Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:32

steveman

Comfortabel ten onder

LankHoar schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:03:
[...]

Ligt aan mij of zie ik het aantal tickets niet? :?

Zijn in ieder geval vaak de leukste potjes, die close calls. Of je nou wint of verliest ze zijn goed spannend.
0 versus 1 ticket over!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:00

LankHoar

Langharig tuig

Ah ik was even in de war met Grand Operations ofzo, doh 8)7 :X

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
marapuru schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:52:
Leuk man. Die anti-cheat.

Dit soort gasten: https://battlefieldtracke.../origin/1337Ford/overview

Level 16, een KD van 5.25. En mij over de hele map in 1 keer spotten. Recht op mij aflopen en afknallen. Rot op, ga weg.

Wanneer gaat Dice nou eens serieus aan de slag met anti cheat. Het is echt te belachelijk voor woorden.
Puur afgaande op zijn stats is het geen obvious cheater, het aantal headshots is niet extreem, wel hoge k/d en accuracy.
Als je iemand verdenkt kan je het beste even spectator mode gebruiken.
Soms verdenk ik ook mensen maar als ik ga speccen zie ik weinig geks.

Wil niet zeggen dat hij geen cheater kan zijn, ik ben meer cheaters tegengekomen in BFv dan in elke andere FPS game die ik gespeeld heb, en dat zijn er veel...
En wallhacks zijn heel moeilijk te detecteren.

De laatste twee cheaters die ik gereport heb zijn ook verdwenen op battlefieldtracker.com en lijkt het account weg te zijn.
Dus misschien als er genoeg reports zijn wordt er toch iets mee gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:54

marapuru

db.

Redje schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:30:
[...]

Puur afgaande op zijn stats is het geen obvious cheater, het aantal headshots is niet extreem, wel hoge k/d en accuracy.
Als je iemand verdenkt kan je het beste even spectator mode gebruiken.
Soms verdenk ik ook mensen maar als ik ga speccen zie ik weinig geks.

Wil niet zeggen dat hij geen cheater kan zijn, ik ben meer cheaters tegengekomen in BFv dan in elke andere FPS game die ik gespeeld heb, en dat zijn er veel...
En wallhacks zijn heel moeilijk te detecteren.

De laatste twee cheaters die ik gereport heb zijn ook verdwenen op battlefieldtracker.com en lijkt het account weg te zijn.
Dus misschien als er genoeg reports zijn wordt er toch iets mee gedaan.
Die gast speelt sinds 4 januari. Tuurlijk kun je 'gewoon goed' zijn. Maar het duurt wel een x aantal dagen voordat je de game mechanics enigzins doorhebt.

En ja, spectator is altijd mogelijk natuurlijk. Maar dan ben ik m'n leuke spelpotje weer kwijt. Omdat zo'n waardeloze speler het weer moet verpesten. En wat ik zelfs een keer heb gehad, er was iemand op de server met een score van 80 - 2 of zoiets. Maakte vreemde kills, ik besloot te gaan speccen. Zodra ik op de server kwam verscheen er een chatmessage in BFV: "Ah you are spectating me now?". Dus het lijkt erop dat er zelfs playerlogs worden bijgehouden en dat de hackers een waarschuwing krijgen als er spectators aanwezig zijn.

Hoe lang duurde het voordat die spelers verdwenen btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
marapuru schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 23:46:
[...]

Die gast speelt sinds 4 januari. Tuurlijk kun je 'gewoon goed' zijn. Maar het duurt wel een x aantal dagen voordat je de game mechanics enigzins doorhebt.

En ja, spectator is altijd mogelijk natuurlijk. Maar dan ben ik m'n leuke spelpotje weer kwijt. Omdat zo'n waardeloze speler het weer moet verpesten. En wat ik zelfs een keer heb gehad, er was iemand op de server met een score van 80 - 2 of zoiets. Maakte vreemde kills, ik besloot te gaan speccen. Zodra ik op de server kwam verscheen er een chatmessage in BFV: "Ah you are spectating me now?". Dus het lijkt erop dat er zelfs playerlogs worden bijgehouden en dat de hackers een waarschuwing krijgen als er spectators aanwezig zijn.

Hoe lang duurde het voordat die spelers verdwenen btw?
Het kan ook een tweede account zijn, ik zeg maar iets positief :D

Als ik ga speccen omdat ik een cheater zie is mijn potje toch al verziekt.
Het lijkt ook echt met waves te komen, soms join ik twee potjes en beide hebben een cheater, dus echt 100-0 of zo terwijl de rest nog geen tien kills heeft. Dan is het weer even een tijdje rustig.

Helaas denk ik dat het zeker een maand kan duren en of ze 100% iemand bannen is ook niet duidelijk.
Een soort Overwatch (CS:GO) zou zeer welkom zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Redje schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:16:
[...]

Het kan ook een tweede account zijn, ik zeg maar iets positief :D
Hehe, dankjewel. Je optimisme is goed :)

Al denk ik dan direct weer, waarom heb je nou een tweede account nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-10 14:04
marapuru schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:10:
[...]

Zoals eerder al werd geconcludeerd, het heeft in het begin ff tijd nodig om gelijk hoge stats te behalen. Als ik nu een nieuw account neem heb ik ook wereld van verschil met de stats van mijn huidige account.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
marapuru schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:10:
[...]

Wat @RBN026 zegt, er zijn mensen die zich alleen maar bekommeren om hun stats. Ze maken dan na lang oefenen een nieuw account aan, waar ze dan goede stats op hebben en het net lijkt alsof ze van nature heel goed zijn.
Redelijk triest als je het aan mij vraagt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:42
Vandaag de type 2a eens geprobeerd. Wat een onzinnig apparaat. Je maait alles stuk wat je tegenkomt.

Zijn er al nieuwe patchnotes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hij zal vast wel wat generfed worden hoor, maar op wat grotere afstanden is hij al snel te onnauwkeurig en ben je volgens mij beter af met andere wapens. Bij de mappen van vorige week was hij veel beter dan deze week.

Overigens als je de vijand wil irriteren op Pacific Storm: Anti tank mijnen. Zijn vooral jeeps, dus enkele anti-tank mijnen zijn genoeg en je hoeft er niet 3-4 op één stapel te hebben om nuttig te zijn. En er zijn slechts beperkte mogelijkheden waar die jeeps kunnen rijden, dus prima situatie voor mijnen. Alleen zodra ze een tank hebben kan die al je mijnen zo opruimen (gezien hij gewoon repareert na elke mijn hit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-10 19:55
Paar laatste dagen echt verschrikkelijk veel cheaters...

Plezier is op 2 dagen tijd van dagelijks spelen naar bijna geen zin meer om nog te spelen.

EA doet er gewoon NIKS aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Ik heb de game van m'n pc afgegooid. Game na game trof ik weer cheaters, als piloot was het nog wel te doen. Maar op de grond... Voor mij voorlopig geen BF meer. Toch jammer. Ben BF fanaat van het eerste uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotgeit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:20
Astratuner schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 17:46:
Paar laatste dagen echt verschrikkelijk veel cheaters...

Plezier is op 2 dagen tijd van dagelijks spelen naar bijna geen zin meer om nog te spelen.

EA doet er gewoon NIKS aan.
True, waardeloos spelen op deze manier |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-10 01:05
Same, Ik start het spel een keer in de week op om eventueel te patchen en belangrijker om het wapen dat de week ervoor erbij kwam snel even te kopen voor 1000-2000 coins.

Eerst was ik wekelijks van de partij om al die tides of wars bolletjes op zijn minst te behalen, en speelde graag, maar na de TTK en met alle cheaters en onbalans in het spel ( serieus hoezo zit er nog geen auto balancer in ? ) is voor mij het doek gevallen.

Gelukkig een nieuwe uitdaging gevonden in Tarkov :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-10 16:52
Ligt het aan mij, of hebben ze iets met de punten telling gedaan/veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
TakeAway schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 18:02:
Ligt het aan mij, of hebben ze iets met de punten telling gedaan/veranderd?
Hoezo? Ik merk niet echt verschil. Sinds wanneer zou dat moeten zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Ossi schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:19:
[...]

Hoezo? Ik merk niet echt verschil. Sinds wanneer zou dat moeten zijn dan?
Na vrijdag denk ik. De tickets lijken we meer gelijk op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-10 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ben sinds 30 november BF5-vrij en ik moet zeggen dat het me goed bevalt. Tuurlijk mis ik het hier en daar nog wel, vooral op discord. En ja, het kriebelt soms wel, bijvoorbeeld toen de Type 2A er was, maar de frustaties van de ongelooflijk klote patches ben ik nu lekker kwijt. Heeft een tijdje geduurd geef ik toe, maar ik weet nu wel zeker dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
In de tussentijd heb ik een paar potjes BF1 gespeeld; ook een langere TTK, maar wel een consistente gameplay en dat bevalt me wel. Mijn K/D daar is een stuk slechter, maar de potjes zijn gewoon meer fun.

Intussen hebben ze aangekondigd dat de TTK changes in BF5 "min of meer" gereverted gaan worden, en ik had gedacht dat dát het moment was dat ik het weer op zou pakken, maar ik durf het niet meer aan om weer invested te worden om vervolgens in de toekomst wéér zo'n kutpatch te krijgen....Voorlopig zie ik het wel, maar ik ben nu wel blij dat ik het niet meer speel en het zal denk ik ook niet meer gebeuren helaas. Misschien sporadisch nog een keertje ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Deathchant schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:39:
Ik ben sinds 30 november BF5-vrij en ik moet zeggen dat het me goed bevalt. Tuurlijk mis ik het hier en daar nog wel, vooral op discord. En ja, het kriebelt soms wel, bijvoorbeeld toen de Type 2A er was, maar de frustaties van de ongelooflijk klote patches ben ik nu lekker kwijt. Heeft een tijdje geduurd geef ik toe, maar ik weet nu wel zeker dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
In de tussentijd heb ik een paar potjes BF1 gespeeld; ook een langere TTK, maar wel een consistente gameplay en dat bevalt me wel. Mijn K/D daar is een stuk slechter, maar de potjes zijn gewoon meer fun.

Intussen hebben ze aangekondigd dat de TTK changes in BF5 "min of meer" gereverted gaan worden, en ik had gedacht dat dát het moment was dat ik het weer op zou pakken, maar ik durf het niet meer aan om weer invested te worden om vervolgens in de toekomst wéér zo'n kutpatch te krijgen....Voorlopig zie ik het wel, maar ik ben nu wel blij dat ik het niet meer speel en het zal denk ik ook niet meer gebeuren helaas. Misschien sporadisch nog een keertje ;)
Ik ben ondertussen al een tijdje gewend aan de wijzigingen en ik vind het best prettig spelen. Enige waar ik me aan kan ergeren zijn:
- cheaters
- geen echte custom servers. (Ik mis hardmode)
- geen balancer (hoewel ik er ook een hekel aan had om vanuit een winnend team naar een verliezend team gezet te worden...)
- Type 2a en Stg44.
- Vliegtuigen die maar niet kapot gaan

Verder vermaak ik me uitstekend in Battlefield V. Ik vind het heerlijk om te sniperen met de ZH29 en 3x scope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ossi schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:35:
[...]

Ik ben ondertussen al een tijdje gewend aan de wijzigingen en ik vind het best prettig spelen. Enige waar ik me aan kan ergeren zijn:
- cheaters
- geen echte custom servers. (Ik mis hardmode)
- geen balancer (hoewel ik er ook een hekel aan had om vanuit een winnend team naar een verliezend team gezet te worden...)
- Type 2a en Stg44.
- Vliegtuigen die maar niet kapot gaan

Verder vermaak ik me uitstekend in Battlefield V. Ik vind het heerlijk om te sniperen met de ZH29 en 3x scope.
Fijn dat je nog steeds plezier hebt. Ik wou dat ik dat had :P
Ik zou best kunnen wennen aan de nieuwe 5.2 patch hoor, maar ik was gewoon op een punt gekomen dat ik zwaar genoeg had van dat gespeel in TTK (voor de zoveelste keer), dat ik geen zin/frustratie/tijd meer had om te steken in het wennen. Genoeg is genoeg :P

Overigens, de ZH-29 (en de hele sniper class) is niet affected door de patch, dus als je al sniper-only was, dan is er idd niks veranderd, behalve dat het leuker moet zijn als sniper omdat je nu niet meer "gesniped" kunt worden door een lewisgun of MG42 :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:38

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb er ook zeker nog plezier in. Cheaters en de team inbalans zijn bij mij de grootste vervelende factoren die een spel kunnen verzieken. Ik heb wel wat uitstapjes gedaan naar andere spellen, maar Battlefield heeft toch een bepaalde charme waardoor ik hier weer naar terugkom.

Begrijp me niet verkeerd, DICE heeft zeker nog werk aan de winkel. Maar ik beleef er zeker nog wel plezier aan. Ik wil niet graag terugvallen op BF1. Dat speelt dan toch weer net iets anders en dan loopt het niet lekker bij mij op beide versies, omdat ik de keys en andere spelelementen door elkaar haal.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:23

Shabbaman

Got love?

Trailer voor chapter 6:

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Remember shotgun forest? Yes, yes I do...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Dat ziet er wel weer heel tof uit! Nog maar even geduld. Zeiden ze nou 6 februari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ossi schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:06:
Dat ziet er wel weer heel tof uit! Nog maar even geduld. Zeiden ze nou 6 februari?
Donderdag over een week inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennosk
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18-10 08:50
Update ziet er gaaf uit. Spreek ik jullie 7 februari op Discord? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMFG!! David Sirland (Tiggr) weg bij DICE! :N ;( |:( :X ;w

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ces9zsg67od41.jpg?width=432&auto=webp&s=224c1f0b7e6296bc482dc07ec2879fa4e0807ac7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10 13:38
poor Leno schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:41:
OMFG!! David Sirland (Tiggr) weg bij DICE! :N ;( |:( :X ;w

[Afbeelding]
Mooi, dat is goed nieuws. David begon goed door BF4 'te redden' van alle technische malheur, maar verder heeft hij de serie niet veel goeds gebracht qua multiplayer design en balancing of, als hij wel goede ideeën had, kreeg hij het er niet altijd doorheen. Gezien de radicale veranderingen die BF1 en BFV na de launch door hebben gemaakt en nog doormaken, zit het bij een van de twee niet goed.

Met een beetje mazzel komt er een lead game designer die weer een duidelijke visie heeft op wat Battlefield zou moeten zijn en dat ook daadwerkelijk kan realiseren. Ook al is dat niet persé hoe ik zelf de franchise graag zou willen zien, dan hebben we tenminste duidelijkheid wat we kunnen verwachten.

Alle mooie beloftes van deze man over hoe BFV zou moeten zijn, zijn in elk geval niet nagekomen qua gunplay, attrition, visibility, competitive modes en custom servers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:06:
[...]

Mooi, dat is goed nieuws. David begon goed door BF4 'te redden' van alle technische malheur, maar verder heeft hij de serie niet veel goeds gebracht qua multiplayer design en balancing of, als hij wel goede ideeën had, kreeg hij het er niet altijd doorheen. Gezien de radicale veranderingen die BF1 en BFV na de launch door hebben gemaakt en nog doormaken, zit het bij een van de twee niet goed.

Met een beetje mazzel komt er een lead game designer die weer een duidelijke visie heeft op wat Battlefield zou moeten zijn en dat ook daadwerkelijk kan realiseren. Ook al is dat niet persé hoe ik zelf de franchise graag zou willen zien, dan hebben we tenminste duidelijkheid wat we kunnen verwachten.

Alle mooie beloftes van deze man over hoe BFV zou moeten zijn, zijn in elk geval niet nagekomen qua gunplay, attrition, visibility, competitive modes en custom servers.
Ja ben er een beetje in tweestrijd over.. Hij zit er btw al sinds BF2 (en even weggeweest geloof ik)

Hij heef echt veel goede dingen gedaan, en is inderdaad ook veel tegengewerkt.

De zooi van BFV (zoals het vanaf het begin is) en zoals het spel eruit zag ("onze eigen visie!") is vooral zijn schuld. Daar ben ik wel nog steeds pissed over. Hoe het er anders uit had kunnen zien.. ;w

Maar hij was ook altijd verantwoordelijk voor alle Easteregg hunts enzo, waar ik me altijd toch goed mee heb vermaakt..

Het is in ieder geval wederom 'een grote' die DICE verlaat.. Ik ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
poor Leno schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:21:
[...]

Ja ben er een beetje in tweestrijd over.. Hij zit er btw al sinds BF2 (en even weggeweest geloof ik)

Hij heef echt veel goede dingen gedaan, en is inderdaad ook veel tegengewerkt.

De zooi van BFV (zoals het vanaf het begin is) en zoals het spel eruit zag ("onze eigen visie!") is vooral zijn schuld. Daar ben ik wel nog steeds pissed over. Hoe het er anders uit had kunnen zien.. ;w

Maar hij was ook altijd verantwoordelijk voor alle Easteregg hunts enzo, waar ik me altijd toch goed mee heb vermaakt..

Het is in ieder geval wederom 'een grote' die DICE verlaat.. Ik ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan :/
Ja dat heb ik ook wel een beetje, ik vind hem zelf ook niet persé een kwade, bedoelde het vooral vanuit het perspectief voor de BF franchise.

Tussen de regels door was de afgelopen jaren ook al wel te lezen dat hij niet altijd even veel vrijheid had, het is voor ons als buitenstaanders lastig in te schatten wat bij wie weg komt. Volgens mij was hij vanaf BF4 namens DICE LA lead game designer en het zou me niets verbazen als hij flauw is geworden van continue nagenoeg onmogelijke compromissen moest bereiken tussen gameplay en commercie/toegankelijkheid.

Ik ben ook wel benieuwd wie hem op gaat volgen en wat de lange termijn gaat brengen. Op dezelfde voet doorgaan lijkt me ook niet echt houdbaar voor EA/DICE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Als hij degene is die heeft verzonnen dat je eerst tig uur met een bepaald voertuig/wapen door moet brengen (steker nog, kills moet maken) voordat het uberhaupt een bruikbaar ding wordt: dikke doei en de groeten.

Maar dat zal ook al in bf3, dus zal wel niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Nou, ik weet niet wat ze met deze patch hebben gedaan maar het voelt allemaal weer houtje touwtje...

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:07

ManiacsHouse

Scheisse!

DrumandBass schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 23:05:
Nou, ik weet niet wat ze met deze patch hebben gedaan maar het voelt allemaal weer houtje touwtje...
Mmm nog niks echt geks wel hebben ze standaard weer dingen in video-settings gewijzigd. En een gast in een tank die me terwijl ik zelf in een tank zat achter beschutting me loepzuiver met 2 schoten wist te killen. En ik zag hem niet eens... Score van 60-0 en niemand kreeg hem kapot. Zag iedereen.
Wel tot 2 keer toe dat game crashed naar desktop in uur speeltijd. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Gisteravond kort even gechecked. Best veel stutters op die nieuwe map :S

3900x icm 2080s zouden toch geen bottleneck mogen zijn voor dit spel op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wamblet
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2023
Ik heb een vraag over de specificaties voor Battlefield V. Ik heb nu een AMD Ryzen 3 1500X, 16GB en een 1070 met 8GB. Ik haal op Battlefield 4 met alles low en ‘Mesh Quality’ rond de 144 frames en soms dipjes tot 90.

Wat zou ik moeten upgraden om de frames ook bij Battlefield V omhoog te pompen? Ik dacht zelf aan m’n processor, ik hoor graag wat het beste is. Ik haal nu net aan de 60 frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:33

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Wamblet schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:29:
Ik heb een vraag over de specificaties voor Battlefield V. Ik heb nu een AMD Ryzen 3 1500X, 16GB en een 1070 met 8GB. Ik haal op Battlefield 4 met alles low en ‘Mesh Quality’ rond de 144 frames en soms dipjes tot 90.

Wat zou ik moeten upgraden om de frames ook bij Battlefield V omhoog te pompen? Ik dacht zelf aan m’n processor, ik hoor graag wat het beste is. Ik haal nu net aan de 60 frames.
CPU

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wamblet
Is een Ryzen 7 3700X voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:33

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Wamblet schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:08:
[...]

Is een Ryzen 7 3700X voldoende?
Is 40% sneller dan 1500X en moet goed met BF5 overweg kunnen

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wamblet
42dpi schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:16:
[...]

Is 40% sneller dan 1500X en moet goed met BF5 overweg kunnen
Welke zou u aanbevelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-10 20:12
denk de snelste, in pc land kan je maar beter het beste nemen naar je budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Wamblet schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:29:

Ik denk persoonlik dat er wat anders aan de hand is. Zelf heb ik een i5 6500 en een amd 580 8GB en met alles op low zit ik lekker op zo'n 100fps.

Welke resolutie speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:01
Meh gpu usage laag en continu packet loss out problemen..
Overige games totaal geen last van.
Nog steeds niets verbeterd.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bassbounce schreef op zondag 16 februari 2020 @ 01:26:
Meh gpu usage laag en continu packet loss out problemen..
Overige games totaal geen last van.
Nog steeds niets verbeterd.
Heb je al eens een pingtest gedaan om te kijken of je dan ook packetloss hebt?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Help!!!! schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:11:
[...]

Heb je al eens een pingtest gedaan om te kijken of je dan ook packetloss hebt?
Ja gemiddeld heb ik 3% loss als ik 30 keer ping naar google of andere hosts, de modem zelf geeft geen fouten aan.
Kan dit zelf geen beveiliging zijn van google?
Eerder had ik dit niet in Battlefield V, ook op cod mw geen problemen .

[ Voor 7% gewijzigd door Bassbounce op 16-02-2020 11:25 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bassbounce schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:20:
[...]

Ja gemiddeld heb ik 3% loss als ik 30 keer ping naar google of andere hosts, de modem zelf geeft geen fouten aan.
Kan dit zelf geen beveiliging zijn van google?
Eerder had ik dit niet in Battlefield V, ook op cod mw geen problemen .
3% is eigenlijk teveel voor BF maar dat je zelf ook al gemerkt. Zie dit filmpje: YouTube: Battlefield V Netcode Issues Tested & Explained

Je kunt in BF V de netcode graph aanzetten en zo je verbinding monitoren op allerlei belangrijke parameters. Je kunt het ook zo instellen dat deze graph alleen bij problemen zichtbaar wordt. Zie ingame onder: Opties- Gameplay/advanced.

Bij BF1 was de grens hierbij 1% packetloss (dus voordat de graph zichtbaar wordt) en bij BF V heeft EA dit opgeschoven naar 2%.

Het probleem zit waarschijnlijk in je internetverbinding en niet bij BF V. Dus lijkt me dat je je internetverbinding verder moet troubleshooten.

Welke provider heb je en welke modem ?

Ik zou die ping test eens een half uurtje laten lopen. Bijv.: "ping google.nl -t" dan loopt het oneindig door tot je ctrl-c doet. Als je veel time out requests ziet dan weet je dat je last gaat hebben met FPS online gaming. Met pingplotter kun je het nog diepgaander checken. Google heeft geen beveiliging hoor tegen een simpele pingtest. Dat kunnen hun servers makkelijk aan. Je kunt ook wat andere grote/bekende sites pingen.

Tevens in je modem kijken of de foutwaarden/signaalsterkte binnen acceptabele bandbreedtes zijn. Had je al gedaan zie ik nu.

Neem aan dat je over kabel speelt en niet via wifi ?

[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 16-02-2020 11:53 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Help!!!! schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:47:
[...]

3% is eigenlijk teveel voor BF maar dat je zelf ook al gemerkt. Zie dit filmpje: YouTube: Battlefield V Netcode Issues Tested & Explained

Je kunt in BF V de netcode graph aanzetten en zo je verbinding monitoren op allerlei belangrijke parameters. Je kunt het ook zo instellen dat deze graph alleen bij problemen zichtbaar wordt. Zie ingame onder: Opties- Gameplay/advanced.

Bij BF1 was de grens hierbij 1% packetloss (dus voordat de graph zichtbaar wordt) en bij BF V heeft EA dit opgeschoven naar 2%.

Het probleem zit waarschijnlijk in je internetverbinding en niet bij BF V. Dus lijkt me dat je je internetverbinding verder moet troubleshooten.

Welke provider heb je en welke modem ?

Ik zou die ping test eens een half uurtje laten lopen. Bijv.: "ping google.nl -t" dan loopt het oneindig door tot je ctrl-c doet. Als je veel time out requests ziet dan weet je dat je last gaat hebben met FPS online gaming. Met pingplotter kun je het nog diepgaander checken. Google heeft geen beveiliging hoor tegen een simpele pingtest. Dat kunnen hun servers makkelijk aan. Je kunt ook wat andere grote/bekende sites pingen.

Tevens in je modem kijken of de foutwaarden/signaalsterkte binnen acceptabele bandbreedtes zijn. Had je al gedaan zie ik nu.

Neem aan dat je over kabel speelt en niet via wifi ?
Ja alles bekabeld met cat 6, pingen naar de router geeft geen verlies op.
Via mijn telefoon pingen naar diverse servers op treed ook packet loss op.
Schakel ik wifi op de telefoon uit, en gebruik ik mobiele data fan heb ik geen packet loss.

Ik gebruik de conectbox van Ziggo..

Huidige Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bassbounce schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:15:
[...]

Ja alles bekabeld met cat 6, pingen naar de router geeft geen verlies op.
Via mijn telefoon pingen naar diverse servers op treed ook packet loss op.
Schakel ik wifi op de telefoon uit, en gebruik ik mobiele data fan heb ik geen packet loss.

Ik gebruik de conectbox van Ziggo..
Dus dan lijkt het er op dat je probleem inderdaad niet in je eigen netwerk zit maar in het modem of in het ziggo netwerk.

De connectbox heeft natuurlijk een hele slechte naam vanwege de puma chipset waar een hardware fout in zit wat tot packetloss enzo leidt. Ziggo/de fabrikant heeft geprobeerd dit op te lossen met nieuwe firmware en dat schijnt wel wat geholpen te hebben.

Dus ik zou je firmware uitlezen en checken via internet of dit inderdaad de laatste versie is. Indien niet laatste versie dan kun je vanavond je modem helemaal naar standaardwaarden resetten en vannacht zo laten staan.
Als het goed is zal ziggo dan 's nachts automatisch proberen je firmware te updaten.

Kan natuurlijk ook nog dat je AOP niet op orde is of dat er problemen zijn in het netwerk voor het AOP.

Maar goed dit gaat allemaal behoorlijk oftopic en past denk ik meer hier: [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 17-02-2020 09:48 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
Help!!!! schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:26:
[...]

Dus dan lijkt het er op dat je probleem inderdaad niet in je eigen netwerk zit maar in het modem of in het ziggo netwerk.

De connectbox heeft natuurlijk een hele slechte naam vanwege de puma chipset waar een hardware fout in zit wat tot packetlos enzo leidt. Ziggo/de fabrikant heeft geprobeerd dit op te lossen met nieuwe firmware en dat schijnt wel wat geholpen te hebben.

Dus ik zou je firmware uitlezen en checken via internet of dit inderdaad de laatste versie is. Indien niet laatste versie dan kun je vanavond je modem helemaal naar standaardwaarden resetten en vannacht zo laten staan.
Als het goed is zal ziggo dan 's nachts automatisch proberen je firmware te updaten.

Kan natuurlijk ook nog dat je AOP niet op orde is of dat er problemen zijn in het netwerk voor het AOP.

Maar goed dit gaat allemaal behoorlijk oftopic en past denk ik meer hier: [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10
Bedankt voor je hulp, ik zal er vanavond direct na gaan kijken!

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lindseysew
  • Laatst online: 17-10 14:50
Ik heb gisteren BFV gekocht en voor het eerst sinds een lange tijd een shooter gespeeld.
Wat een lol zeg, met z'n drieën :P
Wel merkte ik het verschil tussen low level weapons en high level weapons.
Maar desondanks stond ik een keer op de vierde plek :)
Game ziet er gaaf uit en speelt redelijk soepel op m'n 3600X en GTX 1080.

[ Voor 12% gewijzigd door lindseysew op 17-02-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 13:58
Ik wil BF5 voor de pc halen. Nu lees ik dat er een aantal versies zijn namelijk Basic en Premium.
Ik lees in verschillende topics dat ik beter voor de Basic versie kan nemen.
Ook lees ik dat het mij 25 Euro per jaar gaat kosten!
En dat er een DLC denk ik (Year 2 Edition) met meer wapens en voertuigen. En tja dat wil ik ook wel.

Is het spel ook nog leuk voor een uber noob als ik? Ik heb BFv zo even op iemands account gespeeld. Ik adem net en dan word ik weer aan gort geschoten. Meestal door tanks ed.

Hoe zit dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
noud schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:59:
Ik wil BF5 voor de pc halen. Nu lees ik dat er een aantal versies zijn namelijk Basic en Premium.
En dat er een DLC denk ik (Year 2 Edition) met meer wapens en voertuigen. En tja dat wil ik ook wel.

Is het spel ook nog leuk voor een uber noob als ik? Ik heb BFv zo even op iemands account gespeeld. Ik adem net en dan word ik weer aan gort geschoten. Meestal door tanks ed.

Hoe zit dit?
Of je BFV moet kopen hangt af van je verwachtingen. Het is verre van een tactische teambased shooter met uitdagende game mechanics, maar het ziet er wel mooi uit. Als je een BF veteraan bent die gewend is om gezamenlijk met groepjes en in team verband te spelen, dan zou ik het hard afraden. Maar dit topic staat al vol met mijn mening over de game. :P

Wat de prijsstelling betreft haal je 2 dingen door elkaar. Je kan de game los kopen (year 2 edition) of je kan een abonnement afnemen op de games library van EA genaamd EA Acess, waar je o.a. ook BFV mee kan spelen. Er is afgezien van cosmetische onzin geen betaalde DLC voor BFV.

Van dat EA Acess abonnement heb je twee opties: premier en basic. Met premier heb je eerder toegang tot EA games bij release en af en toe wat extra's.

https://vulkk.com/wp-cont...ere-plans-differences.jpg

Of dat het je waard is, is pesoonlijk natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
lindseysew schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:13:
Ik heb gisteren BFV gekocht en voor het eerst sinds een lange tijd een shooter gespeeld.
Wat een lol zeg, met z'n drieën :P
Wel merkte ik het verschil tussen low level weapons en high level weapons.
Maar desondanks stond ik een keer op de vierde plek :)
Game ziet er gaaf uit en speelt redelijk soepel op m'n 3600X en GTX 1080.
Wat bedoel je met high- en low-level wapens?

Battlefield heeft altijd sterk geleund op voertuigen en dat is niet altijd even leuk. Er zijn maps met minder voertuigen, tot geen voertuigen. Persoonlijk vind ik die vaak ook veel leuker op wat uitzonderingen na.

- Marita (alleen half-tracks)
- Fjell (geen landvoertuigen, wel vliegtuigen)
- Operation Underground (helemaal geen voertuigen)
- Devastation (af en toe een tank, geen vliegtuigen)
- Rotterdam (af en toe een tank, geen vliegtuigen)

Deze maps vind ik persoonlijk de leukste maps, en zeker prettiger om mee in het spel te komen ten opzichte van bijvoorbeeld de maps in de pacific.
Verder is het echt uren maken om mee te kunnen komen. Sommige potjes kunnen zwaar frustrerend zijn waarin niks lukt en een volgende ronde knal je alles kapot wat los en vast zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ossi schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 07:08:
[...]

Wat bedoel je met high- en low-level wapens?
Ik bedoel dat ik het verschil zie wanneer je net begonnen bent en geen enkele weapon unlocked hebt tegen personen die van alles unlocked heeft of desnoods een wapen gekocht heeft :)
Logisch ook, maar ik merk dat ik vaak neergeschoten/doodgeschoten wordt door Type 2A gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
lindseysew schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:07:
[...]

Ik bedoel dat ik het verschil zie wanneer je net begonnen bent en geen enkele weapon unlocked hebt tegen personen die van alles unlocked heeft of desnoods een wapen gekocht heeft :)
Logisch ook, maar ik merk dat ik vaak neergeschoten/doodgeschoten wordt door Type 2A gun.
Ja, de gunplay wijzigingen van een maand of twee geleden hebben gezorgd voor een erg karig landschap wat wapengebruik betreft. Voor de medic is idd de type 2a het beste in close combat. Meeste assaults gaan voor de Stg44. De laatste unlock je pas op level 10 geen idee of je dat kan versnellen.
De type 2a was een beloning van tides of war, geen idee of dat nog vrij te spelen is of te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ossi schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:00:
[...]

Ja, de gunplay wijzigingen van een maand of twee geleden hebben gezorgd voor een erg karig landschap wat wapengebruik betreft. Voor de medic is idd de type 2a het beste in close combat. Meeste assaults gaan voor de Stg44. De laatste unlock je pas op level 10 geen idee of je dat kan versnellen.
De type 2a was een beloning van tides of war, geen idee of dat nog vrij te spelen is of te kopen
Ik dacht dat je alle guns die je in het verleden kon vrijspelen nog kan kopen dmv company coins die je verdient door ptfo en opdrachten te doen.

Als je bij Company bij weapon change kijkt zou je ze moeten zien staan.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

De Type 2A kun je gewoon kopen voor 1700 coins in het replace-weapon-menu van de medic.
Ik heb na 2,5 maand ook weer een paar potjes gespeeld (mezelf laten overhalen door de mensen in discord :P) en de (voor mij) nieuwe mappen Wake Island en Solomon Island zijn echt vet! Dat vond ik van Iwo Jima en Pacific Storm ook.
De Type 2A en de M2 Carbine zijn wel echt vette wapens. Ik weet niet wat er allemaal gebeurd is de afgelopen 2,5 maand, maar de wapens voelen toch nog steeds een beetje hetzelfde als met die achterlijke TTK patch van eind November. De Ribeyrolles is nog steeds waardeloos, de ag-m/42 ook. Dat waren toch wel 2 favorieten van me. De M1 Garand was dat in die korte tijd ook, maar voelt ook minder aan nu. De ZH-29 en de Jungle Carbine voelen wél lekker aan alsmede de recon-Selbstlader, maar ja, de keertjes die ik nu nog BF5 speel hou ik het wel bij de M2 Carbine en de Type 2A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Deathchant schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:26:
De Type 2A kun je gewoon kopen voor 1700 coins in het replace-weapon-menu van de medic.
Ik heb na 2,5 maand ook weer een paar potjes gespeeld (mezelf laten overhalen door de mensen in discord :P) en de (voor mij) nieuwe mappen Wake Island en Solomon Island zijn echt vet! Dat vond ik van Iwo Jima en Pacific Storm ook.
De Type 2A en de M2 Carbine zijn wel echt vette wapens. Ik weet niet wat er allemaal gebeurd is de afgelopen 2,5 maand, maar de wapens voelen toch nog steeds een beetje hetzelfde als met die achterlijke TTK patch van eind November. De Ribeyrolles is nog steeds waardeloos, de ag-m/42 ook. Dat waren toch wel 2 favorieten van me. De M1 Garand was dat in die korte tijd ook, maar voelt ook minder aan nu. De ZH-29 en de Jungle Carbine voelen wél lekker aan alsmede de recon-Selbstlader, maar ja, de keertjes die ik nu nog BF5 speel hou ik het wel bij de M2 Carbine en de Type 2A.
Ik speel zelf niet met veel verschillende wapens. Wanneer er eentje mij bevalt, dan speel ik daarmee. De selbstlader van de assault vind ik een fantastisch wapen, maar na een nerf heb ik nu soms 4 a 5 schoten nodig om iemand om te leggen. Dat wapen heb ik laten vallen en ga ik op zoek naar iets anders dat werkt. Voor vrijwel alle type maps heb ik nu wel iets waarvan het aardig speelt. Maar ik weet dat bij elke update er weer iets kan veranderen. Dat is jammer, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

HellBeast schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:52:
[...]

Ik speel zelf niet met veel verschillende wapens. Wanneer er eentje mij bevalt, dan speel ik daarmee. De selbstlader van de assault vind ik een fantastisch wapen, maar na een nerf heb ik nu soms 4 a 5 schoten nodig om iemand om te leggen. Dat wapen heb ik laten vallen en ga ik op zoek naar iets anders dat werkt. Voor vrijwel alle type maps heb ik nu wel iets waarvan het aardig speelt. Maar ik weet dat bij elke update er weer iets kan veranderen. Dat is jammer, maar het is niet anders.
Ik speelde altijd met verschillende wapens. Soms heb ik van die dagen dan zat ik er zo goed in en raakte ik alles met een rifle, zoals de ag-m/42 of die Selbstlader inderdaad. Maar dat waren 3 shots of 1 headshot+1 bodyshot omdat ze 35 damage deden. Al die rifles zijn nu knap waardeloos geworden. 3 shots kun je "rustig" achter elkaar schieten zonder dat de tegenstander tijd heeft om te reageren, maar bij een 4e shot is het gewoon allang over-tijd zeg maar.
Als het even niet lukte, switchte ik naar de Sturmgewehr 1-5 met wat burst/tapfire ertussendoor, maar na de ontdekking van de Ribeyrolles was dat mijn to-go-wapen. Maar ja, ook die doet niks meer nu, dus als ik dan toch 5 kogels moet schieten, dan maar met een snelle burst zonder al teveel recoil -> M2 Carbine.

De M1 Garand was mijn vervanger voor de ag-m/42, maar ook die voelt nu een stuk hakkiger. Heel erg jammer.
Van de medic gebruikte ik zelf altijd de MAB38, en de Suomi voor closequarters en de Jungle Carbine voor sniping. Maar nu pak ik dan maar de Type 2A. Support speel ik bijna nooit.

Soms heb ik van die dagen dat het echt niet wilt lukken met een automatisch geweer, dus pak ik een single shot rifle zoals de M1 garand of AG-M/42 en dan gaat het een stuk beter.

En zo switch ik van het een naar het ander wanneer het ene niet lukt (dan meestal het andere wel). Maar dat is nu weggevallen. Het is idd niet anders, want klagen luisteren ze niet naar, dus heb ik 2,5 maand pauze gehad en speel ik het nu zo af en toe.

• noud
Heb hem gehaald hoor. Tot nu toe wel aardig. Maar weer hetzelfde liedjes als in de meeste online shooters. Chaos, geen teamwork, campers en wellicht cheaters.
Het gebeurt mij te vaak dat ik altijd geraakt word en ik de ander maar voor 60/70%.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Kan iemand met een AMD 5700 (XT) het onderstaande bevestigen of ontkrachten?

Ik had een tijd lang problemen met mijn RX 5700XT, waardoor ik op driver 19.12.1 was blijven hangen. Ik speelde hierop onder DX11 BF V en ik had een FPS van 90-110 op 3440x1440. Nu heb ik mijn problemen met de driver opgelost en kan ik nieuwere drivers installeren zonder dat de boel crasht. Wanneer ik echter de nieuwste drivers installeren, dan zakt mijn FPS onder DX11 naar 6-80 FPS, met lage uitschieters naar 50 FPS.

De nieuwste drivers er weer afgegooid. 19.12.1 weer geinstalleerd en weer een FPS van 90-110. Weet iemand hoe dit kan? (DX12 heeft bij mij altijd een veel slechtere performance gegeven in BF V. )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
noud schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 01:24:
Heb hem gehaald hoor. Tot nu toe wel aardig. Maar weer hetzelfde liedjes als in de meeste online shooters. Chaos, geen teamwork, campers en wellicht cheaters.
Het gebeurt mij te vaak dat ik altijd geraakt word en ik de ander maar voor 60/70%.
Haha wat had je dan verwacht? Fora's staan er vol van! God wat verlang ik naar een hardcore modus, private servers, auto balance en anti cheat. Oja en een normale BF waardige TTK.

• noud
RBN026 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:47:
[...]

Haha wat had je dan verwacht? Fora's staan er vol van! God wat verlang ik naar een hardcore modus, private servers, auto balance en anti cheat. Oja en een normale BF waardige TTK.
Ja, stiekem wist ik het wel maar had beetje op gehoopt haha :)

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 16:42
Go for the head ;-)

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:15
Weird een jaar geleden heb ik BF V regelmatig gespeeld en kon gewoon dx12 2080ti draaien.

Vandaag na installatie krijg ik stutters (half internet ook heeft). Ondertussen wel nieuwe versie van windows en natuurlijk nieuwere drivers.

Vervelende is dat ik met dx12 30 fps meer krijg. speel 3440. Is er iets gewijzigd wat ik gemist heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
I know that feel, ik heb dit spel ook sinds kort.
Maar de game bevalt echt super, geniet gewoon van de video/audio :)
Soms ff mazzel dat ik een aantal headshots maak.
Het is aan te raden om met vrienden te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@noud Je kunt je evt. hier aanmelden. Meestal is er 's avonds een groepje online op discord om samen te spelen.

Prom0 in "PC - Battlefield "Platoon Page""

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-10 00:15

RoyK

Hobby tekenaar

Nieuwsgierig of de game nog wat verbeteringen heeft ondergaan heb ik na een maand of 2? de game er een paar dagen geleden weer opgezet. Een rondje of 20 gespeeld en weer tot de conclusie gekomen dat er niet veer anders is haha.

Enige verschil is dat je nu op alle kanten van de map wordt gepaft dat een 2a gun, of hoe dat ding ook heet. Iedereen loopt ermee, en de rest van de server klaagt erover. En wat wil je ook.. het heeft een rpm van 1300 nog wat. Geef dat vooral aan de medic class.. die onbeperkt toegang heeft tot health. De potjes zelf waren ook weer om naar huis te schrijven. TDM rondjes winnen of verliezen met grote getallen. Of je gaat helemaal naar de knoppen of je loopt er overheen. Er zit niets tussen. Raar toch hoe dat gaat. En niet op 1 server, de potjes die close vielen kan ik op 1 hand tellen.

Hetzelfde geld voor de andere game types. Of je vecht met 1 vlag of je hebt ze bijna allemaal. Hoe dan ook, de game ligt wat mij betreft spel technisch echt op zijn gat. Er gebeuren dingen waar ik vraagtekens bij moet zetten. Nu ben ik niet de beste knaller maar kom.. als mensen met 40/1 rondlopen met alles wat er om je heen gebeurd, heb ik wel argwaan. En dat gebeurd te vaak.

Maargoed... lekker boeiend ook wat ik er ook van vind.. dat is ook niet belangrijk. Al beschouw ik mezelf een "average joe" en zal ik vast niet de enige zijn. Ik begin steeds meer te kijken naar Hell Let Loose en Post Scriptum. Eens kijken hoe dat bevalt.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

RoyK schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:26:
Nieuwsgierig of de game nog wat verbeteringen heeft ondergaan heb ik na een maand of 2? de game er een paar dagen geleden weer opgezet. Een rondje of 20 gespeeld en weer tot de conclusie gekomen dat er niet veer anders is haha.
Ik heb na 2,5 maand ook weer opnieuw gespeeld; XanaLuXX en Schouten1984 hebben me overtuigd. Ik heb het nu wat langer geprobeerd vol te houden, maar is niet gelukt. Ik ben wederom gestopt, met dezelfde conclusie als jij ;) Ik dacht dat de M2 Carbine en de Type 2A anders zouden aanvoelen; dat leek in het begin wel zo, maar uiteindelijk snel daarna...nee (*rundfunk: "oh nee toch niet"*). Kep nog eens geprobeerd met de M1 Garand, de ag-m/42 en de Ribeyrolles, maar nee ook niet.
Potje BF1 erachteraan en alles is weer goed (en veel raak): selbstlader 1916 marksman, mondragon sniper, Ribeyrolles, Lewisgun, Gewehr 98 Sniper, Gewehr M95 infantry, Fedorov Avtomat, het loopt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew

Hoe zit dit?
Dat is pure pech, als ik eerlijk ben.
Ik ben zelf ook geen pro en sommige matches gaan echt wel goed en soms ff triest.
Ligt er natuurlijk aan wie je tegenstanders zijn.
Maar ik vind de game op zowel audio als video super gaaf, vooral die explosies soms :+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-10 20:12
Speel het ook nog steeds graag,ff lekker verstand op 0 en heerlijk knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Ligt idd aan je tegenstanders ( of ze al dan niet cheaten ).

Soms is het gewoon te erg en dan andere potjes lijkt het alsof de vijand wel AI low is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:33
Na maaaaanden geen BF deze maand weerd eens aangezwengeld. Toch wel een lekkere game hoor! Die jungle maps waren nieuw voor me. Werd veel gekilled door medics met een Jungle Carbine, ik dacht: wat is dat toch?

Kwam er achter dat je die gun vrij kan spelen en ik speel altijd medic. Echt een heerlijke sniper rifle zeg! Speel naast de thompson nu dus ook met die nieuwe rifle :)

Voorheen altijd domination, nu vooral breakthrough. Lekker hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door remzor op 26-02-2020 22:55 ]

• TakeAway
EA ligt eruit...

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Yup, tweede keer in korte tijd.

• TakeAway
En hij doet het weer

Toch niet...

Nu voor het eggie :)

[ Voor 57% gewijzigd door TakeAway op 27-02-2020 19:03 ]

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-10 21:27
Jammer dat deze game zo CPU heavy is. Zit vaak tegen de 95-100% aan met mijn 6700K (i.c.m. 1080Ti). Een stuk onstabieler en meer framedrops dan bijvoorbeeld BF1 had. Ik heb het idee dat BF1 een stuk beter geoptimaliseerd was voor PC want hij liep en loopt nog altijd als een pareltje en die vind ik visueel dan ook veel aantrekkelijker op een of andere manier.
Ik heb al best wat filmpjes gevolgd om zoveel mogelijk BFV voorrang te geven binnen Windows en dat soort dingen, maar het heeft niet veel geholpen. Vind ik best jammer. Ik moet echt alles op 'low' zetten wil ik rond de 100 fps halen met deze game. En dan toch nog altijd last van irritante framedrops/haperingen. Wat ik ook doe, ik krijg geen stabiel draaiende shooter uit BFV.
Heb het idee dat het op de PS4 een stuk stabieler loopt, maarja daar is het visueel een stuk minder aantrekkelijk natuurlijk.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Balen. 6700K was prima CPU heb hem ook gehad. Toch tijd om te upgraden. Een 1080Ti met een modernere CPU loopt echt als een tierelier.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Och ik draai nog op een 6500 non overclock met een RX580. Er zitten wat dips in en het kan vast beter draaien, maar vermaak me er niet minder om.

Ik ben al weken zo niet maanden rank 20 met recon, maar ik kan maar niet de pathfinder unlocken waarvoor je rank 8 moet zijn. Weet iemand een manier om dat wel aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Komende week update 6.2: https://www.reddit.com/r/...weapon_adjustments_in_62/
Alexknl schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:00:
Vind ik best jammer. Ik moet echt alles op 'low' zetten wil ik rond de 100 fps halen met deze game.
Dat vind ik toch wonderlijk. Ik heb een 7700k, toch niet echt een wereld van verschil met een 6700k, en ik draai rond de 90 fps op high. De cpu is dan niet de bottleneck, die raakt (behalve in het menu...) lang niet op 100% belast. En dan heb ik maar een RX480. Draai je soms op een hele hoge resolutie? Zo nee, dan kan je eens kijken of het tijd is om je koelpasta te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-10 21:27
Shabbaman schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:17:
Komende week update 6.2: https://www.reddit.com/r/...weapon_adjustments_in_62/

[...]

Dat vind ik toch wonderlijk. Ik heb een 7700k, toch niet echt een wereld van verschil met een 6700k, en ik draai rond de 90 fps op high. De cpu is dan niet de bottleneck, die raakt (behalve in het menu...) lang niet op 100% belast. En dan heb ik maar een RX480. Draai je soms op een hele hoge resolutie? Zo nee, dan kan je eens kijken of het tijd is om je koelpasta te vervangen.
Ik game op 1440p. Koelpasta is nog top, half jaartje geleden vervangen. Temperaturen zijn ook totaal niet hoog, het is meer de cpu-load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit was moeilijk zeg DICE. De volslagen kansloze TTK en recoil aanpassingen worden dus alweer (grotendeels) teruggedraaid. Alleen long range lijkt wat te verliezen, maar daar kan ik niet erg rauwig om zijn. De Type 2A krijgt verder een nerf en bolt actions lijken eindelijk eens serieuze mondingssnelheden te krijgen waardoor ze beter worden op afstand. Gaat helaas voor meer snipers op de heuvel zorgen, maar het is ergens wel nodig. Misschien raken ze dan ook eens iets. Toch beter als je halve team in een aanvallend, objective based gamemode zit en ze eens iets raken i.p.v ook nog eens constant missen. :z
[...]

Een RX480 is waarschijnlijk net niet krachtig genoeg. Het probleem is dat een GPU uiteindelijk een zeer veredelde, parallelle rekenmachine is die volledig afhankelijk is van rekenopdrachten van de CPU. Hele bot gesteld hoe meer frames de GPU kan renderen, hoe meer instructies de CPU moet leveren. Een 7700K met iets beduidend beters zoals een RX5700XT, zal framedrops van tientallen frames produceren. Immers is vrij makkelijk de 144Hz halen op ultra gewoon zwaarder. Zeker voor een game zoals Battlefield dat altijd vol zit met CPU specifieke effecten die extra zwaar zijn op ultra.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:35
TweakerVincent schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:35:
Weird een jaar geleden heb ik BF V regelmatig gespeeld en kon gewoon dx12 2080ti draaien.

Vandaag na installatie krijg ik stutters (half internet ook heeft). Ondertussen wel nieuwe versie van windows en natuurlijk nieuwere drivers.

Vervelende is dat ik met dx12 30 fps meer krijg. speel 3440. Is er iets gewijzigd wat ik gemist heb?
Mijn ervaring is dat dx12 inderdaad voor meer fps zorgt maar dat het minder stabiel is dan dx11. Ik heb altijd een constantere fps en minder hapering met dx11. Het staat denk ik niet bij toeval zo default ingesteld.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:57
Alexknl schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:00:
Jammer dat deze game zo CPU heavy is. Zit vaak tegen de 95-100% aan met mijn 6700K (i.c.m. 1080Ti). Een stuk onstabieler en meer framedrops dan bijvoorbeeld BF1 had. Ik heb het idee dat BF1 een stuk beter geoptimaliseerd was voor PC want hij liep en loopt nog altijd als een pareltje en die vind ik visueel dan ook veel aantrekkelijker op een of andere manier.
Ik heb al best wat filmpjes gevolgd om zoveel mogelijk BFV voorrang te geven binnen Windows en dat soort dingen, maar het heeft niet veel geholpen. Vind ik best jammer. Ik moet echt alles op 'low' zetten wil ik rond de 100 fps halen met deze game. En dan toch nog altijd last van irritante framedrops/haperingen. Wat ik ook doe, ik krijg geen stabiel draaiende shooter uit BFV.
Heb het idee dat het op de PS4 een stuk stabieler loopt, maarja daar is het visueel een stuk minder aantrekkelijk natuurlijk.
Bij mij draait hij ook een stuk minder. 6700K met 1070. Volgens de benchmarks zou ik op 1080 Ultra gemiddeld 85FPS moeten halen. Op ultra zit ik meer rond de 60.

Medium settings wel zo rond de 85.

Maar BF1 draai ik op ultra zo op 110-tot 120. Ziet er ook gewoon een stuk indrukwekkender uit met meer actie in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Mick3112 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Bij mij draait hij ook een stuk minder. 6700K met 1070. Volgens de benchmarks zou ik op 1080 Ultra gemiddeld 85FPS moeten halen. Op ultra zit ik meer rond de 60.

Medium settings wel zo rond de 85.

Maar BF1 draai ik op ultra zo op 110-tot 120. Ziet er ook gewoon een stuk indrukwekkender uit met meer actie in beeld.
Maar de benchmarks zijn ook bullshit. Online heb je zoveel meer randomness wat een zware wissel trekt op je CPU en GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Dat ben ik zeker met je eens.

Alleen het verschil tussen 110FPS+ in BF1 en nauwelijks 60FPS bij BF5 bij 1080P Ultra vind ik wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Mick3112 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:35:
Dat ben ik zeker met je eens.

Alleen het verschil tussen 110FPS+ in BF1 en nauwelijks 60FPS bij BF5 bij 1080P Ultra vind ik wel erg groot.
Dat ben ik zeker met je eens. Beide ingame en in vergelijkbare omstandigheden? Rook etc.

Mogelijk zijn je drivers het probleem? Recentelijk al eens geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
ja, vergelijkbare omstandigheden. Ik kijk gewoon naar een gemiddelde, de algemene ervaring. Prima speelbaar hoor, maar niet de smooth ervaring die ik bij BF1 ervaar.

drivers zijn up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Mick3112 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:38:
ja, vergelijkbare omstandigheden. Ik kijk gewoon naar een gemiddelde, de algemene ervaring. Prima speelbaar hoor, maar niet de smooth ervaring die ik bij BF1 ervaar.

drivers zijn up to date.
Heb je toevallig in Nvcp de instellingen per game anders staan? Wel vreemd want ik heb ook beide gespeeld en het verschil in fps is niet heel extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Mick3112 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:38:

drivers zijn up to date.
Nieuwe features in de frostbite engine kosten DICE normaal gesproken een dik jaar voor ze het enigszins hebben gladgestreken. In het geval van BFV zijn er extra animaties, assignment trackers (die ook de microstutters veroorzaken) en skins toegevoegd.

BF1 deed niet heel veek gek nieuwe dingen ten opzichte van BF4, afgezien van het gas en mototovs (waar de game bij launch ook behoorlijk moeite mee had) en dat hebben ze vrij snel gladgestreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 17:07

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Nou. Net even gespeeld. Ik weet niet man. Wapens zullen prima zijn maar ik erger mij nog steeds de tering aan hoe vaak ik wel niet gespot ben in de game. Het is echt vervelend. De hele server schiet direct op je. En het is easy kills voor voertuigen op die manier, die one shotten je gewoon.

Meer mensen met deze ervaring?

Ik spawn net in. Geen enemy om mij heen. Maar ik ben wel direct bij het in spawnen gespot. Leuk man. Of bijvoorbeeld breakthrough op die Iwo Jima map. Dan moet je dus met een boot aan wal komen en dan ga je de enemies te lijf. Al op de zee ben je gespot. WAAR ZOU DE ENEMY VANDAAN KOMEN? Zou die ook vanaf de zee moeten komen? Ik bedoel kom op man. Waarom moeten al die shooters tegenwoordig ultimate cheese zijn?

[ Voor 39% gewijzigd door DAMAGE op 05-03-2020 23:16 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@DAMAGE Het YOU ARE SPOTTED irriteer ik me ook mateloos aan. Elke keer als ik dat gele kader zie, ga ik als een gek boven me kijken of ik een spotflare zie, maar het komt vaker voor dat ik ze helemaal niet zie dan dat ik ze wel zie (indien wel, schiet ik ze natuurlijk kapot).
Volgens mij is het overigens zo dat wanneer je spawnt je altijd een seconde of 5 spotted bent. God knows why :?

Ik heb gister gespeeld en de Ribeyrolles, Sturmgewehr 1-5, Breda PG en M1 Garand doen het in ieder geval weer (y) Ik ga komende week de M1A1 Carbine en de ag-m/42 weer eens proberen, kijken of dat ook weer in orde is.
Ondanks de heftige recoil van de Type 2A, vind ik em toch best goed schieten nog; de vertikale recoil is best goed te counteren, maar de horizontale recoil.... :N Nog erger dan de Suomi.

Wat hebben ze trouwens precies aan de snipers gedaan? Ik hoorde dat de Type 99 Arisaka en de Gewehr M95/30 een bulletvelocity increase hebben gekregen en dat de Gewehr M95/30 nu op 750m/s zit en de Kar98K ineens op 900m/s zit...was die laatstgenoemde niet sowieso al de snelste en dus nu nóg sneller? Die heeft samen met de Gewehr M95/30 de hoogste damage, dus die Kar98k klinkt dan als dé sniperrifle-to-go...
Hebben ze ook iets met de Lee Enfield gedaan? Ik heb gister namelijk met de Enfield gespeeld (mijn favo sniper) maar de bulletdrop is nog steeds enorm en voelt hetzelfde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Deathchant zoek eens op youtube de video van Westie, daarin legt hij alle veranderingen van de guns uit.
Hopelijk helpt deze video je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Laatst online: 15-06 10:51
Welke game mode spelen jullie eigenlijk het meeste en wat vind je er leuk aan?

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
kampers schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:23:
Welke game mode spelen jullie eigenlijk het meeste en wat vind je er leuk aan?
Speelde altijd conquest, momenteel breakthrough. Vindt de afwisseling tussen aanvallen/verdedigen wel leuk en vermaak me prima met de pacific maps :)

Speel nu medic met de jungle carbine, lekker geweertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:46

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Volgens mij is Firestorm echt dood of niet. Game een ontzettend lange tijd niet gespeeld maar stond nog wel geinstalleerd. Denk doe weer is potje firestorm. Kwam ik met 24 mensen in een game ipv 64.. also er niemand is die dat speelt :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Ricmaniac Heb het ook nog nooit geprobeerd, ook geen behoefte aan. Die modus is gewoon ineens een hype dus elke game bouwt hem in. Zelf geen behoefte aan in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:16
Ricmaniac schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:26:
Volgens mij is Firestorm echt dood of niet. Game een ontzettend lange tijd niet gespeeld maar stond nog wel geinstalleerd. Denk doe weer is potje firestorm. Kwam ik met 24 mensen in een game ipv 64.. also er niemand is die dat speelt :P
Heb het in het begin gespeeld (reden dat ik de game gekocht had) vond het toen wel vermakelijk, maar al een jaar oid niet meer gespeeld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10 14:03

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Ricmaniac schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:26:
Zo dood als een pier. buggy as shit, (looking at you lootdrops!!). er zijn nog een paar sadomasochisten die het spelen, maar ik kan me niet voorstellen dat er nog echt mensen plezier aan beleven. best jammer, want in de basis was het een leuke toevoeging aan de game.

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-10 09:00
Heb me gisteren zowaar weer eens vermaakt met BF5.
Sinds de TTK update van December de game bijna niet meer gespeeld maar de afgelopen dagen toch maar weer eens opgepakt.

Er was een private server online die 16 vs 16 Rush en Frontlines in de rotatie had en het was weer vanouds. Ik begrijp echt niet waarom deze 2 modes niet in rotatie op officiele servers zit. Persoonlijk ben ik namelijk wel wat uitgekeken op conquest en de chaos van Breakthough.

Hopelijk zijn er vaker servers te vinden waarop Rush en/of Frontlines te spelen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Na een maandje niet spelen weer eens Battlefield opgestart (tegen beter weten in natuurlijk) maar echt de slechtste game die ik ooit gekocht heb.
Iedere patch zijn alle wapens weer anders of weer een voertuig wat beyond broken is.... ze kunnen echt niets meer bij DICE }:O ;(

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Pagina: 1 ... 89 ... 92 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V