(plaatje gejat van iemand anders, niet mijn voortgang)
Dat was weer een mooie week met ToW challenges DICE. Super netjes ook dat jullie het tweede deel van de boom ook af laten hangen van een team prestatie, namelijk een overwinning in frontlines.
Ik heb vier avonden besteed aan het halen van deze challenges. Filmpje van JackFrags deed me namelijk wel vermoeden dat dit een MMG was die de moeite waard zou zijn.
Vier avonden met een paar matige frontlines matches waarbij je als team alleen maar achteruit wordt gedrukt..
Ik heb veel matches gehad waarbij je een eeuwige stalemate uitvecht op de middelste objective, met soms een tijdelijke uitwaaier naar de 'gimme' objective van een van de teams.. De definitie van een meatgrinder.
Er waren ook een paar frontlines matches waarbij we als team achteruit worden gedrukt, de moed toch weer terug vonden en het vijandelijke team uiteindelijk helemaal wegspelen en de match winnen.. Dit waren epische matches, helaas vonden ze plaats voordat ik bij dat deel van de ToW challenge boom was.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heb genoten van het feit dat deze afgelopen week frontlines in het zonnetje stond. By far mijn favo game mode van de laatste twee Battlefields. Er is alleen een probleem met de huidige opzet van dit speltype in BFV: de timer wordt gereset na het cappen van een objective, of wanneer het team dat de objectives moet opblazen door de tickets heen is. Met als gevolg dat het soms knetterlange potten zijn, waarbij het soms pas op het eind duidelijk is of je gaat winnen/verliezen en het dus best kan zijn dat je een uur bezig bent en uiteindelijk nog steeds verliest. Jammer de bammer dan.
Gisteravond speelde ik drie frontline matches: we verloren een match op Fjell vrij onverwacht nadat we B hadden gecapped maar daarna als team niet op zaten te letten, op Devastation werden we kansloos weg gespeeld, op Twisted Steel wisten we na wat strubbelingen in het begin het andere team helemaal terug te drukken tot hun drie op te blazen objectives voorbij de brug. We wisten alleen niet de laatste objective te armen en op te blazen, telkens waren we na een poging of twee door onze tickets heen en moesten we weer naar de laatste objective toe om die te cappen. Toegegeven, het was een leuke match (M1A1 Carbine

), maar die duurde _LANG_! Uiteindelijk moest ik opgeven en heb ik de match verlaten en mn pc uitgezet..
Vind ik het heel erg dat ik die challenge niet gehaald heb? Nope, in tegenstelling tot vooral de redditors die dit spel spelen, kan ik het wel relativeren. Het is maar een challenge, het is maar een spel. Ik koop die M1922 Darne wel in de Armory.
Wat ik wel jammer vind, is dat DICE een persoonlijke prestatie (het vrijspelen van die M1922 Darne) afsluit achter een team prestatie (frontlines match winnen). Ik heb met een aantal spelers gechat de afgelopen avonden in BFV, wat bleek: sommige mensen waren al dagen bezig voor een frontlines win. Toen we een keer wonnen op Hamada, stroomde de chat vol met berichtjes van mensen die (schijnbaar in extase) vertelden dat ze eindelijk een match hadden gewonnen en dus verder konden in de ToW challenge boom. Gekkenhuis.
Ik zou veel liever hebben dat DICE de ToW challenges zo op zet dat het gaat om individuele prestaties. Cap drie objectives in welk speltype dan ook, rijg vijf enemies aan je bajonet, rij iemand met een tank plat. Dat soort dingen. Dan koppel je individuele prestaties aan het halen van een persoonlijke beloning. Da's een stuk eerlijker dan het vinden van een capabel team waarmee je de RNG lotto hebt gewonnen en waarmee je een match kan winnen.
Overigens viel bovenstaande me ook al op bij het vrijspelen van de ZK-383 en de MAS-44, maar daar was de focus meer op Squad Conquest. Daar kan je veel meer potjes van op een avond spelen en daar wordt de challenge ook meer haalbaar van.
Maargoed, wie weet zie ik het wel helemaal verkeerd en vinden jullie de challenges wel redelijk?
Disclaimer: ik vind BFV nog steeds een tof spel, ook al kom je dit soort gekke dingen wel eens tegen. Bovenstaande is ook helemaal niet bedoeld om te haten, maar meer om eens een inhoudelijke discussie te hebben met jullie :-)
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits