Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Shabbaman schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:34:
[...]

Wat. Hoezo heeft BF1 weinig content.
Mensen waren de eerste maanden van BF1 niet aan het klagen over dat er te weinig wapens en mappen waren? :P
Verder was BF1 ook geen hoogstandje. De visual recoil irriteerde me in de beta al dusdanig dat ik de game nooit heb geprobeerd. Kwam er ook nog eens een CTE omdat BF1 ook vrij kapot was. Ja, ik heb de game nog wel wat gevolgd, maar nooit de moeite genomen het alsnog te proberen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Afgelopen vrijdag nog eens BF1 gespeeld en daar moest ik weer flink aan wennen. Kep sinds BF5 toch altijd 't gevoel gehad dat BF1 lekkerder speelde...ik schijn bij BF5 toch een hogere K/D ratio te hebben:

BF1: 1.45
BF5: 1.55

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:26
Misschien niet de juiste plaats, maar ik probeer het toch :)

Ik heb sinds kort een RTX kaart en deze zou DLSS moeten ondersteunen in BF5 in samenwerking met DX12.

Maar als ik DX12 inschakel met DLSS dan gaat het dus fout, de game wil niet meer lekker opstarten en is dus on-bruikbaar. Ik heb op forums gelezen dat velen met mij dit probleem hebben.

Heeft iemand het wel werkend gekregen in dit topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:36
DaniëlWW2 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:25:
[...]

Waarom nog de twijfel? DICE Zweden zit al sinds BF3 op een eindeloze cyclus van buggy release en meteen door naar de volgende game. BF4 was te erg waardoor EA er een andere studio (Danger Close, nu DICE LA) op moest zetten. Dat zal ongetwijfeld ten koste zijn gegaan van de Battlefield die niet genoemd dient te worden. Politie BF was toch al een stupide idee, maar het zal niet hebben geholpen.

Daarna kwam BF1 waar ook steen en been werd geklaagd over content. Nu is BF5 weinig meer dan een asset flip en daar is een reden voor. In 2015 moest DICE zo nodig een Star Wars game uitbrengen. In 2017 kwam er weer eentje en dan in 2016 en 2018 een BF game. Doe eens een gok wat er dit jaar uit DICE gaat komen...

Strikvraag. :P
De volgende Star Wars game zal door Respawn Entertainment gemaakt gaan worden. In oktober 2019 komt er namelijk gewoon een nieuwe BF game. :')
https://www.vg247.com/201...d-game-coming-in-october/

Ik denk dat het voornamelijk een DICE LA product zal zijn aangezien ze daar aan de beurt zijn om geld op te leveren of gesloten te worden door EA. DICE LA is er dus niet om BF5 te fixen. DICE Zweden zal ondertussen werken aan of "Star Wars Lootbox III", of een nieuwe BF game voor oktober 2020.

Wie moet BF5 dan fixen? De meeste mensen bij DICE Zweden zullen allang van BF5 zijn gehaald en op de nieuwe cash cow zijn gezet. Ik denk dat het BF5 team zelf ook niet eens een volledig team was gezien de asset flips in BF5 uit BF1. EA laat BF5 denk ik binnenkort dan ook als een baksteen vallen omdat er niet genoeg kopieën zijn verkocht. Wat een schok zou dat zijn...

Live service is gewoon een grote hoop marketing BS om vooral heel veel geld te verdienen aan beloften en vervolgens als het geld binnen is, lekker door te gaan naar de volgende cash cow. Het is dan Apex Legends opeens opdook, want anders zou EA echt in paniekmodus vervallen. Anthem lijkt namelijk ook keihard te floppen.
Ik had ook begrepen dat er 40 devs weg zijn gegaan bij Dice, zelfs de man achter frostbite johan anderson aka repi is weg bij dice, dat is 10% van hun werknemers.
Tripple A games staan onder druk, niet alleen bij EA zijn de verkopen afgenomen.
Het lijkt erop dat pubg en fortnite hier schuldig aan zijn en dan komt respawn ook nog eens met gratis
Apex legends.

Blijkbaar wil een groot deel van de jongere gamers een spel gratis hebben en geven ze liever geld uit aan de rand zaken.

Ik ben pas gaan genieten van bf1 na die TTK patch, ik geloof een half jaar later, voorheen weinig aangeraakt.
Vorige week nog een paar rondjes bf1 gespeeld en ik zat meteen weer bij de top 5, in bf5 zit ik meer tussen 15 en 25, ik kill wel makkelijker in bf5 maar ga ook gemakkelijker dood, in het begin had ik nog last van TTD maar nu is toch TTK wat aan de lage kant.

@spoonman

Ik doe het met 80 uur niet zoveel beter hoor :o
Vroeger kon ik aan alle omstandigheden aanpassen maar ik heb nu veel langer nodig, mijn speelstijl was altijd rambo achtig maar dat kan bijna niet in bf5, geen spot meer, vijanden slechter zichtbaar, snelle TTK.

https://battlefieldtracke...n/PDGC_sandmanNL/overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:30
RoaDHouse schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:43:

Ik heb sinds kort een RTX kaart en deze zou DLSS moeten ondersteunen in BF5 in samenwerking met DX12.

Maar als ik DX12 inschakel met DLSS dan gaat het dus fout, de game wil niet meer lekker opstarten en is dus on-bruikbaar. Ik heb op forums gelezen dat velen met mij dit probleem hebben.

Ja, ik heb het even geprobeerd op een 2070. Maar ik heb het na 5 minuten weer uitgezet. Het wordt gewoon één grote wazige brei op 1080p. Op hogere resoluties zou het wellicht beter zijn als ik de verhalen moet geloven. Maar op 1080p mis je er niks aan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:26
RubenDJ schreef op zondag 24 februari 2019 @ 23:18:
[...]

Ja, ik heb het even geprobeerd op een 2070. Maar ik heb het na 5 minuten weer uitgezet. Het wordt gewoon één grote wazige brei op 1080p. Op hogere resoluties zou het wellicht beter zijn als ik de verhalen moet geloven. Maar op 1080p mis je er niks aan.
Ok bedankt,,, ik had al gelezen dat het wazig kan worden op lagere resoluties. Ik speel zelf op 2550x1080 dus dat gaat hem ook niet worden :)

Wilde alleen weten of je fps nog een beetje omhoog zal gaan met DLSS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:48
DaniëlWW2 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:25:
[...]

Strikvraag. :P
De volgende Star Wars game zal door Respawn Entertainment gemaakt gaan worden. In oktober 2019 komt er namelijk gewoon een nieuwe BF game. :')
https://www.vg247.com/201...d-game-coming-in-october/

Ik denk dat het voornamelijk een DICE LA product zal zijn aangezien ze daar aan de beurt zijn om geld op te leveren of gesloten te worden door EA. DICE LA is er dus niet om BF5 te fixen. DICE Zweden zal ondertussen werken aan of "Star Wars Lootbox III", of een nieuwe BF game voor oktober 2020.

Wie moet BF5 dan fixen? De meeste mensen bij DICE Zweden zullen allang van BF5 zijn gehaald en op de nieuwe cash cow zijn gezet. Ik denk dat het BF5 team zelf ook niet eens een volledig team was gezien de asset flips in BF5 uit BF1. EA laat BF5 denk ik binnenkort dan ook als een baksteen vallen omdat er niet genoeg kopieën zijn verkocht. Wat een schok zou dat zijn...

Live service is gewoon een grote hoop marketing BS om vooral heel veel geld te verdienen aan beloften en vervolgens als het geld binnen is, lekker door te gaan naar de volgende cash cow. Het is dan Apex Legends opeens opdook, want anders zou EA echt in paniekmodus vervallen. Anthem lijkt namelijk ook keihard te floppen.
Ik kan het verkeerd hebben gelezen, maar dit is een artikel uit januari 2018. Ze geven aan dat er in oktober een BF zou komen, BFV dus, die uiteindelijk in november kwam. Anthem is later gereleased om wat ruimte te creëren qua verkoop.

In oktober 2019 komt er geen nieuwe BF, althans nog niets van bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
RoaDHouse schreef op zondag 24 februari 2019 @ 23:32:
[...]

Ok bedankt,,, ik had al gelezen dat het wazig kan worden op lagere resoluties. Ik speel zelf op 2550x1080 dus dat gaat hem ook niet worden :)

Wilde alleen weten of je fps nog een beetje omhoog zal gaan met DLSS.
Ja dat wel, de fps gaat zeker omhoog met DLSS, dat is goed merkbaar. Maar de beeldkwaliteit zal echt omhoog moeten om bruikbaar te zijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RoaDHouse schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:43:

Negeer DLSS gewoon. Het enige dat het echt doet is alles blurry maken. Je kan beter gebruik maken van upscaling. DLSS zou een efficiëntere methode moeten zijn om hetzelfde effect als upscaling te bereiken. DLSS werkt alleen voor geen ene meter.
Helix schreef op maandag 25 februari 2019 @ 00:17:
[...]

Ik kan het verkeerd hebben gelezen, maar dit is een artikel uit januari 2018. Ze geven aan dat er in oktober een BF zou komen, BFV dus, die uiteindelijk in november kwam. Anthem is later gereleased om wat ruimte te creëren qua verkoop.

In oktober 2019 komt er geen nieuwe BF, althans nog niets van bekend.
Dat krijg je dus als je ziek dingen gaat opzoeken. |:( 8)7
Niet dat ik denk dat er in oktober niet weer een grote shooter moet komen, maar dan is het misschien geen BF maar een andere.
NLsandman schreef op zondag 24 februari 2019 @ 22:19:
[...]
Ik had ook begrepen dat er 40 devs weg zijn gegaan bij Dice, zelfs de man achter frostbite johan anderson aka repi is weg bij dice, dat is 10% van hun werknemers.
Repi is weg? Even snel opgezocht en hij zit nu bij de nieuwe studio van "don't buy" Soderlund.
https://www.polygon.com/2...d-embark-studios-new-game

Maar dat was het dan wel voor de Frostbite engine. Voor de mensen die Repi niet kennen. Johan Andersson is jarenlang de lead dev geweest voor Frostbite. Daarnaast is hij samen met AMD betrokken geweest voor de ontwikkeling van Mantle. Vanuit Mantle is de Vulkan API ontwikkeld en veel van de basis van DX12 komt ook uit die hoek. Hij is dan ook niet je doorsnee developer. Nee, hij zit meer op het niveau van John Carmack (id Software, Wolfenstein/Doom) qua skills en impact. Hem verliezen gaat echt pijn doen, voor heel EA en niet alleen DICE.

Maar ik ga alvast een grafsteen uitzoeken voor DICE. Kan die mooi naast de grafsteen voor BioWare...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:11
Zo erg is het toch niet?
Vind het nog steeds een mooie en vermakelijke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
virtua69 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:46:
Zo erg is het toch niet?
Vind het nog steeds een mooie en vermakelijke game.
Tot de laatste update was ik het met je eens. Helaas heb ik sinds de laatste update serieuze performance issues en is mijn sensitivity ineens veranderd (lijkt alsof de input in het spel gewoon niet correct wordt verwerkt...)

Dus sindsdien weinig gespeeld eigenlijk...

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-02-2019 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
Deathchant schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:36:
Afgelopen vrijdag nog eens BF1 gespeeld en daar moest ik weer flink aan wennen. Kep sinds BF5 toch altijd 't gevoel gehad dat BF1 lekkerder speelde...ik schijn bij BF5 toch een hogere K/D ratio te hebben:

BF1: 1.45
BF5: 1.55
Soms heb ik het idee dat ik tegen noobs aan het gamen ben in BF1 en 5.

Ik merk dat het algemene niveau van de gamers een stuk lager is dan in de voorgaande games. Niet van alle gamers, maar toch, ik merk echt een verschil.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 23:52
Tuurlijk is er nog een hoop mis met het spel maar ik probeer het dan altijd nuchter te bekijken. Ik heb er 35 euro voor betaald 2 weken na launch. Er zijn weinig tot geen dingen voor mij te bedenken waar ik voor een paar tientjes zoveel tijd aan vermaak voor terug krijg. En dan mag er van mij best wel wat mis zijn af en toe.

Gisteren uit eten met de vriendin sushi was inclusief parkeren 80 euro. Dan is ook niet elk gerechtje even lekker en daar heb ik dan 1 leuke avond voor. Hoeveel leuke uren haal ik wel niet uit een spel dat minder dan de helft kost.

Mijn telefoon van 800 euro loopt ook weleens vast en die auto van 20k voor de deur moet ook naar de garage als er iets kapot gaat.

En helemaal jammer vind ik het als je toen na reveal hier en op andere fora honderden mensen hebt die schreeuwen van “ ik ga hem boycotten” “ ik sla deze over” en nu weer sinds launch “ ik kap ermee “ “ terug naar bf4 “

En als je dan wat namen opzoekt hebben ze en blijven ze honderden uren maken in bf5 ..

Lekker stoer iets roepen om maar de hype te volgen

Voor mij blijft dit de beste battlefield sinds bad company en ik blijf gewoon positief en wachten op patches want er kan zeker een hoop beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:11
Ik speel met me pa,de man is 77 en heeft er erg veel lol in,echt lachen als die een pot voetbal uit zet en zegt kom op we gaan game 😀dus mochten jullie iemand af knallen die 5 uit 20 hebt neem het de man niet kwalijk...
Belangrijkste is dat plezier voor op staat.
Bij mij speelt het spel trouwens heerlijk...wel wat bugs af en toe naar elk spel heeft wel wat uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:36
DaniëlWW2 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:51:

Repi is weg? Even snel opgezocht en hij zit nu bij de nieuwe studio van "don't buy" Soderlund.
https://www.polygon.com/2...d-embark-studios-new-game

Maar dat was het dan wel voor de Frostbite engine. Voor de mensen die Repi niet kennen. Johan Andersson is jarenlang de lead dev geweest voor Frostbite. Daarnaast is hij samen met AMD betrokken geweest voor de ontwikkeling van Mantle. Vanuit Mantle is de Vulkan API ontwikkeld en veel van de basis van DX12 komt ook uit die hoek. Hij is dan ook niet je doorsnee developer. Nee, hij zit meer op het niveau van John Carmack (id Software, Wolfenstein/Doom) qua skills en impact. Hem verliezen gaat echt pijn doen, voor heel EA en niet alleen DICE.

Maar ik ga alvast een grafsteen uitzoeken voor DICE. Kan die mooi naast de grafsteen voor BioWare...
Even een kanttekening, na bf3 heeft EA het frostbite team losgemaakt van Dice, Repi viel vanaf toen onder EA en het frostbite team kreeg een eigen studio om frostbite 3 af te maken.
In principe is frostbite af, er worden alleen nieuwe modules toegevoegd zoals een nieuwe havok engine.
Repi had de laatste had ook de laatste tijd een andere functie bij EA, zijn werk aan frostbite was klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
Bij mij is de tendens dat het geen echte teamplay game is, steeds meer en meer zie je teams bij minst of geringste gaan campen als aanvallend team en daarmee de loss verzekerd is. Is het niet met tanks dan is het wel met snipers. Het is zo jammer dat je dan een flag leegveegt om dan te zien dat al je teammates op hun campeer plekje inmiddels hun tent en kampvuur hebben opgezet en geen stap hebben verzet om te helpen met die flag te behouden. Of het is van de andere kant en ben je het noobstompende team die praktisch in de spawn staan en iedereen en zijn moeder afschiet en de game is over voordat je 15 kills kan halen.

Ik heb nu een stuk of 20 potten apex gespeeld en ik heb echt veel meer plezier daarin, meestal ga ik ook gewoon dood omdat ik minder goed ben of vs te veel enemies moet vechten maar soms kan je ook gewoon 3 kills maken en dan dat gevecht te winnen zolang je goed speelt en je schoten raakt.
Bf5 heeft gewoon geen ziel qua game, er is zoveel fout aan de hele opzet van de game, van menu tot spawnscreen, tot beperking van de mogelijkheden die er voorheen wel gewoon waren in game zoals ammo/health van support/medic pakken, op een flag een tank spawnen of wat kunnen uithalen vs vliegtuigen.
Het enige wat redelijk is zijn de wapens en de gameplay van infantry en tanks, afgezien van wat bugjes hier en daar. vliegtuigen zijn niet goed gebalanced, maps zijn slecht opgezet en stationary wapens zijn op de meest debiele plekken neergezet. Ik laat het spel even voor wat het is als ik klaar ben met laatste lvl van tow en dat zielige dogtagje heb. :/

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

NLsandman schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 00:14:
[...]

Even een kanttekening, na bf3 heeft EA het frostbite team losgemaakt van Dice, Repi viel vanaf toen onder EA en het frostbite team kreeg een eigen studio om frostbite 3 af te maken.
In principe is frostbite af, er worden alleen nieuwe modules toegevoegd zoals een nieuwe havok engine.
Repi had de laatste had ook de laatste tijd een andere functie bij EA, zijn werk aan frostbite was klaar.
Uh, dit bevestigd mijn achterliggende punt juist. :P
DICE is altijd een studio geweest die een balans zocht tussen gameplay eisen en technische kwaliteit. Of het nu physics based shooting is in elke BF game, de grafische kwaliteit, mening van voertuigen en infanterie of de audio is niet relevant. Wat telt is dat ze altijd voor het uiterste gingen.

Juist de combinatie van de core BF gameplay en de technische ondersteuning hiervan maken de games zo goed. Zaken zoals draw distance, de schaal van de mappen of zoiets ongehoords als bullet drop zie je in vrijwel geen enkele andere game. Heb ik het nog niet over mijn persoonlijke favoriet, de audio gehad. Het blijft gewoon bizar indrukwekkend dat je de patroonhulzen kan horen vallen en als ze vallen op hout of steen, dat je het verschil hoort. Ga maar eens naar de testrange, en of je het kan horen. ;)

Dit komt dan allemaal nog eens samen met de toch goede en zeer dynamische gameplay van BF. Er is gewoon geen schooter die maar in de buurt komt van wat een BF game bied.

Wat hebben we de afgelopen jaren nu juist gezien? Steeds meer stagnatie in de technische kant. Je kan gewoon zien dat animaties van een game in meerdere games worden gekopieerd. Wapens worden gekopieerd, bugs blijven terugkomen en het hele product vertoont op zoveel plekken kleine en grote gebreken. Wie speelt er nu niet al langere tijd BF games en ontwijkt vrijwel automatisch het zoveelste steentje waar je vast komt te zitten? De onzichtbare muren zitten ook in alle Frostbite BF games, maar BF5 is beduidend erger. Veel voertuigen zijn ongelofelijk instabiel waardoor je vaak kan missen. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

De kwaliteit van DICE games gaat gewoon achteruit. Waardeloze launches zijn we wel gewend, maar dat er niks gebeurd daarna is nieuw. We zitten onderhand al in maart en na wat eerste vage beloften en wat kleine dingetjes lijkt het weer helemaal stil te liggen. Ik heb ook steeds minder hoop dat er nog wat gaat gebeuren. De grote verbeteren en introductie van nieuwe content vallen namelijk ook steevast tegen. Nota bene is zelfs de verplichte EA microtransactie store een grote puinzooi en zeker nog niet klaar voor release. Er lijkt botweg niks voor EA te zijn om te verkopen, zeker niet nadat de extreme customisation geschrapt werd. Dat zegt denk ik al genoeg. Daarnaast is er nog de "live service" belofte die uitdraait op niks of het verdwijnen van de battle royal. Nu mis ik die echt niet, maar het is tekenend dat die functie naar Apex lijkt te zijn verschoven.

Dit patroon herken ik maar al te goed. Het eindigt meestal in EA die de boel sluit nadat ze alles wat ooit goed was aan de games verpest hebben. EA heeft al genoeg studio's en franchises zo de nek om gedraaid en ik verkeer niet in de illusie dat DICE hier immuun voor is. Ik ben ook gewoon een BF fan. Ik speel eigenlijk geen andere schooters dan BF en dat is al bijna tien jaar zo. Geen BF, dan geen schooters voor mij. Dan zit ik dus vast aan RTS wat de afgelopen jaren ook een lange lijst van teleurstelling was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-08 19:50

InSanex

serenity now!

Kan me daar helemaal in vinden. Was eigenlijk van plan om deze game over te slaan, na hardline de tweede bf die ik zou skippen.
Echter de lage prijs en de belofte van nieuwe content heeft me toch over de streep getrokken.

Maar ik zie werkelijk niet in, hoe ze hier nou nog extra content voor gaan ontwikkelen, die kosten worden volgens mij in twee termijnen gedekt, nu en nooit niet.

Blijf je met een game zitten, waarin je met een tank voor de ronde begint al bijna een heel team kan uitroeien, speel je met een vpn om je ping maar hoger te hebben, een community die helemaal KD gericht is terwijl het team element helemaal verdwijnt.

Zo jammer, omdat je in de game gewoon aanvoelt dat dit zoveel beter had gekund.

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:43

Stewie!

Keen must die!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:10:
[...]

Dit patroon herken ik maar al te goed. Het eindigt meestal in EA die de boel sluit nadat ze alles wat ooit goed was aan de games verpest hebben. EA heeft al genoeg studio's en franchises zo de nek om gedraaid en ik verkeer niet in de illusie dat DICE hier immuun voor is. Ik ben ook gewoon een BF fan. Ik speel eigenlijk geen andere schooters dan BF en dat is al bijna tien jaar zo. Geen BF, dan geen schooters voor mij. Dan zit ik dus vast aan RTS wat de afgelopen jaren ook een lange lijst van teleurstelling was...
DICE is een buitengewoon krachtige en machtige studio, daar zal niet snel iets kapot worden gemaakt. Er werken 1000 man aan een flink aantal projecten waaronder hun eigen engine. De feedback op een Call of Duty en een Battlefield zijn al jaren hetzelfde. Beide franchises zitten echter vast aan een vast release patroon, dus het is voor de developers moeilijk om die cirkel te doorbreken. Uitstel zie je vrijwel nooit. Battlefield Hardline had uitstel, had weinig uitgemaakt denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stewie! schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:05:
[...]

DICE is een buitengewoon krachtige en machtige studio, daar zal niet snel iets kapot worden gemaakt. Er werken 1000 man aan een flink aantal projecten waaronder hun eigen engine. De feedback op een Call of Duty en een Battlefield zijn al jaren hetzelfde. Beide franchises zitten echter vast aan een vast release patroon, dus het is voor de developers moeilijk om die cirkel te doorbreken. Uitstel zie je vrijwel nooit. Battlefield Hardline had uitstel, had weinig uitgemaakt denk ik.
DICE is al jaren geleden kapot gemaakt door EA. Ze worden gedwongen content te releasen die niet af is en veel meer ontwikkeltijd nodig heeft. Vervolgens krijgen ze niet fatsoenlijk de tijd om extra content te ontwikkelen of om bugs te fixen en worden ze gedwongen naar het volgende project te gaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:48
Zo! We hebben ineens een pak meer challenges erbij gekregen. Vooral voor classes.
Ze hebben in ieder geval betrekking op normaal spelen en je krijgt er company coin voor, dus dat is wel top.

Edit: Hanut final stand is trouwens awesome. Er staan een paar tanks in het speelveld welke vitaal zijn om hem te winnen. Veel medics wordt dan ook drama omdat je die tank wel moet zien te slopen.

[ Voor 74% gewijzigd door Pyramiden op 26-02-2019 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Zeker nice ! Makkelijk coins verdienen zo. Ik had alle medic gerelateerde in 1 ronde al te pakken door gewoon normaal te spelen. Wel achterlijk dat ik nogsteeds een server moet verlaten als ik nieuwe of andere assignments wil “ aanzetten “. Dice !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:33

-tom-562

Oliesjeik

Pyramiden schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:22:
Zo! We hebben ineens een pak meer challenges erbij gekregen. Vooral voor classes.
Ze hebben in ieder geval betrekking op normaal spelen en je krijgt er company coin voor, dus dat is wel top.

Edit: Hanut final stand is trouwens awesome. Er staan een paar tanks in het speelveld welke vitaal zijn om hem te winnen. Veel medics wordt dan ook drama omdat je die tank wel moet zien te slopen.
Ik had zojuist ook een Final stand, waar staan die tanks? We hadden de pot gewonnen zonder tanks met 15-0 uiteindelijk

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:26

Shabbaman

Got love?

Pyramiden schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:22:
We hebben ineens een pak meer challenges erbij gekregen.
Bij de squad challenge is een van de opdrachten om kills te maken met requisition artillery. Of het gaat over v1, of ze gaan eindelijk die artillery barrage toevoegen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
-tom-562 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:36:
[...]

Ik had zojuist ook een Final stand, waar staan die tanks? We hadden de pot gewonnen zonder tanks met 15-0 uiteindelijk
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten... Er sprintte een groepje squadmates naar links vanuit het Britse kamp, en tegen de tijd dat ik bij de kerk was hadden ze een Crocodile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Waar kun je je geld eigenlijk terug eisen...? Heb het een tijdje niet aangeraakt en wist na een minute ook weer waarom. |:( :X

In alle jaren gamen nog nooit zoveel spijt gehad van een game die ik heb gekocht, nou ja game het is meer een beta natuurlijk

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
DrumandBass schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:52:
Waar kun je je geld eigenlijk terug eisen...? Heb het een tijdje niet aangeraakt en wist na een minute ook weer waarom. |:( :X

In alle jaren gamen nog nooit zoveel spijt gehad van een game die ik heb gekocht, nou ja game het is meer een beta natuurlijk
Een origin refund kun je aanvragen binnen 14 dagen na aankoop of binnen 14 dagen na launch bij pre-order. En binnen 24 uur na het voor het eerst opstarten van het spel. Succes !

Goed onderbouwd verder ook waarom d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Skybullet schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:21:
[...]

Een origin refund kun je aanvragen binnen 14 dagen na aankoop of binnen 14 dagen na launch bij pre-order. En binnen 24 uur na het voor het eerst opstarten van het spel. Succes !

Goed onderbouwd verder ook waarom d:)b
Ik neem aan dat je dit topic ook soms leest dus lijkt mij een onderbouwing niet echt nodig wel? Maar ik heb wel ff... Ik hoef geen refund maar zou graag een game hebben die voor 80% klaar is of kan dat niet meer anno 2019, looking@you Anthem :'(

Killcam bug, Lage ping is altijd nadeel met daarbij het super bullets of net het hoekje om maar toch niet syndroom, spawnen tussen vijanden of zelfs buiten de map, weapon en vehicle balance all over the f*cking place afhankelijk van welke patch nu weer natuurlijk, ToW :F , Friends joinen, Unlimited ammo bug, Patrick Soderlund, Een studio die niet weet wat het wil met hun product, Zoom in vehicle bug(super irritant), ammocrates die 4 maanden na release nog steeds door de grond zakken, Battle Royal :+ , Vehicles met de massa van een A4tje, V1 bug, Bipod bug, melee die gewoon nooit werkt ook al sta je zowat in iemands achterdeur.

Het zijn gewoon de vele frustraties met dit spel waardoor ik er geen tot weinig plezier van heb. Ik weet ook dat het soms gewoon niet wil en dan is Alt F4 de beste oplossing maar het idee van gamen is nog altijd ontspanning dacht ik, niet agressie aanvallen. :-(
Ik speel met een vaste groep en ook daar zijn ze er helemaal klaar mee en dat is gewoon zonde...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybullet
DrumandBass schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 00:26:
[...]

Ik neem aan dat je dit topic ook soms leest dus lijkt mij een onderbouwing niet echt nodig wel?
Ik ben het met je eens hoor dat er nog bugs in het spel zitten. Maar hoeveel van die hele waslijst die je net opnoemt maak je ook echt zelf mee als je aan het spelen bent. En hoeveel daarvan noem je op omdat je ze hoort van anderen op fora en youtube.

En het zal voor iedereen anders zijn in hoeverre je er last van ondervind. En als je oprecht aggressie anvallen krijgt omdat een computerspel niet altijd goed werkt dan is het zeker beter te stoppen met gamen

Ik heb ook wel eens een crash, een rare death, een ammo crate die door de grond zakt. En ik wil ook graag meer content. Maar tot die tijd voelt deze battlefield voor mij nogsteeds de beste van alle. En elke battlefield ooit was een puinhoop na release. Ik heb nog nooit zo snel zoveel patches gezien dus dat komt wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rkwinkel
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik lees al de comments, maar vermaak mij enorm met deze BF. Het spel wordt alleen maar leuker en beter.
Dit is voor mij de beste BF so far. Mooie graphics, goede gameplay, goede sfeer. Al met al een hele goede game. Zeker als ik het mede tweakers speel is het waanzinnig.

rkwinkel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freak-me-baby
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-08 11:21
-tom-562 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:36:
[...]

[ Voor 15% gewijzigd door freak-me-baby op 27-02-2019 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Skybullet schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:14:
[...]

Ik ben het met je eens hoor dat er nog bugs in het spel zitten. Maar hoeveel van die hele waslijst die je net opnoemt maak je ook echt zelf mee als je aan het spelen bent. En hoeveel daarvan noem je op omdat je ze hoort van anderen op fora en youtube.

En het zal voor iedereen anders zijn in hoeverre je er last van ondervind. En als je oprecht aggressie anvallen krijgt omdat een computerspel niet altijd goed werkt dan is het zeker beter te stoppen met gamen

Ik heb ook wel eens een crash, een rare death, een ammo crate die door de grond zakt. En ik wil ook graag meer content. Maar tot die tijd voelt deze battlefield voor mij nogsteeds de beste van alle. En elke battlefield ooit was een puinhoop na release. Ik heb nog nooit zo snel zoveel patches gezien dus dat komt wel goed.
Helaas is die waslijst wat ik vaak zelf ervaar of tegen aan loop ook fysiek in het spel als je weer achter een randje blijft hangen. Sinds 1942 is dit voor mij de slechtste release, de hoeveelheid domme bugs die gewoon 100% niet zijn geplaytest is belachelijk en de stempel AAA niet waard imo.
Er zal vast nog veel gepatched gaan worden maar als je dood bloed helpen pleisters niet meer :P O-)

Maar goed deze discussie ga je altijd houden want mensen en meningen en als ik wat van je posts in dit topic terug kijk zie ik ook de nodige frustratie dus ik ben niet alleen ;)

*Side note* Waar blijft de mogelijkheid om mensen te slepen als ze dood zijn!?!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
DrumandBass schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:39:
*Side note* Waar blijft de mogelijkheid om mensen te slepen als ze dood zijn!?!?
Ja, dat blijft ook angstvallig stil he. Jackfrags had onlangs een filmpje over wat ze beloofd hadden voor de co-op en wat het uiteindelijk is geworden. Nu vind ik SP en Co-Op dusdanig kut in elke BF dat ik berichten daarover automatisch negeer volgens mij, maar enfin, de strekking was dat er enorme verschillen zitten tussen wat ze wouden (mission generator met dynamic objectives, extractions etc) doen en uiteindelijk voor elkaar hebben gekregen (net niks).

YouTube: What went wrong Battlefield 5 ?

Het lijkt me dat het slepen in dezelfde hoek zitten, hetzij technisch het niet voor elkaar krijgen hetzij de resources er niet voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Hoe kan die bug met het achteruit rijden met tanks nogsteeds niet gefixed zijn?
Net tijdens een potje Arras - Hanut rijden de aanvallers meteen iedereen bij point A en B dood, waardoor ze binnen 10 seconden explosives op point A en B kunnen zetten en we binnen een minuut terug kunnen trekken. naar de tweede zone.

Gisteren een ander potje waar de tickets op Panzerstorm waar de attackers 100 tickets hadden toen de retreat voltooid was. Vervolgens bleef gedurende de ronde langzaam oplopen tot 150, waarbij er geen tickets af gingen voor kills. Na 5 minuten spelen begon hij pas weer normaal te doen, maar toen was alles wat we aan verdediging opgebouwd hadden al ruim verwoest, waardoor we met 53 tickets over verloren.

Edit:
Voor een aantal van die combat roles moet je trouwens daadwerkelijk die role selecteren. Vehicle buster combat role challenge kun je alleen progress in halen als je daadwerkelijk je assault vehicle buster maakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Pyramiden op 27-02-2019 17:19 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De laatste twee Tides of War grinds zijn ook vrijgegeven. Beide bommenwerpers dus die kan ik mooi overslaan. :P

Een van de assignments was wel opvallend. Sector artillery or smoke barrages? Lijkt erop dat er nieuwe squadleader abilities komen. Het zou ook eens tijd worden dat er gewoon artillerie kwam. Had gewoon in de game moeten zitten vanaf launch i.p.v de stupide V1...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dN9kk7Z7Tq56wYEdRL00MEXT/full.jpg

Nog eentje. We krijgen dus eindelijk artillerie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GdWIxQsfHTdaOaTDirWkmYfZ/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-02-2019 12:30 ]

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Gister weer even een paar potjes gedaan maar wat loopt Battlefield V toch beroerd op mijn PC. Echt bizar. Meer mensen last van? 6700K met een dikke OC. 3600mhz geheugen (16GB) een meer dan fatsoenlijke videokaart: RTX 2080 met OC maar fatsoenlijk BFV spelen ho maar. Ik heb BFV al eens fatsoenlijk aan de gang gekregen. Heb toen mijn 2400mhz geheugen ingewisseld voor 3600mhz geheugen. Het liep toen een tijdje heel smooth. Ik speel op 1080p op een 240hz monitor trouwens. Ik heb alle grafische settings in Battlefield al gehad en niets loopt zoals het hoort.

FPS is het probleem niet. Ik haal altijd wel 180 FPS. Maar de microstuttering in deze game is echt bizar waardoor het aimen gewoon niet smooth aan voelt. Af en toe hangt de game trouwens ook nog. Dan zit je in een vuurgevecht en dan hangt de game gewoon even een halve seconde. Ik speel op DX12.

Ik zou dit nu toch wel eens willen oplossen maar ik heb het idee dat er aan mijn kant niets verkeerd is. Als ik andere games op start dan loopt het gewoon super. Moet je nu bijvoorbeeld eens BF4 gaan opstarten. Wat loopt die game fijn zeg vergeleken met BFV.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• MacrosSimga
  • Laatst online: 04-07-2022
DAMAGE schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:06:
Gister weer even een paar potjes gedaan maar wat loopt Battlefield V toch beroerd op mijn PC. Echt bizar. Meer mensen last van? 6700K met een dikke OC. 3600mhz geheugen (16GB) een meer dan fatsoenlijke videokaart: RTX 2080 met OC maar fatsoenlijk BFV spelen ho maar. Ik heb BFV al eens fatsoenlijk aan de gang gekregen. Heb toen mijn 2400mhz geheugen ingewisseld voor 3600mhz geheugen. Het liep toen een tijdje heel smooth. Ik speel op 1080p op een 240hz monitor trouwens. Ik heb alle grafische settings in Battlefield al gehad en niets loopt zoals het hoort.
Enige wat ik weet dat bij een maat van mij werkte was DX12 uitzetten en op DX11 draaien. Verder zou ik niet weten wat de oplossing hievoor zou kunnen zijn als dat het niet oplost.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@MacrosSimga thanks voor het mee denken iig! Ik heb alle settings al gehad en ook die heb ik geprobeerd. Mag helaas niet baten. Het aantal FPS is niet echt het probleem ook maar meer echt hele nare microstuttering die het voor mij onspeelbaar maakt. Ik speel zelf op 240hz dus ik zie elke stottering voorbij komen. Iemand met deze specs op 60hz zou het niet gemerkt hebben denk ik. Daarom ben ik er ook bang voor dat het in BFV nooit helemaal opgelost gaat zijn.

Het zou ook kunnen dat mijn CPU gewoon te oud is. Is een quad core. Maar om nu bijna 1k uit te gaan geven aan een 9900K is ook zo weer wat. Twijfels.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

DAMAGE schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:18:
@MacrosSimgaHet zou ook kunnen dat mijn CPU gewoon te oud is. Is een quad core. Maar om nu bijna 1k uit te gaan geven aan een 9900K is ook zo weer wat. Twijfels.
Waarom niet een 9700k, scheelt weer wat.

En heb je dx11 met future frame rendering geprobeerd dan? Had ook microstutter met dx12. dx11 en future frame rendering niet.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• SouLLeSSportal
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:52:
[...]

Ja, dat blijft ook angstvallig stil he. Jackfrags had onlangs een filmpje over wat ze beloofd hadden voor de co-op en wat het uiteindelijk is geworden. Nu vind ik SP en Co-Op dusdanig kut in elke BF dat ik berichten daarover automatisch negeer volgens mij, maar enfin, de strekking was dat er enorme verschillen zitten tussen wat ze wouden (mission generator met dynamic objectives, extractions etc) doen en uiteindelijk voor elkaar hebben gekregen (net niks).

YouTube: What went wrong Battlefield 5 ?

Het lijkt me dat het slepen in dezelfde hoek zitten, hetzij technisch het niet voor elkaar krijgen hetzij de resources er niet voor krijgen.
Dat slepen duurt nog wel even als het al een keer komt, en imho ook niet bijster boeiend gezien wat ze nog moeten fixen wat veel belangrijker is. Ik zet geld in dat dice met skeleton crew bezig is nog wat her en der te fixen en updates uit te brengen maar niet veel meer dan dat verwacht hoeft te worden. Beetje de insteek van EA voor games die matig verkopen. Zsm zo weinig mogelijk mensen erop zetten om het minimale wat beloofd is te doen.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Dan krijg je weer last van input lag helaas. De muis voelt dan heel sluggish aan. Zal het vanavond nog eens proberen.
Jivebunny schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:20:
[...]

Waarom niet een 9700k, scheelt weer wat.

En heb je dx11 met future frame rendering geprobeerd dan? Had ook microstutter met dx12. dx11 en future frame rendering niet.

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

SouLLeSSportal schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:55:
[...]
Dat slepen duurt nog wel even als het al een keer komt, en imho ook niet bijster boeiend gezien wat ze nog moeten fixen wat veel belangrijker is. Ik zet geld in dat dice met skeleton crew bezig is nog wat her en der te fixen en updates uit te brengen maar niet veel meer dan dat verwacht hoeft te worden. Beetje de insteek van EA voor games die matig verkopen. Zsm zo weinig mogelijk mensen erop zetten om het minimale wat beloofd is te doen.
Dat is ook mijn gedachte, kan mij niet voorstellen dat ze nog veel gaan fixen alleen wat content druppelen zodat Youtube en Reddit stil blijft.
Gisteravond Panzerstorm Duitse kant, de tanks spawnen en rijden achteruit naar de Britten die vastgenageld staan aan de grond... :F :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
DrumandBass schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:09:
[...]

Dat is ook mijn gedachte, kan mij niet voorstellen dat ze nog veel gaan fixen alleen wat content druppelen zodat Youtube en Reddit stil blijft.
Gisteravond Panzerstorm Duitse kant, de tanks spawnen en rijden achteruit naar de Britten die vastgenageld staan aan de grond... :F :+
Dat dat soort bugs er uberhaupt inzitten is gewoon niet te geloven, ik snap ook wel dat niet alles uit testen naar voren komt maar bij elke patch heb je gewoon bugs die gamebreaking zijn en voor iedereen na 4 min spelen al zichtbaar zouden moeten zijn als ze het uberhaupt zouden testen. Het gevoel rijst dan ook dat ze geen reallife tests doen maar de patches gewoon het hek over plempen op hoop van zege. Ik neem het de devvers niet kwalijk omdat die ook maar doen wat ze kunnen met de opties die ze hebben maar Dice als dev bedrijf neem ik het wel kwalijk dat ze gewoonweg EA laten bepalen wat ze wel en niet doen, en geen duidelijke grenzen aangeven als iets te snel wordt vrijgegeven etc, of te weinig budget wordt gegeven om iets te testen of zo. Ze bukken gewoon en nemen EA's dikke fallus recht van achteren. Kansloos dat een bedrijf dat uiteindelijk zo'n mooie basis heeft qua game en ervaring steeds in dezelfde fouten vervalt en daardoor keer op keer de gebruikers teleurstelt met een halfbakken product wat eigenlijk gewoon nog een half jaar in development had moeten blijven. Dit is eigenlijk al zo sinds bf3, dat had grote problemen bij launch maar werd nog redelijk snel opgelost en werd uiteindelijk een prima game, bf4 veel meer problemen en veel langer voordat het opgelost was, bijna een jaar later na release pas fatsoenlijk speelbaar qua hitreg, maar de base game was an sich nog steeds prima en een mooie verbetering op bf3. Toen kwam bf1, niet zelf gespeeld maar volgens mij was men vrij snel klaar met de game en was de gameplay ook niet echt geweldig, maar werkte in ieder geval nog redelijk vrij snel, ttk moest wel eerst goed worden gebalanceerd. Nu zitten we me een bf5 die sinds release grote problemen heeft met ttk/ttd, balance issues, performance issues, gameplay issues, tegenvallende updates die totaal niet overeenkomen met wat toegezegd is (SP en CA opties zijn gewoon echt heel slecht, zelfs voor dice SP ervaring) Menu dat meer dan dramatisch is opgezet en duidelijk gericht op de console markt maar niet toegespitst op pc gebruik (en de zoveelste game die dit doet)
Dit alles bij elkaar naast de ook nog dramatische marketing fail die ze hadden met die SJW onzin en reactie op de community die gewoon een soort van realistische ww2 game wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Laatst online: 04-07-2022
DAMAGE schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:06:
Dan krijg je weer last van input lag helaas. De muis voelt dan heel sluggish aan. Zal het vanavond nog eens proberen.

[...]
Trek ik net van reddit af. Misschien het proberen waard?

If you are using windows 10 pro and have DX12 on and experiencing stuttering in your game, try checking your power settings.

DX12 lets the CPU get in on the action. If your power settings are not set to High Performance, i.e. "Balanced Power" you will experience stuttering.

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

[...]
Ja ik weet wat je bedoelt. Bij mij is de microstutter met dx12 er sinds enige tijd uit (sinds een patch of 2 geleden).

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d_star
  • Laatst online: 14:34

d_star

Maharadja of the Year :-/

Heb je EmptyStandbyList al geprobeerd? Even een beschrijving gejat van reddit:

1) Download EmptyStandbyList and put it somewhere where you won't move it https://wj32.org/wp/software/empty-standby-list/

2) Right click > Properties and select Run as Admin under compatibility.

3) Open Task Scheduler > Create Task on the far right

4) General Tab (give it a name). Under security options > Change user or group > Advanced > Find Now > go down and choose SYSTEM (important to make it run silently in the background). Tick 'Run with highest privileges' and 'Hidden' at the bottom. Pictures here https://stackoverflow.com...-to-run-in-the-background

4) Triggers tab > New > On a schedule > One Time. Tick repeat task every 5 minutes (possibly excessive but it causes no issues). Also choose 'for the duration of: indefinitely'

5) Actions tab > Start A program > Point to the EmptyStandbyList.exe file.

6) Done! Standby memory is automatically cleared every 5mins.

Mijn korte leken-uitleg over de oorzaak: de Frostbite engine kan niet helemaal omgaan met wat changes die Microsoft heeft gemaakt in memory caching een paar W10 updates terug. Wanneer het vrije geheugen op is, krijgt je performance een klap en wat je dan ziet is dat je een microstutter probleem ziet optreden.

Ik heb dit proggie draaien op mijn PC sinds BF1, en waar ik voorheen last had van stutters heb ik nu nergens meer last van. Daarmee wil ik niet direct beweren dat het voor jou 100% gaat werken, maar je symptomen lijken overeen te komen met wat ik had en dit werkte bij mij.

Hope it helps!

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Thanks voor jullie reacties gasten! Dingen als powerplan etc heb ik allemaal al gedaan, maar zie hier een paar tips voorbij komen die ik vanavond maar eens een kans ga geven welke ik sowieso nog niet heb geprobeerd. Ik laat jullie wel even weten of het geholpen heeft of niet. Je zou toch zeggen dat die game als een zonnetje zou moeten draaien op mijn systeem. Qua frames ook meer dan prima dus idd. Als die stutters er uit zijn ben ik helemaal het mannetje 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:56
Eindelijk gelukt, de KAR98K volledig in goud. Vooral die 10hs kills in 1 life of 20hs kills in 1 round while prone is echt stront vervelend, aangezien ik normaal gesproken gewoon de hele map door ren en mensen quickscope, ipv dom liggen campen..

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

oh trouwens @d_star werkt dit alleen als blijkt dat je werkgeheugen helemaal maxed out is? Want mijn werkgeheugen zit eigenlijk nooit helemaal 100% vol. Dat heb ik ook allemaal al eens gecheckt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d_star
  • Laatst online: 14:34

d_star

Maharadja of the Year :-/

DAMAGE schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:23:
oh trouwens @d_star werkt dit alleen als blijkt dat je werkgeheugen helemaal maxed out is? Want mijn werkgeheugen zit eigenlijk nooit helemaal 100% vol. Dat heb ik ook allemaal al eens gecheckt.
Nee, dit staat daar los van. Ik heb ook 16 Gb en mn ram zit ook nooit vol in BF1 of BFV.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Top, thanks ik ga het eens proberen dan!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13

FPS is het probleem niet. Ik haal altijd wel 180 FPS. Maar de microstuttering in deze game is echt bizar waardoor het aimen gewoon niet smooth aan voelt. Af en toe hangt de game trouwens ook nog. Dan zit je in een vuurgevecht en dan hangt de game gewoon even een halve seconde. Ik speel op DX12.

Ik zou dit nu toch wel eens willen oplossen maar ik heb het idee dat er aan mijn kant niets verkeerd is. Als ik andere games op start dan loopt het gewoon super. Moet je nu bijvoorbeeld eens BF4 gaan opstarten. Wat loopt die game fijn zeg vergeleken met BFV.
Ik speel met een i7 6700K 4.6 GHZ en GTX 1070 op DX11 en nergens last van. Ik had hetzelfde met mijn i5 6600K, fps prima maar de processor trok het niet, deze zat standaard 100% load. Bij mijn i7 6700K zit ik rond de 90% load en dat is een wereld van verschil.

toevoeging: volgens mij wordt dx12 veel in verband gebracht micro stotteren, dit was bij BF1 ook al een probleem. Je zou opnieuw de 2080 drivers kunnen installeren van nvidia. Alle vormen van sync uit in control panel van nvidia. Ingame resolutie met max fps aanpassen.

[ Voor 9% gewijzigd door CHKYBSTRD op 28-02-2019 16:21 ]

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenDJ

Yup. Ook een 6700K @4.6Ghz, met een RTX 2070. Ben al tientallen uren bezig geweest met alle combinaties van drivers/instellingen/resoluties. Heb ook op de forums/EA help gepost maar daar krijg je gewoon alle standaard dingen gelinkt. ISLC (Standby list progje) en ParkControl maakt bij mij niks uit.
Ik draai nu DX12 met FFR off en frame limit op 141 (heb een 144hz scherm), in een borderless. Die frame limit was voor mij heel belangrijk. Dan heb ik de minste microstutter. DX11 is onspeelbaar voor mij. Maar ik heb de hoop opgegeven dat BFV net zo vloeiend als alle andere spellen zal spelen. Het is echt een probleem in de engine.
Probeer eens in een tank te zitten en dan in 3rd person je turret te draaien? Dat gaat waarschijnlijk wel smooth.

[ Voor 3% gewijzigd door RubenDJ op 28-02-2019 16:31 ]

specs

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Heb nog wat gevonden wat ik geprobeerd heb en dat is Ultimate performance powerplan aan zetten in Windows 10. Doe je door dit in te tikken in Windows Powershell:

powercfg -duplicatescheme e9a42b02-d5df-448d-aa00-03f14749eb61

Leek even beter te lopen maar na een tijdje weer stotter ellende.

[ Voor 13% gewijzigd door DAMAGE op 28-02-2019 17:33 ]

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

een update: game loopt na aanpassingen nog steeds hakkelig. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:16:
een update: game loopt na aanpassingen nog steeds hakkelig. Erg jammer.
Heb speciaal een upgrade gedaan voor dit spel, nu een AMD 2700X icm met 1080TI/16 gig, is nog allemaal vers maar het loopt ook niet fijn, heb nog wat kleine tweaks geprobeerd maar heb het even niet zoveel aandacht gegeven, andere beslommeringen.
Maar ondanks dat fps redelijk stabiel loopt merk ik dat het toch niet vloeiend loopt(in constante niet vloeiende gameplay) en af en toe een grote stutter. Vervelend maar heb nog hoop want is nog vers allemaal.
Ga zondag een op een tweede schijf maar het spel eens proberen op windows 7 te installeren.

Ook het richten voelt onaangenaam, net alsof me muis aan een veels te harde kabel zit.

Op me vorige pc heeft het soms veel soepeler gelopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 16:37
Hmm, belooft niet veel goeds voor de komende maanden als ze nu nog niks kunnen / willen zeggen. Vooralsnog dus alleen 1 of 2 nieuwe maps in Griekenland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
paul99 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:53:
[...]

Hmm, belooft niet veel goeds voor de komende maanden als ze nu nog niks kunnen / willen zeggen. Vooralsnog dus alleen 1 of 2 nieuwe maps in Griekenland...
Wat ik begreep 1 map ... Kreta! Ja of 2 verschillende mappen op Kreta natuurlijk, dat kan ook, maasr denk het niet eigenlijk

Deze stond ook op reddit .... lijkt me heel vet als ze zoiets zouden maken
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/hedek2ho6cj21.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door freak-me-baby op 01-03-2019 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:25:
[...]

Heb speciaal een upgrade gedaan voor dit spel, nu een AMD 2700X icm met 1080TI/16 gig, is nog allemaal vers maar het loopt ook niet fijn, heb nog wat kleine tweaks geprobeerd maar heb het even niet zoveel aandacht gegeven, andere beslommeringen.
Maar ondanks dat fps redelijk stabiel loopt merk ik dat het toch niet vloeiend loopt(in constante niet vloeiende gameplay) en af en toe een grote stutter. Vervelend maar heb nog hoop want is nog vers allemaal.
Ga zondag een op een tweede schijf maar het spel eens proberen op windows 7 te installeren.

Ook het richten voelt onaangenaam, net alsof me muis aan een veels te harde kabel zit.

Op me vorige pc heeft het soms veel soepeler gelopen :*)
Ja je zou zeggen dat ook met mijn PC die game nog prima moet lopen. Zo heel lang heb ik deze setup nog niet eens. een RTX2080 of een TI 1080 moet ook dikke prima zijn om het spel fatsoenlijk te laten lopen. Ik heb zelfs nog een hele boel dingen op medium of low gezet, omdat ik een 240hz monitor heb en ik ook daadwerkelijk die frames wil halen. Speelt zo veel fijner. Maar het mag allemaal niet gebeuren in Battlefield V helaas. Ik begin ook steeds meer te geloven dat het niet aan de hardware ligt maar aan de optimalisatie van de game.

Een maatje van mij heeft een i9 9900K en die zegt dat het daar op maar iets beter loopt dan op zijn oude CPU. Hij geeft wel aan dat het smooth loopt. En dat deed het op zijn oude PC ook al. Alleen had hij daar nog af en toe framedrops op. Dat vind ik dan wel raar, want ik merk met een betere PC dan zijn oude PC dat het wel degelijk stotterig verloopt allemaal. Niet 100% van de keren, maar je merkt gewoon dat het bewegen met de muis idd 'hakkerig' verloopt. Net alsof je op 60hz zit te gamen. Zo voelt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
Hebben ze die nieuwe Grand operations met nacht modus en rush er alweer uitgehaald? 😥 Ik vond dat het leukste om te spelen 🙄

Oh laat maar, is nu onderdeel geworden van de andere operations in de rotating map :'(

[ Voor 25% gewijzigd door freak-me-baby op 02-03-2019 15:14 . Reden: Ben er al achter gekomen ;-) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:35
Ik vind het erg jammer dat ze BFV uniform balancen (nee, gaat niet over uniformen) voor alles.

Nu heb je gunplay dat gericht is op console controllers (bijna geen recoil, geen sway on de guns) en leidt dat tot een heel saaie feel op de guns in de PC versie. M+KB vereist toch heel andere balancing wat shooters betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnnygoud
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
freak-me-baby schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 09:06:
Hebben ze die nieuwe Grand operations met nacht modus en rush er alweer uitgehaald? 😥 Ik vond dat het leukste om te spelen 🙄

Oh laat maar, is nu onderdeel geworden van de andere operations in de rotating map :'(
Laten ze maar eens snel wat meer maps uitbrengen, voor de rest vind ik dat ze toch met die tides of war elke week je wel weer opnieuw die game laten spelen.
Je wilt toch het item hebben als beloning van de tides of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Mosquito met de 20mm cannons blijft toch zo lekker om bombers uit de lucht te klappen :) Denk dat je ze nog sneller neer hebt dan met een spitfire. Ook op infi en light armor tikt het lekker door. Enige wat je wel mist is die boordschutter die de stuka wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 20:42

RoyK

Hobby tekenaar

Johnnnygoud schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 21:14:
[...]

Laten ze maar eens snel wat meer maps uitbrengen
Rotterdam at night?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnnygoud
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Die is er toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 20:42

RoyK

Hobby tekenaar

Het was sarcastisch bedoeld richting EA/Dice O-)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Oeh, die Ross MK3 is stiekem toch wel een erg fijne Sniper rifle :D Niet dat ik veel meer raak dan met de Gewehr M95/30, maar toch voelt ie best lekker aan.
Ik ben in ieder geval blij dat ik em heb geunlocked. De komende 2 rewards voor tides of war zijn weer skins of voertuig gerelateerd, dus kan ik weer aan me voorbij laten gaan.

Ik had laatst gezegd dat ik toch wel fan ben van de Sturmgewehr 1-5, het base assault wapen, maar met een 3x scope is hij echt zo inaccuraat als de pest. De gewone nydar 1x scope en dan regelmatig burst/tapfire is vele malen accurater.
Ik moet de StG-44 er nog maar weer eens bij nemen met 3x scope.
Waar ik eerst ook groot fan was van de M1A1 carbine, ben ik erachter gekomen dat heel snel tapfiren niet zo goed voor me werkt. Op de een of andere manier zie ik dan de vijand niet meer goed door het snelle tappen, maar ik kom elke keer toch in de verleiding óm snel te tappen. Kan het me niet afleren. Met de M1A1 heeft dat ook geen zin, want als je "rustig aan" doet, kun je de eerste 2 shots wel raken, maar je hebt nog 2 of 3 shots daarna nodig om de vijand neer te leggen en dan ga ik altijd de mist in.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
die ross rifle is wel lekker idd, maar of die nu echt wat toevoegt qua wapen voor de scout? niet bijzonder veel.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de hoeveelheid spelers die op een dag online zijn in bf5. Heeft iemand een tracker site die iets dergelijks weergeeft? Steam games geven die info vaak wel maar kan voor bf5 weinig vinden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De Ross heeft dan ook een mondingssnelheid van 600m/s waar de Lee-Enfield 500m/s is. Damagemodel is voor zover ik weet identiek. Dus 60 max, 55min damage. De Gewehr 95/30 doet ook 600m/s. De Krag en de K98K zijn 700m/s. De Krag heeft alleen 54 damage ongeacht afstand waar de K98K van 75 naar 60 gaat en de Gewehr 95/30 van 80 naar 60.

Als ik recon speel, dan is het dus met de Gewehr 95/30. Dat blijft zo tot ik ook eindelijk de K98K heb. Dan is het K98K omdat die met gemak de minste bullet drop en lead time zal hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-03-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Alle wapens die tot nu toe extra zijn toegevoegd zijn allemaal iteraties van wapens die we al hadden heb ik het idee. Je mist niks als je ze niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
DaniëlWW2 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:06:
Als ik recon speel, dan is het dus met de Gewehr 95/30. Dat blijft zo tot ik ook eindelijk de K98K heb. Dan is het K98K omdat die met gemak de minste bullet drop en lead time zal hebben.
Ik speel amper scout. Maar als ik het speel dan is het met de zh29 en dan voel ik mezelf al vies overpowered. Twee schoten en het is klaar, en die kunnen absurd snel na elkaar. Ik win er vaker wel dan niet directe vuurgevechten tegen assaults mee. En iedereen die me niet ziet die gaat er aan voor ze om kunnen draaien haha ...

Na een ronde ben ik er dan weer klaar mee en ga ik snel douchen .. bah :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

DaniëlWW2 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:06:
De Ross heeft dan ook een mondingssnelheid van 600m/s waar de Lee-Enfield 500m/s is. Damagemodel is voor zover ik weet identiek. Dus 60 max, 55min damage. De Gewehr 95/30 doet ook 600m/s. De Krag en de K98K zijn 700m/s. De Krag heeft alleen 54 damage ongeacht afstand waar de K98K van 75 naar 60 gaat en de Gewehr 95/30 van 80 naar 60.

Ik speel ook eigenlijk enkel met de Gewehr M95/30, maar wat is een K98K? Ik ken de Kar98 die je bij level 20 krijgt. NVM :) Nog nooit mee gespeeld, dus dan zie je dat ik in COD UO van 100 jaar geleden ben blijven hangen :)

De Ross "voelt" fijner aan dan de Gewehr M95/30, maar met de Gewehr M95 heb ik een hoger satisfaction-gehalte. Geen idee why. Ik kan ook de ZH-29 pakken om binnen 2 shots iemand te killen, maar ik heb zo weinig plezier ervan. Ik vind iemand met zo'n sniperrifle raken (liefst headshot) bevredigender.

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 04-03-2019 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Skybullet schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:33:
[...]

Ik speel amper scout. Maar als ik het speel dan is het met de zh29 en dan voel ik mezelf al vies overpowered. Twee schoten en het is klaar, en die kunnen absurd snel na elkaar. Ik win er vaker wel dan niet directe vuurgevechten tegen assaults mee. En iedereen die me niet ziet die gaat er aan voor ze om kunnen draaien haha ...

Na een ronde ben ik er dan weer klaar mee en ga ik snel douchen .. bah :+
Daar heb ik de Selbslader dan weer voor. :P
Deathchant schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:56:
[...]

Ik speel ook eigenlijk enkel met de Gewehr M95/30, maar wat is een K98K? Ik ken de Kar98 die je bij level 20 krijgt. NVM :) Nog nooit mee gespeeld, dus dan zie je dat ik in COD UO van 100 jaar geleden ben blijven hangen :)

De Ross "voelt" fijner aan dan de Gewehr M95/30, maar met de Gewehr M95 heb ik een hoger satisfaction-gehalte. Geen idee why. Ik kan ook de ZH-29 pakken om binnen 2 shots iemand te killen, maar ik heb zo weinig plezier ervan. Ik vind iemand met zo'n sniperrifle raken (liefst headshot) bevredigender.
Misschien omdat die gewoon flink wat meer damage doet? ;)
RoF doet me echt niks voor een sniper. Als je close range mist ben je toch meestal dood. Veel liever minder bullet drop, minder lead time en meer damage. Had de Ross gisteren unlocked, maar nog niet de kans gehad om het te proberen. Ook niet echt zin omdat ik eigenlijk al weet dat ik de Gewehr 95/30 gewoon zal blijven gebruiken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Patchnotes!

Vehicles
  • Fixed the inconsistency between the length of the visual effect of the Churchill Crocodile tank’s flamethrower when viewing it in third person versus first person.
Weapons, Gadgets, and Specializations
  • Fixed the M1907 SF Recoil Buffer Specialization which was previously not working.
  • he ZK-383 and Selbstlader 1916 no longer have the wrong zoom level with some sights when using the Fast ADS movement Specialization.
  • Tweaked shotgun balance. We found that shotguns were underperforming compared to lose-range SMGs. The changes to damage drop-off and pellet damage listed below make shotguns perform more consistently in close quarters and give them a slightly longer optimal range.
  • Increased damage drop-off start distance for buckshot and slug ammo by 1 m.
  • 12g Automatic and M1897: Increased buckshot maximum pellet damage from 5 to 7.2.
  • M30 Drilling: Increased buckshot maximum pellet damage from 5 to 6.3.
Maps and Modes
  • Practice Range: Fixed a bug where players would get stuck when using the “Redeploy” or “Restart Practice Range” function.
  • Combined Arms: On Hot Pursuit, the correct number of soldiers needed to advance the objective are now spawned.
  • War Stories: Players should no longer run into a freeze on The Last Tiger during the section Reach German Forward Base.
  • Fixed the controller vibration function that wouldn’t properly work on some maps while playing Grand Operations.
UI/HUD/Options/Assignments
  • Fixed the flickering issue that could happen on the squad redeploy screen.
  • All subtitles in the Combined Arms intro are now triggering correctly.
  • Leveling from level 49• to level 50 now properly shows the correct level on the End of Round screen.
  • Further fixes for the End of Round Company Coin counter. This should hopefully show the correct value for all players.
Stability
  • Multiple crash fixes and stability improvements.
PC-Specific Improvements
  • Fixed a crash that could happen when players changed the resolution multiple times in a row while DLSS is enabled.
  • DLSS has been disabled when using DX11 due to stability issues.
Xbox One-Specific Improvements
  • Fixed an issue where shotguns dealt less damage than intended.
PlayStation® 4-Specific Improvements
  • If the player happens to remove the network cable from the console during the map loading screen, they will once again be able to connect to EA Online without having to restart the game.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DAMAGE

https://www.reddit.com/r/...ing_stutters_on_creators/

Voor het stutter en hiccups problemen heb ik dit gevonden, heeft iemand dit al geprobeerd?

Ik moet helaas een vriend inschakelen om dit voor mij uit te proberen want ben te onhandig om dit uit te voeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2019 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:48:
[...]

Misschien omdat die gewoon flink wat meer damage doet? ;)
RoF doet me echt niks voor een sniper. Als je close range mist ben je toch meestal dood. Veel liever minder bullet drop, minder lead time en meer damage. Had de Ross gisteren unlocked, maar nog niet de kans gehad om het te proberen. Ook niet echt zin omdat ik eigenlijk al weet dat ik de Gewehr 95/30 gewoon zal blijven gebruiken. :)
Voor het echt op afstand snipen vond ik de 95/30 ook altijd prettig. Speel nu al een tijdje met de Krag - Jorgensen en die bevalt me ook erg goed.

Als je eenmaal ergens aan gewend bent is dat voor mij belangrijker dan kleine verschillen tussen wapens.

De ross kan me nog niet echt bekoren voor lange afstand. Hier heb ik nog geen perks voor vrijgespeeld maar tot zover is volgensmij de bullet snelheid stuk lager en de drop veel hoger dan bij bijv. de 95/30 en de Krag.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:59:
@DAMAGE

https://www.reddit.com/r/...ing_stutters_on_creators/

Voor het stutter en hiccups problemen heb ik dit gevonden, heeft iemand dit al geprobeerd?

Ik moet helaas een vriend inschakelen om dit voor mij uit te proberen want ben te onhandig om dit uit te voeren.
Heb ik geprobeerd, doet voor mij helemaal niks.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonux1987
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-09 10:50
Ik heb de laatste tijd het probleem als ik bv kies om breakthrough te spelen dat hij mij toch in grand operations steekt, keer op keer.

Ga ik naar advanced search, kan ik breakthrough starten, is de ronde gedaan merk ik dat ik met een grand operations bezig ben...

Iemand die dit probleem nog heeft ? Vrij irritant, was een aantal weken geleden zeker niet zo. Dan was het elke ronde breakthrough...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Help!!!! schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:31:
[...]

Voor het echt op afstand snipen vond ik de 95/30 ook altijd prettig. Speel nu al een tijdje met de Krag - Jorgensen en die bevalt me ook erg goed.

Als je eenmaal ergens aan gewend bent is dat voor mij belangrijker dan kleine verschillen tussen wapens.

De ross kan me nog niet echt bekoren voor lange afstand. Hier heb ik nog geen perks voor vrijgespeeld maar tot zover is volgensmij de bullet snelheid stuk lager en de drop veel hoger dan bij bijv. de 95/30 en de Krag.
Ross en Gewehr 95/30 zijn 600m/s waar de Krag 700m/s is. Voor zover ik weet is DICE ook extreem lui geweest met bullet drag stats waardoor die meestal identiek zijn voor een hele klasse. In principe zouden de Ross en Gewehr 95/30 dus identiek moeten zijn. Ik zou dus lekker bij de 95/30 blijven of de Krag. Die zal in principe beter zijn als je op langere afstand headshots schiet. Minder drop en alsnog OHK. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
^
Toen ik van 95/30 naar KJ ging vond ik de KJ gevoelsmatig wel wat fijner. Hij leek inderdaad sneller te zijn maar misschien verbeeldde ik me dat.

Ik zou de 95/30 weer eens moeten proberen om te zien hoe ik het nu ervaar.

Denk wel dat deze 2 momenteel de beste longe range snipers zijn.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Help!!!! schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:38:
^
Toen ik van 95/30 naar KJ ging vond ik de KJ gevoelsmatig wel wat fijner. Hij leek inderdaad sneller te zijn maar misschien verbeeldde ik me dat.

Ik vind de KJ het fijnste qua sniper maar die reload tijd is wel lang. Hoewel de damage van de m95/30 hoger is raak ik er gevoelsmatig minder mee dan dat ik doe met de Ross rifle. Ik heb nog niet gehad dat ik geen ohk maakte met de Ross als het een headshot was en 2 bodyshots ook een kill, armen en benen niet.
Het is een beetje een verbeterde versie van de allroudner lee enfield maar dan met 5 schoten ipv 10. Ik ben meer benieuwd naar de nieuwe vliegtuigen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Help!!!! schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:38:
^

Statistieken liegen niet. De Krag heeft gewoon minder bullet drop. De K98K heeft dat ook, maar doet meer damage. Daarom wil ik recon eens grinden. Ik wil me K98K ja. :P

En er rolt nu opeens een 700MB patch binnen. Wederom geen flauw idee wat DICE nu weer heeft gedaan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:47:
[...]

Statistieken liegen niet. De Krag heeft gewoon minder bullet drop. De K98K heeft dat ook, maar doet meer damage. Daarom wil ik recon eens grinden. Ik wil me K98K ja. :P

En er rolt nu opeens een 700MB patch binnen. Wederom geen flauw idee wat DICE nu weer heeft gedaan. O-)
700mb? bij mij 14.86 Gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
RBN026 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:54:
[...]

700mb? bij mij 14.86 Gig
EDIT : nu 700 :P foutje van Origin volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Why Dice, why....???

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/db691tK/IMG-1702.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Uh, waar kijken we precies naar? Wat heeft DICE gesloopt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:30:
[...]

Dat het niet oplopend is met een 2 ertussen?

Zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
ik zie ook niks in dat plaatje ? :+ Maar ik speel ook amper voertuigen dus ik kan er overheen kijken.

Ik had net het besef dat ik nog moet gaan opschieten met die tides of war lijn naar level 40 te krijgen. Ik ben nu level 34. Terwijl ik toch bijna alle tides of war challenges mee pak elke week maar tussendoor gewoon niet toe kom aan veel games spelen.

Ik zag dat ik op goede potjes rond de 9000 tides of war xp krijg dus dat worden nog een hele hoop potjes naar level 40 voor 21 maart als het eindigt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Skybullet schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:38:
ik zie ook niks in dat plaatje ? :+ Maar ik speel ook amper voertuigen dus ik kan er overheen kijken.

Ik had net het besef dat ik nog moet gaan opschieten met die tides of war lijn naar level 40 te krijgen. Ik ben nu level 34. Terwijl ik toch bijna alle tides of war challenges mee pak elke week maar tussendoor gewoon niet toe kom aan veel games spelen.

Ik zag dat ik op goede potjes rond de 9000 tides of war xp krijg dus dat worden nog een hele hoop potjes naar level 40 voor 21 maart als het eindigt :X
Eindigt ToW dan op 21-3? Dan moet ik ook nog even gaan grinden ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:47:
[...]

Vroeger had je natuurlijk symthic maar waar haal je nu die statistieken vandaan dan :?

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Help!!!! schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:59:
[...]

Vroeger had je natuurlijk symthic maar waar haal je nu die statistieken vandaan dan :?
De datadump van Symthic voordat ze stopte. Zeker niet perfect, maar beter dan de ingame stats. :P
https://sym.gg/pages/comparison.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:30:
StealthyPeanut schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:34:
Dat het niet oplopend is met een 2 ertussen?

Zou het niet weten.
Maximale ammo is 200! voor de Bofors en 40!! voor case rounds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
Only ONE NEW MAP Coming To GREECE LOCATION

:/

Volgens een vid van Westie, volgens mij heeft die altijd wel betrouwbare info

bron: YouTube: Only ONE NEW MAP Coming To GREECE LOCATION... Battlefield 5

[ Voor 34% gewijzigd door freak-me-baby op 05-03-2019 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@RBN026 Als er een nieuwe update is, gaat origin eerst altijd "preloaden" om de download voor te bereiden. Dit kan vaak tot de 20Gig oplopen ja. Na dit preloaden, wat overigens vaak een minuut of 5 kan duren, begint ie pas écht te downloaden en dan is het vaak maar iets van 4 gig. Of in dit geval maar 700mb.

Ik vind snipen in BF5 er lastig, ook qua inschatten van de afstanden. Als je Stodeh kijkt bijvoorbeeld, die schiet op Aerodome vanaf A naar B iemand met een headshot neer met zijn crosshair ook echt precies óp 't hoofd gemikt (Gewehr m95/30), terwijl mijn logica zou zeggen om iets erboven te mikken vanwege een grotere afstand (>100m bijvoorbeeld) omdat de zeroing distance van de scope gewoon op 60m ingesteld staat.

Hem lukt 't elke keer om dat juist in te schatten. Mij nooit :P
Maakt niet uit of ik de Kar98/Krag-Jørgensen pak of de lower-speed Lee Enfield of Gewehr M95/30.

@DaniëlWW2 Overigens zie ik dat de Kar98k een low-drag-rounds spec heeft die de andere niet hebben. Begrijp ik dan nou goed dat deze zonder de spec toch op 700m/s zit en wanneer je die spec erop zet dat je dan nóg minder bulletdrop hebt? Kogel snelheid en minder bulletdrop lijkt me een 1 op 1 relatie. Dus waarom 't dan niet high velocity bullets noemen zoals bij elk ander wapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

DrumandBass schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:01:
[...]

[...]

Maximale ammo is 200! voor de Bofors en 40!! voor case rounds...
Ik neem aan dat het hier om de Valentine AA gaat. Dus wat waren de waarden want ik heb er eigenlijk nauwelijks mee gespeeld. :>

Maar dit zijn de volledige patchnotes. Uiteraard incorrect want ik ben er al achter dat je company customisation screen eindelijk niet meer half zwart is en je nu kan zien wat je selecteert. Duurde ook maar een paar maanden. :P
Vehicles

• Fixed the inconsistency between the length of the visual effect of the Churchill Crocodile tank’s flamethrower when viewing it in third person versus first person.
Weapons, Gadgets, and Specializations

• Fixed the M1907 SF Recoil Buffer Specialization which was previously not working.

• The ZK-383 and Selbstlader 1916 no longer have the wrong zoom level with some sights when using the Fast ADS movement Specialization.

• Tweaked shotgun balance. We found that shotguns were underperforming compared to close-range SMGs. The changes to damage drop-off and pellet damage listed below make shotguns perform more consistently in close quarters and give them a slightly longer optimal range.

o Increased damage drop-off start distance for buckshot and slug ammo by 1 m.

o 12g Automatic and M1897: Increased buckshot maximum pellet damage from 5 to 7.2.

o M30 Drilling: Increased buckshot maximum pellet damage from 5 to 6.3.
Maps and Modes

• Practice Range: Fixed a bug where players would get stuck when using the “Redeploy” or“Restart Practice Range” function.

• Combined Arms: On Hot Pursuit, the correct Number of soldiers needed to advance the objective are now spawned.

• War Stories: Players should no longer run into a freeze on The Last Tiger during the section Reach German Forward Base.

• Fixed the controller vibration function that wouldn’t properly work on some maps while playing Grand Operations.
UI/HUD/Options/Assignments

• Fixed the flickering issue that could happen on the squad redeploy screen.

• All subtitles in the Combined Arms intro are now triggering correctly.

• Leveling from level 49 to level 50 now properly shows the correct level on the End of Round screen.

• Further fixes for the End of Round Company Coin counter. This should hopefully show the correct value for all players.
Stability

• Multiple crash fixes and stability improvements.
PC-Specific Improvements

• Fixed a crash that could happen when players changed the resolution multiple times in a row while DLSS is enabled.

• DLSS has been disabled when using DX11 due to stability issues.
Xbox One-Specific Improvements

PlayStation® 4-Specific Improvements

• If the player happens to remove the network cable from the console during the map loading screen, they will once again be able to connect to EA Online without having to restart the game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
freak-me-baby schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:13:
Only ONE NEW MAP Coming To GREECE LOCATION

:/

Volgens een vid van Westie, volgens mij heeft die altijd wel betrouwbare info

bron: YouTube: Only ONE NEW MAP Coming To GREECE LOCATION... Battlefield 5
Dit was al maanden bekend. Niks nieuws onder de zon dus!

Als het een kwalitatief hoogstaande map is (zal wel niet), is het voor mij geen probleem. Ik ben nog niet uitgekeken op de huidige mappen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
StealthyPeanut schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:17:
[...]

Dit was al maanden bekend. Niks nieuws onder de zon dus!

Als het een kwalitatief hoogstaande map is (zal wel niet), is het voor mij geen probleem. Ik ben nog niet uitgekeken op de huidige mappen :).
Ow...serieus?IK d8 dat het enkel bekent was dat het Griekenland betrof en later werd verteld dat het op Kreta zou plaatsvinden, maar de hoeveelheid mappen waren toch nog niet bekent?

k ben ook nog niet uitgekeken op de huidige mappen, k heb "gelukkig" niet zo veel tijd om te spelen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door freak-me-baby op 05-03-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:16:
Ik neem aan dat het hier om de Valentine AA gaat. Dus wat waren de waarden want ik heb er eigenlijk nauwelijks mee gespeeld. :>
Standaard 200 en 40 dus, maar je kunt nog altijd oneindig herladen bij supply points... Heb het al tig keer gemeld blijkbaar niet boeiend. Dus mocht je een Valentine tegen komen op een Inf map ga er maar vanuit dat ie oneindig veel shotgun rounds heeft 1 shot 1 kill :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
freak-me-baby schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:19:
[...]

Ow...serieus?IK d8 dat het enkel bekent was dat het Griekenland betrof en later werd verteld dat het op Kreta zou plaatsvinden, maar de hoeveelheid mappen waren toch nog niet bekent?

k ben ook nog niet uitgekeken op de huidige mappen, k heb "gelukkig" niet zo veel tijd om te spelen ;)
Niet algemeen als in: groots nieuws. Maar in eerdere tweets is er gesproken over 1 map. Ik had ook nooit op 2 maps gerekend trouwens, net als met Panzerstorm.
Pagina: 1 ... 75 ... 92 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V