Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:31:
iemand een idee waarom die 500mb update er was
Patch versie?
PS4/XBONE/PC?

Update info kan je per spel via de PS4 bekijken.

• steefje
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13-11 13:34
Vaag. Ik heb deze game zonder DLC. Ik heb hem nu helemaal uitgespeeld en heb 63 achievenments van de 64. Ik mis dus nog Epic Cycle, welke je krijgt voor het behalen van alle achievements.Toch krijg ik deze niet...of moet ik omdat alle dlc nu verkrijgbaar is, deze ook eerst allemaal uitspelen.

PSN ID Binloading_nl

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
steefje schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:58:
Vaag. Ik heb deze game zonder DLC. Ik heb hem nu helemaal uitgespeeld en heb 63 achievenments van de 64. Ik mis dus nog Epic Cycle, welke je krijgt voor het behalen van alle achievements.Toch krijg ik deze niet...of moet ik omdat alle dlc nu verkrijgbaar is, deze ook eerst allemaal uitspelen.
Vreemd. Voor de platinum hoef je alleen de trophies uit de basegame te halen (zijn er 50 zonder de platinum), DLC hoeft niet. Weet je zeker dat je niet een trophy over het hoofd ziet die je nog moet halen?

• steefje
Raem schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:42:
[...]

Vreemd. Voor de platinum hoef je alleen de trophies uit de basegame te halen (zijn er 50 zonder de platinum), DLC hoeft niet. Weet je zeker dat je niet een trophy over het hoofd ziet die je nog moet halen?
Ik heb inmiddels een exellijstje ernaast gelegd en twee maal gecontroleerd. Heb er 63 en mis alleen de laatste nog. Ik ga ze nog maar eens langs, want dit heb ik nog nooit meegemaakt

PSN ID Binloading_nl

• Raem
  • Nu online
steefje schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:18:
[...]

Ik heb inmiddels een exellijstje ernaast gelegd en twee maal gecontroleerd. Heb er 63 en mis alleen de laatste nog. Ik ga ze nog maar eens langs, want dit heb ik nog nooit meegemaakt
Je speelt hem wel op de PS4 toch? :P

• steefje
Raem schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:33:
[...]

Je speelt hem wel op de PS4 toch? :P
Xbox, zou toch niet uit moeten maken 8)7

Edit:Mmm...realiseer ik me dat je natuurlijk geen platinum kan halen op de Xbox alleen 1000gp. Haha. Te lang op op de ps4 gespeeld 8)7 8)7

steefje wijzigde deze reactie 10-10-2019 20:56 (26%)

PSN ID Binloading_nl

• .jef
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-11 10:59
Ik ben pas begonnen met AC:O als het spel al makkelijk zes maanden uit was, maar wat een geweldig spel. Heb paar weken geleden platinum trofee gehaald en ondertussen DLC 4 uitgespeeld (als je elke episode als DLC bekijkt) en hoe ongelooflijk zalig is die Atlantis reeks? En van wat ik lees is de laatste de beste van de drie en dat terwijl ik me echt enorm amuseer met episode 2 van Atlantis en de eerste episode echt geweldig vond... Toch echt wel een toptitel!

level 71 momenteel.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:02

rens-br

Moderator Mobile & IN
Gisteren weer opnieuw begonnen met AC:O, dit keer met Kassandra. Vorig jaar bij release het spel bijna meteen gehaald, maar toen te dicht op Origins gespeeld, waardoor het leek alsof ik twee keer 'ongeveer' hetzelfde spel aan het spelen was.

Maar het blijft toch een geweldig spel, omgeving en setting is echt prachtig. Het enige wat mij (ook nu) opvalt is het houterige gedrag in cut scenes van Kassandra (of Alexios).

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12-11 09:41

westergas

rikkie_pc

rens-br schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:50:
Maar het blijft toch een geweldig spel, omgeving en setting is echt prachtig. Het enige wat mij (ook nu) opvalt is het houterige gedrag in cut scenes van Kassandra (of Alexios).
Gaaf spel idd, heb me in tijden niet zo (lang) vermaakt achter de PC.
Kassandra beweegt idd nauwelijks in de cuts maar vind dit niet echt storend. Vind de gezichtsuitdrukkingen wel vaak best goed (en hilarisch).

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 13-11 18:59
rens-br schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:50:
Gisteren weer opnieuw begonnen met AC:O, dit keer met Kassandra. Vorig jaar bij release het spel bijna meteen gehaald, maar toen te dicht op Origins gespeeld, waardoor het leek alsof ik twee keer 'ongeveer' hetzelfde spel aan het spelen was.

Heb inderdaad de laatste jaren niet meer zo'n grote mooie single player game zien uitkomen, eindelijk een game die niet de multiplayer/coop mengt met de Single player. Hoop dat de volgende Assassins Creed ook zo goed zal zijn als dit deel.

Hoeveel uur had je erop zitten voordat je opnieuw begon?

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
G_Dragon schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:10:
Hoeveel uur had je erop zitten voordat je opnieuw begon?
'Slechts' 43 uur. En hoewel dat best wel zonde is, had ik het spel de laatste keer gespeeld op 8 december, dus totaal geen idee meer hoe het verhaal liep en waar ik gebleven was.

Daarnaast was ik volgens mij nog helemaal niet zover.

• G_Dragon
rens-br schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:14:
[...]

'Slechts' 43 uur. En hoewel dat best wel zonde is, had ik het spel de laatste keer gespeeld op 8 december, dus totaal geen idee meer hoe het verhaal liep en waar ik gebleven was.

Daarnaast was ik volgens mij nog helemaal niet zover.
Wow dat is inderdaad niet veel, dan was er nog veel te doen in de wereld.
want ik ben met 163 uur op de teller nog bezig om de side quests allemaal te halen.
Ga je me deze nieuwe playthrough nu wel voor de 100%?

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
G_Dragon schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:17:
Wow dat is inderdaad niet veel, dan was er nog veel te doen in de wereld.
want ik ben met 163 uur op de teller nog bezig om de side quests allemaal te halen.
Ga je me deze nieuwe playthrough nu wel voor de 100%?
Dat is inderdaad wel de bedoeling. Al betwijfel ik of dat gaat lukken. Ik speel de laatste tijd soms een week lang elke dag, maar er zijn ook weken bij waarbij ik de PS4 totaal niet gebruik.

• Wee Man
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21:12
Ik heb het basisspel gisteren uitgespeeld. 100 uren speeltijd, level 57, 94%, beste einde, alle cultisten gevonden en rank S1 mercenary.

Ik kijk er naar uit om met de DLC aan de slag te gaan. En ik denk dat ik de losse quests hier en daar ook nog wel ga oppikken.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Gisteren de "family" quest uit gespeeld, beste einde *O*
Uurtje of 100...level 51. Nu verder met cultisten en mercenaries verslaan :)

Ben wel een paar quest givers kwijt op de map. Ik mis in ieder geval een paar icoontjes in het gebied van de olympics. Die zouden toch gewoon moeten blijven staan ook al kijk je er niet direct naar om?

westergas wijzigde deze reactie 17-10-2019 09:32 (42%)

• .jef
Wee Man schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:51:
Ik heb het basisspel gisteren uitgespeeld. 100 uren speeltijd, level 57, 94%, beste einde, alle cultisten gevonden en rank S1 mercenary.

Ik kijk er naar uit om met de DLC aan de slag te gaan. En ik denk dat ik de losse quests hier en daar ook nog wel ga oppikken.
Atlantis DLC is echt ongelooflijk goed. Ik ben bijna klaar met Episode 2 en heb al gehoord dat Episode 3 nog beter is... Wat een toptitel. Vind het spijtig voor mensen die nooit de season pass of zo hebben gekocht, want de DLC is echt wel de max.

• Hulleman
  • Laatst online: 12-11 14:04
.jef schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:58:
[...]
Atlantis DLC is echt ongelooflijk goed. Ik ben bijna klaar met Episode 2 en heb al gehoord dat Episode 3 nog beter is... Wat een toptitel. Vind het spijtig voor mensen die nooit de season pass of zo hebben gekocht, want de DLC is echt wel de max.
Ik had de game verkocht. Had nog wat bonnen liggen van bol, dus Odyssey weer op de kop getikt om aan de slag te gaan met de DLC. Weer zin in! Ik was iets van lvl 60, cult helemaal gesloopt, mercenaries voorbij de nr 1 en een built gefocust op assassin damage en extra damage tegen elites en bazen.

Is het kopen van de season pass nog steeds de goedkoopste manier om beide DLC's te kopen?

• piripi
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 07:45
Is het kopen van de season pass nog steeds de goedkoopste manier om beide DLC's te kopen?
Ja inderdaad

xbox: pvanst1p

• .jef
En je krijgt AC3 remastered er ook bij en nog een andere AC titel ergens die'k al vergeten ben.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
.jef schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:58:
Vind het spijtig voor mensen die nooit de season pass of zo hebben gekocht, want de DLC is echt wel de max.
Gaat die op de Wishlist erbij. Jammer alleen dat de Season Pass net zo duur is als de gehele game.

• Hulleman
  • Laatst online: 12-11 14:04
rens-br schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:53:
[...]

Gaat die op de Wishlist erbij. Jammer alleen dat de Season Pass net zo duur is als de gehele game.
Game net voor € 25 nieuw gekocht. Season pass is € 40 geloof ik. Best duur, maar ik ga het gewoon doen. Veel content in die DLC's.

• Raem
  • Nu online
rens-br schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:53:
[...]

Aanbiedingen in de gaten houden. Vorige maand was die €19,99 (Voor PS4 iig). Heb je nu niks aan helaas, maar wie weet is die binnenkort wel weer een keer in de aanbieding.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Raem schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:20:
Vorige maand was die €19,99 (Voor PS4 iig). Heb je nu niks aan helaas, maar wie weet is die binnenkort wel weer een keer in de aanbieding.
Ik heb een PS4, dus helaas gemist. Maar hij staat nu op de wishlist en krijg vanzelf melding als die in de aanbieding is.

Maar zal eerst de maingame eens uitspelen.

• Wee Man
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21:12
.jef schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:32:
En je krijgt AC3 remastered er ook bij en nog een andere AC titel ergens die'k al vergeten ben.
Assassin's Creed III Liberation. Van oorsprong een PS Vita titel, later geport en nu dus geremasterd.

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12-11 21:21

Audione0

Strijdt der titanen

Vraagje?

Gezien Death Stranding nog eventjes op zich laat wachten en waarvan ik de spellen die ik leuk vind allemaal uitgespeeld heb wil ik mij aan ACO wagen.

Persoonlijk ben ik wel een beetje van magische onderdelen in een spel in de zin van dingen die niet kunnen in het eggie..
Komt dit voor in de spel, of is het alleen maar sluipen en vechten met echte mensen en ben je overgeleverd aan de natuurlijke elementen..
Omdat ACO in de griekse mythology afspeeld ga ik er eigenlijk wel een beetje vanuit dat er ook mystieke gebeurtenissen afspelen in dit spel?

Audione0 wijzigde deze reactie 21-10-2019 16:43 (14%)

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / EVGA GTX 1070 SC ACX 3.0 / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• RoamingZombie
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08:21

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Audione0 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:40:
Vraagje?

Gezien Death Stranding nog eventjes op zich laat wachten en waarvan ik de spellen die ik leuk vind allemaal uitgespeeld heb wil ik mij aan ACO wagen.

Persoonlijk ben ik wel een beetje van magische onderdelen in een spel in de zin van dingen die niet kunnen in het eggie..
Komt dit voor in de spel, of is het alleen maar sluipen en vechten met echte mensen en ben je overgeleverd aan de natuurlijke elementen..
Omdat ACO in de griekse mythology afspeeld ga ik er eigenlijk wel een beetje vanuit dat er ook mystieke gebeurtenissen afspelen in dit spel?
Helaas zitten er 'magische' wapens en mythische beesten in. Maar nee, je kan geen spells slingen. Het is allemaal mêlee of archery.

Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light. - Dylan Thomas

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

RoamingZombie schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:46:
[...]

Helaas zitten er 'magische' wapens en mythische beesten in. Maar nee, je kan geen spells slingen. Het is allemaal mêlee of archery.
Ok, spells slingen hoeft van mij ook niet.

Thanks!

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / EVGA GTX 1070 SC ACX 3.0 / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Is er trouwens een 21.9 fix voor de cut scenes?

Heb er een aantal fixes gevonden, echter werken deze niet met de nieuwste versie.

Beetje jammer dat anno 2019 er nog geen echte native support voor 21.9 schermen is. Of ben ik abuis?

• westergas

westergas

rikkie_pc

Audione0 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:18:
Is er trouwens een 21.9 fix voor de cut scenes?

Heb er een aantal fixes gevonden, echter werken deze niet met de nieuwste versie.

Beetje jammer dat anno 2019 er nog geen echte native support voor 21.9 schermen is. Of ben ik abuis?
Cut scenes draaien op 16:9 idd. Ik vind het niet storend, in tegenstelling tot de frame drops en micro stutters. Maar ook daar heb ik mee leren leven aangezien er toch niets aan te doen is.

Het is een leuk spel dus de technische problemen neem ik voor lief.

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

westergas schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:40:
[...]

Cut scenes draaien op 16:9 idd. Ik vind het niet storend, in tegenstelling tot de frame drops en micro stutters. Maar ook daar heb ik mee leren leven aangezien er toch niets aan te doen is.

Het is een leuk spel dus de technische problemen neem ik voor lief.
Ja het gaat om de gameplay indd en dit zit volgens mij wel goed. Ben al hooked nl :)

Wel apart dat er fixes voor zijn (niet vanuit ubisoft en consorten) die na loop van tijd weg gepatched worden.
Waarom mogen wij geen 21.9 fixes gebruiken, of waarom brengt ubisoft dit niet uit vraag ik mij dan af?

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Klopt het dat het menu en teksten in beeld wazig zijn op de Xbox One X in deze game? Ik heb even zitten spelen op een 27 inch 4k monitor, bij bijvoorbeeld RDR2 zijn de teksten en het menu haarscherp.

Stoor ik me wel erg aan..

• G_Dragon
Ik zit momenteel op 170 uur en ben de laatste dingen aan het doen, moet alleen nog de side quests op de kleine eilanden doen en dan heb ik de game 100%. Het is lang geleden dat ik zoveel plezier aan een Single Player heb beleefd, hoop dat de volgende Assassins Creed net zo goed of misschien nog beter word.

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Sinds dinsdag begonnen aan de game, vermaak me er prima mee, maar na 3 hele avonden spelen Nog maar in het 2de gebied bezig als ik dan zie hoe groot de map is dan gaat dat nog heel lang duren. Icm alle icoontje en sidequests is het wel wat overweldigend. Grote kans dat ik op een gegevn moment afhaal en alleen main quest ga doen.

Heb op de PS4 wel last dat de game af en toe even bevriesd gebeurd volgens mij alleen op het paard net alsof hij de wereld dan niet snel genoeg kan laden.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13-11 19:50
Chaoss schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 01:55:
Sinds dinsdag begonnen aan de game, vermaak me er prima mee, maar na 3 hele avonden spelen Nog maar in het 2de gebied bezig als ik dan zie hoe groot de map is dan gaat dat nog heel lang duren. Icm alle icoontje en sidequests is het wel wat overweldigend. Grote kans dat ik op een gegevn moment afhaal en alleen main quest ga doen.

Heb op de PS4 wel last dat de game af en toe even bevriesd gebeurd volgens mij alleen op het paard net alsof hij de wereld dan niet snel genoeg kan laden.
Er zijn gigantisch veel quests. Ik speelde ze niet per regio maar min of meer per verhaallijn omdat het anders wel allemaal erg door elkaar begint te lopen.

Van freezes heb ik geen last gehad, wel af en toe wat framedrops.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Chaoss schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 01:55:
Dat herken ik hier inderdaad ook. Ik heb een PS4 Pro en wanneer ik met het paard aan het rennen ben is het inderdaad net alsof de frames niet snel genoeg geladen worden.

• gamerboy
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 13-11 16:57
Heeft iemand nog een goeie manier om een heleboel drachmare te verdienen ?

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
gamerboy schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:13:
Heeft iemand nog een goeie manier om een heleboel drachmare te verdienen ?
Drachmare? Bedoel je niet Drachme? Maar waar heb je 'een heleboel' drachme voor nodig? Ik heb Odyssey nog niet uitgespeeld, maar in Origins had je er in feite maar weinig aan.

• gamerboy
rens-br schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:19:
[...]

Drachmare? Bedoel je niet Drachme? Maar waar heb je 'een heleboel' drachme voor nodig? Ik heb Odyssey nog niet uitgespeeld, maar in Origins had je er in feite maar weinig aan.
mee eens in origins had je er na 20 levels zoveel van dat je het nauwelijks kon opkrijgen ;)

echter in odyssey heb ik ze hard nodig om mijn legendary set te blijven upgrade. ben nu level 22 en legendary sets (plus delen van het ship) upgrade is niet goedkoop. materiaal is mijn probleem niet meer alleen de (ja je had gelijk) drachme.

dus iemand die een goeie methode heeft om in korte tijd veel drachme te krijgen?

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
gamerboy schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:21:
echter in odyssey heb ik ze hard nodig om mijn legendary set te blijven upgrade. ben nu level 22 en legendary sets (plus delen van het ship) upgrade is niet goedkoop. materiaal is mijn probleem niet meer alleen de (ja je had gelijk) drachme.
Aah je upgraded constant de wapens? Dat verklaard inderdaad wel het e.e.a. Ik vind dat de moeite niet, dus gebruik altijd gewoon de sterkste die op dat moment beschikbaar zijn.

• EdwinB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 21:39
[...]

mee eens in origins had je er na 20 levels zoveel van dat je het nauwelijks kon opkrijgen ;)

dus iemand die een goeie methode heeft om in korte tijd veel drachme te krijgen?
Je kunt wapens en gear ook verkopen en dat kan best een leuke hoeveelheid drachme opleveren.

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

ByteMe_

↻ Refresh

[...]

Forts veroveren. Die hebben genoeg schatten + wapens opgestald waarmee je kan cashen. Als je nog niet erg sterk bent, doe je dat het liefst in stealth. Deed ik ook in het begin, naarmate lvl40 naderde raasde ik als Rambo door de forts heen met tig vijanden tegen mij(ging niet altijd goed, met name toen ook nog eens huurlingen op me afkwamen :+ )

Mijn laatste reviews: Wiko View 2 Plus | Samsung 50ru7170

• gamerboy
ByteMe_ schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:46:
[...]

Forts veroveren. Die hebben genoeg schatten + wapens opgestald waarmee je kan cashen. Als je nog niet erg sterk bent, doe je dat het liefst in stealth. Deed ik ook in het begin, naarmate lvl40 naderde raasde ik als Rambo door de forts heen met tig vijanden tegen mij(ging niet altijd goed, met name toen ook nog eens huurlingen op me afkwamen :+ )
Yes thanks man!

• westergas

westergas

rikkie_pc

[...]
echter in odyssey heb ik ze hard nodig om mijn legendary set te blijven upgrade. ben nu level 22 en legendary sets (plus delen van het ship) upgrade is niet goedkoop.
Ik ben pas bij level 50 begonnen met mijn favo set te upgraden. Daarvoor heeft het weinig zin imo maargoed iedereen heeft zijn eigen stijl :)

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:07

sjaool

Every life should have 9 cats

ByteMe_ schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:46:
[...]

Ik kijk altijd welke idioot een premie op mijn hoofd gezet heeft... die is dan dus de pineut... :P

"When you grow up your heart dies"

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verdwijnen de veldslagen na verloop van tijd?

Ik had de 2de leader omgebracht waardoor er weer een veldslag beschikbaar was maar ik ben toen ander quests gaan doen en na verloop van tijd was die veldslag niet meer beschikbaar?

• peto84
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 07:21
Chaoss schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:51:
Verdwijnen de veldslagen na verloop van tijd?

Ik had de 2de leader omgebracht waardoor er weer een veldslag beschikbaar was maar ik ben toen ander quests gaan doen en na verloop van tijd was die veldslag niet meer beschikbaar?
Ja fracties vallen elkaar aan, ook zonder hulp van huurlingen.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Wanneer komt deze game echt los?

Ik ben nu een paar uurtjes verder op het eerste eiland maar ik krijg een beetje een DragonsAge:Inquisition déjà vu. Er is erg veel te doen maar in de echte verhaallijn kan ik nog niet echt inkomen (het "pakt" mij nog niet echt). Bij God of War werd ik juist wel in het verhaal gezogen...

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13-11 19:50
vhal schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 06:39:
Wanneer komt deze game echt los?

Ik ben nu een paar uurtjes verder op het eerste eiland maar ik krijg een beetje een DragonsAge:Inquisition déjà vu. Er is erg veel te doen maar in de echte verhaallijn kan ik nog niet echt inkomen (het "pakt" mij nog niet echt). Bij God of War werd ik juist wel in het verhaal gezogen...
Geef het nog een aantal uurtjes. En probeer de verhaalqueestes eerst te volgen, de zijmissies zijn wel tof maar er is inderdaad zo veel te doen dat het soms wat moeilijk wordt om de hoofdverhaallijnen te volgen.

Als je nog op het eerste eiland zit dan moet het spel eigenlijk nog echt beginnen, het is een gigantisch spel maar volgens mij wel de moeite waard ;-)

• gamerboy
Aegir81 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:59:
[...]

Geef het nog een aantal uurtjes. En probeer de verhaalqueestes eerst te volgen, de zijmissies zijn wel tof maar er is inderdaad zo veel te doen dat het soms wat moeilijk wordt om de hoofdverhaallijnen te volgen.

Als je nog op het eerste eiland zit dan moet het spel eigenlijk nog echt beginnen, het is een gigantisch spel maar volgens mij wel de moeite waard ;-)
zeker met dit eens. ik ben begin deze maand begonnen en kreeg inderdaad ook een dejavu. maar na dat je van het eerste eiland af bent krijg je veel meer vrijheid en veel leukere quests om te spelen. ook dan komt het verhaal pas echt van start. nog (helaas) even doorzetten en geloof me dan kan je een reëlen beoordeling maken of het spel wat voor jou is ;)

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

@gamerboy @Aegir81 Dank, ik wacht het dan nog even af. Nou ben ik pas level 2 of zo dus waarschijnlijk moet ik de game sowieso wat meer tijd gunnen. :P Vooralsnog voelt het allemaal een beetje overvloedig qua opties/menu/quests/e.d.

• gamerboy
vhal schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:35:
@gamerboy @Aegir81 Dank, ik wacht het dan nog even af. Nou ben ik pas level 2 of zo dus waarschijnlijk moet ik de game sowieso wat meer tijd gunnen. :P Vooralsnog voelt het allemaal een beetje overvloedig qua opties/menu/quests/e.d.
Heb je toevallig ook AC origins gespeeld?

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

gamerboy schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:59:
[...]
Heb je toevallig ook AC origins gespeeld?
Neen, dit is mijn eerste AC, de vorige delen heb ik niet gespeeld

• Floks
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 05:38
Blijkt dat ik een bug heb waardoor ik mijn speer niet kan upgraden, Artifact fragments verdwijnen uit mijn inventory.

Misschien maar opnieuw beginnen?

Floksor

• gamerboy
vhal schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:16:
[...]

Neen, dit is mijn eerste AC, de vorige delen heb ik niet gespeeld
okey dan heb ik 2 dingen voor je;

aller eerst is odyssey en origins meer richting de RPG based game gegaan. hiervoor waren de assassin games volledig anders.

Zowel odyssey als origins hebben een learning curve (soort van) waardoor het begin wat langzaam aanvoelt. echter is het wel zo dat bij origins het verhaal echt gelijk begint en bij odyssey dit allemaal iets langer duurt. dit heeft er deels mee te maken dat de mechanics van odyssey net weer wat anders en uitgebreider zijn.

ten tweede zou ik dan zeggen mocht odyssey je niet liggen zou je altijd origins nog eens een poging kunnen geven!

• gamerboy
Floks schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:17:
Blijkt dat ik een bug heb waardoor ik mijn speer niet kan upgraden, Artifact fragments verdwijnen uit mijn inventory.

Misschien maar opnieuw beginnen?
Welk level is je spear? en op welk platform speel je?

• Floks
gamerboy schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:19:
[...]

Welk level is je spear? en op welk platform speel je?
Level 3. Op de pc.
Heb een support ticket aangemaakt bij Ubisoft, maar heb er weinig vertrouwen in.
I am missing some artifact fragments.
Last night I got 7 fragments and my spear at Lv 3 before I exit the game. Today I killed another 2 cultists (9 down in total now), only to find that I have only 5 fragments in the inventory.
The spear now has "upgrade available", and the quest "upgrade your spear" also tells me to go to the ancient forge. The forge is interactable, but nothing happens when I actually interact. The spear stays at lv 3.

Soulution for some: Reloaded a close save, opened cultist menu and got rid of the little quest markers on each person. Magically popped up!
did not work for me and some others!

Ubi-Swaggins (forum support) asked for save games, but I can't upload files of this type

Thanks
Floks

https://forums.ubisoft.co...itch-on-Artifact-Fragment

Floksor

• gamerboy
Floks schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:33:
[...]

Level 3. Op de pc.
Heb een support ticket aangemaakt bij Ubisoft, maar heb er weinig vertrouwen in.

[...]
mmhh ik zou het ticket toch even afwachten. echter is het wel bizar. je wilt natuurlijk niet opnieuw beginnen!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Gisteren begonnen aan
spoiler:
Medusa

Kreeg wel een beetje het Dark Souls gevoel...sodemieters die is lastig! Paar keer geprobeerd maar ik kwam er niet doorheen (level 54)

• gamerboy
westergas schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:42:
Gisteren begonnen aan
spoiler:
Medusa

Kreeg wel een beetje het Dark Souls gevoel...sodemieters die is lastig! Paar keer geprobeerd maar ik kwam er niet doorheen (level 54)
deze video heeft mij aardig geholpen want voor mij voelde het ook als |:(

https://www.youtube.com/watch?v=apbU6QHaTz0

• YdieresiS
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:10
Gisteren begonnen aan
spoiler:
Medusa

Ik had eerst mijn skills niet goed verdeeld. Heb toen een reset gedaan en mijn skillpoints opnieuw verdeeld en daarna ging het wel. In video's leek het allemaal zo makkelijk te gaan, todat ik er één zag die zijn skilltree liet zien, daarna mijn skilltree toen ook aangepast.

"Waar een wil is, ben ik weg!"

• gamerboy
YdieresiS schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:34:
[...]

Ik had eerst mijn skills niet goed verdeeld. Heb toen een reset gedaan en mijn skillpoints opnieuw verdeeld en daarna ging het wel. In video's leek het allemaal zo makkelijk te gaan, todat ik er één zag die zijn skilltree liet zien, daarna mijn skilltree toen ook aangepast.
doet overigens de video die ik boven jou post had geplaatst ook. vind ik persoonlijk een prima video als je wilt "spieken" :)

• Floks
Snap het niet, maar blijkbaar doet "hij" het weer, paar keer een save geladen en alles was weer geresset.
Kan dus weer verder :D

Floksor

• westergas

westergas

rikkie_pc

Gisteren begonnen aan
spoiler:
Medusa

Gisteren in 1x neer, mijn vergelijking met Dark Souls was volledig onterecht en die neem ik bij deze terug. Sorry Dark Souls.

• gamerboy
westergas schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:47:
[...]

Gisteren in 1x neer, mijn vergelijking met Dark Souls was volledig onterecht en die neem ik bij deze terug. Sorry Dark Souls.
haha mooi Dark Souls blijft toch een grotere grind dus :)

• westergas

westergas

rikkie_pc

gamerboy schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:13:
[...]
haha mooi Dark Souls blijft toch een grotere grind dus :)
Niet alleen grotere grind, qua moeilijkheid is AC:O echt een giller vergeleken met de DS franchise.
Doet verder niets af aan het feit dat ik me er nog steeds erg mee vermaak, zit bijna op 100% en ga denk ik wel een seasons pass kopen.

Word wel druk gezien de aankomende PC releases van RDR2 en Detroit: Become Human.

• gamerboy
westergas schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:48:
[...]

Niet alleen grotere grind, qua moeilijkheid is AC:O echt een giller vergeleken met de DS franchise.
Doet verder niets af aan het feit dat ik me er nog steeds erg mee vermaak, zit bijna op 100% en ga denk ik wel een seasons pass kopen.

Word wel druk gezien de aankomende PC releases van RDR2 en Detroit: Become Human.
ja same! RDR2 heb ik zelf op de XBOX gescheeld dus die ga ik niet nog een keer spelen op PC maar DBH zekers!

welke difficulty speel je AC btw?

• westergas

westergas

rikkie_pc

gamerboy schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:49:
[...]
welke difficulty speel je AC btw?
Hard :)

Vijanden zijn nu damage sponsen, geen zin in de hoogste setting.
Moeilijk vind ik niet erg maar hoe vaak kan je een menselijke vijand belagen met een zwaard of ander steekwapen zonder dat ie er bij neer valt??

westergas wijzigde deze reactie 31-10-2019 15:00 (39%)

• Floks
Even een stomme vraag! En ja ik heb google heel even gebruikt, maar niet doorgezocht, ivm spoilers.

Wat is nou het max level? Want wat ik zo lees in dit topic, heeft het eigenlijk geen zin om wapens te uppen, maar meer om te sparen voor je max level schip.Je krijgt toch meer hogere wapens en armor door te spelen.

Ik zit nu op level
spoiler: level
55
en blijf nieuwe items krijgen.
Items uppen, of wachten tot je max level bent?

Missies blijven toch 5 levels onder je, over het algemeen!

Floks wijzigde deze reactie 31-10-2019 21:31 (6%)

Floksor

• janvanmil
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-11 16:08
Floks schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:30:
Even een stomme vraag! En ja ik heb google heel even gebruikt, maar niet doorgezocht, ivm spoilers.

Wat is nou het max level? Want wat ik zo lees in dit topic, heeft het eigenlijk geen zin om wapens te uppen, maar meer om te sparen voor je max level schip.Je krijgt toch meer hogere wapens en armor door te spelen.

Ik zit nu op level
55

Max is lvl 99. Ik heb afwisselend m'n Gear en m'n ship geupped.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Floks schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:30:

Ik zit nu op level
55

Ik doe sinds ~lvl 50 ook mijn gear uppen en ben sindsdien constant blut. Ik kom al na het uitspelen van de main story geen betere (legendary) gear meer tegen dus up ik mijn favo gear om te paar leveltjes.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik ga maar stoppen met de message board quests denk ik, dat is echt alleen maar heen en weer lopen.

Ben nu in Athene bezig, lvl 20 en heb er nu al heel veel tijd in zitten.

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07:51

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

Chaoss schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:49:
Ik ga maar stoppen met de message board quests denk ik, dat is echt alleen maar heen en weer lopen.

Ben nu in Athene bezig, lvl 20 en heb er nu al heel veel tijd in zitten.
Ja dat is het enige in de game wat ik oversla. Voegt echt niets toe.

I have the cape.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Bart ® schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:56:
[...]

Ja dat is het enige in de game wat ik oversla. Voegt echt niets toe.
Ik ook, en die zandloper icoontjes sla ik ook over. Dat is alleen maar filler imo.

• Bart ®

Bart ®

westergas schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:39:
[...]

Ik ook, en die zandloper icoontjes sla ik ook over. Dat is alleen maar filler imo.
Oh ja die inderdaad ook niet. Eigenlijk dus alles wat tijdelijk is. Want dat is allemaal random gegenereerd.

I have the cape.

• antonvdijk
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12-11 14:49
Laatst Odyssey aangeschaft na de positieve verhalen hier en nadat ik Origins uit het stof had gehaald.

PSN Deal of the Week:
https://store.playstation...id/STORE-MSF75508-DOTW2/1

Season Pass (2 uitbreidingen + AC3 Remastered) voor 20 euro.
Kon ik natuurlijk niet laten liggen.

Overigens inhoudelijk:
Ik lees hier en daar dat Odyssey een relatief makkelijke game is.
Heb af en toe toch best moeite in grotere gevechten, maar ook zeker op zee, om te winnen.
Zijn er bepaalde trucjes? ik las bijvoorbeeld de heal vaardigheid en verder focussen op jager/hunter.
Zelf vind ik dit geen leuke speelstijl, dus heb wat anders gekozen.
Ben benieuwd welke speelstijlen jullie erop na houden.

Daarnaast vind ik het lastig door de scaling, dat ik moeilijke punten niet kan outscalen.
aan ene kant is dit natuurlijk een goede/leuke zaak, maar ik heb het gevoel dat ik constant moet vechten op mijn level of mijn level -1.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
antonvdijk schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:30:
PSN Deal of the Week:
https://store.playstation...id/STORE-MSF75508-DOTW2/1

Season Pass (2 uitbreidingen + AC3 Remastered) voor 20 euro.
Thanks voor de tip! Daar was ik op aan het wachten.
Heb af en toe toch best moeite in grotere gevechten, maar ook zeker op zee, om te winnen.
Zijn er bepaalde trucjes? ik las bijvoorbeeld de heal vaardigheid
Vind het niet bepaald een makkelijke game hoor. Zeker in de grote gevechten / met veel vijanden is het best lastig. Wat wel erg goed helpt is het oefenen van blokkeren. Wanneer je dat goed onder de knie hebt zijn gevechten ineens een stuk makkelijker.

Daarnaast is de 'heal vaardigheid' ook erg belangrijk.
Daarnaast vind ik het lastig door de scaling, dat ik moeilijke punten niet kan outscalen.
aan ene kant is dit natuurlijk een goede/leuke zaak, maar ik heb het gevoel dat ik constant moet vechten op mijn level of mijn level -1.
Wat bedoel je hier precies mee? Wanneer je namelijk in een gebied komt wat makkelijker is dan jij zelf bent kwa niveau. Zijn alle vijanden standaard 2 niveau's lager dan jij. Bij mij maakt dat het eigenlijk in alle gevallen goed te doen is.

rens-br wijzigde deze reactie 07-11-2019 13:34 (35%)

• antonvdijk
rens-br schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:32:

Vind het niet bepaald een makkelijke game hoor. Zeker in de grote gevechten / met veel vijanden is het best lastig. Wat wel erg goed helpt is het oefenen van blokkeren. Wanneer je dat goed onder de knie hebt zijn gevechten ineens een stuk makkelijker.

Daarnaast is de 'heal vaardigheid ook erg belangrijk.
Gelukkig, dan ben ik niet de enige ;)

Wat bedoel je hier precies mee? Wanneer je namelijk in een gebied komt wat makkelijker is dan jij zelf bent kwa niveau. Zijn alle vijanden standaard 2 niveau's lager dan jij. Bij mij maakt dat het eigenlijk in alle gevallen goed te doen is.
Ah okay, het gaat tot -2. Ik ging op een gegeven moment gewoon de verhaallijn maar pushen om zo snel mogelijk verder te komen. Vanavond maar eens kijken hoe het bevalt ten opzichte van -2 ;)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
antonvdijk schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:15:
Ah okay, het gaat tot -2. Ik ging op een gegeven moment gewoon de verhaallijn maar pushen om zo snel mogelijk verder te komen. Vanavond maar eens kijken hoe het bevalt ten opzichte van -2 ;)
Verhaallijn pushen is volgens mij juist niet handig, de gebieden waar je komt vereisen namelijk een bepaald level. Het is (denk ik) handiger / beter om alle gebieden waar je komt eerst volledige te unlocken en daardoor te level uppen.

Ik ben momenteel level 25 en ben nog niet op Andros geweest.

• antonvdijk
rens-br schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:40:
[...]

Verhaallijn pushen is volgens mij juist niet handig, de gebieden waar je komt vereisen namelijk een bepaald level. Het is (denk ik) handiger / beter om alle gebieden waar je komt eerst volledige te unlocken en daardoor te level uppen.

Ik ben momenteel level 25 en ben nog niet op Andros geweest.
dat verklaart een hoop, ik was van plan naar Korinthe en Keos te gaan als level 19,5.
eerst maar een detour starten :)

• G_Dragon

[...]

Dit heb ik gelijk uitgezet toen ik de game voor het eerst ging spelen, je kan namelijk instellen dat de vijanden het zelfde level als de speler hebben. Vond dat wat realistischer dan dat ze -2 levels onder je zijn

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
G_Dragon schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:16:
Dit heb ik gelijk uitgezet toen ik de game voor het eerst ging spelen, je kan namelijk instellen dat de vijanden het zelfde level als de speler hebben. Vond dat wat realistischer dan dat ze -2 levels onder je zijn
Hetzelfde is natuurlijk ook prima, ieder zo zijn ding. Vind het in ieder geval al stukken beter dan in Origins. Daar gingen de vijanden niet mee omhoog, waardoor ik in sommige gebieden echt totaal overpowered was.

• G_Dragon
rens-br schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:22:
[...]

Hetzelfde is natuurlijk ook prima, ieder zo zijn ding. Vind het in ieder geval al stukken beter dan in Origins. Daar gingen de vijanden niet mee omhoog, waardoor ik in sommige gebieden echt totaal overpowered was.
Nee precies, vond het anders te makkelijk.
Ja dit is wel een betere manier dan Origins had, nu levelt de wereld tenminste mee tot level 99.
Alleen word je daarna helaas ook overpowered wanneer de Mastery Levels beginnen ( ben momenteel mastery 703 volgens mij )

Correctie :

G_Dragon wijzigde deze reactie 07-11-2019 14:33 (8%)

• Equazor_
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 14:50
Ik heb nog steeds het volgende probleem met het spel, Ik heb boven en onder een zwarte balk van ongeveer 2cm.

Ik lees op andere forums dat toen het spel uit kwam dat meer mensen dit probleem hadden, maar dit kwam veel voor als je 2 schermen of een Ultrawide scherm gebruikte.

De settings staan allemaal goed in het spel.
Fullscreen
16:9 aspect ratio
resolutie: 1920x1080
Resolution scale op 100%

Gebruikte hardware:
PC met een GTX1080 via HDMI aangesloten op een LG OLED65C8
Ik draai windows 10, voorzien van alle updates.

Wat heb ik geprobeerd:
Andere videokaart drivers
Andere HDMI kabel

Nu kan ik met een borderless gaming tool het probleem fixen door borderless window te draaien maar dan kan je HDR niet aanzetten.

Gelukkig zijn zwarte balken op een OLED niet heel erg maar ik zou het liefste toch echt fullscreen willen gebruiken.

suggesties?

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
G_Dragon schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:29:
wanneer de Mastery Levels beginnen ( ben momenteel mastery 703 volgens mij )
Geen idee wat dat precies zijn. Ik heb het spel (nog niet misschien) uitgespeeld.

• G_Dragon
rens-br schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:45:
[...]

Geen idee wat dat precies zijn. Ik heb het spel (nog niet misschien) uitgespeeld.
https://assassinscreed.ub...the-mastery-levels-system

Hier staat het uitgelegd :)

G_Dragon wijzigde deze reactie 07-11-2019 15:12 (15%)

• antonvdijk
Om het even bij AC te houden ;)
G_Dragon schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:29:
[...]

Nee precies, vond het anders te makkelijk.
Ja dit is wel een betere manier dan Origins had, nu levelt de wereld tenminste mee tot level 99.
Alleen word je daarna helaas ook overpowered wanneer de Mastery Levels beginnen ( ben momenteel mastery 703 volgens mij )

Correctie :

[Afbeelding]
Oh toch iemand die het te makkelijk vond.
Hoe doe jij dan bijv. legendary boar? ik kwam daar gewoon niet voorbij op hetzelfde level, achteraf bleek dat ik wel wat meer abilities zou moeten unlocken om het een stuk makkelijker te maken.

• G_Dragon
antonvdijk schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:10:
[...]

Om het even bij AC te houden ;)

[...]

Oh toch iemand die het te makkelijk vond.
Hoe doe jij dan bijv. legendary boar? ik kwam daar gewoon niet voorbij op hetzelfde level, achteraf bleek dat ik wel wat meer abilities zou moeten unlocken om het een stuk makkelijker te maken.
Oh oeps dat is wel een erg foutje, zal mijn reactie nog even aanpassen.
Tuurlijk waren de eerste 60 levels niet makkelijk om heel eerlijk te zijn, maar ik wou gewoon dat de hele wereld je heen gelijk op ging met je level.

• antonvdijk
G_Dragon schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:12:
[...]
Oh oeps dat is wel een erg foutje, zal mijn reactie nog even aanpassen.
Tuurlijk waren de eerste 60 levels niet makkelijk om heel eerlijk te zijn, maar ik wou gewoon dat de hele wereld je heen gelijk op ging met je level.
no worries, overkomt de beste ;)
Equazor_ schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:34:
Ik heb nog steeds het volgende probleem met het spel, Ik heb boven en onder een zwarte balk van ongeveer 2cm.

Ik lees op andere forums dat toen het spel uit kwam dat meer mensen dit probleem hadden, maar dit kwam veel voor als je 2 schermen of een Ultrawide scherm gebruikte.

De settings staan allemaal goed in het spel.
Fullscreen
16:9 aspect ratio
resolutie: 1920x1080
Resolution scale op 100%

Gebruikte hardware:
PC met een GTX1080 via HDMI aangesloten op een LG OLED65C8
Ik draai windows 10, voorzien van alle updates.

Wat heb ik geprobeerd:
Andere videokaart drivers
Andere HDMI kabel

Nu kan ik met een borderless gaming tool het probleem fixen door borderless window te draaien maar dan kan je HDR niet aanzetten.

Gelukkig zijn zwarte balken op een OLED niet heel erg maar ik zou het liefste toch echt fullscreen willen gebruiken.

suggesties?
Je geeft aan dat de instellingen in het spel goed staan, heb je ook gecheckt of de instellingen van windows op hetzelfde staan? ik heb het idee dat die dan op 1920x1200 (ipv 1080) staat, waardoor je een 16:10 verhouding krijgt en het beeld dus breder wordt in verhouding. hierdoor kan hij in de hoogte (boven en onder) het scherm niet meer vullen

• Equazor_
antonvdijk schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:21:
[...]

Je geeft aan dat de instellingen in het spel goed staan, heb je ook gecheckt of de instellingen van windows op hetzelfde staan? ik heb het idee dat die dan op 1920x1200 (ipv 1080) staat, waardoor je een 16:10 verhouding krijgt en het beeld dus breder wordt in verhouding. hierdoor kan hij in de hoogte (boven en onder) het scherm niet meer vullen
Ja in windows staat deze ook op 1920x1080 alle andere spellen geven ook gewoon netjes fullscreen beeld op 1920x1080 resolutie.

Het gaat alleen fout bij AC Odyssey.

• antonvdijk
Equazor_ schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:32:
[...]

Ja in windows staat deze ook op 1920x1080 alle andere spellen geven ook gewoon netjes fullscreen beeld op 1920x1080 resolutie.

Het gaat alleen fout bij AC Odyssey.
Voor het bloeden: je bent in ieder geval niet de enige met het probleem.
Heb je trouwens standaard een 65 inch aangesloten op je pc? :o

even ontopic:
nVidia control panel zou eventueel nog een oplossing kunnen bieden.
van wat ik begrijp lijkt het te maken te hebben dat AC Odyssey niet goed aan resolution detection doet.
voor black flag heeft iemand een soortgelijk probleem verholpen, door dit vanuit nVidia control panel te forceren.

• Equazor_
antonvdijk schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:50:
[...]

Voor het bloeden: je bent in ieder geval niet de enige met het probleem.
Heb je trouwens standaard een 65 inch aangesloten op je pc? :o

even ontopic:
nVidia control panel zou eventueel nog een oplossing kunnen bieden.
van wat ik begrijp lijkt het te maken te hebben dat AC Odyssey niet goed aan resolution detection doet.
voor black flag heeft iemand een soortgelijk probleem verholpen, door dit vanuit nVidia control panel te forceren.
Ik heb mijn PC in de achterkamer staan met een normale monitor TB+Muis, en een lange HDMI kabel van 20 meter door de kruipruimte naar de TV, om spellen met een controller op de TV te spelen :-)

Ik ben er inmiddels achter wat het probleem is, het was toch de HDMI kabel, deze lengte +HDR ging niet goed samen, met een kortere kabel er tussen word deze wel goed herkend en is hij beeld vullend.

Waarschijnlijk toch investeren in een betere hdmi kabel, de kabel die er nu ligt is officieel v1.4.
Wellicht dat het beter gaat met een hdmi 2.0 premium kabel.
Al zou 18Gbps eigenlijk niet uit moeten maken aangezien ik niet op 4K +HDR game maar op 1080p +
HDR

Equazor_ wijzigde deze reactie 08-11-2019 10:10 (8%)

• gamerboy
antonvdijk schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:30:
Overigens inhoudelijk:
Zijn er bepaalde trucjes? ik las bijvoorbeeld de heal vaardigheid en verder focussen op jager/hunter.
Zelf vind ik dit geen leuke speelstijl, dus heb wat anders gekozen.
Ben benieuwd welke speelstijlen jullie erop na houden.
Ben ik het zelf mee eens echter bij de bossfights (zal niet spoileren maar je weet waar ik het over heb als je ze tegen komt) gebruik ik de heal abilities wel. daarnaast zorg dat je autocraft aan hebt staan voor je arrows en gebruik die dan ook veel. early game kan je de snake-set (van armor) compleet krijgen en die geeft poison damage welke super handig is. daarnaast zoek een bow die fire/poison damage op de boog heeft zitten en bewaar deze. dit is altijd nog een goed na-effect.

dat zijn een beetje mijn bevindingen maar vraag gerust door ;)

• antonvdijk
Equazor_ schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:00:
[...]

Ik heb mijn PC in de achterkamer staan met een normale monitor TB+Muis, en een lange HDMI kabel van 20 meter door de kruipruimte naar de TV, om spellen met een controller op de TV te spelen :-)

Ik ben er inmiddels achter wat het probleem is, het was toch de HDMI kabel, deze lengte +HDR ging niet goed samen, met een kortere kabel er tussen word deze wel goed herkend en is hij beeld vullend.

Waarschijnlijk toch investeren in een betere hdmi kabel, de kabel die er nu ligt is officieel v1.4.
Wellicht dat het beter gaat met een hdmi 2.0 premium kabel.
Al zou 18Gbps eigenlijk niet uit moeten maken aangezien ik niet op 4K +HDR game maar op 1080p +
HDR
Ai zonde.
Gelukkig ben je er wel achter gekomen wat het euvel is d:)b

• Floks
Die laatste upgrades van je schip zijn wel duur.... iemand een idee hoe te farmen?

Floksor

• Bart ®

Bart ®

Veel spelen.

I have the cape.

• EdwinB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 21:39
Floks schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:42:
Die laatste upgrades van je schip zijn wel duur.... iemand een idee hoe te farmen?
De laatste upgrade van elk onderdeel van je schip heb je niet persé nodig. Voor de achievement is het in ieder geval voldoende om alles te upgraden tot het één na hoogste niveau.

In plaats daarvan gewoon lekker quests doen en de DLC als je klaar bent met de main storyline.

• Sipio
  • Niet online
Had dit spel toendertijd op de ps4 gekocht omdat ik ff wou stoppen met RDR2 totdat ik een nieuwe tv had, ik vond het paardrijden bijvoorbeeld alleen al zo'n terugval dat ik dit spel geen eerlijke kans heb gegeven, ik kwam er maar niet goed in, wat ik al soort van vreemd vond want heb (bijna alle ac games gespeeld met veel plezier.

Nu op de one x nog maar eens gekocht en heb er nu iets van 30 uur inzitten en moet zeggen dat ik me goed vermaak, game ziet er prachtig uit en ik vind de gevechten ook afwisselend genoeg, parryen, dodgen 2 verschillende wapens gebruiken, de abilities (vooral die spartan kick is geweldig om vijanden van een hoogte te trappen :P

Story zelf pakt me ook wel met hier en daar de humor, en man wat is er veel te doen, mercenaries jagen, cultists jagen, had van mij ook wel iets van sex scenes in mogen zitten a la witcher 3 maar goed dat past eigenlijk dan ook weer niet bij een ac game. Idem met slapen en gewoon ergens kunnen gaan zitten op mijn schip voor wat immersie (ga nu af en toe maar bovenop de mast zitten om ff te chillen.

De zee gevechten zijn ook weer mooi trouwens.

Had de normale editie gekocht voor niet al teveel geld maar wellicht koop ik de season pass er ook nog wel blij als ik nog zin heb om door te gaan na de main story.

Prima spel dit (y)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Sipio schreef op zondag 10 november 2019 @ 08:10:
ik vond het paardrijden bijvoorbeeld alleen al zo'n terugval dat ik dit spel geen eerlijke kans heb gegeven,
Wat vond je niet goed / fijn aan het paardrijden?

• Sipio
  • Niet online
rens-br schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:37:
[...]

Wat vond je niet goed / fijn aan het paardrijden?
Niet zozeer 'niet goed' in Oddysey, maar het paardrijden in RDR2 vind ik zo mooi gedaan, inclusief het voeden, verzorgen en algemene bonding dat ik denk dat in elke game waar paardrijden in zit een terugval is vergeleken bij RDR2.

Al denk ik ook wel weer dat dit in een spel als oddysey weer wat overdreven zou zijn omdat het over het algemeen gewoon een 'snellere' game is als RDR2, daar paste het ook wel goed in naar mijn idee.

In oddysey met al die heuvels (bergen) ben ik wel blij dat ik me geen zorgen hoef te maken dat Phobos te pletter valt :+

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Sipio schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:49:
Niet zozeer 'niet goed' in Oddysey, maar het paardrijden in RDR2 vind ik zo mooi gedaan, inclusief het voeden, verzorgen en algemene bonding dat ik denk dat in elke game waar paardrijden in zit een terugval is vergeleken bij RDR2.

Al denk ik ook wel weer dat dit in een spel als oddysey weer wat overdreven zou zijn omdat het over het algemeen gewoon een 'snellere' game is als RDR2, daar paste het ook wel goed in naar mijn idee.
Ah op die manier. Kan mij de terugval inderdaad dan goed voorstellen. Ik vond het bij RDR2 soms een beetje overdreven. (Al was het een heftig moment toen mijn eerste paard overleed en niet meer terug kwan :()
In oddysey met al die heuvels (bergen) ben ik wel blij dat ik me geen zorgen hoef te maken dat Phobos te pletter valt :+
Nja hij / ze gaat wel dood hoor. Maar komt gelukkig na een tijdje weer terug.
Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True