Elk argument van jou is "ik kan het wel dus de rest moet dat ook maar kunnen" en zo werkt het simpelweg niet. Het is nou eenmaal een feit dat de meeste spelers niet oneindig tijd kunnen investeren of geen enkele aanleg hebben. Net zoals sommige mensen nooit wiskunde zullen begrijpen of een goede voetballer worden. En juist vliegtuigen die teveel hun gang kunnen gaan zullen voor een erg negatieve ervaring zorgen.Reefun schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:41:
[...]
Heeft niets te maken met mijn eigen ervaring. Het heeft te maken met het feit dat het grootste gros van de klagers jegens vliegtuigen doorgaans geen goed gebruik maakt van de mogelijkheden. Het feit dat mensen het niet lukt wil niet zeggen dat het ongebalanceerd is. Wil enkel zeggen dat mensen erin moeten oefenen, zoals met elk spel het geval is.
En zelfs bij goede spelers zal dat zo zijn omdat ze weinig invloed hebben op hun teammates, ben jij de enige die actief achter een vliegtuig aan gaat dan zal dat alsnog lang niet zo effectief zijn.
Meest simpele oplossing is het verwijderen van 3D spotting, wat nu gelukkig al gedaan is. Daarnaast zouden bommen een stuk minder effectief moeten zijn tegen infantry en enkel effectief tegen tanks. En zorgen dat een vliegtuig tegen infantry voornamelijk afhankelijk is van zijn front mounted guns en dat die niet teveel splash damage hebben. Daarmee kan je veel minder makkelijk hele hordes vijanden afschieten in vergelijking met het simpelweg droppen van wat bommetjes op de standaard routes.Wat moet er dan gebeuren om het gebalanceerd te krijgen volgens jou? Weer terug naar de lock-on wapens? Fire-and-forget?
Naar mijn mening zijn er al genoeg mogelijkheden om vliegtuigen neer te halen. En de rocket gun/burton is er enkel bij gekomen omdat er zoveel gehuil over was. Als piloot zijnde vind ik dat helemaal dikke prima. Geef ze maar meer kans om een vliegtuig neer te halen. Als het dan nóg niet lukt, jammer dan. git gut.
Een belangrijk aspect van balans is dat zowel ervaren spelers als minder ervaren spelers met het spel uit de voeten kunnen en dat een enkele ervaren speler niet de hele balans kan verstoren. Op infantry gebied zit dat goed in elkaar, ervaren spelers kunnen aardig hun skill benutten en resultaten boeken zonder dat de vijand kansloos verslagen wordt. In voertuigen gaat dat vaak erg moeizaam, met name als je kijkt naar long range voertuigen (artillery truck) of helikopters/vliegtuigen.Dat ik toevallig kill streaks krijgt, of eerder, vehicles destroyed, dat is mooi mee genomen. Daar gaat het me helemaal niet om. Maar heb zelf ervaren dat het prima mogelijk is om als infantry vliegtuigen neer te krijgen. Zeker met de Burton LMR nu erbij. Dat het grootste gros nog geen eens een heavy bomber kan raken is voor de rest jammer dan ; Maar dat heeft niets te maken met balans maar gewoon basic skill.
Is dat niet in ieder spel zo? Of is dat überhaupt al niet het geval met ervaren spelers dat die killstreaks behalen (vehicles of niet)? Tuurlijk zullen ervaren/betere spelers meer killstreaks halen. Dat was altijd al zo, dat is nu ook zo en dat zal altijd zo blijven.
Dus wat jij wilt is de gemiddelde speler voor de bus gooien en het slachtoffer laten zijn van ervaren spelers. Dat zal voor velen de gameplay niet bevorderen.Als je als scout een trench periscope neemt kun je de vliegtuig eerst spotten zodat hij een rode outline heeft. Daarna smoke op de AA en gaan met de banaan. Ook weer een mogelijkheid om niet makkelijk eraf gesniped te worden. Maar goed, de gemiddelde speler zal daar niet aan denken en enkel huilen dat je zo makkelijk eraf gesniped kan worden.
Die conclusie trek ik simpelweg uit het feit dat vrijwel niemand het doet. Dat betekent dat het of vrij saai is of dat ze het niet lang overleven in die AA's.Maar hoezo is het dodelijk saai? Dat is jouw mening. Persoonlijk hou ik ervan om te jagen op vliegtuigen vanaf de grond. Als support maak ik me er altijd hard voor om ze neer te halen omdat ik weet wat voor schade ze [i]kunnen[/b] aanrichten.
Wat ook een groot verschil zou maken is voertuig keuze min of meer vastleggen. Bijvoorbeeld twee tanks naar keuze en dan een AA voertuig erbij. Dat zorgt er voor dat er altijd wel een AA rond rijdt en spelers niet voor een extra tank kunnen kiezen omdat dit meer punten oplevert.MAAR, toegegeven. De meeste AA's staan wel heel debiel opgesteld in BF1. Zeker bij bijv. monte grappa laatste 2 sectors is het gewoon prijs schieten vanaf de berg. Dus wat dat betreft is het mooi dat in BFV er meer mogelijkheden in gaan komen wat betreft verplaatsen van stationaries en het bouwen van fortifications. Als piloot zijnde baal ik er stiekem een beetje van, maar ik snap het zeer zeker dat zulke mogelijkheden erbij gaan komen. Dat maakt het net wat tactischer/spannender/gebalanceerder(?) als je zelf de keuze hebt waar je alles gaat plaatsen.
En dat is precies mijn punt, altijd maar vanuit je eigen perspectief kijken terwijl het voor de balans discussie relevant is om naar de populatie als geheel te kijken. Je bevestigd hier ook precies mijn punt maar weigert het als probleem te zien omdat het jou als piloot wel goed uit komt terwijl dat voor mij juist een extra indicator is dat er een probleem zit dat opgelost moet worden.MRE-Inc schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:26:
[...]
Want ? Waarom speel je BF omdat je dan met een LMG een ander persoon kan afschieten op het virtuele slagveld. Als je met een LMG anderen kan afschieten, waarom zou dat dan niet lukken met een vliegtuig ? Al doe je maar flink damage ipv helemaal neer te schieten. Het zorgt ervoor dat de piloot niet zijn strafing run kan maken en moet repairen waardoor zijn tegenstander dus wel de vlag kan capturen. Maar blijkbaar mis ik iets.
En waarom gebeurt het niet in de praktijk ? Omdat niemand er blijkbaar zin in heeft. De hele tijd hoor je nu dat Dice zo goed bezig is omdat BF5 zgn de teamplay bevordert met alle aanpassingen die gedaan zijn. Het onder vuur nemen van een vliegtuig valt daar ook onder. Zolang jij mij onder vuur houdt, kan de rest van jou team de vlag cappen. Maar nogmaals als je de piloten hun gang laat gaan, tja dan vraag je er zelf om, maar dat heeft niks met onbalans te maken, maar met onkunde van de tegenpartij.
Nee ze zijn niet te sterk, ze worden sterk gemaakt door de onkunde van de tegenpartij. Serieus, als ik in 1 pot regelmatig onder vuur wordt genomen, dan zorgt dat ervoor dat ik moet repairen, weer anders aan kom vliegen etc etc met andere woorden, ik kan me niet bezig houden met het supporten van mijn eigen grondtroepen of vlaggen clearen. Maar sommgen willen gewoon niet begrijpen dat je genoeg kan doen tegen vliegtuigen, maar dat je daar wel even de tijd voor moet nemen. Waarom wil je wel 50 seconden bij een vlag zitten om die te cappen, maar wil je niet 50 seconden in een AA zitten ? Je kan er ook smoke op gooien zodat je niet door de snipers gepakt kan worden. Maar ja, dan moet je je normale granaat inruilen voor 2 rook granaten en daar kun je natuurlijk geen kill mee maken. Alles voor de kills dus, zolang je zelf maar niet belemmerd wordt.
Nogmaals er zijn genoeg middelen om bommenwerpers en attack planes uit de lucht te halen. Fighters is idd een ander verhaal. Maar de balans is prima, het is de onkunde van veel spelers die alleen maar zelf kills willen maken en alle andere dingen die battlefield met zich meebrengt gewoon negeren.
Geen idee, maar ik heb wel eens het idee dat ik gewoon tegen een stel debielen aan het spelen ben. Echt als ik 1x door geen vliegtuig wordt afgeschoten dan heb ik zoiets van: Oke, prima, geen probleem. Gebeurt het daarna nog een keer, dan pak ik het scoreboard erbij. Dan zie ik die piloot op 24-1 staan....Tja....dan is hij aan de beurt en pak ik mijn AA loadout. Maar blijkbaar speelt 99,999% van de spelers met oogkleppen op.
Op de PC kunnen ze wel mikken, als iemand langer in de AA zit heeft een sniper hem er echt zo uit.Ik weet niet hoe het op de PC is want ik speel op de Xbox One X, maar ik wordt niet echt vaak uit de AA gesniped. En een enkel vliegtuigje ? Je bedoelt dat enkele vliegtuigje die 40-0 staat en keer op keer jouw team ervan belet om een vlag te pakken omdat niemand er wat tegen doet of wil doen ?
Er liggen veel snipers op een berg, bijna niemand zit constant in de AA. Dan kan jij denk ik wel de conclusie trekken wat spelers gemiddeld genomen saai vinden en wat niet.En het argument saai ? Wel eens gezien hoeveel snipers er op een berg liggen ? Dat is zeker niet saai ? Kom op zeg.... Veel willen gewoon teamplay zien, maar als het echt op teamplay aankomt, dan geeft gewoon niemand thuis en is het 1 grote egotripperij. Daarom zijn vliegtuigen zo "sterk".
Ik geef aan waarom het gros van de spelers niks aan vliegtuigen doet. Bekijk het eens niet constant enkel vanuit je eigen perspectief, dan wordt het snel duidelijk wat het probleem is.Lol, dat zeg ik toch niet ? In tegendeel zelfs.... maar jij durft te beweren dat BF1 totaal in onbalans is en dat vliegtuigen daar te sterk zijn terwijl je weigert om iets tegen die vliegtuigen te doen omdat het saai is blijkbaar of omdat het niet genoeg oplevert voor jezelf.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N