poor Leno schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:15:
[...]
Klopt, maarja niet invullen is al helemaal geen info voor hun. Dus ik heb m maar wel gedaan.. Deze survey is ook flink uitgebreider dan de eerdere.. Niet geschoten..
En ik denk dat ze gewoon 'harde feiten' op papier willen hebben.. misschien moeten bepaalde struisvogels overtuigd worden?
Dit is al zo vaak gebeurd, met nul merkbaar resultaat. BF moest en zou een CoD-killer worden.
Er is zelfs al eens een officieel verzoek geweest vanuit DICE voor community feedback. Waar onze grote vriend van DICE, Zh1nt0, een aantal bekende/vooraanstaande Battlefield veteranen (1942, 2142, bf2, veel van de oude EA/Uk fora) had aangewezen/gevraagd om gedurende BF3 feedback te verzamelen voor BF4. Dit is een document geworden van een kleine 300
pagina's punten, extreem constructief en gedetailleerd om het Battlefield gevoel/teamplay te verbeteren ten opzichte van BF3. Misschien dat ik het nog wel ergens op een HDD heb liggen, zal binnenkort eens kijken.
Deze feedback is verspreid binnen DICE maar er is helemaal niets mee gebeurd, DICE medewerkers hebben dat zelf ook on- en off the record toegegeven. Dat heeft zoveel kwaad bloed gezet bij 'de oude garde'. Waar ik mezelf niet tussen schaar trouwens want na de Desert Combat mod voor 1942 heb ik de franchiese pas weer met BC2 opgepakt, maar mijn BF buddies die wel alles grijs gespeeld hebben, hebben de game nageneog allemaal opgegeven.
RoyK schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:03:
[...]
Alleen Batteflied 2 is 14 jaar geleden maat. Dat moeten we ook niet vergeten. Er is denk ik veel teveel romantiek om die game heen ontstaan omdat het ver in ons verleden zit. Zo heb ik heb hele warme herinneringen aan CoD2. Veel leuke wars op gespeeld. Tot ik het laatst eens probeerde. Er waren zelfs nog servers met spelers. Maar de romantiek verging direct. Ik had het beter in gedachten kunnen houden. BF2 was goed in die tijd. Nu leven we in een ander tijdperk. Een tijd waar developers veel type gamers willen vangen, het moet mooi, zijn er consoles, is er een politieke lading.. zoveel factoren.
Ik snap je reactie overigens helemaal met de perks. Dat is echt dat arcade sausje in CoD. Ik vraag me dan ook af hoe dat gaat werken als er echt een 50x50 komt of meer en 10 mensen een killstreak draaien.
Natuurlijk werkt BF2 zoals het 14 jaar gelden was vandaag de dag niet, maar de elementen die Battlefield dat typische Battlefield gevoel geven, zouden nog steeds goed kunnen werken mits het gamedesign dat aangemoedigd. Teamwork, communicatie binnen het team, hierarchie, PTFO, combined infantry/vehicle, noodzaak voor alle rollen/klasses etc etc. In je eentje was je weinig maar als gecoördineerde groep was je godlike.
Ik denk dat de romantiek voor een groot gedeelte juist op dat gevoel draait, niet persé om BF2 zelf. BF is steeds meer gericht op individueel spelen of in heel kleine groepen in hoog tempo, daar zijn ongetwijfeld heel veel mensen blij mee, maar ikzelf vind het verschrikkelijk zonde.