Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Ik ben alleen benieuwd hoe ze dit in het rijtje "authentieke WWII locaties" plakken.

Maar ik denk dat jij ons daar vast meer over kunt vertellen @DaniëlWW2 :+.

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Loondijke schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 08:36:
Ik ben alleen benieuwd hoe ze dit in het rijtje "authentieke WWII locaties" plakken.

Maar ik denk dat jij ons daar vast meer over kunt vertellen @DaniëlWW2 :+.
Van wat ik zo snel heb gezien lijken ze er Berlijn van gemaakt te hebben. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

DaniëlWW2 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 23:51:
Back to Metro. :+
[YouTube: Battlefield V – Operation Underground Map Trailer]

Het is een ongelofelijk domme map, maar ergens is het ook een van de, zo niet de beste BF map ooit. Op een of andere manier is het bijna altijd wel plezier. Je kon er altijd super tactisch doen, geweldige momenten beleven en anders was het gewoon explosievenspam. :*)
In 32 player rush met sniper limit en explosive restrictions heeft Metro me de meeste leuke potjes en vetes van BF3 opgeleverd, samen met custom servers is dit ook het enige van BFV waar ik nog enigszins naar uitkeek. De trailer is wel erg mooi, eerlijk is eerlijk, maar dan lees ik:

The map can be played in the Conquest, Squad Conquest, Breakthrough, and Team Deathmatch game modes. For limited time periods**, Rush will be a supported game mode, too.

Wat is limitied time en belangrijker, wanneer zijn die limited time periods? Is dat bij release? Heeft het eigen server play list of krijg je weer Hamada voor de kiezen tegen de tijd dat je eindelijk de server op kan?

Het is mij allemaal niet duidelijk in die wirwar van reddit posts en blogs.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:53:
[...]

In 32 player rush met sniper limit en explosive restrictions heeft Metro me de meeste leuke potjes en vetes van BF3 opgeleverd, samen met custom servers is dit ook het enige van BFV waar ik nog enigszins naar uitkeek. De trailer is wel erg mooi, eerlijk is eerlijk, maar dan lees ik:

The map can be played in the Conquest, Squad Conquest, Breakthrough, and Team Deathmatch game modes. For limited time periods**, Rush will be a supported game mode, too.

Wat is limitied time en belangrijker, wanneer zijn die limited time periods? Is dat bij release? Heeft het eigen server play list of krijg je weer Hamada voor de kiezen tegen de tijd dat je eindelijk de server op kan?

Het is mij allemaal niet duidelijk in die wirwar van reddit posts en blogs.
Volgens mij weet DICE niet eens meer wat ze nu doen. :z
Maar op restricties hoef je niet te rekenen want die Rush games waren mooi. Nee, de explosieven gaan aangevuld worden door de glorieuze MG-42. :*)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

DaniëlWW2 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:57:
[...]

Volgens mij weet DICE niet eens meer wat ze nu doen. :z
Maar op restricties hoef je niet te rekenen want die Rush games waren mooi. Nee, de explosieven gaan aangevuld worden door de glorieuze MG-42. :*)
Daarom ook de wens voor custom servers, want idd 6 man op de bipod met de mg-42 achterin elke gang zal wel spannende potjes op gaan leveren. :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:28:
[...]

Daarom ook de wens voor custom servers, want idd 6 man op de bipod met de mg-42 achterin elke gang zal wel spannende potjes op gaan leveren. :)
Nou ik heb volgens mij een keertje meer dan 30 kills gescoord zonder dood te gaan op Rotterdam met mijn MG-42. Het was spannend hoor, wanhopig in leven blijven terwijl er steeds meer achter je aankwamen. En nee, ik zat niet op een plek te campen. Ik verplaatste nadat ik een hele groep had neergemaaid, zoals het hoort. :+

• paul99
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:00
Vandaag de nieuwe Operation Underground map. Ben ik wel erg benieuwd naar.
Gaat sinds de laatste patch wel enigszins de goeie kant op. Langzaamaan worden oude bugs weggewerkt en begint het een beetje stabiel te draaien.

Jammer dat het allemaal zo lang moet duren want de meeste zullen hun interesse inmiddels wel kwijtgeraakt zijn. Speel zelf ook nog maar af en toe BF5 maar wil deze nieuwe map zeker even checken.

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
Hoe laat komen de updates normaal uit?

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone XS Max 64GB

• MacrosSimga
  • Laatst online: 09-11 16:46
Vandaag weer nieuwe map release. Ik ga BF5 maar weer eens een keer opstartten morgen. Hebben ze ondertussen al de bipod deploy gefixed. Paar weken terug nog gespeeld maar zat alleen maar te klooien om mn bipod te gebruiken op zandzakken etc. Best frustrerend. Speel graag MMG maar met de geklooi voor mn bipod is het gewoon niet zo leuk. Zit niet graag lang op 1 plek maar lukt niet echt met dat geklooi :P

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18:53

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Lekker weer, videokaart drivers geupdate, spel gerepareerd.....

Spel start gewoon op wil ik de nieuwe map checken laden *poef* weg en 5 van de 10 keer alleen een melding..

*Edit*Lijkt nu wel te werken...

RTX2070

42dpi wijzigde deze reactie 03-10-2019 15:55 (28%)

Si vis pacem, para bellum

• MartijnAbel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 07:01
Meer mensen last van gigantische performance hits? Speelde hiervoor met 60 a 70fps en zit nu elke keer na een explosion rond de 30fps en op de nieuwe Underground map is het helemaal om te janken...
Balanceissues eens prio geven zou ook wel tof zijn van Dice

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18:53

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

MartijnAbel schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:33:
Meer mensen last van gigantische performance hits? Speelde hiervoor met 60 a 70fps en zit nu elke keer na een explosion rond de 30fps en op de nieuwe Underground map is het helemaal om te janken...
Yup heel merkbare prestatie verlies bij underground, bij firestorm wat ik normaal speel was niks, dus wss is underground niet goed geoptimaliseerd.

Si vis pacem, para bellum

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18:57

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb ook nog nooit zoveel rookgranaten gezien als in dit level. Dat geeft ook al de nodige performance hit.

Beauty is in the eye of the beerholder

• rudyman85
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:32
Gister potje gedaan, idd dikke frame drops t.o.v. alle andere maps in BF5 was ons gister ook opgevallen.

Er lopen verschillende draadjes over deze update en map en performance verlies:
https://forums.battlefiel...-64-lc-with-same-settings

rudyman85 wijzigde deze reactie 04-10-2019 10:19 (19%)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19:10
Het kostte me wel een 10-20fps op sommige gedeeltes vergeleken bij gemiddeld level, maar ik vraag me af of dat door fouten/slechte optimalisatie komt, of omdat het gewoon nou eenmaal zwaarder is met de hoeveelheid mensen op een klein gebied met explosies en smokes. Waar ik misschien ook schuldig aan ben :P.

Heb nog maar één potje breakthrough als aanvaller gespeeld, en dat ging redelijk, we hebben uiteindelijk ook gewonnen. Hetgeen ik me wel wat zorgen over maakt is gigantische hoeveelheid tickets als aanvallers: Een stuk of 600. Zolang het potje op en neer gaat is dat prima, maar als je een potje hebt waarbij de verdedigende partij gewoon duidelijk de sterkste is moet je wel heel vaak doodgaan voor je weer verder kan.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb gister ook wat potjes gespeeld....Tja...Ik vind em qua gevoel echt niet dat metro-gevoel hebben, ondanks het er wel erg op lijkt, maar ik kan niet precies goed onder woorden brengen waarom niet.

Ik vind em niet slecht, maar ook niet echt fun ofzo. Rook + camperende MMG spelers en een overdaad aan PIAT's en dynamiet.

Het "proberen" om langs de zijkanten te flanken is wel leuk, maar je weet gewoon waar het naartoe gaat, in zowel conquest als breakthrough: je blijft altijd vast ondergronds :)

Nee, doe mij toch maar een Arras ;)

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• yetiix
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 09-11 19:12
Ik heb heel erg slechte FPS sins de laatste update met Metro, ik had altijd rond de 120 fps nu heb ik nog 40 fps maximaal.

• yetiix
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 09-11 19:12
Ik heb precies het zelfde

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 21:48
Hier ook drama met de nieuwe map. Speel ik ook weer eens BFV om de zeldzame nieuwe content die uitgebracht wordt te komen bekijken. Maarja bij andere mappen valt me toch ook op dat hij (nog?) lang niet zo soepel loopt en grafisch uitziet dan bijv. BF1. Had BFV namelijk alweer een tijdje niet meer gespeeld. Ik ga me weer terug vermaken met BF4/BF1 :X

• beuker19
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
Nou ik heb het spel ook weer eens opgepakt na een behoorlijke poos maar ik word helemaal gek van alle mensen die prone liggen en LMG's die beter zijn dan AR's.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20:07

Skybullet

It's go season

beuker19 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:41:
Nou ik heb het spel ook weer eens opgepakt na een behoorlijke poos maar ik word helemaal gek van alle mensen die prone liggen en LMG's die beter zijn dan AR's.
Ik snap dus echt nooit waarom hier al sinds launch zo hard over geklaagd word :? Prone is net als staan, liggen, hurken, kruipen, sliden, springen en klimmen een optie in het spel. Iemand die er voor kiest op een locatie te gaan liggen, met welk wapen en met welk doel voor ogen dan ook, zou altijd in het voordeel moeten zijn en gelukkig is dat in dit spel zo.

Veels te vaak krijg ik het idee hier, op andere fora en ook vooral van alle "battlefield youtubers" dat hun manier de enige juiste manier van spelen is. Dus iedereen moet maar non stop rondrennen en lekker knallen en actie. Als ze dan een kamer/gang/huis inlopen of een straat oversteken en neergemaaid worden door een prone lmg speler dan is het ineens... "oneerlijk, 0 balans, overpowered prone mechanic, please nerf, ik had 0 tijd te reageren, ik voel me benadeeld, ik wil alleen spelen als ik in het voordeel ben en ik huil graag veel !!" ;w

Door daar te gaan liggen dwingt die speler jou anders te gaan spelen richting dat objective jazeker, misschien met smoke, of een flank, of sniper zijn hoofd eraf, verzin een list,maar dat was toch het hele idee van een lmg/mmg ?

Misschien ben ik wel teveel gameplay als rising storm enzo gewend maar daar ligt/hurkt iedereen in een bosje :+

i7 9700k, z390 aorus pro, asus rtx 2080 dual oc, 32gb 3600mhz , 970evo 1tb, 860evo 1tb, corsair rm650x, dark rock 4, meshify c dark tg, sennheiser pc37x, aoc agon ag241qg

• RoyK
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 12:18

RoyK

Tekenaar!

Gezien de reacties laat ik het spel nog we even links liggen en installeer ik hem wel met de volgende update :)

De liefste decoraties met illustraties van Roy Korpel voor baby en kinderkamers > Lievespulletjes

• MacrosSimga
  • Laatst online: 09-11 16:46
Van het weekend gespeeld. Goeie map! Af en toe wat framedrops maar niet zo ernstig dat het niet speelbaar is. Heb nu weer zin om BF te spelen.
Skybullet schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 07:32:
[...]

Ik snap dus echt nooit waarom hier al sinds launch zo hard over geklaagd word :? Prone is net als staan, liggen, hurken, kruipen, sliden, springen en klimmen een optie in het spel. Iemand die er voor kiest op een locatie te gaan liggen, met welk wapen en met welk doel voor ogen dan ook, zou altijd in het voordeel moeten zijn en gelukkig is dat in dit spel zo.

Veels te vaak krijg ik het idee hier, op andere fora en ook vooral van alle "battlefield youtubers" dat hun manier de enige juiste manier van spelen is. Dus iedereen moet maar non stop rondrennen en lekker knallen en actie. Als ze dan een kamer/gang/huis inlopen of een straat oversteken en neergemaaid worden door een prone lmg speler dan is het ineens... "oneerlijk, 0 balans, overpowered prone mechanic, please nerf, ik had 0 tijd te reageren, ik voel me benadeeld, ik wil alleen spelen als ik in het voordeel ben en ik huil graag veel !!" ;w

Door daar te gaan liggen dwingt die speler jou anders te gaan spelen richting dat objective jazeker, misschien met smoke, of een flank, of sniper zijn hoofd eraf, verzin een list,maar dat was toch het hele idee van een lmg/mmg ?

Misschien ben ik wel teveel gameplay als rising storm enzo gewend maar daar ligt/hurkt iedereen in een bosje :+
Er hangt al snel een elitair luchtje aan als je het hebt over 'de enige juiste' manier om te spelen of anderen vertelt hoe te moeten spelen, ik denk dat je daar een beetje op doelt, maar dat doe je wel weer beetje te niet door dat 'ik huil graag veel'. Er vanuit gaande dat je een serieus antwoord wil op je eerste vraag:

Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen het balans aspect van de (in dit geval prone mmg) meta en het plezier wat een dergelijke meta oplevert. Om met dat laatste te beginnen, je kan idd stellen dat het in het spel zit en je er maar omheen moet spelen, maar hoe ver trek je dat door als het voor een individu saaie of niet leuke gameplay oplevert? Dat is wat mij betreft hetzelfde als iedereen met rifle grenades rondloopt, de noobtube/USAS 12g frag uit bf3 of de carl gustaf in BC2. Dat zijn doodsaaie 'vuurgevechten' wat mij betreft, niet waar ik een shooter voor speel. Idem voor massa's campers met een sniper rifle achter in de derde linie, natuurlijk kan je er makkelijk omheen spelen, ik vind er alleen geen reet aan om in die setting te winnen als je met 10 man speelt om de objectives en de rest komt niet van z'n plek. Het is ook niet knap of heel moeilijk om op die manier kills te maken als je de objective of je eigen team negeert. Idem is het ook niet heel moeilijk of uitdagend om zo'n camper te pakken, maar ik vind er geen reet aan als je dat in elk kamertje/gang weer moet doen. Als je van dat type games en het sluipen houdt, is het een heel ander verhaal.

Qua balans, als er teveel mensen en utility nodig is om één speelstijl te counteren, is het al snel over powered als je het bekijkt vanuit het team vs team perspectief. Deze discussie speelt al eeuwen natuurlijk in BF, het is logisch dat je meerdere engineers nodig hebt om een tank/vliegtuig te slopen, maar waar trek je de grens? 3, 4, 5, 10 vereiste spelers en teamwork (in een game met matige in-game communicatiemogelijkheden) om één persoon in één voertuig te counteren? Er zijn ook nog steeds mensen die de bomber uit BF1 verdedigde als zijnde totaal in balans, de tegenpartij moest zich maar organiseren met een man of 8, wat natuurlijk onmogelijk is op publics, terwijl de rest van de game gewoon doorgaat.

Specifiek wat de mmgs betreft, kan je wel beargumenteren dat de combinatie van slechte zichtbaarheid van prone spelers, de enorme damage output, accuracy op afstand en gebrek aan scope glare één (campend) individu bijzonder sterk maakt. Als je er 3 of 4 achter elkaar of naast elkaar tegen komt, succes met je smoke grenade, maar daarna kom je nog meerdere van die gasten tegen. In combinatie met de explosive spam, zijn dat imho al vrij snel saaie potjes die niet echt uitdagend zijn, eerder vervelend en een reden om de game minder of niet te spelen. Of juist maps/modes waar dat minder of niet speelt. Rush met 32 spelers kan op map X (bijvoorbeeld Metro FB3) super verslavend en spannend zijn, maar met 64 spelers het saaiste ontwijken van explosies ooit. In een wereld met louter official servers is het extra irritant om map/mode combinaties die niet zo leuk zijn te ontwijken.

Ieder z'n voorkeur, maar de prone mmg meta is nou niet iets waar ik als shooter liefhebber echt blij van word. Het feit dat nagenoeg onzichtbaar prone in de game zit, wil wat mij betreft niet persé zeggen dat je het leuk moet vinden. Zo zijn er ook veel die gek worden van bunnyhoppen in csgo, of de dolphin dives uit BF2, headglitchen in BF4, onmogelijke strafe jumps in quake 2 etc. etc. Ik zal nooit zeggen hoe iemand MOET spelen, maar ben wel de eerste die afhaakt als campen teveel beloond wordt en teveel voor komt naar mijn mening, dan speel ik liever wat anders. :)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat wel een feit is, is dat campen wel een beetje in de hand gewerkt wordt. Het is qua visibility dusdanig blended-in dat een mannetje gewoon amper tot niet zichtbaar is als deze in de struiken gaat liggen, of hetzelfde kleur uniform heeft als de stenen.
Een MMG zoals de beruchte MG42 heeft én een enorm groot magazijn én een insane rate-of-fire, waardoor je in 1 beurt echt veel mensen tegelijk kunt neermaaien....en dat is idd niet meer dan dat het is: maaien.

Deze 2 gecombineerd is een ideaal recept voor verstoppen-en-sproeien maar. Eer dat iemand je gevonden heeft en revenge komt halen heb je al 10 kills gemaakt.
Het kan, het mag gewoon en je kunt in je squad met de juiste tactieken en met de juiste verplaats-strategien echt de boel domineren.

In theorie is dit gewoon heel slim en heel tactisch. Maar in de praktijk voelt het gewoon zoals eerder omschreven. Ik vind het zelf niet leuk om zo te spelen, omdat ik ook één van de velen ben die het gewoon niet meer amusant vinden om op die manier constant neergemaaid te worden door een dominante groep MMG sprayers. Ik kan/wil het ze niet verbieden, maar wat Dice nu gedaan heeft door het ze iets lastiger te maken vind ik eigenlijk wel terecht, want het geeft wat meer balans. Dat vind ik wel een goed compromis, maar ik vind het toch nog steeds erg vervelend.

Shotguns overigens, wekken bij mij dezelfde irritatie op. Als je echt goed bent met een shotgun is het een kwestie van pre-emptive een hoek om schieten, plop plop plop en je hebt zo 3 huisjes ontruimd zonder enige weerstand.
De dooddoeners "ja maar je kunt toch ook een shotgun/MMG pakken" vind ik dan weer zo lame...Ja want het antwoord is dat je dezelfde speelstijl gaat hanteren als waar je jezelf aan ergert... Maar goed, het is ergens ook weer raar om erover te zeuren/irriteren, want iedereen heeft andere speelbehoeftes, maar dat wilt niet zeggen dat het geen irritatie mag opwekken.

Conclusie: smaak, moreel kompas, manier van spelen wat je leuk vindt is allemaal onderhevig aan persoonlijke voorkeur. Die kan 'slechts' uitgebalanceerd worden om zo niet een hele groep spelers uit te sluiten. Als MG's en shotguns weg zouden vallen, zou bijna niemand meer support spelen. Waarom zou je ook als je toch wel overal ammo krijgt en de assault class met dezelfde of meer explosiviteit kunt equippen.

Dus ja, ik snap alle mensen die zich irriteren, en ja, ik snap dat het enabled blijft/wordt. Ik kijk per potje, per situatie of ik me eraan irriteer of niet. Indien wel->andere server/quit. Ik zou het helemaal niet erg vinden als Dice nog harder probeert die MMG's te ontmoedigen, maar ik begrijp dus tevens waarom dat niet gedaan wordt.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Werkelijk, nu zijn de MMG's weer OP? Als je in een MMG loopt dan ga je het 95% van de tijd keihard verliezen, en terecht. Eigen schuld dat je blind een MMG inloopt. Met een beetje mapkennis weet je waar ze zullen zitten en meestal kan je ze makkelijk flanken of afschieten met een Gewehr 43 met 4x.

Er zijn maar weinig mensen die weten hoe ze met een MMG om moeten gaan. De meeste bipod campers zijn zo makkelijk te verslaan. Ze positioneren zich op een overduidelijke plek waar ze veel vijanden verwachten en blijven maar op die plek zitten. Kwestie van tijd voordat een recon voor de verandering eens iets raakt en dag bipod camper. Veel problematischer zijn de mensen die dus wel met een MMG om kunnen gaan. Die verplaatsen regelmatig, zoeken asymmetrische posities die niet worden verwacht, gaan juist flankroutes van je eerdere positie afdekken, denken aan flankdekking bij hun positioneren in plaats van maximaal zicht en gaan mee met hun team, zowel naar voren als achteren. Kom je zo iemand tegen in een lineaire gamemode, tja je gaat dan echt een klotegame hebben als je er zelf of je team er niks tegenover zet. Een wapen zoals de MG-42 is alleen zo sterk als je ermee om kan gaan. Dat het op Metro 3.0 nu veel sterker zal zijn, tja dat wist je toch? Speelstijl aanpassen en flanken, het kan zelfs op Metro. :P

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

DaniëlWW2 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:04:
Werkelijk, nu zijn de MMG's weer OP? Als je in een MMG loopt dan ga je het 95% van de tijd keihard verliezen, en terecht. Eigen schuld dat je blind een MMG inloopt. Met een beetje mapkennis weet je waar ze zullen zitten en meestal kan je ze makkelijk flanken of afschieten met een Gewehr 43 met 4x.
Nou ja zeg, lekker gestrekt been, en ik mijn best aant doen om mijn mening wat te nuanceren :N

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Deathchant schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:23:
[...]

Nou ja zeg, lekker gestrekt been, en ik mijn best aant doen om mijn mening wat te nuanceren :N
Het was dan ook niet tegen jou gericht. Ik zie alleen echt niet wat er nu weer mis is met de MMG's. Ze bieden eens wat anders en zoals je zelf zegt kan je er met een squad, er behoorlijk dominant mee zijn. Precies waarom de MG34 en MG42 ontworpen waren. Het hele punt van een MMG is squad niveau dominantie. Duitse doctrine was ook gericht op het machinegeweer als het wapen om te doden en de rest van een sectie, de andere negen man waren twee vuurteams van elk drie man, sergeant met MP40, en twee man puur ter ondersteuning van de MMG. Het is nota bene authentiek, er is iets authentiek aan BF5. :P Er is een verschil met realistisch, die discussie gaan we verder ook maar niet meer voeren.

Als je hyperagressief maar loopt te pushen, dan vraag je erom. Verder kan een goede speler ook domineren met een STG44. Reacties zoals dit of dat is OP omdat je eraan doodgaat, is meestal meer een probleem van speelstijl die perse moet werken en als het niet werkt dan moet tegenstander OP wapen hebben. Zo gaat het zo vaak met shooters. Je kan een MG42 makkelijk counteren als je maar niet blind voor de loop gaat staan en verwacht dat je dit gaat winnen. ;)

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 07-10-2019 21:41 (56%)

• virtua
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 04-11 13:22
Grrrr,Origen ofline

• beuker19
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:31:
[...]

Het was dan ook niet tegen jou gericht. Ik zie alleen echt niet wat er nu weer mis is met de MMG's. Ze bieden eens wat anders en zoals je zelf zegt kan je er met een squad, er behoorlijk dominant mee zijn. Precies waarom de MG34 en MG42 ontworpen waren. Het hele punt van een MMG is squad niveau dominantie. Duitse doctrine was ook gericht op het machinegeweer als het wapen om te doden en de rest van een sectie, de andere negen man waren twee vuurteams van elk drie man, sergeant met MP40, en twee man puur ter ondersteuning van de MMG. Het is nota bene authentiek, er is iets authentiek aan BF5. :P Er is een verschil met realistisch, die discussie gaan we verder ook maar niet meer voeren.

Als je hyperagressief maar loopt te pushen, dan vraag je erom. Verder kan een goede speler ook domineren met een STG44. Reacties zoals dit of dat is OP omdat je eraan doodgaat, is meestal meer een probleem van speelstijl die perse moet werken en als het niet werkt dan moet tegenstander OP wapen hebben. Zo gaat het zo vaak met shooters. Je kan een MG42 makkelijk counteren als je maar niet blind voor de loop gaat staan en verwacht dat je dit gaat winnen. ;)
LOL wat een onzin weer.
Ik heb vanavond dat filmpje van Jack Frags gezien en die MMG gaan gewoon helemaal nergens over zeker niet in bepaalde game modes/maps die behoorlijk liniar zijn.
Het is ook gewoon zo dat je veel te onzichtbaar bent als je op bepaalde plekken ligt.
Maar oké daar valt dan misschien nog omheen te spelen maar dat je vervolgens ook zo een kamer kan binnen stormen en eerst 4 of 5 mensen uit de hip kapot schiet en vervolgens binnen 1 seconde prone gaat en je bipod uitklapt en dan accurater bent dan een sniper gaat er bij mij niet in.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

beuker19 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 00:03:
[...]

LOL wat een onzin weer.
Ik heb vanavond dat filmpje van Jack Frags gezien en die MMG gaan gewoon helemaal nergens over zeker niet in bepaalde game modes/maps die behoorlijk liniar zijn.
Het is ook gewoon zo dat je veel te onzichtbaar bent als je op bepaalde plekken ligt.
Maar oké daar valt dan misschien nog omheen te spelen maar dat je vervolgens ook zo een kamer kan binnen stormen en eerst 4 of 5 mensen uit de hip kapot schiet en vervolgens binnen 1 seconde prone gaat en je bipod uitklapt en dan accurater bent dan een sniper gaat er bij mij niet in.
Iemand gebruikt een MG42 in Metro met 64 spelers en je bent verbaast dat het eindigt in een slachting? Het is Metro. Die map is een gigantisch explosieven clusterf*ck. Hij gaat ook constant dood, meestal door explosieven of shotguns, want Metro...

• Digifreak20
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 29-10 11:32
Één van mijn lekkerste kills in Battlefield 5 Operation Underground♥️
YouTube: NICE KILL IN BATTLEFIELD 5

Digifreak20 wijzigde deze reactie 08-10-2019 10:56 (7%)

• Sissors
DaniëlWW2 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:31:
[...]

Mooie opsomming waarom realisme/authenticiteit niet leidend moet zijn in een spel. Als daardoor spelplezier minder wordt omdat iedereen in een hoek ligt te campen met een MMG dan is het volgens mij geen goede ontwikkeling, onafhankelijk hoe authentiek het zou zijn. Het relevante punt is uiteraard ook de twee ter ondersteuning van de MMG, waardoor je eigenlijk 3 man per MMG zou moeten hebben ipv MMG per persoon. Oftewel totaal niet authentiek.

En dan voor de duidelijkheid: Dit is gewoon een klacht voor wanneer realisme/authenticiteit als basis zou worden gebruikt voor gameplay, gelukkig gebeurd dat niet. Zelf speel ik behoorlijk agressief, en primair met Thompson. En hoewel ik natuurlijk ook weleens door een MMG die zo goed als onzichtbaar ligt wordt neergemaaid, heb ik daar weinig problemen mee, overall redelijk gebalanceerd. In Metro heb ik al helemaal geen problemen ermee gehad.

Mijn primaire kit is medic met Thompson. Dus dat betekent sowieso dat ik geen recht tot klagen heb over mensen met groot magazijn die blind door blijven sprayen als het vol smoke hangt :P. Gisteren nog 5 kills met één magazijn gehad op die manier. Maar de MMG campers zijn op alle wat openere mappen al makkelijke doelwitten voor snipers: MMGs zijn misschien beter dan in oudere BF versies, maar het fundamentele probleem wat ze hebben is niet veranderd. Snipers heb je minder last van in iets als een Metro, maar daar worden de sterkere MMGs gecompenseerd door wat imo één van de betere beslissingen is geweest in BF5: Medics die smoke hebben zonder hun granaat op te geven. Daar lig je dan met je MMG met een rook granaat in je gezicht.

Overall ben ik behoorlijk blij met hoe de nieuwe map speelt. Het liefst had ik nog wel een iets groter gebied onder de grond gehad, maar er zit een goed tempo in, veel minder statisch als oorspronkelijke Operation Metro, zonder dat verdedigen zinloos is geworden. Sowieso veel minder gebruik van explosieven, en vooral minder chokepoints vol explosieven.

Gisteren voor het eerst de Conquest gekregen, en wat is het jammer dat revives niet zichtbaar zijn in de score, ik moet er echt een gigantische hoeveelheid hebben gehad. Shotguns wordt ook over geklaagd, zijn redelijk goed uiteraard onder de grond, maar je mist revive / medpack gewoon zo hard, en krijgt er weinig zinvols voor terug.

TL;DR: Imo realisme/authenticiteit is een belabberde reden om iets te doen, maar MMGs zie ik zeker niet als OP, al helemaal niet in Metro. Mijn medic kit blijft mijn eerste keuze in Metro. Niet het allerbeste wapen, maar wel de beste kit overall imo.

Sissors wijzigde deze reactie 09-10-2019 07:56 (3%)

• virtua
En underground is weg

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:46

Shabbaman

Got love?

Je kan Underground spelen in Conquest, Squad conquest, breakthrough en rush.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• virtua
Dat is toch de map metro, vond het wel wat ff alleen metro spelen,nu zit je weer in de map rotatie

• veryferry
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10-11 13:46
Hoi Tweakers,

Is het vreemd dat mijn nieuwe pc (Ryzen 3900x / PowerColor RX 5700 XT Red Devil / 64GB 3200MHz RAM) maar zelden 60fps haalt wanneer ik op 4k HDR Ultra settings speel?

• stevens20
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:03
veryferry schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:23:
Hoi Tweakers,

Is het vreemd dat mijn nieuwe pc (Ryzen 3900x / PowerColor RX 5700 XT Red Devil / 64GB 3200MHz RAM) maar zelden 60fps haalt wanneer ik op 4k HDR Ultra settings speel?
Wat heb je zelf al op internet gevonden?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• stevens20
Ik kon ook geen enkele server vinden. Misschien offline om de performance problemen op te lossen? (hoeft de map niet voor te verdwijnen lijkt me)

Ik kan me altijd wel vermaken met Metro.

• veryferry
stevens20 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:28:
[...]

Wat heb je zelf al op internet gevonden?
Ik zit momenteel mobiel te browsen, dus kan geen hardware scan raadplegen op het moment, maar volgens deze site zit ik nogal ruim binnen de marges van de gestelde "recommended specs" :p
https://www.systemrequire...efield-5-armageddon/13374

• stevens20
veryferry schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 01:04:
[...]

Ik zit momenteel mobiel te browsen, dus kan geen hardware scan raadplegen op het moment, maar volgens deze site zit ik nogal ruim binnen de marges van de gestelde "recommended specs" :p
https://www.systemrequire...efield-5-armageddon/13374
4K met HDR op Ultra is niet "recommended".

• veryferry
stevens20 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:45:
[...]

4K met HDR op Ultra is niet "recommended".
Je zou zeggen dat de ontwikkelaar de best mogelijke resolutie en settings zou aanbevelen om te gebruiken, toch?

• NielsAVS
  • Registratie: september 2013
veryferry schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:02:
[...]

Je zou zeggen dat de ontwikkelaar de best mogelijke resolutie en settings zou aanbevelen om te gebruiken, toch?
Hou het maar op ‘meest gangbare’ resolutie.

Ambachtelijk gebrouwen bieren uit de Bollenstreek

• NielsAVS
Digifreak20 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:54:
Één van mijn lekkerste kills in Battlefield 5 Operation Underground♥️
YouTube: NICE KILL IN BATTLEFIELD 5
Ik hoop niet dat je hier serieus trots op bent..

• stevens20
veryferry schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:02:
[...]

Nee, dan gooien ze hun eigen glazen in. Niet iedereen kan een dure pc kopen. Zet je de benodigde specificaties zo hoog zijn er veel te veel mensen die geen capabele pc hebben en dus het spel niet kopen.

• veryferry
stevens20 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:09:
[...]

Nee, dan gooien ze hun eigen glazen in. Niet iedereen kan een dure pc kopen. Zet je de benodigde specificaties zo hoog zijn er veel te veel mensen die geen capabele pc hebben en dus het spel niet kopen.
Fair enough. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Zoveel hardware combi's. Ik ging er toch wel vanuit dat met mijn hardware power het een peulenschil zou moeten zijn om dat op die manier te draaien.

• NielsAVS
veryferry schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:14:
[...]

Fair enough. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Zoveel hardware combi's. Ik ging er toch wel vanuit dat met mijn hardware power het een peulenschil zou moeten zijn om dat op die manier te draaien.
Bij twijfel: altijd even benchmarks opzoeken op internet (bijvoorbeeld YouTube). Overigens denk ik dat je verwachtingen van je hardware iets te hoog zijn, de 5700XT is een goede kaart (ik heb hem zelf ook), maar het is geen beest die 4K ultra oppeuzelt, zelfs een 2080ti die ruim 2x zoveel kost heeft daar moeite mee.

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
NielsAVS schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:30:
[...]

Ik hoop niet dat je hier serieus trots op bent..
Hoezo niet?

• RBN026
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 09:48
Omdat het een lucky 4 kill is waaraan geen enkele skills verbonden zitten?

https://www.userbenchmark.com/UserRun/20200462 This PC is likely operated by a technical master!

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RBN026 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:43:
[...]

Omdat het een lucky 4 kill is waaraan geen enkele skills verbonden zitten?
True, en heb bloedhekel aan die grenade launchers maar ja, als je eens zo'n momentje hebt dan voelt het toch wel lekker. Bijvoorbeeld panzerfaust op een tank die net het laatste zetje geeft. Ben ik nu een slecht mens. :X :P

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• veryferry
NielsAVS schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:50:
[...]

Bij twijfel: altijd even benchmarks opzoeken op internet (bijvoorbeeld YouTube). Overigens denk ik dat je verwachtingen van je hardware iets te hoog zijn, de 5700XT is een goede kaart (ik heb hem zelf ook), maar het is geen beest die 4K ultra oppeuzelt, zelfs een 2080ti die ruim 2x zoveel kost heeft daar moeite mee.
:F

Nou hoor ik dat AMD wat tools heeft om hier misschien soelaas te bieden? Bijvoorbeeld upscaling die bijna net zo goed is als native 4k, maar dus minder rekenkracht nodig heeft. Iemand hier ervaring mee?

• NielsAVS
Help!!!! schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:58:
[...]

True, en heb bloedhekel aan die grenade launchers maar ja, als je eens zo'n momentje hebt dan voelt het toch wel lekker. Bijvoorbeeld panzerfaust op een tank die net het laatste zetje geeft. Ben ik nu een slecht mens. :X :P
Nee, daar is dat ding voor gemaakt. Maar zo’n apparaat in het wilde weg afvuren in een rookwolk en dan hopen op wat kills, dat heeft niets met skills te maken, dat is gewoon irritant en wat mij betreft gameplay-breaking op een meatgrinder map als Underground.

• NielsAVS
veryferry schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:02:
[...]

:F

Nou hoor ik dat AMD wat tools heeft om hier misschien soelaas te bieden? Bijvoorbeeld upscaling die bijna net zo goed is als native 4k, maar dus minder rekenkracht nodig heeft. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb het nog niet getest, maar ga dat binnenkort zeker uitproberen (trixx boost). Ik heb vergelijkingsfilmpjes gezien op YouTube waarop het verschil in kwaliteit nauwelijks te zien is (tenzij je gaat inzoomen), maar het levert wel al gauw 25% meer performance op. Nadeel is wel dat het alleen werkt met dx11, waar bij veel systemen dx12 juist weer zorgt voor een wat hogere fps.

• SouLLeSSportal
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12:15
Help!!!! schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:58:
[...]

Mjah de ww2 versie van de noobtube gebruiken en een quad kill scoren, is vast leuk maar om dat nu een 'mom get the camera!' moment te noemen en als een awesome kill video te plaatsen... Nou nee. Dit is gewoon wat je regelmatig kan doen als je underground speelt en op een chokepoint granaten afvuurt.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18:57

HellBeast

Oh My GoT!

NielsAVS schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:02:
[...]

Nadeel is wel dat het alleen werkt met dx11, waar bij veel systemen dx12 juist weer zorgt voor een wat hogere fps.
Volgens mij is het precies andersom. Radeon sharpening werkt alleen met DirectX 9, DirectX 12 en Vulkan. DirectX 11 heeft geen Radeon sharpening, dus zal je daar de kwaliteitsverlies door het verminderen van de pixels waarnemen.

Beauty is in the eye of the beerholder

• NielsAVS
HellBeast schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:56:
[...]

Volgens mij is het precies andersom. Radeon sharpening werkt alleen met DirectX 9, DirectX 12 en Vulkan. DirectX 11 heeft geen Radeon sharpening, dus zal je daar de kwaliteitsverlies door het verminderen van de pixels waarnemen.
Ik had het alleen over trixx boost (custom resolutie), niet over RIS. Ik heb de combinatie DX12/trixx boost/RIS nog niet getest, omdat DX12 bij mij teveel stotterde. Ik heb van het weekend even opnieuw Windows geïnstalleerd, dus ik zal binnenkort eens testen wat dat met de DX12 performance doet.

Update: getest met trixx boost op 80%, dx12 en RIS aan. Resultaat: totaal onspeelbaar. Ik blijf gewoon weer lekker met dx11 op 1080p spelen zonder al die toeters en bellen, dan maar genoegen nemen met 80 fps.

NielsAVS wijzigde deze reactie 15-10-2019 15:59 (13%)

• internaut
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:34
veryferry schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:23:
Hoi Tweakers,

Niet vreemd maar normaal. Op zulke resolutie heb je gewoon meer gpu power nodig.

• veryferry
internaut schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:59:
[...]

Niet vreemd maar normaal. Op zulke resolutie heb je gewoon meer gpu power nodig.
Een tweede RX 5700 XT Red Devil erbij prikken, zou dat afdoende zijn?

• internaut
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:34
veryferry schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:24:
[...]

1 gpu lijkt me voldoende als je voor 4k gaming wilt gaan.
En het zijn dan vooral de de duurdere kaarten die hier het beste presteren.

• veryferry
internaut schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:49:
[...]

1 gpu lijkt me voldoende als je voor 4k gaming wilt gaan.
En het zijn dan vooral de de duurdere kaarten die hier het beste presteren.
Uiteraard. Maar ik heb nu dus net een gloednieuwe kaart (deze), dus om die nou gelijk weer weg te doen vind ik ook zoiets. Plus een tweede is alsnog goedkoper dan een 2080 TI :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

veryferry schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:24:
[...]

RNDA ondersteunt geen Crossfire dus dat gaat niet werken. ;)

• RBN026

https://www.userbenchmark.com/UserRun/20200462 This PC is likely operated by a technical master!

• Digifreak20
De PACIFIC trailer!!
YouTube: Battlefield 5 – War in the Pacific Official trailer

Gropah wijzigde deze reactie 26-10-2019 13:21 (11%)
Reden: Verwijs gewoon naar de officiele trailer, in plaats van je eigen re-upload

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:50
Tja... het is een leuk filmpje. De setting bevalt mij ook wel. Nu nog de gameplay.

• RBN026
hmmmmmmmmmpffff schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:26:
[...]

Tja... het is een leuk filmpje. De setting bevalt mij ook wel. Nu nog de gameplay.
Moet goed komen, ik heb het idee dat ze er steeds meer boven op komen. Ik vermaak mij kostelijk met operation metro. Volgens het filmpje moet dus volgende week Wake Island komen, ik verheug mij hier best wel op.

Mooie trailers maken kunnen ze, ze spelen ook redelijk op safe qua mapkeuzes:

Iwo Jima (BF 1942/1943), Pacific Storm (BF4 remake) en Wake Island (in december)

Maarja, hoe gaat het spelen in welke gamemodes?

Ze zullen het lastig krijgen om mensen terug de game in te krijgen met de releases van The Outer Worlds en Modern Warfare voor de deur. Ik wacht nog even gameplaybeelden af voor ik de game weer een slinger ga geven, over maandje of 2 moet er wel weer tijd zijn voor zijn. :)

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:50
RBN026 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:28:
[...]

Moet goed komen, ik heb het idee dat ze er steeds meer boven op komen. Ik vermaak mij kostelijk met operation metro. Volgens het filmpje moet dus volgende week Wake Island komen, ik verheug mij hier best wel op.
Ik ben wel blij dat ik er geen DLC voor neer hoef te leggen en ga sowieso wel even buurten. Zelf snel afgemaakt bij vorige content. Maar ik heb altijd hoop.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het ziet er gewoon uit als een WO2 game. :P

Maar wat obscure dingen die ik meteen herkende.
-1:02 dat is een holle lading aan een stok. Niks bijzonders eigenlijk, maar het sloopt tanks. De tank zelf is een T34 calliope. Vlak erna heb je een M4A3R3 "Zippo".
-Zelfmoordraket waar de Corsair tegenaan vliegt is een Yokosuka MXY-7 Ohka.
-Japanse tank is waarschijnlijk een Type 1 Chi-He. Zal een lichte tank zijn met een 47mm kanon.
-De bom aan het einde is een ASM-N-2 Bat, radargeleide bom.

• Bassbounce
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 21:52
Mwah, 2 maps in een volledige nieuwe setting is wel wat karig.
Dit had 5 vanaf het begin moeten zijn.

Mis een beetje de menu structuur van bf 4 overzichtelijk en snel.
Mensen spelen met voor mij onbekende wapens en zijn niet terug te vinden hoe ze te unlocken zijn.

Huidige Pc

• mik31
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 31-10 09:09
DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:08:
Het ziet er gewoon uit als een WO2 game. :P

Maar wat obscure dingen die ik meteen herkende.
-1:02 dat is een holle lading aan een stok. Niks bijzonders eigenlijk, maar het sloopt tanks. De tank zelf is een T34 calliope. Vlak erna heb je een M4A3R3 "Zippo".
-Zelfmoordraket waar de Corsair tegenaan vliegt is een Yokosuka MXY-7 Ohka.
-Japanse tank is waarschijnlijk een Type 1 Chi-He. Zal een lichte tank zijn met een 47mm kanon.
-De bom aan het einde is een ASM-N-2 Bat, radargeleide bom.
Zover ik weet is het niet de Yokosuka, aangezien het een automatisch gestuurde is en geen 'kamikaze' piloot heeft. Lijkt mij waarschijnlijker dat het een KI-147 I-Go Rocket is.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mik31 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:53:
[...]

Zover ik weet is het niet de Yokosuka, aangezien het een automatisch gestuurde is en geen 'kamikaze' piloot heeft. Lijkt mij waarschijnlijker dat het een KI-147 I-Go Rocket is.
Uh ja, je hebt gelijk. Ik heb er overheen gekeken. :P
Ik was drukker bezig om te kijken of het Japanse toestel nu wel of geen A6M was. Het makkelijkst is dan te kijken naar de staart, maar dat was niet duidelijk. Denk dat het gewoon een Zero is, maar je weet maar nooit.

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13:38
Nu Metro er is en Wake Island er is en ik nog steeds geen RTX heb kunnen testen begint het toch te kriebelen om BF5 te halen. Zeker nu ik zie dat deze maar €20 is op Origin.

Die €20 is het toch hoe dan ook waard toch? ook al is BF4 waarschijnlijk nog steeds de betere game?

• MEN-O
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15:36
Voor € 20 Euro zeker. Grafisch is het echt wel een stuk mooier/beter dan BF4 hoor. (Heb helaas geen RTX, maar dan nog)

Verder prima game met af en toe wat wtf momenten.

• Digifreak20
Zelfpromo valt gewoon onder spam en dat weet je best

Gropah wijzigde deze reactie 26-10-2019 11:25 (79%)

• Digifreak20
zelfpromo valt onder spam

Gropah wijzigde deze reactie 27-10-2019 14:40 (85%)

• Satangel
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13:37
Ik vond de classes en algemeen wapensysteem van BF1 tgnover BF4 een achteruitgang. Hoe zit dat in BF V? Kan je bvb makkelijk een shotgun als medic gebruiken? En het wapen customization systeem, meer mogelijkheden dan BF 1?

Alsook in BF 1 zijn de vehicles (mortar truck & heavy bomber) echt een ramp en dodelijk irritant. Is dit nog altijd zo in BF V ?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Satangel schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:39:
Ik vond de classes en algemeen wapensysteem van BF1 tgnover BF4 een achteruitgang. Hoe zit dat in BF V? Kan je bvb makkelijk een shotgun als medic gebruiken? En het wapen customization systeem, meer mogelijkheden dan BF 1?

Alsook in BF 1 zijn de vehicles (mortar truck & heavy bomber) echt een ramp en dodelijk irritant. Is dit nog altijd zo in BF V ?
Nee, je kunt als medic geen shotguns gebruiken. Die zitten in de support class. Medics hebben niet zoals in BF1 de self loading rifles, maar lightweight SMG's. De Assault class is de class met de grootste varieteit aan wapens (als je het mij vraagt).
Je kunt als medic een shotgun gebruiken als je een shotgun oppakt van een gedode supportclass player.

Wapen customizen is wat beter in BF5 dan in BF1. In BF1 was het pure skins en verschillende versies van 1 wapen. Bij BF5 kun je specialisations unlocken door er gewoon mee te spelen. Minder recoil, meer hipfire, groter magazijn, snellere RPM, dat soort dingen.

Vliegtuigen zijn echt belachelijk overpowered. In een AA-gun zitten en alles leegraggen haalt geen vliegtuig meer neer. 1 bommetje op de AA-gun en die is meteen kapot. Maar sinds vandaag kun je met de Fliegerfaust spelen, die dan op zijn beurt ook weer wat overpowered is naar vliegtuigen toe. Dus dat zal nog allemaal wel wat uitgebalanceerd worden. Tanks krijg je als assault enkel kapot als je álles equipt wat de assault aan anti tank heeft en dan ook alles in de goeie angle raak schiet (3x PIAT op de achterkant + 2x dynamiet + 2 AT grenades).

Camperende artitrucks, oh zo berucht in BF1, heb je hier niet, maar je hebt wel nog steeds tankcampers die ver buiten het bereik van een piat, dynamiet of panzerfaust staan en toch best vervelend kunnen zijn.

• RBN026
YouTube: Battlefield V Pacific Gameplay - Battlefield is back

Ziet er echt heel vet uit! Met de nieuwe update zijn er ook heel veel bugs verholpen, kan niet wachten om donderdag Iwo Jima te betreden met breakthrough!

RBN026 wijzigde deze reactie 29-10-2019 16:28 (17%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Die vlammenwerper effecten. :Y

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Nu online

steveman

"Be curious"

"Don't shoot, let 'em burn!"

Heb pas recentelijk bfv eens aangeschaft, heb dan ook amper nog wat unlocked, komt dit er ook nog eens bij :o

Zag er mooi uit in de video van Jacques Fragmenteert :Y

Hmm, you've lost connection to the session gaat nog wel onverminderd door :/

steveman wijzigde deze reactie 29-10-2019 22:02 (18%)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DrumandBass
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13:51

DrumandBass

Less is more!

Wanneer gaan ze eigenlijk teambalance invoeren?
Leuk al die nieuwe mappen maar de game is een jaar na release nog altijd niet af in de basis... |:(
Het is dan helemaal droevig als je de Youtubers weer los ziet gaan hoe geweldig deze update wel niet is na een weekendje Zweden op kosten van Dice/EA

• Satangel
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13:37
Blijkbaar een free weekend dit weekend, zal me er nog eens aan wagen alvorens ik de game echt aankoop.

Het is al 3 games hetzelfde liedje; koop de game pas aan na 12 maanden + , dan is de game op zijn best qua performance & je kan hem kopen voor 10 euro tijdens een of andere sale (isthereanydeal.com gebruiken)

Maar een gratis beta/free weekend sla ik nooit af natuurlijk ;)

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13:38
Satangel schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:02:
Blijkbaar een free weekend dit weekend, zal me er nog eens aan wagen alvorens ik de game echt aankoop.

Het is al 3 games hetzelfde liedje; koop de game pas aan na 12 maanden + , dan is de game op zijn best qua performance & je kan hem kopen voor 10 euro tijdens een of andere sale (isthereanydeal.com gebruiken)

Maar een gratis beta/free weekend sla ik nooit af natuurlijk ;)
Zou ik zeker doen. Afgelopen weekend was dat ook en dat heeft mij weerhouden om er €20 voor te betalen. Misschien dat ik het komende weekend nog een poging doe om te kijken of het niet gewoon ongelukkige potjes waren (totaal geen balans).

@DrumandBass Dat dus.

• steveman
  • Nu online

steveman

"Be curious"

Performance op Iwo Jima was niet zo best... Paar keer bijna crashes (uh, neerstoren dus).

Oh en de vliegtuigen van de Japanners klinken vreemd... 3rd person als een 1-cilinder tractor :/

steveman wijzigde deze reactie 31-10-2019 22:00 (35%)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Fa1con
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 10-11 17:38
Ik heb dit spel ook maar eens aangeschaft om te proberen. Alleen ik kan er maar niet uitkomen welke class ik het beste kan zijn. Met de ene class heb je een prutsgeweertje maar wel panzerfausts tegen tanks, alhoewel je aan twee directe hits nog niet genoeg hebt om een tank uit te schakelen. Moet je dan maar naar de tank toe rennen en dynamiet gooien? En dan die wapens, ik mis wel een goeie aim optie, iron sight vind ik nogal lastig en de vijand ziet mij altijd eerder dan ik hem. Je steekt je kop uit een raam en pats, direct dood door een of andere sniper.

Mja, dan was de Battefield 1943 op de PS3 destijds een stuk makkelijker. Minder poespas. Hetzelfde geldt voor de Bad Company serie. In BC was ik op tankloze kaarten altijd een medic en met tanks altijd een engineer. In BF1943 was ik altijd gewoon een standaard rifleman met de M1 garand.

Shit, ik mis dat spel echt wel. Jammer dat het nooit geport is naar PC.

Fa1con wijzigde deze reactie 05-11-2019 19:19 (14%)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Kep vanavond ook op discord gespeeld. Iwo Jima en Pacific Storm... 1 woord: ge-wel-dig! Wat een topmappen zijn dit! Zelfs met mijn gtx970 op 2560x1440 alles low nog 75fps. Als die storm komt in Pacific storm, boh man dat ziet er goed uit, die bliksem, hoe de wind waait... En dan Iwo Jima, die is echt super gemaakt ook. Heel vet!
Tanks, vliegtuigen, de explosies...qua sfeer zit het echt wel snor!

De M1 Garand...op discord waren we weinig mensen fan van, maar ik vind em dus echt supervet! Ik deel de mening wel dat er te weinig kogels zijn in totaal. Met de 8 per magazine kom ik wel uit, maar je hebt in totaal nog maar 40 kogels daarna. En zo'n M1 Garand knal je toch snel leeg.
De Type Arisaka vond ik nog niet echt heel geweldig. Ik ben dan ook de snelheid van de Lee Enfield gewend. Hij voelt me dus iets te traag aan.

Ik had op Iwo Jima in Breakthrough wat moeite met ammo vinden moet ik zeggen. Erg weinig support players die ammo gooien en weinig revives en weinig smoke terwijl je dat wel zou verwachten. Zonder rook wordt het lastig.

Als ze nou hier eens wat eerder mee kwamen, dan was BF5 een stuk populairder geweest, want dit is echt de beste update tot nu toe moet ik zeggen!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb het ook maar eens geprobeerd. Aangezien het nu twee uur 's nachts is, lijkt het me aardig geslaagd. :P
Iwo en Pacific Storm zijn best goed, zeker op breakthrough. Je moet wel een team hebben dat niet volslagen incompetent is, maar dat blijft toch een probleem. De M1 Garand was wennen, maar inmiddels gaat die. Schoot de eerste ronde ook allemaal maar mis. Dat krijg je als een paar maanden niet hebt gespeeld. Uiteindelijk mijn aim op orde gekregen door bewust met de K98K te gaan spelen als aanvaller. Het is soms verrassend hoe goed dat werkt. Niet als supercamper op 200m zitten, maar juist net achter de rest blijven en iedereen in bunkers en natuurlijk andere recons afschieten. Verder alles spotten. Daarna weer de M1 Garand met de 3x scope en het is best aardig. De Gewehr 43 is denk ik nog steeds beter, maar dit gaat goed genoeg.

12cm AA is ook grappig. Mijn eerste kill was meteen een Corsair. Ze doen alleen veel te weinig damage. Zo'n kanon zou een insta kill moeten zijn, niet 45 damage op een Corsair. Beste moment was alleen de aanval op Suribachi. Liep even vast en toen gooide ik een artilleriebombardement erop die ik speciaal had opgespaard. Daarna iedereen naar voren en meteen ingenomen. Dit onder de geweldige nieuwe BF5 tune voor deze nieuwe mappen. :*)

• Sissors
Fa1con schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:31:
Ik heb dit spel ook maar eens aangeschaft om te proberen. Alleen ik kan er maar niet uitkomen welke class ik het beste kan zijn. Met de ene class heb je een prutsgeweertje maar wel panzerfausts tegen tanks, alhoewel je aan twee directe hits nog niet genoeg hebt om een tank uit te schakelen. Moet je dan maar naar de tank toe rennen en dynamiet gooien? En dan die wapens, ik mis wel een goeie aim optie, iron sight vind ik nogal lastig en de vijand ziet mij altijd eerder dan ik hem. Je steekt je kop uit een raam en pats, direct dood door een of andere sniper.
Je kan wapens customizen. Behalve skins zit daar ook je sight bij. Volgens mij op shotguns na kan je op elk wapen een optical sight zetten. Wat dus ook het eerste is wat ik altijd doe.

Overigens assault heeft wel redelijke geweren hoor, het basis volautomatische geweer is nog steeds mijn standaard geweer als assault. Tanks die niet dood gaan is inderdaad zo. De lichte tanks gaan nog wel, al zijn die moeilijker te raken. Maar zware tanks hebben 3 dynamiet + meerdere panzerfausts nodig. Als je dynamiet kan gebruiken, zeker doen, maar niet als je toch dood bent voor je hem kan gebruiken. Dan gewoon je panzerfausts erop schieten en hopen dat teamgenoten dat ook doen.

• Skybullet

Skybullet

It's go season

Na maanden het spel niet aangeraakt te hebben dacht ik dat dit wel eens een goed moment kon zijn om terug te keren... not

Het spel stottert nog steeds als de ziekte, panzerfausts verdwijnen nog steeds gewoon in het niets als je ze op een houten muurtje afvuurt en misschien nog erger, 90% van de spelers heeft geen enkel idee wat ze moeten doen. ik heb het 8 minuten volgehouden. Medic squad en teammates die naast je staan en niet reviven, de cap of point wordt aangevallen en helemaal niemand loopt de radius van het punt in om het te stoppen, maar blijven net buiten die radius liggen om "kills te verzamelen". het is triest. En nu hebben we blijkbaar een soort 12dubbelloops panzerfaust waarmee je elk vliegtuig met je ogen dicht raakt en neerhaalt... waha.. ik haat vliegtuigen maar zelfs ik voel me schuldig het te gebruiken.

nouja tot de volgende update maar weer :+

i7 9700k, z390 aorus pro, asus rtx 2080 dual oc, 32gb 3600mhz , 970evo 1tb, 860evo 1tb, corsair rm650x, dark rock 4, meshify c dark tg, sennheiser pc37x, aoc agon ag241qg

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus ik heb eens gedaan wat van mij verwacht mag worden. Ik ben de tanks gaan uitpluizen. :+
Nou, beide amfibische tanks kunnen me echt al gestolen worden. Veel te groot, te weinig health, te zwakke bewapening. Het werkt zeker in BF5 niet met alle rookgranaten en halve team met antitankwapens. Dat compenseert DICE door medium en zware tanks heel veel health te geven. Zit je dan in een enorme tank met een proppenschieter voor een kanon, zonder health. :z

De M4 Sherman is interessant. Waarschijnlijk met gemak de beste stock medium tank in de game en deze heeft opties. Het basisplatform is gewoon goed. In tegenstelling tot veel tanks in BF5 is de Sherman stabiel. Dat wordt enorm onderschat want er zijn een aantal tanks die constant gaan stuiteren, extra gaan stuiterend als je word geraakt en willekeurig missen. Zeer irritant is dat en de Sherman heeft er geen last van. Verder is het kanon goed, elevatie en depressie van het kanon is acceptabel genoeg voor ruw terrein met wat planning en nadenken welke routes je rijd en de tank is snel genoeg.

Ik kom er helaas weinig in en ga voorlopig voor de 76mm optie. Al unlocked maar nog niet kunnen proberen. Het blijft een uitdaging om in het juiste team te komen in BF5, zowel qua factie als je voertuigen grind als gewoon het team hebben dat niet zo hopeloos is waardoor je ook niks kan grinden. Maar ik denk dat de 75mm houden of naar de 105mm gaan, allen valide opties kunnen zijn. 75mm geeft je als ik het goed begrepen heb, witte fosforgranaten die vernietigend zouden moeten zijn tegen infanterie en daarnaast hou je de standaard granaten. 105mm is pure HE blast en de 76mm is beter tegen tanks en geeft je holle lading granaten. Aangezien ik het kanon meestal toch tegen tanks gebruik, liever de 76mm voor mij. ROF verlies doet me ook weinig.

De stock Type 97, echt, wat een pokke tank. Totaal kansloos tegen een M4 Sherman. Hartstikke instabiel, granaten die zo makkelijk op korte afstand al kunnen missen door puur de instabiliteit van het voertuig, ook al schiet niemand terug op je en het kanon is vrijwel waardeloos tegen zowel tanks als infanterie. Leuk dat het wat sneller schiet, damage output is ronduit verdrietig. Ik heb die echt lopen grinden in de hoop dat de 75mm het zou verbeteren. Dat veranderd eigenlijk de Type 97 in de Type 3. Zelfde chassis, veel beter kanon.

Nou, dit was de grind waard. Opeens is de Type 97 geen slechte grap meer die niks kan. Eerste game met het 75mm kanon was breakthrough op Pacific storm. Nou, meteen een 29 killstreak voordat ik eindelijk overweldigd werd en uit mijn hoofd minstens zes LVT's gesloopt in die run. Ze maken werkelijk geen schijn van kans in een een op een gevecht. Je zit veel meer richting de M4 Sherman op deze manier. De tank en het kanon zijn ook opeens stabiel en je kan met het kanon zowel tanks als infanterie opblazen. Enorme verbetering, nog veel groter dan de 6 pounder op de Valentine of de lange 75mm op de Panzer IV. :Y

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:17

-tom-562

Oliesjeik

<3 <3 Fliegerfaust. Eindelijk een wapen welke wel effectief is tegen vliegtuigen!

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus het eerste 75mm kanon voor de Type 97/Type 3 is goed. Het verbeterde Type 5 75mm is hilarisch. Je kan er makkelijk 40+ damage per hit mee uitdelen op Shermans. Drie shot kills is vrij normaal en de ROF is nog steeds goed. :P

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

-tom-562 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:14:
<3 <3 Fliegerfaust. Eindelijk een wapen welke wel effectief is tegen vliegtuigen!
True that! Ik heb de afgelopen 2 potjes zeker 8 vliegtuigen per potje neergehaald ermee. Als je goed mikt en tijdens het schieten meebeweegt met de richting waar het vliegtuig naartoe beweegt, kun je met 1 schot van de Fliegerfaust een vliegtuig neerhalen.
Eindelijk eens een goed wapen. Is het tenminste gedaan met die onzin, man, wat heb ik me daaraan liggen irriteren, die kut vliegtuigen. Als je ze nou neer kon halen met zo'n AA gun, dan kon je tenminste nog iets.
Nu kun je met 3 personen met een Fliegerfaust tenminste weerstand bieden. De écht goeie piloten zijn toch wel erg goed met op het juiste moment toeslaan heb ik gemerkt. Dus wat dat betreft is dit wel een uitkomst.

Persoonlijk hoop ik dan dat ze de Fliegerfaust ietsje nerfen en dan alle AA's nog wat buffen. Dan heb je een wat betere balans.

• Sissors
Mwah, goed mikken is niet echt nodig. Ik haal met mijn ogen dicht nog vliegtuigen neer met dat ding. Ik heb al lang geklaagd over de zinloosheid van de AA in BF5 (overigens in de meeste BF spellen zo geweest). Maar deze is wel een beetje te ver de andere kant op en kan een nerf gebruiken.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

-tom-562 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:14:
Ik ga het zo maar eens proberen. Hoorde al mensen zuur in de chat zijn erover.
Zeker nadat ik dit net zag. Geweldig, vliegtuigen die neergeschoten kunnen worden. :D

Natuurlijk is dit super OP, maar de statische AA is gewoon bagger. Zelfs die 12cm kanonnen op de nieuwe mappen zijn geen OHK. Dit is gewoon gerechtigheid. :P

edit: De Fliegerfaust is met gemak de meest hilarische toevoeging aan deze game. Oh wat is dit OP tegen vliegtuigen en oh wat is dit terecht. Heb mijn eerste rage quits al binnen van kansloze types die alleen maar vliegen en geen tegenstand wensen. :*) _O-

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 03-11-2019 17:21 (25%)

• steveman
  • Nu online

steveman

"Be curious"

Gewoon wat hoger vliegen :z

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dan raken ze niks meer. Lost het probleem ook op hoor. :+

• rutgergron
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 21:18
Wat is jullie FOV?

Ik heb een 27" monitor en speel nu met Horizontal FOV: 105. Terwijl met BF1 ik met 90 speelde. Tegenstanders zijn wel moeilijker te zien maar het speelt wel lekkerder.

• Skybullet

Skybullet

It's go season

rutgergron schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:51:
Wat is jullie FOV?

Ik heb een 27" monitor en speel nu met Horizontal FOV: 105. Terwijl met BF1 ik met 90 speelde. Tegenstanders zijn wel moeilijker te zien maar het speelt wel lekkerder.
Al sinds jaar en dag gebruik ik een Horizontal FOV van 90 ( volgens mij is dat de instelling 74 ofzo in het menu van bfv ) vertaald in ieder geval naar 90.

Pagina: 1 ... 84 85 86 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True