Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:36
7unkrat schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:10:
Los van het multiplayer geweld ben ik gisteren eens begonnen aan Combined Arms. Leuk om te doen losstaande missies. Enige wat ik erg jammer vind is dat de enemy je overal spot als je 1 shot heb gelost. Wegrennen of houding heeft weinig zin, AI is op dat gebied wel slecht. Maar leuke optie. Stoor ik mij niet zo aan.

Enige waar ik me kapot aan stoor in BFV is veel witte of felle contrasten in menu’s en video’s om vervolgens witte letters te gebruiken, onleesbaar! Echt wat hier de gedachte bij was is een raadsel te noemen.
Was vanmorgen wat aan het uitzoeken mbt console commands in bf5 en kwam de volgende
slide tegen van het frostbite team.
Na het lezen begrijp ik iets meer waar dice tegen aanloopt mbt het renderen van game beelden en
hoe ze het proberen op te lossen.

https://www.slideshare.ne...-and-display-in-frostbite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:50
Ik heb de taak 'as a squad, request 5 vehicle or artillery reinforcements' maar hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Laatst online: 22-09 09:04
Lootbox schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:59:
Fijn, heb een permanent ban gekregen.. Slaat nergens heb. Ik heb niet gecheat. Dus ik ga het aanvechten
Wat had je dan gedaan om die ban te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Laatst online: 22:11
Piet_Piraat7 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:16:
Ik heb de taak 'as a squad, request 5 vehicle or artillery reinforcements' maar hoe doe ik dat?
Je squadleader moet gewoon squadpoints besteden smokes, artillery strikes of een voertuig. Je hoeft dus niet zelf squadleader te zijn om het te behalen, maar ik heb wel gemerkt dat je minstens in leven moet zijn om het te laten tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:52
Piet_Piraat7 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:16:
Hopen dat je squad leader die dingen inroept had ik geen zin in. Dus elke server die ik joinde ben ik meteen de “ request order “ functie gaan spammen. Als je squadleader meteen een order uitgeeft dan verliet ik die squad om een andere weer te joinen en dan meteen weer te vragen om een order. Als je twee keer om een order hebt gevraagd en er niks gebeurd dan wordt jij bevorderd tot squad leader.

Dan is het gewoon een kwestie van punten verzamelen en de goedkoopste optie te lanceren die meeteld. In heb letterlijk in 1 ronde 4 x smoke aangevraagd op een totaal nutteloze positie gewoon om dit af te vinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Skybullet thanks :) nu nog even kijken hoe ik request orders kan doen en dan squad leader proberen te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
Piet_Piraat7 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:45:
@Skybullet thanks :) nu nog even kijken hoe ik request orders kan doen en dan squad leader proberen te worden.
Owh haha je moet de commando roos, opdrachtrondje, schreeuwcirkel openen. Meestal is dat Q . Daar kun je onderaan roepen om een order. En je kunt ook om bijvoorbeeld munitie vragen.

Als je squadleader bent druk je die knop ook in om objectives als opdracht te geven aan je squad. En als je genoeg punten hebt druk je uhh volgens mij is het B in voor het cirkeltje met squad call ins. Succes !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLsandman
Weet niet of dit al eens gepost is, weet sinds vanmorgen waar de volgende user.cfg command voor dient.

Render.DisplayMappingSdrPeakLuma 800 \\Sets the peak luminance for simulated high dynamic range (brightness delta between dark and light) when HDR is not enabled

Het vet gedrukte commando zorgt er bv voor dat het verschil tussen het licht buiten en het donkere binnen minder groot is.
Ook geldt dit voor schaduwen, standaard is het 200 maar heb het op 800 gezet, let op, dit is voor monitoren zonder HDR.

Voor monitoren met HDR kun je de volgende commando in de user.cfg zetten.

Render.DisplayMappingHdrPeakLuma1200
1200 is default maar dat kun je dus verhogen

Voorheen deed ik het met brightness en black equalizer setting op mijn monitor maar het verschil tussen licht en donker bleef.

Op de volgende reddit pagina staan alle commando's met goede uitleg

https://www.reddit.com/r/...s_looking_at_the_outside/

Nog wat nieuws mbt het cheaten, Dice geeft eindelijk gas, alle public cheats zijn direct een hardware ban, het lijkt erop dat ze een boobytrap in de game code hebben zitten.
Normaal veranderen de offsets die player entities weergeven na een patch maar dit keer konden ze gewoon verder cheaten met als resultaat een vette banwave met hardware ban want met een nieuw account kunnen cheaters nog niet spelen.
Ook zijn er hardcore cheaters die gewoon gevolgd worden door mensen van Dice anticheat team op servers, ze krijgen een melding dat er iemand in spectator mode zit en meteen krijgen ze een ban, het vermoeden is dat dice op cheat websites actief is en iets in hun forum post zetten dat zodra je hun post opent dat je dan iets download en ze jouw ip adres hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door NLsandman op 17-03-2019 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou ik heb de laatste 4 dagen weer behoorlijk pech. Vandaag ook weer, join ik, 2x achter elkaar gespawnraped. Potje erna, direct door een vliegtuig gekilled, daarna 2x door dezelfde sniper op dezelfde plek (killcam liet niks zien) en ik ben dus maar weer gestopt. Pfff ik krijg wel wat van dat op-en-neer-gedoe: de ene keer raak ik alles, de andere keer weer helemaal niets...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Vandaag nog een poging gewaagd om het stutter probleem te fixen. Wederom verschillende dingen geprobeerd zonder succes. Ik begin bijna te denken dat het gewoon de CPU is. Zou wel bizar zijn dat je de game blijkbaar niet stuttervrij kunt spelen op een i7 6700K met een flinke OC. Wat ook raar is; maatje van mij die speelde het op zijn inmiddels nu oudere PC, een i7 4790K volgens mij, en daar had hij met dezelfde video kaart geen stutters. Wel framedrops maar dus niet de stutters die ik heb.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 02:45
DAMAGE schreef op maandag 18 maart 2019 @ 01:53:
Vandaag nog een poging gewaagd om het stutter probleem te fixen. Wederom verschillende dingen geprobeerd zonder succes. Ik begin bijna te denken dat het gewoon de CPU is. Zou wel bizar zijn dat je de game blijkbaar niet stuttervrij kunt spelen op een i7 6700K met een flinke OC. Wat ook raar is; maatje van mij die speelde het op zijn inmiddels nu oudere PC, een i7 4790K volgens mij, en daar had hij met dezelfde video kaart geen stutters. Wel framedrops maar dus niet de stutters die ik heb.
Dat kan nooit aan je pc specs liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:03

HellBeast

Oh My GoT!

Al geprobeerd om de OC eraf te halen? Sommige games werken niet lekker met OC'ed hardware.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Heb je zelf ook al op andere systemen gespeeld ? Ik kan je nu vertellen dat ik geen stutters heb, maar misschien als jij op mijn systeem zit ondervind je er wel last van ? En ben jij veel gevoeliger er voor.

Ik weet het anders ook niet meer, probeer al een tijdje met je mee te denken haha maar mijn ideeenbus is leeg :? :+

Het was gisteren trouwens voor die ene uitzonderlijke keer wel heel handig om een cheater in mijn squad te hebben voor de laatste assignment van tides of war ( die 200 squad totaal kills ) . De vent had 70 of 80 kills binnen no time was die challenge binnen 8)7 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Skybullet op 18-03-2019 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
7unkrat schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:10:
Los van het multiplayer geweld ben ik gisteren eens begonnen aan Combined Arms. Leuk om te doen losstaande missies. Enige wat ik erg jammer vind is dat de enemy je overal spot als je 1 shot heb gelost. Wegrennen of houding heeft weinig zin, AI is op dat gebied wel slecht. Maar leuke optie. Stoor ik mij niet zo aan.

Enige waar ik me kapot aan stoor in BFV is veel witte of felle contrasten in menu’s en video’s om vervolgens witte letters te gebruiken, onleesbaar! Echt wat hier de gedachte bij was is een raadsel te noemen.
Dat zijn hele leuke missies om te doen.

Het enigste wat ik niet leuk vind is als ik het op Easy doe in mijn uppie dat de hele missies dan peanuts super easy verloopt, maar dat je dan op het laatst gesloopt word alsof het ineens van Easy naar Hard gegaan is.

Die waves zijn zo f*cking intens op het laatst en dat noemen ze dan Easy :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Gisteren weer een paar uurtjes kunnen gamen: de game voelt wat mij betreft weer goed aan. Aim is weer to-the-point zonder enige vertraging of afwijking.

Wat mij wel opvalt; als ik in een tank zit heb ik een iets snellere aim (zelf af te stellen), maar als ik dan uitstap en nog wat met m'n STEN wil doen, is die sens ook een stuk hoger. Niet dat ik nog uren met die tanker rondloop, maar toch best irritant! Zal vast wel weer een bugje zijn, DICE kennende.

Ook al heb ik er nu zo'n 130 uur opzitten, ik blijf het met heel erg veel plezier spelen! Het voelde weer als een verademing om op Rotterdam rond te lopen, de routes te kennen en lekker enemies neer te halen :). Ook direct weer wat typische BF-momenten gehad. Heerlijk.

Er kan nog steeds heel veel, heel veel beter, maar huidige staat van de game is wat mij betreft een dikke voldoende. Die trailer van Firestorm stemt mij ook positief en met de stijl die ze hanteren (beetje Bad Company achtig) slaan ze met Firestorm de goede richting in denk ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7unkrat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-12-2021
toro schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:19:
[...]

Dat zijn hele leuke missies om te doen.

Het enigste wat ik niet leuk vind is als ik het op Easy doe in mijn uppie dat de hele missies dan peanuts super easy verloopt, maar dat je dan op het laatst gesloopt word alsof het ineens van Easy naar Hard gegaan is.

Die waves zijn zo f*cking intens op het laatst en dat noemen ze dan Easy :/
Precies dat ja. Maar ik vind het jammer dat de enemy echt tot op de millimeter nauwkeurig weet waar je loopt of ligt en met een MP40 zo wat gesniperd wordt op een te grote afstand.

Om maar over die Tanks te zwijgen, die beginnen uit het niets een huis op te blazen waar je inzit. Terwijl ze nooit hebben kunnen zien dat ik daar in liep. AI is wel slecht op sommige punten, maar goed ik vermaak me er nog mee. Van Multiplayer naar een semi-coop singleplayer is wel even andere koek om te developen.

Stadia: 7unkrat#5173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

HellBeast schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:19:
[...]

Al geprobeerd om de OC eraf te halen? Sommige games werken niet lekker met OC'ed hardware.
Heb het voor je geprobeerd op stock clocks met stock vcore. Had het idee dat het stotteren in Arras erger was geworden. Soms loopt het heel even vloeiend. Zou maar zo kunnen dat het aantal frames wat ik eruit push gewoon te veel is voor de CPU. Ik weet het niet meer. Ik speel wel op 1080P trouwens. 240hz.

[ Voor 3% gewijzigd door DAMAGE op 18-03-2019 22:20 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:30
DAMAGE schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:19:
[...]

Heb het voor je geprobeerd op stock clocks met stock vcore. Had het idee dat het stotteren in Arras erger was geworden. Soms loopt het heel even vloeiend. Zou maar zo kunnen dat het aantal frames wat ik eruit push gewoon te veel is voor de CPU. Ik weet het niet meer. Ik speel wel op 1080P trouwens. 240hz.
Dat gevoel had ik eerst ook, maar een fps limiter (heb zowel interne als externe gebruikt), maakt geen verschil. In jouw geval zou een fps limiet van 120 een vloeiende ervaring moeten opleveren. Maar dat doet het gewoon niet. Het is net of de frostbite engine niet consistent frames rendert. Framepacing, frameskipping, er valt heel veel over te lezen maar een oplossing is er gewoon niet. Het valt me wel op dat heel veel reports van een stottering een 6700K betreft. Echter zijn er ook gevallen met een 9900K bekend.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

De ene map loopt goed, de andere map is gewoon een grote stotterbende. Arras. Narvik. Dat zijn de naarsten. Devastation kan dr ook wel wat van. Aerodome liep net wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-09 11:21
even een noob vraag, wat word hier mee bedoeld?
in 1 live headshot kill 10 enemies while in objective areas
en dan voor het laatste:objective areas.
ff geen idee wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

op een vlag capture punt staan en daar zonder dood te gaan 10 enemies killen met een headshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:05

XanderDrake

Build the future!

RubenDJ schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:27:
[...]

Dat gevoel had ik eerst ook, maar een fps limiter (heb zowel interne als externe gebruikt), maakt geen verschil. In jouw geval zou een fps limiet van 120 een vloeiende ervaring moeten opleveren. Maar dat doet het gewoon niet. Het is net of de frostbite engine niet consistent frames rendert. Framepacing, frameskipping, er valt heel veel over te lezen maar een oplossing is er gewoon niet. Het valt me wel op dat heel veel reports van een stottering een 6700K betreft. Echter zijn er ook gevallen met een 9900K bekend.
Bijzonder. Ik game op een deca-core Xeon met lagere clocks (zie sig) en afwisselend een 1070 en een 1080Ti. Nooit stutters gehad, en ik heb er expliciet op gelet (ik was benieuwd of ik met mn max 3.1ghz all core boost genoeg had). Ik speel op 2560x1080, ultra en probeerde het met zowel met triple frame buffer als zonder, en zowel met 120% super sampling (is trouwens en echte verbetering!) als zonder.
Altijd super soepel. Max CPU belasting 60% (dus ~12 volle cores), BFV is in mijn ogen echt zeer netjes gebouwd.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
internaut schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:21:
[...]

Wat had je dan gedaan om die ban te krijgen ?
Ja, dat heb ik aan ea gevraagd. Tot op heden nog geen antwoord. 5,5 dag verder. Ea help/support is super traag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenDJ
XanderDrake schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 06:48:
[...]

Bijzonder. Ik game op een deca-core Xeon met lagere clocks (zie sig) en afwisselend een 1070 en een 1080Ti. Nooit stutters gehad, en ik heb er expliciet op gelet (ik was benieuwd of ik met mn max 3.1ghz all core boost genoeg had). Ik speel op 2560x1080, ultra en probeerde het met zowel met triple frame buffer als zonder, en zowel met 120% super sampling (is trouwens en echte verbetering!) als zonder.
Altijd super soepel. Max CPU belasting 60% (dus ~12 volle cores), BFV is in mijn ogen echt zeer netjes gebouwd.
Net zoals er mensen zijn waarbij het op een oude i5 'super vloeiend' speelt. Dat is sowieso al heel subjectief. Mijn vrouw ziet niet eens verschil tussen een 24p of 60p video. Als er bijv een vriend met me mee kijkt, vindt hij het vloeiend. Maar ik niet. Ik zeg ook niet dat BFV niet netjes gebouwd is, het is zeker indrukwekkend wat ze aan plaatjes op het scherm toveren, ook op mindere hardware. Maar ik ben vast een extreem veeleisende gebruiker. Ik wil absoluut geen tearing zien en ik erger me aan het kleinste hikje. En als dat dan alleen in het spel voorkomt wat ik het liefst speel, kan dat best frustrerend zijn.

Alle andere spellen hebben deze stutters niet. Dus ik betwijfel of het sec aan de hardware ligt, al kan het altijd een rare combinatie van factoren zijn natuurlijk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:05

XanderDrake

Build the future!

RubenDJ schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:07:
[...]

Net zoals er mensen zijn waarbij het op een oude i5 'super vloeiend' speelt. Dat is sowieso al heel subjectief. Mijn vrouw ziet niet eens verschil tussen een 24p of 60p video. Als er bijv een vriend met me mee kijkt, vindt hij het vloeiend. Maar ik niet. Ik zeg ook niet dat BFV niet netjes gebouwd is, het is zeker indrukwekkend wat ze aan plaatjes op het scherm toveren, ook op mindere hardware. Maar ik ben vast een extreem veeleisende gebruiker. Ik wil absoluut geen tearing zien en ik erger me aan het kleinste hikje. En als dat dan alleen in het spel voorkomt wat ik het liefst speel, kan dat best frustrerend zijn.

Alle andere spellen hebben deze stutters niet. Dus ik betwijfel of het sec aan de hardware ligt, al kan het altijd een rare combinatie van factoren zijn natuurlijk.
Ik denk dat dit toch wel objectief meetbaar is. Maar behalve een FCAT opstelling ken ik niet echt tools om 99% latency etc. te meten. Iemand een tip?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
XanderDrake schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:02:
[...]

Ik denk dat dit toch wel object meetbaar is. Maar behalve een FCAT opstelling ken ik niet echt tools om 99% latency etc. te meten. Iemand een tip?
Ik gebruik fraps om een list vd frametimes te maken, die ik dan in een excel document tot percentiles verwerk. Zo krijg je goed inzichtelijk hoe smooth je ervaring eigenlijk is.

YouTube: How to create frame rate graphs from frame time data

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
DAMAGE schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:19:
[...]
We kunnen in elk geval direct uitsluiten dat je hardware componenten niet snel genoeg zouden zijn voor een stuttervrij BFV. Een i7 6700K OC lijkt me ook mooi te matchen met een 2080, hoeveel fps haal je daarmee?

Ik ga er vanuit dat je je al suf gegoogled hebt op die combinatie van hardware en BFV microstutters en al die zooi al geprobeerd hebt. Mijn eerste gedachte van wat nog over kan blijven aangezien BF de zaak aardig zwaar kan belasten voor langere tijd: heb je wel voldoende airflow over de northbridge/ram/VRMs? Met name de VRMs op sommige moederborden nog wel eens te warm worden en problemen opleveren onder zo'n zware load.

Wat andere random/wildcard suggesties die in me op komen als mogelijke oorzaken, sorry als ze al eerder genoemd zijn:

-Je zit tegen de 200 fps harde framelimiter die in de frostbite engine schijnt te zitten, wat het spel niet goed kan hebben. Al verschillende GameTime.MaxVariableFps settings geprobeerd neem ik aan? van 0 - 200?
-Spanningsdips ergens in het systeem onder full-load? CPU, SSDs, North/Southbridge etc?
-Er vanuit gaande dat de CPU en GPU niet te warm worden, staat er niet een obscure TJ max settings ergens in de bios te scherp of iets dergelijks?
-RAID opstelling die problemen oplevert op een of andere manier?
-Prerenderd frames 1 - 5 proberen?
-Memoryleak ergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
virtua69 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 01:06:
even een noob vraag, wat word hier mee bedoeld?
in 1 live headshot kill 10 enemies while in objective areas
en dan voor het laatste:objective areas.
ff geen idee wat je moet doen.
Deze kan je zo ongeveer vergeten om te halen... Je moet zelf in een objective zijn en in één leven 10 headshots halen. Volgens mij mogen de kills wél buiten de objective gebeuren maar moet je er zelf in zijn. Met sommige wapen is het wel te doen, maar je moet er echt ontzettend hard voor campen en veel geluk hebben (domme vijanden en lieve medics in de buurt). Probleem is ook een beetje dat DICE deze challenge, ongeacht of het wapen er geschikt voor is, heeft lopen copy pasten waardoor je het bijna niet kan halen (tenzij je jackfrags heet :+ ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Paul-G schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:44:
[...]

Deze kan je zo ongeveer vergeten om te halen... Je moet zelf in een objective zijn en in één leven 10 headshots halen. Volgens mij mogen de kills wél buiten de objective gebeuren maar moet je er zelf in zijn. Met sommige wapen is het wel te doen, maar je moet er echt ontzettend hard voor campen en veel geluk hebben (domme vijanden en lieve medics in de buurt). Probleem is ook een beetje dat DICE deze challenge, ongeacht of het wapen er geschikt voor is, heeft lopen copy pasten waardoor je het bijna niet kan halen (tenzij je jackfrags heet :+ ).
Van alle wapens waar ik graag mee speel, blijf ik steken op Mastery V of VI en Proficiency V of VI, vanwege dit soort achterlijke assignments. Ik heb, zoals eerder gemeld, de Selbstlader 1916 assignments voor Mastery en Proficiency VI al van de lijst gehaald. Is gewoon niet te doen.
Voor de sniper rifles is dit al helemaal niet te doen. Het wordt tijd dat ze deze assignments wat toegankelijker maken of ook laten werken in combined arms.
Alle assignments kun je ook in combined arms doen, behalve degene waar "in objective area's" bij staat, en zelfs dan zijn er nog genoeg uitdagingen, zoals de 20 kills verder dan 60m met een sniper rifle.

Ondanks ik nooit iets gegeven heb om skins e.d., zou ik stiekem toch graag de chromed finish en golds van alle wapens willen, vooral van de Gewehr M95/30, Kar98K, Selbstlader 1916, en Sturmgewehr 1-5.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
Deathchant schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:16:
[...]

Van alle wapens waar ik graag mee speel, blijf ik steken op Mastery V of VI en Proficiency V of VI, vanwege dit soort achterlijke assignments. Ik heb, zoals eerder gemeld, de Selbstlader 1916 assignments voor Mastery en Proficiency VI al van de lijst gehaald. Is gewoon niet te doen.
Voor de sniper rifles is dit al helemaal niet te doen. Het wordt tijd dat ze deze assignments wat toegankelijker maken of ook laten werken in combined arms.
Eens, het is ook raar dat je alles tot de laatste assignments kan doen in CA en dan opeens in een objective moet zitten campen.
Alle assignments kun je ook in combined arms doen, behalve degene waar "in objective area's" bij staat, en zelfs dan zijn er nog genoeg uitdagingen, zoals de 20 kills verder dan 60m met een sniper rifle.
Deze is zeer makkelijk te doen in Rotterdam market sweep: je kan ze naar je spawn toe lokken waar zij niet in kunnen komen, je gaat helemaal achteraan op een kistje liggen en lekker hoofdjes knallen. werkte perfect bij de Kar98K voor mij.
Ondanks ik nooit iets gegeven heb om skins e.d., zou ik stiekem toch graag de chromed finish en golds van alle wapens willen, vooral van de Gewehr M95/30, Kar98K, Selbstlader 1916, en Sturmgewehr 1-5.
Kar98K is mij uiteindelijk gelukt om goud en mint voor te unlocken door een potje keihard te campen op Hamada, totaal niet zinnig geweest voor het team, maar dat is ook wat deze idiote assignments veroorzaken. Echt jammer dat DICE niet de mogelijkheid heeft aangepakt om teamplay te pushen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik ben nog erg groen in de game maar irriteer me behoorlijk aan sommige mensen. Tactisch inzicht van een kamerplant. Met z'n allen door een steegje, daar wordt iedereen neergemaaid en ze blijven maar door hetzelfde steegje heen proberen te komen :? ben in mn eentje proberen om te lopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:32:
Ik ben nog erg groen in de game maar irriteer me behoorlijk aan sommige mensen. Tactisch inzicht van een kamerplant. Met z'n allen door een steegje, daar wordt iedereen neergemaaid en ze blijven maar door hetzelfde steegje heen proberen te komen :? ben in mn eentje proberen om te lopen
Welkom in de wondere wereld van online games waar ik mezelf constant afvraag
..

- Die persoon die nu 8 x achter elkaar hetzelfde doet en dood gaat. loopt die in zijn echte wereld ook eindeloos dezelfde route op zijn werk of op school om een probleem op te lossen en faalt keer op keer.

- Die persoon die cheats gebruikt doet die dat ook om ergens te komen of om ergens op te lijken in zijn wereld buiten de pc kamer

- Die persoon die een week na launch al 40 uur in een spel heeft zitten. Komt die ooit wel eens uit zijn kamer ? Heeft die geen werk of vriendin, of vrienden of sport of een leven ?

- Die persoon die de chat vol schreeuwt met een geweld aan scheldwoorden of die letterlijk alles fout typt.. wat voor beeld heeft die van de wereld in het echt

Ik ben daar oprecht heel vaak benieuwd naar. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@A.W.E.S.O.M.-0 airflow zou het probleem niet mogen zijn in mijn case. Verwacht wel dat dat goed zit. Maar je weet maar nooit!

Ik ben inmiddels met Tiggr ingesprek van DICE. Kijken of daar nog wat uit komt. Hij vroeg of ik DX11 wilde testen. Had dat al eens eerder gedaan maar dat was een paar gamepatches terug. Dus straks nog maar eens kijken of dat iets oplost. Zal hem straks ook even mijn huidige ingame settings doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:35

Shabbaman

Got love?

Deathchant schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:16:
[...]

Die chromed finish kan je gewoon kopen voor cc. Mijn ervaring met die mastery VI assignments is dat ze of bugged zijn waardoor je ze na een tijdje ineens haalt, of dat er een verborgen trigger blijkt te zijn. Ik heb al meerdere kansloze assignments gehaald zonder dat daar een aanleiding voor was. Kort samengevat: gewoon equippen en er niet teveel aandacht aan besteden.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Draadje voor de geinterresseerden:

https://twitter.com/rice_nl/status/1107806900677160960

https://twitter.com/rice_nl/status/1108126020815777792

DX11 met FFR aan loopt op dit moment het beste zonder stutters.

[ Voor 15% gewijzigd door DAMAGE op 20-03-2019 00:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Wauw, ik kan het gewoon niet aan. We spelen Rush en de helft van mijn team blijft in eigen basis staan recon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:14:
Wauw, ik kan het gewoon niet aan. We spelen Rush en de helft van mijn team blijft in eigen basis staan recon spelen.
Wat vaak helpt is squadleader worden (request order vragen, indien die niet gegeven word krijg jij binnen een bepaalde tijd deze rol), mensen kicken die niet mee werken en vragen of er mensen die zin hebben om samen te werken je squad te joinen. Ik merk dat dit enorm helpt, in een waardeloze squad zitten zonder goede spawnpoints / samenwerking werkt enorm op je zenuwen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@creapYYY thanks voor de tip :) ik wilde graag die challenges nog doen die vandaag aflopen, maar daarvoor ben je flink afhankelijk van je squad (2 dingen opblazen in rush en 200 kills).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
Paul-G schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:44:
[...]

Eerste flag bij breakthrough op Rotterdam als defender bij de zandzakjes aan de zijkant sniperen. Is voor alles wat een rifle of lmg is met 3xscope goed te doen, op de AR etc na, en zorg dat je teammates in de buurt hebt die je reviven mocht je het niet halen en doodgaan. Dit werkt natuurlijk alleen als de assignment defending objective is. Attacking kan ook wel, maar dan moet je rondom de tram op de brug je geluk beproeven OF als het meezit bij een van de torentjes ofzo die kills maken maar dan heb je helemaal je teammates nodig als medic. Hamada en twisted steel wil ook nog wel eens lukken halverwege op die A flag bij de ruïne en op de brug bij TS.

Ik ben zelf redelijk ok met sniper op CQB en dan headshots maken maar het vergt wel, helemaal als je aim niet zo denderend is, zorgvuldige keuze in je targets en soms dus gewoon iemand laten lopen om dan vervolgens die langzame of prone liggende 2de of 3de vijand te doden puur voor die gegarandeerde headshot. Niet echt nuttig voor je team maar ja je wil wat en DICE geeft je die debiele assignment.

Als ik trouwens die clips van lvlcap kijk, vraag ik mij echt af hoe hij toch altijd in games zit waar de tegenstanders zo tergend slecht zijn dat ik bijna denk dat hij met tobo en muis op een console speelt. :>

[ Voor 5% gewijzigd door SouLLeSSportal op 20-03-2019 15:34 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:14:
Welcome to Rush. :+
Gewoon meteen van server wisselen. Zinloos om daar te blijven. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Voor mij speelt DX11 nog steeds als voorheen. Ik haal ongeveer 80-100 fps met FFR aan maar het voelt als 30fps en een inputlag die het onspeelbaar maakt. Fullscreen of borderless maakt niet uit.
Dus voor mij is het DX12 met FFR uit in borderless nog steeds de enige optie. Speelt nog steeds niet perfect want de bekende DX12 stutter is nog steeds aanwezig.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-08 11:21
DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 17:08:
[...]

Welcome to Rush. :+
Gewoon meteen van server wisselen. Zinloos om daar te blijven. :)
Ach, vandaag is Rush alweer weg, dus een irritatie punt minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

freak-me-baby schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:24:
[...]

Ach, vandaag is Rush alweer weg, dus een irritatie punt minder ;)
Wat? Gewoon helemaal weg? :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:59
De losse gamemode Rush was inderdaad maar een weekje of 3 te spelen (net zoals Squad Conquest). In de Grand Operation (Battle of Hanut) kun je op Arras nog steeds Rush spelen.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotgeit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:50
TheRicolaa10 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:41:
[...]

De losse gamemode Rush was inderdaad maar een weekje of 3 te spelen (net zoals Squad Conquest). In de Grand Operation (Battle of Hanut) kun je op Arras nog steeds Rush spelen.
Meen je niet, had juist op een uitbreiding gehoopt :(

Waarom kunnen we al maanden niet hoger dan level 50? Wat voor reden geven ze hiervoor?

[ Voor 11% gewijzigd door Snotgeit op 21-03-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TheRicolaa10 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:41:
[...]

En ik denk dat dit dan de spreekwoordelijke druppel voor mij gaat zijn. De mappen waren niet perfect, maar Rush blijft met gemak mijn favoriete gamemode in Battlefield. Het was het enige dat me de afgelopen weken nog kon trekken. Dat was een uitdaging omdat sinds de laatste patch ik blij mag zijn als ik twee rondjes kan spelen zonder een CTD. De patch ervoor heeft de netcode voor mij dan ook nog eens slechter gemaakt.

Als DICE dan ook nog eens mijn favoriete gamemode zo gaat verwijderen, dan geef ik het op. Ik had toch al geen hoop meer dat deze game gefixed zou gaan worden binnen afzienbare termijn. :/

Ik ga de volgende BF ook niet kopen, niet na deze deceptie. Dat is het enige goede nieuws. Had EA geen cent meer gegeven sinds BF4, en na BF5 is dat weer aan de orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
Yup... it's gone. 1 of andere nieuwe game mode voor ind e plaats gekomen (niet gespeeld nog)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/7gra50bp4gn21.png

[ Voor 3% gewijzigd door freak-me-baby op 21-03-2019 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
freak-me-baby schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:20:
[...]

Yup... it's gone. 1 of andere nieuwe game mode voor ind e plaats gekomen (niet gespeeld nog)

[Afbeelding]
Het is een maprotatie van de modes Breakthrough en Conquest op de mappen Twisted Steel, Hamada, Panzerstorm en Panzerstorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Prima dat Rush weer weg is. Op de aanwezige mappen was het een clusterfuck eerste klas. Totaal niet het Rush-gevoel wat ik in BC2 en BF3 had.

Je kunt mappen ook niet maken en dan denken dat ze voor CQ64 en Rush geschikt zijn. Zo werkt het niet DICE.

Rush mag terugkomen (graag zelfs) met nieuwe mappen of de huidige mappen totaal anders ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 14:11

s0kkie

Cowabunga

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• freak-me-baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Zin in!

Ik denk wel dat de last-minute mode "Firestorm" heeft gezorgd dat er veel resources niet op andere zaken zoals maps en bugfixing konden worden gezet. Die hele FS-mode heeft de roadmap van BF5 flink in de soep gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
StealthyPeanut schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:09:
Zin in!

Ik denk wel dat de last-minute mode "Firestorm" heeft gezorgd dat er veel resources niet op andere zaken zoals maps en bugfixing konden worden gezet. Die hele FS-mode heeft de roadmap van BF5 flink in de soep gegooid.
Een losse studio ontwikkelt firestorm. Niet dice Stockholm.
Ik ben ook benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
KeesFluitman schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:15:
[...]

Een losse studio ontwikkelt firestorm. Niet dice Stockholm.
Ik ben ook benieuwd.
Ja de ontwikkeling wel inderdaad, maar dit heeft DICE zeker ook resources gekost (projectbegeleiding, coordinatie, meetings etc. etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Snotgeit schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:04:

Waarom kunnen we al maanden niet hoger dan level 50? Wat voor reden geven ze hiervoor?
In de sessie vorige week met de "Battlefield friends" (of hoe ze dat ook maar noemen) heeft Dice aangegeven dat ze de benodigde score voor level 50 verkeerd berekend hebben. Er komt een hogere levelcap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
Shabbaman schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:32:
[...]

In de sessie vorige week met de "Battlefield friends" (of hoe ze dat ook maar noemen) heeft Dice aangegeven dat ze de benodigde score voor level 50 verkeerd berekend hebben. Er komt een hogere levelcap.
Klopt maar het mag wel even duren zeg... Dit lijkt me toch zo'n simpele quick win oplossing om die paar regels code aan te passen om de cap op 150 ofzo te zetten. Dan kan je daarna wel zorgen dat die lvl cap niet weer in 20 uurtjes bereikt is.

Gemiste kansenfield 5 een beetje aan het worden...

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • +3 Henk 'm!
SouLLeSSportal schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:33:
[...]

Klopt maar het mag wel even duren zeg... Dit lijkt me toch zo'n simpele quick win oplossing om die paar regels code aan te passen om de cap op 150 ofzo te zetten. Dan kan je daarna wel zorgen dat die lvl cap niet weer in 20 uurtjes bereikt is.

Gemiste kansenfield 5 een beetje aan het worden...
Dat is een lastige oplossing. Immers ze hebben niet de content om er aan vast te koppelen dus iedereen stijgt 100 levels zonder rewards. Die moeten dan of met terugwerkende kracht gegeven worden (wat niet meer motiverend werkt) of ze moeten pas vanaf level 150 weer rewards geven wat betekent dat nieuwe spelers een enorm gat moeten overbruggen.

Juist dit soort systemen moeten gewoon vanaf het begin goed ontwikkeld zijn, dat kan je niet met wat haastwerk fixen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Patch notes: http://eaassets-a.akamaih...Update_21032019_FINAL.pdf

EDIT: kleine toevoeging, wat niet in de patch notes staat is dat Hamada nu gewoon conquest is.

[ Voor 23% gewijzigd door Shabbaman op 21-03-2019 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotgeit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:50
De ticket-count doet het niet , ongelooflijk dat zo'n bug niet opvalt bij testen. Daar mag wel heel snel een hotpatch voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Inderdaad wat slecht zeg. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
Wat ik nergens zie is info over het inventory systeem. Nu zie ik in videos alle spullen op een hoopje liggen...? Niet erg overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
Na de laatste update wordt ik heel vaak uit games gegooid met ''je bent offline''... Hiervoor nooit dat probleem gehad. Mijn internet valt ook niet weg, het is echt de game. Iemand anders hier ook last van?

Oh en af en toe gaat de saturation random vet hoog, leid echt heel erg af, daar zag ik ingame ook veel anderen over klagen dus dat is sowieso een meer algemene bug van deze fantastische update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Roadmap is dan eindelijk toch vandaag online gekomen! Wel jammer dat er pas in mei een nieuwe map gaat komen..

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/bituhc1xepn21.png

Dit hieronder even gekopieerd van Reddit

Chapter 3 - Trial by Fire
  • New Map - Mercury (based on Operation Mercury)
  • New Mode - Outpost (we're waiting on some more content to go live that talks about this in more detail. Will come back and update this thread when it's live!)
  • Updates to Combined Arms, bringing new matchmaking, hardcore mode, and two missions on Fjell
  • Introduction of Duos to Firestorm
Chapter 4 - Defying the Odds
  • Introducing new CQC Content - a new 5v5 mode, in specially designed arenas
  • Two New Maps - one called Marita, adding to the conflict in Greece, and the second being a closely guarded secret that we know our Battlefield Veterans will enjoy!
  • We'll have a lot more to say about Chapter 4 at EA Play this Summer
Chapter 5 - Awakening the Giant
  • A completely new Theater of War

[ Voor 7% gewijzigd door TheRicolaa10 op 22-03-2019 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Pas in Juni nieuwe urban combat maps :(

Heel benieuwd naar Firestorm, mijn eerste serieuze poging tot BR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Zo te zien nu de firestorm map en greece. In mei 2e greece map en urban.

Het is al bijna april..... hou ik nog wel even vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
Reddit ontploft bijna met negativiteit ... 1 nieuwe map waarschijnlijk eind mei en 2 nieuwe mappen einde herfst is niet bepaald wat iedereen had gehoopt. Ik hoop maar dat de player base niet in elkaar zal donderen nu, dat is voor niemand leuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:03

HellBeast

Oh My GoT!

freak-me-baby schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 09:05:
Reddit ontploft bijna met negativiteit ... 1 nieuwe map waarschijnlijk eind mei en 2 nieuwe mappen einde herfst is niet bepaald wat iedereen had gehoopt. Ik hoop maar dat de player base niet in elkaar zal donderen nu, dat is voor niemand leuk
Geef een level editor vrij aan de community en maak custom servers mogelijk a la Counter-strike. Maak er een leuke contest van met een mooie prijs om het een kickstart te geven. Hierna heb je een shitload aan nieuwe levels en zijn de spelers blij. Ook hebben ze minder kosten aan server hosting en geen kosten aan devs die zelf levels moeten ontwerpen en maken. Jammer dat dit er waarschijnlijk niet in zit, maar het is zo simpel. Zeker nu dat de extra content al bij de base-game zit hebben ze niets te verliezen als ze dit doen. Laat de community de content zelf genereren. Kijk eens wat dat voor Counterstrike heeft gebracht.

[ Voor 16% gewijzigd door HellBeast op 23-03-2019 09:15 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap dat helemaal, ik snap niet dat zij dat niet snappen, ze hebben volgens mij in hun vorige games wel steeds nieuwe mappen toegevoegd na een tijdje, nooit zo weinig als nu in ieder geval.
Wat maken ze soms simpele fouten zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Ik snap de frustratie van de mensen. Als je kijkt wat we tot nu gehad hebben en wat er is belooft, dan is het allemaal wel heel matig. 2 (3, inclusief Firestorm) maps over een periode van 6 maanden is echt schandalig. Zo zijn er nog wel meer dingen, hardcore mode in Combined Arms, wie beslist dit? En we moeten zeker nog 4 a 5 maanden wachten op een nieuwe faction.

Wat we gehad hebben:
  • Panzerstorm, was waarschijnlijk al af voor de release?
  • Practise range
  • Paar wapens, skins, tank en de JU88-C
  • Combined Arms, wie speelt dit? Ik heb nog niet een keer aangeraakt
  • Limited time modus, Squad Conquest en Rush, welke beide goed ontvangen zijn en naar een week of 3/4 eruit gehaald worden. Firestorm Duo's wordt ook time limited (Waarom DICE/Criterion?)
Combined Arms en de Practise range vielen beiden zwaar tegen. SQ en Rush is leuk, maar waarom wordt daar tijd in gestopt als je het na een paar weken weer uit de game haalt? Stop het dan in nieuwe maps ipv nieuwe game modes op bestaande mappen.

Belooft:
  • Boins (Battlefield Coins, de microtransactions)? Nog steeds geen updates over.
  • Airlifts? Hebben we die überhaupt al gehad?
  • Er zou een nieuwe map in Griekenland komen, nu verplaatst naar Mei, maar geen concrete datum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Eigen schuld van de battlefield community, ze willen geen micro transacties, ze willen geen premium, ze willen geen loot boxen maar wel om de 3 maanden 4 nieuwe mappen.
EA en Dice is geen filantropische instelling, de boel moet ook betaald worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
NLsandman schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:04:
Eigen schuld van de battlefield community, ze willen geen micro transacties, ze willen geen premium, ze willen geen loot boxen maar wel om de 3 maanden 4 nieuwe mappen.
EA en Dice is geen filantropische instelling, de boel moet ook betaald worden.
Natuurlijk is het niet de schuld van de community, EA DICE moet gewoon iets bieden waar men wél voor wil betalen, zoals bijvoorbeeld fatsoenlijke custom servers. En dan niet die RSP zooi of een exclusieve deal met 1 hoster, maar gewoon weer zoals in BF3 meerdere aanbieders.

Bovendien, als maps er kennelijk dus niet meer uit kunnen, waarom komen ze dan wel aanzeilen met tergende bagger zoals co-op, SP of nieuwe gamemodes die na een paar weekjes weer verdwijnen. Of, nog belangrijker, beloof dan niet de wereld tijdens de launch als je het niet waar kan maken. Zeg dan ook gewoon eerlijk 'we hopen deze features er in te krijgen (bv het slepen van lichamen, random generated co-op missies etc) maar kunnen het niet beloven'.

Het is overduidelijk zijn dat de support van BFV en de extra content post-release enorm is teruggeschroefd ten opzichte van wat ze oorspronkelijk zelf voor ogen hadden, maar daar open en eerlijk in zijn richting klanten ho maar. Het is voslagen begrijpelijk dat die halve roadmaps in de laatste week veel spelers erg teleurstellen.

Nu wordt weer omslachtig/cryptisch de pacific theather aangekondigd ergen ver in de toekomst, maar wordt dat 1 map? 10? alleen wapens? alleen Japanse skins? de M1 Garand? Daar kan je toch helemaal niets mee. Of als je 'A new gamemode' belooft, gaan mensen zelf verwachtingen scheppen over wat voor gamemode het zou kunnen zijn, zoiets is extreem moeilijk waar te maken.

De communicatie en verwachtingenmanagement van EA DICE verdient voorals nog een zware onvoldoende wat mij betreft en dat is niet de schuld van hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:58

Stewie!

Keen must die!

BF3 was juist RSP. Net als BF2. BF1942 was zelf te hosten, en BF2 alleen unranked zelf te hosten.

Schrikbarend hoeveel van die game hosting providers de deuren al hebben gesloten inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
Ik denk dat heel veel mensen zich ook erg vergissen in hoeveel maps je nu eenmaal uit kan poepen in een bepaalde periode. Ik praat zeker niet goed dat er nu tijd en ontwikkeling gegaan is in een nieuwe single player story, combined arms, en een soort test range. Dat zijn toevoegingen die van mij part niet de ontwikkelingstijd waard zijn. En als ze dat wel zijn doe het dan gewoon goed.

Maar dat neemt niet weg dat een bfv map maken niet zomaar 1,2,3 gedaan is. Ik ben geen developer maar ik kan me voorstellen dat die ontwikkeltijd exponentieel toeneemt per nieuwe battlefield serie.

Hee voor de 35 euro die ik er tot nu toe aan hebt betaald vermaak ik me nog meer dan prima tot een nieuwe map uit gaat komen. En een nieuwe factie ? oke leuk als ik wat nieuwe wapens in handen heb maar tot nu toe vind ik al meer dan genoeg wapens in het spel zitten. Maar boeit mij niks of ik nu een duits pak of een amerikaans pak aan heb. Enkel de map die er bij gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Ik heb er 45€ voor betaald en veel plezier aan beleeft tot nu toe.
En de azijnpissers die BF4 nu beter vinden moeten zich toch eens afvragen of dat ook zo was bij de release van de game want dat zat ook vol met bugs en glitches het gejank was niet om aan te horen.

Ik blijf optimistisch wat bfv betreft het komt goed en ik denk ook dat het niet aan dice ligt Maar aan dat vreselijke EA dat iedere studio uitzuigt.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
Paul-G schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:01:
Na de laatste update wordt ik heel vaak uit games gegooid met ''je bent offline''... Hiervoor nooit dat probleem gehad. Mijn internet valt ook niet weg, het is echt de game. Iemand anders hier ook last van?
Klopt, gisteren ook 2 x gehad... Super klote, na 3 rot potjes, eindelijk een spannend potje, wordt je eruit geknikkerd. Zwaar irritant :(

En dat je niet kan zien hoeveel tickets er nog over zijn snap ik echt niet. Uit alle tests moet dat toch overvallen zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ook gister. Potje Narvik bijna ten einde, ineens crash naar desktop zonder melding, zonder event in de eventlogger. Geweldig :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
wat the fuck hebben ze in vredesnaam met de frag grenade launcher gedaan, ding lijkt wel een keer zo sterk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

MartijnAbel schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:11:
wat the fuck hebben ze in vredesnaam met de frag grenade launcher gedaan, ding lijkt wel een keer zo sterk
Je weet dat die nou niet meer explodeert on-impact? Hij stuitert geloof ik 1x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Deathchant schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:38:
[...]

Noh, dat idee heb ik niet echt als ik zie hoe makkelijk men mij doodknalt met dat ding :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:00

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Lets go! firestorm is live :) Eerste game maar is proberen nu

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

In theorie wel, maar in de praktijk heb ik wel gemerkt dat ik nog vaak instadeath ben on impact.

Gisteren trouwens voor het eerst Domination gespeeld. Moet zeggen dat dit echt wel een lekkere gamemode is! Infanterie only + 32p + 3 vlaggen is een mooie formule imho. Ik zie alleen niet echt de toegevoegde waarde van SQ CQ t.o.v. Domination. Komen beide aardig op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartijnAbel schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:38:
[...]

Noh, dat idee heb ik niet echt als ik zie hoe makkelijk men mij doodknalt met dat ding :p
Om hoekjes heen schieten is met zo'n stuiter een eitje geworden dus chokepoints in knallen gaat nu nog meer opleveren :D

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
eerste pot squad meteen gewonnen. Maar mn maatje werd uit de game gegooid. voor de rest voelde het erg lekker en de spanning bouwt goed op.

We troffen ook op een squad met een tank, wat een wonderbaarlijk verfrissende ervaring is in een BR. Al is ie snel kapot :)

[ Voor 31% gewijzigd door KeesFluitman op 25-03-2019 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:00

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nu een aantal potjes gedaan maar valt me eigenlijk helaas wat tegen. Gewoon mooi en goed geluid enzo zoals battlefield natuurlijk is en het is prima. Maar hou blijkbaar met een BR toch wat meer van de snellere stijl dus ik hou het puur voor Battle Royale even lekker bij Apex.

Ook een gemiste kans vind ik zelf dat firestorm geen apart level heeft. Veel mensen vinden het toch altijd wel leuk om een progress te hebben toch maarja max level is nog altijd 50 en dat word gewoon mee genomen van je multiplayer level.

Looten had van mij ook anders gemogen. Vind het eigenlijk gewoon ronduit kut :P als je een wapen vind ofzo prima maar als je iemand killt ligt alles op een kluitje en is soms moeilijk uitzoeken.

Net wel een vehicle uit zo'n bunker gehaald en dat is wel tof gedaan en je zit continue met spanning als dat alarm af gaat bang dat iemand je hoort. daarmee ook nog is 3 kills gehaald dus was wel leuk. helaas 2e geworden die game met 6 total kills.

Al met al prima BR denk ik maar sommige dingen had ik anders gedaan. En persoonlijk dus liever wat vlotters voor BR.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 13:56

beuker19

Killerbeuker is so OP

Ricmaniac schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:40:
Nu een aantal potjes gedaan maar valt me eigenlijk helaas wat tegen. Gewoon mooi en goed geluid enzo zoals battlefield natuurlijk is en het is prima. Maar hou blijkbaar met een BR toch wat meer van de snellere stijl dus ik hou het puur voor Battle Royale even lekker bij Apex.

Ook een gemiste kans vind ik zelf dat firestorm geen apart level heeft. Veel mensen vinden het toch altijd wel leuk om een progress te hebben toch maarja max level is nog altijd 50 en dat word gewoon mee genomen van je multiplayer level.

Looten had van mij ook anders gemogen. Vind het eigenlijk gewoon ronduit kut :P als je een wapen vind ofzo prima maar als je iemand killt ligt alles op een kluitje en is soms moeilijk uitzoeken.

Net wel een vehicle uit zo'n bunker gehaald en dat is wel tof gedaan en je zit continue met spanning als dat alarm af gaat bang dat iemand je hoort. daarmee ook nog is 3 kills gehaald dus was wel leuk. helaas 2e geworden die game met 6 total kills.

Al met al prima BR denk ik maar sommige dingen had ik anders gedaan. En persoonlijk dus liever wat vlotters voor BR.
Dat looten van body's word nog aangepast geloof ik want daar was al meer kritiek op.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Voor alle stats-hoeren onder ons, zal Firestorm daardoor niet echt leuk zijn. Ik neem aan dat je SPM een stuk lager ligt in Firestorm (pure aanname, afgaande van PUBG ervaring), dus inderdaad jammer dat dit bij je algemene stats wordt opgeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Als je nvidia hebt dan zijn er nieuwe drivers voor Firestorm:

https://www.techpowerup.c...7-whql-game-ready-drivers

Provides the optimal gaming experience for Battlefield V: Firestorm, Anthem, Shadow of the Tomb Raider, and Sekiro: Shadows Die Twice.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

[...]

Ja. Nee. Niet dus. Je kunt dat ding gewoon nog in iemands pens schieten en een instakill krijgen. Er is weinig aan generfd als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 21:11
DAMAGE schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:31:
[...]

Ja. Nee. Niet dus. Je kunt dat ding gewoon nog in iemands pens schieten en een instakill krijgen. Er is weinig aan generfd als je het mij vraagt.
Was hij niet alleen van dichtbij generfed? Hij stuitert volgens mij alleen op vrij korte afstand.

Firestorm wel leuk tot nu toe. Valt alleen op dat het krijgen van een wapen met een scope zo'n beetje het belangrijkste is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Pyramiden Zou kunnen, maar ze moeten dat ding gewoon uberhaupt laten stuiteren ongeacht de afstand. Of als hij wel op impact moet exploderen zorg er dan voor dat hij een volledig volle health speler kan killen. Snap sowieso niet zo goed waarom DICE altijd van dat soort crap in de game moet stoppen. Het werkt alleen maar frustrerend. Net als die OP mines. Ik speelde laatst een potje waar ik bijna door mijn ammo heen was omdat ik zoveel OP mines moest afschieten. Lmao.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 20:43
Ik ben sinds gisteren aan BF5 begonnen, dus scheur straks noodvaart naar huis om - eindelijk - met Firestorm aan de slag te gaan. Laat mijn eerste impressie zeker snel achter hier.

But first things first. Het zal ongetwijfeld regelmatig de revue gepasseerd zijn, maar heeft er iemand tips qua video settings? Bijvoorbeeld dingen aan/uitzetten die FPS een flinke boost geven zonder al te veel daarvoor hoeven in te leveren? (bijvoorbeeld grain setting)

[ Voor 4% gewijzigd door Beun de Haas BV op 25-03-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:23
Beun de Haas BV schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:35:

But first things first. Het zal ongetwijfeld regelmatig de revue gepasseerd zijn, maar heeft er iemand tips qua video settings? Bijvoorbeeld dingen aan/uitzetten die FPS een flinke boost geven zonder al te veel daarvoor hoeven in te leveren? (bijvoorbeeld grain setting)
google staat er vol mee, performance tips voor Bf5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

DAMAGE schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:31:
[...]

Hmmm wist ik niet. To be honest, als ik assault ben heb ik de piat en de dynamiet equipped, niet die rifle grenade. Als support heb ik em wel, maar ik schiet eigenlijk alleen maar op tanks en op gebouwen, nooit echt op infantery....Ik ga 't eens proberen. Kep wel het idee dat de AP-mines een stuk krachtiger zijn geworden. Zo irritant hoe vaak ik die dingen niet zie, en als je dan ook maar een beetje HP minder hebt dan 100, dan leg je 't loodje. Vaak planten mensen er 2 achter elkaar, waardoor je zeker weten 't loodje legt. Maar het moet gezegd worden, ik ben een beetje hypocriet, want als ik recon ben leg ik ook her en der van die dingen neer en heb daar ook kills van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
Beun de Haas BV schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:35:

Het vervelende antwoord is dingen proberen stap voor stap ( anders weet je namelijk nooit welke optie aan/uit zetten nu zorgde voor meer fps of betere visibility )

Een ander antwoord is dat het kanaal “ hardware unboxed “ op youtube een meer dan prima video heeft gemaakt over alle opties en per optie hebben bekeken welke gain of loss in fps je erbij kreeg. Sowieso een zeer aan te raden kanaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Deathchant oh ja ook vooral lekker blijven doen. Ik gebruik die Rifle grenade ook gewoon mocht ik Assault spelen. Ik haal er nooit echt voldoening uit, maar zo lang dat soort crap in de game zit gewoon lekker gebruiken. Net zoals die OP mines. Mooi neer zetten die krengen. Ook al zet je er maar eentje neer, meestal krijg je daar wel gewoon een gratis kill mee.

Hopelijk krijgen we straks een fatsoenlijke RSP waarbij me bepaalde wapens en gadgets uit kunnen zetten zodat we weer meer servers krijgen waar het skill niveau wat hoger komt te liggen door noob shit uit te bannen. Wishful thinking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
Heb nu een aantal potjes firestorm achter de kiezen, en ik ben er wel over te spreken. Apex heeft bij mij de bug dat het crasht zonder error, dus niet echt speelbaar (of wel speelbaar, maar zeer frustrerend: heb je net een paar kills en wat mooie loot crasht het...)
Heb nu al een aantal keer top 5 gehaald en net 2e geworden, ik haal elk potje ook wel 5+ kills.
Alleen wat is het loot systeem bagger zeg... Wil je alleen ammo pakken uit een lijkje, moet je eerst 5 keer een wapen oppakken dat er onder ligt voordat je eindelijk de ammo hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAUB 2.0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-02-2023
Dag en hallo,

Is er ergens een guide/ uitleg hoe BF5 royale werkt en wat alles betekent in de GUI..

Tnx,

Ik geloof niet dat het mijn modes is.. (te weinig actie) mss zie ik iets over het hoofd.

R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik ben heel benieuwd of deze BR mode lang genoeg leuk blijft. PUBG vond ik wel erg leuk maar die game heeft te veel last van desync etc. Vanavond na het sporten maar eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAUB 2.0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-02-2023
Jammer dat je maar 1 leven hebt, moet je de game weer opnieuw opstarten , ik heb geen zin om naar een ander te kijken ( game tv )

Geef dan 3 levens ofzo als je dan toch wilt beperken maar 1 leven is te weinig ( prachtige omgeving )

[ Voor 28% gewijzigd door DAUB 2.0 op 25-03-2019 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Overigens, waar zie je nu tijdens een kill van hoe ver je iemand neergeschoten hebt?

Pagina: 1 ... 77 ... 92 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V