Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
User Interface

Komt er normaal automatisch op om up te daten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1951
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 20:18
Dank je wel.
Er komt helemaal niets om up te daten, blijf dat rare scherm met sparta enz krijgen.
Waar vind ik die UI update ??

[ Voor 82% gewijzigd door Wim1951 op 06-12-2019 02:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 18:39:
[...]

Je mist de gigantische nerf voor de toch al waardeloze SMG's. :')
Maar op deze manier is het heel erg duidelijk. Nu is de Gewehr 43 het beste wapen in de game want die lijkt geen nerf te hebben gekregen. Support is nu ook dood. Daar heeft DICE al goed op geanticipeerd door iedereen meer munitie te geven. d:)b :F
Nee joh, support is de #1 klasse nu. Immers heb je twee magazijnen nodig om iemand dood te schieten, dus heb je dan weer nieuwe munitie nodig.

Een teamgenoot beschreef het net als een airsoft simulator. Ik klaag niet vaak op patches, maar dit gaat echt nergens over.

Edit: En wut, ingame, dus ga geen patch notes doorspitten, maar zelfs anti-tank wapens hebben deze nerf gekregen? Overigens kwam ik er nu ook net achter dat medic vet sterk is! Twee keer iemand reviven en hele team van tegenstander is door de munitie heen.

[ Voor 15% gewijzigd door Sissors op 05-12-2019 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sissors schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:03:
[...]

Nee joh, support is de #1 klasse nu. Immers heb je twee magazijnen nodig om iemand dood te schieten, dus heb je dan weer nieuwe munitie nodig.

Een teamgenoot beschreef het net als een airsoft simulator. Ik klaag niet vaak op patches, maar dit gaat echt nergens over.
Goed punt. :P :')
Edit: En wut, ingame, dus ga geen patch notes doorspitten, maar zelfs anti-tank wapens hebben deze nerf gekregen? Overigens kwam ik er nu ook net achter dat medic vet sterk is! Twee keer iemand reviven en hele team van tegenstander is door de munitie heen.
Ze hebben de panzerfaust ook keihard generfd. Je moet op een hoek van 90 graden raken om nog iets te doen. Dat tweede, echt, DICE. ;(

[ Voor 33% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-12-2019 21:13 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik doe nu een 8 schade ofzo met panzerfaust, ook met wat gewoon goede treffers lijken. Dus 13 treffers nodig om een tank te vernietigen! Uiteraard met quick repair erbij zit je op 15-16 treffers nodig. En alsof dat nog niet erg genoeg is, zijn ammo resupply stations van 20 seconde naar 45 seconde refresh gegaan! Kom op zeg...

Genoeg twijfelachtige patches gezien van Dice, maar dit lijkt de eerste te zijn waarbij ik het gewoon opgeef tot ze het terugdraaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb het ook geprobeerd...
Wat ik het meest verdrietige vind is dat ondanks de TTK nerf, je nog steeds zo dood neervalt. TTD is nog steeds totale BS door super bullets en laat dat nu DICE haar doel zijn geweest, minder willekeurige TTD. Goed gedaan DICE. d:)b :')

Nou het was leuk, the pacific expansie, maar dag BF5. ;w

edit: _O-
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/fa6532n1cr241.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=de24a0ee3adc65d71686473a6741344fa8ed29af

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-12-2019 21:58 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Narvik was heel choppy net :S

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar er is ook iets goeds uit deze puinzooi gekomen. We hebben nieuwe menu thema dat wel zal bevallen. ;)

Het lijkt me dan ook veel beter om de game te starten en niet verder dan het menu te gaan. Is beter voor iedereen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Iedereen maakt er een drama van.
Je moet iets langer mikken, maar minder campers en meer ptfo.
Het is nu iets lastiger om multikills te maken omdat je ammo dan op is, maar je gaat zelf ook minder snel dood.

Enige bug die ik had was dat het report na de match niet meer wordt gesaved en dus geen XP kreeg.

Waarschijnlijk ben ik in de minderheid die het geen slechte update vind tot nu toe. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1951
Ik blijf dat rare scherm met id- sparta online krijgen.
Waar kan ik die UI update vinden, ik kan er niets aan veranderen.
Waardeloos is dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:25
Jammer dit weer, hier verliezen ze een hoop mensen mee.
Waar is het team achter bf 3 en 4?

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floks
  • Laatst online: 15-09 16:44
Wim1951 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 02:29:
Ik blijf dat rare scherm met id- sparta online krijgen.
Waar kan ik die UI update vinden, ik kan er niets aan veranderen.
Waardeloos is dit.
Was voor mij ook even puzzelen (speel op 3 schermen).

Als je de game opstart verschijnen achter een zoooi sparta teksten 2 knopjes, je moet de linker hebben, die download opnieuw je instellingen van je UI. Dan zou het opgelost moeten zijn.

Floksor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Redje schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:45:
Iedereen maakt er een drama van.
Je moet iets langer mikken, maar minder campers en meer ptfo.
Het is nu iets lastiger om multikills te maken omdat je ammo dan op is, maar je gaat zelf ook minder snel dood.
Daar kan ik me niet in vinden. Er is nu juist geen enkele reden om bijvoorbeeld te flanken, dus je kan net zo goed statisch ergens blijven staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Sissors schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 07:32:
[...]

Daar kan ik me niet in vinden. Er is nu juist geen enkele reden om bijvoorbeeld te flanken, dus je kan net zo goed statisch ergens blijven staan.
En ze hebben ze sniper rifles nauwelijks of niet generfd dacht ik dus campen wordt dan weer erg aantrekkelijk.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:25
Floks schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 07:24:
[...]

Als je de game opstart verschijnen achter een zoooi sparta teksten 2 knopjes, je moet de linker hebben, die download opnieuw je instellingen van je UI. Dan zou het opgelost moeten zijn.
Jep, dit is correct, was voor mij ook even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Wat een klote patch. Gisteravond een paar potjes gespeeld, aan de MMG's heb je geen zak meer. Wat mij opviel is dat er ineens ook heel veel gasten met de trench carbine lopen.
Hebben ze trouwens het aantal tanks dat kan spawnen op die Pacific eilanden map (Weet ff de naam niet) aangepast? Gisterenavond was ik Defender , en ik zag dat de attackers 5 of 6 tanks hadden 8)7 daar was echt geen beginnen aan!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Trouwens op de BF5 Reddit wordt altijd geklaagd dat er zoveel assaults zijn en dat tanks daardoor zinloos zijn. Is dat iets op de Amerikaanse servers ofzo? Want hier in Europa heb ik nog nooit bijzonder veel assaults gezien, en ben ik al blij als er één ander ook op tanks schiet. Om het er nog niet over te hebben dat ik een hoop meer tanks met 20:1 K/D ratios zie dan assaults daarmee.

Misschien vanavond nog maar met PIAT kijken, die schijnt wel wat betere damage te hebben tegen tank als Panzerfaust. En natuurlijk, zijn range is drie keer niks, maar gezien een panzerfaust toch geen schade doet maakt het ook weinig uit dat je op langere afstand iets kan raken.

[ Voor 26% gewijzigd door Sissors op 06-12-2019 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Sissors schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 07:32:
[...]
In je eentje een hele squad flanken was toch al een slecht idee.
Ik heb gister tdm, conquest en frontlines gepeeld en ik ondervond weinig hinder van de veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Het was toen een beter idee als nu. En wie zegt in je eentje? Met beetje geluk spawned er een squad genoot op je. En als het niet allemaal van dezelfde squad zijn, had je anders nog redelijke kans de medics dood te schieten. Nu ben je aan het herladen na je eerste kill (als ik mijn Thompson gebruik met 50 kogels magazijn, anders ben ik aan het herladen voor de eerste kill).

Eén potje frontlines met infanterie only wonnen we, en was saai omdat ik idioot veel kogels nodig had om iemand dood te krijgen. Tweede potje was met een tank, en hun tank commander was iets beter dus die wonnen, want het was zo goed als ondoenlijk een tank te vernietigen (en hun #1 schoot ik dwars doorheen met machinegeweer van een tank, dus of een cheater of bugs).

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 06-12-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1951
Floks schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 07:24:
[...]

Ja, het is gelukt.
Bedankt he !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 09:23

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Kennen jullie die zin??? Dice Please?? Ik zeg aanpassen naar Dice WTF!!!!!.
het is echt absurd wat er ingame nu gebeurt. Klein voorbeeldje.. de Breda.. die heeft een burst firing dinges van 4 kogels. door de aanpassing in de damage values heb je nu alleen 5 kogels nodig voor een kill. de burst modus is dus compleet buiten spel gezet hierdoor.
de fg-42.. die schiet alleen nog maar nerf raketjes denk ik. Het is haast niet meer mogelijk een 2 kills met 1 clip van 20 kogels te maken. En weten jullie dat dingetje over muscle memory? gooi dat ook maar uit het raam, want bijna alle wapens hebben opeens een ander recoil patroon. het plaatsen van de wapens binnen een aparte (niet ingame terug te vinden) subgroep is ronduit verschrikkelijk. een MMG die alleen maar dodelijk is binnen 15 meter? gebruiken als een sub-machine gun? TERWIJL JE MOET PRONEN OM TE KUNNEN RICHTEN!!!!! DICE WTF???
Als ik de reddits lees, dan is de core community op zijn zachts gezegd not amused. en eigenlijk zitten we weer in de zelfde situatie als vorig jaar rond kerst. Dice pusht een TTK update door waar niemand om heeft gevraagd. En dit jaar doen ze het zelfde, alleen noemen ze het anders. .. zo jammer

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Manny_Moare schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:59:
Kennen jullie die zin??? Dice Please?? Ik zeg aanpassen naar Dice WTF!!!!!.
het is echt absurd wat er ingame nu gebeurt. Klein voorbeeldje.. de Breda.. die heeft een burst firing dinges van 4 kogels. door de aanpassing in de damage values heb je nu alleen 5 kogels nodig voor een kill. de burst modus is dus compleet buiten spel gezet hierdoor.
de fg-42.. die schiet alleen nog maar nerf raketjes denk ik. Het is haast niet meer mogelijk een 2 kills met 1 clip van 20 kogels te maken. En weten jullie dat dingetje over muscle memory? gooi dat ook maar uit het raam, want bijna alle wapens hebben opeens een ander recoil patroon. het plaatsen van de wapens binnen een aparte (niet ingame terug te vinden) subgroep is ronduit verschrikkelijk. een MMG die alleen maar dodelijk is binnen 15 meter? gebruiken als een sub-machine gun? TERWIJL JE MOET PRONEN OM TE KUNNEN RICHTEN!!!!! DICE WTF???
Als ik de reddits lees, dan is de core community op zijn zachts gezegd not amused. en eigenlijk zitten we weer in de zelfde situatie als vorig jaar rond kerst. Dice pusht een TTK update door waar niemand om heeft gevraagd. En dit jaar doen ze het zelfde, alleen noemen ze het anders. .. zo jammer
Sorry, maar je praat precies na wat er in videootjes en reddit gezegd wordt. Heb je t zelf wel fatsoenlijk geprobeerd?

De keren dat je met 1 burst van de Breda iemand kon omleggen waren bijna op 1 hand te tellen, in uitzonderlijke gevallen/theoretisch kon het ja. (Ik main de Breda al een poos).

Dice heeft zelf ook al aangegeven (maar dat wordt gemakshalve in de hysterie vergeten) dat ze nu een veel betere basis hebben om vanuit te werken en tweaks door te voeren, dus ga er maar niet vanuit dat het zo blijft en er zullen zeker wel aanpassingen gedaan worden.
Het is nu makkelijker om de wapens te gaan balanceren ten opzichte van elkaar. Ze moesten ergens beginnen.

En er is een grote groep die wel voor een rebalance was. Want vergis je niet, dat er iets aan gedaan moest worden, dat was zeker.
Dat je bijvoorbeeld met een Thompson snipers eruit kon schieten over 100m was natuurlijk niet normaal.

Mensen vinden het gewoon niet leuk dat wapens nu voor verschillende doelen gebruikt moeten worden ipv. te sterke allrounders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
poor Leno schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:18:
[...]

Sorry, maar je praat precies na wat er in videootjes en reddit gezegd wordt. Heb je t zelf wel fatsoenlijk geprobeerd?

De keren dat je met 1 burst van de Breda iemand kon omleggen waren bijna op 1 hand te tellen, in uitzonderlijke gevallen/theoretisch kon het ja. (Ik main de Breda al een poos).

Dice heeft zelf ook al aangegeven (maar dat wordt gemakshalve in de hysterie vergeten) dat ze nu een veel betere basis hebben om vanuit te werken en tweaks door te voeren, dus ga er maar niet vanuit dat het zo blijft en er zullen zeker wel aanpassingen gedaan worden.
Het is nu makkelijker om de wapens te gaan balanceren ten opzichte van elkaar. Ze moesten ergens beginnen.

En er is een grote groep die wel voor een rebalance was. Want vergis je niet, dat er iets aan gedaan moest worden, dat was zeker.
Dat je bijvoorbeeld met een Thompson snipers eruit kon schieten over 100m was natuurlijk niet normaal.

Mensen vinden het gewoon niet leuk dat wapens nu voor verschillende doelen gebruikt moeten worden ipv. te sterke allrounders.
Dat stoorde mijn ook dat je met een MP40 op afstand het won van een sniper. En ik was degene met de MP40...
Bij BF2 was een SMG echt alleen CQC, nu na de update moet je meer kiezen qua situatie.
Het is een kwestie van aanpassen en een ander wapen kiezen i.p.v. altijd bv. de STG44 te pakken.
Realistisch is het niet maar dat is BF nooit geweest.

En mensen durven ook meer voor de objective te gaan omdat een lage TTK camping promoot, niemand wil neergeschoten worden door de gast op de berg met een MMG.
Ik zeg niet gelijk dat alles aan de patch goed is maar het is niet zo'n drama als het nu lijkt.
Wat voor patch je ook maakt er zijn altijd mensen niet blij als je de TTK veranderd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
[...]

Als je met een sniper eruit geschoten wordt door iemand met een Thompson over 100 meter afstand, dan ben je toch wel 's werelds slechtste sniper met een enorme allergie voor bewegen. Zulke spelers moeten niet geholpen worden door weapon balancing maar geleerd worden hoe ze cover en movement moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:08:
[...]

Als je met een sniper eruit geschoten wordt door iemand met een Thompson over 100 meter afstand, dan ben je toch wel 's werelds slechtste sniper met een enorme allergie voor bewegen. Zulke spelers moeten niet geholpen worden door weapon balancing maar geleerd worden hoe ze cover en movement moeten gebruiken.
Het was natuurlijk niet alleen dat. Zo vaak dat je door BS wapens op BS afstanden gekilled werd etc. De hele wapen balans was gewoon ver te zoeken.
En ja mensen worden boos als je hun speeltje weghaalt zodat ze nu meer moeite moeten doen.

Maar zoals gezegd, ze kunnen nu veel beter tweaks doorvoeren, dus het zal wel goed komen.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/cfbcty0ctz241.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

[...]

euh ja. best wel. en dat mijn bevindingen overeen komen met youtube en reddit vind ik niet vreemd.

die basis waar dice het over heeft, maakt in mijn beleving alleen hun interne werk makkelijker. wie heeft daar vanuit de community om gevraagd? de game is bij release aangegeven als een moeilijkere game dan sponsbad BF1. met de daarbij komende voor- en nadelen.

Ligt de vraag vanuit de community niet op hele andere plekken? lopen we niet al een jaar tegen dezelfde bugs aan? word er niet al tijden door dice dingen beloofd die op het moment van release niet waar worden gemaakt?

mijn inziens zou Dice eerst de beloofde game elementen moeten leveren, en bugs moeten pletten.
Daarna kan er gekeken worden naar balance. en ik vind dit ook geen balance patch. maar een volledige rework van de bestaande gun play.

En als je als sniper jezelf op 100 meter door een thompson laat counter sniperen... tjsa... iets meer bewegen misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 22:20
[...]

Een veel betere basis.. Naar mijn mening komt dit allemaal voor uit commercieel oogpunt. Kerstperiode komt er weer aan, je wilt de nieuwe spelers behouden (zodat ze oa skins gaan kopen later). De ttk verhogen en de andere doorgevoerde updates verlagen naar mijn mening in bepaalde opzichten de skills die je nodigt hebt voor het spelen van Battlefield.

De fps wereld is naar mijn mening ook enorm veranderd. Waar bf vroeger nog het meest gespeeld werd op pc of zelfs alleen werd uitgebracht, is dat nu wel anders. (Gehele bf5 interface doet mij denken alsof deze is gemaakt voor een console, en ik speel op pc) De leercurve om goed te worden in een bepaalde fps is er bijna niet meer. Vroeger met BF2 had ik met 500u online nog niet eens alle wapens vrijgespeeld. Juist die voldoening dat je iets vrijspeelde of echt moest oefenen met bepaalde wapens is er nu vrijwel niet meer. Maar dat is ook het "probleem" met de jeugd op het moment, die denken bijv. na 5u spelen; dit is te moeilijk, volgende game. Maar die zijn wel weer enorm gevoelig voor het kopen van skins en andere ingame rotzooi.. Die zij dan mislopen omdat ze het toch maar een paar uur hebben gespeeld.

Dit is puur hoe ik er zelf over denk. Ik speel battlefield vanaf 1942. Maar heb nu uit soort van "protest" de game gedeinstaleerd. Want ik vind het bepaalde opzichten gewoon bizar dat ze nu hetzelfde kunstje flikken ten opzichte van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manny_Moare schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:37:
[...]

euh ja. best wel. en dat mijn bevindingen overeen komen met youtube en reddit vind ik niet vreemd.

die basis waar dice het over heeft, maakt in mijn beleving alleen hun interne werk makkelijker. wie heeft daar vanuit de community om gevraagd? de game is bij release aangegeven als een moeilijkere game dan sponsbad BF1. met de daarbij komende voor- en nadelen.

Ligt de vraag vanuit de community niet op hele andere plekken? lopen we niet al een jaar tegen dezelfde bugs aan? word er niet al tijden door dice dingen beloofd die op het moment van release niet waar worden gemaakt?

mijn inziens zou Dice eerst de beloofde game elementen moeten leveren, en bugs moeten pletten.
Daarna kan er gekeken worden naar balance. en ik vind dit ook geen balance patch. maar een volledige rework van de bestaande gun play.

En als je als sniper jezelf op 100 meter door een thompson laat counter sniperen... tjsa... iets meer bewegen misschien?
Scheelt dat ik nooit snipe, maar hetzelfde geldt om door een MMG binnen 0,1 sec omgelegd te worden terwijl je nog maar een pixel bent. Maakt het er allemaal niet leuker op.

En ja het zou moeilijker worden, maar het werd alleen maar makkelijker gemaakt omdat de gunplay veel te simpel was gemaakt. Het vergde totaal geen moeite om iemand te killen of gekilled te worden.. Is dat skill? imo niet, maar goed.

Mensen moeten nu meer moeite gaan doen, meer nadenken, andere keuzes maken of ze wel of niet de strijd aangaan, beter de limieten en mogelijkheden van wapens gaan leren etc etc.
Dat is imo alleen maar een vooruitgang van de gunplay.
En daar is vanuit de community wel om gevraagd, alleen dat wordt overschaduwd door het geroeptoeter van Reddit.

En balans of rework, same difference.
Op een rotte fundering moet je niet gaan bouwen, en daarom heeft DICE die keuze gemaakt. Vrij logisch.

En ik merk ook dat er nog een boel dingen rammelen, maar dat zijn dingen die echt wel aangepast gaan worden, dus ik maak me geen zorgen.
Murc1elag0 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:47:
[...]

Een veel betere basis.. Naar mijn mening komt dit allemaal voor uit commercieel oogpunt. Kerstperiode komt er weer aan, je wilt de nieuwe spelers behouden (zodat ze oa skins gaan kopen later). De ttk verhogen en de andere doorgevoerde updates verlagen naar mijn mening in bepaalde opzichten de skills die je nodigt hebt voor het spelen van Battlefield.

De fps wereld is naar mijn mening ook enorm veranderd. Waar bf vroeger nog het meest gespeeld werd op pc of zelfs alleen werd uitgebracht, is dat nu wel anders. (Gehele bf5 interface doet mij denken alsof deze is gemaakt voor een console, en ik speel op pc) De leercurve om goed te worden in een bepaalde fps is er bijna niet meer. Vroeger met BF2 had ik met 500u online nog niet eens alle wapens vrijgespeeld. Juist die voldoening dat je iets vrijspeelde of echt moest oefenen met bepaalde wapens is er nu vrijwel niet meer. Maar dat is ook het "probleem" met de jeugd op het moment, die denken bijv. na 5u spelen; dit is te moeilijk, volgende game. Maar die zijn wel weer enorm gevoelig voor het kopen van skins en andere ingame rotzooi.. Die zij dan mislopen omdat ze het toch maar een paar uur hebben gespeeld.

Dit is puur hoe ik er zelf over denk. Ik speel battlefield vanaf 1942. Maar heb nu uit soort van "protest" de game gedeinstaleerd. Want ik vind het bepaalde opzichten gewoon bizar dat ze nu hetzelfde kunstje flikken ten opzichte van vorig jaar.
Die leercurve is juist moeilijker gemaakt voor nieuwe spelers, dus dit is zeker niet gedaan voor de kerstnoobs.

Qua unlocks en assignments etc. ben ik het zeker met je eens, dat had zeker veel beter gekund.

[ Voor 29% gewijzigd door poor Leno op 06-12-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ondertussen doet dit meer damage op afstand dan de FG42 en MG42. :z

Maar de argumenten hier overtuigen me ook absoluut niet. Als je door een SMG werd afgeschoten als recon op 100m, nee zelfs op 50m, dan verdien je het. Leer mikken want de SMG's waren hartstikke zwak op enige afstand.

Het argument dat mensen meer wapens moeten gebruiken gaat ook niet op. DICE heeft de supportklasse helemaal doodgenerft dus die hoeven ook niet meer. Bij medic lijkt er sprake te zijn van forse recoilreductie waardoor snelvurende SMG's nu juist beter zijn geworden, ook op afstand. Daar is de balans tussen snelvurend en inaccuraat en langzamer en accurater ook verpest. Bij assault had ik de STG44 nog niet geprobeerd, maar de nerf daar lijkt veel minder zwak te zijn dan voor andere wapens. Resultaat gaat waarschijnlijk zijn dat nog meer mensen naar dat wapen zullen gaan omdat de minimale damage minder dramatisch is dan de alternatieven.

Dit is gewoon een puinzooi waar niet om is gevraagd en de executie is ronduit waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]
Nofi maar ik zou zelf niet alle DICE verhaaltjes als voor waar aannemen. Wat mij betreft is de overall balans nu enorm veel slechter dan hiervoor. Dus ik geloof er echt niks van dat ze nu beter balans kunnen aanpassen omdat ze de balans verkloot hebben.
poor Leno schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:53:
[...]

Scheelt dat ik nooit snipe, maar hetzelfde geldt om door een MMG binnen 0,1 sec omgelegd te worden terwijl je nog maar een pixel bent. Maakt het er allemaal niet leuker op.
Gelukkig heb ik dat werkelijk waar in mijn honderden uren BF5 nog nooit meegemaakt. Hooguit door een cheater, maar die gebruiken LMGs en geen MMGs. MMGs kunnen als eerste niet op grote afstand nauwkeurig genoeg schieten om dat te doen. Daarnaast heb je een enorm neon sign boven je hoofd zodra je vuurt, en drie seconde later zullen 5 snipers en 3 DMRs je doodschieten. Zelfde reden als dat in nog geen één BF game het een goed idee is geweest om op afstand met een MMG te gaan schieten terwijl je lekker ligt: Het is triviaal om je te headshotten voor een sniper.
Mensen moeten nu meer moeite gaan doen, meer nadenken, andere keuzes maken of ze wel of niet de strijd aangaan, beter de limieten en mogelijkheden van wapens gaan leren etc etc.
En daar is vanuit de community wel om gevraagd, alleen dat wordt overschaduwd door het geroeptoeter van Reddit.
Meer nadenken? Wetende dat het toch een half magazijn kost mij dood te schieten betekend dat ik minder hoef na te denken of ik een risico wil nemen. Wetende dat ik toch niks bereik met flanken betekend dat ik ook niet hoef na te denken hoe ik dat doe, maar gewoon in zo'n groot mogelijke groep mee loop. Het hele spel is er nu gewoon voor geoptimaliseerd dat de grootste groep wint. En natuurlijk dat tanks winnen, want tankers die afgestraft worden door fouten is natuurlijk helemaal ongewenst! Infanterie is er om als doelwit te dienen voor tanks, niet de bedoeling dat ze terug schieten. Je hebt nu vijf!!! anti-tank mines nodig die hun gehele schade doen om een heavy tank te vernietigen. Uiteraard als ze allemaal op elkaar liggen en er geen delay is waarin hij kan quick repairen.

@DaniëlWW2 gisteren mijn STG gebruikt tegen groepje van vijf die niet zat op te letten maar wel paar medics hadden, vanaf een meter of 50. Doordat ze elkaar revivede was letterlijk mijn probleem niet dat ze terugschoten maar dat ik door mijn munitie heen raakte...
Mijn Thompson damage is iig ook gewoon ruk nu. Ik heb het idee dat nieuwe Japanse SMG nog wel redelijk doet, maar weet ik ook niet zeker, zou ik in patch notes moeten opzoeken.

En voor de duidelijkheid: Ik volg dit niet echt, dus ik had vantevoren geen flauw idee wat die patch precies deed, of dat er uberhaupt een patch aan kwam. Dus ik ging er geheel unbiased in en kwam er zo achter dat mijn wapens gewoon belachelijk weinig damage doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 06-12-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sissors schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:39:

@DaniëlWW2 gisteren mijn STG gebruikt tegen groepje van vijf die niet zat op te letten maar wel paar medics hadden, vanaf een meter of 50. Doordat ze elkaar revivede was letterlijk mijn probleem niet dat ze terugschoten maar dat ik door mijn munitie heen raakte...
Mijn Thompson damage is iig ook gewoon ruk nu. Ik heb het idee dat nieuwe Japanse SMG nog wel redelijk doet, maar weet ik ook niet zeker, zou ik in patch notes moeten opzoeken.

En voor de duidelijkheid: Ik volg dit niet echt, dus ik had vantevoren geen flauw idee wat die patch precies deed, of dat er uberhaupt een patch aan kwam. Dus ik ging er geheel unbiased in en kwam er zo achter dat mijn wapens gewoon belachelijk weinig damage doen.
DICE heeft dan ook haar uiterste best gedaan om te verhullen hoe zwaar ze de boel zouden nerfen. Het zat eraan te komen, maar het is veel erger dan gevreesd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 20:35

steel123

Cryman9

Redje schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:05:
[...]
En mensen durven ook meer voor de objective te gaan omdat een lage TTK camping promoot, niemand wil neergeschoten worden door de gast op de berg met een MMG.
Ik zeg niet gelijk dat alles aan de patch goed is maar het is niet zo'n drama als het nu lijkt.
Wat voor patch je ook maakt er zijn altijd mensen niet blij als je de TTK veranderd.
Dit is totaal niet waar. De TTK is inderdaad langer, maar TTD is nog steeds 1 frame. Dus je bent nog steeds meteen dood als je een objective op rent alleen duurt het superlang voordat je zelf kills maakt.

Deze patch maakt enkel en alleen duidelijk dat of de netcode ruk is of de TTD gewoon gruwelijk kapot. Welke het is moeten de experts maar bepalen. Kills duren 2 seconden, deaths nog steeds 1 frame.

Voor mijn gevoel speelt de patch ruk, echter zijn mijn stats wel super goed.
Meest frustrerende vind ik dat als je nu 3 man in de rug flankt je er max 2 kunt killen. Dan moet je herladen en meestal draaien ze toch om en killen jou omdat het 30 kogels kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Yep, dat is gewoon primaire resultaat, je moet in zo'n groot mogelijke groep blijven. Niet leuk flanken ofzo, of een ander pad nemen, maar gewoon met zijn allen bij elkaar.

Overigens balans is zo slecht nu dat we het daar over hebben ipv alle spotting veranderingen, waar ik nou ook geen groot voorstander van ben. Overigens wordt campen iig wel een stuk makkelijker met een duidelijke melding wanneer je gespot bent, dus je weet precies wanneer je extra moet opletten. Wel handig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
poor Leno schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:53:
[...]

En ja het zou moeilijker worden, maar het werd alleen maar makkelijker gemaakt omdat de gunplay veel te simpel was gemaakt. Het vergde totaal geen moeite om iemand te killen of gekilled te worden.. Is dat skill? imo niet, maar goed.

En balans of rework, same difference.
Op een rotte fundering moet je niet gaan bouwen, en daarom heeft DICE die keuze gemaakt. Vrij logisch.

En ik merk ook dat er nog een boel dingen rammelen, maar dat zijn dingen die echt wel aangepast gaan worden, dus ik maak me geen zorgen.

Die leercurve is juist moeilijker gemaakt voor nieuwe spelers, dus dit is zeker niet gedaan voor de kerstnoobs.

Qua unlocks en assignments etc. ben ik het zeker met je eens, dat had zeker veel beter gekund.
Hoe kom je er toch op dat het nu moeilijker en meer nadenken wordt? Als je met een specifiek wapen wil spelen moet je misschien nu meer op de afstand gaan letten, maar verder? Het wordt alleen maar platter en vergeeflijker op deze manier.

Een shooter is zoveel meer dan alleen het schieten zelf. Positionering, looppatronen, hoeken, utilities benutten, teamwork en timing om maar wat te noemen. Als de ttk hoger wordt, wordt dat allemaal een stuk minder kritiek, je hebt zoveel meer marge. Dit is precies dezelfde platte leercurve als met BF1 voor de ttk 2.0: spam vermijden, op afstand X komen en mouse 1 ingedrukt houden.

Het schieten was nou net een van de weinige aspecten van BFV die nog wel goed aan voelden. Er was zeker ruimte voor verbetering in de wapen balans, maar dat zou ik liever zoeken in meer uitdagender recoil patronen, reload speed, ammo pool en muzzle velocity. Daarmee had je de camp/MMG meta ook aardig kunnen bijstellen.

Ze hadden ook kunnen kiezen voor veel strictere klasses/rollen in plaats van wapens in zulke stricte effective range te duwen. Op deze manier krijg je ook een heel voorspelbare meta: de allround 'middle of the road' wapens zullen vrijwel uitsluitend gebruikt worden en er komt veel meer explosive spam. Waarom zou je jezelf beperken met automatische wapens die alleen lekker werken op een niche afstanden? Die rol wordt al vervuld met shotguns en sniper rifles.

Als je mij vraagt wat me er van weerhoudt om BFV op te starten, dan kan ik een hele hoop noemen:
-Te weinig maps/modes die écht goed bij elkaar passen, teveel zooi in de server rotatie die gewoon ruk zijn. Hopen dat community servers dat EINDELIJK mogelijk maken om te spelen wat ik wil spelen, in plaats van laadscherm na laadscherm.
-Tergend slechte plaatsing van de vlaggen/uncaps
-Teamwork is niet noodzakelijk, wordt ook niet aangemoedigd
-Tegelijkertijd heb je als individu geen enkele invloed op de uitkomst van een potje. Dat staat 9 vd 10 keer al vast door de samenstelling van de teams.
-Campen is veels te sterk, o.a. door zichtbaarheid
-Geen teambalancer
-Voertuigen te sterk in map/mode X en nutteloos in map/mode Y
-Gezeik om met meer van 4 man een game te joinen
-Teveel explosives

De gunplay is er niet een van, daar zou ik graag zoals gezegd iets meer gecompliceerde recoil patronen zien, maar dat staat verdomd laag op de prioriteitenlijst voor BFV wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik vraag me vooral af wie er zin in heeft om voor de kerstvakantie geconfronteerd te worden met een experiment waardoor je musclememory en de complete game verandert wordt. Timing is weer waardeloos.

Was juist behoorlijk blij met de nieuwe maps en keek uit naar Wake. Nu moet ik eerst weer uitzoeken hoe alle wapens spelen en getuned moeten worden. En uiteindelijk blijven er dan toch maar weer een paar setups over die de meesten gebruiken omdat ze het effectiefst zijn.

Dat is ook de reden dat ik helemaal niks heb met die hang naar zoveel wapens en unlocks.

Het is blijkbaar moeilijker om een goede map, gamemode en gameplay te ontwerpen en zo de spelers te entertainen dan wat wapens en unlocks erin gooien zodat iedereen weer wat te grinden heeft.

Waarom is het toch altijd gezeik met Dice. :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Laatst online: 15-09 16:23

Pindamann

Human

Ben zelf eigenlijk wel tevreden met de patch. Je wordt iets minder makkelijk op afstand gefragged waardoor je iets meer close range aan het schieten bent. Dat was wel een wat groter frustratiepunt voor mij onbewust denk ik. Dat je amper uit cover kon komen waarna je vanaf allerlei kanten vrij snel gedropped werd. Dat is nu iets minder geworden.

BF is toch wel wat casual vergeleken met R6 Siege, PUBG, Apex, CoD:MW en dat mag ook wel zo blijven vind ik :)

Fliegerfaust is inderdaad wel een tikkie hard geraakt denk ik

Vind het wel jammer dat iedereen op Reddit op de hate train stapt. Dr is nooit ruimte voor een genuanceerde discussie.

[ Voor 9% gewijzigd door Pindamann op 06-12-2019 22:08 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

weer eventjes BF5 erop gezet. Kijken wat er allemaal weer te doen is. Weer pareltjes van rondjes tussen. Bommenwerpers, tanks, vliegtuigen koppen de rondjes met grote plussen en 1 of 2 deaths. Rondje naar rondje (meestal) verliezen en (soms) winnen met 400+ punten verschil. Nog een paar potjes en dan is het wel weer okay. Komt er nog wat spannends aan wat je echt niet mag missen of zijn we er nu wel een beetje?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik had gisteren ook weer een pareltje, die mooi viel in het straatje van tankers die gewoon altijd klagen tot ze onkwetsbaar zijn voor infanterie: We wonnen als team dik, het was nog geen eens spannend. Zo ongeveer niemand van tegenstanders had meer kills dan deaths. Op hun tanker na, die eindige het potje 30:3. En hij stond echt niet vanachter te snipen ofzo, maar tja, tanks kunnen gewoon zoveel hebben nu.

Ik heb het ook op Reddit gezien, het probleem volgens tankers is dat als je met een tank een objective inrijdt waar de tegenstander zit je van 3 kanten onder vuur wordt genomen en dood gaat. Dat lijkt me zelf redelijk de bedoeling...

Overigens is deze wel mooi gemaakt: https://old.reddit.com/r/...nts/e6ydf7/i_did_a_thing/

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 07-12-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoyK schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 01:09:
Komt er nog wat spannends aan wat je echt niet mag missen of zijn we er nu wel een beetje?
Wake Island komt 12 december :)

En de start van private servers begint 9 december, en wordt later uitgebreid met meer functies.

[ Voor 17% gewijzigd door poor Leno op 07-12-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:05
hele balance is weg uit het spel... of je verliest kneiterhard of je wint kneiterhard maar het is weinig spannend zo... vooral voertuigen slaat nergens meer op zat net in een potje met een tank en die gast had 103/0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

poor Leno schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:48:
[...]

Wake Island komt 12 december :)

En de start van private servers begint 9 december, en wordt later uitgebreid met meer functies.
Kijk, private servers is wat we nodig hebben. 24/7 Max X, of alleen mappen X, Y, Z en alle andere niet. Waarom heeft dat zo lang moeten duren. Is dat zo complex in de code dat de devs dit zo lang hebben moeten laten sudderen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Pindamann schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 21:59:
Ben zelf eigenlijk wel tevreden met de patch. Je wordt iets minder makkelijk op afstand gefragged waardoor je iets meer close range aan het schieten bent. Dat was wel een wat groter frustratiepunt voor mij onbewust denk ik. Dat je amper uit cover kon komen waarna je vanaf allerlei kanten vrij snel gedropped werd. Dat is nu iets minder geworden.

BF is toch wel wat casual vergeleken met R6 Siege, PUBG, Apex, CoD:MW en dat mag ook wel zo blijven vind ik :)

Fliegerfaust is inderdaad wel een tikkie hard geraakt denk ik

Vind het wel jammer dat iedereen op Reddit op de hate train stapt. Dr is nooit ruimte voor een genuanceerde discussie.
Het heeft niks met een "haattrein" te maken. De mensen die BF5 nog speelde, deden dat echt niet voor de geweldige netcode die vol met TTD problemen zit, om eindeloos gebombardeerd te worden door vliegtuigen, om stuiterballen van tanks die nooit eens vijf seconden normaal recht kunnen blijven staan zodat je een normaal schot kan afvuren, de eindeloze Tides of War grinds, microtransacties kopen voor EA hun kwartaalcijfers, de alsnog gebrekkige customisation waar ruim een jaar na release er nog steeds geen fatsoenlijke en accurate Duitse of Britse uniformen beschikbaar zijn, het constante gedoe met gamemodes en playlisten die verdwijnen, geen community servers, lange tijd een gebrek aan nieuwe mappen of natuurlijk de vele bugs en zaken die met een nieuwe patch wel weer gesloopt zouden worden.

Nee, er werd gespeeld omdat BF5 een heerlijk damage model voor de meeste wapens had met net genoeg diepgang en variatie. De SMG's waren wat zwak en hier en daar waren wat aanpassingen nodig om het nog beter te maken, maar in het algemeen was het vrij goed gebalanceerd en vooral leuk en uitdagend. En DICE heeft het helemaal weggegooid onder een lading aan overduidelijke leugens waar vrijwel niemand intrapte. Elke pretentie van balans is ook verdwenen. Er was een zekere balans tussen de meeste infanteriewapens en de tanks, maar die bestaat niet meer. Het enige dat tanks nog balanceert is het eindeloze stuiterbal effect waar ze alsmaar last van hebben waardoor je constant van je doel word getrokken. Waarom zou je nog support spelen als een wapen zoals de FG42, toch al niet echt een hoogvlieger, nauwelijks damage doet? Waarom zou je nog flanken als je alleen toch te weinig damage kan doen om die flank om te zetten in een verworven positie?

Vervolgens hebben ze bij DICE ook nog eens achtergehouden hoe ingrijpend het wel niet was dat ze plande en negeren ze nu iedereen. Het heeft niks met een "haattrein" te maken. Nee, de mensen die nog speelde en hebben betaald voor de game, worden nu geconfronteerd met een totaal andere ervaring dan waarvoor ze het spel kochten. Dat hoef je niet te pikken en dat word ook niet geaccepteerd.

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-12-2019 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Idd. Ik ben BF speler van het eerste uur (1942, BF2, BF3, BF4, BF1, BF5 :P), maar ik denk dat dit toch echt wel de laatste BF gaat worden voor mij. Het is de laatste paar BF's altijd gezeik met DICE/EA.
Dit soort fuckups, brakke communicatie etc., ik haal er weinig plezier meer uit.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:20:
[...]

Het heeft niks met een "haattrein" te maken. De mensen die BF5 nog speelde, deden dat echt niet voor de geweldige netcode die vol met TTD problemen zit, om eindeloos gebombardeerd te worden door vliegtuigen, om stuiterballen van tanks die nooit eens vijf seconden normaal recht kunnen blijven staan zodat je een normaal schot kan afvuren, de eindeloze Tides of War grinds, microtransacties kopen voor EA hun kwartaalcijfers, de alsnog gebrekkige customisation waar ruim een jaar na release er nog steeds geen fatsoenlijke en accurate Duitse of Britse uniformen beschikbaar zijn, het constante gedoe met gamemodes en playlisten die verdwijnen, geen community servers, lange tijd een gebrek aan nieuwe mappen of natuurlijk de vele bugs en zaken die met een nieuwe patch wel weer gesloopt zouden worden.

Nee, er werd gespeeld omdat BF5 een heerlijk damage model voor de meeste wapens had met net genoeg diepgang en variatie. De SMG's waren wat zwak en hier en daar waren wat aanpassingen nodig om het nog beter te maken, maar in het algemeen was het vrij goed gebalanceerd en vooral leuk en uitdagend. En DICE heeft het helemaal weggegooid onder een lading aan overduidelijke leugens waar vrijwel niemand intrapte. Elke pretentie van balans is ook verdwenen. Er was een zekere balans tussen de meeste infanteriewapens en de tanks, maar die bestaat niet meer. Het enige dat tanks nog balanceert is het eindeloze stuiterbal effect waar ze alsmaar last van hebben waardoor je constant van je doel word getrokken. Waarom zou je nog support spelen als een wapen zoals de FG42, toch al niet echt een hoogvlieger, nauwelijks damage doet? Waarom zou je nog flanken als je alleen toch te weinig damage kan doen om die flank om te zetten in een verworven positie?

Vervolgens hebben ze bij DICE ook nog eens achtergehouden hoe ingrijpend het wel niet was dat ze plande en negeren ze nu iedereen. Het heeft niks met een "haattrein" te maken. Nee, de mensen die nog speelde en hebben betaald voor de game, worden nu geconfronteerd met een totaal andere ervaring dan waarvoor ze het spel kochten. Dat hoef je niet te pikken en dat word ook niet geaccepteerd.
Nou overdrijven is ook een vak.. Ik snap dat je boos bent, maar "totaal andere ervaring" kom op zeg...

Ja er zijn wapens die te hard generfed zijn, ja het vergt wat meer wennen en oefening.

Levelcap vat het goed samen in zn laatste video:

"There now is less of an emphasis on whipping around and being the first person to shoot at your opponent, but more of an emphasis on staying on target throughout the firefight and mixing as many headshots into that firefight as possible.

So the skill becomes more involved with aiming, accuracy and consistency VS. just pure reaction time and your ability to sort of whip toward a target as quickly as possible.

I found myself doing better because of that and I enjoyed that style of gunplay more than the just really fast reactionary twitchy gunplay, which honestly was a lot of what BFV was before."

Dus mensen zijn daadwerkelijk boos omdat je meer skill nodig hebt en je alleen maar beter kunt worden als je dit beter onder de knie krijgt? Moet niet gekker worden..

Maar het is precies wat het is, niet twitchy meer.. BF is nooit zo geweest en bij DICE wilden ze ook niet dat het die kant op ging.

En ik verwacht echt nog aanpassingen zodat het allemaal wat beter wordt.

Maar hun visie op wat BF moet zijn, zal blijven. En ook ik (sinds BF1942) sta hier wel achter.

En goede spelers zullen zich altijd kunnen aanpassen, beter worden, en gewoon hun kills blijven halen hoor.
Alleen mensen die puur leunden op snel cheap kills halen omdat je oppo niet kon reageren, ja die gaan wat meer hun best moeten doen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Net flink wat potjes gespeeld, en moet zeggen dat het qua ttk allemaal meevalt. Mijn k/d is relatief hard omhoog gegaan zelfs.

Paar dingen die mij opvallen is dat de ''superbullets'' aka random ineens dood zijn, en doodgaan als je al in cover bent significant vaker gebeurt voor mijn gevoel. Zie zelf ook best vaak een speler al achter cover zijn op mijn scherm maar dat een laaste hit nog wel raakt en mij een kill geeft...
En rook is compleet nutteloos is geworden, het is weer ouderwets doritos schieten... Daarnaast zie ik opvallend vaak ''you are spotted'' boven mijn minimap zonder flares of vijanden in de buurt, de vraag is dan of ik ook daadwerkelijk zichtbaar ben op de kaart, zo ja dan is dat een best grote bug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

poor Leno schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:05:
[...]

Nou overdrijven is ook een vak.. Ik snap dat je boos bent, maar "totaal andere ervaring" kom op zeg...

Ja er zijn wapens die te hard generfed zijn, ja het vergt wat meer wennen en oefening.

Levelcap vat het goed samen in zn laatste video:

"There now is less of an emphasis on whipping around and being the first person to shoot at your opponent, but more of an emphasis on staying on target throughout the firefight and mixing as many headshots into that firefight as possible.

So the skill becomes more involved with aiming, accuracy and consistency VS. just pure reaction time and your ability to sort of whip toward a target as quickly as possible.

I found myself doing better because of that and I enjoyed that style of gunplay more than the just really fast reactionary twitchy gunplay, which honestly was a lot of what BFV was before."

Dus mensen zijn daadwerkelijk boos omdat je meer skill nodig hebt en je alleen maar beter kunt worden als je dit beter onder de knie krijgt? Moet niet gekker worden..

Maar het is precies wat het is, niet twitchy meer.. BF is nooit zo geweest en bij DICE wilden ze ook niet dat het die kant op ging.

En ik verwacht echt nog aanpassingen zodat het allemaal wat beter wordt.

Maar hun visie op wat BF moet zijn, zal blijven. En ook ik (sinds BF1942) sta hier wel achter.

En goede spelers zullen zich altijd kunnen aanpassen, beter worden, en gewoon hun kills blijven halen hoor.
Alleen mensen die puur leunden op snel cheap kills halen omdat je oppo niet kon reageren, ja die gaan wat meer hun best moeten doen ja :)
Ah de skill drogreden...
Ik heb werkelijk geen enkel probleem om de meeste spelers met gemak eruit te schieten met headshot na headshot, waardeloze TTK of niet. Ik kan me wel aanpassen. Zou het misschien kunnen dat ik dan gewoon een punt heb?

DICE had het zelf over dat de afstanden in BF5 hoger liggen dan andere games. Hun oplossing is om damage op afstand keihard te nerfen. Dat heeft niks met skill te maken, dat is gewoon dom. BF heeft al jaren problemen met recon's die kansloos op een heuveltje zitten en verder niks doen in objective based games. Dat gedrag word nu beloond door de enorme damage over distance nerf.

We hebben nu een damagesysteem dat niet past bij de game waar afstanden groter zijn geworden dan een aantal voorgaande games. De TTK was daar rond ontworpen en werkte in BF5 omdat het een systeem was dat werkte voor de gevechtsafstanden. Ik wisselde regelmatig tussen wapens op de basis van de map waar ik op speelde. Dat kon gewoon en werd aangemoedigd. Nu niet meer, zeker niet.

Helemaal prachtig voor het "skill" argument is dat binnen de 15m je nu automatisch 3D spotted bent, ook achter rookgordijnen. Dan krijg je dus dit...
https://www.reddit.com/r/...sed_to_be_spray_and_pray/

We zijn nu ook weer terug bij 3D spotting. Dat was pas een systeem dat waardeloos was. Nu is het alleen niet meer elke twee seconden op Q drukken, maar is het automatisch binnen de 15m. Een beloning voor spelers die niks zien en een straf voor spelers die voorheen wel iets zagen of die zich konden camoufleren. Extra leuk is dat rookgranaten nu ook knap waardeloos zijn op korte afstanden. Ik speel nota bene op alles ultra en ik had geen enkel probleem om vijanden te zien.

De beperkte munitiehoeveelheid, iets dat eigenlijk heel erg fijn speelde, nou dat is ook opeens weg. Niks over aangekondigd, gewoon weg.

Wat ze met de tanks hebben gedaan is ook belachelijk. Het laatste dat ze nodig hadden was dat antitankwapens minder damage gingen doen. Tanks waren al hartstikke sterk als iemand ermee om kon gaan. Ik was niet bang voor wat panzerfaust spammers op korte afstand voor de patch. Hebben ze ook nog eens de munitiehoeveelheid van veel tanks verlaagd waardoor je nu nog makkelijker naar voren kan gaan en dan moet je terug omdat je geen munitie meer hebt. Ondertussen stuiter je de helft van de tijd alsnog rond. Dat is een veel groter probleem dan panzerfausts. Ook hilarisch is dat de coax MG's niet generfd zijn. Die doen opeens relatief enorm veel damage.

En als laatste maar zeker niet minste. Het meest dominante en waarschijnlijk het meest gebruikte wapen in BF5 was de STG44 en raad eens, die is relatief weinig generfd in damage output en heeft een flinke recoil reductie gekregen. Voor mij als iemand die altijd het maximale bereik uit een wapen probeer te halen dit dit nauwelijks een nerf. Iets minder damage, maar makkelijker om op doel te blijven op afstand zonder te wisselen naar semi automatisch. Ja dat doe ik constant en dat deed ik al in BF3. Zo zwaar push ik wapens naar de maximale afstanden en ik schiet headshots.

Nee de STG44 is niet aangepakt, heel veel andere wapens zijn gewoon keihard generfd zodat nog meer mensen naar de STG44 zullen gaan. Wapen variatie was ook een doel van DICE, zo claimde ze tenminste. :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L4azYRQPRD4pOE0w2XQI42In/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TOc9XMteQLvJFCTFsS2h7p8F/full.jpg

Kijk zelf maar wat DICE allemaal heeft generfd en wat niet. De game is een nog groter assault en recon only festijn geworden. Medic en support, toch al de twee klassen met de relatief mindere wapens, hebben alle klappen gekregen. Dag balans...

https://sym.gg/
https://web.archive.org/web/20191107173050/https://sym.gg/

Dit gaat helemaal niet om de voor of nadelen van een bepaalde TTK. Dit gaat om zonder na te denken zomaar alle waarden aanpassen en verwachten dat het werkt zonder na te denken over de rest van de impact op de game. Het is puur amateurisme. TTK mag van mij best omlaag, in een volgende game waar de rest van de game daar ook voor geoptimaliseerd is. BF5 is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
poor Leno schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:05:
[...]

Skill bestaat uit meerdere delen. Ja, je cursor op het hoofd van de tegenstander houden is belangrijker. Maar als ik een spel wilde waar dat het grootste gedeelte van was, dan ging ik wel één van de vele arena shooters spelen. Tegelijkertijd is het hele gedeelte van skill hoe je iets aanpakt eruit minder belangrijk geworden. Flanken heeft veel minder zin nu. Of wat dacht je van zorgen dat je uit de goede hoek komt zodat je een groepje van 3 aankan in je eentje. Totaal weggehaald nu, simpelweg omdat je never nooit niet je herladen gaat overleven.

Dus nee, ik ben niet boos omdat er meer skill nodig is, maar omdat er minder skill nodig is. Ja, als je graag in een groep naar voren rent is er meer skill nodig nu misschien, maar bij het spel als geheel een stuk minder.

En zoals @DaniëlWW2 al schreef, laat me niet lachen dat dit iets met skill te maken heeft als ze tegelijkertijd 3D spotting weer invoeren, en me iig goed laten zien wanneer de tegenstander weet waar ik achter een muurtje lig.
Overigens ook dit laat zien dat hun 'skill' puur en alleen gaat om hoe goed je mikt. Wat natuurlijk een onderdeel is van een shooter, maar ook hier hebben ze compleet de taktische laag in één update eruit gehaald.

Overigens vond ik juist het jammere aan BF1 de enorm korte afstanden waarop alles was (en met als gevolg dat snipers vrij spel hadden). Nu heb ik al een tijdje geen BF4 gespeeld, maar ik heb nooit het idee gehad dat BF5 wapens op grotere afstand effectief zijn als BF4 wapens.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 07-12-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Stuka is een tank geworden ... man wat eet ie een hoop kogels voor ie neergaat.

Tevens blijft het ranzig dat je met je level 0 vliegtuigje kansloos blijft, vooral op de pacific maps, waar je ook nog eens gespawnkilled kant worden. Top voor elkaar, echt.

Blij dat ik hem sterk afgeprijsd gekocht heb :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:16:
[...]

Ah de skill drogreden...
Ik heb werkelijk geen enkel probleem om de meeste spelers met gemak eruit te schieten met headshot na headshot, waardeloze TTK of niet. Ik kan me wel aanpassen. Zou het misschien kunnen dat ik dan gewoon een punt heb?

DICE had het zelf over dat de afstanden in BF5 hoger liggen dan andere games. Hun oplossing is om damage op afstand keihard te nerfen. Dat heeft niks met skill te maken, dat is gewoon dom. BF heeft al jaren problemen met recon's die kansloos op een heuveltje zitten en verder niks doen in objective based games. Dat gedrag word nu beloond door de enorme damage over distance nerf.

We hebben nu een damagesysteem dat niet past bij de game waar afstanden groter zijn geworden dan een aantal voorgaande games. De TTK was daar rond ontworpen en werkte in BF5 omdat het een systeem was dat werkte voor de gevechtsafstanden. Ik wisselde regelmatig tussen wapens op de basis van de map waar ik op speelde. Dat kon gewoon en werd aangemoedigd. Nu niet meer, zeker niet.

Helemaal prachtig voor het "skill" argument is dat binnen de 15m je nu automatisch 3D spotted bent, ook achter rookgordijnen. Dan krijg je dus dit...
https://www.reddit.com/r/...sed_to_be_spray_and_pray/

We zijn nu ook weer terug bij 3D spotting. Dat was pas een systeem dat waardeloos was. Nu is het alleen niet meer elke twee seconden op Q drukken, maar is het automatisch binnen de 15m. Een beloning voor spelers die niks zien en een straf voor spelers die voorheen wel iets zagen of die zich konden camoufleren. Extra leuk is dat rookgranaten nu ook knap waardeloos zijn op korte afstanden. Ik speel nota bene op alles ultra en ik had geen enkel probleem om vijanden te zien.

De beperkte munitiehoeveelheid, iets dat eigenlijk heel erg fijn speelde, nou dat is ook opeens weg. Niks over aangekondigd, gewoon weg.

Wat ze met de tanks hebben gedaan is ook belachelijk. Het laatste dat ze nodig hadden was dat antitankwapens minder damage gingen doen. Tanks waren al hartstikke sterk als iemand ermee om kon gaan. Ik was niet bang voor wat panzerfaust spammers op korte afstand voor de patch. Hebben ze ook nog eens de munitiehoeveelheid van veel tanks verlaagd waardoor je nu nog makkelijker naar voren kan gaan en dan moet je terug omdat je geen munitie meer hebt. Ondertussen stuiter je de helft van de tijd alsnog rond. Dat is een veel groter probleem dan panzerfausts. Ook hilarisch is dat de coax MG's niet generfd zijn. Die doen opeens relatief enorm veel damage.

En als laatste maar zeker niet minste. Het meest dominante en waarschijnlijk het meest gebruikte wapen in BF5 was de STG44 en raad eens, die is relatief weinig generfd in damage output en heeft een flinke recoil reductie gekregen. Voor mij als iemand die altijd het maximale bereik uit een wapen probeer te halen dit dit nauwelijks een nerf. Iets minder damage, maar makkelijker om op doel te blijven op afstand zonder te wisselen naar semi automatisch. Ja dat doe ik constant en dat deed ik al in BF3. Zo zwaar push ik wapens naar de maximale afstanden en ik schiet headshots.

Nee de STG44 is niet aangepakt, heel veel andere wapens zijn gewoon keihard generfd zodat nog meer mensen naar de STG44 zullen gaan. Wapen variatie was ook een doel van DICE, zo claimde ze tenminste. :F

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Kijk zelf maar wat DICE allemaal heeft generfd en wat niet. De game is een nog groter assault en recon only festijn geworden. Medic en support, toch al de twee klassen met de relatief mindere wapens, hebben alle klappen gekregen. Dag balans...

https://sym.gg/
https://web.archive.org/web/20191107173050/https://sym.gg/

Dit gaat helemaal niet om de voor of nadelen van een bepaalde TTK. Dit gaat om zonder na te denken zomaar alle waarden aanpassen en verwachten dat het werkt zonder na te denken over de rest van de impact op de game. Het is puur amateurisme. TTK mag van mij best omlaag, in een volgende game waar de rest van de game daar ook voor geoptimaliseerd is. BF5 is dat niet.
Laat ik even vooropstellen dat ik het puur had over de TTK, die skill, en de achterliggende gedachte en waarom ze die al (lang) wilden veranderen.

Ze hebben zelf ook al aangegeven dat dit de start was en dat er nog aanpassingen aan gaan komen die de wapens die te hard geraakt zijn weer in balans gaan (proberen te) brengen.

BFV was een richting opgegaan die ze niet wilden, de meeste wapens waren 'plat' en saai, en waren één pot nat geworden.
Hier proberen ze verschil in aan te brengen, en dát juich ik alleen maar toe.

De andere punten die je aanhaalt daarentegen, zijn van een andere orde en hebben daar niets mee te maken. Dat deze dingen nog issues hebben, dat is duidelijk.

Dat de ammo verhoogd is, is weldegelijk aangekondigd, maar werd compleet ondergesneeuwd door de backlash van de TTK.
Ik had daar ook nooit problemen mee gehad, ik vind het nu zelfs vervelender dat de ammo en health stations een langere cooldown hebben.

Wat de spotting betreft, het zat er altijd al in een bepaalde vorm, alleen was het onder de 12meter en moest je meer richting de persoon kijken. Wat nu erbij is gekomen is een wat langere afstand en de wijdere hoek voor de het lege doritootje.
Ook waren mensen continu gespot door gadgets e.d. Wat dat betreft merk ik daar in game weinig verschil in.
Het was imo ook niet nodig.

Het is echter niét de bedoeling dat dit door rook en muren e.d. werkt. Dit hebben ze ook aangegeven dat het bugged is en nog niet goed werkt.

Wat tanks betreft, geloof ik je op je woord. Ik zit daar nooit in.. Ik merk wel dat tanks wat moeilijker zijn om op te blazen, maar ook dat ze minder staan te campen. Omdat ze sterker zijn geworden, durven ze meer te doen en dat is wel leuk voor de gameplay.

De class en wapen dominantie nu, is weinig van te merken op de console (PS4) Misschien dat het op PC anders er aan toe gaat.

Al met al zijn we nog niet klaar en gaan er zeker nog veranderingen aankomen, daar twijfel ik niet over, en dat hebben ze ook zelf aangegeven.
Dus ik denk niet dat mensen zich er zo druk over hoeven te maken.

Maar ik blijf bij mijn mening dat de richting die ze op willen, qua gunplay, een goede richting is.
Wat je zelf aangeeft; je kunt je aanpassen en er gewoon leren mee om te gaan.

Nu alleen de uitwerking nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:25
Ik heb het even een paar dagen geprobeerd voordat ik maar lekker makkelijk achterop de haat trein sprong en net zo hard mee schreeuw als iedereen om me heen. Waarbij iedereen maar lekker de youtubers na papagaaid

Ik moet zeggen, speelt lekker weg ! Potjes voelen voor mij meer in balans, ik heb niet alle wapens geprobeerd maar wel een hoop en ja een aantal moet even naar gekeken worden. maar al met al een meer dan prima update. Ik denk zeker een mooie basis om vanuit verder te werken d:)b

Ik heb voor mijn gevoel ook minder stutters en mijn fps is duidelijk hoger dan vorige patch.
Nieuwe killsound is nice
Spotting moet ik nog even langer ervaren, ben niet meteen super er op tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:20:
[...]
De mensen die BF5 nog speelde, deden dat echt niet voor de geweldige netcode die vol met TTD problemen zit,
Vind ik persoonlijk ook een enorme overdrijving. Misschien ligt het aan het feit dat mn ping meestal onder de 10ms is. Het verliezen of winnen van vuurgevechten in dit spel is in mijn beleving nooit oneerlijk. Heb er zelf 300 uur op zitten, maar nooit issues gehad met ver achter muren gekilled worden of 1 frame deaths. Dit spel speelt zo ongelofelijk soepel. Zeker vergeleken met spellen zoals Apex en PUBG, maar dat zijn geen hoogvliegers qua netcode

Ik denk dat het nagenoeg niet beter kan gezien de verbindingen van mensen, de snelle gameplay en 64 spelers

[ Voor 7% gewijzigd door Pindamann op 08-12-2019 14:03 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dit is wat ik met zeer grote regelmaat ervaar. 300 / 400 / 500 punten verschil potjes. Je kunt een heleboel vinden van BF5. Maar belans is gewoon niet goed

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Dzp9QTM/2019-12-08-15-24-41-Battlefield-V.png

[Edit 1]En het volgende potje op een andere server:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Bgx28cd/2019-12-08-15-37-42-Battlefield-V.png

[edit 2]

nieuwe server, leuk hoor:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Sx86PJM/2019-12-08-15-57-42-Battlefield-V.png

dit was werkelijk 30 minuten gamen. 8)7

En dit soort uitslagen.. mensen die heel potje rondvliegen of rondrijden zonder een kleerscheur.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0t3MqkT/2019-12-08-15-57-53-Battlefield-V.png

Dit hierboven.. deze 30 minuten is voor mij BF5 in een notendop. En heel gewoontjes hoe heel veel mensen de game ervaren en meekrijgen. Af en toe een leuk potje en heel veel, heel veel kut potjes. Simpel.

[ Voor 77% gewijzigd door RoyK op 09-12-2019 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

RoyK schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:26:
Dit is wat ik met zeer grote regelmaat ervaar. 300 / 400 / 500 punten verschil potjes. Je kunt een heleboel vinden van BF5. Maar belans is gewoon niet goed

[Afbeelding]

En het volgende potje:

[Afbeelding]

De leuke potjes die een beetje gelijk opgaan zijn op een hand te tellen. De overige potjes gaan ongeveer zo.
Je mag ook niet naar het losing team switchen. Das wel een vreemde keuze

9800X3D | 3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Nee man, dit is wel echt een kutupdate. Ik ros een hele clip met de ribeyrolles, mijn favoriete assault geweer, leeg op iemand, en ik word met een type100 ineens neergemaaid :S
Sturmgewehr en m1 garand precies hetzelfde. Zijn álle geweren generfed of wat??

De fliegerfaust...er komen maar 2 raketten uit en ook nog eens heel langzaam...en piloten zijn weer aant domineren....en de ammo crates kan ik zeker 3 minuten op wachten voordat ze weer vol zijn...wtf is dit??

Wat dafuq heb ik aan 150 kogels in de ribeyrolles als ik nog geen deuk in een pakje boter schiet? Ik was zo enorm blij met die pacific update, echt waar, ik had er weer echt zin in....Het verheugen op Wake Island is gewoon helemaal weg :(
/ragequit

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:02
Gisteren en vandaag flink wat potjes gespeeld. Wat mij opvalt is dat tanks echt zwaar overpowered zijn. Je schiet geen deuk in een pakje boter met je panzerfaust.

Ik kan echt niet wachten op community servers. Ik vermoed dat er enorm veel gaan zijn met 200% bullet damage. Gaat nergens over dit, voor mij is de lol er wel een beetje af. Ik ben geen pro gamer, ik ben niet goed in headshots maken, ben al blij als ik iemand raak. Echt casual zeg maar. Als ik mijn magazijn leeg pomp in iemands lichaam, wil ik niet dat hij zich nog om kan draaien om mij te headshotten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
-tom-562 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:24:
Idd. Ik ben BF speler van het eerste uur (1942, BF2, BF3, BF4, BF1, BF5 :P), maar ik denk dat dit toch echt wel de laatste BF gaat worden voor mij. Het is de laatste paar BF's altijd gezeik met DICE/EA.
Dit soort fuckups, brakke communicatie etc., ik haal er weinig plezier meer uit.
Je bent BF2142 vergeten. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 15:48
Desert Combat Mod voor BF 1942 heb ik echt gouden herrineringen aan :9~

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 14:05

Shabbaman

Got love?

MG42 met high velocity bullets gebruikt nog het oude dmg model.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

En dit soort uitslagen.. mensen die heel potje rondvliegen of rondrijden zonder een kleurscheur.
Kleurscheur _O- _O-

Snap wat je bedoelt hoor, maar moest er toch even hartelijk om lachen :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireFrl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:15
Deathchant schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:04:
De fliegerfaust...er komen maar 2 raketten uit en ook nog eens heel langzaam...en piloten zijn weer aant domineren....
Ik heb de fliegerfaust afgelopen weekend ook geprobeerd en deze doet nog gewoon 90 damage (als je raak schiet ;) ), je moet nu alleen wat beter mikken. Met z'n tweeën haal je dus nog steeds gewoon de vliegtuigen neer, net als voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Vietnam? ;)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 13:29

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Rebel8319 schreef op zondag 8 december 2019 @ 21:56:
[...]

Desert Combat Mod voor BF 1942 heb ik echt gouden herrineringen aan :9~
Dat was geweldig. Met Little Birds over die plas vliegen, je teammates bovenop een huisje droppen en beetje supporten met je helikoptertje *O*

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Ik speel nog steeds bf1, weekend trial geprobeerd van bf5 maar het pakt mij niet. BF1 is echt een vermakelijke arcade shooter wat mij nooit gaat vervelen. De atmosfeer vind ik ook veel sterker als bf5. Veel rauwer setting mede door het kleurenpalet. BF5 straalt niks van ww2 uit, terwijl bf1 dit wel heeft. Sterker nog, door bf1 ben ik mij gaan verdiepen in het ww1 gebeuren, boeken/films gekocht.

Ook alles weer moeten vrijspelen om wapens en gadgets te unlocken is bij mij ook een kriem. Wéér zoveel uur erin moeten steken. Merk dat ik er de motivatie en de tijd er niet voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Shabbaman schreef op zondag 8 december 2019 @ 23:06:
MG42 met high velocity bullets gebruikt nog het oude dmg model.
Can confirm en het is f*cking hilarisch. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 14:05

Shabbaman

Got love?

DaniëlWW2 schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:46:
[...]

Can confirm en het is f*cking hilarisch. _O-
Hand gun zit ook nog op oude model. Leef je uit :+

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Shabbaman schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:55:
[...]

Hand gun zit ook nog op oude model. Leef je uit :+
Eigenlijk leef ik me meer uit met onscoped K98K. Het is nog steeds lastig, maar het is te doen. Dat is pas echt skilled. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De MG42 met die spec is idd vergeten ja _O-

Maar als je de videootjes bekijkt zie je pas hoe fucked up dat damage model eigenlijk was.. 4-5 kogels op een 1000/1200 rpm, op een bipod. Dat is gewoon niet leuk.

13+ nu is te veel ja, maar dit met die spec is ook weer een ander uiterste.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rutgergron schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:23:
Ik speel nog steeds bf1, weekend trial geprobeerd van bf5 maar het pakt mij niet. BF1 is echt een vermakelijke arcade shooter wat mij nooit gaat vervelen. De atmosfeer vind ik ook veel sterker als bf5. Veel rauwer setting mede door het kleurenpalet. BF5 straalt niks van ww2 uit, terwijl bf1 dit wel heeft. Sterker nog, door bf1 ben ik mij gaan verdiepen in het ww1 gebeuren, boeken/films gekocht.

Ook alles weer moeten vrijspelen om wapens en gadgets te unlocken is bij mij ook een kriem. Wéér zoveel uur erin moeten steken. Merk dat ik er de motivatie en de tijd er niet voor heb.
Ik speel pas sinds kort BFV en heb tot die tijd BF1 gedaan, maar die servers zijn ook aan het uitsterven. Bijna geen community servers bijvoorbeeld. En hardmode bestaat al helemaal niet meer :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Het is ook meer dat ik met Battlefield 1 écht lol heb en het voor een agressieve speler ook veel leuker is. Bij bf5 gaan de tegenstanders volledig op in de omgeving. Dit moedigt campen enorm aan en word aanvallend spelen eerder gestraft dan beloond. Het ontbreken van behemots en elite classes vind ik ook een gemis. Zit veel meer dynamiek in het spel. Het straalt en voelt aan als een ww1 arcade shooter, héérlijk.

Passchendaele bijv. één van de mappen wat enorm veel atmosfeer uitstraalt. Er zit zoveel variatie in de mappen. Kortom BF1 blijft een meesterlijk spel, er is voor ieder wat wils ingame. Met battlefield 5 hebben ze dan ook de plank volledig misgeslagen. Terwijl juist ww2 het thema is om er een prachtige spelwereld te creëren met authentieke wapens en kostuums. Het hoeft niet 100% accuraat te zijn maar hoe het nu is ... Neem dan geen ww2 als thema.

[ Voor 17% gewijzigd door rutgergron op 09-12-2019 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Beste Battlefield vrienden.

het is zover. Community Games is live.

Ik ben zo vrij geweest om een rotatie breaktrough aan te maken. hierin zitten dus alleen fijne mappen, en gaan we die sneeuw ellende niet meer meemaken. Ook heb ik mijn ban- hamer opgepoetst, dus de tijden van 154-0 zijn voorbij.

Ik ga er vanuit jullie allemaal in game te zien, en dan fijn te knallen!! (nou alleen de TTK nog ff terugzetten, Dice Please!)

(SERVER_NAME: MANNY_MOARE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Manny_Moare schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:33:
Beste Battlefield vrienden.

het is zover. Community Games is live.

Ik ben zo vrij geweest om een rotatie breaktrough aan te maken. hierin zitten dus alleen fijne mappen, en gaan we die sneeuw ellende niet meer meemaken. Ook heb ik mijn ban- hamer opgepoetst, dus de tijden van 154-0 zijn voorbij.

Ik ga er vanuit jullie allemaal in game te zien, en dan fijn te knallen!! (nou alleen de TTK nog ff terugzetten, Dice Please!)

(SERVER_NAME: MANNY_MOARE)
Kun je ons tonen wat je in kan stellen aan de server? Vind ik wel interessant en met mij misschien meerderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar ik ben er denk ik helemaal klaar mee. Heb het nogmaals een kans gegeven, maar nee...

-Met de STG44 merk ik dat de damage iets minder is, maar de recoilbuffs zijn dusdanig dat ik denk dat die zowaar iets beter is geworden dan die was. Je kan nu zowat magdumpen zonder grote problemen. Dit had de game ook echt nodig, een STG44 buff en een gigantische nerf voor vrijwel alle andere automatisch wapens...
-De Suomi idem. Flinke recoilbuff waardoor die flink wat extra effectief bereik heeft. Je kan er alleen niks mee omdat de damage output op afstand bedroevend is. Dat belooft ook veel goeds voor de langzaam vurende SMG's die ook enorme damage nerfs hebben gehad.

-Tanks zijn zwaar OP. Er is niks helemaal meer aan. Tactisch verplaatsen en je slim opstellen hoeft nauwelijks meer. Je kan zo door een mijnenveld rijden zonder je zorgen te maken. Panzerfausts irriteren meer dan ze je echt beschadigen en je hebt nog steeds een 25 damage coax en een kanon. Het is alsof je bots afschiet in een singleplayergame met de makkelijke moeilijkheidsgraad zodat je extra veel health hebt.
-De Fliegerfaust lijkt grotendeels verdwenen te zijn uit gebruik. Dat merk je meteen want met name Pacific Storm is heel wat minder geworden nu je weer constant aangevallen word door vliegtuigen die zich niks aantrekken van grondvuur.

-Ik ben nu ook al te vaak weggekomen met stupide acties waar ik anders doodgeschoten had moeten worden. Altijd op een beetje afstand, zeg 30m. Het is gewoon belachelijk. Dekking zoeken is soms bijna optioneel geworden, afhankelijk van hoe slecht je tegenstanders zijn. Met name met bolt actions kan je soms stupide dingen doen.
-TTD is ondertussen nog steeds dramatisch op korte afstand. Daar incasseer je constant superbullets. Op grotere afstand maakt het minder uit omdat de damage toch nihil is.

Het ergste is alleen met afstand 3D spotting. Wat is dat voor een achterlijke zooi. Oh wat leuk, schiet de doritos. Het was klote in BFBC2, BF3, BF4 etc en eindelijk was het weg. De herintroductie merk je meteen en dat verpest de ervaring voor mij nog veel meer dan de stupide TTK aanpassingen die vooral medic en support zinloos hebben gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb gister ook eens de game gestart om te kijken waar iedereen het over heeft. Maar inderdaad. Het is zoals het nu is echt naatje. Ik vind die STG44 waardeloos. En eigenlijk alle wapens zijn waardeloos omdat ze allemaal niet lekker aan voelen. Ik heb zo'n verrekte hekel aan die side-to-side recoil die niet te controleren is. Het voelt gewoon helemaal niet leuk om met geen enkel wapen te schieten. Ben er zo snel klaar mee. Je kunt er letterlijk gewoon niet beter in worden hoeveel je ook gaat trainen/spelen. Iets dat bijv bij CSGO wel gewoon kan. Gek genoeg daarna wat potjes COD opgestart en daar had ik veel meer lol in. Dat zegt wel genoeg denk ik. Want die game is ook alles behalve goed :')

Er zijn nu zelfs wapens die een 6 tot 7 bullets to kill hebben terwijl ze een 8 round magazine hebben. WTF is dat?

In die paar potjes die ik gister gedaan heb trouwens ook direct in elke server een cheater. Ik ben helemaal niet zo van het benoemen van cheaters, heb daar een hekel aan, maar dit was wel te obvious zeg. Als Battlefield fan doet het pijn om te zien dat er blijkbaar nog een grotere drollenbak gemaakt kan worden dan Battlefield Hardline. BF4 release verbleekt hier werkelijk bij.

Oh ja. Shotguns poffen nog wel gewoon lui af in 1 shot merkte ik. Tsja. Als je dan allemaal van die proppenschieters hebt begrijp ik best dat men maar naar een shotgun switcht :D

[ Voor 7% gewijzigd door DAMAGE op 09-12-2019 19:39 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1951
Waar is de scope gebleven op mijn sniper geweer, bij de Pacific maps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Die carbine voor recon die vol automatisch kan heeft volgens mij wel een behoorlijke fire-rate upgrade gekregen. In principe schiet die nu wel lekker weg. Jammer dat ik uit een potje moest toen er weer een standaard cheater was (aimbot + mogelijk ook damage hack met uiteraard een Lewis gun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Ossi schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:34:
[...]

Kun je ons tonen wat je in kan stellen aan de server? Vind ik wel interessant en met mij misschien meerderen.
Op dit moment zijn de instellingen erg beperkt. je kunt aantal spelers instellen. aantal spelers om de game te starten. (4 - 8- 16), gamemodes breaktrough en conquest 64 spelers. de overige gamemodes zoals rush e.d. zijn 32 spelers. een password voor de server en dat was het wel zo'n beetje. OH!! ik vergeet de banhamer. maar die geldt alleen voor de lopende sessie. als de server dus verdwijnt, is de gebande speler vrij om de volgende keer weer je server te joinen

de server zelf bestaat alleen als je die zelf aanzet. en zal verdwijnen als de laatste speler de server heeft verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Manny_Moare schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:32:
[...]

Op dit moment zijn de instellingen erg beperkt. je kunt aantal spelers instellen. aantal spelers om de game te starten. (4 - 8- 16), gamemodes breaktrough en conquest 64 spelers. de overige gamemodes zoals rush e.d. zijn 32 spelers. een password voor de server en dat was het wel zo'n beetje. OH!! ik vergeet de banhamer. maar die geldt alleen voor de lopende sessie. als de server dus verdwijnt, is de gebande speler vrij om de volgende keer weer je server te joinen

de server zelf bestaat alleen als je die zelf aanzet. en zal verdwijnen als de laatste speler de server heeft verlaten.
Oh damn, dat is echt heel weinig 8)7
Ik hoopte dat er wat meer hardcore servers zouden komen, maar dat is voorlopig dus nog niet aan de orde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Zit serieus te twijfelen om CoD MW aan te schaffen. Heb CoD in geen 10 jaar meer gespeeld maar man man wat is DICE de game aan het verneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Manny_Moare schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:32:
[...]

Ik heb niet het idee dat dit erg populair gaat worden.
Normaal speel je op een community server omdat je daar dezelfde spelers tegenkomt.
Dat de server verdwijnt als er niemand op speelt is dan natuurlijk logisch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 23:47

immetjes

HIER is BERN-E

[...]

En dit soort uitslagen.. mensen die heel potje rondvliegen of rondrijden zonder een kleerscheur.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0t3MqkT/2019-12-08-15-57-53-Battlefield-V.png

Dit hierboven.. deze 30 minuten is voor mij BF5 in een notendop. En heel gewoontjes hoe heel veel mensen de game ervaren en meekrijgen. Af en toe een leuk potje en heel veel, heel veel kut potjes. Simpel.
Opvallend dat de hoogste KD-ratios ook de hoogste latency hebben. Hebben ze dat ingesteld (ik heb wel eens gelezen dat het voordelig is) of is het toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
immetjes schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:32:
[...]

Opvallend dat de hoogste KD-ratios ook de hoogste latency hebben. Hebben ze dat ingesteld (ik heb wel eens gelezen dat het voordelig is) of is het toeval?
Voor infantry combat is de client leidend, voor vehicle combat is de server leidend qua hitreg.

In BF games wordt je sinds de BF4 CTE pas gestraft met een ping hoger dan 250, tot die tijd is de lag compensatie zéér coulant. In BF3, eerste 1,5 jaar BF4, Hardline en begin van van BF1 was je echt merkbaar in het nadeel met een <20 ms ping ten opzichte van 100 a 150 ms. Het kon zeker als je glasvezel had geen kwaad om je ping kunstmatig te verhogen of te spelen op servers buiten Europa.

Tegenwoordig is dat wel iets minder, maar als ik zou moeten gokken denk dat rond de 75 - 80 optimaal is voor infantry combat voor de BF netcode, maar het lastig om met zekerheid iets over te zeggen.
Redje schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:16:
[...]
Ik heb niet het idee dat dit erg populair gaat worden.
Normaal speel je op een community server omdat je daar dezelfde spelers tegenkomt.
Dat de server verdwijnt als er niemand op speelt is dan natuurlijk logisch 8)7
Wat zou ik graag de gedachtegang erachter weten waarom ze het in deze staat lanceren en niet gewoon even wachten tot ze wél de minimaal acceptabele functionaliteiten kunnen bieden. Dit benadrukt alleen maar nog erger wat de playerbase dwars mist op de offical servers. We wachten er nu toch al meer dan een jaar er op, maandje extra kan dan geen kwaad, bovendien zijn we uitstel al wel gewend van ze ondertussen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03:46
Ik snap het gewoon niet (er is niets wat nog niet gezegd is over de game). Maar even in ogenschouw nemende dat als je naar de community kijkt (die bij lange na niet zo groot is als de CoD community) en het gros van dit publiek wel eenduidig eens is dat de game gewoon verpest is, wie van DICE dacht dan dat dit een goed idee zou zijn?

Ik heb het spel een half jaar niet aangeraakt om diverse redenen, maar sinds een maand of twee weer zeer frequent aan het spelen. Het spel leek vlotter, accurater, er was minder moeite om soldaten te spotten of in ieder geval te zien. De M1 garant vind ik voor mij een super toevoeging. Een wapen waar ik in CoD2 al mee domineerde is terug. Het staat bij mij net achter de selbstlader als meest gebruikte wapen. En waar je eerst met 3 kogels genoeg had om een vijand uit te schakelen moet je nu of behoorlijk headshotten en/of 4 keer andere lichaamsdelen raken.

Tanks, de meeste tanks krijg ik met een AT grenade en 2 a 3 dynamite wel kapot maar de fliegerfaust kun je dus nu niets mee als je niet met zijn 2'en bent.

En dan nog het "you have been spotted" op de minimap, om toch van te kotsen. Dit is voor alle kiddies die nog nooit een FPS gespeeld hebben. Het voegt niets toe. Het spotten van vijanden was prima. Niet spammen maar gericht een keer een spot.

Ik snap het niet.. (wil het ook niet snappen)

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Na alle ellende van het afgelopen jaar waren ze met The Pacific en Underground weer een stap in de goede richting.

Ik begrijp het ook niet, vanuit welk perspectief je het ook bekijkt is er geen logica te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik snap ook niet goed dat mensen als JackFrags, Westie en LevelCap gewoon blijven spelen. Ik vind dat je als "influencer" juist het goeie voorbeeld moet geven en dan ook gewoon ermee te stoppen als Dice het keer op keer blijft verkloten.

Ze hebben nét 3 weekjes een buff aan hun goeie naam gegeven door de pacific update, die gewoon echt broodnodig was (en die ik ook écht goed vond). Ik had weer plezier in het spelen, en ook mijn favo was de M1 Garand geworden, samen met de Ribeyrolles. Het maakt nu gewoon niet meer uit welk wapen je pakt.
Op de achterlinie spelen met een sniper of een jungle carbine, of de MG42 met de high velocity bullets pakken lijkt de enige oplossing te zijn.

You've been spotted vind ik dan weer wél een handige toevoeging. Weten of je gespot bent of niet vind ik een stuk minder erg dan de rest wat ze gedaan hebben. Nu kun je tenminste blijven zitten of actief cover zoeken zodat je niet ineens van 3 kanten tegelijk neergemaaid wordt.

Ik kom nog wel op discord omdat ik het gezellig vind, maar ik raak 't spel niet meer aan totdat deze onzin voorbij is. Ik was nu nét uit die periode van irritatie aan het komen.
Ondanks BF1 dezelfde trage TTK heeft, heb ik wel 't gevoel dat dit een stuk uitgebalanceerder is dan de onzin die BF5 nu heeft :(

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Hier een link om je mening te geven over de huidige status van de game.

https://t.co/bgTeuAnsWo?amp=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de game gisteren ook maar eens (weer) een kans gekregen. Spawn - Pang, dood. K#T snipers.

Oke, ik kon een tank pakken in onze basis, mooi. Schieten dan maar. Kom ik een vijandelijke tank tegen die met z'n 'rug' naar mij toestond. Dus ik begon hem te bestoken. Achter elkaar door, schot na schot, kostte het me 8 schoten om hem te vernietigen. In de tussentijd draaide hij ook bij om op mij te schieten, en mijn tank was na 2 schoten al bijna malleur. Gelukkig had ik em net neer na mijn 8e schot, en ik kon ik wegduiken achter een richel. Maar net toen ik wou beginnen met repairs was er een private met een panzerfaust of ander anti-tank wapen en booom daar ging ik.

Hoe kan het zijn dat ik 8 schoten, waarvan 4 op de achterkant, 2 op de zijkant en 2 op de voorkant, VOL op de tank, en dus niet er naast, nodig ben om een vijandelijke tank uit te schakelen? En hij schiet 2x op mijn voorkant en mijn tank lijkt gemaakt te zijn van paperclips en punaises. :? :?

Daarna nog wat geprobeerd als infanterie maar die verrekte snipers maken het spel gewoon totaal niet leuk meer. En zelfs al lig je compleet verscholen in de bosjes, ze zien je nog steeds.

En ik zie de vijand haast nooit.
Misschien zoals sommigen hierboven zeggen, zet de kwaliteit wat lager. Ik speel op 4K alles op Ultra, misschien werkt dat juist wel in mijn nadeel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2019 20:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@loewie1984 Dan zal ik het maar proberen uit te leggen. ;)
BF5 is een "live service" game. Een weinig verhullende titel bedacht door EA om mensen voor langere tijd te binden aan een game en ze zo te verleiden met microtransacties. EA heeft uitgebreid marktonderzoek gedaan voor dit model om er zoveel mogelijk mee te verdienen. Het doel van dit soort games is om een paar procent van de spelersdemografiek te binden, de paar procent die echt meermaals microtransacties koopt. Dat is namelijk een vervelend gegeven voor onder andere EA. De meeste mensen zijn gelukkig dus niet zo stom om er maar geld tegenaan te blijven gooien tot het punt dat je meer aan microtransacties hebt uitgegeven dan je game zelf koste.

Het doel van deze TTK is dan ook niet om de game te verbeteren, zie de gigantische sh*tstorm, maar om een bepaalde demografie aan te spreken. DICE heeft het over spelers die stoppen met de game te spelen en dat is waar je op moet letten. Spelers die stoppen met spelen, geven geen geld uit. De meeste hardcore Battlefield spelers zullen waarschijnlijk toch al (terecht) zeer sceptisch tegenover EA staan en niks geven om microtransacties.

Nee, ze mikken hier op een andere spelersgroep, de "casuals". Daar is helemaal niks mis mee, maar de motieven zijn alles behalve zuiver. We hebben het hier over EA. Ze verdienen niet eens meer het voordeel van de twijfel. Ze zijn zeer bewust bezig om de game te versimpelen om zo meer microtransacties te verkopen. Dat proberen ze te bereiken door een betere retentie van casual spelers te verkrijgen. De sh*tstorm kan ze weinig schelen. Wat uitmaakt zijn spelersaantallen en dan specifiek de kleine groep die geld uitgeeft aan microstrandacties. Storten die aantallen in en komt er geen nieuwe aanwas van nieuwe spelers, zoals ook gebeurde met de vorige TTK poging, dan zal het teruggedraaid worden. DICE lijkt zich nu in te graven, waardoor de daling over langere tijd uitgesmeerd zal moeten worden. Anders is het pech gehad. We hebben toch al je geld voor de game en als je klaagde over de TTK, dan ga je waarschijnlijk weinig uitgeven aan microtransacties. Jammer dan, maar koop vooral onze volgende game waar we beloven dat alles beter zal zijn. Right EA. :z

@Deathchant Tja, Levelcap, Jack etc verdienen hun inkomen met Battlefield spelen. Ze zijn gecomprimeerd en EA weet dat heel goed. Het zijn "useful idiots" die zich voor EA hun karretje laten spannen. EA geeft ze ook echt niet zomaar toegang tot nog niet gelanceerde content, vliegt ze naar evenementen etc. Het zijn geen neutrale bronnen van informatie, hoe graag ze je ook doen geloven dat ze dat wel zijn. Ze doen dus nu mee met de outrage, maar volharden doen ze vooralsnog niet.
RBN026 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:30:
Hier een link om je mening te geven over de huidige status van de game.

https://t.co/bgTeuAnsWo?amp=1
Ik hoop dat ik alles zo de kernpunten en wat van mijn eigen suggesties heb. O-)
-Revert the TTK.
-Fix the netcoding of BF5 and resolve the TTD issues plaguing this game for over a year.
-Remove 3D spotting inside 15 meters.
-Roll back the tank buff.
-Make stationary AA guns actually useful against planes.
-Give unscoped bolt action rifles an upper body multiplier so that they become OHK inside roughly 50 meters. Make them viable and make the recon class useful.
-Make medic, support and recon more viable by making the assault semi-automatic rifles available for all classes. The game was far to assault class dominant and the TTK changes only made assault even more dominant.
-Team balancer and the ability to switch teams.
-Reduce the explosive spam. This can partly be achieved by getting more players to play something else than assault all the time because assault has most of the good weapons.
-Fix the cumbersome UI. I don't want to back out of a game to go to a menu so that I can unlock something new and then I have to join another game. I don't want a separate and highly cumbersome menu for customisation with some settings disabled when I am in a round.
--This game desperately needs a CTE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
Deathchant schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:17:
Ik snap ook niet goed dat mensen als JackFrags, Westie en LevelCap gewoon blijven spelen. Ik vind dat je als "influencer" juist het goeie voorbeeld moet geven en dan ook gewoon ermee te stoppen als Dice het keer op keer blijft verkloten.
Ik ben het ook zeker niet eens met alle aspecten van de update. Maar het spel blijft voor mij heerlijk wegspelen. Ja ik pak nu wat andere wapens, en soms moet ik van server wisselen door een cheater of erge onbalans. Maar al met al speel ik gewoon nogsteeds het spel en veranderd er weinig aan hoe ik het beleef.

En dat jij dan vind dat iemand anders zou moeten stoppen. Omdat die dan toevallig videos op youtube zet vind ik zeer hypocriet. Meerdere youtubers heb ik hetzelfde horen zeggen als in " ik ben het er niet mee eens, maar ik blijf wel spelen " en dat is ieders goed recht

Ik heb zelf ook weinig anders wat ik zou willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireFrl
loewie1984 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:03:
maar de fliegerfaust kun je dus nu niets mee als je niet met zijn 2'en bent.
Dus precies zoals het was VOOR de update, maximaal 90 damage. Het vliegtuig moet al damage hebben om hem met 1 schot uit de lucht te halen, was zo en is nog steeds zo, niks veranderd. Je moet nu alleen beter mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
SpitfireFrl schreef op woensdag 11 december 2019 @ 07:58:
[...]

Dus precies zoals het was VOOR de update, maximaal 90 damage. Het vliegtuig moet al damage hebben om hem met 1 schot uit de lucht te halen, was zo en is nog steeds zo, niks veranderd. Je moet nu alleen beter mikken.
Maar volgens mij schiet hij nu 2 saldos af ipv 3. Voorheen knalde ik ze makkelijke uit de lucht als ze laag vliegen nu nauwelijks nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireFrl
De fliegerfaust schiet nu inderdaad 2 projectielen af i.p.v. 3, maar zoals gezegd doet hij nog steeds 90 damage als je goed raak schiet. Afgelopen weekend uitgeprobeerd en het raak schieten is een beetje moeilijker geworden (was voor de update echt gemakkelijk), maar nog steeds zijn vliegtuigen redelijk makkelijk uit de lucht te schieten. Als er in ieder geval 2 man op hetzelfde vliegtuig schieten heb je hem in 1 run uit de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 22:20
Deathchant schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:17:
Ik snap ook niet goed dat mensen als JackFrags, Westie en LevelCap gewoon blijven spelen. Ik vind dat je als "influencers" juist het goeie voorbeeld moet geven en dan ook gewoon ermee te stoppen als Dice het keer op keer blijft verkloten.
YouTube: What Is DICE Doing?! RSP, TTK & The Path Forward For Battlefield V
De oude LevelCap hehe. Durft als een van de weinige "influencer" negatief te zijn.

YouTube: Battlefield V Unnecessary changes
JackFrags gebruikt de like/dislike functie onder z'n video om de stemming over de update te peilen. (op dit moment 5.8k positief 34k negatief)

[ Voor 17% gewijzigd door Murc1elag0 op 11-12-2019 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
SpitfireFrl schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:44:
De fliegerfaust schiet nu inderdaad 2 projectielen af i.p.v. 3, maar zoals gezegd doet hij nog steeds 90 damage als je goed raak schiet. Afgelopen weekend uitgeprobeerd en het raak schieten is een beetje moeilijker geworden (was voor de update echt gemakkelijk), maar nog steeds zijn vliegtuigen redelijk makkelijk uit de lucht te schieten. Als er in ieder geval 2 man op hetzelfde vliegtuig schieten heb je hem in 1 run uit de lucht.
Ja met 2 man is het prima te doen maar voor de update lukte dit makkelijk alleen en dat was heel bevredigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Skybullet schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:31:
[...]

En dat jij dan vind dat iemand anders zou moeten stoppen. Omdat die dan toevallig videos op youtube zet vind ik zeer hypocriet. Meerdere youtubers heb ik hetzelfde horen zeggen als in " ik ben het er niet mee eens, maar ik blijf wel spelen " en dat is ieders goed recht
Mensen zoals LevelCap, JackFrags e.d. verdienen hun geld hiermee, dus ik snap het wel. Wat ik wil zeggen is dat zij, vooral Westie en Levelcap toch elke keer in herhaling vallen qua klagen. Terecht ook. Maar ik snap gewoon niet dat zij nooit daad bij het woord voegen als "voorbeeldfunctie" om Dice écht te laten voelen dat het niet meer verder kan zo.
Zij zijn niet "zomaar" wat youtubers, net zoals Facebook niet "zomaar" Facebook is. Ik vind dat mensen/bedrijven in "voorbeeldfuncties", of in ieder geval de status hebben van het bereiken van een massapubliek, iets kritischer mogen zijn, niet alleen in woorden maar ook in daden. Dat gezegd hebbende vind ik het gewoon jammer dat ze blijven klagen zonder actie (en daarmee dus kiezen om de boel gaande te houden).
Daarmee zeg ik nergens dat zij niet in hun recht staan om dat zo te doen. Tis een keuze, en na tál van kansloze patches zou ik verwachten dat er iémand eens actie onderneemt, maar dit blijft uit, en dát vind ik jammer. Wat heeft dat nou met hypocriet zijn te maken :?

Overigens heb je eerder je mening geuit dat je mijn "herhaaldelijke posts" gezeur vindt en ondanks onderbouwingen blijven we het niet met elkaar eens. Ik had toen gezegd dat ik ook zou stoppen met blijven onderbouwen, want je hebt je mening toch al gevormd. Nu blijkt weer dat je mijn post gevonden hebt en compleet te misinterpreteren wat ik eigenlijk zeg en dan meteen met aanvallende woorden gaat slingeren. Kun je daar nou gewoon mee ophouden aub?
Ik vind het oprecht fijn dat jij wél gewoon een lekker speelgevoel bij het spel hebt...iets wat bij velen nu verpest is, waaronder bij mij. Laat me dat gewoon mogen uiten aub.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybullet
Wanneer is iemand een gewone youtuber en wanneer is iemand " niet zomaar een youtuber ". Wanneer krijg je de label dat je vanaf een bepaalde enorm vage grens ineens een voorbeeldfunctie bent, een " influencer " en durven andere mensen( zoals jij dus nu doet) te claimen dat deze youtubers ineens verantwoording moeten afleggen over wat ze doen en zeggen in hun door jou ingebeelde voorbeeldrol.

Dat er 100.000 mensen vrijwillig naar een door jouw geplaatst filmpje kijken, moet jij dan opeens ook maar iets van een gevoel hebben dat jij dan verplicht bent iets te moeten doen voor die groep.

Lijkt me sterk

Iedereen kan en moet dat voor zichzelf beslissen. En als jij een statement maakt door bfv niet meer op te starten, prima toch ? Maar dat niet gaan verwachten van mij, maar wel verwachten van een jackfrags omdat die dan een youtuber is gaat nergens over.

Ik val je niet persoonlijk aan, ik vind het gek dat je het over de " altijd maar klagende maar toch doorspelende youtubers" hebt, terwijl ik je hier precies hetzelfde zie doen al maanden.. klagen klagen klagen, en toch spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik kan me nog heel goed de rants herinneren van DrDisrespect jegens PUBG en Fortnite, die man zeikt en zaagt die game gewoon door midden. Maar hij heeft een fanbase opgebouwd rondom zijn eigen figuur en niet rondom de bruine arm bij een gameontwikkelaar zijn game.

Anyhow ja we zouden een statement kunnen maken door die game 1 uur niet te spelen (want zelfs een dag hou je niet vol laat staan een week) maar de hele online gaming community is net zo laf als de gemiddelde Nederlander wanneer het op staken aankomt. Waar de mond van vol is, de enige die hun daad bij hun woord voegen zijn de boeren.

Dus er zit niets anders op dan of spelen of niet spelen en de speelbal zijn van de ontwikkelaars van Dice en alle wazige shit die zij bedenken dat goed zou zijn voor de game.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik vind Jackfrags altijd netjes en recht voor zijn raap. hij zegt gewoon letterlijk dat hij het niet veel speelt en de updates doet, de unlocks openspeelt en dan is het weer wat het is. We doen allemaal wel eens wat op ons werk wat we niet het leukst vinden maar wel even nodig is. Dit zijn Jacks zijn "niet leuk dingen". BF5 spelen en daar een video over maken. Ik heb het met hem te doen :D

Inmiddels heeft Jack voor mij de credits verdiend dat hij gewoon zegt wat het is. Met Westie heb ik dat minder.

Je ziet ook dat de grotere Youtubers al heel lang niet meer elke dag met een BF5 video komen maar ander materiaal uploaden. Dat zegt ook genoeg. In de tijden van BF3 en BF4 en ook met BF1 waren deze Youtubers bijna geheel gefocused om alleen dat content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Skybullet schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:13:
Wanneer krijg je de label dat je vanaf een bepaalde enorm vage grens ineens een voorbeeldfunctie bent, een " influencer " en durven andere mensen( zoals jij dus nu doet) te claimen dat deze youtubers ineens verantwoording moeten afleggen over wat ze doen en zeggen in hun door jou ingebeelde voorbeeldrol.
Iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet......tot hoe ver? Influencers die een groot massapubliek bereiken leggen een groter gewicht in de schaal dan de "huis-tuin-en-keuken"-gebruiker en hebben daardoor meer "macht". Ze heten niet voor niks influencers/content creators. Nee, je kunt ze tot niks dwingen, dat snap ik en ze moeten vooral lekker zelf bepalen wat ze willen doen. Maar op het moment dat je blijft klagen en er verder nooit echt iets mee doet, dan vind ik dat je je "macht" niet ten goede inzet. Dáár heb ik het over.

Nou gaat dit niet over grote dingen die maatschappelijke issues teweeg brengen, waarbij bedrijven zoals Facebook, Amazon en andere grote bedrijven met hun platform voor de massa met een global-mass-reach weg blijven komen met verdedigen waarom ze politieke biases en geweldadig gedrag blijven faciliteren. Dit gaat over een game.
Het principe blijft hetzelfde: influencers should use their power for good and take some responsibility, hoe hard je ook blijft roepen dat je het nergens over vindt gaan. Mag je overigens best vinden, maar ik vind dat een struisvogelmentaliteit: doen wat je wilt te allen tijde zonder enige verantwoording te hebben. Zo hoeft niemand aan een bepaalde standaard te voldoen, ik vind van wel, ook in het geval van YouTube influencers, of dat nou rapper Boef is of MrProWestie/Levelcap. Ze moeten vooral lekker doorspelen als ze dat willen, maar ik vind er een stukje lafheid aan zitten dat je niet een harder statement durft te maken.

Maar goed, ik denk dat we sowieso uitkomen op aan welke standaard je iemand houdt en daar komt je morele kompas bij kijken die je vertelt of iets "nergens over gaat" of niet. Bij mij wijst die blijkbaar een andere kant op dan de jouwe en dáár botst 't. Nu ik dit zo uitgesproken heb: i can live with that d:)b

@loewie1984 Sinds de pacific ben ik ook veel meer aant spelen omdat het écht weer ouderwets goed was. Van te voren heb ik af en aan gespeeld (en ook weer snel gequit, zoals men op discord ook ervoer ;) ), maar nu ben ik weer ermee gestopt. Ik had al vernomen dat ze niet van plan zijn om de changes terug te rollen, maar nu langzaam te gaan tweaken. Een goed compromis zou voor mij zijn om de changes terug te draaien naar het oude model voor de afstanden van 0-75 meter ofzo. Voor mij is dit in ieder geval écht de druppel om idd niet meer verder te spelen totdat het weer beter is. Ik ben nu meer aant sporten en ik ga veel eerder naar bed, dus eigenlijk komt het me wel goed uit dat het nu fubar is ;) Ik zal nog wel op discord komen, dan krijg ik nog iéts ervan mee. Ik hoop dat je wel gewoon plezier blijft houden erin. Op zijn minst valt er weer wat te uplevellen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 11-12-2019 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Deathchant schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:23:
@loewie1984 Sinds de pacific ben ik ook veel meer aant spelen omdat het écht weer ouderwets goed was. Van te voren heb ik af en aan gespeeld (en ook weer snel gequit, zoals men op discord ook ervoer ;) ), maar nu ben ik weer ermee gestopt. Ik had al vernomen dat ze niet van plan zijn om de changes terug te rollen, maar nu langzaam te gaan tweaken. Een goed compromis zou voor mij zijn om de changes terug te draaien naar het oude model voor de afstanden van 0-75 meter ofzo. Voor mij is dit in ieder geval écht de druppel om idd niet meer verder te spelen totdat het weer beter is. Ik ben nu meer aant sporten en ik ga veel eerder naar bed, dus eigenlijk komt het me wel goed uit dat het nu fubar is ;) Ik zal nog wel op discord komen, dan krijg ik nog iéts ervan mee. Ik hoop dat je wel gewoon plezier blijft houden erin. Op zijn minst valt er weer wat te uplevellen ;)
BF1 is aan het downloaden bij mij...

discogs

Pagina: 1 ... 87 ... 92 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V