A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:37:
[...]
Snap ik, maar ook zonder dat een teammate LoS heeft, kan je vaak nog door smoke spotten als je de crosshair er precies oplegt. Bovendien schreeuwt je soldaat ook vrolijk wat ie ziet door de smoke heen, ook zonder dorito heb je dus een heel aardig idee wat er zit.

Ja dat is waar. Wat dat betreft is dat een beetje scheef inderdaad.
Dit moet je niet anti-console of pro pc opvatten, maar er zijn wel veel meer verschillen. Veel snellere en preciezere movement (bijvoorbeeld snellere en consistentere peeks) , betere zichtbaarheid door grafische instellingen, veel lagere input lag, grotere FoV, hogere en constantere FPS, alle functies/wapens/gadgets direct onder handbereik, etc.
Dat heeft gewoon gevolgen, gamedesign dit het gebruiken van een controller makkelijker maken kunnen slecht uitpakken voor PC en andersom. Ik kan tientallen 'problemen' opnoemen waar ik op PC tegenaanloop in BF1 die op de console totaal niet spelen en die zullen er andersom ook ongetwijfeld zijn.
Vat het niet als anti-console of pro-pc op. Voor zover ik weet is niemand hier dusdanig vervlekt in een mening dat iemand enkel "PC MASTER RACE" of "MICROSOFT FANBOY" achtige praktijken uit haalt. Dus no worries there!
Maar...
Snellere en preciezere movement. Sneller, Ja (getuige het ADAD spam van eerder). Preciezer? Dat vind ik dan weer niet vanwege de
binaire (

) input. Betere zichtbaarheid is enkel toepasbaar als je daar ook de grafische kaart voor heb (dat mis ik wel ontzettend met de XB1X, een hogere draw distance). Lagere input lag is afhankelijk van de randapparatuur, maar er vanuit gaande dat alles bedraad is ; ja. Grotere FOV is incorrect daar de console versie ook gewoon een FOV slider heeft (tenzij deze groter mogelijk is op PC?). Hogere FPS heb je ook de videokaart voor nodig én de juiste monitor om er echt baat bij te hebben. En laten we wel zijn, 60 fps is voldoende doorgaans. Ik zeg met nadruk voldoende daar 120 fps uiteraard nóg beter is. En alle gadgets e.d. binnen handbereik heb ik met de console ook gewoon?
Kan echt niets bedenken wat ik niet "even snel" erbij kan pakken afgezien van de command rose (wat op de pc hetzelfde werkt als op de console).
*Edit : Herstel. Het switchen van seats in voertuigen kan niet gemakkelijk met de console. In een heavy flamw thrower tank bijvoorbeeld. Als je in 2 spawned en je switched, ga je automatisch naar 3. Maar je wilt eerder naar positie 4 of 5 (vanwege de flamethrower). Je kunt niet
DIRECT positie 4 kiezen maar je moet eerst positie 3 in. Met een tank valt dit nog wel mee qua "lompheid". Maar in een Heavy Bomber is het helemaal drama. Als je op positie 4 wilt komen om te repairen vanaf positie 2 moet je eerst die animaties door. Al paar keer mee gemaakt dat we daardoor kapot werden geschoten omdat ik niet op tijd kon repaieren
Echter... Géén van de boven genoemde zaken heeft een dergelijke invloed op de core gameplay dat het geoorloofd zou zijn voor DICE/EA om méér te focusen op PC (of console).
Tuurlijk zullen er altijd nuance verschillen zijn tussen PC en Console. Maar de
coregameplay blijft doorgaans hetzelfde. Het enige wat echt
MOET voor PC en niet voor Console is anti-cheat mogelijkheden. Daar er zelfs bij de beta (!) van BF1 al flink werdt gecheat op de PC. Reddit staat er vol mee... Letterlijk de enige reden waarom ik blij ben waarom ik niet op de PC speel.
Ik zou trouwens totaal niet weten hoe het nu is in Bf1, maar ten tijde van competitive BFBC2, BF3 en BF4 speelde de beste piloten op pc met het toetsenbord en maakte gehakt van mensen die vlogen met controllers of joysticks.
Kan het me heel lastig voorstellen eerlijk gezegd. Dat ligt dan gewoon aan de "kwaliteit" van de spelers. Ik kan me niet voorstellen dat als een goede speler zijnde je beter kunt spelen op een muis/toetsenbord qua vliegen dan met een goede joystick/controller. Met een echte flightstick zou ik nóg beter kunnen vliegen dan met een controller. En zonder arrogant te doen qua vliegen kan ik veilig zeggen dat ik mijzelf prima staande kan houden in een cockpit. Een échte flightstick biedt simpelweg zoveel mogelijkheden t.o.v. een standaard controller/keyboard. Zeker als je nog een aparte throttle/rudder beschikbaar hebt. "Vroegah" met BF1942 en BF2 werkte dat nog prima samen met mijn hele flightsim setup
Maar goed. Ik herriner me nog een post van iemand die zei dat de joystick controls met de laatste BF games op de PC nog altijd niet even lekker werken dus dan heb je er nog geen hol aan. Apart dat dat vroeger dan wél het geval was? What changed?
[
Voor 7% gewijzigd door
Reefun op 19-06-2018 13:53
]