Reefun schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:20:
[...]
Welke goede alternatieven voor een Battlefield game zijn er dan?
Serieuze, non-troll vraag. Bedoel, welk spel heeft ;
* 64 spelers of meer
* Vliegtuigen / tanks / andere voertuigen
* grote mappen
* vernietigbare omgevingen
* squad systeem waarbij teamplay wordt aangemoedigd
Ik kan, afgezien van Battlefield games, geen game opnoemen welke het bovenstaande allemaal heeft.
TLDR: Kort antwoord er is geen game die "exact" hetzelfde doet als Battlefield. Daar zullen alleen de advocaten van EA vrolijk van worden.
Geen vliegtuigen (niet perse zelf speelbaar) of vernietigbare omgevingen, maar de rest zit in eerder genoemde games. Het is in ieder geval realistischer en accurater op historisch gebied.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1786077 Hell Let Loose
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1809935 Post Scriptum
https://store.steampowered.com/app/736220/Post_Scriptum/
Volgens mij zelfs grotere mappen en meer spelers. Ja wat de rest niet lijkt te begrijpen is dat dit voor al het commentaar over realisme/historische accuraatheid gaat, dat er geen microtransactions in deze games komen neem ik op de koop toe!
Ja het zijn geen AAA titels. Dit heeft voor- en nadelen op gebieden als engine en de mogelijkheden daarvan maar ook de beperkte content/playerbase. Ik zelf val over de accuraatheid van BFV, dus voor mij werkt het, dit had ik natuurlijk beter moeten verwoorden, anders valt iedereen erover!
Overigens mochten graphics en speler aantallen in een battle je niet veel boeien kan je ook Heroes and Generals bekijken. Heeft helaas wel microtransacties, voornamelijk versnellers vooruitgang is anders vrij traag veel is wel met credits te kopen maar ook deze zijn schaars in het begin.Tsurany schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:54:
[...]
Dat zijn geen goede alternatieven. De gameplay is veel trager en realistischer, dat is voor veel gamers absoluut geen alternatief op een game als Battlefield waarbij snelle actie en lage drempel toch wel een van de speerpunten zijn.
Het grote probleem is juist dat er geen goede alternatieven voor de Battlefield serie zijn. Je komt of bij veel te realistische games die een veel trager tempo hebben of bij de arena stijl shooters als Call of Duty.
Prima alternatieven voor de mensen die realisme/historische accuraatheid willen. Ik had dit natuurlijk beter moeten vermelden in mijn vorige post.
Als je een snelle shooter wil, tja meeste titels zijn verloren gegaan door de tijd heen en doen toch niet exact hetzelfde als Battlefield, Heroes and Generals past wel de combined arms oorlogsvoering toe alleen het is grafisch nog gameplay wise hetzelfde als BF.

Er zijn volgens mij nog wel een paar F2P/paid shooters, maar daar zit ook veel drama volgens mij.
uchiha tijntje schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:03:
[...]
Zoals Tsurany en Reefun aangeven zijn er gewoon geen goede alternatieven voor de over overgrote meerderheid van het BF publiek.

Dat je twee onbekende games aandraagt die enkel op de PC uit zijn zegt al voldoende.
Zie vorige reactie. En ja ik heb niets met consoles dus zolang het PC is vind ik het prima. Beste "tussen" oplossing is volgens mij een PC met X-Box controller?
Tevens als het echt een groot probleem is dat er geen "goede alternatieven" zijn, schijnbaar wel voor mensen die realisme/accuraatheid willen, dan is dat juist een reden om een spel niet te kopen. Als ik zie hoe Dice/EA reageert op commentaar vindt ik het ronduit triest. Als je het alleen maar koopt omdat er niets anders is dan denk ik dat je echt onderdeel bent van het probleem. Verandering begint bij jezelf, als niemand een statement maakt gebeurd er niets (dit stadium zijn we al jaren voorbij, wees niet bang). Ook al betwijfel ik of verandering gebeurd zolang EA geldt ziet binnenstromen, echter als het niet binnenstroomt dan sluiten ze de studio gewoon.
Ik zal hoe dan ook niet wakker liggen over een game.
Ieder z'n ding denk ik. Ik ga weer in leesstand.