Dat is juist Battle Royale, soms frustrerend maar vooral spannendDAUB 2.0 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:09:
Jammer dat je maar 1 leven hebt, moet je de game weer opnieuw opstarten , ik heb geen zin om naar een ander te kijken ( game tv )
Geef dan 3 levens ofzo als je dan toch wilt beperken maar 1 leven is te weinig ( prachtige omgeving )
Eerste ervaring met Firestorm is een beetje.. meh. Het is zo stil. Mn team praat niet, squad commands hoor je niet.. ik hoor voetstappen door de sneeuw en wat geschiet en dat was het. Geeft geen indrukwekkend gevoel nog.
Dat viel me ook op. NIEMAND communiceert, de squadchat werkt maar niemand maakt er gebruik van (tekst), voice werkt ook prima, maar niemand praat terug. Dat mis ik echt vergeleken met PUBG.Piet_Piraat7 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:10:
Eerste ervaring met Firestorm is een beetje.. meh. Het is zo stil. Mn team praat niet, squad commands hoor je niet.. ik hoor voetstappen door de sneeuw en wat geschiet en dat was het. Geeft geen indrukwekkend gevoel nog.
Firestorm is bij mij onspeelbaar, ik kom alleen maar op extreem laggy servers waar mijn ping gewoon tussen de 200/300 is?
Vaak bu'j te bang!
Ja! Zat net met mijn broertje te spelen en duurt echt eeuwen... als je dan op direct spelen of hoe het ook heet klikt kom je wel heel snel in een potje, maar dan begin je maar met z'n tweeën. Denk gewoon een matchmaking bug, heb zelf wel een aantal keer twee mensen van dezelfde clan in mijn squad gekregen als ik in mijn eentje speelde dus het kán wel.Helix schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:01:
Anderen er ook last van dat je geen andere spelers vind voor een squad met 2 man?
Ik kom hier niet uit. Kan iemand mij vertellen waarom mijn oude PC niet 100 procent CPU en GPU wil oppakken? specs: Intel 2600K 3.4ghz, 16GB DDR3, Geforce 1060 GTX 6 GB. Laatste Bios versie. Bij Stress test CPU worden wel alle cores gepakt op 100 %. Ik kom net wat fps in BF5 te kort 

[ Voor 22% gewijzigd door rudyman85 op 25-03-2019 21:59 ]
Wat geeft hij weer bij DX11? Met mijn 1070 geeft hij gewoon onrealistische waardes bij DX12 in taakbeheer. Vergelijkbaar met die van jou.rudyman85 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:51:
Ik kom hier niet uit. Kan iemand mij vertellen waarom mijn oude PC niet 100 procent CPU en GPU wil oppakken? specs: Intel 2600K, 16GB DDR3, Geforce 1060 GTX 6 GB. Laatste Bios versie. Bij Stress test CPU worden wel alle cores gepakt op 100 %. Ik kom net wat fps te kort
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Pyramiden op 25-03-2019 21:53 ]
Daar zie je verschil; GPU is bij DX11 tussen de 48 en de 55 % constant. processor blijft nog steeds op 79 % staan.Pyramiden schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:53:
[...]
Wat geeft hij weer bij DX11? Met mijn 1070 geeft hij gewoon onrealistische waardes bij DX12 in taakbeheer. Vergelijkbaar met die van jou.
Dan kan het zijn dat hij op je processor bottleneckt, en die 48-55 realistisch is. Heb je al eens naar de load op je verschillende threads gekeken?rudyman85 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:57:
[...]
Daar zie je verschil; GPU is bij DX11 tussen de 48 en de 55 % constant. processor blijft nog steeds op 79 % staan.
En is je framerate vergelijkbaar met anderen die een 1060 hebben?
Ja, de processor is natuurlijk gedateerd (en niet overgeclockt) ik denk dat je gelijk heb. Tijd voor een upgradePyramiden schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:06:
[...]
Dan kan het zijn dat hij op je processor bottleneckt, en die 48-55 realistisch is. Heb je al eens naar de load op je verschillende threads gekeken?
En is je framerate vergelijkbaar met anderen die een 1060 hebben?
Ok. Firestorm. Speelt wel leuk weg. Kan mijn kills mooi mee pakken. Vind wel dat ze wat shit moeten aanpassen. Looten hebben veel mensen het al over gehad en ze zouden al iets hebben wat beter was en dat komt wel met een patch binnenkort. Is gewoon echt niet handig hoe dat op dit moment is. En dan bedoel ik opzich niet dat spullen op pakken uit huizen maar met name als je mensen gekilled hebt. Is een rommeltje.
Dan het vuur: Geluid mag van mij wel wat minder en zodra je in het vuur zit zie je gelijk niets meer. Mogen ze van mij wel wat aanpassen zodat je iig kunt zien waar je heen kunt lopen. Te claustrofobisch. En dus dat geluid van het vuur. Zorgt er voor dat je compleet niets meer kunt horen ook.
Zou ook wel tof zijn als ze gewoon er voor zorgen dat scopes etc door de game heen liggen en dat je die kunt pakken maar betwijfel of ze dat ooit gaan toevoegen.
Healen en armor plaatjes doen kost wat tijd. Misschien moet ik daar nog een beetje aan wennen.
Al met al wel plezier gehad. Zie mijzelf dit nog wel vaker spelen. Vraag mij wel af hoe lang het leuk blijft. Had mij wel leuk geleken als er wat meer steden op de map waren, waar echt wat meer huizen zijn. Mis dat een beetje. In PUBG hebben ze dat net wat beter gedaan.
De parachute is ook erg wennen als je PUBG gewend bent.
Dan het vuur: Geluid mag van mij wel wat minder en zodra je in het vuur zit zie je gelijk niets meer. Mogen ze van mij wel wat aanpassen zodat je iig kunt zien waar je heen kunt lopen. Te claustrofobisch. En dus dat geluid van het vuur. Zorgt er voor dat je compleet niets meer kunt horen ook.
Zou ook wel tof zijn als ze gewoon er voor zorgen dat scopes etc door de game heen liggen en dat je die kunt pakken maar betwijfel of ze dat ooit gaan toevoegen.
Healen en armor plaatjes doen kost wat tijd. Misschien moet ik daar nog een beetje aan wennen.
Al met al wel plezier gehad. Zie mijzelf dit nog wel vaker spelen. Vraag mij wel af hoe lang het leuk blijft. Had mij wel leuk geleken als er wat meer steden op de map waren, waar echt wat meer huizen zijn. Mis dat een beetje. In PUBG hebben ze dat net wat beter gedaan.
De parachute is ook erg wennen als je PUBG gewend bent.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Wat ik niet goed snap is waarom ze niet beter hebben gekeken naar Apex Legends met het ping-systeem. Dat wordt ontzettend geroemd en hadden ze er vrij makkelijk in kunnen bouwen (gezien de Q er al in zit). Gewoon pingen door naar iets te wijzen "daar gaan we heen", "hier ligt een backpack", "vijand gezien". In plaats daarvan wordt er een vrij onopvallende pin geplaatst waar je naar wijst en niks er bij gezegd. Hoop echt dat ze dat nog inbouwen.
Yep, same here. 3 keer opnieuw een game gezocht maar alleen maar oranje iconen rechts in beeld. Ping van 267. Daag firestorm-tom-562 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:16:
Firestorm is bij mij onspeelbaar, ik kom alleen maar op extreem laggy servers waar mijn ping gewoon tussen de 200/300 is?

Firestorm speelt lekker weg! Ook lekker vernieuwend imho, dus ik ga hier best weer wat uurtjes in stoppen.
Tegenvallers: Lootsysteem en rankingsysteem. Verder niks eigenlijk.
Tegenvallers: Lootsysteem en rankingsysteem. Verder niks eigenlijk.
Die processor is veel te traag, de performance per core is gewoon niet goed genoeg meer om mee te komen. De reden dat je geen 100% CPU belasting ziet is puur vanwege de hyperthreading, niet elke thread wordt optimaal benut. Dat zie je wel vaker bij CPU's die meer threads dan cores hebben.rudyman85 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:57:
[...]
Daar zie je verschil; GPU is bij DX11 tussen de 48 en de 55 % constant. processor blijft nog steeds op 79 % staan.
Neem een betere CPU en ook je GPU zal een stuk zwaarder belast gaan worden.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Bedankt voor je reactie. Het is nu helder dat het een upgrade gaat worden.Tsurany schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:34:
[...]
Die processor is veel te traag, de performance per core is gewoon niet goed genoeg meer om mee te komen. De reden dat je geen 100% CPU belasting ziet is puur vanwege de hyperthreading, niet elke thread wordt optimaal benut. Dat zie je wel vaker bij CPU's die meer threads dan cores hebben.
Neem een betere CPU en ook je GPU zal een stuk zwaarder belast gaan worden.
[ Voor 4% gewijzigd door rudyman85 op 26-03-2019 08:42 ]
Oja, het valt ook op dat ik behoorlijk veel shotguns tegen kom. En dat is no nou het wapen waar je precies niks aan hebt, aangezien de map best groot opgezet is, en je het op short range ook nog wel vaak aflegt tegen een SMG of Assault rifle...
Zet je squad op private en dan lukt het wel, maar zit je wel met max 2 in een squad. Die matchmaking werkt nog niet goed blijkbaar dat je dan 2 andere randoms erbij krijgt.Paul-G schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:14:
[...]
Ja! Zat net met mijn broertje te spelen en duurt echt eeuwen... als je dan op direct spelen of hoe het ook heet klikt kom je wel heel snel in een potje, maar dan begin je maar met z'n tweeën. Denk gewoon een matchmaking bug, heb zelf wel een aantal keer twee mensen van dezelfde clan in mijn squad gekregen als ik in mijn eentje speelde dus het kán wel.
Toch is het wel te doen, ik heb met een vriend al 2 wins en 2 x 2de plek gehaald, en dan niet alleen maar campen en geen kills maken maar gewoon spelen. De meeste moeten ook nog de game wat leren wat waar is en wat werkt en wat niet.
Hoewel leuk en aardig mist inderdaad wel wat gevoel en is de ervaring wat underwhelming. Ook het loot systeem is typisch dice, totaal niet intuïtief en handig, wellicht doordat we wat verwend zijn door pubg en vooral apex qua betere lootsystemen.
Alleen zonder armor dus eigenlijk alleen puur early game maar ze werken wel prima, al is het soms 2 hits van ver en 4 hits van vrij dichtbij dat voor zover ik kon merken kwam door hitreg die niet altijd even consistent is. Maar in gebouwen zijn shotguns prima te doen, maar je upgrade die altijd naar een smg/lmg/sniper etc naast je main automatische wapen. Beste combi die ik nu heb is sniper + smg/ar of iets als een brengun + smg.Pyramiden schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:27:
Oja, het valt ook op dat ik behoorlijk veel shotguns tegen kom. En dat is no nou het wapen waar je precies niks aan hebt, aangezien de map best groot opgezet is, en je het op short range ook nog wel vaak aflegt tegen een SMG of Assault rifle...
[ Voor 25% gewijzigd door SouLLeSSportal op 26-03-2019 11:55 ]
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Firestorm! Awesome!!!
Ik heb ook veel PUBG gespeeld, iets van 140 uur, maar ik word nooit echt goed. Ik heb een paar chicken diners gehaald, maar over het algemeen: als ik een andere squad tegenkom, verliest mijn squad of ik.
Af en toe stoot ik/we door tot de top 10 en heel soms top 5.
Dat ligt wel anders dan bij Firestorm! Nu iets van 10 potjes gespeeld, gister avond en vanochtend: 2 keer 2nd squad en één V for Victory! Ik weet niet hoe het komt, maar de gameplay en specifiek de gun-play ligt mij veel beter bij BFV en Firestorm dan bijv PUBG. Over het algemeen bij Firestorm, als we een andere squad tegen komen is het 50/50.
Het speelt wel heel anders, je gaat veel minder snel dood, bijv. Wapens zijn net zo nauwkeurig als in BFV, veel nauwkeuriger dan in PUBG (unscoped Enfield kills haal ik nu, terwijl ik niks raak met een unscoped Kar96 in PUBG). Alleen de wapens doen minder schade. Je hebt veel med-packs die je snel kan gebruiken, maar armor vervangen kost tijd.
De Map is vrij klein, denk Sanhok in tegenstelling tot Erangel. De variatie valt een beetje tegen, vooral sneeuw en rotsen en paar huizen, waar bijv Erangel hoge bergen, bossen en stranden en steden heeft.
Veel kan kapot, wat echt geniaal is, exact waar ik op hoopte in een BFV Royale!
Objectives zijn cool, voertuigen hebben een paar grote voordelen maar je moet wel écht coordineren met je team (ammo, benzine, goed om je heen kijken etc.).
Wat communicatie betreft: zelfde als bij PUBG. Wil je chicken dinners, praat dan met elkaar. Ik heb iig altijd wel een vriend met headset in mn squad, dat helpt aanzienlijk.
Het spel is niet stiller dan andere Battle Royals (PUBG, Apex Legends).
Een groot nadeel: de inventory managment. We moeten werken met de beperkingen in de frostbite engine wat dat betreft. Het is radicaal anders dan in PUBG, en ik loop echt regelmatig te kloten. Onduidelijk op gezet, slepen van slots links en rechts, geen losse scopes, vaak amper ammo bij je of te vinden. Het is jammer dat je daar zoveel concentratie in moet stoppen.
Maar goed, al met al, briljant. Goede toevoeging. Ik vind het leuker dan PUBG en Apex Legends. Mijn go-to game komende tijd!!
Ik heb ook veel PUBG gespeeld, iets van 140 uur, maar ik word nooit echt goed. Ik heb een paar chicken diners gehaald, maar over het algemeen: als ik een andere squad tegenkom, verliest mijn squad of ik.
Af en toe stoot ik/we door tot de top 10 en heel soms top 5.
Dat ligt wel anders dan bij Firestorm! Nu iets van 10 potjes gespeeld, gister avond en vanochtend: 2 keer 2nd squad en één V for Victory! Ik weet niet hoe het komt, maar de gameplay en specifiek de gun-play ligt mij veel beter bij BFV en Firestorm dan bijv PUBG. Over het algemeen bij Firestorm, als we een andere squad tegen komen is het 50/50.
Het speelt wel heel anders, je gaat veel minder snel dood, bijv. Wapens zijn net zo nauwkeurig als in BFV, veel nauwkeuriger dan in PUBG (unscoped Enfield kills haal ik nu, terwijl ik niks raak met een unscoped Kar96 in PUBG). Alleen de wapens doen minder schade. Je hebt veel med-packs die je snel kan gebruiken, maar armor vervangen kost tijd.
De Map is vrij klein, denk Sanhok in tegenstelling tot Erangel. De variatie valt een beetje tegen, vooral sneeuw en rotsen en paar huizen, waar bijv Erangel hoge bergen, bossen en stranden en steden heeft.
Veel kan kapot, wat echt geniaal is, exact waar ik op hoopte in een BFV Royale!
Objectives zijn cool, voertuigen hebben een paar grote voordelen maar je moet wel écht coordineren met je team (ammo, benzine, goed om je heen kijken etc.).
Wat communicatie betreft: zelfde als bij PUBG. Wil je chicken dinners, praat dan met elkaar. Ik heb iig altijd wel een vriend met headset in mn squad, dat helpt aanzienlijk.
Het spel is niet stiller dan andere Battle Royals (PUBG, Apex Legends).
Een groot nadeel: de inventory managment. We moeten werken met de beperkingen in de frostbite engine wat dat betreft. Het is radicaal anders dan in PUBG, en ik loop echt regelmatig te kloten. Onduidelijk op gezet, slepen van slots links en rechts, geen losse scopes, vaak amper ammo bij je of te vinden. Het is jammer dat je daar zoveel concentratie in moet stoppen.
Maar goed, al met al, briljant. Goede toevoeging. Ik vind het leuker dan PUBG en Apex Legends. Mijn go-to game komende tijd!!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Mijn bevindingen van Firestorm tot nu toe: valt toch tikkeltje tegen.
Wat Battlefield voor mij uniek maakt, zijn simpelweg de epische veldslagen. Met tientallen mensen tegelijk vechten om luttele meters terreinwinst, waarbij de hectiek van de frontlinie de boventoon voert. Vliegtuigen scheren over je heen. Kogels vliegen je om de oren. Gebouwen storten als labiele kaartenhuizen ineen. Kortom, chaos.
Firestorm is alles behalve dat.
Nu speel ik vrij agressief en zoek ik gevechten juist op. Maar toch kan het momentum niet worden vastgehouden. In Conquest verlang ik door alle bombarie soms naar rust; in Firestorm smacht ik juist naar die reuring. Ik ben echt een liefhebber van battle royale (1000+ uur in PUBG en 100+ in Apex) maar het komt ondergedompeld in een Battlefield 5-sausje op de een of andere manier toch niet helemaal lekker uit de verf.
Ik denk dat Firestorm een stuk interessanter wordt wanneer er 100 in plaats van 64 man op de map worden gedropt. Als dat voor teveel lag zorgt, is een kleinere map wellicht een optie. Verder is er op het vlak van het tergende lootsysteem, de generieke map en het brakke ping-systeem nog werk aan de winkel. Ik ga Firestorm de komende weken zeker nog een kans geven, maar het voelt tot nu toe nog net iets teveel als een gimmick aan.
Wat Battlefield voor mij uniek maakt, zijn simpelweg de epische veldslagen. Met tientallen mensen tegelijk vechten om luttele meters terreinwinst, waarbij de hectiek van de frontlinie de boventoon voert. Vliegtuigen scheren over je heen. Kogels vliegen je om de oren. Gebouwen storten als labiele kaartenhuizen ineen. Kortom, chaos.
Nu speel ik vrij agressief en zoek ik gevechten juist op. Maar toch kan het momentum niet worden vastgehouden. In Conquest verlang ik door alle bombarie soms naar rust; in Firestorm smacht ik juist naar die reuring. Ik ben echt een liefhebber van battle royale (1000+ uur in PUBG en 100+ in Apex) maar het komt ondergedompeld in een Battlefield 5-sausje op de een of andere manier toch niet helemaal lekker uit de verf.
Ik denk dat Firestorm een stuk interessanter wordt wanneer er 100 in plaats van 64 man op de map worden gedropt. Als dat voor teveel lag zorgt, is een kleinere map wellicht een optie. Verder is er op het vlak van het tergende lootsysteem, de generieke map en het brakke ping-systeem nog werk aan de winkel. Ik ga Firestorm de komende weken zeker nog een kans geven, maar het voelt tot nu toe nog net iets teveel als een gimmick aan.
3 keer geprobeerd maar mijn ding zal het nooit worden.
Ja, je kunt ook nadat je voor squad hebt gekozen nog een keer klikken op de knop "Play now". Dan zoekt die ook niet verder naar squadmates, zelfde als private dus.SouLLeSSportal schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:51:
[...]
Zet je squad op private en dan lukt het wel, maar zit je wel met max 2 in een squad. Die matchmaking werkt nog niet goed blijkbaar dat je dan 2 andere randoms erbij krijgt.
Maar is gewoon klote dat je dus niet met een volle squad kunt spelen als je al met zijn tweeën bent.
Ik hoop dat het een bug is dat het niet goed werkt, het zou een grote fout zijn als je als niet volledig team geen random erbij kan krijgen om met 4 man te spelen. Of ze moeten duo optie toevoegen.Helix schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:50:
[...]
Ja, je kunt ook nadat je voor squad hebt gekozen nog een keer klikken op de knop "Play now". Dan zoekt die ook niet verder naar squadmates, zelfde als private dus.
Maar is gewoon klote dat je dus niet met een volle squad kunt spelen als je al met zijn tweeën bent.
Dit dus. Ik hou eigenlijk sowieso niet van BR games, al vind ik Apex nog enigszins leuk, vanwege de vlotte actie en makkelijke speelbaarheid. Firestorm vind ik echt 3x niks. Eerst ben je wat guns aan het verzamelen (die nog ruk zijn ook) en is er totaal geen actie, en daarna ben je vaak na een paar minuten doodBeun de Haas BV schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:54:
Mijn bevindingen van Firestorm tot nu toe: valt toch tikkeltje tegen.

Vaak bu'j te bang!
ik vind het heel verfrissende en chaotische gameplay, zkr in squads. Een goeie pace tussen tactiek en actie.
Uiteraard:
- Looting is ronduit bagger
- wnnr iemand op zn rug ligt, lijkt t alsof ie down is. Al een paar keer gekilled omdat ik in de war was.
verder
+ erg leuke balans tussen gadgets, healing, armor en wapen lvls. De tanks zijn erg interessante toevoeging en ook de artillery en V1 zijn uberhaupt niet OP maar brengen het spel erg veel spanning.
+ je hebt altijd actie in het begin, er zijn zo weinig towns dat je sowieso in de actie komt en door de rest vd game is de pacing erg goed.
+ map design is gewoon ongelooflijk mooi en zalig om te spelen.
Uiteraard:
- Looting is ronduit bagger
- wnnr iemand op zn rug ligt, lijkt t alsof ie down is. Al een paar keer gekilled omdat ik in de war was.
verder
+ erg leuke balans tussen gadgets, healing, armor en wapen lvls. De tanks zijn erg interessante toevoeging en ook de artillery en V1 zijn uberhaupt niet OP maar brengen het spel erg veel spanning.
+ je hebt altijd actie in het begin, er zijn zo weinig towns dat je sowieso in de actie komt en door de rest vd game is de pacing erg goed.
+ map design is gewoon ongelooflijk mooi en zalig om te spelen.
lmao ik zat net met mijn maatje duos vs squads. we gaan voor de laatste squad, maatje heeft er eentje, gaat down, ik schiet de andere 3 af maar krijg een trade kill voor de laatste kill. Gaat enemy squad er met de V for Victory van door. Waarschijnlijk omdat zijn kogel eerder aan kwam. Wauw!
Edit: had mijn post in het verkeerde topic gedaan! Oeps!
Edit: had mijn post in het verkeerde topic gedaan! Oeps!
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
@DAMAGE Via Aterburner en RTSS kun je overigens makkelijk ingame via grafiekje zien of je stutters hebt. Wellicht heb je hier wat aan bij je analyse.
[ Voor 196% gewijzigd door Help!!!! op 27-03-2019 09:22 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Bedankt, maar daar waren we ook al achter. De vraag is hoe kom je van die stutters afHelp!!!! schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:22:
@DAMAGE Via Aterburner en RTSS kun je overigens makkelijk ingame via grafiekje zien of je stutters hebt. Wellicht heb je hier wat aan bij je analyse.
De laatste video van BattleNonSense gaat daarover maar dat zijn dingen die ik allang heb geprobeerd en dus niet helpen het issue te fixen helaas.
Gadverdamme wat is die firestorm gamemode frustrerend, 3 huisjes bij elkaar, alleen een fukking Bazooka, vervolgens komt er een enemy volgeladen aangelopen en maait mij neer. Van de 10 potjes ben ik over 1-2 potjes gematigd positief, terwijl het concept mij wel ontzettend aanspreekt.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
ach veel leuker dan een direct hit doen en dan pling 44 dmg gedaan met een panzerfaust wordt het niet met die wapens. Die zijn specifiek voor anti vehicle en gebouwen. Ik heb gister ook aantal potjes gehad dat elke keer eindigde in frustratie door die verlepte gameplay keuzes. Reload mijn shotgun, enige wapen die ik had, maar mag uiteraard niet switchen, dus die 2 jaar reload tijd afwachten terwijl enemy mij vrolijk loopt te stabben alsof ik een lopend speldenkussen was. Helaas was tegen de tijd dat ik dood was de reload nog niet afgerond.Appie Heijn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:17:
Gadverdamme wat is die firestorm gamemode frustrerend, 3 huisjes bij elkaar, alleen een fukking Bazooka, vervolgens komt er een enemy volgeladen aangelopen en maait mij neer. Van de 10 potjes ben ik over 1-2 potjes gematigd positief, terwijl het concept mij wel ontzettend aanspreekt.
hitreg in begin is dramatisch, ik schiet 4x vol shotgun in iemand die 100% geen armor had, ik zie gewoon letterlijk de hits maar no bueno, geen kill, hij draait zich om 1 shot. ik ben dood. best gamer ever
Die ander had vast een hoge ping. Daar ben je met een normale ping kansloos tegen inderdaad. Maar dat is al sinds BF4 zo.SouLLeSSportal schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:26:
[...]
hitreg in begin is dramatisch, ik schiet 4x vol shotgun in iemand die 100% geen armor had, ik zie gewoon letterlijk de hits maar no bueno, geen kill, hij draait zich om 1 shot. ik ben dood. best gamer ever
In de posts van Damage las ik alleen dat hij via fraps de frametimes zou gaan loggen vandaar dat ik deze suggestie deed zodat je realtime kunt zien wat er gebeurt terwijl je speelt.RubenDJ schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:30:
[...]
Bedankt, maar daar waren we ook al achter. De vraag is hoe kom je van die stutters af![]()
De laatste video van BattleNonSense gaat daarover maar dat zijn dingen die ik allang heb geprobeerd en dus niet helpen het issue te fixen helaas.
Fijn dat je het allang wist.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Over die frustratie kom je wel heen denk ik. Ik heb ook regelmatig een potje dat ik gestoomwalst wordt. Maar zodra je je eerste V te pakken hebt, voel je dat alles kan!Appie Heijn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:17:
Ik heb een keer gewonnen door met een tank - zonder ammo, was op - dwars dóór het huisje te rijden waar de laatste squad in zat! Zelden zo gelachen
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
technisch vraagje als het mag,
heb nu een i5 2600K, 16 GB geheugen en een GTX 960 4GB,
Kan het spel op zich wel redelijk spelen maar zou een upgrade naar een i7 2600(k) en een GTX 1060 zinvol zijn?
Kan het spel op zich wel redelijk spelen maar zou een upgrade naar een i7 2600(k) en een GTX 1060 zinvol zijn?
Okay was wat kort door de bocht van mij maar wat ik bedoel is:A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:41:
[...]
Natuurlijk is het niet de schuld van de community, EA DICE moet gewoon iets bieden waar men wél voor wil betalen, zoals bijvoorbeeld fatsoenlijke custom servers. En dan niet die RSP zooi of een exclusieve deal met 1 hoster, maar gewoon weer zoals in BF3 meerdere aanbieders.
Bovendien, als maps er kennelijk dus niet meer uit kunnen, waarom komen ze dan wel aanzeilen met tergende bagger zoals co-op, SP of nieuwe gamemodes die na een paar weekjes weer verdwijnen. Of, nog belangrijker, beloof dan niet de wereld tijdens de launch als je het niet waar kan maken. Zeg dan ook gewoon eerlijk 'we hopen deze features er in te krijgen (bv het slepen van lichamen, random generated co-op missies etc) maar kunnen het niet beloven'.
Het is overduidelijk zijn dat de support van BFV en de extra content post-release enorm is teruggeschroefd ten opzichte van wat ze oorspronkelijk zelf voor ogen hadden, maar daar open en eerlijk in zijn richting klanten ho maar. Het is voslagen begrijpelijk dat die halve roadmaps in de laatste week veel spelers erg teleurstellen.
Nu wordt weer omslachtig/cryptisch de pacific theather aangekondigd ergen ver in de toekomst, maar wordt dat 1 map? 10? alleen wapens? alleen Japanse skins? de M1 Garand? Daar kan je toch helemaal niets mee. Of als je 'A new gamemode' belooft, gaan mensen zelf verwachtingen scheppen over wat voor gamemode het zou kunnen zijn, zoiets is extreem moeilijk waar te maken.
De communicatie en verwachtingenmanagement van EA DICE verdient voorals nog een zware onvoldoende wat mij betreft en dat is niet de schuld van hun klanten.
In BF3 hadden we eigen servers, er kwam toen een lobby op gang onder spelers die klaagden over verschillende server settings bv max 4 snipers, kick of ban bij baserape of spawn rape, slechte admins etc.
In BF4 introduceerde dice eigen servers en de lobby bleef maar doorgaan dat men geen eigen server beheer meer wilden.
Vanaf BF4 wordt er geklaagd dat al die verschillende game modes de community uit elkaar trok, ook premium was daar schuldig aan volgens een grote groep.
Ik wil niet zeggen dat jij en ik aan die lobby hebben mee gewerkt maar ik vind dat de community ook wel eens de hand in eigen boezem mag steken, ik heb geen flauw idee van wat men wil met BFV.
Natuurlijk heeft dice ook fouten gemaakt, ik begrijp BR mode niet, daar heeft een complete studio aan gewerkt, criterion had ook maps kunnen maken of als EA lef had gehad dan hadden ze battlefield royale moeten maken en geen BFV.
Nu is het budget zo verdeeld dat er geen geld meer voor wat extra's is.
Als er 300 mensen bij EA eruit moeten zegt denk ik genoeg hoe het gaat met AAA games want het blijft niet alleen bij EA, andere publisher van AAA games hebben het ook zwaar.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58384432migeye schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:38:
[ Voor 5% gewijzigd door NLsandman op 27-03-2019 15:48 ]
Ok, dus de CPU is en blijft de bottleneck als ik het goed begrijp.
Klopt, grafische kracht is niet het probleem, frostbite gebruikt de havok engine voor destruction, animaties, gras wat beweegt, bomen die bewegen, het wapperen van bv een lange jas bij een soldaat, dit draait allemaal op de cpu.migeye schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:50:
Ok, dus de CPU is en blijft de bottleneck als ik het goed begrijp.
Mijn core i5 4670k heeft het ook moeilijk, gelukkig kan ik hem tot 4,4 ghz overklokken maar dan nog piekt hij
tot 100%
Hij heeft gewoon moeite om mijn rx480 te voeden.
Ik zit zelf aan een upgrade naar een 6 of 8 core cpu te denken.
pff wat is firestorm single player saai.. 5 min zie je niemand, dan 3 bullets uitwisselen en je ligt...
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
Afgezien van het al genoemde is een upgrade naar een EOL cpu van de iets langzamere EOL cpu niet echt aan te raden tenzij je die heel goedkoop kan krijgen ofzo. de gpu upgrade is wel een verbetering maar zou ik zelf voor een wat nieuwere variant gaan ipv de 1060. de rtx1660(Ti) bv. Voor je cpu kun je beter kiezen voor een grotere upgrade naar een huidige mobo + cpu en ram combi.migeye schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:38:
Zoals hierboven aangegeven is een upgrade naar i7 2600k niet zinvol.
Wat ik niet snap is dat je het spel redelijk kunt spelen met je huidige pc.
Ik speelde op een i5-3570K@4.3Ghz met 16GB en GTX 1070 op 1080p met alles low om enigszins zonder problemen te spelen. Maar op bepaalde maps zoals Narvik was het echt niet te doen. FPS kakte in tot 25/30.
Nu geen enkel probleem meer op een i7 8086k. Nog steeds met de GTX 1070.
Wat ik niet snap is dat je het spel redelijk kunt spelen met je huidige pc.
Ik speelde op een i5-3570K@4.3Ghz met 16GB en GTX 1070 op 1080p met alles low om enigszins zonder problemen te spelen. Maar op bepaalde maps zoals Narvik was het echt niet te doen. FPS kakte in tot 25/30.
Nu geen enkel probleem meer op een i7 8086k. Nog steeds met de GTX 1070.
LIgt dat er ook niet aan op welk punt je spawned?K bedoel als je meteen in de eerste seconden uit het vliegtuig springt dan kom je bij het gros van de mensen. Hoe langer je wacht hoe minder mensen in het gebied komen.MaikelG schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:23:
pff wat is firestorm single player saai.. 5 min zie je niemand, dan 3 bullets uitwisselen en je ligt...
K merk overigens wel dat k super snel zonder kogels zit en dfat k nog steeds niet helemaal weet welke munitie boxen voor welke wapens zijn. K had laatst zo'n speciale fg-42 met 2 kogels. K kon het mnet geen mogelijkheid uitbreiden want k had bij al die munitie boxen de melding dat mn ammo vol zat

Waarschijnlijk zat je inventory in het algemeen vol. Dat is die lichte balk bovenin je inventory. Als die vol is moet je eerst wat droppen voordat je de ammo kunt oppakken.freak-me-baby schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:44:
[...]
LIgt dat er ook niet aan op welk punt je spawned?K bedoel als je meteen in de eerste seconden uit het vliegtuig springt dan kom je bij het gros van de mensen. Hoe langer je wacht hoe minder mensen in het gebied komen.
K merk overigens wel dat k super snel zonder kogels zit en dfat k nog steeds niet helemaal weet welke munitie boxen voor welke wapens zijn. K had laatst zo'n speciale fg-42 met 2 kogels. K kon het mnet geen mogelijkheid uitbreiden want k had bij al die munitie boxen de melding dat mn ammo vol zat
Ja idd. Je moet op de towns landen, altijd mensen mee en genoeg wapens en ammo. De kisten zijn makkelijk te herkennen als je even xde tijd neemt, ammo is allemaal onder dezelfde capaciteit, dus je moet zorgen dat je de verkeerde ammo weg gooit.freak-me-baby schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:44:
[...]
LIgt dat er ook niet aan op welk punt je spawned?K bedoel als je meteen in de eerste seconden uit het vliegtuig springt dan kom je bij het gros van de mensen. Hoe langer je wacht hoe minder mensen in het gebied komen.
Als je verder gewoon de objectives een beetje speelt en slim op schoten afgaat zit je constant in spanning.
Maar squad blijft toch t beste.
De nieuwe chapter is ook weer van start gegaan. Die geblakerde wapens zijn best nice. Ook zitten er body's in voor een paar vliegtuigen en tanks. De kleding valt wel een beetje tegen... Die outfit aan het einde ziet er wel goed uit, maar ondertussen hebben we al zoveel headgear met gasmaskers...
Die twee nieuwe melee weapons zijn ook wel leuk. Al denk ik dat ik de cricket bat blijf gebruiken.
Die twee nieuwe melee weapons zijn ook wel leuk. Al denk ik dat ik de cricket bat blijf gebruiken.
[ Voor 14% gewijzigd door Pyramiden op 28-03-2019 11:35 ]
Nou de komende drie weken hoef ik in ieder geval geen enkele aandacht te geven aan Tides of War.
Facepaint, stomme skin voor de M30 Drilling en een bijl als meleewapen. De chapter awards die je kan unlocken tot en met 20 juni zijn ook waardeloos. Ongeïnspireerde of zelfs ronduit lelijke reskins van wapens, hele lading asset flips met zaken zoals gasmaskers en zelfs de skins voor de tanks kunnen me niet bekoren want ik speel dus niet eens met de Valentine AA, Stug IV of de Panzer 38t...
Het lijkt wel een EA game zeg met zulke "loot".
Facepaint, stomme skin voor de M30 Drilling en een bijl als meleewapen. De chapter awards die je kan unlocken tot en met 20 juni zijn ook waardeloos. Ongeïnspireerde of zelfs ronduit lelijke reskins van wapens, hele lading asset flips met zaken zoals gasmaskers en zelfs de skins voor de tanks kunnen me niet bekoren want ik speel dus niet eens met de Valentine AA, Stug IV of de Panzer 38t...
Het lijkt wel een EA game zeg met zulke "loot".

[ Voor 42% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-03-2019 12:07 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die hele beweging tegen 'badmins' etc heb ik nooit begrepen, maar de oplossing ook niet. Dat is zo makkelijk op te lossen met een paar kleine aanpassingen aan de server browser. Het kwam EA DICE ook wel erg goed uit om zich achter te verschuilen en zo nog meer controle op de game te krijgen en de spelers makkelijker naar de volgende BF game te bewegen.NLsandman schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:45:
[...]
Okay was wat kort door de bocht van mij maar wat ik bedoel is:
In BF3 hadden we eigen servers, er kwam toen een lobby op gang onder spelers die klaagden over verschillende server settings bv max 4 snipers, kick of ban bij baserape of spawn rape, slechte admins etc.
In BF4 introduceerde dice eigen servers en de lobby bleef maar doorgaan dat men geen eigen server beheer meer wilden.
Vanaf BF4 wordt er geklaagd dat al die verschillende game modes de community uit elkaar trok, ook premium was daar schuldig aan volgens een grote groep.
Ik wil niet zeggen dat jij en ik aan die lobby hebben mee gewerkt maar ik vind dat de community ook wel eens de hand in eigen boezem mag steken, ik heb geen flauw idee van wat men wil met BFV.
Natuurlijk heeft dice ook fouten gemaakt, ik begrijp BR mode niet, daar heeft een complete studio aan gewerkt, criterion had ook maps kunnen maken of als EA lef had gehad dan hadden ze battlefield royale moeten maken en geen BFV.
Nu is het budget zo verdeeld dat er geen geld meer voor wat extra's is.
Als er 300 mensen bij EA eruit moeten zegt denk ik genoeg hoe het gaat met AAA games want het blijft niet alleen bij EA, andere publisher van AAA games hebben het ook zwaar.
Idem met Premium/DLC's, wat de community uit elkaar zou trekken. Het was elke cent waard in BF3 wat mij betreft, de DLC in BF4 was dusdanig matig dat ik me wel bekocht voelde. Bovendien was het bloedirritant dat je hele servers niet kon joinen omdat je toevallig één map in de rotatie niet had. Dat hadden ze ook heel anders op kunnen lossen. Om over de DLC pakketten van BF Hardline en BF1 maar te zwijgen, het verbaast me niets dat mensen daar geen geld voor over hadden.
Ook dat ze het zwaar zouden hebben, ga ik absoluut niet in mee. Ondanks een aantal draken van recente releases (Battlefront 1 &2, BF Hardline, BFV, Anthem) heeft EA vorig jaar een recordomzet gedraaid van 5,1 miljard dollar en een record winst (voor het terugkopen van eigen aandelen) van 754 miljoen dollar behaald. De launch van Apex Legends heeft in diezelfde week nog 15 miljard bij de beurswaarde van EA opgegooid. In eigen woorden van onze grote vriend Jorgensen:
“Electronic Arts had another record year,” said COO and CFO Blake Jorgensen. “Our success is driven by the way we have changed, and continue to change, our relationship with players. They want more depth in their favorite games, and fresh content that can hold their attention year-round. This has made our business much more stable and enabled us to deliver a dependable and growing cash flow to investors.”
Ze hebben het wellicht moeilijk om microtransacties te verkopen in dezelfde mate als ze met FIFA doen, maar verder louter krokodillentranen van de "AAA" developers wat mij betreft. Zodra ze weer creatieve en kwalitatief goede games uit brengen die niet overduidelijk rond MTX is ontworpen en niet launcht met de wereld aan bugs, dan slaat ook de publieke opinie in no-time weer om.
Thanks voor de reply, waarschijnlijk een hele domme vraag, maar hoe drop je spullen?KeesFluitman schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:23:
[...]
Ja idd. Je moet op de towns landen, altijd mensen mee en genoeg wapens en ammo. De kisten zijn makkelijk te herkennen als je even xde tijd neemt, ammo is allemaal onder dezelfde capaciteit, dus je moet zorgen dat je de verkeerde ammo weg gooit.
Als je verder gewoon de objectives een beetje speelt en slim op schoten afgaat zit je constant in spanning.
Maar squad blijft toch t beste.
BR is voor mij compleet nieuw ... sorry 4 asking

Ohja nog een ding. IK gisteren tijdens een potje een enorm ronde buis opgepakt (beetje blauw van kleur) ... k kon er niets mee .... wat was dat?In eerste instantie dacht ik dat moet heel vet zijn .... daar had k zeker ook geen ammo voor?
[ Voor 15% gewijzigd door freak-me-baby op 28-03-2019 14:57 ]
Rechter muisknop, dan hoeveelheid bepalen, dan nogmaals rechtermuisknop (in je inventory, dus eerst tab drukken). Als je even rustig kijkt komt je er achter wat welke ammo is, de symbolen zijn er makkelijk en herkenbaaer.freak-me-baby schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:55:
[...]
Thanks voor de reply, waarschijnlijk een hele domme vraag, maar hoe drop je spullen?![]()
BR is voor mij compleet nieuw ... sorry 4 asking
Ohja nog een ding. IK gisteren tijdens een potje een enorm ronde buis opgepakt (beetje blauw van kleur) ... k kon er niets mee .... wat was dat?In eerste instantie dacht ik dat moet heel vet zijn .... daar had k zeker ook geen ammo voor?
De buizen zijn vehicle munitie. Zit je ook wel eens op de bf tweakers discord? Daar ben ik wel te vinden als ik speel, help je graag op weg.
Many thnx, zal het vanavond even proberen. K heb discord nog nooit geprobeerd. Zal er toch maar een keer aan moeten geloven danKeesFluitman schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:42:
[...]
Rechter muisknop, dan hoeveelheid bepalen, dan nogmaals rechtermuisknop (in je inventory, dus eerst tab drukken). Als je even rustig kijkt komt je er achter wat welke ammo is, de symbolen zijn er makkelijk en herkenbaaer.
De buizen zijn vehicle munitie. Zit je ook wel eens op de bf tweakers discord? Daar ben ik wel te vinden als ik speel, help je graag op weg.
Zoek me maar even op. kees-fruitmandfreak-me-baby schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:54:
[...]
Many thnx, zal het vanavond even proberen. K heb discord nog nooit geprobeerd. Zal er toch maar een keer aan moeten geloven dan
Dat heeft me ook lang gekost om uit te vogelen.paul99 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:18:
[...]
Waarschijnlijk zat je inventory in het algemeen vol. Dat is die lichte balk bovenin je inventory. Als die vol is moet je eerst wat droppen voordat je de ammo kunt oppakken.
De laatste dagen redelijk wat Firestorm gespeeld, vooral in solo mode (want niet afhankelijk zijn van een belabberde squad). En aan ene kant kom ik terug voor meer, aan de andere kant is het wel aan de saaie kant imo: Het doel is in leven blijven, niet een objective innemen, of de tegenstander doden, maar in leven blijven. Dus je verstoppen is het beste. En dan maak je één foutje en ben je dood na 10 minuten rondgeslopen te hebben. Fans van stealth games vinden het vast geweldig, voor mij is het minder
Dat gezegd hebbende, gisteren heb ik weer eens met squad gedaan. Squad chat was kapot (voor mij iig), dus geen communicatie. En er kwam IRL wat tussen nadat potje begonnen was, en dus was ik pas weer aan het spelen toen ik aan mijn parachute aan de rand van de map hing, squad was al lang ergens eruit. Gelukkig geen vijanden, dus ik wat wapens verzameld, en met een sport auto recht op mijn squad gegaan. Bleek wel een vijandelijk squad tussen te zitten, maar met een hele hoop gaten in mijn auto en een aantal in mezelf het wel gehaald, en toen konden we wraak nemen met de tank die de rest van mijn squad had
Zo ging het ook de rest van het potje: Weinig taktiek, niks subtiels, gewoon recht over de tegenstanders gegaan. Nog aan de rand van de Firestorm moeten wachten tot de tank waar twee andere in zaten ook uit het vuur kwam omdat die iets te lang aan het looten waren geweest. Waarnaar we opnieuw gingen looten, om een minuut later erachter te komen dat de vuurstorm weer begon, wij aan de rand van een meer stonden, en nooit sneller zouden zwemmen als het vuur. Gelukkig bleek het eilandje voor ons een amfibische auto te hebben waarop we als squad weg konden komen. Helemaal aan het einde hadden we geluk met het patroon van de vuurstorm en moest laatste squad ons aanvallen ipv andersom, en hadden we zowaar gewonnen
De TL;DR hier: Met een squad heb je veel meer opties om het met geweld op te lossen, terwijl in je eentje het toch primair sluipen zal moeten zijn. Probleem blijft wel de kwaliteit van je squad als het random is.
Overigens daarna potje Frontline weer eens gespeeld. Het was wel even wennen, realiseren dat je dood mag gaan, en ook dat ik zoveel kogels had. Maar dat was uiteindelijk ook wel weer lekker, afgesloten met 60+ kills: gewoon lekkere vuurgevechten.
Ik vind Battlefield V multiplayer echt een topgame, ik ben ook echt goed in de gunplay.
Maar ik heb Firestorm 1 potje gespeeld maar vind het helemaal niks.
Ik ben wel helemaal gek van Battle Royal games zoals Black Out & momenteel Apex Legends.
Maar bij mij draait het ook heel erg slecht met zo'n 45 FPS, hebben jullie daar ook last van ?
Ik ben wel helemaal gek van Battle Royal games zoals Black Out & momenteel Apex Legends.
Maar bij mij draait het ook heel erg slecht met zo'n 45 FPS, hebben jullie daar ook last van ?
Gisteren ook mijn eerste V for Victory weten te behalen! Ik moet wel zeggen dat het meer goed geluk is dan echt vaardigheid.
Ik zat in squad die gelukkig redelijk ver in een uithoek dropte. Toen we niemand tegenkwamen en zo'n resupply point probeerde te cappen werden we ineens overvallen door een Panzer 4, welke al mijn teammates doodmaakte. Gelukkig nog 1'tje kunnen reviven en toen het op een lopen gezet.
Qua items wel mazzel gehad. 1 supplydrop pistool waar ik een full specced Gewehr 43 uit kreeg met de langste scope, en daarna een vehicle drop gevonden waar we een Staghound uit kregen. Toen waren er nog een stuk of 20 spelers over. Samen met mijn teammate met de Staghound op het randje van het vuur blijven rijden totdat de benzine op was.
Toen was het veld al zeer klein en waren er nog 8 spelers over. Op zo'n moment maakt die scope een gigantisch verschil, omdat je tegenstanders kunt raken zonder dat ze je goed kunnen zien. Uiteindelijk nog een 2 vs 1 gehad waar mijn teammate gedowned werd, maar toen kon ik van een afstandje die tegenstander headshotten. Wel bizar spannend als er zo weinig spelers over zijn.
Ik zat in squad die gelukkig redelijk ver in een uithoek dropte. Toen we niemand tegenkwamen en zo'n resupply point probeerde te cappen werden we ineens overvallen door een Panzer 4, welke al mijn teammates doodmaakte. Gelukkig nog 1'tje kunnen reviven en toen het op een lopen gezet.
Qua items wel mazzel gehad. 1 supplydrop pistool waar ik een full specced Gewehr 43 uit kreeg met de langste scope, en daarna een vehicle drop gevonden waar we een Staghound uit kregen. Toen waren er nog een stuk of 20 spelers over. Samen met mijn teammate met de Staghound op het randje van het vuur blijven rijden totdat de benzine op was.
Toen was het veld al zeer klein en waren er nog 8 spelers over. Op zo'n moment maakt die scope een gigantisch verschil, omdat je tegenstanders kunt raken zonder dat ze je goed kunnen zien. Uiteindelijk nog een 2 vs 1 gehad waar mijn teammate gedowned werd, maar toen kon ik van een afstandje die tegenstander headshotten. Wel bizar spannend als er zo weinig spelers over zijn.
Firestorm krijgt m'n arme i5 4670K nu toch echt op de knieën, meerdere framedrops en een paar rare freezes gehad in een vuurgevecht waarin er een UI uit het hoofdmenu leek te worden ingeladen (you need to download a UI update to play the game of zoiets).So_Surreal schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:28:
Ik vind Battlefield V multiplayer echt een topgame, ik ben ook echt goed in de gunplay.
Ik moet het nog proberen in squadplay en er mag nog wel wat gebeuren aan het inventory management. Vooralsnog vind ik lastig om te zeggen op basis van zo weinig potjes hoe de balans is en of het een blijvertje voor me wordt maar ik ben nog niet weggeblazen.
Verwijderd
ik loop te klooien als ik weer eens mijn muisinstellingen kwijt ben hoe ik ze ook alweer fijn vind.
Hoe hebben jullie ze staan, ingame en de dpi voor je muis , pollingrate mag er ook bij.
Zou fijn zijn als jullie die even willen delen met me, ik ben een rommelaartje en vergeet ze altijd.
Zelf speel ik met de Logitech G502.
Wat betreft stutters, de welbekende micro waar meerdere mee kampen zoals @DAMAGE , het lijkt wel of Firestorm beter loopt en daar minder last van heeft tov de normale Conquest modus.
Wat zijn jullie ervaringen?
Hoe hebben jullie ze staan, ingame en de dpi voor je muis , pollingrate mag er ook bij.
Zou fijn zijn als jullie die even willen delen met me, ik ben een rommelaartje en vergeet ze altijd.
Wat betreft stutters, de welbekende micro waar meerdere mee kampen zoals @DAMAGE , het lijkt wel of Firestorm beter loopt en daar minder last van heeft tov de normale Conquest modus.
Dit kan niemand je vertellen.Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:17:
ik loop te klooien als ik weer eens mijn muisinstellingen kwijt ben hoe ik ze ook alweer fijn vind.
Ik zou polling gewoon op maximum zetten en selecteer dan een DPI waar je comfortabel mee bent op je desktop. Gewoon testen met welke DPI je soepel naar bepaalde punten op je desktop kan bewegen in een vloeiende beweging zonder erover of eronder te schieten.
Vervolgens BF5 opstarten en bij de shooting range testen tot je daar meteen met een vloeiende beweging hetzelfde kan.
Als er iets is dat voor gigantische framedrops en CPU bottleneck kan zorgen in een BF game dan zijn het meer spelers in de directe omgeving.Wat betreft stutters, de welbekende micro waar meerdere mee kampen zoals @DAMAGE , het lijkt wel of Firestorm beter loopt en daar minder last van heeft tov de normale Conquest modus.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
@DaniëlWW2
Ik heb eens zeer fijne instellingen gehad, ik bedoel als ik een filmpje van jackfrags kijk zie ik dat hij ook soortgelijks heeft, waarschijnlijk lage dpi en ook niet al te hoog in de gameinstellingen, je beweegt vrij rustig en je kan vrij steady aimen.
Ik ben veel aan het testen maar lukt me gewoon even niet meer om het terug te vinden. Maar ga weer verders pielen maar tips blijven welkom. Moet ze ook opschrijven wanneer ze in orde zijn.
Ik heb eens zeer fijne instellingen gehad, ik bedoel als ik een filmpje van jackfrags kijk zie ik dat hij ook soortgelijks heeft, waarschijnlijk lage dpi en ook niet al te hoog in de gameinstellingen, je beweegt vrij rustig en je kan vrij steady aimen.
Ik ben veel aan het testen maar lukt me gewoon even niet meer om het terug te vinden. Maar ga weer verders pielen maar tips blijven welkom. Moet ze ook opschrijven wanneer ze in orde zijn.
Heb je een andere game waar de muisinstellingen wel precies goed staan? Zoja dan kan je met behulp van www.mouse-sensitivity.com die settings 1-op-1 meenemen naar andere games.Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:38:
@DaniëlWW2
Veel BF spelers zitten tussen de 25 en 35 cm voor 360 graden. Volgens mij zit ik op 0.03nogviercijfers met 1600 dpi aan de bovenkant van die range, Jackfrags zal ook daar ergens in de buurt zitten.
PS. natuurlijk met 6/11 in windows en elke vorm van mouse acceration uit.
[ Voor 3% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 29-03-2019 14:18 ]
Bij ons zijn er nogal wat "server has disconnected" gevallen. Is dit een bekend fenomeen?
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Tja, ik ben een maand geleden overgestapt naar een G402 van mijn oude G400S die niet meer helemaal 100% was. Ook nog eens een versie W10 installatie. Ben dus ook alles kwijt en ik heb het zo weer teruggekregen naar een redelijk wenselijk niveau.Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:38:
@DaniëlWW2
Zelf draai ik:
1000 polling
1200DPI
18% ingame
24" 1920x1080P scherm
Steelseries QCK muismat
Dit kan je alleen moeilijk overnemen. Ik heb geen idee wat voor een scherm je draait, zowel resolutie als formaat. Ik heb geen idee wat je zelf fijn vind. Heb je ook nog eens een andere sensor in een G502 zitten wat ook kan variëren en een G502 heeft een ander basisgewicht en heeft gewichtjes die ook een verschil kunnen maken. Hebben we het nog niet gehad over muismat. We kunnen je gewoon niet helpen als je de instellingen niet meer hebt. Je zal het zelf moeten doen.
Ja.hexta schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:15:
Bij ons zijn er nogal wat "server has disconnected" gevallen. Is dit een bekend fenomeen?
Oke voor mij niet want ik krijg gewoon keiharde CTD's, maar disconnection is voor zover ik weet ook vrij normaal.
Sinds ik op DX11 speel met FFR aan zijn de stutters een stuk minder geworden, echter heb ik nu wel last van hele vervelende random freezes af en toe. Dan staat mijn game voor 0.5 tot 1 sec helemaal stil. Soms meerdere keren achter elkaar. Had dit gister bijvoorbeeld. Schoot op een enemy en die kreeg ik bijna niet dood omdat mijn game 3 keer hing. Als de game hangt stop je ook helemaal met schieten. Als ik uit het vliegtuig spring gebeurt het ook wel eens. Mijn game hangt dan even en dan zie ik mijn team mates in eens voor mij vliegen. Super irritant.Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:17:
Gister wel weer meerdere wins gehaald in Firestorm
Ik draai:
Logitech G403 Prodigy
1000 polling
800DPI
23% ingame
27" scherm op de 2560x1440 resolutie
Turtle Beach DRIFT 4535 XL muismat
Eigenlijk niet meer dan een kwestie van de juiste aiming-sensitivity vinden (uniform soldier aiming) en dan gewoon muscle memory opbouwen. Ja OK, je moet een muis kopen die jou goed ligt. Je kunt een "schuiver" zijn of een "claw'er" waarbij je -bij die laatste- de muis als 't ware met je pink en duim optilt/verplaatst.
Ik merk dat ik soms dagen ertussen heb dat ik alles raak en dan kan ik 't mannetje goed volgen met de muis. Andere dagen, zoals gister, was het 1 groot drama. Ik kon niet goed aimen, niet goed de cursor op een bewegend mannetje houden, en ik schoot zoveel mis. Het was echt beschamend slecht gisteravond: ik had met de stg44 altijd het eerste voordeel dat ik de tegenstander het snelste zag. Ik begin te aimen en schieten maar ik kon de beweging van de tegenstander gewoon niet volgen. Dus ik dood en bijna 't hele magazijn leeggeschoten.
Ik begin te vermoeden dat 't tr make heeft met hoe ik muis. Ik kan al schuivend geen vloeiende beweging naar links-rechts maken terwijl ik dan ook nog moet schieten met mouse1. Volgens mij moet ik een grotere muis hebben ofzo (of ik ben gewoon slecht tot op het bot
)
Logitech G403 Prodigy
1000 polling
800DPI
23% ingame
27" scherm op de 2560x1440 resolutie
Turtle Beach DRIFT 4535 XL muismat
Eigenlijk niet meer dan een kwestie van de juiste aiming-sensitivity vinden (uniform soldier aiming) en dan gewoon muscle memory opbouwen. Ja OK, je moet een muis kopen die jou goed ligt. Je kunt een "schuiver" zijn of een "claw'er" waarbij je -bij die laatste- de muis als 't ware met je pink en duim optilt/verplaatst.
Ik merk dat ik soms dagen ertussen heb dat ik alles raak en dan kan ik 't mannetje goed volgen met de muis. Andere dagen, zoals gister, was het 1 groot drama. Ik kon niet goed aimen, niet goed de cursor op een bewegend mannetje houden, en ik schoot zoveel mis. Het was echt beschamend slecht gisteravond: ik had met de stg44 altijd het eerste voordeel dat ik de tegenstander het snelste zag. Ik begin te aimen en schieten maar ik kon de beweging van de tegenstander gewoon niet volgen. Dus ik dood en bijna 't hele magazijn leeggeschoten.
Ik begin te vermoeden dat 't tr make heeft met hoe ik muis. Ik kan al schuivend geen vloeiende beweging naar links-rechts maken terwijl ik dan ook nog moet schieten met mouse1. Volgens mij moet ik een grotere muis hebben ofzo (of ik ben gewoon slecht tot op het bot
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Even zeuren hoor...
[rant] Ik probeer net een potje te spelen maar veel komt er niet van... Wat is de playerbase hersenloos in het weekend, focus op 1 objective, campen in spawn, niet flanken maar constant dezelfde route rennen en neergemaaid worden door dezelfde mg42 camper...
Ik heb toch het idee dat in BF4 meer de objective werd gespeeld, hier heb ik vaak het idee dat de meeste nog maar net met een toetsenbord om kunnen gaan, maar misschien is dat mijn nostalgische roze bril.[/rant]
Aan de andere kant firestorm solo is wel lekker, hangt het helemaal van jezelf af en niet je squad die in alle 4 de windrichtingen wegvliegt. Tot nu toe nog geen lekkere match gehad met een random squad, meestal ben ik de laatste die overblijft en dan had ik dus net zo goed solo kunnen beginnen.
[rant] Ik probeer net een potje te spelen maar veel komt er niet van... Wat is de playerbase hersenloos in het weekend, focus op 1 objective, campen in spawn, niet flanken maar constant dezelfde route rennen en neergemaaid worden door dezelfde mg42 camper...
Ik heb toch het idee dat in BF4 meer de objective werd gespeeld, hier heb ik vaak het idee dat de meeste nog maar net met een toetsenbord om kunnen gaan, maar misschien is dat mijn nostalgische roze bril.[/rant]
Aan de andere kant firestorm solo is wel lekker, hangt het helemaal van jezelf af en niet je squad die in alle 4 de windrichtingen wegvliegt. Tot nu toe nog geen lekkere match gehad met een random squad, meestal ben ik de laatste die overblijft en dan had ik dus net zo goed solo kunnen beginnen.
Voor de geïnteresseerde, er is een map met de locatie van items. Doe er je voordeel mee 
https://www.gamermaps.net...field-5/firestorm#3.0.0.0
https://www.gamermaps.net...field-5/firestorm#3.0.0.0
[ Voor 1% gewijzigd door XanaLuXX op 30-03-2019 18:40 . Reden: typo ]
En nou weer 26-8 met de Kar98K op Hamada en de 3x scope. Ik snap er niks van 
Beetje dit:
Beetje dit:

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Het kan nogal verschillend soms gaan. Eerst potje Firestorm met random squad: Zodra we droppen nog met zijn tweeën. We waren vooral aan het rennen voor het vuur, behoorlijk wat vuurgevechten met vijandelijke squads, uiteindelijk als tweede geeindigd, 2 vs 4 was toch wel erg lastig aan het einde.
Daarna nog een keer, nu wel met 4 man in squad. We komen ergens neer waar geen vijand is, dus we hebben alle tijd. De eerste drie cirkels zijn zo dat we lekker kunnen blijven kamperen. Nog steeds geen tegenstander gezien. Uiteindelijk paar honderd meter moeten lopen voor laatste cirkels, nog steeds geen tegenstander. Uiteindelijk op lange afstand een paar, dus besloot squad genoot daar anti-tank raketten op te schieten. Nu heb ik daar normaal weinig problemen mee, maar nu kwam er direct daarna een tank, en had hij niet genoeg raketten meer
. Uiteindelijk had tank me tot 5HP, tot hij er genoeg van had. Daarna nog een artillerie die me tot 1HP had. Maar uiteindelijk dat squad gedood, en hadden we gewonnen. Oftewel we hadden letterlijk als winnende squad enkel het tweede squad gedood, en verder überhaupt enkel één ander squad op lange afstand gezien.
Daarna nog een keer, nu wel met 4 man in squad. We komen ergens neer waar geen vijand is, dus we hebben alle tijd. De eerste drie cirkels zijn zo dat we lekker kunnen blijven kamperen. Nog steeds geen tegenstander gezien. Uiteindelijk paar honderd meter moeten lopen voor laatste cirkels, nog steeds geen tegenstander. Uiteindelijk op lange afstand een paar, dus besloot squad genoot daar anti-tank raketten op te schieten. Nu heb ik daar normaal weinig problemen mee, maar nu kwam er direct daarna een tank, en had hij niet genoeg raketten meer
De K98K is maar met gemak de beste bolt action in de game.Deathchant schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:05:
En nou weer 26-8 met de Kar98K op Hamada en de 3x scope. Ik snap er niks van
Ik zit onderhand ook stevig aan het einde van die curve.Beetje dit:
[Afbeelding]
Nu had ik zelf wel ondertussen gehoopt op meer core content. Maar NOFI, ben jij niet van het eerste stuk naar het laatste stuk gegaan zonder uberhaupt ooit bij het middelste stuk te komen? Gezien je reacties heb ik nou nooit het idee gehad dat je het leuk vond.
Ik ben pas ingestapt met firestorm. Gezien de staat vd release had ik ook wel verwacht dat nieuwe content ook wel niet in beste staat paraat staan.
Maar ik vind t nu veel beter spelen dan bij release en erg leuk.
Maar ik vind t nu veel beter spelen dan bij release en erg leuk.
Firestorm is wel tof. Gister 3 wins achter elkaar. Bijna de 4e win er aan toe kunnen voegen maar helaas haha! Vind wel na een tijdje spelen nu dat ze die airstrikes er beter uit kunnen halen. Vooral als je tegen teams zit die ze tot de laatste cirkel bewaren. We hadden gister een heel vet vuurgevecht met een team, maar daar kwam snel een einde aan toen we een airstrike op onze bek kregen. We zagen de flare niet geschoten worden dus kwam het onverwacht voor ons. Desondanks dat we geen passieve houding hadden. Beetje jammer. Haalt voor mij een beetje de lol uit late game vuurgevechten. Je kunt op die manier heel makkelijk zonder skill een kill securen, of het andere team uit hun gebied forceren waardoor je ze easy af kunt knallen vaak. Is jammer.
Niet heel veel info maar ik snap gewoon niet wat de kick is om zo veel moeite te doen om als laatste over te blijven,heb het nu 4 keer gespeeld en kan en krijg nog steeds niet. Het idee van nog een poging,dan liever een andere uitdaging dan firestorm,wel jammer want dacht persoonlijk wel dat het echt tof Zou zijn,maar ja iedereen zijn eigen weg
Vandaag komt de nieuwe map, zin in!
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik zat nog te denken over de framedrops en onstabiele frametimes.
Diegene die dat hebben, hebben jullie Future Frame Rendering wel aan? Dit stabiliseert je framerate en frametimes enorm.
@DAMAGE Jij bent toch Paul of Ryse ofzo ingame? Je had mij gisteravond mooi te pakken. En waarom zitten jullie eigenlijk nooit op de tweakers discord? Ik vind dat er altijd maar weinig mensen firestorm spelen..erg jammer.
Diegene die dat hebben, hebben jullie Future Frame Rendering wel aan? Dit stabiliseert je framerate en frametimes enorm.
@DAMAGE Jij bent toch Paul of Ryse ofzo ingame? Je had mij gisteravond mooi te pakken. En waarom zitten jullie eigenlijk nooit op de tweakers discord? Ik vind dat er altijd maar weinig mensen firestorm spelen..erg jammer.
Echt?Shabbaman schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:00:
Vandaag komt de nieuwe map, zin in!
Voor zover ik weet is de eeste nieuwe map pas gepland ergens in Mei.
@KeesFluitman haha klopt! Rice_NL ben ik in game. Paul is mijn maat. We speelden duos tegen squads. Wat is de Tweakers discord link? Speel meestal gewoon op mijn private TS servertje.
1 april, kikker in je bil!paul99 schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:33:
[...]
Echt?
Voor zover ik weet is de eeste nieuwe map pas gepland ergens in Mei.
[ Voor 77% gewijzigd door Uffeltje op 01-04-2019 10:42 ]
Verwijderd
Ik denk dat iedereen die settings allemaal wel eens geprobeerd heeft een nu aan heeft staan.KeesFluitman schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:16:
De game loopt nu weer waardeloos hier, zeer vermoeiend, heb dit spel bijna nooit eens goed kunnen spelen en speel het nu eigenlijk niet of nauwelijks. Koim er ook achter dat me geheugen soms in de bios automatisch weer terug gezet wordt naar een lagere stand ipv de 3000mhz die hij aan zou moeten kunnen, staat nu weer op de 3000 maar blijft beroerd lopen.
Ga met me buurman die er meer verstand van heeft nog een keer naar kijken.
Heb net afterburner ingeschakeld, wat zijn nu de belangrijke processen om die tijdens het spelen te lezen?
Lezen helpt alleen te lezen. De frametimes laten zien of je veel stutter hebt en/of je spel smooth loopt.Verwijderd schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:46:
[...]
Ik denk dat iedereen die settings allemaal wel eens geprobeerd heeft een nu aan heeft staan.
De game loopt nu weer waardeloos hier, zeer vermoeiend, heb dit spel bijna nooit eens goed kunnen spelen en speel het nu eigenlijk niet of nauwelijks. Koim er ook achter dat me geheugen soms in de bios automatisch weer terug gezet wordt naar een lagere stand ipv de 3000mhz die hij aan zou moeten kunnen, staat nu weer op de 3000 maar blijft beroerd lopen.
Ga met me buurman die er meer verstand van heeft nog een keer naar kijken.
Heb net afterburner ingeschakeld, wat zijn nu de belangrijke processen om die tijdens het spelen te lezen?
Ik had laatst nog iemand geholpen met die setting.
FFR doet niets in DX12. Zie onder andere deze reddit post voor heel veel uitleg rondom FFR.KeesFluitman schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:16:
Op DX11 gaan mijn framerates inderdaad omhoog met FFR (van 100fps naar 140fps oid) maar het voelt nog steeds als 30 fps, met welke waarde dan ook (-1,0,1,2,3).
Heb overigens de game al meer dan 2 weken niet meer aangeraakt.
Ja ik weet wat t doet. Daarom stel ik t ook voor. T helpt niet perse je framerate maar eerder je frametimes.RubenDJ schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:07:
[...]
FFR doet niets in DX12. Zie onder andere deze reddit post voor heel veel uitleg rondom FFR.
Op DX11 gaan mijn framerates inderdaad omhoog met FFR (van 100fps naar 140fps oid) maar het voelt nog steeds als 30 fps, met welke waarde dan ook (-1,0,1,2,3).
Heb overigens de game al meer dan 2 weken niet meer aangeraakt.
Heb je helemaal gelijk in, daar zit het onderliggende issue. Daar heb ik ook nog een mooie link voor trouwens: https://forums.geforce.co...ue-aka-frame-time-issue-/KeesFluitman schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:24:
[...]
Ja ik weet wat t doet. Daarom stel ik t ook voor. T helpt niet perse je framerate maar eerder je frametimes.
Dat heb ik ook helemaal uitgeplozen en werkt ook allemaal prima in alle games. Behalve in BFV...
Ja kut. Ik ben super blij met de performance. Een vriend van me crashet daarentegen vaak. Tis jmmr.RubenDJ schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:21:
[...]
Heb je helemaal gelijk in, daar zit het onderliggende issue. Daar heb ik ook nog een mooie link voor trouwens: https://forums.geforce.co...ue-aka-frame-time-issue-/
Dat heb ik ook helemaal uitgeplozen en werkt ook allemaal prima in alle games. Behalve in BFV...
Verwijderd
zonet ook Battlefield 5 geinstalleerd op mijn nieuwe PC met oa ryzen 2600. helaas heb ik wel problemen met het beeld, want ik mis gewoon hele stukken op de grond die niet te zien zijn. Mijn videokaart een Asus strix gaming radeon RX580 geeft de volgende beeld errors. Weet iemand een oplossing?
https://www.flickr.com/gp/165009863@N06/80P2rq
Dat hoort echt niet te gebeuren. Begin eens met wisselen naar DX11. Werkt dat niet dan settings aanpassen. Daarna driver verwijderen met DDU en opnieuw installeren en als dat ook niet werkt andere driver proberen. Werkt dit ook niet dan kan je beter maar een apart topic openen want dan kan je wel eens forsere problemen hebben.Verwijderd schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:42:
zonet ook Battlefield 5 geinstalleerd op mijn nieuwe PC met oa ryzen 2600. helaas heb ik wel problemen met het beeld, want ik mis gewoon hele stukken op de grond die niet te zien zijn. Mijn videokaart een Asus strix gaming radeon RX580 geeft de volgende beeld errors. Weet iemand een oplossing?

Patch notes: https://t.co/jDIwZPbe2i?amp=1
Soldiers that die in a vehicle are now ejected and can be revived. Eindelijk.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ding dong: Battlefield Currency FAQ - Echt geld Currency vanaf 4apr19
[ Voor 29% gewijzigd door Help!!!! op 04-04-2019 09:24 ]
PC Specs
Van cosmetics only naar cosmetics + timesavers... Dice
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Weet iemand wat ze dan zouden willen timesaven? Ik kan me niet voorstellen dat het voor class levels is... Daar speel je zo doorheen...
Dat is een fout. Dat komt pas de volgende patchShabbaman schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:37:
Patch notes: https://t.co/jDIwZPbe2i?amp=1
Het stuk van Jason Schreier over Anthem/Bioware verklaart mogelijk goed waarom zoveel features elke BF opnieuw uitgevonden lijken te moeten worden, basic zaken zo lang moeten duren en waarom aangekondigde features achterwege blijven; de Frostbite engine is kennelijk nog erger dan ik dacht:
“Frostbite is like an in-house engine with all the problems that entails—it’s poorly documented, hacked together, and so on—with all the problems of an externally sourced engine,” said one former BioWare employee.
“Part of the trouble was you could do enough in the engine to hack it to show what was possible, but then to get the investment behind it to get it actually done took a lot longer, and in some cases you’d run into a brick wall,” said a BioWare developer. “Then you’d realize, ‘Oh my god, we can do this only if we reinvent the wheel, which is going to take too long.’ It was sometimes difficult to know when to cut and run.”
Building new iterations on levels and mechanics can be challenging due to sluggish tools, while bugs that should take a few minutes to squash might require days of back-and-forth conversations. “If it takes you a week to make a little bug fix, it discourages people from fixing bugs,” said one person who worked on Anthem. “If you can hack around it, you hack around it, as opposed to fixing it properly.” Said a second: “I would say the biggest problem I had with Frostbite was how many steps you needed to do something basic. With another engine I could do something myself, maybe with a designer. Here it’s a complicated thing.”
Nu zal het DICE team natuurlijk meer ervaring hebben met de Frostbite engine en workarounds, maar ze zullen tegen de zelfde initiële beperkingen aanlopen. Maakt de compleet onlogische UI structuren, het niet kunnen slepen met lichamen, in-game veranderen van assignments, het uitblijven van de ttd fix, het gare lootsysteem van Firestorm etc etc een heel stuk logischer.
“Frostbite is like an in-house engine with all the problems that entails—it’s poorly documented, hacked together, and so on—with all the problems of an externally sourced engine,” said one former BioWare employee.
“Part of the trouble was you could do enough in the engine to hack it to show what was possible, but then to get the investment behind it to get it actually done took a lot longer, and in some cases you’d run into a brick wall,” said a BioWare developer. “Then you’d realize, ‘Oh my god, we can do this only if we reinvent the wheel, which is going to take too long.’ It was sometimes difficult to know when to cut and run.”
Building new iterations on levels and mechanics can be challenging due to sluggish tools, while bugs that should take a few minutes to squash might require days of back-and-forth conversations. “If it takes you a week to make a little bug fix, it discourages people from fixing bugs,” said one person who worked on Anthem. “If you can hack around it, you hack around it, as opposed to fixing it properly.” Said a second: “I would say the biggest problem I had with Frostbite was how many steps you needed to do something basic. With another engine I could do something myself, maybe with a designer. Here it’s a complicated thing.”
Nu zal het DICE team natuurlijk meer ervaring hebben met de Frostbite engine en workarounds, maar ze zullen tegen de zelfde initiële beperkingen aanlopen. Maakt de compleet onlogische UI structuren, het niet kunnen slepen met lichamen, in-game veranderen van assignments, het uitblijven van de ttd fix, het gare lootsysteem van Firestorm etc etc een heel stuk logischer.
EA: Execute order 66
DICE: It will be done my lord

Het heeft nog lang geduurd voordat deze deze onzin erdoor probeerden te drukken. Nee, we zijn echt hard bezig om de game te fixen hoor. We maken ook zeker niet elke patch weer dingen kapot. We zijn ook geweldig bezig door met ons live service model het aanbod aan content te vergroten. We hebben je al een hele nieuwe map gegeven die je nauwelijks kan spelen want waardeloze serverrotatie.
Dus nu mag je gaan betalen voor wat reskins, gef*ckingweldig EA. Voor deze puinzooi van een game. Natuurlijk ook waardeloze rotzooi zoals XP boosts. Stap een voor een hogere levelcap is gezet. Tijd om dat belachelijk zwaar te maken zodat er lekker veel XP bootst verkocht kunnen worden. We moeten toch echt meer geld uit iedereen halen...
Het enige goede nieuws is dat Battlefield 5 onderhand redelijk dood lijkt te zijn. Heel veel door mensen hun strot duwen zie ik EA ook weer niet bereiken. Daar zijn ze nu te laat mee en de game is botweg te slecht ervoor...
^
Heb me al lang geleden soort van neergelegd bij wat BF helaas is geworden.
Speel het nog steeds casual en heb er zeker plezier mee en probeer de irritaties zoveel mogelijk te ignoren. Alleen de wetenschap wat deze gameserie ook had kunnen zijn is rete frustrerend.
---------------
Dacht dat EA de frostbite engine voor het merendeel van hun games in ging zetten.
Hebben ze dan niet gewoon een dedicated Frostbite team wat alleen maar bezig is die engine te verbeteren en documenteren
Vaag allemaal.
Heb me al lang geleden soort van neergelegd bij wat BF helaas is geworden.
Speel het nog steeds casual en heb er zeker plezier mee en probeer de irritaties zoveel mogelijk te ignoren. Alleen de wetenschap wat deze gameserie ook had kunnen zijn is rete frustrerend.
---------------
Dacht dat EA de frostbite engine voor het merendeel van hun games in ging zetten.
Hebben ze dan niet gewoon een dedicated Frostbite team wat alleen maar bezig is die engine te verbeteren en documenteren
Vaag allemaal.
[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 04-04-2019 10:22 ]
PC Specs
Wat speel je dan voor spel dat bugvrij, lootbox vrij, premium pass vrij, p2w vrij is?DaniëlWW2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:56:
[...]
EA: Execute order 66
DICE: It will be done my lord
Het heeft nog lang geduurd voordat deze deze onzin erdoor probeerden te drukken. Nee, we zijn echt hard bezig om de game te fixen hoor. We maken ook zeker niet elke patch weer dingen kapot. We zijn ook geweldig bezig door met ons live service model het aanbod aan content te vergroten. We hebben je al een hele nieuwe map gegeven die je nauwelijks kan spelen want waardeloze serverrotatie.
Dus nu mag je gaan betalen voor wat reskins, gef*ckingweldig EA. Voor deze puinzooi van een game. Natuurlijk ook waardeloze rotzooi zoals XP boosts. Stap een voor een hogere levelcap is gezet. Tijd om dat belachelijk zwaar te maken zodat er lekker veel XP bootst verkocht kunnen worden. We moeten toch echt meer geld uit iedereen halen...
Het enige goede nieuws is dat Battlefield 5 onderhand redelijk dood lijkt te zijn. Heel veel door mensen hun strot duwen zie ik EA ook weer niet bereiken. Daar zijn ze nu te laat mee en de game is botweg te slecht ervoor...
Ik heb t spel gewoon niet gespeeld toen t uitkwam en niet gekocht. T was allang duidelijk dat t totaal missloeg.
Nu firestorm er is moet ik zeggen dat een zeer goede BR is op dit moment. Mss hier en daar wat tweaks enzo, maar gewoon erg goed.
En wtf wil je? Nu kan je de skins kopen. Prima toch? Geen p2w of andere bs. Als je t spel goed vind ook een super manier de developers te ondersteunen.
[ Voor 4% gewijzigd door KeesFluitman op 04-04-2019 12:38 ]
The Witcher 3: Wild Hunt.KeesFluitman schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:36:
[...]
Wat speel je dan voor spel dat bugvrij, lootbox vrij, premium pass vrij, p2w vrij is?
Maar wat is dit nu voor argument? Omdat andere games ook buggy puinzooitjes zijn met lootboxes mag BF5 ook? Een paar bugs kunnen best vergeven worden als de rest van de game maar goed werkt. Een game in zo'n staat uitbrengen, nauwelijks iets fixen, nieuwe dingen slopen en dan met microtransacties aan komen zetten is gewoon belachelijk. Niemand zou dit moeten verdedigen. Er is ook geen enkele basis om dit te verdedigen als gamer.

Ik hou niet van rpgs.DaniëlWW2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:44:
[...]
The Witcher 3: Wild Hunt.
Maar wat is dit nu voor argument? Omdat andere games ook buggy puinzooitjes zijn met lootboxes mag BF5 ook? Een paar bugs kunnen best vergeven worden als de rest van de game maar goed werkt. Een game in zo'n staat uitbrengen, nauwelijks iets fixen, nieuwe dingen slopen en dan met microtransacties aan komen zetten is gewoon belachelijk. Niemand zou dit moeten verdedigen. Er is ook geen enkele basis om dit te verdedigen als gamer.
Er komt nix geen lootbox. Je kan toch gewoon direct iets kopen?
En waarom zou je daar een fuck om geven? Een legerjasje is een legerjasje.
Ik ben niet dice zn moeder. Ik zoek gewoon een spel in de markt dat mij t beste bevalt. Ik hoef ze niet te bemoederen.
*knip*
Ik heb het laaste stukje van je post weggehaald, omdat een ieder vrij is om een spel het beste spel ooit te vinden, maar we zijn een discussie fora, dus mensen mogelijk wel degelijk iets spelen, en er nog steeds kritiek op hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door Sagat op 05-04-2019 14:17 ]
Helemaal mee eensch. Al die mensen die doen alsof BFV complete armageddon is, wat een overtrokken gedoe zeg.KeesFluitman schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:36:
[...]
Wat speel je dan voor spel dat bugvrij, lootbox vrij, premium pass vrij, p2w vrij is?
Tuurlijk gaat er wel eens wat kleins kapot, tuurlijk gaat er wel eens wat mis met assignments.. Bij welk stukje software niet? Ik ben developer, geloof me, bugvrije software is een illusie. Je moest eens weten welke grote platformen met enige regelmaat hun software updaten waardoor werkelijk basis dingen stuk gaan.. Ik vind het bij BFV tegenwoordig wel meevallen met game breaking bugs na updates..
Ik snap ook niet hoe mensen die randzaken hun spelplezier laten bederven.. Want in de kern is BFV toch wel een erg tof spelletje met heerlijke gunplay.
Kijk, feit blijft dat BFV verkocht is als game die nog wel een paar maandjes development nodig kon hebben. Maar ondertussen is de game heel aardig opgeknapt vind ik, en kan ik ook erg genieten van de content. Tuurlijk zou ik wat meer content willen (bijvoorbeeld andere maps / facties), maar tegenwoordig ben ik niet meer dan een casual genieter van de BF serie die gewoon een paar avondjes in de week wil knallen. Dan voldoet de huidige content nog helemaal prima.
Ook helemaal mee eens. Je bent 'verplicht' tot niks, de community wordt namelijk niet gesplit. Als jij alleen wat extra's wil zoals toffe skins die de gameplay geen moment beinvloeden, be my guest en support de devs!En wtf wil je? Nu kan je de skins kopen. Prima toch? Geen p2w of andere bs. Als je t spel goed vind ook een super manier de developers te ondersteunen.
De dag dat ik mijn humeur negatief laat beinvloeden door een game, die naar mijn mening veel te veel onnodige kritiek krijgt, is de dag dat ik het spelletje uit zet en lekker wat anders ga doen in plaats van flamen op fora / sociale media / whatever.
[ Voor 8% gewijzigd door d_star op 04-04-2019 13:03 ]
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
@d_star Goed van je dat je het zo ziet en dan idd wat anders gaat doen wanneer je het niet meer leuk vindt of wanneer je humeur aangetast wordt. Vaak kan ik dat ook, soms niet. Dat wilt niet zeggen dat je niet je gal mag spugen over de game bij voor jou legitieme frustraties. Ik herken me wel in veel punten waar frustratie over is en af en toe goeie potjes delen maar ook frustratie delen vind ik niet meer dan normaal. We zijn geen robots 
Als je al lang in de BF-scene zit kan ik me voorstellen dat je een bepaalde frustratie opbouwt door de jaren heen.
Ik ben bijvoorbeeld al 10 jaar een Canon shooter, maar ik heb de afgelopen 10 jaar ook gezien wat ze nalaten waar de concurrentie (veel) betere dingen neerzet en 3 jaar voorlopen en waar Canon dus nog steeds niet van lijkt te leren. Op een gegeven moment ging ik me frustreren, omdat ze voor mijn wensen en budget geen product meer maken waar ik achter kan staan. Ik wil dus al 2 jaar overstappen (maar nog geen geld genoeg), omdat ik (tijdelijk) niet meer vertrouw in de visie van Canon, terwijl ik wel nog goeie plaatjes kan schieten. Andere Canon users vinden me dan een zeikerd (duh
omdat zij zich vanuit hun eigen referentiekader er niet in herkennen).
Dus ik snap 't van beide kanten wel; je wilt geen forum vol met gezeik over je favoriete game lezen, maar toch zitten naar mijn idee wel legitieme frustraties (lees: die ík legitiem vind).
Het werkt helaas niet zo om mensen te zeggen "de game is zoals ie is, take it or leave it". In theorie natuurlijk wel, maar ieder heeft zijn eigen weg af te leggen tot acceptatie eer ze kunnen zeggen I take it of I leave it
Als je al lang in de BF-scene zit kan ik me voorstellen dat je een bepaalde frustratie opbouwt door de jaren heen.
Ik ben bijvoorbeeld al 10 jaar een Canon shooter, maar ik heb de afgelopen 10 jaar ook gezien wat ze nalaten waar de concurrentie (veel) betere dingen neerzet en 3 jaar voorlopen en waar Canon dus nog steeds niet van lijkt te leren. Op een gegeven moment ging ik me frustreren, omdat ze voor mijn wensen en budget geen product meer maken waar ik achter kan staan. Ik wil dus al 2 jaar overstappen (maar nog geen geld genoeg), omdat ik (tijdelijk) niet meer vertrouw in de visie van Canon, terwijl ik wel nog goeie plaatjes kan schieten. Andere Canon users vinden me dan een zeikerd (duh
Dus ik snap 't van beide kanten wel; je wilt geen forum vol met gezeik over je favoriete game lezen, maar toch zitten naar mijn idee wel legitieme frustraties (lees: die ík legitiem vind).
Het werkt helaas niet zo om mensen te zeggen "de game is zoals ie is, take it or leave it". In theorie natuurlijk wel, maar ieder heeft zijn eigen weg af te leggen tot acceptatie eer ze kunnen zeggen I take it of I leave it
Leuk die cosmetics die je alleen met boins kan kopen. Ik dacht dat alleen de Elite skins "boins only" zouden zijn en dat je de rest (common,rare en epic) gewoon kon kopen met boins OF company coins. Zit hier met 420.000 coins nu. Jammer! Dan maar wat vliegtuig skins kopen.
Let op:
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V