f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:34:
[...]
Zo, wat een lekker zuur bericht. Moet iedere WW2 game dan het BoB thema maar omarmen?!? Ik ben blij dat ik niet weer een herhaling van zetten krijg van iets dat ik met mindere graphics al een paar jaar geleden heb gespeeld.
Dat kan voor jou persoonlijk zo zijn, maar als ik zie wat er in reviews gezegd wordt en wat het sentiment is dat heerst op fora en sites als Reddit dan hadden velen een andere verwachting.
En ik snap de zet om vrouwelijke karakters heel goed, men wil meer vrouwelijke gamers naar het genre trekken. En of je nu M of V als karakter speelt, maakt dat echt zoveel uit? Of is het niet mannelijk genoeg voor je als je een vrouwelijk karakter *moet* spelen? Verandering is blijkbaar lastig voor sommigen...
Ik snap de zet goed, maar ze hebben het compleet verkeerd aangepakt. Wat ze hebben gedaan is een trailer met een vrouw in een raar "uniform" met een prothese die allerlei rare actie sprongen maakt, dat viel erg slecht. En de discussie die volgde werd compleet verkeerd aangevlogen waar ze zelfs die-hard fans aanvielen en beledigden.
Wat hadden ze dan kunnen doen? Een trailer met een squad soldaten waarbij aan het eind ze hun helm afnemen en je ziet dat er vrouwen tussen zitten. En dan leg je dat uit door op te merken dat je artistieke vrijheid neemt om vrouwen toe te voegen maar de vrouwelijkheid niet wilt laten overheersen.
Als je naar het huidige spel kijkt zie je dat de impact, op hoge gilletjes na, vrijwel onmerkbaar is. Maar dat staat in schril contrast met de eerste trailer en de hele discussie die toen opwaaide.
Als je het niets vind laat je de game toch lekker links liggen. Ik vermaak me intussen prima met nieuwe WW2 maps en mooie graphics

Ik vind de game prima spelen maar ik merk tegelijkertijd dat ik geen echt WW2 gevoel heb. En dat gevoel heerst ook bij velen anderen, die zien hier simpelweg niet in wat ze verwacht hadden bij een WW2 spel. En dat schrikt ze zo sterk af dat ze de gameplay geen kans geven.
Ik weet zeker dat velen die het spel links laten liggen het met plezier zouden spelen maar ze worden gewoon niet overgehaald om het spel te kopen door de manier waarop EA en DICE met het spel zijn omgegaan. En uiteindelijk delven we daar allemaal het onderspit, tegenvallende verkopen betekent minder spelers, daardoor minder inkomsten door micro transacties en daardoor zal er minder nieuwe content komen.
Ik denk dat ik, van alle Tweakers hier, wel in de top zit qua speeluren. Dus ik vermaak me zeker met dit spel. Tegelijkertijd ben ik ook teleurgesteld in diverse aspecten. En die twee kunnen prima samen gaan.
[
Voor 4% gewijzigd door
Tsurany op 11-12-2018 15:46
]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N