Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

loewie1984 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:25:
[...]

BF1 is aan het downloaden bij mij...
Ik ben em aant updaten...BF1 is nooit weggeweest hier O-)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 11:33

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ga niet terug naar BF1. Ik blijf BF5 spelen tot het me geen plezier meer geeft en dan ga ik een alternatief zoeken. Inmiddels ook al COD MW aangeschaft, maar dat is geen vervanging. De gameplay is heel anders. Veel sneller, weinig tactiek. Het squad based gebeuren van Battlefield blijf ik een grote factor vinden.Al is COD MW wel leuk voor erbij.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:07
iig een die ff geen fuck geeft aan zijn relatie met dice:
YouTube: What Is DICE Doing?! RSP, TTK & The Path Forward For Battlefield V

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 11:09
HellBeast schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:37:
Ik ga niet terug naar BF1. Ik blijf BF5 spelen tot het me geen plezier meer geeft en dan ga ik een alternatief zoeken. Inmiddels ook al COD MW aangeschaft, maar dat is geen vervanging. De gameplay is heel anders. Veel sneller, weinig tactiek. Het squad based gebeuren van Battlefield blijf ik een grote factor vinden.Al is COD MW wel leuk voor erbij.
Als je squad based gameplay wil zou ik Hell Let Loose proberen. Wel super hardcore maar echt tactic en teambased.

Heb BF5 al heel lang niet meer aangeraakt.
Zal hem eens weer aanslingeren. wel benieuwd naar de updates eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackFrags is voor mijn gevoel realistisch en recht voor z'n raap. En hij speelt net zo goed ook de concurrent Modern Warfare, en doet ook daar z'n zegje over.

Maar die gozer kan wel vet spelen, schiet echt iedereen overhoop, 20 man in 2 minuten tijd of zo, en ik kan niemand vinden in een half uur...... (maar ze vinden mij wel).

Dan speel ik nog liever een ouderwets spelletje Bad Company 2, waar je dit gedoe niet hebt. Dat spel beheers ik weer aardig goed, ook omdat ik gewoon de vijand beter kan zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

Na het zoveelste potje 300+ winnen of verliezen werd ik in de laatste potjes genadeloos gebombardeerd door een paar vliegtuigen en zat de hele server te zeiken terwijl de piloot run na run kon doen en 50-0 stond. Genoeg is genoeg. Deze game is de 83 GB en een boel irritatie niet waard.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7Xw8nRB/2019-12-11-20-56-43-Instellingen.png

Mijn portfolio op Instagram

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 22:20
RoyK schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:00:
Na het zoveelste potje 300+ winnen of verliezen werd ik in de laatste potjes genadeloos gebombardeerd door een paar vliegtuigen en zat de hele server te zeiken terwijl de piloot run na run kon doen en 50-0 stond. Genoeg is genoeg. Deze game is de 83 GB en een boel irritatie niet waard.

[Afbeelding]
Ik ben zo benieuwd naar alle cijfers (hoeveel mensen online, speeltijd etc.) nadat de patch is doorgevoerd.
Had hem zelf voor de patch al verwijderd. Ga mij niet nog een keer in de maling laten nemen na vorig jaar.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik vind weinig mis met de patch behalve spotting en wapens moeten wat getweaked worden maar vind het drama dat ik het spel ga de-installeren hierdoor.
Je vind nog steeds snel een match dus er zijn genoeg mensen online.

Grootste issue voor mij is dat het report na de match niet wordt gesaved, dus geen unlocks.
Dus ik wacht wel dat dit is gefixed, beetje zonde v/d tijd anders.
RoyK schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:00:

[Afbeelding]
Dat snap ik, en het is ook super frustrerend. Maar als je met twee man gaat Fliegerfausten, en je puur daar op concentreert, is het na 3-4x wel afgelopen.
Bij de meesten dan, je hebt altijd wel enkele piloten die je gaan mijden en ontwijken, maar dat zijn er niet veel die dat lukt

Fliegerfaust is mn nieuwe speeltje en heb er (ook na patch) dikke lol met vliegtuigen jagen.. Een soort nieuwe Duckhunt.
Probeer t maar, t is erg verslavend!

Op t moment van schrijven staat de teller op 738 en sta ik op de 2e plek op de wereldranglijst op de PS4 en 12e op alle platformen :> >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Weet je ook hoe DICE de zichtbaarheid had kunnen verbeteren in BF5? Nou scherpere textures gebruiken. RIS (Radeon Image Sharpening) is er nu voor DX11 en de resultaten lijken me zeer duidelijk, zelfs na de YT compressie.

Dit is eigenlijk iets te veel met 100%. Default is 80% en dat zal denk ik ook al heel wat helpen met zichtbaarheid. Als DICE nou eens zou stoppen met hun "art directions" die zichtbaarheid verpesten, dan zou er ook geen 3D spotting nonsense nodig moeten zijn in de ogen van DICE. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

poor Leno schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:23:
[...]

Dat snap ik, en het is ook super frustrerend. Maar als je met twee man gaat Fliegerfausten, en je puur daar op concentreert, is het na 3-4x wel afgelopen.
Bij de meesten dan, je hebt altijd wel enkele piloten die je gaan mijden en ontwijken, maar dat zijn er niet veel die dat lukt

Fliegerfaust is mn nieuwe speeltje en heb er (ook na patch) dikke lol met vliegtuigen jagen.. Een soort nieuwe Duckhunt.
Probeer t maar, t is erg verslavend!

Op t moment van schrijven staat de teller op 738 en sta ik op de 2e plek op de wereldranglijst op de PS4 en 12e op alle platformen :> >:)
Ik speel gewoon even een half uurtje hier en een half uurtje daar. Gewoon alleen en join ik een squad en ga ik mijn gangetje. Het klopt gewoon allemaal niet. Er is iets "off" aan de game en ze proberen het maar aan te passen door aan touwtjes te trekken. Soms heb je mazzel en komt alles te samen. En soms gaat het zoals het nu gaat. Er zit iets in de basis niet lekker.

Game tip: Net even Insurgency: Sandstorm zitten spelen. Die kun je de komende dagen gratis spelen. En sjees.. dat is sfeer.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 20:08

superwashandje

grofheid alom

ik heb het spel bewust niet gekocht toen het uit kwam (laatste was 4 toen het een jaar later in de aanbieding was) want ik had er al geen vertrouwen in. ik kom wel af en toe hier even langs om te kijken of het al in een speelbare staat is want ik zou het graag spelen maar als ik de reactie van @RoyK lees dan weet ik weer precies waarom ik battlefield niet meer leuk vind helaas :'(

ik kwam net echter deze op reddit tegen :P

https://www.reddit.com/r/...lpqe/this_game_currently/

[ Voor 23% gewijzigd door superwashandje op 12-12-2019 14:10 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
^^ deze is ook wel mooi:
https://www.reddit.com/r/...ments/e7iktg/thanks_dice/

30 meter assignment met een 20 meter effective range wapen...

discogs

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 22:20
Het was makkelijker geweest als ze de de update zouden terugdraaien 8)7
Murc1elag0 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:52:
[...]

Het was makkelijker geweest als ze de de update zouden terugdraaien 8)7
Maar dat is niet wat ze willen. Mensen schijnen maar niet te willen begrijpen dat de eerdere staat waarin BFV was, niét de staat was zoals t bedoeld was.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39

-tom-562

Oliesjeik

poor Leno schreef op donderdag 12 december 2019 @ 18:06:
[...]

Maar dat is niet wat ze willen. Mensen schijnen maar niet te willen begrijpen dat de eerdere staat waarin BFV was, niét de staat was zoals t bedoeld was.
Maak het dan gewoon vanaf het begin al goed. We zijn f*cking iets van 1,5 jaar verder sinds de release 8)7 8)7

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
poor Leno schreef op donderdag 12 december 2019 @ 18:06:
[...]
Je bedoelt dat DICE maar niet schijnt te begrijpen hoe ze moeten communiceren of verwachtingen te managen.

Wat een zwaktebod weer deze 'patchnotes', zo vaag als het maar zijn kan.

-'didn't live up to our standards', klassiek marketing zinnetje, zonder te vertellen wat die standard zou moeten zijn of hoe ze dat willen handhaven, kopen we er niets voor

-"we haven’t been clear enough with you that these changes are directly focused around what we know to be the common engagement ranges in the game", maar niet vertellen wat die common engagement ranges zijn en idealiter volgens hen zou moeten zijn. Elke map / game mode heeft andere engagement ranges.

-"so that you’re more regularly changing your loadouts to suit the map and the distances you intend to pick fights at in"- om vervolgens mensen te stimuleren om de meest bezopen assignments te behalen en daarmee de helft van de spelers met niet optimale wapens te laten rondlopen 8)7

-"We are happy to see that globally, Kills Per Minute (KPM) are up across the board" - klinkt goed, maar zegt geen ruk, speelt iedereen opeens met de STG? Tanks/Vliegtuigen die weer lachend 150 - 5 scoren? niemand speelt meer medic of support? was een hogere KPM het doel? Hoe hoog zou het moeten zijn?

-"we can see from range statistics that we are able to accomplish our goal of adjusting the effective combat range with the drop off distance"- wauw, wat een inzicht!

-"Fixing some issues with smoke grenades not blocking enemy icons consistently."- deze zin heb ik denk ik al 50 patchnotes voorbij zien komen sinds BF3

"The FG-42 is "a good example of such a weapon, with a 20 round magazine, and a damage and range curve too similar to an SMG, it simply didn’t feel like an LMG anymore"- geef dan even aan hoe een LMG zou moeten voelen......

Kortom, we passen wederom links en rechts wat aan zonder de rationale erachter duidelijk uit te leggen. Nee, dit gaat goed vallen bij de community. Allemachtig wát een gekleun daar bij DICE.
-tom-562 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:20:
[...]

Maak het dan gewoon vanaf het begin al goed. We zijn f*cking iets van 1,5 jaar verder sinds de release 8)7 8)7
Het is zeldzaam knap van ze. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redje
Na de hotfix de STG44 nemen dus :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou zijn we denk ik op ongeveer 30%...
Iets minder belachelijk TTK model en de passieve 3D spotting er er in ieder geval eruit. Net afdoende voor mij om het denk ik weer te gaan proberen. Wil stiekem de BAR unlocken en naar Wake, maar niet onder 5.2.

3D spotting blijft alleen als je op iemand mikt en er zijn nog genoeg wapens die wel een zwakke TTK houden. Ook niks over de recoil aanpassingen. Nu ga je dus krijgen dat de STG44 beter gaat zijn dan die was voor 5.2. Gaat extreem OP worden...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
DaniëlWW2 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:14:
Nou zijn we denk ik op ongeveer 30%...
Iets minder belachelijk TTK model en de passieve 3D spotting er er in ieder geval eruit. Net afdoende voor mij om het denk ik weer te gaan proberen. Wil stiekem de BAR unlocken en naar Wake, maar niet onder 5.2.

3D spotting blijft alleen als je op iemand mikt en er zijn nog genoeg wapens die wel een zwakke TTK houden. Ook niks over de recoil aanpassingen. Nu ga je dus krijgen dat de STG44 beter gaat zijn dan die was voor 5.2. Gaat extreem OP worden...
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe jij de beroemde Amerikaanse invasie van Wake Island ervaart. :+
Redje schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:57:
Na de hotfix de STG44 nemen dus :+
Hoewel ik het er mee eens ben dat het 4 btk zou moeten zijn bij 600 rpm, staat juist deze aanpassing weer haaks op wat ze min of meer claimden te willen bereiken. Vooral omdat de semi automatische wapens op afstanden aantoonbaar slechter zijn dan de STG, is het allemaal erg raar met elkaar te rijmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:43:
[...]

Ik ben stiekem wel benieuwd hoe jij de beroemde Amerikaanse invasie van Wake Island ervaart. :+
You have to be f*cking kidding me. :N :( :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:48
De BAR speelt echt heerlijk weg ! 3x scope erop en gaan met die banaan. Voelt sterk. Wake island is met afstand de mooiste map gemaakt in battlefield tot nu toe wat mij betreft. Ik hoorde dat een aantal mensen wat lagere frames krijgen op die map vanwege alle details maar dat ervaar ik zelf niet. alleen in al die bosschage is het soms wel lastig vijanden te zien. maar maakt dat flanken ook een stuk makkelijker dus ja om het even. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen in die nieuwe jungl;e map die er aan zit te komen. Vind hem alleen een beetje aan de grote kant voor 64 man conquest maar verder een prima map. ben zelf opzoek naar wat easter eggs en de map zit er vol mee echt tof ! Boeit me verder totaal niet met welk land je nu aanvalt of verdedigd, het is zo. En historisch accuraat hebben we al lang besproken hier dat dat het niet is en nooit wordt.

Verder blij met de aankondiging van de hotfix, ik vind dit een goede basis om vanuit hier verder te tweaken. Natuurlijk zijn wat wapens nu niet bruikbaar maar dat wordt dus gefixed.. Alleen moeten ze de stg44 echt niet meer buffen hij is nu al oer sterk.

Al met al vind ik 5.2 beter spelen dan 5.0 Niet letterlijk alles en een sinaasappelkattapult kan je doden over de hele map heen. Bolt action blijft dodelijk zoals het hoort, smg is voor dichtbij zoals het hoort., alleen mag mmg op range wat meer damage doen dan nu.

Ik merk dat ik meer durf velden over te steken of te pushen/rushen naar het volgende punt. En tanks volgen nu ook dat lege veld over en durven base weer te verlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redje
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:43:
Hoewel ik het er mee eens ben dat het 4 btk zou moeten zijn bij 600 rpm, staat juist deze aanpassing weer haaks op wat ze min of meer claimden te willen bereiken. Vooral omdat de semi automatische wapens op afstanden aantoonbaar slechter zijn dan de STG, is het allemaal erg raar met elkaar te rijmen.
Ik ben voor een TTK verhoging, maar over de uitvoering was niet goed nagedacht.

De STG44 was best in balans vergeleken met een bv. Type 100.
Met de hotfix is hij close range beter, terwijl dat juist niet de effective range zou moeten zijn.
Ook de Sturmgewehr 1-5 krijgt een flinke boost terwijl deze ook prima mee kon komen,
Dat is een beetje fanboys (die het hardst schreeuwen) tevreden houden en je eigen visie (zover die er was) overboord gooien.

Ik ben niet gebonden aan een bepaald wapen (of klasse) en kies wat op dat moment goed (qua patch) is en juist is in die situatie (gamemode, map, doel).
Blijkbaar willen de meeste spelers een go-to wapen en verder niet hoeven na te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Redje schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:30:
[...]
Ik ben niet gebonden aan een bepaald wapen (of klasse) en kies wat op dat moment goed (qua patch) is en juist is in die situatie (gamemode, map, doel).
Inderdaad maar daar heb je dus geen tig wapens per klasse voor nodig.
Blijkbaar willen de meeste spelers een go-to wapen en verder niet hoeven na te denken.
Al die unlocks zijn klinkklare onzin. Tig wapens per klasse heeft nul zin.

Uiteindelijk zijn er altijd een paar wapens die er bovenuit steken en daar loopt iedereen dan mee. Dus waarom zou je nadenken over iets wat geen zin heeft.

Al die unlocks en dat idiote wezenloze gegrind is goed voor Dice omdat het afleidt van alle rot die inmiddels in de core vd game zit.

Het is makkelijker een nieuw pistooltje toe te voegen dan een game goed ontwerpen en tunen zodat je er zo in op gaat dat je er niet eens aan toe komt om aan andere wapens te denken.

BF1942 en BF2 helemaal grijsgespeeld, nooit gedacht "had ik maar meer wapens". Elke klasse had duidelijke voor en nadelen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redje
Help!!!! schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:25:
[...]

Inderdaad maar daar heb je dus geen tig wapens per klasse voor nodig.

[...]

Al die unlocks zijn klinkklare onzin. Tig wapens per klasse heeft nul zin.

Uiteindelijk zijn er altijd een paar wapens die er bovenuit steken en daar loopt iedereen dan mee. Dus waarom zou je nadenken over iets wat geen zin heeft.

Al die unlocks en dat idiote wezenloze gegrind is goed voor Dice omdat het afleidt van alle rot die inmiddels in de core vd game zit.

Het is makkelijker een nieuw pistooltje toe te voegen dan een game goed ontwerpen en tunen zodat je er zo in op gaat dat je er niet eens aan toe komt om aan andere wapens te denken.

BF1942 en BF2 helemaal grijsgespeeld, nooit gedacht "had ik maar meer wapens". Elke klasse had duidelijke voor en nadelen.
Dus moet je nadenken voor je een klasse koos :)
De medic heeft nu een close range SMG, medium SMG, een sniper, te veel opties binnen één klasse, idd mede door het pushen van unlocks en zooi.
Het was met BF1942 en BF2 gewoon lekker simpel, koos je een medic dan moest je anders spelen.
Niemand klaagde dat de SMG niet goed was voor long range, dat was een bewuste keuze.

Het gaat uiteindelijk om de balans tussen de klassen en de wapens binnen deze klasse.
Als de assault het beste wapen uit de game heeft waarom zou je dan iets anders gaan spelen.
Als de medic wapens heeft voor alle omstandigheden en ook nog eens jezelf kan healen waarom dan een andere klasse spelen.

Juist de beperking zorgt dat je gaat kiezen en dat vind persoonlijk leuker dan dat de klassen niet veel verschillen buiten de gadgets.
De huidige update zorgt voor meer verschil maar de aankomende hotfix brengt het weer bij elkaar.
Dice weet het blijkbaar ook niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Good old times met de recon klasse en C4 dat mis ik af en toe echt!

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:24
Ik heb op de nieuwe Pacific maps toch echt een veel slechtere performance dan op de classic maps, ik vroeg me af: hebben meer mensen hier last van?
Verder is het helemaal dramatisch zodra vliegtuigen langsscheren in beeld, dan sta ik soms gewoon even vast.

Ik heb momenteel een AMD 2700X i.c.m. een niet-super RTX 2070 en speel op WQHD resolutie met veel settings op medium, en lage ray tracing aan. Ik vraag me sterk af wat het meeste zou helpen als upgrade:
-de AMD 2700X upgraden naar bijv. een 3900X, als het een CPU issue is. Of:
-de RTX2070 vervangen voor een RTX 2080 Super, dit zou zo'n 25% meer FPS moeten opleveren. Een RTX 2080 Ti vind ik echt te gek qua prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jorn1986 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:43:
Ik heb op de nieuwe Pacific maps toch echt een veel slechtere performance dan op de classic maps, ik vroeg me af: hebben meer mensen hier last van?
Verder is het helemaal dramatisch zodra vliegtuigen langsscheren in beeld, dan sta ik soms gewoon even vast.

Ik heb momenteel een AMD 2700X i.c.m. een niet-super RTX 2070 en speel op WQHD resolutie met veel settings op medium, en lage ray tracing aan. Ik vraag me sterk af wat het meeste zou helpen als upgrade:
-de AMD 2700X upgraden naar bijv. een 3900X, als het een CPU issue is. Of:
-de RTX2070 vervangen voor een RTX 2080 Super, dit zou zo'n 25% meer FPS moeten opleveren. Een RTX 2080 Ti vind ik echt te gek qua prijs.
Zet dat eens uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Ik vind dat toch grafisch een enorm verschil in een aantal maps. Het voelt echt aan opeens als een "dode" spelwereld zonder ray tracing. Ik vond de weerspiegelingen in water en glas e.d. echt veel toevoegen.
Qua performance scheelt het enorm. Ik denk dat ik CPU daarbij wel kan uitsluiten en dat het de RTX-kaart is.

Zou een RTX 2080 Super er ook zoveel moeite mee hebben? Anders is het toch beklagenswaardig dat ze bij DICE dit niet verder kunnen optimaliseren voor de huidige RTX-kaartjes?

EDIT:
Afbeeldingslocatie: https://static.techspot.com/articles-info/1934/images/1.png
Het zou van ongeveer 60 naar 76 fps gaan blijkbaar. Toch een vooruitgang van 26,7% .
Maar hoe zou de online ervaring daarmee zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Jorn1986 op 14-12-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Jorn1986 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:57:
[...]

Ik vind dat toch grafisch een enorm verschil in een aantal maps. Het voelt echt aan opeens als een "dode" spelwereld zonder ray tracing. Ik vond de weerspiegelingen in water en glas e.d. echt veel toevoegen.
Qua performance scheelt het enorm. Ik denk dat ik CPU daarbij wel kan uitsluiten en dat het de RTX-kaart is.

Zou een RTX 2080 Super er ook zoveel moeite mee hebben? Anders is het toch beklagenswaardig dat ze bij DICE dit niet verder kunnen optimaliseren voor de huidige RTX-kaartjes?

EDIT:
[Afbeelding]
Het zou van ongeveer 60 naar 76 fps gaan blijkbaar. Toch een vooruitgang van 26,7% .
i6700k en 2080S hier. Bepaalde maps in gedachten? Kan wel even een stukje opnemen met fps counter aan en low ray tracing. (heb het uit staan geloof ik)

Oh, zit nog wel eventjes op 1080p

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
steveman schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:10:
[...]

i6700k en 2080S hier. Bepaalde maps in gedachten? Kan wel even een stukje opnemen met fps counter aan en low ray tracing. (heb het uit staan geloof ik)

Oh, zit nog wel eventjes op 1080p
Bepaalde stukjes bij het vliegveld en de ammo depots op Wake Island bijvoorbeeld, zeker bij veel vliegtuigen in de lucht, veel explosies van een aantal ammo depots en veel concentratie van grondtroepen heb ik stotteringen.

Mocht je een filmpje willen opnemen; ben benieuwd hoe jij dat ervaart. Je wilt op sommige momenten echt geen hickup hebben anders kan het soms fataal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jorn1986 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:57:
[...]

Een Titan RTX van $2500 heeft er nog serieuze moeite mee. Het heeft voor de verandering ook eens helemaal niks met DICE te maken. De hardware op de RTX videokaarten komt simpelweg niet eens in de buurt van de vereisten voor enige serieuze realtime ray tracing. Wat Nvidia doet met RTX zijn wat simpele reflecties die ook nog eens grotendeels niet ray traced zijn, maar kunstmatig opgebouwd aan de hand van een paar rays en heel veel "denoising". Zie: https://www.techpowerup.c...e-rtx-architecture/6.html
EDIT:
[Afbeelding]
Slecht omdat ze allemaal de singleplayer benchmarken en voor Battlefield games geld al tig jaar dat de multiplayer een stuk zwaarder is. Verder sloopt DICE zo ongeveer elke patch wel de DX12 implementatie voor AMD of Nvidia. Het wisselt, geen idee hoe het met de huidige patch is aangezien ik DX12 heb opgegeven met mijn RX5700XT. Je kan ook enorme framedrops en stutteringen krijgen als je weer aan de beurt bent. Zet het uit en ga geen honderden euro's verspillen aan iets najagen dat je toch niet kan krijgen. Een RTX2080S met RTX on zal alsnog een matige ervaring opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:50:
Zet het uit en ga geen honderden euro's verspillen aan iets najagen dat je toch niet kan krijgen. Een RTX2080S met RTX on zal alsnog een matige ervaring opleveren.
Aha, bedankt voor je antwoord. Voorlopig zet ik DXRR dan maar uit.

Dan maar weer wachten op de volgende generatie RTX-kaarten van NVidia, ik hoop dat ze daar het aantal ray tracing cores in gaan verdubbelen, of flinke verbeteringen hierin gaan aanbrengen.
Verder hoop ik dat AMD in het top segment een keer serieuze concurrentie kan neerzetten voor bijvoorbeeld NVidia's RTX 2080 Ti, zodat de prijzen wat normaler zullen gaan worden. Zonder concurrentie blijft dat ding 1100+ euro. Daar kocht ik vroeger een complete PC voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jorn1986 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:57:
[...]

Aha, bedankt voor je antwoord. Voorlopig zet ik DXRR dan maar uit.

Dan maar weer wachten op de volgende generatie RTX-kaarten van NVidia, ik hoop dat ze daar het aantal ray tracing cores in gaan verdubbelen, of flinke verbeteringen hierin gaan aanbrengen.
Verder hoop ik dat AMD in het top segment een keer serieuze concurrentie kan neerzetten voor bijvoorbeeld NVidia's RTX 2080 Ti, zodat de prijzen wat normaler zullen gaan worden. Zonder concurrentie blijft dat ding 1100+ euro.
Oh Nvidia zal zeker zwaarder moeten inzetten, maar of je het wil kopen is een tweede...
Het hele merk draait nu om RTX dus ze moeten wel. Het probleem is alleen dat RTX een gesloten standaard is en Nvidia only API bovenop de DX12 DXR standaard. Microsoft heeft die open standaard gecreëerd en raad eens wie de GPU ontwikkeld heeft voor de volgende generatie Xbox? In 2018 kon je eigenlijk al raden dat AMD aan een ray tracing capable GPU werkte, voor Microsoft. Immers doet AMD graag dit soort ontwikkelwerk en Microsoft is al tijden een klant. Sony lekte eerder uit en dat was ook geen verrassing aangezien de huidige CEO van AMD, ooit de Cell processor mede heeft ontwikkeld voor de PS3 en Sony voor de PS4 ook naar AMD ging. Verder zou ik voorlopig helemaal niks kopen qua videokaarten. In ieder geval niet tot na de lancering van de PS5 en Xbox Series X. Beide lijken naast de zo goed als bevestigde 8c Zen 2 CPU's ook krachtigere RDNA2 GPU's te hebben dan de RX5700XT, met ray tracing hardware. Ik zou absoluut niet verbaast zijn als de hardware implementatie van de consoles ook haar weg gaat vinden naar de PC onder Microsoft haar open DX12 DXR standaard. Dat zou dan je ray tracing standaard worden en of de RTX hardware van Nvidia dat gaat ondersteunen is uiterst twijfelachtig. Dat zou RTX zomaar de nek om kunnen gaan draaien. Niet dat RTX echt een succes is. Veel te weinig titels en dat komt omdat Nvidia alweer een gesloten standaard moest introduceren die game developers niet willen implementeren. Ze hebben er geen controle over, kunnen niet optimaliseren en het is voor een klein deel van de markt.

Maar de geruchten en schattingen van die chips lopen uiteen van in ieder geval krachtiger dan de RX5700XT, krachtiger dan RTX2080S niveau tot nog meer, in een console. :P
Komt dus nog een laag console specifieke optimalisatie overheen. Dat moet je zeker ook niet onderschatten. Daar zit je dan in eind 2020 met je superdeluxe gaming PC, gereduceerd tot zwakker dan een console en dan mis je de optimalisaties ook nog eens.

Je hebt nu een RTX2070 en dat is ruim afdoende tot minstens eind 2020. Hou je geld op je bankrekening, wacht op de sh*tstorm dat mensen met hun glorieuze gaming PC's opeens console ports niet meer kunnen spelen op ultra en dat alles wel extreem slecht geoptimaliseerd moet zijn (its not) en dan kijk je weer rond naar wat beide kampen bieden. ;)

Maar dit lijkt me offtopic genoeg. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Jorn1986 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:16:
[...]

Bepaalde stukjes bij het vliegveld en de ammo depots op Wake Island bijvoorbeeld, zeker bij veel vliegtuigen in de lucht, veel explosies van een aantal ammo depots en veel concentratie van grondtroepen heb ik stotteringen.

Mocht je een filmpje willen opnemen; ben benieuwd hoe jij dat ervaart. Je wilt op sommige momenten echt geen hickup hebben anders kan het soms fataal worden.
Off

Low

Hmm trouwens, terwijl het scherm al wit wordt aan het einde van de ronde kun je nog wel kills maken... M'n detector kwam er een te kort, zoeken... zoeken... Niks gevonden. Maar de eindigde dus voor me met dat ik nog op iemand schoot. Teller was opeens hoger sinds vorige keer dat scoreboard in beeld was, zonder een bevestiging.

[ Voor 19% gewijzigd door steveman op 15-12-2019 02:32 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen komt de patch met de nieuwe stats en bugfixes :)

https://www.reddit.com/r/...ield_v_update_522_hotfix/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Helaas geen tank nerfs...

Laatst potje waarin ik een LTV had (en 24-0 eindigde, oké uiteindelijk tank van tegenstanders moeten stelen, maar dat was enkel omdat ik mijn LTV had vastgereden in een AA bak). Twee keer niet opgelet, waardoor tegenstander van achter naar me toe liep en dynamiet erop deed. Het resultaat? Ik moest quick repair drukken, even gas geven, turret draaien, en dader doodschieten.

Kom op, als ik zo'n fout maak door zelfs met iets waarbij er een 3rd person view is nog steeds zonder enige backup iemand dynamiet op me laat gooien, dan hoor ik gewoon dood te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Zojuist een meesterlijk potje gehad met wat mede GOTters op wake island breakthrough. We gingen roemloos ten onder tot aan de laatste vlag. 425 tickets te gaan en dat tegenhouden. Lekker teamwork, de vlag goed verdedigd. Heb uiteindelijk drie v1’s kunnen gooien met een mooie score bij de tweede v1 (2850 punten kunnen harken) dan voel je wel voldoening bij een potje waar je aan de bak moet.

Mannen bedankt weer! Ondanks de 5.2 patch was dit wel een leuke ronde!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
Sissors schreef op zondag 15 december 2019 @ 20:46:

Laatst potje waarin ik een LTV had (en 24-0 eindigde, oké uiteindelijk tank van tegenstanders moeten stelen, maar dat was enkel omdat ik mijn LTV had vastgereden in een AA bak). Twee keer niet opgelet, waardoor tegenstander van achter naar me toe liep en dynamiet erop deed. Het resultaat? Ik moest quick repair drukken, even gas geven, turret draaien, en dader doodschieten.

Kom op, als ik zo'n fout maak door zelfs met iets waarbij er een 3rd person view is nog steeds zonder enige backup iemand dynamiet op me laat gooien, dan hoor ik gewoon dood te zijn.
Dan kreeg je maar één dynamiet bundel op je tank denk ik? Als je er 3 doet, zeker aan de achterkant, is een LTV gelijk kapot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb zelfs voor de nerf tanks 3x dynamiet zien overleven, dus dat kan nog steeds. Al zou het wel kunnen dat LTV dat niet kan, niet de meest zware tank natuurlijk. Maar ik vermoed dat ze gespawnd waren zonder eerst ammo erbij te halen, dus 2x dynamiet + panzerfaust / PIAT op mijn achterkant, wat niet genoeg is om een tank kapot te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hey, de hotfix is live, kennelijk. Aldus Westie

[ Voor 36% gewijzigd door steveman op 16-12-2019 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

loewie1984 schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:12:
Zojuist een meesterlijk potje gehad met wat mede GOTters op wake island breakthrough. We gingen roemloos ten onder tot aan de laatste vlag. 425 tickets te gaan en dat tegenhouden. Lekker teamwork, de vlag goed verdedigd. Heb uiteindelijk drie v1’s kunnen gooien met een mooie score bij de tweede v1 (2850 punten kunnen harken) dan voel je wel voldoening bij een potje waar je aan de bak moet.

Mannen bedankt weer! Ondanks de 5.2 patch was dit wel een leuke ronde!
Ik zit de laatste maanden eigenlijk steeds in mijn uppie te knallen. :'( 8) Is er een plek om te 'verzamelen'? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireFrl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:31
Je kan je hier bij het Battlefield platoon aanmelden, tevens staat er in dat topic een link naar de Discord server.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 09:23

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Kijk, dit is nou een leuk filmpje.

qua vergelijkingen #iedereenweerterugnaarBF1!!

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Daarom speel ik dus BF1 ;)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Net alsof een lage TTK altijd beter is.
BFBC2 had een hoge TTK en wordt door iedereen geprezen.
Sommige AR's hadden 12.5 damage max, dus 8 kogels close range!
En nu gaat men huilen als de STG 1 kogel meer nodig heeft 8)7

BF1 heeft ook meer single shot wapens en je moet wel degelijk beter mikken, ipv. spray and pray.
In BFV gebeurt er soms zoveel, als je dan opeens op de grond ligt en je hebt geen idee is dat frustrerend.

Van mij part krijgen alle wapens een bak recoil or zijn minder accuraat op range.
De TTK blijft dan gelijk maar toch ben je minder snel dood door random fire, het is nu net te simpel.
Of de drop-off moet minder zijn maar meer kogels close range.

BFV is meer CoD en is zijn BF identiteit kwijt imho, het is te serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Redje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:32:
Net alsof een lage TTK altijd beter is.
BFBC2 had een hoge TTK en wordt door iedereen geprezen.
Een lage TTK is zeker niet altijd beter, maar als je een jaar lang een spel speelt die een bepaalde "feel" heeft qua 1) weapon balance en 2) TTD/TTK verhoudingen, dan is het gewoon ongelooflijk zuur als ze dan een nieuw model implementeren van damage range én dropoff bij bijna álle wapens die deze 2 punten totaal "om zeep" helpen, dan is dat op zijn zachtst gezegd frustrerend te noemen. Dan heb ik het niet eens over de muscle-memory die je voor een game hebt opgebouwd.
Dat is nu gebeurd bij BF5 (en inmiddels voor een klein deel weer "terug" is gedraaid), waardoor BF1 - wat eerst ook vaak teveel kritiek kreeg op de langzame TTK - nu weer terug op de radar staat, omdat het qua feel wél stabiel is.
Dus ik geef je absoluut gelijk dat een lage TTK niet altijd beter is, maar ik denk dat TTK ook vaak als het drieletterige woord genoemd wordt om samen te vatten of iets beter of slechter aanvoelt dan voorheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-08 11:21
Sissors schreef op zondag 15 december 2019 @ 20:46:

Of gewoon iets doen aan die panzerfaust die nu maar 12 dmg geeft op de zwakke punten van de tanks. Op zich vind ik het wel vet zoveel tanks op bijvoorbeeld Wake Island, maar je moet er wel iets tegenover zetten. Geef dan de tegenstander ook een x aantal tanks of maak de gadgets more useful, zoals de panzerfaust, want dat ding slaat nu nergens meer op.

Hetzelfde geld overigens voor de fliegerfaust. Van een prima anti aircraft gadget naar een totaal nutteloze gadget. Een klein beetje nerfen had geen kwaad gekund maar nu heb je er helemaal niets aan.

Als je nu een tank wilt vernietigen kan het nog wel in je 1-tje maar je moet erg veel geluk hebben om dichtbij genoeg te komen. 3x sticky dynamite, 1x tank bundle en 1 panzerfaust zorgt er voor dat een tank opgeblazen wordt 8)

[ Voor 8% gewijzigd door freak-me-baby op 18-12-2019 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
vanavond was weer dik kak. Als bij de tegenstander twee vliegtuigen de ranglijst aanvoeren dan weet je hoe laat het is. DICE heeft het echt niet begrepen. De M1 is ook geen klap meer waard. Ik kan me er zo over opfokken maar het heeft allemaal geen zin. Jammer van dit spelbederf

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpitfireFrl
freak-me-baby schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:02:
Hetzelfde geld overigens voor de fliegerfaust. Van een prima anti aircraft gadget naar een totaal nutteloze gadget. Een klein beetje nerfen had geen kwaad gekund maar nu heb je er helemaal niets aan.
Sorry hoor, maar ik kan er niet tegen dat mensen klinkklare onzin uit zitten te kramen. Zoals al vaker in dit topic vermeld, doet de fliegerfaust nog steeds max. 90 damage op een vliegtuig (net als voor de update). (Nou, dat is me toch even waardeloos, je kan geen vliegtuig meer uit de lucht schieten, totaal nutteloos wapen... OMFG)

Afgelopen weekend ook weer met mede GOTters op Pacific Storm genoeg vliegtuigen uit de lucht geknald, je hoeft maar met z'n tweeën te zijn (net als voor de update).

Ik krijg het idee dat er hier mensen zijn die denken dat ze voor de update in hun eentje, met 1 schot, vliegtuigen uit de lucht knalden. Als dat gebeurde dan was het vliegtuig al geraakt door iemand anders en dat is na de update niet anders. Je hebt nu 2 projectielen per schot i.p.v. 3, je moet na de update wat beter richten. Maar als je dit wapen nu nutteloos vindt, dan zit het probleem toch echt achter jouw monitor.

• Sissors
  • Niet online
Nou voor de update kon je prima in je eentje vliegtuigen neerhalen volgens mij. Het maakt toch nogal wat uit of je twee of drie projectielen afschiet?

Dat gezegd ben ik het ermee eens dat fliegerfaust nerf me meevalt, een vliegtuig die recht op een objective afkomt waar jij staat leert dat heel snel af. Het grotere probleem is voor mij altijd dat goede piloten wel leuk hun K/D spekken, maar nou niet zoveel invloed hebben op een potje. Vijandelijke tanks zijn voor verdediging van een objective een veel groter probleem, en dus kan ik geen fliegerfaust kiezen want ik heb al anti-tank wapens nodig. En met hoe zwaar die generfed zijn kan je nooit teveel anti-tank wapens hebben als team.

• Tankiej
loewie1984 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:49:
vanavond was weer dik kak. Als bij de tegenstander twee vliegtuigen de ranglijst aanvoeren dan weet je hoe laat het is. DICE heeft het echt niet begrepen. De M1 is ook geen klap meer waard. Ik kan me er zo over opfokken maar het heeft allemaal geen zin. Jammer van dit spelbederf
Moet je er eigenlijk ook wel bij zeggen dat (bijna) niemand iets tegen de vliegtuigen deed. Totdat er eindelijk mensen een beetje samen gingen werken tegen de vliegtuigen, nadat er meerdere keren op discord aangegeven/gevraagd was dat je dan even met z'n tweeën (of voor meer kans, met meer meer man) met een fliegerfaust klaar moest gaan staan. Toen waren ze ook gelijk allebei dood.
Als er telkens maar één iemand is die met z'n fliegerfaust gaat staan, dan gaan die vliegtuigen niet kapot inderdaad, en kunnen ze lekker kills blijven maken :)

• loewie1984
^^ tuurlijk maar het is wel weer de GOT squad die er dan wat aan doet. Die andere 20 spelers in de server doen er niets tegen.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Voelt 't inmiddels weer beter aan met die 5.2.2 patch, of is het nog steeds balle? Kep me afgelopen zaterdag geamuseerd met BF1. Ribeyrolles alles raak, gewehr M95 alles raak, Mondragon Sniper en Selbstlader 1916 Marksman weer super om mee te spelen. Fedorov ook weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Ik zou lekker weg blijven. Ga vanavond ook weer BF1 spelen want dit is niet goed voor je stressniveau.
Als BFV nu eens infantery only mogelijk was...

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 22:13
loewie1984 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:54:
Ik zou lekker weg blijven. Ga vanavond ook weer BF1 spelen want dit is niet goed voor je stressniveau.
Als BFV nu eens infantery only mogelijk was...
Ja dat was dus mogelijk met Conquest Grind... Die was een paar weekenden geleden actief, maar nu niet meer :(
Ik mis Conquest Grind :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpitfireFrl
Sissors schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:54:
Nou voor de update kon je prima in je eentje vliegtuigen neerhalen volgens mij. Het maakt toch nogal wat uit of je twee of drie projectielen afschiet?
Nee dus, maximaal 90 damage voor en na de update. Voor en na de update moet je een vliegtuig dus minstens met 2 schoten raken.

Even de wijzigingen opgezocht van de fliegerfaust in de 5.2 update:
  • Increased Fliegerfaust's projectile lifespan to 3s from 1.5s (meaning that the projectile will now travel up to 600m instead of 300m).
  • The Fliegerfaust now fires 2 salvos of rockets instead of 3 and the delay between bursts has been increased accordingly.
  • Somewhat reduced how close to the airplane a Fliegerfaust projectile needs to be in order to detonate. This means players will have to correctly predict plane trajectories and be more accurate inorder to deal consistent high damage to a plane.
  • Reduced Fliegerfaust's accuracy when hip-firing.
Dus ja, na de update moet je wat beter mikken. Nee, de fleigerfaust doet niet minder damage, max. 90 damage zoals ik zelf heb ervaren.

Hopelijk is het nu over met het gezeik dat de fliegerfaust een nutteloos wapen is geworden na de 5.2 update en mensen hem gewoon gebruiken als het nodig is.

• Tankiej
loewie1984 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:01:
^^ tuurlijk maar het is wel weer de GOT squad die er dan wat aan doet. Die andere 20 spelers in de server doen er niets tegen.
Klopt, maar dat is al jaren zo en bij heel veel games. Dat is niet uniek voor BFV en dit moment volgens mij :P
Deathchant schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:52:
Voelt 't inmiddels weer beter aan met die 5.2.2 patch, of is het nog steeds balle? Kep me afgelopen zaterdag geamuseerd met BF1. Ribeyrolles alles raak, gewehr M95 alles raak, Mondragon Sniper en Selbstlader 1916 Marksman weer super om mee te spelen. Fedorov ook weer :)
Ik vond het gisteravond wel lekker gaan. Maar ik ben misschien ook niet 'pro' genoeg om de verschillen echt te merken. Ik heb sowieso m'n minder goede en goede dagen :+
Het gebeurt ook wel eens heel soms dat je een vliegtuig raakt, precies op het moment dat ie nét zn bommen laat vallen. Dan heb je m wel in 1x :D

• CHKYBSTRD
foutief

[ Voor 99% gewijzigd door CHKYBSTRD op 19-12-2019 16:10 ]

Max Damage is niet veranderd, alleen de hoeveelheid rockets per salvo. Eerst was t 3+3+3, nu 4+5. 10 damage per rocket.

• CHKYBSTRD
poor Leno schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:32:
[...]

Max Damage is niet veranderd, alleen de hoeveelheid rockets per salvo. Eerst was t 3+3+3, nu 4+5. 10 damage per rocket.
Ja ik had het elders al gelezen maar bedankt voor de reactie. :P

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Vliegtuigen in de pacific maps zijn wel teleurstellend in air to air, air to ground is best prima. De vliegtuigen zijn zo gelijkwaardig dat je eigenlijk niet kan dogfighten, opties die je hebt is rondjes vliegen rond resupply voor oneindig leven en wachten tot de ander er genoeg van heeft of een teamgenoot je verlost, óf je vliegtuig stallen en hopen dat de ander niet zo slim is en tegen de grond knalt of je voorbij vliegt... wat eigenlijk nauwelijks gebeurd behalve bij mensen die één keer in de twee weken eens in een vliegtuig stappen. 9 van de 10 keer komt het er in scenario 2 op neer dat je dood bent of seppuku pleegt om de andere piloot geen kill te geven. Erg jammer.

Wat dan wél mooi is als je vliegt is dat bijna niemand meer de fliegerfaust gebruikt, en als je dan toch geraakt word het over het algemeen niet meer voor de volle 90 damage is, plus dat je nu makkelijker ook het tweede salvo kan ontwijken. Natuurlijk weer irritant als je op de grond aan het klooien bent en het andere team heeft een goede piloot, die krijg je niet meer zo makkelijk uit de lucht.

En ik heb nog steeds constant dat de game blijft hangen, ik zie iedereen op de plaats rennen voor een paar seconden en krijg dan de melding dat ik disconnected ben. Ik heb gewoon prima internet, een ping van <20 en over het algemeen heb ik als dit gebeurd ook niet de netwerk icoontjes rechts in beeld. BF V blijft de enige game waar dit soort rare netwerk problemen bestaan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paul-G schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:33:
Vliegtuigen in de pacific maps zijn wel teleurstellend in air to air, air to ground is best prima. De vliegtuigen zijn zo gelijkwaardig dat je eigenlijk niet kan dogfighten
Dan moet je de dogfighter versie nemen, beide kanten hebben die :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:32:
[...]
Je hebt nu een RTX2070 en dat is ruim afdoende tot minstens eind 2020. Hou je geld op je bankrekening, wacht op de sh*tstorm dat mensen met hun glorieuze gaming PC's opeens console ports niet meer kunnen spelen op ultra en dat alles wel extreem slecht geoptimaliseerd moet zijn (its not) en dan kijk je weer rond naar wat beide kampen bieden. ;)
Ik ga hier toch nog even op terugkomen: ik heb m'n processor een upgrade gegeven van een AMD Ryzen 7 2700X naar een AMD Ryzen 9 3900X, en guess what: Ray Tracing is toch wel degelijk erg CPU afhankelijk. Ik speel het nu op de volgende settings vloeiend met Ray Tracing na wat tweaken met de instellingen:
Basic settings:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vBSKwWMKhOmtcNcKyHwZPZxz/thumb.jpg
Advanced settings boven/onder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rskFSOzZ1VXirRIm8z62rDW2/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J8yw8B84LMGC64I3MyjYC9sZ/thumb.jpg

Draait nu dus prima met een RTX 2070. Mogelijk met een RTX 2080S/RTX 2080 Ti richting high mogelijk, maar ben voorlopig tevreden zo :)

EDIT: wellicht kan ook van invloed zijn dat het DDR4 van 2933 naar 3200 Mhz is gegaan in dit geval als invloed hierop.

[ Voor 4% gewijzigd door Jorn1986 op 22-12-2019 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jorn1986 schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:00:
[...]

Ik ga hier toch nog even op terugkomen: ik heb m'n processor een upgrade gegeven van een AMD Ryzen 7 2700X naar een AMD Ryzen 9 3900X, en guess what: Ray Tracing is toch wel degelijk erg CPU afhankelijk. Ik speel het nu op de volgende settings vloeiend met Ray Tracing na wat tweaken met de instellingen:
Basic settings:
[Afbeelding]
Advanced settings boven/onder:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Draait nu dus prima met een RTX 2070. Mogelijk met een RTX 2080S/RTX 2080 Ti richting high mogelijk, maar ben voorlopig tevreden zo :)

EDIT: wellicht kan ook van invloed zijn dat het DDR4 van 2933 naar 3200 Mhz is gegaan in dit geval als invloed hierop.
RTX draait op de GPU, niet de CPU. Maar het is bekend dat BF5 latency gevoelig is en Ryzen 3000 is juist daar een stuk beter in dan Ryzen 2000. Verder heb je nu vrijwel alle settings naar medium teruggezet en heb je RTX aangezet. Of dat nu zo slim is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
SpitfireFrl schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:02:
[...]

Nee dus, maximaal 90 damage voor en na de update. Voor en na de update moet je een vliegtuig dus minstens met 2 schoten raken.

Even de wijzigingen opgezocht van de fliegerfaust in de 5.2 update:
  • Increased Fliegerfaust's projectile lifespan to 3s from 1.5s (meaning that the projectile will now travel up to 600m instead of 300m).
  • The Fliegerfaust now fires 2 salvos of rockets instead of 3 and the delay between bursts has been increased accordingly.
  • Somewhat reduced how close to the airplane a Fliegerfaust projectile needs to be in order to detonate. This means players will have to correctly predict plane trajectories and be more accurate inorder to deal consistent high damage to a plane.
  • Reduced Fliegerfaust's accuracy when hip-firing.
Dus ja, na de update moet je wat beter mikken. Nee, de fleigerfaust doet niet minder damage, max. 90 damage zoals ik zelf heb ervaren.

Hopelijk is het nu over met het gezeik dat de fliegerfaust een nutteloos wapen is geworden na de 5.2 update en mensen hem gewoon gebruiken als het nodig is.
Er staat anders niks in die patch notes dat fliegerfaust damage omhoog is gegooid, wat uiteraard nodig is als hij 33% minder projectielen afschiet om evenveel damage totaal te doen. Ik ben het ermee eens dat fliegerfaust nog steeds prima is, nooit anders beweerd. Maar ik haal echt niet uit die patch notes dat ze niet generfed zijn. Nu doen ze 2x45 schade, ik lees iig niet uit de patch notes dat het eerst 3x30 was, en zo herinner ik het me ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik had BF V bij de pre-release gekocht, maar direct een refund gevraagd omdat het spel niet te harden was.

Is het spel inmiddels zo verbeterd dat het wel te spelen is? Eén van mijn grootste irritaties was dat je niet normaal kon spotten, kan dat nu wel? En zijn er meer BF V-servers/spelers actief dan dat er BF 1-servers/spelers zijn, of is BF V zo dood als een pier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Blaze85 schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:36:
Ik had BF V bij de pre-release gekocht, maar direct een refund gevraagd omdat het spel niet te harden was.

Is het spel inmiddels zo verbeterd dat het wel te spelen is? Eén van mijn grootste irritaties was dat je niet normaal kon spotten, kan dat nu wel? En zijn er meer BF V-servers/spelers actief dan dat er BF 1-servers/spelers zijn, of is BF V zo dood als een pier?
Spotten komt niet meer terug zoals je dat kende uit Bf3 en Bf1. Vind ik persoonlijk jammer op niet-hardcore servers.

Qua servers is Bf1 "doder" dan BfV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ossi schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:16:
[...]

Spotten komt niet meer terug zoals je dat kende uit Bf3 en Bf1. Vind ik persoonlijk jammer op niet-hardcore servers.

Qua servers is Bf1 "doder" dan BfV.
Bedankt voor de reactie. Maar waarom zie ik dan icons boven vijanden staan in recente BF V filmpjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Blaze85 schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:47:
[...]

Bedankt voor de reactie. Maar waarom zie ik dan icons boven vijanden staan in recente BF V filmpjes?
Dat zijn een soort persoonlijke spots van vijanden die binnen een bepaalde hoek en binnen een bepaalde afstand voor je zijn.

Dat is wat anders dan de klassieke spot. Die heb je alleen nog als recon met een spotting scope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Waarom doet DICE helemaal niets aan die fucking aimbot gasten die met 138 - 1 complete games verkrachten? Dit spel is echt kapot.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 10:51
jagermeister schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:15:
Waarom doet DICE helemaal niets aan die fucking aimbot gasten die met 138 - 1 complete games verkrachten? Dit spel is echt kapot.
Denk dat ze die ook gewoon als betalende spelers zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Pyramiden schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:30:
[...]

Denk dat ze die ook gewoon als betalende spelers zien.
Als je dit moet geloven dan doen ze er wel iets aan:

https://www.ea.com/nl-nl/...ti-cheat-in-battlefield-5

Maar daar is dus weinig van te merken.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wth
  • Laatst online: 11-08 10:46

wth

Hoe zit het eigenlijk met die flare's van een vijandelijk vliegtuig, word je dan gespot door het heel het vijandelijke team of alleen gespot door de squad waar de piloot in zit.
B.V een aantal rondjes van wake island wordt je soms de hele ronde gespot, lijkt me toch ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 22:17

Shabbaman

Got love?

wth schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:41:
Hoe zit het eigenlijk met die flare's van een vijandelijk vliegtuig, word je dan gespot door het heel het vijandelijke team of alleen gespot door de squad waar de piloot in zit.
B.V een aantal rondjes van wake island wordt je soms de hele ronde gespot, lijkt me toch ook niet de bedoeling.
Je kan die spotflares ook kapotschieten.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
wth schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:41:
Ja, je bent dan zichtbaar voor het hele vijandelijke team.
Shabbaman schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:55:
[...]

Je kan die spotflares ook kapotschieten.
De flares van de vliegtuigen kunnen zo hoog hangen dat je ze bijna niet kan zien, en ook moeilijk kapot kan maken.
Zou mooi zijn als ze in een volgende update daar iets aan doen. Dat ze dan niet zo hoog kunnen hangen en dus ook niet een groot deel van de map 'zichtbaar' maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ES335
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 19:09
Hoe gaan jullie om met slechte teams? Als ik dit spel opstart moet ik soms eerst 4 of 5 servers rondgaan eer ik in een team beland dat niet desastreus slecht is. Ik vind het niet erg om te verliezen maar soms kom je in teams terecht die echt NIKS uitvoeren. Het is zo demotiverend als je Breakthrough speelt als het aanvallende team en jij de enige bent die rookgranaten gebruikt en naar voren pusht terwijl de helft van je team op spawn met sniper rifles bezig is. Of je bent dan weer de enige die anti-tank explosieven gebruikt wat niet genoeg is in je eentje. Of de helft van je team is staat voor eeuwig vast in chokepoints waarin ze nooit en te nimmer avanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:46
ES335 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:30:
Hoe gaan jullie om met slechte teams? Als ik dit spel opstart moet ik soms eerst 4 of 5 servers rondgaan eer ik in een team beland dat niet desastreus slecht is. Ik vind het niet erg om te verliezen maar soms kom je in teams terecht die echt NIKS uitvoeren. Het is zo demotiverend als je Breakthrough speelt als het aanvallende team en jij de enige bent die rookgranaten gebruikt en naar voren pusht terwijl de helft van je team op spawn met sniper rifles bezig is. Of je bent dan weer de enige die anti-tank explosieven gebruikt wat niet genoeg is in je eentje. Of de helft van je team is staat voor eeuwig vast in chokepoints waarin ze nooit en te nimmer avanceren.
Tja, ik wacht meestal tot de ronde afgelopen is. Meestal gaat de helft van het team dan weg en komen er nieuwe spelers bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ES335 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:30:
Rage quit of wachten tot de ronde eindigt en dan hopen dat je halve team vertrekt. :P
Ik verlaat regelmatig servers meteen als ik zie dat de game pas een aantal minuten loopt en de eerste set al is gevallen of je iedereen op de traditionele sniperposities ziet zitten. Dan ben je vaak in een kansloos team gedumpt ter vervanging van iemand anders die het opgaf. Is niks aan. :)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Misschien wat OT maar goed filmpje over de teloorgang. Niks wat je al niet weet maar toch:

YouTube: The Decline of Gaming

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/06D9alKV7dJG1slQerpkeIyX/full.png

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:48
Help!!!! schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:37:
Misschien wat OT maar goed filmpje over de teloorgang. Niks wat je al niet weet maar toch:

YouTube: The Decline of Gaming

[Afbeelding]
Geen idee wat je hier nu mee wil aangeven ? :? Iets negatiefs over skins en micro transactions neem ik aan ?

Ik heb zelf geen enkele skin gekocht in BF5 sinds release en was dat ook niet van plan. Daarnaast gebruik ik ook geen enkele skin die ik unlocked heb op mijn wapens, nooit de moeite genomen ze "aan te zetten". Ik heb alleen mijn poppetjes de kleding gegeven die het meest in de gemiddelde omgeving opgaat om zo min mogelijk op te vallen. Niks gekocht allemaal door te spelen geunlocked en ik heb nooit het idee of gevoel gehad in battlefield ( 5 of voorgaande delen ) dat een andere speler een voordaal had ten opzichte van mij omdat hij/zij/het de portemonnee tevoorschijn heeft gehaald. En ik join servers in de server browser dus die matchmaking algoritmes boeien me ook niet.

Ik zie verder wel een hele hoop custom skins in servers dus blijkbaar verkoopt het goed, en nou prima toch ? Bedoel dat is allemaal geld dat door anderen in een spel gestopt wordt dat ik speel en dan hopelijk ten goede komt van de ontwikkeling en levensduur van dat spel. win win ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
BF5 maar weer eens aangeslingerd, wat in mijn herinnering prima draaide op DX12. Nu had ik constante grote stotters. In DX11 ging alles prima. Uiteindelijk mijn windows energieschema op topprestaties gezet en nu is het prima speelbaar in DX12. Toch ervaar ik nog steeds meer stotters dan in DX11.

Is het spel slechter geworden door patches? Ik draai met een i7 8700k en een RTX 2080. De stotters had/heb ik zowel met als zonder overclock van de 2080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb altijd al stotters gehad in DX12. Wel significant betere FPS, maar ook stotters. Dus draai gewoon lekker DX11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sj44k13 schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:39:
BF5 maar weer eens aangeslingerd, wat in mijn herinnering prima draaide op DX12. Nu had ik constante grote stotters. In DX11 ging alles prima. Uiteindelijk mijn windows energieschema op topprestaties gezet en nu is het prima speelbaar in DX12. Toch ervaar ik nog steeds meer stotters dan in DX11.

Is het spel slechter geworden door patches? Ik draai met een i7 8700k en een RTX 2080. De stotters had/heb ik zowel met als zonder overclock van de 2080.
DICE sloopt al sinds de launch steeds DX12 voor of AMD of Nvidia. Per patch kan het werken of stotteren. Gewoon DX11 gebruiken. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb een paar dagen terug een i9 9900K gekocht want ik had ook altijd stutters in Battlefield V en ik was daar een beetje klaar mee. Draaide nooit echt goed, terwijl mijn FPS wel prima was. Sowieso 150 fps. En dat liep dan voor geen meter. Oude systeem was een overclocked i7 6700K. Voor gamen op 60hz is dat een prima set, maar ik speel zelf op 240hz en daar is de hardware gewoon niet goed genoeg meer voor. Ik heb in de afgelopen maanden, echt van alles geprobeerd om het goed werkend te krijgen op mijn i7 maar niks mocht baten. frame times gelogged. Sneller geheugen gekocht. OC van de CPU en kaart af gehaald, er weer op gezet, drivers opnieuw installen, 1000 verschillende settings in de game en config gedaan, je kunt het zo gek niet bedenken en ik heb het geprobeerd. Niks werkte.

Nu dus de 9900K i9 op 5ghz en dat draait echt super. Geen gekke haperingen meer. Muis voelt nu eindelijk lekker vloeiend aan. Ben er echt blij mee!

Overigens een paar dagen terug ook op een i7 8700K gespeeld met een GTX 1080 en daar loopt het ook dikke prima op. Lijkt er op dat Battlefield dus het liefst iets meer cores wil zien dan een quad core die end of life is. Makes sense. Maar had toch gehoopt dat ik de game nog enigsinds kon spelen op mijn ouwe beestje. Ah well.

Dus voor wie van dat stoperige af wil komen en nog op een oudere quadcore zit: probeer eens een CPU met wat meer cores/threads. Ik denk dat je niet teleurgesteld raakt. Sowieso de 8700K doet het goed, maar ik denk dat een nieuwe generatie i5 met 6 cores het ook wel prima zal doen. Mijn jongere broer heeft zo'n systeem staan. Misschien daar eens op proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door DAMAGE op 30-12-2019 22:36 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
DAMAGE schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:33:
Ik heb een paar dagen terug een i9 9900K gekocht want ik had ook altijd stutters in Battlefield V en ik was daar een beetje klaar mee. Draaide nooit echt goed, terwijl mijn FPS wel prima was. Sowieso 150 fps. En dat liep dan voor geen meter. Oude systeem was een overclocked i7 6700K. Voor gamen op 60hz is dat een prima set, maar ik speel zelf op 240hz en daar is de hardware gewoon niet goed genoeg meer voor. Ik heb in de afgelopen maanden, echt van alles geprobeerd om het goed werkend te krijgen op mijn i7 maar niks mocht baten. frame times gelogged. Sneller geheugen gekocht. OC van de CPU en kaart af gehaald, er weer op gezet, drivers opnieuw installen, 1000 verschillende settings in de game en config gedaan, je kunt het zo gek niet bedenken en ik heb het geprobeerd. Niks werkte.

Nu dus de 9900K i9 op 5ghz en dat draait echt super. Geen gekke haperingen meer. Muis voelt nu eindelijk lekker vloeiend aan. Ben er echt blij mee!

Overigens een paar dagen terug ook op een i7 8700K gespeeld met een GTX 1080 en daar loopt het ook dikke prima op. Lijkt er op dat Battlefield dus het liefst iets meer cores wil zien dan een quad core die end of life is. Makes sense. Maar had toch gehoopt dat ik de game nog enigsinds kon spelen op mijn ouwe beestje. Ah well.

Dus voor wie van dat stoperige af wil komen en nog op een oudere quadcore zit: probeer eens een CPU met wat meer cores/threads. Ik denk dat je niet teleurgesteld raakt. Sowieso de 8700K doet het goed, maar ik denk dat een nieuwe generatie i5 met 6 cores het ook wel prima zal doen. Mijn jongere broer heeft zo'n systeem staan. Misschien daar eens op proberen.
Ligt er ook aan waar je deels genoegen mee neemt. Heb trial gedaan met mijn i7 980x OC met een gtx 1070 en loopt prima met hier en daar wat kleine tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:33
Sinds 2 updates geleden van de nvidea drivers loopt de game ook behoorlijk mank op mijn laptop. Daarvoor had ik wel eens last van stutters maar nu is het eigenlijk niet meer speelbaar.

Het gekke ervan is dat het de éne dag best oké is, terwijl het de andere dag voor geen hol loopt..

Ik spreek dan van een steady 45 fps, die plots dropt tot 8fps en daar even blijft hangen. Onspeelbaar dus..

Alles al geprobeerd, maar niets mag baten. Het zekere is dat het wel degelijk aan BFV ligt, aangezien in het verleden dus wel nog 'behoorlijk' heeft gewerkt.

Echt jammer, want ik speel het eigenlijk best graag.

Systeem:
Gtx1050TI
8gig ram
i7-7700hq CPU @2.8ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:57
Rubberen schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:29:
Sinds 2 updates geleden van de nvidea drivers loopt de game ook behoorlijk mank op mijn laptop. Daarvoor had ik wel eens last van stutters maar nu is het eigenlijk niet meer speelbaar.

Het gekke ervan is dat het de éne dag best oké is, terwijl het de andere dag voor geen hol loopt..

Ik spreek dan van een steady 45 fps, die plots dropt tot 8fps en daar even blijft hangen. Onspeelbaar dus..

Alles al geprobeerd, maar niets mag baten. Het zekere is dat het wel degelijk aan BFV ligt, aangezien in het verleden dus wel nog 'behoorlijk' heeft gewerkt.

Echt jammer, want ik speel het eigenlijk best graag.

Systeem:
Gtx1050TI
8gig ram
i7-7700hq CPU @2.8ghz
Best knap dat je hem überhaupt weet te draaien met die laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Die Type 2A ook 8)7
Een SMG met 1000/1200 RPM... als je dacht dat de Suomi sterk was.
Dice weet de balans altijd lekker te verstoren.

Altijd leuk als alle tegenstanders dat ding gebruiken en vervolgens mij uitmaken voor noob omdat ik een shotgun gebruik (was TDM). Ding is gewoon OP.
Volgend potje mijn gelijk bewezen door te eindigen met de meeste kills door de 2A te gebruiken.

Ik speel juist met alle guns, bij Medic en Recon heb ik nu alles bijna level 10.
Heb je een beetje je doel ook al weet je dat je niet de beste gun hebt.
Commando Carbine }:O

[ Voor 9% gewijzigd door Redje op 05-01-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik ben er wel blij mee. DICE verkloot eerst TTK en maakt Suomi nauwkeuriger, en dan introduceren ze nieuwe gun met nog hogere vuur rate dan een suomi, en een nauwkeurigheid die wat minder is.

Vermoedelijk ga ik hem uiteindelijk gebruiken met extended mag, maar ik ga toch eerst hogere vuursnelheid proberen. Bij dit wapen is het namelijk iig een optie gezien zijn 30 kogels standaard magazijn. De 20 kogels van de Suomi / Thompson is te weinig in standaard configuratie, dus je moet wel extended gebruiken, hier is het meer een optie.

Dat geklaag over shotguns begrijp ik niet, mijn inziens zijn ze nu misschien wel het zwakste dat ze ooit in een BF serie zijn geweest. De M30 schiet fatsoenlijk, maar ben je teveel aan het herladen. En los van de staat van shotguns zelf, hij heeft gewoon geen synergie bij support. Als recon zou hij prima samenwerken met zowel flares als spawn beacon. Als medic natuurlijk met self heal en algemeen je team oplappen. Als assault heb je nog een grenade launcher op zijn minst. Bij support heb je ammo waar je toch zat van hebt met een shotgun en AP mines, die niet echt synergie hebben met shotguns.

Overigens met de dichte begroeiing op sommige pacific maps is zo'n vlammenwerper wel ideaal om uit te vogelen waar een tegenstander zit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Sissors schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:46:
Ik ben er wel blij mee. DICE verkloot eerst TTK en maakt Suomi nauwkeuriger, en dan introduceren ze nieuwe gun met nog hogere vuur rate dan een suomi, en een nauwkeurigheid die wat minder is.

Vermoedelijk ga ik hem uiteindelijk gebruiken met extended mag, maar ik ga toch eerst hogere vuursnelheid proberen. Bij dit wapen is het namelijk iig een optie gezien zijn 30 kogels standaard magazijn. De 20 kogels van de Suomi / Thompson is te weinig in standaard configuratie, dus je moet wel extended gebruiken, hier is het meer een optie.
Ik vind het ook een prima gun, alleen in verhouding niet lekker in balans.
De Medic is al een beetje OP.

Met 1200 RPM zijn 30 kogels heel snel op :D
Ik gebruik hem met extended mag, het ding is echt een kanon. Operation Underground :+
Nadeel is dat iedereen er mee loopt omdat deze zo goed is.
Het is een beetje de STG44 van de Medic.
Dat geklaag over shotguns begrijp ik niet, mijn inziens zijn ze nu misschien wel het zwakste dat ze ooit in een BF serie zijn geweest. De M30 schiet fatsoenlijk, maar ben je teveel aan het herladen. En los van de staat van shotguns zelf, hij heeft gewoon geen synergie bij support. Als recon zou hij prima samenwerken met zowel flares als spawn beacon. Als medic natuurlijk met self heal en algemeen je team oplappen. Als assault heb je nog een grenade launcher op zijn minst. Bij support heb je ammo waar je toch zat van hebt met een shotgun en AP mines, die niet echt synergie hebben met shotguns.

Overigens met de dichte begroeiing op sommige pacific maps is zo'n vlammenwerper wel ideaal om uit te vogelen waar een tegenstander zit :P.
Je moet heel anders spelen omdat de shotgun alleen zeer close range is.
Frustrerend dat je als tegenstander met 1 shot dood bent maar je moet meer risico nemen.

Support is by far mijn minst gespeelde klasse.
De enige die nog niet op level 20 is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Redje schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:46:
[...]

Ik vind het ook een prima gun, alleen in verhouding niet lekker in balans.
De Medic is al een beetje OP.

Met 1200 RPM zijn 30 kogels heel snel op :D
Ik gebruik hem met extended mag, het ding is echt een kanon. Operation Underground :+
Nadeel is dat iedereen er mee loopt omdat deze zo goed is.
Het is een beetje de STG44 van de Medic.
STG44 is vooral goed dan weer omdat er verrassend weinig keuze is als assault. Enige alternatief is dat starter wapen (wat overigens imo best redelijk is, en niet zo anders als een STG44). Verder geen vergelijkbare full auto assault wapens. (Enige alternatief heeft te klein magazijn).
Overigens denk ik niet dat hij echt vergelijkbaar is met de STG44. Nu had ik nog geen unlocks, dus misschien is dat het verschil, maar de STG44 is een allround wapen. Dit wapen heeft toch wel belabberde nauwkeurigheid, een thompson is volgens mij significant beter om maps die meer open zijn.

Vorige week paar keer gelukt om echt perfect te flanken op underground. Bijvoorbeeld door spawn beacon van squad mate die achter de aanvallers stond. En toen erachter gekomen dat 50 kogels van een Suomi te beperkt was :P. Gewoon hele magazijn in een groep die bij elkaar staat schieten, 5 kills ofzo, en dan granaat erop, en dan nog steeds overlevenden die mij konden neerschieten :P.
[...]

Je moet heel anders spelen omdat de shotgun alleen zeer close range is.
Frustrerend dat je als tegenstander met 1 shot dood bent maar je moet meer risico nemen.

Support is by far mijn minst gespeelde klasse.
De enige die nog niet op level 20 is :D
Uiteraard, maar dat is vaak niet mogelijk. En dat is nog een reden waarom shotgun veel beter bij medics zou zijn: Lekker smoke kunnen neerleggen om daadwerkelijk dichtbij te kunnen komen. Ik speel weleens met shotguns voor de lol, en ben er ook niet slecht mee, maar overall voor je team ben je eigenlijk altijd beter af met een medic. Ook fatsoenlijke close range wapens en je kan reviven.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 06-01-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 11:33

HellBeast

Oh My GoT!

Sissors schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:08:
[...]

en dan nog steeds overlevenden die mij konden neerschieten :P.
Dat was ik! ;)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nog niet eerder zo'n klaus game gehad met bfv conquest :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PQgxcyk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 23:39

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb dit al een aantal keer meegemaakt (of met een verschil van 10 tickets ofzo). Eigenlijk is het vaak dat je of kei hard geraped wordt (of je zit in het rapende team), of het is vaak erg close :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:19

marapuru

db.

Leuk man. Die anti-cheat.

Dit soort gasten: https://battlefieldtracke.../origin/1337Ford/overview

Level 16, een KD van 5.25. En mij over de hele map in 1 keer spotten. Recht op mij aflopen en afknallen. Rot op, ga weg.

Wanneer gaat Dice nou eens serieus aan de slag met anti cheat. Het is echt te belachelijk voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
marapuru schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:52:
Leuk man. Die anti-cheat.

Dit soort gasten: https://battlefieldtracke.../origin/1337Ford/overview

Level 16, een KD van 5.25. En mij over de hele map in 1 keer spotten. Recht op mij aflopen en afknallen. Rot op, ga weg.

Wanneer gaat Dice nou eens serieus aan de slag met anti cheat. Het is echt te belachelijk voor woorden.
Dat is helaas nooit echt anders geweest :( Dat was met BF3 en BF1 net zo (degenen die ik online heb gedaan). Ik snap ook niet waarom het zo moeilijk is om het onmogelijk te maken, maar ik ben ook geen game-ontwikkelaar.
Maar ik denk dat zolang game-files lokaal worden opgeslagen en niet in een server (a la Stadia), dat het probleem nooit helemaal weg gaat zijn.

Dit zijn de meer opvallende gevallen, maar je hebt natuurlijk ook nog vele cheaters die wat subtieler zijn en dus niet door de mand vallen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:26

LankHoar

Langharig tuig

steveman schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:27:
Nog niet eerder zo'n klaus game gehad met bfv conquest :D
[Afbeelding]
Ligt aan mij of zie ik het aantal tickets niet? :?

Zijn in ieder geval vaak de leukste potjes, die close calls. Of je nou wint of verliest ze zijn goed spannend.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Pagina: 1 ... 88 ... 92 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V