Toen BF 5 uitkwam ben ik er meteen mee begonnen, ik ben altijd een groot fan geweest (en nog) van de Battlefield franchise. Maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om eenzelfde ervaring te krijgen zoals met BF 1. Natuurlijk is de game anders en het ziet er fenomenaal mooi uit.
Maar.., omdat ik niet kon wennen en mij steeds meer (met anderen) begon te irriteren aan het feit dat ik niets kon raken en zelf bij het eerste schot het loodje legde, ben ik weer BF 1 gaan spelen. En niet zonder succes.
Veelal staan we bovenaan in de score lijst, heb ik een positieve kill/death ratio en heb ik weer plezier in het spelen van een BF game.
Ik draag BF een warm hard toe en na de laatste patch dacht ik, ik ga het weer eens proberen.
Wat mij na een lange sessie op BF 1 opvalt in BF 5 is dat de muis heel anders reageert. Er lijkt een soort mouse acceleration te worden gebruikt en de muis heeft een lichte vertraging, ijlt na.
Na diverse tips op verschillende fora en youtube tutorials, diverse settings van de graphics aangepast, tripple buffering aan/uit, v-sync aan/uit, Freesync aan/uit, raw-input aan/uit, resoluties veranderd, low-ultra graphics... NIETS helpt, het is voor mij totaal onspeelbaar, ik kan niet goed richten en daar ligt mijn probleem met BF 5.
Mede gamers (vrienden) ervaren hetzelfde, daar ligt dus ons probleem.
Dit ervaren wij niet in BF 1.
In Windows is overigens "Enhance Pointer Precision" uit!!, maar het is net of dit aanstaat in de game.
Om RSI van te krijgen...
Anderen met dezelfde ervaring? en beter nog wat is de ultieme oplossing?!
[
Voor 5% gewijzigd door
TheTeek op 28-05-2019 11:26
. Reden: typo ]