Deathchant schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:13:
. Wat kan ik specifiek op Narvik 't beste doen om niet op te vallen zonder dat ik zelf de hele tijd "bang" moet zijn om te bewegen? Ik wil wel graag onderdeel van 't spel zijn en niet als een halve camper langs de zijkanten van de mappen blijven lopen.
Probeer de map en de flow van het spel te lezen. Dus op Narvik, focus ik me altijd op B, D en F. Dan heb je nog enigzins een rechte lijn, hebt genoeg beschutting en weet je in ieder geval waar de enemy vandaan komt. Zo moet je af en toe D gewoon defenden, ipv naar F of E te willen rennen. Hou deze 3 vlaggen bovenin je scherm ook in de gaten, zodat je ziet hoe snel ze overgenomen worden (en dus hoeveel tegenstand er is). Zorg dan dat je een defensieve positie inneemt en ze opwacht. Als je er dan een paar hebt gepakt kun je weer wat doorstoten.
Zo ook op Hamada. Hier focus ik me vaak op E, F en G. Als deze stabiel zijn dan richting C of D, maar ik hou constant in de gaten of E, F en G in ons bezit blijven. Zo niet, dan spawn ik daar weer en loop ze tegemoet. Maar wel op een defensieve manier. Zorg dat je zoveel mogelijk in de omgeving opgaat. Dus langs een muur of een hoop met puin. Je weet immers dat er best 1 squad bij die vlag kan zijn.
Als je de maps zo probeert in te delen en zelf je battles uitkiest, heb je veel meer kans op slagen en winnen van gevechten. Je hebt gelijk een paar man tegenover je en geen 15 of 20 zoals bij de drukke punten (E op Arras, C op Aero, D op Hamada, C op Narvik, E op Twisted,
C op Devastation ). Op deze punten is het wel veel kills en punten farmen, maar is de chaos vaak zo groot dat dit voor mij het spelplezier bederft. Ook hou je op deze manier vanzelf vaak meer afstand tussen jou en de tegenstanders, waardoor je beter uit de strijd komt met jouw goede klik met de SMLE en andere SAR rifles.
Maar kies ik je gevechten uit. Met een MP40 heeft het geen enkele zin om op een enemy te schieten die op +70 meter rondloopt. Maar als jij schiet, trek je wel veel aandacht. Dus zorg dat je die enemy nadert voordat je schiet. Of gewoon niet en een andere route of doel kiezen. Defenden is ook een doel op zich (waar je nog meer objective punten voor krijgt dan voor aanvallen), dus soms gewoon een goede positie kiezen en de enemy naar jou laten komen. Zeker op een map als Fjell of Devastation zijn de routes erg goed te voorspellen.
Zorg dat je de juiste wapens kiest voor de juiste battles. Schijt aan die assignments of weapon progression. Die volgen vanzelf als je beter wordt en meer speelt. Standaard begin ik op Twisted, Arras, Hamada, Panzer, Aerodrome met assault en een SAR. Als ik dan dood ga en bij een vlag spawn die wordt overgenomen neem ik de Ribbey voor wat close combat.
Op Rotterdam, Devastation, Fjell en Narvik begin ik vaak met Support. Dit zijn mappen waar je maar een paar routes hebt waar je met een goed geplaatste MMG echt het verschil kunt maken. Maar na 3 kills wel relocaten, anders word je gesniped. Dan tijdens de battle switch ik naar medic als dit nodig is of ik weet dat het CQC wordt bij een vlag. Of toch Assault als er een tank rondrijdt.
De gunplay an sich is ook echt anders, maar als ik jouw posts een beetje lees is dit niet eens het probleem. Je frustratie zit niet in head on gevechten, maar om de random deaths. Dus probeer de flow, map en routes wat beter te lezen en hierop in te spelen. Bij mij scheelt het om de focus te hebben op een paar vlaggen. Je kunt nooit op 7 plaatsen tegelijk zijn.
Toevoeging met edit:
Ik merk dat ik bij het cappen of defenden van een vlag heel erg naar de balk kijk onder de vlag. Zo zie je hoeveel tegenstanders er eventueel nog in het cap-gebied zitten. Als je bij een vlag aankomt en je schiet de tegenstanders neer, dan weet je dat ze daar in 90% van de gevallen opnieuw spawnen om jou tegen te houden. De tegenstander spawnt bij een vlag altijd aan zijn "kant" van de vlag. Dus je weer uit welke richting je ze kunt verwachten. Op die manier heb je alweer een voordeel, want buiten de vlaggen heb je vaak minder beschutting.
En als het dan allemaal volgens plan verloopt heb je de volgende score op Arras bijvoorbeeld (zonder planes en tanks)
[
Voor 11% gewijzigd door
StealthyPeanut op 06-01-2019 09:33
]