Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
DrumandBass schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:55:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de leeftijdsverdeling? (35) Wat ik merk is dat voor mij vooral de grote maps met veel voertuigen zoals de nieuwste erg leuk zijn. Al dat kip zonder kop op een hoopje trek ik echt niet meer...
Ik ben 33 en ik heb een beetje hetzelfde. De pace van ruim opgezette maps als Hamada, Panzerstorm, Arras, Twisted Steel en Aerodrome vind ik heerlijk. Omdat Fjell en Rotterdam infantry maps zijn, vind ik die ook fijn om te spelen. Maar Narvik en Devastation totaal niet. Veel te weinig overzicht en veel teveel chaos. Dat zouden prima 32p maps zijn voor mij, maar 64p echt niet.

Maar dit is niet iets wat voor mij per se vanwege de leeftijd komt. In BF3 had ik dit ook, toen kwam ik van BF2 af. BF2 had ruime maps en BF3 had ook kleine infantry maps. Die vond ik prima om een keer te spelen in het begin, maar ik had veel meer plezier tijdens Firestorm, Caspian etc. etc. Die servers ging ik na een tijdje ook opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:22

-tom-562

Oliesjeik

32 jaar en heb hetzelfde :p ik speel BF al sinds BF:1942 en vermaak mij over het algemeen het beste met de grotere maps.
Op zijn tijd b.v. een Metro-achtige map of zoiets als Devestation vind ik leuk, maar meer ter afwisseling.
Ik begin BF:V ook steeds meer te waarderen, allemaal net wat rustiger en je moet wat meer nadenken voordat je actie onderneemt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sommigen zijn wel goed geplaatst. De laatste op Arras bijvoorbeeld in Breakthrough is echt perfect om de eerste aanval af te slaan. Moest die assignment voltooien dus ging er achter staan en had gelijk 8 kills te pakken omdat ze in een grote lijn over de heuvel kwamen.
DrumandBass schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:55:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de leeftijdsverdeling? (35) Wat ik merk is dat voor mij vooral de grote maps met veel voertuigen zoals de nieuwste erg leuk zijn. Al dat kip zonder kop op een hoopje trek ik echt niet meer...
Ik ben 28 en ik zit er een beetje tussen in. Panzerstorm zou geweldig zijn met 32 tanks versus 32 tanks maar als infantry hou ik niet van eindeloos lopen om dan net een tank tegen te komen en afgeschoten te worden.
Maar op Panzerstorm na vind ik welke map wel goed werken. Rotterdam en Devestation is heerlijk infantry combat met snel schieten en slim flanken terwijl Arras, Hamada of Twisted Steel weer prachtig zijn omdat ze open stukken met sightlines combineren met genoeg dekking om toch slim te flanken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Tsurany schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:45:
[...]

Sommigen zijn wel goed geplaatst. De laatste op Arras bijvoorbeeld in Breakthrough is echt perfect om de eerste aanval af te slaan. Moest die assignment voltooien dus ging er achter staan en had gelijk 8 kills te pakken omdat ze in een grote lijn over de heuvel kwamen.
Die heb ik nog niet ontdekt. Heb al wel een aantal kills met die dingen gemaakt, maar meestal leg ik vrijwel meteen het loodje doordat een sniper je omlegt.

De mounted guns op de tanks en APC's zijn nu overigens wel een stuk beter te doen. Wat een beesten zijn die wapens. Heerlijk als het lukt daarmee huis te houden rond een vlag.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
RoyK schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:27:
Ik merk dat ze het bouwen van locaties wel hebben aangepakt en wat hebben verbeterd. Zou tof zijn als daar nog wat variatie in kan komen met de tijd. Dat een support echt iets speciaals kan bouwen waar het hele team wat aan heeft. Mensen gaan niet achter een MG staan.. ik zou wel graag een laagje zandzakken willen neerleggen waar ik dat wil ipv dat de game dat op vaste plekken kan.
dat van de hmg's valt wel mee, maar je moet niet verwachten minuten daar ongestoord te kunnen staan. Je kan vrij simpel worden gesniped of een raket oid maakt ook snel korte metten met je. Even een aanval afslaan kan echter wel mits je snel en goed raak schiet. Langer dan 10 sec. ga ik er niet mee schieten, dan is het vragen om een panzerfaust to the face.

34 jaar hier, merk wel dat je wat langzamer bent in 1 op 1 gevechten. Ik vind twisted steel echt de slechtste map op breakthrough, het speelt gewoon niet lekker. Hamada vind ik wel tof, vooral omdat je daar goed kan flanken en agressief kan snipen. In het begin een partybus met 4 man de vlag op rijden en meestal kan je dan die wel houden als de rest van het team aan komt lopen tegen de tijd dat de vijand er is :) :+

[ Voor 19% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-12-2018 11:43 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, ik heb echt een bloedhekel aan tanks in deze game, dus ik heb Panzerstorm nog niet eens geprobeerd. :P

Het idee van self repair is gewoon waardeloos want niemand lijkt door te hebben dat je een tank kan repareren met je toolbox. Enige samenwerking tussen tank en infanterie is gewoon ver te zoeken. Verder is zicht in je voertuig beperkt waardoor je nauwelijks kan pushen. Ga je namelijk wel naar voren dan mag je kiezen tussen 3D en 1st person. Bij de eerste raak je niks, bij de tweede zie je niks. Dan krijg je 5000 panzerfausts op je tank en dan ben je dood. Verder bestaat je team standaard toch uit idioten waardoor ik ook al regelmatig in landmijnen ben gereden die achter mij waren geplaatst nadat ik gepasseerd was. Echt hoe moeilijk is het nu om een tank die pushed te volgen en te helpen? :/

Dus iedereen die succesvol met een tank wil zijn, zoekt een positie buiten zicht van een AT gun op en gaat granaten op een doel afvuren. Niemand kan je raken als je maar ver genoeg staat en je hebt ook nog eens self repair voor het geval dat. Yay wat leuk zeg. O-)

Qua mappen kan ik zelf zowel close als long range waarderen, mits er ook echt gespeeld word. De map die ik dus over het algemeen niet kan uitstaan is Hamada. Als die in de Grand Operations rotatie verschijnt dan kan je maar beter een uitzonderlijk goed team hebben. Niet alleen ren je een heuvel op met weinig dekking terwijl je vijanden alle dekking hebben, nodigt de map elke l33t snipzor uit om zijn tentje erbij te pakken, maar het laatste stuk de heuvel op is ronduit belachelijk op die map. Je zit er altijd met die mist waardoor je stilstaande verdedigers nauwelijks kan zien. Beweeg je dan zie je dat zeer duidelijk omdat je een silhouet vormt. Dat is dus botweg prijsschieten...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rkwinkel
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Lees zoveel negatieve reacties mbt deze game, maar vindt deze game echt waanzinnig. De sfeer en de actie zijn top.

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:35
Tsurany schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:45:
[...]

[...]

Ik ben 28 en ik zit er een beetje tussen in. Panzerstorm zou geweldig zijn met 32 tanks versus 32 tanks maar als infantry hou ik niet van eindeloos lopen om dan net een tank tegen te komen en afgeschoten te worden.
Maar op Panzerstorm na vind ik welke map wel goed werken. Rotterdam en Devestation is heerlijk infantry combat met snel schieten en slim flanken terwijl Arras, Hamada of Twisted Steel weer prachtig zijn omdat ze open stukken met sightlines combineren met genoeg dekking om toch slim te flanken.
Panzerstorm is juist kicken als infanterie, je moet samenwerken met je squad in een APC of kleine tank en dan een soort Blitzkrieg voeren, dat werkt heel goed. Dat is eigenlijk hoe BF vroeger ook was met BF2, 1942.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekstergroen schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:06:
[...]

Panzerstorm is juist kicken als infanterie, je moet samenwerken met je squad in een APC of kleine tank en dan een soort Blitzkrieg voeren, dat werkt heel goed. Dat is eigenlijk hoe BF vroeger ook was met BF2, 1942.
Als je samen een sterk voertuig kan delen is dat tof. Maar als je geen tank hebt ben je erg kwetsbaar te voet of in een van de transport voertuigen. Hoe vaak ik wel niet met een tank infantry heb afgemaakt simpelweg omdat ik keihard kwam aanstormen, dat is gewoon niet leuk meer voor hen.
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:29:
34 jaar hier, merk wel dat je wat langzamer bent in 1 op 1 gevechten. Ik vind twisted steel echt de slechtste map op breakthrough, het speelt gewoon niet lekker. Hamada vind ik wel tof, vooral omdat je daar goed kan flanken en agressief kan snipen. In het begin een partybus met 4 man de vlag op rijden en meestal kan je dan die wel houden als de rest van het team aan komt lopen tegen de tijd dat de vijand er is :) :+
Je mist op mappen zoals Twisted Steal echt teamwork. Als je met het halve team eindeloos om die brug blijft vechten schiet het niet op. Een paar man valt punt A aan om druk te zetten terwijl de meesten voor punt B gaan, die neem je in om vervolgens punt A in te sluiten en een snelle capture uit te voeren.
Je kan bijvoorbeeld via de pilaren de brug op klimmen om de vijand plots te verrassen, zeer effectief als een squad dat doet met allen tegelijk.

Maar hoe je dit oplost? Een commander is ideaal maar daar wordt helaas niet vaak naar geluisterd. Idealiter heb je twee squads in een team die samen werken op Discord maar dat is niet voor iedereen mogelijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:48:
Tja, ik heb echt een bloedhekel aan tanks in deze game, dus ik heb Panzerstorm nog niet eens geprobeerd. :P

Het idee van self repair is gewoon waardeloos want niemand lijkt door te hebben dat je een tank kan repareren met je toolbox. Enige samenwerking tussen tank en infanterie is gewoon ver te zoeken. Verder is zicht in je voertuig beperkt waardoor je nauwelijks kan pushen. Ga je namelijk wel naar voren dan mag je kiezen tussen 3D en 1st person. Bij de eerste raak je niks, bij de tweede zie je niks. Dan krijg je 5000 panzerfausts op je tank en dan ben je dood. Verder bestaat je team standaard toch uit idioten waardoor ik ook al regelmatig in landmijnen ben gereden die achter mij waren geplaatst nadat ik gepasseerd was. Echt hoe moeilijk is het nu om een tank die pushed te volgen en te helpen? :/

Dus iedereen die succesvol met een tank wil zijn, zoekt een positie buiten zicht van een AT gun op en gaat granaten op een doel afvuren. Niemand kan je raken als je maar ver genoeg staat en je hebt ook nog eens self repair voor het geval dat. Yay wat leuk zeg. O-)

Qua mappen kan ik zelf zowel close als long range waarderen, mits er ook echt gespeeld word. De map die ik dus over het algemeen niet kan uitstaan is Hamada. Als die in de Grand Operations rotatie verschijnt dan kan je maar beter een uitzonderlijk goed team hebben. Niet alleen ren je een heuvel op met weinig dekking terwijl je vijanden alle dekking hebben, nodigt de map elke l33t snipzor uit om zijn tentje erbij te pakken, maar het laatste stuk de heuvel op is ronduit belachelijk op die map. Je zit er altijd met die mist waardoor je stilstaande verdedigers nauwelijks kan zien. Beweeg je dan zie je dat zeer duidelijk omdat je een silhouet vormt. Dat is dus botweg prijsschieten...
Het grote probleem is dat de normale tanks, afgezien van de light en armored vehicles, tegen een constante stroom stront aan het rijden zijn, zo langzaam gaan ze, maar de infantry zo snel een raket kunnen afvuren en weg zijn voordat je loop of MG daar op kan reageren. Zonder ondersteuning van infantry overleef je het dan ook nauwelijks, je zult iemand moeten hebben die gaat repairen wanneer nodig en gewoon infantry die de vijanden afschieten die te dicht bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Precies dit
Ekstergroen schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:06: Dat is eigenlijk hoe BF vroeger ook was met BF2, 1942.
En voor mijn gevoel ligt de focus nu erg op inf als je alleen al kijkt naar de gameplay (TTK en TTD). En hoezo gaat iemand niet dood als ik op hem schiet met een tank?! 8)7 Heel het gebouw stort in maar splashdamage ho maar... :( :P

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
rkwinkel schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:02:
Lees zoveel negatieve reacties mbt deze game, maar vindt deze game echt waanzinnig. De sfeer en de actie zijn top.
Ik was ook eerst sceptisch erover, maar de game bevalt me erg goed! Gisteren een aantal heerlijke potjes gespeeld, vooral Devastation en Arras bevallen mij tot nu toe heel erg goed. De chaos in Devastation is groot, maar de flanking mogelijkheden zijn ook groot >:)

Die map met die hangaar in het midden (ben de naam even vergeten) is een stuk minder, maar misschien moet ik die nog een paar keer spelen voordat ik die leuk ga vinden.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrumandBass schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:44:
Precies dit

[...]

En voor mijn gevoel ligt de focus nu erg op inf als je alleen al kijkt naar de gameplay (TTK en TTD). En hoezo gaat iemand niet dood als ik op hem schiet met een tank?! 8)7 Heel het gebouw stort in maar splashdamage ho maar... :( :P
Dat vind ik persoonlijk wel fijn, zo krijgt infantry een veel betere kans en kan een tank niet van afstand blijven domineren met z'n splash damage. Je moet de main gun tactisch gebruiken door vijanden in gebouwen te exposen en ze dan met de machine gun neer te schieten. Niet helemaal realistisch maar wel beter voor gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 16:41
SAiN ONeZ schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:00:
Ik vond hier op V&A een key voor 35e, normal version itt de deluxe van het premier abbo, maar omdat ik via IDeal had betaald ging ik er vanuit dat het abbo vanzelf zou sluiten, nadat ik het opzegde kwam ineens een dd van 9 jan as naar voren, alsof ik een maand opzegtermijn had, maar nadat ik ze mij heb laten bellen ( :+ 8) ) werd het netjes via de helpdesk opgelost en is het abbo zonder extra kosten beeindigd, ook mijn BF V die nu met een key geinstalleerd is, heeft niets verloren tov de deluxe versie, vraag me af wat het verschil is }:O
Ging dat een beetje soepel met de helpdesk? Ik heb mij Origin Premier wel omgezet van 1 maand naar een jaar, maar nu probeer ik met ideal te betalen maar ik kan geen nieuwe ideal betaling opstarten waar ik ook zoek in Origin. Voordeel is wel dat hij nu zegt 'transaction pending' maar ik nu nog steeds wel premier toegang heb tot alles. Wel lekker goedkoop en ik wil ook geen slapende honden wakker maken, maar heb ook geen zin in downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:37

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Jep, tijdens hun openingsuren kun je een formulier invullen en 10sec later hangen ze aan de lijn, en ook was ze best aardig.. Zo geregeld allemaal en er is een ticket die ik blijkbaar maar hoef te openen en dan kunnen ze zo weer contact opnemen met je..

En hier ook met 45 wat trager als ik zou willen en heb ik de voorkeur aan de wat grotere mappen altijd al gehad, dat brengt de mooiste gameplay als er duidelijke linies worden opgezet, en je hele mooie gameplay krijgt icm met de voertuigen... Hoewel Hamada past wrs 4x in een map als El Allemein in BF42, dat was in de CTF mode een heftige beleving..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:43:
[...]

Het grote probleem is dat de normale tanks, afgezien van de light en armored vehicles, tegen een constante stroom stront aan het rijden zijn, zo langzaam gaan ze, maar de infantry zo snel een raket kunnen afvuren en weg zijn voordat je loop of MG daar op kan reageren. Zonder ondersteuning van infantry overleef je het dan ook nauwelijks, je zult iemand moeten hebben die gaat repairen wanneer nodig en gewoon infantry die de vijanden afschieten die te dicht bij komen.
Op zich heb ik niet eens een probleem met het logge van de tanks. Tanks worden altijd gezien als niet te stoppen machines, terwijl ze juist uiterst kwetsbaar zijn. Voor balans is het ook beter dat ze kwetsbaar zijn want niemand heeft zin in een voertuig dat je redelijkerwijs niet kan vernietigen. We hebben de Ju-88 net gehad...

Waar ik een probleem mee heb is dat de gemiddelde speler werkelijk geen flauw benul heeft dat een tank ondersteuning nodig heeft. Niet eens om te repareren wat vrijwel niemand weet, maar meer dat je de tank kan gebruiken voor afleiding en doorbraak. Iedereen met een panzerfaust kan je zo afschieten, als je maar bij die tank in de buurt bent. Doe je dat eenmaal, dan kan die tank ook door. Het zou niet anders moeten zijn dat assault's, medic's en supports die elkaar ook aanvullen. Dat gebeurd nog meer, en is soms al bedroevend. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtySanchez
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11-2024

DirtySanchez

WoT: ReAlex69

Eerste keer dat ik (na BF3) weer kom kijken hier op het forum...

Mooi om te zien dat een aantal [GoT] spelers van toen er gewoon weer bij is... nu een paar uurtjes BF5 gespeeld en ik vind het fantastisch! Just my 2 cents...

YouTube: GoT BF3 The Movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Er rolt trouwens nu een patch van 656MB binnen. :)

Nee, geen flauw idee wat ze patches. Het enige dat ik weet is dat je positie op de minimap niet meer getoond zal worden als je iemand dood.

[ Voor 58% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-12-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
^
https://www.newsweek.com/...rture-patch-notes-1253541
  • Players no longer get spotted on the minimap after killing an enemy.
  • Fixed an issue where high-level Recon players lost access to the Throwing Knife.
  • Adjusted the initial respawn count on specific maps in Domination mode.
  • Fixed a crash that could occur when being in the Practice Range as a squad.
  • Fixed a crash that could occur when viewing the Tides of War menu.
  • Fixed a crash that could occur when playing the Nordlys War Story.
  • Corrected the Tides of War countdown notice to show the correct number of days.
  • Fixed broken audio when watching the tutorial videos.
These patch notes only feature the main fixes in the latest update, but we’ll add the full list as soon as it becomes available.

Among the brief patch notes, the most important fix of the bunch is a resolution for a problem that allowed players to be revealed on the minimap after they had killed an enemy. Not only has this never been the case in past Battlefield games, but the apparent glitch caused major problems with squads griefing other players after being made aware of their position. For a tactical game with a high skill ceiling like Battlefield 5, any means of gaining an unfair advantage can potentially be game-breaking.

While it’s nice to see this all-important update come to Battlefield 5 with a relatively quick turnaround time, there’s no denying that DICE’s 2018 shooter appears to be faltering with gamers in terms of its ability to gain mindshare in the midst of a packed holiday release calendar. Just days after its arrival the title was marked down to $30 for Black Friday, and it’s being sold at that price for owners of previous Battlefield games through Dec. 20. When a game is experiences deep discounts so soon after launch, it’s generally not a positive indicator for sales numbers relative to a publisher’s sales expectations.`
Onbegrijpelijk hoe je met goud in je handen er uiteindelijk lood van maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 11-12-2018 14:32 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Help!!!! schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:28:
^
https://www.newsweek.com/...rture-patch-notes-1253541

[...]

Onbegrijpelijk hoe je met goud in je handen er uiteindelijk lood van maakt.
We hebben het live mee kunnen maken. Ze hebben elke keer als ze op een T splitsing stonden de verkeerde afslag genomen.

Ze maakten een enorme misstap met het toevoegen van vrouwelijke spelers. Ze hadden dit met een simpele uitleg kunnen oplossen maar in plaats daarvan hebben ze het keihard geëscaleerd waardoor er enkel negatieve pers ontstond. Daarnaast hebben ze er voor gekozen allerlei onbekende locaties en wapens toe te voegen in plaats van alle iconische gevechten die iedereen kent uit films en series, dat helpt zeker niet bij de marketing. En dan nog een introductie met de meest clowneske characters, hielp ook al niet. Vervolgens was tijdens de open beta al duidelijk dat er nog niks af was en dat zorgde voor nog meer terughoudende spelers. En dan een release waarbij meer betalen gelijk staat aan eerder spelen en het duidelijk is dat het spel hevig op cosmetics gaat leunen.

De wens van de spelers was erg duidelijk, geef ons een WW2 shooter met alle iconische wapens, voertuigen en locaties. We willen de sfeer van Band of Brothers, Medal of Honor en Call of Duty 1/2. Dat is het enige wat ze moesten afleveren en ze hebben vrijwel het tegenovergestelde opgeleverd.
Ze zijn volledig out of touch met de spelers en EA dwingt ze in veel te korte tijd een game op te leveren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 19:47
Tsurany schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:17:
[...]

We hebben het live mee kunnen maken. Ze hebben elke keer als ze op een T splitsing stonden de verkeerde afslag genomen.

Ze maakten een enorme misstap met het toevoegen van vrouwelijke spelers. Ze hadden dit met een simpele uitleg kunnen oplossen maar in plaats daarvan hebben ze het keihard geëscaleerd waardoor er enkel negatieve pers ontstond. Daarnaast hebben ze er voor gekozen allerlei onbekende locaties en wapens toe te voegen in plaats van alle iconische gevechten die iedereen kent uit films en series, dat helpt zeker niet bij de marketing. En dan nog een introductie met de meest clowneske characters, hielp ook al niet. Vervolgens was tijdens de open beta al duidelijk dat er nog niks af was en dat zorgde voor nog meer terughoudende spelers. En dan een release waarbij meer betalen gelijk staat aan eerder spelen en het duidelijk is dat het spel hevig op cosmetics gaat leunen.

De wens van de spelers was erg duidelijk, geef ons een WW2 shooter met alle iconische wapens, voertuigen en locaties. We willen de sfeer van Band of Brothers, Medal of Honor en Call of Duty 1/2. Dat is het enige wat ze moesten afleveren en ze hebben vrijwel het tegenovergestelde opgeleverd.
Ze zijn volledig out of touch met de spelers en EA dwingt ze in veel te korte tijd een game op te leveren.
Zo, wat een lekker zuur bericht. Moet iedere WW2 game dan het BoB thema maar omarmen?!? Ik ben blij dat ik niet weer een herhaling van zetten krijg van iets dat ik met mindere graphics al een paar jaar geleden heb gespeeld.
En ik snap de zet om vrouwelijke karakters heel goed, men wil meer vrouwelijke gamers naar het genre trekken. En of je nu M of V als karakter speelt, maakt dat echt zoveel uit? Of is het niet mannelijk genoeg voor je als je een vrouwelijk karakter *moet* spelen? Verandering is blijkbaar lastig voor sommigen...

BF en patches is inderdaad niet altijd een gelukkig huwelijk, maar dat is in ieder geval dan wel weer voorspelbaar sinds de allereerste BF game :P

Als je het niets vind laat je de game toch lekker links liggen. Ik vermaak me intussen prima met nieuwe WW2 maps en mooie graphics :Y

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 20:40

Lienuks

Meet People Get Connected!

A12 shotgun met specialisatie op bullet penetration... Jummie!

Heel anders spelen, maar heel rewarding... regelmatig hele squads in m`n eentje weggevaagd.

Zoveel A12 kills nu dat die mooi Gold en Shiney is :D

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:34:
[...]

Zo, wat een lekker zuur bericht. Moet iedere WW2 game dan het BoB thema maar omarmen?!? Ik ben blij dat ik niet weer een herhaling van zetten krijg van iets dat ik met mindere graphics al een paar jaar geleden heb gespeeld.
Dat kan voor jou persoonlijk zo zijn, maar als ik zie wat er in reviews gezegd wordt en wat het sentiment is dat heerst op fora en sites als Reddit dan hadden velen een andere verwachting.
En ik snap de zet om vrouwelijke karakters heel goed, men wil meer vrouwelijke gamers naar het genre trekken. En of je nu M of V als karakter speelt, maakt dat echt zoveel uit? Of is het niet mannelijk genoeg voor je als je een vrouwelijk karakter *moet* spelen? Verandering is blijkbaar lastig voor sommigen...
Ik snap de zet goed, maar ze hebben het compleet verkeerd aangepakt. Wat ze hebben gedaan is een trailer met een vrouw in een raar "uniform" met een prothese die allerlei rare actie sprongen maakt, dat viel erg slecht. En de discussie die volgde werd compleet verkeerd aangevlogen waar ze zelfs die-hard fans aanvielen en beledigden.

Wat hadden ze dan kunnen doen? Een trailer met een squad soldaten waarbij aan het eind ze hun helm afnemen en je ziet dat er vrouwen tussen zitten. En dan leg je dat uit door op te merken dat je artistieke vrijheid neemt om vrouwen toe te voegen maar de vrouwelijkheid niet wilt laten overheersen.

Als je naar het huidige spel kijkt zie je dat de impact, op hoge gilletjes na, vrijwel onmerkbaar is. Maar dat staat in schril contrast met de eerste trailer en de hele discussie die toen opwaaide.
Als je het niets vind laat je de game toch lekker links liggen. Ik vermaak me intussen prima met nieuwe WW2 maps en mooie graphics :Y
Ik vind de game prima spelen maar ik merk tegelijkertijd dat ik geen echt WW2 gevoel heb. En dat gevoel heerst ook bij velen anderen, die zien hier simpelweg niet in wat ze verwacht hadden bij een WW2 spel. En dat schrikt ze zo sterk af dat ze de gameplay geen kans geven.
Ik weet zeker dat velen die het spel links laten liggen het met plezier zouden spelen maar ze worden gewoon niet overgehaald om het spel te kopen door de manier waarop EA en DICE met het spel zijn omgegaan. En uiteindelijk delven we daar allemaal het onderspit, tegenvallende verkopen betekent minder spelers, daardoor minder inkomsten door micro transacties en daardoor zal er minder nieuwe content komen.

Ik denk dat ik, van alle Tweakers hier, wel in de top zit qua speeluren. Dus ik vermaak me zeker met dit spel. Tegelijkertijd ben ik ook teleurgesteld in diverse aspecten. En die twee kunnen prima samen gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 11-12-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 17:09
[...]

Snap die ophef ook echt totaal niet, erger me er dood aan.
Ben lekker een zwarte vrouw aan het spelen 8) .
anathema schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:43:
Pff, wat is het toch met dit spel. Ik speel al jaren alle battlefields een beetje gemiddeld mee met k/d ratio van ongeveer 1, maar ik hier niets mee beginnen. Wat ik ook doe, wordt alleen maar neergeknald vaak zonder dat ik uberhaupt iemand gezien heb. Ook heel snel dood, zeer frustrerend.

Bepaald wapen nog een aanrader bijvoorbeeld om mee te starten in dit spel?
Sowieso zijn de medic wapens echt slecht. Default guns zijn allemaal wel erg sterk, en hebben direct alle upgrades unlocked. Zou dus met default gun van assault of support beginnen.
Het is volgens mij een kwestie van mapkennis. Ging bij mij op het begin ook vrij waardeloos, maar inmiddels ben ik toch redelijk op weg naar een gemiddelde kdr van 2.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pica schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:45:
Sowieso zijn de medic wapens echt slecht. Default guns zijn allemaal wel erg sterk, en hebben direct alle upgrades unlocked. Zou dus met default gun van assault of support beginnen.
Het is volgens mij een kwestie van mapkennis. Ging bij mij op het begin ook vrij waardeloos, maar inmiddels ben ik toch redelijk op weg naar een gemiddelde kdr van 2.
Medic wapens zijn niet slecht maar ze zijn wel erg situationeel. Medic wapens zijn bij uitstel wapens voor close combat. Als jij met een Suomi of Thompson rondloopt zal bijna niemand je verslaan op korte afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Tsurany schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:47:
[...]

Medic wapens zijn niet slecht maar ze zijn wel erg situationeel. Medic wapens zijn bij uitstel wapens voor close combat. Als jij met een Suomi of Thompson rondloopt zal bijna niemand je verslaan op korte afstand.
Klopt, maar de meeste mappen zijn echt wel meer geschikt voor langere afstanden.

Dit filmpje reflecteert mijn mening tov de medic class.

[ Voor 24% gewijzigd door pica op 11-12-2018 15:50 ]

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
De verkoopcijfers wil ik nog wel eens afgezet zien tegen het extra aantal Origin premier abonnementen en in de verkopen ben ik wel benieuwd naar het onderscheid tussen retail/origin/PS of Xbox store en fysiek/digitaal.

Lagere verkoopprijzen hoeven ook niet persé slecht te zijn, willen ze cosmetics verkopen, dus hoe groter de playerbase hoe beter. Maarja, de marketing was natuurlijk echt wel heel erg slecht en WW2 kent meer puristen volgens mij dan menig ander genre.

Als het echt voor een significant deel komt door al die trumpers/incels/alt-right/complottheoristen die zich persoonlijk aangevallen voelen omdat er vrouwen danwel etnische minderheden in zitten, dan is dat echt een droevig dieptepunt. :(
[...]
Hahaha, Aziatische dame hier, puur uit principe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Nu maar met de Lee Enfield Assignments bezig, gaat lekker met 3 kills per potje, (als ik scope gebruik).

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
KBE91 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:39:
[...]

En als zij iets zeiden kan je dan u bericht zien ? Ik kon het wel zien mijn bericht, maar blijkbaar konden andere het dan niet zien. Vreemd allemaal, zou mij verwonderen dat ze mijn nickname gaan filteren of het moet de tekst zijn. En waarom ze dit ook doen is mij een raadsel.
Ik ben er trouwens achter wat (waarschijnlijk) het probleem is.
Ik denk dat mijn nickname wordt gefilterd vanwege profanity (geen idee waarom verder, geen rare nick).
Ben meerdere threads hierover tegengekomen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 19:47
Tsurany schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:44:
[...]

Dat kan voor jou persoonlijk zo zijn, maar als ik zie wat er in reviews gezegd wordt en wat het sentiment is dat heerst op fora en sites als Reddit dan hadden velen een andere verwachting.

[...]
Waar waren die verwachtingen op gebasseerd dan? Het waren meer wensen / ijdele hoop van een deel van de community. En fora en sites als Reddit zijn nooit een afspiegeling van het totale spelers bestand.
Maar dat staat in schril contrast met de eerste trailer en de hele discussie die toen opwaaide.
tja, vind dat die reactie eigenlijk meer zegt over een deel van de 'community' dan over trailer/game zelf.
En uiteindelijk delven we daar allemaal het onderspit, tegenvallende verkopen betekent minder spelers, daardoor minder inkomsten door micro transacties en daardoor zal er minder nieuwe content komen.
Zolang de nieuwe content gratis is, hoor je mij niet klagen :9 .
Verdienmodel steekt nu anders in elkaar dan vorige BF, maar of dat tot minder inkomsten gaat leiden zal te tijd moeten uitwijzen.
Ik denk dat ik, van alle Tweakers hier, wel in de top zit qua speeluren. Dus ik vermaak me zeker met dit spel. Tegelijkertijd ben ik ook teleurgesteld in diverse aspecten. En die twee kunnen prima samen gaan.
geen game is perfect helaas, neemt niet weg dat je er inderdaad veel lol aan kunt beleven :)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Het hele debacle van de SJW marketing daargelaten, de marketing an sich was ook al niet zo heel denderend, al is het wel verbeterd in de loop van de tijd. Het probleem is meer dat de game qua content en inhoud magertjes aanvoelt, gooi dan nog een snufje matige SP missies in de mix, paar lelijke bugs bij release en dan heb je gewoon niet echt een game die aanvoelt als een game waarbij geleerd is van de vorige iteraties waar toch vrijwel gelijke problemen in zaten.

Het gevoel dat ze maar doen wat EA roeptoetert en niet luistert naar de community komt hierdoor sterk naar voren, ook dat ze telkens weer tegen de bugs aanlopen die blijkbaar ingebakken zijn in de frostbite engine.
Denk ook aan het menu wat 10000x klikken voordat je bent waar je wil zijn bij wijzigen, nieuwe assignments niet tussendoor kunnen worden aangepast als je in een que zit, weapon skin unlocks per deel (echt wtf te irritant voor woorden) ook al zou dat nu in 1 x kunnen worden toegepast, etc. etc.

De insteek is veranderd hoe bf wordt gespeeld qua progressie en ik vind dat an sich niet erg, maar er wordt wel erg gestuurd op de customizing van wapens en skins, wat imho bijzaak moet zijn.

Ik speel het verder met plezier maar die irritante bugs verzieken toch wel een beetje de gameplay als je rond hoekjes doodgaat, de balance issues, hits die niet registreren, bipod probleem, fakking steentjes en randjes waar je op blijft hangen en niet overheen kan vaulten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:54

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

flinke update..? 15 gb?? heb er niks over gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Zijn er meer mensen waarbij het chat/command scherm linksboven niet meer te zien is? Ik snap er niets van. Ik heb al geprobeerd om de settings te veranderen ( when active/Always/off) maar ook de standaard instellingen herstellen leverde niets op. Is dit een bug?

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Nickrsd schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:13:
flinke update..? 15 gb?? heb er niks over gehoord
Tuesday, December 11th

Update – Battlefield V 12-11-2018 Update – A minor update is releasing that addresses some notable issues with game crashes, unlocks, and UI (see below).
source

Vind 15gb zelf niet echt minor, maar misschien bedoelt ie minor in de zin van hoeveelheid aanpassingen/fixes?
P.E.No.1 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:25:
Zijn er meer mensen waarbij het chat/command scherm linksboven niet meer te zien is? Ik snap er niets van. Ik heb al geprobeerd om de settings te veranderen ( when active/Always/off) maar ook de standaard instellingen herstellen leverde niets op. Is dit een bug?
Ja, dat viel me ook op gisteren. Blij dat ik niet de enige ben... Het is wel zichtbaar als ik gewoon ga typen en chatten, maar verdwijnt weer terwijl de setting op always staat...

[ Voor 31% gewijzigd door Jivebunny op 11-12-2018 17:32 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Jivebunny schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:31:
[...]

[...]

source

Vind 15gb zelf niet echt minor, maar misschien bedoelt ie minor in de zin van hoeveelheid aanpassingen/fixes?
[...]
Wellicht ook omdat de patch niet 15 GB is, was rond 600 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

unfor schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:33:
[...]

Wellicht ook omdat de patch niet 15 GB is, was rond 600 mb.
Ah misschien heb je @Nickrsd de Tides of war update nog niet binnengehaald gehad? Die was meen ik ongeveer 15gb...?

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Jivebunny schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:35:
[...]

Ah misschien heb je @Nickrsd de Tides of war update nog niet binnengehaald gehad? Die was meen ik ongeveer 15gb...?
Ik denk dat hij deze bedoelt, zodra de update start staat er wel dat hij 15GB is, maar uiteindelijk rond 600 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:06
weet iemand hier waar het vanaf hangt hoelang het duurt om als je dood bent ook echt dood te gaan ?
Ik weet dat als je in de fik staat of een gebouw stort op je neer dat het dan sneller gaat.

Maar het skippen om dus dood te bloeden duurt de ene keer een luttele 3-4 seconden en andere keren wel richting de 8 of 10 secondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Jivebunny schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:31:
[...]

[...]

source

[...]

Ja, dat viel me ook op gisteren. Blij dat ik niet de enige ben... Het is wel zichtbaar als ik gewoon ga typen en chatten, maar verdwijnt weer terwijl de setting op always staat...
Oeps, verkeerde topic. Dit gebeurt me op de PS4. Maar blijkbaar gebeurt het op de pc dus ook.

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
pica schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:08:
[...]

Ik ben er trouwens achter wat (waarschijnlijk) het probleem is.
Ik denk dat mijn nickname wordt gefilterd vanwege profanity (geen idee waarom verder, geen rare nick).
Ben meerdere threads hierover tegengekomen.
Dan werkt hun ding perfect, SyncBE is echt een naam voor te filteren.
Denk dat het de BE is, gewoon anti Belgen die mannen.
Heb mijn naam aangepast en sindsdien geen last meer gehad. Noem nu doctor_syncBE en alles werkt tot op heden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

unfor schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:36:
[...]

Ik denk dat hij deze bedoelt, zodra de update start staat er wel dat hij 15GB is, maar uiteindelijk rond 600 mb.
Bij mij stond er in eerste instantie rond de 600MB maar toen ik klaar leek te zijn bleef ie op ''Downloaden 0u 0m 0s' staan maar nog wel nog door staan stampen. Voorlopig is ie nog steeds bezig met downloaden, zo lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 13:24
jagermeister schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:38:
[...]

Bij mij stond er in eerste instantie rond de 600MB maar toen ik klaar leek te zijn bleef ie op ''Downloaden 0u 0m 0s' staan maar nog wel nog door staan stampen. Voorlopig is ie nog steeds bezig met downloaden, zo lijkt het.
Even pauzeren en doorgaan deed bij mij de trick.
Bleef bij mij ook "hangen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 15:50
Patch gedownload.. Deed inderdaad ook raar met op 0 sec blijven staan.. Keer Origin op nieuw opgestart en het werkte...
Daarna Battlefield op starten.. werkt Battlefield niet meer.........

Nu BF-V aan het repareren, duurt nog 42 minuten. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
unfor schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:36:
[...]

Er is een check van 15GB de download is 600MB ofzo. Geen problemen hier verder ook na downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 18:23
[...]

[...]

Ja, ik ga nu met G43 ook wat beter. Ik switch wat tussen G43 en M1A1, M1A1 speelt vlotter en nauwkeuriger maar de hogere damage van de G43 maakt toch wel veel uit merk ik.

Medic wapens passen niet echt bij de maps nee, wat dat betreft mag er voor mij wel een "Fort de Faux" map bij voor de afwisseling.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik had ook weer eens een team hoor...
Frontlines op Devastation. Nou we pushen het vijandelijke team vrij makkelijk helemaal terug, armen de laatste MCOM, die diffusen ze vervolgens en tickets op en terug naar E. Vervolgens ondergaat mijn team een gigantische lobotomie en verliezen we door helemaal teruggedrongen te worden en de laatste punten worden ook kansloos opgeblazen. :>

Stond dik bovenaan, maar tegen deze stupiditeit was niet op te schieten. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:54

Nickrsd

ik had net met een random squad op devastation een aardige hoge score.. was ook nummer 1 van team :)
hadden 83k squad score, nog nooit zoveel gehaald.. had zelf 26k score.

echt een heerlijk gevoel, en alles met de suomi medic gun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Precies.
Ik zit ook niet te wachten op alwéér een D-day landing map oid. Waarom zouden ze ook als CoD dat net nog heeft gedaan. |:(

Ik start de game nog elke avond graag even op. Ben intussen de 200 uur playtime voorbij volgens origin. Oh, en ik kwam deze supercut vandaag op reddit tegen. Vond em echt mooit gemonteerd:

YouTube: Battlefield 5 Supercut Trailer - Legacy Theme=

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:15

MazeWing

The plot thickens...

Nou zojuist m'n trial van 10 uur erop zitten. Toen ie verlopen was (wel vanaf 3 minuten resterend een waarschuwing gekregen) werd ie abrupt afgesloten en werd ik terug naar origin geslingerd.
Helaas komt mijn exemplaar pas morgen (besteld bij wehkamp middels korting) dus zal ik morgen pas weer kunnen spelen.

Maar wat een gave game! Merk dat ik steeds beter begin te worden en dat ik aanzienlijk meer raak schiet. Het was even wennen na jaren CoD, maar ik ben echt om.
Ik heb nog geen enkel keer middels voice chat oid gespeeld, enkel via de standaard squads, en zelfs dat is al erg leuk en best aardig opgezet. Natuurlijk is niet elk squad even goed, echter wordt er over het algemeen goed met elkaar gespeeld en word ik genoeg gehealed of op een andere manier ondersteund.

Als ik morgen de volledige versie heb ga ik me eens verdiepen in de tweakers clan en ook eens aan die losse missies, etc. beginnen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
Morgen komt er een update voor de TTK, aldus iemand van Dice op Reddit.

Ik hoop echt dat ze niet terug gaan naar BF1 TTK...

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 26-09 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

jorank schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:53:
Morgen komt er een update voor de TTK, aldus iemand van Dice op Reddit.

Ik hoop echt dat ze niet terug gaan naar BF1 TTK...
En hoe gaan ze dat fixen dan?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorank
HaterFrame schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:54:
[...]

En hoe gaan ze dat fixen dan?
https://www.reddit.com/r/...are_rolling_out_tomorrow/

Ook komt er 'Conquest Core' mode met de huidige TTK.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:41
Ik dacht dat het puur ging om het TTD probleem; Dat de netcode niet goed genoeg was waardoor je het gevoel hebt direct dood te vallen zodra iemand je aan kijkt. Maar nu gaan ze dus de TTK ook langzamer maken? Hopelijk verzieken ze de game niet want ik heb echt totaal geen probleem met een lagere TTK wat dichterbij Hardcore zit, dat is ook oa waarom ik de game had gekocht :$

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Waarom de f*ck moet de TTK nou weer aangepast worden? Daar is nu helemaal niks mis mee. Fix de netcode DICE, alweer, en dan lopen er nauwelijks meer mensen te zeuren over de TTK. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:04:
Waarom de f*ck moet de TTK nou weer aangepast worden? Daar is nu helemaal niks mis mee. Fix de netcode DICE, alweer en dan lopen er nauwelijks meer mensen te zeuren over de TTK. :/
Inderdaad. TTK is nu echt prima. Speelt heerlijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar ondertussen heb ik ook mijn "sh*tbucket" binnen. Verder heb ik nu eindelijk eens een tank gevonden waar ik wel wat mee kan zonder dat het een baksteen op rupsbanden is.

Pz IV is lief. Pz IV haar kanon doet werkelijk wat damage tegen gebouwen of infanterie die dom genoeg zijn om niet weg te rennen. PZ IV haar vizier is heerlijk duidelijk en Pz IV is stabiel genoeg voor MG vuur terwijl je beweegt. *;

Helaas lijkt het erop dat de game morgen totaal verpest gaat worden. DICE kennende zullen alle 4 hit wapens wel naar minimaal 5 hit kill gaan, als het niet 6 gaat worden. Totale overreactie op een niet bestaand probleem en de echte problemen gaan ze er ook niet mee oplossen. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-12-2018 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DICE mist visie en heeft geen flauw idee wat ze met de gameplay moeten. Echt te triest voor woorden. Game is op dit moment prima qua TTK, het is puur de TTD die niet ideaal is door of een te lage tickrate of een te trage verwerking op de server. Maar ik heb liever de huidige situatie dan een hogere TTK. Nu kan skill echt doorslaggevend zijn, met een hogere TTK lukt dat veel minder.

Vandaag wel een paar lekkere potjes gehad, keihard met de medic gedomineerd. Op Breakthrough is er geen enkele map waar de medic niet kan werken. Met de Suomi/MP40 voor Duitsers en Thompson/Sten voor Britten heb je geen excuus meer waarom je de kills niet krijgt :+

[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 11-12-2018 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Hmmm na de patch werkt zooi bouwen ook lekker... not :X

Blijft je toch verbazen dat na meer dan 10 jaar het nog steeds niet lukt om die aspecten goed te krijgen.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00
Inderdaad de patch van vandaag heeft weer een hele lijst nieuwe bugs geïntroduceerd. Bouwen werkt niet meer goed (kan supply stations niet afbouwen), ingame specialization werkt niet meer (unlocks zijn niet aan te klikken, hoe lang heeft het gewerkt, 5 dagen?), kistjes vallen door de grond etc etc. Ik mag helaas ook geen V1/JB2 meer gebruiken van Dice, zodra ik aim wordt mijn beeld voor de helft zwart en kan ik geen marker leggen. De netcode is echt helemaal om te huilen. TTK/TTD aanpassingen zal me echt een worst wezen. Slechter dan nu kan toch niet. Ik kan nu al geen enkel 1 op 1 CQB gevecht winnen als ik niet een M1907 draag. Ook niet tegen iemand met een hetzelfde wapen als ik. Ik begin eerder met schieten, en 5-6 hitmarkers verder lig ik in 1 a 2 tikjes dood. En die ander heeft dan nog 50% health. Kunstmatig ping verhogen helpt, maar ik krijg dan wel echt rubber banding dus dat speelt ook niet lekker.

Mijn K/D ben ik nu langzaam omhoog aan het krijgen door een andere speelstijl, ik moet het hebben van SLR/LMG en dan maar wat flanken enzo. Is wel een stuk saaier maar in dit spel veel effectiever voor mij. MMG lijkt me leuk maar is vooralsnog onspeelbaar. De bipod werkt voor geen meter. Alleen op het vlakke kun je die gebruiken. Maar dan heb je natuurlijk binnen een tel een sniper kogel in je hoofd.

Hoop dat Dice de game een beetje onder controle krijgt want de potentie is er zeker. Als ze dit toch eens zouden nailen he.. Wat een spel heb je dan. Maar helaas elke keuze die ze maken lijkt de verkeerde te zijn. Echt onbegrijpelijk sommige dingen. Het helpt ook niet echt dat ik al 2 dagen geen enkele game gewonnen heb, sta nu op een geweldige 41% win/loss. Een paar close call potjes, maar meestal weer ouderwets 200-300 tickets verschil. Jammer dat de teambalancer helemaal verdwenen is en dat je niet meer van team mag wisselen. Meestal heb je na een paar minuten wel door dat je gaat verliezen. Iedereen rent maar naar hetzelfde objective, 15+ snipers, spawn beacons aan de rand van de map, vrijwel geen medics, niemand verdedigt flags of neemt de moeite een gimme flag terug te veroveren...

1 pluspunt: bomber nerf is goed te merken. Mooi al die huilies in de chat d:)b

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 12:09

ZenTex

Doet maar wat.

Ik ben zojuist ook aan BFV begonnen. Na de eerste 2 BF's (+2142 en BC2) was ik het genre wel zat (totaal iets van 3 uurtjes in BF3 gestoken en vond het niks.)
BFV moest ik wel proberen want WW2 waar ik een groot "fan"van ben.

Nu was ik in het verleden een prima FPS speler al was het niet mijn voorkeurs genre.
MoHAA stond ik steevaast bovenaan in de potjes.
BF BC2 deed ik ook prima mee.

Maar nu is het huilen met de pet op. Negatieve K/D en bijna altijd in de onderste helft van het scorebord.
Ik heb ook gemerkt dat het nu echt bizar snel gaat, het lijkt meer op CoD1, zo chaotisch, kills zijn in een halve seconde gemaakt en ik merk doorgaans weinig van echt tactisch gameplay.

Nu heb ik nog maar een paar potjes opzitten, map en wapenkennis zit er nog niet in en missschien speelt de leeftijd ook nog wel me, maar ik zal toch heel hard m'n best moeten gaan doen om een beetje mee te kunnen komen.
Maar als ik ergens een hoekje omga staat er steevast iemand op me te wachten en ben ik dinnen de halve seconde dood, als ik voorzichtig ben en even om me heen kijn krijg ik een sniper kogel door m'n hoofd.

Het zal de leeftijd wel zijn ja. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 08:22

-tom-562

Oliesjeik

RubenDJ schreef op woensdag 12 december 2018 @ 00:53:
Inderdaad de patch van vandaag heeft weer een hele lijst nieuwe bugs geïntroduceerd. Bouwen werkt niet meer goed (kan supply stations niet afbouwen), ingame specialization werkt niet meer (unlocks zijn niet aan te klikken, hoe lang heeft het gewerkt, 5 dagen?), kistjes vallen door de grond etc etc. Ik mag helaas ook geen V1/JB2 meer gebruiken van Dice, zodra ik aim wordt mijn beeld voor de helft zwart en kan ik geen marker leggen. De netcode is echt helemaal om te huilen. TTK/TTD aanpassingen zal me echt een worst wezen. Slechter dan nu kan toch niet. Ik kan nu al geen enkel 1 op 1 CQB gevecht winnen als ik niet een M1907 draag. Ook niet tegen iemand met een hetzelfde wapen als ik. Ik begin eerder met schieten, en 5-6 hitmarkers verder lig ik in 1 a 2 tikjes dood. En die ander heeft dan nog 50% health. Kunstmatig ping verhogen helpt, maar ik krijg dan wel echt rubber banding dus dat speelt ook niet lekker.

Mijn K/D ben ik nu langzaam omhoog aan het krijgen door een andere speelstijl, ik moet het hebben van SLR/LMG en dan maar wat flanken enzo. Is wel een stuk saaier maar in dit spel veel effectiever voor mij. MMG lijkt me leuk maar is vooralsnog onspeelbaar. De bipod werkt voor geen meter. Alleen op het vlakke kun je die gebruiken. Maar dan heb je natuurlijk binnen een tel een sniper kogel in je hoofd.

Hoop dat Dice de game een beetje onder controle krijgt want de potentie is er zeker. Als ze dit toch eens zouden nailen he.. Wat een spel heb je dan. Maar helaas elke keuze die ze maken lijkt de verkeerde te zijn. Echt onbegrijpelijk sommige dingen. Het helpt ook niet echt dat ik al 2 dagen geen enkele game gewonnen heb, sta nu op een geweldige 41% win/loss. Een paar close call potjes, maar meestal weer ouderwets 200-300 tickets verschil. Jammer dat de teambalancer helemaal verdwenen is en dat je niet meer van team mag wisselen. Meestal heb je na een paar minuten wel door dat je gaat verliezen. Iedereen rent maar naar hetzelfde objective, 15+ snipers, spawn beacons aan de rand van de map, vrijwel geen medics, niemand verdedigt flags of neemt de moeite een gimme flag terug te veroveren...

1 pluspunt: bomber nerf is goed te merken. Mooi al die huilies in de chat d:)b
Deze 2 bugs zaten er al in. Vooral die kistjes door de grond (op bruggen e.d.) is super irritant

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-09 17:21
Tsurany schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:48:
DICE mist visie en heeft geen flauw idee wat ze met de gameplay moeten. Echt te triest voor woorden. Game is op dit moment prima qua TTK, het is puur de TTD die niet ideaal is door of een te lage tickrate of een te trage verwerking op de server. Maar ik heb liever de huidige situatie dan een hogere TTK. Nu kan skill echt doorslaggevend zijn, met een hogere TTK lukt dat veel minder.
als ze de TTK hoger gemaakt hebben dan wordt de skill gap alleen maar groter, niet kleiner. Als je beter bent in recoil control en het maken van headshots heb je gewoon veel meer voordeel van een hogere TTK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tukkEEEr
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2023
Zou ik eens een keer mee kunnen spelen met jullie?

Soms ben ik decent en soms vraag ik mij af wat ik in godsnaam aan het doen ben.

Origin ID: tukkEEEr

Voeg me gerust toe!

31 jaar. Heb een werkende mic en discord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 14:55

steel123

Cryman9

De voorgestelde TTK changes kun je hier vinden.

https://www.reddit.com/r/...ttk_change_list_12122018/

Heb ze nog niet supergoed doorgelezen, maar ik baal er wel van. Volgens mij zit hier helemaal niemand op te wachten, zoals ook bleek in alle negatieve feedback die DICE kreeg toen ze 2 weken geleden voorstelde om de TTK aan te passen.

Het TTD issue, dus in 1 tick doodgaan, moet zeker aangepast worden. Maar schijnbaar weten ze helemaal niet waar dit vandaag komt of ze hebben niet de mogelijkheid dit op te lossen met het bijbehorende budget. De TTK aanpassen lijkt dan de goedkopere workaround, maar pakt natuurlijk totaal niet het echte probleem aan.
Hier stoor ik me wel echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-09 08:50
Waren de SMG's pas nog een beetje buffed, worden ze nu ook weer generfd... En ik was net zo lekker bezig met de suomi en mp40.
Jammer van deze patch, de gunplay voelde eigenlijk heel goed zo. Heb wel moeite met de MMG's, het lijkt alsof die niet zo veel schade toebrengen, maar dat kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Hier gaat het om:
Although not extremely vocal within our deeply engaged community, we see from our game data that the wider player base is dying too fast leading to faster churn - meaning players may be getting frustrated with dying too fast that they choose not to log back in and learn how to become more proficient at Battlefield V. Changing TTK values in addition to improving TTD elements will help these particular instances and hopefully result in better gameplay experiences for players of all skill levels.
Het ziet er helaas vooralsnog gewoon niet goed uit voor deze game. Wat een fuck up.

Wat zou het toch fijn zijn als een andere developer een kloon zou maken die werkt volgens het principe: "eerst een hele goede gefocusede uitgebalanceerde game maken dan volgen de grote winsten vanzelf" ipv "we hebben een 'vehicle/franchise' hoe kunnen we daar zoveel mogelijk winst uit persen".

'Blijft tegen beter weten in hopen"

[ Voor 20% gewijzigd door Help!!!! op 12-12-2018 10:32 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 08:06

Shabbaman

Got love?

RubenDJ schreef op woensdag 12 december 2018 @ 00:53:
Bouwen werkt niet meer goed (kan supply stations niet afbouwen)
Erger nog, ik kan geen sneeuwpop meer maken :'(

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
lordprimoz schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:32:
[...]
als ze de TTK hoger gemaakt hebben dan wordt de skill gap alleen maar groter, niet kleiner. Als je beter bent in recoil control en het maken van headshots heb je gewoon veel meer voordeel van een hogere TTK.
In 1-op-1 gevechten wellicht, maar tegen 2 of meer vijanden heb je dan simpelweg minder (geen) tijd of de kogels niet om ze neer te lggen, ook al verras je ze van achter. Helemaal op afstand geef je mensen dan alle tijd en kans van de wereld om even rustig te bukken en te healen. In de tussentijd komen er dan weer mensen op je gunsound af....

Hele, hele slechte ontwikkeling dit. Tenzij ze de headshot multiplier fiks omhoog gooien, maar dat zal wel niet. Als er iets saaie gunplay oplevert, zijn het wel bullet sponges die constant geheald kunnen worden. Krijgen we weer die BF1 onzin dat uitsluitend de afstand en aantallen bepalen wie een vuurgevecht wint. :(
Help!!!! schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:21:
Hier gaat het om:
Het ziet er helaas vooralsnog gewoon niet goed uit voor deze game. Wat een fuck up.

Wat zou het toch fijn zijn als een andere developer een kloon zou maken die werkt volgens het principe: "eerst een hele goede uitgebalanceerde game maken dan volgen de grote winsten vanzelf" ipv "we hebben een 'vehicle/franchise' hoe kunnen we daar zoveel mogelijk winst uit persen".

'Blijft tegen beter weten in hopen"
Het was ook te mooi om waar te zijn natuurlijk, het ging ook té soepel na launch. Toch zijn er elke avond nog meer dan 20 man uit mn friendslist aan het spelen, dat is sinds bf3 niet meer het geval geweest. Ik zal die mensen die vinden dat ze te snel dood gaan en daarom direct quitten/stoppen met de game niet missen, helaas zal EA daar wel anders over denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Laatst online: 26-09 01:23
tukkEEEr schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:01:
Zou ik eens een keer mee kunnen spelen met jullie?

Soms ben ik decent en soms vraag ik mij af wat ik in godsnaam aan het doen ben.

Origin ID: tukkEEEr

Voeg me gerust toe!

31 jaar. Heb een werkende mic en discord.
Je kan altijd de got discord joinen :)

https://discord.gg/bCQKUP6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

steel123 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:10:
De voorgestelde TTK changes kun je hier vinden.

https://www.reddit.com/r/...ttk_change_list_12122018/

Heb ze nog niet supergoed doorgelezen, maar ik baal er wel van. Volgens mij zit hier helemaal niemand op te wachten, zoals ook bleek in alle negatieve feedback die DICE kreeg toen ze 2 weken geleden voorstelde om de TTK aan te passen.

Het TTD issue, dus in 1 tick doodgaan, moet zeker aangepast worden. Maar schijnbaar weten ze helemaal niet waar dit vandaag komt of ze hebben niet de mogelijkheid dit op te lossen met het bijbehorende budget. De TTK aanpassen lijkt dan de goedkopere workaround, maar pakt natuurlijk totaal niet het echte probleem aan.
Hier stoor ik me wel echt aan.
Werkelijk niet te geloven dit. :X 8)7 |:( :N

Het is ook nog erger dan ik dacht. Een wapen zoals de STG-44 heeft nu een minimale damage van 17. Dat is dus een 6 hit kill ongeacht de afstand. Nou nu gaan we gewoon naar 7 hit kills vanaf 53m. Zo ver iets raken is echt niet moeilijk, en dan zit je dus op 14 damage. Dat is alleen nog niks want de SMG's worden echt keihard de grond in generfed. 6 hit kill bij 15m, 7 hit bij 32m, 8 hit bij 49m en 9 hit kill bij 70m. :')

Het enige dat je hiermee bereikt is snipers en explosieven buffen. Dat hebben we ook echt nodig. :F

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-12-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lordprimoz schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:32:
[...]

Dan kijk je puur naar 1vs1 gevechten. Echter als je in je eentje een heel squad verrast dan heeft een heel hoge TTK flink wat nadelen aangezien je vijanden dan veel meer tijd krijgen om te reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:26:
[...]

Werkelijk niet te geloven dit. :X 8)7 |:( :N

Het is ook nog erger dan ik dacht. Een wapen zoals de STG-44 heeft nu een minimale damage van 17. Dat is dus een 6 hit kill ongeacht de afstand. Nou nu gaan we gewoon naar 7 hit kills vanaf 53m. Zo ver iets raken is echt niet moeilijk, en dan zit je dus op 14 damage. Dat is alleen nog niks want de SMG's worden echt keihard de grond in generfed. 6 hit kill bij 15m, 7 hit bij 32m, 8 hit bij 49m en 9 hit kill bij 70m. :')

Het enige dat je hiermee bereikt is snipers en explosieven buffen. Dat hebben we ook echt nodig. :F
Het ENIGE wat in deze game prima was, was de TTK. Wat een ongelofelijke bagger is dit toch weer van DICE. Waarom wordt dit gedaan? Waarom? Omdat EA het wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Omdat de casual noobz Newbs klagen dat het je te snel dood gaat (TTD) en daarom de TTK aanpassing. Degene die jou doodschiet word er niet slechter door, jij hebt er alleen langer voor nodig om te counteren, dus de logica erachter snap ik niet.

Vroeger noemde men dit de netcode, nu is het TTK/TTD, en laat nu die doelgroep degenen zijn die het eerste de game verlaten, terwijl EA het helemaal naar hun wens aanpast. :? 8)7 |:(

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
StealthyPeanut schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:00:
[...]
Het ENIGE wat in deze game prima was, was de TTK. Wat een ongelofelijke bagger is dit toch weer van DICE. Waarom wordt dit gedaan? Waarom? Omdat EA het wil?
Ik denk dat ze in de data gewoon zien dat veel 'nieuwe' spelers en de prinsesjes afhaken omdat ze niet eenvoudig kills kunnen maken met minimaal risico. Attrition en health regeneration zullen wel de volgende twee aspecten zijn die worden teruggebracht, daarna de dorito's, nog wat mortars erbij en explosives rearmen met ammo pouches.....

Hoeven we alleen nog wat quick time events en niet te counteren melee charges erbij... Als ze nu de fans van t eerste uur weer wegjagen, is het einde oefening met de franchise.

Natuurlijk is het uiteindelijk wel weer terug te draaien, maar dit is paniekvoetbal van de bovenste plank wat een slecht gevoel geeft. De spelers die de uren maken zijn ook degenen die het verdienmodel op pijl moeten houden, die mensen die af en toe een verdwaalde zondagmiddag met de controller spelen, is niet de partij waar t geld vandaan gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00
SAiN ONeZ schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:13:
Omdat de casual noobz Newbs klagen dat het je te snel dood gaat (TTD) en daarom de TTK aanpassing. Degene die jou doodschiet word er niet slechter door, jij hebt er alleen langer voor nodig om te counteren, dus de logica erachter snap ik niet.

Vroeger noemde men dit de netcode, nu is het TTK/TTD, en laat nu die doelgroep degenen zijn die het eerste de game verlaten, terwijl EA het helemaal naar hun wens aanpast. :? 8)7 |:(
Nee, het probleem is dat de TTK en TTD theoretisch aan elkaar gelijk zou moeten zijn. Echter, vanwege redenen als latency verschillen, lag compensation enzovoorts is dit niet de praktijk. Het is totaal niet consistent, en dat maakt het frusterend: het duurt voor mij langer om iemand te killen met een Sten, maar ik ben door een Sten in 1x dood, dus dat wordt (terecht) als oneerlijk ervaren. Aangezien het optimaliseren van de netcode/latency vast een stuk complexer is (al hebben ze het in BF1 redelijk goed gekregen), gaan ze nu voor de easy fix om de meute te behouden en dat is simpel weg de TTK verhogen. Wat inderdaad een hele slechte zaak is.

Zoals BattleNonsense al in een van zijn video's aangeeft, zou een kill log een grote vooruitgang zijn omdat je dan ziet waardoor je precies dood bent gegaan (meerdere vijanden, headshots, wat voor type gun). Dat zou al een hoop frustratie wegnemen vermoed ik. Echter legt dat natuurlijk ook de netcode problemen/lag compensation bloot dus zal Dice dat nooit gaan implementeren helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door RubenDJ op 12-12-2018 12:52 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:21:
[...]

Ik denk dat ze in de data gewoon zien dat veel 'nieuwe' spelers en de prinsesjes afhaken omdat ze niet eenvoudig kills kunnen maken met minimaal risico. Attrition en health regeneration zullen wel de volgende twee aspecten zijn die worden teruggebracht, daarna de dorito's, nog wat mortars erbij en explosives rearmen met ammo pouches.....

Hoeven we alleen nog wat quick time events en niet te counteren melee charges erbij... Als ze nu de fans van t eerste uur weer wegjagen, is het einde oefening met de franchise.

Natuurlijk is het uiteindelijk wel weer terug te draaien, maar dit is paniekvoetbal van de bovenste plank wat een slecht gevoel geeft. De spelers die de uren maken zijn ook degenen die het verdienmodel op pijl moeten houden, die mensen die af en toe een verdwaalde zondagmiddag met de controller spelen, is niet de partij waar t geld vandaan gaat komen.
En met die laatste zin zit je n.m.m. compleet fout. Dat is júist de (heel grote) groep die EA het meeste geld oplevert. Niet die kleine groep van hardcore gamers van het eerste uur.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

StealthyPeanut schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:00:
[...]

Ik ben bang omdat EA hoopt dat mensen de game nog kopen als ze het totaal noobvriendelijk maken. :/
Dat of ze denken dat het meer zoals BFBC2 maken beter is. Nou was de lage hoge TTK een van de zeer weinige dingen die niet populair waren aan BFBC2. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:03:
[...]

Ik ben bang omdat EA hoopt dat mensen de game nog kopen als ze het totaal noobvriendelijk maken. :/
Dat of ze denken dat het meer zoals BFBC2 maken beter is. Nou was de lage TTK een van de zeer weinige dingen die niet populair waren aan BFBC2. :P
Laag of hoog?

Lage TTK lees ik als: weinig tijd voor nodig, dus snel een kill.

Hoge TTK lees ik als: veel tijd voor nodig, dus langzaam een kill.

Ik begrijp DICE ook gewoon niet, maar gelukkig zijn er nog wel de core conquest servers die ik gewoon kan spelen. Ik speel niks anders dan CQ. :*)

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-12-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

StealthyPeanut schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:38:
[...]

Laag of hoog?

Lage TTK lees ik als: weinig tijd voor nodig, dus snel een kill.

Hoge TTK lees ik als: veel tijd voor nodig, dus langzaam een kill.

Ik begrijp DICE ook gewoon niet, maar gelukkig zijn er nog wel de core conquest servers die ik gewoon kan spelen. Ik speel niks anders dan CQ. :*)
Het was een hoge TTK ja. O-)
Verder speel ik helaas veel liever Frontlines, Grand Operations of Airborne. Voor mij gaat de game dus volledig verpest worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Huh, omdat ik toevallig net voor BF V release een mail vond met een key die ik destijds voor BC2 had gekocht tegenkwam, en de key ook nu in Origin was te gebruiken, heb ik daar paar potjes in dat woestijnlevel zitten spelen, met dat schip in het midden, en het viel me juist op ze wel heel erg snel neer gingen, en ik ook meteen bovenin stond, dus daar zou de TTK juist laag moeten zijn toch.. ?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 08:06

Shabbaman

Got love?

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:33:
[...]
Als er iets saaie gunplay oplevert, zijn het wel bullet sponges die constant geheald kunnen worden. Krijgen we weer die BF1 onzin dat uitsluitend de afstand en aantallen bepalen wie een vuurgevecht wint. :(
Dat is inderdaad irritant, al had ik wel het idee dat het in BF1 na de TTK update beter was.
RubenDJ schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:48:
Zoals BattleNonsense al in een van zijn video's aangeeft, zou een kill log een grote vooruitgang zijn omdat je dan ziet waardoor je precies dood bent gegaan (meerdere vijanden, headshots, wat voor type gun). Dat zou al een hoop frustratie wegnemen vermoed ik.
Ik ben ook iemand die niet blij is dat hij de hele tijd dood is, maar je haalt hier wel een puntje aan dat me nogal stoort. Op zich vind ik het niet vervelend om met een of twee hits te sterven, maar het overkomt me vaak dat ik dan nog geen idee heb waardoor ik geraakt ben. Killcam helpt daar zeker bij. Nu vind ik het niet zo'n gemis, maar het overkomt me te vaak dat het me drie pogingen kost voordat ik die ene struik heb weten te vinden waar die campende wookiee zich verstopt heeft. Dat motiveert niet echt.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:18
Ik baal ook echt ontzettend van de TTK aanpassingen wat een onzin zeg.

Waarom opeens zo plots live,
Waarom niet eerst in de CTE zetten en na een shitload aan slechte reacties niet doorvoeren.

Oke er is nog een core conquest, wat we dan dus maar als een half brakke hardcore mode moeten zien, en de rest van het spel is meer softcore geworden. Bovendien vind ik persoonlijk conquest een van de mindere modes.

Juist een goede flank op breaktrough geeft echt een groot voordeel voor een korte TTK. Die toffe battlefield momenten zullen nu ook wel minder worden.

Ben benieuwd hoe het speelt vanavond. Maar ik vermoed dat ik wellicht snel de M30 drilling er bij pak.
Wat shotguns zijn als enige ongeveer niet aangepakt, wat indirect een sort buff betekend.

Jammer, want toe nu vond ik het echt een heel tof spel

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaggle
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-11-2023
Hoi Tweakers,

Ik heb zojuist BFV gekocht en heb het een tijdje gespeeld. Het valt me gelijk al op dat het spel een beetje matig loopt en ik max 60 frames haal. Volgens mij moet ik meer kunnen halen, ik heb geen idee of meer mensen hier last van hebben?

Mijn pc:

Intel Core 17-8700K
z370-a pro- A pro
rx580 8 gig
16 gig werkgeheugen

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 10:10
Ik heb net battlefield V aangeschaft voor de PC, maar ik kan niet verbinden met de EA servers, komt dit door maintenance of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovm
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 10:35

ovm

Ik krijg ook geen verbinding met de servers. Er is blijkbaar een storing. Zie deze site https://allestoringen.nl/storing/ea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Snaggle schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:43:
Hoi Tweakers,

Ik heb zojuist BFV gekocht en heb het een tijdje gespeeld. Het valt me gelijk al op dat het spel een beetje matig loopt en ik max 60 frames haal. Volgens mij moet ik meer kunnen halen, ik heb geen idee of meer mensen hier last van hebben?

Mijn pc:

Intel Core 17-8700K
z370-a pro- A pro
rx580 8 gig
16 gig werkgeheugen

Heb je V-sync aan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Spielerij - Problemen & Vragen

hier heb je een problemen topic, dit is vooral voor de (tegenvallende) ervaringen ;)

En de meneer erboven kan wrs zijn vsync beter uitschakelen.. :9 O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Voor de gtx 1080 oude drivers verwijderd en terug naar 416.94 wat +-15 fps meer geeft.

Alle figuurtjes naar 20 gespeeld en de kar98k in het goud. Met de mp40 tot mastery III gestopt omdat ik er niets meer mee raak. Op afstand moet je bijna een heel magazijn leegschieten en close leg je het af tegen de sten enz. en maaiend grof geweld van de springende spray gamers.

Enthousiast aan gewehr 43 begonnen krijg je bij de eerste unlock een soort van gouden tennisbal en bij de tweede keep/korrel. Zucht word je niet vrolijk van.

De medic vind ik het meest waardeloos. Roepen ze skills en map afhankelijk maar als je een team aan de flank wil assisteren word je gedegradeerd tot medic kitjes strooien en prikjes geven tegen de dood. _/-\o_
Stront vervelend want de aanwezige wapens doen weinig of niets op afstand.

Vind de wapens niet echt boeiend en worden er wat oudjes van bf1 ingeplakt.

Nog even met de vgo lol gehad maar dat gaat snel vervelen op je buik liggen te stuiteren door de bug. Na level 10 en wat goud er klaar mee.

TTK/TTD KD het maak me niet zoveel uit. Deze game zal ik niet al te lang spelen want vanaf het begin waardeer ik dit als 1 van slechtste uit de hele serie. Nou ja op Hardline na :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaggle
Ja dat was hem, dankje. Knalt de fps even omhoog _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaggle
Snaggle schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:43:
Hoi Tweakers,

Mijn pc:

Intel Core 17-8700K
z370-a pro- A pro
rx580 8 gig
16 gig werkgeheugen

^Bedankt voor alle reacties, heeft het probleem van de lage FPS verholpen. Wat voor FPS kan ik halen met deze settings op medium/high settings denken jullie? Kan ik dat in m'n achterhoofd houden wanneer ik opties van Battlefield door ga spitten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Snaggle schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:00:
[...]

^Bedankt voor alle reacties, heeft het probleem van de lage FPS verholpen. Wat voor FPS kan ik halen met deze settings op medium/high settings denken jullie? Kan ik dat in m'n achterhoofd houden wanneer ik opties van Battlefield door ga spitten :9
gezien de ongeveer 1.000.000 opties is dat niet echt aan te geven. Zelf even kijken wat werkt en wat de meeste impact heeft wat lager zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
  • Laatst online: 26-09 09:30
gisteravond heel wat potjes zitten doen, had nog niet naar de patch list zitten kijken en tijdens de potjes ook niets gemerkt qua aanpassingen van de TTK.
Enige wat ik wel raar vond was dat ik niet iemand kon knifen die bezig was met reviven van een andere, stond achter de reviver en heb meerdere keren mijn knife gebruikt maar kreeg geen hit marker en de reviver kon daarna rustig om draaien en mij neerschieten :? . Dus of de reviver was aan het cheaten (had wel deaths dus lijkt me wat sterk) of het was een bug.

meer mensen dit mee gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Ik vraag me af in welke game made je het langste in een grote objective area kunt verblijven, ik vraag me dit af omdat het me maar niet lukt om een bepaalde assignment te halen?

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Snaggle schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:00:
[...]

Ik heb deze gekeken en heb erna altijd steady een hoge FPS;

YouTube: Best Performance Settings Guide Battlefield 5

Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:18
XLord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:12:
gisteravond heel wat potjes zitten doen, had nog niet naar de patch list zitten kijken en tijdens de potjes ook niets gemerkt qua aanpassingen van de TTK.
Dat kan ik me goed voorstellen gezien toen de update nog niet live was.
Enige wat ik wel raar vond was dat ik niet iemand kon knifen die bezig was met reviven van een andere, stond achter de reviver en heb meerdere keren mijn knife gebruikt maar kreeg geen hit marker en de reviver kon daarna rustig om draaien en mij neerschieten :? . Dus of de reviver was aan het cheaten (had wel deaths dus lijkt me wat sterk) of het was een bug.

meer mensen dit mee gemaakt?
knife animaties zijn wel vaker bugged, sinds BF 1 eigenlijk al. De animaties zijn merendeels hetzelfde net als de bug's
Gekke Jantje schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:16:
Ik vraag me af in welke game made je het langste in een grote objective area kunt verblijven, ik vraag me dit af omdat het me maar niet lukt om een bepaalde assignment te halen?
Breaktrough als defender

[ Voor 15% gewijzigd door BobbLeeSwaggr op 12-12-2018 15:41 ]

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Breakthrough is het eenvoudigst aangezien in veel mappen de objective area vrij groot is en veel gevechten binnen die area plaatsvinden. Zowel defending als attacking haal ik daar vrij eenvoudig de missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
gokje, kills binnen objective gebied maken? Ik zou zeggen aerodrome of flags bij de traintracks bij rotterdam werken wel goed bij bv breakthrough. Maar eigenlijk elke flag in breakthrough is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Tsurany schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:26:
[...]

Breakthrough is het eenvoudigst aangezien in veel mappen de objective area vrij groot is en veel gevechten binnen die area plaatsvinden. Zowel defending als attacking haal ik daar vrij eenvoudig de missies.
Het lukt me maar niet om die 10 kills in een ronde te maken met de Sten zonder dood te gaan.. Die andere trackt niet bij mij momenteel 4 kills in een leven.

Edit
En het moet dan ook nog eens met hipfire gebeuren zie ik nu net.

[ Voor 7% gewijzigd door Gekke Jantje op 12-12-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekke Jantje schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:51:
[...]
Het lukt me maar niet om die 10 kills in een ronde te maken met de Sten zonder dood te gaan..
Vraag je (squad)maten om te helpen en speel een beetje defensive/campy op een map waar jou sten hipfire een beetje werkt. Full medic support kan een flink verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinky9
  • Laatst online: 26-07-2021
Maar een bug report gedaan bij EA. Stront en stront ziek wordt ik van die prone-bump&slide bug! Wanneer dit niet gefixt wordt, kap ik ermee! Je gaat liggen met je MMG en je kunt niet richten via je iron sight of scope, omdat je glijdt of bumpt. Hierdoor kun je in het beste geval alleen maar hip fire geven! Het plezier is mij zo langzamerhand wel vergaan. :(
Product:
Battlefield V

Platform:
PC

Please specify your platform model. PC

AMD or Nvidia Model Number
AMD RX580\

Enter RAM memory size in GB
16

Which part of the game is the issue happening in?
Multiplayer

Which part of the mode?
Breakthrough

Please select your region
Europe

On which server did this happen?
ALL

When did this happen? (dd.mm.yy hh:mm)
Multiple times during every round and on every map I have played so far!!!

Summarize your bug
It happens when playing support with MMG - my favorite class. When you go prone, you lay on the ground and immediately start to slide or bump. You can not fire using the iron sight or scope of your MMG! You are stuck or bump into hip fire mode or you cannot fire at all! This seem to happen for about 85% of the time on surfaces that are rockyand/or not 100% flat and happens multiple times during every round I have played so far. It has had me killed so many times every round I have played so far, that I want to quit this game because it is game braking frustrating!

How often does the bug occur?
Often (50% - 99%)

Steps: How can we find the bug ourselves?
As support class, go prone with a MMG on for example Hamada in rocky terrain. It happens in every game mode.

What happens when the bug occurs?
I get killed most of the time, because I cannot shoot back or only in hip fire mode, which is unbelievable inaccurate!

What should be happening instead?
When I go prone with a MMG I should lay still on the terrain, not bumping around or sliding and I should be immediately able to aim using my iron sight or scope.
Graag support!

https://answers.ea.com/t5...tlefield-v-bug-reports-en
Pagina: 1 ... 62 ... 92 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V