marapuru schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:21:
[...]
Zelf vlieg ik het liefst in BF en ik ben best een goede pilot. Als er iets is wat het mij lastiger maakt als piloot dan zijn het mensen die samenwerken met AA en Fliegerfausts. Door dat slim te doen maak je het piloten echt lastig. Tuurlijk zijn er de bommenwerpers die hoog en droog over de map vliegen, dan moet je wel geluk hebben dat je een goede fighterpiloot in je team hebt zitten.
En bedenkt, een piloot hoeft niet dood. Je kunt het hem/haar lastig maken waardoor ie er vanzelf de brui aan geeft.
Een paar tips:
- Ga als Support in de AA zitten, zodra het vliegtuig je ziet duik dan de AA uit. De AA gaat stuk en de piloot denkt dat ie er vanaf is. Wat doe jij? repairen dat ding en er snel in gaan zitten. Bedenk dat iedereen alle lege vehicles en guns kan zien op de map!
- Ga als Assault en pak de Fliegerfaust, probeer naar een plek te gaan waar je ammo kunt pakken en waar vliegtuigen vlaak redelijk in de buurt vliegen. Liefst een plek waar ze langskomen om te reloaden of op weg naar hun eigen homebase. Zorg dat je je aim goed lead en je pakt zo 70% damage op een plane, dan kan de AA of iemand anders het afmaken.
- Ga met twee man Fliegerfausten. Zelfde taktiek als hierboven. Doe dat een paar keer en die pilootjes kappen er wel weer mee.
Uiteraard zijn tips als deze voor een fervent BF speler als ik niet onbekend

Ik speel nu na de nieuwe TTK weer wat meer, en altijd gezamenlijk met tweakers op discord, en ik ben met grote regelmaat met andere GOT'ers aan het fliegerfausten waarbij we allemaal op verschillende posities staan, en dan niet met maar twee man zoals jij zegt. Dat er idd zo nu en dan een vliegtuig neergaat is uiteraard fijn, maar meestal komt dat ook doordat we een erg goeie piloot ([GoT]Prom0) erbij hebben die al flink wat damage doet. Plus, een bijkomend nadeel: het duurt lang; een vliegtuig moet echt meerdere keren overvliegen voordat we structureel meer damage doen. Voordat je het weet is een potje Breakthrough op wake island of Iwo Jima zo voorbij en dan heb je het gevoel dat je bijna niks gedaan hebt en weinig plezier hebt beleefd, tenminste ik dan. Als het nou ook structureel werkt om met regelmaat de piloten uit de lucht te schieten, zou ik meer bevrediging voelen en ook meer aangespoord worden om het te doen.
In november, vóór die dramatische patch, had ik echt plezier erin om te fliegerfausten, maar nu is dat gewoon een stuk minder. Een AA word je AL-TIJD uitgeschoten en vaak zie je vliegtuigen in de lucht niet eens, of althans een miniscuul stipje, maar zij zien jou wel. Resultaat: zij beginnen als eerste te schieten, ik kan niet meer wegkomen en ben dan dood, zeker als ze van die brandbommen erachteraan gooien.
Als we geen piloot in ons team hebben om te helpen, wordt het gewoon lastig. We hebben op een avond ook niet altijd zin om met alle squads alleen maar te gaan fliegerfausten of tankhunten; we willen wat afwisseling. Wanneer piloten dusdanig domineren en het fliegerfausten op deze manier gaat, ga ik meestal de server uit.
Zo geldt hetzelfde met tankhunten; als je een goeie tanker tegenkomt, dan red je het gewoon niet, ook niet met z'n 4en. Zo'n tank draait even 1x rond en dan zijn alle 4 de assaultplayers dood terwijl de tank dan 3 hits (van maar 15 damage, áls het niet al een glancing-blow is) incasseert. Daarnaast gebeurt alle actie op de objectives; tankers, ook goeie, gaan een stukje verder weg staan waardoor het een stuk moeilijker wordt als assault player om in-range te geraken vóórdat een tanker je ziet. Hij ziet je altijd aankomen en dan is het instant death vaak.
Ik was redelijk enthousiast over die M1A1 bazooka, omdat je ook 5 rockets hebt maar ik heb situaties meegemaakt dat 2x dynamiet en 5 rockets een tank gewoon niet stuk krijgen. Het ding doet iig gevoelsmatig weinig damage.
Ik ben zelf niet iemand die in een tank zit, hooguit als bijrijder achter de mitrallieur, maar ook dan lijkt te gelden dat ik een heel salvo leeg kan schieten voordat ik een infantery-kill krijg, terwijl ikzelf met 2 schoten van zo'n zelfde tank direct neerlig.
Dus het is voor mij een beetje mixed; de ene kant kan ik echt plezier ervan hebben om "die ene goeie tanker" te hunten en ook het plezier voelen van em dan ein-de-lijk stuk maken, maar aan de andere kant is dan 1 heel potje voorbij en heb ik niks anders gedaan dan dat. Plus, bij de volgende spawn heeft ie weer een tank en begint het gewoon van voor af aan.
Ik probeer nu niet onnodig negatief te zijn ofzo, ik probeer alleen te onderbouwen waarom de default tegenspreek-kreten (zoals: andere strategie, met meer man fliegeren e.d.) niet altijd werken. In theorie misschien wel, maar we zijn geen robots