Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
Lukt het om een V 1 van de vijand neer te halen (met AA of vliegtuig) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even wat gespeeld en DICE heeft het voor elkaar gekregen, het enige wat echt goed is aan Battlefield is nu ook keihard gesloopt. Nu is het echt een enorme middelmatige shooter geworden zonder enige goede kanten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tsurany schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:07:
Net even wat gespeeld en DICE heeft het voor elkaar gekregen, het enige wat echt goed is aan Battlefield is nu ook keihard gesloopt. Nu is het echt een enorme middelmatige shooter geworden zonder enige goede kanten.
Ik durf gewoon niet meer online te gaan omdat ik enorme teleurstelling verwacht. -O-
Is het echt zo erg? :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:44:
[...]

Ik durf gewoon niet meer online te gaan omdat ik enorme teleurstelling verwacht. -O-
Is het echt zo erg? :/
Het is precies zoals verwacht. Je hebt een kogel per kill extra nodig wat betekent dat je met twee tegenstanders al gelijk twee kogels meer nodig hebt. Dat zorgt er voor dat je veel sneller het onderspit delft en gewoon niet meer fatsoenlijk meerdere vijanden kan verslaan als je de betere speler bent.
Daarnaast zijn shotguns nog sterker geworden juist omdat die nog steeds dezelfde killing range hebben.

En dan heb je nog attrition, je hebt veel meer kogels nodig dus je komt heel snel kogels te kort. Weer een punt dat voornamelijk de betere spelers zal raken.

Het is gewoon geen leuke shooter meer zo. En het instant dood gaan door (semi)automatische wapens zit er gewoon nog in. TTD is nog steeds bizar kort, ligt puur aan hun trieste netwerkcode.

Trouwens genoeg mensen die dit heerlijk gaan vinden. Maar dat zijn dan wel de middelmatige en slechte spelers, die krijgen nu een grotere kans om toch nog wat kills te halen. Maar moet je echt het spel zo drastisch aanpakken om die doelgroep te bedienen?

[ Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 12-12-2018 19:55 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tsurany schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:47:
[...]

Het is precies zoals verwacht. Je hebt een kogel per kill extra nodig wat betekent dat je met twee tegenstanders al gelijk twee kogels meer nodig hebt. Dat zorgt er voor dat je veel sneller het onderspit delft en gewoon niet meer fatsoenlijk meerdere vijanden kan verslaan als je de betere speler bent.
Daarnaast zijn shotguns nog sterker geworden juist omdat die nog steeds dezelfde killing range hebben.

Het is gewoon geen leuke shooter meer zo.
Ik maak me eigenlijk meer zorgen over grotere afstanden. Binnen 20m een 5 hit kill zijn we wel gewend toen veel wapens nog 24 damage deden. Maak me meer zorgen op 20-50m en 6 hit kills. Verder ga ik mijn Gewehr 43 in ieder geval missen. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 09:30
BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:20:
[...]

Dat kan ik me goed voorstellen gezien toen de update nog niet live was.
Ik had anders voor ik kon starten een update van 15gb en nu geen update meer dus denk toch echt dat ik de update al binnen had gisteravond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XLord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:31:
[...]

Ik had anders voor ik kon starten een update van 15gb en nu geen update meer dus denk toch echt dat ik de update al binnen had gisteravond. :)
Nee, dat had je niet. De TTK patch was geen 15GB patch, dat was Tides of War.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:34

-tom-562

Oliesjeik

Spotten is volgens mij ook aangepast? Ik zag net veel meer rode spotvierkantjes dan normaal.
Verder is fortifications bouwen nu echt bugged 8)7 Ik weet niet wat ze gedaan hebben, maar het werkte perfect, maar nu is dat hele fortifications systeem stuk :X
Verder merk ik weinig verschil in TTD (nog steeds veel te rap en dus kut, met een gewehr 43 binnen 0,2 seconde dood ofzo van een afstand ver buiten de 50 meter ofzo 8)7)
M'n performance lijkt ook echt een stuk achteruit te zijn gegaan (sinds de vorige update had ik weinig te klagen met mijn i5 4690 en GTX970, nu veel framedrops en hakkelig lopen van het beeld..)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Wat zou het toch relaxt zijn als je kunt zien hoe ver een potje is. Vanavond en gisteravond al meermaals in potjes gekomen die net afgelopen waren, of op het punt stonden te eindigen... Schijtirritant.
Valt me ook op dat sinds de laatste patches scores weer veel verder uit elkaar liggen. Waar potjes voorheen bijna altijd balanced waren en qua uiteindelijke scores ook, zie ik nu zat potjes die echt om te janken zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 14:00
Ik heb nog niet echt kunnen testen vandaag maar de berichten hier beloven niet veel goed.
TTK was gewoon prima.
Het is echt onvoorstelbaar dat ze de TTK gaan aanpassen omdat ze een vanwege een waardeloze netcode de TTD niet gefixed krijgen (of niet willen fixen).
En DICE maar telkens roepen dat ze de community willen gebruiken om dit de beste Battlefield game ever te maken. Nou op deze manier gaat dat niet gebeuren want er blijft zo weinig van de community over.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Net terug van een heerlijk etentje met vrouw lief en was/ben van plan om nog even te gaan gamen en had in het verleden direct zin maar vraag me nu af wel of niet.

Viel me vanmiddag al op dat de Gewehr 43 ook niet meer is wat het was, evenzo met andere wapens.

De lol die ik had met trowing knife ook weer minder. Begrijp eigenlijk niet waarom ze dat aan hebben gepast.

Komt dat nu door het gezeik van bepaalde spelers die je enorm in hun ego pakt als je ze een mes tussen de ribben smijt?

Verder begrijp ik niet dat de zgn. 'goede' spelers alleen zo'n last hebben van de TTK/TTD. Heb daar ook last van als mindere speler en maak merkbaar minder kills.

Me toch eens oriënteren op een wat serieuzere shooter. Heel veel fun gehad in Operation Flashpoint. Dood was dood en dan heb je minder imbecielen die rondrennen als kippen zonder kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
  • Laatst online: 26-09 09:30
Tsurany schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:53:
[...]

Nee, dat had je niet. De TTK patch was geen 15GB patch, dat was Tides of War.
Die had ik al eerder binnen gehaald, ik was voor gisteravond al halverwege de unlock van dat support wapen (of ik ben echt compleet confused), maar had toch echt een 15gb update gisteravond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manderlay1
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-08 10:36
Ik vind de recon klasse momenteel niet goed, als je iemand raakt bv in de borstkast van op 60m a 80m dan heb je iets van 50 damage gedaan, dan moet je uit het kogel doortrekken en opnieuw mikken. Ondertussen schieten zij een saldo kogels af en ben je onmiddellijk dood. Ze hoeven minder te mikken want van hun 10 kogels zullen er wel 2 of 3 raak zijn en in theorie zou je zeker dood zijn van sniper die door je borstkast knalt. Terwijl hun wapens minder gemaakt zijn voor lange afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manderlay1 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:59:
Ik vind de recon klasse momenteel niet goed, als je iemand raakt bv in de borstkast van op 60m a 80m dan heb je iets van 50 damage gedaan, dan moet je uit het kogel doortrekken en opnieuw mikken. Ondertussen schieten zij een saldo kogels af en ben je onmiddellijk dood. Ze hoeven minder te mikken want van hun 10 kogels zullen er wel 2 of 3 raak zijn en in theorie zou je zeker dood zijn van sniper die door je borstkast knalt. Terwijl hun wapens minder gemaakt zijn voor lange afstanden.
Ze moesten voor de patch minimaal 3 schoten raken met de assault SLR's en 4+ met alle automatische wapens. Na de patch heeft de Recon enkel nog meer voordelen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Tsurany schreef op woensdag 12 december 2018 @ 23:06:
[...]

Ze moesten voor de patch minimaal 3 schoten raken met de assault SLR's en 4+ met alle automatische wapens. Na de patch heeft de Recon enkel nog meer voordelen gekregen.
Precies dit! In BF1 waren er zo absurd veel snipers vanwege de sweetspot en de 2 hit kills, je moest aardig je best doen om een recon neer te schieten op afstand, wat in de meeste gevallen mij niet lukte.
In BF5 vond ik de enemy snipers veel minder een problem omdat ik met bijv. de lewisgun of de STG ook snipers kon neerschieten.
Ik snap werkelijk niet waarom dice dit heeft veranderd, medics waren al niet top, nu zijn ze helemaal fucked. Als ze zo door gaan is het een kwestie van tijd voordat ze de mortar en artillary trucks gaan (her)introduceren en kunnen we weer lekker gaan spammen.

BF5 was voor mij leuk omdat de gunplay anders was dan BF1, na slechts 1 maand gaan ze al dingen terugdraaien.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Twee potjes gespeeld sinds de patch en ik zie het probleem niet.
Speelt nog prima met de Bren LMG. Zie dat ik nu wat meer ga voor headshots en dat gaat prima.. Ook tegen meerdere enemies. Zonet een 31-11 game en nr 2 op team.

[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 13-12-2018 00:17 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
SmokingCrop schreef op donderdag 13 december 2018 @ 00:16:
Twee potjes gespeeld sinds de patch en ik zie het probleem niet.
Speelt nog prima met de Bren LMG. Zie dat ik nu wat meer ga voor headshots en dat gaat prima.. Ook tegen meerdere enemies. Zonet een 31-11 game en nr 2 op team.
Speel maar eens medic, het was al de zwakste class en nu zijn het helemaal proppenschieters.
Ik laat BFV even links liggen, vandaag is Insurgency:Sandstorm uit gekomen, daar vermaak ik mij wel even mee tot deze "fix" teruggedraaid is.

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:08
unfor schreef op donderdag 13 december 2018 @ 00:24:
[...]

Speel maar eens medic, het was al de zwakste class en nu zijn het helemaal proppenschieters.
Ik laat BFV even links liggen, vandaag is Insurgency:Sandstorm uit gekomen, daar vermaak ik mij wel even mee tot deze "fix" teruggedraaid is.
Potje Frontlines op Twisted Steel gedaan, het leek even goed te gaan daar we bij de laatste 3 'MCOM's' aankwamen. Maar het duurde niet lang en de enkele medic die hadden swapte naar recon en ging het snel achteruit. Ik speel vaak de classes die nodig zijn op welk moment dan ook, dus dan ga ik maar medic spelen. Vooral op die map die erg open is was het meer zoeken naar ammo crates zodat ik meer smokes kon spammen, maar op mensen schieten ho maar.

Medic is nu gewoon een smoke en revive bot, schieten hoort er niet meer bij. Vervolgens heeft niemand daar zin in en het verpest de gameplay gezien reviven en smokes in open gebieden 100% noodzakelijk is -O-

Mijn YouTube

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
luifel schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:08:
Lukt het om een V 1 van de vijand neer te halen (met AA of vliegtuig) ?
Nee.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-09 11:38
Met een vliegtuig wel, je kan de V1 opvangen door 'm op het vliegtuig te laten crashen. Zie: YouTube: Battlefield 5 Stopping Rocket V1 / Aerial Frontal / Crasy Bombarder ...

• DarthNeo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-08 21:57
[...]

En dan heb je nog attrition, je hebt veel meer kogels nodig dus je komt heel snel kogels te kort. Weer een punt dat voornamelijk de betere spelers zal raken.

Het is gewoon geen leuke shooter meer zo. En het instant dood gaan door (semi)automatische wapens zit er gewoon nog in. TTD is nog steeds bizar kort, ligt puur aan hun trieste netwerkcode.

Trouwens genoeg mensen die dit heerlijk gaan vinden. Maar dat zijn dan wel de middelmatige en slechte spelers, die krijgen nu een grotere kans om toch nog wat kills te halen. Maar moet je echt het spel zo drastisch aanpakken om die doelgroep te bedienen?
Ik ben het helemaal met je eens, ik had ontzettend veel lol in deze game (ondanks het feit dat er nog wel veel werk aan de winkel is), maar na een paar rondjes met de nieuwe TTK gisteren was ik er eigenlijk al wel snel klaar mee, de lol gaat er snel vanaf.

Dus daarna maar geswitched naar Conquest Core en dat speelt echt zoveel lekkerder, voorlopig hou ik het daar dan ook maar op en ik hoop echt dat ze alle feedback / kritiek niet negeren want de response op social media is echt super negatief over de aanpassing

Westie heeft het aardig beschreven zoals ik het nu ervaar:

[ Voor 5% gewijzigd door DarthNeo op 13-12-2018 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 09:06

Bullettooth

--VR--

[...]

Sorry, maar is het niet zo dat je hier zelf ook de voordelen van plukt, en niet alleen de nadelen? Onder de streep zou jij als "betere" speler nog altijd hetzelfde moeten kunnen presteren.

De TTK is voor iedereen aangepast hè, niet alleen voor de "middelmatige en slechte" spelers.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:49
Ik hoop dat als alle Youtube-influencers de nieuwe TTK als negatief bestempelen, zoals Westie, DICE hun kak snel intrekt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bullettooth schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:44:
[...]

Sorry, maar is het niet zo dat je hier zelf ook de voordelen van plukt, en niet alleen de nadelen? Onder de streep zou jij als "betere" speler nog altijd hetzelfde moeten kunnen presteren.

De TTK is voor iedereen aangepast hè, niet alleen voor de "middelmatige en slechte" spelers.
Dat is enkel zo wanneer je kijkt naar 1vs1 gevechten, dan heeft iedereen gelijke kansen.

Maar kijk je naar 1vs3 gevechten dan zie je dat die een stuk lastiger worden nu. Je hebt drie kogels extra nodig om alle drie de vijanden om te leggen terwijl zij slechts één kogel extra nodig hebben om jou om te leggen. Dat betekent dat ze nu meer kans krijgen om te reageren en dat je zelf sneller zonder ammo komt te zitten en moet reloaden.

En dit zal vooral de betere spelers raken omdat die vaker in zulke situaties komen doordat ze of voorop gaan in de aanval of juist slim flanken en een groepje in de rug aanvallen. En waar je voorheen nog redelijk kon winnen is dat nu veel lastiger geworden.

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 14:55

steel123

Cryman9

Ik hoor echt veel negatieve feedback over de TTK changes. En ik vind vooral de manier hoe dat ze dit uitgevoerd hebben extreem belachelijk. Gisteravond vrij veel gespeeld, al heb ik waarschijnlijk geen gebruik gemaakt van de wapens die het hardste geraakt zijn met de TTK changes. Maar dit vernietigd toch de gehele weapon balance die er al in de game zat?

Verder merkte ik het effect niet zo erg als casual speler. Dit komt waarschijnlijk aangezien ik gisteravond veel gespeeld met support LMG's en medic met Suomi/Thompson. Deze wapens zijn natuurlijk het minst geraakt door TTK changes en daardoor een grote buff gekregen. Ik merk wel dat als je 1v3 probeert te winnen dit gewoon niet meer gaat. Het laatste potje was een frontlines waar ik in mijn eentje met randoms speelde en ik verloor met een score van 28.000 punten en 86-23 KD. Om even te illustreren dat de LMG's en Thompson nu wel erg sterk zijn geworden.

De assault semi-auto's zijn wel erg geraakt. Ik had het gevoel nutteloos te zijn met de semi-auto Gewehr 1-5. Die firerate is al niet het beste en de range ook niet, dus je legt het sneller af tegen meerdere vijanden.

Mijn gevoel is dat door deze kortzichtige tweaks de algehele balans helemaal zoek geraakt is.
Recoil; Recoil is gebalanceert op 5 burst kills en nu heb je 6 burst kills nodig. Die laatste kogel krijgt nu dus een rare recoil.
Ammo: Meer kogels nodig betekent dat je met sommige wapens als een puppy achter een support speler moet aanhobbelen. De assault semi's zoals de Gewehr 43 en Turner hadden al extreem weinig ammo, waardoor je solo sowieso al niet kon pushen met die wapens en enkel rond een ammo crate kills kunt maken. Dit is nu nog veel erger geworden.
Hoge firerate wapens: Deze wapens zijn nu verhoudingsgewijs veel sterker geworden. Met uitzondering van de shotguns, deze zijn niet aangepast en zijn dus helemaal OP. M30 drilling is misschien wel het beste wapen van de game op dit moment.

TTD; Time To Death is nog steeds helemaal ruk. Single frame deaths door smg's bestaat nog steeds net zo erg als eerst. Daar is geen enkel verschil in te merken.

Dus het grootste probleem wat ze wilden oplossen met de TTK changes bestaat nog steeds op exact dezelfde manier. Dus de TTK wijziging heeft 0% effect gehad op hetgeen wat ze daadwerkelijk wilde oplossen! |:( |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Bullettooth schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:44:
[...]

Dat is niet het punt denk ik.

De enige reden dat DICE hun TTK aanpast is omdat ze hun TTD-bug niet opgelost krijgen. Ze zeggen dat ze de nieuwe spelers willen helpen, omdat uit hun data blijkt dat ze niet meer spelen na hun korte speeltijd, maar dat is echt de grootste onzin die er is. Er zullen vast spelers zijn die niet meer spelen, maar waaruit concluderen ze dat dit door de TTK komt en niet door de tientallen andere redenen en bugs.....?

Wat jij zegt klopt: betere spelers zullen weinig moeite hebben om die ene kogel extra te laten landen. Dus nieuwe spelers zullen er juist nog meer moeite mee hebben. Ze overleven 1 kogel langer, maar krijgen ook veel minder kills. Maar wat @Tsurany zegt klopt: de 1v2 of 1v3 gevechten zijn haast onmogelijk.

De balans en TTK was gewoon dik in orde. Minder goede spelers maakten juist meer kans tegen de pro's, door goed te positioneren en tactisch beter te spelen. Nu is dat lastiger gemaakt, omdat ook de betere spelers meer tijd hebben om te reageren op een aanval.

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-12-2018 10:21 ]

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:25
Er is nu dus weer een nieuwe patch uitgebracht (630MB), maar de TTK veranderingen waren gister toch al doorgevoerd?
Wat brengt deze patch dan voor verandering? :?

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 09:06

Bullettooth

--VR--

StealthyPeanut schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:12:
[...]

De enige reden dat DICE hun TTK aanpast is omdat ze hun TTD-bug niet opgelost krijgen. Ze zeggen dat ze de nieuwe spelers willen helpen, omdat uit hun data blijkt dat ze niet meer spelen na hun korte speeltijd, maar dat is echt de grootste onzin die er is. Er zullen vast spelers zijn die niet meer spelen, maar waaruit concluderen ze dat dit door de TTK komt en niet door de tientallen andere redenen en bugs.....?

Wat jij zegt klopt: betere spelers zullen weinig moeite hebben om die ene kogel extra te laten landen. Dus nieuwe spelers zullen er juist nog meer moeite mee hebben. Ze overleven 1 kogel langer, maar krijgen ook veel minder kills. Maar wat @Tsurany zegt klopt: de 1v2 of 1v3 gevechten zijn haast onmogelijk.

De balans en TTK was gewoon dik in orde. Minder goede spelers maakten juist meer kans tegen de pro's, door goed te positioneren en tactisch beter te spelen. Nu is dat lastiger gemaakt, omdat ook de betere spelers meer tijd hebben om te reageren op een aanval.
Ik denk dat een groot deel van het probleem ook is dat de manier van spelen voor veel mensen altijd hetzelfde moet blijven. Want laten we eerlijk zijn, een 1v2 of 1v3 situatie zou je realistisch gezien eigenlijk maar 10% van de tijd mogen kunnen winnen, of de tegenstander moet wel compleet incompetent zijn.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

• SouLLeSSportal
StealthyPeanut schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:12:
[...]

merkte ik gisteren ook, m1907sf heb je nu praktisch een halve mag nodig om iemand in de praktijk neer te schieten, meestal meer als het verder dan 25 meter is ofzo. Aangezien de reloads nog steeds behoorlijk lang zijn ben je langer bezig met reloaden dan daadwerkelijk schieten. Ook de Semi auto rifles heb je nu dik een halve mag nodig om iemand op een beetje afstand neer te halen. 4-5 schoten voor een rifle als de smle of selbstlader 1916 etc, dat is echt te veel.

Ook een vage fout/bug ik had net de gewehr 1-5 unlocked en ik wilde ermee spelen, krijg je de melding violating server rules.. :> op standaard DICE servers aangezien er geen regels zijn. Heel bijzonder, paar potten erna kon ik hem wel gebruiken maar aangezien je daar ook een miljoen keer mee moet raken maar even laten liggen totdat dit debacle teruggedraaid wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door SouLLeSSportal op 13-12-2018 10:30 ]

• StealthyPeanut
Bullettooth schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:26:
[...]

Ik denk dat een groot deel van het probleem ook is dat de manier van spelen voor veel mensen altijd hetzelfde moet blijven. Want laten we eerlijk zijn, een 1v2 of 1v3 situatie zou je realistisch gezien eigenlijk maar 10% van de tijd mogen kunnen winnen, of de tegenstander moet wel compleet incompetent zijn.
1v2 of 1v3 head-on is een ander verhaal. Maar op de CQ maps kom ik vaak zijwaarts aan bij meerdere enemies. Als ik er 1 snel neerleg, alarmeer ik de andere. Het verrassingseffect met een AR of MMG was gewoon erg groot en als je het goed aanpakt kon je ze alledrie wegleggen. Dat is nu gewoon een compleet ander verhaal. Niet alleen heb je een kogel extra nodig, ook moet je eerder herladen. Ook wordt je meer afhankelijk van support en ammo stations.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:49
flippiej schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:25:
Er is nu dus weer een nieuwe patch uitgebracht (630MB), maar de TTK veranderingen waren gister toch al doorgevoerd?
Wat brengt deze patch dan voor verandering? :?
Fortifications-fix, bron: https://mobile.twitter.co...tatus/1073129773482893314

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Laatst online: 25-09 16:41
[...]
De manier van spelen moet vooral LEUK zijn, de gunplay was met afstand het beste aspect van BFV qua spanning, uitdaging en 'flow' van het potje. De TTK lag wat mij betreft al aan de hoge kant, de beta vond ik beter, maar het bood nog genoeg.

Drie potjes met de nieuwe ttk verder en ik weet genoeg, op deze manier hoeft het niet voor mij. Je verovert een vlag maar bent nu zó lang bezig (inclusief herladen/ammo zoeken) om een vlag te clearen van een man of 4, dat de eersten alweer vrolijk voor je respawnt terwijl je nog bezig bent met de laatste. Vuurgevechten zijn niet leuk op deze manier, zo verschrikkelijk vaak op medium range nét die laatste kogel er niet in krijgen, zij healen, en je wordt door 4 man uit alle hoeken te grazen genomen want je staat toch uit dekking en zelfs snipers hebben nu alle kans om aan te leggen.

Conquest core biedt nog even respijt, maar dat is ook een kwestie van tijd voor ze daar een hardcore mode van maken volgens de klassieke manier: geen hud, 60% health en geen balance tweaks.

Wat valt dit ontzettend tegen, mij zijn ze in elk geval kwijt zo.

• StealthyPeanut
Wat nog vervelender is:

Ze passen alle wapens aan behalve de shotguns en de Bolt-Actions. M.a.w.: De snipers worden nog sterker en op korte afstand krijgen de SMG's weer zwakker t.o.v. de shotguns.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
StealthyPeanut schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:46:
Wat nog vervelender is:

Ze passen alle wapens aan behalve de shotguns en de Bolt-Actions. M.a.w.: De snipers worden nog sterker en op korte afstand krijgen de SMG's weer zwakker t.o.v. de shotguns.
Mja, dat zullen wel de spelers zijn die ze proberen te helpen.

Het allerergste vind ik dat nét nu de marketing en sjw gezeik achter de rug lijkt, ze een goede game hebben afgeleverd waar over het algemeen veel fans erg positief over zijn, de communicatie verloopt goed, goede patches en dan ineens, uit het niets zo'n 180 graden move.

Dit vernielt zo ontzettend veel vertrouwen in de toekomst van deze game en goodwill bij mij om door bugs heen te bijten. Bah.

• StealthyPeanut
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:58:
[...]

Het allerergste vind ik dat nét nu de marketing en sjw gezeik achter de rug lijkt, ze een goede game hebben afgeleverd waar over het algemeen veel fans erg positief over zijn, de communicatie verloopt goed, goede patches en dan ineens, uit het niets zo'n 180 graden move.

Dit vernielt zo ontzettend veel vertrouwen in de toekomst van deze game en goodwill bij mij om door bugs heen te bijten. Bah.
Alles wijst erop dat de game gewoon een flop is op gebied van sales. Nu al overal te koop voor 43 euro en nu al maakt die hond gekke sprongen in het nauw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 11:47
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:58:
[...]

Hoezo? Ze zijn tenminste actief bezig met de balans in de vorm van fixes en updates vlak na de launch, dat is bij voorgaande BF's wel eens anders geweest.. Het geeft mij eigenlijk juist wel vertrouwen dat het met de balans uiteindelijk wel goed komt.

Maar goed, ik speel BF inmiddels zo casual (paar uurtjes per week) dat ik weinig merk van de negatieve punten en alsnog best veel plezier heb.. :Y)

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:21
Ik snap alle ophef om deze TTK update, gezien dit nogal uit de lucht is komen vallen en ze eigenlijk van te voren hadden aangegeven dat dit niet een route zou zijn die ze op wilden gaan.

Maar na een paar uur gespeeld te hebben gisteravond moet ik zeggen dat ik het een aangename wijziging vind, waarbij ik weer het bf4 gevoel kreeg qua gameplay. Uiteraard moeten ze nog een hoop doen met de TTD.

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:03
[...]

Waarom? Als je een goede flank positie hebt en daardoor 2-3 man kan verrassen...

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Bij BF 4 was (zoals ik het me herinner) op het einde de netcode prima. Hoezo zijn er dan in elke vervolg game die ze daarna uitbrengen er weer issues :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Grimmie187 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:05:
[...]
Hoezo? Ze zijn tenminste actief bezig met de balans in de vorm van fixes en updates vlak na de launch, dat is bij voorgaande BF's wel eens anders geweest.. Het geeft mij eigenlijk juist wel vertrouwen dat het met de balans uiteindelijk wel goed komt.

Maar goed, ik speel BF inmiddels zo casual (paar uurtjes per week) dat ik weinig merk van de negatieve punten en alsnog best veel plezier heb.. :Y)
Omdat deze aanpassing haaks staat ten opzichte van de patch van vorige week en alle communicatie tot nu toe over waar ze met de game naar toe willen. De gameplaydesigner is er ook niet gelukkig mee, het voelt heel erg aan alsof dit gewoon in blinde paniek opgedrongen is vanuit de publisher als noodgreep zoals @StealthyPeanut ook al aangeeft.

https://www.reddit.com/r/...uy_hope_we_will_see_some/
Help!!!! schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:22:
Bij BF 4 was (zoals ik het me herinner) op het einde de netcode prima. Hoezo zijn er dan in elke vervolg game die ze daarna uitbrengen er weer issues :?
Dát is het grote mysterie van BF4, Hardline, Battlefront en die halverwege van BF1 weer zijn intrede deed.

Positief is dat ze nu bezig zijn met netcode tests met Battle(non)Sense :)

https://twitter.com/DRUNKKZ3/status/1073160605207576576

[ Voor 4% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 13-12-2018 11:31 ]

• Snaggle
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-11-2023
StealthyPeanut schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:18:
[...]

Ik heb deze gekeken en heb erna altijd steady een hoge FPS;

YouTube: Best Performance Settings Guide Battlefield 5

Aanrader!
Dankjewel! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:58
Wat een gezeik over de TTK,, ik merk er helemaal niks van.

Ik ga nog net zo snel dood als voor de patch.
RoaDHouse schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:32:
Wat een gezeik over de TTK,, ik merk er helemaal niks van.

Ik ga nog net zo snel dood als voor de patch.
Dat is de TTD, niet de TTK. En dat is precies het punt, de TTK is om zeep geholpen terwijl het gewenste resultaat, een consistente TTD, niet aanwezig is.
[...]

Hangt van de situatie af, het hoekje om lopen en drie vijanden tegen komen die je aanstaren is wat anders dan een snelle flank in de rug of door tactisch te spelen vijanden snel achter elkaar afmaken.

Tactieken als "slicing the pie" werken enkel goed wanneer de TTK laag genoeg is om snel een gevecht te beslissen.

Positionering en tactisch spelen wordt zo steeds minder belangrijk aangezien je niet meer zo snel vijanden af kan maken.

• SouLLeSSportal
Help!!!! schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:22:
ze gebruiken de engine ook nog maar 10 jaar ofzo, is toch best logisch dat na 4 games dezelfde fouten er in blijven zitten? :+
Bethesda heeft hier ook een handje van, maar een SP game is wel net wat anders dan netcode voor een MP game...

Het blijft toch wonderbaarlijk dat ze telkens weer het wiel lijken te moeten uitvinden, terwijl de basis er gewoon letterlijk is via voorgaande games. Het zal wel iets gecompliceerder liggen dan pak bf4, gooi ww2 sausje erover, maar houdt de engine basis gelijk, dan wat extra tjak toevoegen zoals de fortifications, etc. Hoe moeilijk wil je het jezelf als devver maken?

[ Voor 26% gewijzigd door SouLLeSSportal op 13-12-2018 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoaDHouse
@Tsurany

Ik merk het verschil gewoon niet, bf5 voelt aan als hardcore je kan bijna wel stellen dat het instagib is geworden.

Voor de rest vind ik de tegenstander maar erg slecht te zien in bf5 (ik speel op een 35 inch dus daar ligt het niet aan). Wat ik ook maar een slechte keuze vind is dat ze het voten eruit hebben gehaald. Na 50 uur spelen vind ik bf5 maar een matige game die mij niet lang meer kan vasthouden.

• RikN89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
RoaDHouse schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:00:
@Tsurany

Ik merk het verschil gewoon niet, bf5 voelt aan als hardcore je kan bijna wel stellen dat het instagib is geworden.

Voor de rest vind ik de tegenstander maar erg slecht te zien in bf5 (ik speel op een 35 inch dus daar ligt het niet aan). Wat ik ook maar een slechte keuze vind is dat ze het voten eruit hebben gehaald. Na 50 uur spelen vind ik bf5 maar een matige game die mij niet lang meer kan vasthouden.
Dat slechte zicht komt ook door het spotting systeem denk ik. Eerder zag je zo mensen veel eerder. En ja je gaat inderdaad snel dood.

• StealthyPeanut
RoaDHouse schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:00:
@Tsurany

Het "slecht zichtbaar zijn" had ik in het begin ook wat last van, maar na een tijdje is dit voor mij een non-issue geworden. Zeker als je de mappen beter leert kennen, weet je waar je moet kijken, wat de looproutes zijn, wat hotspots zijn en hoe een map qua flow in elkaar zit.

Dit gaat hand-in-hand met snel doodgaan. Als je op Rotterdam bijvoorbeeld bij B bent en je ziet dat A van de enemy is, dan moet je niet zomaar die steeg in rennen. Maar als je dat wel doet, dan heb je het gevoel dat je snel dood gaat en geen kans hebt. Maar als je als support daar met je MG34, MG42 of VOG direct om de hoek gaat liggen nadat er wat smoke is gedropt in die steeg bijvoorbeeld, dan kan zo een handvol kills bijschrijven.

Positionering is zo ontzettend belangrijk in deze game, dat je echt beter wordt naarmate je de map beter leert kennen en de game leert lezen. Ook leer je zo, dat je weet wanneer je even moet wachten of een vlag moet defenden ipv doorlopen (Conquest) en weet waar je de enemy kunt verwachten.

Wat mij wel opviel trouwens gisteren in een uurtje BF5; Mijn performance is nog beter geworden. Waar ik eerst rond de 125fps zat, had ik nu regelmatig 144fps (max cap). Ik heb geen instellingen gewijzigd verder (I5 8400, 1080ti, 16gb @ 1440p@144hz)

Meerdere spelers opgevallen?

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-12-2018 13:48 ]

• RoaDHouse
StealthyPeanut schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:33:
[...]

Het "slecht zichtbaar zijn" had ik in het begin ook wat last van, maar na een tijdje is dit voor mij een non-issue geworden. Zeker als je de mappen beter leert kennen, weet je waar je moet kijken, wat de looproutes zijn en hoe een map qua flow in elkaar zit.

Dit gaat hand-in-hand met snel doodgaan. Als je op Rotterdam bijvoorbeeld bij B bent en je ziet dat A van de enemy is, dan moet je niet zomaar die steeg in rennen. Maar als je dat wel doet, dan heb je het gevoel dat je snel dood gaat en geen kans hebt. Maar als je als support daar met je MG34, MG42 of VOG direct om de hoek gaat liggen nadat er wat smoke is gedropt in die steeg bijvoorbeeld, dan kan zo een handvol kills bijschrijven.

Positionering is zo ontzettend belangrijk in deze game, dat je echt beter wordt naarmate je de map beter leert kennen en de game leert lezen. Ook soms weten wanneer je even moet wachten of een vlag moet defenden ipv doorlopen (Conquest) en weet waar je de enemy kunt verwachten.
Dat is allemaal wel zo,, maar het is toch lastig om de positie te bepalen en dan moet je aim er vol opzitten anders is het einde verhaal. Nu wil ik niet gaan zeuren over BF1 maar daar was het overzicht toch wel een stuk beter en de tactische gameplay ook.

Op de map Devastation bv zie ik de tegenstander toch maar erg slecht hoor. Daarnaast vind ik de mappen veel te open waardoor iedereen maar een beetje ligt te snipen en dat komt de gameplay echt niet ten goede.

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:44
SMG's zijn echt kapot gemaakt. In het begin van de game was het vrij lastig, na de update waren ze eindelijk viable, kon je gewoon meekomen wat betreft kills (+30 in een potje conquest was niet gek). Maar als je nu medium range iemand tegenkomt, schiet je echt geen deuk in een pakje boter. Zal wel de doodsteek zijn van medics ben ik bang.

Gisteren na een potje Narvik was voor het eerste dat ik dacht 'hier heb ik geen zin meer in'.De tekortkoming van een medic wordt dan erg duidelijk. Je bent echt schietvoer voor alle andere classes, omdat ze vaak van de zijkanten afkomen.

Wat ik me afvraag: met zoveel negatief commentaar(en ja: Reddit is erg gekleurd) moeten ze hier toch wel op reageren of doen ze alsof hun neus bloedt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
RoaDHouse schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:49:
[...]

Dat is allemaal wel zo,, maar het is toch lastig om de positie te bepalen en dan moet je aim er vol opzitten anders is het einde verhaal. Nu wil ik niet gaan zeuren over BF1 maar daar was het overzicht toch wel een stuk beter en de tactische gameplay ook.

Op de map Devastation bv zie ik de tegenstander toch maar erg slecht hoor. Daarnaast vind ik de mappen veel te open waardoor iedereen maar een beetje ligt te snipen en dat komt de gameplay echt niet ten goede.
Niet om de discussie BF1 vs BF5 op te laaien, maar in die 25 uur BF1 die ik heb gespeeld had ik juist het omgekeerde (als je spotting weglaat). Hele grauwe en kleurloze omgevingen, waardoor de spelers voor mij veel minder opvielen.

Ook werd ik in BF1 echt veel vaker door snipers doodgeschoten dan nu in BF5.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:37

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zouden de klachten vooral vanuit de console markt komen, sowieso is de gameplay daar een stuk trager, en daar hoor je meer positieve verhalen over de TTK/TTD aanpassing. Kan me voorstellen dat die groep steeds groter (lees belangrijker) word voor de makers, en ze hiermee het proberen te redden?

TTC (Time To Complain) is op zijn hoogtepunt iig...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
SAiN ONeZ schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:27:
zouden de klachten vooral vanuit de console markt komen, sowieso is de gameplay daar een stuk trager, en daar hoor je meer positieve verhalen over de TTK/TTD aanpassing. Kan me voorstellen dat die groep steeds groter (lees belangrijker) word voor de makers, en ze hiermee het proberen te redden?

Grotere playerbase tov pc zeker.
Misschien vandaar de ommekeer ineens.

• SouLLeSSportal
KBE91 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:49:
[...]

Grotere playerbase tov pc zeker.
Misschien vandaar de ommekeer ineens.
Ik neem aan dat ze per platform dat wel kunnen aanpassen? dat hoeft dan niet perse voor pc ook als het op consoles moet worden aangepast...

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
SouLLeSSportal schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:57:
[...]

Ik neem aan dat ze per platform dat wel kunnen aanpassen? dat hoeft dan niet perse voor pc ook als het op consoles moet worden aangepast...
Ja dat kunnen ze, maar dan zijn er 2 verschillende versies. En er zijn namelijk die op beide spelen.
Dat zal ook geen oplossing zijn, al mag het van mij wel maar bon.

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
De 2e ronde tides of war is ook al weer bugged

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 22:37

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

EA, it's all in the Game!!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Gekke Jantje schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:44:
De 2e ronde tides of war is ook al weer bugged
... want?

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Missies werken hier prima maar zijn net zo kansloos als de vorige keer. In twee potjes Breakthrough (~35 minuten) alle missies gehaald behalve de kills met de V1 raket. Dus het stelt net zo weinig voor als de vorige keer, geen stimulans om snel te spelen maar gewoon iets dat je eventjes haalt.

• StealthyPeanut
Tsurany schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:34:
Missies werken hier prima maar zijn net zo kansloos als de vorige keer. In twee potjes Breakthrough (~35 minuten) alle missies gehaald behalve de kills met de V1 raket. Dus het stelt net zo weinig voor als de vorige keer, geen stimulans om snel te spelen maar gewoon iets dat je eventjes haalt.
Wat is het reward deze keer?
Een helm met ijzeren lamellen voor het gezicht. Niks bijzonders, past wel bij de missies :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:36
SouLLeSSportal schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:50:
[...]

ze gebruiken de engine ook nog maar 10 jaar ofzo, is toch best logisch dat na 4 games dezelfde fouten er in blijven zitten? :+
Bethesda heeft hier ook een handje van, maar een SP game is wel net wat anders dan netcode voor een MP game...

Het blijft toch wonderbaarlijk dat ze telkens weer het wiel lijken te moeten uitvinden, terwijl de basis er gewoon letterlijk is via voorgaande games. Het zal wel iets gecompliceerder liggen dan pak bf4, gooi ww2 sausje erover, maar houdt de engine basis gelijk, dan wat extra tjak toevoegen zoals de fortifications, etc. Hoe moeilijk wil je het jezelf als devver maken?
Ze voegen elke keer weer dingen toe zoals een nieuwe havok engine met meer mogelijkheden mbt physics en dat geeft weer een andere stream aan informatie van client naar server vice versa.
Blijkbaar moeten ze met trial en error weer de juiste combinatie zien te vinden zodat de netcode op dezelfde manier gaat werken zoals in bf4 en bf1.

Van het weekend voor het eerst gespeeld en moet zeggen dat het tempo aardig hoog ligt en dat ik nu nog minder zie als in bf1, gewoon steeds dood gaan door mannetjes die prone liggen in een hoek, gelukkig heb ik dat voordeel ook want ik merk dat tegenstanders ook niet weten waar ik zit.

Dat steeds veranderen van ttk is niet iets wat een verrassing is, bij elke patch moest ik weer wennen in voorgaande edities, telemetry zal wel hebben uitgewezen dat het voor dice niet in balans was.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Westie is wel echt spot-on met z'n laatste filmpje. Ben benieuwd hoe het allemaal uit pakt voor DICE/EA

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Net 4 potjes frontlines gedaan. Alle 4 als eerst geeindigd van mijn team. Alle 4 kansloos verloren. Waarom oh waarom hebben ze team scramblen eruit gehaald weer. Gewoon wel squads bij elkaar houden, maar verder scramblen, zo moeilijk kan het toch niet zijn? En desnoods activeer je het alleen als een 'major defeat' is geweest.

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 18:08
Dice/EA heeft het spel nu echt verziekt met de TTK-verandering. Nu zijn de wapens nog ongebalanceerder geworden. Medic class is nu helemaal kapot gemaakt. Wapens van medic waren al underpowered.
Hipfiring is zelfs bijna onmogelijk nu. Half magazijn legen op 2 meter afstand en nog niet dood rofl.
Er zijn nu al ruim 55 pagina;s op het Battlefield forum. Op Reddit ook veel pagina;s.. Beter draaien ze de verandering terug... Anders gaan gewoon mensen kappen met het spel.

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Meer mensen die AA net te sterk vinden?

Vaak pas als je hem ontdekt ben je ook dood met je spitfire. zelf ook is in zo een ding gaan zitten en idd, je haalt ze uit de lucht alsof het niks is.

Vind het vliegen heel tof in de deze game, behalve als er AA campers zijn. dan is de lol er snel vanaf.
Bij vorige battlefields sloopte in de AA guns, maar nu kan de AA camper hem zo weer oplappen en ze kadette er weer in parkeren. :/ :P

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nee hoor. AA is iets sterker geworden maar is ook veel sneller oververhit. Eerst was de AA totaal nutteloos en kon je er alleen een zwaar beschadigd vliegtuig mee uit de lucht knallen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 26-09 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik merk wel iets verbetering maar blijf er bij dat de netcode compleet ruk is. Ik heb altijd een onwijs lage ping en dat zorgt in dit spel er voor dat je in het nadeel bent. Ik heb vaak al 3 kogels te pakken voordat ik op mn scherm de eerste hoor en zie en dan dus instagib neer ga, met een SMG notabene :/

Als ik een USA server pak waarbij mijn ping rond de 80 is is dit veel beter....

Daarnaast mag er wel wat aan de balans van de wapens gedaan worden en dan met name de accuracy op afstand. Die zijn in bijna alle klasses alles behalve realistisch en leuk.

* HaterFrame legt BF5 wel weer een tijdje in de koelkast.

[ Voor 7% gewijzigd door HaterFrame op 13-12-2018 22:17 ]

I am the great Cornholio!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

HaterFrame schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:17:
Ik merk wel iets verbetering maar blijf er bij dat de netcode compleet ruk is. Ik heb altijd een onwijs lage ping en dat zorgt in dit spel er voor dat je in het nadeel bent. Ik heb vaak al 3 kogels te pakken voordat ik op mn scherm de eerste hoor en zie en dan dus instagib neer ga, met een SMG notabene :/
Precies dat ja, zojuist ook weer meerdere keren mogen ervaren lage ping is altijd de lul... Hierdoor werkt bij mij melee attack ook voor geen meter

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• Sissors
  • Niet online
HaterFrame schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:17:
Daarnaast mag er wel wat aan de balans van de wapens gedaan worden en dan met name de accuracy op afstand. Die zijn in bijna alle klasses alles behalve realistisch en leuk.
Serieuze vraag: Vind je wapens dan te accuraat op afstand of niet accuraat genoeg?

Een KE7 (al heb ik hem niet sinds de patch gespeeld nog) is natuurlijk idioot accuraat op afstand, en ook gezien je opmerking over realisme (lol) krijg ik het idee dat je ze te accuraat vindt. Ik zou zeggen, speel meer medic, probleem opgelost :P. Zelf moet ik niet aan denken als we terug gaan naar de BF1 mechanics.

• frank131331
  • Laatst online: 24-09 12:44
SAiN ONeZ schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:27:

Ik speel zelf op de ps4 en kan je zeggen dat ik het alles behalve positief vind.. dit slaat in mijn optiek compleet de plank mis. Vanavond +- 2 uurtjes gespeeld en geen enkel potje voelde de gunplay goed aan.. Ik vond het prima zoals het was, ja het was ff wennen ten opzichte van BF1 maar heb me met BF3 en BF4 ook uitstekend vermaakt. BF1 was een leuke game maar voelde te “casual” aan. Ik hoop echt zo dat we niet die kant op gaan, en dit weer teruggedraaid wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 26-09 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Sissors schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:49:
[...]

Serieuze vraag: Vind je wapens dan te accuraat op afstand of niet accuraat genoeg?

Een KE7 (al heb ik hem niet sinds de patch gespeeld nog) is natuurlijk idioot accuraat op afstand, en ook gezien je opmerking over realisme (lol) krijg ik het idee dat je ze te accuraat vindt. Ik zou zeggen, speel meer medic, probleem opgelost :P. Zelf moet ik niet aan denken als we terug gaan naar de BF1 mechanics.
De meeste wapens zijn op afstand te accuraat naar mijn idee ja.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Momenteel komt het volgens mij redelijk in de buurt van bijvoorbeeld een BF4. Al denk ik juist dat daarin ze nog accurater waren op afstand als in BF5 (op uitzonderingen na, zoals de (pre-patch) KE7). Ik ben iig blij dat snipers niet meer op 100m afstand veilig kunnen liggen omdat ik op die afstand geen olifant kan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Meerdere mensen last van dat de laatste assignment van Tides of War niet werkt? gister 3 rockets gelaunched door mijn squad met minimaal 2 kills elke keer maar mn assignment werd niet gefixed...

Er staat "as a squad" betekent dat in dit geval, schiet zelf zown ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aconitum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
mfneed schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:13:
Meerdere mensen last van dat de laatste assignment van Tides of War niet werkt? gister 3 rockets gelaunched door mijn squad met minimaal 2 kills elke keer maar mn assignment werd niet gefixed...

Ik heb inderdaad het gevoel dat assignment tracking wat betreft explosive kills niet goed functioneerd. Ik heb meerdere malen moeten ervaren dat explosive kills niet registeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Laatst online: 23:12

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

mfneed schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:13:

Yup.. zo had ik gisteren al 10 quad revives als Recon en de assignment stond nog steeds op 3/6

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
HaterFrame schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 07:30:
[...]

De meeste wapens zijn op afstand te accuraat naar mijn idee ja.
Elk wapen moet wat mij betreft 100% accuraat zijn, terugslag (recoil) mag echter nog wel wat getweakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37

MazeWing

The plot thickens...

unfor schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:43:
[...]

Elk wapen moet wat mij betreft 100% accuraat zijn, terugslag (recoil) mag echter nog wel wat getweakt worden.
Ik denk dat als ze elk wapen 100% accuraat maken dit de gameplay er echt niet leuker op maakt. In dat geval zouden snipers gewoon onverslaanbaar zijn en, net zoals in het echt, er voor zorgen dat een volledig peloton braaf achter dekking blijft.

Het is juist de kunst de balans te vinden tussen realisme (geloofwaardigheid) en fun. Ik zelf werk weinig van de TTK aanpassing, echter zal dit waarschijnlijk komen omdat ik er pas een uur of 13 in heb zitten.

Ik stoor me wel aan het feit dat medics enkel smg's hebben en geen rifles zoals de m1 Garand, etc. Dat een medic geen LMG heeft kan ik inkomen, ook vanuit realistisch oogpunt. Dat ze echter ook niet de beschikking hebben over een mooie rifle is ronduit idioot!
Juist de rol en de ondersteunende wapens/tools/grenades/launchers, etc. zouden het verschil moeten maken in het kiezen van de class, ongeacht het primaire wapen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:54

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik heb nu weer een update. Dus ben benieuwd wat er nu veranderd is.I

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
MazeWing schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:29:
[...]

Ik denk dat als ze elk wapen 100% accuraat maken dit de gameplay er echt niet leuker op maakt. In dat geval zouden snipers gewoon onverslaanbaar zijn en, net zoals in het echt, er voor zorgen dat een volledig peloton braaf achter dekking blijft.

Het is juist de kunst de balans te vinden tussen realisme (geloofwaardigheid) en fun. Ik zelf werk weinig van de TTK aanpassing, echter zal dit waarschijnlijk komen omdat ik er pas een uur of 13 in heb zitten.

Ik stoor me wel aan het feit dat medics enkel smg's hebben en geen rifles zoals de m1 Garand, etc. Dat een medic geen LMG heeft kan ik inkomen, ook vanuit realistisch oogpunt. Dat ze echter ook niet de beschikking hebben over een mooie rifle is ronduit idioot!
Juist de rol en de ondersteunende wapens/tools/grenades/launchers, etc. zouden het verschil moeten maken in het kiezen van de class, ongeacht het primaire wapen...
Tja, maar dat blijf je houden, ik snap dan weer niet waarom iedereen die M1 zo graag wil :P. Maar waarom kan een assault geen SMG gebruiken? Of een recon geen shotgun? Ik vond het wel mooi in BF4 waar gedeelte van de wapens voor elke klasse beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:50
Tsurany schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:34:
Hier ook (en met heel veel geluk ook nog de V1), met uitzondering van 1 missie maar die kon overbrugt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37

MazeWing

The plot thickens...

Sissors schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:47:
[...]

Tja, maar dat blijf je houden, ik snap dan weer niet waarom iedereen die M1 zo graag wil :P. Maar waarom kan een assault geen SMG gebruiken? Of een recon geen shotgun? Ik vond het wel mooi in BF4 waar gedeelte van de wapens voor elke klasse beschikbaar was.
Ze zouden inderdaad een boel wapens gewoon voor elke klasse beschikbaar moeten maken. Ik snap echter wel dat een LMG niet voor iedereen beschikbaar zou moeten zijn. Hetzelfde gaat op voor sniper rifles.

Dat je de beste wapens per soort exclusief zou maken voor een bepaalde class is ook nog iets wat prima zou werken.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
ikbengoofy schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:25:
Meer mensen die AA net te sterk vinden?

Vaak pas als je hem ontdekt ben je ook dood met je spitfire. zelf ook is in zo een ding gaan zitten en idd, je haalt ze uit de lucht alsof het niks is.
Ik ben geen geschiedenis of anti air specialist, maar volgens mij is een Spitfire in het echt ook vrij snel kapot als er een AA er op schiet. Dus zo gek is dat volgens mij niet?
Dan is het aan je team om degene in de AA uit te schakelen zo dat jij weer zonder problemen rond kan vliegen.

--

Daarnaast, afgelopen vrijdag mezelf aangemeld voor platoon van Tweakers echter nooit aangenomen? Is Tweaker platoon vol? (zie namelijk dat er 100 man in de platoon zit) :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:07:
[...]

Ze zouden inderdaad een boel wapens gewoon voor elke klasse beschikbaar moeten maken. Ik snap echter wel dat een LMG niet voor iedereen beschikbaar zou moeten zijn. Hetzelfde gaat op voor sniper rifles.

Dat je de beste wapens per soort exclusief zou maken voor een bepaalde class is ook nog iets wat prima zou werken.
Ik ben zelf al jaren voorstander van het afschaffen van het class systeem. Ik zie liever een systeem gebaseerd op gewicht waarbij iemand zelf z'n soldaat samenstelt.

Wil je een LMG? Dan zit je aan 80% weight capacity. Helaas, geen Panzerfaust van 50% erbij. Neem je echter een SMG van 30% kan die Panzerfaust prims en heb je nog ruimte voor een flare gun.
Door wapens als LMG's, maar ook snipers en explosive weapons, zwaar te maken voorkom je dat iemand met een te sterke class rondloopt terwijl je juist kan aanmoedigen om zo min mogelijk mee te nemen voor een snelheidsboost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
lowskilled-ftw schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:41:
[...]

Ik ben geen geschiedenis of anti air specialist, maar volgens mij is een Spitfire in het echt ook vrij snel kapot als er een AA er op schiet. Dus zo gek is dat volgens mij niet?
Dan is het aan je team om degene in de AA uit te schakelen zo dat jij weer zonder problemen rond kan vliegen.

--

Daarnaast, afgelopen vrijdag mezelf aangemeld voor platoon van Tweakers echter nooit aangenomen? Is Tweaker platoon vol? (zie namelijk dat er 100 man in de platoon zit) :-(
Een mens heeft over het algemeen ook niet meer dan 1 kogel nodig om neer te gaan, maar om een spel te balanceren moet je wel eens wat afwijken van de realiteit. :)
Overigens, ik vind het helemaal niet erg dat ze zo snel neer gaan. De eerste weken al genoeg frustratie gehad van bombers met 100 kill streaks. Nu mogen ook deze “pro” piloten zich eens bewijzen op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
unfor schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:09:
[...]
Een mens heeft over het algemeen ook niet meer dan 1 kogel nodig om neer te gaan, maar om een spel te balanceren moet je wel eens wat afwijken van de realiteit. :)
Overigens, ik vind het helemaal niet erg dat ze zo snel neer gaan. De eerste weken al genoeg frustratie gehad van bombers met 100 kill streaks. Nu mogen ook deze “pro” piloten zich eens bewijzen op de grond.
Eens, maar als je, je volledige AA 'magazijn' op een spitfire moet schieten klopt er ook iets niet. Ben blij zoals de vliegtuigen momenteel zijn.
Blijft toch altijd een welles/nietes verhaal, want de één zit veel in een vliegtuig en wil uiteraard niet dat ze snel neer gaan... de ander speelt vrijwel nooit in een vliegtuig, en ergert zich groen en geel aan de vliegtuigen die er allemaal vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Tsurany schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:03:
[...]

Ik ben zelf al jaren voorstander van het afschaffen van het class systeem. Ik zie liever een systeem gebaseerd op gewicht waarbij iemand zelf z'n soldaat samenstelt.

Wil je een LMG? Dan zit je aan 80% weight capacity. Helaas, geen Panzerfaust van 50% erbij. Neem je echter een SMG van 30% kan die Panzerfaust prims en heb je nog ruimte voor een flare gun.
Door wapens als LMG's, maar ook snipers en explosive weapons, zwaar te maken voorkom je dat iemand met een te sterke class rondloopt terwijl je juist kan aanmoedigen om zo min mogelijk mee te nemen voor een snelheidsboost.
Dit lijkt me inderdaad ook een prima insteek, alleen dan weet je niet wie binnen je team allemaal een medicrol of supportrol spelen bijvoorbeeld. Nu zie je hoeveel meter een medic bij je vandaan is of zie je aan de icons waar een support loopt bijvoorbeeld. Als je een medic kit bij je draagt zou het dan dus wel handig zijn als je ook dat icoontje boven je hoofd hebt en voor je naam in de playerlijst en lijst met squad members.

Overigens hoop ik ook van harte dat ze die TTK change weer reverten, want het speelde net zo lekker.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jagermeister schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:34:
[...]

Dit lijkt me inderdaad ook een prima insteek, alleen dan weet je niet wie binnen je team allemaal een medicrol of supportrol spelen bijvoorbeeld. Nu zie je hoeveel meter een medic bij je vandaan is of zie je aan de icons waar een support loopt bijvoorbeeld. Als je een medic kit bij je draagt zou het dan dus wel handig zijn als je ook dat icoontje boven je hoofd hebt en voor je naam in de playerlijst en lijst met squad members.
Dat soort zaken moeten er inderdaad ook in. Heb je medkit mee dan wordt je aangeduid als medic, ongeacht rest van je kit. En dan extra punten voor medics die reviven (gelijk aan punten per kill) zodat er een goede incentive is om ook die medkit te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 14:55

steel123

Cryman9

[...]

Dit systeem had CoD ook bijvoorbeeld bij Black Ops 2 en het werkte echt uitstekend. Ruime keuze in mogelijkheden. Gebruikte je amper granaten, dan gewoon weglaten uit je loadout en iets anders daarvoor kiezen. Zonder secondary rondlopen kan ook, kun je weer iets anders kiezen.

TTK: Ik ben er achter gekomen dat ik de TTK wijziging op zichzelf niet eens zo heel erg vervelend vind. Het ergste zijn de onbedoelde wijzigingen die daarmee gecorreleerd zijn. Als je nu een mooie flank maakt heb je na 5 vijanden al geen kogels meer en moet je een ammo punt zoeken. Ook kom ik nu veel vaker met 20hp ergens ver weg van een medic station terecht met je eigen bandage al gebruikt. Puur omdat vijanden meer tijd krijgen om jou toch te raken met 1 kogel. Ik ben mezelf gewoon aan het aanleren om pas mijn bandage te gebruiken als ik onder de 50% hp kom.
De ammo/medic schaarste door te TTK wijziging zorgt ervoor dat ik veel meer met de grote meute meeloop puur voor de extra healing/ammo. Het is echt veeeeeel meer een zergfest geworden met deze wijziging.

Ik ben er wel overuit dat ik enkel en alleen nog maar conquest core ga spelen, want ik ben echt veel meer gefrustreerd elke keer als ik met de nieuwe TTK speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
[...]

Dat is ook een manier, maar gezien de vele wapens in bf games, wellicht wat omslachtig door te voeren met allerlei loadouts etc.

Het is altijd wel lastig om met classes een goede balans te vinden maar toch is het nu wel erg scheef, helemaal omdat de medic crate nutteloos is. Bepaalde gadgets kunnen veel beter bij andere classes zodat die ook dichter bij de actie kunnen blijven en dan ook wat nut hebben, vooral de scout is nu vooral een spot en schiet op andere snipers class, terwijl die genoeg kan toevoegen als die ook wat meer in de frontlinie kan doen, enige wat ze vooral hebben is de spawn beacon en flare gun maar zolang ze geen wezenlijke inbreng kunnen doen bij een push op een vlag behalve voornoemde, dan zal men ook gewoon niet meedoen hieraan op die enkele aggressive sniper na.

Medic heeft alleen op korte afstand wat in te brengen, heeft de smokes en healing verhaal, maar meer dan revive en first aid pakketjes smijten doe je niet op de open maps. Support is wel redelijk goed opgezet afgezien van de bipod bug maar ook daar is veel meer mee te doen dan wat ze nu kunnen doen.
Assault doet ook wat die moet doen en zou ik niet direct wat voor veranderen.

Een beperkte optie voor bv een artillerie strike zoals de v1 zou wel handig zijn tegen tank campers, of bepaalde posities te bombarderen met fortifications en zo de push makkelijker te maken.

maar het omgooien van de squadleader zou ook al veel helpen, dan zou je als medic ook veel meer als de sergeant kunnen optreden, niet direct in de frontlinie, maar meer als support rol met de spawnbeacon/ optie alleen op squadleader spawnen,
75% healing medpacks geven
revive met 100% leven vs buddy revive met 50%
medcrate die tot 100% health geeft.
Daarmee creëer je veel meer nut bij medic, zonder dan wapens voor meer range aan de medic te geven.
Enige wat je dan nog zou moeten doen is de smg's wat buffen nav de huidige stand van zaken (liever helemaal terugdraaien ervan uiteraard) en dan heb je echt meer nut.

Omdat de scout nu toch elke keer weer de spawnbeacon krijgt, wordt die bijna alleen gebruikt om snel weer op de campspot 2 km vanaf de flag te spawnen als sniper. Totaal nutteloos die aan deze class te geven. Ook flare gun is dan nutteloos.

Als dice dan toch wil dat je een sniper hebt die weinig kan dan op langere afstand snipen en geen echt wapens heeft om wat te doen voor close range, zorg dan dat die die rol goed kan uitvoeren en ook daadwerkelijk wat kan op range naast die headshots maken. Juist die positie met overzicht kan goed helpen voor het laten inzenden van supplies of airstrikes door de vliegtuigen, met een marker die goed te zien is door vliegtuigen. Of geef de optie voor gekleurde smoke voor een bombrun.
lowskilled-ftw schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:24:
[...]

Eens, maar als je, je volledige AA 'magazijn' op een spitfire moet schieten klopt er ook iets niet. Ben blij zoals de vliegtuigen momenteel zijn.
Blijft toch altijd een welles/nietes verhaal, want de één zit veel in een vliegtuig en wil uiteraard niet dat ze snel neer gaan... de ander speelt vrijwel nooit in een vliegtuig, en ergert zich groen en geel aan de vliegtuigen die er allemaal vliegen.
AA tegen de fighters is prima, AA vs bombers is nog steeds te zwak, je kan namelijk niet voorkomen dat een bomber jou als AA gun bombardeert ook al schiet je vanaf het moment dat die die bombrun start vol op het vliegtuig. Resultaat: je doet 40-60% damage, hij repaired dat en in de tussentijd dat hij re armed en kop je de bommen die gewoon kunnen worden gedropt en zit je in het respawn scherm.
Als je het argument geeft dat je dan met fighters moet samen werken, tja daar ben je volledig afhankelijk van een fatsoenlijke piloot die a. niet neergehaald is door andere team, b. genoeg tijd heeft gestoken in de unlocks voor die fighter, c. op tijd kan aanvallen zodat de bomber niet alweer volledig health heeft na de bombrun.

[ Voor 15% gewijzigd door SouLLeSSportal op 14-12-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Is de stormgeweer 1-5 nu beter voor aiming of hipfire., ik heb namelijk een beetje het idee dat alles op richten afgesteld nog erg veel terugslag geeft waar door je snel mis schiet

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gekke Jantje schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:01:
Is de stormgeweer 1-5 nu beter voor aiming of hipfire., ik heb namelijk een beetje het idee dat alles op richten afgesteld nog erg veel terugslag geeft waar door je snel mis schiet
Het is een wapen voor kortere afstand. Prima geschikt voor ADS zolang je niet over grotere afstanden wilt schieten. Wil je meer nauwkeurigheid moet je overstappen naar de Stg.44 maar dan lever je wel DPS in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 24-09 20:56

RoyK

Hobby tekenaar

[...]

Ik zou een mix hierin wel mooi vinden. Het is niet erg dat je een rol kiest zodat het zichtbaar is als individu jezelf in een game wil zien. Wil iemand als een medic zijn ding doen is het wel fijn als iedereen dat weet. Als iemand als support zijn ding wil doen, is het fijn om te weten bij wie je ammo kan ophalen. Maar je eigen pakket samenstellen zou wel tof zijn inderdaad. Als je met een zwaar geweer een muur van kogels neer wil kunnen leggen met 500 rounds, loop je misschien maar 2km per uur. Ren je misschien maar 50 meter voordat je scherm wazig word. Loop je met een lichter wapen die wellicht wat minder zeer doet.. kan je wel een langere sprint trekken. Je bent wat afhankelijker voor je voorraad aan kogels. Maar je bent weer veel wendbaarder in het veld. Misschien is het gevaar dat er dan een perfecte setup mogelijk is.. ik kan me battlefield herinneren waar iedereen medic was met de beste wapens (M16 met tube?) / totaal pakket.

Lastig hoor.. iedereen tevreden krijgen! :9

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:03
RoyK schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:35:
Misschien is het gevaar dat er dan een perfecte setup mogelijk is.. ik kan me battlefield herinneren waar iedereen medic was met de beste wapens (M16 met tube?) / totaal pakket.

Lastig hoor.. iedereen tevreden krijgen! :9
Bepaalde wapens/extra's mutual exclusive maken. Dus, een of ander.

Waarbij er vast wel iemand genoeg tijd over heeft om uit te reken wat dan de beste set-up is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:06
mijn god wat ben ik nu gefrustreerd. Ik weet dat het maar een cosmetisch ding is die helm. maar het spel moet gewoon werken zoals het hoort.

De laatste challenge die "look up" Dat betekend toch gewoon dat jouw squadleader een v1 of jbl ofzo dropt en 2 kills maakt ? Want dat heb ik nu al 4 games gehad en geen enkele keer is het afgevinkt.

daarnaast was ik super blij met de ttk, en nu is het echt bagger. ze willen tactisch, en attrition, meer rewarding. meer hard core en dan doen ze dit... slaat helemaal nergens op. Doe dan 1 testserver met de nieuwe ttk en laat de rest voor het oude ipv andersom nu.

Als iemand zichzelf beter heeft geepositioneerd en mij flankt of desnoods in een hoekje van de kamer zit waar ik in loop dan wint die persoon en ga ik dood klaar... niet dat je een vol magazijn nodig hebt. Asl ik iemand spot en eerder schiet en ik mik goed dan moet het klaar zijn. Niet dat hij vrolijk na 4 hits door loopt achter een muur of zich omdraait en mij met zijn shotgun omlegt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:18
https://www.reddit.com/r/...utm_source=reddit-android

Ook de andere modes komen in core =)

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat zou een goede move zijn. Jammer dat er alleen nu een dikke tweedeling ontstaat.. Dat is sowieso niet goed voor de playerbase.. Overigens ben ik net gestopt na 20 minuten uit pure frustatie. Het is toch niet normaal dat je point blank bijna een half magazijn van de STG moet leegmaken om een tegenstander neer te knallen. Of zo'n 1 frame instadeath door een Luger.. wtf dice!
Edit:
Net een potje Conquest Core gespeeld, dat speelt toch wel echt heel lekker :) Wmb. introduceren ze de rest van de Core modi asap en gaat het grootste gedeelte van de playerbase op die servers spelen!

[ Voor 21% gewijzigd door -tom-562 op 14-12-2018 20:26 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Ik had hem voltooid en rechts boven staat dat ik weer 6 squadmembers moet reviven, ik heb die domme helm in ieder geval al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Laatst online: 25-11-2023
Goede zaak om er een core versie aan toe te voegen.

Kunnen de gamers die het nu zo moeilijk hebben voor core gaan en de nieuwelingen met de aangepaste ttk. Ben benieuwd of de veteranen het nu onderling uitvechten.

Overigens heb ik de mensen -die nu de mond vol hebben over ttk- in vorige versies weinig of nooit ontmoet in hardcore games van bf.

Edit;

Wat ook opvalt is dat de close finish bij de nieuwe ttk veel vaker voorkomt. Leuke spannende games.

Bij de core versie zie je weer dat stompzinnige puntenverschil van 200 tot 300 en meer.

Als je dat als gamer nu zo leuk vind. Zeg toch meer dat sommige meer bezig zijn met k/d en status. Zelf vind ik er niets aan dat je al na vijf minuten weet hoe de game gaat eindigen. Of je nu wel of niet bij de winnende of verliezende partij zit.

[ Voor 40% gewijzigd door TecTo op 14-12-2018 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:08
TecTo schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:41:

Kunnen de gamers die het nu zo moeilijk hebben voor core gaan en de nieuwelingen met de aangepaste ttk. Ben benieuwd of de veteranen het nu onderling uitvechten.

Overigens heb ik de mensen -die nu de mond vol hebben over ttk- in vorige versies weinig of nooit ontmoet in hardcore games van bf.

Edit;

Wat ook opvalt is dat de close finish bij de nieuwe ttk veel vaker voorkomt. Leuke spannende games.

Bij de core versie zie je weer dat stompzinnige puntenverschil van 200 tot 300 en meer.

Als je dat als gamer nu zo leuk vind. Zeg toch meer dat sommige meer bezig zijn met k/d en status. Zelf vind ik er niets aan dat je al na vijf minuten weet hoe de game gaat eindigen. Of je nu wel of niet bij de winnende of verliezende partij zit.
't Zal me niks verbazen als ze stilletjes de catch up mechanic aan hebben gezet op de TTK0.5 servers.

Ik speel in ieder geval niet meer. Had al last van crashes elke 2e match gemiddeld, maar om te verhuizen naar Conquest64 waar ik nog nooit interesse in hebt gehad gaat mij te ver. Bovendien heb je met de nieuwe TTK nog steeds de TTD bug, dus het hele nut ervan gaat aan mij voorbij...

Jammer, gezien ik na BF4 kort gespeeld te hebben Battlefield maar in de ijskast had gezet, en BF5 leek met de beta ervaringen een goede tijd om terug te komen. Maar man man, wat een bugs en misbruik van de community om op live servers verder te beta testen.

Helaas zijn er geen andere Triple-A FPS Games die wel mijn geld verdienen, alles lijkt een beetje als early access op de markt te komen en 't draait allemaal voor geen meter. Maar dat is dan wel weer fijn als investeerder van dit type games, marketing machine laten draaien en kort daarna is het spel al weer dood, kunnen ze sneller de opvolgers aan je verkopen tov vroeger :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
TecTo schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:41:

Edit;

Gisteren 7 potjes core gespeeld en 1 had meer dan 50 punten verschil. De rest was allemaal close tot het einde. Dus dat argument gaat niet op.

En je kunt hardcore in vorige delen totaal niet vergelijken met de core versie nu van BF5 om tal van obvious reasons.
Pagina: 1 ... 63 ... 92 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V