doordat ik te ver in de story was. Had bijvoorbeeld een quest van Kleon open staan maar die was verdwenen toen ik terug keerde naar Attika en die plaag aan de gang was. Het enige wat ik niet gedaan heb is alle Ainigmata Ostraka's oplossen, alleen als ik ze toevallig tegen kwam. Over een tijdje maar is beginnen met de new game + mode.

Ik zit op dit moment alleen met het probleem dat ik mijn wapens / armor niet meer kan upgraden door een tekort aan resources. Zelfs als ik alle overbodige wapens / armor scrap kom ik nog obsidian glass en drachmae tekort.

Atlantis DLC is trouwens echt super vet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
Er zijn maar twee spellen waar ik de moeite heb gedaan voor een platinum trofee op de PS4 en dat zijn Origins & Odyssey. Toch wel twee énorm vermakelijke titels.

En zoals hier al vaak is gezegd: Atlantis DLC is echt de moeite en het aankopen van de Gold Edition of Season Pass meer dan waard. En helemaal als ze in korting zijn (wat elke keer is, als er kortingen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
erik91 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:46:

Atlantis DLC is trouwens echt super vet _/-\o_
Sluit dit aan op de main story v.w.b. Atlantis en de staf?

Ik baal trouwens een beetje dat ik nu her en der lees dat de DLC Legacy of the first blade een aanrader is voor wat betreft de link van Odyssey met eerdere AC games.

Ik vond Odyssey echt heel gaaf, maar mist wel echt een beetje de link met de AC games. OK, je weet nu de herkomst van de artefacts, maar dat was het dan ook wel...

[ Voor 43% gewijzigd door ArnoldSmiley op 10-02-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 18:54
ArnoldSmiley schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:03:
Sluit dit aan op de main story v.w.b. Atlantis en de staf?
Vind ik lastig te zeggen omdat het mij niet om de staff ging. Het is wel de bedoeling dat je de kracht van de staff leert te begrijpen/onder controle te houden.

Eigenlijk is het best wel een spoiler in de main game dat de speler de staff afgeeft. In de DLC krijg je daar meer uitleg over, hoe en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
erik91 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:07:
[...]

Vind ik lastig te zeggen omdat het mij niet om de staff ging. Het is wel de bedoeling dat je de kracht van de staff leert te begrijpen/onder controle te houden.

Eigenlijk is het best wel een spoiler in de main game dat de speler de staff afgeeft. In de DLC krijg je daar meer uitleg over, hoe en waarom.
Toch blijft het hele DLC concept maar een raar iets. Ik koop een spel voor 60 piek in de winkel, en als ik wil weten hoe het eindigd kan ik nog een zooitje DLCs halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

ArnoldSmiley schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:20:
[...]

Toch blijft het hele DLC concept maar een raar iets. Ik koop een spel voor 60 piek in de winkel, en als ik wil weten hoe het eindigd kan ik nog een zooitje DLCs halen :(
Dat zit echt tussen je oren. Als je 60 piek uitgeeft, weet je gewoon hoe het spel eindigt. Wil je aanvullende verhalen, dan geef je meer geld uit. Zonder DLC heb je echter gewoon een afgerond verhaal.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

@Bart ® Niet helemaal...ook zonder dat je de DLC hebt aangeschaft kom je op een gegeven moment in
spoiler:
Atlantis
en krijg je het begin (teaser) van de DLC mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Bart ® schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:25:
[...]

Dat zit echt tussen je oren. Als je 60 piek uitgeeft, weet je gewoon hoe het spel eindigt. Wil je aanvullende verhalen, dan geef je meer geld uit. Zonder DLC heb je echter gewoon een afgerond verhaal.
Mwa, niet helemaal mee eens. AC Origins was echt heel duidelijk waarom dit een AC game was, met het onstaan van de brotherhood.

Naar ik nu lees, zitten alle AC gerelateerde zaken in de DLC.

Om heel eerlijk snap ik ook niet zo goed wat de topegevoegde waarde van Odyssey zonder de DLC is aan het algemene AC verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

westergas schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:29:
@Bart ® Niet helemaal...ook zonder dat je de DLC hebt aangeschaft kom je op een gegeven moment in
spoiler:
Atlantis
en krijg je het begin (teaser) van de DLC mee.
Dus? Dat je ergens een teaser van verhaal 2 ziet, wil niet zeggen dat verhaal 1 niet afgerond wordt.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH-FR
Inmiddels AC Odessey inclusief de Atlantis DLC helemaal afgerond. Ik vond het een erg goede game. Kocht hem in eerste instantie als echte Griekenland-fanaat ook om die reden. Missies waren vermakelijk, afwisselend genoeg en het is opmerkelijk hoeveel uren je in dit spel kunt stoppen zonder dat je je echt gaat vervelen.

Wel moet ik zeggen dat ik de Atlantis DLC een tikkeltje ingewikkeld vond. Kon het verhaal soms niet helemaal volgen, misschien lette ik ook teveel op de details. Wel genoten van de DLC verder, erg gaaf gedaan.

Hoogtepunten uit de game vond ik toch wel de boss-fights. Erg interessant hoe je daar naartoe werkt en hoe uitdagend die gevechten waren. Daarnaast zeer goed uitgewerkte map, met iedere regio die zijn eigen uitstraling en personages heeft.

Ik heb geen vorige AC games gespeeld, dus in die zin ga ik ook niet vergelijken. Op internet lees je veel Odessey vs Origins, maar ik beoordeel de game gewoon individueel, zoals het mijn inziens ook gewoon hoort. 8.5 van mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
SH-FR schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:58:
Inmiddels AC Odessey inclusief de Atlantis DLC helemaal afgerond. Ik vond het een erg goede game. Kocht hem in eerste instantie als echte Griekenland-fanaat ook om die reden. Missies waren vermakelijk, afwisselend genoeg en het is opmerkelijk hoeveel uren je in dit spel kunt stoppen zonder dat je je echt gaat vervelen. Wel moet ik zeggen dat ik de Atlantis DLC een tikkeltje ingewikkeld vond. Kon het verhaal soms niet helemaal volgen, misschien lette ik ook teveel op de details. Wel genoten van de DLC verder, erg gaaf gedaan.

Hoogtepunten uit de game vond ik toch wel de boss-fights. Erg interessant hoe je daar naartoe werkt en hoe uitdagend die gevechten waren. Daarnaast zeer goed uitgewerkte map, met iedere regio die zijn eigen uitstraling en personages heeft.

Ik heb geen vorige AC games gespeeld, dus in die zin ga ik ook niet vergelijken. Op internet lees je veel Odessey vs Origins, maar ik beoordeel de game gewoon individueel, zoals het mijn inziens ook gewoon hoort. 8.5 van mij!
Ik verveelde me na 10 uur al met Odyssey, maar als het je eerste AC is, kan ik me voorstellen dat het wat makkelijker te pruimen valt. Ik had al iets van 120 uur in Origins zitten. Die vind ik overigens ook een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Bart ® schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:41:
[...]

Dus? Dat je ergens een teaser van verhaal 2 ziet, wil niet zeggen dat verhaal 1 niet afgerond wordt.
Is er iemand die verhaal 2 in een notendop kan samenvatten? Ik ga Odyssey niet nog een keer spelen; daar is de game te groot voor. Die DLC's wil ik best kopen, maar zoals gezegd plus 100 uur om nog eens Odyssey af te ronden is to much.

M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
bram1984 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:00:
[...]

Ik verveelde me na 10 uur al met Odyssey, maar als het je eerste AC is, kan ik me voorstellen dat het wat makkelijker te pruimen valt. Ik had al iets van 120 uur in Origins zitten. Die vind ik overigens ook een stuk beter.
Zou inderdaad best kunnen, wat maakte Origins voor jou een betere game? Ik heb een vriend die Origins heeft, die heeft Odessey nog niet gespeeld dus ga dat met hem uitwisselen, ben benieuwd hoe Origins is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Bart ® schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:41:
[...]

Loopt naadloos in elkaar over dus had wel het gevoel dat het niet af is zonder DLC. Het verhaal, en zeker het gedeelte Atlantis, interesseerde me verder voor geen meter dus ik heb het er bij gelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Laatst online: 16-12-2020
SH-FR schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:05:
[...]

Zou inderdaad best kunnen, wat maakte Origins voor jou een betere game? Ik heb een vriend die Origins heeft, die heeft Odessey nog niet gespeeld dus ga dat met hem uitwisselen, ben benieuwd hoe Origins is!
Toffere setting (persoonlijk). Egypte heeft voor mij toch wat meer mysterie met zijn piramides en ongure tombes dan Griekenland.

Toffere hoofdpersoon (ook persoonlijk).

De mercenaries vond ik een bijzonder storend aspect van Odyssey. Al kwam je er eentje tegen, dan kwamen ze ineens allemaal. Soms was ik 20 minuten lang alleen maar met mercenaries aan het kloten.

Verder vond ik Odyssey in alles een beetje stompzinnig/kinderachtig en heel erg "gamey" aanvoelen. Ondanks de gigantische map, miste ik gevoel voor schaal ('kan je deze brief naar mijn commandant brengen die ik maanden niet heb gezien', waarbij de desbetreffende commandant letterlijk 15 seconden verderop staat). Ook de voice acting is echt lachwekkend in sommige gevallen.

Origins voelde een stuk meer in balans en in Odyssey hebben ze gewoon teveel shit gestopt waardoor die game eigenlijk nergens in uitblinkt (vind ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Inmiddels de DLC verhaallijn van The First Blade gelezen. Het verbind daar Odyssey met Origines, mijn inziens had dit gewoon in de oorspronkelijk gam gemoeten.

Mij was het altijd al onduidelijk wat Odyssey met de rest van de AC serie verbond, en ik moet zeggen dat het linkje hiernaar middels de DLC wel erg summier is maar wel zeer wenselijk. Althans voor mij
.

De Atlantis DLC was all about exploring de omgeving volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
bram1984 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:33:
[...]

Toffere setting (persoonlijk). Egypte heeft voor mij toch wat meer mysterie met zijn piramides en ongure tombes dan Griekenland.

Toffere hoofdpersoon (ook persoonlijk).

De mercenaries vond ik een bijzonder storend aspect van Odyssey. Al kwam je er eentje tegen, dan kwamen ze ineens allemaal. Soms was ik 20 minuten lang alleen maar met mercenaries aan het kloten.

Verder vond ik Odyssey in alles een beetje stompzinnig/kinderachtig en heel erg "gamey" aanvoelen. Ondanks de gigantische map, miste ik gevoel voor schaal ('kan je deze brief naar mijn commandant brengen die ik maanden niet heb gezien', waarbij de desbetreffende commandant letterlijk 15 seconden verderop staat). Ook de voice acting is echt lachwekkend in sommige gevallen.

Origins voelde een stuk meer in balans en in Odyssey hebben ze gewoon teveel shit gestopt waardoor die game eigenlijk nergens in uitblinkt (vind ik dan).
Grappig, ik vond Griekenland juist weer heel interessant, echter Egypte lijkt me ook erg leuk! Ik speelde als Kassandra en heb weinig momenten van ergernis gehad, begreep dat Alexios mbt voice-acting een beetje tegenviel.

Het verhaal over de huurlingen ben ik wel met je eens, dat haalde soms de flow uit de game omdat je opeens 3 van die gasten op je af komen. Ik vond het alles bij elkaar zeer vermakelijk, binnenkort aan Origins wagen en dan gaan we zien hoe die game me gaat liggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:23
Betaal gewoon de bounty? Het is niet dat je geld tekort komt na een tijdje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

bram1984 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:00:
[...]

Net even gekeken, maar volgens de app heb ik nu 430 uur staan (kan niet kloppen!) Heb me geen moment verveeld in het spel. En ik heb de gehele AC serie gespeeld. Origins heb ik "maar" op 165 uur staan. Persoonlijk heb ik meer genoten van Odyssey dan van Origins.
bram1984 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:33:
[...]

Ik vond die huurlingen in Odyssey juist veel beter dan in Origins. Proberen niet gezien te worden (je kunt een fort helemaal leeg halen ook al heb je 5 huurlingen op je staart) of juist wel gezien worden en 5 huurlingen lokken (vooral in het begin veel gedaan om te stijgen in de ranglijst). Gaf juist die extra uitdaging!

Afkopen heb ik nooit gedaan, als ik er vanaf wilde, ging ik even naar de sponsor en had ik een "goed gesprek" met hem :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drummer38
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-05 14:17
Hoe kom ik door die missie dat slangemens medusa heen. Ben al weken bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Drummer38 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 02:35:
Hoe kom ik door die missie dat slangemens medusa heen. Ben al weken bezig.
Zo veel mogelijk zorgen dat er een pilaar tussen jou en medusa zit. Je kunt precies zodanig een pilaar tussen jou en haar hebben, dat zij jou niet kan raken met haar laser beams, maar jij haar wel met je pijlen. Alle andere shit die ze doet gewoon niet eens proberen haar te raken, gewoon alles dodgen. Haar minions ook killen terwijl je zoveel mogelijk een pilaar tussen jou en medusa houdt. En natuurlijk zorgen dat je 2 levels hoger bent dan zij. En zorg dat je de Second Wind ability maximaal hebt geüpgraded en gebruik die ook zo veel mogelijk. Eventueel nog Amazon/Achilles armorset gebruiken, dan ben je praktisch onoverwinnelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Bart ® op 16-02-2020 07:50 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drummer38
Thanks voor de tips bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:41
In het ergste geval kun je de moeilijkheid nog op easy zetten natuurlijk ;)

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinB
Who Am I? schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:00:
In het ergste geval kun je de moeilijkheid nog op easy zetten natuurlijk ;)
Dat werkt inderdaad erg goed. Bij bepaalde bosses heb ik dat dan ook gedaan. Een spel mag best uitdagend zijn, maar ik speel ook gewoon voor mijn plezier en na een x aantal keer niet halen van een boss gaat die gewoon op easy tegen de vlakte. Soms hielp het ook wel om op internet even wat tips op te zoeken om de betreffende boss toch op normal neer te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

EdwinB schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:04:
[...]

Dat werkt inderdaad erg goed. Bij bepaalde bosses heb ik dat dan ook gedaan. Een spel mag best uitdagend zijn, maar ik speel ook gewoon voor mijn plezier en na een x aantal keer niet halen van een boss gaat die gewoon op easy tegen de vlakte. Soms hielp het ook wel om op internet even wat tips op te zoeken om de betreffende boss toch op normal neer te kunnen halen.
Ja, heb ik ook voor best veel bosses gedaan. Ik heb melee helemaal nooit leuk gevonden (in geen enkel spel) en als een spel me dwingt om melee te spelen, dan doe ik er zoveel mogelijk aan om dat zo makkelijk mogelijk te maken. Helemaal frustrerend als je zo'n boss voor 99% dood hebt, dan zelf dood gaat en weer helemaal overnieuw mag beginnen (met iets waar je sowieso al geen plezier uit haalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drummer38
Ik heb alles op de makkelijke stand gezet en nog kom ik bij die mudusa er niet doorheen. Echt weken mee bezig. Maar ik moet die missie halen omdat ik van haar iets moet hebben om verder te kunnen in het verhaal.

Jammer dat je dat niet op 1 of andere manier kan overslaan met een trucje.

Maar we blijven proberen met jullie tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die moeite hebben met Medusa: Wat voor "build" gebruiken jullie?

Ik kan me namelijk voorstellen dat het met een Assassin of Hunter build geen pretje is, maar met een warrior build die snel adrenaline opbouwt (en de -1 adrenaline for abilities engrave) , hoge crit chance en damage en de combinatie met overpower (herstelt meteen een flinke hoeveelheid health als je zwaarden of daggers gebruikt) was het echt een zeer kort en simpel gevecht, nauwelijk een bossfight te noemen. Het voordeel is dan ook dat je de kleinere vijanden kan gebruiken om je adrenaline bar te vullen (wel achter de pilaar blijven) en zodra Medusa zelf kwetsbaar is 2 overpowers achter elkaar op haar kan loslaten. (2e lukt volgens mij niet altijd) Ik geloof dat ik dit een keer of 4 a 5 heb moeten doen, was in een paar minuten klaar.

Wat misschien ook nog wel een tip is, is om voor je armor geen Legendary (gele) maar Epic (paarse) items te gebruiken, deze hebben een extra engraving waardoor het veel makkelijker is om een multifunctionele build te maken met zowel hoge crit chance/damage als armor en resistances.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik had voor dit gevecht toen ook een Assassin build en hiermee haalde ik het ook niet. Ik heb toen een reset gedaan van de abillity points (geen idee hoe dat echt heet, is alweer bijna een jaar terug dat ik het gedaan heb) en toen opnieuw de punten toegewezen aan een build die wel toereikend was.

Ik kwam daar op een gegeven moment achter doordat ik een filmpje aan het kijken was waar ik zag hoe makkelijk Medusa verslagen werd. Dit filmpje liet toen de abillity points zien en die waren compleet anders dan die van mij.

Dus wat @Verwijderd zegt is waarschijnlijk voor jullie wel de oplossing. Als je de verdeling van je punten nu opslaat, kun je vervolgens ook nog weer terug naar die build als je die fijn vindt spelen, maar dan voor het gevecht echt even iets anders kiezen.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drummer38
De reset is nu gelukt en alle punten nu ingezet op het warrior gedeelte. Duswe gaan het opnieuw proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drummer38
Bedankt voor jullie supertips. Ik ben er nu doorheen gelukkig.
tof zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Laatst online: 08:53

g0tanks

Moderator CSA
AC: Odyssey is dit weekend gratis te spelen: https://store.steampowere.../Assassins_Creed_Odyssey/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:02
Gisteren een paar uur gespeeld op de ps4, bevalt mij wel. Het stukje voice acting herken ik wel. Ik heb origins gespeeld maar dat werd saai, maar dat was ook niet zo mijn setting.

Eens bedenken of ik hem aanschaf. Als ik hem fysiek aanschaf, gaat mijn save game (van de digitale demo) mee?

Edit: gold editie in de USA store gekocht, was daar $23 terwijl de normale editie €25 is en de NL store.
Thanks!

[ Voor 10% gewijzigd door R0y. op 21-03-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:32

On_E

Housemusic

Ik heb er inmiddels 43 uur in zitten en ben lvl 34.
Hoe lang duurt dit nog man. :+

Wel een ideaal spel om de tijd mee te doden in deze tijden!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

On_E schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:55:
Ik heb er inmiddels 43 uur in zitten en ben lvl 34.
Hoe lang duurt dit nog man. :+

Wel een ideaal spel om de tijd mee te doden in deze tijden!
Ach, dat is nog niks. Ik ben nu level 76 en heb er inmiddels 231u 42m op zitten en zit op 97% van de game. :P
Nu doe ik het ook rustig aan want de game is te mooi om doorheen te vliegen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
sjaool schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:59:
Ach, dat is nog niks. Ik ben nu level 76 en heb er inmiddels 231u 42m op zitten en zit op 97% van de game. :P
Tering :D

Ben zelf ergens in de level 40. Nu vooral met animal crossing bezig alleen, ga 't straks weer oppakken. En moet ook nog met de nieuwe Borderlands 3 DLC aan de slag... Moeilijk!

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

sjaool schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:59:
[...]

Haha wauw. Ik hoop dat ik de story toch wel wat eerder uitspeel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

On_E schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:30:
[...]

Haha wauw. Ik hoop dat ik de story toch wel wat eerder uitspeel. :)
Ik heb het hoofdverhaal inmiddels al wel uitgespeeld. Nu nog de DLC's en wat andere dingen. De 400 uur halen zit er wel in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hoeveel uurtjes hebben jullie er over gedaan om het spel een beetje te doorgronden? Heb het net gekocht maar wapens switchen vind ik al een aardige opgave bijvoorbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jometo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-09-2020
Ik zit nu op de 18 uur, heb hem ook net gekocht.
Maar hij is wel heel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:32
Denk erover om de Season Pass te kopen. 15 EUR met korting nu, is dit het waard?

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

@Jenzo Persoonlijk was ik er na het main game wel helemaal klaar mee. Ik heb me er zeker mee vermaakt maar er zit op het eind totaal geen variatie of uitdaging meer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Jenzo schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:15:
Denk erover om de Season Pass te kopen. 15 EUR met korting nu, is dit het waard?
Voor 15 euro, doen.
Enorm veel content en mooie dlc's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Jenzo schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:15:
Vind ik het wel waard ja :).

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

westergas schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:21:
@Jenzo Persoonlijk was ik er na het main game wel helemaal klaar mee. Ik heb me er zeker mee vermaakt maar er zit op het eind totaal geen variatie of uitdaging meer in.
Je wint idd ieder gevecht op een gegeven moment, sommigen duren alleen (veel) langer.

Toch blijft het wel lekker om een paar uurtjes rond te reizen, wat quests te doen en een cultist af te maken.

Heb chapter 7 net af zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Laatst online: 12-09 09:43
Is er een optie of mod zoals Witcher 3 heeft om alle quest targets op je world map te krijgen? Ipv enkel degene die je op dat moment tracked?

Niets toffer dan een area effecient en op je eigen tempo te clearen dan wanneer je er passeert snel een quest/target af te handelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Satangel op 12-04-2020 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Laatst online: 12-09 09:43
Satangel schreef op zondag 12 april 2020 @ 22:54:
Is er een optie of mod zoals Witcher 3 heeft om alle quest targets op je world map te krijgen? Ipv enkel degene die je op dat moment tracked?

Niets toffer dan een area effecient en op je eigen tempo te clearen dan wanneer je er passeert snel een quest/target af te handelen.
Deze functie zit er een beetje in, je kan quests sorteren op afstand van jouw character dus dat helpt.

Verder een fantastisch spel, al vind ik het levellen wel heel erg rap gaan. Nu 38 uur gespeeld en ben level 38, wat is het max level? Heb al gelezen dat het 50 is terwijl ik niet het gevoel heb dat ik in 50 uur al klaar ben met dit spel.

Alsook het hele loot systeem vind ik vreemd, ik vraag me altijd af welke items nu de moeite zijn om te upgraden/engraven en welke niet. Is het de moeite om blauwe of paarse items te upgraden gewoon omdat ze er mooi uit zien? Of is dat verloren geld en ben je beter af met enkel gold items te houden?
Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste