"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Tja, en dat doe ik ook wel hoor, om meer mijnen neer te gooien. Maar vanuit gameplay oogpunt blijven mijnen toch redelijk saai. En nog steeds nul synergie met je shotgun. AP mines bij een sniper geven synergie, immers ze beschermen je rug. Bij iemand met een shotgun zijn ze alleen bruikbaar voor gratis kills. (Tenzij je met je shotgun bij een trap gaat campen oid).Shabbaman schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:18:
Je kan met je ammo crate ook je eigen gadgets resuppen, dus daar kan je nog wel plezier aan beleven als support.
En Outpost is wel vermakelijk, al moet ik zeggen dat ik hem een stuk beter vind bij de nieuwe map dan bij de oude, daar ben ik teveel aan het lopen. Het is iig niet zo'n gedrocht als Fortress, maar dat was ook lastig, het weer zo slecht te maken.
Verwijderd
Ik heb vaak erg veel lag in btf V (Ook op low). Hoe kan ik dit voorkomen?
Heb mijn Nvidea drivers ook al geupdate.
Pc specs:
• Voeding: Coolmaster G650m
• Moederbord: MSI B85-G41 pc mate
• Processor: Intel i5 4670k
• Ram: 16GB Gskill ripjaws
• Videokaart: GTX 970 Gigabyte G1
gaming
• SSD: Samsung SSD 860 EVO 250GB
Lag of (micro)stutter? Lag heeft eerder met je netwerk verbinding te maken.Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:25:
Yo!
Ik heb vaak erg veel lag in btf V (Ook op low). Hoe kan ik dit voorkomen?
Heb mijn Nvidea drivers ook al geupdate.
Pc specs:
• Voeding: Coolmaster G650m
• Moederbord: MSI B85-G41 pc mate
• Processor: Intel i5 4670k
• Ram: 16GB Gskill ripjaws
• Videokaart: GTX 970 Gigabyte G1
gaming
• SSD: Samsung SSD 860 EVO 250GB
Stay hungry, stay foolish!
Verwijderd
Voornamelijk het gevoel dat die niet lekker draait op mijn pc, mijn internet is zeker goed genoeg.
Misschien licht het dan inderdaad aan de (micro)shutter. Wat kan ik hier aan doen?
Probeer Future Frame Rendering eens aan te zetten en DX12 uit.Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:37:
Bedankt voor je reactie.
Voornamelijk het gevoel dat die niet lekker draait op mijn pc, mijn internet is zeker goed genoeg.
Misschien licht het dan inderdaad aan de (micro)shutter. Wat kan ik hier aan doen?
Kijk is op deze site! Ik heb er heel veel aan gehad.Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:37:
Bedankt voor je reactie.
https://www.gamingscan.com/best-settings-for-battlefield-5/
Succes
Verwijderd
Over drie weken een Ryzen 3000 kopen.Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:55:
Helaas, geen verandering in mijn game. Wat kan ik er nog aan doen om het wel te fixen? Hebben meer mensen dit dan?
BF5 is gewoon veel te zwaar voor welke quadcore dan ook. Zo simpel is het.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het valt me op dat DICE nooit de juiste balans meer weet te vinden tussen vehicle en infantry gameplay. Of het één, of het andere.
Wel merkte ik erg veel audiobugs. Tanks en vliegtuigen audio die in mijn omgeving luid blijven afspelen. Meer mensen last van toevallig?
[ Voor 35% gewijzigd door StealthyPeanut op 17-06-2019 21:15 ]
Draait prima op mijn i7-7700k hoor.DaniëlWW2 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:01:
[...]
Over drie weken een Ryzen 3000 kopen.
BF5 is gewoon veel te zwaar voor welke quadcore dan ook. Zo simpel is het.
En dat is dan ook een quadcore met SMT, geen quadcore. Zonder SMT krijg je gewoon microstutters.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Erg vervelend die fps drops.
Heb het idee dat het een maand of 2 geleden beter draaide.
4770k i7
GTX 970
[ Voor 21% gewijzigd door Bassbounce op 17-06-2019 22:20 ]
Audio bug heeft iedereen. Super irritant. Slordig dat hij erin gekomen is en na de laatste update er nog is.StealthyPeanut schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:11:
Sinds 2 maanden weer gespeeld. Ik zat er snel weer in, maar echt leuk vind ik de nieuwe of andere speelmodi niet; CQ64 blijft voor mij de sweetspot. En Mercure? Net een TDM map zo klein istie Heeft weinig met CQ64 BF gameplay te maken imho. Waar is de combi met vehicle warfare? Net Narvik in de zomer.
Het valt me op dat DICE nooit de juiste balans meer weet te vinden tussen vehicle en infantry gameplay. Of het één, of het andere.
Wel merkte ik erg veel audiobugs. Tanks en vliegtuigen audio die in mijn omgeving luid blijven afspelen. Meer mensen last van toevallig?
Ik vind mercure echt top. Vind zelf arras een map waar vehicle infantry goed in balans is.
Zelfs op PS4 last van die bug. Ik mis inderdaad mooie maps zoals Golmud Railway die in BF4 zat. Veel vliegtuigen, veel tanks en meer, maar waar je ook als infanterist goed je gang kon gaan.StealthyPeanut schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:11:
Sinds 2 maanden weer gespeeld. Ik zat er snel weer in, maar echt leuk vind ik de nieuwe of andere speelmodi niet; CQ64 blijft voor mij de sweetspot. En Mercure? Net een TDM map zo klein istie Heeft weinig met CQ64 BF gameplay te maken imho. Waar is de combi met vehicle warfare? Net Narvik in de zomer.
If it aint fixed, it's broken.
Arras is een map die er met kop en schouders bovenuit steekt wat mij betreft. Die kan ik blijven spelen en heeft een mooie balans tussen air, ground en infanterie. .Okasha schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 06:22:
[...]
Audio bug heeft iedereen. Super irritant. Slordig dat hij erin gekomen is en na de laatste update er nog is.
Ik vind mercure echt top. Vind zelf arras een map waar vehicle infantry goed in balans is.
De rest is niet echt in balans imho. Ik mis toch echt de BF mappen als Gulf of Oman, Daqing Oilfields, Dalian Plant en Operation Clean Sweep. Het lijkt net of ze bij DICE het niet meer aandurven om met BF5 naar hun BF-DNA te gaan: massale slagvelden, 64p, ground, air en infanterie.
Natuurlijk moet je wel wat infanterie mappen hebben, maar dan slaan ze weer door naar iets als Devastation. Dat is weer het totale uiterste van infanterie: waarom niet zoiets als Sharqi Peninsula, Mashtuur City, Karkand etc. Dat waren ook infanterie maps, maar in een hele andere balans dan de huidige close combat.
Tja dat is de 3,5 gb van je 970. Ik heb me laten vertellen dat als je meer dan 3,5 gb vram gebruikt dat de kaart erg traag wordt doordat de laatste halve gb een stuk trager is dan de rest.Bassbounce schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:12:
Bah, wat draait Battlefield weer lekker brak, gpu usage soms maar 90% en cpu zit dan nog niet aan zijn max. Ook geheugen genoeg over.
Erg vervelend die fps drops.
Heb het idee dat het een maand of 2 geleden beter draaide.
4770k i7
GTX 970
Eens hoor. Vind zelf panzer storm 2.0 (die hebben ze naar eigen zeggen "de arras treatment" gegeven) ook sterk verbeterd. Heb daar in conquest de laatste tijd ook regelmatig hele leuke potjes. Zit nu veel dekking in.StealthyPeanut schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:50:
[...]
Arras is een map die er met kop en schouders bovenuit steekt wat mij betreft. Die kan ik blijven spelen en heeft een mooie balans tussen air, ground en infanterie. .
De rest is niet echt in balans imho. Ik mis toch echt de BF mappen als Gulf of Oman, Daqing Oilfields, Dalian Plant en Operation Clean Sweep. Het lijkt net of ze bij DICE het niet meer aandurven om met BF5 naar hun BF-DNA te gaan: massale slagvelden, 64p, ground, air en infanterie.
Natuurlijk moet je wel wat infanterie mappen hebben, maar dan slaan ze weer door naar iets als Devastation. Dat is weer het totale uiterste van infanterie: waarom niet zoiets als Sharqi Peninsula, Mashtuur City, Karkand etc. Dat waren ook infanterie maps, maar in een hele andere balans dan de huidige close combat.
Ik heb ook een 970 gehad en BFV heeft volgens mij nog nooit meer dan 2,5GB aangetikt op die kaart. Immers speel je dan als het goed is ook niet op ultra maar op medium settings als je een acceptabele framerate wilt.RogierS schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:38:
[...]
Tja dat is de 3,5 gb van je 970. Ik heb me laten vertellen dat als je meer dan 3,5 gb vram gebruikt dat de kaart erg traag wordt doordat de laatste halve gb een stuk trager is dan de rest.
Frostbite is gewoon een brakke engine. Ja de plaatjes zijn absoluut mooi maar veel mensen hebben toch last van microstutter en framedrops. Dit zie je ook op de consoles en PC's met RTX 2080ti kaarten.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Weet iemand in welke map de update van de interface wordt gezet?
Mijn doel is om de bewegende achtergrond te vervangen door een statische achtergrond. Dit kijkt niet alleen rustiger maar zorgt hopelijk voor een vloeiende interface. De interface draait voor geen meter op 4K.
Anderzijds, weet iemand hoe je de bewegende achtergrond uitzet?
Reddit post:
Hi folks,
Wanted to provide you with some new insight on the release of our upcoming update and the start of Chapter 4.
Our intention was to kick off Chapter 4 with the release of Al Sundan, a brand new map that’s brought from the War Story ‘Under no Flag’. Testing of the update has revealed that when playing the map on Conquest, there are instances of crashing that we’re not happy with.
We’ve made the decision today to hold back the release of Al Sundan on Conquest whilst we investigate and fix this.
For those of us who caught some of the early looks at Al Sundan during EA Play a few weeks back, the best experience on this map is found in large scale, classic Battlefield vehicle warfare. If we can't provide the best possible version of that, our preference is to keep working on it until we can deliver the best performance.
Our teams are presently stress testing smaller modes like Squad Conquest to make sure that we can still make part of the experience available to you next week, and we’ll have on update on Monday for you all regarding this.
Update 4.0 will still be deployed next week, ahead of the start of Chapter 4. Tomorrow we’ll be here to talk about what's coming in this update, and to give you an early look at some of the changes and issues that we’ve addressed for this patch.
We’ll be back on Monday with more news for you.
Freeman and the team at EA DICE
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Ik neem aan omdat de kleinere modes niet de gehele map gebruiken of met lager aantal spelers stabieler is dus wellicht het deel waar de problemen ontstaan dan niet aanwezig is? Dice doet ondanks de slechte manier van het communiceren in het begin over de game wel hun werk om het te verbeteren.Shabbaman schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:01:
Wat zou na een half jaar beter gaan? Waarom zou het na een half jaar beter gaan? Ik heb geen idee waarom een map in Conquest wel crasht maar in een andere mode niet, maar ik heb liever dat ze dat oplossen voordat ik daar onbetaald de betatester voor moet spelen.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Het bevestigt eens te meer de vermoedens en geruchten dat de Frostbite engine verschrikkelijk complex is en lastig om mee te werken. Er zijn sinds de launch al zo verschrikkelijk veel problemen getackeld, er zijn nog een hoop en er zullen ongetwijfeld nog nieuwe bijkomen in komende updates.SouLLeSSportal schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:22:
[...]
Ik neem aan omdat de kleinere modes niet de gehele map gebruiken of met lager aantal spelers stabieler is dus wellicht het deel waar de problemen ontstaan dan niet aanwezig is? Dice doet ondanks de slechte manier van het communiceren in het begin over de game wel hun werk om het te verbeteren.
Het hoort ondertussen een beetje bij Battlefield games dat we een jaar moeten wachten op fixes en balance patches, maar het steeds maar uitstellen van nieuwe content of features (bv slepen van lichamen) omdat ze tegen technische problemen aanlopen, schept weinig vertrouwen. Zeker als de echt nodige balance tweaks maar uitblijven.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Zal ik ook niet echt missen in die hectische actie wat dat betreft nee.DAMAGE schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:05:
@A.W.E.S.O.M.-0 slepen van lichamen gaan ze helemaal niet meer doen. Dat zal er nooit in komen. Hoeft voor mij ook niet trouwens.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
https://www.reddit.com/r/...efying_the_odds_update_1/
Nu maar afwachten of het niet meer bugs creëert.
edit: morgen te downloaden.
[ Voor 22% gewijzigd door CHKYBSTRD op 24-06-2019 17:40 ]
Hoop dat de performance weer wat beter is op de pc.RBN026 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:38:
Een gigantische update is er waarin veel bugs en problemen opgelost zouden moeten zijn.
Nu maar afwachten of het niet meer bugs creëert.
edit: morgen te downloaden.
Blijft toch echt een drama deze uitgave, level cap, shuffle weinig nieuwe maps.
YessssssssssssssThe Pak40 and QF 6-pounder anti-tank stationary weapons will no longer automatically reload while the player is in zoomed mode.
Performance is slecht, nieuwe content komt er allemaal aan. Wordt wel steeds beter.Bassbounce schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:00:
[...]
Hoop dat de performance weer wat beter is op de pc.
Blijft toch echt een drama deze uitgave, level cap, shuffle weinig nieuwe maps.
Ah, ik had nog niet meegekregen dat ze dat zouden cancelen, maar inderdaad good riddance, dat was ook nooit goed gegaan.DAMAGE schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:05:
@A.W.E.S.O.M.-0 slepen van lichamen gaan ze helemaal niet meer doen. Dat zal er nooit in komen. Hoeft voor mij ook niet trouwens.
Ik keek even op reddit om te kijken hoe de nieuwe patch ontvangen werd en er komen toch wel weer rare bugs voorbij.
Zoals beschrijvingen uit BF4: https://i.redd.it/72a5tkm6sk631.jpg in plaats van player names.
Ik ben echt benieuwd naar hoeveel legacy code nog in BFV te vinden is, dat ze de game nog zo goed draaiend krijgen is echt een prestatie.
Battlefield V is echt een hele grote faal. iig voor mij wel. Ik speel het af en toe nog wel, maar de keuzes die ze maken met deze game is echt bizar. Ik erger mij nog het meeste aan het feit dat ze ons 'competitive shooting mechanics' beloven. Dan halen ze spread eruit, prima, maar dan gooien ze er random horizontale recoil in, wat hetzelfde nut dient als de spread, maar dan totaal niet voorspelbaar is en dus nooit te counteren met welke vorm van skill dan ook.
Uiteindelijk komt het er dan dus op neer dat de BF4 gunplay met irritante spread nog meer betrouwbaar is dan de guns in BFV die totaal niet betrouwbaar zijn. Om nog maar te zwijgen over nog steeds rare bugs die bij sommige wapens ontstaan tijdens het schieten. Dat je dus hele bizarre horizontale recoil krijgt, terwijl je gewoon stil staat. Waarschijnlijk omdat de game nog denkt dat je nog beweegt. Big meh for me.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Het schieten was verreweg het beste aspect van BFV in combinatie met attrition en team work. Maar toen werd attrition losgelaten, squad conquest eruit gehaald, de wapens flink generfd, die upgrade-paths overhoop gegooid, explosive spam is weer 24/7 aanwezig en aan het einde van de rit is zelfs het schieten nu zo inconsistent. Ik wist eerlijk gezegd niet dat er een extra horizontal recoil bug was, maar dat verklaart een hoop. Vooral de FG-42 is/was alles of niets bij mij qua hits en geen peil op te trekken.
Maar goed, met BF1 moest het ook een dik jaar duren voordat ze doorhadden dat die gun mechanics nergens op sloegen en ze met de ttk 2.0 patch de game uberhaubt speelbaar hebben gemaakt. BFV geeft nu in elk geval weinig tot geen reden om de game op te starten als je een lekker uitdagende en tactische shooter wil spelen. Vooralsnog, wachten op de volgende patch dus, maar ze hebben nog bijna 4 maanden voor het jaar om is, dus wie weet.
[YouTube: weird recoil (dicepls)]
Hoe de fuck moet je daar iemand mee raken? SMGs hebben al weinig kogels vaak. Als dan de helft ook nog mis gaat en je al met zwakkere wapens schiet dan blijft er weinig over. Zo kill je je game wel. Weg sicke momenten dat je 4 lui af blaft omdat je gewoon meer skill hebt. Dat komt nu zo weinig voor nog is gewoon jammer.
En dat terwijl MMG's gewoon lazer beams zijn en op afstand alles met gemak afblazen.
[ Voor 63% gewijzigd door DAMAGE op 26-06-2019 16:58 ]
Het lijkt in dat flimpje vooral raar als hij 'slide' en dus nog niet helemaal stil staat voor hij begint te schieten, wat ik op zich nog niet zo'n gekke mechanic zou vinden als er ook een counter-strafe mechanic in zou zitten a la counter-strike. Snel ff peeken en kills maken wordt ook lastig met dergelijke slide mechanics, weer iets om de skill-gap kleiner meer te maken. Maar zelfs dan blijft de recoil random natuurlijk.DAMAGE schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:55:
@A.W.E.S.O.M.-0 check dit:
[YouTube: weird recoil (dicepls)]
Hoe de fuck moet je daar iemand mee raken? SMGs hebben al weinig kogels vaak. Als dan de helft ook nog mis gaat en je al met zwakkere wapens schiet dan blijft er weinig over. Zo kill je je game wel. Weg sicke momenten dat je 4 lui af blaft omdat je gewoon meer skill hebt. Dat komt nu zo weinig voor nog is gewoon jammer.
En dat terwijl MMG's gewoon lazer beams zijn en op afstand alles met gemak afblazen.
Het past wel een beetje in de filosofie van EA DICE tegenwoordig; iedereen moet mee kunnen komen dus dan gooi je zulke equalizers er in. 5/6-bullet ttk voor assault rifles, snipers waar je amper voor hoeft te leaden, laser mmgs prone vanaf de bipod, random sprays up close met smg en shotgun, rifle grenades/piat etc.
Dat werkt veel te goed, dus meer mensen gaan zo spelen, je jaagt mensen die flauw worden van elke keer random dood gaan weg en dan versterkt het zichzelf natuurlijk want dan ga je je nog meer richten op je publiek.
De eeuwige frustratie van verplichte machmaking, je speelt of met bots of tegen bots.RBN026 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:46:
Net weer ff gespeeld, weinig bugs (van wat ik heb gelezen op reddit) tegen gekomen maar man man wat irriteer ik mij aan de spelers zelf. Misschien wel 10 verschillende keren een conquest match gejoined en alle keren stonden we binnen no time 200 tickets achter. Sta zelf elke keer wel aan de top dus aan mijn eigen inzet kan het niet liggen. Waar zijn die goede oude tijden gebleven met vaste top servers en hardcore modus?

Daarnaast doen bijna al mijn explosives niks meer, mijn standaard kit was toch wel op assault de piat en rifle grenade., maar ik kan net zogoed weer mijn pvc buis van zolder halen en weer de veronica gids in stukken scheuren en pijltjes rollen ( de nostalgie ! ) want dit is bedroevend.
De meta is dus nu om overal op daken, in huisjes en op etages te liggen liefst met een prone mg. medics lopen nogsteeds hard langs je heen, en objectives kent nogsteeds niemand vinden haha.
Daarnaast voelt de recoil anders van veel wapens vergeleken met toen maar kan liggen dat ik er te lang uit ben. Je weet ook gewoon nogsteeds na 2 min welk team gaat winnnen die ronde. de rest van de 18 min zit je erbij en kijk je ernaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Skybullet op 27-06-2019 15:54 ]
Die performance problemen schijnen al weken/maanden(?) te komen door het tracken van de assignments als ik het goed begrepen heb, alle assignments uitzetten schijnt vooralsnog de enige oplossing te zijn. Verklaart ook direct waarom ik dat nooit gemerkt heb, want ik negeer assignments en cosmetics toch altijd.Skybullet schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:52:
Ik had het spel niet meer gespeeld sinds de toevoeging van die fortnite mode. Behalve om elke vrijdag even voor een paar duizend coins het nieuwe wapen van de week te kopen ( waarom kan dat trouwens niet gerwoon altijd !Gewoon wapens/voertuigen/skins die je kan kopen die ooit in een challange zaten ), maar mijn coins voorraad is niet veel meer en was ook wel benieuwd naar de status en nieuwe maps.. Maar mij god wat hebben ze gedaan zeg. Ik kon het altijd soepel spelen. nu stottert het constant. Fps zit boven de 100 en op een gsync scherm. maar mijn god ik zie elke keer enorme frame time spikes. Soms random maar regelmatig als ik schiet of beschoten wordt. Letterlijk onspeelbaar op momenten waar het er toe doet.
Daarnaast doen bijna al mijn explosives niks meer, mijn standaard kit was toch wel op assault de piat en rifle grenade., maar ik kan net zogoed weer mijn pvc buis van zolder halen en weer de veronica gids in stukken scheuren en pijltjes rollen ( de nostalgie ! ) want dit is bedroevend.
De meta is dus nu om overal op daken, in huisjes en op etages te liggen liefst met een prone mg. medics lopen nogsteeds hard langs je heen, en objectives kent nogsteeds niemand vinden haha.
Daarnaast voelt de recoil anders van veel wapens vergeleken met toen maar kan liggen dat ik er te lang uit ben. Je weet ook gewoon nogsteeds na 2 min welk team gaat winnnen die ronde. de rest van de 18 min zit je erbij en kijk je ernaar.
Vlak na de launch hadden ze nog zo'n comeback mechanisme dat het team wat verder achter stond sneller vlaggen kon veroveren/tickets langzamer gingen als je erg ver voor stond. Dat zette voor m'n gevoel beide teams toch vaker aan tot meer actie tot het einde. Natuurlijk was het kunstmatig, maar ik vond het toch wel opvallend goed werken.
Soms zorgt een update ervoor dat je video settings aangepast worden. Dan staat ineens DX12 aan en FFR uit ofzo. Dus zou die ook even checken.Skybullet schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:52:
Ik had het spel niet meer gespeeld sinds de toevoeging van die fortnite mode. Behalve om elke vrijdag even voor een paar duizend coins het nieuwe wapen van de week te kopen ( waarom kan dat trouwens niet gerwoon altijd !Gewoon wapens/voertuigen/skins die je kan kopen die ooit in een challange zaten ), maar mijn coins voorraad is niet veel meer en was ook wel benieuwd naar de status en nieuwe maps.. Maar mij god wat hebben ze gedaan zeg. Ik kon het altijd soepel spelen. nu stottert het constant. Fps zit boven de 100 en op een gsync scherm. maar mijn god ik zie elke keer enorme frame time spikes. Soms random maar regelmatig als ik schiet of beschoten wordt. Letterlijk onspeelbaar op momenten waar het er toe doet.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Helemaal eens! Helaas heb je dankzij Tides Of War continu assignments aan staan of je nou wilt of niet...A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:35:
[...]
Die performance problemen schijnen al weken/maanden(?) te komen door het tracken van de assignments als ik het goed begrepen heb, alle assignments uitzetten schijnt vooralsnog de enige oplossing te zijn. Verklaart ook direct waarom ik dat nooit gemerkt heb, want ik negeer assignments en cosmetics toch altijd.
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Nee dat mag echt niet, je krijgt ook een boete en een strafbladGekke Jantje schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:35:
Ik ben nu in totaal een half jaar bezig om de gewehr 43 proficiency vi te halen maar dat lukt me gewoon niet. Nu ben nu van plan om met een maatje af te spreken zo dat ik de 4 headshots haal. Mag dit van EA?

Ik ben eeder bang voor een ban wanwege statpadel. Een extra regels er mij op mijn strafblad vind ik niet zo erg.RBN026 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:45:
[...]
Nee dat mag echt niet, je krijgt ook een boete en een strafblad
[ Voor 11% gewijzigd door Gekke Jantje op 28-06-2019 13:55 ]
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Hahaha een hele waslijst vol dus maareh ff zonder dollen, zal echt geen probleem zijn hoor.Gekke Jantje schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:55:
[...]
Ik ben eeder bang voor een ban wanwege statpadel. Een extra regels er mij op mijn strafblad vind ik niet zo erg.
10 headshots in 1 life in objective area's of eender welke non-teamplay bullshit er dan ook mee in de hand gewerkt wordt....staat ook al sinds januari in de assignmentlijst, maar ik heb er geen zin meer in.
Elke week spelen voor een nieuwe unlock, waarbij ik de cosmetische al oversla, doe ik nu ook niet meer. De wapens die me leuk lijken "koop" ik achteraf wel voor 1700 company coins.
Laat me gewoon spelen en company coins harvesten en maak elke skin gewoon "koopbaar", want de incentive is gewoon weg.
Ik wist niet dat ik op dit punt zou komen, maar de bugs blijven me allemaal te lang. Die airplane-sound bug, de ontzettend irritante vertraging in spotflare-reloads... Ja, ik weet, die zijn nu weg.
Weinig tot geen nieuwe mappen (steeds maar weer devastation of narvik spelen is gewoon niet meer goed voor me), geen echt goeie wapens meer, medics die nog steeds niet zo'n prominente usecase hebben dan in BF1. Dan idd die stomme cap van lvl50....ál die kleine dingetjes worden uieindelijk toch 1 grote hoop. Ze doen dan net alsof ze heel wat gepresteerd hebben met een grote patch, maar 70% van zo'n patch is het fixen van nieuw geintroduceerde bugs van de vorige keer die nooit in het oorspronkelijke spel zaten.
En dan de compleet random momenten dat je 100% hitratio hebt, en het andere potje gewoon niks raakt, soms wat framedrops/gestotter (gelukkig heb ik dat niet zoveel als sommige anderen)....
Ik had echt gedacht dat ik BF5 evenlang zou spelen als BF1, maar kennelijk was ik meer toegeeflijk in tijde van BF1 dan dat ik nu lijk te zijn. Ik mis het wel een beetje, vooral met alle mensen op discord.
Ik zal het zeker af en toe nog eens spelen, maar de regelmaat waarmee ik BF4 en BF1 speelde is bij BF5 in ieder geval enorm afgezwakt. Het is op zich geen kutspel en ik vind het nog wel ok, maar niet genoeg meer om met regelmaat te spelen helaas. De interesse van "welk wapen gaan we deze week unlocken" is gewoon compleet weg. Ik had soms nog wel eens dat ik wilde spelen om "in conditie" te blijven zeg maar, maar ook dat boeit me vrijwel niks meer.
De regelmatige ergernis door ál die kleine bugs die 1 groot geheel vormen heeft blijkbaar parten gespeeld.
PS: zullen we 18 november erin houden om gezellig ergens te meeten + eten zoals vorig jaar? Dit keer eens wat zuidelijker dan Utrecht
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dat kan toch ook in die SP of Coop bullshit of heb ik het helemaal mis?Gekke Jantje schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:35:
Ik ben nu in totaal een half jaar bezig om de gewehr 43 proficiency vi te halen maar dat lukt me gewoon niet. Nu ben nu van plan om met een maatje af te spreken zo dat ik de 4 headshots haal. Mag dit van EA?
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Nee dat heb je mis, helaas.beuker19 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 01:56:
[...]
Dat kan toch ook in die SP of Coop bullshit of heb ik het helemaal mis?
Zou dit ook met terugwerkende kracht gelden? Dus als ik bijv. al bijna 6 miljoen XP heb ik automatisch naar lvl 100 ga?Info ranking tot 500:
https://forums.battlefiel...st-introducing-promotions
Hoeveel xp per rank zie je hier: https://docs.google.com/s...hIeo1YwE2PQBMtQwxAHRwruE/
Te lang ranken?
Battlefield 1: 150 = 500,000 (50,000,000) XP
Battlefield V: 500 = 280.000 Required. geaccumuleerd, 74.613.750
Verder heb ik een probleem met Origin: ik kan de challenges/prestaties "Jack of all trades" en "Veteran" niet halen, terwijl ik in het eerste geval wel alle ranks boven de 100.000 xp heb staan en in het laatste geval wel alle SP missies op hard heb afgerond.
Heeft iemand een idee hoe ik ze alsnog kan halen?
[ Voor 3% gewijzigd door Jorn1986 op 30-06-2019 11:24 ]
Nee, dat is dus niet zo.Jorn1986 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 11:22:
Zou dit ook met terugwerkende kracht gelden? Dus als ik bijv. al bijna 6 miljoen XP heb ik automatisch naar lvl 100 ga?
Normaal niet... zoals we in battlefield 1 moesten wachten op meer ranks na elke DLC. De behaalde xp was niet opgeteld in de bijkomende ranks. Dus de teller moest gewoon verder uit gespeeld worden zodra de nieuwe ranks beschikbaar zijn. Maar ik sluit het niet uit... het kan!Zou dit ook met terugwerkende kracht gelden? Dus als ik bijv. al bijna 6 miljoen XP heb ik automatisch naar lvl 100 ga?
mvg,
Ja internet staat er vol mee heb het zelf ook een aantal keer per match. Heel bijzonder hoe dice met elke update meer problemen creëert dan oplost.retchet4 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:04:
sinds de laatste updates heb ik soms last van momenten die heel hard oplichten. Net hetzelfde effect alsof je vroeger je nitro gebruikte bij need for speed... nog iemand die dit heeft?
Aimbot, wallhack wat een stumpers die dat doen.
Wat ik heb is af en toe iets in eens flits niet het hele scherm ook sinds de laatste patch.retchet4 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:04:
sinds de laatste updates heb ik soms last van momenten die heel hard oplichten. Net hetzelfde effect alsof je vroeger je nitro gebruikte bij need for speed... nog iemand die dit heeft?
[ Voor 57% gewijzigd door 42dpi op 02-07-2019 01:40 ]
Si vis pacem, para bellum
Niet dat ik zeg dat je geen gelijk kan hebben maar ik game al 15 jaar, waarvan het meeste deel online en ik denk dat ik nog steeds op 2 handen kan tellen hoe vaak ik echt, maar dan ook echt zeker weten een cheater in mijn game heb gehad. Het woordje "cheater" is het wel meest misbruikte woord in heel online gaming ooit.42dpi schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 01:39:
Ben echt wel klaar met BF5 firestorm de ene naar de andere cheater, die het compleet vergalt.
Aimbot, wallhack wat een stumpers die dat doen.
Nu 144 uur in bfv, niet perse heel veel maar in die tijd 1 cheater gehad, en meteen een andere server gezocht klaar. Al ben ik deze ochtend wel 2 x uitgemaakt voor cheater. De eerste keer omdat ik na een flare afgeshoten te hebben een MG op pak en een houten schuurtje compleet doorzeef omdat ik 2 rode stipjes op de map zag, 2 kills. En 2 rondes later omdat ik nog 1 round over had in een sniper clip en die gewoon compleet willekeurig in de richting van een cap schoot en een headshot haalde. Eerste was skill tweede totaal geluk maar beide keren wordt er moord en brand geschreeuwd in de chat
Zoals dit:
https://twitter.com/DRUNKKZ3/status/1146114578683748354?s=09
Het meest/enige relevante uit die screenshot is de opmerking in de chat:Shabbaman schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:33:
Ik zie wel eens de scores van Drunkkz3 en die haalt dan gewoon een kpd van 8 ofzo. Als ik iemand 50 kills zie halen is mijn conclusie meestal dat ik maar beter een andere server kan zoeken, maar hij laat zien dat het dus wel kan. Ik neem maar dat hij in z'n eigen spel niet gaat cheaten. Al zullen de mindere goden daar wel hulpmiddel voor nodig hebben.
Zoals dit:
'dice go finish game before play'
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nu is Drunkkz3 wel van de buitencategorie als het gaat om BF infantry spelers, zulke loop je niet vaak tegen het lijf, zeker niet in BFV. De oorspronkelijke BFV gunplay en attrition kwamen ook uit zijn koker, cheaten doet hij zeker niet.Shabbaman schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:33:
Ik zie wel eens de scores van Drunkkz3 en die haalt dan gewoon een kpd van 8 ofzo. Als ik iemand 50 kills zie halen is mijn conclusie meestal dat ik maar beter een andere server kan zoeken, maar hij laat zien dat het dus wel kan. Ik neem maar dat hij in z'n eigen spel niet gaat cheaten. Al zullen de mindere goden daar wel hulpmiddel voor nodig hebben.
Zoals dit:
Hij heeft ook helemaal gelijk. Ik heb het gister maar opgegeven en het zooitje maar van de ssd gegooid. Zonde van de ruimte zo. Misschien dat ze het over vier maanden eindelijk een beetje op de rit hebben en het weer een 80 gb download waard is, maar de huidige staat en draken van patches zijn gewoon onacceptabel.Help!!!! schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:36:
[...]
Het meest/enige relevante uit die screenshot is de opmerking in de chat:
'dice go finish game before play'![]()
![]()

Ik denk dat het niet verstandig is om mensen zoals hij, LevelCap, JackFrags en vooral Stodeh (omg wat hij klaarspeelt vind ik gelijktijdig verbazingwekkend cool en other-worldly onbegrijpelijk) als de standaard te zien. Zij behoren gewoon tot de top 5% spelers die goed zijn in daadwerkelijk álles wat ze voorgeschoteld krijgen. Dit zie ik niet als een maatstaf om de issues waar zovelen mee kampen aan te meten. Dan zou Dice zeggen "zij kunnen het toch ook?".Shabbaman schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:33:
Zoals dit:
Het spel zit gewoon vol bugs, en het ligt aan elke individu of hij/zij een goed accepterend vermogen hebben en hoe het hen beinvloedt. Ik zit inmiddels wel op een punt dat ik het niet meer onderdeel wil laten uitmaken van mijn dagelijkse ontspanning, en ik vind dat ik het nog aardig lang "volgehouden" heb
Tja ik speel het nog wel bij gebrek aan beter. Het is een aardige popcorn-shooter.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:35:
[...]
Nu is Drunkkz3 wel van de buitencategorie als het gaat om BF infantry spelers, zulke loop je niet vaak tegen het lijf, zeker niet in BFV. De oorspronkelijke BFV gunplay en attrition kwamen ook uit zijn koker, cheaten doet hij zeker niet.![]()
[...]
Hij heeft ook helemaal gelijk. Ik heb het gister maar opgegeven en het zooitje maar van de ssd gegooid. Zonde van de ruimte zo. Misschien dat ze het over vier maanden eindelijk een beetje op de rit hebben en het weer een 80 gb download waard is, maar de huidige staat en draken van patches zijn gewoon onacceptabel.
PC Specs
Ik heb van BF2 tot BF5 meer dan 15000 uur in zitten (waarvan de laatste 350 uur BF5 1101uur BF1) en al die jaren heel veel cheaters gezien het woordje ''hacker'' wordt misbruikt niet cheater.Skybullet schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:24:
[...]
Niet dat ik zeg dat je geen gelijk kan hebben maar ik game al 15 jaar, waarvan het meeste deel online en ik denk dat ik nog steeds op 2 handen kan tellen hoe vaak ik echt, maar dan ook echt zeker weten een cheater in mijn game heb gehad. Het woordje "cheater" is het wel meest misbruikte woord in heel online gaming ooit.
Nu 144 uur in bfv, niet perse heel veel maar in die tijd 1 cheater gehad, en meteen een andere server gezocht klaar. Al ben ik deze ochtend wel 2 x uitgemaakt voor cheater. De eerste keer omdat ik na een flare afgeshoten te hebben een MG op pak en een houten schuurtje compleet doorzeef omdat ik 2 rode stipjes op de map zag, 2 kills. En 2 rondes later omdat ik nog 1 round over had in een sniper clip en die gewoon compleet willekeurig in de richting van een cap schoot en een headshot haalde. Eerste was skill tweede totaal geluk maar beide keren wordt er moord en brand geschreeuwd in de chat
En iedereen wordt wel eens uitgemaakt voor cheater door een 14 jarig die niet tegen z'n verlies kan.
Gasten die dit doen zijn cheaters YouTube: BF5 Firestorm Hack with Aimbot - Battlefield V Cheat - SystemCheats.net
Ze zijn heel makkelijk te herkennen, lage rang hoge score, hun aim vliegt van het ene punt op het andere schieten op grote afstanden richting spelers die niet zichtbaar zijn (zonder flare), staan ergens achter en volgen anders spelers, hebben altijd een sniper rifle of LMG en aimen niet eens en krijgen een instant headshots.
Ze zijn er en de ene loopt als rambo door de map en de andere wacht tot het laatste moment.
Het zijn gewoon sjappies die een abonnement hebben op aimbot en wallhack programma.

Herkenbaar, dat komt door dat gare matchmaking systeem in combinatie met het niet aanwezig zijn van een werkende balancer gedurende de potjes. Ze proberen server-instances te minimaliseren dus je joint al snel een potje die al bezig is en waar plek is, ergo vaak vertrekken de verliezende spelers eerder, dus kom je statistisch vaker in verliespartijen terecht.RoyK schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:09:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb de afgelopen maanden geen normaal potje meer gespeeld. Als ik een potje conquest join mag ik blij wezen als het team waarin in terecht kom in ieder geval 1 vlag heeft en met een beetje pech zijn alle vlaggen weg. Ik kan het niet opzoeken maar voor mijn beleving heb ik van de laatste 50 potjes er denk ik 40 verloren en dan ook echt met een enorm verschil.
Helaas werkt het systeem via de server browser niet veel beter want je ziet alleen maar vrijwel volle servers en gek genoeg is er vooral plek bij de verliezende partij. Het is echt mazzel hebben dat je twee goed gebalanceerde teams hebt bij de aanvang van de ronde en dat bijna iedereen blijft tot het einde.
holy jezus, als je 4 uur per dag zou gamen. ( En dat haal ik al nooit ) en dat zou je elke dag zonder pauze doen heb je er al meer dan 10 jaar voor nodig voor die aantallen42dpi schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:54:
[...]
Ik heb van BF2 tot BF5 meer dan 15000 uur in zitten (waarvan de laatste 350 uur BF5 1101uur BF1) en al die jaren heel veel cheaters gezien het woordje ''hacker'' wordt misbruikt niet cheater.
En iedereen wordt wel eens uitgemaakt voor cheater door een 14 jarig die niet tegen z'n verlies kan.

Ja ik geloof je ook meteen hoor. En ik zal ze vaker in mijn games hebben dan ik zelf weet. Misschien valt het me nooit echt op. Soms zie ik aan het eind wel eens een score dat ik denk van.. ja doei. Maar dat zorgt en dan niet voor dat ik anders heb gespeeld of me minder heb vermaakt die ronde. Maar ja het blijft triest, mensen die het leuk vinden of nodig hebben om te kunnen meespelenGasten die dit doen zijn cheaters YouTube: BF5 Firestorm Hack with Aimbot - Battlefield V Cheat - SystemCheats.net
Ze zijn heel makkelijk te herkennen, lage rang hoge score, hun aim vliegt van het ene punt op het andere schieten op grote afstanden richting spelers die niet zichtbaar zijn (zonder flare), staan ergens achter en volgen anders spelers, hebben altijd een sniper rifle of LMG en aimen niet eens en krijgen een instant headshots.
En het ergste vind ik altijd nog wel dat je weet dat ze hier ook gewoon meelezen en reageren.
Battlefield 2 is uit 2005 14x365 = 5110 dagen / 15000 = 2,9 uur vroegha zou ik die uren wel meer hebben gehad per dag, nu speel ik 1 tot 1.5 uur ofzo perdag, ik kijk geen TV en werk voor mijn computer en effe tijdens pauze potje doen. Beetje FPS gaat wel van begin tot volgende versie 600/900 uur in zitten.Skybullet schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:50:
[...]
holy jezus, als je 4 uur per dag zou gamen. ( En dat haal ik al nooit ) en dat zou je elke dag zonder pauze doen heb je er al meer dan 10 jaar voor nodig voor die aantallen. Speel je nog meer spellen of alleen de battlefield reeks ?
[...]
Ja ik geloof je ook meteen hoor. En ik zal ze vaker in mijn games hebben dan ik zelf weet. Misschien valt het me nooit echt op. Soms zie ik aan het eind wel eens een score dat ik denk van.. ja doei. Maar dat zorgt en dan niet voor dat ik anders heb gespeeld of me minder heb vermaakt die ronde. Maar ja het blijft triest, mensen die het leuk vinden of nodig hebben om te kunnen meespelen
En het ergste vind ik altijd nog wel dat je weet dat ze hier ook gewoon meelezen en reageren.
Speelde van alles nu alleen MP BF nog echt afgezien van de her en der SP spellen.
In een multiplayer 32vs32 zullen sommigen niet opvallen de meesten willen natuurlijk niet ontdekt worden.
Firestorm is het meer obvious en zullen meerderen zijn die het alleen doen om te zieken.
Je koopt al een Origin account met BF5 voor 4 euro en 1 cent
https://www.ebay.nl/itm/B...6b8ae2:g:l5MAAOSw43pcmp2a
Dus genoeg sukkels die effe paar euro tegen aangooien om spelers te pesten.
Pak kans is niet extreem kan dagen duren.
Nee. Dat bedoel ik ook niet. Het gaat over hackers, waarbij de een klaagt over het enorme aantal daarvan en de ander meldt dat hij er nog maar eentje is tegengekomen. Je ziet soms de over the top hacks met pipo's die vanaf het midden van de map iedereen headshotten en na vijf minuten op 100 kills staan (zoals @42dpi aanhaalt), en je ziet ook die ene pipo die jou steeds weet te vinden terwijl je zo mooi onder het trapgat verstopt zat, je drie keer doodschiet en vervolgens tot hacker wordt benoemd. De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden, en dat wordt wel geillustreerd door die 80 kills van Drunkkz3. Dat is dus net menselijk mogelijk, maar het aantal spelers dat in dezelfde situatie op 40 kills uit zou komen is een stuk groter. Ik zie dagelijks spelers met 30 kills voor hacker uitgemaakt worden, en dat zijn ze niet allemaal. Soms gaat iemand helemaal los over een speler, dan kijk je op het scorebord en dat gaat het over iemand met 5 kills halverwege een ronde. Ja, dan ben je je hacks wel heeeeeel goed aan het maskeren hoor. Ik ben niet zo goed in dit spel, maar ik heb wel een tijd competitief TF2 gespeeld (nou ja, ik speelde in een league, het was geen sport ofzo). Daar was ik ook niet goed in, maar als ik dan op een willekeurige pub ging spelen was ik ineens ook een hacker. Het verschil tussen iemand die weet hoe een spel werkt en de gemiddelde pubber is gewoonweg bizar groot. Los daarvan weet iedereen dat de anticheat in dit spel niet werkt, en los van mijn hele rant heb ik het idee dat ik om de dag wel een cheater zie. Kwestie van een andere server zoeken.Deathchant schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:12:
[...]
Ik denk dat het niet verstandig is om mensen zoals hij, LevelCap, JackFrags en vooral Stodeh (omg wat hij klaarspeelt vind ik gelijktijdig verbazingwekkend cool en other-worldly onbegrijpelijk) als de standaard te zien. Zij behoren gewoon tot de top 5% spelers die goed zijn in daadwerkelijk álles wat ze voorgeschoteld krijgen. Dit zie ik niet als een maatstaf om de issues waar zovelen mee kampen aan te meten. Dan zou Dice zeggen "zij kunnen het toch ook?".
Die pipo die je steeds onder de trap weet te vinden is waarschijnlijk gewoon een recon met een spotflare. Maar goed, omg hacks.
[ Voor 4% gewijzigd door Shabbaman op 03-07-2019 17:33 ]
De bugs die na iedere patch erger zijn dan opgelost, de mappen waarvan ik er zelf eigenlijk maar 1 leuk vind, het missen van een WW2 vibe in het totaal die er gewoon niet is, de vele potjes in onbalans met 1 vlag in handen, rondjes waar je tegen 15 snipers speel en dan de rondjes met super piloten of tank bestuurders die een heel rondje gewoon de hele mik mak heersen en niet te pakken zijn.
Ze schakelen je uit terwijl je AA in hun gezicht zit te stampen, pakken hun damage die ze vervolgens in 15 seconden repareren door weg te vliegen, waarna het cirkeltje opnieuw begint en met 47-0 een rondje eindigen.
Terwijl ik dan aan het spelen ben denk ik te vaak; waar ben ik nou mee bezig. Waarom stop ik tijd hierin.
Wel jammer, mijn verwachtingen waren een stevig jaar geleden erg hoog.
Ik hoor je denken.. "boeiend Roy, ga dan lekker weg. Doei!"
I know. Je hebt ook gelijk. Game-over

Herkenbaar! En ik vind het argument : "ga dan lekker weg" altijd een beetje kort door de bocht.RoyK schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:31:
I know. Je hebt ook gelijk. Game-over![]()
Je bent klant van een product waar je voor hebt betaald, en dan mag je best kritisch zijn.
Ja ben het met je eens maar het was al duidelijk sinds BF2 dat het niet goed zou gaan komen met deze franchise met EA aan het roer.RoyK schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:31:
het zal niemand boeien en ik weet eigenlijk ook niet waarom ik de moeite neem om dit te zeggen.. misschien is het een klein beetje frustratie.. ik heb de game tijd gegund maar ik ben er wel een beetje klaar mee.
De bugs die na iedere patch erger zijn dan opgelost, de mappen waarvan ik er zelf eigenlijk maar 1 leuk vind, het missen van een WW2 vibe in het totaal die er gewoon niet is, de vele potjes in onbalans met 1 vlag in handen, rondjes waar je tegen 15 snipers speel en dan de rondjes met super piloten of tank bestuurders die een heel rondje gewoon de hele mik mak heersen en niet te pakken zijn.
Ze schakelen je uit terwijl je AA in hun gezicht zit te stampen, pakken hun damage die ze vervolgens in 15 seconden repareren door weg te vliegen, waarna het cirkeltje opnieuw begint en met 47-0 een rondje eindigen.
Terwijl ik dan aan het spelen ben denk ik te vaak; waar ben ik nou mee bezig. Waarom stop ik tijd hierin.![]()
Elke keer hetzelfde cirkeltje.
PC Specs
Battlefield Bad company 2 en BF3 helemaal kapot gespeeld. Ook nog wel wat BF4 gespeeld, maar dit werd al minder door de enorme versnippering van spelers over de verschillende uitbreidingen. Netto kon je eigenlijk alleen lekker de vanila maps spelen.. Battlefield 1 over geslagen, van de week BF 5 gekocht, eerste potje dat ik joinde niet eens afgemaakt, het gevoel was er niet en ben misschien over de FPS heen gegroeid.RoyK schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:31:
het zal niemand boeien en ik weet eigenlijk ook niet waarom ik de moeite neem om dit te zeggen.. misschien is het een klein beetje frustratie.. ik heb de game tijd gegund maar ik ben er wel een beetje klaar mee.
Terwijl ik dan aan het spelen ben denk ik te vaak; waar ben ik nou mee bezig. Waarom stop ik tijd hierin.![]()
Speel momenteel veel Civilization, complex maar enorm rustgevend om te spelen
Veel mensen hebben BF1 overgeslagen en met afschuw ertegenaan keken. Je kunt veel zeggen, maar BF1 draait wel goed, een stuk beter dan BF5.
Dat is denk ik wel heel kort door de bocht om na bf2 alles maar weg te krassen en EA de schuld te geven.Help!!!! schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:48:
[...]
Ja ben het met je eens maar het was al duidelijk sinds BF2 dat het niet goed zou gaan komen met deze franchise met EA aan het roer.
Elke keer hetzelfde cirkeltje.
Bad company en battlefield 3 zijn voor mij meer de belichaming van de “ battlefield formule” dan bf2 ooit was. Ik kan en wil me dan ook nooit meer een battlefield voorstellen zonder de visuals en destruction van frostbite.
En zelf kan ik na BFV ook nooit meer terug naar oudere delen. Het beste aan heel deel 5 vind ik het aanpassen van het spot mechanisme. Voor mij was het feit dat je een oranje dorito of rode pizzapunt werd, zodra je een wapen afvuurde het allergrootste frustratiepunt van bf. En in mijn ogen 1 van de slechtste features in online shooters ooit bedacht!
Voor deel 6 mag van mij de spotting flare ook nog wel weg, een magische ballon die weet waar ik ben... pure haat. Ik wil gespot worden door mensen die hun ogen en oren gebruiken, door scopes en optics van wapens en voertuigen en thats it.
[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 06-07-2019 12:26 ]
PC Specs
Ze moeten gewoon hardcore modus introduceren zonder spoting flare! Dat is de ultieme BF ervaring, voor mij dan.Skybullet schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 00:11:
[...]
Dat is denk ik wel heel kort door de bocht om na bf2 alles maar weg te krassen en EA de schuld te geven.
Bad company en battlefield 3 zijn voor mij meer de belichaming van de “ battlefield formule” dan bf2 ooit was. Ik kan en wil me dan ook nooit meer een battlefield voorstellen zonder de visuals en destruction van frostbite.
En zelf kan ik na BFV ook nooit meer terug naar oudere delen. Het beste aan heel deel 5 vind ik het aanpassen van het spot mechanisme. Voor mij was het feit dat je een oranje dorito of rode pizzapunt werd, zodra je een wapen afvuurde het allergrootste frustratiepunt van bf. En in mijn ogen 1 van de slechtste features in online shooters ooit bedacht!
Voor deel 6 mag van mij de spotting flare ook nog wel weg, een magische ballon die weet waar ik ben... pure haat. Ik wil gespot worden door mensen die hun ogen en oren gebruiken, door scopes en optics van wapens en voertuigen en thats it.

De laatste patch krijgt weer heel veel negatieve feedback. BF V is niet het succes wat EA gehoopt had en dat is ook logisch als je het zo verkloot. Ingame verkoop had content en patches moeten financieren maar ja dat zal vast niet goed lopen. Dus ik denk dat het huidige BF V budget laag is.
YouTube: Battlefield 5 is in a terrible state right now
YouTube: Battlefield 5 is Frustrating the Community
YouTube: IT'S GETTING WORSE 😩 Battlefield 5 Hotfix Didn't Work Properly
YouTube: DICE RESPONDS: Stability Is Priority #1 💪 Battlefield 5 Hotfix Contr...
etc
[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 07-07-2019 11:11 ]
PC Specs
Ik hoop dat BC3 toch weer wat moois naar de tafel brengt. Of de nieuwe COD.
Ik zou er niet op rekenen. Nieuwe wapens hebben vaak even bizarre assignments, degene die dat soort dingen verzint bij DICE moet nogal een sadist zijn of geen enkel idee hebben wat hij aan het doen is. Waarschijnlijk een combinatie van beide. In ieder geval is het 'by design' om spelers zoals jij zo lang mogelijk te laten spelen.Gekke Jantje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:42:
Gaat EA nog een keer de wapen assignments aanpassen, ik kom er nu achter dat meer single shot wapens onhaalbaar zijn, en het nadeel is dat ik voel gepushed om ze wel te halen. Ik zit nog steeds met die irritante gewehr 43 proficiency vi. Ze hoeven er alleen maar van te maken dat je er 500 hs in een zone moet maken bijvoorbeeld, dan ben je na mijn idee ook lang zat met dat brakke wapen bezig.
Waarom? Nou, de focus van DICE/EA ligt momenteel duidelijk op cosmetics, booster packs en al dat soort onzin want er moet natuurlijk zoveel mogelijk gegraaid worden. Er komen elke update alleen maar bugs bij zonder dat bestaande bugs opgelost worden, de netcode wordt elke update alleen maar slechter, veel zaken die bij release beloofd werden zitten nog steeds niet in het spel, en zo kan ik nog wel even door gaan.
Ik speel alleen nog om gewoon lekker het schieten, ik heb meestal toch geen tijd om de ToW assignments te halen. Soms als er een simpele daily is doe ik die nog als het niet teveel moeite kost maar ik weiger om mezelf te frustreren door wazige assignments in een spel dat gewoon door het te spelen al frustrerend genoeg kan zijn.
Ik ervaar zelf juist het tegendeel, ik game nu juist minder omdat het me niet lukt om bijvoorbeeld de gewehr 43 proficiency vi te halen, hier door krijg ik minder plezier in het gamen en start ik BF5 lang niet meer zo vaak meer op ook krijg ik last van frustraties om en word erg pissig als ik net 3 hs heb gehaald maar de 4e niet lukt ik stop dan ook direct weer met bf5 voor x aantal weken.RubenDJ schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:58:
[...]
Ik zou er niet op rekenen. Nieuwe wapens hebben vaak even bizarre assignments, degene die dat soort dingen verzint bij DICE moet nogal een sadist zijn of geen enkel idee hebben wat hij aan het doen is. Waarschijnlijk een combinatie van beide. In ieder geval is het 'by design' om spelers zoals jij zo lang mogelijk te laten spelen.
Mooi filmpje weer van LevelCapGaming. Waar niemand volgens mij destijds tevreden was met battlelog (BF3 & BF4) smacht ik er nu stiekem toch wel een klein beetje naar terug.
Laat je niet gek maken johGekke Jantje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:42:
Ja hoor net weer 3hs, ik flikker de game van mijn Nvme SSD af kut spel.
Ik heb er nog wel plezier in hoor, beetje hetzelfde als @StealthyPeanut ,een paar uurtjes per week en niet meer de drang om iedere avond te knallen.
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Wat een sneuneus zit nog live te kijken hij maakt er echt geen geheim van, hoe zielig moet je zijn om zo te spelen.
[ Voor 27% gewijzigd door 42dpi op 16-07-2019 19:32 ]
Heb ik ook al meerdere keren ervaren helaas. Het lijkt er niet op dat DICE / EA daar heel hard achteraan zit.42dpi schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:25:
Wauw net firestorm cheater der cheaters aimbot, wallhack alles Google ik z'n naam doet die dit al dagen lang ongestoord... en niet sneaky gewoon full on alles neer maaien wat maar beweegt... lekker DICE
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Wat een sneuneus zit nog live te kijken hij maakt er echt geen geheim van, hoe zielig moet je zijn om zo te spelen.
Ik was zeer tevreden met Battlelog op de momenten dat het werkte. Het enige jammere is dat de connectie tussen Battlelog en de game client soms niet goed werkte maar verder was de website superieur ten opzichte van een in-game menu.Murc1elag0 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:05:
[YouTube: Battlefield's Forgotten Features]
Mooi filmpje weer van LevelCapGaming. Waar niemand volgens mij destijds tevreden was met battlelog (BF3 & BF4) smacht ik er nu stiekem toch wel een klein beetje naar terug.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hoe kan je dat gewehr nu irritant vinden? Is mijn favoriete wapenGekke Jantje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:42:
Gaat EA nog een keer de wapen assignments aanpassen, ik kom er nu achter dat meer single shot wapens onhaalbaar zijn, en het nadeel is dat ik voel gepushed om ze wel te halen. Ik zit nog steeds met die irritante gewehr 43 proficiency vi. Ze hoeven er alleen maar van te maken dat je er 500 hs in een zone moet maken bijvoorbeeld, dan ben je na mijn idee ook lang zat met dat brakke wapen bezig.
Ze doen gewoon niks die gast zit al een week te cheaten tot die er bij neervalt gisteren avond zelfs nog https://battlefieldtracke...862312384?handle=KiriozGG K/D 31,5marapuru schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:36:
[...]
Heb ik ook al meerdere keren ervaren helaas. Het lijkt er niet op dat DICE / EA daar heel hard achteraan zit.
Ik krijg niet meer die hoge FPS van 120 tot 144 in volle maps. Ben ik de enigste met dit probleem?
Ik heb al mijn settings al laag gezet maar het helpt weinig.
vaak zit ik maar rond de 100 FPS
Ik heb een 3700x 4.2 ghz een 1080ti en 3000mhz cl 14 DDR4 32gb
[ Voor 5% gewijzigd door wijthoef op 20-07-2019 12:44 ]
Ja, dat heeft iedereen. De aflopen updates is bij iedereen de gemiddelde FPS met tientallen afgenomen. Is ook veel om te doen op Reddit en YouTube.wijthoef schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 12:41:
Ik heb best wel wat problemen met mijn FPS.
Ik krijg niet meer die hoge FPS van 120 tot 144 in volle maps. Ben ik de enigste met dit probleem?
Ik heb al mijn settings al laag gezet maar het helpt weinig.
vaak zit ik maar rond de 100 FPS
Ik heb een 3700x 4.2 ghz een 1080ti en 3000mhz cl 14 DDR4 32gb
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V