Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Dan is BF heel erg veranderd in eens ik was er altijd dol op.StealthyPeanut schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:17:
[...]
Tja, daar zeg je het al denk ik. Dan is een fast-paced-shooter denk ik helaas gewoon niet het spel wat het beste bij jou past.
[ Voor 3% gewijzigd door Gekke Jantje op 18-12-2018 17:18 ]
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Discussie is prima, maar mag iets minder op de man en vooral wat respectvoller.
[ Voor 22% gewijzigd door Ircghost op 18-12-2018 18:33 ]
Mogen de meningen nog verschillen en je liegt trouwens dat het maar om 1 player ging, ik lees het toch ook in de chat nu regelmatig, *knip*. Dice had beter die core er in kunnen laten.unfor schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:19:
Er is welgeteld 1 speler hier die voorstander van de hogere TTK was, de rest van de BF community was er tegen en dat heeft DICE ook gezien.
*knip*
[ Voor 36% gewijzigd door Ircghost op 18-12-2018 18:34 ]
Of een 'Newbie' Mode erin gedaan. Daar kwam het op neer toch? Dat mensen die nieuw waren te snel dood gingen? Dat is een stuk logischer dan de huidige versie die iedereen tot nog toe gespeeld heeft naar een 'core', ie alternatieve modus te switchen. Die weten ook wel dat dat op den duur steeds minster gespeeld word, of het nou beter is of niet.Gekke Jantje schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:20:
[...]
Mogen de meningen nog verschillen en je liegt trouwens dat het maar om 1 player ging, ik lees het toch ook in de chat nu regelmatig, *knip*. Dice had beter die core er in kunnen laten.
[ Voor 24% gewijzigd door Ircghost op 18-12-2018 18:34 ]
Na mijn idee lag het in de andere bf games er tussen in hoe snel je neer gaat. Voor de TTK aanpassing duurde het na mijn idee juist langer want dat merkte ik ook wel aan hoe snel de ammo op ging vergeleken met nu na de patch, he tis wel even leuk nu als je een achter een stuk of wat vijanden komt te staan, een kans hebben ze dan ook niet.Pheace schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:04:
[...]
Of een 'Newbie' Mode erin gedaan. Daar kwam het op neer toch? Dat mensen die nieuw waren te snel dood gingen?
Tja daar draait BF nu altijd al om. Het is niet rechtstreeks naar een vlag toe rennen en er dan maar van uit gaan dat je levend aan komt. Je kijkt letterlijk constant naar links en rechts zodat je niet voor verassingen komt te staan. Je bent afhankelijk van medics en hun smokes, en dat Supports je crates geven zodat je meer smokes kan spammen, een recon zodat je steeds dichterbij tegenstanders kan respawnen mocht je squad wel gewiped zijn etc. Flanken is belangrijk, maar de meeste mensen hebben het geduld niet om er 10 seconden langer over te doen om bij een vlag aan te komen. Ik weet wel dat het enorm moeilijk is om echt alles in de gaten te houden (zeker op 48-64 servers) maar het is wel mogelijk.Gekke Jantje schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:09:
[...]
Na mijn idee lag het in de andere bf games er tussen in hoe snel je neer gaat. Voor de TTK aanpassing duurde het na mijn idee juist langer want dat merkte ik ook wel aan hoe snel de ammo op ging vergeleken met nu na de patch, he tis wel even leuk nu als je een achter een stuk of wat vijanden komt te staan, een kans hebben ze dan ook niet.
Als je veel dood gaat, misschien helpt het om een andere game modus te spelen. Ik heb zelf een hekel aan Conquest, exact omdat het zo'n kip zonder kop modus is, geef mij maar alles wat op Rush lijkt. Meer recht toe recht aan battlen en de zwakke punten van de tegenstanders vinden.
Buiten dit alles is het gewoon puur oefenen en leren. Gezien Battlefield altijd zo groots is, duurt het ook langer voordat je de meeste camp plekjes en menselijke trekjes door hebt. Ik weet niet of je ooit is Rainbow Six Siege gespeeld hebt, maar dat duurde 80 uur voordat ik wat comfortabeler rond kon lopen zonder door een peephole neergemaait te worden
Rustiger lopen en flanken.Gekke Jantje schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:09:
Vinden jullie de TTK nu niet erg laag, je gaar nu zo snel neer dat je vaak reactie tijd tekort komt. Ik vind het nu weer meer frustrerend en ga dan maar weer meer nades spawnen indien mogelijk of lekker campen, die snelle players met goede ogen zijn me veel te snel af.
Dat zal in elke shooter het geval zijn over het algemeen. Om dan gelijk te gaan campen en nade spammen is beetje jammer natuurlijk.Gekke Jantje schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:09:
Vinden jullie de TTK nu niet erg laag, je gaar nu zo snel neer dat je vaak reactie tijd tekort komt. Ik vind het nu weer meer frustrerend en ga dan maar weer meer nades spawnen indien mogelijk of lekker campen, die snelle players met goede ogen zijn me veel te snel af.
Leer de maps en kijk waar je plekken hebt waar je niet van 10 kanten geraakt kan worden, speel daar vooral ipv als een dolle op de flag afrennen zoals die twitch aim spelers doen en kunnen.
[ Voor 22% gewijzigd door SouLLeSSportal op 18-12-2018 18:43 ]
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
[ Voor 7% gewijzigd door Gekke Jantje op 18-12-2018 19:08 ]
Ik sluit niet uit dat het nu een gevoel is, omdat ze het verpest hebben met de laatste update en dat ik nu hoop dat alles goed gaat lopen, maar dat was bij launch ook niet het geval.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Het zou vandaag moeten zijn, en het is een server setting waar geen patches/updates voor nodig zijn.Pykow schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:02:
Wanneer wordt de TTK teruggedraaid of ligt het aan mij dat ik nu meer kogels nodig heb per kill ?
Ik sluit niet uit dat het nu een gevoel is, omdat ze het verpest hebben met de laatste update en dat ik nu hoop dat alles goed gaat lopen, maar dat was bij launch ook niet het geval.
edit; Bummer, ik kan nog steeds niet fatsoenlijk een potje spelen zonder crashes. Zit ergens een flinke bug in BF5 zelf waardoor het crashed, kan er geen logica bij gebruiken zo random lijkt het bij mensen. Verschillende OS/hardware/software, maakt allemaal niet uit...
https://answers.ea.com/t5...HELP/td-p/7164680/page/22
Wazig, gezien ik in de beta wel probleemloos had gespeeld
[ Voor 30% gewijzigd door kevz op 18-12-2018 22:52 ]
Heb er 1 nog niet 100% volledig gedaan en ik vroeg me af of ik deze nog kan voltooien voor de extra punten?
Vanavond speelde het weer als voorheen dus het ligt aan jouw gevoel.Pykow schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:02:
Wanneer wordt de TTK teruggedraaid of ligt het aan mij dat ik nu meer kogels nodig heb per kill ?
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
de TTK is al teruggedraaid. Speelt weer lekker als vanouds, heerlijkPykow schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:02:
nu genieten van de helm die ik niet zal dragen XD
https://mobile.twitter.co...75188607827263488/photo/1
Oa Rush en Squad Conquest komen terug, tussen januari en maart.
Ze hebben net alsof gedaan met de patchPykow schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:02:
Ben blij dat ik nog amper gespeeld heb, hoef mij niet te ergeren aan ttk, waar ik mij wel aan erger is ttd.
Elke battlefield met frostbite had hier wel last van maar in die paar potjes die ik gespeeld heb was het wel
extreem terwijl er geen high pingers op de server waren.
Dice moet echt de netcode fixen.
Dus laat ons op het beste hopen
Als je een V1 oproept en je hebt dat "fantastische stuk dakgoot voor je gezicht unlocked" werkt de verrekijker niet meer en kun je niets meer droppen...

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Logisch toch?DrumandBass schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:01:
Gister nog een leuke bug gevonden.
Als je een V1 oproept en je hebt dat "fantastische stuk dakgoot voor je gezicht unlocked" werkt de verrekijker niet meer en kun je niets meer droppen...![]()
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ook al 4 keer gehad. Even uit het menu gaan en weer terug, lost het op.DrumandBass schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:01:
Als je een V1 oproept en je hebt dat "fantastische stuk dakgoot voor je gezicht unlocked" werkt de verrekijker niet meer en kun je niets meer droppen...![]()
Wel een irritante bug in ieder geval.
Dat had ik vorige week ook al, en ik heb die dakgoot nog niet eens unlocked. Heb uit protest al een week niet gespeeld. OK het kan ook iets te maken hebben met drukteDrumandBass schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:01:
Welk menu? Gewoon het menu achter B in ieder geval niet, wat ik ook probeer mijn beeld is voor de helft met een schuine streep zwart. Echt zo frustrerend. Mijn laatste V1 die wel lukte, een week of 2 geleden was echt zo'n mooie 8+ kill op Fjell in dat dorpje op C. Mede daardoor wonnen we zelfs de pot zeer close. Daarna nog een aantal kansen op zo'n vette multikill gehad maar helaas, dat laat het spel niet toe door die bugStealthyPeanut schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:24:
[...]
Ook al 4 keer gehad. Even uit het menu gaan en weer terug, lost het op.
Wel een irritante bug in ieder geval.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Verwijderd
Check hier: YouTube: Battlefield 5: Conquest Rotterdam - 1080p HD 60FPS PC MAX SETTINGS (...
Wat vinden jullie overigens van die gamers op youtube, die zwaar overdreven voor de cam zitten te gamen? Ik irriteer me daar mateloos aan..
Ik kijk graag naar gameplays, maar dan wel met no commentary.
Conquest is juist een modus waar je als beginner op een makkelijke en toegankelijke manier kennis kunt maken met BF denk ik. Een modus als Grand Ops of Fronlines zorgt met 64 man voor erg drukke gebieden en enorme clusterfucks. Daar zijn het aantal random deaths enorm, zelfs voor mij als ervaren BF-speler. En er is niks irritanter en demoraliserender dan een death waar je geen idee hebt waarom je dood bent gegaan.kevz schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:18:
[...]
Als je veel dood gaat, misschien helpt het om een andere game modus te spelen. Ik heb zelf een hekel aan Conquest, exact omdat het zo'n kip zonder kop modus is, geef mij maar alles wat op Rush lijkt. Meer recht toe recht aan battlen en de zwakke punten van de tegenstanders vinden.
Met CQ64 heb je op de grotere maps ruimte genoeg om kleine flagbattles te hebben tegen een man of 5 a 10. Zo had ik maandag een schitterend gevecht om de F vlag als Axis. Met onze squad veroverden we die vlag en hadden we direct veel fortification gebouwd. Daarna bleven er tanks en infanterie komen, maar elke keer wisten we de attack net tegen te houden. Was echt een geweldige veldslag tegen een aantal enemies dat te overzien was. Hier maakte onze squad echt het verschil en zorgden wij ervoor dat er geen verbinding werd gemaakt tussen homebase en de linkerflank. Top!
Ah zonde, bij mij werkte het wel als ik het spel even ging spelen en paar seconde later weer probeerde.RubenDJ schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:42:
[...]
Welk menu? Gewoon het menu achter B in ieder geval niet, wat ik ook probeer mijn beeld is voor de helft met een schuine streep zwart. Echt zo frustrerend. Mijn laatste V1 die wel lukte, een week of 2 geleden was echt zo'n mooie 8+ kill op Fjell in dat dorpje op C. Mede daardoor wonnen we zelfs de pot zeer close. Daarna nog een aantal kansen op zo'n vette multikill gehad maar helaas, dat laat het spel niet toe door die bug
[ Voor 19% gewijzigd door StealthyPeanut op 19-12-2018 09:59 ]
In aanvulling hier op, zeker op de grote open maps, maak regelmatig gebruik van crouch running en zodra je geraakt wordt in open veld, gebruik de slide animatie voorwaarts of de combat roll zijwaarts of dolphin dive achter dekking. Die &*#$&$@ animaties moet je misbruiken als ze toch in de game zitten. Heb even geduld, vaak wordt degene die je onder vuur nam wel beschoten en je kan weer verder.StealthyPeanut schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:49:
Conquest is juist een modus waar je als beginner op een makkelijke en toegankelijke manier kennis kunt maken met BF denk ik. Een modus als Grand Ops of Fronlines zorgt met 64 man voor erg drukke gebieden en enorme clusterfucks. Daar zijn het aantal random deaths enorm, zelfs voor mij als ervaren BF-speler. En er is niks irritanter en demoraliserender dan een death waar je geen idee hebt waarom je dood bent gegaan.
Met CQ64 heb je op de grotere maps ruimte genoeg om kleine flagbattles te hebben tegen een man of 5 a 10. Zo had ik maandag een schitterend gevecht om de F vlag als Axis. Met onze squad veroverden we die vlag en hadden we direct veel fortification gebouwd. Daarna bleven er tanks en infanterie komen, maar elke keer wisten we de attack net tegen te houden. Was echt een geweldige veldslag tegen een aantal enemies dat te overzien was. Hier maakte onze squad echt het verschil en zorgden wij ervoor dat er geen verbinding werd gemaakt tussen homebase en de linkerflank. Top!
Niet-competitive games kijken is sowieso iets wat me ontgaat. Een goede pot counter-strike is nog wel naar te kijken, maar Battlefield is niet om aan te gluren, dat moet je zelf spelen met comms.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:46:
Wat vinden jullie overigens van die gamers op youtube, die zwaar overdreven voor de cam zitten te gamen? Ik irriteer me daar mateloos aan..
Ik kijk graag naar gameplays, maar dan wel met no commentary.
Verwijderd
Niet-competitive games kijken is sowieso iets wat me ontgaat. Een goede pot counter-strike is nog wel naar te kijken, maar Battlefield is niet om aan te gluren, dat moet je zelf spelen met comms.
[/quote]
Haha ja eens!
Het viel me overigens op dat er eigenlijk geen kanalen zijn die gameplay zonder commentaar uploaden. Je zou toch moeten zeggen dat er ook een groot publiek moet zijn die er geen zak aan vind om steeds naar gameplays te kijken waarbij de streamer steeds zwaar overdreven doet? (Sorry offtopic)
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Mij grootste bezwaar met conquest is dat het gevoel van Elk rondje is anders niet altijd opgaat.StealthyPeanut schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:49:
[...]
Conquest is juist een modus waar je als beginner op een makkelijke en toegankelijke manier kennis kunt maken met BF denk ik. Een modus als Grand Ops of Fronlines zorgt met 64 man voor erg drukke gebieden en enorme clusterfucks. Daar zijn het aantal random deaths enorm, zelfs voor mij als ervaren BF-speler. En er is niks irritanter en demoraliserender dan een death waar je geen idee hebt waarom je dood bent gegaan.
Soms kan een pot heel leuk zijn. Soms is het toch minder met de actie. Plus het feit dat er altijd wel een paar personen in gekke hoekjes zitten tussen de objectives enz.
Met fortlines of breaktrough weet je meestal in elk geval van welke kant de enemeys komen en iets meer waar je ze kan verwachten. Hierdoor kan ik wat beter me gevechten kiezen. Bijvoorbeeld eerst de snipers van achter clearen en dan het objective flanken omdat je weet dat de combat maar van 1 kant komt.
Maar gister speelde ik met een 'beginner' en die gaf ook aan dat hij aan het begin alleen maar bezig was met, hoe de fuck werkt deze map, en wat zijn het er veel. Dus conquest kan wel rustiger zijn. Gelukkig is hij wel fan van de onwijze 'mayhem' zoals hij het noemt
Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats
Ik zou breakthrough als beste optie zien, CQ is mij te random en ren je meer van flag naar flag dan dat je daadwerkelijk een beetje de game gaat snappen. Breakthrough is wat geconcentreerder maar niet zo chaotisch als frontlines of dat debacle van grand operations. (man wat hebben ze die kans verkloot wat moois daarrvan te maken)StealthyPeanut schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:49:
[...]
[...]
Ah zonde, bij mij werkte het wel als ik het spel even ging spelen en paar seconde later weer probeerde.
Dat geldt zeker niet alleen voor beginners, het duurt gewoon een flinke tijd voor je de handige looproutes kent, hoe het vijandige team 'logsicherwijs' beweegt afhankelijk van de vlaggen die ze hebben, wat de timings zijn van de voertuigen, hoe de spawns werken per vlag/base, waar de ammo/health/stationary wapens staan, wat de 'handige' plekken zijn om vlaggen in te nemen etc. etc.BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:26:
[...]
Maar gister speelde ik met een 'beginner' en die gaf ook aan dat hij aan het begin alleen maar bezig was met, hoe de fuck werkt deze map, en wat zijn het er veel. Dus conquest kan wel rustiger zijn. Gelukkig is hij wel fan van de onwijze 'mayhem' zoals hij het noemtZeker nu weer met de oude TTK op alle modes speel ik bij voorkeur alleen nog maar breaktrough en frontlines
Dat is op conquest gewoon lastiger door de grotere hoeveelheid vlaggen, voertuigen en je zelden tot nooit de server rotatie helemaal rond speelt dus de ene map (veel) vaker speelt dan de andere.
Verwijderd
Het is een kwestie van wennen. Check anders dit filmpje eens, kun je veel leren qua manier van spelen: YouTube: Battlefield 5: Conquest Rotterdam - 1080p HD 60FPS PC MAX SETTINGS (...BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:26:
[...]
Mij grootste bezwaar met conquest is dat het gevoel van Elk rondje is anders niet altijd opgaat.
Soms kan een pot heel leuk zijn. Soms is het toch minder met de actie. Plus het feit dat er altijd wel een paar personen in gekke hoekjes zitten tussen de objectives enz.
Met fortlines of breaktrough weet je meestal in elk geval van welke kant de enemeys komen en iets meer waar je ze kan verwachten. Hierdoor kan ik wat beter me gevechten kiezen. Bijvoorbeeld eerst de snipers van achter clearen en dan het objective flanken omdat je weet dat de combat maar van 1 kant komt.
Maar gister speelde ik met een 'beginner' en die gaf ook aan dat hij aan het begin alleen maar bezig was met, hoe de fuck werkt deze map, en wat zijn het er veel. Dus conquest kan wel rustiger zijn. Gelukkig is hij wel fan van de onwijze 'mayhem' zoals hij het noemtZeker nu weer met de oude TTK op alle modes speel ik bij voorkeur alleen nog maar breaktrough en frontlines
Deze gast doe ik vaak squads mee, hij gaat meer gameplay videos uploaden en ook handige spots etc. Wellicht waard om te volgen?
Dat klopt inderdaad ook, maar doordat je met 64p eenzelfde objective hebt bij FL, BT of GO zie je gewoon dat het voor veel beginners één grote chaos kan zijn. Wat weer uitnodigt voor campen en terughoudend spelen.BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:26:
[...]
Mij grootste bezwaar met conquest is dat het gevoel van Elk rondje is anders niet altijd opgaat.
Als ik zie hoeveel mensen Frontlines spelen om hun KD op te krikken ipv PTFO, zie je ook dat je in alle modi gewoon spelers hebt die niks om PTFO geven maar gewoon TDM willen spelen. Maar omdat 80% wel PTFO speelt, kan je bij Fronlines, Breakthrough, Conquest op de ruimere maps makkelijker kills maken.
Het duurt bij CQ even voordat je de map echt leert kennen, maar dat is bij FL, GO en BT ook. Als je constant maar dezelfde routes blijft nemen loop je je constant stuk op een muur van kogels.
Uiteindelijk speelt iedereen op een eigen manier en prefereert andere modi. Mooi dat het kan in ieder geval. Ik hou van iets meer rust en de kleinere battles, dus op een 64p conquest speel ik bij Twisted Steel bijvoorbeeld meer op de flank-vlaggen dan op de brug. Als het moet ben ik zo bij B en E natuurlijk, maar anders niet.
[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 19-12-2018 12:21 ]
Ja dit inderdaad, vooral tegen bots wordt volgens mij ook erg veel gevraagd door de communityStealthyPeanut schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:19:
Het allergrootste probleem is gewoon dat er veel te weinig begeleiding is voor de beginnende BF-speler. Er zijn hier en daar wat tips, maar dat is echt minimaal. Zeker als je ziet wat de verschillende gamemodes met zich meebrengen. Maak samen met wat goede spelers/youtubers verschillende guide videos voor alle modi, ingame zaken, wapens, voertuigen etc. dan is de eerste kennismaking voor nieuwe spelers een stuk makkelijker. Ook ingame gewoon een practise range beschikbaar maken tegen 31 bots ofzo, net als in BF2. met ingame tips en een echte tutorial. Dat is waar beginners wat aan hebben, niet een hogere TTK.
Ja dat is zeker mooi, ik ben vaak juist wel op de brug te vinden. Maar de twisted steel op CQ win je gewoon niet daar. Voor het team is het beter om je te focussen op de flank vlaggen en die in bezit te houden.[...]
Dat klopt inderdaad ook, maar doordat je met 64p eenzelfde objective hebt bij FL, BT of GO zie je gewoon dat het voor veel beginners één grote chaos kan zijn. Wat weer uitnodigt voor campen en terughoudend spelen.
Als ik zie hoeveel mensen Frontlines spelen om hun KD op te krikken ipv PTFO, zie je ook dat je in alle modi gewoon spelers hebt die niks om PTFO geven maar gewoon TDM willen spelen. Maar omdat 80% wel PTFO speelt, kan je bij Fronlines, Breakthrough, Conquest op de ruimere maps makkelijker kills maken.
Het duurt bij CQ even voordat je de map echt leert kennen, maar dat is bij FL, GO en BT ook. Als je constant maar dezelfde routes blijft nemen loop je je constant stuk op een muur van kogels.
Uiteindelijk speelt iedereen op een eigen manier en prefereert andere modi. Mooi dat het kan in ieder geval. Ik hou van iets meer rust en de kleinere battles, dus op een 64p conquest speel ik bij Twisted Steel bijvoorbeeld meer op de flank-vlaggen dan op de brug. Als het moet ben ik zo bij B en E natuurlijk, maar anders niet.
vind het wel per map ook wel verschillen wat de leukste modes is. Fjell op frontlines is minder dan met CQ bijvoorbeeld (de kant met de highground heeft voordeel) Hamada vind ik in CQ nogal saai, maar in breaktrough geweldig.
Maar ook dat zal met speelstijl te maken hebben.
er zijn ook mensen die panzerstorm een leuke map vinden. Persoonlijk vind ik er niks aan. Maar ik denk wel dat die in frontlines of breaktrough ook leuk kan zijn met een juiste route
Nee dit ga ik niet kijken sorry, had het over een beginner waarmee ik samenspel. heb er even doorheen gescrolled maar denk dat ik zelf beter benVerwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:03:
[...]
Het is een kwestie van wennen. Check anders dit filmpje eens, kun je veel leren qua manier van spelen: YouTube: Battlefield 5: Conquest Rotterdam - 1080p HD 60FPS PC MAX SETTINGS (...
Deze gast doe ik vaak squads mee, hij gaat meer gameplay videos uploaden en ook handige spots etc. Wellicht waard om te volgen?

Ik tel negen recon's die precies niks toevoegen bij het aanvallen van een vlag of het vasthouden van een behaalde vlag. Ze zitten alleen maar op een afstand te campen, waarbij ze ook nog hun squad benadelen omdat ze niemand reviven.
Met de 3 andere recon's die waarschijnlijk ook zitten te campen, maar een iets betere aim hebben hou je dus circa 8 spelers over per vlag om die te cappen en vast te houden...
Niet dat ik wil ontkennen dat er vaak veel campende snipers zijn, maar een screenshot van spelers zonder noemenswaardige score bewijst niet echt wat als je daarnaast niet ook kan laten zien hoe lang die spelers al deelnemen aan de ronde. Zeker als je aan het verliezen bent zijn er nogal wat spelers die vertrekken, en het nieuwe slachtvee de vervangende spelers beginnen natuurlijk met 0 punten.Pyramiden schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:42:
[Afbeelding]
Ik tel negen recon's die precies niks toevoegen bij het aanvallen van een vlag of het vasthouden van een behaalde vlag. Ze zitten alleen maar op een afstand te campen, waarbij ze ook nog hun squad benadelen omdat ze niemand reviven.
Met de 3 andere recon's die waarschijnlijk ook zitten te campen, maar een iets betere aim hebben hou je dus circa 8 spelers over per vlag om die te cappen en vast te houden...
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
De kans dat iedereen die halverwege erbij komt meteen recon kiest acht ik persoonlijk niet zo groot. Maar ik had inderdaad beter even een screenshot kunnen maken hoe er 5 achter dezelfde rots liggen.Shabbaman schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:52:
[...]
Niet dat ik wil ontkennen dat er vaak veel campende snipers zijn, maar een screenshot van spelers zonder noemenswaardige score bewijst niet echt wat als je daarnaast niet ook kan laten zien hoe lang die spelers al deelnemen aan de ronde. Zeker als je aan het verliezen bent zijn er nogal wat spelers die vertrekken, en het nieuwe slachtvee de vervangende spelers beginnen natuurlijk met 0 punten.
Scores zijn nog niet heel hoog, dus vrij in het begin, maar ja, je hebt soms van die potjes, 2 opties, ofwel join them en get them juicy headshots, of andere server kiezen. Tegen beter weten in dan toch proberen te PTFOen werkt 99% van de tijd niet echt om flags te cappen.Pyramiden schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:42:
[Afbeelding]
Een Smoke grenade doet meestal de trickPyramiden schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:55:
[...]
De kans dat iedereen die halverwege erbij komt meteen recon kiest acht ik persoonlijk niet zo groot. Maar ik had inderdaad beter even een screenshot kunnen maken hoe er 5 achter dezelfde rots liggen.
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Heb zo'n dag dat je echt bij het spawnen al wordt omgelegd, alles mislukt, alle 1 op 1 gevechten verliest, op tripmines trapt, gebouwen waar ik in zit storten in, vast komt te zitten in de map en niet meer wegkom, v2 die niet werkt wanneer je nodig hebt .... Grrrr
Edit: ben maar ff gestopt.
Werd net 2 rondes Breaktrough volledig overlopen en van alle kanten belaagd. ff klaar nu voor er dingen sneuvelen
Ojee....
DICE gaat weer aan knopjes draaien

https://twitter.com/BFBulletin/status/1075340646997725184
NEWS: DICE is going to address #Battlefield visibility.
Also, the killcam is getting "some much needed clarity passes" as is health, damage, etc. The next patch (January Update) will improve the communication of the world and your place and state within it.

[ Voor 55% gewijzigd door jagermeister op 19-12-2018 20:14 ]
Meer mensen last van?
ja, ik speel vaak andere tijden. Dus vaak in de ochtend, maar dan duurt de MM wat langer..Rayzman schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:51:
Ik heb vanochtend een paar potjes CQ gespeeld, maar ik vond de matchmaking maar lang duren (2+ minuten) en dan kwam ik ook nog in Amerika uit waardoor m’n Ping boven de 100 was i.p.v. 5 wat ik gewend ben. Hebben meer mensen daar last van?
Denk dat de playerbase toch niet mega mega groot is.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Green matchmaking doen maar naar serverbrowser gaan en zelf een server kiezen.Rayzman schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:51:
Ik heb vanochtend een paar potjes CQ gespeeld, maar ik vond de matchmaking maar lang duren (2+ minuten) en dan kwam ik ook nog in Amerika uit waardoor m’n Ping boven de 100 was i.p.v. 5 wat ik gewend ben. Hebben meer mensen daar last van?
Euhm, wellicht omdat het op een doordeweekse dag isRayzman schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:51:
Vaak bu'j te bang!
Helaas zit dit al zeer lang in een groot aantal versies van Battlefield. Ligt dus zeer waarschijnlijk aan de engine.jagermeister schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:15:
Ik had vandaag weer eens wat onzichtbare muurtjes te pakken. Hele magazijnen leeg ik er in. Echt bloedirritant is dit:
Meer mensen last van?
heb je eindelijk je JB1 raket voor de challenge, 12 kills, registreert dat spel het niet

Nou ja, dan is het wel weer even rage-quit tijd. Ik wacht wel tot ze de bipod fixen, dan heb ik tenminste weer plezier in het spel in plaats van frustratie
Ik ervaar Conquest net als een van de meest random gamemodes omdat het niet erg voorspelbaar is waar men vandaan zal komen. Je kan ten allen tijden van alle kanten aangevallen worden door een paar random dudes.StealthyPeanut schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:49:
[...]
Conquest is juist een modus waar je als beginner op een makkelijke en toegankelijke manier kennis kunt maken met BF denk ik. Een modus als Grand Ops of Fronlines zorgt met 64 man voor erg drukke gebieden en enorme clusterfucks. Daar zijn het aantal random deaths enorm, zelfs voor mij als ervaren BF-speler. En
Bij gamemodes als Frontlines, breakthrough etc vind ik het veel gemakkelijker om een algemene flow van de enemies te zien, en zeker als je nog niet veel ervaring hebt met de maps.
Ik speel Battlefield vanaf het begin, maar zo erg als nu heb ik het nog niet meegemaakt. Moet je dit zien dan:steel123 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:02:
[...]
Helaas zit dit al zeer lang in een groot aantal versies van Battlefield. Ligt dus zeer waarschijnlijk aan de engine.
[ Voor 19% gewijzigd door jagermeister op 19-12-2018 23:34 ]
Geen netcode problemen zoals one shot deaths, kon gewoon onder vuur nog dekking vinden.
Potjes waren ook spannend, het team deed het goed, ik dacht wordt een makkelijke ronde maar in eens vocht het andere team zich terug en toen leek het of we gingen verliezen totdat mijn team alles op alles zetten en de vijand weer terug drukte, ook al verloren we nipt het gaf wel een soort overwinningsgevoel.
Er zit ook veel meer tactiek in, veel flanken en slim spelen.
Verwijderd
YouTube: Best TTK is Back! - Battlefield 5 Team Deathmatch (No Commentary)
Tenminste, als ik dit mag geloven?
klopt. 2 dagen alVerwijderd schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:38:
Jongens, TTK is terug!
Ze zijn ermee bezig:flessuh schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:04:
Nou ja, dan is het wel weer even rage-quit tijd. Ik wacht wel tot ze de bipod fixen, dan heb ik tenminste weer plezier in het spel in plaats van frustratie
https://mobile.twitter.co...tatus/1075441069607800835
(filmpje)
Lees je het forum ook wel eens, of probeer je alleen maar een bepaald YouTube kanaal te promoten?Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:38:
Jongens, TTK is terug!
Edit: om wel even een nuttig kanaal te promoten
YouTube: Battlefield V Netcode Issues Tested & Explained
Battlenonsense heeft deze video gemaakt over de netcode en ttk ttd. Dice heeft hem testservers gegeven en hij heeft ook alle data en bevinden een week geleden weer naar dice gestuurd. (Bizar dat ze hier een YouTuber voor gebruiken)
In het kort. Zorg dat je altijd 60fps heb op pc om 60 Hz te hebben.
Vaak ga je ook dood door headshots of low health terwijl je dat niet door hebt.
Maar er is zeker ook een TTD probleem waarbij zowel jou ping als de ping van de schutter van invloed is. Op een rustige server ligt de vertraging ongeveer gelijk aan bf 1 maar op drukke servers is het een stuk slechter
[ Voor 48% gewijzigd door BobbLeeSwaggr op 20-12-2018 10:06 ]
Overigens, ik besef me steeds beter dat ik ook veel sneller en veel vaker op de quit knop druk omdat ik irritatie op voel komen tijdens een game. Vaak komt 't niet eens tot irritatie meer maar heb ik direct een gevoel van geen zin meer hebben. Het constante spawn-dood-spawn-dood is echt fubar. Wat wel helpt, maar niet echt wenselijk is omdat je meestal ver moet lopen dan, is om niet meer op teammates te spawnen maar gewoon op een objective wat clear lijkt te zijn.
De Ribeyrolles... Dat was in BF1 mijn meest favoriete assault wapen, maar nu in BF5 nog meer! Wat een goeie gun is dat zeg. Hij is wel langzamer dan in BF1 (gevoelsmatig? Kep geen stats erbij gezocht) maar als je em ook nog eens de quick aim en high velocity bullets geeft.... Man man man, bye bye StG44
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dat zouden eerder gameplay disigners zijnDeathchant schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:42:
Misschien is 't wel juist goed dat ze een youtuber gebruiken. Die maakt content voor ons en speelt BF5 waarschijnlijk helemaal suf. Hoe cool zou 't zijn als ze Stodeh, JackFrags en LevelCap dit zouden laten doen? Kan 't alleen maar beter van worden.
Ja die ribeyrolles is echt goed. Ik vind het alleen wel jammer dat er een 3x scope op kan. Dat maakt hem nog beter terwijl het er echt niet uitziet. Maarja verweg de lag recoil is het wel echt handig.Overigens, ik besef me steeds beter dat ik ook veel sneller en veel vaker op de quit knop druk omdat ik irritatie op voel komen tijdens een game. Vaak komt 't niet eens tot irritatie meer maar heb ik direct een gevoel van geen zin meer hebben. Het constante spawn-dood-spawn-dood is echt fubar. Wat wel helpt, maar niet echt wenselijk is omdat je meestal ver moet lopen dan, is om niet meer op teammates te spawnen maar gewoon op een objective wat clear lijkt te zijn.
De Ribeyrolles... Dat was in BF1 mijn meest favoriete assault wapen, maar nu in BF5 nog meer! Wat een goeie gun is dat zeg. Hij is wel langzamer dan in BF1 (gevoelsmatig? Kep geen stats erbij gezocht) maar als je em ook nog eens de quick aim en high velocity bullets geeft.... Man man man, bye bye StG44
Vind uberhaupt die 3x iets te OP op sommige wapens. Ik zou het beter vinden al sights onderdeel zouden zijn van de specializations. Dus als je een 3x scope kiest, geen hogere rof of lager recoil bijv.
Of een dikke nerf op hipfire zodra je de scope selecteert.
Vraag me toch echt af wat ik fout doe dat er zo'n groot verschil tussen zit.
Heb bijna elke class nu op rank 20, moet alleen assault nog 6 leveltjes omhoog brengen.
Steam: Ryada.
Hangt er ook van af hoe je speelt. Ik speel bijna alleen maar infantry only (en ik ben heel slecht... lol) met randoms maar mensen die veel met een vaste squad spelen of die de hele dag in vliegtuigen en tanks spelen zullen meestal makkelijker een betere overall score hebben.Ryada schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:56:
Ging voor de grap eens naar mijn stats kijken maar ik heb een stuk minder Score/min dan ik dacht. Gemiddeld 530. Nu leek mij dat best redelijk. Maar ben voor de grap eens gaan kijken naar hoeveel andere mensen behalen, en dan zie je gewoon mensen met 1k/3k score/min.
Heb bijna elke class nu op rank 20, moet alleen assault nog 6 leveltjes omhoog brengen.
Het zijn soms zelfs infantry only spelers die 1.5k score/min behalen.Pheace schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:03:
[...]
Hangt er ook van af hoe je speelt. Ik speel bijna alleen maar infantry only (en ik ben heel slecht... lol) met randoms maar mensen die veel met een vaste squad spelen of die de hele dag in vliegtuigen en tanks spelen zullen meestal makkelijker een betere overall score hebben.
Ik speel zelf ook infantry only, ik kan niet vliegen en ben beter in mijn element als ik niet in een tank zit.
Vind infantry ook een stuk leuker, je kan namelijk makkelijk flanks neerzetten etc, tov een tank.
Ja soms, dit is al sinds BF3 zo in de frostbite engine, maar speel er ondertussen automatisch omheen geloof ik, helemaal met destruction stikt het nog van de hidden walls.jagermeister schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:15:
Ik had vandaag weer eens wat onzichtbare muurtjes te pakken. Hele magazijnen leeg ik er in. Echt bloedirritant is dit:
Meer mensen last van?
Dat je altijd meer fps moet hebben dan de server tickrate is natuurlijk een gegeven, in alle shooters.BobbLeeSwaggr schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:32:
[...]
In het kort. Zorg dat je altijd 60fps heb op pc om 60 Hz te hebben.
Vaak ga je ook dood door headshots of low health terwijl je dat niet door hebt.
Maar er is zeker ook een TTD probleem waarbij zowel jou ping als de ping van de schutter van invloed is. Op een rustige server ligt de vertraging ongeveer gelijk aan bf 1 maar op drukke servers is het een stuk slechter
Relatief weinig nieuwe informatie helaas, afgezien van de inconsistente hitconfirmation. Ben benieuwd of en wanneer ze de ttd bug op weten te lossen.
Dat ding is zwaar OP, dat worden een paar weken waarin iedereen met de Ribeyrolles rondloopt. Gewoon geen recoil, nul.Deathchant schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:42:
Lol, welke mensen halen 3k SPM zonder cheats? 1000 wil ik wel geloven als je niet van de C-flag op devestation als medic komt of uitsluitend de bomber speelt, maar 3k absoluut niet. ALS dat kan met 'normaal' spelen dan moet je wel heeeeeeel selectief bepaalde maps en voertuigen farmen voor de E-penis.Ryada schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:56:
Ging voor de grap eens naar mijn stats kijken maar ik heb een stuk minder Score/min dan ik dacht. Gemiddeld 530. Nu leek mij dat best redelijk. Maar ben voor de grap eens gaan kijken naar hoeveel andere mensen behalen, en dan zie je gewoon mensen met 1k/3k score/min.
Voorbeeld: https://battlefieldtracke.../AGI4RexIegend01/overviewA.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:07:
[...]
Lol, welke mensen halen 3k SPM zonder cheats? 1000 wil ik wel geloven als je niet van de C-flag op devestation als medic komt of uitsluitend de bomber speelt, maar 3k absoluut niet. ALS dat kan met 'normaal' spelen dan moet je wel heeeeeeel selectief bepaalde maps en voertuigen farmen voor de E-penis.
Is op het moment op de website de nummer 1 qua SpM
Meanwhile is die van mij best mediocre: https://battlefieldtracke...le/origin/ryadaa/overview
[ Voor 8% gewijzigd door Ryada op 20-12-2018 11:15 ]
Zoveel vreemde stats.Ryada schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:14:
[...]
Voorbeeld: https://battlefieldtracke.../AGI4RexIegend01/overview
Meanwhile is die van mij best mediocre: https://battlefieldtracke...le/origin/ryadaa/overview
Alleen Support
Win % 96.80%.
9 kills per minuut, 21 kills per life
Praktisch alles met de Lewis gun en speelt hoofdzakelijk Narvik.
Win percentage alleen al zou ik zeggen dat er no way is dat ie met randoms speelt, dan speel je minimaal met een squad.
Ja precies, Gemiddeld 1 kill maken elke 7 seconden gedurende 34 uur, als support is natuurlijk ook volkomen legit.Ryada schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:14:
[...]
Voorbeeld: https://battlefieldtracke.../AGI4RexIegend01/overview
Ik zou inschatten dat de max SPM voor HEEL goede spelers die consistent in een goed squad met goede comms en alle maps en modes spelen rond de 800 zal liggen. Rond de 1000 als je louter op SPM 'speelt'. Alles daarboven durf ik blind wel te stellen dat ze keihard cheaten.
Ja inderdaad, het valt op dat alles boven een SPM van circa 1000, vrijwel allemaal de lewisgun gebruiken.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:38:
[...]
Ja precies, Gemiddeld 1 kill maken elke 7 seconden gedurende 34 uur, als support is natuurlijk ook volkomen legit.![]()
Ik zou inschatten dat de max SPM voor HEEL goede spelers die consistent in een goed squad met goede comms en alle maps en modes spelen rond de 800 zal liggen. Rond de 1000 als je louter op SPM 'speelt'. Alles daarboven durf ik blind wel te stellen dat ze keihard cheaten.
En ik snap ook wel waarom, als je een aimbot heb kan je maar beter veel kogels in je mag hebben.
-Ten eerste heb ik vorige week eens lopen prutsen met het afvuren van de 21cm Mörser 18 die je op onder andere airborne kan vinden. Ik heb nu al twee keer gewoon damage uitgedeeld hiermee. Niet veel, ook geen kills maar wel damage die op geen andere mogelijkheid verkregen kan zijn. Ik heb werkelijk geen flauw idee waar de granaten landen, maar ze lijken wel ergens op de map in te slaan.
-Ik heb nu ook al meerdere malen een standaard Duitse M24 stielhandgranate in iemand zijn gezicht gegooid waarna die meteen afging alsof het een impactgranaat was. Werkelijk geen idee of dat een bug of feature is, maar het is wel hilarisch om te doen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Toch erg veel plezier kan ik er niet uithalen, het schiet lekker, oogt goed en klinkt ook lekker. De 64 man battles zijn zwaar indrukwekkend. Maar het gevoel dat ik met een proppenschieter knal valt niet voor mij goed te praten. Ik word afgemaakt met 2 schoten en ondertussen wel zelf een heel magazijn leeg knallen op iemand.
Balans in de game is ver te zoeken helaas. Bepaalde guns zwaar overpowered, maar zie ze eerst maar eens vrij te spelen. Jammer, ik denk dat ik er snel op uitgekeken ben op deze manier.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Schoot jij of je teammates misschien ook die kant op? Als je op een vliegende granaat schiet gaat die intsand af namelijk. Anders lijkt het me inderdaad een bugDaniëlWW2 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:29:
-Ik heb nu ook al meerdere malen een standaard Duitse M24 stielhandgranate in iemand zijn gezicht gegooid waarna die meteen afging alsof het een impactgranaat was. Werkelijk geen idee of dat een bug of feature is, maar het is wel hilarisch om te doen.
Ik gooide de granaat gewoon en die deed meteen kaboem.BobbLeeSwaggr schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:42:
[...]
Schoot jij of je teammates misschien ook die kant op? Als je op een vliegende granaat schiet gaat die intsand af namelijk. Anders lijkt het me inderdaad een bug
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik snap de gedachte daar wel achter maar ik mis toch wel de dagen waar betere ping = voordeel. In Nederland hebben we daar over het algemeen toch geen issues mee lijkt me.
Iemand deze al gezien?
Verklaart hoe sommige spelers door alle foliage heen lijken te kunnen kijken...
[ Voor 17% gewijzigd door h1ttent1t op 20-12-2018 13:46 ]
Dit zal inderdaad flink meespelen, het spel is ook best nog buggy, alhoewel de meeste grote bugs er nu wel uit zijn. Maar dat is volgens mij voor EA zijn doen geen verassing om een spel inclusief bugs af te leveren.Pheace schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:45:
Time to Death blijft gewoon een groot probleem. Te vaak lig je gewoon plotseling dood zonder feedback gehad te hebben en ik geloof niet dat dat ligt aan de damage van de wapens maar meer dat je netcode plotseling doorgeeft dat je op iemand anders scherm gewoon vol neergehaald bent door een salvo maar op je eigen computer komt het na lag compensatie gewoon in 1 keer aan en lijkt het alsof je gewoon ge oneshot killed word.
Ik snap de gedachte daar wel achter maar ik mis toch wel de dagen waar betere ping = voordeel. In Nederland hebben we daar over het algemeen toch geen issues mee lijkt me.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Die Support en Assault gun zijn inmiddels voor iedereen te krijgen en ze zijn goedDark Master schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:38:
Balans in de game is ver te zoeken helaas. Bepaalde guns zwaar overpowered, maar zie ze eerst maar eens vrij te spelen. Jammer, ik denk dat ik er snel op uitgekeken ben op deze manier.

[ Voor 14% gewijzigd door Jivebunny op 20-12-2018 13:51 ]
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Ja, had er al van gehoord. Er schijnen nog wel meer zaken te misbruiken te zijn dan alleen texture streaming te blokkeren en niet alleen in BFV. Maar of dit op dit moment echt vaak/veel gebruikt wordt? Ik durf het te betwijfelen en met settings op low kan je ook al wel redelijk prima door foliage heen kijken.hottentot schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:45:
[YouTube: how 2 bfv.obj]
Iemand deze al gezien?
Het is in elk geval bijzonder lelijk (ha) dat het vooralsnog zonder problemen gebruikt kan worden kennelijk.

Nog niet gezien, maar ik dacht al wel zoiets,hottentot schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:45:
[YouTube: how 2 bfv.obj]
Iemand deze al gezien?
Vaak genoeg voor mij gevoel in het hoge gras aan het schuilen en toch een headshot krijgen...
Krijg ook regelmatig een goed geplaatst schot door de smoke heen...
Wel jammer, maar dan speel ik liever nog op hoge settings en geniet ik van de game
Is dit trouwens niet een vorm van exploit? Als in, kun je een ban voor krijgen?
Schuilen in het gras is sowieso een slecht plan, dat rendert niet op afstand en op dichtbij met de lage settings kijk je er ook dwars door heen, daar heb je deze exploit niet voor nodig.FlyingGameGuy schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:18:
[...]
Nog niet gezien, maar ik dacht al wel zoiets,
Vaak genoeg voor mij gevoel in het hoge gras aan het schuilen en toch een headshot krijgen...
Wel jammer, maar dan speel ik liever nog op hoge settings en geniet ik van de game
En ja het is een exploit en bannable offense in theorie, maar volgens mij kan het op dit moment niet gedetecteerd worden.
Hier hoor je een ban voor te krijgen ja. Of het gedetecteerd kan worden is een tweede...FlyingGameGuy schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:18:
[...]
Nog niet gezien, maar ik dacht al wel zoiets,
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-12-2018 14:28 ]
Dit moet volgens mij gedetecteerd kunnen worden met het maken van een screenshot omdat hij het ook gewoon opneemt.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:27:
[...]
Schuilen in het gras is sowieso een slecht plan, dat rendert niet op afstand en op dichtbij met de lage settings kijk je er ook dwars door heen, daar heb je deze exploit niet voor nodig.
En ja het is een exploit en bannable offense in theorie, maar volgens mij kan het op dit moment niet gedetecteerd worden.
Is dit cheaten op driver niveau
Klopt, maar ze gebruiken geen punkbuster meer en voor zover ik weet zit er alleen statistics based anti-cheat nu in in de vorm van FairFight en daar komt dit niet direct uit naar voren lijkt me.NLsandman schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:42:
[...]
Dit moet volgens mij gedetecteerd kunnen worden met het maken van een screenshot omdat hij het ook gewoon opneemt.
Is dit cheaten op driver niveau
Het kan gedetecteerd worden. de NVAPI stelt het zelfs beschikbaar. Ook kunnen ze daarmee values forcen op sessie basis (als ik het me goed herinner) Waardoor je specifiek voor jou app een forced profile heb.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:27:
[...]
Schuilen in het gras is sowieso een slecht plan, dat rendert niet op afstand en op dichtbij met de lage settings kijk je er ook dwars door heen, daar heb je deze exploit niet voor nodig.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het er fijne niet van weet, sinds BF niet meer competitive is, interesseert het me niet echt meer wat er allemaal precies gebeurt op dat vlak, maar zoals jij het nu omschrijft lijkt het me kinderlijk eenvoudig detectie te omzeilen, maar ik hoop dat je gelijk hebt!Ryada schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:00:
[...]
Het kan gedetecteerd worden. de NVAPI steelt het zelfs beschikbaar. Ook kunnen ze daarmee values forcen op sessie basis (als ik het me goed herinner) Waardoor je specifiek voor jou app een forced profile heb.
Fairfight heeft ook een screenshot functie die gebruik maakt van bitbltA.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:47:
[...]
Klopt, maar ze gebruiken geen punkbuster meer en voor zover ik weet zit er alleen statistics based anti-cheat nu in in de vorm van FairFight en daar komt dit niet direct uit naar voren lijkt me.
in BF4 ervaar ik het als standaard dat er in minimaal 5 van de 10 potjes er wel een cheater het potje inloopt.
Screenshot functie is enigsinds makkelijk te ontwijken. Fairfight stuurt een windows message op het moment dat het een screenshot wil maken, en die word opgevangen door het os die dan een screenshot (bitmap) terug geeft.NLsandman schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:13:
[...]
Fairfight heeft ook een screenshot functie die gebruik maakt van bitblt
Als jij een programma zou schrijven wat de windows message queue in de gaten houd, en dan je cheat/whatever tijdelijk terug draait of uit zet word er een correcte screenshot naar fairfight gestuurd en word je dus niet gedetect.
Begrijp ik, de paid cheats hebben allemaal screenshot bescherming.Ryada schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:20:
[...]
Screenshot functie is enigsinds makkelijk te ontwijken. Fairfight stuurt een windows message op het moment dat het een screenshot wil maken, en die word opgevangen door het os die dan een screenshot (bitmap) terug geeft.
Als jij een programma zou schrijven wat de windows message queue in de gaten houd, en dan je cheat/whatever tijdelijk terug draait of uit zet word er een correcte screenshot naar fairfight gestuurd en word je dus niet gedetect.
Ik zie nog niet dat mensen scripts releasen die dat cheaten met die nva tool screenshot veilig maakt dus Dice moet dit gewoon gaan aanpakken.
Het is trouwens nog aardig rustig mbt public cheats, Dice heeft dat aardig stil weten te krijgen, dat was ten tijde van de release van bf1 wel anders.
Ja, dat doen ze heel erg netjes voor de blatant hacks, ik heb er nog maar eentje gezien in BFV in de, wat zal het zijn, 100 uur sinds launch zoiets? Dat is ook maar goed ook, want in-game reporten is niet mogelijk op een of andere rare manier, wat jammer is want al vallen de cheaters mee, die (neo-)nazi shit kom ik nog te vaak tegen.NLsandman schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:46:
[...]
Begrijp ik, de paid cheats hebben allemaal screenshot bescherming.
Ik zie nog niet dat mensen scripts releasen die dat cheaten met die nva tool screenshot veilig maakt dus Dice moet dit gewoon gaan aanpakken.
Het is trouwens nog aardig rustig mbt public cheats, Dice heeft dat aardig stil weten te krijgen, dat was ten tijde van de release van bf1 wel anders.
Ik heb er in mijn 45 uur wel een aantal gezien. Niet meer of minder dan ik gewend ben in BF. Sowieso kan je van triple A game serie geen functionerende anti cheat verwachten. 't Kost te veel, en EA wil liever dat iedereen gewoon overstapt op de volgende Battlefield.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:00:
[...]
Ja, dat doen ze heel erg netjes voor de blatant hacks, ik heb er nog maar eentje gezien in BFV in de, wat zal het zijn, 100 uur sinds launch zoiets? Dat is ook maar goed ook, want in-game reporten is niet mogelijk op een of andere rare manier, wat jammer is want al vallen de cheaters mee, die (neo-)nazi shit kom ik nog te vaak tegen.
Je kan mensen wel reporten, maar het is nogal een gedoe. Esc, scoreboard, rechtermuis op naam, check profile, overlay met Origin gaat open, klein pijltje rechts boven zoeken en de report button klikken, shit invullen en 'klaar'
Ik moet zeggen ik vermaak me meer dan met BF1 , mis alleen spelen met vrienden. Elke keer in die random people groepen. neh..
Ik heb wel een aantal vragen:
- Als je als squadleader zulke reinforcements opvraagd , hoe lang kunnen je squadleden die dan spawnen. Ik weet dat ze in de main spawn scherm te zien zijn en dat ze vanuit de main base op komen rijden.
- Hoe gebruik je voice , Ik weet dat het L Alt is , maar ik heb een headset aangesloten en wil mijn voice door de headset laten komen , Mijn mic op de headset doet het al , maar ik hoor mijn mede squadmates niet. PS geluid van het spel speel ik om mijn surround set
- Is het ook mogelijk weer je platoon embleem aan te passen ala BF 4 and BF 1. Ik heb het nog niet kunnen vinden.
- Wat zijn nu die airdrops die je elke week zou krijgen , ik kan ze niet in het spel vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Ekstergroen op 21-12-2018 11:21 ]
Ik voel je "pijn", ik zei het al op discord op de tweakers platoon. Het is mijn persoonlijke indruk dat ze de snelheid van fortnite in de game hebben gestopt tezamen met het bouwen van fortifications. Die fortifications toevoeging vind ik op zich zelf is best aardig. Nu heb ik zelf nog nooit fornite gespeeld maar als ik de gameplay vergelijk vind ik het aardig overeenkomen. Toen ik dat zei, werd er gezegd dat ik "dan maar lekker fortnite moest gaan spelen".Dark Master schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:38:
Toch erg veel plezier kan ik er niet uithalen, het schiet lekker, oogt goed en klinkt ook lekker. De 64 man battles zijn zwaar indrukwekkend. Maar het gevoel dat ik met een proppenschieter knal valt niet voor mij goed te praten. Ik word afgemaakt met 2 schoten en ondertussen wel zelf een heel magazijn leeg knallen op iemand.
Maar ik vind het gewoon jammer (dat ik niet zo goed ben als in BF1, BF4 en BF3) dat ik voor mijn gevoel niet mee kan met BF5. Vliegen heb ik nooit fatsoenlijk onder de knie gekregen, tanks gaan me te langzaam. Infanterie is leuk, de grote maps zijn indrukwekkend maar niet leuk voor infanterie en je SPM. En dan nog mijn e-penis. 3 spellen lang een bovengemiddelde K/D en nu bak ik er niets van door die TTK. En dan kan iedereen zeggen "je speelt toch voor je lol en de gezelligheid", bij mij is het gezelligheid+goed spelen=lol en als me dat niet lukt heb ik geen lol. Dat bepaal ik en bepaald iedereen voor zich zelf.
Dat is hetzelfde dat je Need for Speed leuk vindt en ineens gaat simracen en elke race je in je eerste rondje achterstevoren staat. Kijken hoelang je het met lol nog vol houd om nog mee te doen.
Ik snap je punt, maar die vergelijking slaat echt als een tang op een varken.loewie1984 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:45:
[...]
Ik voel je "pijn", ik zei het al op discord op de tweakers platoon. Het is mijn persoonlijke indruk dat ze de snelheid van fortnite in de game hebben gestopt tezamen met het bouwen van fortifications. Die fortifications toevoeging vind ik op zich zelf is best aardig. Nu heb ik zelf nog nooit fornite gespeeld maar als ik de gameplay vergelijk vind ik het aardig overeenkomen. Toen ik dat zei, werd er gezegd dat ik "dan maar lekker fortnite moest gaan spelen".
Maar ik vind het gewoon jammer (dat ik niet zo goed ben als in BF1, BF4 en BF3) dat ik voor mijn gevoel niet mee kan met BF5. Vliegen heb ik nooit fatsoenlijk onder de knie gekregen, tanks gaan me te langzaam. Infanterie is leuk, de grote maps zijn indrukwekkend maar niet leuk voor infanterie en je SPM. En dan nog mijn e-penis. 3 spellen lang een bovengemiddelde K/D en nu bak ik er niets van door die TTK. En dan kan iedereen zeggen "je speelt toch voor je lol en de gezelligheid", bij mij is het gezelligheid+goed spelen=lol en als me dat niet lukt heb ik geen lol. Dat bepaal ik en bepaald iedereen voor zich zelf.
Dat is hetzelfde dat je Need for Speed leuk vindt en ineens gaat simracen en elke race je in je eerste rondje achterstevoren staat. Kijken hoelang je het met lol nog vol houd om nog mee te doen.
BF5 heeft een totaal andere gunplay t.o.v. zijn voorgangers en juist minder arcade t.o.v. BF1..
Ik heb ook BF1, BF4, BF1942, BF Vietnam ed gespeeld en op zich vind ik zelf deze TTK behoorlijk snel gaan, komt al bijna in de buurt van UT2004 instagib
Ik heb ook regelmatig potjes met een uitstekende K/D en vanuit 't niets ineens dikke zuig en dan niet 13-14 of zo maar 9-21 oid.
Voor mij geldt ook een lagere funfactor dan bij BF1 en ik merk dat ik vaak ook ineens uit 't niks geen zin meer heb om irritatie te laten opbouwen en dan quit ik gewoon.
Nou kan ik wel alles uit de kast gaan trekken waaróm dat is, een te snelle TTK, een incorrecte TTD, slecht recoil kunnen counteren, niet meer zo snel kunnen reageren als vroeger, het juiste wapen maar niet kunnen vinden.... Heb ik gewoon geen zin meer in.
Waar ik 't wel mee eens ben dat er eigenlijk niet zo'n enorm verschil zou moeten zijn tussen je skill bij de vorige en deze Battlefield. "Feeling" leer je mijns inziens niet zomaar af, maar de mate waarin je in BF5 gaat liggen ervaar ik ook als ongekend. Het zal wel allemaal een combi zijn van alles wat ik opnoemde...
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik bedoel de dikgedrukte vergelijking in zijn postDeathchant schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:00:
Daar moet ik Loewie1984 wel even bijvallen: iedereen bepaalt voor zichzelf wat lol in houdt. De vergelijking vind ik zeker niet als een tang op een varken slaan. Waarom? Het gevoel wat je hebt is exact 't zelfde en lol hebben is toch juist ook gevoel? We hoeven ook niet altijd alles met supertechnische analyses te gaan onderbouwen, alleen maar omdat iemand zich dan voor 't hoofd gestoten voelt wanneer men het niet eens is met zijn o zo geliefde spel.
Ik heb ook BF1, BF4, BF1942, BF Vietnam ed gespeeld en op zich vind ik zelf deze TTK behoorlijk snel gaan, komt al bijna in de buurt van UT2004 instagib
Ik heb ook regelmatig potjes met een uitstekende K/D en vanuit 't niets ineens dikke zuig en dan niet 13-14 of zo maar 9-21 oid.
Voor mij geldt ook een lagere funfactor dan bij BF1 en ik merk dat ik vaak ook ineens uit 't niks geen zin meer heb om irritatie te laten opbouwen en dan quit ik gewoon.
Nou kan ik wel alles uit de kast gaan trekken waaróm dat is, een te snelle TTK, een incorrecte TTD, slecht recoil kunnen counteren, niet meer zo snel kunnen reageren als vroeger, het juiste wapen maar niet kunnen vinden.... Heb ik gewoon geen zin meer in.
Waar ik 't wel mee eens ben dat er eigenlijk niet zo'n enorm verschil zou moeten zijn tussen je skill bij de vorige en deze Battlefield. "Feeling" leer je mijns inziens niet zomaar af, maar de mate waarin je in BF5 gaat liggen ervaar ik ook als ongekend. Het zal wel allemaal een combi zijn van alles wat ik opnoemde...
We worden oud loewieloewie1984 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:45:
[...]
Ik voel je "pijn", ik zei het al op discord op de tweakers platoon. Het is mijn persoonlijke indruk dat ze de snelheid van fortnite in de game hebben gestopt tezamen met het bouwen van fortifications. Die fortifications toevoeging vind ik op zich zelf is best aardig. Nu heb ik zelf nog nooit fornite gespeeld maar als ik de gameplay vergelijk vind ik het aardig overeenkomen. Toen ik dat zei, werd er gezegd dat ik "dan maar lekker fortnite moest gaan spelen".
In bf2 in 2008 en 2009 was ik 35 en toen ging het aanpassen aan de gameplay makkelijk, met bc2 was ik zeg maar top, was aggressive sniper, kon no scopen, drag shots maken, was goed in alle classes.
In bf3 kon ik dat ook nog door trekken en was vooral goed in close quarter gevechten.
Ik had toen ook veel meer tijd en speelde dagelijks 3 tot 4 uur, ik moest toen ook wel als admin, servers die we als clan hadden moesten ook op gang gebracht worden.
Met bf4 is het minder geworden, onze clan had bf4 overgeslagen dus geen server en geen stok achter de deur om het te spelen.
BF1 ben ik pas echt gaan spelen nadat ze de TTK iets omhoog hadden gedaan, het eerste jaar was het hooguit een uurtje per dag, ik kreeg weer plezier en speelde ook veel meer, in weekenden wel 5 a 6 uur per dag.
Mijn game style moest ik wel aanpassen, was altijd rambo style gewend maar daar was je in bf1 kansloos, doordat ik veel meer ging spelen is mij dat wel gelukt.
Nu met bf5 ben ik nog aan het zoeken want op afstand lukt het nog niet zo, zie gewoon geen vijanden en als rambo ook niet dus ik zal weer een andere game style moeten aanleren, medium denk ik en dan veel voorzichtiger.
Dat zeker, maar ik heb gisteravond voor de lol nog een potje BF1 gedaan, moest er weer even inkomen maar vervolgens wel weer rondjes afgesloten als MVP met een fatsoenlijke K/D. Gewoon om nog even te kijken/ervaren wat het verschil is. Dan valt me op dat je veel langer er over doet om iemand te killen dan in BF5.
Ik heb geen moeite met het feit dat het wellicht iets realistischer is geworden. Dat kun je eigenlijk alleen maar toejuichen. Maar voor mij slaat de balans niet naar de juiste kant uit (persoonlijk). Als je een realistischere FPS neer wilt zetten kan ik op zichzelf inkomen maar BF is wel een franchise die nu voelt alsof ze het over een compleet andere boeg willen gooien. En dan vraag ik me af met wie of welke game wil je je als ontwikkelaar/studio meten en wat levert dat op. Als je realisme nastreeft zou het voor elke speler na rake 1 kogel in hoofd of torso gedaan moeten zijn. Dat is het klaarblijkelijk niet, dus wat schieten we er mee op.
En het is niet uit de lucht gegrepen, sinds BF5 hoor ik op discord meer geklaag over het spel dan over bijv. BF1.
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V