Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reefun schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:41:
[...]

Heeft niets te maken met mijn eigen ervaring. Het heeft te maken met het feit dat het grootste gros van de klagers jegens vliegtuigen doorgaans geen goed gebruik maakt van de mogelijkheden. Het feit dat mensen het niet lukt wil niet zeggen dat het ongebalanceerd is. Wil enkel zeggen dat mensen erin moeten oefenen, zoals met elk spel het geval is.
Elk argument van jou is "ik kan het wel dus de rest moet dat ook maar kunnen" en zo werkt het simpelweg niet. Het is nou eenmaal een feit dat de meeste spelers niet oneindig tijd kunnen investeren of geen enkele aanleg hebben. Net zoals sommige mensen nooit wiskunde zullen begrijpen of een goede voetballer worden. En juist vliegtuigen die teveel hun gang kunnen gaan zullen voor een erg negatieve ervaring zorgen.
En zelfs bij goede spelers zal dat zo zijn omdat ze weinig invloed hebben op hun teammates, ben jij de enige die actief achter een vliegtuig aan gaat dan zal dat alsnog lang niet zo effectief zijn.
Wat moet er dan gebeuren om het gebalanceerd te krijgen volgens jou? Weer terug naar de lock-on wapens? Fire-and-forget?

Naar mijn mening zijn er al genoeg mogelijkheden om vliegtuigen neer te halen. En de rocket gun/burton is er enkel bij gekomen omdat er zoveel gehuil over was. Als piloot zijnde vind ik dat helemaal dikke prima. Geef ze maar meer kans om een vliegtuig neer te halen. Als het dan nóg niet lukt, jammer dan. git gut.
Meest simpele oplossing is het verwijderen van 3D spotting, wat nu gelukkig al gedaan is. Daarnaast zouden bommen een stuk minder effectief moeten zijn tegen infantry en enkel effectief tegen tanks. En zorgen dat een vliegtuig tegen infantry voornamelijk afhankelijk is van zijn front mounted guns en dat die niet teveel splash damage hebben. Daarmee kan je veel minder makkelijk hele hordes vijanden afschieten in vergelijking met het simpelweg droppen van wat bommetjes op de standaard routes.
Dat ik toevallig kill streaks krijgt, of eerder, vehicles destroyed, dat is mooi mee genomen. Daar gaat het me helemaal niet om. Maar heb zelf ervaren dat het prima mogelijk is om als infantry vliegtuigen neer te krijgen. Zeker met de Burton LMR nu erbij. Dat het grootste gros nog geen eens een heavy bomber kan raken is voor de rest jammer dan ; Maar dat heeft niets te maken met balans maar gewoon basic skill.

Is dat niet in ieder spel zo? Of is dat überhaupt al niet het geval met ervaren spelers dat die killstreaks behalen (vehicles of niet)? Tuurlijk zullen ervaren/betere spelers meer killstreaks halen. Dat was altijd al zo, dat is nu ook zo en dat zal altijd zo blijven.
Een belangrijk aspect van balans is dat zowel ervaren spelers als minder ervaren spelers met het spel uit de voeten kunnen en dat een enkele ervaren speler niet de hele balans kan verstoren. Op infantry gebied zit dat goed in elkaar, ervaren spelers kunnen aardig hun skill benutten en resultaten boeken zonder dat de vijand kansloos verslagen wordt. In voertuigen gaat dat vaak erg moeizaam, met name als je kijkt naar long range voertuigen (artillery truck) of helikopters/vliegtuigen.
Als je als scout een trench periscope neemt kun je de vliegtuig eerst spotten zodat hij een rode outline heeft. Daarna smoke op de AA en gaan met de banaan. Ook weer een mogelijkheid om niet makkelijk eraf gesniped te worden. Maar goed, de gemiddelde speler zal daar niet aan denken en enkel huilen dat je zo makkelijk eraf gesniped kan worden.
Dus wat jij wilt is de gemiddelde speler voor de bus gooien en het slachtoffer laten zijn van ervaren spelers. Dat zal voor velen de gameplay niet bevorderen.
Maar hoezo is het dodelijk saai? Dat is jouw mening. Persoonlijk hou ik ervan om te jagen op vliegtuigen vanaf de grond. Als support maak ik me er altijd hard voor om ze neer te halen omdat ik weet wat voor schade ze [i]kunnen[/b] aanrichten.
Die conclusie trek ik simpelweg uit het feit dat vrijwel niemand het doet. Dat betekent dat het of vrij saai is of dat ze het niet lang overleven in die AA's.
MAAR, toegegeven. De meeste AA's staan wel heel debiel opgesteld in BF1. Zeker bij bijv. monte grappa laatste 2 sectors is het gewoon prijs schieten vanaf de berg. Dus wat dat betreft is het mooi dat in BFV er meer mogelijkheden in gaan komen wat betreft verplaatsen van stationaries en het bouwen van fortifications. Als piloot zijnde baal ik er stiekem een beetje van, maar ik snap het zeer zeker dat zulke mogelijkheden erbij gaan komen. Dat maakt het net wat tactischer/spannender/gebalanceerder(?) als je zelf de keuze hebt waar je alles gaat plaatsen.
Wat ook een groot verschil zou maken is voertuig keuze min of meer vastleggen. Bijvoorbeeld twee tanks naar keuze en dan een AA voertuig erbij. Dat zorgt er voor dat er altijd wel een AA rond rijdt en spelers niet voor een extra tank kunnen kiezen omdat dit meer punten oplevert.
MRE-Inc schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:26:
[...]
Want ? Waarom speel je BF omdat je dan met een LMG een ander persoon kan afschieten op het virtuele slagveld. Als je met een LMG anderen kan afschieten, waarom zou dat dan niet lukken met een vliegtuig ? Al doe je maar flink damage ipv helemaal neer te schieten. Het zorgt ervoor dat de piloot niet zijn strafing run kan maken en moet repairen waardoor zijn tegenstander dus wel de vlag kan capturen. Maar blijkbaar mis ik iets.

En waarom gebeurt het niet in de praktijk ? Omdat niemand er blijkbaar zin in heeft. De hele tijd hoor je nu dat Dice zo goed bezig is omdat BF5 zgn de teamplay bevordert met alle aanpassingen die gedaan zijn. Het onder vuur nemen van een vliegtuig valt daar ook onder. Zolang jij mij onder vuur houdt, kan de rest van jou team de vlag cappen. Maar nogmaals als je de piloten hun gang laat gaan, tja dan vraag je er zelf om, maar dat heeft niks met onbalans te maken, maar met onkunde van de tegenpartij.

Nee ze zijn niet te sterk, ze worden sterk gemaakt door de onkunde van de tegenpartij. Serieus, als ik in 1 pot regelmatig onder vuur wordt genomen, dan zorgt dat ervoor dat ik moet repairen, weer anders aan kom vliegen etc etc met andere woorden, ik kan me niet bezig houden met het supporten van mijn eigen grondtroepen of vlaggen clearen. Maar sommgen willen gewoon niet begrijpen dat je genoeg kan doen tegen vliegtuigen, maar dat je daar wel even de tijd voor moet nemen. Waarom wil je wel 50 seconden bij een vlag zitten om die te cappen, maar wil je niet 50 seconden in een AA zitten ? Je kan er ook smoke op gooien zodat je niet door de snipers gepakt kan worden. Maar ja, dan moet je je normale granaat inruilen voor 2 rook granaten en daar kun je natuurlijk geen kill mee maken. Alles voor de kills dus, zolang je zelf maar niet belemmerd wordt.

Nogmaals er zijn genoeg middelen om bommenwerpers en attack planes uit de lucht te halen. Fighters is idd een ander verhaal. Maar de balans is prima, het is de onkunde van veel spelers die alleen maar zelf kills willen maken en alle andere dingen die battlefield met zich meebrengt gewoon negeren.

Geen idee, maar ik heb wel eens het idee dat ik gewoon tegen een stel debielen aan het spelen ben. Echt als ik 1x door geen vliegtuig wordt afgeschoten dan heb ik zoiets van: Oke, prima, geen probleem. Gebeurt het daarna nog een keer, dan pak ik het scoreboard erbij. Dan zie ik die piloot op 24-1 staan....Tja....dan is hij aan de beurt en pak ik mijn AA loadout. Maar blijkbaar speelt 99,999% van de spelers met oogkleppen op.
En dat is precies mijn punt, altijd maar vanuit je eigen perspectief kijken terwijl het voor de balans discussie relevant is om naar de populatie als geheel te kijken. Je bevestigd hier ook precies mijn punt maar weigert het als probleem te zien omdat het jou als piloot wel goed uit komt terwijl dat voor mij juist een extra indicator is dat er een probleem zit dat opgelost moet worden.
Ik weet niet hoe het op de PC is want ik speel op de Xbox One X, maar ik wordt niet echt vaak uit de AA gesniped. En een enkel vliegtuigje ? Je bedoelt dat enkele vliegtuigje die 40-0 staat en keer op keer jouw team ervan belet om een vlag te pakken omdat niemand er wat tegen doet of wil doen ?
Op de PC kunnen ze wel mikken, als iemand langer in de AA zit heeft een sniper hem er echt zo uit.
En het argument saai ? Wel eens gezien hoeveel snipers er op een berg liggen ? Dat is zeker niet saai ? Kom op zeg.... Veel willen gewoon teamplay zien, maar als het echt op teamplay aankomt, dan geeft gewoon niemand thuis en is het 1 grote egotripperij. Daarom zijn vliegtuigen zo "sterk".
Er liggen veel snipers op een berg, bijna niemand zit constant in de AA. Dan kan jij denk ik wel de conclusie trekken wat spelers gemiddeld genomen saai vinden en wat niet.
Lol, dat zeg ik toch niet ? In tegendeel zelfs.... maar jij durft te beweren dat BF1 totaal in onbalans is en dat vliegtuigen daar te sterk zijn terwijl je weigert om iets tegen die vliegtuigen te doen omdat het saai is blijkbaar of omdat het niet genoeg oplevert voor jezelf.
Ik geef aan waarom het gros van de spelers niks aan vliegtuigen doet. Bekijk het eens niet constant enkel vanuit je eigen perspectief, dan wordt het snel duidelijk wat het probleem is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeph schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:39:
[...]

Als voormalig BF1 speler raak ik wel getriggered. Ik heb al heel lang niet gespeeld en ken de wapens die je noemt ook niet vanuit gameplay, maar de oplossingen die je aandraagt zijn voor mij onzin! Toen ik speelde werkte ze al niet 8)7 Tenzij er veel is gedaan aan vliegtuigen sinds de patch waar de Russen werden toegevoegd (volgens mij rond die tijd gestopt).

Stationaire AA is of kapot, of gaat kapot of de vliegers zijn zo slecht dat het toch niet boeit. Smoken helpt hierbij echt nauwelijks. De opties waren dus simpel of je gaat zelf vliegen of je probeerde het als Support met je MG, dat laatste betekende meestal dat je toch een bom op je kop kreeg en het vliegtuig rustig door vliegt, soms lukt het wel als Support maar goede vliegers maken echt gehakt van je.
Toendertijd als een AA kapot was bleef hij stuk. Of je moest hem echt specifiek repairen. Nu als ze stuk gaan komen ze na een minuut (of 2, geen idee meer) weer 'terug'.

Mijn smoke idee werkt gewoon prima hoor? Als je met een trench periscope eerst een vliegtuig spot krijgt hij een rode outline. Als je vervolgens een smoke op de AA gooit dan kun je door de smoke heen, die rode outline nog steeds zien en dus makkelijk erop richten. Gebruik het zelf vaak zat als ik als scout met trench periscope bezig ben en zie dat er vijandige piloten xx-0 gaan. Maar goed, 9 van de 10x zit ik zelf al in een vliegtuig :+
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:50:
[...]

Dat is supereenvoudig:

-Fixed AA's waar je niet kinderlijk eenvoudig door een sniper/slr/mortar/whatever buiten bereik uitgeschoten kan worden
-Vliegtuigen een veeeeeeeeeeeeeeel kleinere uncap geven of de maps groter maken/vlaggen verder verspreiden
-Drie tiers van projectiles damage tegen vliegtuigen: Hoog (Stationaire Heavy Machines guns) Mid (light machien guns/snipers) Low (assault rifles/snipers) zodat een cluster van infantry als geheel toch nog een kansje heeft
-Area Denial Wapens zoals bv stingers (niet genoeg om vliegtuig mee neer te halen, wel om ze weg te jagen bij een bepaald punt)
-Re-armen /repairen boven de eigen base
-Aerial Supremacy belonen zodat de vliegtuigen van beide teams elkaar constant aanvallen in plaats van handjeklap elkaar negeren en beide maar infantry farmen (bijzonder ergelijk trekje van menig 'ace')
-Domme ideeën zoals carpet bomb runs achterwege laten
-De vliegtuigen niet sneller laten vliegen dan het geluid

Dan ben je al een heel eind, hoeven vliegtuigen niet voor generfd te worden.
- Meer cover zou mooi zijn inderdaad. Anderzijds wordt het dan weer niet gebalanceerd want eigenlijk "hoort" het zo dat infantry/tanks de AA uit moeten schakelen. Praktijk is meestal anders daar ik als piloot zijnde altijd zelf al de AA uit schakel.
- Wat bedoel je met kleinere uncap?
- Dat systeem ís al in werking? Stationary MG's doen al meer schade tegen vliegtuigen. Verder kun je met letterlijk álle wapens (afgezien van de melee wapens dan :+) schade aan vliegtuigen?
- Area Denial wapens zijn er in principe al in de vorm van AA's. Maar de manier waarop jij het schetst zal hoe dan ook niet gebeuren in BF1 of BFV gezien er in geen van de periodes lock-on wapens ala stingers/igla's etc. waren. En maar goed ook, dat *BEEPBEEPBEEP* werdt ik helemaal gestoord van in BF3/4.
- Dat komt er al aan in BFV :)
- Ik heb dat 1x mee gemaakt dat vliegtuigen mekaar met rust laten. Ikzelf jaag altijd op vijandige vliegtuig als ik zelf er in één zit. Prio's van mij : Vliegtuigen > AA > Voertuigen met meerdere plekken > Enkele voertuig plekken/paarden > Infantry
- HHm... Dubbel. Ene kant ben ik het met je eens (gezien de OP heavy bomber op dit moment). Andere kant "hoort" het er nu eenmaal bij.
- Huh? Zo snel gaan ze helemaal niet. Afgezien van de fighter met speedboost aan.
Tsurany schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:02:
[...]

Elk argument van jou is "ik kan het wel dus de rest moet dat ook maar kunnen" en zo werkt het simpelweg niet. Het is nou eenmaal een feit dat de meeste spelers niet oneindig tijd kunnen investeren of geen enkele aanleg hebben. Net zoals sommige mensen nooit wiskunde zullen begrijpen of een goede voetballer worden. En juist vliegtuigen die teveel hun gang kunnen gaan zullen voor een erg negatieve ervaring zorgen.
En zelfs bij goede spelers zal dat zo zijn omdat ze weinig invloed hebben op hun teammates, ben jij de enige die actief achter een vliegtuig aan gaat dan zal dat alsnog lang niet zo effectief zijn.
Als het allemaal voor een teveel negatieve ervaring zorgt, dan kunnen ze ervoor zorgen om dat om te draaien. Er zijn genoeg mogelijkheden voor welke prima werken.

Als mensen het dan niet lukt om ze fatsoenlijk te gebruiken, sja. Sorry hoor, maar ga dan gewoon single player spelen of hello kitty island adventure als je de MP niet kan handelen.
Meest simpele oplossing is het verwijderen van 3D spotting, wat nu gelukkig al gedaan is. Daarnaast zouden bommen een stuk minder effectief moeten zijn tegen infantry en enkel effectief tegen tanks. En zorgen dat een vliegtuig tegen infantry voornamelijk afhankelijk is van zijn front mounted guns en dat die niet teveel splash damage hebben. Daarmee kan je veel minder makkelijk hele hordes vijanden afschieten in vergelijking met het simpelweg droppen van wat bommetjes op de standaard routes.
Volledig met je eens (het kan wel ;) :+). Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe BFV verder gaat uitpakken. Ik vind het persoonlijk juist wel fijn dat ik in BFV meer op visuals moet letten dan puur op doritos.

Er zouden IMHO nog wel gewoon splash damage wapens in moeten komen voor bepaalde vliegtuig soorten. Als je als squad zijnde allemaal hutje mutje bij mekaar gaat zitten dan verdien je het bijna om een V2/Bommen/whatever op je bakkes te krijgen. Dat zie je nu in BF1 dus ook nog terug. Zeker bij mappen met loopgraven zie je nog veel bij mekaar zitten. BUT WHY? Spread out! Juist omdat je anders een mortar of vliegtuig bommen op je krijgt.
Dus wat jij wilt is de gemiddelde speler voor de bus gooien en het slachtoffer laten zijn van ervaren spelers. Dat zal voor velen de gameplay niet bevorderen.
Wat ik wil is dat de gemiddelde speler meer gebruik gaat maken van de mogelijkheden die er al zijn i.p.v. alleen maar piepen dat vliegtuigen OP zijn. En niet dat alles maar aangepast moet worden zodat infantry het nog gemakkelijker gaat krijgen.

Het hoort er nu gewoon bij. Al sinds de eerste BF game. Maar het lijkt wel een enorme heksenjacht op vliegtuigen de laatste maanden. En ja, ik zit 9 van de 10x in een vliegtuig. Maar ik probeer zoveel mogelijk realistisch erin te denken en niet enkel vanuit mijn perspectief.

Ja, Ik besef me heus wel dat ik het spelplezier van sommige mensen enorm kan bederven als ik ze voor de zoveelste keer uit een AA knal. Krijg genoeg haatberichten om dat te confirmeren :+ Maar ja, hé. Onder het mom van "Don't hate the player, hate the game". Het zit erin en het zal ook erin blijven. DICE kan maar zoveel doen om de "casuals" te helpen. En wat dat betreft komen ze de meeste al tegemoet door te moeten resupplien als tanker/piloot of niet meer tot 100% kunnen repairen waar je ook bent. Op een gegeven moment heb je simpelweg een basic threshold qua skill nodig wil je nog mee kunnen in MP games van tegenwoordig. C'est la vie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Iets heel anders dan. BF5 mag dan wel Nvidia sponsored zijn, maar DICE lijkt gewoon weer DICE te zijn en haalt braaf alles uit hardware van beide kampen. Dan wint AMD, en hoe. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o5HOwKhMxNp6oy8OYrVJ2FSN/full.jpg
https://www.pcgamesn.com/...ld-5-graphics-performance

Voor mij is dat weer een zorg minder. Verder negeer de rest van het artikel maar. Dit zijn zeer typerende prestaties voor de goed geoptimaliseerde games. Ook dat Nvidia weer eens bewijst dat ze DX12 helemaal niet volwaardig ondersteunen op hun hardware. Hebben ze nooit gedaan, en Maxwell/Pascal hardware zal DX12 ook nooit ondersteunen. Voor DX12 optimaliseren vanuit drivers is ook onmogelijk, dus reken er maar op dat daar weinig gaat veranderen.
* DaniëlWW2 aait zijn RX Vega 56 en weet wat er gaat komen voor die kaart. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede zaak voor de PC gamers onder ons!

Over verschillende versies gesproken... Weet iemand welke 'upgrades' de XB1X gaat krijgen? Heb er nog niets over gelezen en ben toch stiekem wel benieuwd hoeveel voordeel het nu daadwerkelijk gaat worden t.o.v. de 'normale' XB1(S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 22:11
Reefun schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:35:
- Meer cover zou mooi zijn inderdaad. Anderzijds wordt het dan weer niet gebalanceerd want eigenlijk "hoort" het zo dat infantry/tanks de AA uit moeten schakelen. Praktijk is meestal anders daar ik als piloot zijnde altijd zelf al de AA uit schakel.
Nu is het zo dat je met twee schoten de AA uit kan schakelen voordat de AA uberhaubt IETS kan raken. Sterker nog, in operations zijn er genoeg maps waar je eerder als vliegtuig de AA uit kan schakelen alvorens de verdedigers uberhaubt bij de AA kunnen zijn.

- Wat bedoel je met kleinere uncap?

Het gebied waar je als infantry niet kan komen in BF heet de uncap. De objectives zitten op ook veel maps veels te dicht tegen de uncap aan, zodat je als vliegtuig amper over 'gevaarlijk' gebied hoeft te vliegen. Even snel de uncap uit, bommen los en weer direct de uncap in.

- Dat systeem ís al in werking? Stationary MG's doen al meer schade tegen vliegtuigen. Verder kun je met letterlijk álle wapens (afgezien van de melee wapens dan :+) schade aan vliegtuigen?

Ja, dus niet. Met bijvoorbeeld medic rifles krijg je wel hitmarkers, maar geen of max 1 damage. Het bereik waar je met LMG's damage doet is ook erg beperkt.

- Area Denial wapens zijn er in principe al in de vorm van AA's. Maar de manier waarop jij het schetst zal hoe dan ook niet gebeuren in BF1 of BFV gezien er in geen van de periodes lock-on wapens ala stingers/igla's etc. waren. En maar goed ook, dat *BEEPBEEPBEEP* werdt ik helemaal gestoord van in BF3/4.

Hoe je het doet, maakt me niet uit, maar je wil vliegtuigen weg kunnen jagen.

- Dat komt er al aan in BFV :)

Dikke prima inderdaad. :)

- Ik heb dat 1x mee gemaakt dat vliegtuigen mekaar met rust laten. Ikzelf jaag altijd op vijandige vliegtuig als ik zelf er in één zit. Prio's van mij : Vliegtuigen > AA > Voertuigen met meerdere plekken > Enkele voertuig plekken/paarden > Infantry

Op die official servers zonder admins kom je de grootste onzin tegen.

- HHm... Dubbel. Ene kant ben ik het met je eens (gezien de OP heavy bomber op dit moment). Andere kant "hoort" het er nu eenmaal bij.

Zo eenvoudig multikills halen over zo'n groot gebied is een onderdeel van de explosive spam wat BF1 zo vervelend maakt om te spelen.

- Huh? Zo snel gaan ze helemaal niet. Afgezien van de fighter met speedboost aan.

Geluid is bugged, je hoort vliegtuigen niet echt aankomen, pas als ze heel dichtbij zijn of praktisch boven je vliegen hoor je ze pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02:57
DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:41:
Iets heel anders dan. BF5 mag dan wel Nvidia sponsored zijn, maar DICE lijkt gewoon weer DICE te zijn en haalt braaf alles uit hardware van beide kampen. Dan wint AMD, en hoe. :P

[afbeelding]

Voor mij is dat weer een zorg minder. Verder negeer de rest van het artikel maar. Dit zijn zeer typerende prestaties voor de goed geoptimaliseerde games. Ook dat Nvidia weer eens bewijst dat ze DX12 helemaal niet volwaardig ondersteunen op hun hardware. Hebben ze nooit gedaan, en Maxwell/Pascal hardware zal DX12 ook nooit ondersteunen. Voor DX12 optimaliseren vanuit drivers is ook onmogelijk, dus reken er maar op dat daar weinig gaat veranderen.
Average fps 45 met een 1060 6GB?

Neemt afscheid van de GTX970

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

raiders schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:23:
[...]

Average fps 45 met een 1060 6GB?

Neemt afscheid van de GTX970
Dit is wel ultra. :)
Er zal nog wel wat optimalisatie komen, en bij Nvidia is dat vaak meer dan AMD. AMD is door geldgebrek veel meer afhankelijk van developers die zelf hun games optimaliseren. Gebeurd dit, dan laat de superieure rekenkracht van AMD videokaarten ook resultaten zien. Nvidia kan het betalen om veel games te optimaliseren via hun drivers. Daarom presteren Nvidia kaarten in de regel beter bij slecht geoptimaliseerde games. Maar in het geval van BF5 lijken we toch echt te kijken naar DICE niveau van optimalisatie. Ik ken geen studio die dat niveau haalt. Dan krijg je dus dergelijke resultaten. Zet de game op high, en dan zal het gewoon goed lopen.

Johan Andersson a.k.a Repi speelt daar ook een enorme rol in. Hij is de baas van de ontwikkeling van Frostbite en heeft een aanzienlijke vinger in de pap gehad voor de ontwikkeling van eerst Mantle met AMD, wat nu Vulkan API is geworden. Daarnaast heeft hij ook flink wat bijgedragen aan DX12. Hij is ook de drijvende kracht achter DX12 implementatie in DICE games, en daarbuiten bij elke EA game die Frostbite gebruikt.

Als het aan hem lag, dan had BF1 niet eens meer DX11 gebruikt. Heeft hij ook gewoon gezegd, maar het is helaas niet gebeurd. Eigenlijk ben ik ook wel een beetje teleurgesteld dat BF5 nog steeds DX11 zal ondersteunen. Ik kan bijna niet anders denken dan dat Nvidia daar voor betaald. Bij een DX12 only titel worden ze namelijk afgemaakt in benchmarks en voor BF5 als een van de grootste releases van het jaar en een absoluut vlaggenschip van grafische pracht, kan dat niet. Liever gewoon alleen DX12. Het is gewoon een veruit superieure API waar je veel betere grafische effecten mee kan bereiken, hogere framerates en lagere frametimes, mits goed geïmplementeerd.
https://www.pcgamesn.com/...x-12-as-a-minimum-by-2016

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-07-2018 16:50 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Ik heb op de forums van EA gezocht en vond her en der wel de vraag, maar geen (officieel) antwoord.
Uit de diverse filmpjes van de bekendere streamers/youtubers (lees; jack etc.) heb ik ook niets kunnen vernemen.

Is het platoon gedeelte niet meegenomen van BF1 naar BF V? :/

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 11:56
Zephyer schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 00:18:
Ik heb op de forums van EA gezocht en vond her en der wel de vraag, maar geen (officieel) antwoord.
Uit de diverse filmpjes van de bekendere streamers/youtubers (lees; jack etc.) heb ik ook niets kunnen vernemen.

Is het platoon gedeelte niet meegenomen van BF1 naar BF V? :/
In de beta zal wel een optie voor platoons die er precies hetzelfde uitzag als in BF1. Alleen nog niet functioneel. Dus ga er maar vanuit dat het weer terugkomt.

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:40
DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:48:
[...]

Als het aan hem lag, dan had BF1 niet eens meer DX11 gebruikt. Heeft hij ook gewoon gezegd, maar het is helaas niet gebeurd. Eigenlijk ben ik ook wel een beetje teleurgesteld dat BF5 nog steeds DX11 zal ondersteunen. Ik kan bijna niet anders denken dan dat Nvidia daar voor betaald. Bij een DX12 only titel worden ze namelijk afgemaakt in benchmarks en voor BF5 als een van de grootste releases van het jaar en een absoluut vlaggenschip van grafische pracht, kan dat niet. Liever gewoon alleen DX12. Het is gewoon een veruit superieure API waar je veel betere grafische effecten mee kan bereiken, hogere framerates en lagere frametimes, mits goed geïmplementeerd.
https://www.pcgamesn.com/...x-12-as-a-minimum-by-2016
Nou ja... Dat zou ik zo niet zeggen. Lijkt mij dat EA nog altijd door heeft dat als je een DX12 only game maakt, je daarmee meteen je potential playerbase significant kleiner maakt.

Maar goed nieuws voor AMD in ieder geval, dat BFV het er zo goed op doet. Benieuwd of dat dat bij de release ook zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zeara schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:29:
[...]

Nou ja... Dat zou ik zo niet zeggen. Lijkt mij dat EA nog altijd door heeft dat als je een DX12 only game maakt, je daarmee meteen je potential playerbase significant kleiner maakt.

Maar goed nieuws voor AMD in ieder geval, dat BFV het er zo goed op doet. Benieuwd of dat dat bij de release ook zo blijft.
En welke videokaart die geen DX12 ondersteunt denk je dat BF5 kan draaien? Ik kan alleen de Radeon HD69xx series bedenken, en die gaan niet meer dan low doen met waardeloze framerates. ;)

Maar dit gaat te ver offtopic, dus laten we het hier maar bij houden, voordat we allemaal op onze kop krijgen. :P

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-07-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
BobbLeeSwaggr schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:00:
[...]

In de beta zal wel een optie voor platoons die er precies hetzelfde uitzag als in BF1. Alleen nog niet functioneel. Dus ga er maar vanuit dat het weer terugkomt.
Functioneel was die wel hierzo, kon precies doen wat ik ook in het menu van bf1 kon doen, alleen server rental deed het niet.
Members Kicken/// platoon aanpassen /// platoons zoeken,,, was allemaal in werking :')

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

MRE-Inc schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:26:

Nee ze zijn niet te sterk, ze worden sterk gemaakt door de onkunde van de tegenpartij. Serieus, als ik in 1 pot regelmatig onder vuur wordt genomen, dan zorgt dat ervoor dat ik moet repairen, weer anders aan kom vliegen etc etc met andere woorden, ik kan me niet bezig houden met het supporten van mijn eigen grondtroepen of vlaggen clearen. Maar sommgen willen gewoon niet begrijpen dat je genoeg kan doen tegen vliegtuigen, maar dat je daar wel even de tijd voor moet nemen. Waarom wil je wel 50 seconden bij een vlag zitten om die te cappen, maar wil je niet 50 seconden in een AA zitten ? Je kan er ook smoke op gooien zodat je niet door de snipers gepakt kan worden. Maar ja, dan moet je je normale granaat inruilen voor 2 rook granaten en daar kun je natuurlijk geen kill mee maken. Alles voor de kills dus, zolang je zelf maar niet belemmerd wordt.
Prachtige laatste zin waarmee je je eigen argument als pilot onderuit haalt! :)

Ik vloog zelf ook alleen maar in BF3, behaalde jet service star 100 en haalde met gemak streaks van 50-0 of hoger. En waarom? Omdat 99% van de casual spelers geen tijd heeft om uren en uren in het vliegen te steken zodat er meerdere ace pilots rond vliegen waarmee je moet afrekenen.

En dat geldt al helemaal niet voor de AA. IN al die jaren ben ik maar één (1) speler tegen gekomen in een Tunguska die mij het leven zo zuur maakte dat ik hem niet kon killen. Hij mij trouwens ook niet :) Waren geweldige gevechten en ik heb die server ook meteen toegevoegd en we kenden elkaar niet, geen friends worden of die onzin meteen, maar we wisten meteen van elkaar: dit wordt leuk. Maar... Waar ik jet service star 100 had, had hij die met de AA voertuigen en meer dan 50.000 kills ermee gemaakt.

Voor de rest weet je gewoon dat je als pilot bijna vogelvrij bent. En dan was ik nog niet eens een echte ace pilot. Als je zoekt op chrisstrawhat tegen grieferkiller, zie je dat die eerste een werkelijk fantastische piloot is, die haalde streaks van boven de 100.

Ik weet het van mezelf uit die tijd in BF3. Je verdedigt je door te zeggen dat er voldoende mogelijkheden zijn om vliegtuigen af te stoppen, maar in de praktijk is dat een lachertje. Het is zo hypocriet als de ziekte om dat anders te beweren, want je weet eigenlijk wel beter. Maar zoals hierboven al vermeld:

Alles voor de kills dus, zolang je zelf maar niet belemmerd wordt.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

l0n3w012ph schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:24:
[...]

Prachtige laatste zin waarmee je je eigen argument als pilot onderuit haalt! :)

Ik vloog zelf ook alleen maar in BF3, behaalde jet service star 100 en haalde met gemak streaks van 50-0 of hoger. En waarom? Omdat 99% van de casual spelers geen tijd heeft om uren en uren in het vliegen te steken zodat er meerdere ace pilots rond vliegen waarmee je moet afrekenen.

En dat geldt al helemaal niet voor de AA. IN al die jaren ben ik maar één (1) speler tegen gekomen in een Tunguska die mij het leven zo zuur maakte dat ik hem niet kon killen. Hij mij trouwens ook niet :) Waren geweldige gevechten en ik heb die server ook meteen toegevoegd en we kenden elkaar niet, geen friends worden of die onzin meteen, maar we wisten meteen van elkaar: dit wordt leuk. Maar... Waar ik jet service star 100 had, had hij die met de AA voertuigen en meer dan 50.000 kills ermee gemaakt.

Voor de rest weet je gewoon dat je als pilot bijna vogelvrij bent. En dan was ik nog niet eens een echte ace pilot. Als je zoekt op chrisstrawhat tegen grieferkiller, zie je dat die eerste een werkelijk fantastische piloot is, die haalde streaks van boven de 100.

Ik weet het van mezelf uit die tijd in BF3. Je verdedigt je door te zeggen dat er voldoende mogelijkheden zijn om vliegtuigen af te stoppen, maar in de praktijk is dat een lachertje. Het is zo hypocriet als de ziekte om dat anders te beweren, want je weet eigenlijk wel beter. Maar zoals hierboven al vermeld:

Alles voor de kills dus, zolang je zelf maar niet belemmerd wordt.
Hoho, je haalt mijn zin uit zijn verband. Dat ging in de eerste plaats alleen maar om aan te geven dat 99,9999% van de spelers zijn loadout zo samenstelt zodat ze zoveel mogelijk en zo makkelijk mogelijk kills kunnen maken. Alles voor de kills dus. Ga je, zoals oa @Reefun en ik je loadout als infantery aanpassen door smoke granaten mee te nemen ipv 1 incendiary/frag granaat dan belemmer je jezelf in feite omdat je met de smoke granaat geen kills kan maken. Echter kunnen mijn team genoten door de rook wel de vlag over nemen of iig onder dekking andere posities in nemen waardoor wij voordeel pakken. Wat ik bedoel is, men maakt liever 1 kill met zijn frag granaat dat dat ze rook gooien en de vlag pakken/pot winnen.

Hetzelfde met de loadout van onze vliegtuigen. Ik speel voornamelijk nog maar met de Tank Hunter Kit. Daarmee irriteer ik de tanks dermate dat ze zich moeten terug trekken en repairen, dat men uitstapt etc etc. Dus niet voor de kills doen we het, maar om het ons team makkelijker te maken door tanks uit te schakelen of te disabelen. Voor de kills hoef je dat niet te doen, want zodra een tank <30% health heeft, stapt iedereen al uit. Als ik een tank vernietig, dan pak ik vaak maar 1 kill omdat de bestuurder blijft zitten, de rest is er al uit.

Dus wij "belemmeren" ons zelf wel degelijk door zowel op de grond als in de lucht niet de makkelijkste loadout te kiezen om kills te farmen, maar wel de loadout om je team zoveel mogelijk te helpen. :)

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 19:53

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Zeara schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:29:
[...]

Ik begrijp niet dat mensen zulke dingen gaan roepen over een game in alpha status. Het zegt namelijk nog helemaal niets. Het enige dat het zegt is dat de game in alpha in sommige situaties beter op een AMD kaart draait. Je kunt daar helemaal niets anders dan dàt uit concluderen.

We zullen moeten wachten op de volledige game om te zien wat daar de benchmarks van zijn. Pas dan kunnen we stellen welke kaart de betere keuze is. Ik verwacht dat de GTX1180 de game prima zal gaan draaien en zit dan ook te wachten tot ik die kan kopen.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:40
DAMAGE schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:20:
[...]

Ik begrijp niet dat mensen zulke dingen gaan roepen over een game in alpha status. Het zegt namelijk nog helemaal niets. Het enige dat het zegt is dat de game in alpha in sommige situaties beter op een AMD kaart draait. Je kunt daar helemaal niets anders dan dàt uit concluderen.

We zullen moeten wachten op de volledige game om te zien wat daar de benchmarks van zijn. Pas dan kunnen we stellen welke kaart de betere keuze is. Ik verwacht dat de GTX1180 de game prima zal gaan draaien en zit dan ook te wachten tot ik die kan kopen.
Waar maak ik de conclusie dat de release ook beter loopt op AMD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hadden gewoon BF2, BF1942 plane repairing moeten hebben, gewoon landen en ff zelf repairen met een tool. Anders word het gewoon none stop rondjes vliegen van begin tot het einde van de game, juist landen terwijl je in brand staat en er vijanen in de buurt kunnen zijn maakt het erg spannend.

Nu is het gewoon een rondjes draai simulator aka een arcade vliegtuig spel die je vroeger op de playstation 1 speelde.

De air ammo supply vind ik wel prima maar laat die ook niet persistent zijn maar respawnen, zodat je moet vechten voor de respawned ammo resuply spawn. hunter&hunted verhaal, veel spannender, moet je gewoon vluchten omdat je out of ammo bent, en word jij opgejaagd door mischien minder goede spelers voor een minuutje oid tot dat je weer ammo hebt.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2018 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:13:
Ze hadden gewoon BF2, BF1942 plane repairing moeten hebben, gewoon landen en ff zelf repairen met een tool. Anders word het gewoon none stop rondjes vliegen van begin tot het einde van de game, juist landen terwijl je in brand staat en er vijanen in de buurt kunnen zijn maakt het erg spannend.

Nu is het gewoon een rondjes draai simulator aka een arcade vliegtuig spel die je vroeger op de playstation 1 speelde.

De air ammo supply vind ik wel prima maar laat die ook niet persistent zijn maar respawnen, zodat je moet vechten voor de respawned ammo resuply spawn. hunter&hunted verhaal, veel spannender, moet je gewoon vluchten omdat je out of ammo bent, en word jij opgejaagd door mischien minder goede spelers voor een minuutje oid tot dat je weer ammo hebt.
Nadeel van de door jouw voorgestelde opties is dat als je achterna gezeten wordt, je 9/10x wordt neergeschoten door je achtervolger omdat alle vliegtuigen zo goed als hetzelfde zijn. In de real world zitten er gewoon dermate grote verschillen tussen de Spitfire en de ME109 nog los van de skills van de piloot die er in zit. In een game valt dat gewoon niet of nauwelijks te implementeren.

In BF1 zie ik gewoon regelmatig vliegtuigen rondjes achter elkaar vliegen, dat was in BF3 en BF4 ook al zo. Dat komt omdat alle vliegtuigen ongeveer hetzelfde kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 10:14
DAMAGE schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:20:
[...]

Mee eens. Dat artikel moet je met een flinke korrel zout namen... want er zit nog geen benchmark mogelijkheid in BF5 closed beta. Dus hoe komt men aan deze cijfers? er is geen manier om een vergelijkbare benchmark te draaien in een random multiplayer game natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:45

beuker19

Killerbeuker is so OP

Nou als het aan mij ligt halen ze alles wat vliegt gewoon uit de game want het is gewoon bijna niet te balanceren.

Ik denk ook dat alle vorige BF games beter af waren zonder Jets en Attack Helikopters en dat in de meeste gevallen een Transport Heli meer dan genoeg is.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:37
MRE-Inc schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:48:
[...]

Nadeel van de door jouw voorgestelde opties is dat als je achterna gezeten wordt, je 9/10x wordt neergeschoten door je achtervolger omdat alle vliegtuigen zo goed als hetzelfde zijn. In de real world zitten er gewoon dermate grote verschillen tussen de Spitfire en de ME109 nog los van de skills van de piloot die er in zit. In een game valt dat gewoon niet of nauwelijks te implementeren.

In BF1 zie ik gewoon regelmatig vliegtuigen rondjes achter elkaar vliegen, dat was in BF3 en BF4 ook al zo. Dat komt omdat alle vliegtuigen ongeveer hetzelfde kunnen.
Dat van die rondjes is idd frustrerend. Ik denk dat ze dat nog wel tegen kunnen gaan met iets als dat je snelheid minder en minder wordt en je uit de lucht zult vallen. Maar aan de andere kant is de map ook vaak nooit groot genoeg en heeft ie te weinig cover om nog iets qua verdediging te doen

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:41:

[afbeelding]

Erg blij mee! Eind vorig jaar voor de RX580 gekozen om met Freesync2 een mooi en tearingfree plaatje op mijn 1440p monitor te toveren. Ook al zijn dit pas de Alpha resultaten, dan nog ben ik hier tevreden over :). Ik speel nooit op Ultra, Medium is voor mij meer dan genoeg in zulke games.
Ik ben alleen benieuwd hoe mijn i5 8400K het gaat doen (met standaard turbo OC). Ik hoop dat deze combo gewoon lekker gaat draaien straks.

On a different note:
gisteren BF4 weer eens opgestart en ik merkte dat ik het gewoon vervelend vond spelen (lopen, snelheid, actie, glare etc.). Nu ik 200+ uur in PUBG heb gestopt, merk ik dat die gameplay snelheid veel meer waardeer. Dit kwam ook veel meer overeen met BF2.

Daarnaast had ik een schrikbarend lage FPS (45). Geen idee hoe dit kwam eigenlijk.....ook medium ipv ultra maakte niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:03:
Nou als het aan mij ligt halen ze alles wat vliegt gewoon uit de game want het is gewoon bijna niet te balanceren.

Ik denk ook dat alle vorige BF games beter af waren zonder Jets en Attack Helikopters en dat in de meeste gevallen een Transport Heli meer dan genoeg is.
Dat gaat gelukkig nooit gebeuren. Afgezien van een specifieke gamemode welke infantry only is natuurlijk :)

Vliegtuigen en heli's "horen" nu eenmaal in een Battlefield game.
MRE-Inc schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:48:
[...]
Sja. Zie het ook vaak gebeuren inderdaad in BF1. Zelfs als één een fighter heeft en de ander een attack plane. Dan denk ik echt "hoe dan?". Een fighter plane is zoveel malen wendbaarder! In zulke gevallen mist de fighter pilot dan gewoon skill. De "circkle jerk" kun je gemakkelijk verbreken door de hoogte op te zoeken en vervolgens in een draai terug te komen ;

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/Displacement_roll_with_instruction_diagram.PNG

Zoiets dus :)

Maar ook in BF3/4 had je wel degelijk verschillen in de jets. Geen idee meer welke varianten je exact had, maar je had ook daar varianten welke sneller waren of wendbaarder dan andere varianten. In BF4 sowiesow had je dan ook nog varianten met en zonder afterburner (wat ook voor een groot verschil kan zorgen).

Voor zover ik heb gezien in de YT filmpjes van BFV zijn er ook genoeg verschillen tussen de vliegtuig soorten (bombers/fighters). Ik vermoed alleen wel dat er géén verschil zal zitten tussen de facties. Dat zou gameplay technisch gezien nergens op slaan.

Maar goed... Aan de andere kant. DICE staat er ook om bekend om rare beslissingen te nemen. Kijk bijv. naar de bombers met BF1. De Engelse bomber kun je als achterste gunner volledig 360 graden draaien en zodoende zelfs dwars door de bomber zelf heen schieten. Echter, de bombers van alle andere facties kun je maar 180 graden draaien 8)7
Waarom ze dat gedaan hebben snap ik echt niet. Waarom de ene wel en de andere niet? Ik kan werkelijk géén geldige reden verzinnen ervoor.

Of nog waziger. In de Heavy bomber positie 4 (dus waarbij je kan repairen). Je kunt op die positie dus wél met een (AA) Rocket gun volledig 360 graden om je heen schieten (dwars door de bomber heen dus). Maar "normale" kogels kunnen enkel door de vooruit en de zijkanten 8)7.

[ Voor 5% gewijzigd door Reefun op 06-07-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reefun schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:23:
[...]

De "circkle jerk" kun je gemakkelijk verbreken
Ok dan.

Kap nou met dat heen en weer geneuzel over vliegtuigen, jullie.
  • Vliegen/besturing is te makkelijk en als zelfs ik na enkele keren al 50-0 ga, ook tegen andere piloten, zegt dat genoeg.
  • Massa spotten is veel te simpel en te vergevingsgezind.
  • Spread en damage range van de clusterbommen zijn veel te groot.
  • Splash van machine guns doet te veel damage.
  • AA's zijn vaak geen optie ivm snipers of dat ze kapot zijn, of niemand die je rug dekt.
  • Voor een AA wegvliegen met damage is geen probleem. Reppen en door.
  • Met een LMG ze uit de lucht halen kan alleen als je een debiele piloot hebt die langzaam en laag blijft overvliegen en je ook geen andere tegenstanders hebt.
  • AA rocket doet te weinig.
  • Met smokes en trench periscope in de weer blijven doet 0,0 voor je team.
  • Enige goede optie is een AA truck, maar de tanks zijn altijd bezet en gaan wachten heeft geen nut.
  • De vliegtuigen en met name de Muromet hoor je gewoonweg niet op tijd aankomen en de bommen ook niet, totdat t te laat is.
Neem t niet weg dat het leuk is en toch in het spel hoort. Maar niet gaan doen alsof t volledig verantwoord en gebalanceerd is, zoals ze nu zijn.

Klaar nou :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
poor Leno schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:22:
[...]

Ok dan.

• Vliegen/besturing is te makkelijk en als zelfs ik na enkele keren al 50-0 ga, ook tegen andere piloten, zegt dat genoeg.
  • AA's zijn vaak geen optie ivm snipers of dat ze kapot zijn, of niemand die je rug dekt.
  • Met een LMG ze uit de lucht halen kan alleen als je een debiele piloot hebt die langzaam en laag blijft overvliegen en je ook geen andere tegenstanders hebt.
  • Enige goede optie is een AA truck, maar de tanks zijn altijd bezet en gaan wachten heeft geen nut.
  • De vliegtuigen en met name de Muromet hoor je gewoonweg niet op tijd aankomen en de bommen ook niet, totdat t te laat is.
Neem t niet weg dat het leuk is en toch in het spel hoort. Maar niet gaan doen alsof t volledig verantwoord en gebalanceerd is, zoals ze nu zijn.

Dat iets makkelijk is, maakt het niet overpowered. In een tank zitten kun je soms ook makkelijk 20 kills halen. In een bomber idem dito. Maar paar dagen geleden zat ik gewoon als infantry op de grond te schieten en MRE in de lucht te domineren maar uiteindelijk stond ik bovenaan en niet MRE. Ik had een K/D van 3 oid en iets van 35 kills, waar MRE iets van 40 kills had en maar 3 deaths. Toch kwam door het cappen van vlaggen en andere teampunten mijn score iets van 2000 hoger uit.

Heeft het mij geholpen? Vrijwel zeker ja (hey kun je x en y uitschakelen of even bij z een flare droppen). Heb ik hem geholpen? Vrijwel zeker ja (spotten en melden in de voicechat). Maar je kunt de incompetentie van enemies niet op een moeilijkheidsgraad van een bepaald voertuig zetten. Als niemand mijn tank aanvalt, moet ik dan maar generfed worden?

Aan die AA vs snipers gaan ze nu in BF5 wat doen. En volgens mij kan elke tank nu ook zo'n ding meeslepen, dus dat maakt het sowieso al makkelijker. En door het bouwen van cover heb je ook meer kans om wat meer tijd te nemen om je shots te schieten op een vliegtuig. Met aanpassingen in repair en ammo vind ik dat ze meer dan genoeg doen om de balans terug te brengen zonder een vliegtuig meteen gehandicapt te maken. Het moet wel interessant blijven want zonder vliegtuigen mis je wel wat chaos en gevoel in een match. Bovendien zorgt het ervoor dat je niet met 32vs32 man op 1 vlag staat te schieten

Dat het in BF1 in onbalans is, is prima maar ik dacht dat we hier over BFV praatten?

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 06-07-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:22:
[...]

Ok dan.

Het blijft een onderdeel van Battlefield ; Waar dit topic ook over gaat.

Het is was ook continu heen en weer geneuzel wat betreft spotten. Maar daar hoor ik je dan weer niet over?
Martinspire schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:39:
[...]

Dat het in BF1 in onbalans is, is prima maar ik dacht dat we hier over BFV praatten?
De vergelijking met andere BF games is snel gemaakt daar de meeste van ons niet de Alpha hebben kunnen proberen. Dat ga je houden totdat de open beta begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 08:57
Reefun schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:44:
[...]

Het blijft een onderdeel van Battlefield ; Waar dit topic ook over gaat.

Het is was ook continu heen en weer geneuzel wat betreft spotten. Maar daar hoor ik je dan weer niet over?

[...]

De vergelijking met andere BF games is snel gemaakt daar de meeste van ons niet de Alpha hebben kunnen proberen. Dat ga je houden totdat de open beta begint :)
Vliegtuigen voelen naar mijn mening en die van 2 anderen met wie ik speelde (biertje en littlebit) te zwak. Maar ze zijn wel erg vet om mee te vliegen, ze voelen veel "realistischer" aan dan de vliegtuigen in bf1 en zijn echt kicken qua geluidseffecten.

Ik heb echter slechts 30min gevlogen..en ben een slechte piloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
KeesFluitman schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:05:
[...]
Ik heb echter slechts 30min gevlogen..en ben een slechte piloot.
30min is toch een redelijke goede tijd om in te lucht te blijven :+

Persoonlijk vlieg ik als een baksteen (what goes up, must come down) maar heb het in BF: V niet geprobeerd. Sterker nog heb de Alpha heel kort gespeeld en toen was het al weer afgelopen toen ik er weer aan dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Martinspire schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:39:
[...]
Dat iets makkelijk is, maakt het niet overpowered. In een tank zitten kun je soms ook makkelijk 20 kills halen. In een bomber idem dito. Maar paar dagen geleden zat ik gewoon als infantry op de grond te schieten en MRE in de lucht te domineren maar uiteindelijk stond ik bovenaan en niet MRE. Ik had een K/D van 3 oid en iets van 35 kills, waar MRE iets van 40 kills had en maar 3 deaths. Toch kwam door het cappen van vlaggen en andere teampunten mijn score iets van 2000 hoger uit.

Heeft het mij geholpen? Vrijwel zeker ja (hey kun je x en y uitschakelen of even bij z een flare droppen). Heb ik hem geholpen? Vrijwel zeker ja (spotten en melden in de voicechat). Maar je kunt de incompetentie van enemies niet op een moeilijkheidsgraad van een bepaald voertuig zetten. Als niemand mijn tank aanvalt, moet ik dan maar generfed worden?

Aan die AA vs snipers gaan ze nu in BF5 wat doen. En volgens mij kan elke tank nu ook zo'n ding meeslepen, dus dat maakt het sowieso al makkelijker. En door het bouwen van cover heb je ook meer kans om wat meer tijd te nemen om je shots te schieten op een vliegtuig. Met aanpassingen in repair en ammo vind ik dat ze meer dan genoeg doen om de balans terug te brengen zonder een vliegtuig meteen gehandicapt te maken. Het moet wel interessant blijven want zonder vliegtuigen mis je wel wat chaos en gevoel in een match. Bovendien zorgt het ervoor dat je niet met 32vs32 man op 1 vlag staat te schieten

Prima uitleg: vooral het:
Als niemand mijn tank aanvalt, moet ik dan maar generfed worden?
Dit is dus wat ik bedoel. Het gejank van dit is overpowered, dat is overpowered en daardoor onbalans dit en dat. Ik blijf erbij dat het gros van de BF spelers (en of dat nou BF3, BF4 of BF5 is) speelt puur voor zich zelf en de kills en neemt niet eens de moeite om zich team based op te stellen.

Hoe vaak zie je nou dat iemand met de trench periscoop zit te spelen ? Niemand, want dan kun je geen kills maken. Hoevaak zie je nou smoke granaten op de objectives gegooid worden ? Doet niemand want met smoke granaten kun je geen kills maken.

En in de tussen tijd heeft iedereen zijn mond vol van teamplay dit en teamplay dat, maar bijna niemand die ook maar enige vorm van echte teamplay doet. Teamplay gaat verder dan een ammo box droppen en een health pack uitdelen en een revive....

Maar goed dinsdagavond was voor mij even een paar potjes ouderwets genieten. Elke pot gewoon weer bovenaan en er vanuit kunnen gaan dat iemand je "back" heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
MRE-Inc schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:53:
[...]

[...]

Dit is dus wat ik bedoel. Het gejank van dit is overpowered, dat is overpowered en daardoor onbalans dit en dat. Ik blijf erbij dat het gros van de BF spelers (en of dat nou BF3, BF4 of BF5 is) speelt puur voor zich zelf en de kills en neemt niet eens de moeite om zich team based op te stellen.

Hoe vaak zie je nou dat iemand met de trench periscoop zit te spelen ? Niemand, want dan kun je geen kills maken. Hoevaak zie je nou smoke granaten op de objectives gegooid worden ? Doet niemand want met smoke granaten kun je geen kills maken.

En in de tussen tijd heeft iedereen zijn mond vol van teamplay dit en teamplay dat, maar bijna niemand die ook maar enige vorm van echte teamplay doet. Teamplay gaat verder dan een ammo box droppen en een health pack uitdelen en een revive....

Maar goed dinsdagavond was voor mij even een paar potjes ouderwets genieten. Elke pot gewoon weer bovenaan en er vanuit kunnen gaan dat iemand je "back" heeft.
Het is idd altijd een heen en weer van hypocriet geneuzel. Maar dat maakt t spelen zelf niet minder mooi met tweakers squads.

Ik zag in een youtube video van ene Westie ook zijn kritiek, dat mensen nu minder reviven in het open field. Omdat t te risicovol is. Dat vond ie dus een nadeel, een kritiek.
Iets wat ik juist aan de tactische diepgang vond bijdragen. Een smoke grenade is nu echt nodig, om iemand te kunnen redden/reviven.

Zo is elke verandering voor de ene slecht, de andere goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
MRE-Inc schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:53:
[...]

[...]

Nog erger is dat ze het gaan baseren op een vrij korte alpha periode met beperkte middelen en wapens zodat een gepolariseerd beeld wordt gecreerd van hoe het in de full game zal zijn, helemaal omdat je nog kats geen teamplay kan verwachten van mensen die puur het spel even proberen en niet vol op de ptfo gaan. Daarom moet je eigenlijk geen grote aanpassing maken nav iets als dit voor balans tenzij echt duidelijk dat dit niet goed werkt. Dan nog is eigenlijk een lange periode van testen nodig met een grote groep spelers die de map een beetje kennen, de gameplay snappen en hoe de wapens en voertuigen werken. Dan kun je pas een beetje testen of iets OP is of niet.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
Niccaman speelt vaak met vliegtuigen:
YouTube: Can YOU AC-130 in Battlefield 5 !? - (Closed Alpha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:36
(jarig!)
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:17:
[...]

Nog erger is dat ze het gaan baseren op een vrij korte alpha periode met beperkte middelen en wapens zodat een gepolariseerd beeld wordt gecreerd van hoe het in de full game zal zijn, helemaal omdat je nog kats geen teamplay kan verwachten van mensen die puur het spel even proberen en niet vol op de ptfo gaan. Daarom moet je eigenlijk geen grote aanpassing maken nav iets als dit voor balans tenzij echt duidelijk dat dit niet goed werkt. Dan nog is eigenlijk een lange periode van testen nodig met een grote groep spelers die de map een beetje kennen, de gameplay snappen en hoe de wapens en voertuigen werken. Dan kun je pas een beetje testen of iets OP is of niet.
Niet te druk om maken, Dice trekt zich niets aan mbt kritiek op balance, al heel lang maakt dice gebruik van telemetry.
demize99 die vanaf bf2142 tot en met bf4 verantwoordelijk was voor de balance heeft ooit eens een test gedaan om aan te tonen dat feedback mbt weapon balance onbetrouwbaar was, ze hadden bepaalde wapens volgens patch notes aangepast maar in werkelijk niets aan verandert met als resultaat dat het grootste deel van de spelers die wapens nu balanced vonden.
Na 1 of 2 patches na release van bf5 zal de balance pas in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
NLsandman schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:03:
[...]

Niet te druk om maken, Dice trekt zich niets aan mbt kritiek op balance, al heel lang maakt dice gebruik van telemetry.
demize99 die vanaf bf2142 tot en met bf4 verantwoordelijk was voor de balance heeft ooit eens een test gedaan om aan te tonen dat feedback mbt weapon balance onbetrouwbaar was, ze hadden bepaalde wapens volgens patch notes aangepast maar in werkelijk niets aan verandert met als resultaat dat het grootste deel van de spelers die wapens nu balanced vonden.
Zolang er geen extreem overpowered wapen is (USAS met explosive rounds comes to mind) maakt het me ook niet zo heel veel uit. Je hebt altijd wapens die beter zijn dan anderen. Dat wisselt dan na een nerf voor een ander wapen, maar er blijft altijd per class wel 1 succesvoller dan de ander. Model10 als shotgun, Automatico als SMG, Federov voor medic, BAR voor Support, etc. En ik denk dat de game te complex is om in elke ronde altijd perfecte balans te hebben, zeker als men eenmaal gewend is aan de modi, de gameplay en de achterliggende mechanics. Zolang iets niet voor 80% van de kills zorgt in een match, maakt het me niet zo heel veel uit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
Martinspire schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 20:32:
[...]

Zolang er geen extreem overpowered wapen is (USAS met explosive rounds comes to mind) maakt het me ook niet zo heel veel uit. Je hebt altijd wapens die beter zijn dan anderen. Dat wisselt dan na een nerf voor een ander wapen, maar er blijft altijd per class wel 1 succesvoller dan de ander. Model10 als shotgun, Automatico als SMG, Federov voor medic, BAR voor Support, etc. En ik denk dat de game te complex is om in elke ronde altijd perfecte balans te hebben, zeker als men eenmaal gewend is aan de modi, de gameplay en de achterliggende mechanics. Zolang iets niet voor 80% van de kills zorgt in een match, maakt het me niet zo heel veel uit eigenlijk.
Klopt, maar specifiek usas12 met exp. rounds was een goed voorbeeld van niet goed getest van tevoren. Je zal altijd een best class wapen houden, voornamelijk die ofwel one hit kills maakt, ofwel de meest flexibel is in close tot midrange (naast de snipers dan) in bf. Dat is ook niet erg want ook met een een f2000 of ak12 ipv de AEK971 kon je prima games winnen, maar je moet ze dan wel gebruiken hoe ze gebruikt moeten worden.
Het ging mij wat dat betreft meer om dat ze niet op basis van deze info de game ingrijpend zullen aanpassen, meer een tweakje hier en daar if any.
Ik hoop dat het de stijl qua gameplay heeft van bad company 2, de gunplay en de impact van de voertuigen was daar geweldig goed gebalanceerd.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vr4nckuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06 23:58
Goedemiddag allemaal!

Battlefield V pre-order heb ik zojuist gekocht voor € 35.89 via een kortingsactie van pepper.
Deze is alleen vandaag geldig!

Hopelijk maak ik er ook andere mensen blij mee ;)

https://nl.pepper.com/aan...weekend-summer-sale-71418

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo bijna een week geen comments, slecht teken aan de wand voor BF5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

NLsandman schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:03:
[...]

Zelfde toen enkele YouTubers (LevelCap, Matimio en JackFrags iirc) zeiden dat 1 of ander wapen nu veel beter was in hun squad play video. De week erop liep iedereen met dat wapen, terwijl er niks aan veranderd was :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 06:55:
Zo bijna een week geen comments, slecht teken aan de wand voor BF5?
Gelet op de recente geschiedenis van dit topic zijn juist 100+ posts per dag een slecht teken aan de wand ;)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Was ook weinig nieuws natuurlijk ;) je bent een keer uitgelult.

Lees nu wel op Reddit een interessant feitje. Het autospotting in de Alpha schijnt een bug te zijn.
Dus het dorrioto schieten door smokes e.d. zal een stuk minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BobbLeeSwaggr schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:13:
Was ook weinig nieuws natuurlijk ;) je bent een keer uitgelult.

Lees nu wel op Reddit een interessant feitje. Het autospotting in de Alpha schijnt een bug te zijn.
Dus het dorrioto schieten door smokes e.d. zal een stuk minder worden.
Is dat ook bevestigd door EA/DICE? Zie enkel een bericht van Battlefield Bulletin wat geen officieel kanaal is. Vraag me sowieso af of zoiets echt een bug zal zijn, volgens mij is het een kwestie van een verkeerde inschatting die ze nu onder de noemer "bug" proberen recht te zetten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Tsurany schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:40:
[...]

Is dat ook bevestigd door EA/DICE? Zie enkel een bericht van Battlefield Bulletin wat geen officieel kanaal is. Vraag me sowieso af of zoiets echt een bug zal zijn, volgens mij is het een kwestie van een verkeerde inschatting die ze nu onder de noemer "bug" proberen recht te zetten.
Nee het is inderdaad niet bevestigend door DICE. Dus we kunnen er inderdaad niet helemaal van uitgaan.

Maar de BF bullitin geeft dit als reactie:

Just because I'm not a DICE dev (and I don't pretend to be a DICE guy), doesn't mean I'm not a reliable source - though sometimes I can make mistakes like any other person. Anyway, if you need to confirm this, take a look at https://twitter.com/Nat0_o/with_replies and https://twitter.com/DRUNKKZ3/with_replies. EA Play's build had no auto spotting, but It was later introduced in the closed alpha as a bug. It's not exactly the same build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BobbLeeSwaggr schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:53:
[...]

Nee het is inderdaad niet bevestigend door DICE. Dus we kunnen er inderdaad niet helemaal van uitgaan.

Maar de BF bullitin geeft dit als reactie:

Just because I'm not a DICE dev (and I don't pretend to be a DICE guy), doesn't mean I'm not a reliable source - though sometimes I can make mistakes like any other person. Anyway, if you need to confirm this, take a look at https://twitter.com/Nat0_o/with_replies and https://twitter.com/DRUNKKZ3/with_replies. EA Play's build had no auto spotting, but It was later introduced in the closed alpha as a bug. It's not exactly the same build.
Zag deze Tweet in de comments voorbij komen: https://mobile.twitter.com/Nat0_o/status/1016951637569687552
"I just want to calm people down a little bit :) The "auto spotting" in BFV was, unfortunately, a bug that made its way into the Alpha build. We don't want people to "play the UI" which is why adding auto spotting would be like shooting ourselves in the foot. (1/2)"

Dat zou toch goed nieuws zijn :) Al vraag ik me af of het helemaal zal verdwijnen gezien deze link waarin de Franchise Director het volgende zegt: "You will still see the class icon above the enemies heads, which also helps you to determine what type of class you are facing."

Al spreekt hij dat later weer deels tegen:
"Sorry, don't have time to watch the video. I can answer how we approach spotting though.

In general all classes can put down a "spot" on either the ground or on enemy vehicle/player. The spot will not track and follow the enemy however.

The scout still has gadgets that can use the "old" ways of spotting. Meaning put duritos on enemies that tracks as they move. They will however not track if line of sight is broken. This gives the scout a more distinct role in relation to the other classes, since the scout is now the best spotter in the game, which was not the case before.

As a support player, you can actually spot players as well. By actively suppressing an enemy player you'll mark that player as well. This is to give you and your squad an indication that the enemy you are facing is currently suppressed, and it's time for you to make your move"

Het zal dus niet zo wild zijn als in de Alpha maar het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe het dan wel gaat werken. Al ben ik helemaal niet bij met de suppression spot, dat lijkt me nu weer totaal niet de bedoeling. De tegenstander is al suppressed en is nu ook nog eens verlicht als een kaarsje waardoor hij helemaal in een ruk positie zit en slecht kan ontsnappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Tsurany schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:59:
[...]

Zag deze Tweet in de comments voorbij komen: https://mobile.twitter.com/Nat0_o/status/1016951637569687552
"I just want to calm people down a little bit :) The "auto spotting" in BFV was, unfortunately, a bug that made its way into the Alpha build. We don't want people to "play the UI" which is why adding auto spotting would be like shooting ourselves in the foot. (1/2)"

Dat zou toch goed nieuws zijn :) Al vraag ik me af of het helemaal zal verdwijnen gezien deze link waarin de Franchise Director het volgende zegt: "You will still see the class icon above the enemies heads, which also helps you to determine what type of class you are facing."

Al spreekt hij dat later weer deels tegen:
"Sorry, don't have time to watch the video. I can answer how we approach spotting though.

In general all classes can put down a "spot" on either the ground or on enemy vehicle/player. The spot will not track and follow the enemy however.

The scout still has gadgets that can use the "old" ways of spotting. Meaning put duritos on enemies that tracks as they move. They will however not track if line of sight is broken. This gives the scout a more distinct role in relation to the other classes, since the scout is now the best spotter in the game, which was not the case before.

As a support player, you can actually spot players as well. By actively suppressing an enemy player you'll mark that player as well. This is to give you and your squad an indication that the enemy you are facing is currently suppressed, and it's time for you to make your move"

Het zal dus niet zo wild zijn als in de Alpha maar het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe het dan wel gaat werken. Al ben ik helemaal niet bij met de suppression spot, dat lijkt me nu weer totaal niet de bedoeling. De tegenstander is al suppressed en is nu ook nog eens verlicht als een kaarsje waardoor hij helemaal in een ruk positie zit en slecht kan ontsnappen.
Je moet actively suprressen. Als je zelf dus een magazijn leeg moet schieten ben je zelf ook gewoon een sitting duck aan het worden. Dan mag je daar best een spot voor krijgen :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:19:
[...]

Je moet actively suprressen. Als je zelf dus een magazijn leeg moet schieten ben je zelf ook gewoon een sitting duck aan het worden. Dan mag je daar best een spot voor krijgen :)
Dat hangt een beetje af vane en aantal factoren. Hoeveel kogels heb je nodig en hoe lang blijft het suppression effect actief. Als je na 5 kogels al suppressed bent en dat een paar seconden actief blijft is het wat overdreven, als je 15+ kogels nodig hebt die ook nog eens vrij nauwkeurig langs moeten vliegen en het effect na een seconde verdwijnt is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
(jarig!)
Martinspire schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 20:32:
[...]

Toen hadden we helaas nog geen snelle update ronde zoals bij bf1 dus dat overpowered bleef lang actief.
Dice wilde toen de patches tegelijk releasen alleen moest men steeds wachten op goed keuring van MS en Sony, nu met de x86 consoles is dat nu gelukkig verleden tijd.

[YouTube: https://youtu.be/f7rFGMatKLM]
Arfman schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:17:
[...]

Zelfde toen enkele YouTubers (LevelCap, Matimio en JackFrags iirc) zeiden dat 1 of ander wapen nu veel beter was in hun squad play video. De week erop liep iedereen met dat wapen, terwijl er niks aan veranderd was :+
Precies, community feedback mbt balance is zo onbetrouwbaar als wat, telemetry geeft een veel duidelijker beeld.
Ik ben bv inf speler, ik vind vliegtuigen te sterk maar ik vlieg nooit, het is mijn mening en dat hoeft helemaal geen feit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
NLsandman schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:21:
[...]

Toen hadden we helaas nog geen snelle update ronde zoals bij bf1 dus dat overpowered bleef lang actief.
Dice wilde toen de patches tegelijk releasen alleen moest men steeds wachten op goed keuring van MS en Sony, nu met de x86 consoles is dat nu gelukkig verleden tijd.
Veel PC gamers legden de schuld altijd op MS en Sony maar het probleem was dat EA/DICE zo min mogelijk geld wilde uitgeven. Ja zo'n certificering was niet gratis, maar genoeg games die bijna elke week een patch konden uitbrengen. COD deed dit zowat elke 2 weken. Daardoor moest er ook zoveel mogelijk in 1 patch wat dan weer klote ging omdat ze er altijd wel weer wat problemen bij bakten. Soms zelfs zaken die je na 1 speelsessie wel kon vinden. Wat we op de Xbox overigens een paar keer dachten is dat ze alleen met n00b accounts inlogden en dus niet konden zien waar level 100+ spelers tegenaan liepen. Zo die ene bug dat als je alle assignments gehaald had er haperingen waren bij het bijhouden van de nieuwe statistieken. 1 keer inloggen en ze hadden het gevonden. Maarja...

Ik denk dat op dat gebied nog steeds te weinig vooruitgang is geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 00:48
Open beta komt 'vroeg in September", bevestigd in dit interessante artikel over wat DICE heeft geleerd van de closed alpha:

https://www.battlefield.c...sed-alpha-what-we-learned

Afbeeldingslocatie: https://content.pulse.ea.com/content/legacy/battlefield-portal/en_US/news/battlefield-1/battlefield-5-closed-alpha-what-we-learned/_jcr_content/body/image_399368905/renditions/rendition1.img.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Geronimous op 13-07-2018 21:58 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
(jarig!)
Martinspire schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:50:
[...]

Veel PC gamers legden de schuld altijd op MS en Sony maar het probleem was dat EA/DICE zo min mogelijk geld wilde uitgeven. Ja zo'n certificering was niet gratis, maar genoeg games die bijna elke week een patch konden uitbrengen. COD deed dit zowat elke 2 weken. Daardoor moest er ook zoveel mogelijk in 1 patch wat dan weer klote ging omdat ze er altijd wel weer wat problemen bij bakten. Soms zelfs zaken die je na 1 speelsessie wel kon vinden. Wat we op de Xbox overigens een paar keer dachten is dat ze alleen met n00b accounts inlogden en dus niet konden zien waar level 100+ spelers tegenaan liepen. Zo die ene bug dat als je alle assignments gehaald had er haperingen waren bij het bijhouden van de nieuwe statistieken. 1 keer inloggen en ze hadden het gevonden. Maarja...

Ik denk dat op dat gebied nog steeds te weinig vooruitgang is geboekt.
Dice maakt gebruik van een aparte update methode, normaal repareer je gamecode en heb je aan kleine patches genoeg maar met frostbite schijnt dat niet mogelijk te zijn en moeten bv mappen die bugs bevatten totaal opnieuw gerenderd worden.
De front end waarmee dice games maakt spuugd kant en klare brokken uit.
Ik heb het gevoel of frostbite is ontwikkeld zodat studio's van EA er mee kunnen werken maar niets van de code mogen weten en dat alleen het frostbite team dit weet.
Misschien is dat ook wel de reden geweest dat we moesten wachten op goed keuring van MS en Sony omdat zij ook niet in de code kunnen kijken en dus met live testen er achter moeten komen of hun console stabiel bleven met bf3 en bf4?

Ik vind elke maand patchen een stuk beter dan om de 4 maanden of meer.
Jeroenimoes schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:46:
Open beta komt 'vroeg in September", bevestigd in dit interessante artikel over wat DICE heeft geleerd van de closed alpha:

[afbeelding]
Klopt ook wel aardig van wat ik mee maakte in de alpha, ook grappig dat die kamp plek bij die kegels zo mooi rood is, dat was die rubs band waar men op ging liggen.
Ik heb ook wel veel gevochten in de dorpen maar dat zie ik niet weer in die map of is dit geen conquest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Klinkt goed, lijkt alsof ze aardig goed naar de feedback luisteren. Hoop wel dat ze er ook echt iets mee doen en niet te ver doorslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
NLsandman schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:21:
[...]
Precies, community feedback mbt balance is zo onbetrouwbaar als wat, telemetry geeft een veel duidelijker beeld.
Ik ben bv inf speler, ik vind vliegtuigen te sterk maar ik vlieg nooit, het is mijn mening en dat hoeft helemaal geen feit te zijn.
Wapenstats etc is toch gewoon een kwestie van dataminen? Daarbij heb je geen telemetry nodig om te concluderen dat bijvoorbeeld de A-10 hunter in BF1 bepaalde maps maandenlang compleet domineerden.

Ik zou eerder zeggen dat DICE meer moeite heeft met het implementeren van feedback dan dat de playerbase verkeerde feedback zou geven. Zie explosives, mortars, bombers, perks etc.

[afbeelding]
Grappig zo'n kaart, dat zou ik periodiek wel voor elke map willen zien, kan je ook een beetje helpen om (flank)routes uit te stippelen. Het is wel weer typisch dat de sniperspots diep en diep rood zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:49:
[...]
Grappig zo'n kaart, dat zou ik periodiek wel voor elke map willen zien, kan je ook een beetje helpen om (flank)routes uit te stippelen. Het is wel weer typisch dat de sniperspots diep en diep rood zijn. :)
Vind ik nou ook! Prachtig om te zien O+

Aantal maanden geleden was er iemand op de BF1 subreddit welke voor iedere map een soort gelijke "heatmap" maakte. Voor zover ik me kan herrineren ging hij in spectator mode en registreerde hij dan beide teams (rood/blauw) en alle deaths. Alle data bij mekaar maakte hij dan een heatmap van. Zie hieronder ;

Monte Grappa :
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/ccScU01byLuFa8Z2c8s87Guew5lHUCMs3xBZ_8bPfzo.jpg?fit=crop&crop=faces%2Centropy&arh=2&w=960&s=9ca790eddc482d8648bec4ace459a678

Argonne Forest :
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/zJvm52CBdU23sD66ZdjTQSRvimHy8iShU8ncFydCqws.jpg?fit=crop&crop=faces%2Centropy&arh=2&w=960&s=d56ab05a30549ef4466c0354b90ba9f8

Brusilov Keep :
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/HlcwU8oCrKVHNe_eNIhCMbTEFMN0G4Dbr1qyzS-APn0.jpg?fit=crop&crop=faces%2Centropy&arh=2&w=960&s=0be33b965d3df08d831d3915d8211027

Tsaritsyn :
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/k958xmqb3wnz.jpg

Nu is het geen super hoge resolutie en alles, maar je krijgt wel een mooi idee van de 'killzones' op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
(jarig!)
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:49:
[...]

Wapenstats etc is toch gewoon een kwestie van dataminen? Daarbij heb je geen telemetry nodig om te concluderen dat bijvoorbeeld de A-10 hunter in BF1 bepaalde maps maandenlang compleet domineerden.

Ik zou eerder zeggen dat DICE meer moeite heeft met het implementeren van feedback dan dat de playerbase verkeerde feedback zou geven. Zie explosives, mortars, bombers, perks etc.
De shot gun is ook echt een wapen voor dichtbij, je damage drop off begint al bij 14 meter, bij pump heb je een rof van 78 en een damage van 86, de auto shot heeft een rof van 250 en een damage van 43.
De shot gun wordt ook alleen maar in die kleine mappen gebruikt waar je veel close combat hebt.
Om een goed beeld te krijgen hoe de shotgun functioneert op grotere mappen kan ik mij voorstellen dat Dice hier iets meer tijd voor heeft genomen.
In fort Vaux bv werkt de shotgun heel goed maar op Aragon forrest en Amiens is dat alweer wat minder, als ze de shotgun een nerf geven gebaseerd op fort Vaux dan wordt die bijna waardeloos op Aragon forrest en Amiens.

Zag vanavond een docu van nazi megastructures dat ging over de aanval van de duitsers op noorwegen met de gevechten rondom narvik, heb hem ook op youtube gevonden, hiermee kun je straks de singel player vergelijken met het waar gebeurde.

[YouTube: https://youtu.be/HXktHwajfKI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:48
Ik ga 2 weken vrij nemen vanaf 16 oktober 😬 Ff spelen erg zin in. Ik neem aan dat de releasedate voor deluxe 16 blijft? Of kan dat nog verplaatst worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 30-09 15:43

Tusk

Sticky Bomb likes you!

TweakerVincent schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:05:
Ik ga 2 weken vrij nemen vanaf 16 oktober 😬 Ff spelen erg zin in. Ik neem aan dat de releasedate voor deluxe 16 blijft? Of kan dat nog verplaatst worden?
wat voor baan heb je dat je zo riant in je vrije dagen zit ? :)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:05:
Zou altijd nog aangepast kunnen worden. Maar ga er maar vanuit dat het 16 Oktober blijft.
Tusk schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:44:
[...]

Het is wettelijk bepaald dat je bij een baan van 40 uur 20 vakantiedagen krijgt. Maar bij de meeste werkgevers (zo ook de mijne) krijg je iets van 28 tot 30. Plus daarbij nog ADV uren. Dus zou zo een maand vrij kunnen nemen als ik zou willen (en niet al door het grootste deel van mijn vakantiedagen heen ben :+).

Ik ga zelf ook een aantal dagen vrij nemen voor BFV trouwens. Niet een gehele week, dat vind ik dan weer beetje teveel van het goede :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Reefun schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:50:
Het is wettelijk bepaald dat je bij een baan van 40 uur 20 vakantiedagen krijgt. Maar bij de meeste werkgevers (zo ook de mijne) krijg je iets van 28 tot 30. Plus daarbij nog ADV uren. Dus zou zo een maand vrij kunnen nemen als ik zou willen (en niet al door het grootste deel van mijn vakantiedagen heen ben :+).
Ik bespeur enig sarcasme? Ik heb zelf ook keurig 25 dagen per jaar. Maar na een wintersport, 2 weken zomer vakantie en wat lange weekendjes hier en daar mag ik blij zijn als ik aan het einde van het jaar rond kerst nog wat vrij kan nemen, laat staan 2 weken...Vandaar mijn vraag. Of deze tweaker moet een 'echte' tweaker zijn en 365 dagen per jaar op een zolderkamer doorbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tusk schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:22:
[...]
Ik bespeur enig sarcasme? Ik heb zelf ook keurig 25 dagen per jaar. Maar na een wintersport, 2 weken zomer vakantie en wat lange weekendjes hier en daar mag ik blij zijn als ik aan het einde van het jaar rond kerst nog wat vrij kan nemen, laat staan 2 weken...Vandaar mijn vraag. Of deze tweaker moet een 'echte' tweaker zijn en 365 dagen per jaar op een zolderkamer doorbrengen :)
Nee totaal geen sarcasme! Sommige gaan 2 weken op vakantie. Andere nemen een week vrij voor een spel. Net hoe je het zelf invult natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:52
Bij elke grote game release zijn er wel mensen die er vrij voor nemen. Ieder zijn ding toch? Persoonlijk zou ik het ook niet zo snel doen.

Voordeel is dat je snel kan levelen (niet gepatchte Martin-Henry bijvoorbeeld anyone?), nadeel is dat de hele game misschien de eerste weken slecht werkt (Battlefield 4 anyone?).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:52:
Bij elke grote game release zijn er wel mensen die er vrij voor nemen. Ieder zijn ding toch? Persoonlijk zou ik het ook niet zo snel doen.
Veel Tweakers zitten ook in de IT en daar is overwerken met tijd-voor-tijd niet ongebruikelijk. Zo kan je aardig wat uren opsparen :)
Voordeel is dat je snel kan levelen (niet gepatchte Martin-Henry bijvoorbeeld anyone?), nadeel is dat de hele game misschien de eerste weken slecht werkt (Battlefield 4 anyone?).
Inderdaad, dat zou mij er zeker van weerhouden. Je kan denk ik beter een week (of twee) later vrij nemen aangezien geen enkele Battlefield release tot nu toe echt soepel heeft gelopen de eerste week. Veel issues met overbelaste servers en downtime van enkele uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Tsurany schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:45:
[...]

Veel Tweakers zitten ook in de IT en daar is overwerken met tijd-voor-tijd niet ongebruikelijk. Zo kan je aardig wat uren opsparen :)

[...]

Inderdaad, dat zou mij er zeker van weerhouden. Je kan denk ik beter een week (of twee) later vrij nemen aangezien geen enkele Battlefield release tot nu toe echt soepel heeft gelopen de eerste week. Veel issues met overbelaste servers en downtime van enkele uren.
BF1 ging (qua servers) toch best prima? Ook de bugs vielen nog mee. Ik verwacht een vergelijkbare launch.

Kans is aanwezig dat ik ook wel wat dagen vrij neem. Zijn sowieso nog wel wat meer games uit rond die tijd. Bij de E3 ook een weekje vrijgenomen. Dat anderen liever op zomervakantie gaan is prima, maar ik zie met dit weer niet waarom :P

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 23-07-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:48
Tusk schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:44:
[...]

Gewoon normaal. In de zomer geen vakantie opgenomen, behalve wat losse dagen. Plan was in oktober ver weg te gaan maar dat gaat niet door dus dit is het alternatief :) Ga eigenlijk nooit in de zomervakantie weg, iets met geen kinderen hebben enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:18:
[...]

Gewoon normaal. In de zomer geen vakantie opgenomen, behalve wat losse dagen. Plan was in oktober ver weg te gaan maar dat gaat niet door dus dit is het alternatief :) Ga eigenlijk nooit in de zomervakantie weg, iets met geen kinderen hebben enzo.
Same here, zomervakantie? Lekker rustig op kantoor, op de weg en in de supermarkt. Prima moment om thuis te blijven en door te werken, ga na het seizoen wel op vakantie 8)
Martinspire schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:05:
[...]

BF1 ging (qua servers) toch best prima? Ook de bugs vielen nog mee. Ik verwacht een vergelijkbare launch.
Ik kan me wel wat keren herinneren dat er flinke outage was voor een paar uur. Zeker toen de game echt open ging voor iedereen en niet enkel het deluxe pre-order volk. Ook een paar server crashes gehad, toch jammer.
Voor een avondje is dat prima, genoeg andere games te spelen, maar als je specifiek vrij neemt is het zuur als ze een paar uur in emergency maintenance zitten of gewoon flinke downtimes hebben. Dan liever een weekje wachten.

Hoop wel dat dit keer de friendslist echt goed werkt, zo frustrerend dat het in Battlefield 1 nog steeds niet naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:05:
[...]

Kans is aanwezig dat ik ook wel wat dagen vrij neem. Zijn sowieso nog wel wat meer games uit rond die tijd. Bij de E3 ook een weekje vrijgenomen. Dat anderen liever op zomervakantie gaan is prima, maar ik zie met dit weer niet waarom :P
Launch van BF1 ging nog best soepel inderdaad. Sure, server viel een paar keer eruit voor zover ik me kan herrineren maar niets waarvan ik zeg "wow, dat is gamebreaking". Niet zo erg als "Stutterfield" laatst in ieder geval :+
TweakerVincent schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:18:
[...]

Dat is dan weer een groot voordeel van geen kinderen hebben :D

Ach. Nog een paar jaar en dan kan mijn dochter ook mee doen met Battlefield :D Ze mag nu in BF4 de trainings mode af en toe doen van me (ze is nu 7). Net d'r vader want die vindt het super om te vliegen :+ Ze bakt er nog niet heel veel, maar met wat training komt dat helemaal goed B-)

Star Wars : Battlefront 2 mag ze al wél doen van me. Maar dat is lang niet zo grof als BF1/4 vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reefun schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:57:
[...]

Launch van BF1 ging nog best soepel inderdaad. Sure, server viel een paar keer eruit voor zover ik me kan herrineren maar niets waarvan ik zeg "wow, dat is gamebreaking". Niet zo erg als "Stutterfield" laatst in ieder geval :+
https://www.express.co.uk...ield-servers-down-offline
https://heavy.com/games/2...-how-to-check-outage-map/
De game zelf liep soepel, als hij daadwerkelijk liep, maar de servers waren relatief vaak down.
Dat is dan weer een groot voordeel van geen kinderen hebben :D

Ach. Nog een paar jaar en dan kan mijn dochter ook mee doen met Battlefield :D Ze mag nu in BF4 de trainings mode af en toe doen van me (ze is nu 7). Net d'r vader want die vindt het super om te vliegen :+ Ze bakt er nog niet heel veel, maar met wat training komt dat helemaal goed B-)

Star Wars : Battlefront 2 mag ze al wél doen van me. Maar dat is lang niet zo grof als BF1/4 vind ik.
Jammer dat Battlefield Heroes er niet meer is, dat is echt een kindvriendelijke Battlefield shooter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:16:
[...]

https://www.express.co.uk...ield-servers-down-offline
https://heavy.com/games/2...-how-to-check-outage-map/
De game zelf liep soepel, als hij daadwerkelijk liep, maar de servers waren relatief vaak down.
Blijkbaar niet genoeg impact op me gehad dat ik het me goed kan herrineren :D

Bij BF4 was het een drama weet ik nog wel. Maar BF1 vond ik reuze mee vallen. Maar goed, herrineringen kunnen rare dingen doen in je hersenen ;)
Jammer dat Battlefield Heroes er niet meer is, dat is echt een kindvriendelijke Battlefield shooter :)
Die hadden we dan niet kunnen spelen daar we allen via de XB1 spelen. Het enige echt groffe in BF1 zijn de geluiden (welke echt een impact kunnen hebben, zelfs bij mij de eerste keer dat ik sommige schreeuwen hoorde e.d.) en de melee/bajonet kills. Het is geen CoD met vliegende ledematen bijvoorbeeld. Maar dan nog vind ik het beetje too much voor d'r nog.

Echter.... Ze heeft alle Star Wars delen gezien en die zijn ook bést grof als ik er echt over na denk. Hoeveel ledematen er wel niet afgehakt worden in ieder deel, de scene van Anakin/Darth in deel 3 etc.

Maar ach. Voorlopig vermaakt ze zich prima met bijv. Splatoon, Overwatch en SW : BF2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reefun schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:42:
Blijkbaar niet genoeg impact op me gehad dat ik het me goed kan herrineren :D

Bij BF4 was het een drama weet ik nog wel. Maar BF1 vond ik reuze mee vallen. Maar goed, herrineringen kunnen rare dingen doen in je hersenen ;)
Ik denk dat velen het vergeten zijn omdat het geen issues met het spel zelf waren. De herinneringen zijn toch aan de eerste keren dat je een behemoth neerhaalde of een perfecte verdediging had in een Operations. Dan zijn die serverproblemen snel vergeten. Maar ze waren er helaas wel, en volgens mij heeft elke grote release van welk bedrijf dan ook vergelijkbare problemen. Dus als ik vrij neem wacht ik de eerste dagen gewoon even af :)
Die hadden we dan niet kunnen spelen daar we allen via de XB1 spelen. Het enige echt groffe in BF1 zijn de geluiden (welke echt een impact kunnen hebben, zelfs bij mij de eerste keer dat ik sommige schreeuwen hoorde e.d.) en de melee/bajonet kills. Het is geen CoD met vliegende ledematen bijvoorbeeld. Maar dan nog vind ik het beetje too much voor d'r nog.

Echter.... Ze heeft alle Star Wars delen gezien en die zijn ook bést grof als ik er echt over na denk. Hoeveel ledematen er wel niet afgehakt worden in ieder deel, de scene van Anakin/Darth in deel 3 etc.

Maar ach. Voorlopig vermaakt ze zich prima met bijv. Splatoon, Overwatch en SW : BF2 :)
Ah, dat is jammer. Was echt een vrolijk en grappig spel met een leuke cartoony stijl. Maar gelukkig zijn er nog mensen die wel graag Battlefront spelen, is dat niet een enorme flop geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:45:
[...]

Ik denk dat velen het vergeten zijn omdat het geen issues met het spel zelf waren. De herinneringen zijn toch aan de eerste keren dat je een behemoth neerhaalde of een perfecte verdediging had in een Operations. Dan zijn die serverproblemen snel vergeten. Maar ze waren er helaas wel, en volgens mij heeft elke grote release van welk bedrijf dan ook vergelijkbare problemen. Dus als ik vrij neem wacht ik de eerste dagen gewoon even af :)
God ja. De eerste Zeppelin neer halen was magisch. Heb de gehele crash met open mond er staan kijken. En nu als dat gebeurd "mêh" :D

Mooi is dat. Soms zou ik wel de eerste momenten willen vergeten (niet alleen bij BF1 maar ook bij bijv. The Witcher, Mass effect etc.) om het opnieuw te kunnen beleven :)

En ja. Je hebt ansich wel een punt. Misschien de week erop maar paar dagen vrij nemen zodat ze genoeg tijd hebben om evt. kinderziektes uit de servers te werken :)
Ah, dat is jammer. Was echt een vrolijk en grappig spel met een leuke cartoony stijl. Maar gelukkig zijn er nog mensen die wel graag Battlefront spelen, is dat niet een enorme flop geworden :+
Ja true. Maar uiteindelijk gaat het mij niet per se om de graphics maar om hoe "grof" het uiteindelijk is. Zelfs met een cartoony stijl kan het zeer grof zijn (Postal iemand? :+).

Splatoon is wel soort van geweldadig, maar gezien het fictieve characters zijn en alles met verf valt dat reuze mee. Overwatch zie je ook niets grofs en zie je direct ook dat het fictief is. SW BF 2 ziet er geweldig uit, net alsof je naar de films aan het kijken bent. Maar ook hier zie en hoor je niets echt grofs. Sure, sommige stormtroopers schreeuwen e.d. maar daar ligt mijn dochter totaal niet wakker van. Playerbase ervan is nog best stabiel en het is stiekem best een leuk spel hoor :) Zeker om even arcade mode samen splitscreen te doen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 21:47
Komt er t.z.t. ook een Tweaker Discord voor deze game?

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stervis schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:23:
Komt er t.z.t. ook een Tweaker Discord voor deze game?
Er is een Battlefield 1 Discord, neem aan dat die ook voor Battlefield V gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Laatst online: 04-10 21:47
Tsurany schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:26:
[...]

Er is een Battlefield 1 Discord, neem aan dat die ook voor Battlefield V gebruikt gaat worden.
Ik had inderdaad al zo'n vermoeden. Maar zou top zijn als dit bevestigd gaat worden.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 21:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

stervis schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:22:
[...]

Ik had inderdaad al zo'n vermoeden. Maar zou top zijn als dit bevestigd gaat worden.
Als we dat gewoon hier in de Topic Warning (laten) zetten, dan gaat dat toch gewoon gebeuren?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flimovic schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:23:
[...]

Als we dat gewoon hier in de Topic Warning (laten) zetten, dan gaat dat toch gewoon gebeuren?
@Jeroenimoes sinds jij zowel moderator als TS bent hier, kan jij de link naar de Battlefield 1 Discord in de TS en TW zetten?

https://discord.gg/zfeG8Tr

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 25-07-2018 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
Tsurany schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:00:
[...]

@Jeroenimoes sinds jij zowel moderator als TS bent hier, kan jij de link naar de Battlefield 1 Discord in de TS en TW zetten?

https://discord.gg/zfeG8Tr
Is het niet handiger daar even mee te wachten nog? Ik was van plan om bij de start van de open beta het topic al op te splitsen in een PC en Consoles variant, dan kan de discord link prima in te TW van het PC topic :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
EA will launch its premium Origin Access subscription next week
https://www.engadget.com/...ess-premier-subscription/

"EA's admission price is $14.99 per month -- or $99 for an annual subscription"

Volgens een officiele reactie op Reddit krijg je voor BF V de deluxe edition. Dus dan kun je ook 16 oktober beginnen ipv 19 bij de normale versie. En alle bonussen er dus bij.

Ik zit te twijfelen of ik mijn BFV preorder ga annuleren. Want als je 2 EA games per jaar speelt, heb je hem er volgens mij al uit (mits je er full price voor betaald). En komend jaar krijg je er dus Anthem bij. Dit najaar nog FIFA, NHL, Madden e.d.

Het is alleen wel jammer dat er niet meer in de pijplijn zit voor EA het komende jaar, want er had nog wel een titel bij gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Martinspire dat is 15 dollar per maand dus 180 dollar per jaar. Europrijs verwacht ik wel gelijk te zijn dus 180 euro per jaar. Daar koop je drie losse games voor bij EA zelf of vier losse games via andere verkooppunten.
En wanneer je op een aantal games bent uitgekeken moet je eigenlijk wel door blijven betalen voor de andere games tenzij je ze dan alsnog koopt.

[ Voor 24% gewijzigd door Tsurany op 27-07-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Tsurany schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:30:
@Martinspire dat is 15 dollar per maand dus 180 dollar per jaar. Europrijs verwacht ik wel gelijk te zijn dus 180 euro per jaar. Daar koop je drie losse games voor bij EA zelf of vier losse games via andere verkooppunten.
En wanneer je op een aantal games bent uitgekeken moet je eigenlijk wel door blijven betalen voor de andere games tenzij je ze dan alsnog koopt.
Totaal is 100usd als je het in 1 keer neerlegt. Dat is 2 ea games met dlc( is bevestigd door ea volgens een ander tweaker) geen verkeerd prijsje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Tsurany schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:30:
Wat Uthog zegt, het gaat om de jaarprijs die veel goedkoper is. Staat ook in mijn post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24
Wat ik ook al aanhaalde in het Xbox One topic. Origin Access Premier is enkel voor PC, niet voor Xbox One.

@Martinspire @Uthog @Tsurany

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Uthog @Martinspire daar heb ik overheen gelezen. Dat maakt het wel veel aantrekkelijker ja, eens kijken of ik dat ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Tsurany schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:26:
@Uthog @Martinspire daar heb ik overheen gelezen. Dat maakt het wel veel aantrekkelijker ja, eens kijken of ik dat ga doen :)
Ik merk dat ik nog even moet wachten tot ze hem ook voor de Xbox aankondigen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous
Het enige dat ik echt niet fijn vind met games in zo'n abonnement is dat je meteen al je games kwijt bent zodra je je abo opzegt. En ik ga echt niet standaard al geld naar EA gooien...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 04-10 22:19

s0kkie

Cowabunga

bol.com verstuurd momenteel de beta codes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Geronimous schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:12:
Het enige dat ik echt niet fijn vind met games in zo'n abonnement is dat je meteen al je games kwijt bent zodra je je abo opzegt. En ik ga echt niet standaard al geld naar EA gooien...
Dit ja, ik zou in je collectie EA games kijken en dan noteren welke EA games je hebt en in welk jaar ze zijn uitgekomen. Je moet namelijk constant ieder jaar 3 a 4 games van EA hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24
s0kkie schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:28:
Die is in september toch pas?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 04-10 22:19

s0kkie

Cowabunga

Rivanov schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:53:
[...]

Die is in september toch pas?
Ja zeker maar ze versturen nu al de codes blijkbaar haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

s0kkie schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:54:
[...]

Ja zeker maar ze versturen nu al de codes blijkbaar haha
als je hem daar gepreorderd hebt neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

stervis schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:22:
[...]

Dat is er al, zelfde server, gewoon de BF V kanalen gebruiken :)
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/en6k68/bf5_discord.jpg

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
s0kkie schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:28:
Nou ik kreeg ook net een code voor de demo inderdaad maar kan zo 1.2.3. niet vinden wanneer die nou loopt.
Alleen dat er in September een open variant is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 16:07

Meneer iCy

swarma

Tusk schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:36:
[...]

als je hem daar gepreorderd hebt neem ik aan?
Ja, dat lijkt me enigsinds logisch

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Geronimous schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:12:
Ja, dat is een goed tegenargument en heb ik even niet bij stil gestaan. Dat gezegd hebbende heb ik pas een boel games weggegooid. Mooi met doosje en key en al.. De games zijn 8 tot 12 jaar oud en ik heb ze jaren bewaard, lagen in de weg, verschoof ze weer maar spelen deed ik ze niet :D

Dus dat behouden van games beschouw ik ook maar als iets als gevoel dan waardevol ;)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

RoyK schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:28:
[...]

Ja, dat is een goed tegenargument en heb ik even niet bij stil gestaan. Dat gezegd hebbende heb ik pas een boel games weggegooid. Mooi met doosje en key en al.. De games zijn 8 tot 12 jaar oud en ik heb ze jaren bewaard, lagen in de weg, verschoof ze weer maar spelen deed ik ze niet :D

Dus dat behouden van games beschouw ik ook maar als iets als gevoel dan waardevol ;)
bij mij staan alle Battlefields nog keurig naast elkaar in de kast in de woonkamer te pronken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Tusk schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:52:
[...]

bij mij staan alle Battlefields nog keurig naast elkaar in de kast in de woonkamer te pronken :*)
Haha, ik vind gamen leuk. De nostalgie zit verder tussen mn oren :D Al koste het me enige moeite en is het wel even een mindset om die games in een zak te knikkeren. Maar goed, fair enough heb ik er ook weer geen nacht wakker over gelegen :D

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:52
Battlefield V met gratis DLC en alleen microtransacties voor optische wijzigingen.

Dit blijft niet goed voelen, waar halen ze dat extra geld van al die Premium Passes vandaan? De meeste spelers boeit het niet hoe hun karakter eruit ziet, als hij maar niet fel roze is of geen licht geeft. ;).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Laatst online: 04-07-2022
Jumpman schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:19:
Battlefield V met gratis DLC en alleen microtransacties voor optische wijzigingen.

Dit blijft niet goed voelen, waar halen ze dat extra geld van al die Premium Passes vandaan? De meeste spelers boeit het niet hoe hun karakter eruit ziet, als hij maar niet fel roze is of geen licht geeft. ;).
Denk dat die microtransacties meer gaan opleveren dan dat jij verwacht. Kijk eens naar Fortnite, PUGB etc. Dr zijn genoeg mensen die daar geld in steken en dat zal al snel meer zijn dan die 20 euro voor een premium pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jumpman gezien de successen van spellen zoals PUBG en Fortnite op het gebied van cosmetics zie je juist dat het heel veel spelers wel boeit hoe hun karakter er uit ziet. Genoeg om hoodies van 10 euro per stuk te kopen of twee wapen skins van samen 10 euro. Je hebt mensen die honderden euro's uitgeven om er net wat leuker uit te zien dan anderen, ook al zie je je eigen character slechts sporadisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:12

Superkiwi

Hoi doei

De meeste spelers boeit het niet hoe hun karakter eruit ziet, als hij maar niet fel roze is of geen licht geeft. ;).
Ik moet natuurlijk wel een blauwe broek, blauwe schoenen, blauw jack, blauwe helm én blauwe wapencamo hebben.
Anders valt mijn blauwe facepaint te veel op :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tillietom
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-10 19:44
zit langzamerhand toch met 1 been in de hype-train. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25

Hoe denk je dat deze man miljardair is geworden?

https://www.gamespot.com/...naire-repor/1100-6460747/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0

Dat is wel op de lossen met slim design van de game en de UI, wat 'influencers' die skins benadrukken (zie csgo/pubg), wat events a la E3/WK/OS, paar easter eggs, landen/vlaggen toevoegen etc etc.

Het klapvee denkt toch niet na over de manupilatie en het verdienmodel erachter, zolang de grote massa maar kleine bedragen uitgeeft en een paar whales duizenden euro's er op stuk slaan, dan komt dat wel goed. Nu de industrie doorheeft dat mensen bereid zijn te betalen voor tijdelijke unlocks a la pubg, is het hek wat dat betreft van de dam.

Pluspunt voor ons is dats het spel maar genoeg gespeeld moet blijven worden in plaats van louter genoeg verkocht an de release. Hopelijk dat ons dat weer eens toffe gameplay oplevert in plaats van alleen spectaculaire trailers.
Pagina: 1 ... 26 ... 92 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V