A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:24:
[...]
In BFBC2 is er geen enkel automatisch wapen lager dan 650 RPM en geen enkele gun heeft met magnum ammo (en die perk is niet im frage, die is essentieel) meer dan 7 kogels nodig op afstand, de minimale damage is 15,7 voor elke gun met magnum ammo.
Ik dacht meer aan wapens zoals de PP2000 of MG3. Die deden maximaal 11,2 damage.

Ja helemaal eens! De MP40 is voor mij ook de enige viable SMG op medium of long range. Alle overige SMGs zijn in hipfire close range om het even, als het maar 50 kogels in het magazijn heeft.
Ik merk zelfs dat in close range je geen groot nadeel hebt. Je kan zo makkelijk twee of drie heatshots schieten en dan is het klaar. Je weet gewoon dat elk schot raak zal gaan als ze netcode je niet haat.
Nou de M1 Garand zou toch een 6 hit kill worden ipv een 4 hit kill op max range? Dat is een semi-auto, zal me niet verbazen als het +1 of +2 wordt voor elke andere semi auto gun. Ik verwacht niet dat ze het lef hebben om iedereen toegang te gaan geven tot een bolt action die met iron sight een 2 hit kill maken op elke range en er echt een WW2 game van te maken, waar de automatics hele specifieke toepassingen hebben en de klassieke bolt actions de standaard infantry rifles worden.
Ik heb geen idee wat DICE van plan is met de semi automatische geweren. Ze communiceren namelijk altijd zo geweldig bij DICE waardoor dit soort gedoe ontstaat.
Op zich ben ik nog niet eens zo militant tegen de STG-44 reduceren naar 5 kogels op korte afstand en dat vasthouden tot 30m. In de praktijk zit je toch heel snel buiten de de 4 hit killafstand. Ik heb een veel groter probleem met de manier waarop. Het lost een probleem op dat niet bestaat. Het probleem is juist dat iedereen assault kiest omdat de andere klassen zo zwak zijn. Binnen assault kies je de STG44 omdat dit gewoon het beste wapen in de game is.
Vervolgens nerf je de semi automatische geweren niet. Dat is werkelijk nergens voor nodig en elke nerf daar gaat ze waardeloos maken omdat je al snel te weinig munitie hebt. Denk vervolgens na om de SMG's iets te buffen en maak je unscoped bolt action en semi automatische geweren beschikbaar voor alle klassen. Zo krijg je mensen over om medic, support of een zinvolle recon te spelen. Alleen met recon mag er nog een 3x scope op je geweer zodat je ook niet meer assaults hebt die recons eruit snipen. Het is hilarisch om te doen, maar ook OP omdat je geen scope glare hebt. Idem voor de Lee-Enfield No.5 waar je ook mee kan snipen zonder glare met een 3x, als medic.
Verder zou ik bolt actions zonder scopes een bovenlichaam multiplier geven waardoor ze tot zo'n 50m, OHK worden. Dat is gewoon nodig om die echt competitief te maken. Er is ook niks overpowered aan. Als je kan mikken en positie kan innemen, ga je de meeste een op een gevechten winnen. Dat doe je ook met een STG44. Je bent alleen vrij kansloos tegen meerdere vijanden. In ruil daarvoor kan je iemand heel snel droppen als het even moet. Het is high skill, high reward, high risk.
[...]
Jaaa daar zeg je wat, dat zou heel goed kunnen. Nu heb ik zelf enkele maanden niet meer gespeeld dus weet niet hoe de netcode er precies nu voor staat, maar het zal wel heel typisch DICE zijn als dit makkelijker is dan de netcode optimaliseren.
Je hebt de pacific breakthrough gemist?
Pacific storm was meestal meh, maar Iwo Jima is echt geweldig. Uiteraard heeft DICE die rotatie ook verwijderd, waarna mijn interesse ook weer wegzakte. Deze heeft geeft wanhopig custom maprotaties nodig. Breakthrough op Iwo Jima, Arras en Panzerstorm zou ik eindeloos kunnen spelen.
Maar de netcode is nog steeds je bent de hoek om en je ontvangt een superbullet en dood...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.