SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik zie het alleen maar als extra. Prima toch om af en toe wat anders te doen? Hoop alleen niet dat je moet farmen in die modus. Daar heb ik een pleurig hekel aan... 20 minuten niks doen en dan 1 shot dead.Pykow schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:21:
[...]
En daar gaat het mis.
Ipv de gameplay aanpakken en betere marketing. Steken ze geld en tijd in een mode die uitgemolken is door pubg en fortnite.
Wie zitten er nog te wachten naar weer een BR game?
Ik begin te oud te worden voor games.
Ik wil een game waar het draait om gameplay en goed schieten. Ipv games met te veel visueel effecten en waarbij gadgets het verschil maken.
Volgens mij is Battle Royale niet een op zichzelf staande modus, maar een conclusie na Grand Operations. Als je als team oppermachtig bent kom je niet eens in deze modus begreep ik, maar als je als teams erg gelijk op gaat en na 4 van de 4 potjes gelijk staat je dan naar een Battle Royale modus gaat. Correct me if I'm wrong.TweakerVincent schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:31:
[...]
Ik zie het alleen maar als extra. Prima toch om af en toe wat anders te doen? Hoop alleen niet dat je moet farmen in die modus. Daar heb ik een pleurig hekel aan... 20 minuten niks doen en dan 1 shot dead.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Volgens mij was het 3 potjes en dan als 4e battle royale.uchiha tijntje schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:40:
[...]
Volgens mij is Battle Royale niet een op zichzelf staande modus, maar een conclusie na Grand Operations. Als je als team oppermachtig bent kom je niet eens in deze modus begreep ik, maar als je als teams erg gelijk op gaat en na 4 van de 4 potjes gelijk staat je dan naar een Battle Royale modus gaat. Correct me if I'm wrong.
We’re only weeks away from the Battlefield V open beta, and the latest trailer shows the four debuting maps set early in World War II. The trailer’s packed with shots of heated battles showcasing improvements of game mechanics central to the Battlefield franchise, like chaotic 64-player battles, supreme destruction, and signature rock-paper-scissors gameplay that rewards skill and strategy. Want more details around the Devastation of Rotterdam trailer? Let’s get to it!
New Maps: Rotterdam, Devastation, Escaut, and Halfaya Pass
Our maps debuting in this trailer are inspired by the earliest battlefields of the Second World War. The first scenes take place on the Rotterdam map. This map is inspired by the imperiled city in Holland during May 1940. German invading forces met fierce opposition from the Dutch military, turning beautiful scenes into harried destruction and explosions. The Rotterdam map takes cues from the design of an earlier Battlefield 3 map, too, in a nice franchise shout-out, but is mostly based on the Battlefield DICE team’s extensive archival research.
Devastation is the second map shown in the trailer and takes us into the aftermath of the blitz of Rotterdam by the German forces. The ruined streets are built with the game’s dynamic destruction, which means that as time passes, shattered buildings continue to crack, shift, and fall.
The Rotterdam and Devastation maps will be featured the Battle of Holland, an early grand Operation where you can take your Squad across a themed multiplayer experience built on multiple Battlefield V maps and modes.
BFV gamescom Screenshot
The upended French countryside is the location for the next Battlefield V map the trailer brings to life, Escaut. This map takes place during the initial invasion of France and is characterized by uneven, open marshes and sporadic dense thickets of trees. The enormous bridge that oversees Escaut also takes the title as the largest structure ever modeled in a Battlefield game.
Finally, that intense exchange of tank warfare seen at the tail-end of this trailer is the Halfaya Pass map, one of two North Africa maps available at launch. This map is named after a strategic point between Libya and Egypt and the scene of pivotal battles between Axis and Allies during 1941 and 1942.
XBL: MRE Inc
Tja, zit het er straks niet in dan lopen anderen weer te miepen dat BR ontbreekt. Ontwikkelaars hebben nu eenmaal met meer mensen rekening te houden. Voor mij mogen ze het geld wat ze in de ontwikkeling van snipers steken nuttiger besteden maar dat doen ze niet omdat er ook mensen zijn die sniper willen spelen.Pykow schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:21:
[...]
En daar gaat het mis.
Ipv de gameplay aanpakken en betere marketing. Steken ze geld en tijd in een mode die uitgemolken is door pubg en fortnite.
Wie zitten er nog te wachten naar weer een BR game?
Ik begin te oud te worden voor games.
Ik wil een game waar het draait om gameplay en goed schieten. Ipv games met te veel visueel effecten en waarbij gadgets het verschil maken.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
De laatste dag van Grand Operations is bij een gelijkspel inderdaad last team standing. Maar de game krijgt ook een op zichzelf staande Battle Royale mode die beschikbaar komt als DLC voor Battlefield V. De mode is niet beschikbaar wanneer de game released.uchiha tijntje schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:40:
[...]
Volgens mij is Battle Royale niet een op zichzelf staande modus, maar een conclusie na Grand Operations. Als je als team oppermachtig bent kom je niet eens in deze modus begreep ik, maar als je als teams erg gelijk op gaat en na 4 van de 4 potjes gelijk staat je dan naar een Battle Royale modus gaat. Correct me if I'm wrong.
Ik ben wel benieuwd hoe ze het aanpakken. Battlefield vind ik in het rijtje van de AAA titles wel het beste voor een BR game. Zeker omdat de hele basis (grote map, veel players, vehicles) al aanwezig is. Fortnite vind ik niks aan vanwege die build battles. PUBG duurt me te lang en is vrij buggy. Ik vind het dus wel wat dat DICE zich ermee gaat bemoeien. De gekke cosmetics zijn voor mij minder een probleem in BR en mogen ze best wel locken voor alleen die mode.
Je ziet vrij "veel" gezeur dat een BR mode niet origineel is. Maar dat geldt natuurlijk ook voor Team Deathmatch of Domination, dat is ook aanwezig in elke shooter. In 2018 kun je BR toevoegen aan het rijtje. Ik ben het er wel mee eens dat ze het aantal modes mogen beperken.
- Team Deathmatch (mag van mij ook wel weg, maar schijnbaar vinden mensen het leuk...)
- Conquest
- Grand operations
en dan na release Battle royale. In de loop der maanden voegen ze maar modes toe. Beginnen met een klein handje en dat tot in perfectie uitwerken. Maar dat zit er denk ik niet in
[ Voor 19% gewijzigd door raiders op 16-08-2018 21:34 ]
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
"Devastation is the second map shown in the trailer and takes us into the aftermath of the blitz of Rotterdam by the German forces. The ruined streets are built with the game’s dynamic destruction, which means that as time passes, shattered buildings continue to crack, shift, and fall."
Dat is niet anders dan wat er sinds Bad Company 2 in zit. Enig verschil is dat normaliter een stad van volledig heel naar volledig gesloopt kan en ze nu beginnen bij de gesloopte versie die nog verder stuk kan.RoyK schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:56:
Dit kan wel geinig zijn dat het veld steeds dynamisch veranderd.
"Devastation is the second map shown in the trailer and takes us into the aftermath of the blitz of Rotterdam by the German forces. The ruined streets are built with the game’s dynamic destruction, which means that as time passes, shattered buildings continue to crack, shift, and fall."
Staat volledig op zich zelf, heeft niks te maken met Last Man Standing van de Grand Operations.uchiha tijntje schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:40:
[...]
[ Voor 29% gewijzigd door Tsurany op 16-08-2018 22:38 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Levelution bf4 is terug. Na 20 rondjes op de map weet je precies wat er gaat gebeuren.RoyK schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:56:
Dit kan wel geinig zijn dat het veld steeds dynamisch veranderd.
Ik wacht tot de release.
Als er weer geen werkende server browser is, voertuigen weer de voorkeur krijgen en wanneer ik de verhalen moet geloven van closed alpha. Dan komt er geen battlefield dit jaar
Angelo NL / Global Cargo VTC
Gaaf!The Rotterdam and Devastation maps will be featured the Battle of Holland, an early grand Operation where you can take your Squad across a themed multiplayer experience built on multiple Battlefield V maps and modes.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Even flink huishouden in Rdam voordat ze naar Vlissingen verhuizenTusk schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:08:
(...) tuig jezelf op als een Nederlandse marinier
Ik ervaar het tegenovergestelde:StealthyPeanut schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:25:
Deze maps en beelden zijn in ieder geval een stuk meer in de goede richting!
De eerste trailer vond ik echt iets verfrissend hebben en straalde voor mij een Bad Company vibe uit.
Bij de trailer van gisteren heb ik echter het idee dat ik naar BF 1.5 aan het kijken ben.
Preorder blijft gewoon staan en ik heb er nog steeds zin in hoor
[ Voor 51% gewijzigd door Superkiwi op 17-08-2018 10:28 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik heb BF1 nooit gespeelddvdkiwi schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:25:
[...]
Even flink huishouden in Rdam voordat ze naar Vlissingen verhuizen
[...]
Ik ervaar het tegenovergestelde:
De eerste trailer vond ik echt iets verfrissend hebben en straalde voor mij een Bad Company vibe uit.
Bij de trailer van gisteren heb ik echter het idee dat ik naar BF 1.5 aan het kijken ben.
Preorder blijft gewoon staan en ik heb er nog steeds zin in hoor
Ik ben van mening dat deze game toch wel een verademing zal zijn in vergelijking met BF1. Er zullen altijd wel punten van kritiek zijn omdat iedereen het net even anders wil.
Stay hungry, stay foolish!
[ Voor 85% gewijzigd door Ircghost op 17-08-2018 16:37 ]
Zelfs een matig uitgevoerde game als PUBG heeft na bijna 9 maanden 1.0 livegang maandelijks nog honderdduizenden mensen spelen. Dat is een aantal waar BF1 over kan dromen. Die hadden na 1 jaar iets van 15.000 players online.
Dus het concept is top en als het nog beter uitgevoerd en vernieuwd wordt (vehicles), zie ik dit best een USP worden.
Ja dat denk ik ook idd, de grote mappen van operations zouden hier al perfect voor zijn, zeker i.c.m. de Bafflefield gameplay en de voortuigen.StealthyPeanut schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:43:
De meesten zijn sceptisch over de BR-mode. Ik denk juist dat dit, mits goed uitgevoerd, geweldig gaat zijn met de technische kracht van BF.
Zelfs een matig uitgevoerde game als PUBG heeft na bijna 9 maanden 1.0 livegang maandelijks nog honderdduizenden mensen spelen. Dat is een aantal waar BF1 over kan dromen. Die hadden na 1 jaar iets van 15.000 players online.
Dus het concept is top en als het nog beter uitgevoerd en vernieuwd wordt (vehicles), zie ik dit best een USP worden.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Rotterdam
Devastation
Hamada
Twisted Steel
https://twitter.com/bfbul.../1030457423893614594?s=21
Twisted Steel is set during the initial invasion of France and is defined by open marshes and sporadic dense thickets of trees. The massive bridge is a vital location for squads to either prepare a defense or mount a coordinated assault on a conquest point
https://twitter.com/bfbul.../1030483753343348737?s=21
Hamada will be one of two North Africa maps available at #Battlefield V's launch. The map is inspired by a strategic point between Libya and Egypt and the scene of pivotal battles between the Axis and Allies during 1941 and 1942.
https://twitter.com/bfbul.../1030481386858266624?s=21
Devastation is inspired by the second half of the Rotterdam blitz by the German forces. This map recreates the terrible aftermath of intensive bombardments. Rotterdam and Devastation maps will be featured in an early Grand Operation, the Battle of Holland - #Battlefield V.
https://twitter.com/bfbul.../1030486565443788800?s=21
Rotterdam is influenced by the imperiled city in Holland during May 1940, where the German invading forces met fierce opposition from the Dutch military. According to DICE, the design cues from a map in #BF3
https://twitter.com/bfbul.../1030486259138015232?s=21
[ Voor 99% gewijzigd door MRE-Inc op 17-08-2018 20:54 ]
Ik heb nog nooit een br mode gespeeld. ik zie t ook vooral als een prachtige afsluiter van een potje grand operations met een tweakers squad.StealthyPeanut schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:43:
De meesten zijn sceptisch over de BR-mode. Ik denk juist dat dit, mits goed uitgevoerd, geweldig gaat zijn met de technische kracht van BF.
Ik snap de kritiek van veel wel. Maar dat ksn toch nu klaar zijn? Ik ben wel hyped na het spelen. En ik zou hier liever wat inhoudelijk en constructief willen zijn dan t gebash.
Wat ik van veel zie is gehypete anti campagne. Men focust op t negatieve en gaat alles ook zo waarnemen.
I say good riddance. Wie anders denk je dat verantwoordelijk was voor alle microtransactie onzin die uiteindelijk zo spectaculair ontplofte in EA hun gezicht met Battlefront 2? Natuurlijk gaat die doos van Pandora niet meer dicht, maar de aanstichter is in ieder geval weg.
https://www.ea.com/en-ca/...n-our-creative-leadership
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik betwijfel of het specifiek aan de opmerking van die dude ligt. Zelf ben ik WWII "moe", in het verleden al zoveel games gespeeld met het WWII thema, niet alleen shooters maar ook games als Il Sturmovik, Company of Heroes, Silent hunter III. Volgens mij is zowat in elk game genre wel een goede WWII game uitgebracht.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:12:
Ondertussen vertrekt Patrick Söderlund bij EA. De pre-orders voor BF5 schijnen niet goed te lopen en het zal zeker niet geholpen hebben om te suggereren dat je BF5 maar niet moet kopen om bepaalde redenen die we hier niet gaan bespreken. Die oproep lijkt gehoor te hebben gekregen.
Het helpt ook niet echt mee dat de alpha eruit ziet als een BF1 dlc. Op Battelfield Vietnam na, heb ik alle BF games, de kans is groot dat ik deze toch wel koop, maar mijn hoop is stiekem gevestigd op World War 3.
Ik heb nog nooit een WW2 shooter gespeeld en zelfs ik ben al WW2 moeBorentos schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:02:
[...]
Zelf ben ik WWII "moe"
(...)
maar mijn hoop is stiekem gevestigd op World War 3.
World War 3 ziet er in mijn ogen wél heel interessant uit, zo zie ik shooters graag!
Ik hoop dat die ooit nog naar de console komt.
Maar van wat ik zo zie van de BF V alpha's ziet dat er ook allemaal prima uit. De mapkeuze doet ook een hoop want de woestijnmap uit de BF1 beta bv vond ik wel zo verschrikkelijk saai, dat hielp ook niet. Deze sneeuwmap geeft gelijk al een heel andere vibe.
[ Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 18-08-2018 18:51 ]
Met battle royale... Ik weet het nog niet. Het lijkt snel te zijn "gekopieerd" / overgenomen van games als PUBG en Fortnite, omdat het nu erg populair is. Als ze deze mode echt goed Battlefield-achtig kunnen maken, dan zou battle royale in Battlefield 5 nog best goed kunnen worden. Mensen gaan ook geen Battlefield 5 kopen vanwege deze mode verwacht ik.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ook benieuwd naar de lengte van de BR mode. De laadtijden in BF zijn al behoorlijk, straks mag je na een pot Operations dus ook nog eens minutenlang wachten tot er een winnaar uit het BR potje komt.
De uitwerking kan het maken of breken.
Precies zulke anti campagne doel ik op. T maakt mij niet uit hoezeer games niet voor de 1 of de ander zijn. Gewoon blind bashen op indruk is langzaam genoeg. (Authenticiteit, ja een thema, maar tis nu gezegd) Ik heb bf3 en bf4 niet gekocht. Ik haat 3d spotting tot diep in mn hart. Bf1 was een goede stap, bf5 is a dream come true voor mij.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:12:
Ondertussen vertrekt Patrick Söderlund bij EA. De pre-orders voor BF5 schijnen niet goed te lopen en het zal zeker niet geholpen hebben om te suggereren dat je BF5 maar niet moet kopen om bepaalde redenen die we hier niet gaan bespreken. Die oproep lijkt gehoor te hebben gekregen.
I say good riddance. Wie anders denk je dat verantwoordelijk was voor alle microtransactie onzin die uiteindelijk zo spectaculair ontplofte in EA hun gezicht met Battlefront 2? Natuurlijk gaat die doos van Pandora niet meer dicht, maar de aanstichter is in ieder geval weg.
https://www.ea.com/en-ca/...n-our-creative-leadership
Ieder zn ding, ieder zn wensen.
Inhoudelijk:
Ik vind de gameplay nix van bf1 hebben. Gunplay is anders (maar niet oneindig makkelijk). Reviven duurt langer, dus geen oneindige blobs meer. Planes ownen niet meer.
Ik maak me zorgen om de balans in t algemeen van wapens. De vliegtuigen, tanks, ze leken nog te zwak. (maar gelukkig niet onoverwinnelijk zoals in bf1 release).
De fortifications zijn aardig. Maar ik heb ze te weinig in gebruik gezien.
De gameplay met daadwerkelijk de Auto 3d spotting uit. Dat zal werkelijk de pace van het spel vertragen, wat t tactischer maakt en dieper imho. Ik verheug me er zeer op.
Battle Royale kent ook squad-play. De modus interesseert me nog het minst; als je core gameplay maar goed is uitgewerkt mag het er best bij komen. Wie weet is het leuk, maar ik hoop dat ze hoofdzakelijk toch aandacht besteden aan Conquest, Rush en Grand Operations.dvdkiwi schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:39:
Ik ben vooral heel benieuwd naar de uitwerking, omdat BF een teamspel is waar BR een ieder-voor-zich gamemode is.
Ook benieuwd naar de lengte van de BR mode. De laadtijden in BF zijn al behoorlijk, straks mag je na een pot Operations dus ook nog eens minutenlang wachten tot er een winnaar uit het BR potje komt.
De uitwerking kan het maken of breken.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ik ben absoluut niet WO2 moe. Nee, ik ben eerder WO2 uitgehongerd en heb mijn "fix" nodig ja. Ik betwijfel alleen sterk of BF5 het gaat leveren. Ik wil gewoon een solide shooter zoals BF3, maar dan in WO2 zonder alle onzin erom heen. Weg dus met lootboxes etc. Als iemand zoals Söderlund dan "opstapt" bij EA, dan kan ik hier alleen maar blij om zijn. EA is een beursgenoteerd bedrijf waar investeerders eisen dat de leiding elke cent aan winst maakt, de aandelenkoers hoog houd en dividend uitkeert. Dat is niet de positie waar een leidinggevende kan gaan roepen dat je de game maar niet moet kopen, ongeacht de reden. Als vervolgens de prognoses tegenvallen, dan kan je "vrijwillig" vertrekken. Dit soort managers vertrekken altijd "vrijwillig" om hun carrière niet te beschadigen. Iedereen weet alleen wel waarom ze werkelijk vertrekken, en onder welke omstandigheden.Borentos schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:02:
[...]
Ik betwijfel of het specifiek aan de opmerking van die dude ligt. Zelf ben ik WWII "moe", in het verleden al zoveel games gespeeld met het WWII thema, niet alleen shooters maar ook games als Il Sturmovik, Company of Heroes, Silent hunter III. Volgens mij is zowat in elk game genre wel een goede WWII game uitgebracht.
Het helpt ook niet echt mee dat de alpha eruit ziet als een BF1 dlc. Op Battelfield Vietnam na, heb ik alle BF games, de kans is groot dat ik deze toch wel koop, maar mijn hoop is stiekem gevestigd op World War 3.
Gameplay dan. Daar blijf ik problemen zien. Bijvoorbeeld welke idioot had bedacht dat zes panzerfausts een goed idee was? Werkelijk? Of dat de alpha's puur om de STG-44 leken te draaien. Natuurlijk is dat laatste niet te voorkomen omdat het ding is te veelzijdig en zelfs met een kunstmatige nerf verander je dat niet zomaar. Daaromheen moet je dus de gameplay gaan balanceren. Een machinepistool kan je echt wel meer damage geven op korte afstand, en een grendelgeweer gewoon een redelijke OHK capaciteit.
Dat is op zich niet zo moeilijk. Problematischer is dat DICE hun idee van health regen beperken juist voor problemen lijkt te zorgen. Ben je geen medic, en heb je geen medic in je squad zitten die niet achterlijk is, dan heb je na een eerste vuurgevecht waarschijnlijk weinig health meer over. Vervolgens zal je elk gevecht dat je aangaat beginnen met een nadeel. Dat is waardeloze gameplay. Een ander voorbeeld waar ik een probleem mee heb zijn vliegtuigen die door een cirkeltje vliegen boven het slagveld en opeens nieuwe munitie hebben. Vliegtuigen zijn toch altijd al problematisch geweest in BF games, maar dit is erom vragen. Als je munitie respawn eindelijk gaat beperken, doe het dan goed en dwing vliegtuigen om te landen in de eigen basis.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Heb je de Alpha zelf wel gespeeld? Medpacks kan je ook op zo'n punt pakken waar je vaak/altijd munitie kan vinden en er is/was duidelijk ook nog een health re-gen gebeuren. Tevens pak je wat meds en munitie op als je over lijken loopt (beetje zoals de scavenger perk ooit in CoD). Je bent dus niet helemaal afhankelijk van een medic.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:34:
[...]
Ik ben absoluut niet WO2 moe. Nee, ik ben eerder WO2 uitgehongerd en heb mijn "fix" nodig ja. Ik betwijfel alleen sterk of BF5 het gaat leveren. Ik wil gewoon een solide shooter zoals BF3, maar dan in WO2 zonder alle onzin erom heen. Weg dus met lootboxes etc. Als iemand zoals Söderlund dan "opstapt" bij EA, dan kan ik hier alleen maar blij om zijn. EA is een beursgenoteerd bedrijf waar investeerders eisen dat de leiding elke cent aan winst maakt, de aandelenkoers hoog houd en dividend uitkeert. Dat is niet de positie waar een leidinggevende kan gaan roepen dat je de game maar niet moet kopen, ongeacht de reden. Als vervolgens de prognoses tegenvallen, dan kan je "vrijwillig" vertrekken. Dit soort managers vertrekken altijd "vrijwillig" om hun carrière niet te beschadigen. Iedereen weet alleen wel waarom ze werkelijk vertrekken, en onder welke omstandigheden.
Gameplay dan. Daar blijf ik problemen zien. Bijvoorbeeld welke idioot had bedacht dat zes panzerfausts een goed idee was? Werkelijk? Of dat de alpha's puur om de STG-44 leken te draaien. Natuurlijk is dat laatste niet te voorkomen omdat het ding is te veelzijdig en zelfs met een kunstmatige nerf verander je dat niet zomaar. Daaromheen moet je dus de gameplay gaan balanceren. Een machinepistool kan je echt wel meer damage geven op korte afstand, en een grendelgeweer gewoon een redelijke OHK capaciteit.
Dat is op zich niet zo moeilijk. Problematischer is dat DICE hun idee van health regen beperken juist voor problemen lijkt te zorgen. Ben je geen medic, en heb je geen medic in je squad zitten die niet achterlijk is, dan heb je na een eerste vuurgevecht waarschijnlijk weinig health meer over. Vervolgens zal je elk gevecht dat je aangaat beginnen met een nadeel. Dat is waardeloze gameplay. Een ander voorbeeld waar ik een probleem mee heb zijn vliegtuigen die door een cirkeltje vliegen boven het slagveld en opeens nieuwe munitie hebben. Vliegtuigen zijn toch altijd al problematisch geweest in BF games, maar dit is erom vragen. Als je munitie respawn eindelijk gaat beperken, doe het dan goed en dwing vliegtuigen om te landen in de eigen basis.
Kijk, het kan zijn dat het je spel niet is of wordt maar op deze alpha kan je dat niet echt niet baseren. Ik had/heb alvast niet het gevoel gehad dat ik mijn 39,- al heb weg gegooid.
Jammer genoeg "moet" er in nieuwe games lootboxen of wat dan ook zitten maar als die geen Loot/Pay2Win worden heb ik er geen problemen mee. Dan laat ik die gewoon lekker links liggen zoals ik in bijna alle games doe. Geen betaalde DLC's meer vind ik weer positief zeker dat ze de userbase tenminste niet meer gaat opdelen bij elke volgende DLC, Dat mensen gaan betalen voor lootboxen moeten ze zelf weten, ik doe er dus niet aan mee en zo pakt EA toch het geld wat ze met die DLC's niet gaan pakken (hopen ze...en natuurlijk op meer).
Ik vraag me echt af of het ander publiek aantrekt. Ik heb ook PUBG gespeeld en ben afgehaakt vanwege de gigantisch hoeveelheid cheaters. Was simpelweg niet leuk meer, met name ook omdat je relatief behoorlijk lang bezig bent met het verzamelen van wapens. Nu twee weken geleden Fortnite geprobeerd en ik moet zeggen, wat een leuk spel. Concept is hetzelfde maar de gameplay is veel sneller. Ik speel nu 50 vs 50. BF5 kan precies hetzelfde doen, in BF1 is er al een vergelijkbare modus.Tsurany schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:52:
[...]
![]()
PUBG en Fortnite zijn de enige Battle Royale games tot op heden die daadwerkelijk succesvol zijn. En beiden zo verschillend dat het totaal ander publiek aan trekt. Wil je een Battle Royale game in een realistische setting heb je eigenlijk enkel PUBG en daar mankeert nog genoeg aan dat er ruimte zat is voor andere games.
Kortom, Battle Royale wil voor mij zeggen grote veldslagen. Terwijl er vroeger steeds geprobeerd werd om grotere multiplayer games te maken is dat op een gegeven moment behoorlijk ingeperkt door consoles. 8vs8 iemand? Dus dit is best een goede ontwikkeling.
< dit stukje webruimte is te huur >
Rush is niet aanwezig in Battlefield V. Wat niet eens zo'n ramp is want in Battlefield 1 vond ik het niks.Geronimous schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:31:
[...]
Battle Royale kent ook squad-play. De modus interesseert me nog het minst; als je core gameplay maar goed is uitgewerkt mag het er best bij komen. Wie weet is het leuk, maar ik hoop dat ze hoofdzakelijk toch aandacht besteden aan Conquest, Rush en Grand Operations.
Ik hoop dat ze straks met DLC speciale rush only maps kunnen designen dat je games echt balanced zijn.
Dat rush in BF 1 een ramp was neemt niet weg dat het erg jammer is dat het niet in BF V komt.raiders schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 10:33:
[...]
Rush is niet aanwezig in Battlefield V. Wat niet eens zo'n ramp is want in Battlefield 1 vond ik het niks.
Met BFBC2, BF3 en BF4 hebben ze laten zien dat ze wel degelijk weten hoe ze rush moeten implementeren.
Ze hebben in BF1 Rush om zeep geholpen door er 24 spelers op toe te laten, dat is funest voor balans. Daarnaast heeft Battlefield een gamemode bloat op dit moment.dvdkiwi schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 11:01:
[...]
Dat rush in BF 1 een ramp was neemt niet weg dat het erg jammer is dat het niet in BF V komt.
Met BFBC2, BF3 en BF4 hebben ze laten zien dat ze wel degelijk weten hoe ze rush moeten implementeren.
[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 19-08-2018 13:11 ]
Ik snap idd. dat de Chief om zo'n reden ontslag neemt.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:34:
[...]
Ik ben absoluut niet WO2 moe. Nee, ik ben eerder WO2 uitgehongerd en heb mijn "fix" nodig ja. Ik betwijfel alleen sterk of BF5 het gaat leveren. Ik wil gewoon een solide shooter zoals BF3, maar dan in WO2 zonder alle onzin erom heen. Weg dus met lootboxes etc. Als iemand zoals Söderlund dan "opstapt" bij EA, dan kan ik hier alleen maar blij om zijn. EA is een beursgenoteerd bedrijf waar investeerders eisen dat de leiding elke cent aan winst maakt, de aandelenkoers hoog houd en dividend uitkeert. Dat is niet de positie waar een leidinggevende kan gaan roepen dat je de game maar niet moet kopen, ongeacht de reden. Als vervolgens de prognoses tegenvallen, dan kan je "vrijwillig" vertrekken. Dit soort managers vertrekken altijd "vrijwillig" om hun carrière niet te beschadigen. Iedereen weet alleen wel waarom ze werkelijk vertrekken, en onder welke omstandigheden.
Maar betreft de gameplay, dat is toch te vroeg om zulke conclusies te trekken? Daar verandert nog genoeg.
de Fausts zijn idd nog een probleem qua balance. Maar dat valt toch te balanceren? Ik heb gehoord dat er gewoon bazookas of shreks komen, die de hoofd AT moeten vormen voor infantry. Er is ook in t algemeen te merken dat de alpha niet erg over nagedacht is, wie vergeet er bv. de autospot uit te halen, wnnr dat 1 van hun speerpunten is in de veranderingen?
De StG44 was in de eerste alpha best sterk. Maar dat is ook te balanceren??
Medics zijn handig, ze reviven sneller, en healen ook snel. Maar een speler heeft altijd de keuze naar een supply point te gaan.
Dat je dus na een vuurgevecht moet nadenken, ga ik een supply punt op zoeken om weer 100% health te zijn, of zoek ik een squad mate die me healt, of duik ik t gevecht wederom in, is een tactische overweging die ik juist leuk vind aan een spel.
ik vind t reload systeem van de vliegtuigen prima. Nu de vliegtuigen nog iets sterker maken.
Waarom zou je in vredesnaam het spel lastiger maken met landingsplaatsen?
Tot op heden zijn er nooit grote wijzigingen geweest tussen alpha's, beta's en releases. Wijzigingen worden pas enkele maanden later doorgevoerd. Het zou mooi zijn als ze met die trend breken maar tot op heden is dat gewoon niet gebeurd en dat zorgt er voor dat mensen huiverig zijn. Vergeet niet dat het nog twee maanden is tot release en dat ze hooguit een maand ontwikkeltijd over hebben voordat de game naar gold status gaat.KeesFluitman schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:35:
[...]
Ik snap idd. dat de Chief om zo'n reden ontslag neemt.
Maar betreft de gameplay, dat is toch te vroeg om zulke conclusies te trekken? Daar verandert nog genoeg.
Bovendien moet je toch ergens op baseren of je de game wel of niet koopt, reviewers zijn tegenwoordig verre van betrouwbaar dus je hebt weinig andere keuze.
Over vliegtuigen, tja daar heb ik het nodige over gezegd in het bf1 topic. Vliegtuigen horen gewoon sterk te zijn tegen foot mobiles. Als je 6x door een vliegtuig afgeschoten wordt, dan snap je nog steeds niet hoe je het spel moet spelen.
Ja ik ben level 50 piloot met 100+ service stars in BF1, maar de keren dat ik door een Attack plane ben afgeschoten is <100 in pak hem beet 500+ uur.
Van mij mogen foot mobiles ook best pray zichtbaar zijn vanuit de lucht, maar wel als tegenprestatie dat er wat minder ammo is of het moet uitdagender worden met de tank hunter kit te gaan spelen. Dat is nu op sommige mappen niet te doen omdat het luchtruim gewoon te klein is zoals de Russische mappen.
Hoe wil je wijzigingen doorvoeren als nog niemand die modi heeft gespeeld? Er is wel input nodig en een kans voor de spelersbasis om te spelen voor je überhaupt conclusies kunt trekken.Tsurany schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:44:
[...]
Tot op heden zijn er nooit grote wijzigingen geweest tussen alpha's, beta's en releases. Wijzigingen worden pas enkele maanden later doorgevoerd. Het zou mooi zijn als ze met die trend breken maar tot op heden is dat gewoon niet gebeurd en dat zorgt er voor dat mensen huiverig zijn. Vergeet niet dat het nog twee maanden is tot release en dat ze hooguit een maand ontwikkeltijd over hebben voordat de game naar gold status gaat.
Bovendien moet je toch ergens op baseren of je de game wel of niet koopt, reviewers zijn tegenwoordig verre van betrouwbaar dus je hebt weinig andere keuze.
Nu met de tweede alpha, en alle gameplay-veranderingen die zijn aangekondigd ten opzichte van de vorige BF titels, vind ik dat ze best netjes naar de community luisteren en bereid zijn om aanpassingen door te voeren.
Bovendien kun je nooit iedereen tevreden stellen, dus moeten ze zelf hun balans opmaken.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-08-2018 14:54 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Gropah op 19-08-2018 15:09 ]
En dat is het probleem met gamemode bloat. Daarom werkte de oudere games zo goed, mappen en wapens optimaliseren voor twee gamemodes is een stuk eenvoudiger. Nu is de balans gebaseerd op twee keer grand operations spelen met een erg specifieke map en zeer weinig wapens.Geronimous schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:48:
Hoe wil je wijzigingen doorvoeren als nog niemand die modi heeft gespeeld? Er is wel input nodig en een kans voor de spelersbasis om te spelen voor je überhaupt conclusies kunt trekken.
Veel beloften maar het resultaat vind ik nog tegen vallen. Ze hebben bij mij geen hype gecreert. En bij velen niet zo blijkt, ik hoor weinig echt enthousiaste verhalen. Al mijn game buddies hebben weinig verwachtingen terwijl velen daarvan de eerdere Battlefield flink gespeeld hebben.Nu met de tweede alpha, en alle gameplay-veranderingen die zijn aangekondigd ten opzichte van de vorige BF titels, vind ik dat ze best netjes naar de community luisteren en bereid zijn om aanpassingen door te voeren.
Dat klopt, resulteert alleen wel in een spel dat enkel de casual spelers aanspreekt. Goed voor verkoopaantallen alleen je spel sterft ontzettend snel af. Zie je met alle Battlefield games, na een jaar nog amper een playerbase over juist omdat de fanatieke spelers niet bediend worden.Bovendien kun je nooit iedereen tevreden stellen, dus moeten ze zelf hun balans opmaken.
Verwijderd
maar dat iemand baan verliest en dat ook toejuicht als gebruiker van het spel vind ik een zware opmerking.
Maar goed ben meer een casual gamer en ben over het nieuws dat er ook fixie in voorkomt reuze blij en hoop dat er een leuke mix aan zit te komen, zipline en grappling hook uit van de uitbreiding van BF2 Special Forces zou m.i. super leuk lijken mits het ook nuttig is.
En vindt de keuze erg slim en leuk om er een mix van te maken, beetje Wolfenstein naar dan lekker online massaal.
Je hebt gelijk. Maar pre orderen is ook een vrije keuze. Ik zou t idd ook niet doen als ik naar de eerste trailer kijk. Krijg t spel echter sowieso van iemand. Dat zou ik ook sinds sw bf2 ook niet meer.Tsurany schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:44:
[...]
Tot op heden zijn er nooit grote wijzigingen geweest tussen alpha's, beta's en releases. Wijzigingen worden pas enkele maanden later doorgevoerd. Het zou mooi zijn als ze met die trend breken maar tot op heden is dat gewoon niet gebeurd en dat zorgt er voor dat mensen huiverig zijn. Vergeet niet dat het nog twee maanden is tot release en dat ze hooguit een maand ontwikkeltijd over hebben voordat de game naar gold status gaat.
Je kan t dus ook niet pre orderen, of wachten tot de beta en dan beslissen. In any case...afwachten. ik heb bf3 pas in de aanbieding gekocht en bf4 gratis via origin verkregen. Die waren t voor mij ook niet waard.

Tja, je kunt negatief blijven, das ieders keus natuurlijk. De aangekondigde veranderingen, wat ik heb gehoord en gezien over de alpha's, en zeker de laatste trailer zorgen bij mij weer voor hype. Ik heb dan weer een boel gamesbuddies die weer zin hebben in BF.Tsurany schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:15:
[...]
En dat is het probleem met gamemode bloat. Daarom werkte de oudere games zo goed, mappen en wapens optimaliseren voor twee gamemodes is een stuk eenvoudiger. Nu is de balans gebaseerd op twee keer grand operations spelen met een erg specifieke map en zeer weinig wapens.
[...]
Veel beloften maar het resultaat vind ik nog tegen vallen. Ze hebben bij mij geen hype gecreert. En bij velen niet zo blijkt, ik hoor weinig echt enthousiaste verhalen. Al mijn game buddies hebben weinig verwachtingen terwijl velen daarvan de eerdere Battlefield flink gespeeld hebben.
[...]
Dat klopt, resulteert alleen wel in een spel dat enkel de casual spelers aanspreekt. Goed voor verkoopaantallen alleen je spel sterft ontzettend snel af. Zie je met alle Battlefield games, na een jaar nog amper een playerbase over juist omdat de fanatieke spelers niet bediend worden.
[ Voor 72% gewijzigd door Geronimous op 19-08-2018 17:22 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Campers bij vlaggen zal niet veel anders zijn dan vlaggen bij resupply denk ik. En het verdeeld de teams wat meer ook omdat sommigen gewoon even wat moeten halen.MRE-Inc schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:01:
Ben wel benieuwd naar de hoeveelheid campers straks op een resupply punt. Je kan er op wachten dat ze vol gegooid worden met dynamiet of iets dergelijks.
Over vliegtuigen, tja daar heb ik het nodige over gezegd in het bf1 topic. Vliegtuigen horen gewoon sterk te zijn tegen foot mobiles. Als je 6x door een vliegtuig afgeschoten wordt, dan snap je nog steeds niet hoe je het spel moet spelen.
Ja ik ben level 50 piloot met 100+ service stars in BF1, maar de keren dat ik door een Attack plane ben afgeschoten is <100 in pak hem beet 500+ uur.
Van mij mogen foot mobiles ook best pray zichtbaar zijn vanuit de lucht, maar wel als tegenprestatie dat er wat minder ammo is of het moet uitdagender worden met de tank hunter kit te gaan spelen. Dat is nu op sommige mappen niet te doen omdat het luchtruim gewoon te klein is zoals de Russische mappen.
Verder vind ik dat vliegtuigen op voertuigen moeten focussen en niet infantry. Misschien ook gebouwen kapot schieten, maar vooral dat. Zo zit de rock-paper-scissors verhouding in de goede battlefield games in elkaar. Dat je ook soldaten kunt afschieten is prima, maar niet de primaire taak. En zo zijn er nog wel wat items in BF die verkeerd gebalanceerd zijn. Nu we weer fatsoenlijke tanks krijgen, ben ik benieuwd hoe dat nu zal gaan.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Hoezo is dat een keuze?Geronimous schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:39:
Tja, je kunt negatief blijven, das ieders keus natuurlijk. De aangekondigde veranderingen, wat ik heb gehoord en gezien over de alpha's, en zeker de laatste trailer zorgen bij mij weer voor hype. Ik heb dan weer een boel gamesbuddies die weer zin hebben in BF.
Je bent ermee geboren wil je zeggen
Nee, wat ik wil zeggen is dat het geen keuze is of je een bepaalde ontwikkeling als positief of negatief ervaart, zeker als het op games aan komt. Het is niet alsof ik kan kiezen om een game wel of niet goed te vinden, dat is geheel afhankelijk van smaak en dat is lastig te veranderen.uchiha tijntje schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:42:
[...]
Je bent ermee geboren wil je zeggen
Als ik de keuze had dan paste ik mijns maak wel zo aan dat ik de Call of Duty games te gek vond, had ik tenminste elk jaar een nieuwe variant
brings back memories....Geronimous schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:39:
Nog een interessante screenshaot van de Rotterdam map van n andere kant...

[ Voor 7% gewijzigd door Tusk op 20-08-2018 09:12 ]
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Wat betreft de hype ligt het toch echt aan met wie je speelt, hier bij mij is iedereen juist heel enthousiast dat er eindelijk weer wat nieuws is na Bf1 en al die future rotzooi van cod.Tsurany schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:15:
[...]
En dat is het probleem met gamemode bloat. Daarom werkte de oudere games zo goed, mappen en wapens optimaliseren voor twee gamemodes is een stuk eenvoudiger. Nu is de balans gebaseerd op twee keer grand operations spelen met een erg specifieke map en zeer weinig wapens.
[...]
Veel beloften maar het resultaat vind ik nog tegen vallen. Ze hebben bij mij geen hype gecreert. En bij velen niet zo blijkt, ik hoor weinig echt enthousiaste verhalen. Al mijn game buddies hebben weinig verwachtingen terwijl velen daarvan de eerdere Battlefield flink gespeeld hebben.
[...]
Dat klopt, resulteert alleen wel in een spel dat enkel de casual spelers aanspreekt. Goed voor verkoopaantallen alleen je spel sterft ontzettend snel af. Zie je met alle Battlefield games, na een jaar nog amper een playerbase over juist omdat de fanatieke spelers niet bediend worden.
Vooral dat er weer interessante tanks en stedelijke maps inzitten.
Player base Bij bf3 bf4 is anders na jaren nog ruim schoots voldoende om leuke servers te vinden op de pc(weet niet hoe het is op de consoles) speel momenteel eigenlijk alleen maar Bf4 en nooit problemen om volle servers te vinden.
Heel veel LOL mee gehad (ook veel competitief) maar BF1942 ziet er niet uit (in verhouding) met wat we allemaal tegenwoordig gewend zijn. Jaren geleden weer een server voor een LAN voor de lol opgezet vanwege die goede herinneringen.... maar man dat viel tegen (de looks en zeker hoe het speelde)

Grappig he, dat je soms echt hele goede herinneringen hebt aan een game die dan tegelijkertijd ook meteen een maatstaaf vormt voor nieuwe games, terwijl als je die oude game nog een keer speelt die de tand des tijds gewoon niet overleefd heeftNINjak schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:21:
[...]
Heel veel LOL mee gehad (ook veel competitief) maar BF1942 ziet er niet uit (in verhouding) met wat we allemaal tegenwoordig gewend zijn. Jaren geleden weer een server voor een LAN voor de lol opgezet vanwege die goede herinneringen.... maar man dat viel tegen (de looks en zeker hoe het speelde)hebben het dan ook niet lang gespeeld en we zijn andere, ook oudere, games gaan spelen
Games maken inderdaad een goede ontwikkeling mee, als je oude games terug gaat spelen dan merk je wel dat de huidige games een verbeteringen zijn in de kleine details. Als je kijkt naar weapon balance etc. dan kunnen oude games soms nog steeds beter aanvoelen en soms is er ook nog wel betere content.uchiha tijntje schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:28:
[...]
Grappig he, dat je soms echt hele goede herinneringen hebt aan een game die dan tegelijkertijd ook meteen een maatstaaf vormt voor nieuwe games, terwijl als je die oude game nog een keer speelt die de tand des tijds gewoon niet overleefd heeft
Ik had dit weekend voor de gein Battlefield 4 geinstalleerd en je voelt aan alles dat het gewoon een oude game is die nu niet meer geliefd zal zijn (dan heb ik het niet puur over de content, maar eerder het gevoel van spelen)
Paar kleine dingetjes:
1. HUD is erg druk, vergelijk je dat met BF1 en BFV dan zit dat gewoon beter in elkaar.
2. Animaties en bewegen, BF1 voelt lichtvoetig aan en BF4 lomp en loch
3. Geen hitmarkers (tenminste of je moet ze ergens aan kunnen zetten), Moderne games hebben dat toch allemaal
4. BF4 blijft op mijn PC een wazige vaag/kleuren tonen.(nee motionblur etc staat uit haha)
5. Geen optie voor 144hz of FPS lock
Geef mij maar de maps en server browser (battlelog) van Battlefield 3 en de vele unlocks van BF4 met de netcode van BF1
Ik vond Seine Crossing in BF3 ook altijd al zo cool om te spelen en die ontploffingen waren (vond ik) echt fantastisch en heb ik bij BF1 minder ervaren in een stad.

Amiens niet? Die vond ik ook wel tof...NINjak schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:49:
Als ik die screenshot van R'dam zie heb ik wel/al weer zin om BFV (in een stad) te spelen.
Ik vond Seine Crossing in BF3 ook altijd al zo cool om te spelen en die ontploffingen waren (vond ik) echt fantastisch en heb ik bij BF1 minder ervaren in een stad.
Heb nog erg weinig gezien van de maps, enkel een Rotterdam trailer. Niet genoeg om echt hype te creëren.maikelb89 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:16:
[...]
Wat betreft de hype ligt het toch echt aan met wie je speelt, hier bij mij is iedereen juist heel enthousiast dat er eindelijk weer wat nieuws is na Bf1 en al die future rotzooi van cod.
Vooral dat er weer interessante tanks en stedelijke maps inzitten.
Een server vinden zal niet snel een probleem zijn, echter bij BF5 zal nieuwe content sterk afhangen van de playerbase aangezien die via microtransacties gefinancierd moeten worden. En dan zie je een groot verschil tussen de Battlefield games en een game als PUBG.Player base Bij bf3 bf4 is anders na jaren nog ruim schoots voldoende om leuke servers te vinden op de pc(weet niet hoe het is op de consoles) speel momenteel eigenlijk alleen maar Bf4 en nooit problemen om volle servers te vinden.
En Narvik (alpha / E3 map) en een map in Frankrijk (reveal trailer + Gamescom trailer). En de oplettende kijker ziet Noord Afrika in de Gamescom trailer. Maar die hoef je niet mee te tellen want het is maar 10 - 15 seconde.Tsurany schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:23:
[...]
Heb nog erg weinig gezien van de maps, enkel een Rotterdam trailer. Niet genoeg om echt hype te creëren.
Oh en de Battle Royale map
Het hele "hype moeten creëren" begint ook een hype op zichzelf te worden heb ik het idee.Tsurany schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:23:
Heb nog erg weinig gezien van de maps, enkel een Rotterdam trailer. Niet genoeg om echt hype te creëren.
Maar dan heb je de setting, maar weet je toch nog totaal niet hoe de potjes uit gaan pakken in de diverse gamemodes/spelersaantallen met alle wapens/gadgets/voertuigen etc unlocked? Dat het een verschrikkelijk mooie game gaat worden, dat is wel een zekerheidje, maar hoe leuk wordt het en hoe lang blijft het leuk?raiders schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:35:
[...]
En Narvik (alpha / E3 map) en een map in Frankrijk (reveal trailer + Gamescom trailer). En de oplettende kijker ziet Noord Afrika in de Gamescom trailer. Maar die hoef je niet mee te tellen want het is maar 10 - 15 seconde.
Ja, toch anders...en dat is BF1greatgonzo schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:17:
[...]
Amiens niet? Die vond ik ook wel tof...
Amiens was/is het ook leuk om in te strijden en was zeker 1 van de mappen die ik graag speelde (heb BF1 min of meer helemaal achter me gelaten). Zou eerder een andere/oudere BF spelen dan BF1, denk dat ik het vlaggen rennen echt zat was/ben.
[ Voor 38% gewijzigd door NINjak op 20-08-2018 14:48 ]
Wat @Tsurany aangeeft is dat we inderdaad nog te weinig hebben gezien van de maps.raiders schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:35:
[...]
En Narvik (alpha / E3 map) en een map in Frankrijk (reveal trailer + Gamescom trailer). En de oplettende kijker ziet Noord Afrika in de Gamescom trailer. Maar die hoef je niet mee te tellen want het is maar 10 - 15 seconde.
Een trailer tel ik niet mee. Battlefield zorgt voor chaotische trailers die je moet analyseren om iets goed te kunnen zien. Hiermee willen ze hype creëren. Maar hoe ze daar de gameplay laten zien is nooit hoe het in het echt gebeurd.
Ze laten in hun eigen trailers of zelfs gameplay beelden heel veel actie zien.
Maar we weten allemaal dat je in Battlefield niet altijd in grote battles terecht komt en dat er niet altijd explosies zijn.
Nu zullen er mensen zijn die zeggen dat ik geen battlefield moet gaan spelen als ik niet van grote open map houd met voertuigen, maar in Battlefield 2 had je Strike at karkand en nog wat maps met close combat en voertuigen. Maar voertuigen hadden daar niet de overhand.
Battlefield 3 had inderdaad Seine, Big bazaar (durf te zeggen Metro)
Battlefield 4 had Siege of sanghai en lockers en nog wat maps
Battlefield 1 had Amiens, Ballroom blitz,Fort de vaux
alleen ik had meer maps gewild in BF1 en hoop dat BFV meer maps krijgt van deze klasse
Bij BF3 zit er alleen wel in iedere server in de avond een of meerder hackers, type aimbot. Het is niet heel opvallend omdat ze ook gewoon doodgaan maar dan loop je bijv in Metro ondergronds en springt er eentje die tunnel in en schiet van over de 300m een headshot met een of ander gaar support wapen terwijl jij haakt op hem aan het rennen bent door de gangetjes..maikelb89 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:16:
Player base Bij bf3 bf4 is anders na jaren nog ruim schoots voldoende om leuke servers te vinden op de pc(weet niet hoe het is op de consoles) speel momenteel eigenlijk alleen maar Bf4 en nooit problemen om volle servers te vinden.
Dat verpest toch wel echt enorm de lol, hoop dat ze daar harder tegen gaan optreden met IP bans oid..
Met analyses uit de positie data vanuit de server moet toch wel te achterhalen zijn wat bijzonder goede scores zijn op het gebied van kills. Deze kan je dan onder de loep houden en in geval van hack verwijden uit het gehele eco systeem
Das wel grappig. Wat jij opsomt was precies de reden voor mij om BF1 niet aan te schaffen. Dat voelde echt verschrikkelijk aan qua bewegen en aimen.Pykow schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:33:
[...]
Ik had dit weekend voor de gein Battlefield 4 geinstalleerd en je voelt aan alles dat het gewoon een oude game is die nu niet meer geliefd zal zijn (dan heb ik het niet puur over de content, maar eerder het gevoel van spelen)
Ik game niet zo vaak meer, maar BF4 is de enige game die nog geinstalleerd staat op mijn pc
Ah op die manier. Rotterdam gameplay zou wel komen deze week (speelbaar bij Gamescom). Ik zou inderdaad wel wat minder "Gameplay" trailers willen zien die dan alsnog 100% cinematic zijn.Pykow schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:49:
[...]
Wat @Tsurany aangeeft is dat we inderdaad nog te weinig hebben gezien van de maps.
Een trailer tel ik niet mee. Battlefield zorgt voor chaotische trailers die je moet analyseren om iets goed te kunnen zien. Hiermee willen ze hype creëren. Maar hoe ze daar de gameplay laten zien is nooit hoe het in het echt gebeurd.
Ze laten in hun eigen trailers of zelfs gameplay beelden heel veel actie zien.
Maar we weten allemaal dat je in Battlefield niet altijd in grote battles terecht komt en dat er niet altijd explosies zijn.
Nu zullen er mensen zijn die zeggen dat ik geen battlefield moet gaan spelen als ik niet van grote open map houd met voertuigen, maar in Battlefield 2 had je Strike at karkand en nog wat maps met close combat en voertuigen. Maar voertuigen hadden daar niet de overhand.
Battlefield 3 had inderdaad Seine, Big bazaar (durf te zeggen Metro)
Battlefield 4 had Siege of sanghai en lockers en nog wat maps
Battlefield 1 had Amiens, Ballroom blitz,Fort de vaux
alleen ik had meer maps gewild in BF1 en hoop dat BFV meer maps krijgt van deze klasse
De gameplay trailer van Red Dead Redemption 2 is denk ik een goed voorbeeld.
Hier wordt exact dezelfde discussie gevoerd als in BF1, exact dezelfde als in BF4. Een herhaling van zetten en discussie door vaak dezelfde mensen die elke keer weer terug grijpen naar het verleden... BF3, BFBC enz. Lees het eens terug voor de grap in BF4 en 1...
Die tijd gaat niet meer terug komen. De gamewereld is veranderd na 10 jaar. Kijk naar de COD serie. Helemaal paars gespeeld COD 1, 2, MF... toen kwam langzamerhand de moderne shit en ik ben afgehaakt.
Destijds waren deze shooters niet zo mainstream als nu. Je had destijds de die hard PC gebruikers en de console was aan het opkomen. Die tijden zijn veranderd, het publiek is veranderd, geld is veranderd etc.
Dus blijven discussiëren over toen alles beter was, de gameplay, destruction, realisme enz heeft weinig zin en ik denk dat EA zich er niet veel van aantrekt. Van dat laatste kan je wat vinden, maar is wel de realiteit.
Misschien moeten een aantal mensen eens uit het verleden stappen en onder ogen zien wat er nu wel aan de hand is met de BF serie. Vind het leuk of niet, koop het of niet. Dat zijn de keuzes, maar het azijn mag wel eens uit de discussie.
Ik begrijp goed dat het azijn niet de bedoeling is, maar zo komt het wel over......
Zo dat lucht op
Wat ik overigens wel erg vet vond is hoe karakters bewegen door de ruimte. Ik was gewoon aan het koekeloeren zonder te schieten. Er liepen 3 tegenstanders me voorbij zonder dat ze me zagen. Hoe ze over een hek heen sprongen en dekking zochten zag er wel knap uit.
Mooie post! Bij deze mijnLayumi schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:08:
Ik heb een tijd meegelezen en ben gestopt, nu weer eens begonnen mee te lezen en het is wel knap om ruim 100 pagina's over hetzelfde te hebben. Dat allemaal gebaseerd op....... een paar minuten trailers en spelen in Alpha.
Hier wordt exact dezelfde discussie gevoerd als in BF1, exact dezelfde als in BF4. Een herhaling van zetten en discussie door vaak dezelfde mensen die elke keer weer terug grijpen naar het verleden... BF3, BFBC enz. Lees het eens terug voor de grap in BF4 en 1...
Die tijd gaat niet meer terug komen. De gamewereld is veranderd na 10 jaar. Kijk naar de COD serie. Helemaal paars gespeeld COD 1, 2, MF... toen kwam langzamerhand de moderne shit en ik ben afgehaakt.
Destijds waren deze shooters niet zo mainstream als nu. Je had destijds de die hard PC gebruikers en de console was aan het opkomen. Die tijden zijn veranderd, het publiek is veranderd, geld is veranderd etc.
Dus blijven discussiëren over toen alles beter was, de gameplay, destruction, realisme enz heeft weinig zin en ik denk dat EA zich er niet veel van aantrekt. Van dat laatste kan je wat vinden, maar is wel de realiteit.
Misschien moeten een aantal mensen eens uit het verleden stappen en onder ogen zien wat er nu wel aan de hand is met de BF serie. Vind het leuk of niet, koop het of niet. Dat zijn de keuzes, maar het azijn mag wel eens uit de discussie.
Ik begrijp goed dat het azijn niet de bedoeling is, maar zo komt het wel over......
Zo dat lucht op
Ik heb stiekem twee weekjes vrij gepland (waarvan 1 lekker thuis, dus beetje BFVen en ander weekje op vakantie). Ben niet hyped maar heb er een normale gezonde dosis zin in.
4 september met een pre-order.
Ga die shite echt niet pre-orderen (voor de open beta)raiders schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:57:
Tijd voor een nieuwe videokaart als ik dat zo zie![]()
[video]
[...]
4 september met een pre-order.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
In BF3 was die goed. Een mal als Strike at Karkand bijvoorbeeld, in het begin een leuk stadje, na 5 minuten al helemaal in puin.
In BF4 schoot je met een rpg op een van die huizen van 3 verdiepingen en wat gebeurde er? Een groot gat, zonder puin dat naar beneden viel, terwijl je in dezelfde map in BF3 gekilled kon worden door dat puin.
In BF1 in Amiens schiet ik ook wel eens op een gevel van een gebouw. Dan komt er al iets meer puin naar beneden vallen, maar nog steeds niet zo als in BF3.
Hoop echt dan de destructie van BF3 weer terug komt in BF5 want zoals in BF4 sloeg totaal nergens op. Levelution mag van mij ook ver weg blijven.
Ik vind het wel prima in BF1. Ik weet alleen dat ik het niet zo wil als in Bad Company 2, aan het eind van een potje Bad Company waren er geen bomen meer en elk huis was plat. Totaal geen cover meer voor infantry, maar de natte droom voor chopper gunners en snipers.MRE-Inc schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:52:
Niemand die zich druk maakt over het zo geroemde "Destruction"?
In BF3 was die goed. Een mal als Strike at Karkand bijvoorbeeld, in het begin een leuk stadje, na 5 minuten al helemaal in puin.
In BF4 schoot je met een rpg op een van die huizen van 3 verdiepingen en wat gebeurde er? Een groot gat, zonder puin dat naar beneden viel, terwijl je in dezelfde map in BF3 gekilled kon worden door dat puin.
In BF1 in Amiens schiet ik ook wel eens op een gevel van een gebouw. Dan komt er al iets meer puin naar beneden vallen, maar nog steeds niet zo als in BF3.
Hoop echt dan de destructie van BF3 weer terug komt in BF5 want zoals in BF4 sloeg totaal nergens op. Levelution mag van mij ook ver weg blijven.
Even pre-orderen op Origin en dan twee dagen later terug cancelen?Help!!!! schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:10:
[...]
Ga die shite echt niet pre-orderen (voor de open beta)
Ben ik met je eens. Total destruction komt de gameplay niet ten goede vind ik. Ik zie de tanks en planes al vanaf 2 km huizen kapot schietenBorentos schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:35:
[...]
Ik vind het wel prima in BF1. Ik weet alleen dat ik het niet zo wil als in Bad Company 2, aan het eind van een potje Bad Company waren er geen bomen meer en elk huis was plat. Totaal geen cover meer voor infantry, maar de natte droom voor chopper gunners en snipers.
Het idiote aan die destruction was hoe eenvoudig het was kills te maken door op gebouwen te schieten waar hopelijk vijanden onder zaten. Dat soort indirect fire methoden mogen van mij volledig uit een game, vallen in dezelfde categorie als mortars, UCAV en al dat soort ongein.MRE-Inc schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:52:
"Analyst predicts EA's 'Battlefield V' will be a 'serious disappointment,' says preorders lag 'Call of Duty' by more than 85%"
https://www.cnbc.com/2018...ting-weak-pre-orders.html
The analyst said preorders for "Battlefield V" are tracking more than 85 percent behind "Call of Duty: Black Ops 4," which is substantially worse than previous instances. "Battlefield 3" and "Battlefield 4" titles lagged "Call of Duty" by about 20 percent to 40 percent and "Battlefield 1" actually tracked ahead of "Call of Duty" at this point before launch.
"This is very far off the tracking levels of previous Battlefield titles in 2011, 2013, and 2016," he said. "With a release date directly in between CoD and RDR, we worry that BFV could be headed for a similar fate as 2016's Titanfall 2, which got squeezed out by its launch date directly between Battlefield 1 and Call of Duty: Infinite Warfare."
[ Voor 54% gewijzigd door RoyK op 21-08-2018 00:55 ]
Want ben tot 8 september op vakantie, zou nice zijn als ik die zaterdag en zondag nog even kan spelen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Was al gemeld
[ Voor 6% gewijzigd door shoombak op 21-08-2018 07:34 ]
Ik vind het wel mooi
Ben het eens met de schrijvers van een paar posts terug dat de tijden zijn veranderd, maar als je op RPS leest dat BFBC2 een van de beste FPS games ooit is en DICE zich ok afvraagt hoe dat komt, denk ik: luister dan eens naar je community! Waarom dergelijke games zo'n succes waren kan iedere fanatieke FPS gamer je vertellen. Weinig spel modi, bijna geen unlocks/idiote perks, perfecte maps, weinig nadruk op voertuigen etc etc.
Als ze dat met deze graphics hadden gedaan, was het geen -85% geweest, maar +85%
PSN: xMaurice93
Juist niet. Ze missen gewoon de complete balans en luisteren niet naar wat de community wil, maar naar hun eigen dochtertje....SmokingCrop schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:21:
Ik vind het niet vreemd dat er veel minder pre-orders zijn, Battlefield is al niet het makkelijkste spel om even te spelen voor velen en ze maken het met BF V meer hardcore achtig.
Als ze full-hardcore a la BF2 waren gegaan, was de visie in ieder geval duidelijk geweest en weet ik zeker dat er veel meer mensen hyped waren geweest.
Maar ze pakken nu van heel veel games wat elementen, waardoor het allemaal net niet wordt. Ze focussen zich zo enorm op graphics en gimmicks, dat de core gameplay na de alpha ervaringen gewoon achter is gebleven.
COD doet dat ook,maar die game is full-on mainstream en simpel te spelen. Dat wordt geaccepteerd door de community, zolang er maar iets nieuws in zit (en laten we eerlijk zijn: BR van COD is sinds COD4 echt weer wat vernieuwends in de franchise).
Mooi dat de pre-orders achterblijven.
Volgens mij is het juist wel een goede actie om het meer hardcore achtig te maken. Ik had zelf bijv. nooit verwacht dat PUBG 50 miljoen exemplaren zou verkopen. Ik heb zelf nooit pubg gespeeld, maar de gunplay ziet er erg Arma 3 uit, met veel recoil voor assault rifles en hoge drop off voor snipers, iets wat normaal gesproken een niche markt was.SmokingCrop schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:21:
Ik vind het niet vreemd dat er veel minder pre-orders zijn, Battlefield is al niet het makkelijkste spel om even te spelen voor velen en ze maken het met BF V meer hardcore achtig.
Want je krijgt allerlei extra's. Stel je cancelt Origin Access Premier na een maand weer, wat gebeurt er dan?
- Heb je nog wel de game?
- Heb je nog wel de extra's?
Ik denk dat als ze de goede dingen van o.a. BF 1942 en BF2 beter hadden uitgwerkt en vastgehouden ze ook de gewenste groei hadden kunnen doormaken.
Maar ja bij Dice is het 12 jarige dochtertje één van de meest invloedrijke adviseurs…..
Ben wel benieuwd naar de open beta en m.n. of de gameplay veranderingen nog een beetje positief uitpakken.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Alleen jammer dat die early access op 4 en 5 september is.

Net als andere (online) abonnementen verlies je toegang tot de game indien je het abonnement stop zet. De meeste extra's van BFV zijn in-game te claimen en verdwijnen niet na het opzeggen van je abonnement (aanname).Lootbox schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:38:
Hoe werkt die Battlefield Deluxe Edition i.c.m. Origin Access Premier (die van 80 euro)
Want je krijgt allerlei extra's. Stel je cancelt Origin Access Premier na een maand weer, wat gebeurt er dan?
- Heb je nog wel de game?
- Heb je nog wel de extra's?
Deluxe is €80. Premier is €15 als je een maand deluxe speelt en dan de standaard editie koopt (met 10% access-korting) zit je op 54+15= 69, denk dat EA hierom geen vreemde dingen gaat doen mbt het opzeggen en overstappen van en naar access. Neem wel aan dat je wel de "Deluxe Edition Special Assignments-voordelen" verliest.
Dat vond ik juist leuk. Snipers die lekker veilig in hun eigen spawn op Seine Crossing met 5 man tegelijk op de Mcom aan het snipen waren met 1 gerichte M320 shell onder het puin begraven.Tsurany schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:04:
[...]
Het idiote aan die destruction was hoe eenvoudig het was kills te maken door op gebouwen te schieten waar hopelijk vijanden onder zaten. Dat soort indirect fire methoden mogen van mij volledig uit een game, vallen in dezelfde categorie als mortars, UCAV en al dat soort ongein.
Het is nou niet zo dat 99% van de spelers 90% van hun kills maken door zgn rubble kills. Dat hoort nou eenmaal bij Battlefield vind ik. Een tussenweg vind ik eerlijk gezegd erg nep overkomen zoals in BF4. Wel een gat, geen puin.
Een natte droom van elke chopper gunner vind ik wel meevallen aangezien er geen choppers in BF5 zullen zijn. Voor snipers vind ik het ook wel meevallen als er weer normale bullet drop komt in BF5 en niet zoals in BF1 waar het Bina verwaarloosbaar was.
Probleem is ook vaak dat veel spelers het spelletje niet slim spelen. 6x afgeschoten worden door een tank en stug door open veld blijven rennen en zo kan ik nog tig voorbeelden noemen. Veel spelers vinden Battlefield leuk zolang ze maar geen last hebben van anderen die het spel wel slim spelen heb ik het idee.
Wat nou als ik zeg dat het volgens mij komt omdat het meerendeel helemaal niet zit te wachten op een WW2 shooter? BFBC2, BF3 en BF4 waren heel populair omdat moderne shooters het nu eenmaal goed doen onder een groot publiek. Bij BF1 zijn de meesten die ik ken zijn echt al vrij snel afgehaakt, het was het gewoon nét niet. Natuurlijk waren er wat fans die graag WW1/WW2 wilden zien maar het meerendeel is volgens mij meer te porren voor een moderne shooter.
Ik denk dat mensen er wel voor te porren zijn maar dan moet het niet voelen als een BF3/4 met crappy wapens.dvdkiwi schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:26:
Jullie houden er allemaal je eigen theorieën op na waarom de preorders tegen vallen.
Wat nou als ik zeg dat het volgens mij komt omdat het meerendeel helemaal niet zit te wachten op een WW2 shooter? BFBC2, BF3 en BF4 waren heel populair omdat moderne shooters het nu eenmaal goed doen onder een groot publiek. Bij BF1 zijn de meesten die ik ken zijn echt al vrij snel afgehaakt, het was het gewoon nét niet. Natuurlijk waren er wat fans die graag WW1/WW2 wilden zien maar het meerendeel is volgens mij meer te porren voor een moderne shooter.
Het tempo moet dus ook iets omlaag omdat je als soldaat ook langzamer bewoog door zwaardere uitrustingen enzo. Audiovisueel kan het allemaal wat extremere omdat de wapens meer herrie maker alsmede de voertuigen. De destructie is super gaaf maar het moet wel enigszins realistisch zijn, misschien dat een tank ook voor resupplies moet gaan? Dan loont het minder om een heel drop in puin te schieten omdat je steeds maar x shells hebt.
Hoewel er een hoop vragen bij me opkomen over die cijfers, (retail/digitaal, pc/console, periode, netto aantallen), zou het me niet verbazen. Waarom zou je BF V pre-orderen als de enige grote bonus is dat je een dagje of 2 eerder mee kan doen aan de open beta? Op raakt het digitaal toch nooit.RoyK schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 00:52:
Dit is best serieus een probleem voor EA/Dice
"Analyst predicts EA's 'Battlefield V' will be a 'serious disappointment,' says preorders lag 'Call of Duty' by more than 85%"
[...]
Bovendien is het een draak van een marketing campagne, los van de waardeloze eerste trailer lijkt het ook meer gericht op youtubers/streamers dan daadwerkelijke gamers. We horen amper wat over de visie op de gameplay.
Doe daarbij dat de ervaringen met EA de laatste jaren niet al te best zijn geweest (battlefield, battlefront, titanfall, mass effect), game en UI design gericht op het verkopen van microtransacties, historisch wat inaccuraat links en rechts, onhandige uitspraken van DICE/EA, niet persé ieders genre en zo valt er nog een hoop te verzinnen.
Bovendien doet CoD het voor mijn gevoel beter dan ooit met de aanpassingen op na de beta en de communicatie daarom heen. Dat alles bij elkaar genomen verbaast het me niets dat BF:V het zoveel slechter doet in de pre-order.
In eerder battlefields lag de nadruk nogal sterk op de teamplay, immers als je in een squad zat en je zat met zn allen op discord dan was het klaar voor het andere team.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:36:
[...]
Hoewel er een hoop vragen bij me opkomen over die cijfers, (retail/digitaal, pc/console, periode, netto aantallen), zou het me niet verbazen. Waarom zou je BF V pre-orderen als de enige grote bonus is dat je een dagje of 2 eerder mee kan doen aan de open beta? Op raakt het digitaal toch nooit.
Bovendien is het een draak van een marketing campagne, los van de waardeloze eerste trailer lijkt het ook meer gericht op youtubers/streamers dan daadwerkelijke gamers. We horen amper wat over de visie op de gameplay.
Doe daarbij dat de ervaringen met EA de laatste jaren niet al te best zijn geweest (battlefield, battlefront, titanfall, mass effect), game en UI design gericht op het verkopen van microtransacties, historisch wat inaccuraat links en rechts, onhandige uitspraken van DICE/EA, niet persé ieders genre en zo valt er nog een hoop te verzinnen.
Bovendien doet CoD het voor mijn gevoel beter dan ooit met de aanpassingen op na de beta en de communicatie daarom heen. Dat alles bij elkaar genomen verbaast het me niets dat BF:V het zoveel slechter doet in de pre-order.
In BF5 trailers zie ik vooral veel ontploffingen en chaos. Dat hoort bij Battlefield alleen zie ik het dan liever vanuit het perspectief van een speler.
Het was zeker leuk om te doen, voelde alleen wel erg simpel aan. Zeker in de rush mappen, gezien je vijanden toch min of meer dwingt in een bepaalde regio te spelen.MRE-Inc schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:22:
Dat vond ik juist leuk. Snipers die lekker veilig in hun eigen spawn op Seine Crossing met 5 man tegelijk op de Mcom aan het snipen waren met 1 gerichte M320 shell onder het puin begraven.
Het is nou niet zo dat 99% van de spelers 90% van hun kills maken door zgn rubble kills. Dat hoort nou eenmaal bij Battlefield vind ik. Een tussenweg vind ik eerlijk gezegd erg nep overkomen zoals in BF4. Wel een gat, geen puin.
Ik denk dat vooral de oorzaak uit maakt. Wapens als een UCAV, Mortar of TV Guided voelen en stuk vervelender aan simpelweg omdat je in heel veel gevallen te weinig kans hebt om je als individu te verdedigen. Neergeschoten worden door een direct fire wapen of verslagen worden door een tactisch betere speler is dan een stuk minder erg.Probleem is ook vaak dat veel spelers het spelletje niet slim spelen. 6x afgeschoten worden door een tank en stug door open veld blijven rennen en zo kan ik nog tig voorbeelden noemen. Veel spelers vinden Battlefield leuk zolang ze maar geen last hebben van anderen die het spel wel slim spelen heb ik het idee.
En dat is ook waarom in een WW2 setting een stuk fijner vind, veel minder van dat soort, in mijn ogen, kansloze wapens. En veel minder counter-counter-counter combat met allerlei lock-on wapens. En natuurlijk kan je die wapens ook in een moderne game vermijden, DICE doet dat echter niet.
Goed punt, daar had ik nog helemaal niet zo over na gedacht! Het hele teamwork aspect komt inderdaad niet echt lekker over de bühne. Voor ammo en health ben je niet meer afhankelijk van je teamgenoten, reviven duurt eeuwen (plus die animatie lijkt snel vervelend te worden) en met voertuigen kan je in je eentje al toe.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:42:
[...]
In eerder battlefields lag de nadruk nogal sterk op de teamplay, immers als je in een squad zat en je zat met zn allen op discord dan was het klaar voor het andere team.
In BF5 trailers zie ik vooral veel ontploffingen en chaos. Dat hoort bij Battlefield alleen zie ik het dan liever vanuit het perspectief van een speler.
Dat enthousiasme om weer met z'n allen aan de slag te gaan met BF:V en gezamenlijk de tegenpartij te verbouwen mis ik om me heen ook bij BF veteranen.
Dat gezegd hebbende kan het natuurlijk nog steeds een gruwelijk vette game worden, maar ze mogen de communicatie wel een stuk verbeteren.
Dit zat ik me dus ook af te vragen. Hoe komt die analist aan die gegevens? Zijn het winkel pre-orders of digitaal van online stores? Ik heb het artikel gelezen, vond het maar vaag. Wat ik welk bizar vind hoe elke youtuber deze gegevens klakkeloos overneemt en er vanuit dat dit de ondergang van EA wordt, terwijl niemand weet waarop die cijfers zijn gebaseerd.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:36:
[...]
Hoewel er een hoop vragen bij me opkomen over die cijfers, (retail/digitaal, pc/console, periode, netto aantallen), zou het me niet verbazen. Waarom zou je BF V pre-orderen als de enige grote bonus is dat je een dagje of 2 eerder mee kan doen aan de open beta? Op raakt het digitaal toch nooit.
Nu is natuurlijk de titel "Battlefield V' will be a serious disappointment" de perfect clickbait, goed voor de views.
Eens hoor, mede daarom vind ik ook die hele focus op youtubers/twitch zo bloedirritant bij de presentatie van de game. Hun inkomen is direct afhankelijk van hetzij een groot succes van de game (moedigt aan om te positief te zijn) of een gigantische deceptie (moedigt aan om extra negatief te zijn) Ook al is het geen opzet, hoe kan je nu van zulke mensen eerlijk en objectieve informatievoorziening verwachten?Borentos schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:54:
[...]
Dit zat ik me dus ook af te vragen. Hoe komt die analist aan die gegevens? Zijn het winkel pre-orders of digitaal van online stores? Ik heb het artikel gelezen, vond het maar vaag. Wat ik welk bizar vind hoe elke youtuber deze gegevens klakkeloos overneemt en er vanuit dat dit de ondergang van EA wordt, terwijl niemand weet waarop die cijfers zijn gebaseerd.
Nu is natuurlijk de titel "Battlefield V' will be a serious disappointment" de perfect clickbait, goed voor de views.
Plus dat je dus van EA kennelijk social media van meneer X moet volgen voor informatie over voertuigen, meneer Y voor de gunplay, meneer Z voor de gamemodes. Ik weiger wat dat betreft.

Het geeft ook nodeloos gewicht aan alle andere kanalen die dit soort clickbait produceren, zonde!
[ Voor 4% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 21-08-2018 11:10 ]
Vind die hele streaming business sowieso raar, dat je geld kan verdienen aan het intellectueel eigendom van een bedrijf. Ik mag niet streaming hoe ik een serie kijk, maar hoe ik een spel speel wordt juist aangemoedigd.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:09:
[...]
Eens hoor, mede daarom vind ik ook die hele focus op youtubers/twitch zo bloedirritant bij de presentatie van de game. Hun inkomen is direct afhankelijk van hetzij een groot succes van de game (moedigt aan om te positief te zijn) of een gigantische deceptie (moedigt aan om extra negatief te zijn) Ook al is het geen opzet, hoe kan je nu van zulke mensen eerlijk en objectieve informatievoorziening verwachten?
Plus dat je dus van EA kennelijk social media van meneer X moet volgen voor informatie over voertuigen, meneer Y voor de gunplay, meneer Z voor de gamemodes. Ik weiger wat dat betreft.
Het geeft ook nodeloos gewicht aan alle andere kanalen die dit soort clickbait produceren, zonde!
Heel logisch toch, een game streamen maakt het voor de kijker alleen mogelijk om te kijken maar niet zelf te spelen. Dit geeft de kijker aanzet om tot aankoop over te gaan en het zelf te ervaren. Een perfecte marketing dus. Zeker als de grotere streamers de game spelen.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:10:
[...]
Vind die hele streaming business sowieso raar, dat je geld kan verdienen aan het intellectueel eigendom van een bedrijf. Ik mag niet streaming hoe ik een serie kijk, maar hoe ik een spel speel wordt juist aangemoedigd.
Een film of serie kun je alleen kijken, het is niet interactief dus maakt het voor de kijker geen reet uit.
Iets met appels en peren.
Dat vond ik inderdaad ook vervelend aan BF3 en 4. Lock on en 3d Spotting bracht mij er toe die games lang links te laten liggen. Ik heb de alpha 1 en 2 nu zeker 30 uur gespeeld en kan zeggen dat wat mij betreft de gameplay langzamer en gecontroleerder voelt. Ik verheug me gewoon erg op dit spel, alle kritiek die wordt geuit geldt niet voor mij. t boeit me gewoon echt niet dat er vrouwen in zitten of customizations. Zolang niet elk nieuw gereleasede wapen OP is, unlocks achter idiote challenges zitten en de progression weer duidelijk en overzichtelijk is, vind ik t prima.Tsurany schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:45:
[...]
Het was zeker leuk om te doen, voelde alleen wel erg simpel aan. Zeker in de rush mappen, gezien je vijanden toch min of meer dwingt in een bepaalde regio te spelen.
[...]
Ik denk dat vooral de oorzaak uit maakt. Wapens als een UCAV, Mortar of TV Guided voelen en stuk vervelender aan simpelweg omdat je in heel veel gevallen te weinig kans hebt om je als individu te verdedigen. Neergeschoten worden door een direct fire wapen of verslagen worden door een tactisch betere speler is dan een stuk minder erg.
En dat is ook waarom in een WW2 setting een stuk fijner vind, veel minder van dat soort, in mijn ogen, kansloze wapens. En veel minder counter-counter-counter combat met allerlei lock-on wapens. En natuurlijk kan je die wapens ook in een moderne game vermijden, DICE doet dat echter niet.
Natuurlijk zitten er veel explosies in de trailer. Het is een trailer. Maar de gameplay ligt juist veeeel meer op teamplay. Denk maar daaraan, wat de consequenties zijn wanneer battlefield 3 en 4 geen 3d spotting hadden, dan ben je gedwongen met je teammates via discord of ts te praten en te communiceren over de positie van je tegenstander. Zo is battlefield 5.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:42:
[...]
In eerder battlefields lag de nadruk nogal sterk op de teamplay, immers als je in een squad zat en je zat met zn allen op discord dan was het klaar voor het andere team.
In hoeverre luisteren ze naar een dochtertje? Dat is toch gewoon de chef zijn uitspraak over de hele vrouwen in de game rampetam?StealthyPeanut schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:29:
[...]
Juist niet. Ze missen gewoon de complete balans en luisteren niet naar wat de community wil, maar naar hun eigen dochtertje....
Als ze full-hardcore a la BF2 waren gegaan, was de visie in ieder geval duidelijk geweest en weet ik zeker dat er veel meer mensen hyped waren geweest.
Maar ze pakken nu van heel veel games wat elementen, waardoor het allemaal net niet wordt. Ze focussen zich zo enorm op graphics en gimmicks, dat de core gameplay na de alpha ervaringen gewoon achter is gebleven.
COD doet dat ook,maar die game is full-on mainstream en simpel te spelen. Dat wordt geaccepteerd door de community, zolang er maar iets nieuws in zit (en laten we eerlijk zijn: BR van COD is sinds COD4 echt weer wat vernieuwends in de franchise).
Mooi dat de pre-orders achterblijven.
Ik kom wel met je mee wat betreft enige elementen uit andere games. De fortifications zijn vaag en het is onduidelijk wat de praktische uitwerking daarvan gaat worden. (Ze hadden weinig invloed op de gameplay in de alpha).
COD wordt gewoon gekocht door mensen die voornamelijk werken en een familie hebben, maar af en toe ff een uurtje willen knallen zonder na te denken. Of door kinderen, die van de ene beloning in de andere willen springen om hun concentratieboog op peil te houden. Veel van mijn vrienden prefereren COD, puur omdat ze battlefield wat langzaam vinden.
Laten we gewoon lekker wachten en dan het spel spelen. Dit eeuwige gehype en met de flow van de youtubers mee gaan. Je merkt gewoon dat die achterlijke youtubers hits willen scoren om views te krijgen. Het is niets anders dan gebash en gehaat. Daar had de baas gelijk in, als je het niks vind, dan speel je het niet. Maar waarom nog extra negatieve, ongecontrolleerde onzin verspreiden om het spel, EA en dice nog verder door de modder te trekken?
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V