"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Idem hiero. Voorheen liep het allemaal erg soepeltjes met een GTX970 op 1080p met bijna alles op high. Nu constant stutters en rare geintjesTr!gger schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:41:
Weet niet wat ze in deze patch allemaal hebben lopen klooien maar ben van vloeiend naar continue fps drops gegaan. Al met settings lopen klooien wat wel iets helpt maar het draait veel slechter nu
Vaak bu'j te bang!
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Als je in een team speelt wat ook echt voor de objectives gaat is het wel een aardige gamemode. Paar games gehad waarbij het verliezende team nog zo'n 5 tickets over had. Kan dus best close zijn.Tsurany schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:22:
De nieuwe gamemode werkt niet met randoms. Speel je 8vs8 en zit er een of andere idioot bij van level 15 die een KD van 1-10 heeft als sniper. Helaas moet je een stuk of 6-7 van die matches spelen wil je al die achievements gehaald hebben. Jammer dat ze wapens achter zulke kansloze gamemodes stoppen.
Maar als je in een team zit met gasten die niet voor de objectives gaan kan je net zo goed stoppen want dan ga je gegarandeerd dik verliezen. Zo verloor ik de eerste 6 potjes die ik speelde. Leek wel of ik de enige was die voor de objectives ging. Kan dus ook erg frustrerend zijn.
Al met al denk ik niet dat ik Squad Conquest nog veel ga spelen.
Overigens, is er een bug met Frontlines? Ik speelde vanavond een potje en ik zag die timer die in beeld komt als je in de objective radius zit niet meer. Je kon dus niet zien hoever je bent met het cappen van de objective en hoeveel enemies er in de objective radius zitten.
Vrienden van me met een AMD 7970 vertellen me juist dat alles soepeler is na de update.-tom-562 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:38:
[...]
Idem hiero. Voorheen liep het allemaal erg soepeltjes met een GTX970 op 1080p met bijna alles op high. Nu constant stutters en rare geintjes
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
sinds 2 weken na launch heb ik niks meer gekregen, ondanks dat 't schijnbaar 3x gefixed is, behalve voor 'sommige' spelers.
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Succes dan, volgende week is de Tides of War weer gericht op squad CQTsurany schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:22:
De nieuwe gamemode werkt niet met randoms. Speel je 8vs8 en zit er een of andere idioot bij van level 15 die een KD van 1-10 heeft als sniper. Helaas moet je een stuk of 6-7 van die matches spelen wil je al die achievements gehaald hebben. Jammer dat ze wapens achter zulke kansloze gamemodes stoppen.
Gisteren even die eerste drie games gespeeld met randoms 3 games die aardig close waren waarvan er 2 gewonnen. Dus niet verkeerd. Gamemodes zelf vind ik zelf niet zo heel leuk om te doen. Looproutes zijn onvoorspelbaar en vaak heb je minimaal een hele squad tegen je als je bijvoorbeeld verdedigt of flankt. Je hebt weinig kans om dan al je fights goed te winnen. Al zijn de 1 vs 4 soms ook wel leuk om te winnen
Dat is dan wel weer grappig dat je soms het verschil op een flag kan zijn maar in de meeste van de tijd is het aardig geclusterd en spelen beide squads compact bij elkaar en loop je rondjes met z'n alle.
-voetstappen zijn van heel ver en vrij luid te horen, verbasend genoeg maakt het niet uit of je in een tank zit of niet.
-om de een of andere reden speel ik een pak slechter, de ttd en netcode lijkt een pak slechter geworden te zijn.
-De nieuwe squad conquest, 8 vs 8 met dan nog tanks bij. Het is gigantisch moeilijk om dat soort potjes in balance te krijgen. Het is bovendien ook helemaal niet wat ik zoek bij Battlefield, ik wil grootschalige gevechten, introduceer liever een modus waar bots meespelen (meest populaire modus in Battlefront).
Echter door die tides of war word iedereen verplicht van die modus te grinden, niet bepaald bevordelijk.
-die killcam voelt gewoon enorm buggy aan en voegt niet veel toe
- nieuwe maps hebben we nodig en panzerstorm, waarom is die enkel op conquest actief?
Al bij al is het voor mij een update die problemen brengt zonder iets op te lossen met nieuwe content dat ik liever zie verdwijnen.
Dit ervaar ik ook als enorm vervelend. Ik heb een Logitech G933 (7.1 op DTS), en speel vaak (als het stil is op discord en ikzelf ook mijn mond housprankel schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:08:
-voetstappen zijn van heel ver en vrij luid te horen, verbasend genoeg maakt het niet uit of je in een tank zit of niet.
Nu denk ik iemand te horen die naast me staat, en in werkelijkheid 30 meter verderop loopt. Of speelt my paranoia op.
Ook een tank hoor ik nu "alleen maar" in mijn linker oor, terwijl het geluid ook zachter aan de rechterkant dient te zijn.
Veel heb ik nog even niet naar de gameplay en aanpassingen gekeken, dat ervaar ik in het spel wel. Of soms even een week een ander spel spelen (huh, kan dat dan) en dan weer BF, dan ervaar je het als gewoon.
In ieder geval, wennen aan het geluid vind ik vervelender als wapens die aangepast zijn
Idem hier, geen surround headset maar ik speel enorm op voetstappen om in te schatten waar iemand vandaan komt, (om soms ook te pre-firen) en dat is nu helemaal in de war.XanaLuXX schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:03:
[...]
Dit ervaar ik ook als enorm vervelend. Ik heb een Logitech G933 (7.1 op DTS), en speel vaak (als het stil is op discord en ikzelf ook mijn mond hou) op het geluid, en de surrounding sounds. Ik kan dus goed horen waar er iemand loopt.
Wat mij net opviel, aan het eind van de ronde krijg je zo'n scherm te zien met hoeveel xp, wat je tides of war level is etc. zag er net 2000 company coin op staan, dus ik denk yasss eindelijk. Maar nee... krijg nog steeds alleen coin van de daily's.

waarbij je 3 man in een tank hebt zitten buiten de vlaggen en vervolgens gewoon gespawn camped kunt worden. WHAHA Dice is vergeten hoe ze games moeten maken ofzo ?
4 vs 8 potjes zijn ook zo balanced
[ Voor 8% gewijzigd door Pykow op 18-01-2019 21:21 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
Het is een kansloze missie voor een kansloos wapen, lekker links laten liggen.Pykow schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:11:
serieus moet je Squad conquest doen voor een wapen.
waarbij je 3 man in een tank hebt zitten buiten de vlaggen en vervolgens gewoon gespawn camped kunt worden. WHAHA Dice is vergeten hoe ze games moeten maken ofzo ?
4 vs 8 potjes zijn ook zo balanced
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb gisteren in 1 uur 3 potjes gespeeld met randoms, mijn ervaring is best positief. Snelle actie, korte stukjes lopen. 2 uit 3 gewonnen. Moet voor de assignment voor het wapen nu nog 1x een potje winnen. Voor mij smaakte het wel naar meer, maar dan liefst gewoon met 8 platoonleden op apart discordkanaal oid.Tsurany schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:24:
[...]
Het is een kansloze missie voor een kansloos wapen, lekker links laten liggen.
Het wapen is volgens Jackfrags best goed, al is elk wapen in zijn handen goed.
Dat wapen kan ik niet over oordelen, maar squad conquest is een positieve verassing so far!Tsurany schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:24:
[...]
Het is een kansloze missie voor een kansloos wapen, lekker links laten liggen.
Het schiet toch heerlijk weg? Lekker tempo, je kan als individu lekkere impact, een beetje TDM met vlaggen maar dan op best aardige maps.
Met een goed squad speelt het vast heerlijk. Met 8 randoms tegen een team die allemaal dezelfde tag heeft werkt niet.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:04:
[...]
Dat wapen kan ik niet over oordelen, maar squad conquest is een positieve verassing so far!
Het schiet toch heerlijk weg? Lekker tempo, je kan als individu lekkere impact, een beetje TDM met vlaggen maar dan op best aardige maps.
Fijn dat het nu opgelost is!
Ik speel weinig en kan niet op alles in gaan maar van dit punt heb ik al vanaf het begin last. Ik raak niks en ben binnen een halve seconde dood. Voor mij werkte het om op de wifi (met een repeater) te gaan spelen. Je krijgt dan wel wat rubberbanding maar je schiet wel weer raak en krijgt het gewoon te merken als je geraakt wordt. Je k/d wordt er beter van en je kan bijdragen aan het potje. Het heeft voor mij voor meer spelplezier gezorgd.sprankel schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:08:
Niet echt gelukkig met de update
-om de een of andere reden speel ik een pak slechter, de ttd en netcode lijkt een pak slechter geworden te zijn.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Ja hoor, ik speel eigenlijk alleen Domination en op moment Squad Conquest.Shreddaaa schreef op zondag 20 januari 2019 @ 01:31:
Zijn er nog mensen die samen willen spelen op PC?
Myopia_NL
Hierbij een paar op een rij maar het zijn er echt teveel om op te nomene
1. Hele stomme fout vind ik maar verandert niets aan de game play, als je jezelf wilt healen dan zie je 7 van de 10 keer een ammo puoch ipv een healing pouch....dat vind k gewoon echt slordig
2. Ik heb nu opeens veel transparante stenen. Ik kan wel geraakt worden, maar zelf schiet ik tegen steen.
3 Heel vaak zie ik als medic uitroep tekens staan maar kan ik niets gooien. Ik kan op 3 blijven klikken maar er gebeurt niets
4. Idem voor de ammo pouches
5. De machine geweren en de pipods en het richten was al erg slecht maar ik kan er nu niets meer mee. IK ben fan van de VGO en Te vaak (bijna 80% van de tijd) probeer ik met de vgo te richten ... wil k schieten, klapt die pipod in. weg kans om iemand te raken.
6. Als ik wil liggen richten en ga schieten gaat met mannetje staan.
7. als ik ergens lig...glij ik naar links of naar rechts... weg dekking.
8. Aimen werkt niet goed meer met die VGO. Als de pipod al niet inklapt dan gebeurt dat wel tijdens het schieten, dan is opeens je aiming point weg (hip fire mode)
9 het is eerder uitzondering dat ik nu zie wie mij geraakt heeft. Als ik dood ben probeert de camera wel en richting te zoeken maar je ziet eigenlijk niets vanuit welke richting je bent geraakt of door wie.
10. Als de game begint geef je altijd eerst jezelf een ammo pouch als je op 3 klikt ipv je squad mates ... ? hoe dat zo....heel vreemd. Dat was voorheen niet zo
Wat wel vet is is de Stuka als die neerkomt.
Sorry voor de wat negatieve reactie, maar k heb ff een irritatie met het spel ... Ik wil gewoon support met VGO spelen maar de lol is me daarin ontnomen door Dice
[ Voor 4% gewijzigd door freak-me-baby op 20-01-2019 12:49 ]
1. echt? tis beetje matig maar ik kijk er niet eens naar.freak-me-baby schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:45:
MAn man man, wat hebben ze hnet spel verkracht met deze update. ONgelooflijk dat dit kan gebeuren.Ik kan er niet meer normaal mee spelen. Gisteren 2 uurtjes proberen te spelen, maar kom tot de conclusie dat ik nu veel meer bugs heb dan wat ik voorheeen had.
1. Hele stomme fout vind ik maar verandert niets aan de game play, als je jezelf wilt healen dan zie je 7 van de 10 keer een ammo puoch ipv een healing pouch....dat vind k gewoon echt slordig
2. Ik heb nu opeens veel transparante stenen. Ik kan wel geraakt worden, maar zelf schiet ik tegen steen.
3 Heel vaak zie ik als medic uitroep tekens staan maar kan ik niets gooien. Ik kan op 3 blijven klikken maar er gebeurt niets
5. De machine geweren en de pipods en het richten was al erg slecht maar ik kan er nu niets meer mee. IK ben fan van de VGO en Te vaak (bijna 80% van de tijd) probeer ik met de vgo te richten ... wil k schieten, klapt die pipod in. weg kans om iemand te raken.
8. Aimen werkt niet goed meer met die VGO. Als de pipod al niet inklapt dan gebeurt dat wel tijdens het schieten, dan is opeens je aiming point weg (hip fire mode)
9 het is eerder uitzondering dat ik nu zie wie mij geraakt heeft. Als ik dood ben probeert de camera wel en richting te zoeken maar je ziet eigenlijk niets vanuit welke richting je bent geraakt of door wie.
10. Als de game begint geef je altijd eerst jezelf een ammo pouch als je op 3 klikt ipv je squad mates ... ? hoe dat zo....heel vreemd. Dat was voorheen niet zo
Sorry voor de wat negatieve reactie, maar k heb ff een irritatie met het spel ... Ik wil gewoon support met VGO spelen maar de lol is me daarin ontnomen door Dice
2. Nog niet gezien, maar ik ben ook geen bipod pro.
3. je ziet die ook bij mensen die medic zijn als je zelf niet 100% bent maar wel aan het healen bent, dat zal het zijn voornamelijk of dat zij al een pack hebben maar niet 100%.
4. Niet gezien nog bij mijzelf.
5.de bipod fix zit nog niet in de huidige patch voorzover ik weet.
6. zie punt 5.
7. te wenig ruimte om te liggen vaak, iets achter je, dat is irritant ja.
8. zie punt 5.
9.99 van de 100 x weet ik wel wie mij neerschoot. imho niet veel toevoeging tenzij je echt kan zien hoe die speler speelt. Zelfde als bij pubg, zolang die aim in replay niet overeenkomt met hoe hij in het spel mij ziet en beschiet kan je er geen ruk mee.
10. Was voorheen ook al zo, geen idee of hier wat voor verbeterd wordt of instelling is dat je dedicated een pouch pakt voor jezelf en een voor teammate geven hebt.
Top tip: speel eens met een ander wapen?
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
2. Welkom bij Battlefield, dit is niet aangepast en is al een aantal jaar zo. krijgen ze niet opgelost.
3. Er zit een time out op je pakketjes. Dit is ook vanaf de release of zelfs in de beta hetzelfde. (nooit medic gespeeld ?, Zelfs BF1 had deze delay)
4.idem 3
5.Ik weet niet wat er aangepast is, merk zelf niets omdat ik niet vaak lig of in een raampje hang. Weet wel dat de bipod TE SNEL open gaat in BF5. mag een stuk minder
6. dan lig je verkeerd, totaal geen last van.
7. Dat is vanaf Battlefield 4 (gefixed), zo voorkomen ze dat je benen door de muren heen gaan. Probleem van Battlefield 3
8. Dit benoem je net al bij punt 5. Bipod is niet aangepast sinds release in mijn beleving.
9. Vanaf dag 1 was er geen werkende kill cam, nu zie je juist 90% van de gevallen door wie je gekilled bent. is dus beter in deze update
10. omdat je eerst met ammo en met health je eigen boost en dan pas een andere. Ook dat is niet aangepast sinds release.
Dus conclusie, de update heeft niets veranderd en sterker nog 8 van de 10 punten die je benoemt zijn niet eens fouten waar je ze op af kunt rekenen. Ja kill cam mag beter (9) en heel moeilijk om stenen goed te maken (2)
freak-me-baby schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:45:
MAn man man, wat hebben ze hnet spel verkracht met deze update. ONgelooflijk dat dit kan gebeuren.Ik kan er niet meer normaal mee spelen. Gisteren 2 uurtjes proberen te spelen, maar kom tot de conclusie dat ik nu veel meer bugs heb dan wat ik voorheeen had.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Begin januari was 't een low virtual memory issue waardoor ik de pagefile heb terug aangezet en opgelost. Nu heb ik 't weer maar nu zie ik ook geen enkele melding in de event logger behalve dat er wat Windows updates zich hebben geïnstalleerd.
Enige wat veranderd is is de nieuwe nvidia driver 417.71, maar daar had ik afgelopen week ook geen issues mee. Dus kep maar weer in Origin op repair gedrukt. Eens kijken of dat wat uit maakt.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik heb een Logitech G933, en gebruik daarvoor de meegeleverde software van Logitech Gaming Software.
Als ik daarbij de "Surround Sound" op OFF zet, is het probleem "verholpen" (of lees, voor 90% beter)
Ingame heb ik wel de surroundings zoals ik die eerst had, dus gewoon 7.1.
Sound vind ik wel een issue en een probleem ingame
Elke spel en met een wapen update heeft voor en nadelen. Daar kun je mee "leven", als je het spel 2 weken niet speelt weet je het verschil toch niet meer.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Je moet de Premier versie uit je game lijst verwijderen. Daarna de Gewone deluxe versie toevoegen.Gekke Jantje schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:31:
Sinds ik niet meer Premier heb zie ik telkens staan in Origens dat er een patch is voor mijn content, klik ik op downloaden gebeurd er niets. Welke versie van BF moet op dit moment weergeven in game, ik heb deluxe gekocht na dat Pemier was afgelopen.
De Permier versies van alle games die je kunt spelen met Premier , hebben twee versies. De "gekochte" versie en de Premier versie.
Wat je moet doen , als je premier afgelopen is, de shortcut van de Premier editie (wat ook zegt "Je Premier abbo is afgelopen" .
Mocht het niet werken , zoals bij mij het geval was , ik kon Fifa 19 , BFV niet meer spelen en de gekochte versie's stonden ook niet meer in mijn lijst. Dus ik heb de live chat gebruikt en daar hebben ze mijn game library aangepast.. Origin opnieuw starten en bingo. Dat heeft bij mij geholpen.
Ja dit dus.... Toen ik hoorde dat de release nog een paar dagen vroeger was bij premier heb ik die ook een maandje afgesloten.Gekke Jantje schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:31:
Sinds ik niet meer Premier heb zie ik telkens staan in Origens dat er een patch is voor mijn content, klik ik op downloaden gebeurd er niets. Welke versie van BF moet op dit moment weergeven in game, ik heb deluxe gekocht na dat Pemier was afgelopen.
En nu blijft ie ook nog vaag staan in mijn overzicht (greyed out)....
Als ik de oplossing heb laat ik het je weten 😉
Beide rondes met 15 totale randoms gespeeld en hele close potjes gehad op Rotterdam (6 tickets) en Hamada (2 tickets). Beide ook best squad en lekker mijn bijdrage kunnen leveren (25-8 en 20-3). Hier zie je, met zo weinig tickets, dat jouw eigen bijdrage enorm belangrijk is en invloed heeft op de game. Vlaggen zijn sneller gecapped en liggen dichter bij elkaar, waardoor je veel vaker mensen tegenkomt maar nooit in overvloed. Je komt vaak 1-4 spelers tegen en eigenlijk nooit ineens 8 man bijvoorbeeld. En zelfs dan is het door de plaatsing van de vlaggen nog goed te overzien. Rotterdam lag me erg goed omdat je eigenlijk zeker weet waar de vijand vandaan komt. Hamada iets minder, maar nog steeds erg gaaf.
Doordat het minder chaos is, maar toch genoeg te doen is, zie ik in beide potjes mijn SPM direct naar 800 schieten en KD naar 3. Ook dat geeft natuurlijk meer plezier dan 30% random death in 64p gamemodes.
Ook al heb ik straks de medic gun unlocked, dan nog ga ik zeker SQ-CQ spelen (voor zolang de mode er nog is....).
[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-01-2019 08:48 ]
Je moet maar net geluk hebben met randoms. Met 8 spelers is de balans heel fragiel. Gaan er twee liggen spawncampen met een sniper rifle, dan heb je al verloren. Je moet in beweging blijven om de punten te behouden of innemen. Met twee gelijkwaardige squads is het super, maar als het uit balans is, dan is het mega frustrerend.StealthyPeanut schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:25:De SQ-CQ modus
Beauty is in the eye of the beerholder
Uiteraard en helemaal mee eens. Maar dit is bij CQ64 ook het geval en is de kans veel groter op niet-meespelende-campers omdat daar veel meer enemies rondlopen.HellBeast schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:14:
[...]
Je moet maar net geluk hebben met randoms. Met 8 spelers is de balans heel fragiel. Gaan er twee liggen spawncampen met een sniper rifle, dan heb je al verloren. Je moet in beweging blijven om de punten te behouden of innemen. Met twee gelijkwaardige squads is het super, maar als het uit balans is, dan is het mega frustrerend.
Zodra de campers die SQ-CQ challenges gehaald hebben komen ze nooit meer terug en blijven alleen de liefhebbers over. En laten we eerlijk zijn: dat is binnen no-time gehaald.
[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-01-2019 09:22 ]
Op zich houd ik wel van tanks, maar juist daarom is het ook wel leuk dat je weet dat er maar 1 vijandige tank is. Dat maakt het een leuk tactisch spelletje. Helemaal als het lukt om de vijandelijke tank te jatten, dat is me al een paar keer gelukt
Helaas nog niet veel echt close potjes meegemaakt maar voor de K/D is het wel lekker.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Mét of zonder goed squad is het heerlijke infantry combat, genoeg flank mogelijkheden en elk vuurgevecht wat je verliest kan je een vlag kosten. De fortifications voegen leuke elementen toe, al heb je alleen bij aanvang van de map een beetje tijd om meer te bouwen dan alleen de ammo/health station.
De maps spelen stuk voor stuk erg leuk, beter dan de standaard CQ versies. Verliespotjes kunnen worden omgedraaid in winst en spawnrapes zijn uit te breken als 1 of 2 spelers ff de kop erbij hebben.
Het viel wel op dat ik maar een heel klein aantal clans heb gezien, misschien 3 of 4 squads in t hele weekend met complete clantags. Dat is geen goed teken maar al met al, of de potjes nu close waren of niet, als shooter werkt de mode heel lekker voor t schieten met constant actie. Ik hoop dat ze hier op door gaan bouwen.
In ieder geval zijn de drie mappen in de roulatie vrij goed. Verder vond ik het ook beter dan 64P Conquest waar iedereen gewoon rondjes rent. Hier kan je namelijk wel posities verdedigen. Een favoriet gaat het alleen niet worden omdat ik me besef dat ik geluk heb gehad in een goed team te zitten die ook allemaal bezig waren met hun grind.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Maar voor mij blijft Conquest nog dé game mode van Battlefield games.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Hoe zit de ticket-counter eigenlijk in mekaar? Ik kon me niet van de indruk ontdoen dat het aantal vlaggen in bezit niet uitmaakte en enkel de spawns tellen, of ben ik mis?
Respect voor de doordouwers die nog door rommelen met deze mislukking.
Tja, je kunt er zoveel geld voor uittrekken als je zelf wilt. Ik heb er 37 euro voor betaald en op de officiële launch date begonnen.TecTo schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:33:
Totaal 93 euro voor deze waardeloze game betaald (maand abbo en premium). Het enige plezier wat ik er nu nog aan beleef is het sinds een dikke maand niet meer opstarten van deze bug zooi.
Respect voor de doordouwers die nog door rommelen met deze mislukking.
Zit nu op 65 uur en heb dus 56 cent per uur betaald. En tot nu toe elke cent waard geweest
Mislukking is dan ook een term die imho totaal overtrokken is voor deze game.
Geniet ervan als je bug bestendig bent.
Het spel draait beter dan bf3 en bf4 bij launch deden geloof ik...TecTo schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:56:
Ach het geld kan me niet zo deren maar na alle BF edities te hebben gespeeld is het voor mij persoonlijk de grootse flop.
Geniet ervan als je bug bestendig bent.
Ja er zitten irritante bugs in, ja alleen matchmaking is niet ideaal, maar de gameplay is behoorlijk goed, infantry is behoorlijk gebalanced vs voer en vliegtuigen en de wapens zijn op de smgs en een of twee redundante wapens na prima balanced. Er moet nog wel wat gebeuren maar dat is bij elke bf game nog zo geweest geloof ik. Bf4 duurde bijna een jaar voordat de netcode goed was en het echt een prima game was.
Lees mijn reply maat. Daar heb ik het al uitgelegd hoe je dit kunt oplossenVr4nckuh schreef op maandag 21 januari 2019 @ 03:09:
[...]
Ja dit dus.... Toen ik hoorde dat de release nog een paar dagen vroeger was bij premier heb ik die ook een maandje afgesloten.
Ter verdediging van @TecTo, ondanks dat ik BFV wel veel beter vind wegspelen dan BF4 (BF1 niet gespeeld), ben ik het wel eens met de bugsgehalte en vraag ik mij af of ze uberhaupt testen daar bij EA:SouLLeSSportal schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:52:
[...]
Het spel draait beter dan bf3 en bf4 bij launch deden geloof ik...![]()
Ja er zitten irritante bugs in, ja alleen matchmaking is niet ideaal, maar de gameplay is behoorlijk goed, infantry is behoorlijk gebalanced vs voer en vliegtuigen en de wapens zijn op de smgs en een of twee redundante wapens na prima balanced. Er moet nog wel wat gebeuren maar dat is bij elke bf game nog zo geweest geloof ik. Bf4 duurde bijna een jaar voordat de netcode goed was en het echt een prima game was.
Vanilla: Je kon med packs zo veel meter boven je zetten en alsnog healen. Daarnaast, de bel van de kerk bleef in de lucht hangen.
Vorige patch: Team members worden vaak in queue gegooid terwijl je als team een nieuwe server zoekt.
Laatste patch: Crates vallen door de grond heen of spawnen niet.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ter verdediging voor DICE (niet ea) dergelijke games zijn wezenloos gecompliceerd, ook als je bf3 vs bf5 zet is dit zoveel meer wat de pc moet verwerken dan in bf3. Daarentegen, veel bugs lijken gewoon door de quality control te zijn gekomen door te weinig testen inderdaad. Dat ontken ik ook niet, er zitten veel bugs in en met verhelpen van de een komt er een andere voor terug lijkt het.Slavy schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:33:
[...]
Ter verdediging van @TecTo, ondanks dat ik BFV wel veel beter vind wegspelen dan BF4 (BF1 niet gespeeld), ben ik het wel eens met de bugsgehalte en vraag ik mij af of ze uberhaupt testen daar bij EA:
Vanilla: Je kon med packs zo veel meter boven je zetten en alsnog healen. Daarnaast, de bel van de kerk bleef in de lucht hangen.
Vorige patch: Team members worden vaak in queue gegooid terwijl je als team een nieuwe server zoekt.
Laatste patch: Crates vallen door de grond heen of spawnen niet.
Wat ik voornamelijk bedoel is dat de game an sich beter draait qua netcode bij launch dan bij bf3 of 4. daar was de lag etc veel erger. Nu heb je nog wel die damage stack 1 hit kill ttd bug maar imho komt die niet zo vaak voor in tegenstelling tot de lag die altijd aanwezig was bij bf3/4. Heel aantal van die ttd 'bugs' zijn gewoon multihits van sniper + andere speler ofzo, merk ik zelf ook steeds vaker dat als 2 spelers op je schieten je zo goed als instant dood bent.
We zijn het allemaal wel over eens dat bf5 nog wel wat verbeterd kan worden voordat het echt goed is
[ Voor 3% gewijzigd door SouLLeSSportal op 21-01-2019 14:41 ]
Ik merk er weinig op als gamebreaking, maar dat mag iedereen voor zichzelf bepalen. Zelfs met de bugs en faalhazen van EA, komt de game het dichtste bij een BF2 experience na alle voorafgaande delen. Teamplay en PTFO wordt gestimuleerd en dat is iets wat mij enorm aanspreekt.
Die zag ik al voorbij komen idd thnx man😉Stronkie schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:31:
[...]
Lees mijn reply maat. Daar heb ik het al uitgelegd hoe je dit kunt oplossen
Ik vond Hardline veel idioter. Heb ik daarom ook niet gekocht.TecTo schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:56:
Ach het geld kan me niet zo deren maar na alle BF edities te hebben gespeeld is het voor mij persoonlijk de grootse flop.
Zo buggy vind ik BFV ook weer niet. De ergste bug die ik ken is als je je hele squad in een map moet zien te krijgen, dat gaat vaak mis bij de eerste matchmaking. Plus het duurt soms eeuwig.Geniet ervan als je bug bestendig bent.
Verder zijn een paar design dingen die of niet goed werken of vereisen dat je je vechtstijl moet aanpassen. De TTK/TTD issues zijn misschien waar of niet, maar als je meer concentreert op goed kijken, jezelf verstoppen in het level en veel minder rambo stijl rond gaat rennen, leef je veel langer! Dat was een grote overstap voor mij persoonlijk. Sindsdien gaat het een stuk beter.
Dit is simpelweg waar.SouLLeSSportal schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:52:
Het spel draait beter dan bf3 en bf4 bij launch deden geloof ik...
We kunnen wel stellen dat de assignments dit keer een heel stuk beter zijn dan in de vorige tides of war, alles komt vanzelf binnen door gewoon de game ptfo te spelen. Ik heb er geen seconde op gelet maar ze kwamen in een steady voorbij en na een potje of 10/15 gok ik, dan heb je de gun al wel. Nu nog activeren in de armory en niet vergeten.DaniëlWW2 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:33:
Tja, ik had de boel na een paar uur ook binnen. Eerste paar potjes kansloos afgemaakt en daarna eigenlijk alleen maar gewonnen. Ik had nog de meeste moeite met 10 squad revives omdat natuurlijk iedereen op een gegeven moment als medic ging spelen en er nauwelijks iemand dood ging.![]()
In ieder geval zijn de drie mappen in de roulatie vrij goed. Verder vond ik het ook beter dan 64P Conquest waar iedereen gewoon rondjes rent. Hier kan je namelijk wel posities verdedigen. Een favoriet gaat het alleen niet worden omdat ik me besef dat ik geluk heb gehad in een goed team te zitten die ook allemaal bezig waren met hun grind.
Oke, het was minder erg dan de vorige keer, maar toch. Waarom is het nou zo moeilijk om het gewoon toe te voegen?A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:08:
[...]
We kunnen wel stellen dat de assignments dit keer een heel stuk beter zijn dan in de vorige tides of war, alles komt vanzelf binnen door gewoon de game ptfo te spelen. Ik heb er geen seconde op gelet maar ze kwamen in een steady voorbij en na een potje of 10/15 gok ik, dan heb je de gun al wel. Nu nog activeren in de armory en niet vergeten.
Waar, maar wel al beter dan in BF1.XanderDrake schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:13:
De ergste bug die ik ken is als je je hele squad in een map moet zien te krijgen, dat gaat vaak mis bij de eerste matchmaking. Plus het duurt soms eeuwig.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Sja... k weet ook niet hoe het kan, maar ik merk echt heel veel verschil met deze update en machine geweren. IK weet dat ze die bipod fix niet hebben doorgevoerd, maar ze hebben ook een hoop andere dingen aangepast die bij mij dus niet goed gaan.Pykow schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:00:
1. Dat is al vanaf de release een foutje. maar doet niets aan gameplay
2. Welkom bij Battlefield, dit is niet aangepast en is al een aantal jaar zo. krijgen ze niet opgelost.
3. Er zit een time out op je pakketjes. Dit is ook vanaf de release of zelfs in de beta hetzelfde. (nooit medic gespeeld ?, Zelfs BF1 had deze delay)
4.idem 3
5.Ik weet niet wat er aangepast is, merk zelf niets omdat ik niet vaak lig of in een raampje hang. Weet wel dat de bipod TE SNEL open gaat in BF5. mag een stuk minder
6. dan lig je verkeerd, totaal geen last van.
7. Dat is vanaf Battlefield 4 (gefixed), zo voorkomen ze dat je benen door de muren heen gaan. Probleem van Battlefield 3
8. Dit benoem je net al bij punt 5. Bipod is niet aangepast sinds release in mijn beleving.
9. Vanaf dag 1 was er geen werkende kill cam, nu zie je juist 90% van de gevallen door wie je gekilled bent. is dus beter in deze update
10. omdat je eerst met ammo en met health je eigen boost en dan pas een andere. Ook dat is niet aangepast sinds release.
Dus conclusie, de update heeft niets veranderd en sterker nog 8 van de 10 punten die je benoemt zijn niet eens fouten waar je ze op af kunt rekenen. Ja kill cam mag beter (9) en heel moeilijk om stenen goed te maken (2)
[...]
Als je bijvoorbeeld deze film kijkt
YouTube: LIGHTNING STRIKES PATCH NOTES! - Battlefield 5 January Update (New F...
dan zie je dat deze persoon continue een mooie aiming heeft of hij nu naar links of naar rechts draait, overal waar hij zijn wapen neerlegt. IK heb continue een switch tussen hip fire en bipod fire bij iedere beweging met mijn muis of als ik een tijdje schiet.
Dat is niet een beetje irritant maar maakt het onbespeelbaar.
Qua punt 3, dat hebben ze wel degelijk aangepast in mijn optiek. Ik kan nu soms heel lang geen pakketten gooien, voor de update geen probleem. Zodra ik als medic of support een uitroep teken zag kon ik direct gooien. Nu niet meer. Zag ik 3 personen met een uitroepteken dan kon ik 3 pakketen achter elkaar gooien. NU soms geeneen.
k probeer verder ook niemand onderuit te halen, k vind het nog steeds een knap staaltje software
Maar voor mijn spel beleving heeft deze patch meer nadelen dan voordelen. Let wel, als ik met de machine geweren speel. De andere bugs hebben niet zo veel invloed op mijn speel stijl en geven minder irritatie
Haha goeie tipSouLLeSSportal schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:06:
[...]
Top tip: speel eens met een ander wapen?
Ik heb de games wel uit mijn lijst gegooid maar ik krijg nog steeds de melding dat er content update zijn. Hopelijk zorgt dit niet voor problemen, zoals dat ik geen patches meer kan updaten of wat dan ook. Helaas heb ik geen oplossing.Vr4nckuh schreef op maandag 21 januari 2019 @ 03:09:
[...]
Ja dit dus.... Toen ik hoorde dat de release nog een paar dagen vroeger was bij premier heb ik die ook een maandje afgesloten.
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
- Stap 1 . Deinstalleer de Premium VersieGekke Jantje schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:50:
[...]
Ik heb de games wel uit mijn lijst gegooid maar ik krijg nog steeds de melding dat er content update zijn. Hopelijk zorgt dit niet voor problemen, zoals dat ik geen patches meer kan updaten of wat dan ook. Helaas heb ik geen oplossing.
- Stap 2 . "hide" de grijze Premium Versie van BF5
- Stap 3 . Vind je normale versie van BF5 in je games library
- Stap 4 . Installeer deze.
- Stap 5 . Have fun...
Lol of gewoon de Prem versie Hiden in je Games Library , je normale BF5 starten. Of gewoon contact zoeken met EA support via de chat . Zij zullen je BF5 versie van de prem deactiveren en je BF5 normale versie zichtbaar maken.
bingo geen gezeur voor nieuwe content..
PS al dit was al geschreven. Lezen
PS PS , de content update melding die je in origin krijgt , is een melding van origin zelf. Dat kan namelijk van alles zijn. Nieuwe aanbiedingen , nieuwe games , nieuwe DLC.. Het is gewoon een melding die aangeeft dat je je origin moet verversen. Maar het is dus niet zo zeer BF5 gerelateerd.
[ Voor 14% gewijzigd door Stronkie op 21-01-2019 19:26 ]
Edit
Ik heb volgens mij al de oplossing zelf gevonden.
[ Voor 46% gewijzigd door Gekke Jantje op 21-01-2019 19:42 ]
Ik wil het eerst zeker weten, maar ik vermoed de gamebibliotheek laden, erna kreeg ik de melding niet meer toen ik bf5 afsloot. Hopelijk blijft het zo.Stronkie schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:48:
wat was bij jou de oplossing dan?
YouTube: Battlefield 5 How bad is the visibility *EXPERIMENT*
Als je stilligt loopt 10 man vlak langs je door, ze zien je niet.
Zo vreselijk de kleuren in dit spel. Ik zou nog bijna liever deze versie spelen:
YouTube: Battlefield 5 Banned for using this
Rakward schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:42:
Wat ben ik blij met deze video van JackFrags waar hij eens test hoe moeilijk je enemies kan zien als ze niet bewegen.

Hahaha, ja, het is leuk als je er een paar keer mee weg komt en bloed irritant als je weer zo'n potje hebt dat OVERAL iemand stil ligt met een MG42.Rakward schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:42:
Wat ben ik blij met deze video van JackFrags waar hij eens test hoe moeilijk je enemies kan zien als ze niet bewegen.
Zo vreselijk de kleuren in dit spel. Ik zou nog bijna liever deze versie spelen:
Je gaat vanzelf als een havik spelen en ik vind het wel confronterend hoe enorm we op 3d spotting zijn gaan vertrouwen. Overigens had je in vorige games in Hardcore mode ook dat ze onder elk struikje lagen zonder dat je ze kon zien, maarja, die mode was zo slecht uitgewerkt dus niet te spelen.
Echt ongeloofelijk. Vooral in de library bij Devastation waar mensen letterlijk bijna over hem heen lopen en hem niet zien liggen.
Ik wist dat de visibility slecht is maar dit is wel erg extreem.
Ik denk eerder dat het niet zozeer de zichtbaarheid is maar het feit dat hij op zijn rug ligt. Bijna gelijk aan een speler die downed is.l, die dus geen gevaar meer is en men dus niet prioriteert als gevaar, als je dan ook nog die matige zichtbaarheid erbij doet valt die speler idd vrijwel niet op. Ik merk het zelf ook bij mij dat ik een liggende speler als downed zie en niet op schiet om vervolgens volgepompt te worden door die speler.Rakward schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:42:
Westie meldt vandaag dat Dice de bipod zo gaat wijzigen dat die niet meer werkt als je op je rug ligt. Dat scheelt wel iets.SouLLeSSportal schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:19:
[...]
Ik denk eerder dat het niet zozeer de zichtbaarheid is maar het feit dat hij op zijn rug ligt.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Als dat waar is, dan lost dat het probleem voor 95% op. Ik heb geen probleem met mensen die normaal prone liggen, maar op de rug liggen lijkt net op een corpse. Dan blijft er voor de 5% alleen nog belichting problemen op. Donkere hoekjes met donkere skins bijvoorbeeld.Shabbaman schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:22:
[...]
Westie meldt vandaag dat Dice de bipod zo gaat wijzigen dat die niet meer werkt als je op je rug ligt. Dat scheelt wel iets.
Ik vermaak me (zolang de teams gebalanceerd zijn) met Squad Conquest prima. Brengt een beetje het Infantry Conquest Small terug van BF3/BF4, maar 3 mappen is wel wat karig.
Wat ik nog altijd het meest gespeeld had sinds BC2 is Rush, gelukkig komt Rush terug, en hopelijk niet een halfbakken versie.
Ik merk wel dat de voetstappen een klein beetje over de top zijn, maar dat is nog altijd beter dan helemaal geen geluid.
Verder valt het simpele matchmaking systeem een beetje op z'n gat zodra je 8v8 gaat spelen. Zodra er een speler weg gaat merk je meteen dat het een stuk makkelijker/moeilijker word, en het duurt veel te lang voor dat er nieuwe spelers connecten (net als 3v8 beginnen, ook zo iets).
Dit is niet zo erg in 32v32, wat waarschijnlijk ook de reden is dat DICE nog nooit moeite heeft gedaan een stats based of skill based matchmaking systeem te bouwen.
Vroegah was het gewoon de community die op hun eigen servers balancing scrips draaide en een actieve admin of twee hadden, maar ja we zitten vast aan de DICE servers.
Bovenstaande maakt het dat ik soms een hele avond gewoon geen enkele spannende match speel, DAT is wat BF5 saai maakt voor mij. Maar zodra er een spannende game is die in Conquest bijv met 0-1 eindigt dan is het wel erg leuk, komt helaas alleen bijna nooit voor

Meer mensen last van?
Yep, hier hetzelfdepaul99 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:27:
Zojuist midden in een potje uit de server gegooid en nu kan ik niet meer inloggen op Origin. lijkt eruit te liggen.
Meer mensen last van?
Bij een potje met een paar vrienden moest er 1 vriend tussendoor een belletje plegen, ging (ook op Devastation toevallig) in een hoek liggen. We hebben er 15min op kunnen spawnen en wij werden dan afgeschoten maar hij werd niet ontdekt. Dus rustig wachten, rustiger > spawn and repeatSouLLeSSportal schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:19:
[...]
Ik denk eerder dat het niet zozeer de zichtbaarheid is maar het feit dat hij op zijn rug ligt. Bijna gelijk aan een speler die downed is.l, die dus geen gevaar meer is en men dus niet prioriteert als gevaar, als je dan ook nog die matige zichtbaarheid erbij doet valt die speler idd vrijwel niet op. Ik merk het zelf ook bij mij dat ik een liggende speler als downed zie en niet op schiet om vervolgens volgepompt te worden door die speler.
Was supermelig, maar heb zelf echt supervaak in dit spel dat ik mensen bijzonder slecht zie. Wil je onderhand wel de oude spot-methode uit BF4 terug willen hebben zeg maar
Had overigens een week of 2 niet gespeeld en startte ff potje met wat vrienden: wth is er aan die kilcam gesleuteld? Word er kotsmisselijk van, wat een raar gedraai

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Is het is wel een beetje dubbelop, geen spotting plus dat je vijanden soms echt niet te zien, ook bij donkere plekken, schaduw, zoals onder de brug als voorbeeld bij Rotterdam zijn er schaduwplekken die echt zo hinderlijk zijn om maar wat te kunnen zien. Maarja is het een charme of er gewoon niet goed over nagedacht.2Dutch schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:13:
[...]
Bij een potje met een paar vrienden moest er 1 vriend tussendoor een belletje plegen, ging (ook op Devastation toevallig) in een hoek liggen. We hebben er 15min op kunnen spawnen en wij werden dan afgeschoten maar hij werd niet ontdekt. Dus rustig wachten, rustiger > spawn and repeat
Was supermelig, maar heb zelf echt supervaak in dit spel dat ik mensen bijzonder slecht zie. Wil je onderhand wel de oude spot-methode uit BF4 terug willen hebben zeg maar
De nieuwe modus Squad Conquest is best aardig, spannende potjes en reviven is zeer belangrijk.
Ik hoop dat ze nog even verder borduren en kijken of er nog wat gameplay verfraaiende extra's aan toegevoegd kunnen worden, misschien 10 vs 10.
Maar ook hier heb ik na 2 of 3 potjes wel gezien.
Ik merk wel nu hoe soepel het kan lopen met maar 16 spelers in 1 server, verschil is duidelijk te merken en dat het eindelijk fijn speelt, na de patch begon het minder te lopen maar uiteindelijk vreemd genoeg loopt het nu vrij soepel, alleen in een 64 players server gaat de i7 4790 het gewoon niet trekken, wel vreemd want hij staat nog bij de aanbevolen specs.
Het spel vraagt m.i. ook om search en destroy ala COD 1 en COD2 modus, iets andere maps misschien.
Ik zelf ben daar geen fan van, wel CTF, ook die zo m.i. geweldig zijn in dit spel.
Die goede ouwe tijd CTF Cod tijd komt niet meer terug.
Ik hou er ook wel van om met 20 of minder spelers in spel te zitten,
krijg meer focus omdat je iets bepalender kan zijn.
De ZK-383 met high rate of fire + hipfire spec = 1337.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dat is eem prima wapen inderdaad, lekkere DPS!Deathchant schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:14:
Leuk, eerste potje 35-8; heb ik in 1 leven wel 6x een ander wapen moeten oppikken omdat niemand ammo gaf. Ik heb hernieuwde waardering gekregen voor de Sturmgewehr 1-5 (base assault wapen).
Zo heb ik hem nu ook en dan speelt hij veel beter. Met de bipod lekker stabiel en de DPS is dan ook redelijk.De ZK-383 met high rate of fire + hipfire spec = 1337.
Misschien dat ze daarom die reload bug er in hebben laten zitten, heb je in ieder geval heel veel kogels met de AASissors schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:16:
Echt waar Dice, was het nou zo hard nodig om AA te nerfen?
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
de Stuka lijkt nu wel heel erg sterk, vooral op twisted steel, al was het in het laatste potje op hamada wel heel simpel met de spitfire air domination te houden. Ik had wel een co pilot in een 2de die ook gewoon zijn werk goed deed en backup gaf etc.Sissors schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:16:
Pfff, net een potje waar voordat hij me eruit trapte de vijandelijke stuka op 115-2 stond. En die 2 waren alleen in laatste gedeelte van operations gebeurd door een ander vliegtuig. Echt waar Dice, was het nou zo hard nodig om AA te nerfen? 115 kills en nul keer neergehaald door AA. En natuurlijk, ik heb het geprobeerd, want zo dom ben ik nou eenmaal. Niet geheel verrassend was het enige resultaat dat ik precies liet zien waar ik zat, en ik dus werd gedood door hem. Je zou denken in een 1v1 situatie dat AA wint van air...
Zat ook nog een cheater in andere team, hij zei streamer te zijn maar zijn twitch geven wou die niet
Miro3068, score totaal qua k/d 0,79 maar in de 2 games dat hij bij ons speelde kon hij wel 5 headshots maken in 3 sec met de ke7

[ Voor 3% gewijzigd door SouLLeSSportal op 22-01-2019 23:35 ]
Boeeehhhh!!Shabbaman schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:22:
[...]
Westie meldt vandaag dat Dice de bipod zo gaat wijzigen dat die niet meer werkt als je op je rug ligt. Dat scheelt wel iets.
Ik ga heel vaak bewust op m'n rug liggen, omdat ze je dan minder snel zien
Vaak bu'j te bang!
Ik ben persoonlijk blij dat dit soort slappe tactieken lastiger worden. Het is echt gebruik maken van de visuele tekortkomingen in Battlefield en heeft weinig met skill te maken.-tom-562 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:36:
[...]
Boeeehhhh!!
Ik ga heel vaak bewust op m'n rug liggen, omdat ze je dan minder snel zienzeker met m'n ouwe trouwe VGO is het dan makkelijk kills farmen
Gisteren heerlijk full rambo mode met de mg42 met hipfire voornamelijk op rotterdam de treinen 2x leeggeveegd.Tsurany schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:04:
[...]
Ik ben persoonlijk blij dat dit soort slappe tactieken lastiger worden. Het is echt gebruik maken van de visuele tekortkomingen in Battlefield en heeft weinig met skill te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door SouLLeSSportal op 23-01-2019 11:11 ]
Tja, als ik een vlag aan het defenden ben, waarom zou ik mijzelf dan bewust zichtbaarder makenTsurany schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:04:
[...]
Ik ben persoonlijk blij dat dit soort slappe tactieken lastiger worden. Het is echt gebruik maken van de visuele tekortkomingen in Battlefield en heeft weinig met skill te maken.
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Need a fix!
Haha ja, dat is al zo oud als de frostbite engine, met af en toe nog steeds invisible walls na destruction.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:21:
Vervelend schoonheids-foutje, denk dat ik niet de enige ben die af en toe zich zelf opblaast door net over een randje van een heuveltje(meestal) of muurtje richtend op een tank schiet met een panzerfaust/piat/frag grenade rifle, vele malen gebeurd en weet zeker dat ik eroverheen richt.
Need a fix!
Gewoon meer marge nemen, die fix kunnen we nog lang op wachten.
Waarom spelen we dit spel. Is het echt alleen maar om je K/D ratio te boosten. Ik hoor mensen geregeld boosten door te posten dat ze weer gegantisch gaan. En als ze een keer dood gaan , omg de wereld vergaat.
Ik speel dit spel als tijdverdrijf. Ben er niet goed in , slechte ogen , slecht reactie vermogen. Maar ik vind het gewoon gezellig om met mensen te gamen. Ik maak me niet druk om mijn negatieve K/D . Maar echt mensen , speel het spel meer om de tijdsverdrijf dan om je K/D ratie.
PS goede tip om je K/D ratio goed in balans te houden..
Gewoon het spel niet spelen.
winks.
Zie jullie vanavond op Discord
Overigens sinds je op discord bent hoor ik je regelmatig vloeken/schelden
Vaak sta ik ergens midden boven met 6 kills en 13 deaths.Stronkie schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:41:
Hm , na een tijdje niet meer gespeeld te hebben , heb ik toch iets leuks ontdekt.
Waarom spelen we dit spel. Is het echt alleen maar om je K/D ratio te boosten. Ik hoor mensen geregeld boosten door te posten dat ze weer gegantisch gaan. En als ze een keer dood gaan , omg de wereld vergaat.
Ik speel dit spel als tijdverdrijf. Ben er niet goed in , slechte ogen , slecht reactie vermogen. Maar ik vind het gewoon gezellig om met mensen te gamen. Ik maak me niet druk om mijn negatieve K/D . Maar echt mensen , speel het spel meer om de tijdsverdrijf dan om je K/D ratie.
PS goede tip om je K/D ratio goed in balans te houden..
Gewoon het spel niet spelen.
winks.
Zie jullie vanavond op Discord
Ik ga voor de objectives, helpen van m'n team, tanks busten, etc. Laat die K/D ratio maar over aan de sniper campers of de super snelle SMG ninjas
ja klopt , ik laat me snel gaan. Maar het is all part of the funDeathchant schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:56:
Tja Stronkie wat kan iemand daar nou op zeggen. De een speelt voor de gezelligheid, de ander voor assignments, weer een ander voor de K/D... Tis maar hoe eenieder het graag wilt. Ik ben het met je eens hoor, leuk samenspelen waarbij je samen de orders opvolgt en elkaar onderling revivet is gewoon de oplossing om het als ontspanning te zien ongeacht of je 9-24 staat, maar constant gerevived worden omdat je steeds van achter/zijkant neergeschoten wordt en zo bijna geen onderdeel bent van 't spel is gewoon klote. Daar kan niemand echt iets aan doen maar dan kan ik me goed voorstellen dat je wel eens afhaakt. Ik had gister een potje panzerstorm gedaan (kutmap) met een score van 16-10, maar ik vond het echt geen leuk potje. We deden als squad niet altijd wat samen, ik irriteerde me aan constant dood-revive-dood-revive... Maar goed, zoals ik zei, tis wat eenieder graag ziet. Soms kan het en soms kan het niet. Soms lukt alles, soms lukt niks.
Overigens sinds je op discord bent hoor ik je regelmatig vloeken/schelden
Niet zozeer om mijn slechte spel.. dat weet ik nu wel.. maar meer dat die anderen zo goed zijn
This is not a bug, this is a featureRakward schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:42:
Verder heb je aan jezelf verstoppen niet zo veel. Bij een capture weet de vijand dat je er bent, alleen niet waar. Uiteindelijk moet je toch gaan schieten wil je iets bereiken, en dan zien ze je.
Dit is dus echt cheaten, binnen de context van de visual design van het spel. Zeker als je door zo'n veld met bloemen/koolraap loopt en gewoon dóór de plant textures heen kijkt.Zo vreselijk de kleuren in dit spel. Ik zou nog bijna liever deze versie spelen:
In het voorbeeld van Jackfrags haalde hij wel degelijk voordeel. Zodra de vijanden het opgaven om hem te zoeken en naar de volgende flag gingen, nam hij het control point direct over.XanderDrake schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 07:48:
[...]
Verder heb je aan jezelf verstoppen niet zo veel. Bij een capture weet de vijand dat je er bent, alleen niet waar. Uiteindelijk moet je toch gaan schieten wil je iets bereiken, en dan zien ze je.
Voordeel 1: Je houdt vijanden bezig op een control point die ze al hebben, want ze gaan naar je op zoek en dat kost tijd. In die tijd zijn ze niet een ander punt aan het pakken.
Voordeel 2: Je pakt meteen de control point over als de vijanden het opgeven om je te vinden en vertrekken
Voordeel 3: Je teammates kunnen direct op de control point spawnen, zodat je heel snel het punt hebt gepakt
Er is inderdaad voordeel. Maar het is wel een argument dat een beetje lastig is te rijmen met de grafische vooruitgang....HellBeast schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:00:
[...]
In het voorbeeld van Jackfrags haalde hij wel degelijk voordeel. Zodra de vijanden het opgaven om hem te zoeken en naar de volgende flag gingen, nam hij het control point direct over.
Voordeel 1: Je houdt vijanden bezig op een control point die ze al hebben, want ze gaan naar je op zoek en dat kost tijd. In die tijd zijn ze niet een ander punt aan het pakken.
Voordeel 2: Je pakt meteen de control point over als de vijanden het opgeven om je te vinden en vertrekken
Voordeel 3: Je teammates kunnen direct op de control point spawnen, zodat je heel snel het punt hebt gepakt
We willen alles ongelofelijk mooi en realistisch. Daar hoort slechte zichtbaarheid ook gewoon bij imho. Als ik in mijn legerpakkie in een donker stuk ga liggen, zal ik ook amper gezien worden.
Het zal vast aangepast worden door wat meer brightness toe te passen en een nog duidelijke silhouet om de speler te plaatsen, maar voor mij hoeft het niet. Geen probleem met lastige zichtbaarheid eigenlijk. De kerk in Devastation is natuurlijk een geval apart, maar op de andere mappen komt dit bij mij eigenlijk amper voor.
Mijn grootste ergernis is toch wel de matchmaking. Wil je als enkeling gewoon snel een random game spelen, dan is het niet zo'n punt. Meestal heb je binnen een aantal seconden wel een server gevonden. Waar het mis gaat is als je je clan wil joinen in een spel wat al bezig is.
Je slingert om 20:00 je PC aan en je ziet een groep mensen al spelen. Dan probeer je eerst zelf te joinen op mensen via de Origin Friends list of via het BF 5 friends menu, want je wilt niemand lastig vallen die aan het spelen is. Lukt dat niet dan heb je 2 opties: Iemand lastig vallen om een nieuwe squad aan te maken, zodat je de game kunt joinen. Soms hebben spelers die bezig zijn geen zin om een nieuwe squad aan te maken (begrijpelijk) en krijg je geen response. Dan ben je genoodzaakt om op "join server" van iemand die al aan het spelen is te klikken. Vervolgens kom je in de server queue en vaker dan niet kom je dan in het tegenovergestelde team te zitten.
Wanneer ik op een team member klik en ik klik "Join Server", dan doe ik dat omdat ik samen wil spelen met diegene. Dus in hetzelfde team! Het scheelt zoveel ergernis (bij de speler die wil joinen EN de teammates die al aan het spelen zijn) als ze dat eens zouden aanpassen.
Verder vind ik het vervelend dat er nog geen custom servers zijn. Sommige mappen zoals devastation, Panzerstorm en Fjell vind ik rukmappen en die wil ik liever niet spelen.
Wat ik ook een irritante bug vind is dat je soms wil liggen en dan sta je direct weer op. De beweging wordt wel in gang gezet. Als je ergens niet kan liggen, dan moet er niets gebeuren als je die knop indrukt! Ook het langzaam wegglijden is vervelend, alsof ik met bruine zeep ben ingesmeerd.

De overige bugs kan ik wel mee leven. (behalve misschien het half zwarte scherm bug als je een V1 wil afschieten...
[ Voor 11% gewijzigd door HellBeast op 24-01-2019 11:03 ]
Hieronder geeft al weer wat een beetje goede pilot kan doen. Dat ben ik zeker niet maar op bv Hamada heb ik vrijwel de hele match in de spitfire gevlogen zonder enige noemenswaardige tegenstand. De me109 is zo kneiterhard generfed met de explosive rounds dat je veel meer hits nodig hebt om een tegenstander neer te halen, een bomber duurt zo lang dat je vaker door seatswapping guns wordt afgeschoten dan dat je een kill krijgt, AA tanks werken maar zozo en de stationairy hoef je niet eens te proberen.
Zo ook de stuka op twisted steel, je hebt gewoon geen effectieve counter, vooral op breakthrough.
En ja je kan nog steeds best wel wat kills maken met alle vliegtuigen maar de balance is zoek.
Das waar.HellBeast schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:00:
Geen groot voordeel. Er lopen zo veel mensen rond, die graag die gratis defensive kill willen, ze gaan vast random in de bosjes schieten.Voordeel 2: Je pakt meteen de control point over als de vijanden het opgeven om je te vinden en vertrekken
Dit is amper een voordeel want je squad members spawnen random om je heen, hebben geen direct benul waar ze zijn, en verraden daardoor meteen hun positie én die van jou.Voordeel 3: Je teammates kunnen direct op de control point spawnen, zodat je heel snel het punt hebt gepakt
Alleen als er heel weinig vijanden zijn, dan heeft dit een voordeel.
Dit dus!! 100% mee eens.StealthyPeanut schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:06:
We willen alles ongelofelijk mooi en realistisch. Daar hoort slechte zichtbaarheid ook gewoon bij imho. Als ik in mijn legerpakkie in een donker stuk ga liggen, zal ik ook amper gezien worden.
De grootste bug die ik merk, naast de moeite die je moet doen om al je squad leden in je game te krijgen, is dat je soms niet kan Spawnen. Zowel op je squad member als de normale spawn punten. Fukkn irritant. Snap niet waarom dit nou zo'n probleem moet zijn.
Ook veel last van. Soms kun je wel meteen spawnen als je naar die uitgebreide selectie gaat waarbij je ook van class kan switchen.XanderDrake schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:45:
De grootste bug die ik merk, naast de moeite die je moet doen om al je squad leden in je game te krijgen, is dat je soms niet kan Spawnen. Zowel op je squad member als de normale spawn punten. Fukkn irritant. Snap niet waarom dit nou zo'n probleem moet zijn.
Ik blijf het leuk vinden om met mensen op discord te spelen. Teamplay in dit soort spelletjes is voor mij toch de main reden om het te spelen.
Aantal negatieve dingen die ik vind zijn :
Respawn timer , death cam : Mag er voor mij weer uit. Charm van het spel is om juist niet te weten wie je doodgemaakt heeft. Bovendie vertraagd het het spel te veel
Het gaan liggen en dan weer automatisch opstaan heb ik ook last van.
Ik heb veel last van screen tearing
Het spawnen op je squadmates , is niet echt handig soms.
Het joinen van een game is verre van ideaal , zoals hier boven ook aangehaald.
Maar al in al heb ik geen spijt van dit spel
Bij BF1 merkte ik gewoon dat je vaak een 1 on 1 combat had waarbij het niet puur erom ging wie elkaar het eerste zag. Maar als je daar iemand als eerste ziet en begint te schieten, wilt dat niet zeggen dat je ook wint. Soms blijf je schieten, is je ammo op, en dan moet je switchen naar je handgun en de ander dus ook en uiteindelijk is zo'n gevecht dan best spannend.
Bij BF5 is dat wél zo; als iemand je ziet en begint te schieten leg je bijna 100% het loodje. Dus bij 1vs1 gevechten heeft het mijns inziens puur te maken met of je als eerste begint te schieten. Stukje geluk dus, en je hebt geeneens tijd om te switchen naar je pistol of iets anders, dus voor mij zit er dan geen verdere spanning/skill in zoals ik dat vond bij BF1.
Does that make sense?
De 109 is wendbaarder (of je kunt spotting camera kiezen), hoeft niet bang te zijn voor bombers met downward firing machinegeweren achter, heeft rockets en auto cannon upgrades. Volgens mij is die balans wel OK.SouLLeSSportal schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:15:
Ik hoop dat ze wel snel eens wat aan de vliegtuigen gaan doen qua balance...
Hieronder geeft al weer wat een beetje goede pilot kan doen. Dat ben ik zeker niet maar op bv Hamada heb ik vrijwel de hele match in de spitfire gevlogen zonder enige noemenswaardige tegenstand. De me109 is zo kneiterhard generfed met de explosive rounds dat je veel meer hits nodig hebt om een tegenstander neer te halen, een bomber duurt zo lang dat je vaker door seatswapping guns wordt afgeschoten dan dat je een kill krijgt, AA tanks werken maar zozo en de stationairy hoef je niet eens te proberen.
Zo ook de stuka op twisted steel, je hebt gewoon geen effectieve counter, vooral op breakthrough.
En ja je kan nog steeds best wel wat kills maken met alle vliegtuigen maar de balance is zoek.
[YouTube: NO COUNTERS! 78-0 in the Spitfire VA on Narvik]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Nu vind ik SC best ok op de meeste maps omdat je individueel nog redelijk kan presteren als je team slecht is, maar op Rotterdam is er gewoon geen doorkomen aan als allied wanneer je team slecht is.
Verwijderd
Nice. Bij mij ook!Tsurany schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:54:
De CC update heeft gewerkt, zit nu op 166k company coins
Zat te kiezen tussen een paar upgrades omdat ik wist niet zoveel coins te hebben, zie ik opeens de teller op 154k staan.
w00t en dan dacht ik veel te hebben met mijn 55k lolVerwijderd schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:27:
[...]
Nice. Bij mij ook!
Zat te kiezen tussen een paar upgrades omdat ik wist niet zoveel coins te hebben, zie ik opeens de teller op 154k staan.
eindelijk upgrades
[ Voor 4% gewijzigd door Paul-G op 24-01-2019 21:53 ]
Echt supervaag.... ik had altijd een keurige 80+ fps in het menu. Nu rond de 35. Ingame had ik ook altijd tussen de 60 en 100 fps, nu... 15 tot 20. Het maakt ook weinig uit welke instellingen ik doorvoer. Nieuwe drivers geprobeerd, niks helpt. Heel soms lijkt hij het op te pakken, maar bij geringe actie slaat hij gelijk naar 15.
Het maakt zelfs niet uit welke resolutie, al draai ik hem op 1024, nog steeds niet hoger dan 20fps. Alleen heel kort aan het begin van de game loopt het nog goed, maar zodra het andere team in beeld komt direct naar 15-20 fps ongeacht welke instellingen of resolutie. Andere games zoals Bf1 nergens last van. Ik ga het nu wel geheel opnieuw installeren.
Laatste details:
op 20-01 speelde ik nog paar potjes Squad conquest. Had volgens mij nergens echt last van, maar kan ook komen door beperkte speleraantal
04-01 speelde ik laatste keer conquest, toen ook nergens last van. Daartussen heeft wel ergens de update gezeten.
Of ik hem nu op Ultra of Low zet, resolutie op 640 x 480 etc. hij is niet meer voorruit te branden... Herkenbaar voor iemand?
[ Voor 46% gewijzigd door Paniohitus op 25-01-2019 07:58 ]
BF1: Don-Panio
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V