Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Snelle wikipedia/google search, V1 ook alleen op londen en antwerpen...RoyK schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:38:
[...]
Naar mijn weten (correct me if i am wrong) werden V1 raketten voor diverse locaties gebruikt. De V2 raketten werden naar mijn weten wel voornamelijk naar Londen gestuurd. Daar zijn spannende verhalen over te lezen uit bijvoorbeeld Den Haag. Want een V2 raket lancering is niet zonder risico. Als je geluk had ging hij naar zijn doel. Als je pech had kwam hij naar beneden.
Maar goed... de hele authenticiteit bij BFV konden we toch allang het raam uitgooien..
Neemt niet weg dat het voor de gewone burger natuurlijk nog een stuk beangstigender is!
Aangezien iedereen kennelijk beeldmateriaal online kan zetten, of zelfs streamen, mag je er gerust vanuit gaan dat dit een veredelde demo is.Help!!!! schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:17:
T klinkt allemaal nog niet echt overtuigend. Nu is dit de Alpha maar in het verleden was het verschil tussen Alpha en Launch eigenlijk maar beperkt.
Tja, klinkt allemaal weer typisch EA. Teveel focus op randzaken en marketing waardoor de game nooit echt briljant kan worden terwijl de potentie er absoluut is.
(Kan er niet een smiley komen waarin je je handen naar de hemel wendt ?)
V1 was hardstikke inaccuraat. Eigenlijk alleen bruikbaar voor doelen ter grote van steden. Die raketten werden ongeveer op een doel gemikt, gelanceerd en berekende hun afstand met een klein propellertje bij de neus. Als je de snelheid van het projectiel weet, en de afstand, dan kan je uitrekenen hoeveel rotaties nodig zijn voordat je boven je doel bent. Daarna werd een duik ingezet en kaboem. De Britten waren overigens wel zo slim om bewust over de BBC te vermelden dat de Duitsers niet konden mikken en de V1's voorbij Londen neerkwamen. De Duitsers trapte erin en verminderde de afstand, waardoor de V1's nu vrijwel allemaal voor Londen neerkwamen.RoyK schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:38:
[...]
Naar mijn weten (correct me if i am wrong) werden V1 raketten voor diverse locaties gebruikt. De V2 raketten werden naar mijn weten wel voornamelijk naar Londen gestuurd. Daar zijn spannende verhalen over te lezen uit bijvoorbeeld Den Haag. Want een V2 raket lancering is niet zonder risico. Als je geluk had ging hij naar zijn doel. Als je pech had kwam hij naar beneden.
Hoe dan ook.. laten we zeggen dat je in Londen woont en je dit geluid aan hoort komen. Het zal vast en zeker paniek veroorzaken. Psychologische oorlogsvoering (angst / paniek) net als met de Stuka.
Voor wie het boeiend vind.. check ook zeker even het verhaal achter de V3 raketten!
Betreft de game.. ik heb het geluk dat er even van mag proeven. Het is allemaal niet slecht. Maar fantastisch is het ook niet. Misschien dat een wat groenere map me meer aanspreekt. In BF1 heb ik ook minder met de kale sneeuw / berg mappen.
Verder was het een dom project van de Luftwaffe omdat die jaloers waren op de ontwikkeling van de Heer met de A4/V2. Het hele V programma was toch al verspilling van kostbare middelen, maar de V1 was extra dom omdat het niks meer was dan een wedstrijdje "wie heeft de grootste pie pie".
De A4 was veel interessanter vanuit technisch aspect. V1's kon je nog onderscheppen, V2's zag je niet eens aankomen. Verder kon je de V2 lanceren vanaf een mobiele lanceerinstallatie, waardoor je ze moeilijk op de grond kom detecteren en bombarderen. Betrouwbaar werden ze ook steeds meer. Ze waren eigenlijk pas in de zomer van 1944 klaar voor gebruik, daarvoor waren ze druk bezig met experimenten. Een ballistische raket maken is niet bepaald makkelijk, en niemand wist of het werkelijk kon of had een voorbeeld. Het duurde echt niet voor niks bijna tien jaar en was duurder dan de atoombom. De Amerikanen en Sovjets waren dan ook zeer tevreden met de geplunderde resultaten.
De V2 heeft verder wel de twijfelachtige reputatie dat er meer mensen omgekomen zijn bij de bouw van de raketten, dan door de raketten zelf...
Dan was de V3 geen raket.
V3, eigenlijk de 15cm Hockdruckpumpe was een ronduit bizar concept dat alleen kon gedijen in Nazi-Duitsland, waar vrijwel elk bezopen wapensysteem zo budget kon krijgen, zo lang het maar gigantisch was. De V3 was een project voor een 150m lange loop met een lange serie aan extra kamers voor explosieven langs de loop. Deze moesten in serie worden afgestoken om de projectielen te laten accelereren tot het punt dat ze van Calais, Londen konden bereiken.
Verder is het wel degelijk gebruikt in december 1944. Eentje opende het vuur op Antwerpen, de andere op Luxemburg. Na een paar dagen zijn ze alleen vernietigd door de Duitsers omdat het Ardennenoffensief misging en ze zich moeten terugtrekken. Die dingen waren onmogelijk om mee weg te slepen.
[ Voor 73% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-06-2018 22:22 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Sterker: Een game kan onmogelijk in "Alpha" stage zijn een aantal maanden voor release.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:55:
[...]
Aangezien iedereen kennelijk beeldmateriaal online kan zetten, of zelfs streamen, mag je er gerust vanuit gaan dat dit een veredelde demo is.
Wat er nu getest word is gewoon bijna final, er zullen nog wat bugs gefixed worden maar that's it.
Ik snap dat niet iedereen een redelijk Engelse uitspraak heeft, maar dit zorgt ervoor dat ik slechts twee seconden tenenkrommend luister en de video weer weg klik... Gruwelijk...
Welk deel van "elke BF game is het eerste jaar een Beta" heb je de afgelopen jaren gemist?unfor schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:58:
[...]
Sterker: Een game kan onmogelijk in "Alpha" stage zijn een aantal maanden voor release.
Wat er nu getest word is gewoon bijna final, er zullen nog wat bugs gefixed worden maar that's it.
Daarvoor moet je hier zijn.Help!!!! schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:17:
(Kan er niet een smiley komen waarin je je handen naar de hemel wendt ?)
Mooie Features
[ Voor 24% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-06-2018 22:25 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
LOL, ik waag een poging.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:22:
[...]
Welk deel van "elke BF game is het eerste jaar een Beta" heb je de afgelopen jaren gemist?
[...]
Daarvoor moet je hier zijn.![]()
Mooie Features
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Met mijn huidige systeem (hieronder) kan ik met de settings op medium alles gewoon prima spelen en zelfs dan ziet de game er verrassend goed uit! Nog wel wat kleine bugjes rondom squad play en geven van squadorders en ook de witte text is soms echt belachelijk slecht leesbaar op de verschillende achtergronden. Maar verder echt aardige game tot nu toe vindt ik.
Setup:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 245,- | € 245,- |
1 | ASRock B85M Pro4 | € 0,- | € 0,- |
1 | Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0 | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Barracuda 7200.10 ST3250410AS, 250GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 55,66 | € 55,66 |
1 | Dell Professional P2210 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Iiyama XU2390HS Zwart | € 132,06 | € 132,06 |
1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 0,- | € 0,- |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 71,08 | € 71,08 |
1 | Kingston HyperX Cloud Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Seasonic S12II-Bronze 620W | € 59,04 | € 59,04 |
1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 79,26 | € 79,26 |
1 | OCZ Vertex 4 128GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 642,10 |
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Trouwens tip, als je op de grond ligt en je wilt respawnen, "Rapid fire/Click" ben je zo gerespawned
Code van de beta zat in mijn mailbox, hier mijn mening
...
Conclussie BF V
Het is precies BF1, zelfs het platoon systeem van BF1 is zichtbaar in de game.
uurtje gespeeld en heb meer het gevoel dat ik een DLC heb gedownload voor BF1.
Ziet er mooi uit maar ook niet echt van Wauw!!!
Het is precies het zelfde gebleven, vage teamplay heel veel campen nu meer door het neer leggen van zandzakken.
Op de positie wat dice je toewijst
Ik ga hem zeker niet kopen bij de release ik wacht wel tot de "BlackFriday" vermoedelijk rond de 30 a 35euro.
*Over 1,5maand na de release de blackfriday uit murica (america
[ Voor 121% gewijzigd door PatRamon op 30-06-2018 10:42 ]
Waar iedereen het wel over eens is helaas: het ademt geen WW2. Dat zet ik sowieso uit m'n hoofd. Ik heb gelukkig nooit BF1 gespeeld, dus voor mij zal het een compleet nieuwe game worden op alle fronten. Daarom ben ik zeker nog enthousiast.
Ook de gameplay ziet er in de filmpjes wel erg erg goed uit. Het oogt wel allemaal erg druk, maar toch voor een 64p server ook weer niet zo erg als ik bij bf3 en 4 had.. maar ik speel daarom ook nooit op 64p servers. 40p is mijn max eigenlijk. Grafisch ook (soms over the top idd) maar dat is niet waar ik het meeste waarde aan hecht. Gameplay, maps en gamemechanics moeten in orde zijn.
Het blijft voor mij wel een instabuy en ik volg met veel plezier alle streams en filmpjes. Ben die map nu wel al een beetje beu eigenlijk. Ik wil groot groter grootst zien!
[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-06-2018 13:05 ]
Ik vind dat de vliegtuigen op de map Narvik weinig toevoegen. Je ziet niemand lopen, de bommen die je dropt hebben weinig effect en volgens mij kun je ook niet gericht droppen(?). Verder is het wel tof om in een Spitfire rond te vliegen. Daarnaast zijn de ringen (voor de resupply) die in de lucht hangen haast niet te zien vanwege de grote contrast verschillen. Ik ben regelmatig gewoon rondjes aan het vliegen op zoek naar ring.Reefun schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:01:
En hoe zijn de ervaringen qua vliegen? Daar ben ik dan weer het meest benieuwd naar
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Ik ben er nog niet over uit wat ik van deze game vind. Straks nog maar even wat potjes spelen. TTK is wel erg laag. Lijkt ook wel of de netcode niet super is of iig schoten niet goed registreerd. Vaak ben je voor jouw gevoel in 1 of 2 kogels dood. Je kunt dan totaal niet reageren op wie op jou schiet. Dat maakt het frustrerend. Zou goed kunnen dat dat gewoon nog niet helemaal lekker werkt.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Veel te veel glow en er worden al lekker weer cheats getest, no recoil, chams, radar hack etc.
@unfor
Dit is gewoon een closed beta, ze testen de server stabiliteit, zoals je al aangeeft kan dit nooit een alpha zijn als die eind september al gold aka rtm is.
Dit is meer een promotie stunt.
Maar nu toch een beetje een "mwa" gevoel.
Ja. het ziet er geweldig uit, het geluid is wederom fantastisch en een Tiger tegen het lijf lopen was tof. Maar de map die we in de alpha spelen ademt geen WOII.
Schieten etc gaat allemaal prima, maar toch, het voelt gewoon niet nieuw, oude wijn in een nieuwe zak. Het zou ook gewoon BF4 kunnen zijn met WOII wapens.
Al met al een verslavendd gameplay met veel focus op teamplay.
Offtopic:DaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:55:
[...]
Aangezien iedereen kennelijk beeldmateriaal online kan zetten, of zelfs streamen, mag je er gerust vanuit gaan dat dit een veredelde demo is.
[...]
V1 was hardstikke inaccuraat. Eigenlijk alleen bruikbaar voor doelen ter grote van steden. Die raketten werden ongeveer op een doel gemikt, gelanceerd en berekende hun afstand met een klein propellertje bij de neus. Als je de snelheid van het projectiel weet, en de afstand, dan kan je uitrekenen hoeveel rotaties nodig zijn voordat je boven je doel bent. Daarna werd een duik ingezet en kaboem. De Britten waren overigens wel zo slim om bewust over de BBC te vermelden dat de Duitsers niet konden mikken en de V1's voorbij Londen neerkwamen. De Duitsers trapte erin en verminderde de afstand, waardoor de V1's nu vrijwel allemaal voor Londen neerkwamen.![]()
Verder was het een dom project van de Luftwaffe omdat die jaloers waren op de ontwikkeling van de Heer met de A4/V2. Het hele V programma was toch al verspilling van kostbare middelen, maar de V1 was extra dom omdat het niks meer was dan een wedstrijdje "wie heeft de grootste pie pie".
De A4 was veel interessanter vanuit technisch aspect. V1's kon je nog onderscheppen, V2's zag je niet eens aankomen. Verder kon je de V2 lanceren vanaf een mobiele lanceerinstallatie, waardoor je ze moeilijk op de grond kom detecteren en bombarderen. Betrouwbaar werden ze ook steeds meer. Ze waren eigenlijk pas in de zomer van 1944 klaar voor gebruik, daarvoor waren ze druk bezig met experimenten. Een ballistische raket maken is niet bepaald makkelijk, en niemand wist of het werkelijk kon of had een voorbeeld. Het duurde echt niet voor niks bijna tien jaar en was duurder dan de atoombom. De Amerikanen en Sovjets waren dan ook zeer tevreden met de geplunderde resultaten.![]()
De V2 heeft verder wel de twijfelachtige reputatie dat er meer mensen omgekomen zijn bij de bouw van de raketten, dan door de raketten zelf...
Dan was de V3 geen raket.
V3, eigenlijk de 15cm Hockdruckpumpe was een ronduit bizar concept dat alleen kon gedijen in Nazi-Duitsland, waar vrijwel elk bezopen wapensysteem zo budget kon krijgen, zo lang het maar gigantisch was. De V3 was een project voor een 150m lange loop met een lange serie aan extra kamers voor explosieven langs de loop. Deze moesten in serie worden afgestoken om de projectielen te laten accelereren tot het punt dat ze van Calais, Londen konden bereiken.
Verder is het wel degelijk gebruikt in december 1944. Eentje opende het vuur op Antwerpen, de andere op Luxemburg. Na een paar dagen zijn ze alleen vernietigd door de Duitsers omdat het Ardennenoffensief misging en ze zich moeten terugtrekken. Die dingen waren onmogelijk om mee weg te slepen.
Thanks, weer wat geleerd
Focus op teamplay. Alleen of get in publics uit de verf komt..KeesFluitman schreef op zondag 1 juli 2018 @ 15:59:
Ik vind t mooi om te spelen. De gunplay is veel sterker en pittiger dan die van bf1. Er zijn echt wel heel veel zaken anders. Realisme/authenticiteit discussie is denk ik wel voorbij?
Al met al een verslavendd gameplay met veel focus op teamplay.
We hadden op een gegeven moment zoveel punten dat we twee keer zo'n raket in een potje konden opvragen.
Vind hem op dit moment een stuk toffer dan BF1

Kan m zo weer beginnen hoor.KeesFluitman schreef op zondag 1 juli 2018 @ 15:59:
Realisme/authenticiteit discussie is denk ik wel voorbij?
Maar wat ik zo zie aan de gewone gameplay, heb ik niet echt t gevoel dat ik wat mis en trek ik ook geen enkele haar uit m'n hoofd van spijt dat dat ik niet op pc speel en dus geen code heb.
Het trekt me eigenlijk totaal niet en ook door het enorme gemis aan WW2, zorgt er voor dat ik er schouderophalend naar kijk.
En ik dacht nog zelfs dat elke keer als er wat nieuws getoond wordt, dat ik dan alsnog overgehaald zou worden omdat alles zo vet zou zijn dat bijvoorbeeld de authenticiteit er niet meer toe zou doen
Maar helaas, ik zit voor mijn gevoel naar een spel te kijken dat alles had kunnen hebben, maar aan alle kanten compleet faalt en de plank mis slaat.
Ik had t graag anders gezien.. maar ik krijg sowieso de indruk dat t nogal lauw wordt ontvangen als je overal op internet kijkt en ook hier.. Het is wel eens anders geweest..
Jammer dat ze een BF speler van t eerste uur en groot aanhanger op deze manier van zich vervreemden en wegjagen.. en met mij helaas nog vele anderen

Helaas dat je zo key niet kan weg geven bij origin, (na 3uur spelen is BF1 bfv al van de pc gegooid)
Als ik deze gameplay dan weer zie denk ik toch weer: het gaat me veel te snel á la COD. Het rennen ook: lijkt net of je 1.5 keer zo snel als normaal rent. Hoeft voor mij allemaal niet zo.CosmicMaik schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:20:
Ik moet zeggen na de Alpha een paar uur gespeeld te hebben dat dit wel echt een lekkere game is! Die gun mechanic's moet je echt oefenen maar daarna is het echt heel erg nice. Ook een paar mooie potjes met een squad gespeeld waarbij we echt bij elkaar bleven en de teamplay die daaruit naar voren komt is echt nice!
We hadden op een gegeven moment zoveel punten dat we twee keer zo'n raket in een potje konden opvragen.
Vind hem op dit moment een stuk toffer dan BF1![]()
[video]
Kan zijn dat de video vertekend, maar dit is niet helemaal wat ik zoek in BF.
Nouja, dat snelle kun je zelf aanpassen met de FoV slider.. Hoe wijder je beeld, hoe meer je t gevoel hebt dat t sneller gaat. Dus dat is wel op te lossen..StealthyPeanut schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:38:
[...]
Als ik deze gameplay dan weer zie denk ik toch weer: het gaat me veel te snel á la COD. Het rennen ook: lijkt net of je 1.5 keer zo snel als normaal rent. Hoeft voor mij allemaal niet zo.
Kan zijn dat de video vertekend, maar dit is niet helemaal wat ik zoek in BF.
Maar je medespelers rennen wel te snel lijkt t wel.. ze bewegen echt raar en lijken meer te glijden dan te rennen. Alsof ze niet echt een stap zetten ofzo en dat ze verder komen/sneller gaan dan je in t echt zou zijn als je een paar stappen zet.. Kan t niet goed uitleggen sorry haha

(Ps: Alsof de physics van t lopen niet goed reageert met de ondergrond..)
PS2: Huh is t topic gesplitst
[ Voor 6% gewijzigd door poor Leno op 01-07-2018 22:31 ]
Is een leuke game. Kan alleen nog niet echt in de flow komen omdat ik met mijn SLI setup gewoon niet genoeg frames haal en ik enorm last heb van microstuttering. Lijkt een soort van input lag overheen te zitten. Denk wel dat als ik een beter videokaartje heb straks dat het een stuk leuker gaat zijn. Wapens voelen wel ok aan. Heeft wel even wennen nodig. Map vind ik niet super. Zitten nog een boel bugs in maar hey het is een alpha. Game heeft wel potentie. Hopelijk komt er een manier dat je je servers een beetje kan customizen zodat er weer een BuG esports server kan komen.
Thanks voor je reactie!TheRicolaa10 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 15:37:
[...]
Ik vind dat de vliegtuigen op de map Narvik weinig toevoegen. Je ziet niemand lopen, de bommen die je dropt hebben weinig effect en volgens mij kun je ook niet gericht droppen(?). Verder is het wel tof om in een Spitfire rond te vliegen. Daarnaast zijn de ringen (voor de resupply) die in de lucht hangen haast niet te zien vanwege de grote contrast verschillen. Ik ben regelmatig gewoon rondjes aan het vliegen op zoek naar ring.
Zal zelf nog wat langer moeten wachten gezien ik geen code heb gekregen. Eigenlijk heel "slecht" dat het enige wat me écht interesseert voor nu in BFV het vliegen is. De gunplay zelf geloof ik allemaal wel
Ben heel benieuwd hoe het zal vliegen op de XB1X gezien deze BF eindelijk XB1X support krijgt. Vragen zoals ;
* Wordt de drawdistance hoger i.t.t. de XB1(S)?
* Blijft het steady 60 FPS?
* Zie je meer 'foilage' met de X of blijft dat gelijk?
* Native 4K of checkerboarding?
Hyped! HYPED!
Alpha 10 minuten gespeeld. Kon me ook niet echt bekoren. Sta er verder ongeveer als jij in. Jammer, maar bespaart me weer een dure upgrade van mijn PC.poor Leno schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:06:
[...]
Kan m zo weer beginnen hoor.
Maar wat ik zo zie aan de gewone gameplay, heb ik niet echt t gevoel dat ik wat mis en trek ik ook geen enkele haar uit m'n hoofd van spijt dat dat ik niet op pc speel en dus geen code heb.
Het trekt me eigenlijk totaal niet en ook door het enorme gemis aan WW2, zorgt er voor dat ik er schouderophalend naar kijk.
En ik dacht nog zelfs dat elke keer als er wat nieuws getoond wordt, dat ik dan alsnog overgehaald zou worden omdat alles zo vet zou zijn dat bijvoorbeeld de authenticiteit er niet meer toe zou doen
Maar helaas, ik zit voor mijn gevoel naar een spel te kijken dat alles had kunnen hebben, maar aan alle kanten compleet faalt en de plank mis slaat.
Ik had t graag anders gezien.. maar ik krijg sowieso de indruk dat t nogal lauw wordt ontvangen als je overal op internet kijkt en ook hier.. Het is wel eens anders geweest..
Jammer dat ze een BF speler van t eerste uur en groot aanhanger op deze manier van zich vervreemden en wegjagen.. en met mij helaas nog vele anderen
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Dat is niet echt een oplossing natuurlijk, FoV verlagen beperkt je enorm in vergelijking met je tegenstanders. Naar mijn idee is movement speed echt veel te hoog in BFV, dat haalt het hele stuk tactische gameplay weg en dat is erg jammer. De snelheid flink wat verlagen zou al veel helpen, dan is tactiek veel beter te implementeren omdat een vijand niet even snel omloopt of via wat klimwerk opeens in een paar seconden achter je staat.poor Leno schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:29:
[...]
Nouja, dat snelle kun je zelf aanpassen met de FoV slider.. Hoe wijder je beeld, hoe meer je t gevoel hebt dat t sneller gaat. Dus dat is wel op te lossen..
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
lulRoyK schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:18:
"BATTLEFIELD V
Welcome to the Battlefield V Closed Alpha
As you know, you've been selected to participate in the Battlefield™ V Closed Alpha!
"
nou zeg.. gewoon een code in mn mail!Vanavond ff checken.
/edit volgens mij ben ik zo bijzonder niet hehe.. genoeg mensen hebben denk ik een code ontvangen!
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Het ziet er allemaal heel mooi uit maar ik kan me wel vinden in de opmerkingen dat er wel heel veel visuele (en overbodige) effecten in zitten die het zicht er niet beter op maken.
Verder lijkt het alsof de potjes een beetje doelloos overkomen. Iedereen lijkt zoveel bezig met ammo verzamelen en reviven dat de objectives een beetje uit het ook verloren raken. Waardoor iedereen maar een beetje elkaar aan het killen is zonder echt de objectives te spelen.
Krijg er ook niet echt een WW2 gevoel bij moet ik eerlijk zeggen.
Natuurlijk heb ik de game nog niet zelfd gespeeld maar zo komt het wel op mij over.
Beetje laat, maar volgens mij zijn V2 raketten wel eens (niet vaak) gebruikt voor tactische bombardementen op specifieke doelen, zoals bruggen over de Rijn, ik kan er echter naast zitten.Zeara schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:56:
[...]
Maar die dingen zijn toch nooit op het slagveld gebruikt?? Toch alleen om Londen mee te bestoken..
Ondanks alles wat ik lees en er over denk... Jeukt het toch wel om het eens even te proberen
Verder leerde de Britten de V1 raketten onderscheppen, met behulp van Radar en jachtvliegers, door ze kapot te schieten maar in sommige gevallen een tik te geven met de eigen vleugel waardoor de raket uit balans ging en veelal neerstorten. Dit laatste timen was zeer lastig en behoorlijk gevaarlijk.
Ik heb iemand gekend die regelmatig V1's over zijn huis had vliegen hij zei altijd: "Zolang je die raketten hoorde was alles prima, als je ze hoorde en daarna even niet dan heb je een probleem!". Helaas overleden.
OT: Wat streams bekeken ik ben zelf niet overtuigd, vooral het zeer beperkte aantal kogels lijkt mij zeer frustrerend voor iemand die niet meteen zichzelf dood rushed (vanuit mijn assault-bril gezien

Ik vind t wel extreem jammer dat gejammer op cod en bf. Dit is gewoon weer een Game die zo sterk verbeterd is. Ik kan me totaal niet vinden in jullie voorbarige kritiek en ik trek me er ook nix meer van aan en gs t lekker spelen.poor Leno schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:06:
[...]
Kan m zo weer beginnen hoor.
Als jullie je toch mochten bedenken, wees welkom en speel mee. Tis zoveel leuker in een squad
Wat voor jou een verbetering is hoeft dat voor een ander niet te zijn. Jij vind het sterk verbeterd, ik deel die mening absoluut niet. En dat is geen voorbarige kritiek, dat is gebaseerd op een flink aantal uur de alpha versie spelen.KeesFluitman schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:22:
[...]
Ik vind t wel extreem jammer dat gejammer op cod en bf. Dit is gewoon weer een Game die zo sterk verbeterd is. Ik kan me totaal niet vinden in jullie voorbarige kritiek en ik trek me er ook nix meer van aan en gs t lekker spelen.
Als jullie je toch mochten bedenken, wees welkom en speel mee. Tis zoveel leuker in een squad
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wat vind je allemaal verbeterd, hoe is het verbeterd en ten opzichte van welke bf zijn die zaken verbeterd?KeesFluitman schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:22:
[...]
Ik vind t wel extreem jammer dat gejammer op cod en bf. Dit is gewoon weer een Game die zo sterk verbeterd is. Ik kan me totaal niet vinden in jullie voorbarige kritiek en ik trek me er ook nix meer van aan en gs t lekker spelen.
[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 02-07-2018 20:55 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 02-07-2018 20:55 ]
Om even in te haken, 100% eens met KeesA.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:40:
[...]
Wat vind je allemaal verbeterd, hoe is het verbeterd en ten opzichte van welke bf zijn die zaken verbeterd?
Als ik het vergelijk met BF1:
de gunplay
de damage die exposies doen
meer afhankelijkheid van klasses
de TTK (kan persoonlijk zijn)
De vliegtuigen die generfd zijn (wel iets te)
geen behemohts meer
geen baynotten
Mijn grootste ergens aan BF 1 was namelijk elke keer dat je dood gaat aan 1 van het bovengenoemde.
Op skill had je gewoon geen kans om te winnen.
In BF V is dat wel verbeterd.
Ik ben in een aantal uur geloof ik maar 1 keer gekilled door een plane, 0 keer door een granaat.
Persoonlijk vind ik dat hele ik een hele grote verbetering t.o.v. BF1
Mag nog wel iets beter getweaked worden. Want sommige explosies zijn wel te zwak, met 3 dynamite op een tank moet die gewoon boem zeggen. Maar over het algemeen vind ik het beter.
Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats
Maar als je het vergelijkt met Battlefield 3 dan vind ik het weer wat tegenvallen. Ik weet nog wel dat ik Operation Metro op Rush grijs gespeeld had en er geen genoeg van kreeg terwijl ik dit hele weekend de Alpha van Battlefield V niet aangeraakt hebt. Het is voelt te arcade aan en dat komt door de hoge bewegingssnelheid, overdaad aan grafische effecten, te hoog contrast en map design waardoor je te vaak langs elkaar loopt in plaats van elkaar tegen te komen.
Goed heren. Ik wil niet bashen. Ik ben een casual speler en jullie hebben me vast wel gezien in t tweakerd channel af en toe.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:40:
[...]
Wat vind je allemaal verbeterd, hoe is het verbeterd en ten opzichte van welke bf zijn die zaken verbeterd?
Ik heb als criteria altijd de herspeelbaarheid en tactische diepgang (teamplay) plus de belevenis van audio en grafische bravoure.
Als zodanig is bf1 inmiddels af en toe leuk vanwege de audiovisuele beleving. Potjes conquest en operations zijn naar mijn mening echter blobfests die niet erg overtuigend meer herspelen. (Behalve vliegen mrt biertje)
Verbeteringen vind ik:
- de gun mechanics (geen random deviation)
- minder 3d spotting (al vind ik t nog steeds teveel, als je op een speler aimt, is ie zolang gespot als jij op hem mikt)
- revive duurt langer en is een animatie (een revive is geen blind puntjes halen maar een tactische overweging.
- time to kill is laag en dat zie ik graag, het verlaagd t tempo en brengt meer diepgang.
- tanks zijn echt support, in dorpjes te zwak omdat vijanden moeilijk te spotten zijn en je dus niet gewoonwreg ziet waar ze zitten of lsngs gaan.
- algemeen weinig ammo, maakt elke move een tactische overweging.
- je pakt wapens op, niet kits
- fortifications zijn opvallend effectief en belangrijk, echter überhaupr niet storend.
- door ramen springen, alle kanten op glijden
- destruction verandert de gameplay (mijn favoriet)
Ik wil niet slijmen. Ben slechts casual en geniet gewoon onwijs van de gameplsy.
-
Cool! Afgaande op wat ik nu gezien heb, zou ik zeggen dat de gunplay, sound en squadplay wel sterk zijn verbeterd. Zoveel zelfs dat ik me afvraag of goede squads nu niet nóg zwaarder hun stempel op een game kunnen drukken maar dat juich ik alleen maar toeBobbLeeSwaggr schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:11:
[...]
Om even in te haken, 100% eens met Kees
Als ik het vergelijk met BF1:
de gunplay
de damage die exposies doen
meer afhankelijkheid van klasses
de TTK (kan persoonlijk zijn)
De vliegtuigen die generfd zijn (wel iets te)
geen behemohts meer
geen baynotten
Mijn grootste ergens aan BF 1 was namelijk elke keer dat je dood gaat aan 1 van het bovengenoemde.
Op skill had je gewoon geen kans om te winnen.
In BF V is dat wel verbeterd.
Ik ben in een aantal uur geloof ik maar 1 keer gekilled door een plane, 0 keer door een granaat.
Persoonlijk vind ik dat hele ik een hele grote verbetering t.o.v. BF1
Mag nog wel iets beter getweaked worden. Want sommige explosies zijn wel te zwak, met 3 dynamite op een tank moet die gewoon boem zeggen. Maar over het algemeen vind ik het beter.
Dat melee charges, random bullet deviation, de explosivespam, OP vliegtuigen, behemoths en gas grenades uit BF1 verdwenen zijn, ben ik erg blij mee. Eerlijk gezegd ook wel een must om BF V aan te schaffen, allemaal zaken die BF1 nodeloos frustrerend maken en de gameplay verstieren.
Toch heb ik wel een aantal puntjes van zorg, ook gegeven de korte tijd tussen deze build en de release, het zit wel rammend vol met bugs nog, een groot aantal komen weer rechtstreeks uit BF3 lijkt het.
-Player models die hem totaaaaaal spacen, zou me niets verbazen als dat vrij eenvoudig te reproduceren is en te misbruiken.
-Verschrikkelijke visual clutter en onzin effects
-Mouse acceleration
-Relatief veel insta-deaths a la BF4 netcode
-De sun flare en licht binnen/buiten gebouwen
-Vehicle physics zijn vaak verschrikkelijk dubieus, je ziet voertuigen en player models alle kanten op stuiteren of player models helemaal niet renderen in een voertuig.
-Headglitchen lijkt weer terug
-Automatisch 3d spotting, met name van voertuigen hoef je maar globaal die richting op te kijken
-Microstutter/performance problemen. Dit kennen we van early DICE builds, zou goed kunnen door de telemetry die op de achtegrond draait.
-Destruction die lang niet altijd goed geregistreerd wordt,
-Ik was erg blij de 'gazelle jump' weer terug te zien
-bloedirritante vertraging voor t starten van de revive animatie, ook duren die revive animaties me iets te lang, vrees dat die animaties ook snel me de keel uit komen als je ze keer op keer moet uitzitten en niet kan skippen.
-Die superweapons haal je wel heeeeeeeeeeeeel erg makkelijk met een gecoordineerd squad zo lijkt het, als ze dat niet aan passen dan regent het straks van die V1's. Zeg conservatief 3 per potje, maal 8 squads, dan heb je met een beetje pech 24 van die jongens om terug te koppen.
Al met al denk ik dat het een enorme verbetering is ten opzichte van BF1, maar dat het nog een hele boel tweaks en fixes nodig zijn om weer het plezier uit BFBC2 en BF3 terug te krijgen. Of dat bij launch al het geval is of weer net als BF4 en BF1 een jaar of wat moeten wachten voor de vereiste technische fixes of de minimaal benodigde gameplay/balance fixes, dat is de grote vraag voor mij nog.
Nou dat is het ook wel voor mij. Ik weet zeker dat het leuker wordt dan BF1, en dat is voor mij genoeg reden om het te gaan spelen. BF1 werd ik met name zat om die redenen. Maar het betekend niet automatisch dat het leuker wordt dan BF2/BF3/BC2. Is dat erg, nee zeker niet. Ik verwacht dat er genoeg spektakel in zit.Tsurany schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:25:
Maar als je het vergelijkt met Battlefield 3 dan vind ik het weer wat tegenvallen. Ik weet nog wel dat ik Operation Metro op Rush grijs gespeeld had en er geen genoeg van kreeg terwijl ik dit hele weekend de Alpha van Battlefield V niet aangeraakt hebt. Het is voelt te arcade aan en dat komt door de hoge bewegingssnelheid, overdaad aan grafische effecten, te hoog contrast en map design waardoor je te vaak langs elkaar loopt in plaats van elkaar tegen te komen.
Het zal uiteindelijk afhangen van de combinatie van gamemodes met maps die goed matchen. Rush en metro is inderdaad een goed voorbeeld. Wellicht komt er in BF V wel een heeeeele goede Grand operations map. Maarja dat is afwachten.
Verder over de BUG's wil ik niet echt al te veel orderdelen. Ik hoop (misschien wel wat naïef) dat ze toch wel wat met de kritiek doen.
Als je kijkt hoe goed ze naar de community hebben geluisterd met het ontwikkelen ga ik er vanuit dat in elk geval de grootste bezwaren toch wel worden aangepakt. Je merkt aan alles dat EA en Dice de community wil pleasen om het SB II debacle te doen vergeten.
Hoop dat ze hier wel naar kijken en op z'n minst 1 - 1,5 mag extra geven zodat je tenminste nog wat kan spelen.
TTK vind ik persoonlijk wat aan de lage kant. Het is 2-4 hits en dan ben je dood. Dus je hebt nooit tijd om te reageren op het moment dat je wordt beschoten door iemand. Aangezien in het begin er geen spotting is heeft de speler die ergens ligt te wachten het voordeel. Ik snap dat dit working as intended maar ik vind het niets. Daarnaast heeft een higher ROF wapen zo'n groot voordeel hierdoor. Met die assault SMG legde je het bijna altijd af omdat je ROF gewoon lager was dan de STG44 bijvoorbeeld.
3D spotting zoals het is heb ik persoonlijk niet heel veel moeite mee, je moet wel fysiek naar een target kijken en er op aimen voordat je iemand spot. Dit is beter dan random Q lopen te spammen en heel het team te zien. Vroegah was ik heel de tijd gewoon op die knop aan het rammen, nu hoeft dat tenminste niet meer
Paar keer een tank bestuurt maar wat is dat nog drama, elk randje zit je op vast en glitch je overal uit. het voelt net als die belabberde tanks in BF4. Hoop dat ze dit kunnen fixen naar het niveau van Bf3 want daar speelde voertuigen echt een stuk beter. Ook het feit dat je als inferantie veel vast zit op lage sneeuwrandjes is annoying maar dit wordt vast nog wel gefixed.
Map design vond ik persoonlijk een beetje meh, je wordt te vaak van verschillende kanten beschoten waardoor je je eigen fight niet normaal kon doen. Ja i know its war......maar het moet ook leuk blijven zonder altijd van een andere kant beschoten te worden en te kunnen focussen op je objective. Ook hier kwam het mij iets te vaak voor vergeleken met andere BF games dus voelde ook een beetje off.
Het concept van operations is nice maar de balance voelde nog een beetje off, iets van 4-5 games gedaan en als aanvaller of verdediger altijd bij 1ste obj. gebleven. Deze gamemodes zijn leuk als je als aanvaller wel telkens iets naar voren kan kruipen en het pas bij de latere objectives spannend gaat worden of je het wel of niet haalt. Een keer een totaal retarded team kan gebeuren maar als dit elke game gebeurd is de balance gewoon zoek.
Al met al was het wel fun om te spelen, maar het voelde gewoon nog net niet aan. Niet zoals BF3 mij te pakken kon krijgen. Die game speelde zo heerlijk weg. Ik twijfel nog een beetje of dit een insta-buy gaat worden. Ben benieuwd wat een volgende alpha of beta laat zien. Ik kijk de kat nog even uit de boom

Nogmaals het gaat niet om de game zelf waar we op zeiken. Het is op de manier waarop ze de customisations in een WW2 spel proberen te forceren. Het ziet er gewoon niet uit.KeesFluitman schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:22:
[...]
Zo hoort een WW2 game er niet uit te zien, klaar.
De gameplay verbeteringen enzo kunnen best goed gaan werken als het goed getweaked wordt, daar zul je ons niet over horen.
Jullie meningen zijn allemaal een interessante veronderstelling. Onze onze criteria liggen extreem uiteen. We zoeken gewoon heel specifiek bepaalde dingen in "onze" battlefield. We vinden heel duidelijk dat er een bepaald "battlefield" gevoel is, dat overduidelijk bij ons allen uiteenligt. Ik wil ook niet zeggen dat dit spel me mss niet zal vervelen in de toekomst, want dat wist ik ook nog niet van battlefield 1. Ik weet alleen dat t voor mij prima is, en erg vermakelijk en uitdagend. Ik heb mss 10 uur gespeeld in de alpha en nog lang niet alles begrepen (vliegen, tanks, alle classes.)
Als ik op @Tsurany inhaak, ik heb call of duty 1, battlefield 1942 en Age of Mythology grijs gespeeld (zelfs [url={https://en.wikipedia.org/wiki/Lego_Racers_(video_game)}]Lego Racers[/url] was in mijn beleving een goddelijke game). Maar dat wil niet zeggen, dat wanneer ik terug ga, ik die games liever zou spelen dan Battlefield 1 of 5. Persoonlijk was battlefield 3 en 4 een afhaker voor mij vanwege de 3d spotting. Ik heb een hekel aan mini map shooters van tegenwoordig.
@poor Leno Forceren forceren. Eerst was t premium forceren, dan was t DLC forceren, en nu is t customizations forceren. Ik wil gewoon een mooi spel spelen. Als ik me in WW2 wil onderdompelen kijk ik The Pianist en ga ik niet bf1942 spelen.
Ik vind t hilarisch een vrouw te horen huilen in t spel. Lach me elke keer dood. Maar ik laat mijn plezier aan het spel er niet door bederven.
[ Voor 14% gewijzigd door KeesFluitman op 02-07-2018 18:13 ]
Ik zou het een 7/10 geven in de huidige staat en dat zal ongetwijfeld genoeg zijn voor heel wat uurtjes speelplezier. Het is alleen niet de topper waar ik op hoopte.BobbLeeSwaggr schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:54:
[...]
Nou dat is het ook wel voor mij. Ik weet zeker dat het leuker wordt dan BF1, en dat is voor mij genoeg reden om het te gaan spelen. BF1 werd ik met name zat om die redenen. Maar het betekend niet automatisch dat het leuker wordt dan BF2/BF3/BC2. Is dat erg, nee zeker niet. Ik verwacht dat er genoeg spektakel in zit.
Klopt, Battlefield valt of staat ook voor een groot deel met de mappen en de gamemodes. Zo vond ik persoonlijk Conquer Hell en Kaiserschlacht echt top om te spelen, de mappen ondersteunden Operations erg goed en met 40 man was het een mooie combinatie van chaos en tactiek.Het zal uiteindelijk afhangen van de combinatie van gamemodes met maps die goed matchen. Rush en metro is inderdaad een goed voorbeeld. Wellicht komt er in BF V wel een heeeeele goede Grand operations map. Maarja dat is afwachten.
Ik ben benieuwd. Ik kan nu enkel positief verrast worden na het BF1 debacle dus dat is positiefVerder over de BUG's wil ik niet echt al te veel orderdelen. Ik hoop (misschien wel wat naïef) dat ze toch wel wat met de kritiek doen.
Als je kijkt hoe goed ze naar de community hebben geluisterd met het ontwikkelen ga ik er vanuit dat in elk geval de grootste bezwaren toch wel worden aangepakt. Je merkt aan alles dat EA en Dice de community wil pleasen om het SB II debacle te doen vergeten.
Inderdaad, ik vind het sowieso vrij vreemd dat je met minder ammo spawned dan een resupply oplevert. Wil je echt effectief zijn dan zou je haast standaard naar zo'n resupply punt moeten als je geen support in je squad hebt. Ik zie het liefst dat je met de ammo hoeveelheden spawned die je ook na een resupply hebt. Dat lijkt mij een mooie hoeveelheid.jantje 2 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:12:
Tot nu toe vind ik het feit dat je letterlijk maar 1 spare magazine heb gewoon te weinig, je kan letterlijk 1x schieten en je moet ammo zoeken. Je kan niet even een spray maken want dan is je ammo alweer op.
Hoop dat ze hier wel naar kijken en op z'n minst 1 - 1,5 mag extra geven zodat je tenminste nog wat kan spelen.
Ik heb liever nog het Q rammen eerlijk gezegd, nu kan je simpelweg spelers spotten zonder dat je ze daadwerkelijk gezien had. Dat is nog onwenselijker denk ik.3D spotting zoals het is heb ik persoonlijk niet heel veel moeite mee, je moet wel fysiek naar een target kijken en er op aimen voordat je iemand spot. Dit is beter dan random Q lopen te spammen en heel het team te zien. Vroegah was ik heel de tijd gewoon op die knop aan het rammen, nu hoeft dat tenminste niet meer
Bedoel je bij het eerste punt op de tweede map? Ik vind het sowieso een wat apart concept, wat er ook gebeurd je gaat altijd door naar de tweede map en dan begint alles gewoon opnieuw. En daar is de cap radius zo groot dat je met 20 man op de vlag kan staan zonder dat de teams elkaar zien.Het concept van operations is nice maar de balance voelde nog een beetje off, iets van 4-5 games gedaan en als aanvaller of verdediger altijd bij 1ste obj. gebleven. Deze gamemodes zijn leuk als je als aanvaller wel telkens iets naar voren kan kruipen en het pas bij de latere objectives spannend gaat worden of je het wel of niet haalt. Een keer een totaal retarded team kan gebeuren maar als dit elke game gebeurd is de balance gewoon zoek.
Maar balans is inderdaad cruciaal. Hoe vaak ik Conquer Hell wel niet heb gehouden op het eerste punt is echt bizar.
Het hangt denk ik enorm van de start-game af. Voor mij was BF2 de start en daar had je geen 3D spotting, idiote gadgets of allerlei andere casual stuff. Dat is voor mij hoe het zou moeten zijn met alleen wat soepelere bewegingen, betere graphics en milde destruction. Geen idiote gadgets, lock-on wapens of tientallen wapens.KeesFluitman schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:09:
Als ik op @Tsurany inhaak, ik heb call of duty 1, battlefield 1942 en Age of Mythology grijs gespeeld (zelfs [url={https://en.wikipedia.org/wiki/Lego_Racers_(video_game)}]Lego Racers[/url] was in mijn beleving een goddelijke game). Maar dat wil niet zeggen, dat wanneer ik terug ga, ik die games liever zou spelen dan Battlefield 1 of 5. Persoonlijk was battlefield 3 en 4 een afhaker voor mij vanwege de 3d spotting. Ik heb een hekel aan mini map shooters van tegenwoordig.
Zelf vind ik het wel tof dat je minder kogels hebt. Maar een last vind ik het absoluut niet. Ok, als sniper heb je bijvoorbeeld maar 15 kogels bij. Dat is best wel weinig en dan moet je weer nieuwe halen. Maar als assault dan rush je meestal naar de vijand en als je over een lichaam loopt dan pak je zowel wat health als kogels op. Het voelt als een soort van scavenger perk uit Call of Duty.Zeph schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:14:
OT: Wat streams bekeken ik ben zelf niet overtuigd, vooral het zeer beperkte aantal kogels lijkt mij zeer frustrerend voor iemand die niet meteen zichzelf dood rushed (vanuit mijn assault-bril gezien). Helaas, of gelukkig zijn streams niet zo veel zeggend ten opzichte van zelf ervaren.
En dat is je goed recht! Ik vind t alleen maar leuk voor jou dat je t leuk vindtKeesFluitman schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:09:
@Tsurany @jantje 2 @BobbLeeSwaggr @DAMAGE
@poor Leno Forceren forceren. Eerst was t premium forceren, dan was t DLC forceren, en nu is t customizations forceren. Ik wil gewoon een mooi spel spelen. Als ik me in WW2 wil onderdompelen kijk ik The Pianist en ga ik niet bf1942 spelen.
Ik vind t hilarisch een vrouw te horen huilen in t spel. Lach me elke keer dood. Maar ik laat mijn plezier aan het spel er niet door bederven.
Maar voor mij persoonlijk is het gewoonweg een trap in mn kloten dat ze het zo hebben aangepakt. Als de soldaten eruit hadden gezien zoals ze toen deden, was er absoluut niets aan de hand geweest

Ik heb honderden boeken en duizenden uren docu's aan WW2 materiaal doorgespit.. en daarom kan ik dit gewoonweg niet van me af zetten.. het zit te diep helaas.
Een beetje van alles. ,tanks, vliegtuigen, revive's, totale mislukte aanvallen, buggy stationiaries.. noem het maar op..
En nee, ik de uitmuntende reviews hierboven niet goed gelezen... dus als ik in herhaling val... excuus.
en met dank aan @bier(rr)tje... (ik weet je tweakers link zo ff niet, vliegende eindbaas!!))
We will be right back with Manny_Moare !
Aangezien ik er een nieuwe pc voor moet kopen ga ik hem sws niet pre-orderen. Eerst maar eens bij iemand anders zien te spelen.
[ Voor 11% gewijzigd door Tusk op 03-07-2018 08:27 ]
Kogels en health oppakken is gewoon origineel uit de oude titelsCosmicMaik schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:36:
[...]
Zelf vind ik het wel tof dat je minder kogels hebt. Maar een last vind ik het absoluut niet. Ok, als sniper heb je bijvoorbeeld maar 15 kogels bij. Dat is best wel weinig en dan moet je weer nieuwe halen. Maar als assault dan rush je meestal naar de vijand en als je over een lichaam loopt dan pak je zowel wat health als kogels op. Het voelt als een soort van scavenger perk uit Call of Duty.
Als ik zo naar youtube video's kijk heb ik zeer gemixte gevoelens, enerzijds wil ik het wel spelen anderzijds als ik kijk wat er nu staat stoor ik me (nadeel van video's/streams?). Voor mij zijn het met name historische zaken natuurlijk! Maar ook kleine gameplay dingetjes als spotten, korte ttk (helpt campers), teamplay wat belangrijker is (iets dat buiten pre-made squads vrij zeldzaam is), beperkte kogels/health die bepaalde classes toch "sterker" lijken te maken of in ieder geval meer vrijheid geven. Verder valt mij op dat wapens behoorlijk (laser like) accuraat zijn? Is dit een "alpha feature"?
Helaas is het erg lastig goede uitspraken te doen aan de hand van een video/stream. Spelen werkt wat dat aan gaat beter. Het kan ook zo zijn dat een deel van mijn"gevoelens" wegvallen als je werkelijk speelt omdat je toch opgaat in wat er gebeurd.
Ik blijf hopen dat het na de alpha wat "beter" gaat. Ben in ieder geval benieuwd naar de overige mappen.
Edit:
Volgens mij vloog Biertje in een Bristol Blenheim. Wel jammer dat de MG die in de achter koepel zit een Duitser is.Manny_Moare schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 01:18:
nou, op veler verzoek... ja echt... een beetje gameplay van Battlefield V.
Een beetje van alles. ,tanks, vliegtuigen, revive's, totale mislukte aanvallen, buggy stationiaries.. noem het maar op..
En nee, ik de uitmuntende reviews hierboven niet goed gelezen... dus als ik in herhaling val... excuus.
en met dank aan @bier(rr)tje... (ik weet je tweakers link zo ff niet, vliegende eindbaas!!))
[video]
[ Voor 15% gewijzigd door Zeph op 03-07-2018 09:23 ]
DICE kennende vind ik het spawnen met weinig ammo nog wel de meest gewaagde beslissing, betwijfel of ze dat vol durven te houden. Over het algemeen is BF wel steeds meer de richting op gegaan dat de afhankelijkheid van squad/teamwork niet écht meer noodzakelijk is om de top van het scorebord te halen.DAMAGE schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:27:
Ze moeten je gewoon laten spawnen met full ammo. Het slaat nergens op dat je na het spawnen als eerste moet denken aan de ammo die je moet pakken. Dat was letterlijk het eerste wat ik deed na het spawnen vaak. Gewoon stom.
Puntje is natuurlijk wel dat de casual speler die zonder squad wil spelen, nu wel erg benadeeld wordt, ik ben heel benieuwd wat DICE gaat doen! Het lijkt me vet als je ze het toch zo gaan launchen, aanpassen kan altijd nog in de toekomst. Ik ga er vanuit dat er met perks of archetypes etc nog wel het een en ander te tweaken valt aan de ammo count.
Het youtube klapvee zoals LevelCap begint nu ook voorzichtig wat kritische noten te laten horen (let op het subtiele 'most discussed feedback' niet perse zijn feedback
Oh en adad-spam zit er dus toch weer in deze build terwijl de fix in BF1 nu toch al een maandje of 10 geleden is.
[ Voor 10% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 03-07-2018 10:11 ]
hahaha.. wel grappig om te zien hoe jij in die front gunner zit en net niks kan rakenManny_Moare schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 01:18:
nou, op veler verzoek... ja echt... een beetje gameplay van Battlefield V.
[video]
bierrrrrtje is met 5 x r trouwens
Het 3D spotten vind ik juist prima, en wel omdat het Q spammen weliswaar 1 driehoekje laat zien aan de anderen, maar die HOEFT helemaal niet te kloppen. Ik ben zelf ook regelmatig gespot door teammates, en dan stond er een rood driehoekje op mijn eigen hoofd
Gevolg: als mensen onterecht spotten dan is dat hooguit nadelig voor het eigen team.
Andersom zie ik juist een positief gevolg: als je bovenin een raam van een gebouw steeds een enemy sniper ziet schieten, dan kan een spotting juist je teammates waarschuwen, zonder dat je per sé de body van die persoon hoeft de 'raken' als je Q spamt. Dus: vóórdeel.
Verder vind ik het geklaag hier ook een beetje overtrokken, en ik denk dat het voornamelijk komt doordat sommigen nu intussen die-hard veteraan zijn, die steeds een 'beter en professioneler' spel willen. Dat gaat het grotere deel van de battlefield spelers te moeilijk zijn, dus dan wellicht een ander spel zoeken?
Over-all is mijn eerste indruk dat het even wennen is (maar dat was met bf1 ook), maar zeer zeker een vermakelijk spel waar toch echt duidelijke verbeteringen in zitten. Squad-play wordt veel belangrijker, geen auto-full-healing, geen bergen met ammo...
Dat fine-tunen komt wel... de pre-order in ieder geval ook
[ Voor 47% gewijzigd door MaikelG op 03-07-2018 11:44 ]
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
Kan jij jou nog een beetje uit de voeten met die vliegtuigen? Ik heb enkel met de drie Britse vliegtuigen gevlogen op Operations en vind ze vrij matig. Enkel de bomber kan nog wat grondtroepen aanvallen maar met de rest is vrij weinig uit te halen.MaikelG schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:16:
[...]
hahaha.. wel grappig om te zien hoe jij in die front gunner zit en net niks kan raken![]()
bierrrrrtje is met 5 x r trouwens
Precies mijn gevoel... inderdaad wat bommen gooien is enige wat je kunt, rest is alleen om andere vliegtuigen wat te damagen, maar nauwelijks effectief.Tsurany schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:21:
[...]
Kan jij jou nog een beetje uit de voeten met die vliegtuigen? Ik heb enkel met de drie Britse vliegtuigen gevlogen op Operations en vind ze vrij matig. Enkel de bomber kan nog wat grondtroepen aanvallen maar met de rest is vrij weinig uit te halen.

Die bommen van 250 lb op een tank.. 17 damage ofzo..? Wel erg laag, hoop dat dat nog beter wordt. Vliegen op zich gaat dus lekker (op de onzichtbare muur bij de resupply boven die boten na dan!).. maar ik heb niet het gevoel dat je echt iets uit kunt maken voor de grondtroepen.
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
Ah fijn, dan ben ik zeker niet de enige. Inderdaad maar afwachten of er wat aan gedaan gaat worden. De vroegere trench spike taferelen hoeven niet terug te komen maar nu is het helemaal waardeloos.MaikelG schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:48:
[...]
Precies mijn gevoel... inderdaad wat bommen gooien is enige wat je kunt, rest is alleen om andere vliegtuigen wat te damagen, maar nauwelijks effectief.![]()
Die bommen van 250 lb op een tank.. 17 damage ofzo..? Wel erg laag, hoop dat dat nog beter wordt. Vliegen op zich gaat dus lekker (op de onzichtbare muur bij de resupply boven die boten na dan!).. maar ik heb niet het gevoel dat je echt iets uit kunt maken voor de groedtroepen.
Totaal niet waar ik op zit te wachten in een game....maar misschien ben ik de enige....
Die teller zit ook al een tijdje in BF, met name in BF1 is dat erg hard te misbruiken met gas grenades. Het hoeft van mij ook allemaal niet zo, een hitmarker alleen zou voor mij al voldoende zijn.StealthyPeanut schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:19:
Ik lees er weinig over, maar ben ik de enige die de teller in het midden van het scherm totaal onnodig vind? Ik ga er even vanuit dat dit de damage is die je doet aan een target (eventueel met bonussen erbij opgeteld). Maar als ik iemand raak wil ik helemaal niet zien hoeveel damage ik die persoon doe. Imho totaal arcade en hoort dit niet in een BF-game. Het voelt zelfs een beetje als valsspelen eigenlijk.
Totaal niet waar ik op zit te wachten in een game....maar misschien ben ik de enige.....
Die enorme V die je zelfs crosshair bedekt na het halen van een kill streak of squad-wipe vind ik een rare nieuwe keuze. Heeft iemand daar veel last van gehad in de praktijk?
Je hebt dan minder kans op long range gepakt te worden door medic, assault of support, je
wordt ook minder van alle hoeken beschoten door de vijand en kunt ontsnappen omdat ze niet zien waar je heen gaat.
Kun je na gaan hoe goed piloten van jets en choppers toen waren in bf2, nixs dorito's schieten.
BF spelers zijn aardig verwent geweest sinds bc2, zie veel gezeur over het spotten, dat vliegtuigen
zinloos zijn geworden, dat ze weinig ammo hebben en geen volledige regeneratie van health.
Voor mij als infantry heeft BF V wel zijn voordelen en mag het 3d spotten wel helemaal weg en allleen
nog maar op de minimap, spot positie en meer niet.
https://www.twitch.tv/videos/279808856
vanaf 1:34:00
Ah vandaar dat ik hem gemist had; ik heb geen BF1 gespeeld. BF4 had hem niet, die had alleen een 100 score als je iemand killed. Ook niet nodig, maar in ieder geval beter dan dit.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:26:
[...]
Die teller zit ook al een tijdje in BF, met name in BF1 is dat erg hard te misbruiken met gas grenades. Het hoeft van mij ook allemaal niet zo, een hitmarker alleen zou voor mij al voldoende zijn.
Die enorme V die je zelfs crosshair bedekt na het halen van een kill streak of squad-wipe vind ik een rare nieuwe keuze. Heeft iemand daar veel last van gehad in de praktijk?
Wie heeft dit bedacht? Zou er echt iemand zijn bij DICE die zegt: Laten we een hitcounter inbouwen, zodat je ziet hoeveel health jouw enemy nog heeft. Dan wordt het nog makkelijker allemaal!
JAAAA GOED IDEE!!!

Dat punt heb ik al lang opgegevenStealthyPeanut schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:19:
Ik lees er weinig over, maar ben ik de enige die de teller in het midden van het scherm totaal onnodig vind? Ik ga er even vanuit dat dit de damage is die je doet aan een target (eventueel met bonussen erbij opgeteld). Maar als ik iemand raak wil ik helemaal niet zien hoeveel damage ik die persoon doe. Imho totaal arcade en hoort dit niet in een BF-game. Het voelt zelfs een beetje als valsspelen eigenlijk.
Totaal niet waar ik op zit te wachten in een game....maar misschien ben ik de enige.....
Maar ook weet je eenvoudig of je iemand kan afmaken met een pistool of dat hij daarvoor nog teveel health heeft en reloaden een betere optie is. Ook niet wenselijk in een shooter lijkt me.
Maar volgens mij allemaal onderdeel van de "participation trofee" generatie. Kills halen is voor sommigen te lastig dus we belonen dan ook maar elk schot die raak gaat.
@NLsandman verschil is wel dat BF2 veel minder visuele clutter had, vijanden waren makkelijker te vinden. Tegenwoordig vallen spelers heel snel weg in de veel te drukke omgeving wat vliegen lastiger maakt.
Als je dan ook nog geen explosive rounds hebt moet je echt direct raken.
De jacht bommenwerpers zagen alleen dat er een vlag veroverd werd, dus ze gooiden hun bommen opTsurany schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:02:
@NLsandman verschil is wel dat BF2 veel minder visuele clutter had, vijanden waren makkelijker te vinden. Tegenwoordig vallen spelers heel snel weg in de veel te drukke omgeving wat vliegen lastiger maakt.
Als je dan ook nog geen explosive rounds hebt moet je echt direct raken.
de vlag, vaak raakte men wel infantry spelers.
Ik zie de bommenwerpers in BF V dit nu ook steeds meer doen en de jagers gaan achter de bommenwerpers aan of vechten met vijandelijke jagers.
Als dice nog wat buffs door voert dan worden de tanks ook wel met succes aangevallen, eindelijk geen infantry die het in zijn eentje op moet nemen tegen een vliegtuig.
Het wordt weer iets meer sim en wat minder arcade, niet meer dat schieten met een kanon op een mug.
De gameplay veranderingen juich ik toe alleen jammer dat ik totaal geen ww2 gevoel heb.
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van op goed geluk maar bommetjes gooien. Zeker met de huidige radius om de vlaggen heen kan de vijand zich aardig goed verstoppen. Wellicht is dat op andere mappen beter maar ik heb niet het idee dat de bommenwerper hier heel effectief is.NLsandman schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:49:
[...]
De jacht bommenwerpers zagen alleen dat er een vlag veroverd werd, dus ze gooiden hun bommen op
de vlag, vaak raakte men wel infantry spelers.
Ik zie de bommenwerpers in BF V dit nu ook steeds meer doen en de jagers gaan achter de bommenwerpers aan of vechten met vijandelijke jagers.
Als dice nog wat buffs door voert dan worden de tanks ook wel met succes aangevallen, eindelijk geen infantry die het in zijn eentje op moet nemen tegen een vliegtuig.
Het wordt weer iets meer sim en wat minder arcade, niet meer dat schieten met een kanon op een mug.
De gameplay veranderingen juich ik toe alleen jammer dat ik totaal geen ww2 gevoel heb.
Het is wel effectief om vliegtuigen een stuk minder dodelijk te maken voor infantry, wat dat betreft is het een stuk eerlijker. Het maakt vliegen alleen zo saai, beleef er weinig plezier aan. Maar ik was in BF1 ook al geen fan van de bommenwerper, dodelijk saai.
Ik denk dat de balance voor vliegtuigen nog wel komt. Tis zkr te zwak. Al moeten we niet te voorbarig gaan roepen en ook een beetje oefenen. Ik heb geen moeite gehad infantry te zien op de grond zonder dat ze gespot zijn.Tsurany schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:56:
[...]
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van op goed geluk maar bommetjes gooien. Zeker met de huidige radius om de vlaggen heen kan de vijand zich aardig goed verstoppen. Wellicht is dat op andere mappen beter maar ik heb niet het idee dat de bommenwerper hier heel effectief is.
Het is wel effectief om vliegtuigen een stuk minder dodelijk te maken voor infantry, wat dat betreft is het een stuk eerlijker. Het maakt vliegen alleen zo saai, beleef er weinig plezier aan. Maar ik was in BF1 ook al geen fan van de bommenwerper, dodelijk saai.
Wat iig anders moet worden is het feit dat alles instant geresupplied wordt (3 dynamiet, 5 panzerfausts) 4 fausts dood elke tank, dus 1 assault kan met gemak een tank alleen aan. Tank balance mag best wat conservatief zijn, maar ze zijn echt in t nadeel op t moment.
Het ligt er maar net aan wat voor type speler je bent. Er zijn massa's mensen die bijvoorbeeld Metro helemaal geen goede map vinden vanwege de 'stoke points' en de weinig open stukken. Voor Rush is het inderdaad wel beter geschikt. Ik zie in BF1 steeds vaker maps die nu veel gespeeld worden en aan het begin een hele avond niet voorbij kwamen, omdat bijna niemand ze leuk vond (en nee, geen DLC mappenBobbLeeSwaggr schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:54:
[...]
Nou dat is het ook wel voor mij. Ik weet zeker dat het leuker wordt dan BF1, en dat is voor mij genoeg reden om het te gaan spelen. BF1 werd ik met name zat om die redenen. Maar het betekend niet automatisch dat het leuker wordt dan BF2/BF3/BC2. Is dat erg, nee zeker niet. Ik verwacht dat er genoeg spektakel in zit.
Het zal uiteindelijk afhangen van de combinatie van gamemodes met maps die goed matchen. Rush en metro is inderdaad een goed voorbeeld. Wellicht komt er in BF V wel een heeeeele goede Grand operations map. Maarja dat is afwachten.
Verder over de BUG's wil ik niet echt al te veel orderdelen. Ik hoop (misschien wel wat naïef) dat ze toch wel wat met de kritiek doen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
vanavond 22h is t afgelopen toch?Gekke Jantje schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:00:
Helaas is de game alweer afgelopen. Ik heb me zeer vermaakt met BF5 en ik had ook geen last van ammo tekort, ik ben gewoon zuinig en ga niet onnodig lang de trekker ingedrukt houden, dat heeft ook geen zin want recoil. vlak bij iedere vlag heb je ook ammo (en medpack) om aan te vullen.
- Onnodige animaties die de gameplay vertragen kunnen er wat mij betreft wel uit. Als je uit een raam springt dan word je nu gestraft door én veel HP dat er af gaat én een onnodige animatie. Of ze moeten de animatie versnellen oid. Is nu erg vervelend.
- Spawn scherm is vervelend. Je hebt twee opties. Of je spawned op een squad maat, of je kiest voor de overview. Als je voor de overview kiest dan ga je eerst weer naar dat scherm toe en dan kun je inspawnen. Duurt allemaal te lang. Zou beter zijn als ze dit gewoon in 1 scherm kunnen verwerken, je automatisch naar het overview gaat en dan een lijstje ziet van je squad mates met eventueel een klein schermpje waar je de actie in kunt zien. Sowieso die transitie vind ik wel vervelend steeds maar ach.
Verder denk ik dat het wel een leuke game kan gaan worden. Kijk alleen uit naar de beta en hoop dat die wat minder stuttering heeft dan de alpha voor mij. Heb wel erg goede potten gehad maar meeste van de potjes zat ik mij te irriteren dat ik mensen niet perfect kon tracken door de slechte performance. Krijg je als nog niet echt een goed beeld van hoe wapens precies spelen.
- Inderdaad; de visual clutter. Zo veel sneeuw. Zo veel troep wat er gaande is. Je moet hier heel erg aan wennen. Op het eind van de rit ben je er wel aan gewend en kun je er wel mee om gaan, maar het is wel vermoeiend. Ook zijn heel veel onderdelen wit. Tekst, muis cursor, etc. In die sneeuw map is vaak tekst heel slecht te lezen. Was mijn muis cursor ook vaak even kwijt. Menu's kunnen voor mij ook nog wel wat beter. Ziet er allemaal heel mooi uit hoor, maar sommige dingen vallen gewoon niet genoeg op.
[ Voor 13% gewijzigd door DAMAGE op 03-07-2018 16:47 ]
Wellicht dat ik hem op een later moment alsnog bestel als blijkt dat de alpha niet representatief was, maar ik zou mensen die twijfelen toch willen adviseren even te wachten.
Nou reken maar niet op nog een potje.
blijkbaar was het tot 1600 vandaag
BATTLEFIELD V
The Battlefield™ V Closed Alpha has now ended. Your participation and feedback are instrumental in helping us make the best World War 2 game possible and we appreciate your involvement.
Make sure to pre-order Battlefield V and get the Enlister Offer which gives you early access to the Battlefield V Open Beta and in-game benefits. Deploy early into an unprecedented take on World War 2*.
The next test phase for Battlefield V will arrive in late summer – so stay tuned.
YouTube: Battlefield 5 Closed Alpha i7 8700k 4 core HT off gtx 1080 Ti
[ Voor 32% gewijzigd door Gekke Jantje op 03-07-2018 19:24 ]
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Welke voetnoot verwijst t sterretje erachter naar?BobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:01:
[...]
Deploy early into an unprecedented take on World War 2*.
"We at DICE/EA take no responsibility for wiping our ass with history" ?
Dan hebben we het dus wel over een van de snelste CPU's van de laatste generatie, absoluut niet te vergelijken met quadcores van een paar generaties terug.Gekke Jantje schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:21:
Hier trouwens nog een klein testje op een gesimuleerde 4 core op 1440p ultra met een GTX 1080 Ti. Ik heb dit maar gemaakt omdat ik wel eens lees dat mensen nog voor dat de game uit is hun hardware willen upgraden. Een 4 core CPU doet het nog prima ondanks 100% CPU gebruik. GPU gebruik blijft nog netjes in de 90%
YouTube: Battlefield 5 Closed Alpha i7 8700k 4 core HT off gtx 1080 Ti
Maar daar vergelijk ik ook niet mee. Er ging genoeg in de ronde dat een 8400k niet voldoende zou zijn en dat een GTX 1080 Ti niet benut word door maar 4 cores en dat 100% CPU gebruik zorgt voor extreme stutters en dat HT noodzakelijk is. Ik raad daarom ook de mensen aan om niet van te voren de boel te vervangen, test eerst gewoon lekker zelf en wie weet houd men wat poen in de zak mocht men tevreden zijn.Tsurany schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:37:
[...]
Dan hebben we het dus wel over een van de snelste CPU's van de laatste generatie, absoluut niet te vergelijken met quadcores van een paar generaties terug.
heb ook een half uurtje voor jullie opgenomen met mijn commentaar. Hopelijk leuk voor degene die het nog niet gespeeld hebben.
Nou kom maar met je commentaar @ReefunTsurany schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:56:
[...]
Dus vliegtuigen moeten een stuk minder dodelijker zijn ? Waarom ? Als ik jou met een jeep omver rijd, is het toch ook een roadkill/instakill ? Mag toch niet zo zijn dat voertuigen maar generfd moeten worden omdat infantery anders geen kans maakt?
Dat is nou Battlefield. Je moet rekening houden met van alles. Het is niet een domme shooter ala COD waar je in principe nergens rekening mee hoeft te houden, geen bullet drop, geen voertuigen, helemaal niks. Alles even eerlijk op de killstreaks na.
Als je Battlefield speelt, moet je gewoon rekening houden dat ik jou kan killen door een gevel uit een gebouw te schieten waar jij net onder staat. Moet je rekening houden dat een tank jou vanaf 100+ meter met 1 schot van de kaart kan vegen. Op mappen met vliegtuigen moet je zorgen dat je van dekking naar dekking gaat en niet als een kip zonder kop rondrent omdat je dan een easy target bent.
In mijn 500+ uur (schat ik) in BF1 ben ik hooguit 40x door een vliegtuig afgeschoten, waarom ? Omdat ik er rekening mee houd. Ik laat me niet keer op keer afschieten door een tank of vliegtuig. Ik snap dat echt niet. Vorige week een potje Operations in de attack plane 113-3 geeindigd terwijl de tegenstander op de map iets van 4 AA guns had, een AA truck had kunnen pakken of een LMG met scope en 200+ rounds of een AA AT gun. Maar nee, niks van dat alles, ze lieten me gewoon mijn gang gaan. Ben ik dan overpowered in mijn attack plane of is de tegenstander dan gewoon dom het spelletje aan het spelen ?
Ja de heavy bomber in BF1 zit net op het randje voor mij. Ben daar ook wel eens door afgeknald, maar ik zie zo'n ding van veraf aankomen. Ga dan niet exact op de vlag zitten, maar zoveel mogelijk aan de buitenkant. Een beetje piloot zal zijn bommen recht boven het doel proberen te droppen aangezien hij daar de meeste kans op kills heeft. Daarom ga ik juist aan de zijkanten zitten. En die heavy bombers zijn met een beetje skill ook zo neer te halen met een AA gun of LMG, je moet alleen wel willen, maar het gros van de BF spelers vind het prima om anderen te killen, maar zodra ze zelf meerdere malen gekilled worden door dan is alles ineens overpowered.
Overigens niks persoonlijks ofzo, maar ik blijf dit soort opmerkingen gewoon vreemd vinden als je BF speelt.
XBL: MRE Inc
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Waarom probeert DICE nou het wiel opnieuw uit te vinden. Je had in BF2 gewoon echt een prima balans. Je moest over je vliegveld heen vliegen voor bommen, raketten en om te repareren. Ik snap dat er niet overal ruimte is voor vliegvelden, maar maak er dan een soort airstrip van of een reeks van portals waar je doorheen moet vliegen om het vliegtuig te laten repareren of om nieuwe ammo te halen. Laat ze desnoods het vliegtuig landen, zodat ze dan pas het vliegtuig kunnen repareren. Self-Repair in de lucht? Kom op aub.Shabbaman schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 07:24:
AA rocket gun doet gewoon niet genoeg damage, je hebt meerdere hits nodig voor een kill. Dat is niet onmogelijk, maar wel als je het in je eentje doet. Want dat vliegtuig vliegt gewoon weg en repareert zichzelf (knap hoor, in je eentje... in de lucht). Dus ja, je kan een vliegtuig neerhalen als je samenwerkt. En laat dat nu net het probleem zijn. In theorie kan je samenwerken, het spel is er alleen niet op ingericht. Je zou bijvoorbeeld als squad leader de opdracht moeten kunnen geven om een voertuig te vernietigen. Nu heb je de chat. Nou, succes.
Maargoed, aan de andere kant; de mappen zijn nu zo klein en op elkaar gepropt; hier zal wel weer geen ruimte voor zijn zonder dat andere vliegtuigen dit zien en je kunnen aanvallen.
Heb je uberhaupt wel eens gevlogen in BF1 ? Dat zijn papieren vliegtuigjes. Die AA Rocket gun doet enorm veel damage, genoeg om voldoende uit balans te raken en eventueel te crashen. Repair van de attack plane duurt 12 seconden die je moet afmaken anders geen repair. In de tussen tijd heb vaak al een 2e AA rocket gun shell om mijn oren gehad die je eigenlijk gewoon luk raak naar het vliegtuig kan schieten, want damage doet hij sowieso. Wordt toch regelmatig door zo'n ding onder vuur genomen en als je het slim speelt in je eentje, haal je een vliegtuig met 2 AA rockets uit de lucht.Shabbaman schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 07:24:
AA rocket gun doet gewoon niet genoeg damage, je hebt meerdere hits nodig voor een kill. Dat is niet onmogelijk, maar wel als je het in je eentje doet. Want dat vliegtuig vliegt gewoon weg en repareert zichzelf (knap hoor, in je eentje... in de lucht). Dus ja, je kan een vliegtuig neerhalen als je samenwerkt. En laat dat nu net het probleem zijn. In theorie kan je samenwerken, het spel is er alleen niet op ingericht. Je zou bijvoorbeeld als squad leader de opdracht moeten kunnen geven om een voertuig te vernietigen. Nu heb je de chat. Nou, succes.
Het damage model is zo gebouwd dat wanneer jij met je vleugel maar 1mm van een boom raakt, en je 3% damage hebt daarvan, je volledig uit balans kan zijn en 200% tegenstuur moet geven om je vliegtuig recht te houden. De damage die je doet met een AA rocket heeft dus veel meer impact dan de damage in %
Overigens ben ik vaak genoeg geraakt door zo'n ding terwijl ik 100% was. Had ik na geraakt te zijn ineens nog maar 44% over.....
Het grote probleem is dat veel wel lopen te klagen over de vliegtuigen omdat ze zgn OP zijn, maar er zelf niks aan willen doen. En nee, 5 tellen achter de AA zitten telt niet. Als je het spel een beetje snapt, dan weet je dat de goede piloten (en die zie je steeds meer) toch wel achter de AA aan gaan om die uit te schakelen. Daarna, als ze "vrij" spel hebben, dan komt de support aan de foot mobiles. Blijf dan wat langer zitten achter die AA en schakel hem uit als die je komt op zoeken. De meeste piloten zijn nou ook weer niet zo goed dat ze onmogelijk (dus in een niet-rechte lijn) komen aanvliegen. De meesten komen toch vaak in een rechte lijn op je af. Te makkelijk om ze dan neer te halen.
[ Voor 17% gewijzigd door MRE-Inc op 04-07-2018 08:03 ]
De meeste mensen die kritiek hebben op alles wat vliegt in BF series vliegen zelf bijna niet of die kunnen het simpelweg niet.
Van wat ik heb gezien qua vliegen in BFV is het op dit moment moeilijker gemaakt voor de vliegtuigen. Het feit dat je moet herladen en niet tot 100% kan repairen kan ik me nog mee vinden. Dat zorgt er wel voor dat je als piloot voortaan goed moet nadenken wanneer je een strafing run doet of niet. Wat me verder opviel is dat de beschikbare loadouts niet zoveel splash damage doen i.v.m. de attack plane met support package, of géén "one hit kill" zijn zoals de tankhunter package. Het zit er allemaal beetje tussen in. Feit dat je minder doritos ziet maakt het ook wat lastiger (schijnbaar?) voor de meeste youtubers. Maar moet ook zeggen dat ik bij geen een vliegtuig video van BFV een speler heb gezien waarvan ik dacht "Nou, Die kan het goed!". Geen gebruik maken van de Throttle, laag blijven vliegen zodat ze geraakt kunnen worden door infantry, Geen evasive manouvres bij AA Flakfire

Maar wat betreft minder doritos, Denk dat wat betreft de kracht van 4K resolutie naar boven gaat komen zodra hij uit komt op de XB1X. Thans. Hoop ik
Het enige wat echt roet in het eten kan gooien (waar wat ik enkel maar toejuich), is het feit dat je de AA nu kunt verplaatsen en kan voorzien van cover. Je kunt dus echt op ieder moment verrast gaan worden. Kan in BF1 nu ook wel als iemand een AA Truck neemt. Maar 9 van de 10x als mensen die nemen zijn ze boos op 'ons'. Plus hebben ze meestal de situational awareness en mikvermogen van een radijs
Dus dit. Er zijn zoveel mogelijkheden om ze neer te halen! Maar het doen. Ho maar. Ze worden dan neer geschoten door 100SS Attack plane piloten en dan is het moord en brand hoor. Door dat soort huilies zijn er nu zoveel counter measures. Laatst kwam er nog een mooie meme voorbij op Reddit :MRE-Inc schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 07:57:
[...]
Het grote probleem is dat veel wel lopen te klagen over de vliegtuigen omdat ze zgn OP zijn, maar er zelf niks aan willen doen. En nee, 5 tellen achter de AA zitten telt niet. Als je het spel een beetje snapt, dan weet je dat de goede piloten (en die zie je steeds meer) toch wel achter de AA aan gaan om die uit te schakelen. Daarna, als ze "vrij" spel hebben, dan komt de support aan de foot mobiles. Blijf dan wat langer zitten achter die AA en schakel hem uit als die je komt op zoeken. De meeste piloten zijn nou ook weer niet zo goed dat ze onmogelijk (dus in een niet-rechte lijn) komen aanvliegen. De meesten komen toch vaak in een rechte lijn op je af. Te makkelijk om ze dan neer te halen.

Toegegeven, beginnen steeds meer goede piloten te komen. Maar ook die kun je zo neer halen. De enige welke echt moeilijk zijn om neer te halen vanaf de grond zijn de 100SS Fighter pilots. Die kunnen simpelweg zo snel gaan en kunnen zo snel draaien, dat wordt lastig(er). Die kun je dan bijna alleen neer halen in een ander vliegtuig. Maar goed. Fighter planes hoef je op de grond al helemaal niet druk over te maken. Zelfs die trench darts stellen geen reet voor tegenwoordig na de (terechte) nerf van een jaar geleden.
[ Voor 28% gewijzigd door Reefun op 04-07-2018 08:14 ]
Omdat je met het huidige spot systeem van honderden meters afstand al kan zien waar een ophoping van infantry is. Het is niet een kwestie van skills maar gewoon Q rammen tot je een cluster infantry ziet en dan even snel je bommen droppen en weer weg vliegen. Zeker op operations, waar maar twee of drie objectives zijn, is het een erg makkelijke manier van veel punten scoren.MRE-Inc schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:10:
[...]
Nou kom maar met je commentaar @Reefun![]()
Dus vliegtuigen moeten een stuk minder dodelijker zijn ? Waarom ? Als ik jou met een jeep omver rijd, is het toch ook een roadkill/instakill ? Mag toch niet zo zijn dat voertuigen maar generfd moeten worden omdat infantery anders geen kans maakt?
Het verdwijnen van het spot systeem zorgt er in ieder geval voor dat je niet meer zomaar op een cluster dorritos af kan vliegen voor easy kills, je moet daadwerkelijk zoeken naar infantry en soms meerdere keren overvliegen.
Dat komt omdat de meeste goede piloten liever hun mond houden en hun eindeloze kill streaks blijven verdedigen. Ze hebben vaak het lef niet om toe te geven hoe makkelijk het vliegen eigenlijk is en hoe eenvoudig het is om veel kills te krijgen.Reefun schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:09:
De meeste mensen die kritiek hebben op alles wat vliegt in BF series vliegen zelf bijna niet of die kunnen het simpelweg niet.
Als je ziet hoeveel piloten de trench darts verdedigd hebben, dat was haast zielig om te lezen

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 04-07-2018 08:34 ]
Wat stukje betreft heb je gelijk. Dat is in BF1 nu in ieder geval al te makkelijk. Maar ik vlieg nu uitsluitend met de tankhunter kit dus echt veel infantry kills behaal ik niet meer. Tenzij ze met hun 4'en op dezelfde plek gaan zitten natuurlijkTsurany schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:32:
[...]
Omdat je met het huidige spot systeem van honderden meters afstand al kan zien waar een ophoping van infantry is. Het is niet een kwestie van skills maar gewoon Q rammen tot je een cluster infantry ziet en dan even snel je bommen droppen en weer weg vliegen. Zeker op operations, waar maar twee of drie objectives zijn, is het een erg makkelijke manier van veel punten scoren.
Het verdwijnen van het spot systeem zorgt er in ieder geval voor dat je niet meer zomaar op een cluster dorritos af kan vliegen voor easy kills, je moet daadwerkelijk zoeken naar infantry en soms meerdere keren overvliegen.
Hoe makkelijk het is om te vliegen?Dat komt omdat de meeste goede piloten liever hun mond houden en hun eindeloze kill streaks blijven verdedigen. Ze hebben vaak het lef niet om toe te geven hoe makkelijk het vliegen eigenlijk is en hoe eenvoudig het is om veel kills te krijgen.
Als je ziet hoeveel piloten de trench darts verdedigd hebben, dat was haast zielig om te lezen
In een Auto met automaat rijden is ook makkelijk. Maar dat maakt je niet meteen geschikt voor het verkeer of een racecoureur.
Ik zie nog steeds zoveel bommenwerpers op 15 meter hoogte vliegen. Of continu in een rechte lijn vliegen. Of nog erger, het simpelweg als een taxi gebruiken. Het is nog makkelijker om maar te roeptoeteren "dat het zo makkelijk" is als je het zelf niet kan
Kijk, Ik snap echt dat het voor sommige mensen frustrerend kan zijn. En ik ben helemaal voor genoeg counter measures teegn vliegtuigen. Maar in BF1 zijn er al zo bizar veel mogelijkheden om vliegtuigen neer te halen. En dan nóg klagen de meeste mensen erover. Het is ook heel makkelijk om vliegtuigen neer te halen. Mits je maar goed kan mikken en je target kan "leaden". Maar ja, dat laatste hebben niet veel mensen door heb ik zo het idee.
Scheelt dat ik zelf ook aardig goed ben in vliegen, zowel in dogfights als in infantry slopen. Dus wat dat betreft heb ik er wel een aardige kijk op en tenzij ik tegen hele sterke spelers speel is vliegen echt een van de makkelijkste manieren om veel kills binnen te halen als je er goed in bent.Reefun schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:55:
Hoe makkelijk het is om te vliegen?Ja, het is ansich wel makkelijk. Echter, easy to learn, hard to master.
In een Auto met automaat rijden is ook makkelijk. Maar dat maakt je niet meteen geschikt voor het verkeer of een racecoureur.
Ik zie nog steeds zoveel bommenwerpers op 15 meter hoogte vliegen. Of continu in een rechte lijn vliegen. Of nog erger, het simpelweg als een taxi gebruiken. Het is nog makkelijker om maar te roeptoeteren "dat het zo makkelijk" is als je het zelf niet kan
En dat geld natuurlijk in principe ook voor tanks of infantry, enkel een goede piloot heeft veel meer potentie qua kills dan een goede tanker of een goede infantry speler. En daar gaat de balans ook mis, goede piloten hebben veel meer impact op de spelervaring van de tegenstander dan goede infantry spelers of goede tankers.
In de praktijk zie je dat vliegtuigen haast niet neergehaald worden. En als dat al gebeurt dan is dat vaak door ruim bovengemiddelde spelers. Daar kan je wel uit concluderen dat vliegtuigen in BF1 te sterk zijn omdat de enige goede counter een team vol bovengemiddelde spelers is. Hoe vaak kom je dat nu tegen?Kijk, Ik snap echt dat het voor sommige mensen frustrerend kan zijn. En ik ben helemaal voor genoeg counter measures teegn vliegtuigen. Maar in BF1 zijn er al zo bizar veel mogelijkheden om vliegtuigen neer te halen. En dan nóg klagen de meeste mensen erover. Het is ook heel makkelijk om vliegtuigen neer te halen. Mits je maar goed kan mikken en je target kan "leaden". Maar ja, dat laatste hebben niet veel mensen door heb ik zo het idee.
Als solo speler haal je een vliegtuig simpelweg niet neer tenzij je op het juiste moment in de AA zit. Je bent dus afhankelijk van meerdere teammates om je heen om een vliegtuig neer te halen terwijl de piloot geen enkele afhankelijkheid heeft. En in theorie is dat een prima manier om te balanceren, er zijn immers meer infantry spelers dan piloten in een match. Echter in de praktijk blijkt dat dit toch niet werkt, er is te weinig teamwork en spelers zijn te verdeeld met hun aandacht om even met een man of vijf dat vliegtuig uit de lucht te schieten.
Kortom, als er in theorie genoeg counters zijn die in de praktijk te weinig gebruikt worden dan is de balans alsnog niet in orde.
Waar ik altijd van geniet is een AA pakken en vliegtuig neer halen, vervolgens weggaan. Want de agressieve piloten komen terug. Ze vliegen twee á drie keer over en zien niets. Ze gaan weer verder met hun dagelijkse bezigheid en opeens zit jij dan weer in de AA om ze weer neer te halen. Priceless.Reefun schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:55:
[...]
Wat stukje betreft heb je gelijk. Dat is in BF1 nu in ieder geval al te makkelijk. Maar ik vlieg nu uitsluitend met de tankhunter kit dus echt veel infantry kills behaal ik niet meer. Tenzij ze met hun 4'en op dezelfde plek gaan zitten natuurlijk
[...]
Hoe makkelijk het is om te vliegen?Ja, het is ansich wel makkelijk. Echter, easy to learn, hard to master.
Ik zie nog steeds zoveel bommenwerpers op 15 meter hoogte vliegen. Of continu in een rechte lijn vliegen. Of nog erger, het simpelweg als een taxi gebruiken. Het is nog makkelijker om maar te roeptoeteren "dat het zo makkelijk" is als je het zelf niet kan![]()
Kijk, Ik snap echt dat het voor sommige mensen frustrerend kan zijn. En ik ben helemaal voor genoeg counter measures teegn vliegtuigen. Maar in BF1 zijn er al zo bizar veel mogelijkheden om vliegtuigen neer te halen. En dan nóg klagen de meeste mensen erover. Het is ook heel makkelijk om vliegtuigen neer te halen. Mits je maar goed kan mikken en je target kan "leaden". Maar ja, dat laatste hebben niet veel mensen door heb ik zo het idee.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ben ik dan de uitzondering op de regel? Volgens mij niet. Maar ik haal regelmatig vijandige vliegtuigen vanaf de grond neer zonder al te veel problemen. De enige welke me soms niet lukken zijn de 100SS fighter pilots gezien die krengen zo snel en wendbaar zijn. Plus ze blijven maar heel even in het bereik van een AA. LMG erop kan ik vast wel een aantal keer raken, maar ze weten dan altijd goed de LoS te verbreken.Tsurany schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:04:
[...]
Als solo speler haal je een vliegtuig simpelweg niet neer tenzij je op het juiste moment in de AA zit. Je bent dus afhankelijk van meerdere teammates om je heen om een vliegtuig neer te halen terwijl de piloot geen enkele afhankelijkheid heeft. En in theorie is dat een prima manier om te balanceren, er zijn immers meer infantry spelers dan piloten in een match. Echter in de praktijk blijkt dat dit toch niet werkt, er is te weinig teamwork en spelers zijn te verdeeld met hun aandacht om even met een man of vijf dat vliegtuig uit de lucht te schieten.
Maar vooral bombers kun je gemakkelijk alleen neer halen. Zelfs zonder AA en enkel een M1917 telescopic. Heavy bombers kun je vanaf de andere kant van de map nog neer halen
Sorry?Kortom, als er in theorie genoeg counters zijn die in de praktijk te weinig gebruikt worden dan is de balans alsnog niet in orde.

Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Kijk, En dát is goed gebruik maken van een AAJumpman schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:11:
[...]
Waar ik altijd van geniet is een AA pakken en vliegtuig neer halen, vervolgens weggaan. Want de agressieve piloten komen terug. Ze vliegen twee á drie keer over en zien niets. Ze gaan weer verder met hun dagelijkse bezigheid en opeens zit jij dan weer in de AA om ze weer neer te halen. Priceless.
Het gros van de playerbase kan nog niet eens de objectives vinden, laat staan actief samenwerken en 6 man opofferen (vliegtuig, AA en LMG's) om 1 bomber te counteren. Bovendien wordt je toch direct uit de AA geschoten door snipers als ze slim zijn, want die staan open en bloot. De AA's die dat niet staan kan je als vliegtuig makkelijk ontwijken.
Wat in mijn ervaring veel veel vaker voorkomt is dat de 'ace piloot' DIRECT switched van team of de server verlaat bij het minste of geringste tegenstand. De potjes waarin beide teams gelijkwaardig aan elkaar zijn in de lucht, kan ik me niet herinneren. Uberhaubt is er nu al vaak 1 team sterker, als dat team ook nog een paar goede piloten heeft, dan is het gewoon eenvoudig kills farmen.
Leuk die AA truck, maar er is altijd wel een jodokus die voor de artillery variant gaat en dan lekker vanuit de uncap lafjes van afstand spammen om ook maar een 50 k/d te halen.
Het is en blijft belachelijk hoe groot het gebied is waar vliegtuigen veilig naar toe kunnen vliegen/vluchten om te repairen. Je spot als vliegtuig instant een enorme kluwen dorito's, er naar toe en bommen los maar. De ontvangende partij, eenmaal gespot, krijgt vervolgens nog een regen granaten, mortieren etc voor de kiezen. Nou, veel succes met je Anti air LMG.....
Bovendien ben je als piloot best wel aan t falen als je laag en lang genoeg laag blijft vliegen om je door een LMG te laten neerschieten. Zeker omdat het geluid ook nog eens enorm in het voordeel van piloten werkt, het is gewoon bugged en je hoort ze pas veeeeels te laat. Dan kan je niet ten midden van explosive spam rustig terugschieten, dan moet je eerst dekking zoeken.
Prima dat ze er zijn, ik kies de gamemodes en maps wel waar ik er geen last van heb, maar claimen dat ze goed gebalanceerd zijn...... Dat vind ik toch wel erg erg optimistisch.
Ja maar dat is in BF5 dus niet meer zo. Het is dus moeilijker om foot mobiles te zien op de grond zonder dorito, dus jouw opmerking om vliegtuigen dan minder dodelijker te maken tov infantery gaat dus niet meer op.Tsurany schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:32:
[...]
Omdat je met het huidige spot systeem van honderden meters afstand al kan zien waar een ophoping van infantry is. Het is niet een kwestie van skills maar gewoon Q rammen tot je een cluster infantry ziet en dan even snel je bommen droppen en weer weg vliegen. Zeker op operations, waar maar twee of drie objectives zijn, is het een erg makkelijke manier van veel punten scoren.
Dit dus icm het niet meer hebben van oneindig veel ammo zorgt er dus voor dat foot mobiles een veel grotere kans hebben om te overleven. Niet nodig dus om vliegtuigen te nerfen/minder dodelijk te maken. Waar het idd in BF1 rinse en repeat is over een vlag, zul je in BF5 dus 1x hooguit 2x een strafing run kunnen doen en daarna moet je naar een resupply punt vliegen. In die tijd hebben foot mobiles dus de kans om een AA te voorzien van cover, deze te verplaatsten en de tijd om je op de korrel te nemen.Het verdwijnen van het spot systeem zorgt er in ieder geval voor dat je niet meer zomaar op een cluster dorritos af kan vliegen voor easy kills, je moet daadwerkelijk zoeken naar infantry en soms meerdere keren overvliegen.
Vliegen makkelijk ? Laat voor de gein je keyboard/controller eens los. Kijken wat er gebeurd.Dat komt omdat de meeste goede piloten liever hun mond houden en hun eindeloze kill streaks blijven verdedigen. Ze hebben vaak het lef niet om toe te geven hoe makkelijk het vliegen eigenlijk is en hoe eenvoudig het is om veel kills te krijgen.
En ja in sommige potten haal ik flinke kill streaks, maar licht dat aan mij of is de tegenstander dan gewoon slecht bezig ?
Nah....iedereen kan in een AA gun zitten, iedereen kan een AA rocket gun in zijn loadout gooien. Hell, ik durf te beweren dat de AA rocket gun zelfs in handen van complete n00bs dodelijk is tegen vliegtuigen. Je hoeft ze alleen maar richting het vliegtuig te schieten. Dice heeft het op een of andere manier zo gemaakt dat die dingen altijd damage doen. En nee, je moet ze niet de andere kant op schieten natuurlijk, maar dat lijkt me logisch.Tsurany schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:04:
[...]
In de praktijk zie je dat vliegtuigen haast niet neergehaald worden. En als dat al gebeurt dan is dat vaak door ruim bovengemiddelde spelers. Daar kan je wel uit concluderen dat vliegtuigen in BF1 te sterk zijn omdat de enige goede counter een team vol bovengemiddelde spelers is. Hoe vaak kom je dat nu tegen?
En hoe zie jij dat een speler bovengemiddeld is als jij door een van hen wordt neergehaald ? Dat kun je niet zien aan de rang in game. Ik ben lvl150 maar heb daar flink wat uren over gedaan. Een @Martinspire is in de helft van de tijd ook rond dat level. Een level 50 gast kan dat bv in 5 dagen halen, sommigen doen daar 10 dagen over.
Te weinig teamwork, okee, dat is waar, maar als solo speler kun je met gemak een vliegtuig neerhalen, nogmaals, je moet alleen wel willen en dat wil men niet. Men wil niet 5 minuten in een AA zitten om die piloot die op het scoreboard 36-0 staat neer te halen. Dat is dus het probleem met de meeste spelers. Wel klagen dat vliegtuigen te makkelijk kills maken, maar er vervolgens niks tegen doen.Als solo speler haal je een vliegtuig simpelweg niet neer tenzij je op het juiste moment in de AA zit. Je bent dus afhankelijk van meerdere teammates om je heen om een vliegtuig neer te halen terwijl de piloot geen enkele afhankelijkheid heeft. En in theorie is dat een prima manier om te balanceren, er zijn immers meer infantry spelers dan piloten in een match. Echter in de praktijk blijkt dat dit toch niet werkt, er is te weinig teamwork en spelers zijn te verdeeld met hun aandacht om even met een man of vijf dat vliegtuig uit de lucht te schieten.
Ik wordt zelf zo vaak onder vuur genomen als piloot zijnde, maar als ik dan een strafing run wil doen over de AA is die 9/10 keer weer onbemand. Tja....dan vraag je er ook om om afgeslacht te worden. Die AA staan er namelijk puur en alleen voor de sier
Zoals @Reefun al schreef, dat slaat natuurlijk nergens op. Je weet dat je BF speelt, je weet dat er voertuigen/vliegtuigen in de game zitten waardoor je gekilled kan worden. Als jij er dan voor kiest om de countermeasures niet te gebruiken, dan is dat jouw keuze en ligt het niet aan de game en is die niet ongebalanceerd.Kortom, als er in theorie genoeg counters zijn die in de praktijk te weinig gebruikt worden dan is de balans alsnog niet in orde.
Het zou anders zijn als Dice idd alle AA guns uit de game zou halen en je totaal geen mogelijkheid zou geven om iets tegen vliegtuigen te doen. Of zoals op Cape Helles in BF1 een Dreaghtnought op het eerste gedeelte voor de aanvallende partij en de verdedigende partij geen torpedo boten geeft.
Kijk, iemand die het spelletje snapt en begrijpt dat vliegtuigen onderdeel uitmaken van de game en doorheeft dat je er door gekilled kan worden.Jumpman schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:11:
[...]
Waar ik altijd van geniet is een AA pakken en vliegtuig neer halen, vervolgens weggaan. Want de agressieve piloten komen terug. Ze vliegen twee á drie keer over en zien niets. Ze gaan weer verder met hun dagelijkse bezigheid en opeens zit jij dan weer in de AA om ze weer neer te halen. Priceless.
Rocket guns moet je ook "leaden". Echt dodelijk vind ik ze echter niet niet. Ben er tot nu toe nog nooit door neer geschoten. Hoogstens een keer disabled geraakt en één keer crashde ik er toevallig door (net een scherpe bocht naar beneden toen m'n motor kapot geschoten werdt).MRE-Inc schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:00:
Nah....iedereen kan in een AA gun zitten, iedereen kan een AA rocket gun in zijn loadout gooien. Hell, ik durf te beweren dat de AA rocket gun zelfs in handen van complete n00bs dodelijk is tegen vliegtuigen. Je hoeft ze alleen maar richting het vliegtuig te schieten. Dice heeft het op een of andere manier zo gemaakt dat die dingen altijd damage doen. En nee, je moet ze niet de andere kant op schieten natuurlijk, maar dat lijkt me logisch.
Vind hem zelf wel lekker om mee te werken. Maar schiet er zelden andere vliegtuigen mee neer (maar ik speel dan ook bijna geen assault). Doe dan maar de Burton LMR!
Serieus. Zonder te trollen, maar ik begin me echt af te vragen hoe sommige van jullie mikken als ik dit zo lees. Het is serieus niet lastig om een vliegtuig neer te halen met een LMG of AA (afgezien van de fighter).A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:52:
Ik weet niet welke battlefield 1 jullie spelen dat er goede balans zou zijn tussen ground en air, maar ik heb die BF1 nog niet gevonden. Dat er in theorie zat counters zijn is leuk, in de praktijk gebeurt dat gewoon niet of in het beste geval; zelden.
Nogmaals, ik snap echt dat het frustrerend kan werken bij sommige spelers. Maar als er simpelweg geen gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden door wat voor reden dan ook. Sja, Jammer dan hoor IMHO. Moet heel het spel dan maar zo gemaakt worden dat je met 1 schot een vliegtuig neer kan halen zodat het makkelijker wordt voor de mensen die geen gebruik willen (of kunnen...) maken van de beschikbare countermeasures?
Zelfde als dat gemekker (wat tot op zekere hoogte terecht is) over de Heavy Bomber. Die krengen zie je van mijlenver aankomen. Letterlijk. Maar dan krijg je het argument "Ja, Je bent dan druk bezig op de grond en let daar niet op". Sorry hoor, maar waarom lukt mij dat dan wel? Als je even in cover zit om te herladen bijv. kijk je toch rond? Ik check altijd de lucht vlug. Of vlug de mini-map of wat dan ook.
Je kunt dan prima uit hun blast radius gaan als je kijkt welke richting ze op gaan. Toegegeven, soms is het lastiger als je geen kant op kan. Maar goed. He. Ik heb mensen zien klagen op reddit die zelfs met een AA Rocket gun de heavy bomber niet kunnen raken. Hoe dan? Dat ding is enorm.....

Een prima voorbeeld waarom discussies over balans zo moeizaam verlopen. Altijd vanuit je eigen perspectief blijven kijken en niet kijken naar de gemiddelde speler die op het slagveld rond loopt.Reefun schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:30:
[...]
Ben ik dan de uitzondering op de regel? Volgens mij niet. Maar ik haal regelmatig vijandige vliegtuigen vanaf de grond neer zonder al te veel problemen. De enige welke me soms niet lukken zijn de 100SS fighter pilots gezien die krengen zo snel en wendbaar zijn. Plus ze blijven maar heel even in het bereik van een AA. LMG erop kan ik vast wel een aantal keer raken, maar ze weten dan altijd goed de LoS te verbreken.
Maar vooral bombers kun je gemakkelijk alleen neer halen. Zelfs zonder AA en enkel een M1917 telescopic. Heavy bombers kun je vanaf de andere kant van de map nog neer halen
Omdat jij een vliegtuig neer kan halen met een LMG ga je er vanuit dat iedereen dat kan. Dat het in de praktijk amper voor komt negeer je volledig, immers dat past niet bij jou eigen ervaring. Tja, dan houd een discussie toch snel op?
En dat is precies het verschil tussen theorie en praktijk. In theorie zijn vliegtuigen makkelijk neer te halen, in de praktijk gebeurd het niet en kunnen ze enorme kill streaks halen. Als je dan nog durft te beweren dat de balans prima in orde is val je inderdaad in de categorie piloten die niet willen dat iemand aan hun kill streaks komt.Sorry?![]()
Dus omdat het niet gebruikt wordt, lees, mensen willen het niet gebruiken, is de balans niet in orde?
![]()
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Ik zeg niet dat vliegtuigen minder dodelijk moeten zijn, absoluut niet. Ik vind alleen niet dat vliegen moet bestaan uit op het juiste moment bommetjes droppen op infantry. Mijn ervaring in Battlefield V is dat vliegtuigen vrij zwak zijn tegen grondtroepen en dat je enkel met de bomber nog uit de voeten kan tegen gronddoelen.MRE-Inc schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:00:
[...]
Ja maar dat is in BF5 dus niet meer zo. Het is dus moeilijker om foot mobiles te zien op de grond zonder dorito, dus jouw opmerking om vliegtuigen dan minder dodelijker te maken tov infantery gaat dus niet meer op.
Dit dus icm het niet meer hebben van oneindig veel ammo zorgt er dus voor dat foot mobiles een veel grotere kans hebben om te overleven. Niet nodig dus om vliegtuigen te nerfen/minder dodelijk te maken. Waar het idd in BF1 rinse en repeat is over een vlag, zul je in BF5 dus 1x hooguit 2x een strafing run kunnen doen en daarna moet je naar een resupply punt vliegen. In die tijd hebben foot mobiles dus de kans om een AA te voorzien van cover, deze te verplaatsten en de tijd om je op de korrel te nemen.
In Battlefield 1 waren ze overduidelijk veel te sterk, de enigen die durven te beweren dat dit niet zo is zijn de piloten zelf. En in Battlefield V is het zo ver doorgeschoten dat je er nu niks mee kan. Een tank kan sneller repareren dan dat jij met je bomber geresupplyed bent.
Als je een beetje ervaring hebt met een vliegtuig is het heel erg makkelijk. En dat is ook mijn grootste kritiek op vliegtuigen, zodra je een ervaren piloot bent die weet wat hij doet ben je nagenoeg onkwetsbaar zolang de vijand geen competente piloot heeft. En dat lijkt mij een verkeerde vorm van balanceren. En dat is precies wat altijd al mis is gegaan in Battlefield games, helikopters en vliegtuigen zijn goed gebalanceerd tot ze in handen komen van een ervaren speler die dan op eindeloze kill streaks gaat waar enkel wat aan te doen is als een heel team zich verenigd, wat in de praktijk dus niet voor komt.Vliegen makkelijk ? Laat voor de gein je keyboard/controller eens los. Kijken wat er gebeurd.Zonder gekheid, je moet een vliegtuig in de lucht houden, itt een tank die niet onderhevig is aan de zwaarte kracht en geen last heeft van een onderdeel die niet meer werkt/kapot geschoten is. Die blijft veilig met zijn pootjes op de grond.
En ja in sommige potten haal ik flinke kill streaks, maar licht dat aan mij of is de tegenstander dan gewoon slecht bezig ?
Als iedereen dat kan, waarom worden vliegtuigen dan niet massaal de lucht uit geschoten? Volgens mij heb je werkelijk geen idee wat de kwaliteiten zijn van de gemiddelde speler en zit je enkel vanuit je eigen positie te redeneren.Nah....iedereen kan in een AA gun zitten, iedereen kan een AA rocket gun in zijn loadout gooien. Hell, ik durf te beweren dat de AA rocket gun zelfs in handen van complete n00bs dodelijk is tegen vliegtuigen. Je hoeft ze alleen maar richting het vliegtuig te schieten. Dice heeft het op een of andere manier zo gemaakt dat die dingen altijd damage doen. En nee, je moet ze niet de andere kant op schieten natuurlijk, maar dat lijkt me logisch.
Klopt, rang alleen zegt inderdaad niks. Maar een enkele keer het scorebord bekijken zegt vaak meer dan genoeg.En hoe zie jij dat een speler bovengemiddeld is als jij door een van hen wordt neergehaald ? Dat kun je niet zien aan de rang in game. Ik ben lvl150 maar heb daar flink wat uren over gedaan. Een @Martinspire is in de helft van de tijd ook rond dat level. Een level 50 gast kan dat bv in 5 dagen halen, sommigen doen daar 10 dagen over.
Gek, dat een speler niet minuten lang in de AA wilt zitten, met het risico eruit gesniped te worden, om een enkel vliegtuigje uit de lucht te schieten. Heb je er ook wel eens bij nagedacht waarom ze dat niet willen? Omdat het dodelijk saai is en het resultaat vaak minimaal is. Je kan niet verwachten dat een speler zijn eigen plezier maar minuten lang gaat opofferen om dat ene vliegtuig uit de lucht te halen.Te weinig teamwork, okee, dat is waar, maar als solo speler kun je met gemak een vliegtuig neerhalen, nogmaals, je moet alleen wel willen en dat wil men niet. Men wil niet 5 minuten in een AA zitten om die piloot die op het scoreboard 36-0 staat neer te halen. Dat is dus het probleem met de meeste spelers. Wel klagen dat vliegtuigen te makkelijk kills maken, maar er vervolgens niks tegen doen.
Ik wordt zelf zo vaak onder vuur genomen als piloot zijnde, maar als ik dan een strafing run wil doen over de AA is die 9/10 keer weer onbemand. Tja....dan vraag je er ook om om afgeslacht te worden. Die AA staan er namelijk puur en alleen voor de sier
Veel AA's zijn namelijk ook totaal niet beschut waardoor je een enorm doelwit bent voor snipers en vliegtuigen de AA zelfs kunnen benaderen zonder gespot te worden door laag over te vliegen.
Iemand die niet in jouw eigen straatje praat snapt het spel dus niet, typisch...Kijk, iemand die het spelletje snapt en begrijpt dat vliegtuigen onderdeel uitmaken van de game en doorheeft dat je er door gekilled kan worden.
Ik zit nooit in een vliegtuig en vind het ook geen probleem als de tegenpartij 2 vliegtuigen in de lucht heeft. Dat zijn over het algemeen 2 mensen minder die nuttig zijn voor de tegenstander, want mijn ervaring is dat mensen in vliegtuigen vaak minder bijdragen aan de overwinning. Natuurlijk zijn er hele goede piloten die juist door bepaalde acties uit te voeren ervoor zorgen dat objectives verdedigd of ingenomen kunnen worden, maar in mijn beleving draagt het gros van de piloten weinig bij aan de overwinning.Reefun schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:15:
[...]
Rocket guns moet je ook "leaden". Echt dodelijk vind ik ze echter niet niet. Ben er tot nu toe nog nooit door neer geschoten. Hoogstens een keer disabled geraakt en één keer crashde ik er toevallig door (net een scherpe bocht naar beneden toen m'n motor kapot geschoten werdt).
Vind hem zelf wel lekker om mee te werken. Maar schiet er zelden andere vliegtuigen mee neer (maar ik speel dan ook bijna geen assault). Doe dan maar de Burton LMR!
[...]
Serieus. Zonder te trollen, maar ik begin me echt af te vragen hoe sommige van jullie mikken als ik dit zo lees. Het is serieus niet lastig om een vliegtuig neer te halen met een LMG of AA (afgezien van de fighter).
Nogmaals, ik snap echt dat het frustrerend kan werken bij sommige spelers. Maar als er simpelweg geen gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden door wat voor reden dan ook. Sja, Jammer dan hoor IMHO. Moet heel het spel dan maar zo gemaakt worden dat je met 1 schot een vliegtuig neer kan halen zodat het makkelijker wordt voor de mensen die geen gebruik willen (of kunnen...) maken van de beschikbare countermeasures?
Zelfde als dat gemekker (wat tot op zekere hoogte terecht is) over de Heavy Bomber. Die krengen zie je van mijlenver aankomen. Letterlijk. Maar dan krijg je het argument "Ja, Je bent dan druk bezig op de grond en let daar niet op". Sorry hoor, maar waarom lukt mij dat dan wel? Als je even in cover zit om te herladen bijv. kijk je toch rond? Ik check altijd de lucht vlug. Of vlug de mini-map of wat dan ook.
Je kunt dan prima uit hun blast radius gaan als je kijkt welke richting ze op gaan. Toegegeven, soms is het lastiger als je geen kant op kan. Maar goed. He. Ik heb mensen zien klagen op reddit die zelfs met een AA Rocket gun de heavy bomber niet kunnen raken. Hoe dan? Dat ding is enorm.....
Zelf heb ik ook ontzettend weinig met vliegtuigen in de BF serie. Ik vond de heli's in de vorige delen wel ontzettend leuk, maar vliegtuigen an sich heb ik niets mee. Wellicht ook omdat ik er geen held in ben, maar beleef er ook geen plezier aan, dus de drive om er beter in te worden heb ik dan ook totaal niet.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
In BF2 kon dit ook nog redelijk met de mounted MG's maar daarna zijn heli's en vliegtuigen bijna imuum geworden voor normale kogels. Vooral in Bf3/4 stoort me dat ontzettend. 1 dmg per .50 kogel....
Waarom doen ze zo moeilijk bij Dice....het werkte vroeger perfect?
Want ? Waarom speel je BF omdat je dan met een LMG een ander persoon kan afschieten op het virtuele slagveld. Als je met een LMG anderen kan afschieten, waarom zou dat dan niet lukken met een vliegtuig ? Al doe je maar flink damage ipv helemaal neer te schieten. Het zorgt ervoor dat de piloot niet zijn strafing run kan maken en moet repairen waardoor zijn tegenstander dus wel de vlag kan capturen. Maar blijkbaar mis ik iets.Tsurany schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:40:
[...]
Een prima voorbeeld waarom discussies over balans zo moeizaam verlopen. Altijd vanuit je eigen perspectief blijven kijken en niet kijken naar de gemiddelde speler die op het slagveld rond loopt.
Omdat jij een vliegtuig neer kan halen met een LMG ga je er vanuit dat iedereen dat kan. Dat het in de praktijk amper voor komt negeer je volledig, immers dat past niet bij jou eigen ervaring. Tja, dan houd een discussie toch snel op?
En waarom gebeurt het niet in de praktijk ? Omdat niemand er blijkbaar zin in heeft. De hele tijd hoor je nu dat Dice zo goed bezig is omdat BF5 zgn de teamplay bevordert met alle aanpassingen die gedaan zijn. Het onder vuur nemen van een vliegtuig valt daar ook onder. Zolang jij mij onder vuur houdt, kan de rest van jou team de vlag cappen. Maar nogmaals als je de piloten hun gang laat gaan, tja dan vraag je er zelf om, maar dat heeft niks met onbalans te maken, maar met onkunde van de tegenpartij.En dat is precies het verschil tussen theorie en praktijk. In theorie zijn vliegtuigen makkelijk neer te halen, in de praktijk gebeurd het niet en kunnen ze enorme kill streaks halen. Als je dan nog durft te beweren dat de balans prima in orde is val je inderdaad in de categorie piloten die niet willen dat iemand aan hun kill streaks komt.
Misschien begrijp ik je bericht van eerder niet dan:Ik zeg niet dat vliegtuigen minder dodelijk moeten zijn, absoluut niet. Ik vind alleen niet dat vliegen moet bestaan uit op het juiste moment bommetjes droppen op infantry. Mijn ervaring in Battlefield V is dat vliegtuigen vrij zwak zijn tegen grondtroepen en dat je enkel met de bomber nog uit de voeten kan tegen gronddoelen.
Tsurany schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:56:
[...]
Het is wel effectief om vliegtuigen een stuk minder dodelijk te maken voor infantry, wat dat betreft is het een stuk eerlijker. Het maakt vliegen alleen zo saai, beleef er weinig plezier aan. Maar ik was in BF1 ook al geen fan van de bommenwerper, dodelijk saai
Nee ze zijn niet te sterk, ze worden sterk gemaakt door de onkunde van de tegenpartij. Serieus, als ik in 1 pot regelmatig onder vuur wordt genomen, dan zorgt dat ervoor dat ik moet repairen, weer anders aan kom vliegen etc etc met andere woorden, ik kan me niet bezig houden met het supporten van mijn eigen grondtroepen of vlaggen clearen. Maar sommgen willen gewoon niet begrijpen dat je genoeg kan doen tegen vliegtuigen, maar dat je daar wel even de tijd voor moet nemen. Waarom wil je wel 50 seconden bij een vlag zitten om die te cappen, maar wil je niet 50 seconden in een AA zitten ? Je kan er ook smoke op gooien zodat je niet door de snipers gepakt kan worden. Maar ja, dan moet je je normale granaat inruilen voor 2 rook granaten en daar kun je natuurlijk geen kill mee maken. Alles voor de kills dus, zolang je zelf maar niet belemmerd wordt.In Battlefield 1 waren ze overduidelijk veel te sterk, de enigen die durven te beweren dat dit niet zo is zijn de piloten zelf. En in Battlefield V is het zo ver doorgeschoten dat je er nu niks mee kan. Een tank kan sneller repareren dan dat jij met je bomber geresupplyed bent.
[...]
Nogmaals er zijn genoeg middelen om bommenwerpers en attack planes uit de lucht te halen. Fighters is idd een ander verhaal. Maar de balans is prima, het is de onkunde van veel spelers die alleen maar zelf kills willen maken en alle andere dingen die battlefield met zich meebrengt gewoon negeren.Als je een beetje ervaring hebt met een vliegtuig is het heel erg makkelijk. En dat is ook mijn grootste kritiek op vliegtuigen, zodra je een ervaren piloot bent die weet wat hij doet ben je nagenoeg onkwetsbaar zolang de vijand geen competente piloot heeft. En dat lijkt mij een verkeerde vorm van balanceren. En dat is precies wat altijd al mis is gegaan in Battlefield games, helikopters en vliegtuigen zijn goed gebalanceerd tot ze in handen komen van een ervaren speler die dan op eindeloze kill streaks gaat waar enkel wat aan te doen is als een heel team zich verenigd, wat in de praktijk dus niet voor komt.
[...]
Geen idee, maar ik heb wel eens het idee dat ik gewoon tegen een stel debielen aan het spelen ben. Echt als ik 1x door geen vliegtuig wordt afgeschoten dan heb ik zoiets van: Oke, prima, geen probleem. Gebeurt het daarna nog een keer, dan pak ik het scoreboard erbij. Dan zie ik die piloot op 24-1 staan....Tja....dan is hij aan de beurt en pak ik mijn AA loadout. Maar blijkbaar speelt 99,999% van de spelers met oogkleppen op.Als iedereen dat kan, waarom worden vliegtuigen dan niet massaal de lucht uit geschoten? Volgens mij heb je werkelijk geen idee wat de kwaliteiten zijn van de gemiddelde speler en zit je enkel vanuit je eigen positie te redeneren.
[...]
Ik weet niet hoe het op de PC is want ik speel op de Xbox One X, maar ik wordt niet echt vaak uit de AA gesniped. En een enkel vliegtuigje ? Je bedoelt dat enkele vliegtuigje die 40-0 staat en keer op keer jouw team ervan belet om een vlag te pakken omdat niemand er wat tegen doet of wil doen ?Gek, dat een speler niet minuten lang in de AA wilt zitten, met het risico eruit gesniped te worden, om een enkel vliegtuigje uit de lucht te schieten. Heb je er ook wel eens bij nagedacht waarom ze dat niet willen? Omdat het dodelijk saai is en het resultaat vaak minimaal is. Je kan niet verwachten dat een speler zijn eigen plezier maar minuten lang gaat opofferen om dat ene vliegtuig uit de lucht te halen.
Veel AA's zijn namelijk ook totaal niet beschut waardoor je een enorm doelwit bent voor snipers en vliegtuigen de AA zelfs kunnen benaderen zonder gespot te worden door laag over te vliegen.
En het argument saai ? Wel eens gezien hoeveel snipers er op een berg liggen ? Dat is zeker niet saai ? Kom op zeg.... Veel willen gewoon teamplay zien, maar als het echt op teamplay aankomt, dan geeft gewoon niemand thuis en is het 1 grote egotripperij. Daarom zijn vliegtuigen zo "sterk".
[...]
Lol, dat zeg ik toch niet ? In tegendeel zelfs.... maar jij durft te beweren dat BF1 totaal in onbalans is en dat vliegtuigen daar te sterk zijn terwijl je weigert om iets tegen die vliegtuigen te doen omdat het saai is blijkbaar of omdat het niet genoeg oplevert voor jezelf.Iemand die niet in jouw eigen straatje praat snapt het spel dus niet, typisch...
Het doet niets af aan de effectiviteit van een bombing run, maar maakt het wel zo dat je er per minuut minder kunt doen. En omdat de AA mobiel is, maak je dat ze niet een AA kunnen uitschakelen en dan nergens meer last van hebben. De artillery truck spawnen als AA was ook erg nutteloos want eenmaal alles afgeschoten, had je een nutteloos voertuig over.
Hoe de balans momenteel ingame is, weet ik niet, maar ik vind voor mij persoonlijk de aanpassingen prima. Vliegtuigen krijgen van velen gewoon te weinig aandacht. Ik heb zelf ook dat ik na een death gewoon respawn en blijf doen wat ik al deed omdat het me niet teveel raakt om me er druk over te maken.
Verder hou ik het scoreboard altijd wel in de gaten om te zien of er iemand van de enemies uitsteekt en maar beter afgemaakt kan worden. Daar hoeft de game ons niet bij de hand te nemen.
Zoals MRE zegt: als je als team iemand laat domineren, dan verdien je het verlies ook gewoon. Daar hoeft de game je niet aan je hand bij te nemen. De huidige aanpassingen maken vliegtuigen wel wat minder effectief, maar daar staat tegenover dat de tegenstander hetzelfde heeft. En een goede piloot kan alsnog wel wat toevoegen.
Het is alleen jammer dat de beta zulke beperkte gadgets heeft, want de balans blijft daardoor nog wat onzeker. Ik vraag me af of we daar nog verandering in gaan zien. Idem met de beta.
Heeft niets te maken met mijn eigen ervaring. Het heeft te maken met het feit dat het grootste gros van de klagers jegens vliegtuigen doorgaans geen goed gebruik maakt van de mogelijkheden. Het feit dat mensen het niet lukt wil niet zeggen dat het ongebalanceerd is. Wil enkel zeggen dat mensen erin moeten oefenen, zoals met elk spel het geval is.Tsurany schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:40:
[...]
Een prima voorbeeld waarom discussies over balans zo moeizaam verlopen. Altijd vanuit je eigen perspectief blijven kijken en niet kijken naar de gemiddelde speler die op het slagveld rond loopt.
Wat moet er dan gebeuren om het gebalanceerd te krijgen volgens jou? Weer terug naar de lock-on wapens? Fire-and-forget?
Naar mijn mening zijn er al genoeg mogelijkheden om vliegtuigen neer te halen. En de rocket gun/burton is er enkel bij gekomen omdat er zoveel gehuil over was. Als piloot zijnde vind ik dat helemaal dikke prima. Geef ze maar meer kans om een vliegtuig neer te halen. Als het dan nóg niet lukt, jammer dan. git gut.
Dat ik toevallig kill streaks krijgt, of eerder, vehicles destroyed, dat is mooi mee genomen. Daar gaat het me helemaal niet om. Maar heb zelf ervaren dat het prima mogelijk is om als infantry vliegtuigen neer te krijgen. Zeker met de Burton LMR nu erbij. Dat het grootste gros nog geen eens een heavy bomber kan raken is voor de rest jammer dan ; Maar dat heeft niets te maken met balans maar gewoon basic skill.En dat is precies het verschil tussen theorie en praktijk. In theorie zijn vliegtuigen makkelijk neer te halen, in de praktijk gebeurd het niet en kunnen ze enorme kill streaks halen. Als je dan nog durft te beweren dat de balans prima in orde is val je inderdaad in de categorie piloten die niet willen dat iemand aan hun kill streaks komt.
Is dat niet in ieder spel zo? Of is dat überhaupt al niet het geval met ervaren spelers dat die killstreaks behalen (vehicles of niet)? Tuurlijk zullen ervaren/betere spelers meer killstreaks halen. Dat was altijd al zo, dat is nu ook zo en dat zal altijd zo blijven.Als je een beetje ervaring hebt met een vliegtuig is het heel erg makkelijk. En dat is ook mijn grootste kritiek op vliegtuigen, zodra je een ervaren piloot bent die weet wat hij doet ben je nagenoeg onkwetsbaar zolang de vijand geen competente piloot heeft. En dat lijkt mij een verkeerde vorm van balanceren. En dat is precies wat altijd al mis is gegaan in Battlefield games, helikopters en vliegtuigen zijn goed gebalanceerd tot ze in handen komen van een ervaren speler die dan op eindeloze kill streaks gaat waar enkel wat aan te doen is als een heel team zich verenigd, wat in de praktijk dus niet voor komt.
Als je als scout een trench periscope neemt kun je de vliegtuig eerst spotten zodat hij een rode outline heeft. Daarna smoke op de AA en gaan met de banaan. Ook weer een mogelijkheid om niet makkelijk eraf gesniped te worden. Maar goed, de gemiddelde speler zal daar niet aan denken en enkel huilen dat je zo makkelijk eraf gesniped kan worden.Gek, dat een speler niet minuten lang in de AA wilt zitten, met het risico eruit gesniped te worden, om een enkel vliegtuigje uit de lucht te schieten. Heb je er ook wel eens bij nagedacht waarom ze dat niet willen? Omdat het dodelijk saai is en het resultaat vaak minimaal is. Je kan niet verwachten dat een speler zijn eigen plezier maar minuten lang gaat opofferen om dat ene vliegtuig uit de lucht te halen.
Maar hoezo is het dodelijk saai? Dat is jouw mening. Persoonlijk hou ik ervan om te jagen op vliegtuigen vanaf de grond. Als support maak ik me er altijd hard voor om ze neer te halen omdat ik weet wat voor schade ze [i]kunnen[/b] aanrichten.
MAAR, toegegeven. De meeste AA's staan wel heel debiel opgesteld in BF1. Zeker bij bijv. monte grappa laatste 2 sectors is het gewoon prijs schieten vanaf de berg. Dus wat dat betreft is het mooi dat in BFV er meer mogelijkheden in gaan komen wat betreft verplaatsen van stationaries en het bouwen van fortifications. Als piloot zijnde baal ik er stiekem een beetje van, maar ik snap het zeer zeker dat zulke mogelijkheden erbij gaan komen. Dat maakt het net wat tactischer/spannender/gebalanceerder(?) als je zelf de keuze hebt waar je alles gaat plaatsen.
Fighters dragen doorgaans nihil bij aan het potje afgezien van de lucht vrij houden van vijandelijke vliegtuigen. De rest kan zeer zeker helpen.uchiha tijntje schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:44:
[...]
Ik zit nooit in een vliegtuig en vind het ook geen probleem als de tegenpartij 2 vliegtuigen in de lucht heeft. Dat zijn over het algemeen 2 mensen minder die nuttig zijn voor de tegenstander, want mijn ervaring is dat mensen in vliegtuigen vaak minder bijdragen aan de overwinning. Natuurlijk zijn er hele goede piloten die juist door bepaalde acties uit te voeren ervoor zorgen dat objectives verdedigd of ingenomen kunnen worden, maar in mijn beleving draagt het gros van de piloten weinig bij aan de overwinning.
Als Attack Plane met tankhunter kit zorg ik ervoor om zoveel mogelijk tanks/paarden/jeeps/etc. kapot te knallen. Weer een spawnpunt minder. Of ik disable alle AA/Fortress Guns/etc. (ook al is het maar tijdelijk) zodat de Behemoths langer kunnen overleven. En in sommige mappen waarbij het kan neem ik zelfs vlaggen over met mijn vliegtuig (Sinai Desert en Empires Edge bijv).
Dus ja, het is dubbel. Ene kant draag je inderdaad minder bij wat betreft het overnemen van vlaggen. Maar er zijn meerdere wegen naar Rome en een vliegtuig/tank/paard/fortress gun minder betekend meer kans voor mijn team om de punten over te nemen.
Al om al. Het zal zo blijven in BF1 daar ik geen grote updates meer ervoor verwacht. Ben erg benieuwd naar hoe dit gaat uitpakken in BFV met de forticaties en het feit dat je stationaries kunt verplaatsen. Zowel als piloot als support zijnde kijk ik ernaar uit om het uit te gaan proberen.
Als voormalig BF1 speler raak ik wel getriggered. Ik heb al heel lang niet gespeeld en ken de wapens die je noemt ook niet vanuit gameplay, maar de oplossingen die je aandraagt zijn voor mij onzin! Toen ik speelde werkte ze al niet

Stationaire AA is of kapot, of gaat kapot of de vliegers zijn zo slecht dat het toch niet boeit. Smoken helpt hierbij echt nauwelijks. De opties waren dus simpel of je gaat zelf vliegen of je probeerde het als Support met je MG, dat laatste betekende meestal dat je toch een bom op je kop kreeg en het vliegtuig rustig door vliegt, soms lukt het wel als Support maar goede vliegers maken echt gehakt van je. Artillery trucks waren altijd opzoek naar infanterie kills. Dit is echter mijn ervaring, ik was compleet uit gekeken omdat campers/geen teamplay of veelste weinig. Ik vond de vliegtuigen minder storend dan mijn eigen team, dit is echter mening! Misschien dat ik van het weekend eens een potje probeer.
Overigens is dit wel een trend in de meeste "Combined Arms"-games. Vliegtuigen zijn lastig te balanceren omdat de beste oplossing is om ze vanuit het luchtruim aan te pakken.
Wat dat betreft, BFV slaat voor mijn gevoel door voor de vliegtuigen, echter hadden ze in de alpha een beperkte loadout? Misschien dat er extra opties komen, reken op raketten, tankhunters, 20mm & mogelijk 30mm kanonnen op fighers, misschien zelfs een Tall boy
[ Voor 3% gewijzigd door Zeph op 04-07-2018 14:43 ]
Ik zei ook dat het overgrote deel van de pilots voor mijn gevoel weinig bijdraagt. Uitzonderingen bevestigen de regelReefun schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:41:
[...]
Fighters dragen doorgaans nihil bij aan het potje afgezien van de lucht vrij houden van vijandelijke vliegtuigen. De rest kan zeer zeker helpen.
Als Attack Plane met tankhunter kit zorg ik ervoor om zoveel mogelijk tanks/paarden/jeeps/etc. kapot te knallen. Weer een spawnpunt minder. Of ik disable alle AA/Fortress Guns/etc. (ook al is het maar tijdelijk) zodat de Behemoths langer kunnen overleven. En in sommige mappen waarbij het kan neem ik zelfs vlaggen over met mijn vliegtuig (Sinai Desert en Empires Edge bijv).
Dus ja, het is dubbel. Ene kant draag je inderdaad minder bij wat betreft het overnemen van vlaggen. Maar er zijn meerdere wegen naar Rome en een vliegtuig/tank/paard/fortress gun minder betekend meer kans voor mijn team om de punten over te nemen.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Dat is supereenvoudig:Reefun schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:41:
[...]
Wat moet er dan gebeuren om het gebalanceerd te krijgen volgens jou?
-Fixed AA's waar je niet kinderlijk eenvoudig door een sniper/slr/mortar/whatever buiten bereik uitgeschoten kan worden
-Vliegtuigen een veeeeeeeeeeeeeeel kleinere uncap geven of de maps groter maken/vlaggen verder verspreiden
-Drie tiers van projectiles damage tegen vliegtuigen: Hoog (Stationaire Heavy Machines guns) Mid (light machien guns/snipers) Low (assault rifles/snipers) zodat een cluster van infantry als geheel toch nog een kansje heeft
-Area Denial Wapens zoals bv stingers (niet genoeg om vliegtuig mee neer te halen, wel om ze weg te jagen bij een bepaald punt)
-Re-armen /repairen boven de eigen base
-Aerial Supremacy belonen zodat de vliegtuigen van beide teams elkaar constant aanvallen in plaats van handjeklap elkaar negeren en beide maar infantry farmen (bijzonder ergelijk trekje van menig 'ace')
-Domme ideeën zoals carpet bomb runs achterwege laten
-De vliegtuigen niet sneller laten vliegen dan het geluid
Dan ben je al een heel eind, hoeven vliegtuigen niet voor generfd te worden.
Prima oplossingen waar ik het me als piloot wel in kan vinden. Verder wil ik nog wel weten of menig speler hier op de kill feed let. Ik heb die dus altijd aan staan en als ik dus:A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:50:
[...]
Dat is supereenvoudig:
-Fixed AA's waar je niet kinderlijk eenvoudig door een sniper/slr/mortar/whatever buiten bereik uitgeschoten kan worden
-Vliegtuigen een veeeeeeeeeeeeeeel kleinere uncap geven of de maps groter maken/vlaggen verder verspreiden
-Drie tiers van projectiles damage tegen vliegtuigen: Hoog (Stationaire Heavy Machines guns) Mid (light machien guns/snipers) Low (assault rifles/snipers) zodat een cluster van infantry als geheel toch nog een kansje heeft
-Area Denial Wapens zoals bv stingers (niet genoeg om vliegtuig mee neer te halen, wel om ze weg te jagen bij een bepaald punt)
-Re-armen /repairen boven de eigen base
-Aerial Supremacy belonen zodat de vliegtuigen van beide teams elkaar constant aanvallen in plaats van handjeklap elkaar negeren en beide maar infantry farmen (bijzonder ergelijk trekje van menig 'ace')
-Domme ideeën zoals carpet bomb runs achterwege laten
-De vliegtuigen niet sneller laten vliegen dan het geluid
Dan ben je al een heel eind, hoeven vliegtuigen niet voor generfd te worden.
Reefun <attack plane> MRE Inc
Reefun <attack plane> Martinspire
Reefun <attack plane> Tags NL
zie staan en de vliegtuigen strafing run na strafing run zie maken, dan kun je de klok er wel op gelijk zetten dat ik achter je aan ga als piloot of AA foot mobile. Kleine dingen om te zien of iemand domineert of niet.
Om door te gaan over vliegtuigen, maar dan nu in BF5, voor de pc spelers van de alpha: Was het makkelijk om bv de Spitfire uit de lucht te schieten ?
In BF1 is het best lastig om de fighters uit de lucht te schieten met een AA. Puur omdat deze snel en wendbaar zijn. Hoe zit dat met de spitfire en Messerschmidt ? DIe zouden qua snelheid ook flink sneller moeten zijn dan de attack plane in BF1. Is bv de rate of fire van de AA verhoogd en de range groter ?
[ Voor 11% gewijzigd door MRE-Inc op 04-07-2018 15:02 ]
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V