Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Je weet toch its all MagicDaniëlWW2 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:50:
[...]
Game verlaten, naar armory en dan haal je de unlocks binnen. Dan naar company en dan kan je ze kopen. Welke malloot bedacht heeft dat dit een goed systeem was, geen flauw idee.
De hele UI zuigt gewoon. Eindeloze diepe menu's, slechte verdeling van functionaliteit en de boel schreeuwt gewoon console. Op deze manier ga je Battlelog zowat missen.
In het algemeen is er denk ik wel wat mis met de netcode. Ik ben de afgelopen twee dagen botweg te vaak doodgeschoten in een op een gevechten waar ik heel wat meer hits scoorde dan de game aangaf. Verder heb ik heel wat vrijwel instadeaths mogen incasseren. Het was niet BF4 bij launch, maar het was ook niet goed.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik heb het filmpje nog niet bekeken maar LvL Cap wil ook maar wat graag de BF politie spelen en ondanks dat hij regelmatig goede ideeën heeft heeft hij ook te vaak slechte ideeën.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:23:
Als ik dit zo hoor, zijn er een hoop oude issues die de kop weer opsteken. Vooral veel knullige en onnodige UI zaken lijkt het zoals je constant games moet verlaten om unlocks te selecteren.
YouTube: Dice Has A Long Way To Go - Battlefield 5 Beta Impressions & Fee...
Als LevelCap al negatief is en verwacht dat het nog 4 tot 6 maanden polish nodig heeft, dan ben ik wel super benieuwd vanavond om het zelf eens te ervaren hoe de beta erbij hangt. Veel van wat hij noemt is hier namelijk nog niet voorbij gekomen, hoe ervaren jullie dat?
[...]
Heb je al geprobeerd te wisselen tussen fullscreen/windowed/fullscreen windowed of tweede scherm los te koppelen?
Het menu en de UI zijn wel echt heel slecht en snap nog steeds niet dat Battlelog is afgeschaft en we opgescheept zitten met het huidige gedrocht wat een in game menu moet voorstellen.
Verder is het zo dat we een maand verder zijn en iedereen alle unlocks heeft dit geen issue meer is.
[ Voor 3% gewijzigd door beuker19 op 06-09-2018 12:17 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Dat je daardoor iets meer op een vlag moet blijven vind ik wel fijn eigenlijk, je moet wat meer tactisch spelen.
Helaas hebben veel moeite hiermee en rennen ze weg omdat ze zich na 1 minuut op een vlag vervelen.
Wapens spelen ook prima, al meerdere potjes gespeeld waarin ik een KD van boven de 8 heb behaalt door voornamelijk tussen 2 vlaggen te blijven bewegen naar ammo en health crate
selfheal is wel fijn en geeft net dat beetje extra overleving mogelijkheden.
Voertuigen zijn wel makkelijk aan te pakken als je mijnen hebt gewoon achter ze sneaken 2 mijnen naast ze dumpen en kapot schieten met je pistool
Al met al ben ik tevreden met de map rotterdam maar narvik op conquest is als vanouds een sniperfest waarbij 70% van het team niet ptfo bezig is.
Ik ben het met je eens , de hele UI zou op de schop moeten zodat het gelijk wat overzichtelijker word.DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:59:
[...]
De hele UI zuigt gewoon. Eindeloze diepe menu's, slechte verdeling van functionaliteit en de boel schreeuwt gewoon console. Op deze manier ga je Battlelog zowat missen.![]()
In het algemeen is er denk ik wel wat mis met de netcode. Ik ben de afgelopen twee dagen botweg te vaak doodgeschoten in een op een gevechten waar ik heel wat meer hits scoorde dan de game aangaf. Verder heb ik heel wat vrijwel instadeaths mogen incasseren. Het was niet BF4 bij launch, maar het was ook niet goed.
Ook het aanpassen van settings in game mag wat strakker en meer in line met wat je gelijk in het menu nodig hebt.
Ik snap nooit zo goed wat de lol van het cheaten is want je verpest het spelletje wel echt grandioos voor de rest. Wat ik ok nog steeds niet snap is dat het klaarblijkelijk voor EA zo lastig is om die cheats te achterhalen.wow7 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:50:
Volgende bug die ik tegen kwam is letterlijk tussen wal en schip vallen dat je niet meer uit het water kom en dus gevangen zit , er is ook geen optie om je eigen te killen of zo ( tenminste niet gezien ).
Verder irritant is weer de hit reg , en de animatie van de kills waarbij je door je tegenstander in bijna 1 hit word gekilled , oh en natuurlijk de zelfde engine gebruiken zodat er weer vrolijk cheaters zijn die door de lucht zweven of gewoon direct achter je staan en je knifen waar je 10000% zeker weet dat er niemand was.
In Rotterdam bij B op de eerste verdieping gewoon met je rug tegen de muur en alsnog geknifed worden van achter en niemand te zien![]()
Op reddit loopt er ook een topic over https://www.reddit.com/r/...ady_public_what_a_bummer/
Ja snap ik ook niet , gezien het de zelfde engine blijft had ik wel gedacht dat EA nu wel eens hun zaken op orde zouden hebben wat wel en niet kan in de game , maar helaas .... geld maken is belangrijker.Brilsmurfffje schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:47:
[...]
Ik snap nooit zo goed wat de lol van het cheaten is want je verpest het spelletje wel echt grandioos voor de rest. Wat ik ok nog steeds niet snap is dat het klaarblijkelijk voor EA zo lastig is om die cheats te achterhalen.
[ Voor 33% gewijzigd door FitzChevalric. op 06-09-2018 13:49 ]
Gewoon in de Origin Store in de client zelf als het goed is.FitzChevalric. schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:47:
Ik zal wel blind zijn, maar waar kan ik deze Beta downloaden. Overal zie ik links naar de pre-orders. (Edit, open je Origin client en zoek naar Battlefield V en onder de pre-order knop zit de beta knop)
Ja, ik ben ook lang niet altijd onder de indruk van LvlCap en z'n kijk op de game, maar het verbaasde me dat hij zo'n halve rant uit gooit met punten die ik nog niet eerder gelezen had. De feedback die ik tot nu van vrienden te horen kreeg is wel positief. Erg leuke gunplay, sommige guns zijn belachelijk OP en nog massa's bugs maar als game enorm veel potentie. Dan duurt zo'n werkdag wel lang haha.beuker19 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:15:
[...]
Ik heb het filmpje nog niet bekeken maar LvL Cap wil ook maar wat graag de BF politie spelen en ondanks dat hij regelmatig goede ideeën heeft heeft hij ook te vaak slechte ideeën.
Het menu en de UI zijn wel echt heel slecht en snap nog steeds niet dat Battlelog is afgeschaft en we opgescheept zitten met het huidige gedrocht wat een in game menu moet voorstellen.
Verder is het zo dat we een maand verder zijn en iedereen alle unlocks heeft dit geen issue meer is.
Tweede scherm loskoppelen had ik nog niet geprobeerd, helaas werkt het niet. Ik heb al de overlays van Origin en Geforce uitgezet, clean driver install, lopen prutsen in regedit, in de krochten van het internet gezocht naar oplossing, niks gevonden dat werkt.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:23:
Heb je al geprobeerd te wisselen tussen fullscreen/windowed/fullscreen windowed of tweede scherm los te koppelen?
Zodra er een tweede map laad, dan crasht de game.
Grafisch weer een mooie verbetering hier en daar, maar ik het moeite om de vijanden te kunnen zien. Donker is te donker en licht is te licht.
Ik heb er zeer zeker geen WW2 gevoel bij, maar het voelt ook niet aan als Battlefield 1.5.
Enige waar ik wel van baal is dat m'n i5 2500K toch wel een bottleneck is nu.
Natuurlijk ziet de game er fantastisch uit. Zeker Rotterdam. Maar dan de rest. Ik denk dat het is wat Levelcap zegt allemaal: De game heeft nog veel werk nodig.
Ondanks de pracht en praal mis ik gewoon iets. Voor mij zou dat de ervaring van het missen van een WW2 vibe kunnen zijn waar ik erg naar uitkeek / verlangde. Ik voel het niet, het is er niet en ik denk ook niet dat het gaat komen.
Mijn conclusie voor nu is dat ik de game niet aan gaat schaffen. Maar wellicht in de toekomst tegen een interessante korting en ik hem op die manier toevoeg aan de collectie.
De andere games in de markt op WW2 gebied zijn weer te serieus wat mij betreft. Dus jammer en helaas voor mij.
Uiteraard ziet het er mooi uit zoals altijd maar het voelt allemaal nog als nog lang niet af. En uiteraard weer rare beslissingen zoals de weapon upgrade paths. Zoals gebruikelijk besteedt EA weer veel te veel tijd aan dingen die niet echt belangrijk zijn waardoor ze aan het eind tijd te kort hebben om de echt belangrijke dingen goed te krijgen.
Graphics bijvoorbeeld (zeg ik als IQ wh$re). Daar zaten ze al op een 10 out of 10 dus er is helemaal geen noodzaak om daar een 12 van proberen te maken. Concurrentie zit miss op 7/10. Dus echt niet erg als je tov de concurrentie dit keer een 8/10 scoort.
Anyway, dit wordt waarschijnlijk inderdaad een game die pas (ruim) na release een beetje op orde is.
Denk dat je dit gewoon pas ergens eind Q1 2019 moet kopen alleen dan ben je hopeloos behind in o.a. het unlocken.
Dat is ook een reden dat ik schijthekel aan unlocks heb. Geef iedereen gewoon alle wapens en dan lekker focussen op gameplay.
Dat wordt dan weer een dilemma want ik wil eigenlijk geen game kopen / spelen die nog te brak is maar er is ook niet echt een alternatief voor de BF serie en heb ook geen zin om hopeloos behind te zijn.

Na ja, eerst maar eens de release afwachten en hopelijk doen ze nog een paar patches tijdens de open-beta zodat we wellicht wat progressie zien.
[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 06-09-2018 17:06 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik mist ook een bepaald vibe. Ben het helemaal met je eens. Lastig uit te leggen. Vind de sneeuwmap wel te doen. De Rotterdam map had ik meer van verwacht.RoyK schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:41:
Ondanks de pracht en praal mis ik gewoon iets. Voor mij zou dat de ervaring van het missen van een WW2 vibe kunnen zijn waar ik erg naar uitkeek / verlangde. Ik voel het niet, het is er niet en ik denk ook niet dat het gaat komen.
Xbox Live: Miesjh NL
Narvik en Rotterdam.FitzChevalric. schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:28:
Welke maps zitten in de Beta?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Volgens mij ook sterk afhankelijk van hoeveel je al hebt gezien en hebt gespeeld. Als je voor het eerst speelt zullen de graphics en het geluid enorm overweldigend zijn. Als je wat langer speelt gaan zaken als waardeloze UI, vreemde weapon upgrades en matig uitgewerkte aspecten veel meer opvallen.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:03:
Ja, ik ben ook lang niet altijd onder de indruk van LvlCap en z'n kijk op de game, maar het verbaasde me dat hij zo'n halve rant uit gooit met punten die ik nog niet eerder gelezen had. De feedback die ik tot nu van vrienden te horen kreeg is wel positief. Erg leuke gunplay, sommige guns zijn belachelijk OP en nog massa's bugs maar als game enorm veel potentie. Dan duurt zo'n werkdag wel lang haha.
Ze besteden tijd aan zaken die verkopen (graphics, geluid en de illusie van diepgaande gameplay en geen tijd aan zaken die spelers bij het spel houden. Dat komt vaak later wel, heeft minder prioriteit. Alleen waar BF1 vooral afhankelijk was van die initiële aankoop + premium is Battlefield V veel afhankelijker van playercount hoog houden dus ik vraag me af hoe duurzaam hun keuze gaat zijn.Help!!!! schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:59:
Vanmiddag ruim uurtje gespeeld. Levelcap verhaal kan ik me goed in vinden.
Uiteraard ziet het er mooi uit zoals altijd maar het voelt allemaal nog als nog lang niet af. En uiteraard weer rare beslissingen zoals de weapon upgrade paths. Zoals gebruikelijk besteedt EA weer veel te veel tijd aan dingen die niet echt belangrijk zijn waardoor ze aan het eind tijd te kort hebben om de echt belangrijke dingen goed te krijgen.
Ik heb nu een paar potjes gespeeld en ergens onder de waardeloze UI, slecht geluid, matige server performance, vreemde weapon upgrades en idiote features zit best een aardige shooter verstopt. Echter komt het er niet goed uit en vrees ik dat dit ook niet gaat komen.
[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 06-09-2018 18:54 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
De focus ligt niet meer op PC dus een aparte UI voor ons zit er niet meer in, ze maken 1 versie die op console werkt en op PC.beuker19 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:15:
[...]
Ik heb het filmpje nog niet bekeken maar LvL Cap wil ook maar wat graag de BF politie spelen en ondanks dat hij regelmatig goede ideeën heeft heeft hij ook te vaak slechte ideeën.
Helaas amper squadplay en velen hier zijn tevreden over de gunplay maar ik niet. Ik mis echt heel veel qua aim wat ik in bf4 zeker raak had geschoten (speel ik nog dagelijks) En ja dat zijn hele andere guns, maar ik heb het over het aimen. Als ik ADS heb ik teveel sensivity en als ik gewoon loop te weinig...
Vliegen met joystick is nog steeds 'kapot' dus die kan weer de kast in. En ook tank rijden is niet echt plezierig. Om maar te zwijgen over de in en uitstap animaties. Ff vlug van die brommer afspringen is er niet meer bij. Ja stuk realistischer, maar dan had ik liever NL mariniers in Rotterdam gehad als ze dat willen nastreven
Dat van die snipers vind ik ook wel meevallen trouwens. Ik heb het idee dat er echt veel 'kinderen' aan het spelen zijn. Er werd net al gevraagd of er ook een behemoth en helikopter in het spel zat...
Zaterdag weer tijd, hopelijk kan ik dan met wat vrienden op TS samen spelen. Beetje alleen rondhuppelen ben ik wel klaarmee nu.
[ Voor 6% gewijzigd door Tusk op 06-09-2018 19:27 ]
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Exact. Zo zie ik het ook. Dat laatste vraag ik me al heel wat jaren af en toch lijkt EA tot nu toe niet echt te lijden qua verkoopaantallen.Tsurany schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:49:
[...]
Volgens mij ook sterk afhankelijk van hoeveel je al hebt gezien en hebt gespeeld. Als je voor het eerst speelt zullen de graphics en het geluid enorm overweldigend zijn. Als je wat langer speelt gaan zaken als waardeloze UI, vreemde weapon upgrades en matig uitgewerkte aspecten veel meer opvallen.
[...]
Ze besteden tijd aan zaken die verkopen (graphics, geluid en de illusie van diepgaande gameplay) en geen tijd aan zaken die spelers bij het spel houden. Dat komt vaak later wel, heeft minder prioriteit. Alleen waar BF1 vooral afhankelijk was van die initiële aankoop + premium is Battlefield V veel afhankelijker van playercount hoog houden dus ik vraag me af hoe duurzaam hun keuze gaat zijn.
Alleen we zullen nooit weten of een andere aanpak niet succesvoller (of juist minder succesvol) qua aantallen had kunnen zijn.
Ook bang voor. Hopelijk gebruiken ze hun extra tijd goed.Ik heb nu een paar potjes gespeeld en ergens onder de waardeloze UI, slecht geluid, matige server performance, vreemde weapon upgrades en idiote features zit best een aardige shooter verstopt. Echter komt het er niet goed uit en vrees ik dat dit ook niet gaat komen.
PC Specs
Sorry dat ik het zeg.... maar hoe kan je oordelen over gunplay als je met 20 fps speelt?Tusk schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:25:
Ik ben ook nog niet overtuigd. Behalve dat ik op 20/25 fps met alles op low speel (zelfs dan ziet het er mooi uit) weet het mij ook nog niet te pakken.
Helaas amper squadplay en velen hier zijn tevreden over de gunplay maar ik niet. Ik mis echt heel veel qua aim wat ik in bf4 zeker raak had geschoten (speel ik nog dagelijks) En ja dat zijn hele andere guns, maar ik heb het over het aimen. Als ik ADS heb ik teveel sensivity en als ik gewoon loop te weinig...

Verder voor iedereen die medic speelt, er is hoop, hoop op de verlossing van het absoluut waardeloze stuk stront dat de Sten heet.
Eerst is er de Erma EMP die zowaar in staat is om iets te raken voorbij de 5m. Maar de echte redding is de MP40. Voor de mensen die CoD WaW op consoles hebben gespeeld, nou daar doet deze MP40 me aan denken.

Het aimen, de movement. Zeker in close quarters.
Ik heb precies hetzelfde en 2 vrienden van mij ook. We hebben allemaal niet het gevoel wat we wel in BF1 hadden. Persoonlijk denk ik dat ze het wat te realistisch hebben gemaakt en dat had van mij niet gehoeven. Ookal vind ik WW2 een prachtig thema ik krijg geen all out ww2 war gevoel. Ook al koop ik hem om toch lekker een shooter te hebben voor de winter baal ik wel dat het niet is waar ik op hoopte tot nu toe. En ook al zal de full game iets anders zijn verwacht ik geen grote veranderingen in de tijd dat ze nog hebben tot release!SmokingCrop schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:54:
Al hoewel ik hoog scoor , heb ik toch niet bijzonder veel fun. Niet zoals ik dat in BF3/4/1 had vanaf het begin al. Weet niet wat het precies is, alles gaat me gewoon net dat tikkeltje te traag/sluggish.
[ Voor 17% gewijzigd door The Executer op 06-09-2018 21:07 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Verwijderd
Idem, ook het woord sluggish vaak online horen vallen. De movement is heel anders dan BF1. Heb nu een keer of drie meteen BF1 na een potje V aangezet om het verschil direct te ervaren en dat is verschil is duidelijk.SmokingCrop schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:54:
Al hoewel ik hoog scoor , heb ik toch niet bijzonder veel fun. Niet zoals ik dat in BF3/4/1 had vanaf het begin al. Weet niet wat het precies is, alles gaat me gewoon net dat tikkeltje te traag/sluggish.
Zelf ook niet positief over het geluid, klinkt vrij hol en níet zo mooi als BF1 maar daar zijn andere juist wel positief over. Ik niet.
Jammer dat als je een kill maakt dat je tegenstander in het wit ipv rood weergegeven wordt, is mij niet duidelijk genoeg, je krijgt al zoveel meldingen in het wit.
Ja echt verschrikkelijk!ikbengoofy schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:58:
Helaas wederom, net als in iedere battlefield game zijn de sniper kampeerders ook weer aanwezig.
lees: ergens in een uithoek van de map liggen kamperen zonder ook maar enige capture point aan te vallen of in een andere vorm nuttig te zijn voor hun team/squad. behalve spawn plek te zijn.
Maar hopen op sniperlimit servers bij de volledige game
Als medic is mijn tactiek om met rookgranaten naar de vijand te rushen en te gaan schieten, werkt goed tegen alles behalve assaults met AR.DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:49:
Het niveau aan teamplay is vandaag weer flink door het ijs gezakt nu de beta vrij toegankelijk is.![]()
Verder voor iedereen die medic speelt, er is hoop, hoop op de verlossing van het absoluut waardeloze stuk stront dat de Sten heet.
Eerst is er de Erma EMP die zowaar in staat is om iets te raken voorbij de 5m. Maar de echte redding is de MP40. Voor de mensen die CoD WaW op consoles hebben gespeeld, nou daar doet deze MP40 me aan denken.![]()
Enkel zijn rookgranaten erg vreemd, onrealistisch en ronduit onbetrouwbaar. Hoop dat ze dit nog wat verbeteren.
Zelf heb ik een hekel aan het huidige niveau van Conquest (clusterfuck, geen frontlinies,...) dus ben ik erg benieuwd naar Operations op de Rotterdam map, dat kan best wel eens erg vet worden. De map is aardig mooi, lekker vol. Al mogen ze lichteffecten nog een tandje minder.
[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 06-09-2018 21:33 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
In tegenstelling tot de meesten vond ik het een verbetering tov BF1.
Langzamer, en dat beviel me wel.
Met mijn 2500K zit ik op de grens van speelbaar.
Maar ik heb er zoals het nu is wel vertrouwen in dat het bij release nog beter is.
BF1 vond ik echt zwaar tegen vallen. Maar dit spel speelt heerlijk weg!
Guns voelen lekker aan (heb nog niet alle gespeeld) en ik vind het helemaal niet zo traag. Kills gaan best snel en ja, ik weet niet. Het voelt voor mij zoveel beter dan ik had verwacht vanwege BF11.
Die game was zo'n tegenvaller voor mij.
en pluspuntje voor mij: ook ik als oude zak kan nog aardig meekomen qua score.
Wacht maar tot je de Erma EMP hebt. Opeens kan je wat raken voorbij de 5m en ook wel eens van doel een naar doel twee gaan binnen een magazijn.Tsurany schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:30:
[...]
Als medic is mijn tactiek om met rookgranaten naar de vijand te rushen en te gaan schieten, werkt goed tegen alles behalve assaults met AR.
Enkel zijn rookgranaten erg vreemd, onrealistisch en ronduit onbetrouwbaar. Hoop dat ze dit nog wat verbeteren.
Die Sten is echt zo verschrikkelijk bagger. Het is het perfecte wapen voor mensen die niet kunnen mikken omdat als je wel kan mikken al je kogels langs je doel gaan. Kan je niet mikken, dan gaat waarschijnlijk meer raak. De Erma is heel anders. Daar kan je gecontroleerd mensen mee raken. De MP40 is helemaal nice omdat je met die vrij aardig headglitchers kan afschieten.
Het is enorm rondjes rennen ja, maar als je de map eenmaal kent dan is het best een aardige map. Verder worden er vaak wel langere gevechten gehouden om D. D kan je zwaar fortificeren en dan is dat punt moeilijk te nemen.Zelf heb ik een hekel aan het huidige niveau van Conquest (clusterfuck, geen frontlinies,...) dus ben ik erg benieuwd naar Operations op de Rotterdam map, dat kan best wel eens erg vet worden. De map is aardig mooi, lekker vol. Al mogen ze lichteffecten nog een tandje minder.
Vergelijken met het spot-fiesta van BF1 is het wel even de ogen weer de kost geven.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Zoals geluid,squad problemen, automatisch bipod deploy.
Maar ik hoop dat ze wat doen met ammo.
Als medic met maar 31 in clip en 31 in je zak.
1x reloaden en je bent leeg.
Daarnaast plant je een c4 op een ammo of health stash en dan kan je gewoon wachten en heb je easy kills. Zie het ook steeds meer mensen doen.
De snelheid van BF3 en BF1 is er helemaal uit.
Misschien dat we straks weer ammo packs kunnrn droppen.
Het speelt gewoon niet als een Battlefield game.
Eerder battle royal, omdat je steeds naar de ammo stash moet lopen.
Oja en dan heb ik het nog niet over de wapen unlocks. Alleen maar upgrades. Had liever gezien dat je met de tree een echte keuze moet maken.
Ben wel positief te spreken over de maps, grafisch en de gebruiker interface ingame.
Lekker strak en duidelijk. Vlaggen die je hebt worden doorzichtig. Je kan eigen kleuren instellen.
Dikke plus punt.
Mij mening is gebaseerd als een tryhard haha.
More gameplay less beauty. Maar kan het wel waarderen als het er netjes uitziet.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Beste BF voor z'n tijd blijft misschien BF2.
BF3 Had ook goede maps.
BF4 Minder goede maps
BF1 Heerlijke gun-play.
BFV 100% CONSOLE-ARCADE!!!
LOL de meest arcade achtige Battlefield is toch echt 1MadButcher schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:33:
Het is een arcade BF COD.
BF3 Had ook goede maps.
BF4 Minder goede maps
BF1 Heerlijke gun-play.
De game is echt veel meer skill based dan BF 1 want:
Geen doritos
Geen Bohemots
Geen granade spam
Geen God mode crates of horses
Geen geen fast healt regen
Geen unlimited ammo
Geen sniper sweet spot
En zo kan ik nog zo 6 of 7 dingen opnoemen.
Kijk dat je de setting niet aanstaat of iets in die trend geloof ik maar dat je BF 1 goede gunplay en BFV cod noemt is gewoon totale onzin en echt niet serieus te nemen.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Met de Rotterdam map heb ik geen probleem met ammo, bij elke vlag heb je volgens mij een ammo supply point. Bij Narvik niet, volgens mij hebben de 2 vlaggen in het midden bij de bergen geen ammo point. Dat is ook de reden dat ik die vlaggen liever niet cap.Pykow schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:05:
Bugs gaan ze nog wel fixen over paar maanden.
Zoals geluid,squad problemen, automatisch bipod deploy.
Maar ik hoop dat ze wat doen met ammo.
Als medic met maar 31 in clip en 31 in je zak.
1x reloaden en je bent leeg.
Ze moeten gewoon bij elke vlag een ammo en een health supply hebben. Een extra reden om PTFO te spelen.
Kort op de 'gadget' knop duwen was dus de oplossing. Ik duwde blijkbaar steeds veel te lang.steveman schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:18:
[...]
In BF1 was dat middels de spot-knop wanneer er zo'n tekst in beeld stond, wellicht nu ook.
Geen idee of je dit sarcastisch bedoeld, maar je bent werkelijk de eerste die BFV een console arcade noemt.MadButcher schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:33:
Het is een arcade BF COD.
BF3 Had ook goede maps.
BF4 Minder goede maps
BF1 Heerlijke gun-play.
Eens.jopie schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:39:
Zojuist ook maar eens een uurtje gespeeld.
In tegenstelling tot de meesten vond ik het een verbetering tov BF1.
Langzamer, en dat beviel me wel.
Met mijn 2500K zit ik op de grens van speelbaar.
Maar ik heb er zoals het nu is wel vertrouwen in dat het bij release nog beter is.
Hoewel ik bf1 nooit gespeeld heb, vind ik het juist fijn dat het tempo wat lager is. Iets meer richting bf2 ipv bf1.
Wel nog heel veel bugs tegen gekomen. Vanavond was het squadsystem totaal broken. Zat ineens in een andere squad zonder te kiezen en 1 death later weer terug.
CQ potje op Rotterdam met 1-0 overgebleven tickets gewonnen. Retespannend tot de laatste seconde. Toen kreeg ik weer het BF gevoel. Heerlijk.
Draait steady 60fps op mijn i5 8400 en rx580, 1440p en alles high. Had ik niet verwacht. Cpu draait op 50% en gpu op 100%. Straks na wat benches een afgeprijsde 1080ti erin proppen en gaan!
< dit stukje webruimte is te huur >
Je speelt best ook even de beta, want het speelt totaal anders dan BF1aex351 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 00:34:
Puur kijkend naar het beeldmateriaal lijkt BF5 een vervolg qua gameplay op BF1. Die ik wel gespeeld heb. BF1 kent op bepaalde punten ook wel een arcade gevoel. Daarom zoek ik servers met hardcore mode. Wellicht dat het voor BF5 ook geldt?
Dont feed the troll.beuker19 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:47:
[...]
LOL de meest arcade achtige Battlefield is toch echt 1
De game is echt veel meer skill based dan BF 1 want:
Geen doritos
Geen Bohemots
Geen granade spam
Geen God mode crates of horses
Geen geen fast healt regen
Geen unlimited ammo
Geen sniper sweet spot
En zo kan ik nog zo 6 of 7 dingen opnoemen.
Kijk dat je de setting niet aanstaat of iets in die trend geloof ik maar dat je BF 1 goede gunplay en BFV cod noemt is gewoon totale onzin en echt niet serieus te nemen.
BFV schiet vrijwel identiek als BF1.
Alleen te weinig ammo kunnen ze fixen met meer ammo mee te geven. Meer plekken ammo boxen plaatsen. Ammo box random laten droppen en niet op camp gevoelige plekken.
Support class ammo crates geven + bipod probleem oplossen.
Doritto shooter is het ook niet. Spotten is zinloos.
Zelfs een tank kan je niet spotten. Er komt altijd een gele marker in beeld.
Wat ik al aangaf. Het voelt niet als een battlefield game aan. Alleen de oude bugs laten je voelen dat het battlefield is.
[ Voor 12% gewijzigd door Pykow op 07-09-2018 07:31 ]

Het schiet überhaupt niet identiek. Zeker ook aan t trollen? En als ik zo de vele reacties zie, dat de game te traag speelt ed. Dan is t jammer dat niet iedereen mijn mening deelt, dat bf1 een arcade, console, spammend, zerg spel is, waar ii van genoten heb, maar waar bfV een waardige en frisse game is met meer tactisch en slim spel ipv run and gun.Pykow schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 07:27:
[...]
Dont feed the troll.
BFV schiet vrijwel identiek als BF1.
Alleen te weinig ammo kunnen ze fixen met meer ammo mee te geven. Meer plekken ammo boxen plaatsen. Ammo box random laten droppen en niet op camp gevoelige plekken.
Support class ammo crates geven + bipod probleem oplossen.
Doritto shooter is het ook niet. Spotten is zinloos.
Zelfs een tank kan je niet spotten. Er komt altijd een gele marker in beeld.
Wat ik al aangaf. Het voelt niet als een battlefield game aan. Alleen de oude bugs laten je voelen dat het battlefield is.
Accepteer gewoon even dat je niet als een kip zonder kop rond kan lopen en op doritos ksn schieten terwijl je naar de mini map staart, en denk daadwerkelijk na.
Komt misschien ook omdat de matchmaking compleet om zeep was, en we eindigden met 2-3 actieve players tov een compleet team.. Ook snel verloren met iets van een 0 - 780 ofzo
Beetje vertekend beeld dan..
De game zelf loopt wel lekker moet ik zeggen, ik speel nog vlotjes op High met een i5-4670 en R9 280X dus ik ben heel tevreden.. had FPS teller niet aan dus misschien een beetje terugschroeven om stabiel 40-60 te halen ofzow..
Het was wel ff wennen na een tijdje geen BF gespeeld te hebben (laatste was begin BF4).. Vooral enemies goed kunnen spotten is heel moeilijk vind ik, maar laten we het een beetje immersie van de WW2 chaos noemen, zeker in een urban omgeving..
Het zal wel even duren voor ik terug wat kills zal beginnen halen
De grainy filter was best leuk, maar zal ik misschien na verloop van tijd wel afzetten denk ik
Anyway, misschien toch overwegend naar de positieve kant
Dat ik slecht ben, neem ik er dan maar bij.. ik steek het op de leeftijd
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Spel is voor mij niet speelbaar. Krijg na 10 min. De bovenstaande melding. Driver is up to date.
Iemand hier ook last van ?
Probeer de game eens te draaien zonder enige overlays aan te zetten.k1978 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:26:
[afbeelding]
Spel is voor mij niet speelbaar. Krijg na 10 min. De bovenstaande melding. Driver is up to date.
Wat bedoel je precies met overlays ?Rickpm1 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:30:
[...]
Probeer de game eens te draaien zonder enige overlays aan te zetten.
Dat kan ik heel goed. De 20 fps is echt in hele drukke situaties. Daarbuiten zit het tussen 25-30. Dan draait het vloeiend genoeg. Zeker als je met de lee field en standaard scoop wat aan schieten bent. Zeker bij de ("unscoped") rifles voelt het gewoon niet fijn aan. Ik was in Cod2 echt een eindbaas met de kar98, maar hierbij mik ik steeds te ver of te kort bij en dan corrigeer je dat weer te veel en zo blijf je veel missen. Ik althans.StealthyPeanut schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:56:
[...]Sorry dat ik het zeg.... maar hoe kan je oordelen over gunplay als je met 20 fps speelt?
Ik ga zaterdag de hele dag oefenen, want het kan ook gewoon wennen zijn
Ze zijn hierdoor weer terug bij hun roots. Bij Bf1942 was dit precies hetzelfde. Toen klaagde er niemand overPykow schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:05:
Het speelt gewoon niet als een Battlefield game.
Eerder battle royal, omdat je steeds naar de ammo stash moet lopen.
[ Voor 5% gewijzigd door Tusk op 07-09-2018 08:52 ]
Ga je serieus sniperen in cod vergelijken met sniperen in battlefield?Tusk schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:40:
[...]
Dat kan ik heel goed. De 20 fps is echt in hele drukke situaties. Daarbuiten zit het tussen 25-30. Dan draait het vloeiend genoeg. Zeker als je met de lee field en standaard scoop wat aan schieten bent. Zeker bij de ("unscoped") rifles voelt het gewoon niet fijn aan. Ik was in Cod2 echt een eindbaas met de kar98, maar hierbij mik ik steeds te ver of te kort bij en dan corrigeer je dat weer te veel en zo blijf je veel missen. Ik althans.
Ik ga zaterdag de hele dag oefenen, want het kan ook gewoon wennen zijnIk ben nog in de settings aan het kloten, misschien vind ik het gouden ei.
[...]
Ze zijn hierdoor weer terug bij hun roots. Bij Bf1942 was dit precies hetzelfde. Toen klaagde er niemand overBovendien was je toen ook nog eens je hele clip kwijt als je met een halve clip reloadde. Het is gewoon even wennen denk ik.
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
Maar mijn eerste indruk, gisteravond even 2 games gespeeld, 1tje in rotterdam en 1 in die andere map.
Plus & Min puntjes
+ Mooie graphics
+ Fijn schiet en manoeuvreer gevoel
+ Tactische aspect
+ Vermakelijk
+/- Best traag spel, zorgt voor realisme maar soms ook voor irritatie, ik wil gewoon lekker knallen.
- Het revive/deploy systeem, man wat duurt dat soms lang
- Slecht zien/horen van tegenstanders
- Het ineens doodgaan door een vliegtuig/tank zonder dat je iets aan hoort komen
Sommige dingen zijn zeker te verbeteren, en heb ook wel vertrouwen er in dat ze dat gaan doen.
COD ga ik sowieso niet aanschaffen en wil voor dit jaar nog wel een leuke shooter halen, dus geef ik deze de meeste kans. Heb het niet zo op de vliegtuigen in de game maar dat is persoonlijke smaak.
Verwijderd

Jammer, voor mij geen Battlefield meer.
nee niet sniperen, maar riflenKorkss schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:56:
[...]
Ga je serieus sniperen in cod vergelijken met sniperen in battlefield?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
MSI Afterburner is een voorbeeld van een overlay waarmee je hardware data ingame kan zien (zoals FPS, cpu/gpu usage etc etc). Dit kan soms een conflict opleveren waardoor een game niet goed werkt, vooral bij een beta. Probeer Afterburner eens uit te zetten en ook de Origin overlay (daarmee zie je je vrienden ingame), die kun je uitzetten in de origin opties.
Call of Duty is hitscan, Battlefield V heeft bullet physics, dat maakt een enorm verschil.Tusk schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:40:
[...]
Dat kan ik heel goed. De 20 fps is echt in hele drukke situaties. Daarbuiten zit het tussen 25-30. Dan draait het vloeiend genoeg. Zeker als je met de lee field en standaard scoop wat aan schieten bent. Zeker bij de ("unscoped") rifles voelt het gewoon niet fijn aan. Ik was in Cod2 echt een eindbaas met de kar98, maar hierbij mik ik steeds te ver of te kort bij en dan corrigeer je dat weer te veel en zo blijf je veel missen. Ik althans.
Oke bedankt voor de tip. Zal het is proberenRickpm1 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:22:
[...]
MSI Afterburner is een voorbeeld van een overlay waarmee je hardware data ingame kan zien (zoals FPS, cpu/gpu usage etc etc). Dit kan soms een conflict opleveren waardoor een game niet goed werkt, vooral bij een beta. Probeer Afterburner eens uit te zetten en ook de Origin overlay (daarmee zie je je vrienden ingame), die kun je uitzetten in de origin opties.
misschien handig om met DDU all drivers te verwijderen en dan driver opnieuw te installen?Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:01:
Gisteravond geïnstalleerd maar helaas, weer het zelfde circus als met BF1.
[afbeelding]
Jammer, voor mij geen Battlefield meer.
...linkje...
Alternatief
[ Voor 9% gewijzigd door roboreaper op 07-09-2018 09:33 ]
Verwijderd
Al geprobeerd, toch bedanktroboreaper schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:31:
[...]
misschien handig om met DDU all drivers te verwijderen en dan driver opnieuw te installen?
...linkje...
Alternatief
Moet zeggen dat ik hem zelf echt heerlijk vind spelen.
Je kan wel een beetje rushen, maar moet wel nog steeds tactische beslissingen maken via welke route je gaat. Map design is zo dat je bijna altijd wel een weg kan vinden die minder verdedigd is, maar je moet ook nog even langs een ammo depot.
Merk wel dat ik iedere keer de squad lead krijg omdat ik de enige ben die squad orders geeft. Snap niet waarom je dat niet zou doen, gratis V2 rockets =).
Dan te bedenken dat ik nog moet beginnen aan de vehicle play. Voornamelijk nog gefocused op infantry.
Draait ook nog best ok op mijn 5 jaar oude PC. Rond de release eens kijken naar een nieuw beestje.
De gameplay staat mij absoluut aan, de pace is inderdaad lager dan BF1 maar voor mij krijg ik meer het gevoel dat ik echt op mijn tellen moet passen en goed om me heen moet kijken. Op de map kijken waar alle doritos zich bevinden is er niet bij. Is wel even wennen dat Q spammen geen zin meer heeft. Heb niet zoveel last dat dat ik tegenstanders niet goed zie, maar ik merk dat ik gedwongen word om geconcentreerder te spelen dan BF1 en dat vind ik echt een pluspunt.
Ook viel het me op hoe makkelijk ik headshots maak, ook met automatische wapens. De wapens (Sten uitgezonderd
Afgezien van de vele bugs (ben ze denk ik ook allemaal wel tegengekomen) denk ik dat er een mooie shooter aan komt. Ik ben alleen bang dat het bij de release nog niet goed is, daar hebben ze gewoon nog veel te weinig tijd voor. Er zijn nog teveel fundamentele zaken gewoon niet goed. Ongeveer 50% van mijn deaths is een oneshot, of het nou een pistol is vanaf 5 meter of een Sten vanaf 50 meter. Ik lijk wederom slachtoffer te zijn van mijn lage ping. Met BF1 heeft dat meer dan een jaar geduurd voordat het gefixed was. Geheel in DICE traditie moet dat wiel weer opnieuw worden uitgevonden in BFV.
Een andere gemiste kans is zijn inderdaad de menu's. Wat een onduidelijk zooitje is dat, inderdaad zoals al gemeld helemaal gericht op consoles en zoveel mogelijk plaatsen om mensen tot ingame aankopen te verleiden. Maar wat pas echt storend is dat je niet je loadout kunt aanpassen terwijl je in een spel zit (of ik kijk ergens gigantisch overheen). Je moet echt de server uit, weer naar het hoofdmenu om daar via de company je aanpassingen te doen. Ik hoop echt dat ze dat nog gaan fixen.
Er is nog een hoop werk aan de winkel voor DICE. Gezien de belachelijke amount aan waardeloze wapen customization de er nu al in zit hadden ze hun tijd wel beter kunnen besteden. Ik wacht in ieder geval even af wat de status van het spel is bij de release...
Nou ja, ik ben anders ook behoorlijk positief.TimoVeld schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:38:
Hoor veel gematigde/negatieve ervaringen.
Moet zeggen dat ik hem zelf echt heerlijk vind spelen.
Je kan wel een beetje rushen, maar moet wel nog steeds tactische beslissingen maken via welke route je gaat. Map design is zo dat je bijna altijd wel een weg kan vinden die minder verdedigd is, maar je moet ook nog even langs een ammo depot.
...
Draait ook nog best ok op mijn 5 jaar oude PC. Rond de release eens kijken naar een nieuw beestje.
Mij persoonlijk bevalt het wel dat:
- Gameplay trager is dan BF1 (geeft mij een iets realistischer gevoel)
- Geen volledige health regen meer, je moet nu jezelf gedeeltelijk healen
- Het limited ammo gebeuren spreekt mij ook meer aan. Gewoon wat meer SingleShot gebruiken en het Scavenger principe werkt voor mij prima.
- De grafics zien er weer goed uit (Rotterdam vind ik mooier dan Narvik)
Nadat ik wat instellingen heb aangepast, loopt de game@Ultra settings/1080P nu een stabiele 55-65 fps met een FX8350 en RX480.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Merkte hier wel dat het een vrij intensieve game voor de processor is. Speel ook op 1440p met een GTX1070 en een 4790K. Processor belasting zat gehele game tussen de 90% en 100% met 70-80 fps.StealthyPeanut schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 00:19:
[...]
Draait steady 60fps op mijn i5 8400 en rx580, 1440p en alles high. Had ik niet verwacht. Cpu draait op 50% en gpu op 100%. Straks na wat benches een afgeprijsde 1080ti erin proppen en gaan!

Dit heb ik als mijn GTX 1080 Ti op 2012mhz draait, het heeft bij mij dus te maken met de overclock, wat in alle andere games stabiel draait.k1978 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:26:
[afbeelding]
[ Voor 56% gewijzigd door Gekke Jantje op 07-09-2018 11:14 ]
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
En dan gaat het mis ofzo? ik mis dat een beetje in het verhaalGekke Jantje schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:12:
Soms is het best frustrerend als je net in de 40000 punten zit en speciaal voor de V1 bom wil gaan om een filmpje te maken om te bewerken. Het overkomt mu nu al meerdere keren.
maar hoe kan je dingen oproepen? had laatst 45k punten maar kon niet echt zo snel vinden waar ik een v1 kon oproepen.
Ik had wat duidelijker moeten zijnbeebie121 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:14:
[...]
En dan gaat het mis ofzo? ik mis dat een beetje in het verhaal
maar hoe kan je dingen oproepen? had laatst 45k punten maar kon niet echt zo snel vinden waar ik een v1 kon oproepen.
[ Voor 10% gewijzigd door Gekke Jantje op 07-09-2018 11:18 ]
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Als je squad leader bent kan je met 'B' het menu openen waar je onder andere de V2 kan kiezen.beebie121 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:14:
[...]
En dan gaat het mis ofzo? ik mis dat een beetje in het verhaal
Heb het idee dat meer mensen dat niet door hebben. Evenals dat je met 'T' de tool krijg om stuff te bouwen. Wat ik op Rotterdam rondom punt C nog best vaak gebruik trouwens.
je kan toch ook guns enzo bouwen met "T"? alleen die heb ik nog niet neer kunnen zetten. misschien dat dat nog komt met andere combat roles?TimoVeld schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:19:
[...]
Als je squad leader bent kan je met 'B' het menu openen waar je onder andere de V2 kan kiezen.
Heb het idee dat meer mensen dat niet door hebben. Evenals dat je met 'T' de tool krijg om stuff te bouwen. Wat ik op Rotterdam rondom punt C nog best vaak gebruik trouwens.
maar ik had hier al gelezen dat je T moest gebruiken en dat was handige info hehe
Ik had een DirectX foutmelding met:getdeviceremovedreason waarbij de game crasht na elke map change. Nadat ik het op DX11 had gezet was het opgelost, het stomme was dat ik dacht dat het al die tijd op DX11 stond door die stomme O en I ipv on and off in het menu. Ik ging er vanuit dat de O voor on stond....k1978 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:26:
[afbeelding]

Het begon allemaal VERSCHRIKKELIJK moeizaam om met drie man in een squad te komen, laat staan in een game. Zou natuurlijk deels te maken kunnen hebben met de enorme drukte toen iedereen na't eten los ging, maar het is ook het zelfde irritante squad/friends systeem als BF1. Tegen de tijd dat we eindelijk met z'n allen in een game zaten in hetzelfde squad waren we al bijna een uur verder.
Vervolgens kost alles rebinden en alle settings finetunen ook weer twintig minuten want je moet alles unbinden en dan nog hou je een paar dubbelingen. Net in de game schrok ik me ook lam van de graphics in de Noorse map, gewoon onspeelbaar op ultra met alle grain, sneeuw, DoF etc en eigenlijk niet om aan te zien. Enfin, alles op low en gáán. 144 fps zit er niet meer in, maar 85 - 100 fps in beide maps op een i5 4670K @ 4,3 GHz en 970 GTX OC kan ik nog heel aardig mee leven.
Maar goed, 1 uur en 20 minuten verder, kunnen we eindelijk echt aan de game zelf beginnen. Het moet gezegd, zelfs als BF veteraan die de game volgt; wat een onoverzichtelijke puinhoop is de game. Er wordt niets uitgelegd of intuïtief duidelijk hoe de gamemodes werken, hoe de company/armory werkt, het reviven, resupply/heal, construction, het spotten, de commander call-ins etc. etc. Voor nieuwkomers van de game moet het helemaal onoverzichtelijk en lastig inkomen zijn, levert nodeloze frustratie op en het bevordert absoluut geen teamplay zo.
Eenmaal daar overheen, de gunplay en movement is toch wel genieten. Zo goed heb ik het nog niet eerder gezien in een Battlefield, de TTK mag nog wel ietsje lager wat mij betreft, maar de vuurgevechten zijn weer genieten. Plus de het is heerlijk om weer eens vuurgevechten te kunnen winnen door accurater te aimen in plaats van op de juiste afstand te staan zoals in BF1. Ook het sliden/klimmen/sprinten/prone werkt stukken beter dan ik had verwacht. Was echt bang non stop in animaties te zitten maar dat valt me alles mee. De maps ogen ook leuk en uitdagend en de squad revive is een briljante toevoeging. Oh, en (nog) geen explosive spam, zouden ze het dan eindelijk leren?
Mijn grootste ergenissen tot nu toe:
-Zichtbaarheid/onderscheid tusen vriend en vijand is echt waardeloos. 1 ronde gehad dat door een bug de UI deels wegviel, dan zie je echt totaal niet wie wie of wat is.
-Snipen/Campen vanaf de derde ring loopt echt de spuitgaten uit, je ziet ze gewoon amper of afstand in struikjes.
-Je begint met te weinig kogels als je op squadmates spawnt die een omtrekkende beweging maken, je hebt amper genoeg kogels om een squad om te leggen. Dit ontmoedigt te veel om ergens anders te spawnen dan op een objective.
-Het upgradesysteem/unlock van wapens. ALS je het dan eenmaal gevonden hebt, dan kan je gewoon pure buffs kopen/unlocken. Waanzin, ervaren spelers zo'n groot voordeel geven geeft geen enkele voldoening.
-Niet tijdens de game andere wapens kunnen unlocken of kiezen, neem aan dat dit makkelijk te fixen is, maar dit is nu gewoon onacceptabel.
Overall zeker niet slecht, massa's bugs natuurlijk nog, maar niets wat we nog niet gewend zijn van BF. De UI is wel nodeloos frustrerend en zonder uitleg introduceren van zoveel nieuwe features slaat nergens op, maar het speelt soepel, het schiet heerlijk en Rotterdam heeft echt veel potentie.
Toch had ik nog niet het wauw gevoel dat ik maar door wou blijven spelen en alles uit te proberen. Denk dat het unlock/progressiesysteem gecombineerd met de UI te veel irritatie opwekt. Dat je tanks te lijf moet gaan met dynamite of anti tank mijnen en zes keer dood moet gaan, want ja, geen panzerschrek nog en dat duurt nog wel paar potjes.... Daar ben ik wel een beetje klaar mee ondertussen.
Hoe krijg jij je Cpu zo laag dan?StealthyPeanut schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 00:19:
[...]

Doritos schieten was in BF1 ook een stuk minder dan in BF3 en BF4.KeesFluitman schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 07:55:
[...]
Het schiet überhaupt niet identiek. Zeker ook aan t trollen? En als ik zo de vele reacties zie, dat de game te traag speelt ed. Dan is t jammer dat niet iedereen mijn mening deelt, dat bf1 een arcade, console, spammend, zerg spel is, waar ii van genoten heb, maar waar bfV een waardige en frisse game is met meer tactisch en slim spel ipv run and gun.
Accepteer gewoon even dat je niet als een kip zonder kop rond kan lopen en op doritos ksn schieten terwijl je naar de mini map staart, en denk daadwerkelijk na.
want vaak zat er een soort van timer tussen het spotten. Dat werkte in mijn ogen prima.
Maar dat je in BFV niet even snel een tank kunt spotten is gewoon slecht. zo groot ding en dan nog krijg je geen spot. ja wanneer je ADS gaat en halve seconde op de tank gaat richten.
Er zit een verschil tussen rond rennen als een kip zonder kop en het steeds moeten zoeken naar ammo.
Het is me nu al vaak voorgekomen dat ik gewoon alles raak schiet en dat ik dan gewoon door mijn ammo heen ben. Ik moet dan terugvallen en mijn positie opgeven. normaal heb je wel een teammaatje die ammo naar je toe kan gooien. dat wordt nu niet gedaan.
Gisteren was het met squads maken, joinen etc gewoon dramatisch. Dinsdag en woensdag heb ik deze problemen totaal niet ervaart.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:58:
Hier ook gemengde gevoelens na de eerste speelsessies gisteravond.
Het begon allemaal VERSCHRIKKELIJK moeizaam om met drie man in een squad te komen, laat staan in een game. Zou natuurlijk deels te maken kunnen hebben met de enorme drukte toen iedereen na't eten los ging, maar het is ook het zelfde irritante squad/friends systeem als BF1. Tegen de tijd dat we eindelijk met z'n allen in een game zaten in hetzelfde squad waren we al bijna een uur verder.
Hier nog een stukje leesvoer over Firestorm (battle royale mode) in Battlefield 5. https://www.ea.com/games/...re-order?isLocalized=true
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Spotting is helemaal uit voor alle roles behalve scout. Dus je kan niemand even snel spotten. Dat is t hele idee aan dit spel en dat maakt het spel veel tactischer en diepgaander. In BF1 en 3 en 4 kon je met je tank of wapens door rook heen schieten, want je zag een dorito. Ik heb nu al meerdere mooie momenten met ons tweakers squad meegemaakt, dat mijn teammates zeiden waar in t gebouw de vijand zat, en ik ze zo neerschoot.Pykow schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:25:
[...]
Doritos schieten was in BF1 ook een stuk minder dan in BF3 en BF4.
want vaak zat er een soort van timer tussen het spotten. Dat werkte in mijn ogen prima.
Maar dat je in BFV niet even snel een tank kunt spotten is gewoon slecht. zo groot ding en dan nog krijg je geen spot. ja wanneer je ADS gaat en halve seconde op de tank gaat richten.
Er zit een verschil tussen rond rennen als een kip zonder kop en het steeds moeten zoeken naar ammo.
Het is me nu al vaak voorgekomen dat ik gewoon alles raak schiet en dat ik dan gewoon door mijn ammo heen ben. Ik moet dan terugvallen en mijn positie opgeven. normaal heb je wel een teammaatje die ammo naar je toe kan gooien. dat wordt nu niet gedaan.
Dat is voor mij een veel spannendere gameplay dan simpelweg `snel spotten` en iedereen ziet ze. Je moet nu ook daadwerkelijk zelf kijken en met je squad members praten.
Het zou al een vooruitgang zijn als je standaard begint met een health pack en een extra magazine begint. Niet alle capture points hebben een ammo/health station en spawnen op je teammates is hierdoor shit.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:58:
-Je begint met te weinig kogels als je op squadmates spawnt die een omtrekkende beweging maken, je hebt amper genoeg kogels om een squad om te leggen. Dit ontmoedigt te veel om ergens anders te spawnen dan op een objective.
Het spawn systeem vind ik niet echt geweldig. De camera die achter je teammates hangt en dan vervolgens nog 6 seconden ofzo moeten wachten is niet echt top. Ik ga meestal meteen naar de deploy scherm en selecteer daar wel mijn teammates.
Waarom Features van dit spel vergelijken met die van anderen? Atrrition is een feature. Je squadmates moeten je resupplyen en je moet de medic en ammo Stations overeind houden en opnieuw bouwen.Borentos schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:22:
[...]
Het zou al een vooruitgang zijn als je standaard begint met een health pack en een extra magazine begint. Niet alle capture points hebben een ammo/health station en spawnen op je teammates is hierdoor shit.
Het spawn systeem vind ik niet echt geweldig. De camera die achter je teammates hangt en dan vervolgens nog 6 seconden ofzo moeten wachten is niet echt top. Ik ga meestal meteen naar de deploy scherm en selecteer daar wel mijn teammates.
Alle capturepoints hebben ammo.welke niet in jou ogen?
Narvik, C of E, heeft geen ammo, dat zijn de capture points bij de huizen. Rotterdam als axis de rechter base spawn heeft geen health.KeesFluitman schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:38:
[...]
Waarom Features van dit spel vergelijken met die van anderen? Atrrition is een feature. Je squadmates moeten je resupplyen en je moet de medic en ammo Stations overeind houden en opnieuw bouwen.
Alle capturepoints hebben ammo.welke niet in jou ogen?
Als je in de perfect balanced squad zit, is dit geen probleem, maar dit is niet altijd het geval. Ik vind het een beetje irritant als ik spawn meteen opzoek moet gaan naar ammo en health.
Oke dan zal ik hem is iets terug clocken, voor de rest alles al geprobeerd. Driver sweeper, overlays weg. Maar blijft crashen.Gekke Jantje schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:12:
Soms is het best frustrerend als je net in de 40000 punten zit en speciaal voor de V1 bom wil gaan om een filmpje te maken om te bewerken. Het overkomt mu nu al meerdere keren.
[...]
Dit heb ik als mijn GTX 1080 Ti op 2012mhz draait, het heeft bij mij dus te maken met de overclock, wat in alle andere games stabiel draait.
En dan vervolgens élke keer weer moet klikken naar overview...zo vermoeiend
[ Voor 13% gewijzigd door Tusk op 07-09-2018 13:50 ]
Ik had die melding ook toen ik die nvidia overlay aan had gezet met fps counter. Uitgeschakeld nergens last van.k1978 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:48:
[...]
Oke dan zal ik hem is iets terug clocken, voor de rest alles al geprobeerd. Driver sweeper, overlays weg. Maar blijft crashen.
zodra je loslaat, zie je die cirkel weer van formaat veranderen..heb t niet getimed. Als het zo is wat je stelt, is het een UI/UX van lek m'n vestjevinom schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:51:
@Tusk Je hoeft hem niet in te houden. Het staat er wel, maar het hoeft niet. Een keer klikken zou voldoende moeten zijn.
Helemaal mee eens, het is nu te vaak een ergenis, gewoon een magazijn exta zou al wonderen doen.Borentos schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:45:
[...]
Narvik, C of E, heeft geen ammo, dat zijn de capture points bij de huizen. Rotterdam als axis de rechter base spawn heeft geen health.
Als je in de perfect balanced squad zit, is dit geen probleem, maar dit is niet altijd het geval. Ik vind het een beetje irritant als ik spawn meteen opzoek moet gaan naar ammo en health.
Je kan ook nog fps laten zien met perfoverlay.drawfps 1 in de console of de fps counter in origin aanzetten.zTz schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:51:
[...]
Ik had die melding ook toen ik die nvidia overlay aan had gezet met fps counter. Uitgeschakeld nergens last van.
Dat eerste wist ik, dat 2e niet. Thanks. Hoef ik niet elke keer perfoverlay te typen als ik die game startA.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:57:
[...]
Helemaal mee eens, het is nu te vaak een ergenis, gewoon een magazijn exta zou al wonderen doen.
[...]
Je kan ook nog fps laten zien met perfoverlay.drawfps 1 in de console of de fps counter in origin aanzetten.
Graag gedaan, ik heb het nog niet geprobeerd in BFV maar je kan die command (en andere) waarschijnlijk ook in een user.cfg bestand in je bfv folder zetten zoals met BF3 - BF1.zTz schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:01:
[...]
Dat eerste wist ik, dat 2e niet. Thanks. Hoef ik niet elke keer perfoverlay te typen als ik die game start
Zal vanavond eens even kijken hoeveel van die commands ook werken in BFV..
Inderdaad kaart iets terug geclocked en loopt die super.. Komt nog niet beneden de 80 FPS.. Bedankt voor de tip.Gekke Jantje schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:12:
[...]
Dit heb ik als mijn GTX 1080 Ti op 2012mhz draait, het heeft bij mij dus te maken met de overclock, wat in alle andere games stabiel draait.
Mooi dat het bij jou heeft geholpen! Dan ga ik dat vanavond ook proberen. Ik heb een Zotac 1080 Amp die standaard iets overgeklokt is volgens mij. Ik kon gister ook nog geen 10 minuten spelen zonder diezelfde foutmelding te krijgen.k1978 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:33:
[...]
Inderdaad kaart iets terug geclocked en loopt die super.. Komt nog niet beneden de 80 FPS.. Bedankt voor de tip.
Daar is gewoon ammo hoor. Mss was ie net vernield toen jij speelde. Je kan hem als support weer bouwen. Iig vlag C.Borentos schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:45:
[...]
Narvik, C of E, heeft geen ammo, dat zijn de capture points bij de huizen. Rotterdam als axis de rechter base spawn heeft geen health.
Zolang je een beetje denkt om je ammo zal je niet in de problemen komen.
Wij zitten in de bf1 Server in de bfV kanalen.Tusk schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:11:
Is er eigenlijk een plek waar alle BF5 GoT'ers zich verzamelen om samen een potje te kunnen spelen?
Dan moet je deze Discord hebben: https://discord.gg/zfeG8TrTusk schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:11:
Is er eigenlijk een plek waar alle BF5 GoT'ers zich verzamelen om samen een potje te kunnen spelen?

Een squad van 4 vind ik persoonlijk te klein, hoe vaak ik niet met meer speel... maar ok, dan zal wel wennen zijn. Eenmaal in het spel had ik de mazzel dat er een aantal waren die me erop wezen eerst even extra munitie en 'health packs' te pakken. Ik lees dat sommige dit irritant vinden, ik was er snel aan gewend... even volladen en hop, rennen maar.
Het hele spotsysteem is voor mij compleet van de baan. Ik snap het niet, of het werkt niet.

Aan de andere kant, het maakt het spel moeilijker dan BF1. 'Voorheen' gewoon zoeken naar de rode iconen en je schoot de een na de ander zo af, dat gebeurt simpelweg niet meer.. iets wat ik (op zich niet erg vind).
Het spotten van een tank aan de andere kant, man.. dat moet toch kunnen.
Je zag me dus, n.a.v. de gewoonte, best vaak Q 'horen' drukken... iets wat resulteerde in een 'oranje' marker.
Is dit te zien voor je squad leden, wat is het doel als ik geen squadlead ben?
Graphics vond ik mooi, natuurlijk even los van de glitches etc. Het enige waar ik me aan stoorde waren de vliegtuigen. Ik zag menig vliegtuig een bocht maken alsof hij aan een touwtje hing, zo O-N-G-E-L-O-O-F-L-I-J-K nep/nietmooi, zelfs voor een beta.

Het bouwen (dmv T) vond ik een leuke bijkomstigheid, heb eigenlijk niet meer gekeken of ik het kon herbouwen nadat een stel zandzakken waren opgeblazen...
Het reviven van squadmates, voorzien van ammo en health ging eigenlijk redelijk snel goed nadat werd gecommuniceerd hoe dit in zijn werk ging. Een glitch dat je geen ammo pouch zag 'vliegen' op het moment dat je deze wilde geven, gaf nl. wat verwarring... geef ik nu munitie .. of niet.

Een aantal mensen zaten niet een volwaardige Discord/GoT squad waar zij direct merkten dat het samenspel er (bijna) niet was. Dit benadeelde hun zo erg, dat ik bang ben dat 'online' groepjes een te groot voordeel hebben. De nodige walkovers zie ik dan ons tegemoetkomen ...

Het unlocken van wapens is me compleet onduidelijk, nergens kon ik vinden wanneer ik de pantzerfaust zou unlocken, of bepaalde granaten. Tesamen met de uitleg die je amper kreeg, hoop ik dat het support ingame er wel zal zijn tijdens het moment dat je voor het eerst het spel start.
Maar, voor een eerste paar uur gamen ben ik relatief tevreden.

![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V