Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:25
jagermeister schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:04:
Boy oh boy, wat maken ze er een zooitje van. :D

Ik lees her en der dat de closed Alpha nog beter speelde dan de open Beta.
Zelf ook gespeeld of papegaai je willekeurige mensen na?
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:54:
Nou ik kan denk ik wel bevestigen dat DX12 hardstikke kapot is. :P
hier ook :P Haal 5fps met dx12

[ Voor 26% gewijzigd door TweakerVincent op 04-09-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik vraag me af hoe je de panzerfaust kan unlocken, op dit moment loopt elke assault met dynamite rond.
Als je nu in een tank spawned, dan ben je koning.
De wapens gaan blijkbaar per level nl. 3,6 en 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oke, dat is wat erger dan ik had. :P
Maar ik haal gewoon een solide 100fps+ met DX11. DX12 piekt net wat hoger, maar is gemiddeld veel slechter.

Maar deze game heeft best potentie ondanks dat er nu een aantal flinke bugs inzitten. Het is voor de balans in ieder geval erg fijn dat de assault geen medic meer is. STG44 + heal was bizar OP geweest.

Minder is hoe Rotterdam nu werkt als conquest map. Die map is op het moment gewoon German side biased. De Britten kunnen A en B cappen in dezelfde tijd als de Duitsers C, D en E kunnen cappen waardoor de Duitse kant altijd begint met een punten en mapcontrole voordeel. Vervolgens zit er tussen de twee kanten veel open terrein en een kanaal waardoor je niet zomaar kan oversteken. Verder trekt B, het Witte Huis zo belachelijk veel snipercampers aan dat je als Brits team bijna kansloos bent omdat je halve team daar niks loopt te doen. Een redelijk goed Duits team kan de Britten zo spawnlocken door A te cappen wat redelijk te doen is als je afdoende aantallen hebt. Vervolgens kan je dan B makkelijk innemen omdat al die snipers volstrekt waardeloos zijn in zelfverdediging. Die map heeft wat werk nodig want op deze manier is het geen goede.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
met mijn r290 kan ik 1080 niet meer op ultra spelen. Ik haal dan tussen de 35-55 frame op Rotterdam map. BF1 ging dat wel goed, hoewel amiens ook maar 60 fps haalde.

Binnenkort upgraden naar 2080 oid

en houd je de XP tijdens de beta eigenlijk in het uiteindelijke spel?

[ Voor 15% gewijzigd door TweakerVincent op 04-09-2018 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidXTR
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 15:04

AcidXTR

Overal en altijd AcidXTR

TweakerVincent schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:39:

en houd je de XP tijdens de beta eigenlijk in het uiteindelijke spel?
Nee, helaas. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Ook maar een key gekocht van punten vandaag, koste anders 90 cent. De Rotterdam map is leuk en speelt lekker weg met een goede performance.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Net even snel opgestart voor even te kijken, maar ik schrok van de 5fps met mijn 1080Ti. Dit is niet helemaal correct neem ik aan? Straks maar even kijken wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:38
[YouTube: https://youtu.be/nTP19YA8Rt0]

Deze heb ik hier nog niet langs zien komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:33
Alexknl schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:18:
Net even snel opgestart voor even te kijken, maar ik schrok van de 5fps met mijn 1080Ti. Dit is niet helemaal correct neem ik aan? Straks maar even kijken wat het probleem is.
Ik heb hier een GTX 1050 Ti en de game loopt vloeiend op medium settings. Heb je de laatste drivers?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Alexknl schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:18:
Dx11 kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Nu online
Thanks zal het straks even toepassen, wel heel vaag dat dat standaard ingesteld staat dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
Beakzz schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:18:
[video]

Deze heb ik hier nog niet langs zien komen?
Had hem nog niet gezien. Hoe meer ik van deze game zie. Hoe enthousiaster ik begin te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Geronimous schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 00:12:
[modbreak]Met het live gaan van de Open Beta splitsen we het topic op in een apart PC en Consoles versie.

\[XBO/PS4] [ZT] Battlefield V

In beide topics blijft het Zero Tolerance beleid van kracht.[/modbreak]
Jullie discrimineren. De consoles hebben wel duimpjes..... :'( :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ik ben zoekende om stable 60 fps te halen. Wat zijn de beste dingen die je medium/high oid kan zetten wat je toch nauwelijks merkt? Ik haal nu 40-60 fps R290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Je kan gelukkig nu weer spawnen op je squadmates. De buddy revive is echt top, je kan je afvragen wat het nut nog is om medic te spelen. Voor het eerst sinds tijden dat mijn random squadmates daadwerkelijk als squad fungeren. Behalve het reviven is het erg handig als tenminste 1 iemand als support gaat voor de ammo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Nou lekker die open beta. Wil niet starten met een 1080TI 11GB, want; "Geheugen vol" op de videokaart, yeah, right...

Maargoed, dat lijkt dus onder DX12 te zitten gezien die ook HDR op mijn scherm aanzet, maar ik zie nergens de keuze tussen DX12 of 11. Iemand enig idee waar ik dat kan veranderen? Bij advanced options zie ik niets vanuit Origin.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:13

Shabbaman

Got love?

Kecin schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:44:
Nou lekker die open beta. Wil niet starten met een 1080TI 11GB, want; "Geheugen vol" op de videokaart, yeah, right...

Maargoed, dat lijkt dus onder DX12 te zitten gezien die ook HDR op mijn scherm aanzet, maar ik zie nergens de keuze tussen DX12 of 11. Iemand enig idee waar ik dat kan veranderen? Bij advanced options zie ik niets vanuit Origin.
Bij de grafische settings zit een tabje advanced. Daar bovenaan.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
HDR is gelinkt aan full screen zonder een optie om HDR dan aan of uit te zetten, wil je HDR uitzetten moet je borderless gebruken. Maakt ook niet uit, het is allemaal mooier met HDR.

[ Voor 15% gewijzigd door Gekke Jantje op 04-09-2018 21:11 ]

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 03-10 15:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Game een krap uurtje gespeeld, de sneeuw map was nogal een chaos in mijn potje. Niet de beste map volgens mij, had ook veel moeite de vijand te spotten 8)7.
Rotterdam map beviel me 100x beter, spelen ging best lekker. Alleen nog een paar keys goed instellen....

Game draait best goed op mijn 4790k @ 4,6Ghz / 1080 Ti (wel met de BF5 drivers), vooral de CPU load leek niet gek hoger dan BF1?.
CPU load zweeft ergens tussen de 70 - 90%, framerate op 1440p ligt rond de 90-100fps volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Dat spannende muziek deuntje mag ook wel wat later....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:21

beuker19

Killerbeuker is so OP

Ik heb echt al een paar geweldige leuke potten gehad er zeker met wat team play _/-\o_ _/-\o_

Ik vind na alle ophef (niet mee eens maar goed) dat Dice toch weer een leuke game heeft gemaakt met echt geweldige gunplay en skill rewarding.

Als ik er over een paar dagen nog zo over denk dat koop ik deze game zeker weten.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Nu online
Tot nu toe;
Wat een prachtige game, vooral Rotterdam erg mooi.

+ speelt lekker
+ super graphics
+ gelukkig nog een gemiddelde van 100fps op 1440p
+ TTK perfect, redelijk lang
+ healsysteem, wel nog even wennen
+ pouches oppakken van dead enemies, beetje scavenger idee van cod
+ minder doritos op minimap (=spotten), dus minder 'cheaten', betrap me er wel zelf nog af en toe op de spotting knop te rammen

- dat je geforced word in "bleed out" scherm, en NA bleedout ook nog 8 seconden moet wachten tot deploy
- sqaud spawn screen, geef mij maar map overview
- op die sneeuw map is de sneeuw in de huizen wel een beetje over done.
- film grain, gelukkig meteen kunnen uitzetten

Al met al, toppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Laatst online: 27-09 12:27
En ik maar denken dat ik een CPU upgrade nodig had voor deze game. Gebruik een i3 8100 + GTX 1070ti +16GB op een resolutie van 2560x1080, ultra settings, 80-100 fps. De Beta draait er erg lekker op paar leuke potjes gespeeld en dit word zeker een buy voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Top spel so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Laatst online: 27-09 12:27
Borentos schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:06:
Ik vraag me af hoe je de panzerfaust kan unlocken, op dit moment loopt elke assault met dynamite rond.
Als je nu in een tank spawned, dan ben je koning.
De wapens gaan blijkbaar per level nl. 3,6 en 10
Valt wel mee hoor heb al een tank opgeblazen op de Rotterdam map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

beuker19 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:15:
Ik heb echt al een paar geweldige leuke potten gehad er zeker met wat team play _/-\o_ _/-\o_

Ik vind na alle ophef (niet mee eens maar goed) dat Dice toch weer een leuke game heeft gemaakt met echt geweldige gunplay en skill rewarding.

Als ik er over een paar dagen nog zo over denk dat koop ik deze game zeker weten.
Als er teamplay is dan is deze game potentieel geweldig ja. Helaas lijkt het percentage "snipers" met het uur toe te nemen. Ze zijn voornamelijk leuk met Grand Operations. Laten we massaal 50m of meer achter het objective gaan verdedigen want dat is zo effectief. Oh, ze zijn weer verloren, nou dan gaan we toch bij de volgende serie proberen op 50m erachter. Als je halve team daaruit bestaat, dan is de lol er snel vanaf. :X

Gelukkig ook games gehad waar mijn teamgenoten wel konden nadenken en een nuttige bijdrage probeerde te leveren. Als je dan ook nog eens een vijandelijk team krijgt die wat kan, dan krijg je van die heerlijke potjes. :Y

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Shabbaman schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:08:
[...]

Bij de grafische settings zit een tabje advanced. Daar bovenaan.
Daar kwam ik de eerste 6 keer starten niet eens. Nu uiteindelijk gelukt, vaag hoor. 8)7

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 17:26
Eerste indruk is positief op paar zaken na.
1. Bij mij doet het geluid niet het niet goed. Wapens die geen geluid geven. Hierdoor was het super stil. Dit is een bug die ik in BF1 ook heb gehad. Met een reboot moest het opgelost zijn. In bfv bleef ik de bug houden.

2. Smg van de medic voelt zwak. Mag nog wat gesleuteld worden.

3. Veelste weinig ammo voor mijn gevoel.
Als je beetje goed bent, dan ben je zo door je ammo heen.

4. Narvik sneeuw map lijkt erop dat het team dat begint bij vlag A en B in het nadeel is.

5. Sneeuw effect in Narvik is veelste veel.
Mag voor mij helemaal weg.

6. Ik mis het glijden zoals in BF1.

7. Spotten werkt niet fijn. Je moet echt heel accuraat richten. Zelfs tank kan je niet snel spotten.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Alexknl schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:23:
Tot nu toe;
Wat een prachtige game, vooral Rotterdam erg mooi.
- dat je geforced word in "bleed out" scherm, en NA bleedout ook nog 8 seconden moet wachten tot deploy
Top dat dit weer wat langer duurt! Dan stelt een death tenminste wat voor. Het is geen CoD of Quake waar je meteen weer kunt spawnen.

En het cappen van vlaggen krijgt weer een echte dynamiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-10 14:06
Pykow schreef op woensdag 5 september 2018 @ 05:25:
7. Spotten werkt niet fijn. Je moet echt heel accuraat richten. Zelfs tank kan je niet snel spotten.
Dat zou voor mij een pluspunt zijn. Het makkelijk spotten, laat je het spel heel anders spelen. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tillietom
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-10 19:44
[quote]Pykow schreef op woensdag 5 september 2018 @ 05:25:

(of dat je slecht bent en je mist de helft van je kogels) :P :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 17:07
1. Bij mij doet het geluid niet het niet goed. Wapens die geen geluid geven. Hierdoor was het super stil. Dit is een bug die ik in BF1 ook heb gehad. Met een reboot moest het opgelost zijn. In bfv bleef ik de bug houden.

2. Smg van de medic voelt zwak. Mag nog wat gesleuteld worden.

4. Narvik sneeuw map lijkt erop dat het team dat begint bij vlag A en B in het nadeel is.

5. Sneeuw effect in Narvik is veelste veel.
Mag voor mij helemaal weg.

Bij iedere objective heb je een ammo en health refill, heb hier voldoende aan. Ook kun je ammo van corpses oppakken. Geen problemen gehad van te weinig ammo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Gisteren de avond zitten spelen. Draaide goed. Audiovisueel weer nice met die frostbite engine. Echter ik mis totaal het ww2 sfeertje. Zal deze titel dan ook overslaan en geld naar andere ontwikkelaars overmaken :P

Ammo had ik wel problemen mee. Zat in een squad die totaal niet samenwerkte. Dus als je dan in je uppie op een vijandige squad uitkwam was het pittig in je uppie en ging de ammo er snel doorheen. Stond je uiteindelijk met je handpistooltje......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 12:20
Paulus07 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:34:
Ammo had ik wel problemen mee. Zat in een squad die totaal niet samenwerkte. Dus als je dan in je uppie op een vijandige squad uitkwam was het pittig in je uppie en ging de ammo er snel doorheen. Stond je uiteindelijk met je handpistooltje......
Er staat redelijk veel supplies over de mappen heen verdeeld, dus een beetje omlopen en je hebt zo weer genoeg ammo :9. Buiten dat is het denk ik gewoon veel wennen. Eerst (bijna) unlimited ammo en auto-healing, nu moet je daarmee rekening houden.

Ik denk wel dat er een soort van (verplichte) tutorial nodig is, er zijn bepaalde keybindings die er eerst niet waren zoals de "B" als je squadleader bent en de "T" voor de toolbox. En sommige hebben echt niet in de gaten wat het doel van het spel is.

Gister aardig wat gespeeld en ben bijzonder positief verrast. Het voelt een keer als opnieuw leren van een game (door eerder genoemde punten zoals health en ammo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 15:43

Tusk

Sticky Bomb likes you!

gister mijn stukje voorpret al gehad door alle keys in te stellen en alle settings te doorlopen :)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-10 14:39
Gisteren geprobeerd de game te starten, ik ben in het bezit van de alpha key maar blijkbaar werkt dat niet met deze open beta build? Game opnieuw opgestart en pc ed. maar dat blijkt niet te werken? Zit niets anders op dan een dagje te wachten of zijn hier nog wel work arounds voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 08:21
jantje 2 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:30:
Gisteren geprobeerd de game te starten, ik ben in het bezit van de alpha key maar blijkbaar werkt dat niet met deze open beta build? Game opnieuw opgestart en pc ed. maar dat blijkt niet te werken? Zit niets anders op dan een dagje te wachten of zijn hier nog wel work arounds voor?
Beta key kopen voor een euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-10 14:39
TRAXION schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:49:
[...]

Beta key kopen voor een euro.
Dan wacht ik wel een dag :P Zo belangrijk is dit nu ook weer niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-10 12:44

steveman

Comfortabel ten onder

Tusk schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:55:
gister mijn stukje voorpret al gehad door alle keys in te stellen en alle settings te doorlopen :)
Oh, goed punt! Had ik ook moeten doen. Dan vanavond maar even voordat we ook los kunnen :)

Ik hoop zooo dat het fijn speelt, BF1 ken ik zo onderhand wel...

En gelijk een excuus om het spaarvarken te mishandelen voor een RTX-kaartje... En een nieuwe monitor...

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 05-09-2018 10:06 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jantje 2 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:51:
[...]

Dan wacht ik wel een dag :P Zo belangrijk is dit nu ook weer niet :+
Lol, een euro, tja ik ben zo onhandig geweest om maar een origin acces te nemen voor 3,99 :+ , had ik zomaar 2,99 kunnen besparen, had die beta key tip niet voor bij zien komen, aarghhhh ;)

Net even gespeeld maar wel weer wennen, gelukkig maar anders speel je gewoon eenzelfde spel maar vindt de tegenstanders maar moeilijk te zien tov BF1, ook het nieuwe kleine grafische sausje ben ik nog niet echt te spreken over, liijkt soms wel dat het achteruit gegaan is, bijvoorbeeld de wapens zien m.i. nogal karig uit.
Volgens mij kan je dus als niet medic ook reviven?en hoe dat werkt ben ik nog niet uit.
Heb het op extra high gespeeld en liep niet onaardig , i7-3,6 ghz,/1080/16gig

Edit: roep veel te snel , ziet er prima uit maar de tegenstanders wel moeilijk te zien, maar kan dit ook wel weer mis hebben, ik word ouder en debieler..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Gisteravond even kort de Rotterdam map gespeeld.

Moet zeggen dat ik redelijk content ben met de behaalde framerates bij de standaard instellingen: 50-60 fps gemiddeld, mede gelet op de specificaties van mijn systeem. (ik weet even niet of die 60 fps standaard gecapped zijn?)

Standaard instelling:
Alles High
HBAO on
TAA High

FX-8350
RX480
32GB DDR3

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 20:18
Veel punten eens, ik ben over het algemeen zeer positief maar er zijn altijd wel een paar puntjes van kritiek.

Ik vind het geluid van de hele game (nog) slecht, kan soms ook niet goed plaatsen waar iemand loopt of rijdt met de tank. Vliegtuigen die ontploffen aan de andere kan van de map lijken qua geluid net naast je te ontploffen. Dan heb je het aflopende muziekje van de map op het einde wat veel te nadrukkelijk aanwezig is en te lang duurt.

Daarnaast vindt het snel scoopen niet lekker vloeiend gaan. Ik vind sowieso de physics nog niet helemaal top maar dat gaat waarschijnlijk nog wel veranderen.

Met een tank rijden is ook niet echt fun, wel makkelijk kills maken, maar het gaat allemaal zo traag.

Wat ik wel echt top vind is het reviven van elkaar zonder medic te spelen. Maak het spannender omdat het reviven enkele seconden duurt. In de meeste gevallen moet je echt goed timen. Bevordert de teamplay!

Ik heb wel moeite met het spotten van enemies, ondanks dat mijn KD prima is merk ik wel dat ik soms tegenstanders helemaal niet zie. Zal wel komen omdat het steeds gedetailleerder wordt.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyKl0n_242
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 19:13
Leuk spel. Mooie audio / visuele effecten. Squad systeem werkt prettig.

Die V1 Raket - wat een inslag geeft dat ding, kijk dit filmpje eens:

https://clips.twitch.tv/E...=clips_api&tt_content=url

Hoe 'summon' je dat ding? Ik heb wel eens als squad leader de tekst 'Reinforcements Available' gezien op m'n scherm, maar geen idee gehad wat ik moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 23:38
Kon niet wachten op de beta dus gisteren snel opgestart en daar sta je dan in Rotterdam. Kom je er achter dat shooters je niets meer doen en je geen pepernoot raakt en constant afgeschoten wordt. Had het kunnen weten aangezien ik ook zo klaar was met BF1, maar BF4 heb ik helemaal plat gespeeld dus ik zoek waarschijnlijk weer naar dat gevoel.

Nu was ik gisteren ook freakin moe en BF4 heb ik op de console gespeeld i.p.v de pc dus ik ga van de week nog wel een poging wagen, maar de hype is hier verdwenen. Mijn eerste gevoel is dat er te weinig plekken/paden zijn waar je redelijk beschermd door kan rennen voor wat rust tussendoor. Overal ligt wel een sniper voor je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
SlimSjakie schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:31:

Hoe 'summon' je dat ding? Ik heb wel eens als squad leader de tekst 'Reinforcements Available' gezien op m'n scherm, maar geen idee gehad wat ik moest doen.
De hotkey voor de squadleader is B, je hebt 3 opties, een supply drop, een tank en de V1. De V1 kost ~41000 squadpoints, dat duurt meestal wel even voordat je dat bij elkaar hebt geharkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Poulske schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:28:
[...]

Bij iedere objective heb je een ammo en health refill, heb hier voldoende aan. Ook kun je ammo van corpses oppakken. Geen problemen gehad van te weinig ammo.
Klopt, ik heb ook nauwelijks problemen met tekort aan ammo. Maar dat komt wellicht doordat ik de automatic rifles zoals de StG44, standaard op single shot zet.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Borentos schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:36:
[...]

De hotkey voor de squadleader is B, je hebt 3 opties, een supply drop, een tank en de V1. De V1 kost ~41000 squadpoints, dat duurt meestal wel even voordat je dat bij elkaar hebt geharkt.
Veel objectives doen dan heb je die 41000 punten best snel bij elkaar, zeker in operations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghastrakun
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-01 16:34

Het lijkt alsof ze dat glijden eruit hebben gehaald, maar als je crouch (ctrl) ingedrukt houdt tijdens het rennen dan kan je gebukt rennen.

Spotten van vijanden zodat ze een zwevende driehoek krijgen is er ook uitgegooid. Persoonlijk vind ik het wel een goeie zaak want vooral in BF1 had ik vaak het gevoel dat ik meer op doritos aan het schieten dan op werkelijke vijanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 22:11
Ghastrakun schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:55:
[...]

Het lijkt alsof ze dat glijden eruit hebben gehaald, maar als je crouch (ctrl) ingedrukt houdt tijdens het rennen dan kan je gebukt rennen.
Je kan in BFV toch juist alle kanten op glijden/springen/rollen door crouch te double tappen en een direction key in te houden? Leek me juist vreselijk OP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:21

beuker19

Killerbeuker is so OP

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:58:
[...]

Je kan in BFV toch juist alle kanten op glijden/springen/rollen door crouch te double tappen en een direction key in te houden? Leek me juist vreselijk OP :)
Ik wist niet eens dat het zo moest maar goed.
Het zal wel komen omdat je de muis altijd vast hebt en zie dit dan ook niet veel gebruikt gaan worden.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
beuker19 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:07:
[...]

Ik wist niet eens dat het zo moest maar goed.
Het zal wel komen omdat je de muis altijd vast hebt en zie dit dan ook niet veel gebruikt gaan worden.
Ah, ik bedoelde gewoon voor/achter/links/rechts in wasd of esdf, niet de pijltjes, sorry :)

Crouch-sliding
The crouch-sliding feature was not available during the Closed Alpha as we were still fiddling with the implementation of the feature to ensure that the base foundation works well for both PC and Console alongside other new features such as crouch-sprint.

Crouch-sliding can now be performed with a quick double-tap on the crouch key while stranding and sprinting. This will commit the player to a slide for a limited duration and it is not possible to stop sliding unless the player decides to prone or jump.

Added a 2 seconds cooldown before being able to perform another crouch-slide.

Updated the aiming limitations when turning with an aiming constraint that allows the player to aim freely within a 180° angle before slowing down the aim when the player tries to turn too much while sliding. This restriction cannot be bypassed with different sensitivity but will not affect the base sensitivity when the player is moving his camera within the 180° angle.

Increased the accuracy penalty when crouch-sliding to match the inaccuracy of jumping.

[ Voor 60% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 05-09-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

* DaniëlWW2 heeft een nieuwe favoriete bezigheid gevonden in BF5. Niks leukers dan snipers snipen met een PAK 40 antitankkanon. :D oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaikoBe
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-09 15:07
Hoe kan je eigenlijk ammo pouches geven aan uw team als support? :/

Ik zie wel regelmatig een button verschijnen met 'give ammo' of iets in die aard, maar als ik dan mijn gadget toggle gebruik gebeurt er niet veel heb ik de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:20
DaniëlWW2 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:17:
* DaniëlWW2 heeft een nieuwe favoriete bezigheid gevonden in BF5. Niks leukers dan snipers snipen met een PAK 40 antitankkanon. :D oOo
Jij bent dus diegene die mij de map uit laat ragdollen als ik daardoor getroffen wordt :-( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 08:57
Erg lekker gevoel nu bij dit spel.

+ Gunplay, tanks langzamer / zwak zonder support.
+ Atmosfeer
+ Teamplay is erg belangrijk
+ Geen blobs maar verspreide gevechten over t hele veld.
+ Munitie attrition erg goed, je moet echt zorgen dat je genoeg hebt.
+ Niet iedereen kan 3d spotten (alleen scout)
+ Squad abilities zijn goed gebalanceerd.

- iedereen kan 1 medic pack dragen en zelf healen, er zijn nog te veel medic stations en samen met buddy revive lijkt de medic class erg UP.
- scout kunnen 3d spotten met flares. Ik zie liever dit iets generfed. Geen live positie, maar elke 3s kort op de mini map (plus geen 3d spotting, of slechts voor vliegtuigen)
- wapen unlocks door experience en customizations. Op dit moment ben ik erg sceptisch over de wapen customizations. Hoe gaat dit gebalanced worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-10 14:06
Kan niet wachten om vrijdagochtend ook heel effe te beginnen aan BF V, over het algemeen zijn we hier erg positief! Thx alleen voor de feedback! :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-10 12:44

steveman

Comfortabel ten onder

SaikoBe schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:34:
Hoe kan je eigenlijk ammo pouches geven aan uw team als support? :/

Ik zie wel regelmatig een button verschijnen met 'give ammo' of iets in die aard, maar als ik dan mijn gadget toggle gebruik gebeurt er niet veel heb ik de indruk.
In BF1 was dat middels de spot-knop wanneer er zo'n tekst in beeld stond, wellicht nu ook.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:55

HellBeast

Oh My GoT!

Gisteren de hele dag gespeeld. Mijn bevindingen:

Negatief

* Beperkte ammo is af en toe zeer irritant. Surpressen is niet te doen, want dan ben je meteen leeg.
* Spelers leggen mijnen bij Ammo en Health crates.
* Game ziet er zeer mooi uit, maar al het eye-candy leidt ontzettend af. Je loopt bijvoorbeeld in Rotterdam en je ziet ineens wat blaadjes in een klein wervelwindje wegwaaien. Je oogt valt erop en je bent neergeknald.
* Het tempo ligt wat vreemd als je BF1 gewend bent om te spelen. Het voelt slomer aan.
* Rare logica van classes. Support kan nog wel ammo geven aan een andere speler, maar als de eigen kogels op zijn, dan kun je jezelf niet meer bijvullen.
* Ontzettend veel campers. De levels in de beta nodigen daar ook wel voor uit.
* Medic UP, vanwege squad healing
* Perks nodig voor onderdelen zoals snelheid van scopen, wat al meteen in de basis zou moeten zitten.

Postief:

* Game haalt een nette Framerate. Is goed geoptimaliseerd/geprogrammeerd.
* Teamplay wordt nog belangrijker dan in BF1. Veel minder kip-zonder-kop spelers die alleen rushen.
* Gave tussenfilmpjes, zoals het droppen uit een vliegtuig (Narvik)
* V1's zijn gaaf
* Visueel een grote stap vooruit
* Alles kan kapot
* Geen spamhealing meer mogelijk, zodat de tegenstander een bepaald punt niet meer eeuwig kan blijven vasthouden.

Tot nu toe ben ik (gematigd) positief, maar dat heeft voornamelijk te maken met de gewenning.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 11:56
Ben het behoorlijk met je eens. Zeker met de tanks.
KeesFluitman schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:51:

- iedereen kan 1 medic pack dragen en zelf healen, er zijn nog te veel medic stations en samen met buddy revive lijkt de medic class erg UP.
Ik vond dit juist wel een positieve verandering. De medic class was namelijk onwijs OP omdat zij als enige self heal hadden. Doordat er geen (volledige)autoregen meer inzit was dat echt de beste class Dus nu zijn ze wat minder dominerend in de combat. Bovendien hebben ze een behoorlijk buff gekregen doordat de syringe niet meer als gadget meetelt, maar als standaard uitrusting.

Ik vond zelf de nieuwe support klasse veel beter spelen door dat nieuwe wapen.
Echter was de movement wel erg buggy, Biopod in uit, vaulten ging er vaag mee enz.

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ik snap iets niet. Ik heb een health pack opgepakt (ben bv sniper) en er staat naast je health 1 pakje. Hoe gebruik ik deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

TweakerVincent schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:26:
ik snap iets niet. Ik heb een health pack opgepakt (ben bv sniper) en er staat naast je health 1 pakje. Hoe gebruik ik deze?
Self heal is cijfertoets 5 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HellBeast schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:19:
* Rare logica van classes. Support kan nog wel ammo geven aan een andere speler, maar als de eigen kogels op zijn, dan kun je jezelf niet meer bijvullen.
Dat probleem had ik eerst dus ook. Speel helaas niet op pc, maar op de XB1 moet je dus de ammopack selecteren en vervolgens schieten. Dan "geef" je de ammopack aan jezelf. Heel apart inderdaad, zeker als je BF1 gewend bent waarbij je gewoon een pouch dropped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Reefun schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:32:
[...]

Dat probleem had ik eerst dus ook. Speel helaas niet op pc, maar op de XB1 moet je dus de ammopack selecteren en vervolgens schieten. Dan "geef" je de ammopack aan jezelf. Heel apart inderdaad, zeker als je BF1 gewend bent waarbij je gewoon een pouch dropped.
Dat is inderdaad vreemd. Zal het vanavond even proberen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
HellBeast schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:28:
[...]

thanks werkt!

net een deploy bug. Stond op 9 maar bij een deploy punt maar kon nergens deployen ook op andere plekken niet of classes

[ Voor 25% gewijzigd door TweakerVincent op 05-09-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:09:
[...]

Net even gespeeld maar wel weer wennen, gelukkig maar anders speel je gewoon eenzelfde spel maar vindt de tegenstanders maar moeilijk te zien tov BF1, ook het nieuwe kleine grafische sausje ben ik nog niet echt te spreken over, liijkt soms wel dat het achteruit gegaan is, bijvoorbeeld de wapens zien m.i. nogal karig uit.
Ik heb het gevoel dat het grafisch na de potjes voordat het scoreboard verschijnt (de kapotte huizen van Rotterdam) een stuk minder mooi is vergeleken met Battlefield 1. Ik draai hier alles op medium en dit vind ik zelf het enige puntje wat mooier zou kunnen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 11:56
HellBeast schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:28:
[...]

Klopt,

Geld trouwens ook voor dit:

''Rare logica van classes. Support kan nog wel ammo geven aan een andere speler, maar als de eigen kogels op zijn, dan kun je jezelf niet meer bijvullen.''

maar dan met de 3 of 4 waarop je ammo pack zit
Maar dan ingedrukt houden voor een self resupply

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:20:
Ben het behoorlijk met je eens. Zeker met de tanks.

[...]

Ik vond dit juist wel een positieve verandering. De medic class was namelijk onwijs OP omdat zij als enige self heal hadden. Doordat er geen (volledige)autoregen meer inzit was dat echt de beste class Dus nu zijn ze wat minder dominerend in de combat. Bovendien hebben ze een behoorlijk buff gekregen doordat de syringe niet meer als gadget meetelt, maar als standaard uitrusting.

Ik vond zelf de nieuwe support klasse veel beter spelen door dat nieuwe wapen.
Echter was de movement wel erg buggy, Biopod in uit, vaulten ging er vaag mee enz.
Ik druk t wat onduidelijk uit. Als er minder med stations zijn, lijkt t me een super oplossing. Ben er wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
HellBeast schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:19:
Negatief

* Beperkte ammo is af en toe zeer irritant.
Ik vind dit juist positief, het is een extra reden om als squad te spelen. Als er geen support in mijn squad is, dan switch ik naar support. Je ziet nu heel vaak groepjes van 3/4 spelers als groep van de ene objective naar de andere gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SlimSjakie schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:31:

Die raketten waren in het echt ook best wel met flinke inslag... ;) V2 doet er een schepje bovenop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:40:
[...]

Klopt,

Geld trouwens ook voor dit:

''Rare logica van classes. Support kan nog wel ammo geven aan een andere speler, maar als de eigen kogels op zijn, dan kun je jezelf niet meer bijvullen.''

maar dan met de 3 of 4 waarop je ammo pack zit
Maar dan ingedrukt houden voor een self resupply
Goede info! Bedankt hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Vind het spel eigenlijk wel heel veel op BF1 lijken, rondlopen met dezelfde oude wapens en beeld ook. Wat betere tanks enzo. Had mss toch liever een BF4 opvolger gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Helaas wederom, net als in iedere battlefield game zijn de sniper kampeerders ook weer aanwezig.
lees: ergens in een uithoek van de map liggen kamperen zonder ook maar enige capture point aan te vallen of in een andere vorm nuttig te zijn voor hun team/squad. behalve spawn plek te zijn.

Maar hopen op sniperlimit servers bij de volledige game :)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Nu online
ikbengoofy schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:58:
Helaas wederom, net als in iedere battlefield game zijn de sniper kampeerders ook weer aanwezig.
lees: ergens in een uithoek van de map liggen kamperen zonder ook maar enige capture point aan te vallen of in een andere vorm nuttig te zijn voor hun team/squad. behalve spawn plek te zijn.

Maar hopen op sniperlimit servers bij de volledige game :)
En zelfs de spawnplek vind ik dan irritant. Kun je eerst de halve map door gaan lopen om bij de frontline te komen.

edit; maarja, campers heb je in elke shooter wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Alexknl op 05-09-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:28
Is er eigenlijk al wat bekend over het huren van servers? Net zoals in Battlefield 4 een limit op het aantal snipers lijkt me geen overbodige luxe ;)

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
raiders schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:52:
Is er eigenlijk al wat bekend over het huren van servers? Net zoals in Battlefield 4 een limit op het aantal snipers lijkt me geen overbodige luxe ;)
Ik was heel blij dat er geen 3D spotting meer is. De Rotterdam map is daardoor erg leuk, maar het heeft wel een nadeel bij Grand Operations. Als verdediger heb je nu nog meer voordeel tov BF1, nog geen Grand Operations gezien waarbij de aanvallers winnen.

Ik had gehoopt dat er minder snipers zouden zijn dan BF1, er zijn er helaas nog steeds belachelijk veel, vooral op de Narvik map. Mijn laatste potje kwam ik in een squad waarbij 3 snipers verspreid over de map een beetje kills zaten te farmen. Ze moeten nu alleen af en toe van de berg af om ammo te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Een V1 op een hele groep donderen in Operations geeft echt een heerlijk gevoel. Man wat knettert dat ding, ik moet het volume van de versterker naar beneden draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 08:21
TweakerVincent schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:39:
[...]

thanks werkt!

net een deploy bug. Stond op 9 maar bij een deploy punt maar kon nergens deployen ook op andere plekken niet of classes
Dit is een bug wat veroorzaakt wordt door reviven, vanmiddag hetzelfde ervaren met een squadmate die gaf ik een revive en hij warpte door het dak.
Vervolgens hebben we het gebouw opgeblazen en toen de enemy vervolgens zijn "schijnleven" dood schoot begon de counter weer te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Laatst online: 25-09 18:20
Niet vergeten dat er bij launch meerdere game modes aanwezig zijn waarbij campen minder is en meer arcade type schieten nodig is(domination bijv).

Verder ben ik het wel eens met wat er eerder al gezegd is, maar ik ben vooral benieuwd naar Domination en de nieuwe BR modus. De gunplay voelt fijn aan, de map Rotterdam vind ik ook wel prima, alleen Narvik(?) is veel te chaotisch en heb vaak geen idee waarvandaan ik geschoten word. Zie mijzelf wel als redelijke FPS speler en speel ook wekelijks redelijk wat uren FPS/Shooter games(CSGO, Fortnite etc), dus heb niet het gevoel dat ik de enige ben.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Ondervinden jullie ook meer lagg in de BF5 servers op de PC? Gisteren verliep alles goed, maar ik merk nu toch het stotteren tidens het lopen, andere spelers die rennend stilstaan en opeens totaal ergens anders staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Reefun schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:32:
[...]

ikzelf houd de '3' toets in op de PC... Dan 'houd' je het vast en wordt die opeens gebruikt.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcooo1337
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 17:59
Iemand een idee hoelaat morgen de beta van start gaat? Is dat meteen al middernacht of eerder op een bepaald uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinNL schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:06:
Ondervinden jullie ook meer lagg in de BF5 servers op de PC? Gisteren verliep alles goed, maar ik merk nu toch het stotteren tidens het lopen, andere spelers die rennend stilstaan en opeens totaal ergens anders staan.
ja net gehad, alle spelers hadden ook een ping van minimaal 800 tot 999, maar er zijn meerdere issues, is een open beta maar ben benieuwd wat ze allemaal voor elkaar krijgen in deze aankomende tijd tot release want zie een hoop foutjes.

Het geluid kan me niet echt bekoren, ook het richten en de movement ligt me nog niet helemaal, heb het idee dat het in de map 010 nog ietsjes minder lekker loopt, maar dat heb je al gauw in zo'n stad;), het richten voelt iets minder accuraat en had dat in de andere map weer niet, beetje zwevend gevoel zogezegd.

Zag er in de sneeuwmap in het donker overigens wel best mooi uit, heb wel de filmgrain uitgezet, dat maakte het minder m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
Marcooo1337 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:40:
Iemand een idee hoelaat morgen de beta van start gaat? Is dat meteen al middernacht of eerder op een bepaald uur?
https://www.battlefield.c...ls-dates-and-early-access

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

WolfsRain schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:54:
Niet vergeten dat er bij launch meerdere game modes aanwezig zijn waarbij campen minder is en meer arcade type schieten nodig is(domination bijv).

Verder ben ik het wel eens met wat er eerder al gezegd is, maar ik ben vooral benieuwd naar Domination en de nieuwe BR modus. De gunplay voelt fijn aan, de map Rotterdam vind ik ook wel prima, alleen Narvik(?) is veel te chaotisch en heb vaak geen idee waarvandaan ik geschoten word. Zie mijzelf wel als redelijke FPS speler en speel ook wekelijks redelijk wat uren FPS/Shooter games(CSGO, Fortnite etc), dus heb niet het gevoel dat ik de enige ben.
Narvik is juist overzichtelijk. Lineaire map met twee overduidelijke routes langs beide flanken. Door het midden rennen is zelfmoord en de posities voor de vele snipers zijn hardstikke duidelijk. Gewoon een vrij klassiek mapontwerp waar je op de uiterste flanken probeert te blijven zodat je niet zomaar gesniped word en niet zomaar van meerdere kanten beschoten zal worden.

Rotterdam is juist chaotisch en moeilijk te voorspellen. Je hebt enorm veel gangen, overal plekken om je tentje op te zetten en je kampvuurtje op te stoken en je hebt eigenlijk overal ook te maken met verticaal en horizontaal. Verder heeft een of andere malloot bij DICE besloten dat recons als default antipersoneelsmijnen krijgen. Ik ben de echt kansloze snipers al tegengekomen die zichzelf verschuilen achter die mijnen. :')

Verder heeft het voor mij bijna twee dagen gebeuren, maar het is me gelukt. Ik heb een heel potje eens in de Tiger tank gezeten. PRE ORDER ALMOST CONFIRMED. :D
Lekker rondrijden door Narvik. Oh is dat een camper in dat huisje? Boom, welk huisje? :P
Probeer jij nou explosieven naar mij te gooien? Boom, hier heb je explosieven. :+
Oh is dat een sniper? Snipen kan ik ook hoor, met mijn 88mm. >:)
Run, run in fear, its ze Tiger and it is advancing. })

* DaniëlWW2 ging misschien een beetje "full insane German tank commander". O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
BF V is tof, maar zal toch wennen worden na 300 uur BF1 ofzo..
controls voelen vrij sluggish aan met het nieuwe movement systeem en tragere ads'n. Al haalde ik daarnet nog altijd 38-9 als infantry op rotterdam. Het is gewoon anders spelen. In BF1 gaat het vooral om snel & accuraat zijn, hier eerder om terughoudender te spelen. Meerdere enemies in close-medium range tegenkomen is veel moeilijker dan in BF1 om daar als winnende partij uit te komen op je eentje. Best bij je team blijven is vaak de boodschap.

Vind de netcode er ook wel niet beter op geworden zijn.
Vrij vaak gehad dat ik in 1 schot dood ben gegaan (langs mijn kant) en dan zie je dat hij een assault rifle gebruikt terwijl ik 100% hp had, ik kan mezelf niet meer herinneren wanneer ik dit voor het laatst in BF1 had. Lopende targets killen met een sniper gaat ook slecht, wat in BF1 toch vrij gemakkelijk ging.

Met tank spelen is wel lekker, eerste match op Rotterdam onmiddellijk in tank gesprongen om map terwijl wat beter te leren kennen en direct 39-1 killstreakje >:)

[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 05-09-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik heb iets minder dan 500 uur in BF4 en vond dit ook echt een top spel. BF1 beviel mij veel minder, ik ben een infantry speler en ik vond de maps veel te groot en te open. Ook bevielen mij de wapens en vooral de iron sights niet. Ik ga deze week de beta ergens spelen, ben erg benieuwd naar hoe het speelt. Ik hoop wel echt dat er soort van BF4 Dragon's Teeth DLC maps komen. Die mistte ik erg in BF1.

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 15:43

Tusk

Sticky Bomb likes you!

DaniëlWW2 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:00:
[...]Verder heeft een of andere malloot bij DICE besloten dat recons als default antipersoneelsmijnen krijgen. Ik ben de echt kansloze snipers al tegengekomen die zichzelf verschuilen achter die mijnen. :')
Friendly fire aanzetten op de server. Is die ongein snel afgelopen O-)
SmokingCrop schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:52:
In BF1 gaat het vooral om snel & accuraat zijn, hier eerder om terughoudender te spelen.
Mooi zo! _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door Tusk op 06-09-2018 08:45 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Brogala schreef op woensdag 5 september 2018 @ 23:01:
Ik heb iets minder dan 500 uur in BF4 en vond dit ook echt een top spel. BF1 beviel mij veel minder, ik ben een infantry speler en ik vond de maps veel te groot en te open. Ook bevielen mij de wapens en vooral de iron sights niet. Ik ga deze week de beta ergens spelen, ben erg benieuwd naar hoe het speelt. Ik hoop wel echt dat er soort van BF4 Dragon's Teeth DLC maps komen. Die mistte ik erg in BF1.
Ik ben benieuwd hoe het je bevalt. En ook van andere: Ik heb veel BF4 gespeeld, maar BF1 kon me niet echt bekoren. Nu raak ik of uberhaupt uitgekeken op de BF1 serie, of toch de setting meer. Het liefst ga ik ook weer terug naar een moderne omgeving, maar misschien is WW2 wel voldoende.

Helaas kan ik op zijn vroegst spelen ruwweg 2 uur nadat de beta is gesloten weer, dus dat komt slecht uit :P.
SmokingCrop schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:52:
Lopende targets killen met een sniper gaat ook slecht, wat in BF1 toch vrij gemakkelijk ging.

Met tank spelen is wel lekker, eerste match op Rotterdam onmiddellijk in tank gesprongen om map terwijl wat beter te leren kennen en direct 39-1 killstreakje >:)
Zijn tanks zo OP of moeten mensen nog dingen unlocken? BF kennende zullen ze iig aan het begin (en vaak later ook nog wel) gewoon OP zijn.

En in BF1 was het gewoon veel te makkelijk om lopende targets te killen als sniper. Kwam doordat bullet velocity vergelijkbaar is met bijvoorbeeld een BF4, maar de effectieve afstanden heel veel kleiner. Op de afstand waar in BF1 een sniper veilig kan liggen, zou hij in BF4 door paar bursts met assault rifle worden neergeschoten.

Hoe schieten dus ook assault rifles in BFV? Vergelijkbaar met BF1 of BF4 meer?

[ Voor 59% gewijzigd door Sissors op 06-09-2018 08:50 ]

• Gekke Jantje
Tanks zijn best pittig, gisteren heb ik 2 c4's en 2 granaten (werper) boven op een tank geklapt en de tank ging net niet kapot en was al aangedaan.

[ Voor 78% gewijzigd door Gekke Jantje op 06-09-2018 09:23 ]

• Borentos
Sissors schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:46:

Zijn tanks zo OP of moeten mensen nog dingen unlocken? BF kennende zullen ze iig aan het begin (en vaak later ook nog wel) gewoon OP zijn.

En in BF1 was het gewoon veel te makkelijk om lopende targets te killen als sniper. Kwam doordat bullet velocity vergelijkbaar is met bijvoorbeeld een BF4, maar de effectieve afstanden heel veel kleiner. Op de afstand waar in BF1 een sniper veilig kan liggen, zou hij in BF4 door paar bursts met assault rifle worden neergeschoten.

Hoe schieten dus ook assault rifles in BFV? Vergelijkbaar met BF1 of BF4 meer?
Tanks voelen voor mij niet OP aan. Ze gaan langzaam, de turretspeed is aangepast en ze hebben beperkte ammo (volgens mij iets van 16 shells). Je kan nu nog in een tank als een beest tekeer gaan omdat de default loadout voor de assault class dynamite is ipv de panzerfaust.

De StG 44 heeft een enorme recoil in full auto, maar als je naar single bullet gaat en een medium scope erop plakt, dan heb je een goede range, veel beter dan in BF1. Alle guns hebben een upgrade system waarbij o.a. de recoil, accuracy beter wordt. Ik weet niet hoe de StG fully upgraded is.
Zowat elke assault loopt met de StG rond, het wordt als de OP wapen gezien.

Ik loop zelf met de 2e unlock van de assault class rond, de gewehr 43 met een medium scope. Hiermee zijn snipers niet echt een probleem meer.

Qua gunplay is dit vele malen beter dan BF1, dat voelde vooral in het begin meer als een RPG dan een FPS.

• Korkss
  • Laatst online: 09:08
Net even snel 3 potjes gespeeld op de pc. Voelt wel lekker aan, leuke setting etc. Vind alleen de graphics raar, het lijkt heel korrelig ofzo. Zou kunnen dat het door de beta komt, maar kan me heugen dat de BF1 beta ook weinig verschil had qua graphics vd beta..

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Korkss schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:53:
Net even snel 3 potjes gespeeld op de pc. Voelt wel lekker aan, leuke setting etc. Vind alleen de graphics raar, het lijkt heel korrelig ofzo. Zou kunnen dat het door de beta komt, maar kan me heugen dat de BF1 beta ook weinig verschil had qua graphics vd beta..
Er is een film grain die aan en uit gezet kan worden. Misschien is dat het voor jou.

Mijn portfolio op Instagram

• Gekke Jantje
Mijn assault heeft met het standaard wapen nu een groene verf, sneller laden, recoil vermindering opzij en naar boven. In totaal 3 verschillende extra features die ik heb gekocht in de armory.

• Borentos
Enige nadeel van de beta is dat de game crashed na elke ronde met de melding getdeviceremovedreason .
Op het battlefield forum heb ik een thread gevonden van 564(!) pagina lang met mensen die hetzelfde probleem hebben, blijkbaar speelt dit al sinds BF3.
Wordt denk ik tijd om mijn oude 960 te upgraden naar 1060.

• A.W.E.S.O.M.-0
Als ik dit zo hoor, zijn er een hoop oude issues die de kop weer opsteken. Vooral veel knullige en onnodige UI zaken lijkt het zoals je constant games moet verlaten om unlocks te selecteren.

YouTube: Dice Has A Long Way To Go - Battlefield 5 Beta Impressions & Fee...

Als LevelCap al negatief is en verwacht dat het nog 4 tot 6 maanden polish nodig heeft, dan ben ik wel super benieuwd vanavond om het zelf eens te ervaren hoe de beta erbij hangt. Veel van wat hij noemt is hier namelijk nog niet voorbij gekomen, hoe ervaren jullie dat?
Borentos schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:07:
Enige nadeel van de beta is dat de game crashed na elke ronde met de melding getdeviceremovedreason .
Op het battlefield forum heb ik een thread gevonden van 564(!) pagina lang met mensen die hetzelfde probleem hebben, blijkbaar speelt dit al sinds BF3.
Wordt denk ik tijd om mijn oude 960 te upgraden naar 1060.
Heb je al geprobeerd te wisselen tussen fullscreen/windowed/fullscreen windowed of tweede scherm los te koppelen?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Borentos schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:59:
Tanks voelen voor mij niet OP aan. Ze gaan langzaam, de turretspeed is aangepast en ze hebben beperkte ammo (volgens mij iets van 16 shells). Je kan nu nog in een tank als een beest tekeer gaan omdat de default loadout voor de assault class dynamite is ipv de panzerfaust.
Meer omdat na twee dagen veel nog steeds niet doorhebben dat je de panzerfaust moet "kopen". ;)
Dat ding unlock je vrijwel meteen en kost maar 100 van die stomme punten. Doet 20 damage op een zware tank en 24 op een medium of lichte. Je hebt er twee bij spawn en na het verplichte bezoek aan de ammobox na elke spawn heb je er drie.
De StG 44 heeft een enorme recoil in full auto, maar als je naar single bullet gaat en een medium scope erop plakt, dan heb je een goede range, veel beter dan in BF1. Alle guns hebben een upgrade system waarbij o.a. de recoil, accuracy beter wordt. Ik weet niet hoe de StG fully upgraded is.
Zowat elke assault loopt met de StG rond, het wordt als de OP wapen gezien.
Wacht maar tot je die wel upgrade met alle recoilvermindering. Er is zeker een verschil. Veel simpeler om iemand ene paar keer te raken en te eindigen met een headshot en dood.
Ik loop zelf met de 2e unlock van de assault class rond, de gewehr 43 met een medium scope. Hiermee zijn snipers niet echt een probleem meer.

Qua gunplay is dit vele malen beter dan BF1, dat voelde vooral in het begin meer als een RPG dan een FPS.
Dat is ook het enige waar de Gewehr 43 goed voor is. Het is ook hilarisch om snipers zo af te maken. De game is nu wel een beetje een STG44 feestje. Ding is op deze manier gewoon OP. De close range damage moet generfed worden want de STG44 is nu niet slechter dan welke SMG op korte afstand, en sloopt een SMG zelfs al op 50m.

• Korkss
  • Laatst online: 09:08
DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:26:
[...]

Meer omdat na twee dagen veel nog steeds niet doorhebben dat je de panzerfaust moet "kopen". ;)
Dat ding unlock je vrijwel meteen en kost maar 100 van die stomme punten. Doet 20 damage op een zware tank en 24 op een medium of lichte. Je hebt er twee bij spawn en na het verplichte bezoek aan de ammobox na elke spawn heb je er drie.

[...]

Wacht maar tot je die wel upgrade met alle recoilvermindering. Er is zeker een verschil. Veel simpeler om iemand ene paar keer te raken en te eindigen met een headshot en dood.

[...]

Dat is ook het enige waar de Gewehr 43 goed voor is. Het is ook hilarisch om snipers zo af te maken. De game is nu wel een beetje een STG44 feestje. Ding is op deze manier gewoon OP. De close range damage moet generfed worden want de STG44 is nu niet slechter dan welke SMG op korte afstand, en sloopt een SMG zelfs al op 50m.
Ik zal dan een mega pannenkoek zijn, maar snap er totaal niks van doe ik nou wapens etc kan upgraden of kopen/verdienen. Loop nog steeds met de standaard loadout rond :P

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 20:18
Korkss schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:39:
[...]

Ik zal dan een mega pannenkoek zijn, maar snap er totaal niks van doe ik nou wapens etc kan upgraden of kopen/verdienen. Loop nog steeds met de standaard loadout rond :P
Kun je veranderen in het menu als je de speelsessie uitgaat. Daar kun je al je punten uitgeven en bepaalde perks kopen.

Stay hungry, stay foolish!

• wow7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:24
Volgende bug die ik tegen kwam is letterlijk tussen wal en schip vallen dat je niet meer uit het water kom en dus gevangen zit , er is ook geen optie om je eigen te killen of zo ( tenminste niet gezien ).

Verder irritant is weer de hit reg , en de animatie van de kills waarbij je door je tegenstander in bijna 1 hit word gekilled , oh en natuurlijk de zelfde engine gebruiken zodat er weer vrolijk cheaters zijn die door de lucht zweven of gewoon direct achter je staan en je knifen waar je 10000% zeker weet dat er niemand was.

In Rotterdam bij B op de eerste verdieping gewoon met je rug tegen de muur en alsnog geknifed worden van achter en niemand te zien :(

Op reddit loopt er ook een topic over https://www.reddit.com/r/...ady_public_what_a_bummer/
Pagina: 1 ... 34 ... 92 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V