Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
als iemand die bijzonder veel naar de map kijkt, kan ik die spotting flare wel waarderen :9
Als support met unlimited ammo is het natuurlijk wel not the way to go.

[ Voor 28% gewijzigd door SmokingCrop op 19-06-2018 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:10:
Meer de stupiditeit om het ding uberhaupt zo te introduceren. Maak er dan een squad leader ability van als signaal voor een call-in zoals een bombardement met mortieren of gebruik het ding om te communiceren met vliegtuigen waar doelen zijn. Maak er niet een 3D spot bom van. Die hadden wel al in BFBC2. Aangezien die game gewoon een "dorito shooter" was, hoorde het erbij. Haal je nu 3D spotting eruit, dan moet je het niet zo terug gaan brengen. :/
Eens....
In BF3 kon je HMG van een voertuig wel vliegtuigen beschadigen. Dat was het ook wel, normale wapens kon niet. :)
Het was toch mogelijk om met de sniper rifle een piloot eruit te schieten of herinner ik me dat verkeerd?

Dat je in BF1 weer vliegtuigen kan raken met normale wapens werkt als een dolle, laatste BF game waar dat in kon was volgens mij 1943, hopelijk handhaven ze dat. Anders wordt t wel een heel karwei om eerst handgranaten te moeten gooien en uit de lucht te schieten als ze nét langs komen vliegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:26:
Het was toch mogelijk om met de sniper rifle een piloot eruit te schieten of herinner ik me dat verkeerd?

Dat je in BF1 weer vliegtuigen kan raken met normale wapens werkt als een dolle, laatste BF game waar dat in kon was volgens mij 1943, hopelijk handhaven ze dat. Anders wordt t wel een heel karwij om eerst handgranaten te moeten gooien en uit de lucht te schieten als ze nét langs komen vliegen. ;)
Je kon mensen eruit snipen ja. Niet dat dit ooit gebeurde. :P
Verder zou een fatsoenlijk machinegeweer gewoon damage moeten doen. Uiteindelijk is een vliegtuig niks meer dan een frame met dunne aluminium platen er omheen. De meeste toestellen hadden qua bepantsering ook niks meer dan gepantserd glas rond de cockpit en een stalen plaat achter de piloot zodat ze tenminste niet van achteren meteen doodgeschoten konden worden als een ander toestel op de staart van het toestel zat.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:36:
[...]

Je kon mensen eruit snipen ja. Niet dat dit ooit gebeurde. :P
Verder zou een fatsoenlijk machinegeweer gewoon damage moeten doen. Uiteindelijk is een vliegtuig niks meer dan een frame met dunne aluminium platen er omheen. De meeste toestellen hadden qua bepantsering ook niks meer dan gepantserd glas rond de cockpit en een stalen plaat achter de piloot zodat ze tenminste niet van achteren meteen doodgeschoten konden worden als een ander toestel op de staart van het toestel zat.
Ja, de suspension of disbelief is altijd wel lastig vast te houden als je een kleine vijftig kogels in een houten vliegtuig drukt in BF1 en je krijgt er misschien 16 dmg punten voor. :)

Ik hoop ook enorm dat er een aantal vaste flak posities in BF V komen, ik zie het al helemaal gebeuren dat al die mobiele posities in de eerste minuut van de map naar onmogelijke posities worden gereden nu ze te verplaatsen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:49:
[...]
Ja, de suspension of disbelief is altijd wel lastig vast te houden als je een kleine vijftig kogels in een houten vliegtuig drukt in BF1 en je krijgt er misschien 16 dmg punten voor. :)
spoiler:
Op zich is dat authentiek en realistisch. Zeker in 1940 waren er grote problemen om de toen nog zeer lichtgepanserde toestellen neer te halen. Vrijwel iedereen schoot nog met geweer kaliber, en je moest een toestel al snel volledig doorzeven om het neer te halen. Bijvoorbeeld een Spitfire MK.1 met 8x.0.303 browning machinegeweren met elk 350 kogels per wapen had het al moeilijk om meer dan een toestel neer te halen zonder door alle munitie heen te gaan. Je had met een vuursnelheid van circa 1150 patronen per minuut, maar 3,3 secondes aan vuurtijd. Dat zijn dus twee, misschien drie bursts en dat is het.

Dan moet je ook nog het juist deel van het toestel raken. De vleugel eraf schieten gaat je niet zomaar lukken omdat de kinetische energie die je overbrengt zo gering is. De kogels gaan gewoon dwars door het toestel heen en laten een klein gat achter. De motor slopen is ook lastig omdat het uiteindelijk een blok staal is dat zichzelf een aardige bescherming geeft. Vaak kon je de staart wel slopen, of de waterkoeling van de motor die veel toestellen hadden, en dan was het wel afgelopen. Natuurlijk had je ook piloten die gewoon de cockpit doorzeefde, maar dat waren meestal de betere piloten. Ook niet erg vriendelijk en tussen de Britten en Duitsers bestond een zekere, ronduit bizarre neiging tot ridderlijkheid tussen piloten die wel op elkaar schoten, maar vaak niet zozeer om te doden. Natuurlijk genoeg uitzonderingen, maar het gebeurde wel.

Ze Germans deden dit uiteraard beter met meer munitie per machinegeweer en maakte vanaf 1940 al gebruik van 2cm kanonnen. Het verschil is enorm. Paar 2cm granaten en je vleugel ligt eraf.
Ik hoop ook enorm dat er een aantal vaste flak posities in BF V komen, ik zie het al helemaal gebeuren dat al die mobiele posities in de eerste minuut van de map naar onmogelijke posities worden gereden nu ze te verplaatsen zijn.
Als die 2cm Flak 38's, ja dat zijn die dingen die we steeds zien, maar respawnen vind ik het best. Verder heb ik juist liever dat ze mobiel zijn omdat piloten ze anders met gemak ontwijken. Eigenlijk moet je de optie krijgen om het ding te vergrendelen als je er zelf inzit. Dit om te voorkomen dat een of andere idioot je wegsleept. Dat is volgens mij ook al geopperd.

spoiler:
Oh en bonusclip. :P
YouTube: Firing trial of 30mm German Mine-Geschoss HE/T round]

Laat in WO2 gingen de Duitsers steeds meer 3cm kanonnen voeren op hun toestellen. Voornamelijk bedoelt tegen bommenwerpers. Verder hadden de Duitsers voor die tijd speciale munitie. Minengeschoß waren speciale granaten met een zeer dunne stalen wand en veel explosieven. Het idee was om een toestel te raken met een serieuze explosieve kracht en botweg stukken van het toestel eraf te rukken. Resultaat was eigenlijk een OHK op vrijwel elk eenmotorig toestel, maar potentieel ook op bommenwerpers. De 3cm versie had 85g aan explosieven, de 2cm 18g, en die werden al in 1940 gebruikt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Reefun schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:35:
[...]

Niet verkeerd als je met de muis vliegt :) Jammer dat er geen cross-play is :+
Niet alles gekeken ; maar kon je ook kurketrekkers/loopings ermee? Of onder tunnels door vliegen?

Heb zelf bijna geen filmpjes meer van BF4 zie ik :(

Enkel deze nog.
WTF :( Ik had er veel meer. Ook één op Siege of Shanghai met mijn vrouw als gunner waar we xx-0 gingen.... :( Nja...

Blijf toch van mening dat een joystick mét alles erbij, dus incl. throttle/rudders zoals dit :

[afbeelding]
Feitelijk wat je doet is alleen binaire input met een toetsenbord - vol naar recht sturen, vol gas ect. Half gas / sturen is dan bv met een controller ipv de tricker/stickje half ingedrukt te houden snel achter elkaar op gas/sturen drukken op een toetsenbord. Je moet alleen wel 30 drukken als je een bocht neemt.

Omdat je op de xbox een stickje naar links of rechts moet duwen duurt het langer dan op een toetsenbord op A of D in te drukken, daar rusten nl al 2 vingers. In race spellen die ik met een controller speel, speel ik ook zo, ipv rustig het stick half naar links te duwen, duw ik hem snel 5x volledig naar links. Met een toetsenbord speel ik minstens net zo goed (arcade) race spellen dan met een controller.

Ja ik heb nagedacht over dit soort dingen :P Maar om dit perfect te doen moet je gewoon van jongs af aan op de pc gespeeld hebben. Jammer is dat deze manier van spelen over de tijd waarschijnlijk ook verloren gaat, want het moet je gewoon met paplepel zijn ingegoten, en wie van 10 jaar oud speelt er nou op een pc?

Half gas geven met een throttle is bijvoorbeeld hetzelfde als op een bepaald ritme op W drukken, als je vanaf jongst af aan gedaan hebt ben je daar net zo handig mee als een analoog input device, alleen ben je er sneller ermee. En als je deze super snelle manier van input combineert met een muis...

Klinkt raar dit, maar in de bf choppers bijvoorbeeld kon ik altijd perfect momentum bewaren door deze manier van onstabiele input.

Ik heb het dan wel over arcade games, heb ook heel veel uur zitten race sims (in vr) en daar heb je wel echt een stuur nodig om de bocht goed in de duiken.

huh? oo dis het bf v topic :P

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:08:
[...]

Feitelijk wat je doet is alleen binaire input met een toetsenbord - vol naar recht sturen, vol gas ect. Half gas / sturen is dan bv met een controller ipv de tricker/stickje half ingedrukt te houden snel achter elkaar op gas/sturen drukken op een toetsenbord. Je moet alleen wel 30 drukken als je een bocht neemt.

Omdat je op de xbox een stickje naar links of rechts moet duwen duurt het langer dan op een toetsenbord op A of D in te drukken, daar rusten nl al 2 vingers. In race spellen die ik met een controller speel, speel ik ook zo, ipv rustig het stick half naar links te duwen, duw ik hem snel 5x volledig naar links. Met een toetsenbord speel ik minstens net zo goed (arcade) race spellen dan met een controller.

Ja ik heb nagedacht over dit soort dingen :P Maar om dit perfect te doen moet je gewoon van jongs af aan op de pc gespeeld hebben. Jammer is dat deze manier van spelen over de tijd waarschijnlijk ook verloren gaat, want het moet je gewoon met paplepel zijn ingegoten, en wie van 10 jaar oud speelt er nou op een pc?

Half gas geven met een throttle is bijvoorbeeld hetzelfde als op een bepaald ritme op W drukken, als je vanaf jongst af aan gedaan hebt ben je daar net zo handig mee als een analoog input device, alleen ben je er sneller ermee. En als je deze super snelle manier van input combineert met een muis...

Klinkt raar dit, maar in de bf choppers bijvoorbeeld kon ik altijd perfect momentum bewaren door deze manier van onstabiele input.

Ik heb het dan wel over arcade games, heb ook heel veel uur zitten race sims (in vr) en daar heb je wel echt een stuur nodig om de bocht goed in de duiken.

huh? oo dis het bf v topic :P
Makes sense! Zelf speel ik al sinds mijn vijfde op zowel console als PC. Alleen ik ben gestopt met mijn PC upgraden in 2005ish.

Ben zelf een echte flightsim fanaat (geweest) en daardoor moest en zou ik alles met joysticks/rudders/etc doen. Had talloze boeken en spellen ervan en heb er zelfs mijn werk van gemaakt (vliegtuigmonteur).

Uiteindelijk is het voor iedereen de "beste" manier anders natuurlijk! Jij zweert bij een muis en toetsenbord met vliegen en ik bij een joystick/rudder/throttle en bij gebrek aan beter een elite controller.

Zo lang we allen maar op ons eigen manier lekker kunnen vliegen toch? :D

Speaking of which. Is er al iets bekend over decals op vliegtuigen in BFV? Zou wel een mooie pinup op mn B-17 willen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:26:
[...]

spoiler:
Op zich is dat authentiek en realistisch. Zeker in 1940 waren er grote problemen om de toen nog zeer lichtgepanserde toestellen neer te halen. Vrijwel iedereen schoot nog met geweer kaliber, en je moest een toestel al snel volledig doorzeven om het neer te halen. Bijvoorbeeld een Spitfire MK.1 met 8x.0.303 browning machinegeweren met elk 350 kogels per wapen had het al moeilijk om meer dan een toestel neer te halen zonder door alle munitie heen te gaan. Je had met een vuursnelheid van circa 1150 patronen per minuut, maar 3,3 secondes aan vuurtijd. Dat zijn dus twee, misschien drie bursts en dat is het.

Dan moet je ook nog het juist deel van het toestel raken. De vleugel eraf schieten gaat je niet zomaar lukken omdat de kinetische energie die je overbrengt zo gering is. De kogels gaan gewoon dwars door het toestel heen en laten een klein gat achter. De motor slopen is ook lastig omdat het uiteindelijk een blok staal is dat zichzelf een aardige bescherming geeft. Vaak kon je de staart wel slopen, of de waterkoeling van de motor die veel toestellen hadden, en dan was het wel afgelopen. Natuurlijk had je ook piloten die gewoon de cockpit doorzeefde, maar dat waren meestal de betere piloten. Ook niet erg vriendelijk en tussen de Britten en Duitsers bestond een zekere, ronduit bizarre neiging tot ridderlijkheid tussen piloten die wel op elkaar schoten, maar vaak niet zozeer om te doden. Natuurlijk genoeg uitzonderingen, maar het gebeurde wel.

Ze Germans deden dit uiteraard beter met meer munitie per machinegeweer en maakte vanaf 1940 al gebruik van 2cm kanonnen. Het verschil is enorm. Paar 2cm granaten en je vleugel ligt eraf.

[...]

Als die 2cm Flak 38's, ja dat zijn die dingen die we steeds zien, maar respawnen vind ik het best. Verder heb ik juist liever dat ze mobiel zijn omdat piloten ze anders met gemak ontwijken. Eigenlijk moet je de optie krijgen om het ding te vergrendelen als je er zelf inzit. Dit om te voorkomen dat een of andere idioot je wegsleept. Dat is volgens mij ook al geopperd.

spoiler:
Oh en bonusclip. :P
YouTube: Firing trial of 30mm German Mine-Geschoss HE/T round]

Laat in WO2 gingen de Duitsers steeds meer 3cm kanonnen voeren op hun toestellen. Voornamelijk bedoelt tegen bommenwerpers. Verder hadden de Duitsers voor die tijd speciale munitie. Minengeschoß waren speciale granaten met een zeer dunne stalen wand en veel explosieven. Het idee was om een toestel te raken met een serieuze explosieve kracht en botweg stukken van het toestel eraf te rukken. Resultaat was eigenlijk een OHK op vrijwel elk eenmotorig toestel, maar potentieel ook op bommenwerpers. De 3cm versie had 85g aan explosieven, de 2cm 18g, en die werden al in 1940 gebruikt.
Vet!!! Ja als je het zo zegt klinkt het allemaal wel een tikje logischer. Ik ging er vanuit dat ze ten tijde van WW2 al standaard explosive of incendiary rounds gebruikten :)

Wat het vergrendelen betreft van de flaks, dat hoop ik ook zeker ja! De trailer heeft in elk geval al laten zien dat je al rijdend achter een voertuig al kan schieten met de FLAK. Mits er geen jodokus je direct naar de vijandelijke base brengt, kan dat ook wel vet uitpakken.
Reefun schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:54:
Speaking of which. Is er al iets bekend over decals op vliegtuigen in BFV? Zou wel een mooie pinup op mn B-17 willen O+
Als je je tank kan versieren met stokpaardjes, mag ik toch hopen dat pin up girls op vliegtuigen geschilderd kunnen worden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:02:
[...]

Vet!!! Ja als je het zo zegt klinkt het allemaal wel een tikje logischer. Ik ging er vanuit dat ze ten tijde van WW2 al standaard explosive of incendiary rounds gebruikten :)

Wat het vergrendelen betreft van de flaks, dat hoop ik ook zeker ja! De trailer heeft in elk geval al laten zien dat je al rijdend achter een voertuig al kan schieten met de FLAK. Mits er geen jodokus je direct naar de vijandelijke base brengt, kan dat ook wel vet uitpakken.
spoiler:
Lichtspoorkogels en explosieve munitie werden ook gebruikt. Vaak werden lichtspoorkogels een per 5 of per 10 op een kogelband om het makkelijk te maken te maken om te zien waar de kogels insloegen, en of je wel raakte. Explosieve munitie werd ook gebruikt, maar was nauwelijks effectief. Je hebt gewoon een zekere massa nodig om echt schade aan te richten, en die ontbreekt met kogels die circa 10 a 12 gram wegen. Vaak was munitie dan ook juist pantserdoorborend om echt schade aan te richten als je wat vitaals raakte. Het probleem was daadwerkelijk iets raken. Die vliegtuigen zijn best snel en hebben de vervelende neiging om wild te manoeuvreren als ze worden beschoten. :P

Tijdens de oorlog gingen alle luchtmachten behalve de Amerikanen ook steeds meer over op 2cm kanonnen. De Britten waren dit al in 1939 van plan, maar hadden enorme problemen met betrouwbaarheid waardoor de introductie pas in 1941 was.

De Fransen lagen vrijwel meteen uit de oorlog nadat de Duitsers doodleuk om de "ondoordringbare" Maginot linie trokken, en de Italianen waren zeer afhankelijk van de Duitsers voor zowel motoren als bewapening. De Sovjets hebben een groot deel van de oorlog met veel te lichte bewapening gevlogen, maar die gingen ook duidelijk de kant van steeds zwaarder kaliber op. De Japanners waren net zoals de Italianen afhankelijk van Duitse technologie en ontvingen ook wel wat, maar niet al te veel.

Dan de Amerikanen, tja die kregen het voor elkaar vrijwel elk programma om een snelvuurkanon te ontwikkelen te verpesten, dus die zaten vast op de .50's. Natuurlijk meer kinetische energie, maar die kogels gaan al helemaal dwars door een toestel heen.

Tegen het einde van de oorlog vloog iedereen eigenlijk met een combinatie van .50 en 2cm, alleen 2cm of nog zwaarder zoals de Duitsers die steeds meer 3cm gingen voeren, naast 0.50 en/of 2cm. De Duitsers konden ook een snelvuurkanon door de krukas van de motor monteren waardoor de munitie uit de neus kwam. Zeker de BF109 maakte hier gebruik van vanaf de Aus F variant in laat 1940.

Aangezien DICE aankondigde dat voertuigen asymmetrisch worden, zou dit ook terug kunnen komen. Zou leuk zijn als het gebeurd en er wat anders tegenover staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 19:53

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

hoorde gisteren van een maatje van mij dat sommige machine guns niet meer te ADSen zijn voor de support class straks? Je moet bijv met die MG42 op je pens gaan liggen voor je kunt ADSen. Vind dat wel enorm jammer hoor. Weer zo'n gameplay limitatie waarbij je dus niet volledig kunt doen wat je zou willen.

In Battelfield 1 is dat al zo'n drama met die rocketgun. Je moet op je pens gaan liggen om dat ding te vuren. Maar dat werkt gewoon niet fijn/goed. Lig je op de pens, maar dan zitten er in eens weer rotsen voor of wat dan ook wat je in de weg zit om te schieten. En je legt het altijd af omdat je nog een extra actie moet doen voordat je pas kunt schieten.

Je kunt die machine guns wel hipfireren maar dan ben je in accuraat als de pest. Daardoor zullen er denk ik nog meer mensen zijn die er voor kiezen om gewoon lekker assault/medic te zijn.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0mcd
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-08 10:21
DAMAGE schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:26:
hoorde gisteren van een maatje van mij dat sommige machine guns niet meer te ADSen zijn voor de support class straks? Je moet bijv met die MG42 op je pens gaan liggen voor je kunt ADSen. Vind dat wel enorm jammer hoor. Weer zo'n gameplay limitatie waarbij je dus niet volledig kunt doen wat je zou willen.

In Battelfield 1 is dat al zo'n drama met die rocketgun. Je moet op je pens gaan liggen om dat ding te vuren. Maar dat werkt gewoon niet fijn/goed. Lig je op de pens, maar dan zitten er in eens weer rotsen voor of wat dan ook wat je in de weg zit om te schieten. En je legt het altijd af omdat je nog een extra actie moet doen voordat je pas kunt schieten.

Je kunt die machine guns wel hipfireren maar dan ben je in accuraat als de pest. Daardoor zullen er denk ik nog meer mensen zijn die er voor kiezen om gewoon lekker assault/medic te zijn.
Wat mij betreft zou dit juist een hele vette feature zijn en zou mooi binnen hun attrition model passen. Het geeft hen de mogelijkheid om de wapens echt uniek qua speelstijl te maken. Een MG42 is nou eenmaal zwaarder dan een thompson en zo groot dat je hem niet even tegen je schouder zet. Ik gok dat het grofweg hetzelfde zou werken als de elite class in BF1, geen ADS maar wel dikke vette firepower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DAMAGE schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:26:
Ze maken onderscheid tussen Light Machine Guns en Medium Machine Guns bij de support class. De LMG's kunnen prima via ADS afgevuurd worden terwijl de MMG's dat niet kunnen. En de Heavy Machine Guns zijn enkel stationary te vinden.
Ik denk dat dit wel nodig is om de kunnen zorgen dat bijvoorbeeld een MG42 niet te sterk wordt, een wapen met een dergelijke firerate was ook nooit bedoeld als wapen om staand mee te vuren, laat staan met ADS.

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 22-06-2018 17:01 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had niets anders verwacht :+ Maar dat was in principe niet waar het wapen voor bedoeld was. En uit balans overwegingen snap ik wel dat ze het ook niet toe willen staan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:53:
[...]

Had niets anders verwacht :+ Maar dat was in principe niet waar het wapen voor bedoeld was. En uit balans overwegingen snap ik wel dat ze het ook niet toe willen staan.
En terecht, zelfs tijdens ww2 was dat ding nogal overpowered :X

Maar dit zou bijvoorbeeld wel leuk team play bevorderen, dit werd heel veel gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/35/16/2e/35162e0a7f0da16d3937ed8d257225ff.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:56:
[...]

Maar dit zou bijvoorbeeld wel leuk team play bevorderen, dit werd heel veel gedaan.

[afbeelding]
Jij denkt echt dat iemand stil gaat staan als meat shield zodat jij kills kan pakken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Kijk dat bedoel ik dus. Je vuurt dat ding gewoon vanaf de schouder hoor in een oorlog. Dat mensen dan roepen dat ze in het echt ook dat ding niet van de schouder vuurden. Oh nee? In een leven of dood situatie zou ik alles doen wat mogelijk of onmogelijk is. Maar in een game word je gehinderd. Tuurlijk snap ik wel dat bepaalde dingen gebalanceerd moeten worden, maar ik vind dit een hele nare manier van balanceren.

Maar goed, we zullen zien. Ben benieuwd wanneer de alpha codes in de mailbox hangen en wanneer we zelf eens kunnen gaan testen. Daar begint het wel tijd voor te worden nu :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DAMAGE schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 20:18:
[...]

maar ik vind dit een hele nare manier van balanceren.
Hoe wil je in godsnaam een wapen als de mg42 in een spel balanceren? Fire rate verlagen? kogels minder damage laten doen? Enorme spread en recoil?

Nee ik vind dat je moet liggen om te ADSsen wel goed gevonden..

Ik ben benieuwd hoe ze de panzerfausten willen nerfen.. als ik de filmpjes zie rennen ze al schietend ermee rond.. Mischien alleen stilstaand/hurkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DAMAGE schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 20:18:
[...]

Kijk dat bedoel ik dus. Je vuurt dat ding gewoon vanaf de schouder hoor in een oorlog. Dat mensen dan roepen dat ze in het echt ook dat ding niet van de schouder vuurden. Oh nee? In een leven of dood situatie zou ik alles doen wat mogelijk of onmogelijk is. Maar in een game word je gehinderd. Tuurlijk snap ik wel dat bepaalde dingen gebalanceerd moeten worden, maar ik vind dit een hele nare manier van balanceren.

Maar goed, we zullen zien. Ben benieuwd wanneer de alpha codes in de mailbox hangen en wanneer we zelf eens kunnen gaan testen. Daar begint het wel tijd voor te worden nu :)
Heb je dan een alternatief? Ik zou niet weten hoe je die wapens redelijk kan balanceren zonder een ontzettend onmogelijke recoil te geven. Ze willen gewoon niet dat het een CQC spam wapen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:26

-tom-562

Oliesjeik

[...]

[afbeelding]
2 uur later zegt Dieter nog steeds: "Was sagen Sie zu Gunther? Ich kann dich nicht hören!" :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09-2024
Onlangs een nieuwe PC gekocht met goede videokaart. Daarbij nu overgestapt van BF1 op de PS4 naar de PC. Man man, wat een verschil. Heerlijk om weer te FPS'en op een PC. Gaat toch niets boven dat :-) Enig nadeel is wel dat er aardig wat cheaters op PC te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Tsurany schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 20:36:
[...]

Heb je dan een alternatief? Ik zou niet weten hoe je die wapens redelijk kan balanceren zonder een ontzettend onmogelijke recoil te geven. Ze willen gewoon niet dat het een CQC spam wapen wordt.
Nee ik heb ook geen alternatief. Ik vind het alleen raar dat je ze niet kunt ADSen. Misschien de movement een penalty geven als je het ADSt, dus dat je mega traag beweegt en de daarbij behorende inaccuracy als je toch besluit te bewegen als je ADSt. Dan kun je iig wel staand schieten maar is het alleen effectief als je ook echt stil staat. En uiteraard minder accuraat dan liggen met dat ding. Lijkt mij niet verkeerd. De TTK hoef je dat wapen toch niet voor te kiezen want met deze health regen knal je alles toch zo af denk ik met welk wapen dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:55

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

[afbeelding]
Ha, ja doof worden ze overigens allebei wel zonder een flinke portie stopverf in d'oortjes. De human bipod wel net wat eerder natuurlijk.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:00
In navolging van de vrouw met bionische arm (model van 1943) uit de trailer een reactie van DICE op mensen die miemelen over vrouwen in een game over de tweede wereldoorlog:
"On the [women] in Battlefield, this is something that the development team pushed. Battlefield V is a lot about the unseen, the untold, the unplayed…The common perception is that there were no women in World War II. There were a ton of women who both fought in World War II and partook in the war. And we felt like in today's world—I have a 13-year-old daughter that when the trailer came out and she saw all the flak, she asked me, 'Dad, why's this happening?' and she plays Fortnite, and says, 'I can be a girl in Fortnite. Why are people so upset about this?' She looked at me and she couldn't understand it. And I'm like, ok, as a parent, how the hell am I gonna respond to this, and I just said, 'You know what? You're right. This is not ok.'

These are people who are uneducated—they don't understand that this is a plausible scenario, and listen: this is a game. And today gaming is gender-diverse, like it hasn't been before. There are a lot of female people who want to play, and male players who want to play as a badass [woman]. And we don't take any flak. We stand up for the cause, because I think those people who don't understand it, well, you have two choices: either accept it or don't buy the game. I'm fine with either or. It's just not ok.
Ik haal Battlefield 5 wel een keer uit de bargain bucket over een paar jaar, dus het maakt me niet echt zo veel uit, maar ik vind dit toch wel een goed staaltje drammerigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grotbewoner schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:01:
In navolging van de vrouw met bionische arm (model van 1943) uit de trailer een reactie van DICE op mensen die miemelen over vrouwen in een game over de tweede wereldoorlog:

[...]

Ik haal Battlefield 5 wel een keer uit de bargain bucket over een paar jaar, dus het maakt me niet echt zo veel uit, maar ik vind dit toch wel een goed staaltje drammerigheid.
FF kort, Dat is al enkele weken oud. En ze hebben t helemaal verkeerd. Mensen klagen niet over de vrouwen maar de manier waarop ze geportreteerd worden.

Dit kwam EA (dit is een vd bazen van EA) beter uit om ons hier van te beschuldigen ipv te begrijpen wat er nou echt speelt. Als je dit zo roept hoef je je namelijk niet te verantwoorden voor bepaalde keuzes en volgt de game-media gretig mee. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen120
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
poor Leno schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:42:
[...]

FF kort, Dat is al enkele weken oud. En ze hebben t helemaal verkeerd. Mensen klagen niet over de vrouwen maar de manier waarop ze geportreteerd worden.

Dit kwam EA (dit is een vd bazen van EA) beter uit om ons hier van te beschuldigen ipv te begrijpen wat er nou echt speelt. Als je dit zo roept hoef je je namelijk niet te verantwoorden voor bepaalde keuzes en volgt de game-media gretig mee. :r
De enige reden is geld, dat verhaal over die dochters is gewoon verzonnen om extra customization en dus geld goed te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 22:07
Grotbewoner schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:01:

[...]

Dice/EA koos ervoor om een vrouw, in Engelse kledij, met een bionische arm te gebruiken voor hun trailer. Ik vermoed dat de gedachte hier achter puur financieel en steun zoekend was. Iedereen die er wat mis mee vindt is tevens uneducated. Toch heeft niemand van Dice of de media bewijs kunnen leveren van vrouwen met bionische armen aan het front laat staan Engelse vrouwen. Als ze in ieder geval gekozen hadden voor een vrouw die duidelijk verzet of Russisch is was het probleem hoog uit een bionische arm (wat het eigenlijk voor de meeste al is maar ja iedereen over 1 kam is makkelijker).

Ze hebben zelf gekozen voor bepaalde mate van customization die compleet over de top gaat. Hierin hadden ze prima binnen realisme/authenticiteit kunnen blijven met customization options die wel echt gebruikt werden (camo paints, bepaalde bloemen, plaatsen van munitie/handgranaten en divisie symbolen etc.). Als ze het echt goed hadden willen doen, dan maken ze een fully customisable skin waarmee je letterlijk alles zelf kan aanpassen. Van de positie van je riem tot de hoeveelheid extra munitie of andere dingen die je op je character plaatst.

Het punt is dat customization gebruikt wordt om geld te verdienen. Diversity en inclusion zijn termen die nu gebruikt worden om bepaalde groepen mee te krijgen voor steun (bijv. de media). Echter als je dit echt zou doen dan hebben ze in ieder geval van alle landen waarin ze mappen hebben de country based skins vanaf launch erin zitten. Ik weet vrijwel zeker dat dit nu niet zo is zodat ze straks country based skins kunnen verkopen. 8)7

Vrouwen worden nu door EA misbruikt voor hun financieel gewin, en de media doet lekker mee en zien het als een overwinning! :X

Edit: Ik hoorde trouwens dat je op de reddit een ban krijgt als je commentaar geeft, geen idee of het waar is maar ik vind het te ver gaan en heb voor mijzelf al besloten BFV niet te kopen omdat dit soort praktijken gewoon niet kunnen. Klant is koning en je maakt je product voor je klant(en), als hierbij niet eens commentaar gegeven kan worden dan gaat het mis.

[ Voor 7% gewijzigd door Zeph op 25-06-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:36
(jarig!)
poor Leno schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:42:
[...]

EA heeft alleen aandacht voor zijn aandeelhouders, zo iets als pubg zal nooit van EA's hand afkomen want die neemt geen risico en volgt alleen maar, ze hadden dit al met bf1 moeten doen, nu zien ze anderen honderden miljoenen verdienen met skins en gaan het zelfde doen maar wel bijna 2 jaar later.
Analyseer wat gamers willen tegenwoordig, al die negativiteit de laatste jaren met CoD had EA wakker moeten schudden en dat het niet de weg is die battlefield moet volgen en ik ben ook van mening dat de weg van pubg en fortnite ook zal doodlopen, die rage is met een paar jaar ook wel over zie h1z1, dat zombie gedoe met survival.
Een eigen identiteit vind ik ook belangrijk, op steam zie ik al 17 a 18 games als ik zoek op battle royal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Zeph schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:33:
[...]
Edit: Ik hoorde trouwens dat je op de reddit een ban krijgt als je commentaar geeft, geen idee of het waar is maar ik vind het te ver gaan en heb voor mijzelf al besloten BFV niet te kopen omdat dit soort praktijken gewoon niet kunnen. Klant is koning en je maakt je product voor je klant(en), als hierbij niet eens commentaar gegeven kan worden dan gaat het mis.
https://www.reddit.com/r/...ew_rule_no_more_bitching/

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
En mij boeit het helemaal geen flikker hoe de poppetjes eruit zien. Of ze nou man of vrouw dik of dun zijn zolang ik maar lekker kan spelen.

Ik persoonlijk vind dat er best lang doorgedramd word hierover. Het blijft maar terugkeren van beide kanten en ik word daar een beetje moe van. Iedereen mag vinden ervan wat hij of zij wil tuurlijk, je mag ook aangeven het spel niet te kopen maar dlhet constant maar verkondigen of roepen dat vind ik zelf vervelend.

De hele hetze snap ik ook niet zo, het is niet authentiek of realistische maar dat is Battlefield ook nooit geweest en zal het ook nooit worden ik denk als mensen dat accepteren het een stuk rustiger word. Het is en blijft een spelletje. Dat ze de game zo authentiek mogelijk proberen te houden is netjes maar de wereld veranderd waar ze dit 10 jaar geleden niet hadden kunnen doen is het tegenwoordig anders en wil een groot deel het wel.

En voor het geval mensen denken dat ik vind dat iedereen zich aanstelt hierover, nee ik heb een eigen mening en die heb jij ook respecteer die van mij en ik die van jou. Het zal mij aan mijn derriere oxideren hoe de chars eruit zien van de speler tegenover mij. Als.ze maar dood neer vallen als ik erop schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik vind het wel grappig dat hier soms opmerkingen voorbij komen dat ze uit een soort van protest en principes een game niet kopen die hen potentieel heel veel plezier kan opleveren. :)

Uiteraard is dat je eigen keuze, maar het zal bar weinig uitmaken voor de keuzes die developers in de toekomst maken en je hebt er dan vooral jezelf mee denk ik dan :).

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:54

jagermeister

Artillerie magneet :-(

uchiha tijntje schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:59:
Ik vind het wel grappig dat hier soms opmerkingen voorbij komen dat ze uit een soort van protest en principes een game niet kopen die hen potentieel heel veel plezier kan opleveren. :)

Uiteraard is dat je eigen keuze, maar het zal bar weinig uitmaken voor de keuzes die developers in de toekomst maken en je hebt er dan vooral jezelf mee denk ik dan :).
Als genoeg mensen uit protest en principes een game niet kopen, dan heeft dat wel degelijk invloed op de geldwolven. ;)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
uchiha tijntje schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:59:

Tja. Ik bijt toch even. BFV heeft het probleem dat er goede alternatieven zijn. Post Scriptum bevalt mij prima ;) Hell let loose, ga ik misschien ook wel proberen. Voor beide games luisteren de devs overigens wel naar commentaar, en beargumenteren ze waarom iets wel of niet kan of er nog niet inzit, ipv: "You are uneducated".

Tevens denk ik dat als de verkopen werkelijk mager zijn, of de community in no time afsterft (CoD:WW2 heeft dit geloof ik) dat het wel degelijk een backlash kan geven naar de developers/uitgever. Volgens mij is het voor EA niet zo fijn als er nu (alweer) een game flopt.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeph op 25-06-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Er is echt nog nooit een wijziging in een game geweest door de zoveelste nep-boycot waar 100 man van de 5 miljoen aan meedoen.

Boeiend, we kunnen er toch niks aan doen. Maar het is EA en Battlefield is ongeveer de Transformers film van games. Daar weet ik bij voorbaat ook al dat het een kutfilm is maar ook dat miljoenen hem gaan zien. Het hele diversiteitsgemiemel is sowieso gewoon een strategie om geld te verdienen. Dan wel extra marketing, dan wel de media meekrijgen, dan wel gewoon focus group onderzoeksresultaat.

Ik vind het vooral jammer dat mods de nek omgedraaid zijn. Project Reality en Forgotten Hope waren echt leuk.

TLDR: EA is een evil bedrijf op zoek naar winst ten koste van alles, met crappy games als resultaat. Dat wisten we al 15 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeph schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:08:
[...]

Tja. Ik bijt toch even. BFV heeft het probleem dat er goede alternatieven zijn. Post Scriptum bevalt mij prima ;) Hell let loose, ga ik misschien ook wel proberen. Voor beide games luisteren de devs overigens wel naar commentaar, en beargumenteren ze waarom iets wel of niet kan of er nog niet inzit, ipv: "You are uneducated".

Tevens denk ik dat als de verkopen werkelijk mager zijn, of de community in no time afsterft (CoD:WW2 heeft dit geloof ik) dat het wel degelijk een backlash kan geven naar de developers/uitgever. Volgens mij is het voor EA niet zo fijn als er nu (alweer) een game flopt.
Welke goede alternatieven voor een Battlefield game zijn er dan?

Serieuze, non-troll vraag. Bedoel, welk spel heeft ;

* 64 spelers of meer
* Vliegtuigen / tanks / andere voertuigen
* grote mappen
* vernietigbare omgevingen
* squad systeem waarbij teamplay wordt aangemoedigd

Ik kan, afgezien van Battlefield games, geen game opnoemen welke het bovenstaande allemaal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat zijn geen goede alternatieven. De gameplay is veel trager en realistischer, dat is voor veel gamers absoluut geen alternatief op een game als Battlefield waarbij snelle actie en lage drempel toch wel een van de speerpunten zijn.

Het grote probleem is juist dat er geen goede alternatieven voor de Battlefield serie zijn. Je komt of bij veel te realistische games die een veel trager tempo hebben of bij de arena stijl shooters als Call of Duty.
NLsandman schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:44:
[...]

EA heeft alleen aandacht voor zijn aandeelhouders, zo iets als pubg zal nooit van EA's hand afkomen want die neemt geen risico en volgt alleen maar, ze hadden dit al met bf1 moeten doen, nu zien ze anderen honderden miljoenen verdienen met skins en gaan het zelfde doen maar wel bijna 2 jaar later.
Analyseer wat gamers willen tegenwoordig, al die negativiteit de laatste jaren met CoD had EA wakker moeten schudden en dat het niet de weg is die battlefield moet volgen en ik ben ook van mening dat de weg van pubg en fortnite ook zal doodlopen, die rage is met een paar jaar ook wel over zie h1z1, dat zombie gedoe met survival.
Een eigen identiteit vind ik ook belangrijk, op steam zie ik al 17 a 18 games als ik zoek op battle royal.
Met PUBG leren ze dan weer heel erg goed van EA. Aandeelhouders tevreden stellen door flink wat inkomsten te genereren met cosmetics zonder dat je de echt grote issues in de game zelf aanpakt en de gameplay nog amper verbeterd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

Zoals Tsurany en Reefun aangeven zijn er gewoon geen goede alternatieven voor de over overgrote meerderheid van het BF publiek. :) Dat je twee onbekende games aandraagt die enkel op de PC uit zijn zegt al voldoende.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-06-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Tips om het spel zo goedkoop mogelijk aan te schaffen? :)

-Origin Access afsluiten voor een maand voor 10% korting
-Nog eens 10% korting door het spel ingame aan te kopen

Klopt dit?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:54
Arfman schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:26:

Klopt dit?
Misschien, maar vaak is retail vlak voor de launch alsnog goedkoper.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
Reefun schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:20:
[...]

Welke goede alternatieven voor een Battlefield game zijn er dan?

Serieuze, non-troll vraag. Bedoel, welk spel heeft ;

* 64 spelers of meer
* Vliegtuigen / tanks / andere voertuigen
* grote mappen
* vernietigbare omgevingen
* squad systeem waarbij teamplay wordt aangemoedigd

Ik kan, afgezien van Battlefield games, geen game opnoemen welke het bovenstaande allemaal heeft.
TLDR: Kort antwoord er is geen game die "exact" hetzelfde doet als Battlefield. Daar zullen alleen de advocaten van EA vrolijk van worden.

Geen vliegtuigen (niet perse zelf speelbaar) of vernietigbare omgevingen, maar de rest zit in eerder genoemde games. Het is in ieder geval realistischer en accurater op historisch gebied.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1786077 Hell Let Loose
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1809935 Post Scriptum
https://store.steampowered.com/app/736220/Post_Scriptum/

Volgens mij zelfs grotere mappen en meer spelers. Ja wat de rest niet lijkt te begrijpen is dat dit voor al het commentaar over realisme/historische accuraatheid gaat, dat er geen microtransactions in deze games komen neem ik op de koop toe!

Ja het zijn geen AAA titels. Dit heeft voor- en nadelen op gebieden als engine en de mogelijkheden daarvan maar ook de beperkte content/playerbase. Ik zelf val over de accuraatheid van BFV, dus voor mij werkt het, dit had ik natuurlijk beter moeten verwoorden, anders valt iedereen erover! :+

Overigens mochten graphics en speler aantallen in een battle je niet veel boeien kan je ook Heroes and Generals bekijken. Heeft helaas wel microtransacties, voornamelijk versnellers vooruitgang is anders vrij traag veel is wel met credits te kopen maar ook deze zijn schaars in het begin.
Tsurany schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:54:
[...]

Dat zijn geen goede alternatieven. De gameplay is veel trager en realistischer, dat is voor veel gamers absoluut geen alternatief op een game als Battlefield waarbij snelle actie en lage drempel toch wel een van de speerpunten zijn.

Het grote probleem is juist dat er geen goede alternatieven voor de Battlefield serie zijn. Je komt of bij veel te realistische games die een veel trager tempo hebben of bij de arena stijl shooters als Call of Duty.
Prima alternatieven voor de mensen die realisme/historische accuraatheid willen. Ik had dit natuurlijk beter moeten vermelden in mijn vorige post.

Als je een snelle shooter wil, tja meeste titels zijn verloren gegaan door de tijd heen en doen toch niet exact hetzelfde als Battlefield, Heroes and Generals past wel de combined arms oorlogsvoering toe alleen het is grafisch nog gameplay wise hetzelfde als BF. ;( Er zijn volgens mij nog wel een paar F2P/paid shooters, maar daar zit ook veel drama volgens mij.
uchiha tijntje schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:03:
[...]
Zoals Tsurany en Reefun aangeven zijn er gewoon geen goede alternatieven voor de over overgrote meerderheid van het BF publiek. :) Dat je twee onbekende games aandraagt die enkel op de PC uit zijn zegt al voldoende.
Zie vorige reactie. En ja ik heb niets met consoles dus zolang het PC is vind ik het prima. Beste "tussen" oplossing is volgens mij een PC met X-Box controller?

Tevens als het echt een groot probleem is dat er geen "goede alternatieven" zijn, schijnbaar wel voor mensen die realisme/accuraatheid willen, dan is dat juist een reden om een spel niet te kopen. Als ik zie hoe Dice/EA reageert op commentaar vindt ik het ronduit triest. Als je het alleen maar koopt omdat er niets anders is dan denk ik dat je echt onderdeel bent van het probleem. Verandering begint bij jezelf, als niemand een statement maakt gebeurd er niets (dit stadium zijn we al jaren voorbij, wees niet bang). Ook al betwijfel ik of verandering gebeurd zolang EA geldt ziet binnenstromen, echter als het niet binnenstroomt dan sluiten ze de studio gewoon.

Ik zal hoe dan ook niet wakker liggen over een game.

Ieder z'n ding denk ik. Ik ga weer in leesstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt dit?
Vlak voor launch online een key kopen bij een van de vele betrouwbare resellers.
haarbal schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:39:
[...]

Misschien, maar vaak is retail vlak voor de launch alsnog goedkoper.
Wel elke release weer drama verhalen met PostNL en vertragingen waardoor velen niet op tijd kunnen spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 11:56

Klopt dit?
Mocht je nog een andere EA titel op het oog hebben dan is Origin Access Premier wellicht ook een optie?
Waarschijnlijk € 100,- per jaar. voor alle EA games

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeph schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:45:
[...]

TLDR: Kort antwoord er is geen game die "exact" hetzelfde doet als Battlefield. Daar zullen alleen de advocaten van EA vrolijk van worden.

Geen vliegtuigen (niet perse zelf speelbaar) of vernietigbare omgevingen, maar de rest zit in eerder genoemde games. Het is in ieder geval realistischer en accurater op historisch gebied.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1786077 Hell Let Loose
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1809935 Post Scriptum
https://store.steampowered.com/app/736220/Post_Scriptum/

Volgens mij zelfs grotere mappen en meer spelers. Ja wat de rest niet lijkt te begrijpen is dat dit voor al het commentaar over realisme/historische accuraatheid gaat, dat er geen microtransactions in deze games komen neem ik op de koop toe!

Ja het zijn geen AAA titels. Dit heeft voor- en nadelen op gebieden als engine en de mogelijkheden daarvan maar ook de beperkte content/playerbase. Ik zelf val over de accuraatheid van BFV, dus voor mij werkt het, dit had ik natuurlijk beter moeten verwoorden, anders valt iedereen erover! :+

Overigens mochten graphics en speler aantallen in een battle je niet veel boeien kan je ook Heroes and Generals bekijken. Heeft helaas wel microtransacties, voornamelijk versnellers vooruitgang is anders vrij traag veel is wel met credits te kopen maar ook deze zijn schaars in het begin.

[...]

Prima alternatieven voor de mensen die realisme/historische accuraatheid willen. Ik had dit natuurlijk beter moeten vermelden in mijn vorige post.

Als je een snelle shooter wil, tja meeste titels zijn verloren gegaan door de tijd heen en doen toch niet exact hetzelfde als Battlefield, Heroes and Generals past wel de combined arms oorlogsvoering toe alleen het is grafisch nog gameplay wise hetzelfde als BF. ;( Er zijn volgens mij nog wel een paar F2P/paid shooters, maar daar zit ook veel drama volgens mij.

[...]

Zie vorige reactie. En ja ik heb niets met consoles dus zolang het PC is vind ik het prima. Beste "tussen" oplossing is volgens mij een PC met X-Box controller?

Tevens als je het echt een groot probleem is dat er geen "goede alternatieven" zijn, schijnbaar wel voor mensen die realisme/accuraatheid willen, dan is dat juist een reden om een spel niet te kopen. Als ik zie hoe Dice/EA reageert op commentaar vindt ik het ronduit triest. Als je het alleen maar koopt omdat er niets anders is dan denk ik dat je echt onderdeel bent van het probleem. Verandering begint bij jezelf, als niemand een statement maakt gebeurd er niets (dit stadium zijn we al jaren voorbij, wees niet bang). Ook al betwijfel ik of verandering gebeurd zolang EA geldt ziet binnenstromen.

Ik zal hoe dan ook niet wakker liggen over een game.

Ieder z'n ding denk ik. Ik ga weer in leesstand.
Tja. Beide spellen welke je aangeeft kan ik niet spelen daar ik op de XB1 mijn spellen speel :)

Daarbij (en thanks voor de TL:DR) zoals je zelf al zegt, er is géén goed alternatief voor. Voor mij hoeft het niet allemaal super realistisch te zijn. Als dat zo zijn, dan zou ik in BF V bij wijze van spreken iedere keer moeten opstijgen vanuit England om vervolgens doelen elders in Europa te kunnen bombarderen bijv.

Persoonlijk hou ik gewoon van de Battlefield franchise. Voor mij precies goede mix tussen arcade/realiteit/gameplay. Ik blijf er dan ook heilig van overtuigd dat BFV de volgende (positieve) stap zal gaan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
Reefun schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:55:
[...]

Tja. Beide spellen welke je aangeeft kan ik niet spelen daar ik op de XB1 mijn spellen speel :)

Daarbij (en thanks voor de TL:DR) zoals je zelf al zegt, er is géén goed alternatief voor. Voor mij hoeft het niet allemaal super realistisch te zijn. Als dat zo zijn, dan zou ik in BF V bij wijze van spreken iedere keer moeten opstijgen vanuit England om vervolgens doelen elders in Europa te kunnen bombarderen bijv.

Persoonlijk hou ik gewoon van de Battlefield franchise. Voor mij precies goede mix tussen arcade/realiteit/gameplay. Ik blijf er dan ook heilig van overtuigd dat BFV de volgende (positieve) stap zal gaan betekenen.
Haha, het feit dat een game nooit realistisch is komt denk ik omdat het niet leuk is om echt dood te gaan. Dit is mijn inziens vaak de reden dat games/realiteit nogal verschillen. De consequenties zijn gewoon heel anders. Ook al zijn er juist van WW2 echt fantastische verhalen van mensen die (bijna) BF-achtige acties uitvoeren en er mee weg komen. ;)

Ik weet het niet met BFV, ik ben zelf niet verbonden aan BF, de eerste paar wel maar later verloor ik wel de interesse. Ik vind dat BF1 met de operations best een aardig beeld geeft van hoe "ruk" de oorlog was, die flow van trench en wasteland naar een dorp dat nog heel is en vervolgens plat gaat omdat de oorlog er langs komt, en dit ook nog gekoppeld aan een situatie die werkelijk zo gelopen is (soort van). Ik denk dat veel spelers er zo niet naar kijken, gelukkig.

TLDR: Customization had echt gekund binnen WW2 met "normale" voorkomende dingen, daar ben ik volledig van overtuigd. Dan hadden ze al punten gepakt bij iedereen die "zeurt" over realisme.

Nu ben ik echt klaar :P

Edit: stuk mogelijk triggerende tekst.Tekst weg gehaald TLDR laten staan. Simpel gezegd ben ik van mening dat het aanpassen van de geschiedenis om microtransactions te pushen behoorlijk slecht is.

[ Voor 25% gewijzigd door Zeph op 25-06-2018 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee echt realistisch is ook niet leuk. Dan kun je beter de ArmA reeks spelen.

Beetje realistisch (zoals met BF) vind ik wel leuk. Maar het moet wel gameplay technisch gezien erbij passen. Zelfde als met de tanks in BF1. Die gaan beduidend sneller dan in het echt bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

ah het onderwerp realisme is nog steeds een topic zie ik hehe.

Ik denk dat we daar allemaal op een andere manier in staan. Ik zoek de realisme in: "het gevoel hebben dat ik in de tweede wereld oorlog terecht ben gekomen".

Ik ben al een jaar of 20 op hobby niveau in de weer met bunkers, bezoeken van musea, lees / bekijk boeken over de bezetting in Nederland en de tientallen mooie en goede documentaires en films. Ik zie en voel die WW2 vibe (tot nu toe) niet terug in de BF5 gameplay beelden. Wellicht helpt het (voor mij) niet dat het in een sneeuw landschap is. Ik zie nu gewoon een shooter met wapens die in de WW2 gebruikt werden. Misschien komt het voor mij omdat de karakters die ik rond zie lopen voor 80% niet eens een helm dragen. Misschien komt het voor mij omdat ik allerlei outfits zie, die ik niet voorbij zie komen in alles wat ik persoonlijk heb gezien in de 20 jaar WW2 hobby. Misschien komt het voor mij omdat ik de hele tijd populaire actie gegil / praatjes hoor in de gameplay beelden alsof ik naar een actiefilm kijk. Het lijkt bijna wel of ze een stukje humor erin willen prikken. En ja, je mag het bijna niet meer zeggen want dan ben je een slechterik.. het gegil van de vrouwelijke karakters wekt bijna op de lachspieren. Je moet er voor de gein eens naar luisteren. Video opzetten en niet naar de beelden kijken.

Ieder ander zal er weer een ander gevoel bij hebben.

Ik heb het maar gewoon los gelaten. Het gaat vast een prima shooter worden maar niet de WW2 knaller die hoopte. Alsof ik in saving private Ryan meespeel. Met de game engine en Dice denk ik best haalbaar. Van wat ik tot nu toe heb gezien (en best wel wat uurtjes verder qua gameplay materiaal) beschouw ik het als een fantasy shooter met WW2 wapens en ben ik voorzichtig met mijn verwachtingen. Dan kan het alleen nog maar meevallen.

Ik kijk uit naar nieuwe beelden met iets meer landschap ala groen / grauw.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
(jarig!)
Ik ben heel loyaal aan de battlefield franchise alleen ik vond bf4 en hardline niet zo en heb toen een tijdje hawken gespeeld, een fps met mechs en ik ben lang door gegaan met bf3.
Tot nu toe nog geen game kunnen vinden die battlefield evenaart, ik kan samen spelen, alleen, met een tank rijden, varen of vliegen, de boel kapot maken met destructie, geen enkele game heeft dat en dice is al 8 jaar de enigste die destructie in zijn game stopt, unreal engine kan dat ook maar het draait te zwaar en vreet resources.

Ik hoop echt dat ze terug gaan naar de basis met BFV en je nu weer gewoon moet aimen in plaatst van dorito's schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Ik ben ook een beetje WW2-nerd. Daarom vind ik realistischere games vaak tof, maar uiteindelijk gaat het me vooral om een authentiek gevoel van die oorlog. Dat had ik als kind een beetje bij BF1942, vooral bij de mod Forgotten Hope en veel bij de eerste twee CoD's. Als ik nu kijk naar Battlefield dan zie ik gewoon de hyperactieve stijl van de moderne Battlefield met wat tweede wereldoorlog-achtige wapens. Vind ik jammer! Ik wil sfeer. Maar ik ben in de minderheid, dus ik speel maar post scriptum en misschien Hell Let Loose. En natuurlijk het aloude Project Reality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 18:53
RoyK schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:32:

Ik denk dat we daar allemaal op een andere manier in staan. Ik zoek de realisme in: "het gevoel hebben dat ik in de tweede wereld oorlog terecht ben gekomen".

Ik ben al een jaar of 20 op hobby niveau in de weer met bunkers, bezoeken van musea, lees / bekijk boeken over de bezetting in Nederland en de tientallen mooie en goede documentaires en films. Ik zie en voel die WW2 vibe (tot nu toe) niet terug in de BF5 gameplay beelden. Wellicht helpt het (voor mij) niet dat het in een sneeuw landschap is. Ik zie nu gewoon een shooter met wapens die in de WW2 gebruikt werden. Misschien komt het voor mij omdat de karakters die ik rond zie lopen voor 80% niet eens een helm dragen. Misschien komt het voor mij omdat ik allerlei outfits zie, die ik niet voorbij zie komen in alles wat ik persoonlijk heb gezien in de 20 jaar WW2 hobby. Misschien komt het voor mij omdat ik de hele tijd populaire actie gegil / praatjes hoor in de gameplay beelden alsof ik naar een actiefilm kijk. Het lijkt bijna wel of ze een stukje humor erin willen prikken. En ja, je mag het bijna niet meer zeggen want dan ben je een slechterik.. het gegil van de vrouwelijke karakters wekt bijna op de lachspieren. Je moet er voor de gein eens naar luisteren. Video opzetten en niet naar de beelden kijken.

Ik heb het maar gewoon los gelaten. Het gaat vast een prima shooter worden maar niet de WW2 knaller die hoopte. Alsof ik in saving private Ryan meespeel. Met de game engine en Dice denk ik best haalbaar. Van wat ik tot nu toe heb gezien (en best wel wat uurtjes verder qua gameplay materiaal) beschouw ik het als een fantasy shooter met WW2 wapens en ben ik voorzichtig met mijn verwachtingen. Dan kan het alleen nog maar meevallen.

De grap is dat ik bij Cuisine Royale ( een 1 april grap gebaseerd op een WW2 Squad shooter waar ik even de naam niet van weet van Gaijn ) meer een WW2 gevoel van krijg dan van de battlefield gameplay :+

Dat zou trouwens nog een soort van alternatief kunnen worden, is volgens mij een game die een beetje tussen CoD en Battlefield en Post scriptum invalt na die ene trailer die ik gezien heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien komt het voor mij omdat ik de hele tijd populaire actie gegil / praatjes hoor in de gameplay beelden alsof ik naar een actiefilm kijk. Het lijkt bijna wel of ze een stukje humor erin willen prikken. En ja, je mag het bijna niet meer zeggen want dan ben je een slechterik.. het gegil van de vrouwelijke karakters wekt bijna op de lachspieren.
"I'm getting fucked up the ass over here!"

Al durven ze dat vast niet aan bij de vrouwelijke characters :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 15:44

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Prima verwoord. Exact ook mijn gevoelens.

Overigens, mag je eventueel je geld gaan uitgeven aan de Playboy - Battlefield V edition voor 39,99 euro. Hopelijk inclusief vrouwlijke pinup, zonder kleren, met flinke tieten.....oh wacht.....Dice....zucht...Ze doen het erom, echt serieus. We gaan een boek uitbrengen en wat gaan we op de cover zetten?
NEWS: @EA_DICE is teaming up with @DarkHorseComics to produce "The Art of #Battlefield V". The 200-page hardcover retails for $39.99 and hits stores on October 16th, with pre-orders available at major retailers such as Barnes & Noble, Amazon and others http://goo.gl/18JyCz .
Via BFBulletin.

Afbeeldingslocatie: https://d2lzb5v10mb0lj.cloudfront.net/covers/300/30/3003359.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgkbcIUXUAAiK-y.jpg:large

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

MRE-Inc schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:51:
We gaan een boek uitbrengen en wat gaan we op de cover zetten?
Vraag me af wat je dan had verwacht

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8GUS schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:53:
[...]

Ik had veel liever een van de prachtige concepts art gezien zoals ze ook in de topic start staan. Maar dat is vooral omdat ik al die covers waar een enkele soldaat voor een vage achtergrond staat na al die jaren wel zat ben :+ Zeker voor een boek dat over de Art of Battlefield gaat had ik zo'n plaat als die van Rotterdam of van die brug wel veel mooier gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l10A593qpZJQvd4He7Apejrr/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9okdRDGOYdu4qirleBaMte8c/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wJaxWyG21nh0mGVSJfLrzQ0r/full.png

Lijkt me wel een interessant boek om te bekijken maar 40 euro voor eenmalig doorbladeren vind ik dan wel weer wat veel. Zou mooi zijn als de digitale versie bij de deluxe edition als PDF mee komt.

[ Voor 31% gewijzigd door Tsurany op 26-06-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 15:44

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

8GUS schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:53:
[...]

Wees nou eens heel eerlijk. Wat zie je....of beter gezegd wat zie je niet als je op onderstaande link klikt ? En kijk dan eens naar de cover van het boek.

https://www.bing.com/imag...q=world+war+2&FORM=HDRSC2

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

MRE-Inc schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:55:
[...]

Wees nou eens heel eerlijk. Wat zie je....of beter gezegd wat zie je niet als je op onderstaande link klikt ? En kijk dan eens naar de cover van het boek.

Ja ja. We weten het. Geen WO2.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Misschien gooi ik wat olie op het vuur en dat is niet mijn bedoeling. Maar het lijkt soms wel alsof de Tweede Wereldoorlog hier verheerlijkt wordt… Ik weet dat dit ongetwijfeld niet de bedoeling is, maar voor een nieuwe lezer kan dit wel zo overkomen…

De beelden die je via bing te zien krijgt geeft ook niet weer hoe WWII echt was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:14:
Misschien gooi ik wat olie op het vuur en dat is niet mijn bedoeling. Maar het lijkt soms wel alsof de Tweede Wereldoorlog hier verheerlijkt wordt… Ik weet dat dit ongetwijfeld niet de bedoeling is, maar voor een nieuwe lezer kan dit wel zo overkomen…

De beelden die je via bing te zien krijgt geeft ook niet weer hoe WWII echt was...
Ik heb niet het idee dat het verheerlijkt wordt. Meer dat velen verwachten dat een spel met de tweede wereldoorlog als setting ook hetzelfde gevoel creëert als een tv serie zoals Band of Brothers of een film als Dunkirk of Saving Private Ryan. Dat is het beeld dat velen van de tweede wereldoorlog hebben als je kijkt naar de landen die vochten, wapens die gebruikt werden en materieel dat ingezet werd.

Als dat voor een nieuwe lezer wel zo overkomt dan vrees ik dat die persoon niet helemaal goed bij z'n verstand is ;) Het lijkt mij overduidelijk dat het hier puur om interesse in een van de grootste oorlogen uit onze geschiedenis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
MRE-Inc schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:55:
[...]

Ik zie dood en verderf, propaganda en film reclame. Zonder te scrollen, zal het er alvast bij zetten.
Hoe was het echt? :|

[ Voor 25% gewijzigd door Zeph op 26-06-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Tsurany schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:27:
[...]

Ik heb niet het idee dat het verheerlijkt wordt. Meer dat velen verwachten dat een spel met de tweede wereldoorlog als setting ook hetzelfde gevoel creëert als een tv serie zoals Band of Brothers of een film als Dunkirk of Saving Private Ryan. Dat is het beeld dat velen van de tweede wereldoorlog hebben als je kijkt naar de landen die vochten, wapens die gebruikt werden en materieel dat ingezet werd.

Als dat voor een nieuwe lezer wel zo overkomt dan vrees ik dat die persoon niet helemaal goed bij z'n verstand is ;) Het lijkt mij overduidelijk dat het hier puur om interesse in een van de grootste oorlogen uit onze geschiedenis gaat.
Ik wil in een MP game niet hetzelfde gevoel krijgen als in Band of Brothers, want ook al vind ik het een van de beste mini series die ik ooit heb gezien, het gevoel wat ik heb als ik het jaarlijks kijk is niet vrolijk… maar eerder deprimerend. Prima voor het SP gedeelte waar we nog amper iets van hebben gezien.

Mensen willen hier een verre vorm van authenticiteit in een fast paced shooter (niet te verwarren met realisme blijkbaar), maar enkel authenticiteit in de positieve zin van het woord, namelijk correcte kleding, voertuigen en wapens.
Gelukkig kan niemand hier zeggen hoe het echt was, want dat zou ik ook niemand gunnen. En prima als je suggereert dat ik dat ook niet kon weten. Een deur die ik wagenwijd open liet. Maar ik ga er even gemakshalve vanuit dat je ook niet verwacht dat de foto's uit die tijd de realiteit volledig waarheidsgetrouw weergeeft.

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-06-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:41:
Mensen willen hier een verre vorm van authenticiteit in een fast paced shooter (niet te verwarren met realisme blijkbaar), maar enkel authenticiteit in de positieve zin van het woord, namelijk correcte kleding, voertuigen en wapens.
Ga je die discussie starten terwijl je zelf al een paar keer hebt aangegeven diezelfde discussie zat te zijn? Ik ga er niet op in. Ik heb uitgelegd waarom die opmerking met betrekking tot het verheerlijken van de tweede wereldoorlog in mijn ogen een domme opmerking is, ik laat het daar bij ;)

En ja, als je durft te beweren dat sommigen hier de tweede wereldoorlog zouden verheerlijken of de suggestie wilt wekken dan anderen het zo op kunnen vatten dan schiet dat bij mij echt in het verkeerde keelgat. Ik zie niks meer dan een professionele of persoonlijke interesse in (militaire) geschiedenis en niemand die durft te beweren dat de tweede wereldoorlog een fantastische tijd was of dat de betrokkenen geluk hadden het mee te mogen maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 26-06-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Tsurany schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:02:
[...]

Ga je die discussie starten terwijl je zelf al een paar keer hebt aangegeven diezelfde discussie zat te zijn? Ik ga er niet op in. Ik heb uitgelegd waarom die opmerking met betrekking tot het verheerlijken van de tweede wereldoorlog in mijn ogen een domme opmerking is, ik laat het daar bij ;)

En ja, als je durft te beweren dat sommigen hier de tweede wereldoorlog zouden verheerlijken of de suggestie wilt wekken dan anderen het zo op kunnen vatten dan schiet dat bij mij echt in het verkeerde keelgat. Ik zie niks meer dan een professionele of persoonlijke interesse in (militaire) geschiedenis en niemand die durft te beweren dat de tweede wereldoorlog een fantastische tijd was of dat de betrokkenen geluk hadden het mee te mogen maken.
Volgens mij was die discussie niet eens geëindigd... gelet op de posts over de cover |:(

Maar ik laat dit topic wel voor wat het is. Succes met jullie zoektocht naar de heilige graal... :) Ik zie een aantal van jullie wel op het virtuele battlefield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen120
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
uchiha tijntje schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:41:
[...]

Ik wil in een MP game niet hetzelfde gevoel krijgen als in Band of Brothers, want ook al vind ik het een van de beste mini series die ik ooit heb gezien, het gevoel wat ik heb als ik het jaarlijks kijk is niet vrolijk… maar eerder deprimerend. Prima voor het SP gedeelte waar we nog amper iets van hebben gezien.

[...]
Gelukkig kan niemand hier zeggen hoe het echt was, want dat zou ik ook niemand gunnen. En prima als je suggereert dat ik dat ook niet kon weten. Een deur die ik wagenwijd open liet. Maar ik ga er even gemakshalve vanuit dat je ook niet verwacht dat de foto's uit die tijd de realiteit volledig waarheidsgetrouw weergeeft.
Hahaha leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die band of brothers vaak heeft gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Je lijkt hier mensen die kritiek hebben op het gebrek aan authenticiteit een bepaalde hoek in te willen framen. Ongeveer net als DICE dat onlangs deed. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

jagermeister schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:11:
[...]

Je lijkt hier mensen die kritiek hebben op het gebrek aan authenticiteit een bepaalde hoek in te willen framen. Ongeveer net als DICE dat onlangs deed. :7
Dat zie je verkeerd.

Iedere keer wordt er door iemand die iets mis vind met de manier waarop DICE/EA iets aankondigt, vormgeeft of wat dan ook, een flamepost gemaakt zonder ook maar iets toe te voegen mbt de daadwerkelijke game (waar we overigens nog steeds bar weinig vanaf weten). Mensen die hier inmiddels een bloedhekel aan hebben gekregen en toch nog het lef hebben om hier te posten krijgen weer te maken met bovenstaande posts.

Iedere keer hetzelfde gezeur. Bij deze is het ook de laatste keer dat ik hier wat post tot de game uit is en de mensen die wel fatsoenlijk willen discussieren over de game en z'n features zijn overgebleven. (zullen er vast een paar prettig vinden) Heb het eens een tijdje hier aangekeken, maar ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die hier niet treurig van worden.

Succes ermee en ik zie enkelen in Oktober wel weer. ;w

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8GUS schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:48:

Iedere keer hetzelfde gezeur. Bij deze is het ook de laatste keer dat ik hier wat post tot de game uit is en de mensen die wel fatsoenlijk willen discussieren over de game en z'n features zijn overgebleven. (zullen er vast een paar prettig vinden) Heb het eens een tijdje hier aangekeken, maar ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die hier niet treurig van worden.

Succes ermee en ik zie enkelen in Oktober wel weer. ;w
Je probeert nu een punt te maken en jezelf boven anderen te positioneren (als iemand die wel fatsoenlijk wilt discussiëren) terwijl je nota bene de eerste was die weer een reactie plaatste met als enige doel een discussie uit te lokken. Dat vind ik echt ontzettend slap van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:58
Tsurany schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:00:
[...]

Je probeert nu een punt te maken en jezelf boven anderen te positioneren (als iemand die wel fatsoenlijk wilt discussiëren) terwijl je nota bene de eerste was die weer een reactie plaatste met als enige doel een discussie uit te lokken. Dat vind ik echt ontzettend slap van je.
En als hier weer op gereageerd wordt hebben we alweer enkele post met alleen maar gezwets en gezeik en gehuil.

Ontopic:

Ik ben de game juist bewust heel erg aan het blocken. Heb amper filmpjes/trailers gezien en ga er ook heel weinig over lezen.
Met Battlefield 1 was ik zo hyped dat ik elk filmpje, elk stukje info wel 100x had gezien. Uiteindelijk amper 100 uur gespeeld omdat ik mede door bovenstaande reden en de uren in de beta/early access de game al uitkotste.
Ben benieuwd of deze tactiek me langer bezig houdt met BF V

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:42
Morgen begint de closed alpha als alles goed gaat volgens DICE. Dus dan kunnen sommige van ons het zelf proberen :D. Geen NDA dus ook mooi content kijken op Twitch en Youtube.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik zo'n code krijg, ga ik m hier verloten of misschien zelfs niet gebruiken mwuahhahahaha >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:51
Heb zojuist een mail met code voor de closed alpha ontvangen. :D

Edit: heb geen pre-order staan en heb me voor zover ik weet niet specifiek voor een BFV Alpha o.i.d. opgegeven.

[ Voor 47% gewijzigd door Uffeltje op 27-06-2018 21:45 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fynnster
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:48
Yes code is binnen. *O*

Welcome To The Battlefield V Closed Alpha
Congratulations! You've been selected to participate in the Battlefield™ V Closed Alpha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:58
We invite you to preload the game before the Closed Alpha becomes available. The Closed Alpha will be live tomorrow, June 28th, 2018 at 0800 UTC / 0100 PST.
Als je het daarna doet, kan je dan nog meedoen of zit het daarna weer dicht? :?

Worden er trouwens random mensen uitgenodigd voor de closed alpha? Dacht dat dat iets was dat je kreeg bij een pre-order? Dat heb ik niet gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Uffeltje schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:24:
Heb zojuist een mail met code voor de closed alpha ontvangen. :D
Ik ook.

@Tankiej: Ik heb niet gepreordered. Kijk wel uit ook ;)

[ Voor 13% gewijzigd door jagermeister op 27-06-2018 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ik heb helaas (nog?) geen code :(
Tankiej schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:28:
[...]

Worden er trouwens random mensen uitgenodigd voor de closed alpha? Dacht dat dat iets was dat je kreeg bij een pre-order? Dat heb ik niet gedaan..
Er worden volgens mij codes gestuurd naar random Origin gebruikers. Mogelijk wel alleen als je hebt aangevinkt dat je mee wilt doen aan test programma's maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
(jarig!)
raiders schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:10:
Morgen begint de closed alpha als alles goed gaat volgens DICE. Dus dan kunnen sommige van ons het zelf proberen :D. Geen NDA dus ook mooi content kijken op Twitch en Youtube.
Weet je dat zeker dat er geen nda is?
Please keep in mind, Closed Alpha participants are subject to the Closed Alpha Agreement, which is found during the installation of the Battlefield V Closed Alpha at Origin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
NLsandman schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:44:
[...]

Weet je dat zeker dat er geen nda is?

[...]
For our console players, we also want to hear what you think of the Closed Alpha and as there is no NDA in place for this session please keep an eye on gameplay videos and streams that will likely show up shortly once the Closed Alpha has been launched and let us know if you have any feedback for us.
https://forums.battlefiel...d-v-closed-alpha/p1?new=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PotatoChip
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10 19:43
Ineens ook een code binnen voor de Alpha... hij is nu aan het downloaden dus morgen maar eens even uitproberen wat Dice ervan gemaakt heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

PotatoChip schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:51:
Ineens ook een code binnen voor de Alpha... hij is nu aan het downloaden dus morgen maar eens even uitproberen wat Dice ervan gemaakt heeft. :)
Closed Alpha start morgenochtend om 10:00 uur toch? Ik ga morgenavond denk ik wel ff proberen. Meteen als vrouw met haakhand ook gelijk. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PotatoChip
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10 19:43
jagermeister schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:56:
[...]

Closed Alpha start morgenochtend om 10:00 uur toch? Ik ga morgenavond denk ik wel ff proberen. Meteen als vrouw met haakhand ook gelijk. 8)
Yes dat is inderdaad om 10 uur. Moet werken de hele dag dus dat word even mezelf inhouden om niet gelijk naar huis te rennen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

PotatoChip schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:00:
[...]

Yes dat is inderdaad om 10 uur. Moet werken de hele dag dus dat word even mezelf inhouden om niet gelijk naar huis te rennen. :P
Zo enthousiast ben ik helaas niet dit keer. Toch wil ik het even geprobeerd hebben. Zit verder vanaf vrijdagavond heel het weekend in Duitsland, dus moet het van morgenavond hebben.

Iemand enig idee hoe lang die closed alpha duurt? Staat niet in het mailtje namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Vanuit het niets een Closed Alpha Code ontvangen. Geen aanmelding niets gedaan. Iemand een idee waar dit vandaan komt? Geen probleem verder hoor. We testen wel :+
Ik zit er morgenvroeg wel klaar voor; Origin = T_MusiQ_T voor wie wil :)

Eens kijken hoeverre de balans tussen realisme en gewoon vermaak is verstoord. Het is een Alpha, dus er zal wel een hoop niet kloppen en daarmee gezeur komen. Maar daarvoor is het een Alpha. Als iedereen dat maar onthoud :)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 12:15
Balen, had graag een invite willen ontvangen maar vooralsnog niks in m'n mailbox.. Vind het wel raar dat hij naar random BF spelers gestuurd wordt. Las zelfs berichten van mensen die amper nog BF speelden en ook geen preorder geplaatst hebben en toch een invite hebben gekregen. Ik speel nog regelmatig BF1 en heb een preorder geplaatst maar dat heeft niet mogen helpen blijkbaar.

Mocht iemand van z'n key af willen of geen tijd hebben om het te testen hou ik me aanbevolen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ja dat was bij Battlefront 2 en Battlefield 1 ook al. Jammer maar helaas. Hopelijk dat ze net zoals met Battlefield 1 nog een tweede ronde doen want ik zou hem ook wel willen proberen.

Of als iemand toevallig een code over heeft... :P

System specs:
Operating System: 64-bit Windows 7, Windows 8.1 or Windows 10
Processor (AMD): AMD FX-8350
Processor (Intel): Core i5 6600K
Memory: 8GB RAM
Graphics card (NVIDIA): NVIDIA GeForce® GTX 1050 / GTX 660 2GB
Graphics card (AMD): AMD Radeon™ HD 7850 2GB
DirectX version: 11.0 Compatible video card or equivalent
Internet: 512 KBPS or faster, stable Internet connection
Free hard-drive space: 50GB
Hopen op het beste met mijn i5 4460 en GTX 970.

[ Voor 4% gewijzigd door raiders op 27-06-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 16:45
Ik heb een code ontvangen. WIl ik downloaden en krijg de melding. Already used 8)7

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raiders schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:47:
For our console players, we also want to hear what you think of the Closed Alpha
Console players :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook de code binnen, hopelijk draait hij goed op mn i5 2500k. Wilde pas in oktober upgraden dus hoop dat hij het nog trekt.

Wel fijn om het even uit te proberen allemaal :),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
  • Laatst online: 05-10 12:17
Hier ook een code voor de Closed Alpha Battlefield V.
Ga ik morgen maar lekker mee aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Datamining is ook al begonnen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NgraeIm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:17
Er zijn wel veel mensen uitgenodigd voor de alpha merk ik.

In mijn lijst met games toch ruim 75% die al een code hebben ontvangen.
En allemaal zonder aanmelding of wat dan ook. Iemand een idee hoe de selectie plaats vind? Zo te zien niet op gespeelde uren in Bf1.

Meerdere mensen die nog geen 20 uur gespeeld hebben. Maar wel een code hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gasemans schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:28:
Er zijn wel veel mensen uitgenodigd voor de alpha merk ik.

In mijn lijst met games toch ruim 75% die al een code hebben ontvangen.
En allemaal zonder aanmelding of wat dan ook. Iemand een idee hoe de selectie plaats vind? Zo te zien niet op gespeelde uren in Bf1.

Meerdere mensen die nog geen 20 uur gespeeld hebben. Maar wel een code hebben gekregen.
Ik kan me goed voorstellen dat ze diverse doelgroepen hebben benaderd. Spelers met veel ervaring in alle recente Battlefield games maar ook juist onervaren spelers. Juist om te voorkomen dat ze met enkel de ervsren spelers zitten en de game daarop gaan balanceren.
Wellicht hebben ze zelfs profielen geanalyseerd om ook op skill gebied een goede verdeling te krijgen zodat ze kunnen kijken of de combat zowel goede als slechte spelers aanspreekt.

Of gewoon een x aantal spelers die tenminste een recente Battlefield titel hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 27-06-2018 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 21:19
Hier preorder geplaatst, lid van beta programma en behoorlijk/flink wat uren in BF1 maar inbox is leeg.
Als iemand een code over heeft >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:09
Ik heb ook de uitnodiging voor de closed alpha ontvangen, net binnen gehaald dus morgenochtend direct maar aan de slag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:41
Hier ook een code ontvangen. Zul je net zien natuurlijk nu ik zonder pc zit... Typisch 8)7

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 12:15
TheRicolaa10 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 00:10:
Hier ook een code ontvangen. Zul je net zien natuurlijk nu ik zonder pc zit... Typisch 8)7
Ik wil je best van de code af helpen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:41
Vinze schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 00:15:
[...]

Ik wil je best van de code af helpen hoor :+
Hahaha. Als ik weet hoe lang de Alpha duurt dan geef ik 'm gewoon weg. Ik ga morgen de nieuwe pc bestellen waarschijnlijk.

Edit:
Tweet from @JaqubAjmal: While we don't have an end time yet for the BFV Closed Alpha, it will likely not be running for more than a few days. So if you get selected, make sure to play as much as you can! This is your chance, clear that schedule! :)

Misschien toch maar weggeven..

[ Voor 33% gewijzigd door TheRicolaa10 op 28-06-2018 00:41 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Paar mensen die ik ken hebben een code ontvangen. Hier nog niks helaas. Met Battlefield 1 heb ik wel een closed alpha code ontvangen maar ik verwacht dat er in de komende dagen nog wel meer codes verzonden gaan worden om zo meer spelers toe te gaan voegen aan de player base. Ik wacht geduldig af. Hoop dat ik ook deze alpha weer van de partij mag zijn.

Codes die je op Origin krijgt kun je niet weggeven. Deze zijn gebonden aan je account dus je kunt ze beter zelf inlossen. Aan anderen geven heeft geen zin. Er zijn slechts een paar partijen die codes weg mogen geven en zijn niet account gebonden.

[ Voor 26% gewijzigd door DAMAGE op 28-06-2018 04:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 18:53
Even snel in me settings van EA gekeken, preferred games staat op battlefield, ze mogen me berichten sturen over promotions maar deelnemen aan test dingen stond nog niet aan. Dat ook maar aangevinkt.

Eens zien of dat nog verschil gaat maken of dat het echt gewoon random is. Heb zelfs een gratis DLC van BF1 in library terwijl ik BF1 zelf niet heb. Dus elke BF titel staat theoretisch in me library nu :+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jantje 2 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:30:
Even snel in me settings van EA gekeken, preferred games staat op battlefield, ze mogen me berichten sturen over promotions maar deelnemen aan test dingen stond nog niet aan. Dat ook maar aangevinkt.

Eens zien of dat nog verschil gaat maken of dat het echt gewoon random is. Heb zelfs een gratis DLC van BF1 in library terwijl ik BF1 zelf niet heb. Dus elke BF titel staat theoretisch in me library nu :+ :9
Het is altijd al random geweest volgens mij, zelfs alle BF games zijn geen garantie voor een invite. So far ken ik nog niemand die er eentje gekregen heeft en zelf heb ik nog nooit een invite gekregen van BF3 t/m BF5, dus zelfs gemaakte uren in de franchise zeggen niet zo heel veel.

Kom maar door met de ervaringen boys. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:36:
Kom maar door met de ervaringen boys. :)
Vanmiddag vrij genomen dus die ervaringen zal ik zeker delen zolang mn cpu het aan kan :+

Pagina: 1 ... 23 ... 92 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V