Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ManiacsHouse
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 15:20

ManiacsHouse

Scheisse!

hottentot schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:39:
[...]

Die Challenge is pas vanaf donderdag dacht ik. We zitten nog maar aan de 2e, die met de Mas44.
Okay. Maar waar vind ik dat? :S

• d_star
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14-02 14:18

d_star

Maharadja of the Year :-/

Mooi spel hoor, BFV, maar soms heb je van die frustrerende avonden..

Na een uur lang Squad Conquest gespeeld te hebben waarbij:
1) We elk potje compleet overlopen werden dankzij EN een aantal spelers die AFK waren in ons team EN het feit dat verschillende clans blijkbaar gisteravond de tryhard broek weer eens aan hadden getrokken;
2) Geen squad leader wilde helpen met supply cannisters droppen zodat ik die #^$%@%@ challenge haal (serieus, ik zit op 3 / 10 van die k*tdingen);
3) Ikzelf ten einde raad maar squad leader werd en toen ik die supply cannister wilde neergooien ik alleen maar grafische glitches kreeg toen ik wilde aimen door de verrekijker (het halve level verdween opeens).

Ben ten einde raad uiteindelijk maar Conquest gaan spelen. Meer spelers, meer kans op supply cannisters, toch? Nee nee, helemaal niet. Ik zie ze van het hele team neervallen op Panzerstorm (toffe map nu, trouwens), maar van mijn eigen squad leader komen ze niet af..

Vanavond maar weer eens proberen. Nog iemand die me evt wil helpen door Squad leader te zijn en die dingen te droppen? Voeg me aub toe, Dennissimo1.

Daarnaast nog een aantal andere observaties na de patch van gisteren:
- Soms respawn ik en dan heb de menu cursor in beeld, ik kan mn soldier niet bewegen..Even op ESC drukken en weer op ESC en je kan weer verder
- Ik werd gisteren gerevived en opeens kon ik niet meer door mn 3x scope kijken die ik op mn Gewehr 43 had gemonteerd. Gelukkig ff switchen van wapens en toen ging dat ook alweer beter.
- Er is nog steeds een glitch waarbij je de rode outline van een vijand uit je killcam vastgebrand ziet op je beeldscherm. Schijnt een AMD dingetje te zijn. Even alt tabben uit het spel, weer er in en je hebt nergens meer last van.
- Klapjosti's die PIATs / Frag Grenade launchers gebruiken als hun primary, hoe hard hebben je ouders je op je hoofd laten vallen toen je een baby was?
- Hetzelfde over die aarswormen die het leuk vinden om met een Wirbelwind of andere AA tank een infantry map onveilig te maken. Ik heb gisteren zowat PTSD opgelopen toen ik achter een rots aan het schuilen was en zo'n stuk verdriet besloot om eerstgenoemde rots 20 seconden lang te bestoken met AA vuur. Boodschap aan al die vleeszakken die dat doen: can you not, plz? -O-
ManiacsHouse schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:28:
[...]

Okay. Maar waar vind ik dat? :S
Als je BFV opstart zie je vanzelf een menu tile genaamd Tides of War, klik daar op en vanaf daar kan je zelf de challenges volgen (je kan evt met de pijltjes nog door de challenges van de komende weken heen spitten, kijken of er iets voor je tussen zit)

d_star wijzigde deze reactie 30-01-2019 08:44 (8%)

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• SouLLeSSportal
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12:00
Vrijwel alles heeft weinig met de patch te maken maar meer met de matige design van maps en balance/invulling van die maps. Aerodrome moet gewoon infi only zijn imho, of de tanks moeten voor beide kanten spawnen, of iets van pak40's etc. Tankwhores blijf je houden, dat die dingen nu wel iets beter zijn vs vliegtuigen scheelt al heel wat, je kunt nu weer spitfires neerhalen (helaas zijn stuka's nu near indestructible doordat ze daar weer wat kapot hebben gemaakt qua damage of health oid. maar goed)
Voor die challenge gewoon zelf squad leader zijn of met lui van discord of vrienden spelen. ez pz. breakthrough is imho beste mode om wat langer te spelen en dus veel van die dingen te droppen met redelijk snel verkrijgen van punten, zonder dat je op een minimapje zit waar je constant aangevallen wordt. Het maakt wat dat betreft dan toch ook niet uit waar die dropt, ik richt gewoon naar de grond, verrekijkertje er bij inzoomen, klik en weer door. :>
top tip is niet vertrouwen op je team, hoogstens je squad als je weet wie met je speelt, anders is het nog steeds russische roulette of je wel revived wordt als die sniper 2 m naast je staat of niet.

gamepc Nick Battlelog: ACEpr0faker Steam: pr0faker Twitch

• Kepro
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17:52
Snappie88 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:26:
Ik geloof dat ik deze guide heb gevolgd. Had eerst ook alles op Ultra staan maar je ziet simpelweg minder snel je tegenstanders welke opgaan in de omgeving.

Vraagje voor de vliegeniers: welke input gebruiken jullie om te vliegen? Heeft iedereen een joystick thuis staan, en ben ik de enige die met keyboard vliegt? Merk dat ik in de lucht het nog wel eens afleg tegen de ace piloten, en heb het gevoel dat dit ook komt omdat ze sneller kunnen draaien.
Speel geen BF5 maar ik was een jet whore in. BF2, BF3 en BF4.

Space bar is up. Alt is down. Geen idee of er speed control in BF5 zit maar anders W en S voor gas en rem en A en D voor de roll. Muis spreekt voor zich.

Twitch kanaal Kepro_ - WoT Statistieken

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
Sja grenade launcher/rocket launcher/ bazooka geef het een naam VS infanterie is al zo oud als battlefield zelf. En ik doe het zelf ook heel veel, waarom zou ik het niet doen ? Op een voertuig map heb ik panzerfaust en dynamiet en op een meer inf map heb ik piat en grenade launcher. Mijn laatste potje gisterenavond was op rotterdam en toch wel 20-30% van mijn kills waren explosives. Als ik iemand in een raam of een gang of huisje zie dan gaat er een granaat of noobtube of piat in voor ik zelf volg en dan zijn ze vaak al over de helft beschadigd en win ik makkelijk het vuurgevecht of ze gaan al instant dood. Werkt prima 👌

En dat een tank je vast pint achter een steen lijkt me logisch. Als je geen backup hebt of rook of anti vehicle mogelijkheden dan zou je die engagement ook moeten verliezen vs armour in mijn optiek.

Intel i7 9700k ,Gigabyte Z390 aorus pro wifi, Corsair Vengeance RGB 16GB DDR4 3200 mHz | MSI 1070 TI GTX GAMING, Samsung 970 evo 1Tb, Samsung 860 evo 1Tb, Fractal Design Meshify C dark TG, Corsair RM650x , Be Quiet Dark Rock 4, Corsair LL 140/120 fans

• d_star

d_star

Skybullet schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:02:
Sja grenade launcher/rocket launcher/ bazooka geef het een naam VS infanterie is al zo oud als battlefield zelf. En ik doe het zelf ook heel veel, waarom zou ik het niet doen ? Op een voertuig map heb ik panzerfaust en dynamiet en op een meer inf map heb ik piat en grenade launcher. Mijn laatste potje gisterenavond was op rotterdam en toch wel 20-30% van mijn kills waren explosives. Als ik iemand in een raam of een gang of huisje zie dan gaat er een granaat of noobtube of piat in voor ik zelf volg en dan zijn ze vaak al over de helft beschadigd en win ik makkelijk het vuurgevecht of ze gaan al instant dood. Werkt prima 👌

En dat een tank je vast pint achter een steen lijkt me logisch. Als je geen backup hebt of rook of anti vehicle mogelijkheden dan zou je die engagement ook moeten verliezen vs armour in mijn optiek.
Ik had het meer over point blank je grenade launcher / PIAT schieten, ze gebruiken het meer als een soort shotgun dan. Overigens soms nog wel eens met hilarisch gevolg dat de afschietende partij ook zichzelf opblaast, maar dat terzijde. En eensch, dit is zo oud als BF zelf (M320 smoke launcher anyone?). Irritante is alleen dat je er bijv als medic weinig tegen kan doen.

Explosives gebruiken om een gangetje / huisje / verdieping te verzwakken lijkt me meer dan logisch, dat bedoel ik ook niet. Misschien dat het ook meer speelt in de kleinere modii.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• Stronkie
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:02

Stronkie

Where wind is Trouble

pfft niet zo zeuren. All is allowed in love and warfare :)

If you don't like it , don't play it
If you cannot stand the heat , stay out of the kitchen.

Hahaha.

Zoals hierboven al gezegd. Grenade spam , rocket op poppetjes , is al zo oud als BF1942.
Ja het is irritant dat je omver geblazen word door een explosief.

Ik erger me meer aan de Recon Campers. Als ik squadleader ben , boot ik ook gelijk alle recon /. pilots. Als ze vragen waarom. Simple. Invantry Squad only. Geen flyboys , geen recon in mijn squad.

• immetjes
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 08:58

immetjes

HIER is Perry

Stronkie schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:29:
[...]

Ik erger me meer aan de Recon Campers. Als ik squadleader ben , boot ik ook gelijk alle recon /. pilots. Als ze vragen waarom. Simple. Invantry Squad only. Geen flyboys , geen recon in mijn squad.
Goed idee, en de squad leden die weigeren te reviven, die zou ik ook moeten kicken.

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Haha , ja zoiets. Maar goed zelf speel ik ook wel eens recon , maar meer voor de assignments. Probeer dan wel met het team mee te spelen. Maar nee de recon class idd is niet mijn fav.

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18:10
Ben je altijd in 1x dood als je door een bolt-action rifle geraakt wordt? Zoals die Jorgenson of de K98? Ik dacht dat het alleen met headshots zo was? Ik heb het gevoel dat ik in 75% van de gevallen met full health in één keer door die dingen doodgeschoten wordt...

Pyramiden wijzigde deze reactie 30-01-2019 14:04 (43%)

• d_star

d_star

Pyramiden schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:02:
Ben je altijd in 1x dood als je door een bolt-action rifle geraakt wordt? Zoals die Jorgenson of de K98? Ik dacht dat het alleen met headshots zo was? Ik heb het gevoel dat ik in 75% van de gevallen met full health in één keer door die dingen doodgeschoten wordt...
Je kan alleen in 1x dood gaan door een sniper rifle schot als het een headshot betreft. Anders is het een body shot die rond de 55 damage doet, volgens mij.

Lijkt erop dat je wat bugs ervaart mbt damage feedback? Fixes voor die bugs komen volgens mij pas volgende patch.

• retchet4
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 15-02 10:06
Ben altijd sniper, maak veel kills en neem hier en daar al eens een vlagje over. Ben ik nu een slechte recon?

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16:37
retchet4 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:43:
Ben altijd sniper, maak veel kills en neem hier en daar al eens een vlagje over. Ben ik nu een slechte recon?
Don't hate the player, hate the game....

Een sniper 500m verderop die mensen met headshots neerlegt, heeft best wat serieuze skill maar hoort gewoon niet thuis in een objective-based teamgame.

Dus DICE moet hier gewoon met een oplossing voor komen.

Gamert in hart en nieren! BF5 stats (and improving): [GoT] Loondijke

• immetjes
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 08:58

immetjes

HIER is Perry

Loondijke schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:47:
[...]

Een sniper 500m verderop die mensen met headshots neerlegt, heeft best wat skill maar hoort gewoon niet thuis in een objective-based teamgame.

Dat dus. Niets is zo ergerlijk als iemand op de rand van de map die niets capped, ammo dropped, spot of revived en die alleen maar aan het sniperen is.....O wacht er is iets nog ergerlijkers.....in de RED zone aan het sniperen is.

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16:20

Shabbaman

Got love?

SouLLeSSportal schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:19:
Aerodrome moet gewoon infi only zijn imho, of de tanks moeten voor beide kanten spawnen, of iets van pak40's etc.
Je kan al vrij snel een PAK-wagen bestellen voor circa 10k squad points, maar helaas bewaart iedereen de punten voor een v1 die komt op een moment dat het er niet meer toe doet. PAK-wagen is fijn, maar helaas wel van papier.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• huibert_d
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15-02 16:06
Je vergeet, en een squad spawn point creeërt op een voor het objective niet strategisch punt.

Ben blij dat ik niet de enige ben :X

• marapuru
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16-02 13:42
Kanarie schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:13:
[...]

Vliegen met de muis, en pitch up binden aan spatiebalk. Dan kun je moeiteloos maximaal scherpe bochten maken.
Fijne tip van die spatiebalk. Meestal switch ik naar arrow-down als ik een scherpe bocht moet maken. Maar spatiebalk klinkt als een goed alternatief.

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Cynische geschiedenisnerd

Nou gisteren heeft DICE de bipod "gefixed". Echt gefixed niet, maar het is wel een stuk beter. Vandaan heb ik dan eindelijk eens het wapen unlocked dat hier gebruik van moet maken.

MG-42 is lief. *;

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

DaniëlWW2 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:04:
Nou gisteren heeft DICE de bipod "gefixed". Echt gefixed niet, maar het is wel een stuk beter. Vandaan heb ik dan eindelijk eens het wapen unlocked dat hier gebruik van moet maken.

MG-42 is lief. *;
Als ik een tip mag geven, ga éérst voor de extended mag als upgrade en laat je niet verleiden om eerst voor die 1200 rpm te gaan. Daarmee duurt het unlocken van alle specializations veels te lang want je bent meer aan het herladen dan aan t schieten, veeeeeel meer. :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:13:
[...]

Als ik een tip mag geven, ga éérst voor de extended mag als upgrade en laat je niet verleiden om eerst voor die 1200 rpm te gaan. Daarmee duurt het unlocken van alle specializations veels te lang want je bent meer aan het herladen dan aan t schieten, veeeeeel meer. :)
Ik heb mijn upgrades al en ik kwam heel snel tot die conclusie. ;)
20 kogels per seconde is leuk, maar na 2,5sec is de boel op. Dat werkt gewoon niet. Wat wel werkt zijn 250 kogels sprayen vanaf een positie in een tweede lijn. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

DaniëlWW2 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:35:
[...]
Ik heb mijn upgrades al en ik kwam heel snel tot die conclusie. ;)
20 kogels per seconde is leuk, maar na 2,5sec is de boel op. Dat werkt gewoon niet. Wat wel werkt zijn 250 kogels sprayen vanaf een positie in een tweede lijn. :+
Haha nice, zo slim was ik niet. Dat was wel ff ploegen. :)

Ik ga altijd zo slecht/dom spelen met die gun, maar het is zo grappig en bevredigend om met lange salvo's terug te schieten met de supression perk. :D

• DAMAGE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:48

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Skybullet schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:02:

Er zit wel een verschil tussen of je het een keertje doet dan dat je het ding gaat mainen he. Ik zat laatst in een server waar een kerel 65 om 5 ging door enkel de rifle grenade en de piat te gebruiken. Het is gewoon heel lame, makkelijk kills farmen. En het vervelende is dat je ook niet wilt dat DICE die dingen kapot gaat nerfen op infantry. Want zoals gezegd; als het moet zal ik het ook wel eens gebruiken. En dan wil je wel dat je de enemy killed. Maar gasten die zoiets mainen zijn gewoon irritant. En ja; het hoort bij de game. Helaas.

Daarom hoop ik ook op RSP, rental servers. Dan kun je zelf een server op zetten en deze wapens bannen. Wij hadden met Battlefield 4 de BuG Top Infantry server waar wij ESL regels op hadden toegepast. Het was de server waar ook alle ESL pro's in speelden. Ik mis die tijd nog steeds. Skill level was daar vaak enorm hoog. Ik speel liever zulke potjes. Dan boeit het ook nie meer zo veel wat iemand in een andere server met een piat en een rifle grenade doet, toch? :+

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | MSI RTX 2080 Ventus OC | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:56:
[...]

Haha nice, zo slim was ik niet. Dat was wel ff ploegen. :)

Ik ga altijd zo slecht/dom spelen met die gun, maar het is zo grappig en bevredigend om met lange salvo's terug te schieten met de supression perk. :D
Ik ga juist extreem tactisch spelen met MMG's. Ik verander gewoon weer in een tweede lijn lurker, dek zoveel mogelijke lijnen af zodat de kansloze "lampjes" in de verte weinig kans hebben en knal werkelijk iedereen af die stom genoeg is om zich voor mijn loop te begeven. >:)

Ook speel ik juist zeer agressief als het kan. Wie verwacht er nu om een MG-34/42 om de hoek? })
Ik merk wel dat de MG-42 minder is als het gaat om "lampjes" verwijderen. De MG-34 is daar namelijk verrassend goed in. :P

En ik heb weer een nieuwe bug ontdekt hoor. Probeer een squad te joinen en DICE gooit me vervolgens de server uit. Nu twee keer achter elkaar in twee verschillende servers. Sorry hoor dat ik probeer om enige basale samenwerking aan te gaan hoor. :') :P

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 30-01-2019 20:31 (20%)

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 17:37
Zit er nog veel verschil in de kwaliteit van de startwapens en degene die je later unlockt? Ik ben helaas nog niet zo ver in de game, vraag me af of dit (merkbaar) nadeel geeft ten opzichte van iemand die alles unlocked heeft.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

DaniëlWW2 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:46:
Ook speel ik juist zeer agressief als het kan. Wie verwacht er nu om een MG-34/42 om de hoek? })
Euh... iedereen?
NoepZor schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:10:
Zit er nog veel verschil in de kwaliteit van de startwapens en degene die je later unlockt? Ik ben helaas nog niet zo ver in de game, vraag me af of dit (merkbaar) nadeel geeft ten opzichte van iemand die alles unlocked heeft.
Startwapens zijn best aardig, vooral omdat je met vier specializations begint. Je wordt niet ineens een godheid als je een ander wapen hebt ofzo. Wat wel kan is dat sommige wapens beter bij je speelstijl passen vwb recoil bla bla bla.

Shabbaman wijzigde deze reactie 30-01-2019 22:14 (55%)

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:26
Dat valt eigenlijk best wel mee. Je krijgt in princiepe een solide alrounder in elke klasse. De wapens die je unlocked zijn meer extremer in stats, zoals hogere fire rate en gekke recoil, of het tegenovergestelde trager en bijna laser accuracy. Je hebt maar 4 levels van een wapen nodig om de wapen zijn skill tree in te vullen, speel je dus met een verse gun dan willen ze nog wel eens zwak aanvoelen.

Mijn YouTube

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dus ik ging eens in een Tiger zitten. Normaal gesproken pak ik altijd de Pv IV, maar ik wou eindelijk eens alle unlocks voor de Tiger behalen. Nou, dat ging wel lekker. Was Breakthrough op Rotterdam. Tja, de game duurde ongeveer 17 minuten en het waren maar 44 kills met de Tiger. Zo veel doelen, zo weinig munitie. >:)

Uiteindelijk ging ik de eerste keer dood omdat ik na een aantal keer munitie helemaal aanvullen, niks meer had, geen health en omdat de map was verschoven kon ik niet terecht bij een resupply punt. Toen meteen Tiger nummer twee kunnen pakken en veder gegaan met de slachtpartij. :D

• DrumandBass
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16-02 21:07

DrumandBass

Less is more!

Pfff wie dat squad gedoe ooit heeft bedacht bij DICE mag van mij op vakantie... Wat een verschrikkelijke slechte gamemode. Zodra er 1-2 mensen wegvallen door rage quit of iets dergelijks is het over...
Waarom niet meer maps met meer voertuigen?!?! Iedereen zit altijd met een tent in de broek te kijken naar release trailers van epische battles met bergen tanks en in de game heb je er een paar en zit iedereen weer hyper te CQen..
Einde rant O-)

Dit is tot nu toe de BF waar ik het minst plezier aan beleef en dat vanaf 1942... :/

• kevz
DrumandBass schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:26:
Pfff wie dat squad gedoe ooit heeft bedacht bij DICE mag van mij op vakantie... Wat een verschrikkelijke slechte gamemode. Zodra er 1-2 mensen wegvallen door rage quit of iets dergelijks is het over...
Waarom niet meer maps met meer voertuigen?!?! Iedereen zit altijd met een tent in de broek te kijken naar release trailers van epische battles met bergen tanks en in de game heb je er een paar en zit iedereen weer hyper te CQen..
Einde rant O-)

Dit is tot nu toe de BF waar ik het minst plezier aan beleef en dat vanaf 1942... :/
Ik vind Squad Conquest één van of niet de beste gamemode waarin je echt tactisch moet spelen met je squad, zoals DICE dat bedoeld heeft. Het probleem zit hem in het werkelijk slechte matchmaking systeem, en dat servers niet fatsoenlijk gevuld worden zodra er iemand weg valt. Ook zit er geen shuffle in, dus als 1 team 2x4 man heeft die heel sterk zijn en niemand van hun gaat weg, dan blijft die server permanent ongebalanceerd geloof ik.
tldr; Squad Conquest is best wel cool, het matchmaking systeem is erg slecht.

disclaimer; Ik ben wel fan van infantry gameplay, dus wellicht vinden de oldschool Battlefield spelers het helemaal niks ;)

edit; Ik las ergens op reddit dat er veel meer klachten waren over het matchmaking systeem, en dat een DICE official het had doorgegeven aan het team. Of ze er wat mee gaan doen binnen en redelijk timeframe blijft natuurlijk de vraag.

kevz wijzigde deze reactie 30-01-2019 23:43 (13%)

Mijn YouTube

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik ben ook old skool battlefield speler en ik vind het denk ik de beste gamemode uit de game. Je moet het gewoon met een premade squad spelen dat scheelt al een boel. Zou helemaal tof zijn als je een squad kunt maken van 8 man en dan een server kunt joinen zodat je daar opgesplitst wordt in twee teams. Dan kun je daar denk ik best wat van maken qua competitive gamen.

Van mij mogen ze daar een aparte playlist voor maken en dan de tanks etc er nog uit halen ook. Lekker infantry knallen.
kevz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:26:
[...]

Ik vind Squad Conquest één van of niet de beste gamemode waarin je echt tactisch moet spelen met je squad, zoals DICE dat bedoeld heeft. Het probleem zit hem in het werkelijk slechte matchmaking systeem, en dat servers niet fatsoenlijk gevuld worden zodra er iemand weg valt. Ook zit er geen shuffle in, dus als 1 team 2x4 man heeft die heel sterk zijn en niemand van hun gaat weg, dan blijft die server permanent ongebalanceerd geloof ik.

disclaimer; Ik ben wel fan van infantry gameplay, dus wellicht vinden de oldschool Battlefield spelers het helemaal niks ;)

edit; Ik las ergens op reddit dat er veel meer klachten waren over het matchmaking systeem, en dat een DICE official het had doorgegeven aan het team. Of ze er wat mee gaan doen binnen en redelijk timeframe blijft natuurlijk de vraag.

DAMAGE wijzigde deze reactie 30-01-2019 23:49 (4%)

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | MSI RTX 2080 Ventus OC | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

Ja, er zit een enorm verschil in. De start wapens zijn redelijk allround maar blinken nergens in uit, latere wapens kunnen je in de juiste omstandigheden echt een flink voordeel geven.
Dat betekent helaas flink grinden.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

start wapen van de Assault is in mijn optiek gelijk ook de beste gun. Dat scheelt dan weer!

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16-02 21:35

XanderDrake

Genetics is the key

kevz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:26:
Ik beaam dit volledig. Als iedereen in het spel zit is het heerlijk; snel punten pakken, strategisch plannen, spannend of jij de vijand eerst spot of juist andersom, geen total chaos zoals bij andere game modes. Ook zijn de potjes korter dus kan je er meer spelen.

ALLEEN als niet iedereen er in zit, en slechts één persoon stopt, dan heb je inderdaadal te weinig medespelers. En de matchmaking zorgt daarvoor, regelmatig sta ik met mn vrienden ( lvl 30 en lager) tegenover acht lvl 50's. Dan is de lol snel voorbij, mijn tijd is kostbaar en dus abandon ship :/

Verder ben ik tevreden met de nieuwe aanpassingen aan het spel. Nieuwe tank, soepelere gameplay, join your friends.
Wij vinden het een vet spel uiteindelijk :) al de negativiteit en gezeik over de visibility, over dat er vrouwen in zitten en de TTD verstommen door het spel gewoon simpelweg te spelen.

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Dan zal het wel aan mij liggen :+ Maar voor mijn gevoel worden er iedere keer concessie gedaan om deze game bij een groter publiek naar binnen te krijgen. Logisch want uiteindelijk meer $$$ maar na mijn idee is deze BF niet meer dan een persiflage van wat het had moeten zijn.
Ik heb nu meer plezier in BF1 Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen... TorqueDnB is geen fan van infantry of 360 no-scopes

DrumandBass wijzigde deze reactie 31-01-2019 08:47 (6%)

• Loondijke
DAMAGE schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:10:
[...]

Er zit wel een verschil tussen of je het een keertje doet dan dat je het ding gaat mainen he. Ik zat laatst in een server waar een kerel 65 om 5 ging door enkel de rifle grenade en de piat te gebruiken. Het is gewoon heel lame, makkelijk kills farmen. En het vervelende is dat je ook niet wilt dat DICE die dingen kapot gaat nerfen op infantry. Want zoals gezegd; als het moet zal ik het ook wel eens gebruiken. En dan wil je wel dat je de enemy killed. Maar gasten die zoiets mainen zijn gewoon irritant. En ja; het hoort bij de game. Helaas.

Daarom hoop ik ook op RSP, rental servers. Dan kun je zelf een server op zetten en deze wapens bannen. Wij hadden met Battlefield 4 de BuG Top Infantry server waar wij ESL regels op hadden toegepast. Het was de server waar ook alle ESL pro's in speelden. Ik mis die tijd nog steeds. Skill level was daar vaak enorm hoog. Ik speel liever zulke potjes. Dan boeit het ook nie meer zo veel wat iemand in een andere server met een piat en een rifle grenade doet, toch? :+
Zoiets moet je gewoon nerfen net als de planes; Standaard 2 nades mee en daarna een reload cooldown van 5 minuten ofzo :9 .

• Loondijke
XanderDrake schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 07:43:
[...]
Ik beaam dit volledig. Als iedereen in het spel zit is het heerlijk; snel punten pakken, strategisch plannen, spannend of jij de vijand eerst spot of juist andersom, geen total chaos zoals bij andere game modes. Ook zijn de potjes korter dus kan je er meer spelen.

ALLEEN als niet iedereen er in zit, en slechts één persoon stopt, dan heb je inderdaadal te weinig medespelers. En de matchmaking zorgt daarvoor, regelmatig sta ik met mn vrienden ( lvl 30 en lager) tegenover acht lvl 50's. Dan is de lol snel voorbij, mijn tijd is kostbaar en dus abandon ship :/

Verder ben ik tevreden met de nieuwe aanpassingen aan het spel. Nieuwe tank, soepelere gameplay, join your friends.
Wij vinden het een vet spel uiteindelijk :) al de negativiteit en gezeik over de visibility, over dat er vrouwen in zitten en de TTD verstommen door het spel gewoon simpelweg te spelen.
Helemaal mee eens dat de matchmaking beter moet, maar dat je tegen een level 50 staat zegt helemaal niks. Geeft alleen aan dat iemand aardig wat tijd in de game heeft gestopt, niet dat hij skill heeft.

Je kunt met een SPM van 200 en een KD van 0,3 ook gewoon level 50 zijn, maar alsnog niet zo goed zijn in het spel. Tegenwoordig is 70% al level 50, dus dat is echt geen maatstaf meer.

Zodra ze dat plafond doortrekken naar 150 ofzo en er een skilllevel aanhangen, dan zegt het wat. Nu level je soms 2x in 1 ronde van 30 minuten. Totaal kansloos. In BF2 zat ik na 500 uur pas op level 13 van de 25.

Loondijke wijzigde deze reactie 31-01-2019 09:06 (3%)

DAMAGE schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 01:42:
start wapen van de Assault is in mijn optiek gelijk ook de beste gun. Dat scheelt dan weer!
Voor jouw speelstijl wellicht, het heeft een hogere DPS wat ten koste gaat van nauwkeurigheid. Maar speel je op mappen die wat opener zijn kan het handig zijn de semi auto's te gebruiken of een AR die nauwkeuriger is (met een lagere DPS) zoals de Stg.44 of de Ribeye Roll.
Tsurany schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:38:
[...]

Voor jouw speelstijl wellicht, het heeft een hogere DPS wat ten koste gaat van nauwkeurigheid. Maar speel je op mappen die wat opener zijn kan het handig zijn de semi auto's te gebruiken of een AR die nauwkeuriger is (met een lagere DPS) zoals de Stg.44 of de Ribeye Roll.
Ik vind hem vooral inconsistent op een of andere manier. Soms burst ik er alles mee tegen de vlakte en een potje later kan ik er helemaal niets meer mee raken.

De liefde voor de Ribeyerolles is ook alweer wat bekoeld, ik ben weer helemaal terug bij de Stg 44 met de 2x scope voor Squad Conquest, allround het meest effectief denk ik.
DAMAGE schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:48:
Ik ben ook old skool battlefield speler en ik vind het denk ik de beste gamemode uit de game. Je moet het gewoon met een premade squad spelen dat scheelt al een boel. Zou helemaal tof zijn als je een squad kunt maken van 8 man en dan een server kunt joinen zodat je daar opgesplitst wordt in twee teams. Dan kun je daar denk ik best wat van maken qua competitive gamen.

Van mij mogen ze daar een aparte playlist voor maken en dan de tanks etc er nog uit halen ook. Lekker infantry knallen.
[...]
Zolang er niet competitive gespeeld wordt, vind ik die tanks een geweldige aanvulling! Dwingt ook tot het spelen van andere klasses dan alleen medic. Maarja zodra je tegenover een clan of squad met goede coms speelt, dan zijn de tanks net als in competitive 8v8 'vroeger' toen je nog fatsoenlijk met meer dan 4 maten kon spelen, onklopbaar. Blijft lastig zo niet onmogelijk om dat goed te balanceren.

• Gekke Jantje
  • Registratie: november 2017
  • Nu online
Jammer, ik heb vorige week Tides of war gemist, ik dacht dat de 2e ronde tot de 31 was maar helaas is het al de 31e en kan ik mijn wapen vergeten. Jammer.

Asrock Z370 Extreme4 i7 8700k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Pro 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• freak-me-baby
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-02 13:53
Question, ik was gisteren vrij, dus ik dacht ga eens in de middag Battlefield spelen .... er waren geen conquest maps beschikbaar behalve in Australie, Japan en Indonesie.
Is dit altijd het geval bij Battlefield games? Ik snap dat het overdag erg rustig is, maar zoooo rustig :-) Betekent dit wat ook veel wordt beweerd, namelijk dat het spel slecht verkocht word?
Na een paar keer refreshen komen er dan af en toe wel wat conquest mappen tevoorschijn maar die verdwijnen ook zo weer als je even niet oplet ... of is dit een bug?

Ook kon ik geen frontlines spel joinen ... na ruim 3 minuten wachten per x aantal keer proberen heb ik tenminste die moegelijkheid opgegeven. Breakthrough ging gek genoeg wel iedere keer prima, dus dat maar een aantal keer gespeeld O-)

freak-me-baby wijzigde deze reactie 31-01-2019 12:21 (17%)

• SouLLeSSportal
freak-me-baby schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:20:
Question, ik was gisteren vrij, dus ik dacht ga eens in de middag Battlefield spelen .... er waren geen conquest maps beschikbaar behalve in Australie, Japan en Indonesie.
Is dit altijd het geval bij Battlefield games? Ik snap dat het overdag erg rustig is, maar zoooo rustig :-) Betekent dit wat ook veel wordt beweerd, namelijk dat het spel slecht verkocht word?
Na een paar keer refreshen komen er dan af en toe wel wat conquest mappen tevoorschijn maar die verdwijnen ook zo weer als je even niet oplet ... of is dit een bug?

Ook kon ik geen frontlines spel joinen ... na ruim 3 minuten wachten per x aantal keer proberen heb ik tenminste die moegelijkheid opgegeven. Breakthrough ging gek genoeg wel iedere keer prima, dus dat maar een aantal keer gespeeld O-)
Het systeem werkt dat er een server wordt aangemaakt als je kiest voor een mode en er geen server vrij is waar men nog op kan joinen of al halverwege is etc. Zelf een server kiezen is daardoor op rustigere momenten vrijwel onmogelijk. frontlines is niet zo populair en breakthrough samen met CQ denk ik wel de meest gespeelde modes (in ieder geval bij mij zelf wel)

• retchet4
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 15-02 10:06
Loondijke schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:47:
[...]

Een sniper 500m verderop die mensen met headshots neerlegt, heeft best wat serieuze skill maar hoort gewoon niet thuis in een objective-based teamgame.

Ik voel mezelf wel nuttig als ik een overview op een objective heb en vervolgens alle tegenstanders die er in de buurt komen een balletje tussen hun ogen plaats :). Dit is dan wel bij grand operations. Bij squads speel ik ook soms recon maar dan meer actiever, dan moet je idd niet blijven campen tot er eindelijk iemand voorbijkomt.
Gekke Jantje schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:13:
Jammer, ik heb vorige week Tides of war gemist, ik dacht dat de 2e ronde tot de 31 was maar helaas is het al de 31e en kan ik mijn wapen vergeten. Jammer.
Komt wel een oplossing voor, waarschijnlijk ook te koop voor CC.
retchet4 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:24:
[...]

Ik voel mezelf wel nuttig als ik een overview op een objective heb en vervolgens alle tegenstanders die er in de buurt komen een balletje tussen hun ogen plaats :). Dit is dan wel bij grand operations. Bij squads speel ik ook soms recon maar dan meer actiever, dan moet je idd niet blijven campen tot er eindelijk iemand voorbijkomt.
Dat denken snipers vaak. Helaas krijgen ze in de praktijk nooit de belangrijkste targets te pakken en heeft het team een man minder op de objective.

Tsurany wijzigde deze reactie 31-01-2019 13:46 (47%)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Tsurany daarom stond er ook in mijn optiek bij ;) Maar ik kan met de meeste CQB wapens ook wel op de grotere open mappen terecht. Het probleem is dan inderdaad wel dat je bepaalde gevechten gewoon niet aan moet gaan of eerst close proberen te komen. Dat merk je wel.

@A.W.E.S.O.M.-0 Ja, ik snap wat je bedoelt met inconsistent qua dat wapen. Hebben meer wapens last van. Dat komt omdat de recoil patronen, de spread patterns allemaal random zijn. Heel erg jammer aangezien ze ons hadden beloofd dat je de wapens met skill zou moeten kunnen masteren. Dat is helaas niet het geval. De paterns zijn allemaal random en nooit 100% te counteren. Enige wat je kunt doen is je muis naar beneden trekken en in het geval van de sturm gewehr 1-5 een beetje naar rechts ook omdat dat wapen vrijwel altijd naar links trekt. Dat werkt wel, maar je merkt dat het wapen heel af en toe erg irritant side-to-side wil bouncen. Up close heb je daar niet heel veel last van, maar medium range begint het je soms al op te breken. Vind dit erg jammer maar ja het is wat het is.

• kevz
Ik leun ook steeds meer naar wapens die de minste 'horizontale drift' hebben, wat momenteel de Ribbeyrolles is voor Assault. Hogere RPM is leuk, maar de maps zijn ontworpen met een 3X in gedachte als je het mij vraagt. Pak je dan een wapen met 650-1200 rpm, dan moet je op een hele andere manier door mappen heen lopen om close combat te forceren, die wapens zijn zelfs met meesterlijke recoil control door die drift niet zo betrouwbaar op alles voorbij close combat. Nee, geef mij dan maar een accuraat wapen, en die paar keer dat ik dan een positionele fout maak in close quarters en het verlies van een shotgun/tommygun/opgevoerde machinegun dat is dan maar zo, maar ik headshot wel heel veel mensen met een 3X op een Rolles :)

Mijn YouTube

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik denk niet dat de maps perse zijn gemaakt voor wapens met een 3x scope. Ik denk alleen wel dat het een probleem is dat bijna alle wapens beschikking hebben over zulke optics (3x). Had liever gezien dat alleen snipers zulke optics hadden.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van die gameplay. Ik wil zelf ook niet zo spelen. Support is op dit moment denk ik de aller aller sterkste klasse als je puur voor infantry neer maaien gaat. Gewoon een accurate machinegun pakken die aardige dmg doet, plak er een 3x scope op en je ramt iedereen af over de hele map. Wel een paar keer geprobeerd ook. Heb er alleen niet zo veel lol mee. Goede K/D garantie ook nog en je hebt minder last van het feit dat poppetjes soms slecht zichtbaar zijn met die 3x scope zie je sowieso alles wel. Geen enkel target is niet te killen en erg veel skill heb je er niet voor nodig.

• freak-me-baby
SouLLeSSportal schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:37:
[...]

Het systeem werkt dat er een server wordt aangemaakt als je kiest voor een mode en er geen server vrij is waar men nog op kan joinen of al halverwege is etc. Zelf een server kiezen is daardoor op rustigere momenten vrijwel onmogelijk. frontlines is niet zo populair en breakthrough samen met CQ denk ik wel de meest gespeelde modes (in ieder geval bij mij zelf wel)
Dan lijkt me dat het spel inderdaad erg slecht verkcht wordt :?

Even heel iets anders, ik weet dat cheating iets is van alle dgen helaas, maar deze video geeft mij een hele hoop antwoorden. IK wilde nooit te snel de conclusie trekken dat iemand aan het cheaten is, want ik ben zelf ook niet de beste, maar de laatste tijd word ik vaak met een revolver door iemand die niet kan weten dat ik in een hoekje lig (en met 1 kogel, maar dat kan wellicht) gedood. Na het zien van dit filmpje
YouTube: Cheating Is Destroying Battlefield 5

Krijg ik daar wel een heel naar gevoel bij
DAMAGE schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:18:
Ik denk niet dat de maps perse zijn gemaakt voor wapens met een 3x scope. Ik denk alleen wel dat het een probleem is dat bijna alle wapens beschikking hebben over zulke optics (3x). Had liever gezien dat alleen snipers zulke optics hadden.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van die gameplay. Ik wil zelf ook niet zo spelen. Support is op dit moment denk ik de aller aller sterkste klasse als je puur voor infantry neer maaien gaat. Gewoon een accurate machinegun pakken die aardige dmg doet, plak er een 3x scope op en je ramt iedereen af over de hele map. Wel een paar keer geprobeerd ook. Heb er alleen niet zo veel lol mee. Goede K/D garantie ook nog en je hebt minder last van het feit dat poppetjes soms slecht zichtbaar zijn met die 3x scope zie je sowieso alles wel. Geen enkel target is niet te killen en erg veel skill heb je er niet voor nodig.
Daar kan ik me wel in vinden, een support met Lewis gun met extend mag en 3x scope is allround zo verschrikkelijk effectief tegen infantry, helemaal met de supression perk of specialization of hoe dat ook heet, het is ook mijn go-to setup als het echt even persoonlijk wordt.

Grootste probleem is mijn inziens het gemak waarmee de 3x en de 2x te gebruiken zijn in full auto, veel makkelijker dan ik me in voorgaande battlefields kan herinnern). Combineer dat met de relatief lange lanes in de mappen en gebrek aan 3d spotting en er is niet zoveel noodzaak voor de red dot (1x) en de iron sights (1,5x).
freak-me-baby schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:27:
[...]

Even heel iets anders, ik weet dat cheating iets is van alle dgen helaas, maar deze video geeft mij een hele hoop antwoorden. IK wilde nooit te snel de conclusie trekken dat iemand aan het cheaten is, want ik ben zelf ook niet de beste, maar de laatste tijd word ik vaak met een revolver door iemand die niet kan weten dat ik in een hoekje lig (en met 1 kogel, maar dat kan wellicht) gedood. Na het zien van dit filmpje

Ach, die zijn er en die zal je altijd ook wel houden maar het is absoluut niet 'destroying battlefield 5'. Toegeven, ik maak niet heel veel uren meer tegenwoordig, maar ik kan me de laatste cheater niet herinneren. Fairfight werkt volgens mij harstikke goed, maar is helaas altijd reactief en nooit pro-actief.

• freak-me-baby
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:36:

Ach, die zijn er en die zal je altijd ook wel houden maar het is absoluut niet 'destroying battlefield 5'. Toegeven, ik maak niet heel veel uren meer tegenwoordig, maar ik kan me de laatste cheater niet herinneren. Fairfight werkt volgens mij harstikke goed, maar is helaas altijd reactief en nooit pro-actief.
Volgens deze cheater kan iedereen sinds het begin van Battelfield 5 aan cheating doen en heel een voudig zonder dat je opvalt, er zijn hele communities. Ze kunnen je het leven echt zuur maken als ze het op je voorzien hebben :9 Telkens in jou potjes joinen .... echt super irritant :+
YouTube: BFV - To talk with a cheater

Dit is wel echt nieuw voor mij dat het nu zo super eenvoudig is. Zoals in het eerste filmpje... die gast heeft al 100 potjes gespeeld met een kd van meer dan 50 en nog steeds niet gebanned ;w

freak-me-baby wijzigde deze reactie 31-01-2019 15:50 (29%)

freak-me-baby schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:46:
[...]
Volgens deze cheater kan iedereen sinds het begin van Battelfield 5 aan cheating doen en heel een voudig zonder dat je opvalt, er zijn hele communities. Ze kunnen je het leven echt zuur maken als ze het op je voorzien hebben :9 Telkens in jou potjes joinen .... echt super irritant :+
YouTube: BFV - To talk with a cheater

Dit is wel echt nieuw voor mij dat het nu zo super eenvoudig is. Zoals in het eerste filmpje... die gast heeft al 100 potjes gespeeld met een kd van meer dan 50 en nog steeds niet gebanned ;w
Natuurlijk zijn er hele communities, dat is al zo oud als online pc gamen helaas. Dat speelde al in de competitive scene in Quake 2 en alle shooters die ik daarna gespeeld heb, zowel casual als competitive. Ik heb ook wel een heel aardig idee van wat mogelijk en onmogelijk is ondertussen. Ook wel enkele keren meegemaakt dat dé top speler of zelfs een hele clan pas na maanden of jaren bleek te cheaten.

Helemaal custom of zelfgeschreven cheats kunnen jarenlang ongedetecteerd blijven maar ook de commerciele jongens zijn bijzonder geavanceerd tegenwoordig, dat is altijd dweilen met de kraan open. Daarom is die statistische aanpak van fairfight misschien wel een van de beste manieren, helaas gaat er altijd wat tijd over heen. Waarom fairfight in dit geval iemand met een K/D van 50 niet sneller bant durf ik niet te zeggen, maar normaal gesproken komen die echt wel aan de beurt.

Degenen die subtiel gebruik maken van een radarhack of andere vorm van spotting tool, tsja, daar kan je inderdaad lang mee wegkomen. Helemaal als alle admin tools, custom servers of spectatormode verdwijnen.

Wat ik nog niet snap is hoe ze je van server naar server kunnen blijven volgen, met battlelog kon je nog een eind komen maar in BFV? Ik kan al amper friends of squadmates joinen, laat staan niet friends. :)

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16-02 22:33

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, ik kan dus ineens ook niks meer raken met de Selbstlader of gewehr43, mijn favoriete assault wapens.
Opnieuw de specs anders gedaan, eens niet met high velocity bullets maar gewoon iets meer leaden...niks raak.

Alle wapens waar ik wat mee kon, kan ik nu ineens ook niks meer mee. De keren dat ik écht een leuk/normaal potje kan spelen, kan ik echt op 1 hand tellen. Van de 6 potjes die ik speel is er maar 1 waarbij ik mijn score, mijn speelplezier acceptabel vind.

Waar ik eerst zo lyrisch was over de lewisgun, had ik eergister een potje dat ik eindelijk eens achter 2 personen kon sneaken, kat in 't bakkie zou je zeggen, maar nee. Ik knal echt alle 47 kogels erdoorheen, amper hitmarkers en ik had niet eens 1 van 2 omgelegd. Vol goeie moed pak je een ander wapen, pas je je speelstijl wat aan, maar dan komen er 2x een vliegtuig over je heen en de andere keer spawn je ongelukkig op je teammate, instant death, dus dat was voor mij wat veel van 't goeie, dus gequit.

Het verschilt zo enorm van potje tot potje, maar als het eenmaal niet wilt lukken, dan kan ik specs wijzigen tot ik een ons weeg, andere servers joinen, mijn tactiek veranderen naar flanken/sneaken, maar dan blijft het ruk.

Normaliter quit ik dan gewoon (before rage ;) ) en dan denk ik morgen is weer een nieuwe dag...Maar er is gewoon niks verbeterd sinds het begin.
Omdat het nu al zo lang aan de gang is dat het ene potje strontgeluk lijkt te zijn en ik alles raak en het andere potje zo verschrikkelijk is (en daarna ook niet meer goed komt) en dit dan ook lange tijd zo blijft, voel ik mijn speelplezier steeds verder wegzakken, zelfs al speel ik (elke avond) met GoT'ers. Ik weet wel dat ik aan veel dingen niks kan doen, zoals elke keer de pech hebben dat ik 3x achter elkaar door een vliegtuig gekilled wordt door een ongelukkige spawn...maar ik kan niet meer doen dan het juiste wapen kiezen voor de juiste situatie (meer hipfire of juist meer ADS) en speelstijl (flanken, rushen, sneaken, snipen).

Zo kies ik op Devastation altijd de ZK-383, Suomi of Thompson en zoveel mogelijk closequarters in hipfire. Op Narvik kies ik meestal de Sturmgewehr 1-5 voor zo'n beetje alle soorten gevechten, maar ik switch wel eens naar de M1907SF als we de hele tijd in die huisjes rondrennen. Vaak switch ik naar de Selbstlader wanneer we vanuit de huisjes richting F, D en B schieten. Dus I'm trying.
Op Arras is het eigenlijk altijd Selbstlader, Gewehr43 of M1A1 Carbine, omdat ik niet hou van de hele tijd op E rondrennen (en constant het loodje leggen). Ik blijf meer bij A-B-D.

Op Twisted Steel ook altijd een 3x scope op een SLR (assault) of ik probeer de Recon class eens met de Krag Jorgensen/Gewehr M95/30, maar met recon raak ik gewoon echt nooit iets.

Ik blijf er nog steeds bij: je moet vaak hebben van het voordeel dat je iemand als eerste ziet.
Ik weet dus nog steeds niet waar het nou precies aan ligt, en dat frustreert me enorm :'(

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• freak-me-baby
Deathchant schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:22:
Nou, ik kan dus ineens ook niks meer raken met de Selbstlader of gewehr43, mijn favoriete assault wapens.
Opnieuw de specs anders gedaan, eens niet met high velocity bullets maar gewoon iets meer leaden...niks raak.

Alle wapens waar ik wat mee kon, kan ik nu ineens ook niks meer mee. De keren dat ik écht een leuk/normaal potje kan spelen, kan ik echt op 1 hand tellen. Van de 6 potjes die ik speel is er maar 1 waarbij ik mijn score, mijn speelplezier acceptabel vind.

Waar ik eerst zo lyrisch was over de lewisgun, had ik eergister een potje dat ik eindelijk eens achter 2 personen kon sneaken, kat in 't bakkie zou je zeggen, maar nee. Ik knal echt alle 47 kogels erdoorheen, amper hitmarkers en ik had niet eens 1 van 2 omgelegd. Vol goeie moed pak je een ander wapen, pas je je speelstijl wat aan, maar dan komen er 2x een vliegtuig over je heen en de andere keer spawn je ongelukkig op je teammate, instant death, dus dat was voor mij wat veel van 't goeie, dus gequit.

Het verschilt zo enorm van potje tot potje, maar als het eenmaal niet wilt lukken, dan kan ik specs wijzigen tot ik een ons weeg, andere servers joinen, mijn tactiek veranderen naar flanken/sneaken, maar dan blijft het ruk.

Normaliter quit ik dan gewoon (before rage ;) ) en dan denk ik morgen is weer een nieuwe dag...Maar er is gewoon niks verbeterd sinds het begin.
Omdat het nu al zo lang aan de gang is dat het ene potje strontgeluk lijkt te zijn en ik alles raak en het andere potje zo verschrikkelijk is (en daarna ook niet meer goed komt) en dit dan ook lange tijd zo blijft, voel ik mijn speelplezier steeds verder wegzakken, zelfs al speel ik (elke avond) met GoT'ers. Ik weet wel dat ik aan veel dingen niks kan doen, zoals elke keer de pech hebben dat ik 3x achter elkaar door een vliegtuig gekilled wordt door een ongelukkige spawn...maar ik kan niet meer doen dan het juiste wapen kiezen voor de juiste situatie (meer hipfire of juist meer ADS) en speelstijl (flanken, rushen, sneaken, snipen).

Zo kies ik op Devastation altijd de ZK-383, Suomi of Thompson en zoveel mogelijk closequarters in hipfire. Op Narvik kies ik meestal de Sturmgewehr 1-5 voor zo'n beetje alle soorten gevechten, maar ik switch wel eens naar de M1907SF als we de hele tijd in die huisjes rondrennen. Vaak switch ik naar de Selbstlader wanneer we vanuit de huisjes richting F, D en B schieten. Dus I'm trying.
Op Arras is het eigenlijk altijd Selbstlader, Gewehr43 of M1A1 Carbine, omdat ik niet hou van de hele tijd op E rondrennen (en constant het loodje leggen). Ik blijf meer bij A-B-D.

Op Twisted Steel ook altijd een 3x scope op een SLR (assault) of ik probeer de Recon class eens met de Krag Jorgensen/Gewehr M95/30, maar met recon raak ik gewoon echt nooit iets.

Ik blijf er nog steeds bij: je moet vaak hebben van het voordeel dat je iemand als eerste ziet.
Ik weet dus nog steeds niet waar het nou precies aan ligt, en dat frustreert me enorm :'(
IK ervaar ook precies wat je schetst ... k kan ook moeilijk het juiste wapen vinden wat ik bij de vorige games van Battlefield minder had.
IK blijf momenteel toch voornamelijk de key7 en de VGO spelen. Misschien is dat ook wat voor jou?
Het ligt een beetje aan de map, maar bij bijvoorbeeld Rotterdam CQ speel ik met de VGO en loop k een beetje alleen tussen C, A en B Sinds die Bipod bug enorm is verbeterd (je kan hem nu zelfs op kleine paaltjes leggen :-)) ren k een beetje van hoekje naar hoekje, leg mn wapen neer om te kijken of k iemand zie en ren weer verder, terwijl k de pleinen vol gooi met mijnen. Ben k dan zo'n camper?Sja het zal wel, maar ik eindig wel altijd hoog met een redelijke K/D

• freak-me-baby
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:18:
[...]

Degenen die subtiel gebruik maken van een radarhack of andere vorm van spotting tool, tsja, daar kan je inderdaad lang mee wegkomen. Helemaal als alle admin tools, custom servers of spectatormode verdwijnen.
Kon je in BF1 niet iemand melden waarvan je een vermoeden had dat diegeen aan het hacken was? Hebben ze dat in zijn geheel weggehaald?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

freak-me-baby schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:32:
[...]

IK ervaar ook precies wat je schetst ... k kan ook moeilijk het juiste wapen vinden wat ik bij de vorige games van Battlefield minder had.
IK blijf momenteel toch voornamelijk de key7 en de VGO spelen. Misschien is dat ook wat voor jou?
Het ligt een beetje aan de map, maar bij bijvoorbeeld Rotterdam CQ speel ik met de VGO en loop k een beetje alleen tussen C, A en B Sinds die Bipod bug enorm is verbeterd (je kan hem nu zelfs op kleine paaltjes leggen :-)) ren k een beetje van hoekje naar hoekje, leg mn wapen neer om te kijken of k iemand zie en ren weer verder, terwijl k de pleinen vol gooi met mijnen. Ben k dan zo'n camper?Sja het zal wel, maar ik eindig wel altijd hoog met een redelijke K/D
CAMPER!! ;)
De KE7...hét supportwapen waar ik in het begin flink mee geknald heb....nu raak ik niks meer. De meest accurate wapens en het lukt nog niet.
Het enige waar het enigszins mee lukt is de ZK-383 en de Sturmgewehr 1-5. Ribeyrolles was ik eerst ook lyrisch over, nu niet meer zo. Maar goed, ik ben momenteel nergens meer lyrisch over, en aangezien ik maar geen idee heb hoe het allemaal kan, waar 't vandaan komt, is het beter om een pauze in te lassen. Terug naar het 0-punt ofzo.

freak-me-baby schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:33:
[...]
Kon je in BF1 niet iemand melden waarvan je een vermoeden had dat diegeen aan het hacken was? Hebben ze dat in zijn geheel weggehaald?
IN BFV kan je in-game niet reporten maar moet het via de origin website als ik het goed heb.

Maar het is ook lastig, er zijn altijd twijfelgevallen zelfs als je beeldmateriaal hebt. In BF3 had je spelers van Epsilon in het begin die zeeeeeeeeeeeeeer twijfelachtig leken en zelfs openlijk beschuldigd werden door andere top teams en top spelers:

YouTube: Battlefield 3: "TOP" competitive players using Macros / cheats / hacks
YouTube: Epsilon vs EYE ESL Go4BF3 #29 First round (POV: BEASTO)

Zeg het maar, cheaten ze of niet? :) (spoiler: ze doen het niet, maar oe wat heb ik die beelden vaak bekeken :P)

Als je tegen zulke gasten speelt als vrolijke casual weet je echt niet wat voor of achter is, dan ben je er van overtuigt dat ze cheaten. Heb zelf ook aantal matches tegen ze gespeeld en roemloos ten onder gegaan. :+ :)

Zolang ik dat niet ervaar in BFV, valt het voor mij wel mee met de mate waarin BFV overloopt met cheaters.

(ps. Flusha van Fnatic in CS:GO wat recenter is ook zo'n mooie discussie geweest, t voelt nét niet helemaal goed)

• SouLLeSSportal
freak-me-baby schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:27:
[...]

Verkoop is niet zo goed geweest maar meestal is het vooral overdag dat de scholieren op school zitten en de werkende mensen, tja werken. :)

Cheaten blijft een heikel punt en zal het helaas ook blijven. Ik heb eigenlijk elke avond wel een in mijn games waar van ik vrijwel zeker ben dat die niet legit is. Veel is te verklaren door spotting en geluid maar ik heb genoeg keren gezien dat iemand loodrecht naar mij toe loopt zonder een enkele mogelijkheid dat ik gespot ben of mij kon horen. Ook spelers die wel erg goede 'mapkennis' lijken te hebben en dan vaak ook met bijzonder goede hs ratios. Dat is dan nog naast de evt obvious hackers die het niet eens proberen te verhullen. Gelukkig zijn dat er nog maar 2 geweest voor mij.

Veel erger zijn die die onder de radar proberen te blijven zoals ook in die video wordt aangegeven. Uiteindelijk pakt de anticheat ze wel maar het duurt veel te lang. Ik heb in bv games cheaters en ook echt duidelijke cheaters met clips en alles opgestuurd. Half jaar later nog geen enkele actie geweest.

• kevz
Ik was tijdens de vorige patch ook nonstop voor cheater uitgemaakt (voetstappen waren veel te luid). Maar het enige wat er gaande was, was dat ik als 'designated fragger' speelde, met 2 medics en een support bij me. Als ik neer ging dan werd ik weer gerevived, en dat zie je niet op het scoreboard. Ja dan eindig je een match met 25/3, en ik bleef fijn spelen omdat ik me wel vermaakte met m'n squad. Na een avondje een gemiddelde k/d van 5 tot 20 vond ik het dan ook niet zo gek dat er mensen waren die met cheat accusations aan het rondgooien waren. Maar je moet altijd onthouden dat alles relatief is. Als ik niet zo'n lekkere squad had dan had ik nonstop doodgegaan en veel meer deaths gehad, daarboven op had ik net zo goed tegen een squad kunnen spelen die nog beter kunnen aimen en samen spelen, dan heb ik ook mijn momenten dat ik denk dat mensen soms iets te goed spelen.

Voor de meerderheid van de spelers lijkt het er dus op dat ervaren spelers cheaten, en voor ervaren spelers lijkt het er op dat de 0.001% top aan het cheaten is (denk aan een Shroud als hij BF5 speelt). Je moet gewoon even diep ademhalen en realiseren dat er altijd iemand is die beter is dan jijzelf, en in het geval van BF5, een squad wat zeer goed samen werkt :+

Mijn YouTube

SouLLeSSportal schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:34:
[...]
Veel is te verklaren door spotting en geluid maar ik heb genoeg keren gezien dat iemand loodrecht naar mij toe loopt zonder een enkele mogelijkheid dat ik gespot ben of mij kon horen. Ook spelers die wel erg goede 'mapkennis' lijken te hebben en dan vaak ook met bijzonder goede hs ratios.
Ik wil absoluut niet zeggen dat er geen cheaters zijn, maar er zijn nog een aantal mogelijke oorzaken die als cheaten aan kunnen voelen. Callouts over voice zijn effectiever dan welke radar hack dan ook, er zijn op elke map een paar locaties waar altijd wel iemand zit, in modes zoals squad conquest kan je de spawns en looproutes goed voorspellen en soms heb je gewoon botte pech.

Zeker bij de start van de kleinere maps of als een vlag door de enemy gecapt kan je gewoon de loop op bepaalde hoeken houden en gewoon aftellen, loopt er altijd wel 1 of 2 vol in de crosshair. Hoe meer uren je maakt, hoe meer van dat soort patronen je vanzelf herkent en gaat misbruiken.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@A.W.E.S.O.M.-0 Dat volgen van cheaters in servers gebeurt vaak bij (domme) streamers die laten zien in welke server ze zitten. Vaak laten ze dat onbewust zien. Die kerel in dat filmpje, die Ace huppeldepup, dat filmpje heb ik laatst ook langs zien komen. Zal best een aardige kerel zijn hoor, maar vind het altijd een beetje vreemd als een low tier speler gaat lopen bitchen over cheaters. Er zijn heus zat cheaters, geloof ik zo. Maar je hebt ook mensen die elke keer als ze outplayed worden gaan lopen zeiken over cheaters. Dat is wel zo verschrikkelijk irritant. Alsof er geen andere mogelijkheid is dat ze dood gaan. Dat zij de ultieme player zijn en als ze dood gaan dat MOET de ander wel cheaten :')

• Loondijke
Ik hoop echt snel door die verschrikkelijke Breakthrough ToW opdrachten heen te gaan. Vanavond 6 potjes gespeeld en eigenlijk amper plezier gehad in het spel. Totaal 60 deaths denk ik, waarvan 20 vliegtuigen, 15 snipers, 10 random deaths (want: 32 man op 1 vlag = clusterfuck) en de rest 1-op-1.

Nee, dat verziekt het spelletje nogal.

Loondijke wijzigde deze reactie 01-02-2019 07:16 (42%)

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Nieuwe video van JackFrags omtrent de patch van deze week. Al met al goede verbeteringen. Ik had al het gevoel dat het allemaal wat beter, soepeler ging. En dat klopt, zonder dat ik specifiek kon zeggen waarom. Vooral het vaulten en de strafe aiming, daar voelde ik de verbeteringen.

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Ik ervaar precies het tegenovergestelde er zitten nog steeds dingen in waarvan ik denk serieus is dat nog niet gepatched...
Zojuist getest AA kan nog steeds oneindig ammo bijladen waarom fixen ze dat niet?! Hoeveel moeite is het of zitten ze daar met 2 man/vrouw te bug fixen :X

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:59:
[...]

Ik vind hem vooral inconsistent op een of andere manier. Soms burst ik er alles mee tegen de vlakte en een potje later kan ik er helemaal niets meer mee raken.
Dat komt omdat de Sturmgewehr 1-5 een verraderlijk vervelend recoilpatroon heeft. 0,275 naar links en rechts en 0,75 naar boven. De STG-44 is 0,21 naar links en rechts en 0,675 naar boven. Ribeyrolles is 0,1 en 0,53.

De Ribeyrolles voelde bij mij om een of andere reden niet goed aan waardoor ik nauwelijks ermee gespeeld heb. Moet die ook weer eens oppakken, maar mijn STG44 blijft mijn go to. In theorie is de Ribeyrolles die veel beter te controleren, maar ik vermoed dat er nog andere stats zijn die niet helemaal duidelijk zijn. Verder vermoed ik al een tijdje dat er wel een soort van visual recoil in de game zit die je bij sommige wapens helemaal van doel afgooit op onverwachte manieren. Het kan ook zo zijn dat sommige wapens hun iron rights niet goed uitgelijnd zijn. Met de MP28 weet ik het eigenlijk wel zeker want dat was echt hopeloos met iron sights en veel beter met red dot/reflex/whatever DICE dat nep ding noemt. DICE heeft met deze patch als het goed is aangepast waardoor alle wapens net iets lager in je zichtveld vallen. Moet de MP28 alleen nog eens proberen of die nu wel bruikbaar is.

Maar terug naar de Sturmgewehr 1-5. Dat wapen heeft een behoorlijke afwijking naar de zijkanten. Combineer dat met de hogere ROF en je hebt een wapen dat goed lijkt, maar niet betrouwbaar is. Ik had het zelf heel snel nadat ik BF5 kocht al door en heb de STG-44 grind gedaan met de Gewehr 43. Ik ben er dan ook wat gevoeliger voor.

De STG-44 kicked ook wel, maar is nog net te controleren. Verder heeft de STG44 heerlijke iron sights. Daarom is die voor mij zo eindeloos veel beter. Stiekem is alleen de MP40 mijn favoriete wapen in BF5. Ja, alle medic wapens zuigen eigenlijk, maar ik kan met de MP40 gewoon zo goed op doel schieten. Als je heel goed kijkt naar je recoilpatronen door gewoon eens wat magazijnen op een muur te legen, dan zou je nog wel eens verbaast zijn hoeveel kogels eigenlijk net je doel missen. Dat hoort allemaal bij BF stijl recoil, maar het speelt wel een rol in mijn wapenselectie. Ik ben in de regel gewoon beter met lagere ROF wapens. In BF5 kan ik bijvoorbeeld mensen keihard droppen met zoiets als een Bren, terwijl iedereen die afschrijft als slecht.

Oh en ja, ik speel dus met elk wapen met de iron sights of 3x scope. De enige uitzonderingen zijn de MP28 die ik eigenlijk niet meer aanraak en de Lewis omdat de irons echt slecht zijn voor die. Speel ik ook nog eens op ultra en nee, ik heb weinig moeite om vijanden te zien. Iedereen die BF5 speelt is gewoon blind. :+ :P

Ik weet nog in BF3 hoe dat ging met de wapens. Ik zei vrijwel meteen al dat de M16A3 OP was en speelde er juist mee toen iedereen nog op de M416 trein zat. Later ben ik bewust gewisseld naar de M416 rond de periode dat iedereen van de M416 naar de M16A3 wisselde. Waarom? Omdat ik me besefte dat ik consistenter kon zijn met de M416 en ik zo systematisch een hoger niveau kon halen uit dat wapen. Dat komt mede omdat ik niet de allerbeste ben ik recoil management, maar ook omdat ik altijd toeleg op het absoluut maximale halen qua bereik uit elk wapen. Dat deed de M416 gewoon beter. Verder was het verschil in ROF niet dusdanig dat je kansloos was. Dat heb ik ook wel eens gedemonstreerd op die Duitse server waar veel ESL spelers kwamen. Werkelijk iedereen met de M16A3 en ik lekker met mijn M416 en of ik me steeds in de top 5 nestelde. Hielp ook dat ik headglitchers afschieten tot een kunst begon te verheffen, maar toch. Dat was dan ook ultra op een 1440x900 scherm terwijl vrijwel iedereen destijds al 1080p moet hebben gehad. :P

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

ach ik heb mij wel vermaakt vanavond. Een aantal games gespeeld. Maar dit Live Service ding dat EA/DICE doet , vind ik nou niet een echte toevoeging. Aantal dingen waarom ik het niet leuk vind:
  • Ze doen net alsof ze telkens weer wat nieuws brengen door dingen om de zoveel weken te ontlocken. Maar wat velen al weten , alles zit er al in , Maar gewoon elke weer wat open gooien en dan net doen alsof ze zo druk bezig zijn.
  • De tide of war asignments slaan gewoon nergens op , mensen verplichten game modes te spelen die ze niet echt leuk vinden. Squad Conoquest , pff saai als je geen goed team hebt. Vervolgens er weer uit halen om later weer te enablen. Nu de volgende modus (breaktrhough) , ook al zo bleh.
  • Dan de unlocks die je kunt verdienen met de tides of war weken.. Pfft , Pfft en Pfft. Je bent gewoon verplicht om gewoon al die modes te spelen tot je alles hebt. En dan mag je maar hopen dat je het later nog kunt kopen met die coins.
  • Vele bugs in het spel. Heb nu al weer twee x dood gelegen zonder de mogelijkheid om voor een medic te schreeuwen of te respawnen. 1x geluk gehad dat iemand me kon reviven na 10 minuten gewacht te hebben.
  • Loading screen bug is ook weer terug , vandaag twee keer de game moeten alt-f4 -en om weer te kunnen spelen.
Nee al deze dingen zitten gewoon in het spel , en dice switched een switch en we kunnen het een week spelen , JOEPIE !!!!.

Nee laten ze gewoon met nieuwe maps komen en nieuwe scenario's om te spelen. Iedereen wil weer in de pacific spelen met de chinezen en lekker normandy binnen vallen. Allemaal een beetje bekend terrein.

PS in de MP gedeelte ben ik bionic redheaded woman nog niet tegen gekomen.

PS PS.. Ik vind het spel nog steeds leuk om te spelen in Discord met jullie allen , alleen ga ik dit niet meer spelen. Te veel frustraties.

• Loondijke
Stronkie schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:52:
ach ik heb mij wel vermaakt vanavond. Een aantal games gespeeld. Maar dit Live Service ding dat EA/DICE doet , vind ik nou niet een echte toevoeging. Aantal dingen waarom ik het niet leuk vind:
  • Ze doen net alsof ze telkens weer wat nieuws brengen door dingen om de zoveel weken te ontlocken. Maar wat velen al weten , alles zit er al in , Maar gewoon elke weer wat open gooien en dan net doen alsof ze zo druk bezig zijn.
  • De tide of war asignments slaan gewoon nergens op , mensen verplichten game modes te spelen die ze niet echt leuk vinden. Squad Conoquest , pff saai als je geen goed team hebt. Vervolgens er weer uit halen om later weer te enablen. Nu de volgende modus (breaktrhough) , ook al zo bleh.
  • Dan de unlocks die je kunt verdienen met de tides of war weken.. Pfft , Pfft en Pfft. Je bent gewoon verplicht om gewoon al die modes te spelen tot je alles hebt. En dan mag je maar hopen dat je het later nog kunt kopen met die coins.
  • Vele bugs in het spel. Heb nu al weer twee x dood gelegen zonder de mogelijkheid om voor een medic te schreeuwen of te respawnen. 1x geluk gehad dat iemand me kon reviven na 10 minuten gewacht te hebben.
  • Loading screen bug is ook weer terug , vandaag twee keer de game moeten alt-f4 -en om weer te kunnen spelen.
Nee al deze dingen zitten gewoon in het spel , en dice switched een switch en we kunnen het een week spelen , JOEPIE !!!!.

Nee laten ze gewoon met nieuwe maps komen en nieuwe scenario's om te spelen. Iedereen wil weer in de pacific spelen met de chinezen en lekker normandy binnen vallen. Allemaal een beetje bekend terrein.

PS PS.. Ik vind het spel nog steeds leuk om te spelen in Discord met jullie allen , alleen ga ik dit niet meer spelen. Te veel frustraties.
Ik begrijp je frustratie. Hoewel ik me niet stoor aan veel bugs, zijn verplichte gamemodes spelen wel vervelend.

Het is dat Discord zo gezellig is. Anders was ik gisteren na 3 potjes al gestopt :+. Met BT is het zo druk op kleine gebieden, dat dit het voor mij te random maakt.

DaniëlWW2 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:37:
[...]

Dat komt omdat de Sturmgewehr 1-5 een verraderlijk vervelend recoilpatroon heeft. 0,275 naar links en rechts en 0,75 naar boven. De STG-44 is 0,21 naar links en rechts en 0,675 naar boven. Ribeyrolles is 0,1 en 0,53.

De Ribeyrolles voelde bij mij om een of andere reden niet goed aan waardoor ik nauwelijks ermee gespeeld heb. Moet die ook weer eens oppakken, maar mijn STG44 blijft mijn go to. In theorie is de Ribeyrolles die veel beter te controleren, maar ik vermoed dat er nog andere stats zijn die niet helemaal duidelijk zijn. Verder vermoed ik al een tijdje dat er wel een soort van visual recoil in de game zit die je bij sommige wapens helemaal van doel afgooit op onverwachte manieren. Het kan ook zo zijn dat sommige wapens hun iron rights niet goed uitgelijnd zijn. Met de MP28 weet ik het eigenlijk wel zeker want dat was echt hopeloos met iron sights en veel beter met red dot/reflex/whatever DICE dat nep ding noemt. DICE heeft met deze patch als het goed is aangepast waardoor alle wapens net iets lager in je zichtveld vallen. Moet de MP28 alleen nog eens proberen of die nu wel bruikbaar is.

Maar terug naar de Sturmgewehr 1-5. Dat wapen heeft een behoorlijke afwijking naar de zijkanten. Combineer dat met de hogere ROF en je hebt een wapen dat goed lijkt, maar niet betrouwbaar is. Ik had het zelf heel snel nadat ik BF5 kocht al door en heb de STG-44 grind gedaan met de Gewehr 43. Ik ben er dan ook wat gevoeliger voor.

De STG-44 kicked ook wel, maar is nog net te controleren. Verder heeft de STG44 heerlijke iron sights. Daarom is die voor mij zo eindeloos veel beter. Stiekem is alleen de MP40 mijn favoriete wapen in BF5. Ja, alle medic wapens zuigen eigenlijk, maar ik kan met de MP40 gewoon zo goed op doel schieten. Als je heel goed kijkt naar je recoilpatronen door gewoon eens wat magazijnen op een muur te legen, dan zou je nog wel eens verbaast zijn hoeveel kogels eigenlijk net je doel missen. Dat hoort allemaal bij BF stijl recoil, maar het speelt wel een rol in mijn wapenselectie. Ik ben in de regel gewoon beter met lagere ROF wapens. In BF5 kan ik bijvoorbeeld mensen keihard droppen met zoiets als een Bren, terwijl iedereen die afschrijft als slecht.

Oh en ja, ik speel dus met elk wapen met de iron sights of 3x scope. De enige uitzonderingen zijn de MP28 die ik eigenlijk niet meer aanraak en de Lewis omdat de irons echt slecht zijn voor die. Speel ik ook nog eens op ultra en nee, ik heb weinig moeite om vijanden te zien. Iedereen die BF5 speelt is gewoon blind. :+ :P

Ik weet nog in BF3 hoe dat ging met de wapens. Ik zei vrijwel meteen al dat de M16A3 OP was en speelde er juist mee toen iedereen nog op de M416 trein zat. Later ben ik bewust gewisseld naar de M416 rond de periode dat iedereen van de M416 naar de M16A3 wisselde. Waarom? Omdat ik me besefte dat ik consistenter kon zijn met de M416 en ik zo systematisch een hoger niveau kon halen uit dat wapen. Dat komt mede omdat ik niet de allerbeste ben ik recoil management, maar ook omdat ik altijd toeleg op het absoluut maximale halen qua bereik uit elk wapen. Dat deed de M416 gewoon beter. Verder was het verschil in ROF niet dusdanig dat je kansloos was. Dat heb ik ook wel eens gedemonstreerd op die Duitse server waar veel ESL spelers kwamen. Werkelijk iedereen met de M16A3 en ik lekker met mijn M416 en of ik me steeds in de top 5 nestelde. Hielp ook dat ik headglitchers afschieten tot een kunst begon te verheffen, maar toch. Dat was dan ook ultra op een 1440x900 scherm terwijl vrijwel iedereen destijds al 1080p moet hebben gehad. :P
Ik moet bekennen dat ik de recoil getallen voor BfV eigenlijk niet bekeken heb nu symthic downis, maar het verbaast me niets gezien hoe ze schieten. Wat de visual recoil betreft, ik denk dat er sommige sights/wapencombinaties zijn waar de animaties nét niet helemaal lekker afgestemd zijn op de recoil en dat dat de indruk van visual recoil geeft.

In BFV is je stance ook van groter belang op je accuracy, daar zit ook wel veel verschil tussen de wapens. Bullet speed is ook een belangrijke factor voor hoe een wapen aanvoelt icm de recoil/spread. Dat is ook een belangrijke reden waarom de 416 nooit echt mee kon komen met de m16a3. De theoretisch iets hogere accuracy woog niet op tegen de hogere rpm en muzzle velocity van de M16. Idem nu met de verschillende sights, je kán wel met elke sight spelen, maar je geeft je zelf wel een nadeel met scopes anders dan de 3x.

Er zullen wel altijd een aantal iteraties zijn van wat de 'meta' guns zijn. In BF3 begon het met de AEK 971, M16A3 met compensator, toen heavy barrel en daarna de foregrip/heavy barrel. In BF4 was het de ACE -> AEK -> geen idee want toen was de scene dood.
Stronkie schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:52:

Lol, dan speel je dat toch niet voor een helmpje? Als die tides of war zo uitkomen dat ik die mode wil spelen en de assignments komen overeen, dan prima. Maar volgens mij heb ik er nu nog maar 1 voltooid daardoor. Geen unlocks maar ook geen irritaties door verplicht recon te moeten spelen of met rifle grenades.

Daarover gesproken, ik snap nu wat jullie zeiden, wat lopen er een hoop droeftoeters rond met de rifle grenade als main wapen opeens. Het was de hele avond raak, ook al komen ze amper voorbij de helft van het scorebord, ze bleven maar volharden.

• lowskilled-ftw
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 16-02 19:46
Loondijke schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:47:
Ik hoop echt snel door die verschrikkelijke Breakthrough ToW opdrachten heen te gaan. Vanavond 6 potjes gespeeld en eigenlijk amper plezier gehad in het spel. Totaal 60 deaths denk ik, waarvan 20 vliegtuigen, 15 snipers, 10 random deaths (want: 32 man op 1 vlag = clusterfuck) en de rest 1-op-1.

Nee, dat verziekt het spelletje nogal.
Dit.. Ik denk dat ik het 'hoofddekseltje' maar lekker aan me voorbij laat gaan. 8)7

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:38

Arfman

Drome!

Maandagavond een paar potjes gespeeld. Doen we altijd met z'n tweeen, met 2 PC's. Kameraad besloot om maar eens even wat te spectaten, binnen 3 minuten 2 cheaters gespot. Duidelijk te zien in spectator mode, geen aimbot, wel een of andere wallhack/spotting hack want degenen (elk in een team) wisten altijd precies waar iedereen zat. Eentje was zelfs medic en eindigde met een score van 40-2 op Aerodrome geloof ik. Lol was er daarna wel af voor mij, heb het spel ook niet meer aangeraakt deze week. Jammer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Ik heb eerlijk gezegd nog geen cheaters gezien. Maar ik ben er ook niet zo mee bezig, alle potjes deze week leken me redelijk goed op te lopen.

Om niet als complete fanboy komen te staan toch wat kritiek: het is vaak lastig om in een server te komen! Lang wachten bij sommige game modes, nog langer wachten als je een squad hebt. Soms minuten achter elkaar. Huurbare servers zou ik wel waarderen, maar ja...

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Arfman zulke scores kun je ook prima zonder cheat neer zetten zolang je maar met wat vrienden samen speelt en elkaar revived. Ik heb ook vaak potjes waar ik 40+ kills haal en weinig dood ga. Hoeven dus echt niet gelijk cheaters te zijn. Gister nog een pot waar ik 47 kills had en slechts 5 keer dood of zo. Beginnen mensen al snel te haten op je in de chat. En je kunt nooit legit zijn. Je moet altijd wel een cheater zijn. Om moe van te worden maar ik negeer het maar.

• SouLLeSSportal
Loondijke schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 07:17:
[...]

Ik begrijp je frustratie. Hoewel ik me niet stoor aan veel bugs, zijn verplichte gamemodes spelen wel vervelend.

Het is dat Discord zo gezellig is. Anders was ik gisteren na 3 potjes al gestopt :+. Met BT is het zo druk op kleine gebieden, dat dit het voor mij te random maakt.
Het kan wel druk zijn als 1 van de 2 of 3 flags nog overblijft, maar zelf eigenlijk niet echt het gevoel dat het echt een clusterfuck is ofzo, tenzij je echt naar specifieke flags kijkt als de brug op twisted steel. Ja als daar 32 vs 32 man rondhuppelt is het niet te doen. Gelukkig is er altijd wel een vliegtuig in de lucht die de boel wat uitdunt en altijd wat spelers die naar de andere flags gaan.

Ik vind juist CQ zo frustrerend dat er weer eens een of andere Campert op de meest retarded plek in de map ligt en je in de rug pakt. BT weet je meestal wel zo ongeveer waar men vandaan kan komen.

• Loondijke
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:42:
[...]

Het kan wel druk zijn als 1 van de 2 of 3 flags nog overblijft, maar zelf eigenlijk niet echt het gevoel dat het echt een clusterfuck is ofzo, tenzij je echt naar specifieke flags kijkt als de brug op twisted steel. Ja als daar 32 vs 32 man rondhuppelt is het niet te doen. Gelukkig is er altijd wel een vliegtuig in de lucht die de boel wat uitdunt en altijd wat spelers die naar de andere flags gaan.

Ik vind juist CQ zo frustrerend dat er weer eens een of andere Campert op de meest retarded plek in de map ligt en je in de rug pakt. BT weet je meestal wel zo ongeveer waar men vandaan kan komen.
Het grote verschil is (en wat bij mij het verschil maakt tussen plezier en frustratie in deze game):: bij CQ kom ik vaak 1 of 2 squads tegen, omdat de mappen zo groot zijn. En tegen 4 man maak je nog wel kans met een paar squadmembers. Dit zorgt voor veel kleinere battles en daarom vind ik SQCQ ook zo fijn. Veel kleinschalige gevechten.

Daarnaast zijn de looproutes bij CQ64 redelijk voorspelbaar en omdat iedereen blijft bewegen na het cappen van een vlag, kan je mensen opvangen of achterna lopen. Of gewoon tegenkomen. Bij BT zit 1 van de 2 te wachten in de cap en de andere komt eraan. Als ik dan defender ben is dat veel te passief vergeleken met mijn eigen speelstijl. Ik wil graag kunnen bewegen over de map en niet moeten wachten in een gebied.

Daarbij heb je bij Narvik bijvoorbeeld 32 man op 2 vlaggen. Terwijl je op CQ op die slechte map 32 man op 6 vlaggen hebt. De spreiding is veel groter, waardoor ik veel vaker gewoon tegen een paar man sta ipv tegen 16 of meer. En 80% van de BF5 maps zijn zo open, dat het een sniperheaven is. Helemaal met een mode als BT.

Die ene Campert op CQ die ik tegenkom, leg ik dan in 80% van de gevallen neer. Die 16+ personen op een BT-vlag weten precies waar ik vandaan kom (op die paar flanks na) niet. Je moet gewoon zorgen dat je in de capzone komt en gaat campen. Dan kom je het verste.

Maargoed, is ook verder niet erg. Mooi dat verschillende mensen verschillende gamemodes fijner vinden toch :). Alleen jammer dat ToW je dwingt om modes te spelen, die je helemaal niet leuk vindt.

Loondijke wijzigde deze reactie 01-02-2019 16:21 (10%)

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:38

Arfman

Drome!

DAMAGE schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:36:
@Arfman zulke scores kun je ook prima zonder cheat neer zetten zolang je maar met wat vrienden samen speelt en elkaar revived. Ik heb ook vaak potjes waar ik 40+ kills haal en weinig dood ga. Hoeven dus echt niet gelijk cheaters te zijn. Gister nog een pot waar ik 47 kills had en slechts 5 keer dood of zo. Beginnen mensen al snel te haten op je in de chat. En je kunt nooit legit zijn. Je moet altijd wel een cheater zijn. Om moe van te worden maar ik negeer het maar.
Deze gasten speelden alleen en trackten ook spelers door muren en rook.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Arfman schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:59:
[...]

Deze gasten speelden alleen en trackten ook spelers door muren en rook.
Bah. Dat is inderdaad wel heel irritant. Ik ga voor de gein ook eens wat potjes spectaten vanavond kijken of het echt zo'n drama is. Ben ik wel benieuwd naar. Hopelijk kan Fairfight zijn shit together krijgen binnenkort. Ik las een tijdje terug dus een dreigmail van een cheatdeveloper richting EA/DICE/Fairfight dat de anti cheat dingen doet die tegen de EU wetgeving in gaan. Zou best kunnen dat ze daarop hebben besloten om de boel tijdelijk uit te zetten? Ik lees wel erg veel klachten over cheats de laatste tijd.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, ik dacht laat ik gister even het laatste potje spelen om t af te leren, ineens lukte 't weer ....
Alles raak weer met de Selbstlader en ook andere guns weer, ik had wel een hogere ping van 48.
Ik moést stoppen gister, we waren al meer dan een uur op 1 potje Hamada breakthrough bezig. Score 53-22.

Lewis Gun lukte weer, M1907SF ook weer, Ribeyrolles ook, ZK-383 ook weer....Vandaag ook de hele middag met Pixelchaos, Blikjuh en Supertarrel gespeeld en dat ging ook weer eens goed. Gelukkig. :*)

Maar ik heb wel echt het idee dat ik sinds de patch juist veel meer blijf vasthangen in stoepjes, kistjes of andere scrap. :O

Deathchant wijzigde deze reactie 01-02-2019 17:37 (11%)

• SouLLeSSportal
Loondijke schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:00:
[...]

Het grote verschil is (en wat bij mij het verschil maakt tussen plezier en frustratie in deze game):: bij CQ kom ik vaak 1 of 2 squads tegen, omdat de mappen zo groot zijn. En tegen 4 man maak je nog wel kans met een paar squadmembers. Dit zorgt voor veel kleinere battles en daarom vind ik SQCQ ook zo fijn. Veel kleinschalige gevechten.

Daarnaast zijn de looproutes bij CQ64 redelijk voorspelbaar en omdat iedereen blijft bewegen na het cappen van een vlag, kan je mensen opvangen of achterna lopen. Of gewoon tegenkomen. Bij BT zit 1 van de 2 te wachten in de cap en de andere komt eraan. Als ik dan defender ben is dat veel te passief vergeleken met mijn eigen speelstijl. Ik wil graag kunnen bewegen over de map en niet moeten wachten in een gebied.

Daarbij heb je bij Narvik bijvoorbeeld 32 man op 2 vlaggen. Terwijl je op CQ op die slechte map 32 man op 6 vlaggen hebt. De spreiding is veel groter, waardoor ik veel vaker gewoon tegen een paar man sta ipv tegen 16 of meer. En 80% van de BF5 maps zijn zo open, dat het een sniperheaven is. Helemaal met een mode als BT.

Die ene Campert op CQ die ik tegenkom, leg ik dan in 80% van de gevallen neer. Die 16+ personen op een BT-vlag weten precies waar ik vandaan kom (op die paar flanks na) niet. Je moet gewoon zorgen dat je in de capzone komt en gaat campen. Dan kom je het verste.

Maargoed, is ook verder niet erg. Mooi dat verschillende mensen verschillende gamemodes fijner vinden toch :). Alleen jammer dat ToW je dwingt om modes te spelen, die je helemaal niet leuk vindt.
Moeten spelen in andere modes is idd ook een irritatie van mij, maar nog erger zijn die debiele assignments die je forceren prone te spelen met een sniperrifle of prone spelen in het algemeen. Ja soms doe je dit ivm gebrek aan cover maar het beperkt de normale manier van spelen zo erg en zorgt dat je dan geforceerd wordt ergens achter in de map te blijven om zo'n assignment te halen.

Ik heb zelf trouwens juist bij BT dat je mits je goed oppast, flanken veel effectiever is juist omdat men vooral naar een kant kijkt. Meestal pak je van achteren flanken zo 3-4 kills en mits ze niet op comms zitten kan je dat vaak best nog een keer of wat doen. Soms lukt het niet als er net een de andere kant op kijkt etc. Het ligt vooral aan de teams, CQ kan ook zeker leuk zijn als beide teams maar een beetje gelijk zijn en ptfo'en.

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

DAMAGE schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:08:
[...]

Bah. Dat is inderdaad wel heel irritant. Ik ga voor de gein ook eens wat potjes spectaten vanavond kijken of het echt zo'n drama is. Ben ik wel benieuwd naar. Hopelijk kan Fairfight zijn shit together krijgen binnenkort. Ik las een tijdje terug dus een dreigmail van een cheatdeveloper richting EA/DICE/Fairfight dat de anti cheat dingen doet die tegen de EU wetgeving in gaan. Zou best kunnen dat ze daarop hebben besloten om de boel tijdelijk uit te zetten? Ik lees wel erg veel klachten over cheats de laatste tijd.
Van wat ik mag geloven , heeft Dice alle cheat detection software uitgezet. Zelfs FairFight is niet enabled. De meeste cheaters caught on Youtube zitten nog steeds in het spel. Het word tijd dat DICE de reports toch eens serieus neemt en al die cheaters banned.

• SouLLeSSportal
Stronkie schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:46:
[...]

Van wat ik mag geloven , heeft Dice alle cheat detection software uitgezet. Zelfs FairFight is niet enabled. De meeste cheaters caught on Youtube zitten nog steeds in het spel. Het word tijd dat DICE de reports toch eens serieus neemt en al die cheaters banned.
wtf, dus er is letterlijk geen anticheat aan? Waar is dat aangegeven dan?

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

SouLLeSSportal schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:54:
[...]

wtf, dus er is letterlijk geen anticheat aan? Waar is dat aangegeven dan?
Kijk de verschilldende youtube video's van jackfrags bv en andere youtubers die cheaters hebben opgezocht. Hierboven word ook een video vermeld waarbij de utuber een cheater interviewed. Hij speeld al sinds het begin met cheats op BF5 en is lid van een cheater community. In zijn community is er nog geen 1 gebanned of gekicked van een server.

Zo zijn er wel meer aanwijzigen dat Dice/EA de anticheat software heeft uitstaan. Kijk maar naar je eigen gameplay in de servers. Hoe vaak zitten er wel niet fishy scores bij. Normaal zou fairfight dat er uit moeten pikken.

Kijk naar de meeste Cheat websites.. Ze zijn nog nooit zo overduidelijk aanwezig geweest.

Maar nee , EA/Dice zou het nooit toegeven dat fairfight uitstaat. Misschien draait de anticheat software wel niet lekker op de huidige built.

Ook worden er door EA geen gereported spelers gebanned. Kijk maar naar de mensen die enkele maanden geleden al op youtube gezien zijn met cheats.. Ze spelen nog steeds.

• SouLLeSSportal
Mjah das wel een flinke aanname dan, wellicht zijn ze eerst gewoon data aan het verzamelen en dan de boel bannen, maar in het licht van de matige release wellicht handiger iets pro-actiever mee om te gaan.

Maar de obvious aimbotters zouden allang eruit moeten zijn gevist, daar is geen zachtzinnige finesse voor nodig.

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

SouLLeSSportal schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:14:
Mjah das wel een flinke aanname dan, wellicht zijn ze eerst gewoon data aan het verzamelen en dan de boel bannen, maar in het licht van de matige release wellicht handiger iets pro-actiever mee om te gaan.

Maar de obvious aimbotters zouden allang eruit moeten zijn gevist, daar is geen zachtzinnige finesse voor nodig.
Ben ik het helemaal mee eens. Alle mensen die door ons als andere spelers aangegeven zijn , moeten op zijn minst toch bekeken zijn.

Maar die gast in die video hierboven.. Tja maar 1 ding.. Bannen die gast

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Tracken van assignments lijkt nog steeds niet helemaal goed te gaan. Gelukkig niet meer dat je iets doet en dat het niet meetelt, maar ik haal nu assignments zonder dat ik begrijp hoe dan.

Nu is nooit meer Breakthrough spelen niet echt een reden om te klagen...

Shabbaman schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:03:
Tracken van assignments lijkt nog steeds niet helemaal goed te gaan. Gelukkig niet meer dat je iets doet en dat het niet meetelt, maar ik haal nu assignments zonder dat ik begrijp hoe dan.

Nu is nooit meer Breakthrough spelen niet echt een reden om te klagen...
Een aantal assignments zijn niet enkel voor Breakthrough, die kan je ook op andere gamemodes halen.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik denk dat het best wel eens te maken kan hebben met die dreigementen richting EA/DICE/Fairfight. Dat ze daar gewoon nog geen goed antwoord op hebben. Want blijkbaar kon Fairfight dus screenshots van je desktop maken en van je game maken. En dat mag natuurlijk niet ivm privacy. Ook al maak je zelf een licence, en ga je als speler er mee akkoord dat Fairfight mee kijkt, dan nog kan dat niet, omdat ze gewoon aan de wet moeten voldoen. Al helemaal met die nieuwe AVG shit wat in is gegaan vorig jaar. Zou mij niets verbazen als ze daarom nu gezeik hebben. En ja, dan wint de cheater het gevecht in deze.

Daarnaast als je goede anticheat detectie software hebt wil je ook niet mensen direct bannen. Waarom niet? Omdat je de cheatcoders daarmee handige informatie versterkt. Dan passen ze steeds de code aan net zo lang tot ze niet meer instant verbannen worden en bingo ze hebben weer een nieuwe cheat build die door de detectie systemen heen gaan. Zou mij niets verbazen als er straks in eens een grote ban wave komt zoals we die ook wel vaker gezien hebben bij Valve/CSGO.

• Loondijke
Het kan best zijn dat er sinds al banwaves plaats vinden. Als ik míjn stats bekijk sta ik met mijn SPM soms op top 100% en nu ineens veel lager. Top 3% en hoger.

http://i63.tinypic.com/10qj3ls.jpg

Of zou dit gewoon een bug in de stats zijn?

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Die chat graage cheater is nog steeds actief. Laat ik eens jackfrags gaan bekijken

• SouLLeSSportal
in typical dice fashion of balancing things hebben ze nu de AA en AA tanks wederom zwaar OP gemaakt vs airplanes zodat je op 300-400 in 2 sec neer gehaald kan worden... een spitfire vs die flakpanzer op minder dan 200m is vrijwel instant kill. na 2 sec is je mosquito dood en als die even pauze neemt en nog een goede burst doet, je bomber ook naar de tyfus. man man man, gaat weer helemaal nergens over. En de valentine is de minste qua anti air effectiviteit.

vs infantry is die ook erg slecht.... 8)7 |:( :F

SouLLeSSportal wijzigde deze reactie 02-02-2019 00:53 (22%)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Loondijke Zou kunnen dat je gelijk hebt hoor, viel mij ook al op dat ik altijd in de top 100% sta met scores die normaal met oudere battlefield de top 1% betekenen. Kijk je vervolgens in de leader boards dan begrijp je waarom dat is. Allemaal mensen aan de top met inhuman scores :')

Kan ook zijn dat het een bug is uiteraard. Die tracker doet wel vaker rare dingen. Volgens mij trackt ie ook lang niet alles.

DAMAGE wijzigde deze reactie 01-02-2019 23:56 (5%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dus, was ik de enige die vanavond heen en weer werd getrokken door wat leek op behoorlijk wat rubber banding of? :P

Verder heb ik het antwoord op de iewat chaotisch Tides of War Breakthough ervaring. Het heet de MG42. :D
Bijvoorbeeld:

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 02-02-2019 00:32 (31%)

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Tsurany schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:20:
[...]

Een aantal assignments zijn niet enkel voor Breakthrough, die kan je ook op andere gamemodes halen.
Ja. Maar ik heb twee dagen enkel Breakthrough gespeeld. En ik had hetzelfde met de laatste Ribeyrolles mastery, waarbij je iets van 10 in een leven/ 20 in een ronde moet doen, die heb ik gehaald in een tank of met een v1 (of door een verborgen voorwaarde als “100 in totaal over verschillende rondes”).

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

is er ergens een tracker site , die wel geschiedenis aangeeft. Ik wil wel eens weten of bepaalde stats verbeterd zijn. De huidige stat tracker die ik kan vinden , geeft alleen je huidige stats aan

• Stewie!
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:20

Stewie!

Keen must die!

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:36:
[...]
Fairfight werkt volgens mij harstikke goed, maar is helaas altijd reactief en nooit pro-actief.
Dat is een keuze van de uitgever en ontwikkelaar. FairFight kan ook pro-actief werken, herkent cheaters binnen een seconde.
Stronkie schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:46:
[...]

Van wat ik mag geloven , heeft Dice alle cheat detection software uitgezet
Niet zoveel geloven 8)7

Battlefield-DIVISION-Quake-STAR WARS-Nosgoth
Global hosting for PC, Xbox One & Playstation 4
Hosting: www.i3d.net
Anti-Cheat: www.gameblocks.com
Flightmap: my.flightmemory.com/stewied

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

lama. Lol. Laten we hopen dat EA/DICE snel de cheaters banned

Stronkie wijzigde deze reactie 02-02-2019 20:41 (88%)

• NLsandman
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:48
Dice anti cheat beslist hoe ze fairfight instellen.
Ik krijg ook het gevoel dat het pas meer detecteert als je verdacht bent want kom wel eens berichten tegen
dat cheaters met wallhack geband worden dus fairfight kan dat wel zien aan de data die het verzamelt.

Vanmiddag nog in spectator mode 2 gasten gevolgd toen ze mij te verdacht waren, volgens mij hadden ze het in de gaten want ze raakten geen pepernoot meer.

https://battlefieldtracke...igin/Marvin34565/overview
Constant een shot hit ratio van bijna 50%, check zijn battle reports.

Break through is niet mijn spel modus, eindig steevast onderaan met 1 of 2 kills en 20 deaths, speel ik daarna conquest en ik eindig in de top 15.
Met bv frontlines heb ik geen moeite, wat is de manier van spelen om door break through te komen? Is dat meer campen?

NLsandman wijzigde deze reactie 02-02-2019 21:26 (9%)

• Loondijke
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 00:13:
Dus, was ik de enige die vanavond heen en weer werd getrokken door wat leek op behoorlijk wat rubber banding of? :P

Verder heb ik het antwoord op de iewat chaotisch Tides of War Breakthough ervaring. Het heet de MG42. :D
Bijvoorbeeld:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mensen opwachten met mijn MG42 of SMLE gaven me ook zulke scores. Maar om nou te zeggen dat ik daar plezier uit haalde? Nha, dat niet.

• SouLLeSSportal
NLsandman schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:04:
Dice anti cheat beslist hoe ze fairfight instellen.
Ik krijg ook het gevoel dat het pas meer detecteert als je verdacht bent want kom wel eens berichten tegen
dat cheaters met wallhack geband worden dus fairfight kan dat wel zien aan de data die het verzamelt.

Vanmiddag nog in spectator mode 2 gasten gevolgd toen ze mij te verdacht waren, volgens mij hadden ze het in de gaten want ze raakten geen pepernoot meer.

https://battlefieldtracke...igin/Marvin34565/overview
Constant een shot hit ratio van bijna 50%, check zijn battle reports.

Break through is niet mijn spel modus, eindig steevast onderaan met 1 of 2 kills en 20 deaths, speel ik daarna conquest en ik eindig in de top 15.
Met bv frontlines heb ik geen moeite, wat is de manier van spelen om door break through te komen? Is dat meer campen?
flanken en niet overextenden, pushen met je team, niet in je eentje. De map speelt anders dan op een CQ mode dus ook daarop instellen. Er is altijd een kant waar de enemies spawnen en andere kant waar jouw team spawned, dus anticipeer daarop maar speel daar ook op in dat men niet altijd een flank verwacht.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Loondijke schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:15:
[...]

Mensen opwachten met mijn MG42 of SMLE gaven me ook zulke scores. Maar om nou te zeggen dat ik daar plezier uit haalde? Nha, dat niet.
Nou ja, zeg. De beschuldigingen dat ik alleen maar sta te wachten totdat ik iedereen neer kan maaien. Kan echt niet hoor. :N :P

Het is namelijk maar gedeeltelijk waar. Ik gebruik de MG42 dus ook offensief en kan dan alsnog behoorlijke scores halen. Niet zo consistent goed als defensief, maar zeer zeker niet slecht. Offensief gebruik geeft ook veel meer voldoening. Nee, je zal niet helemaal vooraan een aanval zitten, maar juist net een paar meter erachter zodat je niet het eerste overduidelijke doel bent. Dat is meteen de enige fout die ze maken, want de MG-42 negeren is je einde. Daarna als iedereen neergemaaid is, dan push je gewoon verder. :+

• Loondijke
DaniëlWW2 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 01:21:
[...]

Nou ja, zeg. De beschuldigingen dat ik alleen maar sta te wachten totdat ik iedereen neer kan maaien. Kan echt niet hoor. :N :P
Haha. Ik zeg toch "mijn MG42" :). Niet dat jij ook op die manier speelt.
Het is namelijk maar gedeeltelijk waar. Ik gebruik de MG42 dus ook offensief en kan dan alsnog behoorlijke scores halen. Niet zo consistent goed als defensief, maar zeer zeker niet slecht. Offensief gebruik geeft ook veel meer voldoening. Nee, je zal niet helemaal vooraan een aanval zitten, maar juist net een paar meter erachter zodat je niet het eerste overduidelijke doel bent. Dat is meteen de enige fout die ze maken, want de MG-42 negeren is je einde. Daarna als iedereen neergemaaid is, dan push je gewoon verder. :+
Ik gebruik de MG42 ook op de juiste CQ64 maps. Heerlijk! Op een type map als Fjell, Aerodrome etc. heb je genoeg interessante punten om hier goed mee uit de voeten de kunnen.

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
Gaat niet lekker met de servers geloof ik. Al de hele ochtend disconnects, failed to join server. Idioot lange join tijden en crashes. Heb eindelijk wat vrije tijd om de tides of war van deze week te doen zul je net zien dat je dan dit krijgt :+

Intel i7 9700k ,Gigabyte Z390 aorus pro wifi, Corsair Vengeance RGB 16GB DDR4 3200 mHz | MSI 1070 TI GTX GAMING, Samsung 970 evo 1Tb, Samsung 860 evo 1Tb, Fractal Design Meshify C dark TG, Corsair RM650x , Be Quiet Dark Rock 4, Corsair LL 140/120 fans

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Skybullet schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:25:
Gaat niet lekker met de servers geloof ik. Al de hele ochtend disconnects, failed to join server. Idioot lange join tijden en crashes. Heb eindelijk wat vrije tijd om de tides of war van deze week te doen zul je net zien dat je dan dit krijgt :+
Inderdaad, heb ik helaas ook last van.

PC Specs
Why BF4 is broken & current state gaming industry

Pagina: 1 ... 71 72 73 Laatste

Let op:
Er is nu een apart topic voor de Consoles: \[XBO/PS4] Battlefield V

Het verbod op discussie blijft staan voor de volgende onderwerpen:
- Onderwerpen zoals bijvoorbeeld 'SJW' in games of politieke / geschiedkundige correctheid

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True