Tusk schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:53:
[...]
Als je BF3 en 4 in de classic mode (settings afgeleid van BF2) speelt, dan zul je erachter komen dat ze toen je kogels niet op magische wijze overhevelden naar je nieuwe magazijn
En dat is boeiender dan je denkt. Want nu klik je na elke actie op reload en ga je de volgende actie met een volg magazijn tegemoet. Als je dat met de 'classic' settings doet ben je na 3 of 4 keer reloaden door je kogels heen. En dus moet je goed opletten wanneer je wel en niet reload.
Zeker een goede zaak, maar omdat je zoveel ammo had en best wat ammoboxen overal lagen heb ik nog nooit zonder ammo gezeten. Dus hier ook nog nooit echt op gelet.
Maar ik kan me voorstellen dat dit in BF5 juist voor meer diepgang zorgen omdat je veel minder ammo bij hebt. Top!
wat mij betreft niks leuker om als 'underdog' dus als infantry een tank of ander voertuig te killen

Daar verneuk ik graag mijn k/d ratio voor!
Eens. Sowieso mogen een hoop stats wel uit dit soort games worden gehaald. Een K/D ratio is voor heel veel spelers hun heilige graal en indicator of ze goed bezig zijn. Ook al hebben ze 100 Loss en 2 Win, maar een K/D van 5 omdat ze sniper zijn, vinden ze zichzelf toch "goed".
Ik speel sinds BF2 al voor de winst en let totaal niet op mijn K/D. De vlag moet verdedigd of aangevallen worden. Punt. Hoe? Maakt niet uit. Zolang de vlag maar in ons bezit blijft. Ook al is mijn K/D altijd wel boven de 2 geweest, het is totaal niet mijn focus.
Natuurlijk kost elke death ook een ticket, maar een overhand in vlaggen zorgt voor een veel snellere ticketbleed, dan die ene death. Dat gezegd hebbende, moet je niet als een kip zonder kop rond gaan rennen natuurlijk.
Sowieso mag het aantal acties waar je punten voor krijgt wel significant omlaag. Elke scheet die je laat levert je 20 punten op. De defend en attack punten zijn prima, samen met capture, neutralize etc. Punten voor een kill mogen ook wel omlaag en punten voor helpen van je squad en team omhoog.