Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

RBN026 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:30:
[...]

Ja ik heb wel 20 topics gelezen en van alles aangepast. Met DX12 heb ik meer fps maar het speelt gewoon echt minder fijn! Toch maar weer terug naar DX11. Heb met DX 12 wel het maximale eruit maar het meeste fps en laagste input lag betekend helaas niet het meeste spel plezier.
Zelfs met een RTX2070 speelt DX12 echt bagger, heb voldoende FPS en op een of andere manier is het echt houterig en crasht ook gewoon met enige regelmaat.

Laatste drivers
CPU 9700K
64GB 3200
NVME SSD
Dus daar ligt het ook niet aan.

[ Voor 7% gewijzigd door 42dpi op 15-05-2019 08:28 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:01
42dpi schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:27:
[...]

Zelfs met een RTX2070 speelt DX12 echt bagger, heb voldoende FPS en op een of andere manier is het echt houterig en crasht ook gewoon met enige regelmaat.

Laatste drivers
CPU 9700K
64GB 3200
NVME SSD
Ik heb ook een RTX2070 maar dan in combinatie met een 6700K maar voor mij speelt DX11 juist extreem ruk, bijna onspeelbaar. Vaak als ik snel moet reageren heb ik een frametime spike waardoor ik dus het gevecht verlies. FPS ligt vrij constant op 120fps. DX12 heb ik minder FPS maar wel iets constanter, de frametime spikes zijn dan wat meer random. Nog steeds niet wat het zou moeten zijn als ik het met andere spellen vergelijk, die wel gewoon vloeiend spelen. Het rare is ook, het maakt niet uit of ik op Ultra of op Low speel, en een frame limiter of niet, ik heb altijd die frametime spikes.

Dit haalt voor mij helaas veel plezier uit het spel waardoor ik het slechts af en toe weer opstart maar na 1 of 2 potjes weer teleurgesteld afsluit :'(

[ Voor 7% gewijzigd door RubenDJ op 15-05-2019 09:25 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
RBN026 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:30:
[...]

Ja ik heb wel 20 topics gelezen en van alles aangepast. Met DX12 heb ik meer fps maar het speelt gewoon echt minder fijn! Toch maar weer terug naar DX11. Heb met DX 12 wel het maximale eruit maar het meeste fps en laagste input lag betekend helaas niet het meeste spel plezier.
Ik denk dat DX12 veel volatiere frametimes heeft bij jou waardoor het minder fijn speelt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
42dpi schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:27:
[...]

Laatste drivers
CPU 9700K
64GB 3200
NVME SSD
Bij mij loopt deze game nu prima, ben er echt blij mee. Ik speel de game op dx 11 en pak zo tussen 100 en 140 fps. Ik speel 1440p alles op ultra met een Gsync monitor. Ik heb het volgende gedaan.

- DX 12 enabled uit.
- Fps limiet op 141 (144hz) met cfg file.
- G sync en V sync via ncp aan.
- V sync ingame uit.
- FFR ingame aan.
- Memory Restriction uit ( als je dit wijzigt moet je wel ff opnieuw opstarten).
- In taakbalk BF5.exe prioriteit aanpassen naar hoog.

Dit zal niet voor iedereen werken maar het is de moeite waard om te proberen.
Wat is de Mercury-map en wanneer komt deze?
Op de Mercury-map, die wordt uitgebracht op 30 mei, kun je onverkende frontlinies aanschouwen terwijl de strijd zich naar het Middellandse-Zeegebied verplaatst. Langs de kust van Kreta voer je enorme gevechten tussen strijdkrachten van de geallieerden en de asmogendheden op basis van de gebeurtenissen in Operation Mercury. Bereid je voor op een dynamische, verticale map die erg in de smaak zal vallen bij fans van Monte Grappa.
Ben erg benieuwd naar deze map, jammer dat het er maar 1 is.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:53

Shabbaman

Got love?

Patch notes: https://www.reddit.com/r/...3_trial_by_fire_update_4/

Crates zijn behoorlijk aangepast.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:58
Stiekem wel jammer dat je de P08 Carbine niet meer tijdens het zwemmen kunt gebruiken. Bij Grand Operations Rotterdam kon je als verdediger behoorlijk goed in het water campen en iedereen pakken die over probeerde te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retchet4
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-07-2024
nog iemand die zijn battlefield credits van die laatste tides of war niet gehad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:55
retchet4 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:24:
nog iemand die zijn battlefield credits van die laatste tides of war niet gehad heeft?
Ik heb ze ook niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retchet4
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-07-2024
sn0w13 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Volgens mij waren het company coins die we konden krijgen, dus die grijze munten helaas :( en ik denk dat ik er daar wel 5000 van gehad heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Idd company coins, niet zo spectaculair dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
sn0w13 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Ik ook niet. Verbaast me ook niet echt verder :D .

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Op 30 mei is ie daar dan eindelijk. Mercury new map op 30 mei

De unlock van deze week, de Boys AT olifanten gun is trouwens behoorlijk lekkere one hit kill sniper. Maar je moet echt liggen of met bipod ergens op leunen om er iets mee te kunnen. En hij heeft op afstand een behoorlijke bulletdrop. Level 4 APPR bullets lijkt vaak niet te registreren / bugged.

Dus denk dat ik het toch bij mijn huidige favorieten houdt. Krag J, Kar98.

[ Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 27-05-2019 19:27 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 21:19
Iemand idee wat een towatble weapen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
virtua schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:10:
Iemand idee wat een towatble weapen is?
Een luchtafweer of antivoertuig kanon wat je mee kans slepen achter je voertuig.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Thanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:15
Trailer:

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
IK HEB SINDS DE LAATSE UPDATE EEN SOUNDBUG, GELUID VAN HET VLIEGTUIG GAAT NIET WEG, SOMS GAAT HET GOED MAAR AF EN TOE....WORD ER COMPLEET PARA VAN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:35
virtua schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 00:51:
IK HEB SINDS DE LAATSE UPDATE EEN SOUNDBUG, GELUID VAN HET VLIEGTUIG GAAT NIET WEG, SOMS GAAT HET GOED MAAR AF EN TOE....WORD ER COMPLEET PARA VAN
Volgens mij heb je ook een Caps-Lock bug,,, die gaat ook maar niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
virtua schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 00:51:
Hey dit had ik gisteren ook een keertje. Dat geluid van een vliegtuig even bleef hangen. Ik rondkijken e.d. Maar toen ik vervolgens doorliep verdween het. Misschien moet jij ook beetje blijven bewegen.

Nieuwe map ziet er goed uit! Heb er zin in komende donderdag :)

[ Voor 6% gewijzigd door Okasha op 28-05-2019 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Beweeg me de .... In die mappen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 11:09

TheTeek

TheTeek

Toen BF 5 uitkwam ben ik er meteen mee begonnen, ik ben altijd een groot fan geweest (en nog) van de Battlefield franchise. Maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om eenzelfde ervaring te krijgen zoals met BF 1. Natuurlijk is de game anders en het ziet er fenomenaal mooi uit.

Maar.., omdat ik niet kon wennen en mij steeds meer (met anderen) begon te irriteren aan het feit dat ik niets kon raken en zelf bij het eerste schot het loodje legde, ben ik weer BF 1 gaan spelen. En niet zonder succes.
Veelal staan we bovenaan in de score lijst, heb ik een positieve kill/death ratio en heb ik weer plezier in het spelen van een BF game.

Ik draag BF een warm hard toe en na de laatste patch dacht ik, ik ga het weer eens proberen.
Wat mij na een lange sessie op BF 1 opvalt in BF 5 is dat de muis heel anders reageert. Er lijkt een soort mouse acceleration te worden gebruikt en de muis heeft een lichte vertraging, ijlt na.

Na diverse tips op verschillende fora en youtube tutorials, diverse settings van de graphics aangepast, tripple buffering aan/uit, v-sync aan/uit, Freesync aan/uit, raw-input aan/uit, resoluties veranderd, low-ultra graphics... NIETS helpt, het is voor mij totaal onspeelbaar, ik kan niet goed richten en daar ligt mijn probleem met BF 5.

Mede gamers (vrienden) ervaren hetzelfde, daar ligt dus ons probleem.
Dit ervaren wij niet in BF 1.
In Windows is overigens "Enhance Pointer Precision" uit!!, maar het is net of dit aanstaat in de game.
Om RSI van te krijgen...

Anderen met dezelfde ervaring? en beter nog wat is de ultieme oplossing?!

[ Voor 5% gewijzigd door TheTeek op 28-05-2019 11:26 . Reden: typo ]

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
In Windows is overigens "Enhance Poiner Precision" uit!!, maar het is net of dit aanstaat in de game.
Om RSI van te krijgen...

Anderen met dezelfde ervaring? en beter nog wat is de ultieme oplossing?!
Volgens mij had ik het zelfde probleem toen ik die uit had staan. Ik heb deze nu aan staan en het speelt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

RBN026 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Volgens mij had ik het zelfde probleem toen ik die uit had staan. Ik heb deze nu aan staan en het speelt veel beter.
Ik krijg serieus last van m'n pols als deze optie in Windows aan staat.
Het versneld of vertraagd je pointer op momenten die je niet verwacht, bij mij staat dat dus uit in Windows, maar in BF 5 lijkt deze optie juist aan te staan.
vreselijk irritant, plus er zit een lichte "lag" op de beweging die ook nog eens na ijlt. misschien is dat juist "het" probleem van al mijn BF 5 problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
TheTeek schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:03:
[...]

Ik krijg serieus last van m'n pols als deze optie in Windows aan staat.
Het versneld of vertraagd je pointer op momenten die je niet verwacht, bij mij staat dat dus uit in Windows, maar in BF 5 lijkt deze optie juist aan te staan.
vreselijk irritant, plus er zit een lichte "lag" op de beweging die ook nog eens na ijlt. misschien is dat juist "het" probleem van al mijn BF 5 problemen.
Ja als je die optie activeert gaat de muis wat langzamer dacht ik, kun je de rest wat sneller instellen?

Op hoeveel DPI staat de muis en hoeveel staat de ingame sensitivty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

RBN026 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:05:
[...]

Ja als je die optie activeert gaat de muis wat langzamer dacht ik, kun je de rest wat sneller instellen?

Op hoeveel DPI staat de muis en hoeveel staat de ingame sensitivty
ik heb een G702 Logitech, die kan op verschillende DPI staan, de polling rate staat op 1000hz, in game staat hij op 20%. en Raw input. Verder geen frame limiter, v-sync en tripple buffering staan uit. en DX12 staat aan.
Misschien moet die op DX 11..., dat heb ik nog niet getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
TheTeek schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:25:
[...]

ik heb een G702 Logitech, die kan op verschillende DPI staan, de polling rate staat op 1000hz, in game staat hij op 20%. en Raw input. Verder geen frame limiter, v-sync en tripple buffering staan uit. en DX12 staat aan.
Misschien moet die op DX 11..., dat heb ik nog niet getest.
Ik heb zelf de Logitech G403 Prodigy.

Het volgende al geprobeerd:

- DX 12 enabled uit.
- Fps limiet op 141 (144hz) met cfg file.
- G sync en V sync via ncp aan.
- V sync ingame uit.
- FFR ingame aan.
- Memory Restriction uit ( als je dit wijzigt moet je wel ff opnieuw opstarten).
- In taakbalk BF5.exe prioriteit aanpassen naar hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

thanks, ik zal er vanavond nog eens naar kijken.
Het spel zelf is verder ontzettend mooi! dus de moeite waard om nog eens wat te gaan prutsen..;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
TheTeek schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:44:
thanks, ik zal er vanavond nog eens naar kijken.
Het spel zelf is verder ontzettend mooi! dus de moeite waard om nog eens wat te gaan prutsen..;)
Zeker! Succes er mee.

Nog 2 dagen en dan de nieuwe map! Ik ben lekker hyped en heb er zin in.

Hier een trailer van jackfrags met de breakdown comment van de nieuwe map, altijd leuk om te kijken.
YouTube: NEW MAP Gameplay - Battlefield V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grafische weergave van het spel bevindt zich op het hoogste niveau, de natuurkunde is zeer realistisch, in tegenstelling tot de vorige Batllefield-serie, bijna elke muur en elke lade valt uit elkaar. Enorme selectie van wapens en gepantserde voertuigen. Wat de locaties betreft, ze zijn gewoon enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
hallo...
Boys AT riffle aangeschaft in armory met BFCoins

Vervolgens zegt hij bij weapons dat ik hem owned!..vervolgens op equiped gedrukt,
maar geeft een kruis ipv een vinkje...krijg het wapen niet te pakken.
Spel diverse keren opgestart...

EA gebeld, die zegt dat serverprobleem is en dat goed komt....maar wanneer ;)
komt iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
luifel schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:17:
hallo...
Boys AT riffle aangeschaft in armory met BFCoins

Vervolgens zegt hij bij weapons dat ik hem owned!..vervolgens op equiped gedrukt,
maar geeft een kruis ipv een vinkje...krijg het wapen niet te pakken.
Spel diverse keren opgestart...

EA gebeld, die zegt dat serverprobleem is en dat goed komt....maar wanneer ;)
komt iemand bekend voor?
Ja die hele assignment is buggy, gisteren ook unlocked, ga ik kijken, zit ik nog maar op de helft. Is die tracking van de laatste assignment niet doorgekomen. Dus ja ze zullen een en ander even moeten fixen.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Iemand idee hoe je een turet van een disable? Geen idee wat het betekent of wat je moet doen,al tig tanks opgeblazen maar geen effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
virtua schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:28:
Iemand idee hoe je een turet van een disable? Geen idee wat het betekent of wat je moet doen,al tig tanks opgeblazen maar geen effect
Raak de "turret ring". Daarvoor moet je op de naad tussen de geschutskoepel en de body mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Thanks,vind hem maar lastig,nu weer de moter,je blaast hem gelijk op😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
https://www.reddit.com/r/...tes_on_pit_crew_and_game/

Ze halen meer weg dan dat ze toevoegen.. In het kort, Frontlines en Domation verdwijnen omdat ze zien dat het minder gespeeld wordt. Het lijkt er op dat er eindelijk een level cap increase aan zit te komen. Er zit tevens een fix aan te komen voor de performance issues.

Je vraagt je eigen echt af wie deze beslissingen maakt 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:35
virtua schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:28:
Als je van achter raakt heb je meer kans, zelfde vs engine. Gewoon verstoppen rond A of B op Panzerstorm, zo is het mij ook gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:01
TheRicolaa10 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:28:
https://www.reddit.com/r/...tes_on_pit_crew_and_game/

Ze halen meer weg dan dat ze toevoegen.. In het kort, Frontlines en Domation verdwijnen omdat ze zien dat het minder gespeeld wordt. Het lijkt er op dat er eindelijk een level cap increase aan zit te komen. Er zit tevens een fix aan te komen voor de performance issues.

Je vraagt je eigen echt af wie deze beslissingen maakt 8)7
Helemaal schrijnend wordt het als je ziet dat er zoveel volle frontlines en domination servers zijn maar er niemand Grand Operations speelt. Dus wat doe je dan als DICE zijnde, je sluit de populaire gamemodes zodat de spelers wel Grand Operations moeten gaan spelen... |:(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Als je logische gamer oriented beslissingen verwacht van DICE/EA dan heb je afgelopen 15 jr liggen slapen ben ik bang.....

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Vandaag weer een nieuwe manier van hacken tegengekomen... Er zat een gast in mijn team die alle enemies op de hele map "spotted" had vanuit een vliegtuig. Hierdoor werden ze gewoon weggevaagd. Hij had een k/d van 0-3, en 3x zoveel punten als de volgende beste speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:33

superwashandje

grofheid alom

Help!!!! schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:03:
Als je logische gamer oriented beslissingen verwacht van DICE/EA dan heb je afgelopen 15 jr liggen slapen ben ik bang.....
vandaar dat ik ik bf1 en bfv al niet meer gekocht heb helaas. zoveel potentie maar het word gewoon (bewust?) de grond in geboord. die mensen wil ik geen geld geven :P
af en toe kom ik eens langs om te kijken of het al een fatsoenlijk spel is maar schijnbaar nog niet ;)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:18
Whuut fronlines eruit.

Ik speel het nu even een tijdje niet meer, maar zoals bij elke battlefield speel ik veel bij release, laat het dan even rusten en pick het meestal wel weer ergens op.

Was echt mijn favoriete game mode.

Ze zullen dan toch wel weinig spelers hebben nu

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Pyramiden schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:07:
Vandaag weer een nieuwe manier van hacken tegengekomen... Er zat een gast in mijn team die alle enemies op de hele map "spotted" had vanuit een vliegtuig. Hierdoor werden ze gewoon weggevaagd. Hij had een k/d van 0-3, en 3x zoveel punten als de volgende beste speler.
Ik snap niet wat je bedoelt. Hoe verdiend die dan punten? Er is wel een specialisatie met spotting voor een van de vliegtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
SouLLeSSportal schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:43:
[...]

Ik snap niet wat je bedoelt. Hoe verdiend die dan punten? Er is wel een specialisatie met spotting voor een van de vliegtuigen.
Ja, klopt, maar daar kun je niet elke speler op de volledige map continue mee gespot houden.
Hij krijgt zijn punten voor simpelweg het spotten van spelers, waar je iets van 5 of 10 xp per spot voor krijgt, en voor de spot-assists op het moment dat deze spelers omgebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Pyramiden schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:50:
[...]

Ja, klopt, maar daar kun je niet elke speler op de volledige map continue mee gespot houden.
Hij krijgt zijn punten voor simpelweg het spotten van spelers, waar je iets van 5 of 10 xp per spot voor krijgt, en voor de spot-assists op het moment dat deze spelers omgebracht worden.
Maar waarom is dat hacken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
RBN026 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:06:
[...]

Maar waarom is dat hacken dan?
Er is toch geen mod voor een vliegtuig die ervoor zorgt dat elke speler van de tegenstander het hele spel lang als een rood stipje op de minimap staat, waar hij zich ook op de map bevindt? Hij doet blijkbaar iets anders waardoor iedereen continue gespot is.

[ Voor 9% gewijzigd door Pyramiden op 29-05-2019 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 14:50
RubenDJ schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:50:
[...]

Helemaal schrijnend wordt het als je ziet dat er zoveel volle frontlines en domination servers zijn maar er niemand Grand Operations speelt. Dus wat doe je dan als DICE zijnde, je sluit de populaire gamemodes zodat de spelers wel Grand Operations moeten gaan spelen... |:(
Ik heb idd werkelijk nooit problemen gehad met het vinden van een volle frontlines server. Is wel een gamemode die ik veel speel. Persoonlijk vind ik het dan ook belachelijk dat frontlines eruit gehaald wordt. Ik houd veel meer van liniaire gammode zoals frontlines en breakthrough ipv rondjes te rennen in Conquest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Pyramiden schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:11:
[...]

Er is toch geen mod voor een vliegtuig die ervoor zorgt dat elke speler van de tegenstander het hele spel lang als een rood stipje op de minimap staat, waar hij zich ook op de map bevindt? Hij doet blijkbaar iets anders waardoor iedereen continue gespot is.
My bad, verkeerd gelezen, dacht zonder mod en dat hij gewoon effectieve manier had gevonden om enemies te spotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
RubenDJ schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:50:
[...]

Ik heb nog nooit echt problemen gehad met Grand Operations joinen. Dus valt wel mee met dat niemand het speelt.

Nieuwe map vind ik overigens best goed gemaakt. Op Conquest is hij niet heel groot, wel redelijk gevarieerd, alleen rond C weinig dekking. Breakthrough blijf je gewoon het probleem hebben dat van beide teams de helft sniper is, maar dat aanvallende team daar meer last van heeft.

Overigens kwam ik er net achter (bleek in laatste patch notes te hebben gestaan, maar die zijn heel goed verborgen) dat je nu direct ammo kan pakken van elke support met ammo crate. Dat is wel een hele grote vooruitgang, niet meer rond supports springen in de hoop dat je eindelijk een keer ammo krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Dat laatste snap ik niet helemaal, vanavond is kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hi all!

Na jaren met de XB1 BF1/4/5 gespeeld te hebben eindelijk weer terug naar PC!

Zijn er bepaalde zaken die ik echt moet weten met de PC versie van BFV itt console?

Met alles op Ultra @ 1080p haal ik gemiddeld 60~80fps (rtx2060 + ryzen 5 2600 + 16 gb ram) maar wel met dips naar 40 tijdens hele drukke momenten. Dus heb alles maar op medium gezet en haal ik gemiddeld 120 met rond de 70 fps op drukke momenten. Zo lang het maar minimum maar 60fps is (60hz scherm nog) is het prima.

Heb DX12/DXR sowiesow uit staan.

Wel fijn dat mijn XB1 elite configuraties automatisch worden overgenomen ; dus kon meteen prima vliegen met mijn standaard instellingen :)

Enige nadeel is dat ik nu alles opnieuw moet halen qua wapenupgrades en voorlopig nog flink aan de bak moet om mijn vertrouwde MG42 weer terug te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 16:19
Hou er rekening mee dat de meeste spelers de details en effecten op low/med hebben staan ivm visibiliteit, als je op high/ultra speelt ben je in het nadeel..O en geen aim assist uiteraard voor kb/m wel voor controller dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MEN-O schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:17:
Hou er rekening mee dat de meeste spelers de details en effecten op low/med hebben staan ivm visibiliteit, als je op high/ultra speelt ben je in het nadeel..O en geen aim assist uiteraard voor kb/m wel voor controller dacht ik.
Undergrowth had ik al op low gezet sowiesow! Dat herriner ik me nog van de vele Reddit topics erover. Maar bedankt voor tip!

Aim assist volledig uitgezet voor alle input devices. Maar dat deed ik ook al bij de XB1. Ik kan nu eindelijk weer zuiver mikken dankzij de kb/m O+ Kon weliswaar soort van snipen met de MG32. Dat lukte me op de XB1 bijna nooit :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
MEN-O schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:17:
Ik denk dat veruit de meeste spelers gewoon presets gebruiken en niet settings optimaliseren voor visibility.
virtua schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:22:
Dat laatste snap ik niet helemaal, vanavond is kijken.
Betere poging van mij uit: Als iemand een ammo crate equipped heeft, dan kan je naar de speler lopen en direct ammo van zijn rug af pakken, net als dat je normaal bij een crate doet. Dus een support die te dom is zijn ammo crate neer te leggen is geen probleem meer, omdat je het ook direct van de soldaat kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Helder,da's inderdaad een verbetering.
Absoluut waardevol.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
De Pacific en Operation Metro :9~

[ Voor 45% gewijzigd door TheRicolaa10 op 05-06-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tillietom
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-09 12:19
En in 1x weten ze wel boeiende hype trailers te maken.
wilkommen on thie hypetrain :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Laatst online: 16-09 11:03
Operation Underground ;)

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Ja oke, maar het lijkt er toch verdacht veel op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Laatst online: 16-09 11:03
TheRicolaa10 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:36:
[...]

Ja oke, maar het lijkt er toch verdacht veel op ;)
Lijkt er zeker op! wellicht een beetje aangepast aan de tijd. Ik heb mij altijd kostelijk vermaakt in Operation Metro! al was het wel vaak zo dat je met een aantal squads vaak bleef hangen bij de ingang van de Metro.

Etuuuuuh!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
tillietom schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:30:
[...]

En in 1x weten ze wel boeiende hype trailers te maken.
Deze trailer straalt meer WW2 uit dan alles wat we tot nu toe gezien hebben. :) Tenminste drie maps gezien die erg nieuwsgierig maken en de M1 Garand 'pling' op het einde.... Eindelijk!

Custom servers, aantrekkelijke wapens én nieuwe maps. Hopelijk dat het dit najaar weer de moeite waard wordt om BFV op te pakken en dat deze updates er wat nieuw leven in blaast. Een beetje wat de TTK 2.0 patch voor BF1 deed of CTE voor BF4.

Het is jammer dat het altijd een jaar moet duren met BF titels, maar die paar maandjes extra kunnen er ook nog wel bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Plus je kan straks naar level 500 levellen. Voor als je je verveelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Jammer dat het nog zo lang duurt, wij hebben nu die nieuwe maps nodig. Trailer is wel heel gaaf en elke map die ze er in laten zien lijkt mij tof om te spelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 10:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Operation Underground, M1 Garant, Thompson, vliegtuigen laten opstijgen vanaf de runway....

laat maar komen!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Shabbaman schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:57:
Plus je kan straks naar level 500 levellen. Voor als je je verveelt.
wat jammer is is dat als ze die levelcap vanaf het begin hadden losgelaten spelers al heel ver waren gekomen.

En je krijgt die rankings niet met terugwerkende kracht terug. En levellen is toch een spel element wat mij persoonlijk naar het spel trekt. Daarom speel ik het ook niet meer, als er geen progressie is om dingen te behalen of te stijgen in ranking vind ik het ondanks alle gezelligheid met mede got-ters niet interessant genoeg om door te gaan.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Laatst online: 20-05-2023
zou je nog hardcore servers krijgen....one shot, one kill.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
luifel schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:11:
zou je nog hardcore servers krijgen....one shot, one kill.... >:)
Heb je geen hardcore voor nodig met de Boys AT rifle! Stom ding >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Dacht ergens te lezen oktober maar dat is voor the pacific!

edit- oktober komt Operation underground en daarna waarschijnlijk the pacific.

[ Voor 11% gewijzigd door CHKYBSTRD op 05-06-2019 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

loewie1984 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:55:
En levellen is toch een spel element wat mij persoonlijk naar het spel trekt.
Je bent vast niet de enige, maar daar heeft Dice nu ToW voor bedacht. Ik vind het niet veel, maar het geeft je wel iedere week om een paar uur iets (doms) te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Fijn, weer een dikke patch binnenhalen, crashed het spel bij opstarten elke keer. Iemand toevallig hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

SouLLeSSportal schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:01:
Fijn, weer een dikke patch binnenhalen, crashed het spel bij opstarten elke keer. Iemand toevallig hier een oplossing voor?
Vriend van me had gisteren hetzelfde. Via Origin repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Shabbaman schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:02:
[...]

Vriend van me had gisteren hetzelfde. Via Origin repareren.
Lijkt dat de servers gewoon weer moeite hebben met 2 grote games die geupdate zijn. Apex heeft ook connection problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

RBN026 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:28:
Jammer dat het nog zo lang duurt, wij hebben nu die nieuwe maps nodig. Trailer is wel heel gaaf en elke map die ze er in laten zien lijkt mij tof om te spelen!
Ik ben nog druk in de weer op die Kreta maps. Leuke maps trouwens, diverse locaties, mooie kleurige stijlen!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Laatst online: 17:03
RBN026 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:42:
[...]

Heb je geen hardcore voor nodig met de Boys AT rifle! Stom ding >:)
Die gun is inderdaad te overpowerd. Ik denk dat hij nog generfd gaat worden. Misschien dat je hem alleen kan gebruiken met de bipod! Wat ik er wel awesome aan vind is dat je nu vliegtuigen flink kan beschadigen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Heb de Boys AT nog niet gebruikt sinds de patch. Alleen daarvoor.

Fijne gun maar heeft ook gewoon nadelen zoals behoorlijke bulletdrop op langere afstanden en hij werkt eigenlijk alleen als je ligt.

Dus overpowered tja het ding heeft gewoon nadelen waardoor het niet perse mijn go to sniper is.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

loewie1984 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:55:
[...]

wat jammer is is dat als ze die levelcap vanaf het begin hadden losgelaten spelers al heel ver waren gekomen.

En je krijgt die rankings niet met terugwerkende kracht terug. En levellen is toch een spel element wat mij persoonlijk naar het spel trekt. Daarom speel ik het ook niet meer, als er geen progressie is om dingen te behalen of te stijgen in ranking vind ik het ondanks alle gezelligheid met mede got-ters niet interessant genoeg om door te gaan.
Je krijgt nu, ondanks het wel erg laat komt, toch ook een leveling spelelement terug (tot level 500), zodat je weer progressie kunt boeken, of is dit het too-little-too-late voor je?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:25
Meer mensen problemen met BFV sinds vandaag? Nadat Origin, BFV en Win10 zijn ge-update crasht BF bij het laden van het spel. Wanneer ik op play klik krijg ik het eerste laad gedeelte in een window en vervolgens sluit die af, synct hij met de cloud en kom ik terug in Origin.
Een restart van windows helpt niet, zo ook niet nogmaals update aanklikken en de game files verifiëren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
DraZ666 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:48:
Meer mensen problemen met BFV sinds vandaag? Nadat Origin, BFV en Win10 zijn ge-update crasht BF bij het laden van het spel. Wanneer ik op play klik krijg ik het eerste laad gedeelte in een window en vervolgens sluit die af, synct hij met de cloud en kom ik terug in Origin.
Een restart van windows helpt niet, zo ook niet nogmaals update aanklikken en de game files verifiëren...
Had ergens gelezen dat een herstel functie in origin (bij de game zelf) dit probleem moet oplossen. Zelf nog niet mee te maken gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Alweer 2 maanden niet gespeeld, maar na de laatste update en de komende mappen wellicht weer eens aanslingeren.

Jammer alleen dat het allemaal wat laat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:25
Het updaten van de GeForce drivers heeft het probleem opgelot, zo lijkt het....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:50

marapuru

db.

Pyramiden schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:11:
[...]

Ik heb zelf de meeste vliegtuigen volledig unlocked. Op fighters kun je spot beacons droppen. Ze herladen niet om de seconde, maar als je daar een beetje slim mee rondvliegt dan kun je aardig wat spotpuntjes binnenharken. Zeker als er net een vijandelijke vlag onder vuur ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-09 09:50
Beste leden,

Ik weet niet of dit het juiste forum is maar ik wil graag bf5 spelen met die 7 dgn gratis proef van origin acces basic. Maar ik loop vast aangezien ik geen credit card heb (registratie) . Hebben jullie tips of ideeën hoe ik het op een andere manier kan oplossen bijv met ideal ofzo. Ik heb wel bf1 gekocht van een van jullie leden lang geleden. Miss handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Laatst online: 12-09 07:00
pannalicour schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 08:25:
Beste leden,

Ik weet niet of dit het juiste forum is maar ik wil graag bf5 spelen met die 7 dgn gratis proef van origin acces basic. Maar ik loop vast aangezien ik geen credit card heb (registratie) . Hebben jullie tips of ideeën hoe ik het op een andere manier kan oplossen bijv met ideal ofzo. Ik heb wel bf1 gekocht van een van jullie leden lang geleden. Miss handig om te weten.
Ja kan via iDeal geld op een PayPal account zetten en daarmee de subscription kopen. Verder is er volgens mij geen optie.

Let op dat het dan nog steeds een maandelijkse subscription is. Dus als je hem maar voor een maand wil hebben is het: kopen en daarna bij je instellingen direct weer annuleren. Dan stopt hij de volgende maand gewoon weer.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
raiders schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:29:
[...]

Ja kan via iDeal geld op een PayPal account zetten en daarmee de subscription kopen. Verder is er volgens mij geen optie.

Let op dat het dan nog steeds een maandelijkse subscription is. Dus als je hem maar voor een maand wil hebben is het: kopen en daarna bij je instellingen direct weer annuleren. Dan stopt hij de volgende maand gewoon weer.
Nee lukt niet. Ik heb een PayPal account aangemaakt maar vraagt toch om credit card gegevens. Wat een raar systeem zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
pannalicour schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:48:
[...]

Nee lukt niet. Ik heb een PayPal account aangemaakt maar vraagt toch om credit card gegevens. Wat een raar systeem zeg.
https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/origin-access

Klik op die pagina op "wordt vandaag nog basic lid"

Bij de pop up kies maandelijks, standaard staat de vink bij jaarlijks.
klik volgende en bij die pop up kies betalings gegevens aanpassen, let op er staan
tabs, zie plaatje, ik vermoed dat het daar mis gaat.

Vul op tab paypal je mail adres in die je gebruikt om in paypal in te loggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5tKMJRXV/origin-access.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 16-09 17:45
Bij de release van bf5 voelde de game echt super smooth aan. Een mix van low/led/high instellingen met +100fps op 1440p. Nu sinds enkele weken geleden ondragelijk micro stutter gevoel en een fps van 50-80. Ik heb het spel links laten liggen en nu terug opgepikt na heel wat patches. Maar nog altijd onvergelijkbaar.

Fabriekswaarden van het spel teruggezet, DDU driver upgrade. -> RX Vega mod + 8700K op 4.7 allcore. Het probleem ligt zeker niet bij m'n OC.

Ik las een post op Reddit om eens ISLC van die DDU ontwikkelaar uit te testen. (Bron: https://www.wagnardsoft.com/forums/viewtopic.php?t=1256 ) en het spel voelt als herboren.. hoe kan dit nu? Is 16GB ram onvoldoende? Of is het spel niet goed geoptimaliseerd?

Iemand met dezelfde ervaring en een betere oplossing dan 3rd party tools? Het lijkt wel of ik jaren terug ga waar ik met Windows Media Player en een ramcleaner meer FPS haalde..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLsandman
@Spacewide

Probeers eens de tool van gibson research corporation, hier mee kun je specter en meltdown patch uit schakelen

https://www.grc.com/inspectre.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
NLsandman schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:43:
[...]

https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/origin-access

Klik op die pagina op "wordt vandaag nog basic lid"

Bij de pop up kies maandelijks, standaard staat de vink bij jaarlijks.
klik volgende en bij die pop up kies betalings gegevens aanpassen, let op er staan
tabs, zie plaatje, ik vermoed dat het daar mis gaat.

Vul op tab paypal je mail adres in die je gebruikt om in paypal in te loggen.

[Afbeelding]
Bedankt voor de moeite maar ik kom weer op dezelfde pagina uit (geef creditcard gegevens op).
Heb een paypal rekening aangemaakt en al. Maar er staat geen saldo op. Zal het daar aan liggen? Maar waarom zou er saldo op moeten zitten het is immers gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
pannalicour schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:11:
[...]

Bedankt voor de moeite maar ik kom weer op dezelfde pagina uit (geef creditcard gegevens op).
Heb een paypal rekening aangemaakt en al. Maar er staat geen saldo op. Zal het daar aan liggen? Maar waarom zou er saldo op moeten zitten het is immers gratis?
Mijn ervaring is dat betalen met Paypal niet altijd werkt als er geen creditcard aan gekoppeld is. Je zou kunnen overwegen om bij N26, Transferwise of Revolut een prepaid/debit Mastercard aan te vragen. Deze is gratis en dan kun je gewoon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
Spacewide schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:39:
Bij de release van bf5 voelde de game echt super smooth aan. Een mix van low/led/high instellingen met +100fps op 1440p. Nu sinds enkele weken geleden ondragelijk micro stutter gevoel en een fps van 50-80. Ik heb het spel links laten liggen en nu terug opgepikt na heel wat patches. Maar nog altijd onvergelijkbaar.

Fabriekswaarden van het spel teruggezet, DDU driver upgrade. -> RX Vega mod + 8700K op 4.7 allcore. Het probleem ligt zeker niet bij m'n OC.

Ik las een post op Reddit om eens ISLC van die DDU ontwikkelaar uit te testen. (Bron: https://www.wagnardsoft.com/forums/viewtopic.php?t=1256 ) en het spel voelt als herboren.. hoe kan dit nu? Is 16GB ram onvoldoende? Of is het spel niet goed geoptimaliseerd?

Iemand met dezelfde ervaring en een betere oplossing dan 3rd party tools? Het lijkt wel of ik jaren terug ga waar ik met Windows Media Player en een ramcleaner meer FPS haalde..
Even hier op aansluiten, ik heb ook sinds enkele dagen in het spel battlefield 1 extreme stutters. Denk echt dat het met Windows 10 update te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:48
Ik kan heb ook last van stutters 100 fps voelt niet vloeiend aan.
Ook op sommige stukken van mappen word de gpu niet volledig gebruikt.

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 16-09 17:45
Bassbounce schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:37:
Probeer het tooltje ISLC hierboven eens als je de spectre patches niet wil uitschakelen.
Ik heb Spectre Microcode uitgezet en wauw... wat een verademing?

¨@NLsandman
Bedankt voor de tip, hopelijk gaat er geen lampje aan bij een of andere hacker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLsandman
pannalicour schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:11:
[...]

Heb je al eens gebruik gemaakt van een proefperiode met origin access?

https://account.origin.com/cp-ui/paymentandshipping/index
Bassbounce schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:37:
De stutters zijn niet echt een gpu probleem in bf5, 4 core cpu's hebben moeite om
de rendering pipeline te vullen en dan moet de gpu wachten.
Om dit te voorkomen zou je de frames wat lager kunnen zetten en dit een vaste waarde geven, het kan best dat de cpu het wel kan bijbenen als je hem bv op 90 fps vastzet.
In de radeon software kan ik bv de doel frames aanpassen, ik zit in bf5 bv op 70
Spacewide schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:53:
[...]

Probeer het tooltje ISLC hierboven eens als je de spectre patches niet wil uitschakelen.
Ik heb Spectre Microcode uitgezet en wauw... wat een verademing?

¨@NLsandman
Bedankt voor de tip, hopelijk gaat er geen lampje aan bij een of andere hacker!
Ik gebruik ook ISLC, ik moet wel met maar 8 GB ddr3 :+
Af en toe merk ik wel dat hij ingrijpt, krijg soms hapering.
Van het weekend ben ik over gegaan op de april update, kreeg eerst de spectre update en toen zag ik
dat ik nog versie 1809 draaide en heb handmatig de update gedraaid, het heeft gelijk mijn windows defender probleem opgelost want die kreeg ik niet meer aan het draaien.

Wij zijn niet interessant genoeg voor spectre of meltdown aanvallen, bij ons valt niet veel te halen.
Spectre en meltdown worden ook niet gebruikt als stand alone virus om bv zoveel mogelijk data te verzamelen, meltdown zit op een lees snelheid van 120 KB/s en spectre op 2 KB/s, bij spectre duurt
het 100 dagen om 16 gb uit te lezen, het gaat dus om gerichte aanvallen op bv servers.
De microcode wordt ook steeds beter, de eerste patch zat nog op 17% prestatie verlies bij veel I/O verkeer
nu heeft men het over 1% op de meeste moderne core i5/i7.

[ Voor 3% gewijzigd door NLsandman op 10-06-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
NLsandman schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:19:
[...]

Heb je al eens gebruik gemaakt van een proefperiode met origin access?

https://account.origin.com/cp-ui/paymentandshipping/index

[...]

De stutters zijn niet echt een gpu probleem in bf5, 4 core cpu's hebben moeite om
de rendering pipeline te vullen en dan moet de gpu wachten.
Om dit te voorkomen zou je de frames wat lager kunnen zetten en dit een vaste waarde geven, het kan best dat de cpu het wel kan bijbenen als je hem bv op 90 fps vastzet.
In de radeon software kan ik bv de doel frames aanpassen, ik zit in bf5 bv op 70

[...]

Ik gebruik ook ISLC, ik moet wel met maar 8 GB ddr3 :+
Af en toe merk ik wel dat hij ingrijpt, krijg soms hapering.
Van het weekend ben ik over gegaan op de april update, kreeg eerst de spectre update en toen zag ik
dat ik nog versie 1809 draaide en heb handmatig de update gedraaid, het heeft gelijk mijn windows defender probleem opgelost want die kreeg ik niet meer aan het draaien.

Wij zijn niet interessant genoeg voor spectre of meltdown aanvallen, bij ons valt niet veel te halen.
Spectre en meltdown worden ook niet gebruikt als stand alone virus om bv zoveel mogelijk data te verzamelen, meltdown zit op een lees snelheid van 120 KB/s en spectre op 2 KB/s, bij spectre duurt
het 100 dagen om 16 gb uit te lezen, het gaat dus om gerichte aanvallen op bv servers.
De microcode wordt ook steeds beter, de eerste patch zat nog op 17% prestatie verlies bij veel I/O verkeer
nu heeft men het over 1% op de meeste moderne core i5/i7.
Ja, het einde van de 4-core i5's zijn wel echt in zicht. Het is nog even afwachten wat de specs precies worden van de nieuwe consoles en dan moet ik ook maar aan een upgrade geloven voor weer 6 jaar alles kunnen draaien. :)

Een paar weken terug heb ik ook die spectre/meltdown patches gedeactiveerd, na flink wat games getest te hebben merk ik eigenlijk geen verschil. Ook met BFV vind ik het lastig te zeggen, dat is de enige game die m'n CPU continue boven de 95% gebruikt, het voelt wel erg soepel maar of het door die patch deactivatie komt of door optimalisaties zijn na maanden niet spelen? Of net toevallig niet teveel gekkigheid in de game? Zeg het maar.

Ook met 8 GB ddr3 geheugen, settings op low en fps gecapt op 72 fps merk ik geen enkele framedrops, haperingen of wat dan ook. Als ik de fps vrij laat schommelt het behoorlijk tussen 80 - 110 met af en toe kleine dipjes eronder die bloedirritant zijn.

Niet teveel achtergrond processen en game op een andere ssd dan windows, dan zou het nog goed moeten draaien op dx11 met de bekende user.cfg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLsandman
We konden nog mee komen doormiddel van overclocken, daarmee vingen wij dat gemis van die extra cores
op. Moderne game engines gebruiken al 4 hardware threads, in goed 9 jaar tijd is dat verdubbelt, in bc2 draaide frostbite op 2 hardware threads waarvan 1 puur alleen voor geluid was, in bf3 was dat ook nog 2, geluid had geen eigen hardware thread meer, in bf4 ging men naar 3, via een user.cfg commando kon men naar 4 hardware threads, ik denk dat in bf5 het default nu op 4 staat.

Ik merk het ook in de division 2, heb 2 benches gedaan, zonder frame limit en met 60 fps limit
Je ziet de cpu rustiger worden wat ook weer de fps stabieler maakt, die enorme pieken van de cpu naar 100% zijn er niet meer.

zonder frame limit

met 60 fps limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Nu je dus geen Frontlines meer kan spelen ontdek ik dat Frontlines ook wel leuk kan zijn. Blijkbaar is iets leuk als je een potje weet te winnen ;)

Frontlines zit dus nog wel in de rotatie van Mercury, en vreemd genoeg ga je als je op die assignment "maak kills terwijl je bukt" klikt direct naar een server waar Frontlines op draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Ik zat van de week een beetje te kloten met mijn oc instelling van de gpu. Ik merkte dat bij een lichte overclock zonder fanprofiel ik ook last kreeg van micro stutter. Terwijl met een dikke overclock en fancurve het juist wel soepel loopt. Het viel mij ook dat de clockspeed constant wisselde. Dus een tip (misschien werkt het bij jullie voor geen meter maar je kunt het altijd proberen) probeer een fancurve in te stellen zodat de kaart zo goed mogelijk gekoeld word waardoor de core stabiel op de maximale freq blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Shabbaman schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:02:
Nu je dus geen Frontlines meer kan spelen ontdek ik dat Frontlines ook wel leuk kan zijn. Blijkbaar is iets leuk als je een potje weet te winnen ;)

Frontlines zit dus nog wel in de rotatie van Mercury, en vreemd genoeg ga je als je op die assignment "maak kills terwijl je bukt" klikt direct naar een server waar Frontlines op draait.
Ik speelde ook nooit veel Frontlines, maar nu met Mercury vind ik toch het grote voordeel tov Breakthrough dat je zoveel meer vrijheid hebt. Je kan tenminste echt flanken, en ook van achter aanvallen.

Ook met Mercury TDM ben ik eens shotguns weer gaan gebruiken. In oudere Battlefields altijd de pump action shotguns, met het idee dat ik iig een one hit kill wil hebben. Nu zijn de twee standaard shotguns daar acceptabel voor, maar ik wilde toch iets verder met dat idee door gaan, en dus met de M30 Drilling gaan spelen.

Dat ging best goed eigenlijk. Waarbij ik denk dat 16vs16 enorm helpt, want met 32vs32 zijn de 2 schoten wel erg beperkt. Als twee schoten genoeg waren had ik geen extended mags op mijn Suomi en Thompson zitten.
Maar ik weet niet wat andere ervan denken, echter mijn grootste probleem met shotguns blijft toch de support class. In BF4 had ik primair shotgun bij Recon zitten: Goede combinatie met spawn beacons en spotting dingen, bij BF5 zou dat ook prima werken. Als Medic werkt het ook goed, zowel jezelf als je teamgenoten weer healen. Maar als support is de synergie mijn inziens nul. Wat moet ik in hemelsnaam met ammo met een shotgun? Ik pak zat op van de tegenstander. En ik heb hem alleen bij CQ gevechten, ook mijn teamgenoten moeten dan genoeg ammo kunnen vinden.

Dus daarom heb ik toch dat ik weleens shotguns voor fun speel, maar zijn ze mijn inziens inferieur aan een Suomi voor CQC. Niet zozeer vanwege het wapen, maar vanwege de bijbehorende klasse.
Pagina: 1 ... 81 ... 92 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V