Heb het gisteren in eens allemaal gekregen.AerosPhere schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:35:
[...]
Naar het schijnt zouden we de road-to-bfv rewards moeten krijgen op de officiele release datum (20 november)
Lol, ligt of aan de koptelefoon of luidsprekers.Blaze85 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 00:28:
Jezus, wat valt deze game tegen. Gelijk restitutie gevraagd.
Alle guns klinken als klappertjespistolen. De gameplay is om te huilen. Het lijkt wel een Call of Duty zo slecht.
Zelf twee JBL studio monitors aangestuurd door een Presonus AudioBox iTwo. Geweldige beleving en als er een V2 inslaat zijn het echte dreunen. De guns klinken ook realistisch en zeker niet kil of dof.
In de avond modus de Sennheiser G4me zero en geniete. De geluiden zijn perfect opgenomen.
Verder draait de game soepel op ultra variërend 80-95 fps. Maar gebruik dit niet standaard.
Gebruik altijd de dezelfde instellingen als in bf1, bf4 enz.. Zit in bf5 op 144 frames begrenst.
High
High
low
High
High
Ultra
med
med
low
off.
- Intel core i7 8700K
-Nvidia GTX 1080
-Asrock Z370 Extreme4 moederbord
-Seasonic focus plus 550w
-Samsung Evo 960 250GB ssd
-Seagate HDD 2TB bulk schijf
-Corsair DDR4 Vengeance 2x 8GB
-NZXT Kraken X62 AM
-NZXT S340 Elite ATX Zwart, Window
-Windows 10 pro 64
Dat compenseert mijn belabberde speelstijl en geef toch nog het nodige spelplezier. Ach met mijn 68 jaar gaat het vooral om mijn oog/hand controle een beetje op peil te houden.
RoaDHouse schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 00:47:
[...]
Misschien moet je wat meer geld in je luidsprekers investeren
Electromonkey schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 01:06:
[...]
Haha nou inderdaad, je kunt veel over de game zeggen maar niet over het geluid wat mij betreft. De geluiden van de jagers (spitfire,messerschmid) zijn echt zalig bijvoorbeeld.
Ik heb een Creative Sound BlasterX AE-5 met Crystalizer aanstaan (alle andere exotische instellingen uit). Ik heb een Kingston HyperX Cloud headset. Veel helderder dan mijn configuratie kun je geluid niet krijgen. Ik heb de geluidsinstellingen precies hetzelfde staan als BF1.StealthyPeanut schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 07:04:
[...]
Of je instellingen staan verkeerd, gebruikt een goedkope headset van Alixpress, of je hebt een Trust speakerset van €7,50..
Er is op shootergebied weinig te vinden met betere geluidseffecten.
Ik heb het niet over de Spitfires of whatever, maar over de gun-geluiden.
-tom-562 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 09:21:
Moet eerlijk zeggen dat ik het geluid van de geweren ook tegen vind vallen hoor. De sten gun van de medic b.v. klinkt echt zwak.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 10:36:
[...]
Idem, ben soms wel gecharmeerd van de geluiden maar soms ook helemaal niet, ze hebben het een bepaald rauw sausje willen geven wat de indruk kan wekken van kaal en kil geluid wat ook mij soms niet kan bekoren.
Precies-tom-562 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:28:
[...]
Ja, dingen als tanks enzo klinken goed, maar heel veel wapens klinken echt gedempt en redelijk 'kil'. Ik bedoel, als je met een MG34 of MG42 gaat schieten, dat moet gewoon klinken alsof de hel op aarde losbreekt.
De guns klinken fenomenaal in BF1. In BFV is het uitermate teleurstellend.
[ Voor 4% gewijzigd door Blaze85 op 17-11-2018 13:31 ]
op welke resolutie speel je? zit al 2 dagen te twijfelen over een upgrade van mijn cpu (6600K) in de hoop dat ik maximale uit mijn gtx1080 haal. wel 3440x1440 hier. ideale zou natuurlijk een 8700k icm rtx2080 zijn voor mijn resolutie, doel is 120fps constantTecTo schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:09:
[...]
Lol, ligt of aan de koptelefoon of luidsprekers.
Zelf twee JBL studio monitors aangestuurd door een Presonus AudioBox iTwo. Geweldige beleving en als er een V2 inslaat zijn het echte dreunen. De guns klinken ook realistisch en zeker niet kil of dof.
In de avond modus de Sennheiser G4me zero en geniete. De geluiden zijn perfect opgenomen.
Verder draait de game soepel op ultra variërend 80-95 fps. Maar gebruik dit niet standaard.
Gebruik altijd de dezelfde instellingen als in bf1, bf4 enz.. Zit in bf5 op 144 frames begrenst.
High
High
low
High
High
Ultra
med
med
low
off.
- Intel core i7 8700K
-Nvidia GTX 1080
-Asrock Z370 Extreme4 moederbord
-Seasonic focus plus 550w
-Samsung Evo 960 250GB ssd
-Seagate HDD 2TB bulk schijf
-Corsair DDR4 Vengeance 2x 8GB
-NZXT Kraken X62 AM
-NZXT S340 Elite ATX Zwart, Window
-Windows 10 pro 64
Dat compenseert mijn belabberde speelstijl en geef toch nog het nodige spelplezier. Ach met mijn 68 jaar gaat het vooral om mijn oog/hand controle een beetje op peil te houden.
[ Voor 3% gewijzigd door lapino op 17-11-2018 13:35 ]
Een 6600K en een GTX 1080 lijken me redelijk aan elkaar gewaagd. Dat klinkt als geldverspilling.lapino schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:32:
[...]
op welke resolutie speel je? zit al 2 dagen te twijfelen over een upgrade van mijn cpu (6600K) in de hoop dat ik maximale uit mijn gtx1080 haal. wel 3440x1440 hier. ideale zou natuurlijk een 8700k icm rtx2080 zijn voor mijn resolutie, doel is 120fps constant
Toen ik overstapte van een 3770K naar een 8086K scheelde het misschien 5 frames op een GTX 1070
[ Voor 9% gewijzigd door Blaze85 op 17-11-2018 13:36 ]
Die bomber is behoorlijk OP als je niet actief iemand continu achter je hebt..
Als er een spitfire achter je zit, even naar de rear-gunner positie veranderen en neermaaien.
In onderstaande score zelf 2 spitfires na elkaar zo neer gekregen en had nog steeds 20% leven ofzo..
eerste volledige game met die 4 specializations, moest er nog wat gewoon aan komen en al zo gemakkelijk.. (1 van de 2 deaths was zelf een redeploy om in een vliegtuig te springen
)
Als er een spitfire achter je zit, even naar de rear-gunner positie veranderen en neermaaien.
In onderstaande score zelf 2 spitfires na elkaar zo neer gekregen en had nog steeds 20% leven ofzo..
eerste volledige game met die 4 specializations, moest er nog wat gewoon aan komen en al zo gemakkelijk.. (1 van de 2 deaths was zelf een redeploy om in een vliegtuig te springen

[ Voor 20% gewijzigd door SmokingCrop op 17-11-2018 13:47 ]
Het wegslepen van een persoon die gewond is nog iets dat op de agenda staat? Of hebben ze dat idee laten vallen?
Werken ze nog aan. Komt nog wel. Ook wegduiken in turret zit er aan te komen. Mag ook wel want is nu echt waardeloos. Hou het geen 3 seconden vol achter die machine gun.RoyK schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:51:
Het wegslepen van een persoon die gewond is nog iets dat op de agenda staat? Of hebben ze dat idee laten vallen?
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Mja is twijfel voor iets hé. Ik kan zeker niet alles op ultra zetten op die resolutie, dan droppen mijn fps naar 50fps. Zit nu met een mix van high en medium, en dan zit ik ergens rond 70fps à 100fps afhankelijk van map, met cpu gebruik rond 90% (schommelt wel).Blaze85 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:35:
[...]
Een 6600K en een GTX 1080 lijken me redelijk aan elkaar gewaagd. Dat klinkt als geldverspilling.
Toen ik overstapte van een 3770K naar een 8086K scheelde het misschien 5 frames op een GTX 1070
De 6600K wordt door Dice zelf als "minimum" aangehaald. Vraag me dan ook meer af of mijn GTX1080/6600K combo eigenlijk wel zwaar genoeg is voor ultrawide gaming (3440x1440). Daarom overweeg ik eerst te switchen naar 8700K (kost me +- 500 euro), en dan eens te gaan zien voor een RTX2080. Dat zou me dan toch +100fps moeten kunnen geven op die resolutie niet?
Battlefield maakt aardig gebruik van multicores, dus misschien is een 9700K een betere optie?lapino schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:17:
[...]
Mja is twijfel voor iets hé. Ik kan zeker niet alles op ultra zetten op die resolutie, dan droppen mijn fps naar 50fps. Zit nu met een mix van high en medium, en dan zit ik ergens rond 70fps à 100fps afhankelijk van map, met cpu gebruik rond 90% (schommelt wel).
De 6600K wordt door Dice zelf als "minimum" aangehaald. Vraag me dan ook meer af of mijn GTX1080/6600K combo eigenlijk wel zwaar genoeg is voor ultrawide gaming (3440x1440). Daarom overweeg ik eerst te switchen naar 8700K (kost me +- 500 euro), en dan eens te gaan zien voor een RTX2080. Dat zou me dan toch +100fps moeten kunnen geven op die resolutie niet?
Maar het is een moeilijke keuze in jouw geval, want ik denk dat je zowel GPU als CPU moet upgraden voor een echt merkbaar verschil.
Uhm, een 8700k is een 6core 12thr cpu, zelfs de i5 8x00 heeft 6 cores, echter geen HT, die 6600K kietelen naar 4,6ghz doet ook al wonderen, en hoge ramspeeds geeft verbeteringen in de min fps waarden
[ Voor 40% gewijzigd door SAiN ONeZ op 17-11-2018 15:55 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Klopt, ik vind het zelf ook niet super. Veel geluiden en effecten klinken sterk maar de wapens klinken wat zwakjes en zeker de SMG's klinken alsof het airsoft wapens zijn. Ook de tanks klinken erg zwak, zo'n zware motor en zoveel kilo staal in beweging hoort veel meer herrie te maken.Blaze85 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:30:
Precies
De guns klinken fenomenaal in BF1. In BFV is het uitermate teleurstellend.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
tja, wordt kiezen. doorgaan met de 6600k en een rtx2080 kopen of een nieuwe cpu en verder doen met de gtx1080. heb gevoel dat een rtx2080 me meer gaat opleveren door de hogere resolutieSAiN ONeZ schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 15:54:
Uhm, een 8700k is een 6core 12thr cpu, zelfs de i5 8x00 heeft 6 cores, echter geen HT, die 6600K kietelen naar 4,6ghz doet ook al wonderen, en hoge ramspeeds geeft verbeteringen in de min fps waarden
Iemand enig idee heeft waarom ik soms heel langs een knop ingedrukt moet houden om dood te gaan? 'Normaal' duurt het zo'n 3 seconden, nu langer.
Irritante mechanic trouwens. Daarnaast; waarom heb ik tweemaal de M1911 in mijn pistol-lijst?
Irritante mechanic trouwens. Daarnaast; waarom heb ik tweemaal de M1911 in mijn pistol-lijst?
Bug. Soms pakt hij hem niet lekker.TheProf82 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:20:
Iemand enig idee heeft waarom ik soms heel langs een knop ingedrukt moet houden om dood te gaan? 'Normaal' duurt het zo'n 3 seconden, nu langer.
Bug. Je unlocked hem met elke class opnieuw. Verdwijnt wel weer.Irritante mechanic trouwens. Daarnaast; waarom heb ik tweemaal de M1911 in mijn pistol-lijst?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Ben zelf naar van 1080 naar een 1080ti-11gig gegaan(was 'maar' 669,- en dacht probeer het gewoon ff snel met de optie op ruilen), misschien een onhandige keuze en had ik beter ook een 2080 moeten pakken, kan nog ruilen. Speel op 3440x1440 met een i7-4790(3.6hgz)/16 gig, loopt wel iets beter maar niet tevreden nog. Kakt vaak in en soms gaat het lekker en soms loopt onstabiel op medium zelfs nog, soms loopt dx 11 en dan 12 weer beter. Heb geen schone windows geïnstalleerd maar das volgens mij ook niet echt nodig.lapino schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:14:
[...]
tja, wordt kiezen. doorgaan met de 6600k en een rtx2080 kopen of een nieuwe cpu en verder doen met de gtx1080. heb gevoel dat een rtx2080 me meer gaat opleveren door de hogere resolutie
Is de 2080 wel een beter keuze dan de goedkopere 1080 ti?
Zit ook na te denken om de 1080ti terug te sturen en processor te vervangen naar 8700k.
Maar zit ook nog te denken om alles te laten wat het is en de 1080ti ook lekker terug te sturen want waar benne we mee bezig, spel moet nog flink geoptimaliseerd worden en het mag wel wat minder beta aanvoelen, ik weet het is pas maar het begin maar ben niet zo positief vooralsnog maar geef het een goed kans uiteraard.
Heb in BF1 zelfs vaker dat cpu op 100% zit. Zonet nog even geprobeerd, 3440x1440, alles op ultra en dan zit cpu constant op 100% en gpu spring soms naar 98%, soms naar 80%. Als ik grafische opties afzet, dan krijg ik een iets hogere fps maar nooit constant +100fps bijvoorbeeld maar cpu blijkt op 100%
In BF:V is dit blijkbaar nét iets beter, dan krijg ik als ik wat opties afzet de cpu op +- 80% tot 95%, en zit de gpu doorgaans aan eind de 90%.
Ik zou nochtans verwachten dat als ik opties afzet, de fps een stuk omhoog zou gaan maar blijkbaar is dit niet het geval wat me toch doet vermoeden dat mijn cpu de boel gewoon vertraagt. Zeer bizarre games deze. Trouwens in Destiny 2 bijv haal ik ook niet altijd 120fps continu, maar daar werkt overlay niet dus kan niet zien hoe zwaar cpu belast wordt.
In BF:V is dit blijkbaar nét iets beter, dan krijg ik als ik wat opties afzet de cpu op +- 80% tot 95%, en zit de gpu doorgaans aan eind de 90%.
Ik zou nochtans verwachten dat als ik opties afzet, de fps een stuk omhoog zou gaan maar blijkbaar is dit niet het geval wat me toch doet vermoeden dat mijn cpu de boel gewoon vertraagt. Zeer bizarre games deze. Trouwens in Destiny 2 bijv haal ik ook niet altijd 120fps continu, maar daar werkt overlay niet dus kan niet zien hoe zwaar cpu belast wordt.
Je moet je PC als een soort lopende band zien: De CPU staat vooraan de band frames te maken en de GPU kan pas iets renderen als de CPU met het frame klaar is.lapino schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:20:
Heb in BF1 zelfs vaker dat cpu op 100% zit. Zonet nog even geprobeerd, 3440x1440, alles op ultra en dan zit cpu constant op 100% en gpu spring soms naar 98%, soms naar 80%. Als ik grafische opties afzet, dan krijg ik een iets hogere fps maar nooit constant +100fps bijvoorbeeld maar cpu blijkt op 100%
Als je CPU niet sneller kan werken, dan gaat de GPU daar achter uit zijn neus staan vreten en dat is die GPU usage die omlaag gaat.
En als ik dan toch bezig ben, je geheugen en moederbord zijn de lopende band.
Ok maar als cpu op 100% zit, dan zou je toch verwachten dat de fps niet meer omhoog gaat als ik settings verlaag omdat die "lopende band" dan sowieso niet mee kan. En toch zie ik dat. Cpu op 100% en pakweg 70fps op ultra, en cpu op 100% en iets meer fps met lagere settings.
Lang niet alles hoeft door de CPU echter, dingen zoals textures worden in het GPU geheugen geladen en die hoeven niet door de CPU.lapino schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:35:
Ok maar als cpu op 100% zit, dan zou je toch verwachten dat de fps niet meer omhoog gaat als ik settings verlaag omdat die "lopende band" dan sowieso niet mee kan. En toch zie ik dat. Cpu op 100% en pakweg 70fps op ultra, en cpu op 100% en iets meer fps met lagere settings.
Ik kan heel specifiek in de details gaan, maar de GPU doet het meeste werk, die kleurt zegmaar het frame in met de settings die jij instelt.
De klachten over de audio snap ik niet zo goed, het geluid is volgens mij nooit zo duidelijk geweest. Je weet precies wat er om je heen gebeurt, met welke wapens er geschoten worden, waar voertuigen zijn etc.
Enige wat ik echt mis nog, is het gejank van een MG42 op 1200 rpm, maar verder echt niets te klagen vanuit gameplay perspectief.
Ook de kritiek op de smgs deel ik niet meer, ja het is zwakker maar het balanceert heel mooi de self heal optie van de medic. Zeker op devastation is de medic echt akelig effectief en je bent heel vaak niet alleen in vuurgevechten door de revive. De MP40 is favoriet hier, akelig accuraat.
Beste BF moment so far: een team wat op Arras blitzkrieg aan roleplayen was, zeker man of 12 zat constant rond de tank met MP40s en STGs van vlag naar vlag aan het walsen. Zit je achter een heuvel, komen er 6 man al schietend de heuvel over, als je het hebt over het WW2 gevoel, dat was echt briljant. Het was een enorme matpartij en ze hebben nog gewonnen ook, tot het einde blijven sturmen.
Enige wat ik echt mis nog, is het gejank van een MG42 op 1200 rpm, maar verder echt niets te klagen vanuit gameplay perspectief.
Ook de kritiek op de smgs deel ik niet meer, ja het is zwakker maar het balanceert heel mooi de self heal optie van de medic. Zeker op devastation is de medic echt akelig effectief en je bent heel vaak niet alleen in vuurgevechten door de revive. De MP40 is favoriet hier, akelig accuraat.
Beste BF moment so far: een team wat op Arras blitzkrieg aan roleplayen was, zeker man of 12 zat constant rond de tank met MP40s en STGs van vlag naar vlag aan het walsen. Zit je achter een heuvel, komen er 6 man al schietend de heuvel over, als je het hebt over het WW2 gevoel, dat was echt briljant. Het was een enorme matpartij en ze hebben nog gewonnen ook, tot het einde blijven sturmen.
Tot je meer dan een paar meter van de bron bent, dan klinkt alles zwak en gedempt. Een tank op afstand maakt amper geluid, een vuurgevecht 50 meter verderop klinkt als wat kinderen die spelen.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 22:57:
De klachten over de audio snap ik niet zo goed, het geluid is volgens mij nooit zo duidelijk geweest. Je weet precies wat er om je heen gebeurt, met welke wapens er geschoten worden, waar voertuigen zijn etc.
Individueel klinkt het wel leuk maar alles bij elkaar klopt het echt niet.
En toch zie je vrijwel iedereen support of sniper spelen. De medic werkt voor de meeste spelers gewoon niet, veel te zwak. Zowel de support als de assault hebben betere close combat wapens en dan is de self heal optie leuk maar dat eerste gevecht moet wel gewonnen worden. Merk dat ik zelf ook niet graag medic speel, het kost gewoon teveek moeite om er effectief mee te zijn. Ik pak dan liever de assault met de 1907 of de support met 12G of FG42.Ook de kritiek op de smgs deel ik niet meer, ja het is zwakker maar het balanceert heel mooi de self heal optie van de medic. Zeker op devastation is de medic echt akelig effectief en je bent heel vaak niet alleen in vuurgevechten door de revive. De MP40 is favoriet hier, akelig accuraat.
Ik heb serieuze problemen in dit spel, waar ik in BF1 echt op bepaalde momenten goed uit de kluiten kon met bepaalde wapens en bepaalde classes.
10-15 kill streaks waren geen uitzondering
In BF5 zit ik echt rock bottom, ik krijg als assault geen ruk klaar gespeeld, Sturmgewehr is all over the place. Ik heb het gevoel dat als je eventjes goed kunt mikken dat wapen de hemel is, en 2 seconden later probeer je iemand te leaden en het werkt niet meer.
Als Medic heb ik met de Stern/MP40 gewoon hetzelfde probleem, ik krijg de aim niet meer onder controle. Het is voor mij totaal niet meer consistent.
Enkel Recon lijkt momenteel consistent shots te hitten etc, maar op Infantry maps in Recon geen goed idee wegens die fast paced action.
Ik heb het gevoel dat Support momenteel een beetje overtuned is.
Settings zijn hetzelfde als in BF1: 400 DPI/17 Sens // 3440x1440p@100Hz en settings staan op high. Ik haal stabiel 100 fps.
10-15 kill streaks waren geen uitzondering
In BF5 zit ik echt rock bottom, ik krijg als assault geen ruk klaar gespeeld, Sturmgewehr is all over the place. Ik heb het gevoel dat als je eventjes goed kunt mikken dat wapen de hemel is, en 2 seconden later probeer je iemand te leaden en het werkt niet meer.
Als Medic heb ik met de Stern/MP40 gewoon hetzelfde probleem, ik krijg de aim niet meer onder controle. Het is voor mij totaal niet meer consistent.
Enkel Recon lijkt momenteel consistent shots te hitten etc, maar op Infantry maps in Recon geen goed idee wegens die fast paced action.
Ik heb het gevoel dat Support momenteel een beetje overtuned is.
Settings zijn hetzelfde als in BF1: 400 DPI/17 Sens // 3440x1440p@100Hz en settings staan op high. Ik haal stabiel 100 fps.
Zit ik net 1 filmpje te kijken waar een gast bombrun na bombrun over een brug afgooit en 74/4 staat na het rondje. Oftewel, bommen laten vallen, AA vuur tot zich nemen, wegvliegen, repareren, omdraaien, en begint weer van voor af aan. Ik krijg daar de BF1 kriebels alweer van.
Waarna ik filmpje 2 inrol en iemand met een shotgun kennelijk met een extra speciale kogel gewoon mensen op honderden meters oneshot sniped.
Kunnen shotguns niet gewoon shotguns blijven en heer en meester zijn in superclose range? Dit zijn van die keuzes die ik niet snap bij een game developer. Kies een rifle of kies een shotgun. Voordeel vs nadeel. Steen, papier, schaar.
Met mijn ene vinger zweef ik boven de buy knop want het ziet er allemaal vet uit. Mijn geweten zegt Nee, wachten!
Waarna ik filmpje 2 inrol en iemand met een shotgun kennelijk met een extra speciale kogel gewoon mensen op honderden meters oneshot sniped.

Kunnen shotguns niet gewoon shotguns blijven en heer en meester zijn in superclose range? Dit zijn van die keuzes die ik niet snap bij een game developer. Kies een rifle of kies een shotgun. Voordeel vs nadeel. Steen, papier, schaar.
Met mijn ene vinger zweef ik boven de buy knop want het ziet er allemaal vet uit. Mijn geweten zegt Nee, wachten!

Sorry, maar de Sten-gun en dat Suomi ding klinken echt als een airsoft geweerA.W.E.S.O.M.-0 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 22:57:

Vaak bu'j te bang!
Het zijn net proppenschieters, plof, plof plof. De kogels komen er erg traag uit maar kils maken gaat op zich goed. Ik heb de Sten op hip fire afgesteld en dat werkt voor mij een stuk beter.-tom-562 schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:45:
[...]
Sorry, maar de Sten-gun en dat Suomi ding klinken echt als een airsoft geweerGisteravond nog even een kort potje BF1 gespeeld als medic met de Selbstlader, zo'n hard/fel geluid qua geweer heb ik in BF:V nog niet gehoord
Ik dacht nu net maar even te gaan spelen want dit weekend heb ik weinig tijd gehad maar helaas is bij mij EA weer eens uit de lucht.
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Verwijderd
Mja dan moet je gewoon wachten. Er is nog wel het e.e.a. te polijsten aan de game dus daar doe je echt niet verkeerd aan als je liever eerst verbetering ziet.RoyK schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:16:
Ik vind bombers zelf ook te sterk. Je kan ze hard counteren met (upgraded!) fighters, maar ik merk dat ik flink oefening nodig heb om mn team van waarde te kunnen zijn met een fighter. Maar de practice mode zit nog niet in de game. Een stukje van de Under No Flag warstory heeft een vliegveld staan, misschien dat ik daar even wat kan oefenen met een stuka. (Er zitten zelfs kinderwieltjes onder).
Maar dan ook de rol van AA. Deze is gewoon best zwak. Een standaard 20mm flak weerhoudt helemaal niemand die met een vliegtuig iets van plan is. Er zit niet genoeg damage in, en de guns overheaten te snel. Ik tik een JU88/Blen voor 40-60 damage aan en ze vliegen weer weg, repareren, en komen later gewoon terug. Het werkt volgens mij alleen op aangeschoten vliegtuigen.
Ik kan ook niet echt zeggen dat ik meer merk van de Valentine AA en de duitse Flakvierling tank. Ik wil ze nog wel upgraden om te zien of het wat wordt, maar de betere scores lijk ik met dit soort voertuigen te halen als ik juist niet op vliegtuigen schiet maar er gewoon normale ondersteuning mee geef aan grondtroepen. Maar dan kan je net zo goed een normale tank pakken.
Maar het zal dan ook niet gek zijn dat bombers, vooral in een team waarin de spelers met fighters beter zijn, zo de vrije hand krijgen om fantastische matches te draaien met erg hoge K/D & scores. Wat mij betreft mag er dan echt wel een timer op de resupply van vliegtuigen, net zoals dat bij normale supply crates & stations ook al zo is.
Beste,......
Investeer in goede geluid weergevers voor je computers! Dan gaat er echt een wereld voor je open.
Zie mijn eerdere reactie
Voor betrekkelijk weinig heb je studio kwaliteit in huis. Niet alleen voor games maar ook spotify, Netflix en het bewerken van je film-geluid opnames.
Het onderstaande monstertje word door veel artiesten gebruikt. Budget vriendelijk en loep zuiver.
Alleen met goede weergevers kan je geluid op de juiste waarde beoordelen.
Er is niets mis met het geluid in bf5
Investeer in goede geluid weergevers voor je computers! Dan gaat er echt een wereld voor je open.
Zie mijn eerdere reactie
Voor betrekkelijk weinig heb je studio kwaliteit in huis. Niet alleen voor games maar ook spotify, Netflix en het bewerken van je film-geluid opnames.
Het onderstaande monstertje word door veel artiesten gebruikt. Budget vriendelijk en loep zuiver.
Alleen met goede weergevers kan je geluid op de juiste waarde beoordelen.

[ Voor 3% gewijzigd door TecTo op 18-11-2018 11:14 ]
Over smaak valt niet te twisten, ik bedoelde ook niet dat ik alle wapens mooi vind klinken, maar meer dat de herkenbaarheid en onderscheidendheid van de wapens goed zijn voor de gameplay. Overigens heb ik weinig te klagen over de geluidskwaliteit, het klinkt hier heerlijk op een beyerdynamic dt 770 koptelefoon en een asus geluidskaartje.De 3d audio werkt nagenoeg perfect imho.-tom-562 schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:45:
[...]
Sorry, maar de Sten-gun en dat Suomi ding klinken echt als een airsoft geweerGisteravond nog even een kort potje BF1 gespeeld als medic met de Selbstlader, zo'n hard/fel geluid qua geweer heb ik in BF:V nog niet gehoord
Origin offline? kan er niet in komen
De Sten klinkt in het echt ook niet "goed" hoor, is ook gedempter dan veel andere wapens:
YouTube: British STEN Gun
YouTube: Shotgun Slugs at 230 Yards
YouTube: British STEN Gun
Die slugs bestaan nu eenmaal en zitten in heel veel verschillende games.RoyK schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:16:
Waarna ik filmpje 2 inrol en iemand met een shotgun kennelijk met een extra speciale kogel gewoon mensen op honderden meters oneshot sniped.![]()
YouTube: Shotgun Slugs at 230 Yards
[ Voor 92% gewijzigd door SmokingCrop op 18-11-2018 12:22 ]
Ik heb de standaard editie gepreordered op cdkeys.com. Iemand enig idee wanneer ik deze kan preloaden? Dat was toch vandaag ergens?
Ik ook nietbeebie121 schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:02:
De 10u trial aan het doen, wat een verademing tov alle nade- en mortarspam in BF1. Dat de doritos zo goed als verdwenen zijn, maakt alles ook wat uitdagender.
Vooral medic gespeeld om er wat in te komen. De Sten vond ik niks, maar de Suomi is met de extra ammo-specializatie wel fijn met 50 in 1 magazijn
De opties qua gadgets voor de medic zijn wel wat gelimiteerd: werkelijk bijna niemand gebruikt de medic crates voorlopig en de AP mijn is nogal zwak: hoogste damage die ik al gezien heb is 70 ofzo. Maar bandages gooien en smoken is ook leuk, dus ik klaag niet
Vooral medic gespeeld om er wat in te komen. De Sten vond ik niks, maar de Suomi is met de extra ammo-specializatie wel fijn met 50 in 1 magazijn
De opties qua gadgets voor de medic zijn wel wat gelimiteerd: werkelijk bijna niemand gebruikt de medic crates voorlopig en de AP mijn is nogal zwak: hoogste damage die ik al gezien heb is 70 ofzo. Maar bandages gooien en smoken is ook leuk, dus ik klaag niet
Er is meer dan genoeg mis met het geluid. Als je echter alleen de Battlefield reeks gewend bent dan zal je dat niet opvallen. In Battlefield 1 had je ook al zeer stille tanks en klonken wapens op enige afstand al als klappertjes pistolen, dat is nog steeds zo.TecTo schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:09:
[Afbeelding]
Individueel klinken de geluiden goed maar de manier waarop ze samenkomen is ontzettend veel aan te merken. Volumes die niet kloppen tezamen met plotseling wegvallende geluiden.
En dat heeft werkelijk niks te maken met audioapparatuur.
Ik wou net zeggen, het gezeur over audio ligt echt niet aan gebrekkige kwaliteit van de audio apparatuur van de users hier.
Ik durf wel met zekerheid te zeggen dat er weinig users hier zijn die geen fatsoenlijke headset gebruiken.
Na Bad Company 2 werd het echt hard minder.
Ik durf wel met zekerheid te zeggen dat er weinig users hier zijn die geen fatsoenlijke headset gebruiken.
Na Bad Company 2 werd het echt hard minder.
Hier ook.beebie121 schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:02:
Vorige week hetzelfde probleem als ik het me nog goed herinner.
Binnenkort de 10 uur trial maar proberen of ik BF5 leuk vind en of mijn systeem het trekt.
BF2 was top, BF3 goed vermaakt en BF4 was meh meh, zeker na de drama launch. BF1 niet eens aangeraakt.
Edit: Je moet een soort abonnement afsluiten voor die trial?
BF2 was top, BF3 goed vermaakt en BF4 was meh meh, zeker na de drama launch. BF1 niet eens aangeraakt.
- ASRock Z170 Extreme4
- Asus GeForce GTX 970 Strix OC 4GB
- Intel Core i5 6600K
- Corsair Vengeance LPX Red 16GB DDR4-2133 CL13 kit
[ Voor 25% gewijzigd door Kepro op 18-11-2018 13:44 ]
Ja, maar dat abonnement is weer als trial te verkrijgen via bestaande users.Kepro schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:36:
Ik zie bij customization alleen maar visual upgrades van een wapen (cosmetics, neem ik aan) en sights. Hoe doe je dan bijvoorbeeld andere barrels/magazines?
Je hebt customization en specialization. Customization is puur visueel, specialization zijn upgrades voor het gedrag van het wapen. Dat kan je alleen niet aanpassen als je in een potje zit, enkel vanuit het hoofdmenu.TheProf82 schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:06:
Ik zie bij customization alleen maar visual upgrades van een wapen (cosmetics, neem ik aan) en sights. Hoe doe je dan bijvoorbeeld andere barrels/magazines?
YouTube: Battlefield V GPU Benchmark, 1080p, 1440p & 4K ResultsKepro schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:36:
Binnenkort de 10 uur trial maar proberen of ik BF5 leuk vind en of mijn systeem het trekt.
BF2 was top, BF3 goed vermaakt en BF4 was meh meh, zeker na de drama launch. BF1 niet eens aangeraakt.1920 x 1080
- ASRock Z170 Extreme4
- Asus GeForce GTX 970 Strix OC 4GB
- Intel Core i5 6600K
- Corsair Vengeance LPX Red 16GB DDR4-2133 CL13 kit
Ik had eerder vanmiddag een potje Frontlines waar we 20 minuten hebben gevochten om de eerste vlag. Wat een intens potje was dat zeg!
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Klopt. Vergeet niet dat de 6600K en 8700K van dezelfde processorgeneratie is (14nm).lapino schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:14:
[...]
tja, wordt kiezen. doorgaan met de 6600k en een rtx2080 kopen of een nieuwe cpu en verder doen met de gtx1080. heb gevoel dat een rtx2080 me meer gaat opleveren door de hogere resolutie
1080 vs 2080 is een hoop centjes voor weinig meer.
Ligt het nu aan mij of is de Deluxe Editie niet meer te koop?
Ik zie specialization ook liever aanpasbaar in een potje.Tsurany schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:10:
[...]
Je hebt customization en specialization. Customization is puur visueel, specialization zijn upgrades voor het gedrag van het wapen. Dat kan je alleen niet aanpassen als je in een potje zit, enkel vanuit het hoofdmenu.
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
je hebt geen 4k scherm denk ikCoennos schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:15:
1080 vs 2080 is een hoop centjes voor weinig meer.
sorry
[ Voor 95% gewijzigd door GlorixJim op 18-11-2018 21:44 ]
3440x1440 ultrawide. weet niet wat het is maar heb gevoel dat iets toch niet snel genoeg is. haal op ultra gemiddeld rond 60 a 80 fps, op,youtube zie ik overal meer dan 100fps maar dan wel met core i7 cpu’s
Ff bookmarken!
Morgen de boel aanslingeren op mn,
7600K met 2080ti en een 34"curved 3440*1440 scherm. Benieuwd naar mn frames op ultra!
Morgen de boel aanslingeren op mn,
7600K met 2080ti en een 34"curved 3440*1440 scherm. Benieuwd naar mn frames op ultra!
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Ik heb zojuist een key ontvangen via cdkeys.com
Preloaden van de standaardeditie kan vanaf nu lijkt het. Ben benieuwd!
Kan die key van CDkeys ook pas over twee weken worden geredeemed bij Origin? Aangezien Premier abbo dan afloopt. Met andere woorden is die key ook langer geldig? Kan dit zo snel niet vinden bij CDkeys of Origin.
Ik denk niet dat die keys verlopen, of in ieder geval niet snel. De codes liggen namelijk ook weken (maanden?) lang fysiek in sommige winkels.
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Het is een licentiecode voor software, daar zit in principe geen houdbaarheid op tenzij er expliciet staat dat het tijdsgebonden is. Je kan hem rustig over een jaar pas activeren.Alexknl schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:14:
Kan die key van CDkeys ook pas over twee weken worden geredeemed bij Origin? Aangezien Premier abbo dan afloopt. Met andere woorden is die key ook langer geldig? Kan dit zo snel niet vinden bij CDkeys of Origin.
Ik vraag me vooral af of je de extra's van de deluxe versie houd als je de normale versie activeert na het aflopen van het abonnement. Verdwijnen dan alle skin sets die je hebt "gekocht" weer?
Ik heb zojuist een e-mail gekregen dat de CD key beschikbaar is.Rohem schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:15:
Ik heb de standaard editie gepreordered op cdkeys.com. Iemand enig idee wanneer ik deze kan preloaden? Dat was toch vandaag ergens?
Steam/Discord: Flimovic
8700k rent rondjes om de 6600kBlaze85 schreef op zondag 18 november 2018 @ 15:16:
[...]
Klopt. Vergeet niet dat de 6600K en 8700K van dezelfde processorgeneratie is (14nm).
Mijn ervaring met de 6700k is dat deze tekort schiet voor bf5 als je meer dan 100 fps wilt behalen.
2k144 geeft het volgende beeld.
De singleplayer speel ik op max settings en deze draait dan tussen de 80 tot 120 fps op een gtx1080.
De multiplayer speel ik op lowest settings en deze draait dan tussen de 100 tot 144 "capped" waarbij de cpu het merendeel van de tijd op 100% staat te stampen en de gpu slechts tussen de 70 tot 80% zit.
Gezien bf1 al gek was op ht neem ik aan dat dat met bf5 niet anders is.
Aangezien prijsverschil minimaal is, welke zou beter presteren: de 8700K (6c/12th) of de 9700K (8c/8th) ?
425 vs 500 vind ik toch wel aanzienlijk, in games schijnen ze redelijk hetzelfde te presteren.lapino schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:24:
Aangezien prijsverschil minimaal is, welke zou beter presteren: de 8700K (6c/12th) of de 9700K (8c/8th) ?
Ikzelf zou naar de 8700k neigen maar aan de andere kant is de 9700k weer nieuwere generatie.
Oja en 9700k heeft soldeerde core dus mocht je nog een beetje willen overclocken is dat wel fijn hou er wel rekening mee dat je een behoorlijke koeling kwijt moet op deze modellen.
[ Voor 18% gewijzigd door TRAXION op 19-11-2018 11:42 ]
De 8700K vind ik nergens onder de € 460, en de 9700K zit op € 499 (bij megekko bijv zonder verzendkosten, scheelt ook weer € 10). Pff, lastig kiezen hoor. Een Ryzen 2700x ziet er ook dik ok uit, en goedkoper, en future proof maar is dan weer minder sterk in games al twijfel ik of verschil de moeite zal zijn doordat ik op zo'n hoge resolutie game.
Koeling is geen issue, heb een NZXT X62, alleen geen AM4 bracket dus dat is ook weer gedoe...
Koeling is geen issue, heb een NZXT X62, alleen geen AM4 bracket dus dat is ook weer gedoe...
[ Voor 12% gewijzigd door lapino op 19-11-2018 11:43 ]
Code CDKEY binnen! Vanavond preloaden en woensdagavond testen! Helaas morgenavond in het buitenland voor m'n werk
. Goed gepland.....
Ach; wie weet zijn er morgen vanwege de drukte wel wat strubbelingen, waardoor ik woensdag wel gewoon ongestoord kan spelen
.

Ach; wie weet zijn er morgen vanwege de drukte wel wat strubbelingen, waardoor ik woensdag wel gewoon ongestoord kan spelen
Is dit nog steeds de Discord waar iedereen zit?Tsurany schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:43:
[...]
Dan moet je deze Discord hebben: https://discord.gg/zfeG8Tr
Zo ja, is het handig om dit te verwerken in de TS of in de Topic Warning? @Geronimous
Verwijderd
Handig, verifiëren met mobiel werkt voor geen meter bij mij..StealthyPeanut schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:46:
Code CDKEY binnen! Vanavond preloaden en woensdagavond testen! Helaas morgenavond in het buitenland voor m'n werk![]()
. Goed gepland.....
Ach; wie weet zijn er morgen vanwege de drukte wel wat strubbelingen, waardoor ik woensdag wel gewoon ongestoord kan spelen.
Draai hier op een 8600K met een gtx1080. Op ultra rond de 80fps op 1080p. Omdat ik een 144hz scherm heb draai ik nu alles op medium en kom dan op 144+fps. Zou nog wat kunnen tweaken en een aantal dingen op high kunnen draaien, maar zoveel verschil in graphics zie ik niet.lapino schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:43:
De 8700K vind ik nergens onder de € 460, en de 9700K zit op € 499 (bij megekko bijv zonder verzendkosten, scheelt ook weer € 10). Pff, lastig kiezen hoor. Een Ryzen 2700x ziet er ook dik ok uit, en goedkoper, en future proof maar is dan weer minder sterk in games al twijfel ik of verschil de moeite zal zijn doordat ik op zo'n hoge resolutie game.
[ Voor 15% gewijzigd door ProfaNe op 19-11-2018 11:53 ]
Ja, daar zitten ook (weer) de BFV spelers...Flimovic schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:48:
[...]
Is dit nog steeds de Discord waar iedereen zit?
Zo ja, is het handig om dit te verwerken in de TS of in de Topic Warning? @Geronimous
https://discord.gg/zfeG8Tr
Ik zou niet zeggen dat iedereen daar zit maar wel die grote groep waar jij ooit ook deel van uit maakte @Flimovic
[ Voor 18% gewijzigd door NINjak op 19-11-2018 11:55 ]
Heb je een 1080 of een 1080ti?ProfaNe schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:50:
[...]
Draai hier op een 8600K met een gtx1080. Op ultra rond de 80fps op 1080p. Omdat ik een 144hz scherm heb draai ik nu alles op medium en kom dan op 144+fps. Zou nog wat kunnen tweaken en een aantal dingen op high kunnen draaien, maar zoveel verschil in graphics zie ik niet.
In zijn inventaris staat de EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB
Dan kom ik daar morgen en/of overmorgen wel even een kijkje nemenNINjak schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:52:
[...]
Ja, daar zitten ook (weer) de BFV spelers...
https://discord.gg/zfeG8Tr
Ik zou niet zeggen dat iedereen daar zit maar wel die grote groep waar jij ooit ook deel van uit maakte @Flimovic

Zin in
Die jaTRAXION schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:10:
[...]
In zijn inventaris staat de EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB
[ Voor 5% gewijzigd door ProfaNe op 19-11-2018 12:32 ]
6600K hier op 4.5GHz (hoger wil hij niet zonder voltage te verhogen) met GTX1070. Laatst een 144Hz scherm gekocht, geweldig.
Zit zo rond de 90FPS met alles behalve Mesh op High, die staat op Ultra. Ziet er geweldig uit en speelt dankzij het 144Hz scherm ook lekker soepel.
Zit zo rond de 90FPS met alles behalve Mesh op High, die staat op Ultra. Ziet er geweldig uit en speelt dankzij het 144Hz scherm ook lekker soepel.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik twijfel om hem nu al bij cdkeys.com te halen (wel een mooie prijs). Verwachten jullie dat hij op Black Friday voor nog minder de deur uit gaat?
Ik had hem ook idd, net geredeemed en vandaag eens even preloadenFlimovic schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:42:
[...]
Ik heb zojuist een e-mail gekregen dat de CD key beschikbaar is.
Kan me niet voorstellen. gloednieuw en aardig populair.Androxia schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:42:
Ik twijfel om hem nu al bij cdkeys.com te halen (wel een mooie prijs). Verwachten jullie dat hij op Black Friday voor nog minder de deur uit gaat?
Zo'n idee had ik al. Blijven toch echte Hollanders hè 
beebie121 schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:32:
[...]
Kan me niet voorstellen. gloednieuw en aardig populair.
Ter vergelijking, om naast de performance van @ProfaNe te houden:lapino schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:43:
Ik heb een 2700x (stock settings, voor nu..) en een gtx1080, en ik haal maximaal 70-75 fps met alles op ultra op 1440p.
Nog altijd ontevreden over framerate en algehele smoothness. Mijn framerate is vaak >60, maar het voelt niet vloeiend. Ik zal vanavond nog wel even gaan sleutelen, maar als ik even Black Ops 4 opstart voelt dat zoveel beter (80-120fps) dan BF5.
Specs: Ryzen 5 2600, 16GB ram 3000mhz, Geforce GTX 970 OC
Heb je future frame rendering uit staan? En DX12 of DX11 geprobeerd?TheProf82 schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:50:
Nog altijd ontevreden over framerate en algehele smoothness. Mijn framerate is vaak >60, maar het voelt niet vloeiend. Ik zal vanavond nog wel even gaan sleutelen, maar als ik even Black Ops 4 opstart voelt dat zoveel beter (80-120fps) dan BF5.
Misschien heb je hier wat aan:
YouTube: Battlefield 5 Ultimate Tryhard Guide ( Best Settings )
Alle settings worden hier duidelijk uitgelegd. Ik gebruik overigens precies dezelfde settings zoals te zien in de video.
FFO staat aan; uit geeft me veel lagere framerate. DX12 ook uit. Ik heb alle settings al 20x doorgewandeld, maar alles staat al op de instelling die de hoogste FPS geeft :-). FOV ook terug naar 55 en zelfs even gespeeld met 90% resolution scaler. Ik wil gewoon af van de stutters. Sowieso merk ik soms dat mijn FPS dipt van 75 naar 55, zonder echt aanwijsbare reden/actie. Gewoon als ik stil sta dus.ProfaNe schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:52:
[...]
Heb je future frame rendering uit staan? En DX12 of DX11 geprobeerd?
Alle settings worden hier duidelijk uitgelegd. Ik gebruik overigens precies dezelfde settings zoals te zien in de video.
AHA! Die settings zijn gesneden koek, elke BF weer exact hetzelfde. MAAR Jika's user.cfg geeft de truc om AA eindelijk uit te schakelen in combinatie met zijn settings, al gebruikt hij DX12, daar ben ik het nog niet mee eens maar verder de moeite waard om eens te proberen.ProfaNe schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:52:
[...]
Heb je future frame rendering uit staan? En DX12 of DX11 geprobeerd?
// Experimental purpose
// YOU HAVE TO PUT MOTION BLUR INGAME at 1% or more.
// At 0%, AA & blur will comeback.
// Enabling motion blur, will remove the blur & the TAA.
//
Is het geen tearing toevallig? Hoeveel hz is je beeldscherm?TheProf82 schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:50:
Kunnen jullie eens zien op hoeveel % gebruik jullie cpu, zeker voor wie iets beter heeft dan een 4 core?
Het is tearing en stuttering, 60 hz inderdaad. Maar het voelt echt zeer onplezierig als ik in de actie zit (SMG en rondrennen). In Black Ops 4 is dit probleem een stuk minder erg; ik vermoed (moet ik controleren) dat het wellicht ligt aan frametimes. Tearing is echt super-erg op dit moment.StealthyPeanut schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:31:
[...]
Is het geen tearing toevallig? Hoeveel hz is je beeldscherm?
Mijn Ryzen 2600 zit op ~60-70% load met een GTX 970 (100% load).lapino schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:18:
Kunnen jullie eens zien op hoeveel % gebruik jullie cpu, zeker voor wie iets beter heeft dan een 4 core?
[ Voor 23% gewijzigd door TheProf82 op 19-11-2018 15:20 ]
Ik denk dat ik dan wel weet wat er aan de hand is, je 970 GTX wordt 100% belast, nu heeft onze videokaart 3,5 GB snel geheugen en 500 mb trage bagger. Zodra die laatste 500 MB aangesproken wordt, hang je. Heb je videomemory restriction al eens aangezet?TheProf82 schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:19:
[...]
Het is tearing en stuttering, 60 hz inderdaad. Maar het voelt echt zeer onplezierig als ik in de actie zit (SMG en rondrennen). In Black Ops 4 is dit probleem een stuk minder erg; ik vermoed (moet ik controleren) dat het wellicht ligt aan frametimes. Tearing is echt super-erg op dit moment.
[...]
Mijn Ryzen 2600 zit op ~60-70% load met een GTX 970 (100% load).
Even snel eerste de beste link gepakt: https://www.pcgamer.com/w...sing-more-than-35gb-vram/
Niet gedaan; ik ga dat testen. Maar ik word wel gek van het getroubleshoot; ik heb al uren dingen geprobeerd inmiddels :-P. Ik zou hem bijna voor de PS4 halen, maar ik weiger multiplayer-shooters te spelen met een controller.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:23:
[...]
Ik denk dat ik dan wel weet wat er aan de hand is, je 970 GTX wordt 100% belast, nu heeft onze videokaart 3,5 GB snel geheugen en 500 mb trage bagger. Zodra die laatste 500 MB aangesproken wordt, hang je. Heb je videomemory restriction al eens aangezet?
Even snel eerste de beste link gepakt: https://www.pcgamer.com/w...sing-more-than-35gb-vram/
Heb je het dan bewust uitgezet?TheProf82 schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:50:
[...]
Niet gedaan; ik ga dat testen. Maar ik word wel gek van het getroubleshoot; ik heb al uren dingen geprobeerd inmiddels :-P. Ik zou hem bijna voor de PS4 halen, maar ik weiger multiplayer-shooters te spelen met een controller.
Standaard staat ie nl. aan!
DX12 draaide juist bij mij (nog) niet zo lekker DX11 draaide beter. Terwijl mijn Vega64 juist goed met DX12 om zou moeten gaan

Je bedoelt de 0.5GB die trager werkt op mijn GPU? Ik heb hier nooit iets mee gedaan. Ik ken het probleem wel, maar wist niet wat de impact was op performance. Zeker de moeite waard.NINjak schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:11:
[...]
Heb je het dan bewust uitgezet?
Standaard staat ie nl. aan!
DX12 draaide juist bij mij (nog) niet zo lekker DX11 draaide beter. Terwijl mijn Vega64 juist goed met DX12 om zou moeten gaan
Waar staat hoe het moet? Niet in bovenstaand artikel in ieder geval. Bovendien lijkt het erop dat het helemaal niet mogelijk is?
[ Voor 12% gewijzigd door TheProf82 op 19-11-2018 16:17 ]
Ergens in het (video) menu staat een slider met "restrict memory" als ie aan staat wordt het beperkt en uit dan nietTheProf82 schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:13:
[...]
Je bedoelt de 0.5GB die trager werkt op mijn GPU? Ik heb hier nooit iets mee gedaan. Ik ken het probleem wel, maar wist niet wat de impact was op performance. Zeker de moeite waard.
Waar staat hoe het moet? Niet in bovenstaand artikel in ieder geval. Bovendien lijkt het erop dat het helemaal niet mogelijk is?
Ahhhh, je bedoelt video-settings. Ik merkte weinig verschil in framerate, maar kan altijd even experimenteren. Thanks!NINjak schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:23:
[...]
Ergens in het (video) menu staat een slider met "restrict memory" als ie aan staat wordt het beperkt en uit dan niet
Waren GPU's maar betaalbaar, dan had ik allang een GTX 1080 ingebouwd :-D.
In-game heb je een setting: limit memory of zoiets, verder kan je bij de nvidia settings nog kijken of daar nog het een en ander in te stellen valt, zaken als 'best quality' etc omzetten naar 'best performance'.TheProf82 schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:13:
[...]
Je bedoelt de 0.5GB die trager werkt op mijn GPU? Ik heb hier nooit iets mee gedaan. Ik ken het probleem wel, maar wist niet wat de impact was op performance. Zeker de moeite waard.
Komt er op neer proberen zo weinig mogelijk videogeheugen aan te spreken.
edit: spuit 11
9700K for the winlapino schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:24:
https://nl.hardware.info/...109&specId=23129&tcId=463
https://nl.hardware.info/...109&specId=23109&tcId=463
Een 8c lijkt me op langere termijn sowieso duurzamer als je over een paar jaar wederom upgrade van GPU.
[ Voor 10% gewijzigd door Blaze85 op 19-11-2018 17:37 ]
Iemand hier die toevallig de tijd weet waarop morgen bfV unlocked word voor de plebs met een standard editie?
Ga dan voor de 9900K Tray voor 550 euro. Ik heb zelf de Boxed-versie, echter zit er geen verschil tussen, alleen een jaar minder garantie. De 9900K is echt een beest van een cpu en hier blijft die met de Hydro H150i op 5GHz ook nog behoorlijk koel.lapino schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:43:
Windows Release Date: 20-11-2018, 12:00 AM CET krijg ik te zien als ik probeer de game op te startenDalyxia schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:07:
Iemand hier die toevallig de tijd weet waarop morgen bfV unlocked word voor de plebs met een standard editie?
Ok dank je. Wat ik dan lees is dus vannacht op 0:00 uur.brtk schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:14:
[...]
Windows Release Date: 20-11-2018, 12:00 AM CET krijg ik te zien als ik probeer de game op te starten.
Nog altijd beetje twijfel of een premier abo de betere keuze is. Een heel pak extra games, maar verloopt wel na 12 maand. Dat gezegd zijnde, BF:V ga ik toch wel enkele maanden spelen en dan komt er wel weer iets 'nieuw' (bijv Anthem). Voor 100 euro heb je dan sowieso al 2 games die normaal 50 euro/stuk kosten. Als je ze apart koopt, dan kan je ze wel 'oneindig' spelen. Met een abo natuurlijk niet. Moeilijke keuze vind ik...
Ik heb een Ryzen 5 2600 (@4.1Ghz), 16GB RAM en een GTX 1050 Ti OC 4GB en het draait hier echt lekker.TheProf82 schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:54:
[...]
FFO staat aan; uit geeft me veel lagere framerate. DX12 ook uit. Ik heb alle settings al 20x doorgewandeld, maar alles staat al op de instelling die de hoogste FPS geeft :-). FOV ook terug naar 55 en zelfs even gespeeld met 90% resolution scaler. Ik wil gewoon af van de stutters. Sowieso merk ik soms dat mijn FPS dipt van 75 naar 55, zonder echt aanwijsbare reden/actie. Gewoon als ik stil sta dus.
DX12 moet bij mij echter aan anders verlies ik sowieso al een frame of 30.
Maar goed, hier even wat van mijn settings:
Resolution = 1920x1080 60.00Hz
FOV = 90
Vehicle 3P FOV = 75
ADS FOV = OFF
Motion Blur = 0%
ADS DOF Efx = OFF
Chromatic abberation = OFF
Film grain = OFF
Vignette = OFF
Lens distortion = OFF
DX12 enabled = ON
HDR = OFF
Resolution scale 100%
Framerate limiter 120
Future frame rendering = ON --> echt merkbaar hier.
Vsync = OFF
UI upscaling = Medium
GPU Memory restriction = ON
UI scale factor 50%
GFX quality = custom
Texure q = medium
texture filtering = low
Lighting q = low
Efx q = medium
Post proces q = low
Mesh q = medium
Terrain q = medium
Undergrowth = low
AA post procesesssing = TAA low
Ambient occlusion = off.
Ik had ook last van stuttering, maar met bovenstaande settings is dat weg.TheProf82 schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:19:
[...]
Het is tearing en stuttering, 60 hz inderdaad. Maar het voelt echt zeer onplezierig als ik in de actie zit (SMG en rondrennen). In Black Ops 4 is dit probleem een stuk minder erg; ik vermoed (moet ik controleren) dat het wellicht ligt aan frametimes. Tearing is echt super-erg op dit moment.
[...]
Mijn Ryzen 2600 zit op ~60-70% load met een GTX 970 (100% load).
[ Voor 17% gewijzigd door jagermeister op 19-11-2018 19:00 ]
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Je hebt geen garantie dat het volgend jaar nog steeds 10 euro per maand is.lapino schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:42:
Nog altijd beetje twijfel of een premier abo de betere keuze is. Een heel pak extra games, maar verloopt wel na 12 maand. Dat gezegd zijnde, BF:V ga ik toch wel enkele maanden spelen en dan komt er wel weer iets 'nieuw' (bijv Anthem). Voor 100 euro heb je dan sowieso al 2 games die normaal 50 euro/stuk kosten. Als je ze apart koopt, dan kan je ze wel 'oneindig' spelen. Met een abo natuurlijk niet. Moeilijke keuze vind ik...
Als ik dx12 aanzet, spel herstart en een server join krijg ik een ctd. Geen zin om me er nu in te verdiepen, want in dx11 draait het prima. 7700k en RX480 4G.jagermeister schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:44:
Ook leuk trouwens: ik ga terwijl ik op een server zit naar het menu om naar m'n assignments te kijken -> UI weg.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Dankje voor alle moeite! DX12 is hier niet fijn, en jouw settings met DX11, tja, het werkt best, maar dipt toch echt vaak onder de 60fps. Meestal dipjes naar ~50/55 fps, en dat merk ik meteen, omdat de frametimes toenemen.jagermeister schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:44:
[...]
Ik heb een Ryzen 5 2600 (@4.1Ghz), 16GB RAM en een GTX 1050 Ti OC 4GB en het draait hier echt lekker.
Maar goed, hier even wat van mijn settings:
Resolution = 1920x1080 60.00Hz
FOV = 90
Vehicle 3P FOV = 75
ADS FOV = OFF
Motion Blur = 0%
ADS DOF Efx = OFF
Chromatic abberation = OFF
Film grain = OFF
Vignette = OFF
Lens distortion = OFF
DX12 enabled = ON
HDR = OFF
Resolution scale 100%
Framerate limiter 120
Future frame rendering = ON --> echt merkbaar hier.
Vsync = OFF
UI upscaling = Medium
GPU Memory restriction = ON
UI scale factor 50%
GFX quality = custom
Texure q = medium
texture filtering = low
Lighting q = low
Efx q = medium
Post proces q = low
Mesh q = medium
Terrain q = medium
Undergrowth = low
AA post procesesssing = TAA low
Ambient occlusion = off.
[...]
Ik had ook last van stuttering, maar met bovenstaande settings is dat weg.
Als jij zegt: Het draait lekker, bedoel je dan ten allen tijde (dus conquest 64p) >60fps? Lekker is nogal relatief.
Let op:
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V